Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
De amd is sneller geloof ik, maar de intel wil beter overklokken. Zoals xzorby al zei.

[ Voor 13% gewijzigd door rickhansen op 19-04-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het volgende systeem:

Moederbord: ASUS, Socket A, AGP
Geheugen: 2x512MB PC3200
Processor: AMD XP 2600+
Videokaart: 6800 LE (deels unlocked)
Harddisk: 1 x 160 GB SATA en 1 x 80 PATA
Voeding: Seasonic H430

Hiermee hoopte ik het jaar nog uit te zingen, STALKER liep bijvoorbeeld nog redelijk (geen hoge settings natuurlijk) Echter mijn videokaart wil alleen nog maar 2D en gaat bij 3D op zwart (met een andere kaart 4400Ti werkt het wel)

Nu zit ik te twijfelen of een nieuwe AGP kaart kopen voor dit systeem of een major upgrade van Proc+mobo+mem+videokaart en de rest meenemen.

Voor een eventuele nieuwe kaart had ik een 7600GT in gedachten, eventueel een 7600GS omdat de GT weliswaar sneller is maar ik weet niet of je dat er in mijn systeem echt uit gaat halen. Tevens wil ik als ik dit systeem houd een Scythe Katana koeler kopen en mijn Proc wat overklokken.
Kosten ongeveer 155 Euro (incl koeler)

Voor een eventuele major upgrade had ik ongeveer hetvolgende in gedachten
Proc: Core 2 Duo E4300 (of misschien een E4400) (die ik wil overklokken)
MoBo: Gigabyte P965 DS3 (of een MSI P6N Sli-Fi / Platinum van wege de 1333Mhz ondersteuning) (P965 vs 650i)
Geheugen: 2x512 Twinmoss dualchannel PC6400 (of anders PC5300)
Videokaart: 8600GT (of anders 7900GS/7600GT)
Kosten ongeveer 400 Euro en veel meer kan ik op dit moment ook niet missen...

Ik gebruik mij PC voornamelijk om te gamen (met name STALKER, Oblivion, NFS Carbon, Neverwinter Nights 2, etc) internetten, nieuwsgroepen, fotobewerking, office.

Ik twijfel dus voornamelijk of ik gewoon de videokaart (of is AGP zonde van de investering) zal vervangen en het nog zo lang mogelijk zal proberen uit te zingen (en zo ja of mijn system de extra kracht van de GT boven de GS er wel uit gaat halen) of het systeem maar gelijk helemaal upgraden (vroeger dan gepland en met een beperkt budget) en zo ja wel Mobo van de 2 meer mogelijkheden bied voor upgrades in de toekomst (de Gigabyte wordt veel aanbevolen, maar de MSI heeft de 1333Mhz ondersteuning en de Gigabyte volgens mij niet)

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven en ik stel alle commentaar (ook op de gekozen onderdelen) op prijs.

Ik lees net dat de DS3 na een BIOS update wel 1333 ondersteund, dan denk ik dat het MoBo sowieso een DS3 wordt, tenzij iemand ander een goede reden kan geven waarom niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb nog één vraag met betrekking tot mijn upgrade (zie onderaan pagina 12).

Ik heb me nog eens even ingelezen in wat Graka's. (www.tweaktown.com bijvoorbeeld), en ik kwam een XFX VGA Geforce 8600GTS XXX tegen. Volgens mij een goede kaart. Ook Tweaktown was er lovend over. Vooral omdat hij overgeclocked is enzo en dus snel is.
Is hij de 210 euro waard? Of kan ik beter voor 150 euro een 7600GT kopen en een jaar wachten (totdat er meet DX10 kaarten zijn en ook de games daarvoor)? Ik wil liever nu goed upgraden dan over een jaar nog een keer om met de DX10 kaarten mee te doen. Dan betaal ik misschien nu 150 euro voor een 7600GT en over een jaar 150 euro voor een 8800GTS. (bijvoorbeeld). Maar wat vinden jullie ervan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Na een enige tijd tweakers advies hier heb mogen/kunnen gebruiken werd het tijd om eens te registeren en meteen maar aan de slag te gaan.

Hierbij mijn eerste post ;)

Ik ben van plan om mijn huidige pc nog een kleine upgrade te geven. Ik heb momenteel wel wat in gedachten, maar vraag mij af of het de overweging waard is.

Vandaar deze post in dit topic.

Gebruiksdoeleinden:

Ik gebruik mijn pc vrij intensief. Voornamelijk wordt hij gebruikt voor voor leechen,office,gamen,surfen en videobewerking.
Hierbij zijn rekenkracht, werkgeheugen en video-performance belangrijke factoren om rekening mee te houden.

Huidige specs:

Case nzxt zero
Antec True480 TruePower ATX 480W
AMD Athlon 64 X2 3800+ S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W @2500MHz
Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16
Crucial BallistiX PC4000 ddr 1gbx2 CL3
Nvidia Geforce 7900gto @gtx
2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB 7200rpm, SATA II, 8MB @raid0
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Samsung SyncMaster 970P 19"

Waarom wil ik upgraden:

Ik wil het maximale uit mijn huidige pc-setup halen d.m.v. een kleine upgrade.
Vaak heb nu vaak het gevoel dat mijn cpu de bottleneck is in diverse games zoals STALKER, Rainbow Six Vegas etc.
En i.v.m mijn budget op dit moment dacht ik dat dit een leuke investering zou zijn.

Budget:
Zelf zat ik te denken aan een €300,- Max. Ik wil er niet veel geld meer insteken aangezien socket s939 vrijwel dood is

Waar dacht ik zelf aan:

Mijn eerste optie was het upgraden van de cpu .Ik had het volgende in gedachte:
• AMD Opteron 185 S939, 2x2.6Ghz, 2MB, 400MHz Bus €300,- +/-

Vanwege de standaard al hogere kloksnelheid (t.o.v. mijn X2) en de grotere cache van 2mb lijkt mij dit een goede keus voor wat betreft mijn doeleinden.
Ook wil graag gaan overklokken en dacht daarbij een goede keus te maken wat betreft een opteron.

Mijn tweede optie was het verkopen van mijn huidige gpu en het aanschaffen van 8800gts welke een erg goede prijs/prestatie verhouding heeft. En natuurlijk dx10 ready.
Een overstap naar een volledig nieuw systeem zie ik niet zitten i.v.m. mijn budget en mijn eisen
die ik aan het mobo zou stellen bij een upgrade.

Heb ik gezien de gebruiksdoeleinden hier 2 goede opties uitgezocht of zien jullie nog punten ter verbetering? Waar zouden jullie voor gaan? en is dit het geld/prestatie waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
urnie538 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:30:
Ik heb nog één vraag met betrekking tot mijn upgrade (zie onderaan pagina 12).

Ik heb me nog eens even ingelezen in wat Graka's. (www.tweaktown.com bijvoorbeeld), en ik kwam een XFX VGA Geforce 8600GTS XXX tegen. Volgens mij een goede kaart. Ook Tweaktown was er lovend over. Vooral omdat hij overgeclocked is enzo en dus snel is.
Is hij de 210 euro waard? Of kan ik beter voor 150 euro een 7600GT kopen en een jaar wachten (totdat er meet DX10 kaarten zijn en ook de games daarvoor)? Ik wil liever nu goed upgraden dan over een jaar nog een keer om met de DX10 kaarten mee te doen. Dan betaal ik misschien nu 150 euro voor een 7600GT en over een jaar 150 euro voor een 8800GTS. (bijvoorbeeld). Maar wat vinden jullie ervan?
Je zou wellicht ook een 8600GT kunnen nemen. Die versie is minder duur dan de GTS variant en wel sneller dan een 7600GT.

Een 7600GT is een net kaartje overigens, die je volgens mij ook wel voor minder dan 150 kan scoren. Zou geen slechte keus zijn als tussenoplossing. Kijk even hoeveel je kan besparen met een van die twee opties en kies de meest interessante voor nu.

Ben het wel met je eens dat je beter nu een wat minder dure kan kopen en volgend jaar een DX10 voor nette prijs.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:56:
Hallo allemaal!

Na een enige tijd tweakers advies hier heb mogen/kunnen gebruiken werd het tijd om eens te registeren en meteen maar aan de slag te gaan.

Hierbij mijn eerste post ;)

Ik ben van plan om mijn huidige pc nog een kleine upgrade te geven. Ik heb momenteel wel wat in gedachten, maar vraag mij af of het de overweging waard is.

Vandaar deze post in dit topic.

Gebruiksdoeleinden:

Ik gebruik mijn pc vrij intensief. Voornamelijk wordt hij gebruikt voor voor leechen,office,gamen,surfen en videobewerking.
Hierbij zijn rekenkracht, werkgeheugen en video-performance belangrijke factoren om rekening mee te houden.

Huidige specs:

Case nzxt zero
Antec True480 TruePower ATX 480W
AMD Athlon 64 X2 3800+ S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W @2500MHz
Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16
Crucial BallistiX PC4000 ddr 1gbx2 CL3
Nvidia Geforce 7900gto @gtx
2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB 7200rpm, SATA II, 8MB @raid0
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Samsung SyncMaster 970P 19"

Waarom wil ik upgraden:

Ik wil het maximale uit mijn huidige pc-setup halen d.m.v. een kleine upgrade.
Vaak heb nu vaak het gevoel dat mijn cpu de bottleneck is in diverse games zoals STALKER, Rainbow Six Vegas etc.
En i.v.m mijn budget op dit moment dacht ik dat dit een leuke investering zou zijn.

Budget:
Zelf zat ik te denken aan een €300,- Max. Ik wil er niet veel geld meer insteken aangezien socket s939 vrijwel dood is

Waar dacht ik zelf aan:

Mijn eerste optie was het upgraden van de cpu .Ik had het volgende in gedachte:
• AMD Opteron 185 S939, 2x2.6Ghz, 2MB, 400MHz Bus €300,- +/-

Vanwege de standaard al hogere kloksnelheid (t.o.v. mijn X2) en de grotere cache van 2mb lijkt mij dit een goede keus voor wat betreft mijn doeleinden.
Ook wil graag gaan overklokken en dacht daarbij een goede keus te maken wat betreft een opteron.

Mijn tweede optie was het verkopen van mijn huidige gpu en het aanschaffen van 8800gts welke een erg goede prijs/prestatie verhouding heeft. En natuurlijk dx10 ready.
Een overstap naar een volledig nieuw systeem zie ik niet zitten i.v.m. mijn budget en mijn eisen
die ik aan het mobo zou stellen bij een upgrade.

Heb ik gezien de gebruiksdoeleinden hier 2e goede opties uitgezocht of zien jullie nog punten ter verbetering? Waar zouden jullie voor gaan? en is dit het geld/prestatie waard is?
Ik vind het persoonlijk zonde om 300 euro uit te gaan geven aan verouderde hardware. Aangezien (naar mijn mening) je systeem nog prima meekan in games ed zou ik wachten met upgraden tot je een leuk C2D setje kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Oké mensen,

Ik heb nu al een paar jaar de volgende configuratie:

Duron 1.4GHz Applebred
Abit KD7-Raid mobo (KT400)
512MB PC2700 Geheugen
ATi Radeon 9800 Pro
120 GB U/ATA133 HDD's

En nog wat meer oude 'stuff'.

Nu zit ik me écht dood te ergeren aan het feit dat ik met mijn huidige configuratie geen games kan spelen, en het ding een teringherrie maakt omdat de koeler van mijn 9800Pro overleden is (Die heb ik als tijdelijke oplossing vervangen door een oude 60mm koeler, en die maakt véél herrie!).

Het kost me anyway dus een aardige cent om het hele systeem weer up to date te krijgen, zodat ik er weer het een en ander mee kan.

Omdat mijn 9800 Pro bijv. AGP is, kan ik er niets meer mee op een nieuw moederbord, en mijn HDD's kan ik ook wel afschrijven.

Nu had ik het volgende in gedachte:

- Intel Core2Duro E6400/E6420
- Moederbord, daar ben ik nog niet uit! Niet al te duur als het even kan, enige wat ik eigenlijk niet wil zijn die cheapass ASRock etc. merken, daar heb ik nare ervaringen mee gehad op stage.
- 1GB DDR2, hoeft niet al te duur, ik ben van plan om dit systeem niet te oc'en!
- Videokaart, ik zit te twijfelen tussen een X1950 serie of een Nvia 7xxxx serie, ik wil max rond de 150-175 ofzo uitgeven hiervoor.
- 1 á 2 fatsoenlijke S-ATA schijven. Ze hoeven geen supersnelle te zijn, en extreem groot, 250á300gb is meer dan voldoende, kan er altijd nog een bijkopen als het moet...

M'n monitor enz, zijn altijd nog voldoende voor me, dus daar lig ik niet zo wakker van.
Ik heb een 350W Enermaxx voeding, maar om eerlijk te zijn vertrouw ik die niet zo. Deze geeft namelijk vage problemen in de winter, dan wilt mijn systeem (en die van m'n broertje, hij heeft namelijk een identieke voeding, samen gekocht), de eerste 2 á 3 keer niet booten.

M'n budget ligt zo rond de 600euro, ik heb zo eens rondgekeken en daar moet ik wel het een 'aardige' configuratie voor kunnen krijgen dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een systeem van ongeveer 3 jaar oud
moederbord: albatron PX845GEV pro I845GE DDR333 VGA
processor: pentium 4 2,67 gig
2 x 512 dimm pc2700
120 gig western digital
sb audigy
xfx geforce fx5600 256 mb

de pc wordt vooral gebruikt door de familie, ik doe bijna alles op mijn macbook
de familie doet er niks spannends mee, internet, msn, office
ik gebruik hem voor leechen (parren, rarren) en af en toe een spelletje (C&C)
toen ik command en conquer the first decade installeerde liep generals zo langzaam, terwijl hij eerst wel goed heeft gelopen. Ik vroeg me af wat ik het best kon veranderen, maar in het achterhoofd dat er eind van dit jaar een nieuwe pc komt na de prijsverlagingen van intel
max budget 200 euro, het is maar een overbrugging van een half jaar

ik zat zelf te denken aan meer geheugen maar dat kan ik niet meenemen naar een andere pc
een nieuwe videokaart (7600GT) kan ik wel meenemen is ook een mogelijkheid
3dmark 2006 gaf een score van 96 (niet lachen :) ) Ik hoop dat jullie raad weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:08:
hallo ik heb een systeem van ongeveer 3 jaar oud
moederbord: albatron PX845GEV pro I845GE DDR333 VGA
processor: pentium 4 2,67 gig
2 x 512 dimm pc2700
120 gig western digital
sb audigy
xfx geforce fx5600 256 mb

de pc wordt vooral gebruikt door de familie, ik doe bijna alles op mijn macbook
de familie doet er niks spannends mee, internet, msn, office
ik gebruik hem voor leechen (parren, rarren) en af en toe een spelletje (C&C)
toen ik command en conquer the first decade installeerde liep generals zo langzaam, terwijl hij eerst wel goed heeft gelopen. Ik vroeg me af wat ik het best kon veranderen, maar in het achterhoofd dat er eind van dit jaar een nieuwe pc komt na de prijsverlagingen van intel
max budget 200 euro, het is maar een overbrugging van een half jaar

ik zat zelf te denken aan meer geheugen maar dat kan ik niet meenemen naar een andere pc
een nieuwe videokaart (7600GT) kan ik wel meenemen is ook een mogelijkheid
3dmark 2006 gaf een score van 96 (niet lachen :) ) Ik hoop dat jullie raad weten
Voor de gameperformance is de videokaart wel de grootste bottleneck, dus als je voor dat bedrag gaat upgraden zou ik die 7600GT zeker overwegen. Geheugen lijkt me nog wel kunnen.

Als je een nieuwe videokaart koopt moet dat wel een AGP kaart worden.. wordt lastig om die mee te nemen naar een nieuw systeem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik vroeg me af wat ik hier nog aan zou kunnen upgraden:

Intel Core2Duo E6300
2X 1GB Elexir DDR2 533
Asus 7900GS 256MB PCI-E
Creative SB Extreme Music
2X 160GB WD 7200RPM IDE
S-ATA DVD RW
Antec Earthwatts 430W
Thermal Take Tsunami Dream

Ik dacht zelf aan nog een Asus 7900GS 256MB ernaast, als SLI.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
B-Buster schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:46:
[...]

Voor de gameperformance is de videokaart wel de grootste bottleneck, dus als je voor dat bedrag gaat upgraden zou ik die 7600GT zeker overwegen. Geheugen lijkt me nog wel kunnen.

Als je een nieuwe videokaart koopt moet dat wel een AGP kaart worden.. wordt lastig om die mee te nemen naar een nieuw systeem lijkt me.
Inderdaad, daarom wel enigszins zonde. Tenzij je de kaart makkelijk aan iemand kwijt kunt als je een nieuwe pc gaat kopen.
Deorgere schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:48:
Ik vroeg me af wat ik hier nog aan zou kunnen upgraden:

Intel Core2Duo E6300
2X 1GB Elexir DDR2 533
Asus 7900GS 256MB PCI-E
Creative SB Extreme Music
2X 160GB WD 7200RPM IDE
S-ATA DVD RW
Antec Earthwatts 430W
Thermal Take Tsunami Dream

Ik dacht zelf aan nog een Asus 7900GS 256MB ernaast, als SLI.
Lees de topicstart nog eens door zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:00
De_Bastaard schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:05:
Oké mensen,

Ik heb nu al een paar jaar de volgende configuratie:

Duron 1.4GHz Applebred
Abit KD7-Raid mobo (KT400)
512MB PC2700 Geheugen
ATi Radeon 9800 Pro
120 GB U/ATA133 HDD's

En nog wat meer oude 'stuff'.

Nu zit ik me écht dood te ergeren aan het feit dat ik met mijn huidige configuratie geen games kan spelen, en het ding een teringherrie maakt omdat de koeler van mijn 9800Pro overleden is (Die heb ik als tijdelijke oplossing vervangen door een oude 60mm koeler, en die maakt véél herrie!).

Het kost me anyway dus een aardige cent om het hele systeem weer up to date te krijgen, zodat ik er weer het een en ander mee kan.

Omdat mijn 9800 Pro bijv. AGP is, kan ik er niets meer mee op een nieuw moederbord, en mijn HDD's kan ik ook wel afschrijven.

Nu had ik het volgende in gedachte:

- Intel Core2Duro E6400/E6420
- Moederbord, daar ben ik nog niet uit! Niet al te duur als het even kan, enige wat ik eigenlijk niet wil zijn die cheapass ASRock etc. merken, daar heb ik nare ervaringen mee gehad op stage.
- 1GB DDR2, hoeft niet al te duur, ik ben van plan om dit systeem niet te oc'en!
- Videokaart, ik zit te twijfelen tussen een X1950 serie of een Nvia 7xxxx serie, ik wil max rond de 150-175 ofzo uitgeven hiervoor.
- 1 á 2 fatsoenlijke S-ATA schijven. Ze hoeven geen supersnelle te zijn, en extreem groot, 250á300gb is meer dan voldoende, kan er altijd nog een bijkopen als het moet...

M'n monitor enz, zijn altijd nog voldoende voor me, dus daar lig ik niet zo wakker van.
Ik heb een 350W Enermaxx voeding, maar om eerlijk te zijn vertrouw ik die niet zo. Deze geeft namelijk vage problemen in de winter, dan wilt mijn systeem (en die van m'n broertje, hij heeft namelijk een identieke voeding, samen gekocht), de eerste 2 á 3 keer niet booten.

M'n budget ligt zo rond de 600euro, ik heb zo eens rondgekeken en daar moet ik wel het een 'aardige' configuratie voor kunnen krijgen dacht ik zo :)
Oké, heb zo eens rond gekeken en kwam op dit uit:
http://tweakers.net/ext/p...2C154245%2F1%2C146204%2F1

What do you say...?
Ik heb maar een 256MB X1950 genomen, omdat ik maar een 17" TFT heb. Verder heb ik gekozen voor de 6420 Core2Duo gekozen omdat die 4mb cache heeft...

Als de prijzen van die CPU's nou eens omlaag gaan, dat zou toch eind deze maand zijn? Dan zou ik hem eventueel zó kunnen bestellen, hebben jullie nog opmerkingen over bovenstaande configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De_Bastaard schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:19:
[...]

Oké, heb zo eens rond gekeken en kwam op dit uit:
http://tweakers.net/ext/p...2C154245%2F1%2C146204%2F1

What do you say...?
Ik heb maar een 256MB X1950 genomen, omdat ik maar een 17" TFT heb. Verder heb ik gekozen voor de 6420 Core2Duo gekozen omdat die 4mb cache heeft...

Als de prijzen van die CPU's nou eens omlaag gaan, dat zou toch eind deze maand zijn? Dan zou ik hem eventueel zó kunnen bestellen, hebben jullie nog opmerkingen over bovenstaande configuratie?
Kijk eens hier en hier.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoutjes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-11-2020
Hallo,

Ik heb een pctje staan die ik voornamelijk gebruik voor het gamen.
In totaal zou ik er ongeveer €500 nog aan willen bij stoppen.

Mijn specs:
Processor: intel core2 duo 2.4Ghz( x 2.)
Video kaart: Nvidia GeForce 7650GT
Memmory: 1GB
HDD: 320GB + 320GB externe
een tv tuning kaart.
2x DVD lezers met een writer.
een hoop kaartlezers.

Dit is het voornaamste. Zelf dacht ik om v/d 500 ong 80-140EUR klaar te leggen voor een game muis+ toetsenbord. Voor de rest weet ik niet echt wat ik best nog bij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Betere videokaart + geheugen. Kijk eens wat rond in de Pricewatch en lees benchmarks, mocht je er dan niet uitkomen, post het dan even, met de reden van je twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel mij wat ik kan upgraden aan:

3GHZ HT
Cooler master 430 watt
1 gig pc3200
single dvd brander (dual dvdtjes zijn te duur...)
on boart geluid
X1650 pro video
Maxtor diamond pro 9 ofzo :P 160gb
Asus mobo.

Ik gebruikt het om te gamen en om te internetten etc. EN om te leechen! Ik kan upgraden met een maximum van 100 euro. Ik dacht zelf aan een geluids kaart kopen ofzo. Maar ik wil hem het liefst digitaal op mijn reciever aansluiten. Misschien iets als andere harde schijf er in.. ook wel leuk.

Geen moederbord wissel als het kan(die doet het nog erg goed).

@ Rod: Ik had hem door ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:57:
Vertel mij wat ik kan upgraden aan:

3GHZ HT
Cooler master 430 watt
1 gig pc3200
single dvd brander (dual dvdtjes zijn te duur...)
on boart geluid
X1650 pro video
Hier kunnen we niks mee... Kijk anders eens naar de topicwaarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooraf
Ik was eerst van plan een geheel nieuw "Core 2 Duo" systeem aan te schaffen en mijn huidge configuratie voor een beetje geld te verkopen. Maar aangezien (indien ik slaag) ik ga studeren aan de TU/e en daarbij ook deel ga nemen aan de notebook-regeling, leek het mij verstandiger mijn huidige systeem een beetje up-te-graden.

Systeem-specs
  • Processor: Intel Pentium 4 530 S775 (3.0Ghz)
  • Moederbord: Asus P5GD1 S775
  • Geheugen: 2x 512MB DDR 400 White Lake PC3200
  • Videokaart: Asus Radeon X600 Pro 128MB

Reden van upgrade
Ik heb nogal de gewoonte om veel programma's tegelijker tijd te gebruiken en bovendien zou ik graag Windows Vista soepel willen draaien. Verder gebruik ik de pc voor internetten, office, chatten, downloaden en af en toe een dvd'tje kijken.

Upgrade en toelichtingReden: Aangezien ik veel programma's tegelijk gebruik komt een dual core processor goed van pas. Bovendien is deze 64 bit en voorzien van een 4MB L2 cache.Reden: Aangezien ik, zoals al eerder gezegd is, veel programma's tegelijk gebruik en Windows Vista ook behoorlijk wat geheugen nodig heeft lijkt mij 2048MB geen overbodige luxe.

Dit alles komt bij Azerty Hardware uit op een totaal van € 143,13, mijn budget ligt rond de ~€150

Vragen
  • Zal er een duidelijk snelheids verschil merkbaar zijn na upgrade?
  • Is het misschien verstandiger om 2x 512MB aan te schaffen ivm dubbel (?) dual channel?
  • Heeft iemand nog andere suggesties of op- of aanmerkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 10:44 . Reden: Typfoutjes verbeterd + wijziging prijzen Azerty Hardware ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Ik wil over iets minder dan 4 weken een nieuwe pc gaan kopen. Dus eigenlijk een grootte upgrade. Dat is denk ik ook wel handig aangezien DX10 en etc er aan komt.

Huidige specs:

* AMD Ahtlon XP 2600+ T-Bred @ Stock
* MSI K7N2 DELTA - L
* 1GB MEMORY, 2 x 256mb pc2700, 1 x 512mb pc3200
* 1 x 250GB IDE, 1 x 500GB SATA-II
* SAPPHIRE x1600 PRO 512mb AGP
* CD-ROM, DVD-ROM
* CASE (Geen idee wat ik nu heb maar moet weg)
* Geen merk 550W Voeding
* MEDION 17" TFT

Gebruiksdoeleinden:

Ik wil gewoon lekker Office kunnen gebruiken, Photoshoppen, 3D Max Studio, maar 75% van de keren dat ik erop zal gaan zitten zal hij voor DIE-HARD gamen worden gebruikt. Dus ik wil een echte Game-PC. STATE-OF-THE-ART op het moment dat ik hem koop. De PC hoeft absoluut niet geruisloos te zijn. Maar wel zo dat het niet een mega blazer wordt.

Budget:

Maximaal € 2500

Richtlijnen:

Toetsenbord, Muis, Racestuur behoud ik want die vindt ik zelf al perfect om te gamen (G3, G15, G25) Voor de rest mag alles vervangen worden.

Mijn eigen vooronderzoekje:
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander uitgezocht, qua mogelijkheden. Budgettair gezien kom ik derhalve uit bij een INTEL-platform.

Ik zit daarom te denken aan de volgende componenten:

* INTEL Conroe x6800
* ASUS P5W DH Deluxe of ASUS Striker Extreme
* 2 GB Kingston HyperX DDR2 800
* nVidia 8800 Ultra of ATI HD 2900XTX
* GigaByte 3D Aurora Zwart
* Tuniq Tower 120 of Arctic Freezer Pro 7
* 2 x Samsung 226BW
* Coolermaster GreenpowerI 600W

De totaal prijs komt nu uit op € 2416 met de allerduurste componenten (PROC wordt 430 euro bij EMPC), Nvidia zal denk ik rond de 600 worden.
De totaal prijs met de andere componenten (dus ATI en P5W) is € 2080

Is dit een goede combinatie of zou er nog een heel stuk van de prijs afkunnen maar waardoor ik toch door OCen (Alleen luchtkoeling) het gewenste resultaat kan halen. Het liefst natuurlijk zo'n goed mogelijk resultaat met de laagste prijs.

Alle componenten worden bij Alternate en EMPC gekocht. Of ergens anders als ze daar goedkoper te krijgen zijn icm verzendkosten. En de videokaarten natuurlijk kopen als ze dan al wel uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

speeder1988 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:18:
* INTEL Conroe x6800
* ASUS P5W DH Deluxe of ASUS Striker Extreme
* 2 GB Kingston HyperX DDR2 800
* nVidia 8800 Ultra of ATI HD 2900XTX
* GigaByte 3D Aurora Zwart
* Tuniq Tower 120 of Arctic Freezer Pro 7
* 2 x Samsung 226BW
* Coolermaster GreenpowerI 600W
Wat snoeien en "herbewapenen" voor jouw eisen.

Volgens de pricewatch betaal je € 512 voor 9% performancewinst.
Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2x2.67GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 287

Asus-mobo's ga ik eerder afraden wegens het weigeren om 4 geheugenlatjes van 1GB te ondersteunen. Er wordt uitgeweken naar Gigabyte en MSI, bv een topic over Gigabyte P965 mobo's. Een bord zonder teveel franjes uitkiezen. ICH8R is buggy en andere opties zijn niet zo interessant.
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 107

4GB ram, niet alleen voor Vista. Je kan Photoshop en andere programma's minimaliseren en er is voldoende ram vrij om te gamen. Het is niet meer nodig om eerst de programma's af te sluiten, dan te gamen. Ik verstook enorm veel ram met Photoshop (raw foto's aan de lopende band verwerken).
2GB x 2 (4GB) PC5400 DDR2, CL5 (OCZ, OCZ2VU6674GK) € 277

Gelieve ram, processor en mobo in dezelfde winkel te kopen zodat deze winkel moet uitzoeken of het bij elkaar past.

Een heavy grafische kaart kan erbij.
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E-HD-OC € 491

De kast laten we met rust.
GigaByte 3D Aurora (ATX, geen PSU, Zwart) € 117

Er wordt normaal gezien geen SLI of indrukwekkende massastorage verwacht. Volgens Anandtech verstookt een highend-gamer-pc 300 echte Watt en overkill-voedingen worden onvoldoende belast, waardoor er een slecht rendement is. Tussen 400 en 450W een voeding uitkiezen, tussen prijsverschillen van enkele euro's doorgescrolld, zie ik een degelijke full-option-voeding staan.
Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power, 430W (ATX 12V V 2.2) € 52

Een goede, stille en goedkope koeler erop.
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 14

Je gekozen schermen kosten € 322 per stuk en kosten samen € 644.

Subtotaal: € 1989 (pricewatchprijzen) en na winkelkeuze/verzendingskostencompensatie (+10%): € 2188

Je kan nu nog wat harde schijven uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:22:
Vragen
  • Zal er een duidelijk snelheids verschil merkbaar zijn na upgrade?
  • Is het misschien verstandiger om 2x 512MB aan te schaffen ivm dubbel (?) dual channel?
  • Heeft iemand nog andere suggesties of op- of aanmerkingen?
• Ik denk dat je met 2GB en een dual core proc. voor jou eisen wel enig verschil in soepelheid gaat merken ja.
• Hangt er vanaf wat je in de toekomst gaat doen. Mocht je binnenkort nog weer willen upgraden, dan zit je met 4 latjes van 512MB. een 1GB latje is dan handiger... Mocht dit niet het geval zijn dan lijkt mij 2x512MB een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Wat snoeien en "herbewapenen" voor jouw eisen.

Volgens de pricewatch betaal je € 512 voor 9% performancewinst.
Intel Core 2 Duo E6700 (S775, 2x2.67GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 287

Asus-mobo's ga ik eerder afraden wegens het weigeren om 4 geheugenlatjes van 1GB te ondersteunen. Er wordt uitgeweken naar Gigabyte en MSI, bv een topic over Gigabyte P965 mobo's. Een bord zonder teveel franjes uitkiezen. ICH8R is buggy en andere opties zijn niet zo interessant.
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 107

4GB ram, niet alleen voor Vista. Je kan Photoshop en andere programma's minimaliseren en er is voldoende ram vrij om te gamen. Het is niet meer nodig om eerst de programma's af te sluiten, dan te gamen. Ik verstook enorm veel ram met Photoshop (raw foto's aan de lopende band verwerken).
2GB x 2 (4GB) PC5400 DDR2, CL5 (OCZ, OCZ2VU6674GK) € 277

Gelieve ram, processor en mobo in dezelfde winkel te kopen zodat deze winkel moet uitzoeken of het bij elkaar past.

Een heavy grafische kaart kan erbij.
MSI GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTX-T2D768E-HD-OC € 491

De kast laten we met rust.
GigaByte 3D Aurora (ATX, geen PSU, Zwart) € 117

Er wordt normaal gezien geen SLI of indrukwekkende massastorage verwacht. Volgens Anandtech verstookt een highend-gamer-pc 300 echte Watt en overkill-voedingen worden onvoldoende belast, waardoor er een slecht rendement is. Tussen 400 en 450W een voeding uitkiezen, tussen prijsverschillen van enkele euro's doorgescrolld, zie ik een degelijke full-option-voeding staan.
Cooler Master RS-430-ASAA iGreen Power, 430W (ATX 12V V 2.2) € 52

Een goede, stille en goedkope koeler erop.
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 14

Je gekozen schermen kosten € 322 per stuk en kosten samen € 644.

Subtotaal: € 1989 (pricewatchprijzen) en na winkelkeuze/verzendingskostencompensatie (+10%): € 2188

Je kan nu nog wat harde schijven uitkiezen.
Ik zag als case deze ook nog staan. Kan daar ook een kaart van bijna 25cm in? en hoe is de airflow in die kast.

Over de videokaart zit ik nog te dubben vanwege wat voor score ATI gaat halen met zijn 2900XTX aangezien ze bijna altijd beter zijn met AA en AF. Voor de rest zeer informatief antwoord :)

CASE

[ Voor 67% gewijzigd door speeder1988 op 25-04-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:49
Ik wil binnen nu en niet al te lange tijd een nieuwe pc kopen. Ik wil wel een aantal van mijn oude componenten behouden dus eigenlijk is het een grootte upgrade.

Huidige specs:
* AMD Ahtlon XP 2500+ Barton @ 2100MHz
* Abit NF7-S v2.0
* 512MB MEMORY, 2 x 256mb pc3200 DDR SDRAM
* 1 x 80GB IDE, 1x 120GB SATA
* NVIDIA GeForce4 Ti 4200 (128MB)
* CD-ROM, DVD-ROM
* CHIEFTEC dragon midi-tower
* Geen merk 400W Voeding
* SAMSUNG 205BW TFT

Gebruiksdoeleinden:

Voornamelijk zal mijn PC gebruikt gaan worden voor de Adobe CS2 suite, 3D Studio MAX en autoCAD. Voornamelijk veel met ontwerpen en tekenen dus. Vaak wil ik ook nog wel eens gamen, een DIE hard gamer zal ik mezelf niet noemen, maar als ik wat speel wel op de native reso van 1680x1050. Het liefst met alle eye-candy op z’n hoogst. (te zien aan mijn huidige videokaart kan dat dus absoluut niet! :D) Het liefst dit alles ook zo stil mogelijk en goed overclockbaar.

Budget:

rond de € 1200,=

NIEUW SYSTEEM

Toetsenbord, Muis, CD/DVD/FLOPPY drives, harddisks en monitor behoud ik. Deze zijn nog van prima kwaliteit.

Mijn eigen vooronderzoekje:
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander uitgezocht. Hieronder mijn lijstje inclusief onderbouwing.

* INTEL C2D E6600 - € 206.23
Past in het budget, goed overclockbaar, naar mijn gevoel beste prijs/kwaliteit verhouding.
* Scythe Infinity - € 38.04
Stil, koelt goed en hij ziet er gewoon gruwelijk uit
* ASUS P5B Deluxe of GIGABYTE GA-P965-DS4 - € 158.77
Keuze tussen deze 2 mainboards, het liefst ga ik voor de DS4 maar deze staat nog op 14 dagen levertijd bij azerty.
* 2 GB Corsair TWIN2X2048-6400C4 PC6400 800MHz - € 176.02
Hoor altijd goede verhalen over Corsair m.b.t. overclocken. Ook nog gekeken naar OCZ maar deze had 2.1V nodig wat toch vaak een wat lastiger verhaal is, of Kingston geheugen, maar daar hoor je af en toe ook slechte dingen over m.b.t. overclocken (of is dat argument al weer erg achterhaald?).
* EVGA nVidia 8800 GTS 320MB - € 286.24
Goede prijs/kwaliteit, DX10 ready, meer dan voldoende voor alle eye-candy op 1680x1050.
* 2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB - € 146.30
Stil, snel, veel opslag aangezien tekeningen, filmpjes en foto bewerking nogal wat ruimte in beslag wil nemen.
* Antec P180B, Zwart - € 119.48
Heel vet design, Super stil, naar mijn weten past de GF8 GTS er prima in.
* Antec NeoHE, 500 Watt - € 81.73
Een van de modellen die door antec zelf word aangewezen, ook hier op GOT hoor je er goede verhalen over. Stabiel, stil en sterk.

De totaal prijs komt nu uit op € 1212.81 (samengesteld bij Azerty)

De puntjes waar ik zelf nog over struikel zijn:

Het geheugen, Corsair is wel duur maar OCZ heeft dus 2.1V nodig en over kingston hoor ik niet al te beste verhalen.
De videokaart, Het is de bedoeling dat dit systeem lang mee gaat, net als mijn huidige waar ik nog steeds alles op kan doen, dus dat ik in de toekomst ook nog redelijk kan gamen. Vandaar dat ik heb gekozen voor de 8800GTS ik vraag me alleen af of deze kaart ook mee helpt aan goede prestaties tijdens 3D moddelen, en of het voor mijn game intensiteit niet een overkill is. Zat zowiso wel te denken aan DX10 omdat het systeem lang mee moet kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik heb nu een
AMD 4000+
7950GX2
2gig ram
A8N-SLI Deluxe
maar nu wil ik graag mijn CPU upgraden omdat ik het gevoel heb dat mijn AMD 4000+ mijn 7950GX2 naar beneden trekt
ik gebruik mijn PC veel voor gamen ( Company of heroes)
maar het probleem is dat AMD al gestopt is met S939 processors maken, dus ze zijn belachelijk duur.
maar ik kan ook ervoor kiezen om me processor + ram + Moederbord te verkopen, en er een C2D systeem van te maken.
ik ben 15, maar ik weet hoe alles werkt, en weet hoe ik alles moet demonteren, en weer inelkaar moet zetten.
ik zat er over te denken om dit te kopen:
E6600 €205,01
Adata DDR2 SDRAM, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x €96,10
Abit AB9 Pro,Retail €125,74
totaal: €426,85

en voor hoeveel zou ik mijn huidige mobo kunnen verkopen ?
AMD 4000+ (nieuw prijs: €64,90)
A8N-SLI deluxe ( nieuw prijs : €124,29)
TwinMos Memory, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x ( nieuw prijs €128)

wat zouden jullie doen in mijn positie ow machtige tweakers :P

bedankt

W

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
@Neogast
Ik vind het een goede setup. De videokaart is voor gamen niet overkill als je als resolutie 1680x1050 hebt en ook eyecandy wil. De kaart zal het prima trekken en je kunt er even mee vooruit, verder een prima prijs/kwaliteitverhouding, dus een prima keus. Waarom trouwens zulk duur geheugen? Je kunt oook gewoon goedkoop PC6400 geheugen nemen en de bandbreedte "vullen", dan kom je ook al aan een redelijke overklok. Waarom trouwens de keus voor de DS4 en niet de DS3?

@whoopy91
Mocht je je huidige onderdelen voor een leuk prijsje weg kunnen doen, is het een prima idee. Ik zou eerst eens kijken of er iemand geïnteresseerd in is, want zo niet is het imo wel een beetje zonde van het geld. Vooral 2GB geheugen wegdoen is imo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Op dit moment heb ik het volgende systeem;
Pentium 4 2,4 Ghz Boxed
Asus P4PE moederbord
1 gig DDR RAM
280 GB HDD (verdeeld over 2 hdd's)
Gigabyte RADEON 9000 PRO grafische kaart
Creative live! 5.1 geluidskaart
Chieftec Behuizing
Philips 17" LCD
Creative Inspire T6100 speakers
Mijn moederbord ondersteunt maar APG 4x, en mijn grafische kaart begint kuren
te vertonen. Wanneer ik mijn refresh-rate op 70Hz zet, wordt het beeld lichtelijk
wazig. Het probleem is, is dat de nieuwe grafische kaarten geen AGP 4x ondersteunen,
of PCI-Express zijn. Nu ben ik van plan maar meteen de basis-onderdelen te upgraden,
zodat ik weer een lekker systeempje heb om mee te werken.

Ik ben min of meer een basisgebruiker. Ik browse voornamelijk op het web, instant message
een beetje, luister naar muziek via winamp/foobar en ben een customizer. (ik "customize" mijn
desktop, denk hierbij aan andere visual style/icons/system file hacks etc). Ik draai ook litestep
als shell, wat een stuk lichter is dan de standaard explorer shell.

Aangezien de Intel CPU's laatst in prijs zijn gedaald, heb ik me oog laten vallen op een
Intel Core 2 Duo E6420. Nu zoek ik hier een fatsoenlijk moederbord bij, plus een grafische kaart,
werkgeheugen & een nieuwe behuizing, aangezien ik mijn oude cpu/mobo/ram/behuizing weer ga gebruiken om mijn debian server te upgraden. Mijn harddisks van me huidige systeem, plus speakers & geluidskaart vind ik goed genoeg om te gaan gebruiken voor mijn nieuwe syteem.

Tenslotte twijfel ik ook nog om een nieuwe TFT te kopen aangezien ik nu max op 1280x1024 kan werken en wellicht met een grotere resolutie wil gaan werken..

Ik heb me al verdiept in de stof, heb de best buy guides bekeken op hardware.info, hier zelf op tweakers, systemen samengesteld bij verschillende webshops, maar aangezien ik geen pro-hardware kennis heb, loop ik telkens vast. Ik vraag me af of de E6420 misschien teveel van het goede voor me is, en welke misschien beter bij mijn nieuwe systeem zou passen. Een volgende vraag zou kunnen zijn welk moederbord goed genoeg is, maar niet te duur is. Tenslotte wat voor RAM ik nodig heb en hoeveel? Heb ik RAM nodig met ECC of niet?

Hier dacht ik aan;
Antec Nine Hundred, Zwart € 96,95
Sweex Power Supply Gold, 400 Watt, Retail € 26,99
Intel Core 2 Duo, E6420, Socket 775, Boxed € 168,68
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 71,55
Club3D GeForce 8500 GT, 256 MB, DDR2, PCI Express x16 € 79,59

Totaal € 443,76
Help me out plz :)

[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 04-05-2007 12:25 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je zegt dat je grafische kaart kuren begint te vertonen... Tot in hoeverre voldoet de snelheid van de huidige componenten nog aan jou wensen? Als jij het allemaal op de grafische kaart na prima vindt werken kun je ook gewoon een (eventueel 2ehandse) AGP kaart halen. Kaarten die AGP 8x zijn namelijk gewoon backwards compatible met AGP 4x moederborden. Mocht je toch de basiscomponenten willen upgraden moeten we toch echt meer specifieke eisen qua snelheid van je hebben. Maar ansich lijkt mij dat je huidige systeem qua snelheid nog wel voldoet.

Voor TFT-schermen moet je even in VB kijken, naar het topic voor 20"+ monitoren. Wat voor RAM je nodig hebt hangt er vanaf wat voor moederbord je neemt, kijk daarvoor even naar de compatibilitylijsten en zoek daarna wat rond op GoT, want daar is (zeker met C2D's) al verschrikkelijk veel over geschreven. ECC geheugen zul je zeer waarschijnlijk niet nodig hebben, dat wordt meestal niet gebruikt voor "gewone" systemen.

Edit: Neem in ieder geval GEEN Sweex-voeding :X Tip: Lees het voedingentopic in OH door.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 04-05-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RoD schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:30:
Je zegt dat je grafische kaart kuren begint te vertonen... Tot in hoeverre voldoet de snelheid van de huidige componenten nog aan jou wensen? Als jij het allemaal op de grafische kaart na prima vindt werken kun je ook gewoon een (eventueel 2ehandse) AGP kaart halen. Kaarten die AGP 8x zijn namelijk gewoon backwards compatible met AGP 4x moederborden. Mocht je toch de basiscomponenten willen upgraden moeten we toch echt meer specifieke eisen qua snelheid van je hebben. Maar ansich lijkt mij dat je huidige systeem qua snelheid nog wel voldoet.

Voor TFT-schermen moet je even in VB kijken, naar het topic voor 20"+ monitoren. Wat voor RAM je nodig hebt hangt er vanaf wat voor moederbord je neemt, kijk daarvoor even naar de compatibilitylijsten en zoek daarna wat rond op GoT, want daar is (zeker met C2D's) al verschrikkelijk veel over geschreven. ECC geheugen zul je zeer waarschijnlijk niet nodig hebben, dat wordt meestal niet gebruikt voor "gewone" systemen.

Edit: Neem in ieder geval GEEN Sweex-voeding :X Tip: Lees het voedingentopic in OH door.
In principe werkt alles idd nog wel goed, maar het systeem is nu zo ongeveer 4 jaartjes oud, en een upgrade zal niet misstaan. Meestal als ik de standaard progs zo open heb staan, neemt het toch gauw 50% van me geheugen in beslag. Ik werk ook regelmatig met Photoshop, dus zal nieuw geheugen goed van pas komen. De grootste twijfel die ik nu nog heb, is of het waard is om een nieuwe TFT te kopen. Mijn huidige is van Philips, en werkt nog steeds naar behoren. Ik vind alleen 1280x1024 soms irritant klein, maar de 19" & 20" beeldschermen zijn naar verhouding weer heel anders, omdat normaal 1600x1200 de resolutie boven 1280x1024 ligt, en die TFT schermen zijn weer gigantisch duur :'(

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat is er mis met het innemen van 50% geheugen? Zolang je er niet te weinig van hebt is het goed. Of je een nieuwe TFT wil is natuurlijk puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RoD schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:10:
Wat is er mis met het innemen van 50% geheugen? Zolang je er niet te weinig van hebt is het goed. Of je een nieuwe TFT wil is natuurlijk puur persoonlijk.
Dat is waar, ik denk dat ik eerst ga voor een hardware upgrade.. een TFT kopen kan altijd nog :)
Denk dat het logisch is een Antec voeding te nemen dan, dan kan ik die mooi gebruiken in combinatie met de Antec behuizing.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als er geen voeding bij in de kast zit, dan hoef je echt niet persé een voeding van hetzelfde merk te nemen hoor. Een voeding (ATX) van een ander merk past evengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ok, bedankt voor je advies, en het regelmatig pressen van F5 op dit topic ;)
Je bent snel met je responses :9

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 04-05-2007 13:19 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Woops, was moederbord vergeten te melden in totaallijst |:(

Uiteindelijke lijstje zal dit worden; (exclusief wat sata-kabels)
Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail €53,91
Gigabyte GA-965P-DS3 €101,64
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II €60,43
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM €30,52
OEM 3,5 diskettestation, Zwart €9,04

Totaal €672,31
looks ok right? :D

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
FREAKJAM schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:42:
Woops, was moederbord vergeten te melden in totaallijst |:(

Uiteindelijke lijstje zal dit worden; (exclusief wat sata-kabels)

[...]

looks ok right? :D
Ja, al zou ik ipv deze: Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail €53,91 een Antec Earthwatts nemen van 430 watt, kost ietsjes meer. Ik heb deze ook en het is echt een perfecte voeding.

Verder is het prima, maar waarom koop je een 3,5" diskette station? :+

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
FREAKJAM schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:19:
Ok, bedankt voor je advies, en het regelmatig pressen van F5 op dit topic ;)
Je bent snel met je responses :9
Active Topics ftw :)

Verder vind ik het een prima setup. Ik zie overigens niet in waarom er een andere voeding in moet. Voor een dergelijk low/mid-end pc voldoet zo'n voeding prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Deorgere schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:36:
[...]

Ja, al zou ik ipv deze: Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail €53,91 een Antec Earthwatts nemen van 430 watt, kost ietsjes meer. Ik heb deze ook en het is echt een perfecte voeding.

Verder is het prima, maar waarom koop je een 3,5" diskette station? :+
weet ik eigenlijk ook niet waarom ik een diskette station koop _O-

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:22:
Systeem-specs
  • Processor: Intel Pentium 4 530 S775 (3.0Ghz)
  • Moederbord: Asus P5GD1 S775
  • Geheugen: 2x 512MB DDR 400 White Lake PC3200
  • Videokaart: Asus Radeon X600 Pro 128MB
Upgrade en toelichtingReden: Aangezien ik veel programma's tegelijk gebruik komt een dual core processor goed van pas. Bovendien is deze 64 bit en voorzien van een 4MB L2 cache.Reden: Aangezien ik, zoals al eerder gezegd is, veel programma's tegelijk gebruik en Windows Vista ook behoorlijk wat geheugen nodig heeft lijkt mij 2048MB geen overbodige luxe.
Let wel op dat je mobo de processor ondersteunt (volgens Asus niet). En een nee, kan een harde nee zijn: V&A aangeboden: Intel Pentium D 945 (S775, 3.4 GHz, 4MB, 800MHz FSB, 95W, Boxed)

Als je geheugen bijsteek, dan dient het om het levensduur van je huidige mobo/processor-combinatie te verlengen. 2 latjes van 512MB kan erbij, maar met de volgende upgrade moeten ze weg. Wel opletten dat je mobo met 4 latje stabiel wilt draaien, dat is niet zo vanzelfsprekend. Pentium D heeft voldoende FSB en geheugenbandbreedte voor 1 core zodat je de 2 cores niet volledig kan benutten. Maar het zal wel soepeler werken, als je 1 core overbelast, dan heb je nog een andere core om verder te werken.
Neogast schreef op woensdag 25 april 2007 @ 20:52:
Huidige specs:
* AMD Ahtlon XP 2500+ Barton @ 2100MHz
* Abit NF7-S v2.0
* 512MB MEMORY, 2 x 256mb pc3200 DDR SDRAM
* 1 x 80GB IDE, 1x 120GB SATA
* NVIDIA GeForce4 Ti 4200 (128MB)
* CD-ROM, DVD-ROM
* CHIEFTEC dragon midi-tower
* Geen merk 400W Voeding
* SAMSUNG 205BW TFT

Budget:

rond de € 1200,=

Past in het budget, goed overclockbaar, naar mijn gevoel beste prijs/kwaliteit verhouding.
Stil, koelt goed en hij ziet er gewoon gruwelijk uit
* ASUS P5B Deluxe of GIGABYTE GA-P965-DS4 - € 158.77
Keuze tussen deze 2 mainboards, het liefst ga ik voor de DS4 maar deze staat nog op 14 dagen levertijd bij azerty.
Hoor altijd goede verhalen over Corsair m.b.t. overclocken. Ook nog gekeken naar OCZ maar deze had 2.1V nodig wat toch vaak een wat lastiger verhaal is, of Kingston geheugen, maar daar hoor je af en toe ook slechte dingen over m.b.t. overclocken (of is dat argument al weer erg achterhaald?).
* EVGA nVidia 8800 GTS 320MB - € 286.24
Goede prijs/kwaliteit, DX10 ready, meer dan voldoende voor alle eye-candy op 1680x1050.
* 2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB - € 146.30
Stil, snel, veel opslag aangezien tekeningen, filmpjes en foto bewerking nogal wat ruimte in beslag wil nemen.
* Antec P180B, Zwart - € 119.48
Heel vet design, Super stil, naar mijn weten past de GF8 GTS er prima in.
* Antec NeoHE, 500 Watt - € 81.73
Een van de modellen die door antec zelf word aangewezen, ook hier op GOT hoor je er goede verhalen over. Stabiel, stil en sterk.
Zal wat snoeien en herconfigureren met de prijzen van de pricewatch.

3 jaar garantie en reservekoeler nemen we erbij.
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 198

Goedkoop, koelt goed en is stil.
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) € 16

Volgens de topic over Gigabyte P965 mobo's is DS3 prijstechnisch interessant en een bugged ICH8R wil ik niet op een mobo zien. Asus en 4 1GB-latjes ram gaan ook niet echt samen.
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 98

4GB ram is voor beetje workstation tegenwoordig nodig, niet alleen voor Vista. Ik fotosoep snel mijn 2GB ram vol, laat staan als je wilt alt-tabben naar 3D Studio Max of zelfs gaan gamen zonder Photoshop af te sluiten.
2GB x 2 (4GB) PC6400 DDR2, CL5 (OCZ, OCZ2VU8004GK) € 253

Snelle massastorage en goede GB/Euro-verhouding.
2 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 140

De kast laat ik staan.
Antec Performance One P180B (ATX, Geen PSU, Zwart) € 115

Volgens Anandtech verstookt een highend gamepc van tegenwoordig niet meer dan 300 echte Watt, zolang je niet aan SLI of dikke RAID array's begint. Onvoldoende belaste voedingen hebben een slechter rendement, vandaar dat je liefst niet teveel overkill neemt.
Cooler Master RS-380 (RS-380-PCAP) Extreme Power, 380W (ATX) € 34

XFX GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) PV-T80G-GHF9 € 260

Subtotaal: € 1114 (exclusief winkelkeuze en verzendingskosten), na compensatie (10% erbij) komt het op € 1225
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:43:
hey,
ik heb nu een
AMD 4000+
7950GX2
2gig ram
A8N-SLI Deluxe
maar nu wil ik graag mijn CPU upgraden omdat ik het gevoel heb dat mijn AMD 4000+ mijn 7950GX2 naar beneden trekt
ik gebruik mijn PC veel voor gamen ( Company of heroes)
maar het probleem is dat AMD al gestopt is met S939 processors maken, dus ze zijn belachelijk duur.
maar ik kan ook ervoor kiezen om me processor + ram + Moederbord te verkopen, en er een C2D systeem van te maken.
ik ben 15, maar ik weet hoe alles werkt, en weet hoe ik alles moet demonteren, en weer inelkaar moet zetten.
Ik zou eerst testen of het zeker aan de processor ligt, gaat de fps omhoog als je de resolutie verlaagt? Indien ja, dan is de grafische kaart de bottleneck. Indien nee, dan kan je testen wat hogere resoluties opleveren. Indien hogere resoluties geen fps verlaging levert, dan is de grafische kaart snel genoeg, maar de processor kan de grafische kaart niet snel genoeg commanderen.

7950GX2 is een SLI op een kaart gemonteerd, SLI is game-afhankelijk en levert niet altijd snelheidswinst op. Zo zijn er games die vertikken om het te gebruiken, check ook de configuratie na of het wel voor jouw game geactiveerd is.
FREAKJAM schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:25:
Mijn moederbord ondersteunt maar APG 4x, en mijn grafische kaart begint kuren
te vertonen. Wanneer ik mijn refresh-rate op 70Hz zet, wordt het beeld lichtelijk
wazig. Het probleem is, is dat de nieuwe grafische kaarten geen AGP 4x ondersteunen,
of PCI-Express zijn. Nu ben ik van plan maar meteen de basis-onderdelen te upgraden,
zodat ik weer een lekker systeempje heb om mee te werken.

Ik ben min of meer een basisgebruiker. Ik browse voornamelijk op het web, instant message
een beetje, luister naar muziek via winamp/foobar en ben een customizer. (ik "customize" mijn
desktop, denk hierbij aan andere visual style/icons/system file hacks etc). Ik draai ook litestep
als shell, wat een stuk lichter is dan de standaard explorer shell.
Als je tevreden bent met je huidige systeem, goedkoopste passief gekoelde grafische kaart van het land insteken en je moet niet eens snelheid inleveren.
XFX GeForce FX 5200 128MB DDR (AGP, DVI, Passief) PV-T34K-NTHG € 34

Wat verder zag ik het lijstje staan, hieraan kunnen we beetje snoeien:
Antec Smart Power 2.0, 400 Watt, Retail €53,91
Gigabyte GA-965P-DS3 €101,64
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II €60,43
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM €30,52
OEM 3,5 diskettestation, Zwart €9,04
De voeding kan goedkoper en het diskettestation kan idd eruit:
Cooler Master RS-380 (RS-380-PCAP) Extreme Power, 380W (ATX) € 34

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 05-05-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld de regel in het OC'-faq nog steeds dat met snellere/hogere CPU modellen de rek er meer uit is?

Ik wil een 5000+ AM2 X2 aanschaffen, die gemiddeld op 2.4/2.6GHz loopt met 512KB of 1MB aan cache, maar als ik nou een 4200+ X2 AM2 pak, en die doortrap naar 2.6Ghz heb ik dan (ongeveer) dezelfde performance als een 5000+ ?

Ja stomme vraag maar als het zo is (en mijn doelstelling is ook om OC'ed te draaien met waterkoeling) dan kan ik mezelf ruim 90 euro besparen door alleen al een "Lager" model te nemen > Meer capaciteit voor andere dingen.

De enige reden waarom ik een 5000+ wil is omdat het dan zo leuk staat in je bios cq windows scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat verschil zie ik ook wel, maar de 4200+ X2 is als het goed is ook in 65watts TDP ( zie ook pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2, 2.2Ghz, 1MB, 1Ghz, 65W) _

Naja voorlopig ligt mijn keus nu op het volgende, niet alles is er nog, moet nog bijv koppelstukjes hebben voor m'n WC-setup en een VGA blockje.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/bestelling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:49
@RoD & rapture

bedankt voor jullie comentaar op mijn samengestelde syteem

Ik ben uiteindelijk toch voor het goedkopere geheugen gegaan, voorlopig nog even 2 GB en in de toekomst waarschijnlijk een upgrade naar 4 GB + Quad core CPU

Op aanraden van rapture overgestapt van DS4 naar DS3 en een Coolermaster voeding.

wat bedoelde je trouwens met "een bugged ICH8R" rapture? zal vast in het gigabyte topic staan zoek het even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Neogast schreef op zondag 06 mei 2007 @ 16:23:
wat bedoelde je trouwens met "een bugged ICH8R" rapture? zal vast in het gigabyte topic staan zoek het even op.
Met ICH8R southbridge, waar Intel Matrix raid erop zit, kan je last van corrupted raid array's hebben. Terwijl je met ICH7R geen problemen hebt, hoe verre dat nu van toepassing is, is een vraag. Verwijderd in "Wat is de beste chipset voor Core 2 Duo?"
Het kan ook aan iets anders liggen: http://www.tech-hounds.com/review30/ReviewsPage1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn systeem upgraden (ja, wie niet in dit topic :P)

M"n huidig systeem ziet er als volgt uit (dit doe ik even uit m'n hoofd, wegens het werken achter een laptop, op een andere locatie)

Moederbord: GA-8SGXP (uit m'n hoofd)
AGP, socket 478, weinig bijzonders verder

voeding: 400 watt, volgens mij foltron oid.

Geheugen: 1 gig, geen idee snelheid + merk

Harde schijf: 160 gig, hoeft niet vervangen te worden

Videokaart: X850 pro AGP

processor: Pentium 4, 3 gigahertz, HT, socket 478

geluidskaart: onboard

Nu wil ik dit systeem voor de volgende dingen gebruiken: Games, liefst alvast directX 10 compatibel (ben redelijk fanatiek gamer), af en toe wat programmeer werk etc.
Ik hoef geen raid array's ed, en ik overclock eigenlijk nooit (al zou ik er bij dit systeem niet bang meer voor zijn, dus kan tot de mogelijkheden behoren).

Randapparatuur heb ik allemaal (19 inch CRT monitor, mx518 muis, compaq toetsenbord)
Ik draai overigens Vista.

En dan nu het grootste probleem: Budget. Ik heb slechts een klein budget. laten we zeggen, maximaal 400 euro. Ik weet dat het niet veel is, maar wat ik wil is veel bang voor m'n buck..

enkele mogelijkheden die ik zelf heb gevonden:
Nieuwe videokaart, probleem alleen is dat er geen directx 10 kaarten zijn met AGP. Ik weet niet of ze binnen afzienbare tijd uitkomen.. Weet iemand van jullie dat?

nieuw moederbord, met socket 478 en PCI express 16x. Proc overzetten, geheugen overzetten, en nieuwe videokaart (liefst directX10 compatibel). Probleem hierbij is dat ik geen goede moederborden weet, die dit kunnen, en dat het maar net allemaal compatibel moet zijn

Nieuw moederbord, proc, geheugen, videokaart, etc. De beste oplossing, alleen waarschijnlijk ver boven m'n budget.

dus misschien zouden jullie een leuke upgrade kunnen verzinnen? Of is het beter nog te wachten?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 15:23 . Reden: voeding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Aangezien je fanatiek gamer bent zul je veel mee moeten met de nieuwste hardware om lekker de nieuwste games te kunnen blijven spelen. Nu investeren in een verouderd socket en AGP lijkt me daarom zeer onverstandig. Ik zou wachten tot je een leuk C2D setje kunt betalen met een DX10 PCI-E kaart.
Je huidige kaart is ook de slechtste niet dus ik zou het nog even uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:23:
Aangezien je fanatiek gamer bent zul je veel mee moeten met de nieuwste hardware om lekker de nieuwste games te kunnen blijven spelen. Nu investeren in een verouderd socket en AGP lijkt me daarom zeer onverstandig. Ik zou wachten tot je een leuk C2D setje kunt betalen met een DX10 PCI-E kaart.
Je huidige kaart is ook de slechtste niet dus ik zou het nog even uithouden.
in elk geval bedankt voor je snelle reactie.
Wat ik echter nu wel ff nog erbij wil zeggen dat dit niet het enige systeem is wat ik heb staan.. m'n pa heeft ook een (iets nieuwer) systeem staan, waarbij eventueel gewisseld/gekannibaliseerd kan worden. De systeem specs daarvan weet ik niet uit m'n hoofd, het is een Compaq, heeft een AMD FX64 processor (welke snelheid weet ik niet) nu geloof ik dat daar ook een AGP slot in zit, maar misschien zit er ook wel een PCI express slot in.. misschien kan ik daar nog even naar kijken, en naar het geheugen wat er in zit. Als ik strax thuis ben kan ik die specs wel even posten. misschien valt er nog wel wat uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn huidige pc te upgraden (totaal nieuwe te kopen) omdat ik toch het idee heb dat hij al een beetje verouderd is en ik heb er erg veel problemen mee gehad (gewoon pech) en ik wil weer iets snellers
Huidige specs:
* AMD Ahtlon 64 3000+ @ 1800MHz
* Asus A8N-SLI
* 1GB Kingston Hyper X DDR Pc3200
* 1 x 250GB Sata Maxtor Diamondmax 10
* NVIDIA Geforce 6200TC (265mb)
* Dvd-Brander
* ThermalTake Soprano
* Sumvision 450W Voeding
* Brakke 21Inch Crt scherm (nogal groot :( )
* Logitech G15 Gamers Keyboard
* Logitech G5 Gamers Mouse
Gebruiksdoeleinden:

Hij zal vooral gebruikt worden voor veel gaming maar ook voor veel rarring / parring
Hij zal Voortdurend aanstaan (dag en nacht)
Ik zou het ook erg mooi vinden als hij goed overclockbaar was

NIEUW SYSTEEM

Toetsenbord, Muis, Dvd Brander, Kast ,Harddisk (Of iemand moet mij kunnen overtuigen een nieuwe te kopen die veel beter is), Voeding.
Deze zijn nog van prima kwaliteit.

Dit is wat ik heb Uitgezocht

Veel goede verhalen over gehoord (alhoewel ik meer van de Amd ben maar als iemand me weet te overtuigen ^_^
Stil, koelt goed, Ideaal voor overclocken.
* ASUS P5B Deluxe- € 158.77
Lijkt me gewoon een goed moederbordje
2Gb Is ruim voldoende Maar of het Corsair een goede keuze is weet ik niet aangezien ik er geen persoonlijke ervaringen mee heb
* nVidia 8800 GTS 320MB - € 286.24
Al erg veel goede verhalen over gehoord en mijn oude videokaart is gewoon brak.

Als iemand nog enige suggesties heeft worden ze zeer op prijs gesteld
(als iemand eventueel nog een leuk schermpje weet dat lekker groot is en tft dan mag het er ook wel bij vermeld worden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan die Sumvision voeding (nooit van gehoord) dit geweld wel aan? Je zou kunnen investeren in een A-merk voeding.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Inderdaad je voeding aanpassen. Zeker als je wilt gaan OC'en met dat nieuwe systeem heb je wat beters nodig. Daarbij niet alleen letten op het wattage, ook wat ie aan Ampere kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:26:
[...]

Kan die Sumvision voeding (nooit van gehoord) dit geweld wel aan? Je zou kunnen investeren in een A-merk voeding.
Dit is nu precies de reden waarom ik niet graag bij een winkel dingen koop en door hun laat adviseren...
Maar welke Voeding zouden jullie dan adviseren (en is de rest wel een beetje redelijk ?)
Hij moet namelijk toch wel een tijdje mee kunnen (jaartje of iets en dan weer een paar "kleine" aanpassingen dat moet toch te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:43:
[...]

Dit is nu precies de reden waarom ik niet graag bij een winkel dingen koop en door hun laat adviseren...
Maar welke Voeding zouden jullie dan adviseren (en is de rest wel een beetje redelijk ?)
Hij moet namelijk toch wel een tijdje mee kunnen (jaartje of iets en dan weer een paar "kleine" aanpassingen dat moet toch te doen zijn
er is een prachtig "Welke Voeding heb ik nodig" topic in het Overige Hardware forumdeel, daar staat echt alles in over voedingen wat je wilt weten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:43:
[...]

Inderdaad even hier je licht opsteken. Wel even zelf op onderzoek uit en wat suggesties doen. ;)

Mijn advies is wel iets te nemen waarvan je zeker weet dat het ook in de komende jaren voldoende zal zijn. Als je ieder jaar een ander systeem samenstelt is het zonde steeds weer een nieuwe PSU te moeten nemen. Een kwaliteitsvoeding kan jaren mee en het is helemaal niet erg wat overcapaciteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in dubio of ik extra geheugen zal aanschaffen en zo ja, welk.

Mijn specs:
AMD Athlon 64 NewCastle 3000+ @ 3400+ 3x HTT, 10*240 @ 1.550V + 5%V
MSI K8N Neo Platinum, nForce3 250Gb (bios: modded 1.7, rev. MS-7030)
2x 512MB Twinmos PC3200 CL2.5 @ 200Mhz -1T, 2.5-3-3-11 @ autoV
Powercolor X1950 Pro 512MB AGP
Maxtor Maxline III 250gb, 7200rpm, 16mb, SATA I

Zoals de specs al laten zien, ik heb nu 2x 512MB Twinmos PC3200 CL2.5.
Ik ben van plan extra geheugen aan te schaffen (ik draai XP, ben van plan dit de komende 2 maanden nog te gaan draaien). Toch heb ik een wat onduidelijkheid omtrent:

- Ik kan mijn 2x 512MB proberen te verkopen en 2x 1GB aanschaffen, zodat mijn timings iets kunnen worden aangetrokken (CL2,5 --> CL2). Dan koop ik waarschijnlijk de Kingston HyperX, KHX3200AK2/2G.

OF

- Mijn mobo heeft geen dual channel, ik zou dus in principe één extra geheugenmodule (van 1GB) kunnen kopen en erbij zetten. Dan is het nog de vraag of ik een geheugenreep koop -met het oog op de toekomst :? van CL2 of CL2,5. De huidige timings (1 - 2,5-3-3-11) kunnen niet strakker.
Ook hier weer kom ik dan bij de Kingston HyperX, KHX3200A/1G, deze kan 2-3-2-6 lopen maar wordt dan gelimiteerd door de Twinmos repen...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
De videokaart is niet meer zo lekker :/ Zeg maar: ik moet een nieuwe videokaart hebben.
De huidige specs:

Proc: Amd Athlon 3200+
Ram: 2 x 512 MB DDR pc3200
Mobo: Asus A7n8x-x
Video: Ati radeon 9800 AGP
HD: WD 120GB 7200RPM 8MB

Doel: gamen, gamen en gamen, maar niet de nieuwste spellen (voornamelijk call of duty 1 en 2). Harde schijf ruimte is genoeg en geheugen volgens mij ook.

Mijn idee: een nieuwe videokaart. Ik heb maximaal 100 euro ter beschikking. Voor dit oudere systeem moet daar toch het eea voor te krijgen zijn. Via tomshardwares vga chart ben ik op een 7600GS AGP kaart uitgekomen. Ik zat te denken aan de MSI variant bij deze winkel: winkel. De volledige naam van de kaart luidt: MSI NX7600GS-TD256Z AGPx8 256MB DDR2 RTL. Ik dacht ook eens iets gelezen te hebben dat de TD versies slomer zijn of iets dergelijks. Klopt dit, of is dit gewoon een goede keus, zoals tom ook adviseert. De kloksnelheden tussen die van de winkel en die in het lijstje van tom zijn in ieder geval wel gelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 08-05-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenneej
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik wil graag jullie mening over een budgetsysteem die ik wil aanschaffen. Ik gebruik hem niet voor games maar gewoon de huis tuin en keuken dingen.

Specs:
Antec NSK4400 EC New Solution 380W Zwart/Zilver
MSI K9AGM2-FIH
AMD Athlon 64 X2 4200 AM2
Kingston 1GB PC5300 DDR2
Samsung 250GB (7200RPM, 8MB SATA 2)
Arctic Cooling Freezer 64 PRO

Totaal prjis: 352.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Lenneej schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:10:
Ik wil graag jullie mening over een budgetsysteem die ik wil aanschaffen. Ik gebruik hem niet voor games maar gewoon de huis tuin en keuken dingen.

Specs:
Antec NSK4400 EC New Solution 380W Zwart/Zilver
MSI K9AGM2-FIH
AMD Athlon 64 X2 4200 AM2
Kingston 1GB PC5300 DDR2
Samsung 250GB (7200RPM, 8MB SATA 2)
Arctic Cooling Freezer 64 PRO

Totaal prjis: 352.00
Voor simpele dingen is dat een prima systeem. Een mindere CPU zou zelfs voldoende zijn als je alleen maar wat tekstverwerking etc doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

rapture schreef op zaterdag 05 mei 2007 @
Als je tevreden bent met je huidige systeem, goedkoopste passief gekoelde grafische kaart van het land insteken en je moet niet eens snelheid inleveren.
XFX GeForce FX 5200 128MB DDR (AGP, DVI, Passief) PV-T34K-NTHG € 34
Mijn moederbord is een ASUS P4PE.. Werkt deze kaart met mijn mobo? Want mijn mobo is APG 4x
De kaart moet backwards-compatible zijn anders heb ik er nog vrij weinig aan :)

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 10-05-2007 12:09 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
FREAKJAM schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:00:
[...]

Mijn moederbord is een ASUS P4PE.. Werkt deze kaart met mijn mobo? Want mijn mobo is APG 4x
De kaart moet backwards-compatible zijn anders heb ik er nog vrij weinig aan :)
Dat soort informatie kun je ook zelf even opzoeken... maargoed, ja, AGP 8x is backwards compatible met 4x, dus dat gaat wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RoD schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Dat soort informatie kun je ook zelf even opzoeken... maargoed, ja, AGP 8x is backwards compatible met 4x, dus dat gaat wel werken.
yep, je hebt gelijk.. ga even de meuktracker doorspitten wat een fatsoenlijke gfxkaart is voor het normale werk.. ik game toch nooit :)

denk dat ik een 256 mb kaartje ga nemen die rond de 50 euro zal kosten..

thnx! :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je hebt echt geen 256MB nodig hoor. Je moet niet naar specs kijken, maar naar benchmarks. Je moet je kaart niet uitzoeken op het aantal MB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit126
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 19:12
ik heb momenteel de volgende configuratie,die ik wil gaan aanpassen:
p4 3ghz hyper threading
1,5gb geheugen (el-cheapo)
geforce 6800LE overgeklokt (agp)
WD raptor 36gb
p4p800s-x moederbord (socket 478 8)7 )
raptoxx 550 watt voeding

Nu zit ik te denken om het moederbord, geheugen, videokaart en de processor te vervangen.
Met het oog op overclocken heb ik al 2 coolers aangeschaft:
processor: zalman cnpu 7700 (koper)
videokaart: zalman vf700

Wat ik met de pc doe:
Gamen, fotobewerking (photoshop) en verder tekstverwerking e.d.

wat zijn de beste onderdelen die ik voor een budget van 500 euro kan kopen?

zelf dacht ik aan het volgende:

intel core 2 duo e6320 (twv €169)
moederbord ??? moet iig PCIe zijn en sata2 ondersteunen
Geforce 8500GT (twv €100)
OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (twv €140)

tips/ aanpassingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
Specs:
SAMSUNG 226bw 22" dvi
DFI lanparty ultra-d nforce3 (socket 939)
AMD Athlon 64 X2 4200 939 boxed koeler
Kingston 2x512MB DDR (533 mhz dacht ik)
Nvidia asus 6600GT 128 mb
1x WD 80G 7200rpm (ide boot hd)
2x 300G Samsung sataII (storage) 7200
1x160G maxtor (andere maxtor is gestorven) 7200
NEC 3504A is goed genoeg voor wat ik brand..
TSSTcorp dvdrom SH-d162c (naja ;))
zalman chipset cooler

200 a 300 euro

ik game af en toe zoals mohaa, simcity, C&C3, etc..
doe ook aan photoshop, programmeren, deven, videobewerking..

dacht zelf aan 2x 500G ofzo erbij.. maar wou mss wachten tot dat de 750 wat in prijs gezakt is

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jorrit126 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:46:
ik heb momenteel de volgende configuratie,die ik wil gaan aanpassen:
p4 3ghz hyper threading
1,5gb geheugen (el-cheapo)
geforce 6800LE overgeklokt (agp)
WD raptor 36gb
p4p800s-x moederbord (socket 478 8)7 )
raptoxx 550 watt voeding

Nu zit ik te denken om het moederbord, geheugen, videokaart en de processor te vervangen.
Met het oog op overclocken heb ik al 2 coolers aangeschaft:
processor: zalman cnpu 7700 (koper)
videokaart: zalman vf700

Wat ik met de pc doe:
Gamen, fotobewerking (photoshop) en verder tekstverwerking e.d.

wat zijn de beste onderdelen die ik voor een budget van 500 euro kan kopen?

zelf dacht ik aan het volgende:

intel core 2 duo e6320 (twv €169)
moederbord ??? moet iig PCIe zijn en sata2 ondersteunen
Geforce 8500GT (twv €100)
OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (twv €140)

tips/ aanpassingen? :)
Enige specificiteit is wel gewenst. Wat versta jij onder gamen? Als je "echt" wilt gamen vraag ik me af of je aan een 8500GT genoeg hebt. Moederbords met die eisen zijn er trouwens ook genoeg. Populair degelijk bordje is de DS3 van Gigabyte. Kun je ook leuk mee overklokken.
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:23:
Specs:
SAMSUNG 226bw 22" dvi
DFI lanparty ultra-d nforce3 (socket 939)
AMD Athlon 64 X2 4200 939 boxed koeler
Kingston 2x512MB DDR (533 mhz dacht ik)
Nvidia asus 6600GT 128 mb
1x WD 80G 7200rpm (ide boot hd)
2x 300G Samsung sataII (storage) 7200
1x160G maxtor (andere maxtor is gestorven) 7200
NEC 3504A is goed genoeg voor wat ik brand..
TSSTcorp dvdrom SH-d162c (naja ;))
zalman chipset cooler

200 a 300 euro

ik game af en toe zoals mohaa, simcity, C&C3, etc..
doe ook aan photoshop, programmeren, deven, videobewerking..

dacht zelf aan 2x 500G ofzo erbij.. maar wou mss wachten tot dat de 750 wat in prijs gezakt is
Wat is er te traag cq. wat wil jij verbeterd zien? Aangezien je voorstel van 2x500GB erbij neem ik aan dat de snelheid in games nog voldoende is? Als de enige eis meer ruimte is dan is de keus snel gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit126
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 19:12
RoD schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:01:
[...]

Enige specificiteit is wel gewenst. Wat versta jij onder gamen? Als je "echt" wilt gamen vraag ik me af of je aan een 8500GT genoeg hebt. Moederbords met die eisen zijn er trouwens ook genoeg. Populair degelijk bordje is de DS3 van Gigabyte. Kun je ook leuk mee overklokken.
Onder gamen versta ik eigenlijk alle nieuwste games..vooral shooters (cod2/fear etc) ook nfs carbon enz. Ik zag dat er niet veel verschil zat tussen de 8600gt en 8500gt behalve de prijs? of heb ik dit verkeerd bekeken..Ik heb ook gehoord dat je beter een duur/goed moederbord kunt nemen met een wat minder snelle processor dan een snelle processor met een budget moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je moet gewoon zorgen dat het moederbord alles kan wat jij van een moederbord verwacht. En dat hoeft dan echt geen duur moederbord te zijn. Als ik zo jou eisen zie denk ik dat de DS3 wel voldoet. Als je echt met de nieuwste games meewil is een 8800GTS 320MB misschien wel een goede investering. Ik zou niet voor een dergelijke low-end DX10 kaart gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk|IAA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09-2010
amd 3000+
k8n-e deluxe (s754)
asus v9999/TD (6800) 128mb
1gig ddr pc3200 corsair (2x512)

heb ik nu in een doos liggen aangezien ik een kleine upgrade kreeg van een vriend

Mijn vraag is:

Zal ik het proberen los te verkopen of er een kast + hd bij kopen?

als kast zou ik dan deze uit de bbg kopen.

en dan hd voor mezelf erbij. dan doe ik mn oude 160g diamond max 9 in het te verkopen systeem.

een complete pc verkoopt een stuk makkelijker. tis een risico aangezien er niet veel mensen een s754 systeem willen. en ik ga dr dus eerst geld aan uitgeven terwijl ik em misschien niet aan de straat stenen kwijt kan...

dan zou ik nog mn nec 3500AG erin kunnen zetten om hem makkelijker te verkopen. dat kost me dus wel +/- 30e voor een nieuwe

maar verkoopt misschien wel weer makkelijker.

dit was de plek om dit te posten hoorde ik,

iemand een gedachte hierover?

(de extra hd ruimte kan ik prima gebruiken btw, maar tis geen ramp zonder zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is niet een topic voor taxatie voor daaropvolgende verkoop van oude hardware, maar juist een topic waar je discussie kan voeren over upgrade van de oude hardware. Verkopen doe je via Vraag & Aanbod, taxaties worden niet meer gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk|IAA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09-2010
gambieter schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 01:09:
[...]

Dit is niet een topic voor taxatie voor daaropvolgende verkoop van oude hardware, maar juist een topic waar je discussie kan voeren over upgrade van de oude hardware. Verkopen doe je via Vraag & Aanbod, taxaties worden niet meer gedaan :)
sorry man.

in ieder geval zat ik met deze questie en zou het toch jammer vinden als dit een verboden vraag op tweakers is.

kijk niet elke vraag op een forum als dit is even intelligent, zo is ook niet elke vraag interresant voor iedereen. als je kijkt hoeveel er dubbel wordt gevraagt, de veel tweakers halen hun kennis puur uit dit forum, wat dus zou betekenen dat bij alles herhaald en herhaald wordt. toch is het een groot succes.

er moet natuurlijk wel gefilteerd worden, uiteraard, anders wordt het een puinhoop. maar als je op een gegeven moment sommige dingen helemaal niet meer kan vragen omdat je altijd naar de search wordt verwezen of omdat bepaalde dingen niet meer 'gedaan' worden, tja....

als we alles al wisten had je niets aan een forum als dit.

helemaal offtopic natuurlijk maar wilde het toch even kwijt.

edit:
het was niet mijn plan om dit hier te plaatsen, klik

zon probleem is het toch niet. ik post het op tweakers omdat hier mensen met veel ervaring zitten.
dus ik hoopte dit: iemand leest het, denkt, slecht idee, gewoon los verkopen

of denkt, koop die kast en hd en gooi het op marktplaats. of je zet er ook nog je oude brander in. koopt een nieuwe voor jezelf en hij verkoopt nog makkelijker.

is het zon rare vraag dan?

[ Voor 18% gewijzigd door pietjepuk|IAA op 15-05-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, dit is een topic voor upgrades, niet voor taxaties, zo simpel is het... Er was ooit een taxatie-topic, maar dat is gestopt, en volgens mij waren er ook geen plannen om het terug te laten komen. Als je het daar niet mee eens bent, moet je eens een modje aanspreken of een topic openen in LA ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Nou, na ondertussen heel GoT uitgespit te hebben en zelf al tijden met het idee te zitten om te upgraden, hier dan mijn ideën.

Mijn pc is ondertussen bijna 2 jaar oud, maar ik vind het toch al wel tijd voor wat wijzigingen. Aan gezien ik Intel C2D wil, zal ik bijna elk component wel moeten vervangen, aangezien het huidige moederbord, "DFI Lanparty UT NF4 UltraD,939" alleen maar AMD processors ondersteund, mijn "AMD Athlon 64 3000+" ondersteund. Mijn inmiddels verouderde geheugen (2x Corsair 512MB DDR400 64MX64 + 2x Samsung 256 DDR400) is met een nieuw moederbord ook niet compatible. En de videokaart kon tot voorheen prima meekomen, als heeft ie nu al wel veel moeite met zwaardere spellen (lees Oblivion) dus mijn oude vertrouwde "ASUS Nvidia EN6600TD, 256MB" gaat er ook uit. Voor de rest zitten er 2 branders in en een lezer. Owja, mijn HDD is een "Western Digital 200,00 Gb 7200rpm UDMA 100" Dit zit dus op elkaar gepropt in mijn inmiddels metalic gespoten "Coolermaster Centurion

5". Dus even een overzichtje van de specs:

- Asus voeding van 480w (zal later de hele spec erop zetten)
- Coolermaster Centurion 5
- DFI Lanparty UT NF4 UltraD,939
- 2x Corsair 512MB DDR400 64MX64 + 2x Samsung 256 DDR400
- Western Digital 200,00 Gb 7200rpm UDMA 100
- ASUS Nvidia EN6600TD, 256MB
- SONY Diskdrive Black
- LG DVD 16x52 OEM
- LG DVD RW+/- 16x Double Layer
- Dualboot MS Vista Ultimate / MS Windows XP SP2 NL

Ok, genoeg geschiedenis, nu de toekomst, wat wil ik er mee, wat moet er in, wat moet ik afkappen i.c.m. mijn budget van rond de 1000 euro.

Een echte tweaker doet natuurlijk als eerst zelf een marktonderzoekje en plaatst deze hier, en ja!, plus beweegredenen :)

Ok, here we go!

Voor het moederbord heb ik bij de ProductSurvey een aantal keer gesorteerd op prijs/kwaliteit/updatedatum en natuurlijk beoordeling en kwam ik op dit uit:

Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
http://www.zercom.nl/inde...c=130&f=1&h=1&s=1&a=25400
Prijs: € 145,50 | Porto: € 8

Waarom dit product: Omdat dit moederbord qua prijs/kwaliteit/updatedatum/beoordeling het beste uit de bus kwam. SATA II wil ik sowieso, aangezien

mijn huidige HDD nu ook zo aangesloten zit, on-board lan en sound voor mij geen probleem is en de huidige videokaarten meestal PCI-Express zijn.

Waarom deze winkel: Omdat deze in de buurt zit van mijn woonplaats (Den Bosch) en de rating hoog is.

De processor, ook gezocht bij PS maar hier snap ik het niet helemaal. Er staat 2 dezelfde processors bij, alleen is er eentje "boxed". Wat is boxed? Naja, boxed of niet , de keus is sowieso deze:

Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB) Boxed of niet boxed, wacht op jullie uitleg
http://www.zercom.nl/inde...c=106&f=1&h=1&s=1&a=23181
Prijs: € 194,00 | Porto: € 8

Waarom dit product: Omdat ik weet dat de E6600 de beste is van zijn serie, als ik de ProductSurvey mag geloven. En ik wil voorlopig weer onder de pannen zijn.

Waarom deze winkel: Omdat deze in de buurt zit van mijn woonplaats (Den Bosch) en de rating hoog is.

Het geheugen is natuurlijk niet onbelangrijk en kan dus niet ontbreken :P. Mijn huidige PC heeft 1,5GB RAM. En ik doel er nu toch wel op om er 3 tot 4 in te stoppen. Uitgaande van het laatste ben ik tot deze geheugenstokjes gekomen:

1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) x 2
http://www.cool-prices.nl/Producten/5867
Prijs: € 64,90 | Porto: € 8,95

Waarom dit product: Omdat ik volgens mij DDR2 geheugen moet hebben, en in totaal 4GB. Bovendien was de beoordeling van dit geheugen goed.

Waarom deze winkel: Omdat Zercom deze niet in het assortiment heeft, de prijs laag is en de beoordeling van de winkel goed.

En dan, het laatste wat ik sowieso nieuw moet hebben, de videokaart. Deze vind ik nog altijd moeilijk, maar ik heb toch geprobeerd te vergelijken en dus uiteindelijk een keuze weten te maken:

Club3D GeForce 8800 GTS, 320MB DDR3, (PCI-e, Dual DVI) CGNX-GTS8820
http://www.zercom.nl/inde...=2003&f=1&h=1&s=1&a=50964
Prijs: € 275,70 | Porto: € 8

Waarom dit product: Ik zit heel erg te twijfelen tussen deze en zijn duurdere broertje, de GTX. Hier ook graag wat meningen/feiten over

Waarom deze winkel: Omdat Zercom deze niet in het assortiment heeft, de prijs laag is en de beoordeling van de winkel goed.

En dus alweer een overzichtje:

- Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
- Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB)
- 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) x 2
- Club3D GeForce 8800 GTS, 320MB DDR3, (PCI-e, Dual DVI) CGNX-GTS8820

Ok, nu graag jullie mening :)

[ Voor 3% gewijzigd door Peeetr op 15-05-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, prima setup. Je kiest populaire onderdelen met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Je hebt goed je onderzoek gedaan zie ik :) Eén ding, wat zie jij als voordeel van je huidige keuze moederbord ten opzichte van bijvoorbeeld de DS3 van Gigabyte die toch wel een stukje goedkoper is. Firewire misschien? Wel even handig als je daarbij wat duidelijker je onderbouwing plaatst.

Verder is een boxed processor eentje waarbij je er de standaardkoeler bijkrijgt. Anders is het gewoon de "kale" processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
RoD schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:43:
Tsja, prima setup. Je kiest populaire onderdelen met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Je hebt goed je onderzoek gedaan zie ik :) Eén ding, wat zie jij als voordeel van je huidige keuze moederbord ten opzichte van bijvoorbeeld de DS3 van Gigabyte die toch wel een stukje goedkoper is. Firewire misschien? Wel even handig als je daarbij wat duidelijker je onderbouwing plaatst.

Verder is een boxed processor eentje waarbij je er de standaardkoeler bijkrijgt. Anders is het gewoon de "kale" processor.
Ja, ik heb me een beetje me laten nemen door de populariteit, en het veel voorkomen van de naam. Maar jij had het over de " Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)"?
Die is inderdaad ook prima! :), bedankt voor die tip. Qua moedernord is SATA II en de socket (775) de enige must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Peeetr schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:36:
[...]

Ja, ik heb me een beetje me laten nemen door de populariteit, en het veel voorkomen van de naam. Maar jij had het over de " Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)"?
Die is inderdaad ook prima! :), bedankt voor die tip. Qua moedernord is SATA II en de socket (775) de enige must!
In dat geval kun je inderdaad gewoon voor dat bordje gaan ja. Ding heeft alles wat je wilt, en het is een degelijk bordje :) Die P5B Deluxe is ook geen slecht bord hoor, maar zo spaar je weer wat euro's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Laatst online: 24-08 14:40
Je kunt ook nog een AMD X2-4400 voor S939 erin stoppen en een 8800GTS. Kun je weer een tijdje vooruit en verder sparen :)

Als je toch voor een E6600 gaat zou ik er PC6400 geheugen en een andere koeler bij nemen aangezien deze CPU heerlijk overklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
M411007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:25:
Je kunt ook nog een AMD X2-4400 voor S939 erin stoppen en een 8800GTS. Kun je weer een tijdje vooruit en verder sparen :)

Als je toch voor een E6600 gaat zou ik er PC6400 geheugen en een andere koeler bij nemen aangezien deze CPU heerlijk overklokt.
Nu nog investeren in een oud socket vind ik persoonlijk een beetje zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:26
Wat heb ik:
P4 2800 northwood @3100
1 GB geheugen
9800 XT Radeon AGP
980 GB (various disks)
(en wat rand app's)

Wat doe ik weer meer: Ben weer helemaal aan de games zeg maar. Speel veel on-line en wil nieuwe games gaan spelen op beetje res.

Budget: max €250

Ik zie als optie een X800, 7800GT ??? of zou dat geen nut hebben?

edit: zie een x1950 Pro voor €169,- niet verkeerd toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinus op 16-05-2007 16:02 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Laatst online: 24-08 14:40
Martinus schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:09:
Wat heb ik:
P4 2800 northwood @3100
1 GB geheugen
9800 XT Radeon AGP
980 GB (various disks)
(en wat rand app's)

Wat doe ik weer meer: Ben weer helemaal aan de games zeg maar. Speel veel on-line en wil nieuwe games gaan spelen op beetje res.

Snelste AGP is inderdaad de X1950 Pro. Heel verschil met je 9800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige systeem begint zijn kuren te tonen, niet raar na zeker 4 jaar onderdelen wisselen op 1 moederbord. Dit is wat ik nu heb:

Processor
AMD Athlon(TM) XP 2000+

Mainboard: ASUS A7V8X ACPI BIOS Revision 1010

Total Memory :
1GB DDR-SDRAM

Videokaart:
Asus V9999GE (AGP) NVIDIA GeForce 6800

Harddisk:
Maxtor 6Y120P0 (114GB)

Het lastige is dat ik het zonde vind om nu al afscheid te nemen van mijn videokaart. Dus ik had zitten kijken naar een moederbord met AGP erop.

Edit:
Mijn eisen zijn dat ik mijn computer kan gebruiken voor de zwaardere programma's zoals het bridge element van Adobe en games op een betere snelheid dan dat ik dat nu doe!!! hetgeen dat hieronder staat wil ik mogelijk samenstellen. Mijn vraag is of dit verbeterd kan worden? bijvoorbeeld een ander moederbord enzo?

het volgende zou ik graag willen weten of het wat is:

Moederbord
Asrock 4CoreDual-VSTA

Geheugen
Voorlopig nog hetzelfde als er nu in zit

Videokaart

harddisk
Harddisks 3,5 inch SATA - Deskstar T7K250 met daarbij mij huidige als dit mogelijk is.

Behuizing
Een zwarte kast dat is mijn enige eis en oh ja niet al die neon gebeuren enzo.

Het vervelendste is het budget. Dat is het liefst zo minimaal als mogelijk daarom wil ik ook gebruik maken van dat moederbord, want dat zou ervoor kunnen zorgen dat ik in de toekomst nog wel kan groeien als het nodig is. Ik gebruik het ding voornamelijk voor zware programma's van adobe, maar ik hou me soms ook bezig met games en die wil ik toch ook wel wat mooier hebben. als het kan!!!

geef me alsjeblieft raadt wordt namelijk de eerste comp die ik zelf zo in elkaar zet. dank je!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Martinus schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:09:
Wat heb ik:
P4 2800 northwood @3100
1 GB geheugen
9800 XT Radeon AGP
980 GB (various disks)
(en wat rand app's)

Als je echt met de laatste games mee wil op redelijke settings zou ik niet meer investeren in een AGP-kaart, maar een geheel nieuw setje hardware kopen. Maar om er echt wat zinnigs over te zeggen moet je je eisen wat specifieker stellen.
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:56:
Mijn huidige systeem begint zijn kuren te tonen, niet raar na zeker 4 jaar onderdelen wisselen op 1 moederbord. Dit is wat ik nu heb:

Processor
AMD Athlon(TM) XP 2000+

Mainboard: ASUS A7V8X ACPI BIOS Revision 1010

Total Memory :
1GB DDR-SDRAM

Videokaart:
Asus V9999GE (AGP) NVIDIA GeForce 6800

Harddisk:
Maxtor 6Y120P0 (114GB)

Het lastige is dat ik het zonde vind om nu al afscheid te nemen van mijn videokaart. Dus ik had zitten kijken naar een moederbord met AGP erop.

het volgende zou ik graag willen weten of het wat is:

Moederbord
Asrock 4CoreDual-VSTA

Geheugen

Videokaart

harddisk
Harddisks 3,5 inch SATA - Deskstar T7K250 met daarbij mij huidige als dit mogelijk is.

Behuizing
Een zwarte kast dat is mijn enige eis en oh ja niet al die neon gebeuren enzo.

Het vervelendste is het budget. Dat is het liefst zo minimaal als mogelijk daarom wil ik ook gebruik maken van dat moederbord, want dat zou ervoor kunnen zorgen dat ik in de toekomst nog wel kan groeien als het nodig is.

geef me alsjeblieft raadt wordt namelijk de eerste comp die ik zelf zo in elkaar zet. dank je!
Ik zei geen eisen, dus hier kunnen we vrij weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een tijd geleden een Budget PC gekocht en ik wil graag mijn pc iets upgraden, zodat ik er weer even mee vooruit kan. Ik ben van plan om met deze PC nog warhammer online te gaan spelen in de toekomst, maar tegen die tijd kan ik evt. nog iets uitbreiden.

Ik ben geen overclocker, maar ben al wel veel informatie aan het vergaren en dan kan ik evt. in de toekomst nog eens iets gaan aanpassen :)

Mijn specs:

- Moederbord MSI P4M890M-L/IL klik
- Processor Intel core duo E6300
- Videokaart Geforce 7500LE (512mb) naar Sapphire x1950xt (512mb)
- 2x 512 MB (DDR2-533 DDR2 SDRAM)
- 320GB harde schijf

Ik wil mijn pc dus iets upgraden en ik heb net een nieuwe videokaart binnen, namelijk een Sapphire x1950xt 512mb en die moet ik nog installeren, maar nog geen tijd gehad ivm drukte.
Ik wil ook graag 2GB aan ram geheugen erbij willen hebben, maar dat is iets waar ik niet veel van af weet.

Kan iemand mij goed geheugen aanraden wat bij mijn pc past. Budget max. 125 euro.
Het moet snel, goed en betrouwbaar geheugen zijn waarmee ik de beste prestaties krijg voor mijn systeem.

Ik kijk echt naar jullie reacties uit,

Mvg Mark Visser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mja, als je nieuw geheugen wilt, moet je hier niet zijn. Dit topic gaat over wat je het best aan een nieuw systeem kunt upgraden, zoals de titel al doet vermoeden.
Voor je vraag over geheugen kun je even dit stukje in de PMG FAQ bekijken. :)

Mocht je echter nog een upgrade-vraag hebben dan horen we het graag van je.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 17-05-2007 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb het volgende systeem:

Systeemkast: Kingwin KT-424-BK-WM (Alu-case)
Voeding: Fortron FSB 350-60 PN Noiseblocker (120mm fan - Max 20dB bij volle belasting)
Spanning - Max. Stroom
+ 5V DC - 25,5A
+ 12V DC - 16A
+ 3.3V DC - 28A
- 5V DC - 0,8A
- 12V DC - 0,3A
+ 5V SB - 2,0A
Moederbord: Abit KR7A-133Raid (ATA133)
Processor: AMD XP 2100+
Geheugen: Dane-Elec 1GB DDR PC2100
Hard Disk: Maxtor 16GB 7200RPM PATA
Videokaart: Ati Radeon 8500 LE (3,3 ns geheugen)
Monitor: Sony E400 Multiscan 19"
Geluidskaart: Soundblaster Audigy

Nou heb ik ongeveer in gedachten om rond de 700 a 800 Euro uit te geven voor een upgrade waar ik weer een tijdje mee verder kan.
Wat doe ik zoal met de pc: Speel soms een spel (Vaak een shooter of een racespel) er word gewoon op geinternet natuurlijk, office werk wordt erop verricht. Veel foto's bewerken met Photoshop. Websites onderhouden/bouwen. Foto-dvd's maken met muziek overgangen e.d. Muziek luisteren af en toe filmpje kijken, nu steeds meer HD. Ik ga niet overclocken dus heb geen supersnel geheugen e.d. nodig.

Wat had ik zelf in gedachten? Ben er al een tijdje uit qwa hardware, het bovenstaande systeem heb ik toen zelf in elkaar gezet en hiermee kon ik tot een tijd terug nog aardig mee komen om een spel in elk geval te kunnen spelen. Nu voldoet het echt niet meer (Al een tijdje alleen spellen kunnen spelen op lage kwaliteit e.d.)

Dacht zelf aan een nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuw geheugen, nieuwe videokaart, nieuwe HDD en windows versie.

Processor: Intel Core 2 Duo E6320 of E6420
Koeler: Arctic Freezer 7 pro
Moederbord: Intel DP965LTCK, Retail of Asus P5B, Retail
Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300 of is 4 GB misschien beter i.v.m. Photoshop en Lightroom?
GraKa: Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB of misschien een DX10 zoals PEAK Geforce 8600 GTS, 256 MB, DDR3
Hdd: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II

Iemand van jullie enig idee hoe ik dit het beste in kan gaan vullen? En heb ik Vista 64-bit nodig als ik over de 2GB geheugengrens ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een 32bits OS ondersteund niet de volledige 4GB geheugen, dus dan is 64bit wel een aanrader ja.

Als het trouwens in je budget past zou ik voor de 8800GTS gaan. Goede kaart die alle games op hoge resoluties aankan.
Verder prima setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Ong. 2 maanden geleden heeft mijn voeding het begeven en die heeft daarbij mijn videokaart geroosterd. Beide zo dood als het maar kan en in de garantieperiode kon het vervangen worden.
Het duurt alleen ontzettend lang voordat de videokaart binnen is, wacht inmiddels 2 maanden.
En nu vraag ik me af of het niet beter is om die meteen te upgraden naar een GeForce 8800 GTX zodat de meeste spellen weer vloeiend zullen lopen of is de rest van mijn systeem dan een bottle-neck (CPU/Ram)?

Ik gebruik mijn pc voor alles: Gamen, School, Films etc. etc.
De nadruk ligt wel op veel dingen tegelijkertijd doen en snelheid, en het moet er ook nog eens mooi uit zien (Games).

Het gaat dus echt om de Videokaart, hoe veel last gaat hij krijgen van de rest van mijn systeem
En wat zou ik in de loop der tijd dan nog meer moeten upgraden?
Denk zelf toch wel dat de CPU de bottle-neck gaat worden.
Ben voorlopig nog niet van plan te upgraden naar Windows Vista omdat ik er de voordelen nog niet van zie en de verhalen die ik er over hoor ook niet allemaal even goed zijn. Het upgraden naar 6 gig ram is dus voorlopig nog niet nodig ;)

- CPU: DualCore AMD Athlon 64 X2 3800+
- Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM etc.)
- Geheugen: 2x Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM
- Videokaart: XFX GeForce 7800 GTX 256 MB
- Geluidskaart: X-Fi XtremeMusic
- Voeding: Coolermaster 550W
- Verder de nodige cd/dvd branders en lezers.
- Besturingssysteem: Windows XP SP2

Alvast dank voor de moeite voor het lezen van dit bericht :P

[ Voor 9% gewijzigd door eXe op 17-05-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Om even terug te komen op mijn post van net. Hier heb ik even de prijzen erbij gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Processor:   Intel Core 2 Duo E6320                           150,13*
             Intel Core 2 Duo E6420                           173,55
koeler:      Arctic Freezer 7 pro                              17,52*
Moederbord:  Intel DP965LTCK, Retail                           90,82
             Asus P5B, Retail                                  95,74*
Geheugen:    Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300   65,46      
                                       4092 MB, DDR2, PC5300  130,92*
GraKa:       Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB                145,74*
             PEAK Geforce 8600 GTS, 256 MB, DDR3              169,60
Hdd:         Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 16 MB, SATA II 71,77*
OS:          Vista Home Premium 32bit                          87,48*
             Vista Ultimate 32bit                             159,16

Totaal duurste :                                              794,84
Totaal goedkoopste :                                          628,92
Mijn eerste keuze (Met sterretje * aangegeven) :              716,82

Maak ik zo een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
eXe schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:14:
Ong. 2 maanden geleden heeft mijn voeding het begeven en die heeft daarbij mijn videokaart geroosterd. Beide zo dood als het maar kan en in de garantieperiode kon het vervangen worden.
Het duurt alleen ontzettend lang voordat de videokaart binnen is, wacht inmiddels 2 maanden.
En nu vraag ik me af of het niet beter is om die meteen te upgraden naar een GeForce 8800 GTX zodat de meeste spellen weer vloeiend zullen lopen of is de rest van mijn systeem dan een bottle-neck (CPU/Ram)?

Ik gebruik mijn pc voor alles: Gamen, School, Films etc. etc.
De nadruk ligt wel op veel dingen tegelijkertijd doen en snelheid, en het moet er ook nog eens mooi uit zien (Games).

Het gaat dus echt om de Videokaart, hoe veel last gaat hij krijgen van de rest van mijn systeem
En wat zou ik in de loop der tijd dan nog meer moeten upgraden?
Denk zelf toch wel dat de CPU de bottle-neck gaat worden.
Ben voorlopig nog niet van plan te upgraden naar Windows Vista omdat ik er de voordelen nog niet van zie en de verhalen die ik er over hoor ook niet allemaal even goed zijn. Het upgraden naar 6 gig ram is dus voorlopig nog niet nodig ;)

- CPU: DualCore AMD Athlon 64 X2 3800+
- Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM etc.)
- Geheugen: 2x Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM
- Videokaart: XFX GeForce 7800 GTX 256 MB
- Geluidskaart: X-Fi XtremeMusic
- Voeding: Coolermaster 550W
- Verder de nodige cd/dvd branders en lezers.
- Besturingssysteem: Windows XP SP2

Alvast dank voor de moeite voor het lezen van dit bericht :P
Man, je hebt een 7800GTX. Upgraden naar een 8800GTX is écht zonde imo. En ja, met maar 1GB geheugen en "slechts" een 3800+ ga je niet het maximale eruit halen.
Hurricane schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:04:
Om even terug te komen op mijn post van net. Hier heb ik even de prijzen erbij gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Processor:   Intel Core 2 Duo E6320                           150,13*
             Intel Core 2 Duo E6420                           173,55
koeler:      Arctic Freezer 7 pro                              17,52*
Moederbord:  Intel DP965LTCK, Retail                           90,82
             Asus P5B, Retail                                  95,74*
Geheugen:    Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300   65,46      
                                       4092 MB, DDR2, PC5300  130,92*
GraKa:       Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB                145,74*
             PEAK Geforce 8600 GTS, 256 MB, DDR3              169,60
Hdd:         Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 16 MB, SATA II 71,77*
OS:          Vista Home Premium 32bit                          87,48*
             Vista Ultimate 32bit                             159,16

Totaal duurste :                                              794,84
Totaal goedkoopste :                                          628,92
Mijn eerste keuze (Met sterretje * aangegeven) :              716,82

Maak ik zo een goede keuze?
Wat is goed? Waar twijfel je over? Iets specifieker mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Of mijn keuze goed is. Aangegeven met een * achter de prijs. Misschien heb je er overheen gelezen :)

Monitor, tb, muis e.d. heb ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:08:
[...]

Man, je hebt een 7800GTX. Upgraden naar een 8800GTX is écht zonde imo. En ja, met maar 1GB geheugen en "slechts" een 3800+ ga je niet het maximale eruit halen.
Neem dan een extra setje geheugen tot op 2GB, eventueel het e.a aan stiller koelspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

RoD schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:08:

Waarom vind je het zonde om van een 7800GTX naar een 8800GTX te gaan? Puur omdat hij geremd wordt door de rest? Want qua prestaties vind ik hem er toch aardig op uit gaan.
De rest volgt later :)
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:20:
[...]

Neem dan een extra setje geheugen tot op 2GB, eventueel het e.a aan stiller koelspul.
Stillere koeling vind ik wat minder belangrijk. 's Nachts staat die uit en de kast zelf heeft een goede airflow. En misschien wel een idee ja om een extra reepje erin te prikken.

[ Voor 5% gewijzigd door eXe op 17-05-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:06
Mijn huidige systeem:
Kast: Thermaltake Xaser3 v2000A
Voeding: Asus A-45G 450 Watt
Mobo: Asus A8N-SLI Deluxe (s939)
CPU: AMD Athlon 64 3500+
Geheugen: Kingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200
Graka: Asus X800XL-PCI-express (256MB)
HD's: 1x WD Raptor 36.4, 1x Seagate 120, 1x Seagate 320GB, 1x WD 80
Scherm: Hyundai L90D+

Gebruiksdoeleinden:
Momenteel gebruik ik de pc voor bijna alles; zowel downloaden, gamen (CoD2, C&C3) als film/serie (xvid/dvd/hdtv) bekijken.

Wat is er mis mee?
Ik merk steeds meer dat de computer er moeite mee heeft om alles maar goed te verwerken (vooral HDTV gaat haperen), en C&C3 loopt niet soepel. Ook zijn de onderdelen bijna 2 jaar oud, en heb ik nog steeds problemen met de kast omdat de grafische kaart niet goed vastgezet kan worden.

wat wil/kan ik upgraden?
Aangezien mijn huidige moederbord nog prima voldoet, denk ik dat deze nog geen upgrade nodig heeft. Meer denk ik aan een nieuwe/snellere processor (Athlon X2 4600+ oid) en zeker een nieuwe kast zodat het graka-probleem opgelost kan worden. Eventueel extra geheugen zodat ik de huidige games wat soepeler kan spelen.

Budget?
Maximaal 500 euro.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Laatst online: 29-03-2023
Als je die nieuwe processor S939 is, dan is het goed idee. En een 1GB extra is ook niet een overbodige luxe.

Huidige specificaties
Processor: AMD Athlon 64 3500+ 2,2 GHz
Moederbord: Asus A8N-e nFore 4
Videokaart: Asus 7800GT 256MB
Geheugen: 2x 1GB PC3200
HDD: Western Digital 120GB P-ATA
Voeding: 300 Watt merk onbekend
Monitor: Fujitsu Siemens x178 CRT

Gebruiksdoeleinden
Gaming (BF2, Anno 1701), School en Programeren.

Wat is er mis?
De PC gaat wat traag (lang opstarten van Windows)

Wat upgraden
Ik ben eigenlijk van plan om 2 Seagate Barracuda's 7200.10 200GB in RAID 0 te plaatsen, zodat de PC 2x zo snel opstart. Kosten: €103 incl. BTW en verzendkosten.

Budget
~ €100

Ik verwacht dat de PC wat sneller zal gaan met deze HD.

[ Voor 7% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 20-05-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem
Intel Pentium D 930 3.0Ghz
2x1gb geheugen 533 mhz
Geforce 7300LE 256 mb
275 watt dell voeding (275watt=continue, de voeding is al succesvol getest met onder andere 8800gts 640mb + meerde schijven en Processor overklok)

Wat moet er verbeteren
De prestaties in games zoals oblivion.

Zelf dacht ik aan een 8800gts 320 mb, maar sommige zeggen dat dat geen zin heeft met de huidige processor. Dus ik vroeg me af of dat klopt en het inderdaad geen zin heeft zo'n kaart bij mijn systeem te kopen.

Het budget is maximaal 300 euro. En om core2duo aan te kunnen zou het moederbord vervangen moeten worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
eXe schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:42:
[...]

Waarom vind je het zonde om van een 7800GTX naar een 8800GTX te gaan? Puur omdat hij geremd wordt door de rest? Want qua prestaties vind ik hem er toch aardig op uit gaan.
De rest volgt later :)
Hou dan nu eerst je systeem zoals je het hebt. En doe pas een upgrade zodra je het hele zwikje gaat upgraden. Een kaart op de toekomst kopen is zeer onverstandig, als je er niet meteen voluit gebruik van kan maken
Sjowhan schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:20:
Mijn huidige systeem:
Kast: Thermaltake Xaser3 v2000A
Voeding: Asus A-45G 450 Watt
Mobo: Asus A8N-SLI Deluxe (s939)
CPU: AMD Athlon 64 3500+
Geheugen: Kingston Dual-Channel 1Gb Kit, 2x512Mb, PC3200
Graka: Asus X800XL-PCI-express (256MB)
HD's: 1x WD Raptor 36.4, 1x Seagate 120, 1x Seagate 320GB, 1x WD 80
Scherm: Hyundai L90D+

Gebruiksdoeleinden:
Momenteel gebruik ik de pc voor bijna alles; zowel downloaden, gamen (CoD2, C&C3) als film/serie (xvid/dvd/hdtv) bekijken.

Wat is er mis mee?
Ik merk steeds meer dat de computer er moeite mee heeft om alles maar goed te verwerken (vooral HDTV gaat haperen), en C&C3 loopt niet soepel. Ook zijn de onderdelen bijna 2 jaar oud, en heb ik nog steeds problemen met de kast omdat de grafische kaart niet goed vastgezet kan worden.

wat wil/kan ik upgraden?
Aangezien mijn huidige moederbord nog prima voldoet, denk ik dat deze nog geen upgrade nodig heeft. Meer denk ik aan een nieuwe/snellere processor (Athlon X2 4600+ oid) en zeker een nieuwe kast zodat het graka-probleem opgelost kan worden. Eventueel extra geheugen zodat ik de huidige games wat soepeler kan spelen.

Budget?
Maximaal 500 euro.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)
Met een budget van 500 euro lijkt me een C2D set met 2GB geheugen wel een goede keus. Eventueel kan er ook een nieuwe videokaart in, maar ik weet niet hoe het zit met je game-eisen. Over een nieuwe kast ga ik niks zeggen, daar ben ik niet zo thuis in.
Ik zat aan zoiets als dit te denken:

Intel Core 2 Duo E6420 - €170
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston) - €60
Gigabyte GA-965P-DS3 - €100

Dan is er nog ruimte voor een eventuele PCI-E kaart, en/of een kast. Verder weet ik niet hoe het met de voeding zit?
Note: Prijzen zijn wat ruim genomen.
SOEPSTENGEL13 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:11:
Als je die nieuwe processor S939 is, dan is het goed idee. En een 1GB extra is ook niet een overbodige luxe.

Huidige specificaties
Processor: AMD Athlon 64 3500+ 2,2 GHz
Moederbord: Asus A8N-e nFore 4
Videokaart: Asus 7800GT 256MB
Geheugen: 2x 1GB PC3200
HDD: Western Digital 120GB P-ATA
Voeding: 300 Watt merk onbekend
Monitor: Fujitsu Siemens x178 CRT

Gebruiksdoeleinden
Gaming (BF2, Anno 1701), School en Programeren.

Wat is er mis?
De PC gaat wat traag (lang opstarten van Windows)

Wat upgraden
Ik ben eigenlijk van plan om 2 Seagate Barracuda's 7200.10 200GB in RAID 0 te plaatsen, zodat de PC 2x zo snel opstart. Kosten: €103 incl. BTW en verzendkosten.

Budget
~ €100

Ik verwacht dat de PC wat sneller zal gaan met deze HD.
Heb je nog ergens vragen over?
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:17:
Systeem
Intel Pentium D 930 3.0Ghz
2x1gb geheugen 533 mhz
Geforce 7300LE 256 mb
275 watt dell voeding (275watt=continue, de voeding is al succesvol getest met onder andere 8800gts 640mb + meerde schijven en Processor overklok)

Wat moet er verbeteren
De prestaties in games zoals oblivion.

Zelf dacht ik aan een 8800gts 320 mb, maar sommige zeggen dat dat geen zin heeft met de huidige processor. Dus graag advies over mogelijkheden.
Geen budget, geen specifieke vragen, dus hier kunnen we weinig mee. "Wat is er mogelijk" is geen vraag waar we wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Laatst online: 29-03-2023
RoD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:28:
[...]

Heb je nog ergens vragen over?
Nou, ik vroeg me af of dit een goede investering zou zijn. Want de hardeschijf werkt gewoon nog goed, maar 2 schijven in RAID 0 zou toch wel wat meer snelheid moeten kunnen halen uit deze PC volgens mij. Of zal dit verschil minimaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen budget, geen specifieke vragen, dus hier kunnen we weinig mee. "Wat is er mogelijk" is geen vraag waar we wat mee kunnen.
Ik heb wat meer info erbij gezet, En mijn grootste twijfel is of de processor de 8800 bottleneckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan

[...]

Ik zat aan zoiets als dit te denken:

Intel Core 2 Duo E6420 - €170
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston) - €60
Gigabyte GA-965P-DS3 - €100

Dan is er nog ruimte voor een eventuele PCI-E kaart, en/of een kast. Verder weet ik niet hoe het met de voeding zit?
Note: Prijzen zijn wat ruim genomen.
Hmm, het enkel upgraden van de processor + geheugen (qua pchardware) is dus niet aan te raden? Ook omdat ik tevreden ben met het motherboard, en die nog geen kuren vertoond om echt vervangen te worden.
Qua voeding is er nu een Asus 450Watt voeding aanwezig

[ Voor 15% gewijzigd door Sjowhan op 20-05-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
SOEPSTENGEL13 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:51:
[...]

Nou, ik vroeg me af of dit een goede investering zou zijn. Want de hardeschijf werkt gewoon nog goed, maar 2 schijven in RAID 0 zou toch wel wat meer snelheid moeten kunnen halen uit deze PC volgens mij. Of zal dit verschil minimaal zijn?
Tsja, het opstarten van Windows en het inladen van mappen tijdens games zal wel sneller gaan ja. Als je hier behoefte aan hebt, is het geen slechte investering. Als je ook opslag nodig hebt is een Raid0 setup helemaal geen verkeerd idee.
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 16:00:
[...]

Ik heb wat meer info erbij gezet, En mijn grootste twijfel is of de processor de 8800 bottleneckt.
Heb je benchmarks gelezen? Persoonlijk zou ik voor een wat goedkoper kaartje gaan, bijvoorbeeld de 8600GTS, daarmee ga je ook al een stuk vooruit.
Sjowhan schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Hmm, het enkel upgraden van de processor + geheugen (qua pchardware) is dus niet aan te raden? Ook omdat ik tevreden ben met het motherboard, en die nog geen kuren vertoond om echt vervangen te worden.
Qua voeding is er nu een Asus 450Watt voeding aanwezig
Ik vind het persoonlijk zonde om nu nog in een oud socket te investeren. Dan zou ik óf wachten, óf direct het hele setje upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:23:
[...]

Heb je benchmarks gelezen? Persoonlijk zou ik voor een wat goedkoper kaartje gaan, bijvoorbeeld de 8600GTS, daarmee ga je ook al een stuk vooruit.
Ik wil oblivion op 1280x1024 met 4xaa + hdr en af. Mede daarom toch een 8800gts. Ook met het oog op de toekomst.

Ik dacht eerst aan een 8600gts, maar zag dat de 8800gts heel wat beter presteerde voor maar 70 euro meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
RoD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:23:
[...]
Ik vind het persoonlijk zonde om nu nog in een oud socket te investeren. Dan zou ik óf wachten, óf direct het hele setje upgraden.
Ok, begrijp nu je gedachte; ik zal zelf mijn gedachte er ook over laten gaan, zie iig wel dat de prijzen van S939 veel hoger liggen dan de nieuwe socket van AMD (AM2).
Nog een laatste vraag; waarom Intel en niet AMD? Vanwege toch de prijsverschillen? Of zijn er andere redenen waardoor er beter voor intel gekozen kan worden dan de AMD processor?

edit: even teruglezen did the trick; AM2-socket wordt vervangen door de AM3 begin volgend jaar, waar Intel voor dezelfde socket processors blijft maken, ik zal dan ook beter af zijn met een C2D aangezien deze beter te upgraden is in de toekomst dan AMD.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjowhan op 20-05-2007 21:52 . Reden: toevoeging aan post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Niet online

eXe

[...]

Hou dan nu eerst je systeem zoals je het hebt. En doe pas een upgrade zodra je het hele zwikje gaat upgraden. Een kaart op de toekomst kopen is zeer onverstandig, als je er niet meteen voluit gebruik van kan maken
Met het in de toekomst kopen van een moederbord + CPU ga ik uit van iets minder dan een jaar.
Het lijkt me namelijk gewoon zonde om nu een 7900 of iets in die richting te kopen (7800 is amper leverbaar), want die 8800 kan ik voor een mooie prijsje krijgen. En dan neem ik het voorlopig wel voor lief dat hij niet maximaal presteert. Iig bedankt voor je inbreng!

Edit: lees net hierboven over dat de AM2 socket vervangen gaat worden door de AM3. zo rond die tijd ga ik dan een nieuw plankje kopen en dan kies ik wel tussen intel of amd :9

[ Voor 11% gewijzigd door eXe op 21-05-2007 21:41 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen mensen de topicstart goed doornemen?
Daar staat veel informatie in. Naast informatie, links en tips ook een opmerking:

We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd.

Probeer dus eerst zelf even de vraag te beantwoorden a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen.