Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 7.579 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
ollSNAKEllo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:02:
@RoD

Voornamelijk welk DDR2 geheugen het beste bij dit systeem past, want ik ben niet thuis qua snelheden enz.
Ook of ik beter 1 stick van 2GB kan kopen of toch 2 sticks van 1GB qua performance? Als dit überhaupt wat uitmaakt?

En dan de voeding, of het ook echt 400watt is, of dat het beter is als ik misschien een 450watt koop?
Maar dat is misschien meer voor het bekende voeding topic.
Minimaal 667MHz geheugen is vereist vanwege de 1333MHz bus. Hoe hoger hoe beter bij het benchmarken maar in de praktijk zal het geen gigantisch groot verschil zijn tussen 667 of 800MHz.
2 Sticks is beter want dan draai je dual channel inplaats van single channel. Hier is meer over te lezen in de geheugen FAQ. Met die videokaart en processor zou ik zeker een 500W voeding nemen om het op veilig te spelen.

@Cpt. Iglo

Volgens mij wil Rod zeggen dat je zelf ook kunt Googlen naar vereiste Ampere en Wattage van de X1950Pro. Vervolgens op je voeding kijken hoeveel rails je hebt en hoeveel Ampere per rail, kijken of dit voldoende is.

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerDwayne op 18-08-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
ollSNAKEllo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:02:
@RoD

Voornamelijk welk DDR2 geheugen het beste bij dit systeem past, want ik ben niet thuis qua snelheden enz.
Ook of ik beter 1 stick van 2GB kan kopen of toch 2 sticks van 1GB qua performance? Als dit überhaupt wat uitmaakt?
Misschien handig om je eens te verdiepen in het geheugen. In PMG FAQ staat alles wat je moet weten in hapklare brokken.
En dan de voeding, of het ook echt 400watt is, of dat het beter is als ik misschien een 450watt koop?
Maar dat is misschien meer voor het bekende voeding topic.
Juist :Y In de topicstart van dat topic staat een boel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:50:
[...]

Waar zijn je specifieke vragen?
Misschien was het wat onduidelijk ja, Ik heb weer wat verder gekeken en heb tot nu toe dit:

- Voeding: Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) € 41,50
- Videokaart: Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 € 78,41
- Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 57,50
- Harde Schijf: Samsung SpinPoint T166, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 45,23

Omdat er nu een voeding inzit die gekocht is met de eerste pc (dat is 1998) lijkt het me verstandig om deze ook te vervangen.
Met de videokaart zat ik ook nog te twijfelen tussen de 8500GT 512MB en de 7300GT 256MB (€ 51,25) Als hier iemand op/aanmerkingen voor heeft hoor ik dat graag.

Waar kom ik nu niet uit:

- Behuizing Omdat ik een voeding erbij koop moet het een kast worden zonder voeding, ook moet het een midi tower worden, iemand ideeen voor een goede/goedkope kast?

- Moederbord Omdat er geen groot budget is wil ik dat hier SOUND,LAN,SATA II opzitten, ik heb al veel rondgekeken naar AM2 moederborden alleen kom hier ook niet uit iemand ideeen?

- Geheugen Omdat er op deze computer weinig games gespeeld zullen worden zal ik met 1GB ruim voldoende zitten, en zo niet kan ik er later nog wat bij prikken, alleen welk merk? 2x 512MB of 1x 1GB

Ik zit nu met de bovenste 4 onderdelen op € 222,64, Het budget is 300,- tot 500,-
Ik moet nu dus alleen nog de behuizing/mobo/geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cpt.Iglo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:08:
[...]
Heel aardig van je dat je dit allemaal voor me opgezocht hebt, maar al deze topics en nieuwsberichten heb ik al doorgelezen.
Dan ligt dat aan je manier van vragenstellen, want in jou post kwam het niet duidelijk naar voren :)
In dat topic over welke voeding je moet kopen wordt ik bijvoorbeeld niets wijzer over of mijn huidige voeding een dergelijke kaart als een X1950pro aankan.
Je hebt in dat topic de voedingcalculator niet gevonden? Verder moet je dergelijke vragen over voedingen daar stellen. Daar zitten namelijk de experts :)
Ook kan ik nergens vinden of mijn Opteron 144 geen grote bottleneck gaat vormen voor een kaart als de X1950pro.
Je wilt gamen, en dat wil je doen met vrij nieuwe games. Goed, dan is het uiteraard duidelijk dat je met al dat grafisch geweld een vrij stevige videokaart nodig hebt. Of iets een bottleneck is, is een kwestie van wat inzicht en het vergelijken van wat cpu/gpu benchmarks. Balans opzoeken is inderdaad niet altijd even makkelijk. In dit geval denk ik dat in dit geval de gpu overduidelijk de bottleneck is. Het ding is gewoon te traag. Die zal bij dergelijke nieuwe games en een dergelijke resolutie zeker geupgrade moeten worden. De vraag is dan of het zinvol is aangezien de cpu ook niet de nieuwste meer is. Ik denk persoonlijk dat je zeker winst gaat pakken, aangezien die 6600 duidelijk te traag is voor de resolutie en settings die jij wilt. De prestaties van de videokaart zullen waarschijnlijk wel gelimiteerd worden door de processor. De Opteron 144 is als ik de benchmarks mag geloven trager dan een AMD 64 3000+ processor, en daarmee redt je het tegenwoordig echt niet meer.

Of het verder een zinnige upgrade is durf ik niet te zeggen. In het kort, ga je winst pakken? Ja. Is de winst significant genoeg om er 100 euro aan te spenderen? Ik durft het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:21:
[...]

Misschien was het wat onduidelijk ja, Ik heb weer wat verder gekeken en heb tot nu toe dit:

- Voeding: Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) € 41,50
- Videokaart: Asus GeForce 8500 GT 512MB DDR2 € 78,41
- Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 57,50
- Harde Schijf: Samsung SpinPoint T166, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 45,23

Omdat er nu een voeding inzit die gekocht is met de eerste pc (dat is 1998) lijkt het me verstandig om deze ook te vervangen.
Met de videokaart zat ik ook nog te twijfelen tussen de 8500GT 512MB en de 7300GT 256MB (€ 51,25) Als hier iemand op/aanmerkingen voor heeft hoor ik dat graag.
Daar zijn gewoon 1 op 1 benchmarks van te vinden op THG. Zie bijvoorbeeld hier
Nofi, maar er wordt toch wel verwacht dat je dit eerst zelf uitzoekt.

Wat je op de benchmarks ziet is dat de 7300GT het beter doet op lagere resoluties, en dat de 8500GT het beter doet op de hoge (geen wonder, met dat extra geheugen). Echter, beide videokaarten zijn dermate traag dat je alleen lage resoluties zult willen gebruiken. In combinatie met de prijs is de keus dus simpel.
Waar kom ik nu niet uit:

- Behuizing Omdat ik een voeding erbij koop moet het een kast worden zonder voeding, ook moet het een midi tower worden, iemand ideeen voor een goede/goedkope kast?
Begin eens in de Pricewatch
- Moederbord Omdat er geen groot budget is wil ik dat hier SOUND,LAN,SATA II opzitten, ik heb al veel rondgekeken naar AM2 moederborden alleen kom hier ook niet uit iemand ideeen?
Zelfde verhaal. Geluid, LAN en Sata zijn geen exotische eisen dus je moet wel wat kunnen vinden. Zoek diegenen uit die aan je budget voldoen, en zoek bij deze borden reviews. Mocht je er dan nog niet uit kunnen komen kun je hier je specifieke twijfels ventileren.
- Geheugen Omdat er op deze computer weinig games gespeeld zullen worden zal ik met 1GB ruim voldoende zitten, en zo niet kan ik er later nog wat bij prikken, alleen welk merk? 2x 512MB of 1x 1GB
PMG FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:31
[b][message=28577630,noline]Je wilt gamen, en dat wil je doen met vrij nieuwe games. Goed, dan is het uiteraard duidelijk dat je met al dat grafisch geweld een vrij stevige videokaart nodig hebt. Of iets een bottleneck is, is een kwestie van wat inzicht en het vergelijken van wat cpu/gpu benchmarks. Balans opzoeken is inderdaad niet altijd even makkelijk. In dit geval denk ik dat in dit geval de gpu overduidelijk de bottleneck is. Het ding is gewoon te traag. Die zal bij dergelijke nieuwe games en een dergelijke resolutie zeker geupgrade moeten worden. De vraag is dan of het zinvol is aangezien de cpu ook niet de nieuwste meer is. Ik denk persoonlijk dat je zeker winst gaat pakken, aangezien die 6600 duidelijk te traag is voor de resolutie en settings die jij wilt. De prestaties van de videokaart zullen waarschijnlijk wel gelimiteerd worden door de processor. De Opteron 144 is als ik de benchmarks mag geloven trager dan een AMD 64 3000+ processor, en daarmee redt je het tegenwoordig echt niet meer.

Of het verder een zinnige upgrade is durf ik niet te zeggen. In het kort, ga je winst pakken? Ja. Is de winst significant genoeg om er 100 euro aan te spenderen? Ik durft het niet te zeggen.
Daar was ik dus ook al bang voor.
Ik denk dat ik nu gewoon voor een HD2600pro van €60,- ga. Niet de snelste kaart, maar wel geschikt voor i.c.m mijn CPU en ook al veel sneller dan mijn huidige 6600. Dan ga ik over een jaartje ofzo echt een grote upgrade van mobo, geheugen, CPU en GPU doen.

Wat ik overigens niet helemaal snap, hoe kom je erbij dat een Opteron 144 langzamer is dan een A64 3000+? Ze werken beiden op 1.8GHz, alleen heeft de Opteron dubbel zoveel cache in vergelijking met een 3000+.
Het is mij altijd verteld dat een Opteron 144 ongeveer te vergelijken is met een A64 3200+, en als ik naar wat benchmarks zoek op internet klopt dat ook wel redelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hmm, dan heb je andere benchmarks gelezen dan ik. Maargoed, de Opterons zijn afaik bedoeld voor de servermarkt, dus wellicht dat deze processoren daardoor minder geschikt zijn in games. Maar ik weet dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een 2e hands Athlon64 3700+ moet je vanaf ong 25eu wel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Iglo
  • Laatst online: 12-09 14:31
Edmin schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:05:
Een 2e hands Athlon64 3700+ moet je vanaf ong 25eu wel kunnen vinden.
Zou dat veel presatiewinst geven in vergelijking met wat ik nu heb? Want als ik naar benchmarks zoek heeft de CPU niets tot weinig te bepalen in games.

[ Voor 14% gewijzigd door Cpt.Iglo op 18-08-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk het een en ander bij elkaar gevonden en dit is het resultaat:

- Asus M2A-VM, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA) € 51,95
- AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 57,50
- Asus GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT/SILENT/HTD/256M € 51,25
- Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) € 41,50
- Kingston KVR667D2N5/1G € 36,49
- Samsung SpinPoint T166, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 45,23

Totaal € 283,92

Ik denk dat ik hiermee een goede upgrade doe, Alleen ben ik niet zo heel erg thuis in de computerhardware dus heeft iemand dingen waarvan die zegt, Dat moet je anders doen of het is een goed systeem hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cpt.Iglo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:17:
[...]
Zou dat veel presatiewinst geven in vergelijking met wat ik nu heb? Want als ik naar benchmarks zoek heeft de CPU niets tot weinig te bepalen in games.
Dat is niet waar. Het is wel zo dat er zwaarder geleund wordt op de GPU, maar de CPU heeft wel degelijk invloed. En ik denk dat een Opteron gewoon te traag is om het volle potentieel van een X1950Pro eruit te halen. Het verschil in prestatie tussen een 3700+ is vrij redelijk, ook in games.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit verschil tussen een 3000+ en een 3800+
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:17:
Ik heb uiteindelijk het een en ander bij elkaar gevonden en dit is het resultaat:

- Asus M2A-VM, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA) € 51,95
- AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 57,50
- Asus GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT/SILENT/HTD/256M € 51,25
- Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) € 41,50
- Kingston KVR667D2N5/1G € 36,49
- Samsung SpinPoint T166, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 45,23

Totaal € 283,92

Ik denk dat ik hiermee een goede upgrade doe, Alleen ben ik niet zo heel erg thuis in de computerhardware dus heeft iemand dingen waarvan die zegt, Dat moet je anders doen of het is een goed systeem hoor ik dat graag.
Lees de topicwaarschuwing eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen.
Ik wil graag mijn PC upgraden om games soepeler telaten lopen op 1680*1050, want ik heb nu al een paar maand een Samsung 226BW en op mijn PC kan ik een spel als World Of Warcraft niet goed draaien op die hoge resolutie

Wat ik nu heb

Processor : Athlon 64 3700+ op socket 939

Moederbord : Msi K8N Neo4
  • Socket 939,
  • 4*DDR1 max 4GB,
  • 1 PCI-E x16, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x4
  • 4 PCI poorten waarvan een ingebruik
  • 2*IDE en 4*SATA 150MB/s en 1*FDD
  • gebruikelijke uitbreidings poorten
Geheugen : 1GB Corsair Valueram (VS1GB400C3) DDR1 CAS3, maar een reepje dus geen dual channel ( ik dacht er aan er een zelfde bij te zetten om dan 2GB in dual channel te hebben)

Videokaart : Asus EN6600GT (moet denk ik vervangen worden maar heb niet echt een idee door wat voor kaart)

Hardeschijf :
  • 1 Western Digital 160GB SATA schijf (ik weet niet of het sata 1 of 2 is maar afijn)
  • 1 Western digital 80GB PATA schijf
Voeding : Coolermaster RS430 (430 Watt)
  • 6*Molex
  • 24 pin ATX
  • 12 volt voor CPU
  • 2*Sata
  • GEEN PCI-E
Scherm :
  • 22" Samsung Syncmaster (blijft zo :+ )
  • 17" CRT (word mischien een keer geupgradet maar nu nog niet)
Toetsen bord en muis
  • Logitech G15
  • Textorm Criminal +
en een paar simpele 2.1 boxjes, bluetooth 1.2 usb key

dat was het wel

Ik wil er dus mee gamen maar niet high end gaming, vooral World of Warcraft op 1680*1050 op high en mischien eens een spel als Rainbow 6 Vegas en GTA San Andreas (GTA doet het wel goed op High)
Ook heb ik vaak veel programma's open staan en zo zit het ram gebruik nu al op 75% met Opera (130Mb), MSN (62Mb :? ), Skype(60Mb :? ) en emule draaiend dus even een spelletje er bij opstarten gaat niet zonder dat eerst aftesluiten wat ik liever niet doe.

budget ligt rond de 250-300€
Ik hoop dat mijn post aan regels voldoet en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Waar is je eigen inbreng? Zie ook de topicstart + waarschuwing.

offtopic:
Het is handiger om het lijstje met specs in te korten tot alleen de productnamen. Dan is het wat overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:37:
Waar is je eigen inbreng? Zie ook de topicstart + waarschuwing.

offtopic:
Het is handiger om het lijstje met specs in te korten tot alleen de productnamen. Dan is het wat overzichtelijker
Ok sorry,
Mijn eigen inbreng, sorry, vergeeten er neer te zetten:
ik dacht er aan een extra reepje geheugen van 1GB bij te zetten (iets van 50-60€ volgens mij voor een zelfde reepje als wat er nu inzit) en
een andere Videokaart, maar welke
een HD2600XT of
een 8600GT(S?)
hier kom ik niet echt mee verder wat je leest op het ene forum dat de eerste sneller is en op het andere forum is het weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:06:
[...]

Ok sorry,
Mijn eigen inbreng, sorry, vergeeten er neer te zetten:
ik dacht er aan een extra reepje geheugen van 1GB bij te zetten (iets van 50-60€ volgens mij voor een zelfde reepje als wat er nu inzit) en
een andere Videokaart, maar welke
een HD2600XT of
een 8600GT(S?)
hier kom ik niet echt mee verder wat je leest op het ene forum dat de eerste sneller is en op het andere forum is het weer anders.
Daarvoor hebben we dus benchmarks, zoals al eerder aangegeven. Kijk bijvoorbeeld eens op www.tomshardware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:40:
[...]

Daarvoor hebben we dus benchmarks, zoals al eerder aangegeven. Kijk bijvoorbeeld eens op www.tomshardware.com
Ja, daar heb ik al gekeken maar in de ene test is de ATI HD2600XT weer sneller, en de andere test de Nvidia 8600GTS, en dan is het weer bijna gelijk, dat zorgt ervoor dat ik er niet veel wijzer van word en dat ik hier kom vraagen.
in de Bf 2 test ligt de Nvidia best ver voor op de Ati maar in de Dark Messiah of M&M test ligt het anders om( nu let ik het meest op de hogere resolutie tests).
En in de overal game FPS test ligt de Nvidia weer wel voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Het kan ook best dat in de ene game kaart X sneller is en een andere game kaart Y. Dan moet je gaan kijken naar welke games je speelt ed. Echter, als je de prijzen vergelijkt zie je dat de 2600XT goedkoper aangeboden wordt...
Als het je qua spellen niks uitmaakt lijkt het me logisch voor de goedkoopste te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 13-09 12:05
Huidige specs:

Behuizing: AOpen QF50D 300 Watt voeding die erbij zat
Proccesor: Amd Athlon 4200+ Socket Am2 (65watt)
Geheugen: Kingston 2x 1gb DDR2 PC5300 667 MHz
Moederbord: MSI K9N sli-2f
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
videokaart: Club3D GeForce 8500 GT, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
Dvd drive Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart
Dvd fikker Samsung SH-D163a ide, zwart
Standaard koeler van AMD

Als besturings systeem Vista Business 32 bit.

Wat doe ik met mijn pc?

Office, downloaden usenet, msn, internet, virtualisatie met vmware, gamen (NFS enz.) en photoshoppen.
Eigelijk van alles dus, ik doe graag zo veel mogelijk tegelijk.

Ik wil in de toekomst dual screen gaan draaien is dit mogelijk met de videokaart die ik nu heb? (wel 2 aansluitinge dvi en vga)

Ik zat te denken aan een proccesor upgrade (amd) of als het beter is een intel met een nieuwe moederbord erbij?
Nieuwe videokaart is denk niet nodig voor dual screen weet ik niet geheel zeker..

De Athlon x2 6000+ als proc upgrade? http://azerty.nl/producte...7/14268/athlon-64-x2.html

Of toch

Intel Core 2 Duo E4300 http://azerty.nl/producte...291/13608/core-2-duo.html 113
met een
msi neo-f http://azerty.nl/producte...l/259/7875/k9n-neo-f.html

Hij zit tegen de 45 graden aan volgens speedfan Andere koeler op de proccesor is dat te warm?

Amd:
Arctic Freezer 64 Pro http://azerty.nl/producte.../4585/freezer-64-pro.html

Intel:
Arctic Freezer 7 pro http://azerty.nl/producte...1/4566/freezer-7-pro.html

Ik wil alles bij Azerty bestellen.

Wat is er mis mee zal je misschien denken?

Hij is een beetje traag de ram zit dan op 1.5gb en proccesor op 90% ongeveer.
Zoals ik al zij ik wil alles tegelijk doen Downloaden, photoshop enzo staat dan nog open en dan ben ik het gamen.

Het maximale wat ik wil uitgeven is €300,-

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
xares schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:53:
Ik wil in de toekomst dual screen gaan draaien is dit mogelijk met de videokaart die ik nu heb? (wel 2 aansluitinge dvi en vga)
Ja, als je ze met VGA en DVI aansluit...
Ik zat te denken aan een proccesor upgrade (amd) of als het beter is een intel met een nieuwe moederbord erbij?
Nieuwe videokaart is denk niet nodig voor dual screen weet ik niet geheel zeker..

De Athlon x2 6000+ als proc upgrade? http://azerty.nl/producte...7/14268/athlon-64-x2.html

Of toch

Intel Core 2 Duo E4300 http://azerty.nl/producte...291/13608/core-2-duo.html 113
met een
msi neo-f http://azerty.nl/producte...l/259/7875/k9n-neo-f.html
Dit is gewoon een kwestie van benchmarks vergelijken. Dit gaan wij niet voor je doen.
Hij zit tegen de 45 graden aan volgens speedfan Andere koeler op de proccesor is dat te warm?
Over welke processor heb je het nou? Je huidige? In ieder geval is dit simpel zelf op te zoeken. Kijk bijvoorbeeld hier eens naar. Was de eerste hit op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:45

WTM

Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn systeem verbeteren.Ik ben recentelijk geslaagd voor mijn opleiding en wil mezelf 'digitaal verwennen'. Ik wil ongeveer €500 tot € 750 'stuk slaan' op m'n PC.

Waarvoor gebruik ik m'n systeem?
- Internetten / MSN / Outlook /
- Muziek (MP3 luisteren)
- Leechen (Sabnzbd, rarren & parren)
- Textverwerken / spreadsheets
- SPSS

Wat ik lekker vind is om veel dingen tegelijkertijd te kunnen doen dvd branden, internetten, rarren/parren, mp3tje luister etc.

Nu wil ik ook gamen eens verder exploreren op de PC (ik ben 'van huis uit' altijd een console gamer geweest m.u.v. C&C games op de PC. C&C 3 speel ik dan ook, maar met 'alles hoog' draait het volgens mij wel aardig ook met deze videokaart)

Mijn systeem:
2x SEAGATE 7200.10 HDD SATA-II 320GB 16MB (Samen in RAID-0)
1X WD 250 GB SATA-1 250GB 16MB (los)
1x ARCTIC FREEZER 7 PRO
1x ANTEC NEOHEPOWER 500-EC
1x COOLERMASTER MYSTIQUE BLACK
1x ASUS EN7600GT/2DHT 256MB WHITEBOX
1x ASUS P5B DELUXE WIFI-AP
1x INTEL CORE 2 DUO (CONROE) E6600 BOXED
1x NEC 16x/48 DVD DV5800E BLACK OEM
1x NEC DVD R/RW 18X AD-7173A LABELFLASH BLACK OEM
2x OCZ 1GB PC2-6400 PLATINUM EL XTC DUAL CHANNEL REV2 (4-4-
4-15)
1x FLOPPY-DRIVE 1.44MB ZWART OEM
1x SAMSUNG 226BW TFT (1650x1050 native resolution)

Waar zit ik zelf aan te denken:

- Geluidskaart, voor betere muziek maar ook als ik ga gamen om de processor te ontlasten (Creative x-fi music? Al zijn vista drivers een probleem??)
- Raptor (evt. 1x 150gb of 2x 74 gb in raid-0?)
- Geheugen; dat is nu toch relatief goedkoop. 2x 2Gb erbij prikken of 2x 1 GB.. (4gb totaal versus 6gb totaal)..
- Sterke videokaart. HD content bekijken is wel de toekomst. Nu begreep ik dat de Nvidea / ATi toppers geen native HD decoders hebben ... (en iets mindere modellen wel...) ...Nu wil ik ook geen straaljager videokaart hebben, weet niet in hoeveree bijv. een 2900XT meer geluid maakt dan mijn Asus 7600 GT? Zeker als ik wil gamen op 1650x1050 heb ik well minimaal zo'n monster nodig. Na het e.e.a. gelezen te hebben lijkt crysis me wel een gave PC game, als ik die relaxed zou kunnen draaien zou dat mooi zijn. (of toch liever ff wachten op dx 10.1 compatible kaarten? Zoals de 2950xt?)

Gaat mijn voeding (500watt antec, modulaire voeding) dit trekken? Ik verwacht van wel overigens...

Videokaart kost me rond de €350-€375 (voor de 2900XT)
Geheugen (2x 1b = 100 2x 2gb is iets van 240)
X-fi gamer (rond de 80)
Raptor (150gb = 190 of 2x 74 gb die elk rond de 120 kosten)

(ohja ik wil graag vista gaan draaien, eigenlijk X64 maar dat zal lastig zijn met games right?)

Wat zijn jullie gedachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

X-fi, lekker laten liggen. Erg duur voor weinig proc winst.

Zowel de HD2900XT als de 8800GTX zijn goede kaarten, kijk naar de VGA charts op Tom's hardware voor het verschil in prestaties, pak de pricewatch voor de prijs en maak je keuze. Als je nu lekker wil gamen kom je inderdaad wel op dergelijke kaarten uit.

Je kan voor extra 2x1GB RAM gaan, maar er schijnen wel wat issues te zijn met dergelijke grootheden (4GB en hoger). Gebruik de search op GoT

Ik zou voor 2x74GB raptor in Raid0 gaan. O wacht, dat heb ik al! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
WTM schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:59:

- Geluidskaart, voor betere muziek maar ook als ik ga gamen om de processor te ontlasten (Creative x-fi music? Al zijn vista drivers een probleem??)
Daarom een X-Fi kopen is wat overkill. Als je persé geluidskwaliteit wilt kun je het doen, maar anders is het zonde van het geld.
- Raptor (evt. 1x 150gb of 2x 74 gb in raid-0?)
Waarom niet gewoon 2x 7200?
- Geheugen; dat is nu toch relatief goedkoop. 2x 2Gb erbij prikken of 2x 1 GB.. (4gb totaal versus 6gb totaal)..
4GB kán zinnig zijn met Vista, 6GB is pure overkill en onzin.
- Sterke videokaart. HD content bekijken is wel de toekomst. Nu begreep ik dat de Nvidea / ATi toppers geen native HD decoders hebben ... (en iets mindere modellen wel...) ...Nu wil ik ook geen straaljager videokaart hebben, weet niet in hoeveree bijv. een 2900XT meer geluid maakt dan mijn Asus 7600 GT? Zeker als ik wil gamen op 1650x1050 heb ik well minimaal zo'n monster nodig. Na het e.e.a. gelezen te hebben lijkt crysis me wel een gave PC game, als ik die relaxed zou kunnen draaien zou dat mooi zijn. (of toch liever ff wachten op dx 10.1 compatible kaarten? Zoals de 2950xt?)
Wellicht een handig topic: Huidige videokaarten incompatible met dx 10.1 Voor wat betreft geluidsproductie moet je naar reviews kijken.
Gaat mijn voeding (500watt antec, modulaire voeding) dit trekken? Ik verwacht van wel overigens...
Ja, die gaat dit wel trekken, maar voor expertise moet je in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 zijn.
(ohja ik wil graag vista gaan draaien, eigenlijk X64 maar dat zal lastig zijn met games right?)
Als het goed is niet. Zie ook [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Een kennis van mij wil zijn pc upgraden en hij heeft deze specs:

Amd 3500 + socket 939
512 mb ram
geforce 6600 GT
400 watt voeding

Wat kan ik bereiken met een budget van 500 € ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

not2secure4u schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 09:52:

Amd 3500 + socket 939
512 mb ram
geforce 6600 GT
400 watt voeding

Wat kan ik bereiken met een budget van 500 € ?, een hele boel. maar om te beginnen ff de topicstart doornemen

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
not2secure4u schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 09:52:

Amd 3500 + socket 939
512 mb ram
geforce 6600 GT
400 watt voeding

Lees de topicstart + waarschuwing eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Ik kan een heel verhaal neersteken, maar ik hou het kort:P

Heb nu:
MSI i875
Intel P2.4C
2x512MB DDR
ATI 9800Pro
ca 1 TB aan schijven
doel van het systeem: games, foto, audio en videobewerking

Ik wil in twee fases upgraden

upgrade 1:
mobo + cpu + 2x 1GB DDR2

upgrade 2: videokaart + nog eens 2GB DDR2

de hamvraag
Is er een mainboard wat een vrij actuele CPU ondersteund, en beschikt over zowel een AGP als een PCI-E poort? (videokaart wil ik nl nog even blijven gebruiken). en eventueel 4 geheugen sockets.
AMD of Intel maakt me niet uit :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Scighera schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:22:
de hamvraag
Is er een mainboard wat een vrij actuele CPU ondersteund, en beschikt over zowel een AGP als een PCI-E poort? (videokaart wil ik nl nog even blijven gebruiken). en eventueel 4 geheugen sockets.
AMD of Intel maakt me niet uit :)
Heb je zelf ook al gezocht? Kijk eens bij Asrock, die hadden eerder wel reeksen die zoiets ondersteunden. Echter, ik heb recentelijk ook gezocht, en de combinatie van een moderne CPU en AGP kaart is er niet; je gaat dan een slecht compromis sluiten.

Je kunt beter wachten tot je in 1x kunt upgraden, of een mobo kopen met een onboard VGA als overgangsfase.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat kun je opzoeken door in de Pricewatch te kijken. Geen vraag die hier thuishoort.
Zie ook de topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 07:24

Raphaelo

boeiend!!

Ik wil graag upgraden maar weet niet zeker wat ik zou moeten vervangen voor betere presaties.

Dit heb ik nu:

Asus P5PL2
P4 (775) 3.0@3.3 ghz
2GB DDR2 5300@4300 (moederbord ondersteunt geen hogere mem snelheden)
Ati x1950GT ong@pro

Ik speel voornamelijk oblivion, maar ik merk toch dat de framerate op sommige momenten niet goed is.

Een nieuwe cpu en moederbord lijkt mij het beste, aangezien ik het gevoel heb dat oblivion bij mij last heeft van een cpu bottleneck, ook op lagere resoluties blijft mijn framerate nagenoeg hetzelfde namelijk.

ik dacht zelf aan een E4400 en die dan overclocken voor hogere prestaties.

Zal mijn fps (in oblivion) er noemenswaardig op vooruit gaan als ik een betere cpu erin zet?

(p.s. ik draai op 1280x1024)

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Omdat ik daarstraks verkeerd heb gepost (excuus daarvoor) hier poging #2:

Hallo,
Ik heb hier een computer staan waar ik het een en ander aan wil upgraden.
De bedoeling is om een stil systeem te krijgen die weken achtereen aan kan blijven zonder warm te worden. Hij gaat namelijk als server fungeren.

De spullen die ik nu heb en wil gaan hergebruiken:
- Intel celeron d 320
- Twinmos 512 mb ram
- Asus p4p800-mx moederbord
- Linksys wireless-g draadloze netwerkkaart
- Fsp group 350 watt silent voeding (bijna nieuw)
- Oudere western digital harde schijf van 40 gig
- Samsung 120 gig schijf

Dit alles zit nu in een oude pentium 2 kast, en word ernstig heet en alles. Daarom ben ik me gaan af vragen hoe ik dit het beste kan upgraden.

Ten eerste een nieuwe behuizing, dat is niet moeilijk. Ik ben nml ernstig verliefd op:
- Coolermaster centurion 5 zwart/zilver zonder voeding, +/- 55 euro

Dan heb ik een nieuwe processor koeler nodig omdat de standaard intel een scherp geluid maakt:
- Zalman cnps7000b-alcu cpu koeler voor socket a, 478, 462, 754, +/- 26 euro

Omdat de oude dvd brander wit is, vergeeld etc en ik toch niet hoef te branden in een server, gaat er een dvd speler erin in de kleur zwart. Nu zijn er een 3tal merken die mij wel wat lijken, samsung, liteon of nec. Eerlijk gezecht geen idee, de winkel waar ik ga bestellen (sysworks) heeft samsung en liteon, welke van de twee? Ik denk zelf samsung.
- Samsung sh-d162d/bebe dvd lezer, 17,40 euro

Dan heb ik voor de 2 harde schijven en de dvd speler nog ide kabels nodig, het liefst zwarte rounded kabels. Maar ik kom er niet echt wijs uit. Wat ik wel heb gevonden zijn:
- Deze
- En deze
- En deze ook
Ik heb echt geen idee hoe en wat met die kabels, wel dat ik ide kabels nodig heb, rounded en in de kleur zwart/grijs....

Maar goed, deze lijst, is het wat, wat kan beter etc?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Raphaelo schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:50:
Ik wil graag upgraden maar weet niet zeker wat ik zou moeten vervangen voor betere presaties.

Dit heb ik nu:

Asus P5PL2
P4 (775) 3.0@3.3 ghz
2GB DDR2 5300@4300 (moederbord ondersteunt geen hogere mem snelheden)
Ati x1950GT ong@pro

Ik speel voornamelijk oblivion, maar ik merk toch dat de framerate op sommige momenten niet goed is.

Een nieuwe cpu en moederbord lijkt mij het beste, aangezien ik het gevoel heb dat oblivion bij mij last heeft van een cpu bottleneck, ook op lagere resoluties blijft mijn framerate nagenoeg hetzelfde namelijk.

ik dacht zelf aan een E4400 en die dan overclocken voor hogere prestaties.

Zal mijn fps (in oblivion) er noemenswaardig op vooruit gaan als ik een betere cpu erin zet?

(p.s. ik draai op 1280x1024)
Topicstart + topicwaarschuwing.
Joopieboy schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:17:
Omdat ik daarstraks verkeerd heb gepost (excuus daarvoor) hier poging #2:

Hallo,
Ik heb hier een computer staan waar ik het een en ander aan wil upgraden.
De bedoeling is om een stil systeem te krijgen die weken achtereen aan kan blijven zonder warm te worden. Hij gaat namelijk als server fungeren.

De spullen die ik nu heb en wil gaan hergebruiken:
- Intel celeron d 320
- Twinmos 512 mb ram
- Asus p4p800-mx moederbord
- Linksys wireless-g draadloze netwerkkaart
- Fsp group 350 watt silent voeding (bijna nieuw)
- Oudere western digital harde schijf van 40 gig
- Samsung 120 gig schijf

Dit alles zit nu in een oude pentium 2 kast, en word ernstig heet en alles. Daarom ben ik me gaan af vragen hoe ik dit het beste kan upgraden.

Ten eerste een nieuwe behuizing, dat is niet moeilijk. Ik ben nml ernstig verliefd op:
- Coolermaster centurion 5 zwart/zilver zonder voeding, +/- 55 euro
Tsja, je kan ook een goedkopere kast nemen, maar als jij em mooi vindt... Persoonlijke keuze dus, ga ik verder niks over zeggen.
Dan heb ik een nieuwe processor koeler nodig omdat de standaard intel een scherp geluid maakt:
- Zalman cnps7000b-alcu cpu koeler voor socket a, 478, 462, 754, +/- 26 euro
Prima keus. Zal ook helpen om de temperaturen lager te krijgen.
Omdat de oude dvd brander wit is, vergeeld etc en ik toch niet hoef te branden in een server, gaat er een dvd speler erin in de kleur zwart. Nu zijn er een 3tal merken die mij wel wat lijken, samsung, liteon of nec. Eerlijk gezecht geen idee, de winkel waar ik ga bestellen (sysworks) heeft samsung en liteon, welke van de twee? Ik denk zelf samsung.
- Samsung sh-d162d/bebe dvd lezer, 17,40 euro
Het maakt geen bal uit welke je neemt. Allemaal zullen ze prima een schijfje kunnen lezen.
Dan heb ik voor de 2 harde schijven en de dvd speler nog ide kabels nodig, het liefst zwarte rounded kabels. Maar ik kom er niet echt wijs uit. Wat ik wel heb gevonden zijn:
- Deze
- En deze
- En deze ook
Ik heb echt geen idee hoe en wat met die kabels, wel dat ik ide kabels nodig heb, rounded en in de kleur zwart/grijs....

Maar goed, deze lijst, is het wat, wat kan beter etc?
Ik heb weinig verstand van kabels, maar wat zou het uitmaken welke je neemt? De snelheidsbeperking ligt toch bij de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

RoD schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:34:

[...]

Tsja, je kan ook een goedkopere kast nemen, maar als jij em mooi vindt... Persoonlijke keuze dus, ga ik verder niks over zeggen.

[...]

Prima keus. Zal ook helpen om de temperaturen lager te krijgen.

[...]

Het maakt geen bal uit welke je neemt. Allemaal zullen ze prima een schijfje kunnen lezen.

[...]

Ik heb weinig verstand van kabels, maar wat zou het uitmaken welke je neemt? De snelheidsbeperking ligt toch bij de harde schijf.
Ok, bedankt voor je hulp :)
Ik heb de kast besteld, 2 ide kabels in de kleur zwart, en een dvd speler :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 22-08-2007 14:24 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bedoeling is om weer soepel te kunnen gamen.

ik heb nu een pentium 2.8Ghz
ati radeon 9600pro(128mb)
512MB geheugen.

Ik zit er over te denken om mn pc wat te upgraden om de nieuwste spellen weer soepel te kunnen spelen.
Mijn processor kan ik overklokken tot 3.0Ghz, en ik wil 2GB geheugen kopen. en waarschijnlijk de ati x1950GT (256MB)videokaart.

Ik denk dat ik dan weer redelijk goed een spel kan spelen.
Of kan ik beter een duurdere(512mb soms?) videokaart kopen?
Ikzelf denk van niet omdat mn processor dan de bottleneck zal zijn.
Of heb ik eigenlijk ook een nieuwe processor nodig??(zit niet in het budget denk ik; €200,-)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:36:
Mijn bedoeling is om weer soepel te kunnen gamen.

ik heb nu een pentium 2.8Ghz
ati radeon 9600pro(128mb)
512MB geheugen.

Ik zit er over te denken om mn pc wat te upgraden om de nieuwste spellen weer soepel te kunnen spelen.
Mijn processor kan ik overklokken tot 3.0Ghz, en ik wil 2GB geheugen kopen. en waarschijnlijk de ati x1950GT (256MB)videokaart.

Ik denk dat ik dan weer redelijk goed een spel kan spelen.
Of kan ik beter een duurdere(512mb soms?) videokaart kopen?
Ikzelf denk van niet omdat mn processor dan de bottleneck zal zijn.
Of heb ik eigenlijk ook een nieuwe processor nodig??(zit niet in het budget denk ik; €200,-)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Gaarne even de topicwaarschuwing doornemen. Hier kunnen we niks mee.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Wat heb ik nu:
  • P4 540 3.2 Ghz S775
  • Crucial Ballistic 1GB kit PC3200 (Dual channel)
  • ASrock 775I65GV
  • GeForce FX5600 128MB
  • Benq DVD +- R/RW
  • Maxtor S-Ata 120GB
  • Merkloze Case Miditower incl. 300 W voeding
  • Windows XP SP2
Waarvoor gebruik ik mijn pc:
Zo af en toe Voor thuiswerken, maar voornamelijk in mijn vrije tijd, dus voor internetten en zo af en toe een spelletje. Ik hoef niet per se de nieuwste spellen op max te kunnen spelen, ben al gelukkig als Doom3 en Act of War spoel draaien. Een spel als Supreme Commander zou ook fijn zijn, maar daarvoor kan ik mezelf beter een nieuw dualcore systeempje aanschaffen denk ik. Aangezien ik mijn pc ook soms voor thuiswerken gebruik, vind ik stabiliteit erg belangrijk. Crashes terwijl je net een leuke notitie aan het schrijven bent, zijn toch zo jammer...

Wat gaat er mis:
Ik vind het vervelend dat mijn pc nu al moeite heeft met relatief 'oude' spellen als GTA:Vice City, Doom3 en Act of War. Deze spellen zijn nu allemaal speelbaar te krijgen op mijn systeempje, maar dan zonder toeters en bellen, op 800 x 600 x 16bit. Ik zou ook wel graag wat van die toeters en bellen willen... Ik denk dat mijn CPU en mijn onlangs geupgrade geheugen het wel aan kunnen, maar dat mijn videokaartje het niet meer aan kan...

Ook heb ik de laatste tijd last van plotselinge vastlopers, waarna mijn pc terstond uit gaat. Ik zie dan geen BSOD, of rare strepen op het scherm. Ook als ik in Windows XP aangeef dat bij fatale fouten de pc niet automagisch gereboot moet worden, blijft dit euvel zich voordoen. Ik krijg de pc dan ook niet metteen weer aan de praat, dat lukt pas na een kwartiertje wachten (waarschijnlijk totdat alle restspanning is verdwenen), waarna de pc weer gewoon boot zonder foutmeldingen te geven.
Ik vermoed dat deze problemen te verwijten zijn aan de brakke voeding. Bij het samenstellen van deze pc (zo'n drie jaar geleden) had ik niet stil gestaan bij het belang van een goede powersupply. Ik heb toen een merkloze kast met voeding gekocht, voor < 40 euro. You get what you pay for, toch?

Wat heb ik zelf in gedachten:
Ik denk dat voornamelijk op de voeding en videokaart moet investeren.
Als budget had ik een max van €250,- in gedachten. Meer investeren in een afgeschreven bak lijkt me niet verstandig.

Ik dacht aan een Sapphire Radeon X1950 GT 256MB DDR3 en een nieuwe A-merk voeding, bijvoorbeeld de Antec Earthwatts EA-380EC. Ik geloof niet dat mijn CPU, geheugen en HD veel stroom verbruiken, dus daarvoor zou 300Watt genoeg moeten zijn volgens de BSOD FAQ van GOT. Met de nieuwe videokaart denk ik dat 380 Watt echter aan te raden is.

Om er zeker van te zijn dat deze upgrade zinnig is, maar bovenal ook mogelijk is (is de gekozen voeding sterk genoeg) stel ik hier dan mijn vraag.

wild mutant space hamsters

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je hebt er aardig over nagedacht zie ik :) Ik denk dat je cpu wel wat stroom zal verbruiken. Die P4's waren afaik niet zo zuinig. In ieder geval zul je aan 380W wel genoeg hebben. Videokaart is ook een goede keuze. Een betere zou ik ook niet doen, aangezien dat zonde is voor zo'n systeem.
Het geheugen zou opzich ook nog wel een boost kunnen gebruiken, maar ik denk dat je zo al een heel eind komt. Je hebt gelijk wat betreft het feit dat je niet al te veel meer moet investeren in zon oude bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Bedankt voor je reactie! Ik liep inderdaad al wel een tijdje rond met het idee om eens te gaan upgraden, heb er wel even over nagedacht ja!
Onderdelen zijn besteld...

Edit:
Inmiddels heb ik mn nieuwe PSU binnen, geweldig dingetje :)
Nou lees ik echter op het Sapphire forum dat een X1950 GT AGP een 12-volts lijn met minimaal 22A+ nodig heeft... en mijn nieuwe Antec levert slechts 17ampéres volgens de site: http://www.antec.com/specs/EA380_spe.html

Volgens mij kan ik beter niet deze kaart kopen, of kijk ik verkeerd? (heb gelukkig uiteindelijk eerst de voeding besteld, ipv alles tegelijk wat ik aanvankelijk van plan was)

[ Voor 58% gewijzigd door pkopf op 29-08-2007 14:42 ]

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoofdzakelijk te gebruiken voor rarren/parren, leechen en games

Nu:

Bigtower met Maxower PL350 Voeding

(AC input:
115V - 60Hz - 8A
230V - 50Hz - 5A

DC input (max. power 350W):

wire colour red: + 5V (max. power 200W)
wire colour orange : + 3,3V (max. power 200W)
wire colour yellow: + 12V
wire colour blue: - 12V
wire colour white: -5V
wire colour purple: +5Vsb)

Processor: AMD 1800
Grafische kaart: Geforce 5500 fx
Moederbord: MSI K7N2
Harddisk: 2 keer 30 Gig Maxtor

Upgrade:

Grafische kaart (PCIe) GFX 8600 GT/540

Processor AMD Athlon 64 X2 EE 4600+

Moederbord Asus M2N

Harddisks (SATA) Hitachi Deskstar T7K500

Geheugen G.E.I.L. 2 GB DDR2 800-Kit

Neem aan dat dit aanzienlijk sneller en beter werkt, belangrijkste vraag is of de voeding het aankan.
Uiteraard zijn suggesties welkom, budget ongeveer 500 euro.

Hou dus mijn kast, monitor, en 1 schijf met Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die vraag hoort thuis in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 (wel even de topicstart doornemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:

Moederboard: MSI P4MAM-V (MS-6787)
Processor: Intel Celeron D 320, 2400 MHz
Videokaart: Asus Radeon 9550 (128MB)
HDD1: HDS722540VLAT20 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
HDD2: MAXTOR 4K040H2 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
HDD3(extern): LaCie Hard Drive 500GB
HDD4(extern): LaCie Hard Drive 500GB
Voeding: Tagan I-Xeye 420watt
Geheugen: 1024MB (PC2100 DDR SDRAM)
Branders: LG GSA-4082B DVD Brander
Monitor : Lite-On/Litronic e1770NSL/T [17" CRT]
Behuizing: Thermaltake Shark
Koeling: Waterkoeling (CPU)

Wat doe ik met mijn PC?

- Chatten
- Gamen
- Internetten
- Office ( Word,Excel e.d )
- Designen ( Photoshop )
- Downloaden
- Film Kijken
- Muziek Luisteren

* Wil de nieuwe generatie games een beetje redelijk kunnen spelen. ( Denk aan; Colin McRae: DIRT, Bioshock, Medal of Honor: Airbone )

Wat is er mis?

Zoals je aan de specs al kan zien is het niet de nieuwste computer.
De nieuwe games draaien dus niet en de al wat oudere games (zoals NFS: Carbon) draaien wel, maar op medium... kan dus niet echt van de grafische pracht in games genieten.
Meerder applicaties tegelijk draaien werkt ook niet al te best.
Traag, Slechte Graphics, Verouderd.

Wat heb ik zelf bedacht:

Geheugen : Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 109,53
Moederbord : Asus P5N-E SLI, Retail € 107,92
Processor : Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 192,64
Processorkoeler: Zalman CNPS9500 AT € 40,16
Videokaart : XFX Geforce 8800 GTS,GDDR3, PCI Express x16, 640MB € 409,63

* Alles bij Azerty *

Wat ik wil blijven gebruiken:
HDD1: HDS722540VLAT20 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
HDD2: MAXTOR 4K040H2 (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
HDD3(extern): LaCie Hard Drive 500GB
HDD4(extern): LaCie Hard Drive 500GB
Branders: LG GSA-4082B DVD Brander
Monitor ?? : Lite-On/Litronic e1770NSL/T [17" CRT] ( misschien een andere (TFT) kopen... )
Behuizing ??: Thermaltake Shark ( past alles er wel in... )

Voeding kijk ik nog even naar voor wat de beste keus is, aangezien mijn huidige voeding het niet trekt. ( denk ik? )

Is het opzich een goed setje? of kan/moet er wat aan veranderd worden. ( ben niet zo'n expert in hardware samenstellen ).

Budget; rond de €1000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige Systeem:
Behuizing:
Sweex Prescot Saturn

Moederbord:
P5B Plus Vista Ready

Voeding:
Tagan 500 Watt (denk ik, ik dacht een Titan, maar ik kan de doos niet meer vinden :))

Processor:
C2D E6600 2*2,4 Ghz

Geheugen:
3x Kingston 1024 Mb DDR2 677 Mhz

Hardeschijf:
Maxtor 200GB Sata
Maxtor 300Gb Sata
Maxtor 500Gb Sata

Optische schijven:
Nec 3550 DVD brander
Liteonit DVD speler

Vidkaart:
XFX 6800GT 256 Mb

Beeldscherm:
Sun(ja, de "bekende" sun van Java) 21" CRT scherm

Toetsenbord:
Standaard Logitech multimedia toetsenbord

Muis:
Logitech MX518

Geluidskaart:
Soundblaster Live! 5.1

Speaker setje:
Phillips 2.1 setje

Wat doe ik met m'n PC?
Ik game veel op deze PC, maar ben ook druk bezig met 3D-modelen/renderen en video/foto bewerking. Ook kijk ik veel films/series en luister veel naar muziek.

Geschiedennis
Ik was begonnen met een "simpeler" systeem ongeveer 1,5 jaar geleden.

(p5b-800 - 512 MB ddr1 ???Mhz - Celeron D 3.06 Ghz - Asus Geforce 5700 LE (denk ik))
Toender tijd geupdate naar een P5ND2-SLI, en de Gefoce 6800GT, samen met 2 reepjes 512 MB ddr2 533Mhz. Hierna alles langzamerhand vervangen, naar het systeem wat ik nu heb.

Het gene waar ik zelf aan gedacht heb om te upgraden:

Geheugen:
1x Kingston 1024 Mb DDR2 677 Mhz (+/- €30)
++ betere en snellere multitasken (vooral photoshop en 3D-max)
++ in totaal dus 4Gb werkgeheugen
-- Vista 32bit kan volgens mij niet met meer als 3,2 Gb geheugen overweg.

Geluidskaart:
Creative X-Fi XtremeMusic 7.1 (+/- €70)
++ van 5.1 naar een 7.1
++ Mijn huidige kaart is al behoorlijk bejaard (6 á 7 jaar oud)
++ geluids kwaliteit is altijd belangrijk met Video bewerking

Videokaart:
Geforce 8800GTS 640 Mb (+/- €300)
Ati Radeon HD2900 XT 512Mb (+/- €350)
++ Geforce heeft meer geheugen tot zijn beschikking t.a.v. de Ati
++ na lezen van meerdere revieuws, kwam de Ati er beter uit dan de Geforce 8800GTS (320 Mb), maar heb nergens een revieuw gevonden tussen de Geforce 8800GTS 640 Mb en de Ati Radeon HD2900 XT 512Mb
+- ik heb altijd een Nvidia gehad, en eigenlijk nooit problemen, dus ben een beetje huiverig om over te stappen :+)
+- Prijs verschil tussen de 2 is ongeveer €50, is dit prijsverschil de betere performce waard?
+- De Ati was volgens mij ook beter in het weergeven van HD films (waar ik in de toekomst ook mee te maken krijg)

Beeldscherm:
1x Samsung Syncmaster 226BW (+/- €300) (en nog even doorsparen voor een 2e)
++ 22" Breedbeeld (16:10)
++ lage reactie tijd van 2 ms
++ Contrast 3000:1 (volgens mij, hoe hoger het eerste getal, hoe beter de contrast waarden worden weergegeven)
++ maximale resolutie is 1680*1050

Speakersetje:
Creative Gigaworks S750 7.1 (+/- €350)
creative Gigaworks ProGamer G500/G550 (+/- €190 a €240) 5.1
++ 7.1 is altijd mooier, maar ook beter als 5.1, dus is er een merkbaar verschil tussen de 2? omdat ik met video bewerking ook met Surround ga/moet werken.
++ Ook het verschil tussen de creative Gigaworks ProGamer G500/G550 is mij niet duidelijk, maar er zit wel €60 verschil in
-- hoge prijs verschil tussen de 5.1 en de 7.1, is dit het wel waard.

De totale prijs is nu ongeveer €1000,-, en mijn maximale budget ligt rond de €1300,-.

Zijn er nog andere dingen die nodig zijn op de upgraden (Voeding bijvoorbeeld?) CPU hoe ik niet perse te upgraden, omdat de snelheid die ik hier nu mee haal ruim voldoende is voor de meeste nieuwe games, en zit de grootste performce winst te halen in een nieuwe video kaart.

eventuele andere adviesen worden uiteraard op prijs gesteld, en ik hoop ook dat deze post voldoende informatie bevat :+)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Ik heb nu een Dell 4600 van bijna 5 jaar oud.
  • Intel Pentium 4: 2.4 Ghz 533 Mhz fsb (socket 478)
  • 4 x 256mb Pc 2700 geheugen
  • ATI Radeon 9800 Pro 128mb (AGP 8x)
  • Creative Soundblaster Live 5.1
  • 120 Gb HD 7200 rpm
  • Dell 285 watt voeding
De planning is om volgend jaar zomer een paar weken flink te werken en daarna een echt game systeem samen te stellen met de hardware die dan te koop is. Tot die tijd vermaak ik me wel op mijn Xbox 360 en PS3.

Maar om af en toe toch een game te spelen op mijn pc zit ik te twijfelen om hier wat aan up te graden. Dit omdat ET Quake Wars op mijn laptop beter loopt dan op mijn pc :/.

Ik was van plan de processor en de graka te vervangen voor deze:
  1. Intel Pentium 4: 3.0 Ghz, 800 Mhz fsb (socket 478)
  2. Sapphire ATI Radeon X1950 256mb (AGP 8x)
Deze twee dingen zijn tweedehands al te krijgen voor samen rond een euro of 200. De graka wil ik best wel nieuw kopen maar waarom 150 uitgeven aan die processor terwijl die voor 100 euro minder kan...

De redenen waarom ik voor die twee componenten gekozen heb is eigenlijk zeer simpel. Mijn mobo ondersteunt tot 3.06Ghz en 800Mhz fsb, dus de door mij gekozen processor is de max. Graka komt op hetzelfde neer maar alleen ben ik daar beperkt tot een agp-kaart dus niet veel keuze. En ik heb goede verhalen gehoord over de X1950 serie dus vandaar.

Nu mijn vraag:
Is het de tijd/geld waard om die twee onderdelen te vervangen of zouden jullie wachten tot ik volgend jaar meer centjes heb en dan meteen alles upgraden (lees vervangen).

En als het wel de moeite is om nu up te graden zouden jullie dan ook:
  1. een nieuwe voeding nemen (alleen de processor vervangen trekt mijn oude voeding wel, maar met graka..?(
  2. de 4 x 256mb PC2700 vervangen voor 2 x 1024 PC3200
Hopelijk schets ik de situatie een beetje duidelijk...

Edit:
Prijs die ik wil uitgeven is rond de 200 euro:
Graka is al te vinden voor 125 en de processor voor 60

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Hallo,

Op dit moment ben ik in het bezit van een samengestelde desktop:

Processor: AMD 64 3000+ venice (s939)
Mainboard: Epox EP-9NDA3J (nForce3 Ultra chipset, DDR 400, AGP-8X, 2 SATA)http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=323
Geheugen: 1 Gb
Videokaart: ATI Radeon 9600XT 128 mb

Nu heb ik wat te besteden voor een upgrade, maar ik vraag me nu af wat ik nu het beste kan doen. Ik kan een nieuwe processor halen met extra geheugen om zo mijn s939 moederbord te blijven gebruiken, of toch een nieuwe combinatie aanschaffen (mobo, proc en geheugen en evt videokaart aangezien dit nu een AGP kaart is)

Alvast bedankt voor het advies

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:39:

Videokaart:
Geforce 8800GTS 640 Mb (+/- €300)
Ati Radeon HD2900 XT 512Mb (+/- €350)
++ Geforce heeft meer geheugen tot zijn beschikking t.a.v. de Ati
++ na lezen van meerdere revieuws, kwam de Ati er beter uit dan de Geforce 8800GTS (320 Mb), maar heb nergens een revieuw gevonden tussen de Geforce 8800GTS 640 Mb en de Ati Radeon HD2900 XT 512Mb
Bij Tom's Hardware staat ie er gewoon tussen hoor.
+- ik heb altijd een Nvidia gehad, en eigenlijk nooit problemen, dus ben een beetje huiverig om over te stappen :+)
Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.
+- Prijs verschil tussen de 2 is ongeveer €50, is dit prijsverschil de betere performce waard?
Dat is aan jou. Op basis van bovenstaande linkje icm de prijs is voor mij persoonlijk de keus niet zo moeilijk. Vooral omdat ik weinig waarde hecht aan het afspelen van HD-content.
Beeldscherm:
1x Samsung Syncmaster 226BW (+/- €300) (en nog even doorsparen voor een 2e)
++ 22" Breedbeeld (16:10)
++ lage reactie tijd van 2 ms
++ Contrast 3000:1 (volgens mij, hoe hoger het eerste getal, hoe beter de contrast waarden worden weergegeven)
++ maximale resolutie is 1680*1050
Leuk hoor, die specs. Maar het gaat om de praktijk. Ik zou dus reviews gaan lezen ipv naar de specs te kijken (waarmee ik niet wil zeggen dat het een slecht scherm is, integendeel)
Zijn er nog andere dingen die nodig zijn op de upgraden (Voeding bijvoorbeeld?)
Voor de voeding is er een apart topic in OH, en verder is deze vraag te algemeen om er een antwoord op te kunnen geven,

Overigens zou het handiger zijn als je je post wat "beknopter" geschreven had, het leest wat onplezierig.. verder niks ernstigs ofzo
Verder een goed uitgedacht systeem. Kan me er vrij goed in vinden. Over de speakerset en 5.1 vs. 7.1 durf ik niks te zeggen, weinig verstand van.
FeaR1986 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:39:

Nu mijn vraag:
Is het de tijd/geld waard om die twee onderdelen te vervangen of zouden jullie wachten tot ik volgend jaar meer centjes heb en dan meteen alles upgraden (lees vervangen).
Dat is te persoonlijk om iets zinnigs over te kunnen zeggen. De een zal het nog wel een jaar uit kunnen houden met die hardware, en de ander weer niet. Vind je je systeem te traag en wil je niet een jaar wachten, dan kun je je upgradevoorstel als tussenoplossing gebruiken.
En als het wel de moeite is om nu up te graden zouden jullie dan ook:

• een nieuwe voeding nemen (alleen de processor vervangen trekt mijn oude voeding wel, maar met graka..?(
Voor de voeding is een apart topic in OH.
• de 4 x 256mb PC2700 vervangen voor 2 x 1024 PC3200

Opzich (als je gaat upgraden) is dat wel een logische investering, maar het houdt wel in dat je nog weer meer geld gaat uitgeven aan verouderde hardware... Weeg dat dus voor jezelf af.
Rhapsody schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:07:
Hallo,

Op dit moment ben ik in het bezit van een samengestelde desktop:

Processor: AMD 64 3000+ venice (s939)
Mainboard: Epox EP-9NDA3J (nForce3 Ultra chipset, DDR 400, AGP-8X, 2 SATA)http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=323
Geheugen: 1 Gb
Videokaart: ATI Radeon 9600XT 128 mb

Nu heb ik wat te besteden voor een upgrade, maar ik vraag me nu af wat ik nu het beste kan doen. Ik kan een nieuwe processor halen met extra geheugen om zo mijn s939 moederbord te blijven gebruiken, of toch een nieuwe combinatie aanschaffen (mobo, proc en geheugen en evt videokaart aangezien dit nu een AGP kaart is)

Alvast bedankt voor het advies
Hier kunnen we niks mee. Zie de topicstart + waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

@FeaR1986: die voeding lijkt me sterk dat die het gaat trekken zonder dat de lijntjes gaan droppen.
Houd je ook rekening met de kast? Een Dell kast is vaak (niet altijd) niet compatible met andere moederborden. Op zich zijn Dell kasten m.i. erg vet, maar als het niet past en je wil niet zelf afstandbusjes gaan draaien is dat ook een aandachtspunt.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
Hey Allemaal! Ik heb hier nog een verouderd systeem staan in een bakbeest van een kast en ik wil deze eigenlijk omtoveren tot mediacenter. Ik ben alleen benieuwd of dat uberhaupt nog wel mogelijk is met de onderdelen die ik heb. De specificaties:

MOBO: Asus a7n8x-x
CPU: AMDXP2500 @3200+
Geheugen: 2x512 pc3200
Geheugen: Geforce 2 uit de oertijd (9800pro is kapot gegaan)
Geluidskaart: Creative soundblaster
PSU: 450 watt thermaltake

En dit alles in een grote Thermaltake Tsunami kast..prachtige kast verder maar een beetje groot en lawaaig voor zo een oud systeem.

Mijn vraag is dus of jullie denken of het nog mogelijk is om er een klein mediacenter van te maken. Ik heb (nog) geen HD tv dus HD output is geen vereiste. Ik zou dus een nieuwe AGP videokaart moeten hebben en daarnaast wil ik ook een nieuwe stille kast a la media center PC. Denken jullie dat dit uberhaupt nog de moeite waard is met dit systeen en zoja, hebben jullie tips qua hardware? Ik zou ongeveer 250 euro willen uitgeven om dit voorelkaar te krijgen.

Bij voorbaat dank,

Arden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nedra schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:09:
Hey Allemaal! Ik heb hier nog een verouderd systeem staan in een bakbeest van een kast en ik wil deze eigenlijk omtoveren tot mediacenter. Ik ben alleen benieuwd of dat uberhaupt nog wel mogelijk is met de onderdelen die ik heb. De specificaties:

MOBO: Asus a7n8x-x
CPU: AMDXP2500 @3200+
Geheugen: 2x512 pc3200
Geheugen: Geforce 2 uit de oertijd (9800pro is kapot gegaan)
Geluidskaart: Creative soundblaster
PSU: 450 watt thermaltake

En dit alles in een grote Thermaltake Tsunami kast..prachtige kast verder maar een beetje groot en lawaaig voor zo een oud systeem.

Mijn vraag is dus of jullie denken of het nog mogelijk is om er een klein mediacenter van te maken. Ik heb (nog) geen HD tv dus HD output is geen vereiste. Ik zou dus een nieuwe AGP videokaart moeten hebben en daarnaast wil ik ook een nieuwe stille kast a la media center PC. Denken jullie dat dit uberhaupt nog de moeite waard is met dit systeen en zoja, hebben jullie tips qua hardware? Ik zou ongeveer 250 euro willen uitgeven om dit voorelkaar te krijgen.

Bij voorbaat dank,

Arden
Of iets de moeite waard is, is een persoonlijke vraag. Verder zie ik geen eigen voorstel, en geen specifieke eisen (geen HD, maar wat wil je dan wel?) dus hier kunnen we weinig mee. Zie ook de topicstart.

Bepaal eerst wat voor eisen je stelt aan je media center pc, en bekijk dan of de hardware er aan voldoet, en zo niet wat er vervangen moet worden. Op grond daarvan kun je kijken of er voor jouw systeem nog geschikte hardware te vinden is om er een media center pc van te maken die voldoet aan jouw eisen.

Een AGP-kaart + nieuwe kast kan natuurlijk gewoon, kijk daarvoor eens in de Pricewatch

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 16-09-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@Arden: Mijns inziens heb je werkbare media centers van een PII 350Mhz (mbv bv geexbox of meedio of knopmyth) tot full flex HD centers met alle toeters en bellen. Een van de grote scherprechters is de wens/eis of je HDTV wilt. Zo niet, dan is dit systeem meer dan prima gekwalificeerd. Ik heb zelf een P4 2Ghz media center en dat draait als een zonnetje. Zeker als je een afdoende TV kaart erin hebt die werk uit handen neemt van de pc zelf. Op mijn werk hebben we een PIII-900Mhz oude HP server als Media Center voor MP3. Dit werkt ook als een trein. Kortom: volgens mij is het enige wat je moet hebben een 2e hands of nieuwe videokaart (DX9 vereist voor video) vanaf de Ati 9xxx serie (of nvidia vergelijkbaar). Je kan met een GF2 prima media centeren maar dan geen video.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
Jazzper schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:33:
@Arden: Mijns inziens heb je werkbare media centers van een PII 350Mhz (mbv bv geexbox of meedio of knopmyth) tot full flex HD centers met alle toeters en bellen. Een van de grote scherprechters is de wens/eis of je HDTV wilt. Zo niet, dan is dit systeem meer dan prima gekwalificeerd. Ik heb zelf een P4 2Ghz media center en dat draait als een zonnetje. Zeker als je een afdoende TV kaart erin hebt die werk uit handen neemt van de pc zelf. Op mijn werk hebben we een PIII-900Mhz oude HP server als Media Center voor MP3. Dit werkt ook als een trein. Kortom: volgens mij is het enige wat je moet hebben een 2e hands of nieuwe videokaart (DX9 vereist voor video) vanaf de Ati 9xxx serie (of nvidia vergelijkbaar). Je kan met een GF2 prima media centeren maar dan geen video.
Bedankt voor het duidelijke verhaal Jazzper!

Ik wil de mediacenter vooral gebruiken om films en muziek af te spelen en ook een beetje als fileserver. Een van m'n grootste eisen eraan is dat hij stil is. Daarnaast heb ik op het moment nog niets aan HDTV capaciteiten maar het zou wel leuk zijn als ik er op voorbereid was. Is met een kaart zoals de Radeon X1650 pro HDTV mogelijk of is de processor gewoon te verouderd?

Ik wil alles ook in een andere kast steken. Degene die ik nu op het oog heb is de
Silverstone SST-LC10B Micro-ATX / ATX Desktop Case Black. Ik zoek er 1 onder de 100 euro. Ik heb gekeken naar die van Coolermaster maar die vond ik gewoonweg te lelijk. Er stond in de pricewatch ook nog 1e van Point Of View voor 31 euro maar de enige gebruikerservaring die ik daarover kon vinden was niet te best. Nog andere suggesties voor kasten? Overigens moet de kast zo stil mogelijk zijn.

Daarnaast ben ik nu aan het kijken naar TV kaarten maar ik heb er weinig ervaring mee. Ik was benieuwd of je me kon vertellen wat voor TV-Kaart jij gebruikt Jazzper.
Kortom denk ik aan de volgende dingen:
Silverstone SST-LC10B Micro-ATX / ATX Desktop Case Black.
Radeon X1650 pro
TV kaart: ?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kasten maken geen lawaai, fans en dergelijke maken lawaai ;) Je zou voor een passief gekoelde videokaart kunnen gaan, al weet ik niet wat er in AGP op dat gebied te krijgen is. Anders zou je een stille koeler kunnen monteren.
Wat betreft de TV-kaart, ga eerst zelf eens op zoek naar reviews. Kijk ook eens naar Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 16-09-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb de meeste gevraagde kaart van het moment: De Haupage PVR 150 die er in diverse smaken is. Ik heb een vrij kale maar het ging mij met name om de afstandsbediening die erg lijkt op die van MS. En dat werkt als een trein. Ik kijk geen TV op mijn media center! Er zijn paar goede topics over HTPC's hier op GoT. Ik denk dat je daar beter even kan shoppen. Ik wil nog wel een kanttekening maken. Je zult zien dat de meeste HTPC fans echt beesten van machines hebben waardoor je de indruk hebt dat dat de norm is. Mijn inziens is dit een vertekend beeld. De meeste HTPC liefhebbers zijn mensen met een verfijnde smaak en hebben vaak ook beesten van versterkers en evt beamers etc. Je kent de topics wel. Zij willen graag geld in hun hobby steken en ik vind dat prachig dat die mensen zo dedicated zijn. Dit sluit in mijn geval echter totaal niet aan bij mijn eisen/wensen bij een HTPC. Dit is dus geen ordeel maar je moet er wel op kunnen filteren. Mits je zelf ook een AV adept bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Doel: hoge fps Enemy Territory Quake Wars

Huidige specs:

Samsung spinpint T166 500gb
1 gieg twinmos 3200 2,5 (cas)
A8N-Sli deluxe
AMD X2 4600+
MSI Nvdia 6600 GT

Logischerwijs moet de videokaart vervangen worden.
De keuze is tussen de 8600 GTS en de 8800 GTS.

De vraag echter bij deze upgrade waar ik niet uitkom. Heeft het daadwerkelijk nut om meer te investeren in een 8800 GTS, of wordt dan bijvoorbeeld de CPU een bottleneck. En dan dus de 8600 GTS logischer is.. ?

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

Sir5alL schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:54:
Doel: hoge fps Enemy Territory Quake Wars

Huidige specs:

Samsung spinpint T166 500gb
1 gieg twinmos 3200 2,5 (cas)
A8N-Sli deluxe
AMD X2 4600+
MSI Nvdia 6600 GT

Logischerwijs moet de videokaart vervangen worden.
De keuze is tussen de 8600 GTS en de 8800 GTS.

De vraag echter bij deze upgrade waar ik niet uitkom. Heeft het daadwerkelijk nut om meer te investeren in een 8800 GTS, of wordt dan bijvoorbeeld de CPU een bottleneck. En dan dus de 8600 GTS logischer is.. ?
Iemand?

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Hangt ervan af wat je verder van plan bent. Waarschijnlijk komen over niet al te lange tijd de DX10.1 kaarten op de markt. Als je zou willen upgraden naar zo'n kaart lijkt het mij zonde van het geld om nu een 8800GTS te kopen en die dan weer te vervangen voor zo'n nieuw exemplaar.

Wil je zo lang mogelijk vooruit, dan is die 8800GTS wel weer een interessante optie, want hij biedt behoorlijk wat meer grafische power. Over je CPU hoef je je weinig zorgen te maken. Die moet dat nog best bij kunnen houden.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je hebt ook gekozen voor een SLI bordje. Maak ik hier uit op dat je daar plannen voor hebt? Ik heb zelf twee opmerkingen over SLI waar je over moet nadenken (dat is dus geen oordeel):
- SLI is circa 2x stroom 2x herrie 2x hitte, maar niet 2x performance (vaak nog niet eens voorbij de kaart erboven in het segment). Los daarvan: trekt je voeding het dan nog (2x 8800GTX is bv 4x PCI-e power molexjes).
- tegen die tijd kun je ook een kaart verkopen en upgraden

Heb je al benchmarks bekeken? En hoe denk je over Ati's flagship?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

Jazzper schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:09:
Je hebt ook gekozen voor een SLI bordje. Maak ik hier uit op dat je daar plannen voor hebt? Ik heb zelf twee opmerkingen over SLI waar je over moet nadenken (dat is dus geen oordeel):
- SLI is circa 2x stroom 2x herrie 2x hitte, maar niet 2x performance (vaak nog niet eens voorbij de kaart erboven in het segment). Los daarvan: trekt je voeding het dan nog (2x 8800GTX is bv 4x PCI-e power molexjes).
- tegen die tijd kun je ook een kaart verkopen en upgraden

Heb je al benchmarks bekeken? En hoe denk je over Ati's flagship?
Geen plannen wat betreft SLI.

Benchmarks bekeken voor de doom3 engine (ET: QW = d3 engine)

http://www23.tomshardware...=857&model2=707&chart=285

Daar lijkt ATI's vlaggenship weinig te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

B-Buster schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:05:
Hangt ervan af wat je verder van plan bent. Waarschijnlijk komen over niet al te lange tijd de DX10.1 kaarten op de markt. Als je zou willen upgraden naar zo'n kaart lijkt het mij zonde van het geld om nu een 8800GTS te kopen en die dan weer te vervangen voor zo'n nieuw exemplaar.

Wil je zo lang mogelijk vooruit, dan is die 8800GTS wel weer een interessante optie, want hij biedt behoorlijk wat meer grafische power. Over je CPU hoef je je weinig zorgen te maken. Die moet dat nog best bij kunnen houden.
Bedankt, de 8800 gts. Zelf niet van plan te wachten op DX10.1.

Zijn er overigens ergens benches waar ik dit kan staven? Immers de meeste benches gebruiken de meest snelle processor.. Waardoor een vergelijk vaak niet opgaat..

[ Voor 6% gewijzigd door Sir5alL op 17-09-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Je zou kunnen gaan snuffelen in de 3DMark databases. Kun je jouw specs invoeren en dan diverse kaarten testen. Zie je wat het uitmaakt.

De 1950 is niet DX10 dus die valt al af. De 2900XT is wel DX10 en presteert inderdaad een stuk minder maar is ook een stuk goedkoper dan de 8800GTS dacht ik zo. Dus tja. wat wil je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

Jazzper schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:22:
Je zou kunnen gaan snuffelen in de 3DMark databases. Kun je jouw specs invoeren en dan diverse kaarten testen. Zie je wat het uitmaakt.

De 1950 is niet DX10 dus die valt al af. De 2900XT is wel DX10 en presteert inderdaad een stuk minder maar is ook een stuk goedkoper dan de 8800GTS dacht ik zo. Dus tja. wat wil je :p
De goedkoopste 2900 XT is 335 , de goedkoopste 8800 GTS verwisselt voor 250 van eigenaar.
Het is dus eigenlijk precies andersom.

Helaas op m'n werk, maar een goed idee om nog even naar de scores van 3d mark te kijken, hoewel die soms erg videokaart afhankelijk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Sir5alL op 18-09-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wachten op DX10.1 oid lijkt me niet zinvol. Zelfs DX10 lijkt me geen absolute prioriteit. Als je echt DX10 high-end graphics wilt hebben zal er meer dan alleen een snellere videokaart in moeten komen. Ik zou dan voor balans gaan en een wat mindere (en dus goedkopere) kaart pakken. De X1950Pro is dan helemaal geen slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

RoD schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:46:
Wachten op DX10.1 oid lijkt me niet zinvol. Zelfs DX10 lijkt me geen absolute prioriteit. Als je echt DX10 high-end graphics wilt hebben zal er meer dan alleen een snellere videokaart in moeten komen. Ik zou dan voor balans gaan en een wat mindere (en dus goedkopere) kaart pakken. De X1950Pro is dan helemaal geen slechte keus.
Interessante gedachte wat betreft 'balans' x1950 pro.

Let wel: Ik hoef geen DX10 high-end graphics. Enkel een hoge fps bij een zwaar getweakte ET QW config (zie doel).

[ Voor 4% gewijzigd door Sir5alL op 18-09-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dan is het alleen nog afwegen of je de pure snelheid van bijvoorbeeld een 8800GTS kunt gebruiken, of dat je aan de X1950Pro genoeg hebt. Aangezien je slechts 1GB geheugen hebt en je cpu niet supersnel is (ook niet langzaam, overigens) denk ik niet dat een 8800GTS z'n volle potentieel gaat halen. Ik zou dan dus voor balans kiezen.
Het geld wat je overhoudt kun je in je zak steken voor een volledige upgrade over X tijd, wanneer alles echt verouderd is.

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Doel: Crysis normaal kunnen spelen ;-)

Huidige specs:

Processor
Model : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
Speed : 2.16GHz

System
Mainboard : ASUSTeK Computer INC. A8N-SLI
SLI ACPI BIOS Revision 1011
Total Memory : 2GB DDR-SDRAM (Kingston)
Memory Bus Speed : 2x 216MHz (432MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : SyncMaster 226BW(Digital)
Adapter : NVIDIA GeForce 8800 GTS (320 Mb)

Physical Storage Devices
WDC WD3200KS-00PFB0 (SATA) : 298GB
Maxtor 6L250S0 (SATA) : 234GB

MultiMedia Device(s)
Device : SB Audigy

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP (2002) Professional Media Center 5.01.2600 (Service Pack 2)

Logischerwijs moet de cpu vervangen worden neem ik aan? Wat raden jullie aan. Ik zelf heb al wat rond gekeken naar een X2 ik neem aan dat dit de enige optie is voor dit MOBO? Budget maakt niet zoveel uit, al wil ik er natuurlijk niet TE veel aan uitgeven. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Donnie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:15:
Doel: Crysis normaal kunnen spelen ;-)

Huidige specs:

Processor
Model : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
Speed : 2.16GHz

System
Mainboard : ASUSTeK Computer INC. A8N-SLI
SLI ACPI BIOS Revision 1011
Memory Bus Speed : 2x 216MHz (432MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : SyncMaster 226BW(Digital)

Physical Storage Devices
WDC WD3200KS-00PFB0 (SATA) : 298GB
Maxtor 6L250S0 (SATA) : 234GB

MultiMedia Device(s)
Device : SB Audigy

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP (2002) Professional Media Center 5.01.2600 (Service Pack 2)

Logischerwijs moet de cpu vervangen worden neem ik aan? Wat raden jullie aan. Ik zelf heb al wat rond gekeken naar een X2 ik neem aan dat dit de enige optie is voor dit MOBO? Budget maakt niet zoveel uit, al wil ik er natuurlijk niet TE veel aan uitgeven. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Lees de topicstart + waarschuwing nog eens door. Hier kunnen we weinig mee.
Overigens kun je simpelweg naar de aanbevolen systeemeisen kijken voor Crysis en aan de hand daarvan je systeem aanpassen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21

Thandor

SilverStreak

Donnie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:15:
Ik zelf heb al wat rond gekeken naar een X2 ik neem aan dat dit de enige optie is voor dit MOBO?
ASUS heeft ongetwijfeld een lijstje met waarin aangegeven staat welke processoren zullen werken, pak die erbij en kijk welke processoren binnen jouw budget vallen en sneller zijn dan de huidige processor. Bij dat laatste dien je er benchmarks bij te pakken en die zijn zeker wel te vinden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ok thanks heren! Maar is het verstandig om nu nog een AMD Athlon 64 X2 4200+ te kopen bv. of raden jullie aan om een nieuwe mobotje te kopen met daarop een nieuwe proc, en nieuw geheugen :( Damn het is ook altijd weer wat heh... Je bent nooit is klaar ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is een puur persoonlijke keus. Nieuw setje = duurder, maar toekomstgerichter. Alleen een cpu-upgrade = goedkoper, maar minder toekomstgericht.
Aangezien je alleen post dat je Crysis goed wilt spelen valt daar dus weinig zinnigs over te zeggen. Mijn advies luidt nog steeds: Kijk naar de aanbevolen systeemeisen van Crysis en leg de specs van jouw systeem ernaast. Pas aan de hand daarvan je systeem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC is bedoeld voor gamez (online) met name BF 2142

Specs:

CPU : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+

Mainboard : ASUS A8N-SLI

Video System

HD: Raptor 150GB, 300GB maxtor

Geluid: Live! Platinum.

Upgrade: Ik denk zelf om AMD 4800+, 4600+ of 4200+

Maar denk ook om een Intel mobo te kopen S775 en een E6750 te namen.

Wat kan ik 't beste doen?

Max wil ik uitgeven: 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Topicstart + topicwaarschuwing eens doornemen is het beste wat je kunt doen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

RoD schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 22:11:
Topicstart + topicwaarschuwing eens doornemen is het beste wat je kunt doen.
Idd :')

Maar iig kan ik win2kpro zeggen dat z'n 3000+ z'n videokaart vreselijk bottleneckt. :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

intel pentium 4 cpu 2.40GHz
kloksnelheid: 2,40 GHzm,512 MB
videokaart:NVIDIA geforce4 Ti 4200

wat kan ik hier aan veranderen ?? ik wil de nieuwste spellen kunnen spelen. ik heb 200,- euro tot beschikking. bedankt!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:12:
intel pentium 4 cpu 2.40GHz
kloksnelheid: 2,40 GHzm,512 MB
videokaart:NVIDIA geforce4 Ti 4200

wat kan ik hier aan veranderen ?? ik wil de nieuwste spellen kunnen spelen. ik heb 200,- euro tot beschikking. bedankt!
Lees svp de topicwaarschuwing. Dit is dus niet de bedoeling! :|

Enne, verder kansloos. Om de nieuwste spelen te kunnen spelen, zal ongeveer alles eruit moeten. Je kunt kijken naar een upgrade van je RAM en een betere videokaart (+voeding waarschijnlijk), maar ook dan zal het een te traag systeem blijven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Modbreak:Dan moet je zelf maar eens gaan kijken waarom jouw systeem zo traag is. Lees eens benchmarks en reviews :z.

Oh, en laat die kansloze replies maar gewoon achterwege.

[ Voor 79% gewijzigd door Thandor op 22-09-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

Huidige Specs

• Asus A8N-SLI Deluxe
• AMD Athlon 64 3000+ 1800 MHz (Winchester S939)
• 2x Corsair CMX512-3200C2PRO (1GB Dual Channel)
• Nvidia GeForce 6600 GT PCI-E 128MB
• Acer 22" resolutie 1680x1050

Doel

Ik wil weer een beetje redelijk kunnen gamen, het hoeft niet high end te zijn en alles op max. maar nu kom ik nog net mee in bv. Bioshock door alles op minimaal te zetten. Het "probleem" is alleen dat door m'n 22" scherm met native resolutie 1680x1050 de lat al direct redelijk hoog wordt gelegd.

Overweging

Ik wilde eerst gewoon gaan voor een volledige upgrade van mobo, pc, mem en vidkaart. Dit blijkt echt wel flink prijzig te worden (500/600 euro). Dat geld heb ik de komende tijd niet maar ik wil toch nog enigzins vooruit kunnen komen in games :) Daarom dacht ik aan een CPU upgrade. Bijvoorbeeld de AMD Athlon 64 X2 3800+ 2x2000MHz 2x512kB S939 of de AMD Athlon 64 X2 4200+ 2x2200MHz 2x512kB S939.

Mijn vraag is echter; gaat de CPU upgrade ook daadwerkelijk een significant verschil maken in performance. Mijn videkaart is natuurlijk ook niet meer de snelste.. Ik ga geen 50-60 euro uitgeven als het maar 5FPS gaat schelen :) Alvast dank voor uw reactie ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

The Legend schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:52:
Ik wil weer een beetje redelijk kunnen gamen, het hoeft niet high end te zijn en alles op max. maar nu kom ik nog net mee in bv. Bioshock door alles op minimaal te zetten. Het "probleem" is alleen dat door m'n 22" scherm met native resolutie 1680x1050 de lat al direct redelijk hoog wordt gelegd.
[...]
Mijn vraag is echter; gaat de CPU upgrade ook daadwerkelijk een significant verschil maken in performance. Mijn videkaart is natuurlijk ook niet meer de snelste.. Ik ga geen 50-60 euro uitgeven als het maar 5FPS gaat schelen :) Alvast dank voor uw reactie ;)
Je kan natuurlijk ook de resolutie wat lager zetten :) .

Ipv een CPU-upgrade zou je beter een X1950 kunnen kopen (als je voeding dat trekt) en je geheugen naar 2 Gb kunnen uitbreiden. Dat zal eerder een bottleneck zijn dan je processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:52:
Huidige Specs

• Asus A8N-SLI Deluxe
• AMD Athlon 64 3000+ 1800 MHz (Winchester S939)
• 2x Corsair CMX512-3200C2PRO (1GB Dual Channel)
• Nvidia GeForce 6600 GT PCI-E 128MB
• Acer 22" resolutie 1680x1050

Doel

Overweging

Ik wilde eerst gewoon gaan voor een volledige upgrade van mobo, pc, mem en vidkaart. Dit blijkt echt wel flink prijzig te worden (500/600 euro). Dat geld heb ik de komende tijd niet maar ik wil toch nog enigzins vooruit kunnen komen in games :) Daarom dacht ik aan een CPU upgrade. Bijvoorbeeld de AMD Athlon 64 X2 3800+ 2x2000MHz 2x512kB S939 of de AMD Athlon 64 X2 4200+ 2x2200MHz 2x512kB S939.

Ik ben het grotendeels eens met deze reply...
Je kan natuurlijk ook de resolutie wat lager zetten .

Ipv een CPU-upgrade zou je beter een X1950 kunnen kopen (als je voeding dat trekt) en je geheugen naar 2 Gb kunnen uitbreiden. Dat zal eerder een bottleneck zijn dan je processor.
Je hebt idd het voordeel dat je al een PCI express kaartje hebt. In dit geval zou ik dan ook gaan voor een upgrade van je kaart. Je kunt immers je PCI express kaart overzetten in een eventueel nieuw systeem (als het geld binnen is ;))

Qua geheugen is de upgrade wat minder voor een nieuw systeem denk ik. Ik heb niet veel verstand van AMD, maar ik geloof dat vanaf AM2 pas DDR2 word gebruikt. Jij hebt nog DDR modules. Op zicht natuurlijk niets mis mee, maar bij de overgang naar een nieuwe pc, word het moeilijk om DDR te handhaven. Je kunt de modules immers niet meenemen naar het nieuwe systeem.

512MB PC3200 DDR, CL2 (Corsair CMX512-3200C2PRO) Beoordeling: geen € 68,67

De investering is dan maar bijna 70 € om het op 1 gb te krijgen, maar met de grafische kaart erbij (prijzen tussen de 100 € en 450 €) kan het uitlopen op een upgrade waar je misschien later spijt van krijgt.

Ik weet niet hoelang het gaat duren voor je de beschikking krijgt over het grote schip met geld, maar als je in deze pc gaat investeren d.m.v. een upgrade zou ik persoonlijk minimaal nog een half jaar - jaar met dit systeem moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik ben het eens met de gedachte om de videokaart te upgraden. Die kan inderdaad weer mee naar een nieuwe setup en het is ook het onderdeel dat het meest bottlenecked bij dergelijke resoluties. Maar misschien is het een beter idee om het nog even uit te houden met deze setup en wanneer je het geld hebt het hele setje te upgraden. Een halve upgrade heb je nu weinig aan omdat eigenlijk alles wel vervanging kan gebruiken voor jouw eisen. Koop je nu een beetje een redelijke videokaart zal deze gebottlenecked worden door de cpu. En tegen de tijd dat je de cpu (en het geheugen) upgrade is de videokaart alweer een stuk in waarde gedaald. Daarom is het imo beter om gewoon te wachten tot je het geld hebt voor bijvoorbeeld een C2D setje met een leuke videokaart en 2GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

Ik ga mee in jullie adviezen en besluit om het geld maar in m'n zak te houden. Ik dacht dat op niet-native resoluties het beeld uitgerekt of vervormd zou worden maar dat valt heel erg mee in iig Bioshock dus dat is voorlopig ook een oplossing :)

Nu wachten op het schip met geld :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je moet er gewoon voor zorgen dat de aspect ratio van de gekozen resolutie 16:10 is, want dat is je scherm namelijk ook.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik heb op het moment een PC staan met de volgende specs:

AMD Athlon 64 3500+
Asus A8N mobo
1GB ram
250GB HD
Ati X800XL videokaart
Soundblaster Audigy 2
DVDRW en DVD speler
Antec Sonata kast

Nu is deze PC binnenkort overbodig door de aanschaf van een laptop en mijn idee is om een HTPC ermee te gaan bouwen.

Het doel van deze HTPC zal voornamelijk worden om BluRay en HDDVD te gaan afspelen, en eventueel gedownloade HD content. Dit allemaal op een fullHD scherm en geluid via een losse reciever (DTS-es/DD-ex, 7.1).

Nu is mijn vraag wat slimmer is, deze PC in zijn geheel verkopen en een HTPC nieuw te bouwen of de bruikbare componenten gebruiken om een HTPC te maken. Ik denk dat ik sowieso de videokaart en CPU zal moeten vervangen, 1 GB extra erin moet prikken en ik wil ook een echte HT kast hebben ervoor. Wat zou in dit geval wijsheid zijn?

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 13:30
Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van het volgende systeem:

Dell Dimension 4700 (leeftijd: januari 2005)
Pentium 4, 3,00 GHz HT
512 mb ram (hoe kom ik erachter of het ddr of ddr2 is?)
128 mb ATI Radeon X300 (pci)
19" wide screen 8 ms monitor

Wat ik wil:
Spellen als Battlefield 2, F.E.A.R. of Ghost Recon Advanced Warfighter wil ik zonder problemen kunnen spelen, liefst op 1440 * 900.

Waar ik zelf aan denk:
Geheugen uitbreiden van 512 naar 1024, grafische kaart vervangen door een 256 mb exemplaar, bijvoorbeeld de ATI X850XT PE. Dit kan voor 100 euro wel lukken, maar ik wil graag weten of dit een zinnige upgrade is of dat ik dan gewoon direct bij een volgende bottleneck kom? Meer dan 200 euro wil ik sowieso niet uitgeven.

In een ander topic (PC upgrade, advies gevraagd.) kwam naar voren dat er een 305 W voeding in mijn Dell zou zitten, vormt dit een probleem met de X850 XT?

Graag jullie advies hierover.

Alvast bedankt!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
arendhorst schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:55:
Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van het volgende systeem:

Dell Dimension 4700 (leeftijd: januari 2005)
Pentium 4, 3,00 GHz HT
512 mb ram (hoe kom ik erachter of het ddr of ddr2 is?)
128 mb ATI Radeon X300 (pci)
19" wide screen 8 ms monitor

Wat ik wil:
Spellen als Battlefield 2, F.E.A.R. of Ghost Recon Advanced Warfighter wil ik zonder problemen kunnen spelen, liefst op 1440 * 900.

Waar ik zelf aan denk:
Geheugen uitbreiden van 512 naar 1024, grafische kaart vervangen door een 256 mb exemplaar, bijvoorbeeld de ATI X850XT PE. Dit kan voor 100 euro wel lukken, maar ik wil graag weten of dit een zinnige upgrade is of dat ik dan gewoon direct bij een volgende bottleneck kom? Meer dan 200 euro wil ik sowieso niet uitgeven.
Heb je de aanbevolen systeemeisen en benchmarks van deze spellen bekeken? Dan kun je gemakkelijk bekijken wat de bottleneck vormt in je systeem. Hier is het echter heel makkelijk te zien dat het geheugen gewoon te weinig is (2GB wordt tegenwoordig aangeraden bij dergelijke games), dus een upgrade naar 1GB zal zeker wat opleveren. De videokaart verder is ook te traag dus die kan ook vervanging gebruiken. De door jou uitgezochte X850XT PE is dan een slechte keus, omdat deze geen shader 3.0 heeft. Kijk dan eens naar de X1950Pro.
In een ander topic (PC upgrade, advies gevraagd.) kwam naar voren dat er een 305 W voeding in mijn Dell zou zitten, vormt dit een probleem met de X850 XT?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Verwijderd

Asus A8N-E Mobo
AMD 64 3500+ 2,2 Ghz
GF 6600 GT 128mb
2x 512 DDR
2x 160 GB HDD

Ik wil graag de nieuwste spellen wat mooier en vloeiender spelen, als World in Conflict.

Ik dacht zelf aan een nieuwe videokaart 7900 GS of 8600 GT? En nieuw geheugen 2 x 1GB

Moet dit lukken voor 250,-?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 14:37 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:36:
Asus A8N-E Mobo
AMD 64 3500+ 2,2 Ghz
GF 6600 GT 128mb
2x 512 DDR
2x 160 GB HDD

Ik wil graag de nieuwste spellen wat mooier en vloeiender spelen, als World in Conflict.
Wat is mooier en vloeiender?
Ik dacht zelf aan een nieuwe videokaart 7900 GS of 8600 GT? En nieuw geheugen 2 x 1GB
Waarom?
Moet dit lukken voor 250,-?
Dat hangt er vanaf wat de Pricewatch je vertelt heeft over de prijzen.

Lees ook de topicstart+waarschuwing eens door..

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Shuttle SN26P
Amd X2 4200+
2GB Geheugen
7900Gtx
Raptor 36
WD 320 GB

Wat ik wil is gewoon een snellere proccesor.. maar moet ik dan meteen ook alles nieuwe?
En welke proccesor kan ik er nog in rammen dat ik echt verschil ga merken.

1337

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ZandBak schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:53:
Shuttle SN26P
Amd X2 4200+
2GB Geheugen
7900Gtx
Raptor 36
WD 320 GB

Wat ik wil is gewoon een snellere proccesor.. maar moet ik dan meteen ook alles nieuwe?
En welke proccesor kan ik er nog in rammen dat ik echt verschil ga merken.
Ik zie geen eisen, geen budget en geen vooronderzoek, dus hier kan ik je echt geen advies op geven. Zie topicstart + waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een hdd filmcamera gekocht en voor het soepel lopen van de programma's heb ik een wat sneller systeem nodig. Nu wilde ik mijn huidige systeem voor zo weinig mogelijk een beetje upgraden.

Ik heb nu:
Moederbord: Socket 462 K7S8X (ASROCK)
Processor: AMD Athlon XP 2000+ (1,67 Ghz.)
Videokaart: ASUS A9250 128 mb (AGP)
Geheugen: 1 gb DDR 400 (2x 512 mb)
Kast MIDI tower basic

Nu was mijn idee om een ander moederbord en een andere processor te kopen, maar kan ik dit zomaar veranderen? En welk moederbord past er dan in mijn computer? Hoe kom ik daarachter?

Ik hoor graag jullie suggesties en/of andere mogelijke oplossingen.

Laatste update

Nu heb ik wat rondgesnuffeld en heb ik de volgende upgrade acc. uitgezocht:
Klik hier voor de PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:50:
Ik heb onlangs een hdd filmcamera gekocht en voor het soepel lopen van de programma's heb ik een wat sneller systeem nodig. Nu wilde ik mijn huidige systeem voor zo weinig mogelijk een beetje upgraden.

Ik heb nu:
Moederbord: Socket 462 K7S8X (ASROCK)
Processor: AMD Athlon XP 2000+ (1,67 Ghz.)
Videokaart: ASUS A9250 128 mb (AGP)
Geheugen: 1 gb DDR 400 (2x 512 mb)
Kast MIDI tower basic

Nu was mijn idee om een ander moederbord en een andere processor te kopen, maar kan ik dit zomaar veranderen? En welk moederbord past er dan in mijn computer? Hoe kom ik daarachter?

Ik hoor graag jullie suggesties en/of andere mogelijke oplossingen.

Laatste update

Nu heb ik wat rondgesnuffeld en heb ik de volgende upgrade acc. uitgezocht:
Klik hier voor de PDF
Geen eisen, geen budget (voor zo weinig mogelijk wil iedereen), geen specifieke vragen. Dus hier kunnen we weinig mee. Uitzoeken wat er in je pc past qua componenten is niet iets wat wij voor je uit gaan zoeken.. Het staat gewoon in de specificaties wat er compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
RoD schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:54:
[...]

Ik zie geen eisen, geen budget en geen vooronderzoek, dus hier kan ik je echt geen advies op geven. Zie topicstart + waarschuwing.
Eisen.. Het moet sneller in windows!! een stuk sneller!!
budget 250 euro.. Vergeten..
Voor onderzoek komt niet verder dan een x2 4800+ maar de vraag is dus is er iets wat sneller is..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ZandBak schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:18:
[...]
Voor onderzoek komt niet verder dan een x2 4800+ maar de vraag is dus is er iets wat sneller is..
De eisen aan een vraag hier zijn belangrijker. Ga eerst zelf aan de slag en zoek benchmarks op.

Veranderingen in de hardware gaan Windows niet altijd sneller maken. Soms helpt het al als je herinstalleert en niet alle meuk erop zet. Vage vragen zoals dit zijn gewoon niet zinvol in dit topic. De topicwaarschuwing is toch duidelijk?
Probeer dus eerst zelf even de vraag te beantwoorden a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

Geen eisen, geen budget (voor zo weinig mogelijk wil iedereen), geen specifieke vragen. Dus hier kunnen we weinig mee. Uitzoeken wat er in je pc past qua componenten is niet iets wat wij voor je uit gaan zoeken.. Het staat gewoon in de specificaties wat er compatible is.
Lezen is ook een vak, ik schreef dat ik een hdd cam heb gekocht en wil dat de programma's iets soepeler gaan lopen daarvan. Budget had je kunnen opmaken aan de pdf die ik had meegestuurd. Maar laat maar zitten ik dacht hier kennis te vergaren van de kenners, maar dat schijnt teveel gevraagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Laatst online: 10-09 20:34
ZandBak schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:18:
[...]

ipv van een snellere proc ,
invensteer in je HD,
je proc maakt windows niet echt sneller omdat de aanvoer snelheid/bandbreedte van de HD(s) te weinig is.

Mijn voorstel..
koop de raptor ( 36 of 72 gb) knal daar windows op( dus alleen XP of Vista)
en op je andere hd je troep/games/mp3 ect ect
en dat bespaar je ook nog is geld om een nieuwe game tekoope;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Laatst online: 10-09 20:34
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:23:
[...]

Lezen is ook een vak, ik schreef dat ik een hdd cam heb gekocht en wil dat de programma's iets soepeler gaan lopen daarvan. Budget had je kunnen opmaken aan de pdf die ik had meegestuurd. Maar laat maar zitten ik dacht hier kennis te vergaren van de kenners, maar dat schijnt teveel gevraagd zijn.
*kuch kuch*

Maniere zijn ze duidelijk vergeten bij je opvoeding

Maar hierbij toch me advies.
ga naar komplett.nl en/of alternate.nl ;) koop een upgrade kitje
en je kan der weer op vooruit want die meuk die je nu heb kan en gaat nooit die programma's van je draaien..

Succes

[ Voor 18% gewijzigd door BrianV op 03-10-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:23:
[...]

Lezen is ook een vak, ik schreef dat ik een hdd cam heb gekocht en wil dat de programma's iets soepeler gaan lopen daarvan.
Wat is iets soepeler? Wat vind je te traag? Welke programma's? Wat zijn de systeemeisen van die programma's?
Budget had je kunnen opmaken aan de pdf die ik had meegestuurd.
Ten eerste hoor je je budget gewoon te vermelden, ten tweede is het vrij vervelend als je je systeem in een link meestuurt. Gewoon een lijstje met de specs is veel gemakkelijker.
Maar laat maar zitten ik dacht hier kennis te vergaren van de kenners, maar dat schijnt teveel gevraagd zijn.
Dat klopt ja. Zie de topicwaarschuwing die je klaarblijkelijk niet gelezen hebt. Kennis behoor je eerst zelf te vergaren, en vervolgens je specifieke(!) vragen te posten. "Het is te traag" of "het moet een stuk sneller" kunnen we niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:52
Mijn huidige specs:

Intel Pentium D930 3.0Ghz
2x XFX Geforce 7900GS
4X 667Mhz 1024MB ram
Asus P5-NE-SLI
2x 80 GB samsung spinpoint (raid0)
2x 250GB spinpoint
500W antec basiq voeding

Over het algemeen ben ik vrij tevreden over mijn computer, maar soms is de prestatie in games toch wat minder, zo en zo omdat ik graag in de native resolutie wil draaien van mijn monitor (1600*1050)

Nu denk ik zelf dat mijn CPU zwaar de bottleneck is voor mijn 2 videokaarten. Ik zat zelf te denken om het te vervangen door een Q6600 of een Xeon Quad Core,X3220, deze zitten rond de 250 euro wat ook meteen mijn budget is wat ik wil uitgeven. Wat is beter, de xeon of de q6600?

Als ik mijn huidige CPU vervang door 1 van die twee CPU's zal ik dan een duidelijk prestatiewinst merken in o.a games?

Ik weet dat je voor hetzelfde geld hoger geklokte dual cores kunt kopen. Maar zelf denk ik dat er meer toekomst zit in een quadcore dan en een nog snellere dual core.

---

Ook heb ik een onboard geluidskaartje, wat ik mij dus afvraag is als ik die vervang door een 'losse' geluidskaart haal ik daar ook prestatiewinst uit? Aangezien nu volgens mij de processor het werk van de onboard geluidskaart doet toch?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Hoi Tweakers.

Ik heb het volgende systeem:

Kast: Sunbeam Trio Zwart
Moederbord: Asus A8N-E
Geheugen: TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Harde schijf: WD Caviar SE 320 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Videokaart: Asus VGA EAX80 XT/ 2DHTV 256 MB
Voeding: Asus 450W Power Supply 450 Watt, Zwart, Blue Leds, 24-pins
DVD1: Lite-On DVDRW SHM-165P6S
DVD2: Lite-On DVD-ROM 16P9S
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy Retail

Ik wil graag games als Crysis en CM: DiRT gaan spelen. Maar volgens mij trekt hij dit niet. Vooral omdat de X800XT shader model 2.0 heeft en geen 3.0 die nodig zijn voor die games.

De PC is anderhalf jaar oud ongeveer en ik heb hem bij Salland gekocht. Ik twijfel tussen upgraden of een compleet nieuwe kopen. Mij werd (in een ander topic) al aangeraden CPU over te klokken. nieuwe videokaart en 1 gig geheugen erbij.

Wellicht kan iemand mij producten (uit salland webshop) laten zien die ik moet aanschaffen en even in laten bouwen? (Ik heb namelijk totaal geen verstand van welk type slot bij wat past, sorry) Ik heb er ongeveer 5 a 600 euro voor over.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Cambach op 05-10-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
ZpAz schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:44:
Mijn huidige specs:

Intel Pentium D930 3.0Ghz
2x XFX Geforce 7900GS
4X 667Mhz 1024MB ram
Asus P5-NE-SLI
2x 80 GB samsung spinpoint (raid0)
2x 250GB spinpoint
500W antec basiq voeding

Over het algemeen ben ik vrij tevreden over mijn computer, maar soms is de prestatie in games toch wat minder, zo en zo omdat ik graag in de native resolutie wil draaien van mijn monitor (1600*1050)
1680x1050 neem ik aan.
Nu denk ik zelf dat mijn CPU zwaar de bottleneck is voor mijn 2 videokaarten. Ik zat zelf te denken om het te vervangen door een Q6600 of een Xeon Quad Core,X3220, deze zitten rond de 250 euro wat ook meteen mijn budget is wat ik wil uitgeven. Wat is beter, de xeon of de q6600?
Kwestie van benchmarks lezen.
Als ik mijn huidige CPU vervang door 1 van die twee CPU's zal ik dan een duidelijk prestatiewinst merken in o.a games?
Ik betwijfel het. Ik vraag me af hoeveel quad core nut heeft in games en wat de bottleneck van de videokaarten is. SLI is met twee verouderde kaarten helemaal niet zo snel.
Ik weet dat je voor hetzelfde geld hoger geklokte dual cores kunt kopen. Maar zelf denk ik dat er meer toekomst zit in een quadcore dan en een nog snellere dual core.
Tsja, je kunt beter een systeem voor nu kopen. Iets op de toekomst kopen heeft weinig zin. Tegen de tijd dat quad core op z'n effectiefst is in games is je processor alweer verouderd.
Ook heb ik een onboard geluidskaartje, wat ik mij dus afvraag is als ik die vervang door een 'losse' geluidskaart haal ik daar ook prestatiewinst uit? Aangezien nu volgens mij de processor het werk van de onboard geluidskaart doet toch?
Verwaarloosbaar. Zonde om er voor de processorontlasting geld in te steken.
Cambach schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:55:
Hoi Tweakers.

Ik heb het volgende systeem:

Kast: Sunbeam Trio Zwart
Moederbord: Asus A8N-E
Geheugen: TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Harde schijf: WD Caviar SE 320 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Videokaart: Asus VGA EAX80 XT/ 2DHTV 256 MB
Voeding: Asus 450W Power Supply 450 Watt, Zwart, Blue Leds, 24-pins
DVD1: Lite-On DVDRW SHM-165P6S
DVD2: Lite-On DVD-ROM 16P9S
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy Retail

Ik wil graag games als Crysis en CM: DiRT gaan spelen. Maar volgens mij trekt hij dit niet. Vooral omdat de X800XT shader model 2.0 heeft en geen 3.0 die nodig zijn voor die games.

De PC is anderhalf jaar oud ongeveer en ik heb hem bij Salland gekocht. Ik twijfel tussen upgraden of een compleet nieuwe kopen. Mij werd (in een ander topic) al aangeraden CPU over te klokken. nieuwe videokaart en 1 gig geheugen erbij.

Wellicht kan iemand mij producten (uit salland webshop) laten zien die ik moet aanschaffen en even in laten bouwen? (Ik heb namelijk totaal geen verstand van welk type slot bij wat past, sorry) Ik heb er ongeveer 5 a 600 euro voor over.

Alvast bedankt!
Nee, dit gaan we niet voor je doen. Zie topicstart + waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 GB er bij. En voor videokaarten moet je ff kijken op toms hardware.
http://www23.tomshardware...=742&model2=857&chart=275

Ik zou kijken naar een HD2900pro of een 8800GTS 320. Als het goedkoper moet zit je op een X1950XT. Nog goedkoper een 1950pro. In die volgorde van meest krachtig naar minst krachtig. De pro is nog niet uit, maar die zal aan het eind van deze maand, als het goed is, zijn. Meeste pro's willen op XT snelheden lopen en heb je dus een XT voor 200+. Das goed geld voor zoveel prestatie.

Je zou ook kunnen kijken naar een dikke koeler(Infinity oid) en dan overclocken. Daar kan je voor een euro of 30 ook nog redelijk wat prestatie winnen.

(ik zeg het zelfde dus LOL).

Je moet dus hebben, pci-e videokaart, DDR 1 non ecc(met de zelfde specs, dus pc3200 met 2,5 cas, merk maakt vaak niet uit om dualchannel te hebben/houden) en een koeler waar S939 bij staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
RoD schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:04:
Nee, dit gaan we niet voor je doen. Zie topicstart + waarschuwing.
Oke en waarom niet?

Er staat toch duidelijk het volgende:

• Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus geen linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).
Heb ik toch duidelijk gedaan.

• Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?).
Heb ik gedaan. Ik wil gamen.

• Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?).
Voldoet niet aan de nieuwste games.

• Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra geheugen? Nieuwe videokaart?). Liefst ook met prijzen en de shop waar je het zou willen bestellen.
Staat er ook bij. Nieuwe vid/processor/geheugen

• Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven. Anders heeft het voor ons weinig zin om advies te geven.
5 a 600 euro.

Ik weet niet wat het probleem is? Ik wil graag een overweging kunnen maken tussen de kosten van een nieuw systeem en de kosten van een upgrade. Ik vraag dus om advies. Daarnaast vragen ze om de bijbehorende webshop te vermelden dus ik neem aan dat men graag direct onderdelen post vanuit de webshop.

Gegroet!

PS. Bedankt Reinman voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Cambach schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:18:
[...]

Oke en waarom niet?

Er staat toch duidelijk het volgende:

• Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus geen linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).
Heb ik toch duidelijk gedaan.
Ja.
• Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?).
Heb ik gedaan. Ik wil gamen.
Wat is gamen? Welke games? Settings? Eisen aan die games?
• Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?).
Voldoet niet aan de nieuwste games.
Wat is er dan te traag volgens jou?
• Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra geheugen? Nieuwe videokaart?). Liefst ook met prijzen en de shop waar je het zou willen bestellen.
Staat er ook bij. Nieuwe vid/processor/geheugen
Welke en waarom?
• Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven. Anders heeft het voor ons weinig zin om advies te geven.
5 a 600 euro.

Ik weet niet wat het probleem is? Ik wil graag een overweging kunnen maken tussen de kosten van een nieuw systeem en de kosten van een upgrade. Ik vraag dus om advies. Daarnaast vragen ze om de bijbehorende webshop te vermelden dus ik neem dat men graag direct onderdelen post vanuit de webshop.
Ik denk dat je "wat kan ik het beste hieraan upgraden" iets te letterlijk neemt, lees ook een de topicwaarschuwing.
We verwachten toch wel een lijstje met onderdelen die je zelf uitgezocht hebt, inclusief onderbouwing waarom je die gekozen hebt, en welke specifieke vragen je nog hierbij hebt.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen mensen de topicstart goed doornemen?
Daar staat veel informatie in. Naast informatie, links en tips ook een opmerking:

We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd.

Probeer dus eerst zelf even de vraag te beantwoorden a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen.