Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

InfinityG35 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:36:
Systeem:

AMD Athlon XP 1800+ 1533Mhz
Gigabyte 7VTXH+ (KT266A)
512MB PC2700
Geforce 2 Pro 64DDR

3dMark 2001: 4800

Dit is mijn backup game systeempje, en loopt echt superlekker. Maar er is 1 spel wat niet echt lekker loopt en dat is GTA: San Andreas. Dus nu ben ik toch al een tijdje aan het rondkijken voor een upgrade van de videokaart die geen bottleneck vormt voor de rest van het systeem.

De vraag is dus: Welke videokaart past goed bij dit systeem? Het budget is laag (<20 euro) dus het moet 2de hands.

Is een Geforce 4 Ti4600 bijvoorbeeld al overkill voor dit systeem? Of kan een Radeon 9500 Pro nog?
Kijken naar wat het spel vereist? Met de beperkingen die je geeft is dit iets wat je zelf uit moet zoeken. Kijk eerst wat voor grafische kaart je kunt krijgen voor 20 euro, en ga dan pas kijken of je er wat aan hebt. In ieder geval niet geschikt voor dit topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil misschien gaan upgraden van socket 939 naar AM2

Ik heb nu:

AMD 3500+
2 GB DDR
x1950 Pro

Ik wil upgraden naar een AM2 5600+ plus nieuwe mobo en geheugen.

Mijn vraag is of ik windows hierbij opnieuw moet installeren of kan ik ook
alle oude drivers eraf gooien en dan de nieuwe installeren.
Windows opnieuw installeren moet met behulp van de windows cd lijkt me toch?
Het probleem is dat ik deze niet heb omdat windows er al op zat toen ik de computer kocht.
Dus dan kan het lastig worden of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:33:
alle oude drivers eraf gooien en dan de nieuwe installeren.
Het probleem is dat ik deze niet heb omdat windows er al op zat toen ik de computer kocht.
Dit staat allemaal in de FAQ van het Windows onderdeel en heeft helemaal niets met het Upgrade topic te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:15
Ik heb toch maar besloten om te upgraden. Ik heb hier op tweakers gevonden dat de Ati X1950 PRO de beste AGP kaart is die er is.

Nu wil ik dus in mijn huidige systeem een extra reepje RAM doen en de Ati X1950 PRO.

Gigabyte K8NS Pro
AMD athlon 64 3700+ Clawhammer 2.4Ghz + standaard cooler
1 gig AData RAM (2*512mb)
Maxtor 250 gig hdd
Nvidia Geforce FX5500 AGP 256mb
350 watt voeding (volgens mij Qtec)

Mijn vraag is of het mogelijk is om de ATI X1950 PRO met mijn voeding te gebruiken, en of ik zonder problemen een reepje van 1 gig naast mijn andere 2 512mb reepjes kan doen. (natuurlijk wel een reepje van het zelfde type ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fishlip schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:51:
Ik heb toch maar besloten om te upgraden. Ik heb hier op tweakers gevonden dat de Ati X1950 PRO de beste AGP kaart is die er is.

Nu wil ik dus in mijn huidige systeem een extra reepje RAM doen en de Ati X1950 PRO.

Gigabyte K8NS Pro
Maxtor 250 gig hdd

Mijn vraag is of het mogelijk is om de ATI X1950 PRO met mijn voeding te gebruiken, en of ik zonder problemen een reepje van 1 gig naast mijn andere 2 512mb reepjes kan doen. (natuurlijk wel een reepje van het zelfde type ;) )
De sig van iemand op een ander forum (MSI-support geloof ik) is:
Heb je een Q-Tec voeding? Doe daar dan eerst wat aan en kom dan nog eens terug.
Lijkt me duidelijk ;)
1 Gb extra geheugen kan, maar het zal niet in Dual Channel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
Dus ik zou er ook een nieuwe voeding bij moeten kopen?

Wat houd dual channel precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fishlip schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:24:
Is wel aan te raden, ja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

(kom op, kan je zelf ook opzoeken. Er staat bij de waarschuwing toch: "We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
InfinityG35 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:36:
Systeem:

AMD Athlon XP 1800+ 1533Mhz
Gigabyte 7VTXH+ (KT266A)
512MB PC2700
Geforce 2 Pro 64DDR

3dMark 2001: 4800

Dit is mijn backup game systeempje, en loopt echt superlekker. Maar er is 1 spel wat niet echt lekker loopt en dat is GTA: San Andreas. Dus nu ben ik toch al een tijdje aan het rondkijken voor een upgrade van de videokaart die geen bottleneck vormt voor de rest van het systeem.

De vraag is dus: Welke videokaart past goed bij dit systeem? Het budget is laag (<20 euro) dus het moet 2de hands.

Is een Geforce 4 Ti4600 bijvoorbeeld al overkill voor dit systeem? Of kan een Radeon 9500 Pro nog?
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Lees de topicstart nog eens door, hier kunnen we niks mee.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:33:
Ik wil misschien gaan upgraden van socket 939 naar AM2

Ik heb nu:

AMD 3500+
2 GB DDR
x1950 Pro

Ik wil upgraden naar een AM2 5600+ plus nieuwe mobo en geheugen.

alle oude drivers eraf gooien en dan de nieuwe installeren/
Wat heeft dat met dit topic te maken? Dit is geen Windows OS topic.
Fishlip schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:51:

Gigabyte K8NS Pro
Maxtor 250 gig hdd

Mijn vraag is of het mogelijk is om de ATI X1950 PRO met mijn voeding te gebruiken,
Welke voeding heb ik nodig? Deel 17
en of ik zonder problemen een reepje van 1 gig naast mijn andere 2 512mb reepjes kan doen. (natuurlijk wel een reepje van het zelfde type ;) )
Wat zegt de manual van het moederbord + PMG FAQ + wat is de relevantie met dit topic?
Fishlip schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:24:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 17
PMG FAQ

Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
gambieter schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:46:
[...]

Is wel aan te raden, ja.

[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

(kom op, kan je zelf ook opzoeken. Er staat bij de waarschuwing toch: "We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers")
Sorry, ik had dat al wel gelezen maar daar stond in: "So a pair of 1 GiB memory modules in Bank 0, and a pair of matched 512 MiB modules in Bank 1 would be acceptable for Dual-channel operation."

Ik kan er dus niet echt uithalen wanneer het wél en niet mogelijk is, en of je 3e reepje ram wel meewerkt als je die erin stopt. De manual van mijn moederbord zegt dat het kan, maar daarin staat niks over Dual Channel.

Ik zal eventjes in dat topic kijken over die voeding. Ik heb hier op tweakers al even rondgekeken, er staat tutorials over het bouwen van een pc etc. maar niet over het vervangen van een voeding. Op google heb ik ook niks kunnen vinden, weet iemand een tutorial? Ik kan het namelijk beter zelf doen dan langs een computerwinkel gaan omdat hier op schiermonnikoog geen computerwinkel is. Ik zou dus een dag kwijt zijn als ik een dag weg moet, en al dat gereis neemt natuurlijk ook kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fishlip schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:36:
[...]
Sorry, ik had dat al wel gelezen maar daar stond in: "So a pair of 1 GiB memory modules in Bank 0, and a pair of matched 512 MiB modules in Bank 1 would be acceptable for Dual-channel operation."
Er staat een "pair", oftewel het derde RAM-streepje zal niet in Dual Channel staan want die is alleen. Logisch toch?
Ik zal eventjes in dat topic kijken over die voeding. Ik heb hier op tweakers al even rondgekeken, er staat tutorials over het bouwen van een pc etc. maar niet over het vervangen van een voeding. Op google heb ik ook niks kunnen vinden, weet iemand een tutorial? Ik kan het namelijk beter zelf doen dan langs een computerwinkel gaan omdat hier op schiermonnikoog geen computerwinkel is. Ik zou dus een dag kwijt zijn als ik een dag weg moet, en al dat gereis neemt natuurlijk ook kosten met zich mee.
Een voeding vervangen is echt heel simpel. Kruiskopschroevedraaier is alles wat je nodig hebt; om daar nu een tutorial voor te maken....

Voor dit soort dingen is het heel simpel: gewoon doen, niet eerst vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Ik heb de volgende pc:

Moederbord: Asus a8n-e
Processor: Amd 64 3200 +
Geheugen: 2 x 512 mb pc2700 ddr, waarvan eentje van Kingston en eentje van Infineon.
Videokaart: XFX Geforce 7800 GT 256 MB
Voeding: Coolermaster 380 Watt

Ik wil dus alleen nieuwe geheugen en een nieuwe processor aanschaffen zodat ik nog sowieso een half jaartje door kan gaan voordat ik een nieuwe pc ga kopen, en misschien krijg ik dan nog wel een mooi prijsje voor deze pc.

Deze processor lijkt me wel goed:
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)

Deze geheugen lijkt me ook wel goed ivm de lage prijs:
1GB PC3200 DDR, CL3 (G.Skill, F1-3200PHU1-1GBNT),

Deze is best goedkoop vergeleken met de andere, kost maar rond de 45,41 euro excl. verzendkosten.
Ik heb gekeken maar weet eigenlijk niet waarom die zo goedkoop is.
Ik dacht misschien kunnen jullie mij wel helpen hiermee.

Ik lees net dat het een single channel reepje is,zou het daardoor komen dat ie goedkoop is?

[ Voor 4% gewijzigd door mhpwolf op 06-08-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mhpwolf schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:41:
Ik heb de volgende pc:

Moederbord: Asus a8n-e
Processor: Amd 64 3200 +
Geheugen: 2 x 512 mb pc2700 ddr, waarvan eentje van Kingston en eentje van Infineon.
Videokaart: XFX Geforce 7800 GT 256 MB
Voeding: Coolermaster 380 Watt

Ik wil dus alleen nieuwe geheugen en een nieuwe processor aanschaffen zodat ik nog sowieso een half jaartje door kan gaan voordat ik een nieuwe pc ga kopen, en misschien krijg ik dan nog wel een mooi prijsje voor deze pc.

Deze processor lijkt me wel goed:
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)

Deze geheugen lijkt me ook wel goed ivm de lage prijs:
1GB PC3200 DDR, CL3 (G.Skill, F1-3200PHU1-1GBNT),

Deze is best goedkoop vergeleken met de andere, kost maar rond de 45,41 euro excl. verzendkosten.
Ik heb gekeken maar weet eigenlijk niet waarom die zo goedkoop is.
Ik dacht misschien kunnen jullie mij wel helpen hiermee.

Ik lees net dat het een single channel reepje is,zou het daardoor komen dat ie goedkoop is?
Voor geheugen zul je de QVL lijst van je moederbord moeten nakijken. Maar er staat nergens waarom je een nieuwe processor nodig hebt? Wat is er te traag? Waarvoor gebruik je de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
OO srry ,totaal vergeten, ik gebruik het merendeels voor gamen. Ik zou graag in hogere resoluties willen spelen vandaar die upgrades. Het is een kleine en redelijk goedkope upgrade maar wel een stuk sneller denk ik.
Mn moederbord is een 939 moederbord geschikt voor DDR met 4 slots, dan neem ik dus 2 van die reepjes, 2 x 1 GB.

Hier wat specificaties van het moederbord:

CPU Supports AMD Socket 939 Athlon 64FX/Athlon 64 X2/Athlon 64
AMD64 architecture enables simultaneous 32- and 64-bit computing
Supports AMD Cool 'n' Quiet Technology
Chipset NVIDIA nForce4 Ultra
Front Side Bus 2000 MT/s, 1600MT/s
Memory 4 x 184-pin DIMM Sockets support max. 4GB DDR400/DDR333/DDR266 ECC/ non-ECC un-buffered DDR SDRAM memory
Dual Channel Memory Architecture
Expansion Slots 1 x PCI Express x16 slot
2x PCI Express x1
1x PCI Express x4 (supports up to 1GB/s)
3 x PCI

[ Voor 52% gewijzigd door mhpwolf op 06-08-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mhpwolf schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:56:
OO srry ,totaal vergeten, ik gebruik het merendeels voor gamen. Ik zou graag in hogere resoluties willen spelen vandaar die upgrades. Het is een kleine en redelijk goedkope upgrade maar wel een stuk sneller denk ik.
Extra geheugen zal wel helpen, maar of het op je mobo kan, daar is de QVL lijst voor. Aangaande de processor, zoek eerst eens op of dit echt snelheidswinst geeft in je games. Want anders is het zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
Ok, wat ik van plan ben is om deze twee geheugenreepjes te verkopen en om er 1 reepje van 1 GB te kopen, het is er eentje van kingston pc3200 ddr, zal die beter en sneller werken dan die twee verschillende reepjes die ik van 512 mb heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mhpwolf schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:36:
Ok, wat ik van plan ben is om deze twee geheugenreepjes te verkopen en om er 1 reepje van 1 GB te kopen, het is er eentje van kingston pc3200 ddr, zal die beter en sneller werken dan die twee verschillende reepjes die ik van 512 mb heb?
Dit heeft echt helemaal niets met upgraden te maken, en zijn dingen die je echt zelf kunt uitzoeken. Beter? Waarom zou geheugen "beter" werken? Sneller: hangt van teveel andere dingen af. Dit zijn dingen die je zelf uit kunt en moet zoeken, zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
Ok m8,no problem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar, als het zo moet probeer ik het wel ergens anders.

En aan de wijsneus hieronder, lezen is ook een vak he!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou even wat beter je huiswerk doen. Als je bijvoorbeeld kijk naar wat je moederbord slikt, zul je zien dat optie 1 en 3 al afvallen. Of optie 2 zinnig is durf ik niet zo te zeggen. Ook met 512MB geheugen zou IE toch niet zo traag mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 13:41
Specs :
Moederbord : Asrock 775V88+ Socket 775
Processor : Intel Celeron D 2.8 ghz socker 775 Boxed
Geheugen : Kingston 512 mb ddr pc-3200 400 nhz
Videokaart : ATI Radeon X7000 64 mb AGP 8x
Harde schijf : Maxtor 320 gb SATA II 16 mb cache 7200 rpm
Voeding : Chieftec 400 watt
Dvd speler : Aopen 16x48
Dvd brander : NEC 7170S

Doelen :
Hij wordt voornamelijk gebruikt om te downloaden. Daarnaast mag het geen probleem zijn om tijdens het downloaden bijvoorbeeld op MSN te zitten met de muziek aan en Internet af te speuren. Hij is in mijn ogen echt te langzaam en omdat ik geen Celeron meer wil maar een Dual core kies ik ervoor om te gaan Upgraden naar C2D.

Wil er ook eventueel na verloop van tijd wat mee gaan overclocken. Hoeft niet speciaal veel te zijn omdat ik er nog weinig tot niks van af weet en wil me er eerst in gaan verdiepen. Daarbij komt dat het verschil tussen pc5300 en pc6400 qua prijs tot €2 op 2 gb niets uit maakt , vandaar de keuze voor pc6400 800 mhz.

Wat mist er aan het huidige setje :
Ik mis vooral snelheid en het systeem is in mijn ogen echt te langzaam. Met het opstarten gebruikt hij van de 512 al 180 mb. Als je dan bijvoorbeeld het downloaden nog aan gaat zetten houd je weinig over van die 512 mb geheugen. Daarnaast heb ik nu een single core processor er in zitten en wil dat wel graag een Dual Core hebben. Een dual-core processor met 1 of 2 gb ram komt meer tot zijn recht en omdat ze ook op MSN/Internet zitten lijkt me dat een betere keuze.

Verkocht ?
Ik ben er dus zeker van dat ik het moederbord+processor+geheugen+videokaart wil gaan verkopen. Aangezien het voor downloaden is heb ik ook voldoende aan een onboard videokaart omdat ik geen hoge eisen aan het beeld geef , als ik maar beeld heb is het voldoende. Het setje ( moedebord+processor+geheugen+videokaart ) is al verkocht en komen ze ophalen als ik en vervangend setje heb.

Budget :
Mijn budget inclusief het verkopen van mijn eigen onderdelen ligt op €200 wat maximaal €210,- mag gaan kosten ( zonder verzendkosten ).

Wat heb ik zelf bedacht :
Ik wil zoiezo een Intel Core 2 Duo processor. Niet omdat ik een AMD-fan of een Intel-fan ben maar Intel bevalt mij prima als download processor. Ik heb dus simpel weg een nieuw Moederbord+Processor+Geheugen nodig en kwam op het volgende uit :

Intel Core 2 Duo E2140 (S775, 2x1.6GHz, 1MB, 800MHz FSB, Boxed) € 63,90
Asrock 4Core1333-FullHD (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 74,95
1GB DDR2 PC6400 800MHz CL5 OEM € 34,95
1GB DDR2 PC6400 800MHz CL5 OEM € 34,95
Totaal : €208,75 ( inclusief 19% BTW )
Bron : Cool-prices

Verbeteringen nodig of moet ik het zo laten ?

[ Voor 7% gewijzigd door eppo16 op 12-08-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MSN+internet+downloaden moet met zo'n Celeron ook prima kunnen denk ik. Ik denk dat 512MB extra geheugen voldoende is. Kijk ook je pc eens na op spyware oid, of andere dingen dat mogelijk traagheden kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is hier nieuw aan vergeleken met [UP] Download systeem \[200] en [up] Download systeem \[200,-]? Dit is niet een topic voor nieuwe pogingen, je hebt al genoeg tips gehad in de andere topics.
Verbeteringen nodig of moet ik het zo laten ?
Koop het nu maar, want blijven twijfelen is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
RoD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:21:
MSN+internet+downloaden moet met zo'n Celeron ook prima kunnen denk ik. Ik denk dat 512MB extra geheugen voldoende is. Kijk ook je pc eens na op spyware oid, of andere dingen dat mogelijk traagheden kan veroorzaken.
De zit geen spyware/virussen in heb ik zonet op gecontroleerd , ook is vorige week nog een nieuwe Windows installatie erop gekomen. Hij is echt zo langzaam en met 512 mb extra ( wat ik er in heb gehad ) werkt het in mijn ogen nog niet.

@gambieter :
Okej dan koop ik het , bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door eppo16 op 12-08-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54

Thandor

SilverStreak

eppo16:
We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd.
Uit de topicwaarschuwing. Na het openen van twee topics is het echt niet de bedoeling om de vraag 1-2-3 te kopiëren en te plakken in dit topic.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo16
Thandor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:36:
eppo16:

[...]

Uit de topicwaarschuwing. Na het openen van twee topics is het echt niet de bedoeling om de vraag 1-2-3 te kopiëren en te plakken in dit topic.
Het zal niet meer voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eppo16 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:25:
[...]
@gambieter :
Okej dan koop ik het , bedankt :)
Op je eigen verantwoordelijkheid, natuurlijk. Als je dit topic leest zul je zien dat er ook zeer goede AMD-oplossingen zijn, en je keuze voor Intel is niet of nauwelijks onderbouwd. Maar goed, jouw keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexuses
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2024
Huidig systeem:
Proc: Intel Pentium 4 530J; S775 3.0 GHz
MB: Asus P5WD2 Premium
Mem: Corsair 1024MB DDR2 2X62MX64 TwinX, Matched P,C4
HD: 3x Maxtor Daimond 10 Sata II, 2x Seagate Barracuda ES, 500GB
Video: Sapphire X700 PRO 256MB
Sound: Onboard
DVD: NEC 4571a
Monitor: Trust, Precision Viewer 17"
Power: Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W (ATX)

Wat doe ik er mee?
AutoCAD 2006, Photoshop CS, Office (basic school stuff)
En media kijken/luisteren, back-upen etc.

Waar ik aan zit te denken
Op dit moment zit ik sowieso te dicht op mijn beeldscherm, dus daar wil ik verandering in brengen.
Verder wil ik het werken met Photoshop, AutoCAD en het kijken van x264 makkelijker maken voor mijn systeem. Bij het draaien van deze applicaties wordt het aan/open hebben van muziek, office of internet niet als prettig ervaren.
Bij deze upgrades wil ik ook nog oog hebben voor de toekomst, met name het energiegebruik. Alleen wil ik C2D of Quad processor (met bijpassende moederbord) nu nog niet kopen, maar wel inbeschouwing nemen.

Mijn ogen zijn gevallen op:
Mem: Corsair TWIN2X2048-6400C4

wat wel jammer is dat deze niet meegenomen kunnen worden naar de volgende MB vanwege het DDR3 geheugen.

Video: Asus Radeon HD2600 XT D4 256MB DDR4

Ik hoor over algemeen "too little, too late", dat maakt mijn niet uit. Ik wil gewoon een GC die Photoshop + InDesign met gemak draait. Tegenwoordig moet ik 1 van de 2 draaien anders redt hij het niet :(
In de Best Buy zag ik bij Workstation een Nvidia staan alleen is het probleem bij dit type MD SLi niet werkt, dus vandaar dat mijn keus hierop is gevallen.
En het heeft de mogelijkheid tot HDMi + directX 10

Monitor: Samsung Syncmaster 226BW

Dit lijkt mij wel een goede investering

Mochten er nog andere suggesties zijn betreft processors (pentium D of 4), videokaarten, geheugen of monitoren dan hoor ik dat graag.

Budget
Geld voor MD (+/-200,-) en een processor (+/- 200,-) heb ik nu niet. Komt vooral door de aankoop van een nieuw monitor (=/- 320,-). Veel spelletjes speel ik niet, dus daar hoeft geen rekening meegehouden te worden. Ben niet enthousiast om 500 euro aan een videokaart uit te geven, dacht meer aan 120-150.

Ik hoor het allemaal wel, ben benieuwd wat ik allemaal wel niet over het hoofd heb gezien

[ Voor 4% gewijzigd door Nexuses op 12-08-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beetje zinloos om nu plannen te maken voor de upgrade als je het geld nog niet hebt? Prijzen, componenten etc zullen pas zin hebben als je er wel aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexuses
gambieter schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:42:
[...]

Beetje zinloos om nu plannen te maken voor de upgrade als je het geld nog niet hebt? Prijzen, componenten etc zullen pas zin hebben als je er wel aan toe bent.
Dus je wilt zeggen dat het upgraden van mijn videokaart en interne geheugen daar geen verandering in de prestaties kunnen brengen???

[edit]

Heb voor een nieuw beeldscherm, geheugen en graka heb ik wel mits het nut heeft. MD en Processor zie ik nu nog niet zo zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Nexuses op 12-08-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Ok, vroeger kon ik hier zelf een antwoord op geven, omdat ik toen veel met hardware bezig was, tegenwoordig niet meer zo, dus vandaar dat ik het maar in dit topic vraag.

Ik ben nu in het bezit van:

Amd athlon xp1800, op een Asus A7V266-e, met 512mb geheugen, en een Sapphire Radeon X850 XT AGP. Dit systeem is erg gedateerd, maar om nou een hele nieuwe te kopen, nee, de machine voldoet prima voor wat normale desktop taken..Alleen sommige spellen zijn wat slecht speelbaar.

Wat wil ik: meer cpu power, meer geheugen, met behoud van mn AGP kaart.

Zelf heb ik denk ik de volgende 2 opties:
- Uitzoeken welke cpu maximaal op dit mobo past (volgens mij XP2600+, en extra geheugen erin.
- Ander mobo met nieuwere socket, maar met AGP! En dan nieuwe CPU, Geheugen, en dus plank..

Optie 2 lijkt me het meest logische, maarja, ik houd me niet zo erg meer bezig met hardware, dus.. Welk mobo moet ik dan hebben? Ik ga er vanuit dat er geen AMD AM2 mobo's zijn met AGP?

Dus.. wie heeft het andwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je je niet meer zo erg bezig houdt met hardware wordt het tijd om je weer in te lezen... Of er bijvoorbeeld AM2 moederborden met AGP zijn is prima op te zoeken in de Pricewatch. Verder geef je niet specifiek aan wat je eisen zijn en wat je budget is, dus hier kunnen we weinig mee.

Bekijk ook eens de topicwarning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
RoD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:55:
Als je je niet meer zo erg bezig houdt met hardware wordt het tijd om je weer in te lezen... Of er bijvoorbeeld AM2 moederborden met AGP zijn is prima op te zoeken in de Pricewatch. Verder geef je niet specifiek aan wat je eisen zijn en wat je budget is, dus hier kunnen we weinig mee.

Bekijk ook eens de topicwarning.
Euhm, over dat inlezen.. tja, misschien heb ik het wel te druk met andere dingen, anders zou ik dat wel doen.. Verders staat er toch echt wat ik wil, gewoon een agp plankie, en als er geen budget vermelding staat lijkt het me logisch dat er dan 'geen limit' is.

Met andere woorden, als iemand een leuk voorstel doet, dan vind ik het al prima.

Maar goed, als we zo gaan beginnen, dan ga ik zelf wel kijken.. wat heb ik dan aan dit topic..

[ Voor 5% gewijzigd door Insano op 12-08-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Insano schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:59:
[...]

Euhm, over dat inlezen.. tja, misschien heb ik het wel te druk met andere dingen, anders zou ik dat wel doen..
We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd.
Dusja..
Verders staat er toch echt wat ik wil, gewoon een agp plankie,
Nou als dat alles is, dan kijk je even in de Pricewatch en koop je de eerste de beste.
en als er geen budget vermelding staat lijkt het me logisch dat er dan 'geen limit' is.
Dat vind ik helemaal niet logisch eigenlijk, maargoed.
Met andere woorden, als iemand een leuk voorstel doet, dan vind ik het al prima.
Wij doen hier geen voorstellen, we geven commentaar op wat je zelf al gevonden hebt.
Maar goed, als we zo gaan beginnen, dan ga ik zelf wel kijken.. wat heb ik dan aan dit topic..
Het is hier geen helpdesk hoor :/

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 12-08-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Euhm, over dat inlezen.. tja, misschien heb ik het wel te druk met andere dingen, anders zou ik dat wel doen..
Waarom zouden anderen jouw werk moeten doen? Jij wilt toch een upgrade? Als je er zelf niets voor wilt doen, dan moet je naar een winkel lopen en jezelf laten afzetten.
Verders staat er toch echt wat ik wil, gewoon een agp plankie, en als er geen budget vermelding staat lijkt het me logisch dat er dan 'geen limit' is.

Pricewatch.
Niets, en dat is ook de bedoeling. En dan heb je ook niets aan GoT, want de vereiste voor eigen inzet is forumbreed. Mensen die dat niet willen worden niet voor niets doorverwezen naar andere forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
Gast.. tjeck evens even wanneer je je account geregistreerd heb, en wanneer ik dat gedaan heb.. Het lijkt me logisch dat ik snap dat het geen helpdesk is..
Ieder heeft zn eigen ding, hardware boeit mij al tijden niet meer, dus als iemand die zich er wel mee bezig houd zegt:

gewoon alles nieuw kopen, want die ouwe rommel is echt end of life, of jah, dat plankie, en dan zo'n cpu.. dan heb ik al genoeg info.. Dus inplaats van afzeiken kan je ook nuttige info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:47

HugoBoss1985

Xenotech

[...]

Euhm, over dat inlezen.. tja, misschien heb ik het wel te druk met andere dingen, anders zou ik dat wel doen.. Verders staat er toch echt wat ik wil, gewoon een agp plankie, en als er geen budget vermelding staat lijkt het me logisch dat er dan 'geen limit' is.

Dus wij moeten zelf maar conclusies trekken omdat jij niet genoeg info geeft?
Lekker dan...

Ga AUB lekker zelf kijken en kom niet meer op dit topic.
Insano schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:05:
Gast.. tjeck evens even wanneer je je account geregistreerd heb, en wanneer ik dat gedaan heb.. Het lijkt me logisch dat ik snap dat het geen helpdesk is..
Ieder heeft zn eigen ding, hardware boeit mij al tijden niet meer, dus als iemand die zich er wel mee bezig houd zegt:

gewoon alles nieuw kopen, want die ouwe rommel is echt end of life, of jah, dat plankie, en dan zo'n cpu.. dan heb ik al genoeg info.. Dus inplaats van afzeiken kan je ook nuttige info geven.
Het is niet zo gek dat je afgezeken word.

-Hou je X850XT kaart en koop een zo snel mogelijk moederbord met AGP slot en de snelste cpu die daar in kan.
Er zijn zowieso 939 bordjes (Asrock) met AGP ondersteuning.
Anders moet je volgens mij kijken naar een socket 754 en daar kan geloof ik maximaal een AMD 64 3000+ in.

Dan kan je er nog wel wat uithalen, maar of het de moeite waard is... dat weet ik niet.
Je videokaart is nog redelijk, de rest is gewoon verouderd.

Misschien moet je overwegen om alles te vernieuwen.

[ Voor 44% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
Sjonge jonge.. laat maar.. ik ben het hier zat..
GoT was een paar jaar geleden nog nuttig, tegenwoordig is het niveau niet veel hoger dan GS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Insano schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:05:
Je laat het wel duidelijk merken ja.

De een zegt X, de ander Y, gebaseerd op zijn eigen mening. Weinig zinvol dus. Daarom is het ook nodig dat je zelf eerst inzet doet en specifieke vragen stelt.

Maargoed alles wat je moet weten staat in de topicstart dus ik maak er verder geen woorden meer aan vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexuses
Ik vind het toch wel jammer dat mijn bericht helemaal op de achtergrond valt door dit incident.

Ik had wel wat feedback verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nexuses schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:19:
Ik vind het toch wel jammer dat mijn bericht helemaal op de achtergrond valt door dit incident.

Wat is MD? Moederbord?

Upgrade van grafische kaart zal zeker helpen, maar misschien dat je meer aan een X1950 kaart hebt, zeker qua prijs. DX10 lijkt me geen noodzaak voor wat je wilt. Extra geheugen helpt zeker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

Bij deze:
In de Best Buy zag ik bij Workstation een Nvidia staan alleen is het probleem bij dit type MD SLi niet werkt, dus vandaar dat mijn keus hierop is gevallen.
En het heeft de mogelijkheid tot HDMi + directX 10
Waarom SLI? Met een dergelijk low/mid-end ga je echt geen SLI gebruiken. Vrij onzinnig. DX10 is ook zinloos aangezien de kaart te traag is om er echt gebruik van te kunnen maken, en voordat DX10 mainstream is heb je waarschijnlijk al wel weer een andere.

Verder is het upgraden van de cpu imo niet erg zinvol aangezien het moederbord geen C2D's ondersteund. Imo is gaan voor een snellere Intelprocessor die niet C2D is dan een beetje zonde aangezien je maar weinig winst gaat pakken.
Ik zou het dan voorlopig eerst bij scherm en videokaart houden, tenminste als je niet van plan bent in de toekomst te gaan gamen of wat dan ook. Aangezien je zegt dat niet te doen lijkt het mij prima, maar anders was het imo beter om gelijk de hele meuk te upgraden naar een C2D set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexuses
gambieter schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:22:
[...]

Wat is MD? Moederbord?

Upgrade van grafische kaart zal zeker helpen, maar misschien dat je meer aan een X1950 kaart hebt, zeker qua prijs. DX10 lijkt me geen noodzaak voor wat je wilt. Extra geheugen helpt zeker ook.
Dus de performance van een x1950 is vele malen beter dan een HD2600?

Want de directX10 mogelijkheid zou in kosten kunnen schelen wanneer ik de overstap naar Vista maakt (zodra de eerste server-pack uitkomt) Anders ben ik 2x 120-150 euro kwijt.

3072 mb aan interne geheugen is niet over-done???

En ik bedoelde MB te zeggen, typo

[Edit]

Jup ik heb nu ddr2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Die 226BW monitor is super, een HD2600XT kopen lijkt me geen goed idee maar dan moet je zelf even vergelijken tussen de Geforce en de Radeon series.
Vergelijk dan op kosten en baten, er zijn veel verschillen tussen de kaarten.

Je voeding kan nog mee bij een volgende upgrade (SLI of Crossfire moet je vergeten, dat is zonde van je geld en lijkt me inderdaad niet nuttig voor jou.)

Je had het over dit geheugen: Corsair TWIN2X2048-6400C4.
Maar je hebt zelf al ddr2 geheugen?

Ik zou een leuke core 2 duo of core 2 quad kopen, een andere vga, dat geheugen wat je uitgezocht had en een goed en stabiel intel P35 bordje. (Nforce 6 zijn heel veel problemen mee en die chipset is alweer wat ouder.)

Vista werkt pas "optimaal" bij 4gb geheugen dus 3 gb is niet teveel. (Ik spreek niet uit ervaring verder...)

En inderdaad, een x1950 is beter dan die kaart die jij noemde.
Maar de HD2xxx series is nou niet bepaald super, je zou eens bij het Nvidia segment kunnen kijken.

Als je vista wilt gaan gebruiken en je werkt op een 22" monitor zou ik eens kijken voor een 8600gt/gts met 512mb geheugen.

[ Voor 22% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nexuses schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:30:
[...]

Dus de performance van een x1950 is vele malen beter dan een HD2600?
Daarvoor hebben we benchmarks, kijk bijvoorbeeld eens op Tom's Hardware Guide.
Want de directX10 mogelijkheid zou in kosten kunnen schelen wanneer ik de overstap naar Vista maakt (zodra de eerste server-pack uitkomt) Anders ben ik 2x 120-150 euro kwijt.
Je hebt niet persé DX10 nodig, en met een dergelijke low/mid-end kaart ga je er ook niks aan hebben (zoals ik al zei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

RoD schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:33:
[...]

Daarvoor hebben we benchmarks, kijk bijvoorbeeld eens op Tom's Hardware Guide.

[...]

Je hebt niet persé DX10 nodig, en met een dergelijke low/mid-end kaart ga je er ook niks aan hebben (zoals ik al zei)
Je hebt gelijk, games doet hij niet dus een goede DX9 videokaart moet ook voldoende zijn.
Kijk dan wel naar een kaartje met 512mb geheugen zou ik zeggen.

Ok je hebt ddr2, maar nu heb je 2x 512 mb?

Als je naar Vista gaat en je pc gebruikt voor wat jij ermee doet, dan is 2gb of meer wel nuttig.

Als je 3gb overweegt, ga dan voor een 4 gb Dual Channel kitje (mits je moederbord dit ondersteunt, maar dit hebben ze tegenwoordig allemaal wel.)

Je kan beter 2x 2gb in Dual Channel hebben dan dat je 3gb los heb zitten, omdat Dual Channel betere prestaties oplevert.

[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexuses
Oke, ik zal al deze punten in beschouwing nemen. Thanks iig.

Vooral dat Dx10 heeft me aan het denken gezet. Nu nog een x1950 versie uitgaan zoeken, zijn er best veel dacht ik.

@Hugo: als ik die 2gb erbij haal heb ik geen ruimte meer om uit te breiden, alle 4 benches zijn gevuld. Maar bij mijn nieuw systeem (anno 2008) begin ik toch met een nieuw MB met DDR3 geheugen.

[edit]

Dat had ik gezien ja, of ik die overstap maar zal ik nog even afwachten eerst kijken of de huidige aanpassingen genoeg verandering met zich meebrengt

[ Voor 17% gewijzigd door Nexuses op 12-08-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Nexuses schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:44:
Oke, ik zal al deze punten in beschouwing nemen. Thanks iig.

Vooral dat Dx10 heeft me aan het denken gezet. Nu nog een x1950 versie uitgaan zoeken, zijn er best veel dacht ik.

@Hugo: als ik die 2gb erbij haal zijn heb ik geen ruimte meer om uit te breiden, alle 4 benches zijn gevuld. Maar bij mijn nieuw systeem (anno 2008) begin ik toch met een nieuw MB met DDR3 geheugen.
Ik bedoelde dat er tegenwoordig ook al stripjes van 2 gb te koop zijn (dus ook dual channel kitjes van 2x 2gb = 2 geheugenslots bezet = nog 2 vrij.)

Gigabyte heeft een moederbord op basis van de P35 chipset (waar ik het eerder over had) waar DDR2 én DDR3 geheugen in kan.
Misschien iets voor jou?

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn pc nu zo'n 2 jaar en hij begint nu bij de meeste spellen te schokken als ik de instellingen op z'n hoogst zet. ik vind het nog te vroeg om een hele nieuwe pc te kopen maar ik wil m wel upgraden. dit zijn de onderdelen van mijn pc:

moederbord: Asus A8N-SLI
videokaart: Sapphire X700 pro
processor: AMD 3700+
1 GB geheugen
250 GB HD

ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk voor mijn studie en daarnaast speel ik veel simulatiespellen(FSX, MSTS). wel onderdeel is de zwakste schakel in mijn pc en door welke is deze het beste te vervangen?

bvd,

mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

HugoBoss1985 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Ik bedoelde dat er tegenwoordig ook al stripjes van 2 gb te koop zijn (dus ook dual channel kitjes van 2x 2gb = 2 geheugenslots bezet = nog 2 vrij.)

Gigabyte heeft een moederbord op basis van de P35 chipset (waar ik het eerder over had) waar DDR2 én DDR3 geheugen in kan.
Misschien iets voor jou?
Ter aanvulling:
Het betreft de GigaByte GA-P35C-DS3R

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:10:
ik heb mijn pc nu zo'n 2 jaar en hij begint nu bij de meeste spellen te schokken als ik de instellingen op z'n hoogst zet. ik vind het nog te vroeg om een hele nieuwe pc te kopen maar ik wil m wel upgraden. dit zijn de onderdelen van mijn pc:

1 GB geheugen
250 GB HD

ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk voor mijn studie en daarnaast speel ik veel simulatiespellen(FSX, MSTS). wel onderdeel is de zwakste schakel in mijn pc en door welke is deze het beste te vervangen?

bvd,

mark
De simpelste oplossing is het vervangen van je videokaart. Bijvoorbeeld een Radeon 1950pro. Niet duur en redelijke prestaties. Bovendien trek je je systeem niet helemaal scheef. Je zou ook naar een 2e hands X2 4200+ kunnen kijken, maar je videokaart heeft hogere prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter

1 GB geheugen
250 GB HD

bvd,

mark
Lees de topicstart + waarschuwing nog eens door, hier kunnen we weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

<knip>
Is een dubbelpost van pc upgraden. Je zult toch eerst eigen inzet moeten tonen.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 13-08-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Edmin schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:23:
[...]

De simpelste oplossing is het vervangen van je videokaart. Bijvoorbeeld een Radeon 1950pro. Niet duur en redelijke prestaties. Bovendien trek je je systeem niet helemaal scheef. Je zou ook naar een 2e hands X2 4200+ kunnen kijken, maar je videokaart heeft hogere prioriteit.
Ik sluit me daarbij aan! :D
Als je spellen als Stalker en Battlefield 2 (Ik heb geen idee wat het nog meer ondersteund) op de maximale kwaliteit wil spelen, wat je kan met een betere videokaart, dan heb je wel meer geheugen nodig dan 1 gb.
Dat is óók onder windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om volgende week een nieuwe upgrade te maken.

Mijn huidige config is

AMD 3800+ X2
2 GB Kingston PC3200
Asus A8N SLI

Graag zou ik willen weten wat voor goede hardware ik bij een Intel Core 2 Duo E6850, zoals geheugen en een moederbord.

Ik wil graag het volgende aanschaffen, maar gaat dit samen werken,

Gigabyte GA-P35-DS3
Intel Core 2 Duo E6850
Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
Kingston KVR800D2N5K2/2G

Kan nergens zien of dit geheugen goed werkt met dit bordje.
Op de site van Gigabyte zelf staat alleen het PC2 9600 geheugen dat het sowieso werkt met dit bordje.

Ik heb voor Gigabyte gekozen omdat er al veel lovende reviews op GOT staan, maar zou een Asus bordje het ook goed doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:09:

*knip*

Op de site van Gigabyte zelf staat alleen het PC2 9600 geheugen dat het sowieso werkt met dit bordje.

Ik heb voor Gigabyte gekozen omdat er al veel lovende reviews op GOT staan, maar zou een Asus bordje het ook goed doen?
Zie ook dusty in "Nieuwe upgrade". Hiervoor is dit topic niet bedoeld, zie ook de topicwaarschuwing. Er is een PMG FAQ, en je moet de QVL van het moederbord opzoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 15-08-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je wordt hier wel van de kast naar de muur gestuurd, hier gaat het over "upgraden" dus vandaar mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Om je even een handje te helpen: Het gaat dus over één of meerder onderdelen upgraden waardoor je weer een tijdje vooruit kan.
Waar jij het over hebt is een compleet systeem vernieuwen. (voor het grootste deel)
Er is dan ook nog het feit dat je zelf geen research hebt gedaan naar de onderdelen die je post.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:55:
je wordt hier wel van de kast naar de muur gestuurd, hier gaat het over "upgraden" dus vandaar mijn post
Nee, zoals Dusty al aangaf had je dit gewoon zelf op kunnen zoeken. Verder staat niet voor niets in de topicwaarschuwing:
Op GoT moet je zelf aan de slag. Jij post alleen maar een lijstje met specs. Ga dus de PMG FAQ doorlezen, en de QVL opzoeken van het mobo. Dan kun je je vragen zelf beantwoorden.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Duinkonijn

Huh?

heb momenteel het volgende

specs:

MCE bak
p4 2,8 gig 478 xonder ht
1x wdc 300gb os /opnames
1x wdc raptor 36 gig games
1x 1gb ram ddr2
sapfire 9600pro agp dacht ik met 256 mb ddr sgram

doel:
gebruik hem om films op te nemen / gamen GTA SA/ zero hour. ed. / emailen / internet

gezien hij momenteel wel op leeftijd is.. 2 .. 3 jaar dacht ik er aan om een nieuwe te kopen, alleen zijn de nieuwere pc`s qua me gevoel niet echt sneller

zakelijk heb ik al dualcore`s etc

enige waar ik tegen aan loop is denk ik me video kaart..
bij zero hours loop ik tegen het probleem dat hij met 5+ maps in skirmish nog al hapert, hier voor was dat bij 3+ al maar dat heb ik opgelost met koelprut tussen de gpu / koeler

opties?

heb eigelijk drie keuzes.
- nieuwe agp kaart?, ati beviel me goed al kwam me x600 vroegtijdig te overlijden
- nieuwe pci-x kaart maar dan zit ik ook aan een nieuw mb + cpu + ram maar dan
heb ik geen idee wat voor intel cpu ik er het beste voor kan hebben
- komplete nieuwe pc. lacy bastard methode..

zou het nog waard zijn om er een ATI X1650PRO, 256MB er in te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Duinkonijn op 16-08-2007 17:55 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ik heb nu een:
AMD Sempron 2400+ 1.7ghz
512 MB DDR geheugen
80 GB Maxtor HDD 7200
Ati Radeon Saphire 9550 128 MB

Ik gebruik dit voor webdesign en ben niet tevreden over de snelheid. Nu wil ik dus gaan updaten met een budget van +- 200 euro. Het enige wat voor mij belangrijk is, is dat hij sneller laad en hogere resoluties in photoshop goed aankan. Hebben jullie suggesties wat ik het best kan updaten?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:00:
Ik heb nu een:
AMD Sempron 2400+ 1.7ghz
512 MB DDR geheugen
80 GB Maxtor HDD 7200

Ik gebruik dit voor webdesign en ben niet tevreden over de snelheid. Nu wil ik dus gaan updaten met een budget van +- 200 euro. Het enige wat voor mij belangrijk is, is dat hij sneller laad en hogere resoluties in photoshop goed aankan. Hebben jullie suggesties wat ik het best kan updaten?
Wat heb je zelf voor voorstellen? Enige voorarbeid is hier vereist, zie de topicwaarschuwing.

Maar simpelweg: dit is een lowbudget computer, waar je weinig van moet verwachten. Extra geheugen en een snellere videokaart zouden het meeste helpen, maar 200 euro is wel een erg krap budget.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb nu een:
AMD Sempron 2400+ 1.7ghz
512 MB DDR geheugen
80 GB Maxtor HDD 7200

Die harde schijf is wel goed genoeg, (volgens mij?) die semprons zijn gewoon traag :P, wat betreft je vga weet ik het niet en of het geheugen voldoende is???
Gambieter heeft gelijk, ik denk dat je gewoon een systeem upgrade moet overwegen waarbij je de harde schijf houdt... (is dat sata of ide en hoeveel cache?)

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-08-2007 18:47 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb nu een:
AMD Sempron 2400+ 1.7ghz
512 MB DDR geheugen
80 GB Maxtor HDD 7200

Sneller laden? Wat moet sneller laden? Hogere resoluties? Wat zijn hoge resoluties? Wat kwam je tegen toen je de aanbevolen systeemeisen van Photoshop bekeek? Waar is je eigen voorstel?

We doen hier niet aan suggesties, we geven slechts advies en commentaar op specifieke vragen.
gambieter schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:12:
[...]

Wat heb je zelf voor voorstellen? Enige voorarbeid is hier vereist, zie de topicwaarschuwing.

Maar simpelweg: dit is een lowbudget computer, waar je weinig van moet verwachten. Extra geheugen en een snellere videokaart zouden het meeste helpen, maar 200 euro is wel een erg krap budget.
Een snellere videokaart alleen betekent voor een AGP-kaart gaan. Dat zou ik niet zonder meer aan willen raden zonder te weten wat hij in de toekomst nog verwacht. Je investeert zo wel in oude technieken. Imo is het huidige systeem vrij gebalanceerd en is upgraden zonde van het geld omdat eigenlijk alles verouderd is. Tenzij het systeem met alleen een nieuwe videokaart en wat geheugen nog jaren meekan, dan zou ik het te verantwoorden vinden.
Persoonlijk zou ik toch voor een geheel nieuw setje gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 16-08-2007 20:38 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:34:
[...]
Een snellere videokaart alleen betekent voor een AGP-kaart gaan. Dat zou ik niet zonder meer aan willen raden zonder te weten wat hij in de toekomst nog verwacht. Je investeert zo wel in oude technieken. Imo is het huidige systeem vrij gebalanceerd en is upgraden zonde van het geld omdat eigenlijk alles verouderd is. Tenzij het systeem met alleen een nieuwe videokaart en wat geheugen nog jaren meekan, dan zou ik het te verantwoorden vinden.
Helemaal mee eens. Maar als het budget 200 euro is, dan is de keuze krap, en daarop was mijn suggestie gebaseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb hier een Asus A6G. Twee jaar oud maar nog een prima laptop.
Specs: Centrino 1,6 Ghz, 2x 512MB, 80GB 4200 rpm, Windows XP.

Voornaamste klacht: response lags, bijv. opstarten msn, download starten in firefox, trage hybernate.

Ik denk een aanzienlijke verbetering te gaan krijgen door naar 7200 rpm over te stappen.

Ik heb in de pricewatch deze gevonden:
Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB) prijzen
pricewatch: Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)

Dit is dus de SATA versie. Aangezien deze maar 1 euro duurder is dan de ATA dacht ik de SATA te nemen, wie weet wil ik hem later nog eens over zetten naar een nieuw systeem.

Wat denken jullie van deze upgrade? gaan met die banaan of weten jullie wat beters?

thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 13:23
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:09:

Mijn huidige config is

AMD 3800+ X2
2 GB Kingston PC3200
Asus A8N SLI

Graag zou ik willen weten wat voor goede hardware ik bij een Intel Core 2 Duo E6850, zoals geheugen en een moederbord.

Ik wil graag het volgende aanschaffen, maar gaat dit samen werken,

Gigabyte GA-P35-DS3
Intel Core 2 Duo E6850
Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)
Kingston KVR800D2N5K2/2G

In de Memory lijst van Gigabyte staat je geselecteerde geheugen er bij, alleen dan als losse module KVR800D2N5.
Geheugen zou dus geen probleem zijn.
Asus bord zou natuurlijk kunnen, welke? dat ligt een beetje aan je eigen behoeftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philflow schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:15:
Ik heb hier een Asus A6G. Twee jaar oud maar nog een prima laptop.
Specs: Centrino 1,6 Ghz, 2x 512MB, 80GB 4200 rpm, Windows XP.

Voornaamste klacht: response lags, bijv. opstarten msn, download starten in firefox, trage hybernate.

Ik denk een aanzienlijke verbetering te gaan krijgen door naar 7200 rpm over te stappen.

Ik heb in de pricewatch deze gevonden:
Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB) prijzen
pricewatch: Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)

Dit is dus de SATA versie. Aangezien deze maar 1 euro duurder is dan de ATA dacht ik de SATA te nemen, wie weet wil ik hem later nog eens over zetten naar een nieuw systeem.

Wat denken jullie van deze upgrade? gaan met die banaan of weten jullie wat beters?

thanks in advance.
Dat verschil zal wel merkbaar zijn, maar waarom begin je niet met Windows schoon te installeren? Lijkt me veel verstandiger. De keuze voor sATA vs (p)ATA wordt bepaald door het mobo en het type van de huidige disk. Het prijsverschil is irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:34:
[...]

Sneller laden? Wat moet sneller laden? Hogere resoluties? Wat zijn hoge resoluties? Wat kwam je tegen toen je de aanbevolen systeemeisen van Photoshop bekeek? Waar is je eigen voorstel?

We doen hier niet aan suggesties, we geven slechts advies en commentaar op specifieke vragen.

[...]

Hogere resoluties voor posters etc, waarbij het lang duurt om alleen al het gehele canvas met zwart te vullen.
Zou een nieuwe processor en 512 mb geheugen erbij veel helpen? Dit moet toch binnen het budget van 200 euro te realiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:39:
[...]
Dat verschil zal wel merkbaar zijn, maar waarom begin je niet met Windows schoon te installeren? Lijkt me veel verstandiger.
Vergeten te vermelden, dat heb ik gedaan, maand geleden.
De keuze voor sATA vs (p)ATA wordt bepaald door het mobo en het type van de huidige disk.
Volgens mij ondersteunt deze Asus ATA en geen SATA (dit weet ik niet zeker).

Maar omdat SATA volgens mij backwards compatible is met ATA, kan ik net zo goed SATA kopen volgens mij.

Zodat ik eventueel nog de schijf kan gebruiken in een ander systeeem dat wel SATA ondersteunt. Correcte redenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
Wat heb ik:
P4 2800 northwood @3080
1 GB geheugen
7600 GS silent (net nieuw, ja stupid)
980 GB (various disks)
Zalman 400 watt
(en wat rand app's)

Ben weer helemaal aan de games zeg maar. Speel veel on-line en wil nieuwe games gaan spelen op beetje res.

Budget: max €600

Heb al zitten denken aan: c2d 6750, 2gb (ga gewoon xp draaien), 8600gts (dx10 toch?) en nw mobo. Zijn dr betere combo voor deze knaken?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philflow schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:57:
[...]
Maar omdat SATA volgens mij backwards compatible is met ATA, kan ik net zo goed SATA kopen volgens mij.
Het zijn compleet verschillende aansluitingen/technieken. Dus dat zal niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:00:
[...]

Het zijn compleet verschillende aansluitingen/technieken. Dus dat zal niet gaan werken.
Ah goed om te weten. Dan zal ik eerst eens uitzoeken wat er precies in de Asus zit. thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Philflow schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:57:
[...]

[...]

Volgens mij ondersteunt deze Asus ATA en geen SATA (dit weet ik niet zeker).

Zodat ik eventueel nog de schijf kan gebruiken in een ander systeeem dat wel SATA ondersteunt. Correcte redenering?
Nee, de PATA is niet compatibel met SATA, neem aan dat je PATA bedoeld met ATA.

Als het mobo SATA ondersteund, kan je het beste voor een Sata schijf gaan, PATA is EOL.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 17-08-2007 12:12 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Martinus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:30:
Wat heb ik:
P4 2800 northwood @3080
1 GB geheugen
980 GB (various disks)
Zalman 400 watt
(en wat rand app's)

Ben weer helemaal aan de games zeg maar. Speel veel on-line en wil nieuwe games gaan spelen op beetje res.

Heb al zitten denken aan: c2d 6750, 2gb (ga gewoon xp draaien), 8600gts (dx10 toch?) en nw mobo. Zijn dr betere combo voor deze knaken?
Voor 600,- zou je dit kunnen samenstellen.

Processor: Core 2 Duo E6750
Sneller als de E6600 en ik neem aan dat je niet gaat overclocken dan is dit een erg goede keuze.

Geheugen: Kingston 2GB, PC5300, 800MHZ, Dualchannel
Ik heb gekozen voor de kingston, omdat hij erg goedkoop was en pc5300 omdat je niet gaat overclocken.

Videokaart: Club3D GeForce 8800GTS, 320MB, DDR3, PCI-E 16x
Deze videokaart is veel sneller als de 8600gts, en dan kun je weer wat langer gamen.

Moederbord: GigaByte GA-P35-DS3
Een P35 moederbord met een fsb van 1.333mhz, zorgt ervoor dat de E6750 op het moederbord gedraait kan worden.

Ik kom uit op €613,81,- bij azerty maar als je dit via de pricewatch zou doen zou je meer besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Martinus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:30:
Wat heb ik:
P4 2800 northwood @3080
1 GB geheugen
980 GB (various disks)
Zalman 400 watt
(en wat rand app's)

Het ligt eraan hoeveel geduld je hebt, je kan ook overwegen nog even te wachten want er komen weer allemaal nieuwe technieken aan.
De prijzen van de huidige technieken gaan dan omlaag.
Of je koopt tzt die nieuwere technieken! :P

Nickkok zijn voorstel is prima, je kan inderdaad ook beter een 8800gts kopen dan een 8600gts.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-08-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Laatst online: 18-03-2013
Huidige specs

* AMD 3500+
* 1 GB mem pc 3200
* 6800 GT 256 mb
* Enermax 480W
* 2x raptop 74 GB
* Overige randapparatuur als dvd writer etc.

Gebruik

* Office
* Internet
* Gamen ( CS:S / HL2 etc )

En waarom dan een nieuwe pc/uitbreding/upgrade?

Tsja ik ben van mening dat het traag wordt. Ik wil weer wat snellers om me te werken.
Ik kan tevens wel een 2e pc gebruiken dus de oude spullen die ik overhoud bouw ik wat anders van :)

Wat zoek je dan nu?
* Nieuw moederboard ( SLI ready )
* Intel cpu
* 2 GB mem
* redelijke videokaart waarmee ik ook nog een beetje kan gamen ( + mogelijk om later in SLI te draaien)
* Nieuwe PSU ?

Ik heb geen flauw idee wat tegenwoordig een beetje goed is en wat past etc. Door de bomen zie ik het bos niet meer :)

budget

750 Euro

Mijn dank is groot !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Av4tar schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:27:
Huidige specs
*knip*
Ik heb geen flauw idee wat tegenwoordig een beetje goed is en wat past etc. Door de bomen zie ik het bos niet meer :)
Maar dat is dus niet de bedoeling hier, zie de topicwaarschuwing. Je zoekt zelf de hardware en de reviews, stelt een lijstje samen en dan kan je dit posten met onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Met ^^

Verder zou ik je aanraden om je even te verdiepen in SLI en bekijken of dat wel zo nuttig is.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 17-08-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
gambieter schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:37:
[...]

Maar dat is dus niet de bedoeling hier, zie de topicwaarschuwing. Je zoekt zelf de hardware en de reviews, stelt een lijstje samen en dan kan je dit posten met onderbouwing.
Ik snap je punt, echter weet ik gewoon niet meer wat een beetje goed is tegenwoordig.
AMD vs Intel, Ati vs Nvidia etc
Dus ik kan wel een lijstje maken.. maar ik weet niet of ik die spullen wel wil ( ook ivm compabiliteit )
Anyways, ik dacht dat ik voldoende onderbouwd had. Als dit dus blijkbaar niet de bedoeling is kan een mod mijn mesg weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Av4tar schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:12:
[...]
Ik snap je punt, echter weet ik gewoon niet meer wat een beetje goed is tegenwoordig.
Dus ik kan wel een lijstje maken.. maar ik weet niet of ik die spullen wel wil ( ook ivm compabiliteit )
Anyways, ik dacht dat ik voldoende onderbouwd had. Als dit dus blijkbaar niet de bedoeling is kan een mod mijn mesg weghalen.
Een onderbouwing is niet dat je het niet zelf kan ;) . Maar serieus, je zult eerst eigen inzet moeten tonen. Ga dit topic doorkijken, en zoeken op GoT naar recente ervaringen met bepaalde systemen. Er staat genoeg informatie, je moet het alleen zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Av4tar schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:12:
[...]

AMD vs. Intel, Ati vs. Nvidia is zinloos. Het gaat om kwaliteit, prestaties en prijs. Deze dingen worden in reviews en benchmarks beschreven.
Tsja, lees de topicstart + waarschuwing maar eens, dan krijg je waarschijnlijk wel een duidelijker beeld van wat er verwacht wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
Goed, ik had wel wat in gedachten. Dus ik ga het eens proberen ;)

Processor : Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed 178 euro
Moederboard : Asus Moederbord P5N-E SLI 103 euro
Geheugen : G.E.I.L GX22GB6400UDC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz 100 euro
Videkaart Asus VGA GeForce EN8600GTS/G/HTDP 256 MB, PCI-e 16x 182 euro

Processor & mobo draaien allebei op 1333 mhz bus, dus lijkt me een mooie match.
Ivm gaming kan er eventueel een 2e vid kaart bij mocht de gekozen videokaart niet meer voldoen.

Dit alles is bij salland ~ 563 euro
Ik hou dus ruimte in mijn budget. Ik denk wel dat mijn huidige voeding het red, maar just to be sure.

Enermax Voeding PSU Liberty620W 620 Watt ActivePFC, Dual Core / SLI Ready 126 euro
Zou samen 700 euro zijn. Ongeveer rond mijn budget.

Dit alles lijkt mij een prima setje om naar te upgraden om de komende jaren weer mee te kunnen en up to speed te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Av4tar schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:27:
Goed, ik had wel wat in gedachten. Dus ik ga het eens proberen ;)

Processor : Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed 178 euro
Moederboard : Asus Moederbord P5N-E SLI 103 euro
Geheugen : G.E.I.L GX22GB6400UDC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz 100 euro
Videkaart Asus VGA GeForce EN8600GTS/G/HTDP 256 MB, PCI-e 16x 182 euro

Processor & mobo draaien allebei op 1333 mhz bus, dus lijkt me een mooie match.
Ivm gaming kan er eventueel een 2e vid kaart bij mocht de gekozen videokaart niet meer voldoen.

Dit alles is bij salland ~ 563 euro
Ik hou dus ruimte in mijn budget. Ik denk wel dat mijn huidige voeding het red, maar just to be sure.

Enermax Voeding PSU Liberty620W 620 Watt ActivePFC, Dual Core / SLI Ready 126 euro
Zou samen 700 euro zijn. Ongeveer rond mijn budget.

Dit alles lijkt mij een prima setje om naar te upgraden om de komende jaren weer mee te kunnen en up to speed te blijven.
Waarom heb je gekozen voor die setup? En waar twijfel je over? Verder ben ik van mening dat de mogelijkheid tot SLI totaal, maar dan ook totaal geen nut heeft.

Dus graag een onderbouwing en specifieke vragen zodat wij je gericht advies kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na heel heel veel jaar word het tijd voor een upgrade van de computer van me ouders,

Huidige specs:

- AOpen AK33
- AMD Athlon 800Mhz
- Nvidia Riva TNT2
- 384 SDRAM geheugen
- Sweex geluidskaart
- Realtek Ethernet Netwerkkaartje
- 2 oude 10GB ATA/33 Schijven.

Gebruik:

- Internet
- Msn
- Office
- Games (CS:S/UT2004/The Sims)
- Alles word gedraaid met een resolutie van 1024x768

Waarom Upgrade?

- Omdat me ouders de computer te traag vinden.

Wat moet er dan vernieuwd worden?:

- Behuizing:
- Voeding:
- Moederbord: Asus M2A-VM, Is denk ik een mooi goedkoop moederbord met veel opties.
- Geheugen: 1GB moet genoeg zijn alleen welk merk..
- Videokaart: Zoals vermeld moeten er wel games mee gespeeld kunnen worden maar niet op de hoogste kwaliteit.
- Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ is denk ik ruim voldoende.
- Harde Schijf: Samsung SpinPoint T166, 160GB, is lekker snel en 160GB is voldoende.

Extra Info:

- De computer staat in de woonkamer dus het is ook belangrijk dat hij niet teveel geluid maakt.
- Een aantal onderdelen kunnen behouden worden voor de nieuwe computer zoals Monitor/Muis/Toetsenbord/Luidsprekers.
- De huidige behuizing is wit en ook zit er dus een witte CD/DVD speler/Floppydrive in,
Als de kast grijs/zwart is moet ook rekening worden gehouden dat de CD/DVD speler ook vernieuwd worden.

Budget:

- Het budget zal rond de 300,- tot 500,- liggen, liefst zo laag mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8600GTS-T2D256E-HD .........165eu
Antec iLuminate Earthwatts EA-380..........41eu

Houd je behuizing lekker, steek je dat geld gewoon in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
Omdat ik mijn favoriete game C&C3 niet lekker kan spelen in de native resolutie van mijn TFT scherm ben ik aan het kijken naar een updrade zodat ik deze game weer lekker kan spelen.

Ik zou graag C&C3 (en volgend jaar de uitbreiding Kane's Wrath) willen spelen in 1440x900 met alles op de hoogste details. AA & AF ed vind ik niet nodig.

Ook zou ik Crysis wel eens willen proberen. Eventueel in DX9 modus.

Mijn huidige specs:

AMD Opteron 144 @ stock (Met mijn huidige moederbord valt niet te OC'en helaas)
Asus A8V-VM SE
1280MB PC3200 DDR (1x 1024MB, 1x 256MB)
Aopen Geforce 6600 256MB
Enlight 350W met 2x15A @ 12V.
Acer AL1916Was 19" widescreen TFT (native resolutie 1440x900)

De grootste "boosdoener" lijkt mij natuurlijk de videokaart. Mijn budget is klein; het mag echt niet meer dan €100,- zijn. Ik ben wat wezen zoeken op internet en ben de volgende kandidaten tegengekomen:

Geforce 8600GT
Geforce 8500GT (lijkt mij persoonlijk geen goede optie, maar ik zet hem toch maar in het lijstje)
Radeon HD2600pro
Radeon HD2600XT (GDDR3)
Radeon X1900GT

De X1950pro en 7900GS zitten beiden net iets te veel over mijn budget heen.

Persoonlijk neig ik naar de X1900GT. Enig nadeel is dat deze niet DX10 compliant is. Verder vraag ik me af of mijn voeding dit wel redt.

Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties mbt het upgraden. Dus als je een andere suggestie/tip hebt mag je die natuurlijk altijd laten horen :) Ik sta ook open voor een CPU-upgrade om dat zo maar te zeggen :P

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 15:37
Als 1950Pro net boven budget zit gewoon ff die 30 euro sparen of gewoon bijleggen.
Heb het kaartje zelf ook en speelt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
M.Koers schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:36:
Als 1950Pro net boven budget zit gewoon ff die 30 euro sparen of gewoon bijleggen.
Heb het kaartje zelf ook en speelt super.
Mja, dat is misschien wel zo maar een X1900GT van €100,- zal toch niet veel minder presteren?

Verder zit ik wat met de voeding of deze het wel aankan. Maar dat is een kwestie van proberen natuurlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cpt.Iglo op 17-08-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Spaar toch even door voor of een 1950pro, of een 8600GTS.
Verder is het aan te raden een dual channel kit 2x1GB RAM te zoeken ipv de rare combinatie die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
Edmin schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:41:
Spaar toch even door voor of een 1950pro, of een 8600GTS.
Verder is het aan te raden een dual channel kit 2x1GB RAM te zoeken ipv de rare combinatie die je nu hebt.
Welke kaart raad je me aan, een 8600GTS of X1950pro? Ook met het oog gericht op de toekomst.

Wat het geheugen betreft heb je gelijk, maar ik heb in games nog nooit last gehad van swappen o.i.d.

Mijn CPU is nog niet zo noodzakelijk om te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Cpt.Iglo schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:44:
[...]
Welke kaart raad je me aan, een 8600GTS of X1950pro? Ook met het oog gericht op de toekomst.

Wat het geheugen betreft heb je gelijk, maar ik heb in games nog nooit last gehad van swappen o.i.d.

Mijn CPU is nog niet zo noodzakelijk om te upgraden?
Met het oog gericht op de toekomst 8600GTS want die heeft DirectX 10 support en X1950Pro niet. Maar de X1950Pro is wel krachtiger.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerDwayne op 17-08-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 23:47
Ik zit te denken aan een upgrade van mijn huidige systeem.

Huidige specs:

- Intel Pentium 4 650 3,4Ghz, 3400 MHz
- ECS 915PL-A2 mobo socket 775 (voor p4)
- 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
- ATI Radeon X800 GTO (PCI-E)
- Maxtor 300GB (SATA)
- Creative Audigy 4
- 1 DVD-brander
- 1 DVD-speler
- 1 floppy drive
- 2 80mm fannetjes
- 350watt voeding
- Huidige case: klik.

Gebruik:

Vooral games, zoals BattleField 2, Oblivion, Supreme Commander, maar ook de aankomende games zoals bv. BioShock.
Daarnaast het standaard office, internet en msn gebruik. Ik ben geen overklocker.

Waarom Upgrade?

- Door de P4 en x800gto Kan ik de nieuwere games niet te best meer spelen. En tevens lijkt de GPU artifacts te gaan vertonen. (Klein maar zichtbaar). Dus ik wil er weer een 1.5 jaar tegenaan met deze upgrade.

Wat moet er dan vernieuwd worden?:

- Processor: Zelf zit ik te denken aan een Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB (goede prijs/performance dacht ik).
- Moederbord: GigaByte Moederbord GA-P35-DS3R
- Geheugen: 2GB DDR2 (1 of 2 sticks? merk + MHz suggesties?)
- Videokaart: 8800GTS 320MB (waarschijnlijk de BFG OverClock, is goedkoper en sneller dan bv. die van ASUS.)
- Voeding: 400watt A-Merk ASUS bv (als ik mijn geplande pc door eXtreme Power Supply Calculator haal)

Extra Info:

Graag de oude case behouden, ik heb gekeken naar de maten en de geplande GigaByte Moederbord GA-P35-DS3R past erin volgens mij. Rand apparatuur bezit ik uiteraard al. Creative Audigy 4 behoud ik ook.

Ohja, ik heb een Samsung SyncMaster 930BF en speel games op max res van 1280x1024.

Budget:

- Tja als ik bovenstaande zo ff snel bij Salland in het wagentje knikker kom ik uit op een €750,-. Als het de upgrade waard is en ik kan zo een jaar of 1.5 tot 2 vooruit, ik snap dat het over 1 jaar niet meer "top-of-the-bill" is, dan is het het wel waard. Hopelijk kunnen jullie mij suggesties geven en komt de prijs mischien wat omlaag.

Met dank aan Jicky voor de post opbouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
TweakerDwayne schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:46:
[...]

Met het oog gericht op de toekomst 8600GTS want die heeft DirectX 10 support en X1950Pro niet. Maar de X1950Pro is wel krachtiger.
Heb wat gezocht op internet en in veel benchmarks is de 8600GTS niet eens sneller dan de 7600GT... Die kaart valt dus sowiezo af, helemaal omdat deze ook nog €30,- duurder is dan de X1950pro. Dan maar geen DX10 support :P

Ik denk dat het dan toch de X1950pro wordt. Tenminste, als mijn voeding deze aankan.

Rest nog een vraagje mbt deze upgrade.
Gaat mijn CPU niet een al te grote bottleneck vormen voor deze GPU? Anders kan ik denk ik beter een wat goedkopere kaart kopen (bijvoorbeeld een HD2600pro á €60,- of een X1650pro á €70,-), daar een jaartje mee gamen en dan na die tijd een grote upgrade doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:54:
MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8600GTS-T2D256E-HD .........165eu
Antec iLuminate Earthwatts EA-380..........41eu

Houd je behuizing lekker, steek je dat geld gewoon in je zak.
Ik denk dat de 8600 GTS overkill is als je kijkt waarvoor het systeem gebruikt gaat worden.
Ik zat meer in de richting te denken van een van deze:

- 8500 GT 512MB 78,41EUR
- 7300 GT 256MB 51,25EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Laatst online: 18-02-2021
Ik zou graag de Medion computer (die mijn ouders ongeveer 6 jaar geleden aankochten in de Aldi-markt) willen upgraden. Sinds november 2006 heb ik m'n eigen multimedialaptop (zie sig.) die alles doet wat ik hem vraag :),De ALDI pc begint namelijk "tergend traag" te worden |:( Ik weet niet precies wat er allemaal in zit, maar heb geprobeerd de lijst zo volledig mogelijk te maken. Er is een Vlaamse website die in archief alle ALDI folders bijhoudt, maar helaas beginnen de archieven pas bij jaartal 2004 en niet jaartal maart 2001.

Huidige configuratie:
  • Intel Pentium III 1000Mhz
  • Moederbord: geen idee
  • 1x 128 MB SD RAM (PC 133) + 1x 256MB SD RAM (PC 133) = 384MB SD RAM
  • ASUS moederbord (denk ik...)
  • Western Digital 40GB HD + 120GB HD (3-tal jaar geleden aangekocht bij Tones, maar ken het merk niet meer)
  • 1x diskettestation (laatste 4 jaar niet meer in gebruik), 1x Liteon DVD-ROM, Plextor single layer DVD schrijver (later toegevoegd in de plaats van de originele HP cd-schrijver)
  • Geluidskaart on board
  • nVidia Geforce 2 GTS 32MB RAM
  • Softmodem (nooit gebruikt) wegens directe aansluiting Belgacom ADSL
  • 2xfrontale USB 1 poorten + 2xUSB 1 poorten achteraan, 2x USB 2.0 poorten (Belkin uitbreidingskaartje), 2x PS/2, Seriele en parallele verbinding (op één van de twee hangt een HP Deskjet 710C kleurenprinter (=traag beestje))
  • Besturingssysteem: Windows XP Professional
  • Microsoft Office 2003
Gebruik:

Mijn ouders gebruiken hem vnl. om hun e-mail na te kijken, te surfen, kantoorapplicaties (Microsoft Office) en mogelijk binnen dit en twee jaar ook videobewerking. Ze willen een digitale videocamera aankopen en ik zie ze nog niet meteen gaan monteren, maar je weet nooit..

Gewenste configuratie:

[list]
• Ik dacht hierbij aan een dual core processor: intel core 2 duo e2160 @ 2x 1,8Ghz. Op de Tweakers Productreview staat echter dat het om een Pentium Dual Core ( pricewatch: Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB) ).
• Moederbord met minimum 4x USB 2.0, 1x Firewire 400 of 800.? aansluiting en mogelijkheid om tevens eSATA aan te sluiten.
• Gezien de huidige systeemvereisten van Windows Vista, leek 2 GB DDR 2 RAM geheugen me geen slechte zaak, temeer mijn ouders mogelijk nog videobewerking ermee willen doen.
[list]

Vragen:
  • Voldoe ik met de bovengenoemde configuratie?
  • Bij voorkeur zou ik de huidige ALDI case willen behouden.
Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
@Cpt.Iglo

Als je het geld hebt voor een 1950Pro dan zou ik die zeker kopen.

@CarLL

De core2duo serie van Intel is een krachtige processorlijn dus met de juiste onderdelen moet videobewerken wel gaan lukken. Een echte configuratie heb je nog niet samengesteld want er mist nogal het een en ander.

Maak de Aldi kast eens open en kijk of deze er standaard uit ziet als elke andere computerkast. Dus geen afwijkende inbouwsystemen en dergelijke van de fabrikant zelf. Meestal zijn de Aldi/Medion pc's wel standaard maar bijvoorbeeld Dell of Compaq niet. Als het een gewone behuizing is kun je alles overbouwen.

[ Voor 181% gewijzigd door TweakerDwayne op 17-08-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:39:
Na heel heel veel jaar word het tijd voor een upgrade van de computer van me ouders,
Waar zijn je specifieke vragen?
Cpt.Iglo schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:31:

Geforce 8600GT
Geforce 8500GT (lijkt mij persoonlijk geen goede optie, maar ik zet hem toch maar in het lijstje)
Radeon HD2600pro
Radeon HD2600XT (GDDR3)
Radeon X1900GT

De X1950pro en 7900GS zitten beiden net iets te veel over mijn budget heen.

Persoonlijk neig ik naar de X1900GT. Enig nadeel is dat deze niet DX10 compliant is. Verder vraag ik me af of mijn voeding dit wel redt.

Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties mbt het upgraden. Dus als je een andere suggestie/tip hebt mag je die natuurlijk altijd laten horen :) Ik sta ook open voor een CPU-upgrade om dat zo maar te zeggen :P

Alvast bedankt voor het meedenken!
Dit is gewoon een kwestie van benchmarks vergelijken, dat gaan wij hier niet voor je doen. Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Verder is er voor de voeding Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 waarbij de topicstart je van veel informatie kan voorzien. En ik zou nog even het nut van DX10 voor jezelf gaan bekijken.
Zie bijvoorbeeld:
nieuws: 'Alleen high-end videokaarten bruikbaar voor DirectX 10-spellen'
Huidige videokaarten incompatible met dx 10.1
ollSNAKEllo schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:58:

- Processor: Zelf zit ik te denken aan een Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB (goede prijs/performance dacht ik).
- Moederbord: GigaByte Moederbord GA-P35-DS3R
- Geheugen: 2GB DDR2 (1 of 2 sticks? merk + MHz suggesties?)
- Videokaart: 8800GTS 320MB (waarschijnlijk de BFG OverClock, is goedkoper en sneller dan bv. die van ASUS.)
- Voeding: 400watt A-Merk ASUS bv (als ik mijn geplande pc door eXtreme Power Supply Calculator haal)

Extra Info:

Graag de oude case behouden, ik heb gekeken naar de maten en de geplande GigaByte Moederbord GA-P35-DS3R past erin volgens mij. Rand apparatuur bezit ik uiteraard al. Creative Audigy 4 behoud ik ook.

Ohja, ik heb een Samsung SyncMaster 930BF en speel games op max res van 1280x1024.

Budget:

- Tja als ik bovenstaande zo ff snel bij Salland in het wagentje knikker kom ik uit op een €750,-. Als het de upgrade waard is en ik kan zo een jaar of 1.5 tot 2 vooruit, ik snap dat het over 1 jaar niet meer "top-of-the-bill" is, dan is het het wel waard. Hopelijk kunnen jullie mij suggesties geven en komt de prijs mischien wat omlaag.

Met dank aan Jicky voor de post opbouw ;)
Je hebt er aardig over nagedacht zie ik. Ik kan me wel in je setup vinden. Maar ik mis eigenlijk waar je nu precies vragen over hebt? Of het het geld waard is moet je uiteraard zelf bepalen, maar qua componenten vind ik persoonlijk dat het niet verkeerd is. Maar als je wat gerichter vragen stelt kan ik uitgebreider advies geven.
CarLL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:36:
Vragen:
Alvast hartelijk dank!
Ten eerste doen we hier niet aan "is dit goed?"-vragen. We verwachten hier specifieke vragen. Ten tweede, wat zijn de specifieke eisen? Misschien videobewerking kan ik niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CarLL schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:36:

[list]
• Ik dacht hierbij aan een dual core processor: intel core 2 duo e2160 @ 2x 1,8Ghz. Op de Tweakers Productreview staat echter dat het om een Pentium Dual Core ( pricewatch: Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB) ).
• Moederbord met minimum 4x USB 2.0, 1x Firewire 400 of 800.? aansluiting en mogelijkheid om tevens eSATA aan te sluiten.
• Gezien de huidige systeemvereisten van Windows Vista, leek 2 GB DDR 2 RAM geheugen me geen slechte zaak, temeer mijn ouders mogelijk nog videobewerking ermee willen doen.
[list]

Vragen:
Alvast hartelijk dank!
Je zal ook een nieuwe videokaart moeten kopen, want je AGP kaartje zal niet passen op zo'n moederbord. Of je moet een mobo met onboard video nemen. Echter, je zal ook wel een andere voeding nodig hebben, want degene die je nu hebt is 99.9% zeker een 20 pins voeding, je hebt nu een 24 pins voeding nodig. Verder moet je ook opletten dat je 2 IDE-aansluitingen hebt, want anders kun je niet beide harde schijven gebruiken.

Je zult een budget moeten bepalen, en kijk ook eens naar AMD. Die zijn verhoudingsgewijs goedkoper, zie ook de BBG basissysteem.

Ik vraag me af of het zinvol is je Medion kast te blijven gebruiken. Ik zou eerder dat systeem gebruiken als download systeem en een nieuw iets bestellen.

Wat te kopen? Daar helpen we je niet mee, zie de topicwaarschuwing. Je zult zelf op zoek moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollSNAKEllo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 23:47
@RoD

Voornamelijk welk DDR2 geheugen het beste bij dit systeem past, want ik ben niet thuis qua snelheden enz.
Ook of ik beter 1 stick van 2GB kan kopen of toch 2 sticks van 1GB qua performance? Als dit überhaupt wat uitmaakt?

En dan de voeding, of het ook echt 400watt is, of dat het beter is als ik misschien een 450watt koop?
Maar dat is misschien meer voor het bekende voeding topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
quote: RoD
Dit is gewoon een kwestie van benchmarks vergelijken, dat gaan wij hier niet voor je doen. Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Verder is er voor de voeding Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 waarbij de topicstart je van veel informatie kan voorzien. En ik zou nog even het nut van DX10 voor jezelf gaan bekijken.
Zie bijvoorbeeld:
nieuws: 'Alleen high-end videokaarten bruikbaar voor DirectX 10-spellen'
Huidige videokaarten incompatible met dx 10.1
Heel aardig van je dat je dit allemaal voor me opgezocht hebt, maar al deze topics en nieuwsberichten heb ik al doorgelezen.

Na dat gelezen te hebben bleven de door de mij genoemde vragen echter bestaan. Ik heb deze vraag ook gepost omdat ik graag wil weten hoe andere tweakers hierover denken, en wat voor hun de reden is om een bepaalde GPU wel of niet te nemen.

In dat topic over welke voeding je moet kopen wordt ik bijvoorbeeld niets wijzer over of mijn huidige voeding een dergelijke kaart als een X1950pro aankan. Ook kan ik nergens vinden of mijn Opteron 144 geen grote bottleneck gaat vormen voor een kaart als de X1950pro.

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Iglo op 18-08-2007 00:10 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen mensen de topicstart goed doornemen?
Daar staat veel informatie in. Naast informatie, links en tips ook een opmerking:

Probeer dus eerst zelf even de vraag te beantwoorden a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen.