Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 7.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Sjowhan schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:17:
[...]

Ok, begrijp nu je gedachte; ik zal zelf mijn gedachte er ook over laten gaan, zie iig wel dat de prijzen van S939 veel hoger liggen dan de nieuwe socket van AMD (AM2).
Nog een laatste vraag; waarom Intel en niet AMD? Vanwege toch de prijsverschillen? Of zijn er andere redenen waardoor er beter voor intel gekozen kan worden dan de AMD processor?

edit: even teruglezen did the trick; AM2-socket wordt vervangen door de AM3 begin volgend jaar, waar Intel voor dezelfde socket processors blijft maken, ik zal dan ook beter af zijn met een C2D aangezien deze beter te upgraden is in de toekomst dan AMD.
Dat, inderdaad :) Verder zijn de C2D's ook sneller, maar in jou prijsklasse kan AMD ook nog meekomen.
eXe schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:39:
[...]

Met het in de toekomst kopen van een moederbord + CPU ga ik uit van iets minder dan een jaar.
Het lijkt me namelijk gewoon zonde om nu een 7900 of iets in die richting te kopen (7800 is amper leverbaar), want die 8800 kan ik voor een mooie prijsje krijgen. En dan neem ik het voorlopig wel voor lief dat hij niet maximaal presteert. Iig bedankt voor je inbreng!

Edit: lees net hierboven over dat de AM2 socket vervangen gaat worden door de AM3. zo rond die tijd ga ik dan een nieuw plankje kopen en dan kies ik wel tussen intel of amd :9
Als het je nu zonde lijkt om een 7900 te kopen, waarom dan wel een 8800? Extra overkill. Maargoed, ik wist niet dat je de 8800 voor een mooi prijsje kan krijgen. Dan kan het wellicht anders worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

RoD schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:59:
[...]

Als het je nu zonde lijkt om een 7900 te kopen, waarom dan wel een 8800? Extra overkill. Maargoed, ik wist niet dat je de 8800 voor een mooi prijsje kan krijgen. Dan kan het wellicht anders worden...
Ja, zeker ook als ik het prijsverschil tussen de 7900 en de 8800 bekijk en dat in combinatie met de prestaties. Vind het dan een beetje weggegooid geld voor de 7900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26
Ik heb een vraagje dat in dit topic thuishoort:

Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden, zodat het op alle fronten sneller wordt, zowel in games, als multitasken in Windows XP (unrarren, browsen, mp3's afspelen en programmeren tegelijk bijvoorbeeld).

Ik wil niet overklokken, dat heb ik vroeger met veel plezier gedaan, maar nu wil ik gewoon dat 'het werkt' met zo min mogelijk zorgen en moeite...

SLI vind ik niet zo'n goed plan, omdat je dan 2 stroomvretende kaarten hebt en meer lawaai als je kaart niet passief gekoeld wordt. Waarom heb ik dan een SLI bord? Omdat het een prima s939 bord is/was dat passief gekoeld wordt.

Mijn huidige systeem;
  • Asus A8N-SLI Premium
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice
  • 1Gb. (512Mbx2) PC3200, Corsair ValueRAM
  • XFX GeForce 7600GS extreme PCI-E (500 core, 900 mem als ik me niet vergis)
  • Fortron/Source 400watt voeding
  • 1x 250Gb Samsung en 1x 320Gb Hitachi harddisks (niet relevant verder)
  • 19" monitor, 1280x1024 (dit is dus ook mijn max. resolutie voor spellen enzo)
Eén ding ga ik zowiezo vervangen, is zelfs al in bestelling, de CPU:
  • AMD Athlon X2 4200+ (2200Mhz, 512Kb Cache per core, Toledo core)
Wat wil ik vervangen?
  1. grafische kaart
  2. ram
1. welke DX10 videokaart past het beste bij de rest van het systeem? Voorbeeldje: Een 8800GTX is leuk en aardig, maar a) ik draai max 1280x1024, b) ik heb "slechts" een 4200+ CPU en c) wil geen stroomvreter die het mijn 400watt voeding al te moeilijk maakt.
Ik zit te denken aan een 8600GT of 8600GTX of misschien zelfs een 8800GTS 320Mb?

2. van 1 naar 2Gb RAM lijkt me mooi, zijn er nadelen verbonden aan 4x 512Mb. PC3200 als je niet overklokt? Volgens mij niet he? In dat geval moet ik gewoon een setje van 1Gb (512x) erbij kopen...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
eXe schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:13:
[...]

Ja, zeker ook als ik het prijsverschil tussen de 7900 en de 8800 bekijk en dat in combinatie met de prestaties. Vind het dan een beetje weggegooid geld voor de 7900.
Ja, echter een 8800 zal geremd worden door jou systeem, waardoor je niet het volle potentieel eruithaalt. En een dergelijk snelle kaart verouderd snel, dus de kaart op de toekomst kopen vind ik ook niet slim. Maargoed, jou keus.
estorino schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:22:
Ik heb een vraagje dat in dit topic thuishoort:

Ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden, zodat het op alle fronten sneller wordt, zowel in games, als multitasken in Windows XP (unrarren, browsen, mp3's afspelen en programmeren tegelijk bijvoorbeeld).

Ik wil niet overklokken, dat heb ik vroeger met veel plezier gedaan, maar nu wil ik gewoon dat 'het werkt' met zo min mogelijk zorgen en moeite...

SLI vind ik niet zo'n goed plan, omdat je dan 2 stroomvretende kaarten hebt en meer lawaai als je kaart niet passief gekoeld wordt. Waarom heb ik dan een SLI bord? Omdat het een prima s939 bord is/was dat passief gekoeld wordt.

Mijn huidige systeem;
  • Asus A8N-SLI Premium
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice
  • 1Gb. (512Mbx2) PC3200, Corsair ValueRAM
  • XFX GeForce 7600GS extreme PCI-E (500 core, 900 mem als ik me niet vergis)
  • Fortron/Source 400watt voeding
  • 1x 250Gb Samsung en 1x 320Gb Hitachi harddisks (niet relevant verder)
  • 19" monitor, 1280x1024 (dit is dus ook mijn max. resolutie voor spellen enzo)
Eén ding ga ik zowiezo vervangen, is zelfs al in bestelling, de CPU:
  • AMD Athlon X2 4200+ (2200Mhz, 512Kb Cache per core, Toledo core)
Wat wil ik vervangen?
  1. grafische kaart
  2. ram
1. welke DX10 videokaart past het beste bij de rest van het systeem? Voorbeeldje: Een 8800GTX is leuk en aardig, maar a) ik draai max 1280x1024, b) ik heb "slechts" een 4200+ CPU en c) wil geen stroomvreter die het mijn 400watt voeding al te moeilijk maakt.
Ik zit te denken aan een 8600GT of 8600GTX of misschien zelfs een 8800GTS 320Mb?

2. van 1 naar 2Gb RAM lijkt me mooi, zijn er nadelen verbonden aan 4x 512Mb. PC3200 als je niet overklokt? Volgens mij niet he? In dat geval moet ik gewoon een setje van 1Gb (512x) erbij kopen...
1. Waarom DX10? Wat voor voordeel denk je daarmee te behalen? Voordat de DX10 games mainstream worden, is jou kaart allang te verouderd om er echt gebruik van te kunnen maken. DX10 zou ik niet als eis stellen. Welke kaart dan wel? Kijk eerst zelf even zou ik zeggen... De Pricewatch en benchmarks zijn je vriend.

2. Kan zijn dat je geheugen wat langzamer gaat lopen, maar ik denk niet dat dat veel performanceloss op gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

RoD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:26:
[...]

Ja, echter een 8800 zal geremd worden door jou systeem, waardoor je niet het volle potentieel eruithaalt. En een dergelijk snelle kaart verouderd snel, dus de kaart op de toekomst kopen vind ik ook niet slim. Maargoed, jou keus.
Ja was nog aan het twijfelen weer, maar dat hoeft nu niet meer.. Die kerel van de pc-zaak had al een 8800 GTX XXX besteld :X Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen 8)
En ga dan denk ik over een half jaartje moederbord+cpu upgraden ;)
Nogmaals bedankt voor de hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wil graag mijn systeem upgraden omdat ik denk dat mijn geheugen binnenkort de geest gaat geven. En omdat ik nieuwe Hdd's wil maar dan wel Sata. Dus ik denk een nieuwe Mamaplank, maar dan zit het er dik in dat er een nieuwe GPU in moet door PCI-e ;(

Mijn huidige systeem;
  • Asus A7N8X-X
  • AMD Athlon 2400+
  • 2 * 512 MBPC3200 OEM
  • Sapphire Radeon X1600pro
  • Hercules Muse 5.1 geluidskaart
  • Western Digital 200G 7200rpm en een Maxtor 120G 7200rpm
Er zit wel net een nieuwe voeding in. een corsair 520W. Dus de sata aansluitingen heb ik al. Ik twijfel nu alleen of ik een upgrade doe (de E6600 is wel erg aantrekkelijk) of dat ik een Sata controller koop. Een losse controller is uiteraard het goedkoopst aan de andere kant is een systeemupgrade ook nooit weg.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26
RoD schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:26:
[...]

1. Waarom DX10? Wat voor voordeel denk je daarmee te behalen? Voordat de DX10 games mainstream worden, is jou kaart allang te verouderd om er echt gebruik van te kunnen maken. DX10 zou ik niet als eis stellen. Welke kaart dan wel? Kijk eerst zelf even zou ik zeggen... De Pricewatch en benchmarks zijn je vriend.

2. Kan zijn dat je geheugen wat langzamer gaat lopen, maar ik denk niet dat dat veel performanceloss op gaat leveren.
1. Inderdaad, waarom DX10? Ik heb er even over nagedacht, ik ben niet voornemens om Vista te gaan draaien en ik wil de spellen van nu sneller laten lopen, dus een 8xxx als vereiste heb ik laten varen. Nu lang zoeken en reviews lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat een 7900GS een prima kaart is voor een schappelijke prijs. Ik heb voor € 149,- een Asus 7900GS TOP gekocht die ook nog eens een stukje sneller is dan een stock 7900GS (en goedkoper dan een 8600GTS...)

2. na wat zoekwerk hier op GoT blijkt dat met een E6 revisie zoals mijn 4200+ 'Toledo' het geen probleem zou moeten zijn om 4x512Mb. op 400Mhz. te laten draaien. Daarom dan ook maar een setje van 2x512Mb. besteld. Wellicht moet ik ze wel handmatig op 400Mhz. instellen, dat merk ik wel als de bestelling binnen is.
Biobakker schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:00:
[...]
Er zit wel net een nieuwe voeding in. een corsair 520W. Dus de sata aansluitingen heb ik al. Ik twijfel nu alleen of ik een upgrade doe (de E6600 is wel erg aantrekkelijk) of dat ik een Sata controller koop. Een losse controller is uiteraard het goedkoopst aan de andere kant is een systeemupgrade ook nooit weg.
Het is wel een erg groot verschil, alleen een SATA controller of een complete systeemupgrade. :? Mocht je dat laatste doen (doen! :) ) dan zal je wel merken dat je er zeer flink op vooruit zal gaan!
Want ga je voor de veelgekozen setup op Got (C2D E6600, 2048Mb PC5300, P965 moederbord en een nieuwe grafische kaart) dan heb je dual core ipv enkel, meer ram, en meer FPS in games...

[ Voor 23% gewijzigd door estorino op 25-05-2007 14:27 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Biobakker schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:00:
Ik wil graag mijn systeem upgraden omdat ik denk dat mijn geheugen binnenkort de geest gaat geven. En omdat ik nieuwe Hdd's wil maar dan wel Sata. Dus ik denk een nieuwe Mamaplank, maar dan zit het er dik in dat er een nieuwe GPU in moet door PCI-e ;(

Mijn huidige systeem;
  • Asus A7N8X-X
  • AMD Athlon 2400+
  • 2 * 512 MBPC3200 OEM
  • Sapphire Radeon X1600pro
  • Hercules Muse 5.1 geluidskaart
  • Western Digital 200G 7200rpm en een Maxtor 120G 7200rpm
Ik zie geen eisen en budget.
estorino schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:21:
[...]

1. Inderdaad, waarom DX10? Ik heb er even over nagedacht, ik ben niet voornemens om Vista te gaan draaien en ik wil de spellen van nu sneller laten lopen, dus een 8xxx als vereiste heb ik laten varen. Nu lang zoeken en reviews lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat een 7900GS een prima kaart is voor een schappelijke prijs. Ik heb voor € 149,- een Asus 7900GS TOP gekocht die ook nog eens een stukje sneller is dan een stock 7900GS (en goedkoper dan een 8600GTS...)
Kan ik me in vinden. Eventueel zou je nog een X1950Pro kunnen overwegen. Niet veel duurder, wel betere prestaties.
2. na wat zoekwerk hier op GoT blijkt dat met een E6 revisie zoals mijn 4200+ 'Toledo' het geen probleem zou moeten zijn om 4x512Mb. op 400Mhz. te laten draaien. Daarom dan ook maar een setje van 2x512Mb. besteld. Wellicht moet ik ze wel handmatig op 400Mhz. instellen, dat merk ik wel als de bestelling binnen is.
Sommige moederborden houden ook niet van 4 reepjes, dus wellicht is het raadzaam om daar nog even naar te kijken. Ik denk echter dat het wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik was dit topic alweer even vergeten. Dit is wel een mooi topic om mijn probleem te posten denk ik.

Ik weet al wat ik aan mijn pc wil upgraden, namelijk de videokaart. Misschien ook nog wat geheugen, maar voornamelijk de videokaart. Met de volgende lijst aan specificaties zullen jullie vast wel begrijpen waarom:

Moederbord: Asrock s939 dual sata2
Processor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego, 2,2Ghz
Videokaart: ATi Radeon 8500 128MB :+
Geheugen: 1GB DDR1
Voeding: 430W Coolermaster eXtreme Power (met 29A op de 12V lijn.)
Monitor: Acer AL1914 19" met een maximale resolutie van 1280*1024

Nu ben ik al wel een tijdje aan het kijken naar een andere videokaart voor het budget van rond de 200 euro maar doordat er zoveel verschillends te koop is weet ik niet echt meer wat de beste keus is. Voor mezelf heb ik nu 3 opties:

1. Een nieuwe ATi Radeon X1950XT 256MB. De X1950Pro was ook wel een interessante optie, maar deze heeft denk ik net wat meer power. Prima kaartje voor zover ik weet, en staat in de pricewatch als goedkoopsts voor zo'n 178 euro. Past dus mooi in mijn budget, en als ik minder aan de videokaart uitgeef blijft er natuurlijk meer over voor andere dingen, zoals meer/sneller geheugen.
Ook zie ik nog een X1900XT 512MB staan voor dezelfde prijs.

2. In Vraag en Aanbod komen soms ook wel wat leuke kaartjes voorbij. Zo ben ik ook een paar keer de GF7950GX2 tegengekomen voor vaak mooie prijzen tussen de 200 en 250 euro. Dit presteert wel stukken beter dan de vorig genoemde X1950XT, maar of hij z'n extra geld waard is weet ik niet. En wie weet is de rest van mijn systeem niet goed genoeg, zodat ik niet veel extra performance eruit zal krijgen. Het enige wat ik weet is dat deze kaart werkt op mijn moederbord.

3. ATi heeft nu één kaart van de HD2xxx serie gelanceerd. De HD2900XT valt wel wat buiten m'n budget, maar in de toekomst komen er wat meer kaarten. De HD2600 van volgende maand gaat denk ik niet goeg genoeg preseteren voor mij. Maar er komt als het goed is ergens in september een HD2900Pro. Deze zal dan waarschijnlijk mooi in m'n budget passen en goede prestaties leveren (althans, dat hoop ik dan maar, maar de X1950Pro is ook een topkaart voor een mooie prijs). Maar nVidia komt misschien ook wel met wat mooie kaartjes die goed presteren en betaalbaar zijn. In de 8-serie vind ik nu niet echt veel interessants, de 8800's zijn te duur en de 8600's presteren naar mijn idee niet goed genoeg.

Nu hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen met m'n keuze. Uiteraard kunnen jullie ook met alternatieven komen, zolang het maar in m'n budget past.

EDIT: Ik was nog even vergeten te melden wat ik met mijn systeem wil doen :P
Ik gebruik m'n pc veel voor school, internet, soms wat foto's bewerken maar ook wel spellen. Vooral bij dat laatste heb ik dus een goede videokaart nodig, voor de rest niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door Brasher op 25-05-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Mijn systeem
superflower behuizing
350 watt voeding (fsp group)
p4 2.6 gigahz
asus p4p800 mainboard
512 mb geheugen
maxtor diamond max 10 SATA 120+200 gb
ati radeon 9700
nec 2510 dvd brander
lite on CD writer 52x
monitor: iiyama vision master pro 455
logitech G5 muis
Logitec elite toetsenbord

Gebruiksdoeleinden
Af en toe spelletje, videomontage, office, surfen, windows vista ultimate.

Problemen
Mijn computer is de laatste tijd instabiel geworden, zonder dat ik weet waardoor. Sinds ik glasvezel internet heb en daardoor torrents met mb's/sec binnenstromen wordt mijn pc te traag om daarnaast nog te surfen of andere dingen te doen. De laatste spellen draaien niet echt geweldig.

Wat wil ik upgraden?
Nieuw moederboard: twijfel tussen een p965 of p35 moederboard, heb een voorkeur voor asus.
Core 2 duo processor: waarschijnlijk een e6420.
Twee gigabyte geheugen.
Videokaart welke geschikt is voor dx10, waarschijnlijk 8600 gts
Een extra harddisk erbij van 400 gigabyte

Vragen
Is mijn huidige voeding goed genoeg voor een dergelijke configuratie?
Welk moederboard voor rond de 140 euro is het beste qua prijs kwaliteitsverhouding? Ik heb geen behoefte aan sli, wel aan genoeg (usb) aansluiting.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Brasher schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:25:
Ik was dit topic alweer even vergeten. Dit is wel een mooi topic om mijn probleem te posten denk ik.

Ik weet al wat ik aan mijn pc wil upgraden, namelijk de videokaart. Misschien ook nog wat geheugen, maar voornamelijk de videokaart. Met de volgende lijst aan specificaties zullen jullie vast wel begrijpen waarom:

Moederbord: Asrock s939 dual sata2
Processor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego, 2,2Ghz
Videokaart: ATi Radeon 8500 128MB :+
Geheugen: 1GB DDR1
Voeding: 430W Coolermaster eXtreme Power (met 29A op de 12V lijn.)
Monitor: Acer AL1914 19" met een maximale resolutie van 1280*1024

Nu ben ik al wel een tijdje aan het kijken naar een andere videokaart voor het budget van rond de 200 euro maar doordat er zoveel verschillends te koop is weet ik niet echt meer wat de beste keus is. Voor mezelf heb ik nu 3 opties:

1. Een nieuwe ATi Radeon X1950XT 256MB. De X1950Pro was ook wel een interessante optie, maar deze heeft denk ik net wat meer power. Prima kaartje voor zover ik weet, en staat in de pricewatch als goedkoopsts voor zo'n 178 euro. Past dus mooi in mijn budget, en als ik minder aan de videokaart uitgeef blijft er natuurlijk meer over voor andere dingen, zoals meer/sneller geheugen.
Ook zie ik nog een X1900XT 512MB staan voor dezelfde prijs.

2. In Vraag en Aanbod komen soms ook wel wat leuke kaartjes voorbij. Zo ben ik ook een paar keer de GF7950GX2 tegengekomen voor vaak mooie prijzen tussen de 200 en 250 euro. Dit presteert wel stukken beter dan de vorig genoemde X1950XT, maar of hij z'n extra geld waard is weet ik niet. En wie weet is de rest van mijn systeem niet goed genoeg, zodat ik niet veel extra performance eruit zal krijgen. Het enige wat ik weet is dat deze kaart werkt op mijn moederbord.

3. ATi heeft nu één kaart van de HD2xxx serie gelanceerd. De HD2900XT valt wel wat buiten m'n budget, maar in de toekomst komen er wat meer kaarten. De HD2600 van volgende maand gaat denk ik niet goeg genoeg preseteren voor mij. Maar er komt als het goed is ergens in september een HD2900Pro. Deze zal dan waarschijnlijk mooi in m'n budget passen en goede prestaties leveren (althans, dat hoop ik dan maar, maar de X1950Pro is ook een topkaart voor een mooie prijs). Maar nVidia komt misschien ook wel met wat mooie kaartjes die goed presteren en betaalbaar zijn. In de 8-serie vind ik nu niet echt veel interessants, de 8800's zijn te duur en de 8600's presteren naar mijn idee niet goed genoeg.

Nu hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen helpen met m'n keuze. Uiteraard kunnen jullie ook met alternatieven komen, zolang het maar in m'n budget past.

EDIT: Ik was nog even vergeten te melden wat ik met mijn systeem wil doen :P
Ik gebruik m'n pc veel voor school, internet, soms wat foto's bewerken maar ook wel spellen. Vooral bij dat laatste heb ik dus een goede videokaart nodig, voor de rest niet echt.
Tsja, als het alleen de videokaart is... dat is een keus die je prima zelf kunt maken denk ik. Kwestie van benchmarks vs. budget. Tip: Neem geen uber high-end kaart, want je huidige systeem is ook niet zo supermodern meer. Persoonlijk lijkt me een X1950Pro een goede kaart om balans in het systeem te houden (en voor een leuke prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
drernie schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:17:
Mijn systeem
superflower behuizing
350 watt voeding (fsp group)
p4 2.6 gigahz
asus p4p800 mainboard
512 mb geheugen
maxtor diamond max 10 SATA 120+200 gb
ati radeon 9700
nec 2510 dvd brander
lite on CD writer 52x
monitor: iiyama vision master pro 455
logitech G5 muis
Logitec elite toetsenbord

Gebruiksdoeleinden
Af en toe spelletje, videomontage, office, surfen, windows vista ultimate.

Problemen
Mijn computer is de laatste tijd instabiel geworden, zonder dat ik weet waardoor. Sinds ik glasvezel internet heb en daardoor torrents met mb's/sec binnenstromen wordt mijn pc te traag om daarnaast nog te surfen of andere dingen te doen. De laatste spellen draaien niet echt geweldig.

Wat wil ik upgraden?
Nieuw moederboard: twijfel tussen een p965 of p35 moederboard, heb een voorkeur voor asus.
Core 2 duo processor: waarschijnlijk een e6420.
Twee gigabyte geheugen.
Videokaart welke geschikt is voor dx10, waarschijnlijk 8600 gts
Een extra harddisk erbij van 400 gigabyte

Vragen
Is mijn huidige voeding goed genoeg voor een dergelijke configuratie?
Welk moederboard voor rond de 140 euro is het beste qua prijs kwaliteitsverhouding? Ik heb geen behoefte aan sli, wel aan genoeg (usb) aansluiting.
Voor de voeding hebben we een apart topic in OH. Over je moederbord... waar zat je zelf aan te denken? Geen SLI en voldoende USB poorten zijn niet echt specifieke eisen. Dan voldoen de meeste P965 bordjes wel. P35 zou ik nog niet doen met het oog op eventuele kinderziektes. Een standaardbordje zoals de DS3 van Gigabyte lijkt mij prima voldoen. Maar kijk eerst zelf eens rond wat er te krijgen is zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Het is ook meer inderdaad de videokaart versus de rest van m'n systeem. Ik kan er wel een 7950GX2 in zetten, maar als inderdaad mijn systeem niet snel genoeg is om echt goede prestaties uit deze kaart te halen schiet ik er ook niet veel mee op. En op internet vind ik niet veel tests van videokaarten in combinatie met mijn moederbord en/of processor. Misschien dat ik inderdaad dan maar een kaart uit een wat goedkopere prijsklasse moet halen en volgend jaar eventueel m'n hele systeem weer eens een totale upgrade te geven. Zo in stappen upgraden was niet zo'n goed idee eigenlijk :P

Maar in ieder geval bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Ik zal eerst even mijn huidige specs posten, voor ik met mijn vragen kom:

ASUS A8N-SLI DELUXE
Athlon 64 3500+ Skt 939
Maxtor 250GB SATA 7200RPM (Diamondmax 10)
Geforce 6800 Ultra (of GT, weet ik niet eens zeker). (PCI-Express)
1Gb DDR400 (denk ik, hoe kom ik hier achter?) in 2x512 dual channel

Ik vraag me af of het rendabel voor mij is om te gaan upgraden. Het hoofddoel van de pc is het spelen van games en op het moment kom ik niet meer uit. Ik zou toch erg graag Oblivion, C&C3, Supreme Commander willen spelen. Het hoeft niet in super-resolutie (19" CRT, dus 1280x1024 is meer dan genoeg), maar het moet wel vloeiend gaan en ik wil er even vooruit mee kunnen..

Ik zit te denken aan een relatief goedkope upgrade, omdat ik volgend jaar een compleet nieuw systeem wil.
Ik heb het volgende uitgezocht:

Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x 512 MB € 64,34
Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 145,74
Samsung Spinpoint P120, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 55,72

Totaal 265,80

Aangezien de geheugen-upgrade voor de hand ligt en de HDD-upgrade persoonlijke voorkeur betreft, ben ik vooral benieuwd wat jullie vinden van de keuze van de videokaart.

Gaat de CPU in dit systeem een bottleneck zijn?
Is DDR geheugen erg verouderd ten opzichte van DDR2?
Zijn er voor het budget (om en nabij de 250 euro) betere upgrades denkbaar?
Ga ik er spijt van krijgen als ik niet voor de Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ga?

Klopt het dat ik met mijn CPU al aan een FSB van 400MHz zit en er dus vrijwel geen ruimte voor overclocken is, gezien mijn geheugen?
Alvast bedankt!

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd niet echt op gereageerd, maar hoe kijken de tweakers aan tegen een pentium D 930 3.0ghz, 2gb ram, en dan als toevoeging een 320mb 8800gts.

Is zo'n kaart wel nuttig icm die processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige systeem heb ik nu ong. 2 jaar, ik zat me eigenlijk af te vragen (gezien de toch redelijk lage prijzen van CPU's lately) of het nuttig is om hier iets aan te upgraden.

Huidige Systeem:
- A8N-SLI (Socket 939)
- 1.5 GB Geheugen (PC3200, 400Mhz....had eerst 2GB maar 1 reepje is overleden :'( )
- Asus 1900XTX (512MB, DX9 dus)
- AMD X2 3800+ (naar mijn weten een van de traagste dual cores van AMD)
- OCZ Modstream 520 Watt

Mijn overweging is dus als volgt, zou het de moeite zijn om een AM2 mobo, een X2 6000+ en dan 2GB DDR2 te kopen. Ik heb geprobeerd wat benchmarks te zoeken maar veelal stond de 3800+ er niet in.
Persoonlijk gok ik dat ik bij de gemiddelde game een increase van 10-15fps kan halen (correct me if im wrong tho)

Zou dit het waard zijn of kan ik beter wachten op de K10 Socket van AMD? (ik ga geen Intel kopen amd fanboi O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:32:
Mijn huidige systeem heb ik nu ong. 2 jaar, ik zat me eigenlijk af te vragen (gezien de toch redelijk lage prijzen van CPU's lately) of het nuttig is om hier iets aan te upgraden.

Huidige Systeem:
- A8N-SLI (Socket 939)
- 1.5 GB Geheugen (PC3200, 400Mhz....had eerst 2GB maar 1 reepje is overleden :'( )
- Asus 1900XTX (512MB, DX9 dus)
- AMD X2 3800+ (naar mijn weten een van de traagste dual cores van AMD)
- OCZ Modstream 520 Watt

Mijn overweging is dus als volgt, zou het de moeite zijn om een AM2 mobo, een X2 6000+ en dan 2GB DDR2 te kopen. Ik heb geprobeerd wat benchmarks te zoeken maar veelal stond de 3800+ er niet in.
Persoonlijk gok ik dat ik bij de gemiddelde game een increase van 10-15fps kan halen (correct me if im wrong tho)

Zou dit het waard zijn of kan ik beter wachten op de K10 Socket van AMD? (ik ga geen Intel kopen amd fanboi O+ )
Je hebt nog een prima systeem dus ik zou zeker even tot Q3 dit jaar wachten. Tegen die tijd kan je dan in ieder geval een AMD mobo kopen dat de nieuwe generatie CPU's zal ondersteunen en, mocht je dat dan toch willen, kan je altijd nog een X2 6000+ kopen tegen nog lagere prijs.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28

Q-bone

Dusss...

Graag zou ik willen weten wat jullie hieraan zouden upgraden (ja natuurlijk het hele systeem :P)

Het is vooral een systeem om Rose op te spelen, en af en toe een spelletje, voor de rest word, printen en gewoon huis pc. Alleen rose wil niet altijd even lekker lopen, hakt in de steden.

Amd xp 1800@2000mhz. kan 2200.

1 gig geheugen @ 200mhz.

ati 9500 at 9800 speeds and gesoftmod. agp

abit nf7-s moederbord.

draai xp.

voor de rest nog gegevens nodig?

alvast bedankt.

Budget is < zo klein mogelijk! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Q-bone op 31-05-2007 11:43 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
SniekyTunes schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:05:
Ik zal eerst even mijn huidige specs posten, voor ik met mijn vragen kom:

ASUS A8N-SLI DELUXE
Athlon 64 3500+ Skt 939
Maxtor 250GB SATA 7200RPM (Diamondmax 10)
Geforce 6800 Ultra (of GT, weet ik niet eens zeker). (PCI-Express)
1Gb DDR400 (denk ik, hoe kom ik hier achter?) in 2x512 dual channel

Ik vraag me af of het rendabel voor mij is om te gaan upgraden. Het hoofddoel van de pc is het spelen van games en op het moment kom ik niet meer uit. Ik zou toch erg graag Oblivion, C&C3, Supreme Commander willen spelen. Het hoeft niet in super-resolutie (19" CRT, dus 1280x1024 is meer dan genoeg), maar het moet wel vloeiend gaan en ik wil er even vooruit mee kunnen..

Ik zit te denken aan een relatief goedkope upgrade, omdat ik volgend jaar een compleet nieuw systeem wil.
Ik heb het volgende uitgezocht:

Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x 512 MB € 64,34
Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 145,74
Samsung Spinpoint P120, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 55,72

Totaal 265,80

Aangezien de geheugen-upgrade voor de hand ligt en de HDD-upgrade persoonlijke voorkeur betreft, ben ik vooral benieuwd wat jullie vinden van de keuze van de videokaart.

Gaat de CPU in dit systeem een bottleneck zijn?
Is DDR geheugen erg verouderd ten opzichte van DDR2?
Zijn er voor het budget (om en nabij de 250 euro) betere upgrades denkbaar?
Ga ik er spijt van krijgen als ik niet voor de Sapphire Radeon X1950XT, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ga?

Klopt het dat ik met mijn CPU al aan een FSB van 400MHz zit en er dus vrijwel geen ruimte voor overclocken is, gezien mijn geheugen?
Alvast bedankt!
Je geeft nu 250 euro uit aan verouderde hardware. Als je hiermee denkt nog jaren vooruit te kunnen, is het wel een aardig idee, maar anders zou ik niet meer zoveel geld investeren in uitgefaseerde meuk.
Q-bone schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 11:28:
Graag zou ik willen weten wat jullie hieraan zouden upgraden (ja natuurlijk het hele systeem :P)

Het is vooral een systeem om Rose op te spelen, en af en toe een spelletje, voor de rest word, printen en gewoon huis pc. Alleen rose wil niet altijd even lekker lopen, hakt in de steden.

Amd xp 1800@2000mhz. kan 2200.

1 gig geheugen @ 200mhz.

ati 9500 at 9800 speeds and gesoftmod. agp

abit nf7-s moederbord.

draai xp.

voor de rest nog gegevens nodig?

alvast bedankt.

Budget is < zo klein mogelijk! ;)
Waar zit je zelf aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28

Q-bone

Dusss...

videokaart... update maar voor de rest zou ik het niet weten. Want wat is een goede videokaart ten opzichte van een 9800? in agp.

maar ja nog meer ideen? of zal het qua prestatie niet echt uitmaken?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik zou de recommended systeemeisen van Rose eens vergelijken met jou specs en daarop je upgrade baseren. Wat een goede videokaart ten opzichte van een 9800 is? Daarvoor hebben we benchmarks. Kijk maar eens op www.tomshardware.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ik heb mijn amd2000 met 512mb vdata ddr333 en een 9200vivo geupgrade met 2x512mb corsair xms (op 2-2-2-5 timings) geheugen en er een x1600 pro in gedrukt. Zorgt ervoor dat je nog net de nieuwere games kan draaien, en over een half jaar zal het systeem compleet vervangen worden.

Als je dus investeerd in een oud athlon systeem, midrange x1xxx vidkaart (of 6600gt/7600gt op agp) a 60 euro 2e hands er in zetten en evt nog geheugen. Veel meer kun je er niet mee zonder aan het mobo of cpu te komen

[ Voor 0% gewijzigd door djidee op 31-05-2007 13:54 . Reden: typo's (zijn vast nog meer) ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07 22:59
Ik heb nu een systeem waar ik nog redelijk mee uit de voeten kan (draait C&C 3 zelfs nog redelijk)
Tegen de kerst wil ik een nieuw systeem kopen. Heeft het zin om voor weinig geld m'n huidige systeem te upgraden of kan ik beter wachten?

Wat zijn de mogelijkheden hier?
  • AMD Athlon XP 2400+
  • Asus A7N8X-X
  • 1.5 GB RAM (1x 512MB, 1x 1024MB) 400 MHz
  • ATI Radeon 9800 Pro 256MB
opslag e.d. is hier niet zo belangrijk verder.

Ik heb gezocht naar de Athlon XP 3200+ (hoogst haalbaar voor mijn mobo) maar die is moeilijk te vinden en relatief duur. Dus als iemand die nog heeft ... :)
Misschien nieuwe CPU koeler en m overklokken naar een 3200+?
De 9800 Pro had ik erg goedkoop gevonden ergens. Zelfs een 7600 is nog redelijk duur.

Graag suggesties. Wachten of upgraden, zo ja wat.

[ Voor 3% gewijzigd door Binos op 31-05-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Binos schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:13:
Ik heb nu een systeem waar ik nog redelijk mee uit de voeten kan (draait C&C 3 zelfs nog redelijk)
Tegen de kerst wil ik een nieuw systeem kopen. Heeft het zin om voor weinig geld m'n huidige systeem te upgraden of kan ik beter wachten?

• AMD Athlon XP 2400+
  • Asus A7N8X-X

Ik heb gezocht naar de Athlon XP 3200+ (hoogst haalbaar voor mijn mobo) maar die is moeilijk te vinden en relatief duur. Dus als iemand die nog heeft ... :)
De 9800 Pro had ik erg goedkoop gevonden ergens. Zelfs een 7600 is nog redelijk duur.

Je hebt een systeem waarmee je nu nog uit de voeten kunt en tegen Kerst wil je een nieuw systeem kopen. Waarom zou je dan nu nog upgraden en daarmee investeren in oude meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
  • Laatst online: 20-07 22:59
omdat de games net draaien, iets sneller zou wel fijn zijn. De beste optie lijkt idd gewoon te wachten, maar als er nog ergens stock overschot ligt te verstoffen of als er nog goede 2e hands onderdelen te vinden zijn dan wil ik er nog wel over na denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Mijn Game PC de deur uit gedaan voor een laptop en daarom bezig met een simpele server (als in niet te ingewikkeld).

Goed, niet een volledige upgrade, meer een proc keuzevraag, maar met het oog op niet later willen upgraden voor mijn eisen toch hier geplaatst. Mijn basis is een Sempron 2800+, simpelweg omdat die geen drol kost.

Voornamelijk zal deze als media server gebruikt worden, maar ik wil 'm ook als simpele web/ftp of game server in kunnen zetten. Denk aan BF2 met 10 man bijvoorbeeld. Ook het emuleren van een server voor een niet nader genoemde MMORPG staat op de planning (Multi threaded btw) maar dit laatste heeft geen prioriteit.

Algemene specs:
ECS NForce4M-A (AM2)
2x 1GB PC4300 4-4-4-12
1,4TB aan schijven (3x S-ata 2x IDE)

Nu dan de proc keuzes, zoals ik die zie:
Sempron 2800+ (1,6GHz, 128kb) ~27 euro
Athlon 64 3200+ (2GHz, 512kb) ~50 euro
Athlon X2 3600+ (2Ghz, 512kb) ~62 euro

Prijs is max 75 euro. 2e hands is geen probleem, maar liever nieuw bij een van de bekendere webshops.

De afweging power v.s. prijs is nogal moelijk. Ik wil eigelijk ook nog een 500GB schijf en een DVD brander in de server hebben, wat ook weer 130 euro extra is. Opmerkingen over het geheel (ik zou dit of dat ook nog doen) zijn trouwens ook welkom.

Dus: wat zou je doen, wat zou je kopen!

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen. Ik wil een videokaart waarmee ik spellen als ‘Flight Simulator X’, het nieuwe spel ‘Colin Mcrae Dirt’ en andere race- en simulatiespellen die de komende tijd uitkomen goed kan spelen (voorbereid op toekomst).

Mij lijkt de Geforce 8800gts 640mb een mooie kaart, maar vind hem op het moment nog te duur. Ik heb gelezen dat mijn processor dan de bottleneck is, is het verstandig om een nieuwe processor (bv. de amd x2 4200+) te kopen van S939 en dus door te gaan met het huidige systeem?

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W)

Is zo’n upgrade de euro’s waard, of is de hardware verouderd en is het beter om over een half jaar mijn hele systeem te vervangen?

Mijn huidige systeem
- Asus A8N Sli Deluxe
- AMD Athlon 64 3500+
- 4 x 512 MB DDR
- Gigabyte Nvidia Geforce 6600 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je proc de bottleneck? Ja, iets. Maar laat dat je niet tegenhouden een dx10 kaart te kopen. Je X2 4200+ is echt wel voldoende om een goede performance sprong te maken.
Maarre... als je dan een 8800gts wil en geen gtx, neem dan een HD2900xt

edit: dom gelezen, je hebt nu een 3500 proc.
Misschien een 2e hands X2 erbij?

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 01-06-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiri
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02-2023
Mijn huidige Specificaties
  • AMD 3500 + venice s939
  • asus a8r-mvp
  • 2048 mb geheugen
  • 2x 320 seagate baracuda II 16mb (raid 0) + 160Gb western digital II 16 mb
  • 1600 pro 256 mb pci-e
Ik wil voor dit systeem een snellere videokaart en processor
  1. Ik dacht aan een ATI 1900XT 512 mb geheugen 180 euro
  2. en een opteron 170 x2 a 100 euro
  3. Goede koeler voor overklokken van processor 40 euro
dit zou een upgrade zijn ala 320 euro.

Is dit eeen goede upgrade?

[ Voor 4% gewijzigd door Tiri op 06-06-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binos schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:13:

• AMD Athlon XP 2400+
  • Asus A7N8X-X

Als je een lager model van het type CPU kan vinden dan moet je dat doen, mits het gewoon niet teveel kost.

Een 9800Pro is opzich prima nog voor de wat oudere games, maar een X800xt doet veel beter daarin. Je hebt tegenwoordig de X1950Pro's op AGP gebied, wat ongeveer het snelste op het moment is. De enige bottleneck zal dan je huidige CPU worden, en / of je voeding.

Je kan beter investeren in een nieuw systeem, voor hetgeen wat ik nu heb draaien was ik nog geen 400 euro kwijt (150 euro extra voor het waterkoelingsspul trouwens), en dan heb ik mijn Kast, HDD"s, DVD RW / DVD ROM enz meegenomen (+ TFT )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:13
Na een vorige upgrade naar een c2d heb ik nog het volgende in de kast liggen te verstoffen:

- AMD X2 3800 socket 939
- 1.5gb pc3200 (2x512 en 2x256)
- xfx 5200 agp videokaartje
- dvd brander (nec geloof ik)

Nu zit ik al een tijdje te denken over een upgrade voor een htpc met deze spullen.
Wat ik nog nodig zou moeten hebben is een moederbord, matx misschien ? Er zijn mobo met
onboard vga (6100 en 6150 geloof ik) is dit beter dan bijvoorbeeld de 5200 die ik heb ?
of is het beter naar een pci versie te gaan (met passend mobo uiteraard).

Verder natuurlijk nog uitbreiden met een tv-kaart, daarvoor de Hauppauge-WinTV-PVR-500MCE in aanmerking .
Een kast, ben ik nog niet uit, moet niet al te groot zijn maar wel genoeg ruimte.

Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ik heb een Acer 9101 WLMi Notebook met de volgende specs:

Moederbord: Acer Jacana (Intel i915PM/GM) Rev. B1
Processor: Intel(R) Pentium(R) M Centrino 730 1,6GHz Dothan 2MB Cache
Geheugen: 2x256MB DDR-SDRAM PC2700 Infineon
Hard Disk: 60GB Samsung 5400RPM + 200GB Western Digital 7200RPM Extern
Videokaart: PCI-Express x16 Ati Mobility Radeon X600 128MB

- De videokaart valt niet te upgraden, maar dat vind ik ook niet zo belangrijk.

- Wat ik wél wil (als dat mogelijk is) is de CPU upgraden naar een dualcore. Ik heb een beetje lopen rondzoeken naar het moederbord van mijn notebook en de maximale CPU die daarin kan, maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden.
De Intel i915 chipset.
De i915 chipset heeft officieel geen support voor 2 processoren (of dual core). Intel heeft dit waarschijnlijk er niet ingezet (of gedeactiveerd) om ervoor te zorgen dat er geen Xeon moederborden uit komen met deze chipset. Al met al jammer omdat de mensen met een i915 moederbord nu geen aantrekkelijke upgrade naar dual-core kunnen maken.
Bron: [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon
Nou, helaas dus. :(
edit:

Wat is eigenlijk de maximale CPU die ik erin kan doen, volgens mij heb ik een socket 479, niet? Never mind, dure dingetjes zie ik alweer. Of dat het verschil waard is, weet ik niet...

- Wat het geheugen betreft, dat wil ik upgraden naar 2x1GB. Gezien het feit ik PC2700 DDR moet hebben, vroeg ik mij af of ik ook gewoon PC3200 of whatever kan nemen. Ik bedoel: ik weet dat het in 'normale' pc's/desktops backwards compatible is, maar werkt dat ook hiervoor? De meeste PC3200 modules zijn namelijk een stuk goedkoper.
Wat ik me ook afvraag is of het in een laptop als de mijne het verschil merkbaar is tussen CL2 en CL3 geheugen. Iemand een idee/ervaring?

- De HD wordt ook vervangen, maar kan ik dat zelf ook doen bij een laptop? Ik het tot nu toe al mijn andere PC's zelf gebouwd met 2 vingers in de neus, maar met een laptop heb ik geen ervaring. De upgrade wordt gewoon een 5400RPM schijf met het maximaal aantal GB's beschikbaar. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 08-06-2007 11:53 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Je kunt inderdaad gewoon PC3200 gebruiken. Ik heb geen ervaring met het verwisselen van hdd's in notebooks, maar het lijkt me dat dat niet zo moeilijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
cubuz schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:38:
Na een vorige upgrade naar een c2d heb ik nog het volgende in de kast liggen te verstoffen:

- AMD X2 3800 socket 939
- 1.5gb pc3200 (2x512 en 2x256)
- xfx 5200 agp videokaartje
- dvd brander (nec geloof ik)

Nu zit ik al een tijdje te denken over een upgrade voor een htpc met deze spullen.
Wat ik nog nodig zou moeten hebben is een moederbord, matx misschien ? Er zijn mobo met
onboard vga (6100 en 6150 geloof ik) is dit beter dan bijvoorbeeld de 5200 die ik heb ?
of is het beter naar een pci versie te gaan (met passend mobo uiteraard).

Verder natuurlijk nog uitbreiden met een tv-kaart, daarvoor de Hauppauge-WinTV-PVR-500MCE in aanmerking .
Een kast, ben ik nog niet uit, moet niet al te groot zijn maar wel genoeg ruimte.

Graag advies.
Kast: Antec NSK 2400, ruim, stil en 380W.
Mobo: micro ATX met PCIe.
Grafische kaart: Nvidia 8500 passief gekoeld, voor HD spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Windows Vista Business
AMD Athlon 64+ 3000
MSI K8N Neo Platinium Nforce3
Twinmos DDR 400 2x 512 MB Geheugen
XFX Geforce 6800
Creative Soundblaster Live 5.1 Digital
Enermax Noisetaker 320W
1x WD 1200JB
2x WD 2000JB
1x WD 2000JD
NEC ND-4570A 
Floppydrive
Realtek NIC

Gebruikersdoeleinden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Downloaden
Compileren in Visual Studio 2005
Php /  Apache / FTP server draaien
DVD Films bekijken
Fotos bewerken
Videos bewerken
Muziek afspelen
Gamen; Fear, Far Cry, C&C3

Waar ben ik op het moment ontevreden over
code:
1
2
Wordt Traag als ik veel toepassingen tegelijk open heb
Traag bij het laden van alle opstart programma's na het inloggen in vista

Eigen suggesties
code:
1
Volgensmij heb ik een betere voeding met meer watts nodig voor dit systeem maar weet ik niet zeker

Budget
code:
1
Maximaal € 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:17:
Specs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Windows Vista Business
AMD Athlon 64+ 3000
MSI K8N Neo Platinium Nforce3
Twinmos DDR 400 2x 512 MB Geheugen
XFX Geforce 6800
Creative Soundblaster Live 5.1 Digital
Enermax Noisetaker 320W
1x WD 1200JB
2x WD 2000JB
1x WD 2000JD
NEC ND-4570A 
Floppydrive
Realtek NIC

Gebruikersdoeleinden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Downloaden
Compileren in Visual Studio 2005
Php /  Apache / FTP server draaien
DVD Films bekijken
Fotos bewerken
Videos bewerken
Muziek afspelen
Gamen; Fear, Far Cry, C&C3

Waar ben ik op het moment ontevreden over
code:
1
2
Wordt Traag als ik veel toepassingen tegelijk open heb
Traag bij het laden van alle opstart programma's na het inloggen in vista

Eigen suggesties
code:
1
Volgensmij heb ik een betere voeding met meer watts nodig voor dit systeem maar weet ik niet zeker

Budget
code:
1
Maximaal € 200.
Als het nu stabiel draait hen je echt geen andere voeding nodig. Ik zou er 1gb extra geheugen in doen. Ik heb een vergelijkbare config en ga binnekort ook van 1gb naar 2gb. Pricewatch Met het geld wat je over hebt kun je evt nog een voeding kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:06

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Wat ik nu heb:

Zwarte Lian-li kast
AMD 3500+
2x 512 mb ddr 400 twinmos
asus a8n-sli mobo
XFX 7800 GTX oc'd
40 gig raptor schijf met windows vista ultimate
250 gig seagate schijf
Tagan 480 Watt voeding

Als ik onder vista een 720p film kijk schokt hij als een gek, ook merk ik dat de programma's soms erg lang laden. Onder xp kan ik een 720p film makkelijk kijken maar een 1080p film word wat trager.

Als ik er 2x 512 MB of 2x 1GB erbij doet, zou ik dan van mijn problemen af zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Marrruuuk schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:45:
Als ik onder vista een 720p film kijk schokt hij als een gek, ook merk ik dat de programma's soms erg lang laden. Onder xp kan ik een 720p film makkelijk kijken maar een 1080p film word wat trager.

Als ik er 2x 512 MB of 2x 1GB erbij doet, zou ik dan van mijn problemen af zijn?
Je kan misschien nVidia Purevideo proberen. Hiermee kan je je grafische kaart mee laten helpen bij het decoderen van HD content. Volgens het lijstje op de nVidia website wordt de 7800GTX in ieder geval ondersteund. Kijk ook eens hier: Purevideo support pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Vista verbruikt meer geheugen. Je hebt 1gb intern geheugen, dat voldoet prima in XP maar met Vista wordt het dan toch wat krap. Daarom merk je een duidelijk verschil in performance. Meer geheugen zou de oplossing moeten zijn.

Aan de rest van je systeem ligt het in ieder geval niet, dat moet dit soort dingen makkelijk aankunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door B-Buster op 10-06-2007 12:55 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik zou graag een nieuw moederbord willen kopen ik denk aan een Asus P5W DH Deluxe of een Asus P5N-E SLI of een ander moederbord waarmee ik video's kan monteren en ook mee kan gamen..

ik wil er ongeveer €180 aan mag ook iets meer zijn..

Mijjn systeem

CPU Type Unknown, 1657 MHz (10 x 166)
Moederbordnaam Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (07/22/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Video kaart RADEON X800 Series (256 MB)
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:27

_Apache_

For life.

Kleine opmerking naar de mods: Ik hoop dat dit het juiste topic is om deze vraag in te stellen, zo niet, mijn excuses zal voortaan beter opletten..

Mijn vragen komen naar voren in de 'Opmerkingen'

Huidige systeem :

Intel Celeron 1Ghz ( @ 1070 Mhz ) met Arctic cooler 3
Asus CUSCL-2
SoDimm 2 * 256 Mb
Nvidia GeForce 4 Mx 440 ( 64 mb )
Seagate Barracuda 7200.10 500 Gb 16mb cache ATA133
Maxtor DiamondMax 10 8 mb cache 200 Gb + 120 gb

Wensen :
  1. Mijn oude systeem was zeer stil ( < 30 dBa ) en vind het ook zeker prettig dat het nieuwe systeem niet te luidruchtig word.
  2. Betere monitor ( oud 17" CRT scherm, eventuele combinatie mogelijk? Zie vraag 3 )
Taken :
All round multimedia systeem.

FTP, Downloaden, sporadisch gamen maar vooral multimedia ( dvd branden, bewerken, video bewerking en office taken. )

Het oude systeem gaat zijn rol vervullen als server ( FTP, file, printer en HTTP )

Eigen zoektocht
Als basis heb ik de BBG van mei 2007 genomen met als type een multimedia systeem, hier heb ik mijn wensen op aangepast.

Nieuwe systeem tot nu toe :

Proc : Intel C2D E6420
Mobo : Gigabyte GA 965 DS3, Intel P965
CPU koeler : Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Geheugen: Kingston : 2 * 1 GB PC 5300 CL5
Videokaart : MSI GeForce 8600 GTS
HDD : Seagate barracuda 7200.10 500 GB ( niet de oude, maar dan sata 2 )
Behuizing : Antac LifeStyle Sonata 2

Opmerkingen:
Zoals je al aan men oude systeem kan zien ben ik een tijdje uit pc hardware-land geweest, so bear with me als ik iets niet begrijp of vraag om extra uitleg.
  1. Je kunt ook zien dat men oude systeem voldoende opslag heeft. Maar is het met het oog op de performance is het wel wenselijk om een betere hdd( lees sata 2 ) te gebruiken.?! Het moederbord ondersteund wel een IDE schijf, maar wat zou de hoeveelheid snelheids verlies zijn ivt een sata2 schijf?
  2. Is het mogelijk om mijn oude 5.1 geluidskaart mee te nemen, ik zie dat het moederbord wel het type slot ondersteund, maar hoe zit het met drivers ( directx 9 onder vista ? )
  3. Zijn er videokaart die ook nog een ouder beeldscherm kunnen ondersteunen, zodat ik mijn oude ( 4:3) scherm kan blijven gebruiken voor office toepassingen en een nieuw scherm als 'bioscoopscherm' kan gebruiken
Budget :
Totale systeem 1200-1300 eur.

Alvast bedankt en vriendelijke groet!

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:13
Mijn broertje wou graag zijn pc upgraden zodat hij wat nieuwere games kan spelen. veder gebruikt hij hem alleen voor games en een beetje huiswerk. dua geen rarren/xvid//photoshop

dit is zijn huidige systeem

AMD Ahtlon XP 1800+
256 MB PC 2700 DDR geheugen
Aopen MX4000 64 MB graka
Chaintek moederbord 2x USB AGP 4x (type weet ik zo even niet)
20+10 GB HD

we wilden het vervangen door deze onderdelen

zijn buget is tussen de 200-300 euro

AMD X2 4800+ 118.80
MSI K9N Neo-F 61.15
Seagate 7200.10 320 GB 16 MB cache 68.10

het geheugen en de videokaart koopt hij van mij over voor 55.00

ik zit een beetje te twijfelen over het moederbord. heeft iemand
daar nog suggesties voor.

of andere opmerkingen dan hoor ik dat graag.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:21:
Hoi ik zou graag een nieuw moederbord willen kopen ik denk aan een Asus P5W DH Deluxe of een Asus P5N-E SLI of een ander moederbord waarmee ik video's kan monteren en ook mee kan gamen..

ik wil er ongeveer €180 aan mag ook iets meer zijn..

Mijjn systeem

CPU Type Unknown, 1657 MHz (10 x 166)
Moederbordnaam Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (07/22/04)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Video kaart RADEON X800 Series (256 MB)
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
Lees de topicstart + waarschuwing nog eens door.
_Apache_ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:29:
Kleine opmerking naar de mods: Ik hoop dat dit het juiste topic is om deze vraag in te stellen, zo niet, mijn excuses zal voortaan beter opletten..

Mijn vragen komen naar voren in de 'Opmerkingen'

Huidige systeem :

Intel Celeron 1Ghz ( @ 1070 Mhz ) met Arctic cooler 3
Asus CUSCL-2
SoDimm 2 * 256 Mb
Nvidia GeForce 4 Mx 440 ( 64 mb )
Seagate Barracuda 7200.10 500 Gb 16mb cache ATA133
Maxtor DiamondMax 10 8 mb cache 200 Gb + 120 gb

Wensen :
  1. Mijn oude systeem was zeer stil ( < 30 dBa ) en vind het ook zeker prettig dat het nieuwe systeem niet te luidruchtig word.
  2. Betere monitor ( oud 17" CRT scherm, eventuele combinatie mogelijk? Zie vraag 3 )
Taken :
All round multimedia systeem.

FTP, Downloaden, sporadisch gamen maar vooral multimedia ( dvd branden, bewerken, video bewerking en office taken. )

Het oude systeem gaat zijn rol vervullen als server ( FTP, file, printer en HTTP )

Eigen zoektocht
Als basis heb ik de BBG van mei 2007 genomen met als type een multimedia systeem, hier heb ik mijn wensen op aangepast.

Nieuwe systeem tot nu toe :

Proc : Intel C2D E6420
Mobo : Gigabyte GA 965 DS3, Intel P965
CPU koeler : Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Geheugen: Kingston : 2 * 1 GB PC 5300 CL5
Videokaart : MSI GeForce 8600 GTS
HDD : Seagate barracuda 7200.10 500 GB ( niet de oude, maar dan sata 2 )
Behuizing : Antac LifeStyle Sonata 2

Opmerkingen:
Zoals je al aan men oude systeem kan zien ben ik een tijdje uit pc hardware-land geweest, so bear with me als ik iets niet begrijp of vraag om extra uitleg.
  1. Je kunt ook zien dat men oude systeem voldoende opslag heeft. Maar is het met het oog op de performance is het wel wenselijk om een betere hdd( lees sata 2 ) te gebruiken.?! Het moederbord ondersteund wel een IDE schijf, maar wat zou de hoeveelheid snelheids verlies zijn ivt een sata2 schijf?
  2. Is het mogelijk om mijn oude 5.1 geluidskaart mee te nemen, ik zie dat het moederbord wel het type slot ondersteund, maar hoe zit het met drivers ( directx 9 onder vista ? )
  3. Zijn er videokaart die ook nog een ouder beeldscherm kunnen ondersteunen, zodat ik mijn oude ( 4:3) scherm kan blijven gebruiken voor office toepassingen en een nieuw scherm als 'bioscoopscherm' kan gebruiken
Budget :
Totale systeem 1200-1300 eur.

Alvast bedankt en vriendelijke groet!
Dit is gewoon een nieuw systeem, dus opzich kun je daar prima een nieuw topic voor aanmaken.
Wat betreft je vragen...
1. Qua performance zal IDE of Sata weinig uitmaken. De doorvoersnelheid hiervan is genoeg voor de meeste hdd's. Persoonlijk vind ik het zonde om zo'n hdd niet mee te nemen naar een nieuw systeem. Let wel op dat nieuwere mobo's vaak slechts 1 IDE kanaal hebben. Volgens mij is dit bij de meeste zo niet alle P965 bordjes zo. Dat betekent dat je in totaal maar 2 IDE's devices aan kunt sluiten. 2x een optical drive gaat dus niet lukken (of je moet een nieuwe kopen die Sata is, wat overigens niet erg duur is)
2. Kijk even of er drivers voor Vista zijn. Dat is alles.
3. Aannemende dat je oude scherm VGA heeft, kun je die gewoon blijven gebruiken, eventueel met een convertertje.
Davidshadow13 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 07:35:
Mijn broertje wou graag zijn pc upgraden zodat hij wat nieuwere games kan spelen. veder gebruikt hij hem alleen voor games en een beetje huiswerk. dua geen rarren/xvid//photoshop

dit is zijn huidige systeem

AMD Ahtlon XP 1800+
256 MB PC 2700 DDR geheugen
Aopen MX4000 64 MB graka
Chaintek moederbord 2x USB AGP 4x (type weet ik zo even niet)
20+10 GB HD

we wilden het vervangen door deze onderdelen

zijn buget is tussen de 200-300 euro

AMD X2 4800+ 118.80
MSI K9N Neo-F 61.15
Seagate 7200.10 320 GB 16 MB cache 68.10

het geheugen en de videokaart koopt hij van mij over voor 55.00

ik zit een beetje te twijfelen over het moederbord. heeft iemand
daar nog suggesties voor.

of andere opmerkingen dan hoor ik dat graag.
Lees de topicstart + waarschuwing nog eens door. Wat zijn precies je vragen, waarom twijfel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Intel Pentium 4 Processor 3.0 Ghz (Hyperthreading)
  • Radeon 9800 Series - Hercules
  • Seagate 120 GB HD @ 7400 rpm / 16 MB cache
  • 2 latjes van 256 MB geheugen
PC ging een tijdje terug heel goed, maar de laatste tijd blijft hij traag werken, zelfs na een format. Ik heb al een geheugentest (MemTest 86) gedraaid, een harde schijf benchmark (HD Tach) en een performance test en burn in. Ik begin het bos niet meer te zien door de bomen.

Ik had gedacht aan een geheugenupgrade te doen, maar ben niet zeker of dit het geld waard is. Wat is jullie idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@RoD:

Bedankt voor je reactie..

1. Ik zag dat dat specifieke moederbord 1 IDE aansluiting had, dus die kan dan gewoon mee..
2. Ok!
3. Is dit werkelijkwaar zo makkelijk? Ik had veelste moeilijk gedacht..
verhip, inderdaad, http://tweakers.net/price...GA-Converter-prijzen.html , ik dacht dat het met VGA ( lees analoog ) naar DVI ( lees digitaal ) redelijk moeilijk was om te converten. Bedankt voor het antwoord..

K hoorde trouwens goede reacties over het RAM geheugen en met het oog op de toekomst zit ik toch te twijfelen om er een reepje bij te doen, verder nog suggesties?

@ Flokky:

Speedfan al is geprobeerd? Wellicht zijn er componenten die warmer worden dan noodzakelijk, hoge temperatuur is teruglopende prestaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:34

Raphaelo

boeiend!!

Ik kan een deel van mijn oude systeem ruilen met iemand, ik wilde even weten of dit veel uit zal maken qua performance.

Ik heb nu:

P4, 3.0 ghz@ 3.3 ghz (processor kan niet hoger in dit moederbord)
1GB DDR2 667@533 (komt door moederbord)
Asus P5PL2
Ati X1950GT

Ik kan mijn moederbord en processor omruilen (met enige bijbetaling) met iemand die ik ken voor dit:

GigaByte GA-MA69G-S3 AM2 (zou dit bord goed kunnen overklokken, of moet ik dan aan duurdere borden denken?)
AMD Athlon 64 X2, 3800+ (65w)

Ik speel voornamelijk games als Tes4 en supcom, gaat dit mijn performance omhoog helpen?

(vooral in oblivion hebt ik denk ik een cpu bottleneck, op 640x480 met alles behalve fading sliders op low heb ik nog steeds lage framerates,)

EDIT: @Flokky, die geheugen upgrade zal de snelheid van je computer zeker doen toenemen, 512 MB is gewoon best weinig vandaag de dag, welk OS heb je? in windows xp gaat het nog, maar in vista is het echt te weinig...

[ Voor 35% gewijzigd door Raphaelo op 18-06-2007 00:07 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:51:
  • Intel Pentium 4 Processor 3.0 Ghz (Hyperthreading)
  • Radeon 9800 Series - Hercules
  • Seagate 120 GB HD @ 7400 rpm / 16 MB cache
  • 2 latjes van 256 MB geheugen
PC ging een tijdje terug heel goed, maar de laatste tijd blijft hij traag werken, zelfs na een format. Ik heb al een geheugentest (MemTest 86) gedraaid, een harde schijf benchmark (HD Tach) en een performance test en burn in. Ik begin het bos niet meer te zien door de bomen.

Ik had gedacht aan een geheugenupgrade te doen, maar ben niet zeker of dit het geld waard is. Wat is jullie idee hierover?
Mijn idee is dat je de topicstart + waarschuwing het best nog eens door kunt lezen :)
Raphaelo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:05:
Ik kan een deel van mijn oude systeem ruilen met iemand, ik wilde even weten of dit veel uit zal maken qua performance.

Ik heb nu:

P4, 3.0 ghz@ 3.3 ghz (processor kan niet hoger in dit moederbord)
1GB DDR2 667@533 (komt door moederbord)
Asus P5PL2
Ati X1950GT

Ik kan mijn moederbord en processor omruilen (met enige bijbetaling) met iemand die ik ken voor dit:

GigaByte GA-MA69G-S3 AM2 (zou dit bord goed kunnen overklokken, of moet ik dan aan duurdere borden denken?)
AMD Athlon 64 X2, 3800+ (65w)

Ik speel voornamelijk games als Tes4 en supcom, gaat dit mijn performance omhoog helpen?

(vooral in oblivion hebt ik denk ik een cpu bottleneck, op 640x480 met alles behalve fading sliders op low heb ik nog steeds lage framerates,)
Benchmarks gelezen + aanbevolen systeemspecs van die spellen bekeken? Die zijn voor dit soort vraagjes bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige Specs:

AMD Athlon XP 2400+
Gigabyte GA-7N400-L
nVIDIA nForce2 Ultra 400
1024 MB (DDR SDRAM) (2x 512)
Ati Radeon 9600 XT 128
Samsung 160GB hardeschijf
Iiyama S900MT1 [19" CRT]

Wat ik ermee ga doen?

Gebruik mijn pc op dit moment vooral voor het internetten, schoolwerk, foto shows maken (Proshow) en games.
De spellen die ik dan vooral speel zijn Pes6, MTW II en FM2007.
Mijn doel is om met deze upgrade toch weer een paar jaar vooruit te kunnen 2 jaar op z'n minst. Het is voor mij niet een pre om de games 2 jaar lang op high settings te spelen. Ben van plan om hierna dan voor een nieuw scherm te sparen waarschijnlijk een 19 inch widescreen weet nog niet welke. Dus de videokaart moet de resolutie 1440*900 aankunnen.

Mijn budget is max €350

Ik wil mijn budget vooral besteden aan een nieuwe processor, moederbord, grafische kaart en voeding. (geheugen heb ik al gekocht omdat de prijzen een paar weken gewoon laag waren) (G.Skill 5400 1GB)

Wat had ik zelf in gedachten?

Cpu: Amd Athlon X2 3600 €58
Mobo: Biostar Tforce 550 €60
Cpu Koeler: Artic Cooling Freezer 64 Pro €17
Casefans: 3x Nexus 120MM Case Fan €27
Voeding: Huntkey LW-6450HG €38
Videokaart: ATI 1950Pro of ATI 2600 serie of Nvidia 8600GT(S?)

Kom uit op ongeveer €200 exclusief videokaart.
Probeer het meeste te bestellen bij Azerty.

De cpu wil ik gaan overclocken naar ongeveer 2.5 Ghz of iets meer maar zeker niet tot de limiet.

Vragen:

Welke videokaart zou ik nou het beste kunnen nemen? Een voordeel van de 1950Pro is dat hij op dit moment gewoon nog goed presteert maar geen directx 10 ondersteunt. De andere 2 kunnen dat wel maar presteren minder en het is nog niet zeker of ze bij directx10 veel beter presteren mijn lichte voorkeur gaat uit nu naar een 1950Pro kopen en over 2 jaar een directx10 kaart kopen goede keus?

Zou dit systeem ongeveer 2 jaar meekunnen?

Over ongeveer een maand gaan de prijzen van de intel omlaag zou het beter zijn om daarop te wachten? En dan te gaan voor een E4300 en een DS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik wil mijn amd xp gaan upgraden naar C2D
Nou wil ik alleen mijn cpu/mb en geheugen upgraden.
Welke MB is hier het meest geschikt voor, aangezien de meeste 775 borden alleen s-ata hebben volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
  • Laatst online: 07-09-2024
Hier kan niemand wat mee. Vertel wat over je huidige systeem? Wat is er mis mee? Wat betreft je nieuwe systeem: Budget? Wat ga je ermee doen? Heb je voorkeur voor merken/winkels? Lees voortaan eerst de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
sander817 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:54:
Welke MB is hier het meest geschikt voor, aangezien de meeste 775 borden alleen s-ata hebben volgens mij
Je bedoelt waarschijnlijk een bord met 2 IDE aansluitingen.
Alle NForce 650 borden hebben die. De MSI P6N Platinum is een van de beste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
  • Arctic Cooling Silentium T2 350W zilver - Fabrikant
  • MSI K8N Neo4 Platinum, nForce 4 Ultra - Fabrikant, Pricewatch
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W) - Pricewatch
  • Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940) - Pricewatch, Fabrikant
  • GeIL Value Dual Channel 2 x 512 MB PC3200 DDR, CL 2.5 8-4-4 (Sommige sites zeggen 4-4-8, op de reepjes staat 4-4-8) - Pricewatch
  • 2 x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB) - Pricewatch
  • M-Audio Audiophile 2496(op dit moment niet actief, nog geen drivers voor Vista :'( ) - Fabrikant
  • Videokaart is er een ASUS. Windows zegt dat het een Radeon uit de X300/X550 serie. Volgens mij heeft 'ie 128 MB (hyper?)memory. Kan er niet achter komen welke het precies is, heb ook al plaatjes vergeleken 8)7
  • Windows Vista Home Premium (alle grafische effecten uit)
Ik gebruik de PC vooral voor Office (2007), Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en soms Indesign. Op dit moment doe ik het niet zoveel meer, maar ik ga in de toekomst weer bezig met elektronisch muziek produceren, mijn weapons of choice daarvoor zijn Adobe Audition, Cubase en Madtracker (wat minder bekend). Daarnaast wordt er nog geïnternet, en ben ik een fervent multitasker. Ik heb dus vaak tegelijk Firefox met 5 tabbladen, Winamp en één (of twee) van de bovengenoemde grafisch design programma's tegelijk open. Of meer.

Ik vind dat mijn PC er behoorlijk lang over doet om op te starten, en ook sommige programma's doen daar gewoon lang over. Dat gaat op je zenuwen werken. Ook duurt het overschakelen van het ene naar het andere venster soms erg lang. Ik wil gewoon weer lekker met van alles en nog wat bezig zonder dat ik me erger aan m'n PC.

Ik heb al bedacht dat ik sowieso een nieuwe videokaart wil, zonder gedeeld geheugen had ik gedacht. Ik vind de markt voor videokaarten erg ontransparant, en vind het dus moeilijk om te bepalen wat wel en niet goed is. Er zijn er zo veel! Tot nu toe is mijn oog gevallen op twee Club3D kaarten, de X1550 (256 MB) en de X1550 Silent (512 MB). Deze kaarten lijken mij veel 'bang for my buck' te geven. Ik weet het alleen niet zeker, ik ben gewoon niet thuis in videokaarten.

Ook heb ik gekeken naar een nieuwe processor. Ik ben best gecharmeerd van het hele dual core idee, en ik zag dat ik al een Opteron 170 (2x2.0 GHz, 2MB cache, 110 W Boxed) voor €102,40 kan krijgen. Voor ietsje meer kan ik 'm gewoon in m'n woonplaats) ophalen. Ik twijfel wel over een aantal dingen. Ten eerste, heeft dit wel zin voor mij? M'n huidige processor loopt op 1,8 GHz, en kan ongetwijfeld worden overgeclockt als ik me daar wat in zou verdiepen (met desnoods een nieuwe fan). Aan de andere kant kan deze Opteron volgens een review ook nog behoorlijk overgeclockt worden. Ten tweede, moet ik dan m'n huidige fan inleveren? Ik ben er wel op gesteld, hij is lekker stil. Aan de andere kant, misschien is de fan die met de processor meekomt dat ook wel. Dat zou ik niet weten.

Ik heb ook nog nagedacht over extra geheugen. Zoals gezegd heb ik nu 2 x 512 MB in dual channel. Ik zou er nog eenzelfde kit bij kunnen kopen (is nog te vinden), maar zoals ik in dit artikel las heeft dat vrij weinig zin. Sterker nog, 2 x 2 x 512 MB presteert volgens de schrijver soms zelfs slechter dan gewoon 2 x 512 MB. Of zijn jullie ervaringen anders?

Ik kan voor de upgrade +/- €200 vrijmaken. Daarvoor kan ik in ieder geval één van bovengenoemde videokaarten kopen en de ook al eerder genoemde processor.

Kort samengevat hink ik op drie benen (knap he? ;) ): nieuwe videokaart, nieuwe processor of nieuw geheugen. Of misschien een combinatie. Wat denk jij dat het meest zinnig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:38:
Vragen:

Welke videokaart zou ik nou het beste kunnen nemen? Een voordeel van de 1950Pro is dat hij op dit moment gewoon nog goed presteert maar geen directx 10 ondersteunt. De andere 2 kunnen dat wel maar presteren minder en het is nog niet zeker of ze bij directx10 veel beter presteren mijn lichte voorkeur gaat uit nu naar een 1950Pro kopen en over 2 jaar een directx10 kaart kopen goede keus?
Voordat DX10 games mainstream zijn, is jou systeem alweer te verouderd om er echt gebruik van te maken. Een DX10 kaart kopen lijkt mij zeker niet zinvol genoeg om er extra geld voor uit te geven of prestatie voor in te leveren.
Zou dit systeem ongeveer 2 jaar meekunnen?
Ik verwacht dat de nieuwste games over 2 jaar niet super meer zullen draaien op je pc. Speelbaar zullen ze nog wel zijn, verwacht ik. Het is maar net waar je genoegen mee wilt nemen.
Over ongeveer een maand gaan de prijzen van de intel omlaag zou het beter zijn om daarop te wachten? En dan te gaan voor een E4300 en een DS3?
Je kunt altijd wel blijven wachten, echter, als jij kúnt wachten, tsja waarom dan niet. Puur persoonlijk deze keus.
Hier kunnen we echt niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
walterego schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:27:
  • Arctic Cooling Silentium T2 350W zilver - Fabrikant
  • MSI K8N Neo4 Platinum, nForce 4 Ultra - Fabrikant, Pricewatch
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, 400MHz Bus, 67W) - Pricewatch
  • Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940) - Pricewatch, Fabrikant
  • GeIL Value Dual Channel 2 x 512 MB PC3200 DDR, CL 2.5 8-4-4 (Sommige sites zeggen 4-4-8, op de reepjes staat 4-4-8) - Pricewatch
  • 2 x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, ATA133, 8MB) - Pricewatch
  • M-Audio Audiophile 2496(op dit moment niet actief, nog geen drivers voor Vista :'( ) - Fabrikant
  • Videokaart is er een ASUS. Windows zegt dat het een Radeon uit de X300/X550 serie. Volgens mij heeft 'ie 128 MB (hyper?)memory. Kan er niet achter komen welke het precies is, heb ook al plaatjes vergeleken 8)7
  • Windows Vista Home Premium (alle grafische effecten uit)
Ik gebruik de PC vooral voor Office (2007), Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en soms Indesign. Op dit moment doe ik het niet zoveel meer, maar ik ga in de toekomst weer bezig met elektronisch muziek produceren, mijn weapons of choice daarvoor zijn Adobe Audition, Cubase en Madtracker (wat minder bekend). Daarnaast wordt er nog geïnternet, en ben ik een fervent multitasker. Ik heb dus vaak tegelijk Firefox met 5 tabbladen, Winamp en één (of twee) van de bovengenoemde grafisch design programma's tegelijk open. Of meer.

Ik vind dat mijn PC er behoorlijk lang over doet om op te starten, en ook sommige programma's doen daar gewoon lang over. Dat gaat op je zenuwen werken. Ook duurt het overschakelen van het ene naar het andere venster soms erg lang. Ik wil gewoon weer lekker met van alles en nog wat bezig zonder dat ik me erger aan m'n PC.

Ik heb al bedacht dat ik sowieso een nieuwe videokaart wil, zonder gedeeld geheugen had ik gedacht. Ik vind de markt voor videokaarten erg ontransparant, en vind het dus moeilijk om te bepalen wat wel en niet goed is. Er zijn er zo veel! Tot nu toe is mijn oog gevallen op twee Club3D kaarten, de X1550 (256 MB) en de X1550 Silent (512 MB). Deze kaarten lijken mij veel 'bang for my buck' te geven. Ik weet het alleen niet zeker, ik ben gewoon niet thuis in videokaarten.

Ook heb ik gekeken naar een nieuwe processor. Ik ben best gecharmeerd van het hele dual core idee, en ik zag dat ik al een Opteron 170 (2x2.0 GHz, 2MB cache, 110 W Boxed) voor €102,40 kan krijgen. Voor ietsje meer kan ik 'm gewoon in m'n woonplaats) ophalen. Ik twijfel wel over een aantal dingen. Ten eerste, heeft dit wel zin voor mij? M'n huidige processor loopt op 1,8 GHz, en kan ongetwijfeld worden overgeclockt als ik me daar wat in zou verdiepen (met desnoods een nieuwe fan). Aan de andere kant kan deze Opteron volgens een review ook nog behoorlijk overgeclockt worden. Ten tweede, moet ik dan m'n huidige fan inleveren? Ik ben er wel op gesteld, hij is lekker stil. Aan de andere kant, misschien is de fan die met de processor meekomt dat ook wel. Dat zou ik niet weten.

Ik heb ook nog nagedacht over extra geheugen. Zoals gezegd heb ik nu 2 x 512 MB in dual channel. Ik zou er nog eenzelfde kit bij kunnen kopen (is nog te vinden), maar zoals ik in dit artikel las heeft dat vrij weinig zin. Sterker nog, 2 x 2 x 512 MB presteert volgens de schrijver soms zelfs slechter dan gewoon 2 x 512 MB. Of zijn jullie ervaringen anders?

Ik kan voor de upgrade +/- €200 vrijmaken. Daarvoor kan ik in ieder geval één van bovengenoemde videokaarten kopen en de ook al eerder genoemde processor.

Kort samengevat hink ik op drie benen (knap he? ;) ): nieuwe videokaart, nieuwe processor of nieuw geheugen. Of misschien een combinatie. Wat denk jij dat het meest zinnig is?
Voor jou eisen is processorkracht belangrijker dan grafische kracht. Een nieuwe processor lijkt me dus een logische gedachte. Verder is 2GB geheugen ook geen overbodige luxe waarbij ik denk dat de kwantiteit van het geheugen voor de snelheid gaat. Met Photoshop en dergelijke programma's zit je geheugen vrij snel vol. Ik denk dat je het in die hoek zeker moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ten eerste wil ik kwijt dat ik, afgezien ik af en toe redelijk kan meepraten, geen "echte tweaker" ben. Ik durf best m'n kast open te maken en er wat aan te sleutelen, maar als ik hier want rondneus laten alle termen, afkortingen en het vakjargon me behoorlijk duizelen.

Mijn probleem: Ik heb het voor elkaar gekregen mijn videokaart te slopen, er heeft een kabeltje knel gezeten tijdens het sluiten van de kast. Resultaat, het niet goed (lees ronduit vernakt) weergeven van pictogrammen, muisaanwijzers en het belangrijkste...games en films. Dit betekent dat ik er aan moet geloven, een upgrade. Staat al een tijd op m'n verlanglijstje maar het ontbreken van de nodige expertise (ook na grondig neuzen op deze site/dit forum) en de enorme hoeveelheid mogelijkheden, wakkerden de twijfel aan. Goed, ter zake....

Mijn huidige systeem:

• Dell Dimension 8300 Intel Canterwood i875P/E7210 Chipset
  • Intel Pentium 4, 2600 MHz (2 CPU's)
  • 1,5 GB RAM (2 x 256MB 1x 1GB)
  • Ati Radeon 9800 128mb

De rest (audio e.d) is volgens mij niet echt noodzakelijk voor mijn wensen. Op aanvraag.

Waar ik mijn systeem voor gebruik
- Games ( o.a BF2, C&C Tiberium Wars, CoH, STALKER, HL2 en straks World in Conflict en wellicht Crysis)
- Office
- Internet
- Creative Suit
- Sporadisch kijken van een film en luisteren van muziek.

Mijn huidige systeem trekt (trok) dit aardig tot goed op medium/high/soms very high settings.

Wat ik wil:

Mijn voornaamste wens is een nieuwe videokaart. Type kan ik niet echt noemen, ook niet na het nodige speur- en graafwerk. Na het nodige gelezen te hebben besloten het liefst over te stappen van ATI naar nVidea. DX10 ondersteuning zou ook handig zijn. De reden waarom ik geen type kan noemen is dat termen als pipelines, cache en de rest me weinig tot niks zeggen.

Mijn lijstje (met pijn en moeite bij elkaar geschraapt)

MB: Asus P5N-E SLI (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6420
Videokaart weet ik dus nog niet helemaal maar mogelijkheden zijn:
- Asus EN8600GT SILENT/HTDP
Het liefst een DX10 kaart dus...
Wellicht wordt het geheugen nog uitgebreidt maar dat gaat wel lukken.

De grote vraag: Wat raden jullie mij aan?

Budget ligt tussen de 3 en 400 euro.

Ik hoop op kundig, maar niet al te ingewikkeld advies. 8)7

Alvast mijn excuses als ik hier verkeerd zit, en jullie me liever doorverwijzen naar een computer-noob-site, om maar een paar "termen" te combineren. Ik besef namelijk dat ik mezelf momenteel niet bepaald neerzet als expert...

Als jullie verder nog vragen hebben of dingen willen weten, zie ik het wel.

Alvast bedankt en vriendelijke groet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterego
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02 22:23
RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:39:
[...]

Voor jou eisen is processorkracht belangrijker dan grafische kracht. Een nieuwe processor lijkt me dus een logische gedachte. Verder is 2GB geheugen ook geen overbodige luxe waarbij ik denk dat de kwantiteit van het geheugen voor de snelheid gaat. Met Photoshop en dergelijke programma's zit je geheugen vrij snel vol. Ik denk dat je het in die hoek zeker moet zoeken.
Bedankt voor je reactie. Je hebt wel een punt. Die grafische kaart wil ik eigenlijk sowieso doen, dus die had ik misschien even buiten het verhaal moeten houden. Dan vraag ik me nog wel af of die opteron 2x2.0 GHz verschil zal maken tegenover mijn Athlon64 1.8 GHz. Kan iemand hier iets over zeggen?

Ook iemand ervaring met 2 x 2 x 512 MB in dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:44
Begrijp ik goed dat jij een complete videokaart wilt vervangen omdat een kabeltje geknakt is?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat vind ik ook een beetje vreemd. Wat voor kabeltje is dat precies? Ik kan me niet voorstellen dat het niet vervangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:14:
Dat vind ik ook een beetje vreemd. Wat voor kabeltje is dat precies? Ik kan me niet voorstellen dat het niet vervangbaar is.
Dat hebben jullie, uit het verhaal, inderdaad goed begrepen. Ik had er bij moeten vermelden dat het een keer tijd wordt voor een update, omdat deze kaart toch al tamelijk "oud" is. Het systeem voldoet niet meer aan de eisen die ik er aan stel ( ja, ik ben best wel een graphic whore... :P ), en ik wil een beetje met de tijd mee gaan. het beestje is al 3 à 4 jaar oud dus het wordt tijd voor vernieuwing. Zoals al eerder vermeld speel ik best veel games, en er komen een paar interessante titels aan die ik wel op hoge setting wil spelen. Excuses voor het, eventuele, misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:32:
[...]

Dat hebben jullie, uit het verhaal, inderdaad goed begrepen. Ik had er bij moeten vermelden dat het een keer tijd wordt voor een update, omdat deze kaart toch al tamelijk "oud" is. Het systeem voldoet niet meer aan de eisen die ik er aan stel ( ja, ik ben best wel een graphic whore... :P ), en ik wil een beetje met de tijd mee gaan. het beestje is al 3 à 4 jaar oud dus het wordt tijd voor vernieuwing. Zoals al eerder vermeld speel ik best veel games, en er komen een paar interessante titels aan die ik wel op hoge setting wil spelen. Excuses voor het, eventuele, misverstand.
Aha, kijk :)
Even in het algemeen: Je hoeft maar bar weinig van hardware en termen te weten om een goed systeem samen te kunnen stellen. Weet wat je eisen zijn, wat de individuele onderdelen doen... en allerbelangrijkste: lees benchmarks en vergelijk prijzen..

Goed, je systeem... DX10 lijkt mij geen zinvolle eis. Tegen de tijd dat DX10 mainstream is, is je systeem alweer teveel verouderd om er echt gebruik van te maken. Verder zul je sowieso geheugen moeten kopen aangezien DDR2 vereist is voor je nieuwe systeem. Dat gaat dus ook een behoorlijke hap uit je budget nemen, 2GB lijkt me toch wel gewenst.
Waarom trouwens een SLI-bord? Dat is imo een beetje onzinnig. Daar valt nog wel enkele euro's op te besparen.
Je eisen qua games zijn vrij hoog, en met je huidige setup kun je maar weinig onderdelen meenemen. Ik vraag me ook af of de voeding wel voldoende gaat zijn. Ik vrees dat je over je budget heen moet gaan zitten om een leuk evenwichtig systeem samen te kunnen stellen. Of je moet met minder tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Huidige Specs

Asus A8V Deluxe
AMD 64 3500 Venice @ stock
Asus X800 pro/td (AGP)
OCZ Modstream 450 watt
1GB x 2 Kingston pc3200
Maxtor 120 gig.
WD 160 gig.
WD Mybook Essential 250 gig.
Floppy Drive
Sony CD-R / DVD Combo

Gebruikersdoeleinden

Gamen, veel UT2004 en niet al te nieuwe spellen bijv. C&C generals enz.
Downloaden / Uploaden
films kijken
Heel veel rarren

Waar ben ik nu ontevreden over

Traag bij veel toepassingen open
(un)Rarren mag wel wat sneller gaan vind ik!
Sommige games draaien gewoon niet meer lekker

Eigen suggesties

Aangezien ik die 2 gig. kingston net gekocht heb wil ik eigenlijk nog niet over naar DDR-2.
Mijn videokaart zou ik eigenlijk wel willen vervangen voor een PCI-E variant, wellicht iets sneller....maar persoonlijk denk ik dat het budget dit niet toelaat.
Zelf zat ik te denken aan een X2 4200 o.i.d. als nieuwe processor.
Ik had bedacht dat het een optie zou om een ASrock moederbord te nemen met AGP en PCI-E. Zodat ik nog even met m'n X800 pro door kan totdat er genooeg geld is voor een nieuwe PCI-E GPU. Persoonlijk heb ik alleen geen ervaring met ASrock

Budget
Rond de 200 / 250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een dual core kan zeker handig zijn als je veel tegelijk doet. 2GB geheugen lijkt me inderdaad wel voldoende. Die videokaart past prima bij de rest van het systeem, dus die zou ik niet upgraden. Bovendien zit je -inderdaad- aan AGP vast. Ik zou alleen de processor upgraden om wat meer processorkracht te hebben bij mutitasken, en de rest laten voor wat het is. Dan kun je als je weer eens wilt upgraden naar een nieuw socket + nieuw geheugen + PCI-E kaart gaan. Het probleem hier is namelijk een beetje dat al je hardware van een vorige generatie is. Vandaar dat ik het persoonlijk een beetje zonde vindt nog veel geld te investeren in hardware die eigenlijk al geen toekomst meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:44:
[...]

Aha, kijk :)
Even in het algemeen: Je hoeft maar bar weinig van hardware en termen te weten om een goed systeem samen te kunnen stellen. Weet wat je eisen zijn, wat de individuele onderdelen doen... en allerbelangrijkste: lees benchmarks en vergelijk prijzen.. + de rest
Ten eerste bedankt voor het voorzetje! Dit bedoel ik dus met hegeen dat ik niet goed weet waar ik naar moet kijken, en hoe. Als ik zo vrij mag zijn, wat zou je mij aanraden? Zou je een lijstje kunnen samenstellen, met het budget niet als belangrijkste, maar wel in je achterhoofd? Het gaat dan dus om moederbord, geheugen, processor, videokaart en evt. voeding.

Over de voeding. Ik heb nu een 250W voeding. Naar de prijs kijkend is dit niet echt een schokkende uitgave, mocht er een nieuwe nodig zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
henkus_donor schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:52:
..
Aangezien ik die 2 gig. kingston net gekocht heb wil ik eigenlijk nog niet over naar DDR-2.
Mijn videokaart zou ik eigenlijk wel willen vervangen voor een PCI-E variant, wellicht iets sneller....maar persoonlijk denk ik dat het budget dit niet toelaat.
Zelf zat ik te denken aan een X2 4200 o.i.d. als nieuwe processor.
Ik had bedacht dat het een optie zou om een ASrock moederbord te nemen met AGP en PCI-E. Zodat ik nog even met m'n X800 pro door kan totdat er genooeg geld is voor een nieuwe PCI-E GPU. Persoonlijk heb ik alleen geen ervaring met ASrock

Budget
Rond de 200 / 250 euro
Als je geleidelijk wilt upgraden kun je met zo'n Asrock goed vooruit. Voor € 250 heb je zo'n mobo met een intel E6600. Je kunt je AGP en mem gewoon gebruiken aangezien er AGP, PCIe, DDR en DDR2 in past.
Later upgraden naar PCIe (echter 4x ipv 16x) en eventueel DDR2. Daarna nieuw mobo.

DDR en PCIe 4x is niet zoveel langzamer dan DDR2 en PCIe 16x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het moederbord in de BBG van mei ( multimedia systeem ) heeft 1 ide aansluiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Ten eerste bedankt voor het voorzetje! Dit bedoel ik dus met hegeen dat ik niet goed weet waar ik naar moet kijken, en hoe. Als ik zo vrij mag zijn, wat zou je mij aanraden? Zou je een lijstje kunnen samenstellen, met het budget niet als belangrijkste, maar wel in je achterhoofd? Het gaat dan dus om moederbord, geheugen, processor, videokaart en evt. voeding.
Ik heb toch advies gegeven hierboven? :) Lijkt me verstandig als je jezelf even verder inleest, en aan de hand daarvan een systeempje samenstelt. Mocht je vervolgens nog specifieke vragen hebben kun je hier terecht. Aan complete setups voorkauwen doen we hier niet, zoals je in de topicstart + waarschuwing kunt lezen ;)
Over de voeding. Ik heb nu een 250W voeding. Naar de prijs kijkend is dit niet echt een schokkende uitgave, mocht er een nieuwe nodig zijn.
250W is wel wat te weinig. Daar moet dus een nieuwe voor komen. Een voeding is een belangrijk onderdeel. Als je voeding het begeeft kan het de rest van de hardware meenemen in zijn dood.
Handig topic om tot een keuze te komen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 17
M411007 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:51:
[...]

Als je geleidelijk wilt upgraden kun je met zo'n Asrock goed vooruit. Voor € 250 heb je zo'n mobo met een intel E6600. Je kunt je AGP en mem gewoon gebruiken aangezien er AGP, PCIe, DDR en DDR2 in past.
Later upgraden naar PCIe (echter 4x ipv 16x) en eventueel DDR2. Daarna nieuw mobo.

DDR en PCIe 4x is niet zoveel langzamer dan DDR2 en PCIe 16x.
Ik heb in het topic over dit bordje andere verhalen gehoord. Bij de wat meer high-end kaarten merk je toch wel degelijk verschil. Beetje zonde om dan dit bordje voor een toekomstige PCI-E kaart te kopen imo. Bovendien zit je dan alsnog met een verouderd socket.
_Apache_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:03:
[...]

Het moederbord in de BBG van mei ( multimedia systeem ) heeft 1 ide aansluiting..
Volgens mij hebben alle P965 borden een IDE-kanaal. Betekent dus dat je 2 IDE-devices aan kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
Ik heb nu een AMD2500@3200 (2333 mhz) met 1GB PC3500 geheugen en een geforce 6800LE @ GT speeds.

Nu zit ik eraan te denken om nog een x1950 pro te kopen voor 132 (laagste prijs pricewatch) zou dit nog veel uitmaken tov mijn 6800? Of remt mn cpu de hele boel?
Het gaat me voornamelijk om games C&C3, COD2, FEAR etc.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Qosmic schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:04:
Ik heb nu een AMD2500@3200 (2333 mhz) met 1GB PC3500 geheugen en een geforce 6800LE @ GT speeds.

Nu zit ik eraan te denken om nog een x1950 pro te kopen voor 132 (laagste prijs pricewatch) zou dit nog veel uitmaken tov mijn 6800? Of remt mn cpu de hele boel?
Het gaat me voornamelijk om games C&C3, COD2, FEAR etc.
Kijk eens naar wat er in de topicwaarschuwing staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus p4p800
P4- 2,8 GHz HT
2x512mb ram
9800SE
Western Digital WD2000JB, 200 GB
350W voeding

Volgens mij is mijn moederbord een beetje gaar, want af en toe kan ie geen USB apparaten vinden of blijft ie hangen en moet ik meerdere malen opstarten.

Wat ik ermee doe? Eigenlijk alles, maar geen extreme dingen. Ik speel af en toe een spelletje, maar dat hoeft dan ook weer niet op de hoogste resolutie te zijn, met alle toeters en bellen, maar ook weer niet dat ik met alles op de laagste net een framerate van 25 haal. Het moet gewoon degelijk draaien zeg maar.

Ik wil er wel uiteindelijk vista op gaan draaien dus ik weet niet hoe dat zit het met het geheugen.

Budget ongeveer €300-€400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Laatst online: 15-05-2023
Dell optiplex GX150 upgrade voor videobewerking

Op dit moment ben ik bezig met een stage in Kameroen en we hebben hier behoefte aan een computer voor videobewerking. Nu zijn de mogelijkheden qua hardware nogal beperkt. Gelukkig komt er binnenkort een kerel uit de states die voor ongeveer $ 400 (300 E) spulletjes gaat shoppen voor ons.

Ik heb vier computers verscheept vanuit Nederland, en het gaat hier om Dell optiplex GX150 machines. Dit zijn de snelste machines die ze hier ooit gezien hebben, en deze moet/wil ik gaan gebruiken voor wat huis-tuin en keuken videoediting. De Dell heeft de volgende specs:

Pentium III / 1 Ghz / 133 mhz bus speed
Mobo Intel 815 E chipset/ S370 / 5 PCI slots / 2x DIMM / 4 AGP slots
256 MB DDR SDRAM PC-133
20 Gb disk IDE / EIDE, Ultra DMA/ATA-66
15' Monitor CRT
onboard video SVGA AGP 4x
onboard sound card AC-97
CD-ROM 48x
Voeding 200 watt

Nu de verbeteringen die ik in gedachten heb:
2 x 100 GB RAID 0 hdd $150
2x 256 MB DDR geheugen $ 80
videokaart AGP $ 120
voeding 300 watt $50

De harddisks zijn er om de snelheid wat omhoog te krijgen en omdat ik deze PC ook als fileserver wil gebruiken. Het geheugen lijkt me hard nodig, zeker bij videoediting. Helaas ondersteunt het mobo niet meer dan 512. Het AGP slot werk op 66 Mhz en het PCI slot op 33 Mhz, vandaar dat ik kies voor een AGP videokaart. Maar welke?? Ik weet nl. veel te weinig van videokaarten :/

In de pricewatch heb ik een aantal betaalbare videokaarten gevonden met een positieve beoordeling:

Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB
Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD
MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128
MSI GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (AGP, DVI, Pas.) NX7600GS-TD512Z
Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)

De voeding die standaard word geleverd is 200 watt, dus ik denk dat een wat zwaardere voeding van 300 watt na deze upgrade nodig is.

De vragen die ik heb:
- Is dit voldoende voor videoediting? Het hoeft echt niet het snelste systeem te zijn, maar het basiswerk moet wel mogelijk zijn.
- Mijn kennis over videokaarten is zeer beperkt. Daarom zou ik graag weten of er een geschikte kaart is binnen dit budget, dus voor ongeveer $120. Welke kunnen jullie aanraden?
- Loont het om wat rigoreuzer te upgraden, dus mobo en processor te vervangen. Dit nog steeds binnen het budget.

Bronnen:
Review van een motherboard met dezelfde chipset:
nieuws: Iwill WO2-R i815E review
Beste overzicht van de specs:
http://www.bizrate.com/de...06165798/information.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:40:
asus p4p800
P4- 2,8 GHz HT
2x512mb ram
9800SE
Western Digital WD2000JB, 200 GB
350W voeding

Volgens mij is mijn moederbord een beetje gaar, want af en toe kan ie geen USB apparaten vinden of blijft ie hangen en moet ik meerdere malen opstarten.

Wat ik ermee doe? Eigenlijk alles, maar geen extreme dingen. Ik speel af en toe een spelletje, maar dat hoeft dan ook weer niet op de hoogste resolutie te zijn, met alle toeters en bellen, maar ook weer niet dat ik met alles op de laagste net een framerate van 25 haal. Het moet gewoon degelijk draaien zeg maar.

Ik wil er wel uiteindelijk vista op gaan draaien dus ik weet niet hoe dat zit het met het geheugen.

Budget ongeveer €300-€400
Matango schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:40:
Dell optiplex GX150 upgrade voor videobewerking

Op dit moment ben ik bezig met een stage in Kameroen en we hebben hier behoefte aan een computer voor videobewerking. Nu zijn de mogelijkheden qua hardware nogal beperkt. Gelukkig komt er binnenkort een kerel uit de states die voor ongeveer $ 400 (300 E) spulletjes gaat shoppen voor ons.

Ik heb vier computers verscheept vanuit Nederland, en het gaat hier om Dell optiplex GX150 machines. Dit zijn de snelste machines die ze hier ooit gezien hebben, en deze moet/wil ik gaan gebruiken voor wat huis-tuin en keuken videoediting. De Dell heeft de volgende specs:

Pentium III / 1 Ghz / 133 mhz bus speed
Mobo Intel 815 E chipset/ S370 / 5 PCI slots / 2x DIMM / 4 AGP slots
256 MB DDR SDRAM PC-133
20 Gb disk IDE / EIDE, Ultra DMA/ATA-66
15' Monitor CRT
onboard video SVGA AGP 4x
onboard sound card AC-97
CD-ROM 48x
Voeding 200 watt

Nu de verbeteringen die ik in gedachten heb:
2 x 100 GB RAID 0 hdd $150
2x 256 MB DDR geheugen $ 80
videokaart AGP $ 120
voeding 300 watt $50

De harddisks zijn er om de snelheid wat omhoog te krijgen en omdat ik deze PC ook als fileserver wil gebruiken. Het geheugen lijkt me hard nodig, zeker bij videoediting. Helaas ondersteunt het mobo niet meer dan 512. Het AGP slot werk op 66 Mhz en het PCI slot op 33 Mhz, vandaar dat ik kies voor een AGP videokaart. Maar welke?? Ik weet nl. veel te weinig van videokaarten :/

In de pricewatch heb ik een aantal betaalbare videokaarten gevonden met een positieve beoordeling:

Asus GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), N6600/TD/256MB
Asus Radeon 9600 XT 128MB (AGP) A9600 XT/TD
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD
MSI GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), NX6600GT-VTD128
MSI GeForce 7600 GS 512MB DDR2 (AGP, DVI, Pas.) NX7600GS-TD512Z
Sapphire Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 (AGP, DVI)

De voeding die standaard word geleverd is 200 watt, dus ik denk dat een wat zwaardere voeding van 300 watt na deze upgrade nodig is.

De vragen die ik heb:
- Is dit voldoende voor videoediting? Het hoeft echt niet het snelste systeem te zijn, maar het basiswerk moet wel mogelijk zijn.
- Mijn kennis over videokaarten is zeer beperkt. Daarom zou ik graag weten of er een geschikte kaart is binnen dit budget, dus voor ongeveer $120. Welke kunnen jullie aanraden?
- Loont het om wat rigoreuzer te upgraden, dus mobo en processor te vervangen. Dit nog steeds binnen het budget.

Bronnen:
Review van een motherboard met dezelfde chipset:
nieuws: Iwill WO2-R i815E review
Beste overzicht van de specs:
http://www.bizrate.com/de...06165798/information.html
Volgens mij kun je voor videobewerking beter investeren in een snelle processor. Helaas is de hardware bijzonder verouderd dus zul je het wat dat betreft op tweedehands gebied moeten zoeken.. Dusja, een rigoreuze upgrade lijkt me verstandiger. Betekent bijna wel dat je je gehele systeem om moet gooien. Ik weet niet precies wat specifiek de eisen qua snelheid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:43:
[...]

[...]
Geen idee, ik weet ook niet of het beter is om up te graden of maar een volledig nieuw systeem samen te stellen aangezien de mogelijkheden tot upgraden naar mijns inziens erg klein zijn,

Misschien nieuw goedkoop moederbord, goedkoop 2 gb DDR2, en een nieuwe behuizing en hopen dat mijn voeding dat trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Geen idee, ik weet ook niet of het beter is om up te graden of maar een volledig nieuw systeem samen te stellen aangezien de mogelijkheden tot upgraden naar mijns inziens erg klein zijn,
Je eisen zijn niet zo extreem, zoals je zegt. Met Vista kun je wel 2GB geheugen gebruiken... Is het zinvol om in een dergelijk verouderd systeem nog 1GB geheugen bij te zetten? Dat is de keus die je zelf moet maken. Hoe zie jij de toekomst? Wil je in de toekomst wellicht nog dingen doen die veel power vereisen? Dan is nu een lichte upgrade doen aan verouderde technieken zonde. Ga je alleen over op Vista en ga je niet veel andere dingen doen, dan kun je wellicht nog een hele tijd toe met je systeem en is het wel zinvol om 1GB geheugen bij te zetten voor Vista.
Misschien nieuw goedkoop moederbord, goedkoop 2 gb DDR2, en een nieuwe behuizing en hopen dat mijn voeding dat trekt?
Dan moet je ook een nieuwe processor, anders investeer je nog in oude meuk, en dat is zonde imo. Als je het zo wilt kun je beter het hele zwikje upgraden.. dus mobo + cpu + gpu + ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
RoD schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:28:

[...]
Met een budget van 500 euro lijkt me een C2D set met 2GB geheugen wel een goede keus. Eventueel kan er ook een nieuwe videokaart in, maar ik weet niet hoe het zit met je game-eisen. Over een nieuwe kast ga ik niks zeggen, daar ben ik niet zo thuis in.
Ik zat aan zoiets als dit te denken:

Intel Core 2 Duo E6420 - €170
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston) - €60
Gigabyte GA-965P-DS3 - €100

Dan is er nog ruimte voor een eventuele PCI-E kaart, en/of een kast. Verder weet ik niet hoe het met de voeding zit?
Note: Prijzen zijn wat ruim genomen.
Oké, ik ben bijna zo ver om de upgrade te gaan bestellen; ik weet dat rond de 20e van Juli de prijzen nog wat extra dalen van de huidige C2D's, zodat ik deze dan in Juli daadwerkelijk kan bestellen.

Ik wil naast de proc+mobo+geheugen ook een kast aanschaffen omdat mijn huidige kast niet meer voldoet (te groot). Zit zelf te denken aan de "Antec Nine Hundred", enkel heb ik mijn zorgen of de grootte van de videokaart (en de toekomstige) problemen op gaat leveren met deze kast. De nieuwe videokaarten zijn toch rond de 25-27cm lang namelijk :{

Iemand die dit kan bevestigen of juist ontkrachten?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:43:

[...]

Volgens mij kun je voor videobewerking beter investeren in een snelle processor. Helaas is de hardware bijzonder verouderd dus zul je het wat dat betreft op tweedehands gebied moeten zoeken.. Dusja, een rigoreuze upgrade lijkt me verstandiger. Betekent bijna wel dat je je gehele systeem om moet gooien. Ik weet niet precies wat specifiek de eisen qua snelheid zijn?
Een 'nieuwe' processor is te koop voor $ 20, dus dat is inderdaad een goed plan. Mobo wordt iets lastiger, aangezien de GX150 nogal een vreemde layout heeft. Dit zou betekenen dat ik een nieuwe kast moet gebruiken en dat gaat niet lukken. De eisen qua snelheid zijn moeilijk specifiek vast te stellen, zoals ik al vertelde wil ik (digitale) video's gaan editen, dus plakken en knippen. Ik heb hier weinig ervaring mee maar denk dat het wel mogelijk moet zijn op een pentium 3.

De nieuwe processor:
Intel Pentium P3 1.40 GHz 133 MHz 512 KB 370 pin fcpga2
# Processor Frequency: 1.4 GHz
# Bus Speed: 133 Mhz
# Package Type: 370 pin fcpga2
# L2 Cache Size: 512 KB
# Mfg Technology: 0.13 micron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Matango schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:
[...]

Een 'nieuwe' processor is te koop voor $ 20, dus dat is inderdaad een goed plan. Mobo wordt iets lastiger, aangezien de GX150 nogal een vreemde layout heeft. Dit zou betekenen dat ik een nieuwe kast moet gebruiken en dat gaat niet lukken. De eisen qua snelheid zijn moeilijk specifiek vast te stellen, zoals ik al vertelde wil ik (digitale) video's gaan editen, dus plakken en knippen. Ik heb hier weinig ervaring mee maar denk dat het wel mogelijk moet zijn op een pentium 3.

De nieuwe processor:
Intel Pentium P3 1.40 GHz 133 MHz 512 KB 370 pin fcpga2
# Processor Frequency: 1.4 GHz
# Bus Speed: 133 Mhz
# Package Type: 370 pin fcpga2
# L2 Cache Size: 512 KB
# Mfg Technology: 0.13 micron
Nouja, een beetje videobewerker neemt hier geen genoegen mee, tegenwoordig. Maar met een beperkt budget, en wat geduld kun je ansich videobewerken met zon systeem. Ik heb de indruk dat je niet al te hoge eisen stelt, dus met wat extra geheugen zou een dergelijke upgrade voldoende kunnen zijn.
Sjowhan schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:27:
[...]

Oké, ik ben bijna zo ver om de upgrade te gaan bestellen; ik weet dat rond de 20e van Juli de prijzen nog wat extra dalen van de huidige C2D's, zodat ik deze dan in Juli daadwerkelijk kan bestellen.

Ik wil naast de proc+mobo+geheugen ook een kast aanschaffen omdat mijn huidige kast niet meer voldoet (te groot). Zit zelf te denken aan de "Antec Nine Hundred", enkel heb ik mijn zorgen of de grootte van de videokaart (en de toekomstige) problemen op gaat leveren met deze kast. De nieuwe videokaarten zijn toch rond de 25-27cm lang namelijk :{

Iemand die dit kan bevestigen of juist ontkrachten?
Er zwerven compatibilitylijstjes rond. Even zoeken wellicht.. Ik weet het zo niet uit mn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:29:
[...]

Je eisen zijn niet zo extreem, zoals je zegt. Met Vista kun je wel 2GB geheugen gebruiken... Is het zinvol om in een dergelijk verouderd systeem nog 1GB geheugen bij te zetten? Dat is de keus die je zelf moet maken. Hoe zie jij de toekomst? Wil je in de toekomst wellicht nog dingen doen die veel power vereisen? Dan is nu een lichte upgrade doen aan verouderde technieken zonde. Ga je alleen over op Vista en ga je niet veel andere dingen doen, dan kun je wellicht nog een hele tijd toe met je systeem en is het wel zinvol om 1GB geheugen bij te zetten voor Vista.

[...]

Dan moet je ook een nieuwe processor, anders investeer je nog in oude meuk, en dat is zonde imo. Als je het zo wilt kun je beter het hele zwikje upgraden.. dus mobo + cpu + gpu + ram.
Ik wil eigenlijk liever wel dat ik weer de aankomende 3 jaar spelletjes kan draaien. Dat wil dus wel zeggen dat het enigszins op de toekomst samengesteld moet worden. Dat gaat dus het hele zwikje upgraden worden ben ik bang en dat is meer dan ik nu aan budget heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:49:
[...]

Ik wil eigenlijk liever wel dat ik weer de aankomende 3 jaar spelletjes kan draaien. Dat wil dus wel zeggen dat het enigszins op de toekomst samengesteld moet worden. Dat gaat dus het hele zwikje upgraden worden ben ik bang en dat is meer dan ik nu aan budget heb.
Probeer het dan nu nog even uit te houden met je huidige systeem en doe een upgrade wanneer het budget toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:48:
[...]

Nouja, een beetje videobewerker neemt hier geen genoegen mee, tegenwoordig. Maar met een beperkt budget, en wat geduld kun je ansich videobewerken met zon systeem. Ik heb de indruk dat je niet al te hoge eisen stelt, dus met wat extra geheugen zou een dergelijke upgrade voldoende kunnen zijn.
Het gaat hier niet om een systeem wat in Nederland gaat draaien maar in Kameroen. We hebben hier simpelweg enorme beperkingen qua beschikbaareid van computerapparatuur en alles is hier drie keer zo duur. Dus je moet dit zien als een soort grass-roots video editing systeem. Qua performance zal iedere tweaker hard wegrennen als hij/zij deze comfiguratie ziet, maar hier is het de beste PC in town. Letterlijk, de meeste PC's hier zitten rond de 600 Mhz.

Anyway, dit is de situatie en ik ben dus bezig voor de beste upgrade die $ 400 mij geven kan. Ik ga vandaag even de spulletjes bestellen, alleen nog even op zoek naar een goede videoplank. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Matango schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:11:
[...]

Het gaat hier niet om een systeem wat in Nederland gaat draaien maar in Kameroen. We hebben hier simpelweg enorme beperkingen qua beschikbaareid van computerapparatuur en alles is hier drie keer zo duur. Dus je moet dit zien als een soort grass-roots video editing systeem. Qua performance zal iedere tweaker hard wegrennen als hij/zij deze comfiguratie ziet, maar hier is het de beste PC in town. Letterlijk, de meeste PC's hier zitten rond de 600 Mhz.

Anyway, dit is de situatie en ik ben dus bezig voor de beste upgrade die $ 400 mij geven kan. Ik ga vandaag even de spulletjes bestellen, alleen nog even op zoek naar een goede videoplank. d:)b
Klopt, daar hield ik ook al rekening mee. Vandaar dat ik ook denk dat je ansich wel goed zit met de huidige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn systeem upgraden maar weet niet of ik mijn geheugen en processor zal upgraden. Of mijn gehele PC

Huidige specs:

* AMD 1800+ 266 mhz
* Asus A7n8 X-X
* 512 DDR Dane elec
* 80 GB Maxtor
* Club3D ATI 9800 AIW (all in wonder)
* Nec DVD Brander
* Antec Sonata 380 Watt

Gebruiksdoeleinden:

Photoshop en videobewerking.

Budget:

Zo goedkoop mogelijk.

Mijn eigen vooronderzoekje:

Ik zit nog steeds na te denken of ik gelijk alles zal vervangen, maar dan moet ik mijn AGP videokaart 9800 AIW dus ook vervangen. Maar dat vind ik wel een beetje zonde, aangezien ik hem ook gebruik om video te importeren en hij het verder goed doet of er moet ergens een vergelijkbare videokaart met PCI-e zijn.
Maar aan de andere kan is intel weer sneller in video encondering en is DDR2 geheugen nu goedkoper, dus meer voor weinig.

Ik zit daarom te denken aan de volgende componenten als kleine upgrade, die ik ook wel tweedehands zou kunnen kopen

* AMD Atlon64 3700+ of X2 voor 939 met AGP
* ASROCK Dual Vista 939 socket net AGP
* 512 MB PC3200 DDR Dane elec erbij
* 320 GB Seagate

OF

*Intel E4300
*goedkoop moederbord
*2 GB geheugen
*320 GB seagate
*En een videokaart met mooie beeldkwaliteit voor een mooie prijs.

Advies

Iemand die me kan helpen om de knoop door ta hakken of zelf iets moois te koop heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tweede optie is beter als je het kunt betalen. S939 is al verouderd dus je investeert eigenlijk in slecht upgradebaar spul. Als je een moederbord neemt wat 1333mhz FSB ondersteund kun je daar nog een boel aan upgraden in de toekomst. Bovendien hoef je daar ook niet veel meer voor te betalen.

Als je echter lage eisen hebt qua snelheid en echt weinig uit wilt geven kun je wellicht voor de eerste setup gaan. Persoonlijk zou ik het niet doen, maar als jij met minder tevreden bent, tsja... Het is dus ook zeker een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:44

fatshark

fat to da bone

Ik wil mijn systeem upgraden maar weet niet of ik dit het waard is of ik gewoon beter een gehele nieuwe PC kan halen?

Huidige specs:

* AMD 2400+ 266 mhz
* Asus A7v266
* 1024 DDR Kingston ValueRAM
* 40 GB Maxtor & 120 GB WD, IDE
* Hercules GF2 TI
* LiteONc DVD Brander
* HasieBasie 300 Watt

Gebruiksdoeleinden:

Windows Vista draaien, Films kijken en wat downloaden

Budget:

Zo goedkoop mogelijk.

Ik zit nog steeds na te denken of ik gelijk alles zal vervangen of wat losse onderdelen.
Qua gevoel en gebruikersdoeleinden trekt hij het nu nog wel aardig (geen aero maar dat hoef ik ook niet). Ik zit daarom te denken aan de volgende componenten als kleine upgrade evt. 2e hands te koop.

- Omdat de harddisks nu IDE zijn en gillen als een gek wil ik deze eruit. Omdat ik later misschien toch overstap op een nieuwe PC wil ik alvast SATA schijven nemen die ik dan kan meenemen.
* Sweex of Conceptronic PCI sata150 kaartje
** ik kan geen "gewoon" PCI sata300 kaartjes vinden onder de 100 euro

- Grote HD alvast sata II
* Seagate Barracuda 7200.10, 320GB SATA II
** deze HD kan toch op een sata150 kaartje aangesloten worden?

- Omdat mijn GF2 een 1.0 krijgt van vista wil ik een iets snellere kaart
* Geforce 6200
** evt 2e hands, agp8x kan toch in agp4x slot?

Advies

Upgrade zou rond de 135 euro komen (evt duurder als iemand een "gewoon" PCI sata II kaartje kan vinden). Of is het wijzer om voor het tweakers budget/basis systeem te gaan?
Iemand die me kan helpen om de knoop door te hakken of zelf iets moois te koop heeft staan?

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Een gewoon PCI-Sata kaartje voldoet wel ja. Verder zou ik eerst niks veranderen en kijken of Vista een beetje soepel wil draaien. Als je lage eisen stelt moet het opzich kunnen. Downloaden en films kijken vereist ook geen sneller systeem.
Daarom zou ik dus alleen een Sataschijf halen, aangezien je van je huidige hdd's af wil. Omdat Sataschijven ook in een volgend systeem meekunnen doe je wat dat betreft wel een goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:33
Mijn huidige specs zijn als volgt:
Moederbord: Gigabyte GA-M55S-S3
CPU: Amd Sempron 3200+ @ 2250 MHz
Geheugen: 2x 1GB OCZ PC6400 CL4
Harddisk: Seagate 250GB Sata2 7200RPM
VGA: Asus Radeon X850pro

Wat doe ik zoal met mijn pc?
Gamen, muziek luisteren en af en toe een dvdtje branden. In de nabije toekomst wil ik actief foto's gaan bewerken.

Wat mis ik op dit moment?
Wat extra power: ik game op 1680x1050 en de meeste nieuwe spellen lopen beroerd. Ik hecht geen waarde aan alle eyecandy maar game wel graag ik de native resolutie van mijn scherm.

Waar heb ik zelf aan gedacht?
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe CPU en vga kaart. Extra geheugen lijkt me op dit moment overkill. Directx10 vind ik op dit moment niet doorslaggevend. De kaart mag dus Directx 9 zijn zolang hij maar smart shader 3.0 ondersteund. Ik zat zelf te denken aan een x1950 pro oid. Als cpu wil ik graag een X2 3600+ aanschaffen, deze schijnen aardig wat overclockpotentie te hebben en ik wil graag over op dualcore omdat ik straks fanatiek ga photoshoppen en veel multitask. Mocht er een cpu zijn met meer potentie en een klein prijsverschil laat ik me graag adviseren. Ik koop via mijn werk in bij distributeurs dus de laagste pricewatch prijzen zijn te hanteren.

Wat wil ik aan dit geintje uit gaan geven?
Max 300 euro, lijkt me voldoende voor een aardige boost in prestaties.

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Prima setup. Daarmee moet je er wel weer even tegenaan kunnen. Bedenk wel dat de setup waar je nu voor kiest niet echt meer upgradable is... Het is geen probleem als je niet verwacht binnen een jaar te upgraden oid. Anders kun je nu beter voor een geheel nieuwe basis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:33
RoD schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:03:
Prima setup. Daarmee moet je er wel weer even tegenaan kunnen. Bedenk wel dat de setup waar je nu voor kiest niet echt meer upgradable is... Het is geen probleem als je niet verwacht binnen een jaar te upgraden oid. Anders kun je nu beter voor een geheel nieuwe basis gaan.
Hmmm waar zou jij voor kiezen dan als nieuwe basis? Bedoel je dat een core2duo mobo+ cpu een betere basis zou zijn?

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Laatst online: 08-12-2024
Omdat ik mijn acer een beetje te langzaam vind met multitasken wil ik hem in de vakantie gaan upgraden.

Wat zit er nu in
- Pentium D 915 2,8 @ 3ghz Socket 775
- 1024 MB ddr2 533mhz gehugen
- Geforce 7500LE
- Geluid onboard 7,1
- 2x 250gb Seagate SATA 8mb cache each. 7200 RPM
- DVD-RW station
- Kaartlezer
- Moederbord: onbekend (Aansluitingen USB 2.0, FireWire, Gigabit Ethernet
- wLan
- XP media center

Wat wil ik upgraden
- Processor naar C2D, mijn voorkeur gaat naar de E4400, ik ben niet van plan te gaan overclocken. Dit is ngo een beetje vaag punt.
- 2048MB ddr2 geheugen a 800mhz, 1gb is niet geneog, bij webdesign zit ik al gauw aan 700/800MB aan geheugengebruik. Wat ik me later afvroeg is die 800 mhz geen overkill?
- DVD brander erbij. Ik kopieer nog wel eens dvd's

Wat doe ik met deze pc
Webdesignen
- Dreamweaver CS3
- Photoshop CS3
- Flash CS3 (niet altijd aan)

Gamen
- Geen zware games, games als WoW, GTA SA, renegade, en mn zusje speelt Worms 3d :') (videokaart lijkt me daarom genoeg, het draait nu toch al leuk)

MSN/internet
- IE7
- MSN8.5

Bij alle dingen heb ik wel WMP aanstaan. Ik neem aan dat dat neit zo veel CPU vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn computer al aardig wat verbetert alleen mijn processor wil ik nog gaan veranderen.
Ik wil overstappe naar dual core (met name bedoelt voor games), ik heb een socket 939 moederbord.

Mijn systeem nu: AMD 3500+
2048 Ram DDR
Ati x1950 Pro
250 GB

Ik denk dat ik wil overstappen naar Opteron. Heeft iemand ervaring met deze processoren?
Ik weet dat ze goed te overclocken zijn, alleen weet ik nog niet of ik dit wil gaan doen.
Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, en het is zonde als het mis gaat.
Zelf voel ik daarom wel wat voor de 180 versie. Haal ik met deze processor ook alles uit me videokaart? Of zou ik toch beter voor x2 s939 kunnen gaan? Alleen is dit veel
moelijker aan te komen heb ik gezien, simpelweg omdat ze niet tot nauwelijk meer verkocht worden.

Wat radaen jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn pc upgraden, ik ga volgend jaar een studie doen en omdat ik dan toch een laptop ga kopen wil ik ook meteen mijn pc upgraden huidige specs:
Amd athlon 3000+ venice S939 @ 2.4 ghz.
1 Gb Kingston ram
Asus A8N-E
Ati Radeon X600XT
2 s-ata1 schijven (verder niet belangrijk voor de upgrade).
OCZ modstream 520 watt.
DVD branders e.d. (ook niet belangrijk voor upgrade).
Thermaltake Big typhoon.

Ik wil het volgende doen op de pc:
Gamen
downloaden
Internetten & surfen.
muziek luisteren
overclocken.

Het huidige systeem begint toch beetje traag te worden, zeker gamen word steeds meer probleem office werk gaat uiteraard nog uitstekend.

Mijn idee:
Intel Core 2 Duo E6750 187,-
Asus P5K 125,-
G. Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 156,-
Sapphire X1950 Pro Ultimate 165,-
(hier ben ik nog niet zeker van, maar dit lijkt mij de beste kaart voor het geld)
Muis: MX revolution 72, -
arctic silver 5 5,-
Totaal: 710,-

Ik wil er rond de 700 aan uitgeven (max 750).
Ga er maar vanuit dat ik 1300 te besteden hebt - de laptop (die 570 kost).

vraag 1: is dit een goed systeem, en kan ik hier voorlopig mee vooruit? (2 jaar a 2,5 jaar (met upgrade naar dx10 kaart))
vraag 2: kan de big typhoon die nu op mijn venice zit op de E6750? (volgens mij wel want heb er een x een op een C2D gezet en die leek niet anders dan die van mij.

DX10 van belang? want ik wil graag pas als het echt nodig is upgraden naar dx 10 (nu zijn er alleen vrij dure kaarten of juist heel erg budget kaarten. categorie 160 - 220 euro is er niets).
het liefst bestel ik bij www.sallandautomatisering.nl omdat ik daar de goeie laptop heb gevonden. (beste prijs prestatie verhouding naar mijn mening.

tips en opmerkingen graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robostrot88
  • Laatst online: 14-09 17:49
Hallo ik wil binnekort mijn pc gaan upgraden en ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor gamen.
Heb nu intel en wil helemaal overgaan op AMD omdat dit goedkoper is. Verder ben ik helemaal niet bekend met AMD.

Huidige specs:
Ik heb nu een:
Proc: Intel celeron 2.66 Ghz
Moederbord: Onbekend iets van ECS
Ram:512MB Ram ddr1
HDD:40 Gb
Voeding:400Watt
Dvd-rom

Een behoorlijk krot dus!

Gebruiksdoeleinden:
Msn,office,movies,IE.

Budget:
Mijn budget ligt rond de 250 euro en omdat ik alles via marktplaats ga kopen (behalve het moederbord) lijkt mij dit wel te lukken. Maar is dit een snel systeem ? Qua gamen ?

Ik heb rondgekeken en tot de conclusie gekomen dat Intel voor mij te duur is. Ik denk zelf dat ik met AMD meer kan bereiken en goedkoper! Echter weet ik dit niet zeker.Maar om te gamen denk ik zelf dat dit systeem daar wel voldoening op geeft.

Iets Anders
Het is de bedoeling dat de 40Gb HDD blijft en de Dvd rom ook en de voeding ook.

Ik zit daarom te denken aan de volgende hardware als upgrade, die ik ook wel tweedehands zou kunnen kopen

Moederbord:ASUS M2N-MX
Proc:AMD Athlon 64 X2 4400+ € 89,43 op azerty
Videokaart: Asus EAX1950PRO/€ 150,88 azerty
HDD:80GB
DD2RAM: 1Gb
Voeding: Blijft hetzelfde (400 watt)

Advies
Specifieke eisen zijn vooral voor het high end gamen. Zoals bf2142,C&C TBWRS 3, komt dit hierboven genoemde systeem dan goed aan zijn eisen voor deze games dus draait hij deze games soepel?

Ik hoor het graag van jullie, bij voorbaat dank!

[ Voor 47% gewijzigd door robostrot88 op 27-06-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
skaffa schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:30:
[...]

Hmmm waar zou jij voor kiezen dan als nieuwe basis? Bedoel je dat een core2duo mobo+ cpu een betere basis zou zijn?
Als je een upgradable systeem wilt wel. Als je echter een hele tijd vooruit kunt met die setup, dan hoef je de basis niet te veranderen.
shoarmaboer21 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:38:
Omdat ik mijn acer een beetje te langzaam vind met multitasken wil ik hem in de vakantie gaan upgraden.

Wat zit er nu in
- Pentium D 915 2,8 @ 3ghz Socket 775
- 1024 MB ddr2 533mhz gehugen
- Geforce 7500LE
- Geluid onboard 7,1
- 2x 250gb Seagate SATA 8mb cache each. 7200 RPM
- DVD-RW station
- Kaartlezer
- Moederbord: onbekend (Aansluitingen USB 2.0, FireWire, Gigabit Ethernet
- wLan
- XP media center

Wat wil ik upgraden
- Processor naar C2D, mijn voorkeur gaat naar de E4400, ik ben niet van plan te gaan overclocken. Dit is ngo een beetje vaag punt.
- 2048MB ddr2 geheugen a 800mhz, 1gb is niet geneog, bij webdesign zit ik al gauw aan 700/800MB aan geheugengebruik. Wat ik me later afvroeg is die 800 mhz geen overkill?
- DVD brander erbij. Ik kopieer nog wel eens dvd's

Wat doe ik met deze pc
Webdesignen
- Dreamweaver CS3
- Photoshop CS3
- Flash CS3 (niet altijd aan)

Gamen
- Geen zware games, games als WoW, GTA SA, renegade, en mn zusje speelt Worms 3d :') (videokaart lijkt me daarom genoeg, het draait nu toch al leuk)

MSN/internet
- IE7
- MSN8.5

Bij alle dingen heb ik wel WMP aanstaan. Ik neem aan dat dat neit zo veel CPU vraagt.
Welk moederbord heb je? Als deze al C2D's ondersteund is dat natuurlijk erg handig. Verder kun je gewoon 1GB 533mhz geheugen bijzetten. 800mhz is echt onzinnig als je niet gaat overklokken. DVD-brander.. geen opmerkingen over.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:23:
Ik wil mijn pc upgraden, ik ga volgend jaar een studie doen en omdat ik dan toch een laptop ga kopen wil ik ook meteen mijn pc upgraden huidige specs:
Amd athlon 3000+ venice S939 @ 2.4 ghz.
1 Gb Kingston ram
Asus A8N-E
Ati Radeon X600XT
2 s-ata1 schijven (verder niet belangrijk voor de upgrade).
OCZ modstream 520 watt.
DVD branders e.d. (ook niet belangrijk voor upgrade).
Thermaltake Big typhoon.

Ik wil het volgende doen op de pc:
Gamen
downloaden
Internetten & surfen.
muziek luisteren
overclocken.

Het huidige systeem begint toch beetje traag te worden, zeker gamen word steeds meer probleem office werk gaat uiteraard nog uitstekend.

Mijn idee:
Intel Core 2 Duo E6750 187,-
Asus P5K 125,-
G. Skill F2-6400PHU2-2GBHZ 156,-
Sapphire X1950 Pro Ultimate 165,-
(hier ben ik nog niet zeker van, maar dit lijkt mij de beste kaart voor het geld)
Muis: MX revolution 72, -
arctic silver 5 5,-
Totaal: 710,-

Ik wil er rond de 700 aan uitgeven (max 750).
Ga er maar vanuit dat ik 1300 te besteden hebt - de laptop (die 570 kost).

vraag 1: is dit een goed systeem, en kan ik hier voorlopig mee vooruit? (2 jaar a 2,5 jaar (met upgrade naar dx10 kaart))
vraag 2: kan de big typhoon die nu op mijn venice zit op de E6750? (volgens mij wel want heb er een x een op een C2D gezet en die leek niet anders dan die van mij.

DX10 van belang? want ik wil graag pas als het echt nodig is upgraden naar dx 10 (nu zijn er alleen vrij dure kaarten of juist heel erg budget kaarten. categorie 160 - 220 euro is er niets).
het liefst bestel ik bij www.sallandautomatisering.nl omdat ik daar de goeie laptop heb gevonden. (beste prijs prestatie verhouding naar mijn mening.

tips en opmerkingen graag :)
DX10 is niet echt nodig imo. Tegen de tijd dat dat mainstream is, is je huidige setup alweer te verouderd om er echt gebruik van te maken. Je koeler is S775 compatible, dus dat past. Kun je zelf ook even opzoeken overigens... Of je 2 jaar met je huidige setup vooruit komt hangt er vanaf wat voor eisen je stelt aan gamen. Wil je over 2 jaar ook nog op high settings spelen? Dat gaat waarschijnlijk niet lukken.
robostrot88 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:13:
Hallo ik wil binnekort mijn pc gaan upgraden en ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor gamen.
Heb nu intel en wil helemaal overgaan op AMD omdat dit goedkoper is. Verder ben ik helemaal niet bekend met AMD.

Ik heb nu een:
Proc: Intel celeron 2.66 Ghz
Moederbord: Onbekend iets van ECS
Ram:512MB Ram ddr1
HDD:40 Gb
Voeding:400Watt
Dvd-rom

Een behoorlijk krot dus!

Nou wil ik overgaan op het volgende:

Moederbord:ASUS M2N-MX
Proc:AMD Athlon 64 X2 4000+ of lager dus een 3800+ X2
Videokaart:Zat ik te denken aan een 7800GT of GS of een ati X1950??...
HDD:80GB
DD2RAM: 1Gb
Voeding: Blijft hetzelfde (400 watt)

Mijn budget licht rond de 250 euro en omdat ik alles via marktplaats ga kopen (behalve het moederbord) lijkt mij dit wel te lukken. Maar is dit een snel systeem ? Qua gamen ?

Ik hoor het graag van jullie, bij voorbaat dank!
Je post voldoet niet aan wat er in de topicstart qua eisen staat.

[ Voor 114% gewijzigd door RoD op 27-06-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 21:46
Systeem specs:
intel 3.2 ghz prescott
1024 mb corsair
radeon 9600 XT 256 mb
Asus p4p800 vm

Het is eigenlijks alleen voor 1 spel:americas army 2.8.1

Waarom upgrade:Krijg behoorlijk vaak head shots in het spel,ben er achter gekomen dat ik dit op snellere computer van vrienden niet heb.dus dropt mijn framerate behoorlijk naar beneden als ik iemand tegen kom.
Leek eerst dat het aan het spel lag maar niet dus. nou heb ik al geprobeerd mijn computer over te klokken maar dit wil alleen met Clockgen omdat me moederbord verder niks ondersteunt
en dat wil niet lekker.de presscot is nogal een heethoofd en valt snel uit.

Ik zit zelf te denken om of een andere moederbord te kopen en goeie Koeler(processor,videokaart)en dus te overclocken of is iets meer gehuegen en een andere videokaart ook genoeg om dit tegen te gaan?? maar ik wil niet teveel investeren omdat ie te oud daarvoor is.
100 euro budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robostrot88
Zie edit RoD
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
RoD schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:34:
Welk moederbord heb je? Als deze al C2D's ondersteund is dat natuurlijk erg handig. Verder kun je gewoon 1GB 533mhz geheugen bijzetten. 800mhz is echt onzinnig als je niet gaat overklokken. DVD-brander.. geen opmerkingen over.
Nu ik mijn pc vergelijk met de Athlon x2 van mn vriend vind ik deze toch wel sneller, dus ik denk toch de D te houden en die andere hardware up te gaan graden. Is het echt niet handiger om 667mhz te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom weiger je je moederbord type op te noemen shoarmaboer21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
maurice_thalen schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:44:
Systeem specs:
intel 3.2 ghz prescott
1024 mb corsair
radeon 9600 XT 256 mb
Asus p4p800 vm

Het is eigenlijks alleen voor 1 spel:americas army 2.8.1

Waarom upgrade:Krijg behoorlijk vaak head shots in het spel,ben er achter gekomen dat ik dit op snellere computer van vrienden niet heb.dus dropt mijn framerate behoorlijk naar beneden als ik iemand tegen kom.
Leek eerst dat het aan het spel lag maar niet dus. nou heb ik al geprobeerd mijn computer over te klokken maar dit wil alleen met Clockgen omdat me moederbord verder niks ondersteunt
en dat wil niet lekker.de presscot is nogal een heethoofd en valt snel uit.

Ik zit zelf te denken om of een andere moederbord te kopen en goeie Koeler(processor,videokaart)en dus te overclocken of is iets meer gehuegen en een andere videokaart ook genoeg om dit tegen te gaan?? maar ik wil niet teveel investeren omdat ie te oud daarvoor is.
100 euro budget
Kijk eens naar de aanbevolen systeemeisen van dat spel, en vergelijk dit met je specs. Dan kom je er ook zo achter wat er nu hier de bottleneck is. En niet teveel investeren is inderdaad het slimst, want je setup is niet de nieuwste meer.
Ik zie nog altijd geen specifieke eisen. Hier kunnen we dus niet zoveel mee. "Is dit een snel systeem?" is veel te algemeen en valt geen antwoord op te geven.
shoarmaboer21 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:45:
[...]

Nu ik mijn pc vergelijk met de Athlon x2 van mn vriend vind ik deze toch wel sneller, dus ik denk toch de D te houden en die andere hardware up te gaan graden. Is het echt niet handiger om 667mhz te nemen?
Nee, dat is echt zonde van je geld. Met je huidige geheugen loopt het in sync met de FSB van je processor. Sneller geheugen is dus alleen maar overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:08:
Waarom weiger je je moederbord type op te noemen shoarmaboer21?
Het is een Acer, het enige wat ik er van kan vindenis dit, ik dacht dat jullie niet konden afleidien wat voor mammaplank hierachter verscholen zit:

ModelE415SM
SerieNr.92JSB7LTKM648024D22703
BiosnaamAT/AT COMPATIBLE
ProducentAcer
Bios producent.American Megatrends Inc.
SMbios versie2.3
BIOS datum08/16/2006
BIOS omvang512kb

RoD:
Nee, dat is echt zonde van je geld. Met je huidige geheugen loopt het in sync met de FSB van je processor. Sneller geheugen is dus alleen maar overkill.

Moet je me even uitleggen wat sync met de FSB van je processor betkent. Wikipedia nederlands en engels zegt niets erover.

[ Voor 14% gewijzigd door BlackWhizz op 27-06-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robostrot88
@ RoD hoop dat het nu goed is?
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Willen mensen de topicstart goed doornemen?
Daar staat veel informatie in. Naast informatie, links en tips ook een opmerking:

We verwachten dus enige inzet van de vragenstellers en niet een klakkeloos lijstje met specs. We zijn hier allemaal tweakers, dus een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd.

Probeer dus eerst zelf even de vraag te beantwoorden a.d.v. benchmarks, reviews en ervaringen.