"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Control Panel -> Indexing options -> Modify -> Show all locations. Aanvinken wat je wil en een paar keer op OK drukkenTHE_BASE schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:39:
Iemand overigens enig idee hoe ik mijn externe harde schijf kan laten meeïndexeren? Of schrijf je mee-indexeren? Whatever, iemand een idee?
Virussen? Scan ze hier!
Ja heb hetzelfde probleem...je kan hem wel fixed zetten maar dan is hij altijd in beeld...ook niet altijd gewenst.VeeGee schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:19:
Als ik via alt+tab bureaublad selecteer, of via de knop in snelstarten terug naar het bureaublad wil, dan komt natuurlijk het bureaublad tevoorschijn, maar als ik bureaublad op deze manier oproep, dan verwijnt mijn sidebar. Die krijg ik dan pas weer terug als ik een ander venster open, en weer minimaliseer. Hoe zorg ik ervoor dat die sidebar ook blijft staan wanneer ik met alt+tab of de snelkoppeling in snelstarten gebruik?
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2007 15:50 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heeft geen zin, als ik win key + spatiebalk doe, dan komt hij even naar voren, als ik dan weer 1 keer buiten het sidebar gebied klik, gaat het net zo hard weer weg.Hoedje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:49:
Op deze site zijn veel shortcuts te vinden: http://shellrevealed.com/...h-Keyboard-Shortcuts.aspx. Met win key + spatiebalk haal je de sidebar & gadgets naar voren (vind ik persoonlijk ook erg handig).
Mijn eerste Gadget, live info van buienradar.nl
Download
Op en aanmerkingen welkom
Wil je niet ontmoedigen maar je bent niet de eerste ;-) http://gallery.live.com/l...e33-aedc-0c9722b028b9&l=1WoutF schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:06:
Ik vind het overdreven om hier een nieuw topic voor te openen, dus dan maar even zo.
Mijn eerste Gadget, live info van buienradar.nl
Download
Op en aanmerkingen welkom
Als je jouw versie nou maakt zodat je in het klein(zoals bovenstaande) de buien ziet maar dan zonder die lelijke grijze buttons eronder, ga ik die van jou gebruiken. Maar dat je bij jou hem eerst moet aanraken voordat je buien ziet is voor mij een reden om de andere te blijven gebruiken.
Medio april is deze op Surfspot te krijgen. Jammer dat ze alleen Business gaan verkopen, ik heb liever een Home Premium of Ultimate editie.gunhead schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:53:
[...]
business via msdnaa, en (binnenkort?) business upgrade via surfspot.
[ Voor 1% gewijzigd door TommyCP op 11-02-2007 18:03 . Reden: typo ]
>>>insert witty remark here<<<
APS heeft de Enterprise al te koop, ik hoop dat ze morgen de MAK-code online hebben staan.TommyCP schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:45:
[...]
Medio april is deze op Surfspot te krijgen. Jammer, dat ze alleen Business gaan verkopen, ik heb liever een Home Premium of Ultimate editie.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
De Bluetooth deed het zoweiso niet, maar dat vond ik nog het minste probleem
Had al enkele Logitech Setpoint versies geprobeerd, en nu een perfect werkende versie gevonden. De logitech site gaf nog geen Vista drivers voor deze combo, maar via Googelen toch an volgende link geraakt. ftp://ftp.logitech.com/pub/techsupport/mouse , en de versie setpoint330bt_v270.exe werkt perfect. Bluetooth doet het eindelijk, hekent ook mijn Sony Ericsson K750i nu, en kan de GSM nu eindelijk als Remote gebruiken, iets dat me onder XP nooit gelukt was.
Wou het gewoon effe sharen, heb mezelf kapot gezocht op GOT en Google, zonder veel succes, tot nu dus
www.beneluxracingonline.com
Maar dat is niet voor leerlingen/studenten toch? Daar hadden ze de webwinkel SURFSPOT.nl toch voor opgezet? En daar komen Vista en Office 2007 pas in april...weststar schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:55:
[...]
APS heeft de Enterprise al te koop, ik hoop dat ze morgen de MAK-code online hebben staan.
Zou graag weten hoe ik, als student aan de RuG, legaal aan een fatsoenlijke Vista kan komen (minstens Business, Media Center maakt me niet uit, maar remote desktop hosten is wel ideaal)
[ Voor 23% gewijzigd door Chimera op 11-02-2007 18:12 ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
*link updated*stormfly schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:13:
[...]
Wil je niet ontmoedigen maar je bent niet de eerste ;-) http://gallery.live.com/l...e33-aedc-0c9722b028b9&l=1
Als je jouw versie nou maakt zodat je in het klein(zoals bovenstaande) de buien ziet maar dan zonder die lelijke grijze buttons eronder, ga ik die van jou gebruiken. Maar dat je bij jou hem eerst moet aanraken voordat je buien ziet is voor mij een reden om de andere te blijven gebruiken.
Je kan em nog steeds vergroten als je wil door te klikken.
Als student aan de RuG (Chimera schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:12:
[...]
Maar dat is niet voor leerlingen/studenten toch? Daar hadden ze de webwinkel SURFSPOT.nl toch voor opgezet? En daar komen Vista en Office 2007 pas in april...
Zou graag weten hoe ik, als student aan de RuG, legaal aan een fatsoenlijke Vista kan komen (minstens Business, Media Center maakt me niet uit, maar remote desktop hosten is wel ideaal)
Ook heb ik even bij CompAZG geïnformeerd of ze Vista al hadden, maar ook daar: pas vanaf april.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Mits je de software voor je werk gebruikt, mag je de vlk en mak codes ook voor thuisgebruik gebruiken.Chimera schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:12:
[...]
Maar dat is niet voor leerlingen/studenten toch? Daar hadden ze de webwinkel SURFSPOT.nl toch voor opgezet? En daar komen Vista en Office 2007 pas in april...
Dat is dan weer het voordeel van ict-er te zijn van verschillende basisscholen..
[ Voor 7% gewijzigd door weststar op 11-02-2007 19:03 ]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Ik heb een truc ontdekt om beter te kunnen gamen in Vista en ik had beloofd hem te melden:
=Geheugen=.
Daar lag het aan in mijn geval. Nu heb ik in plaats van 3xDDR333 2T eens een reepje eruit gehaald en eens kijken hoe gamen gaat op 2xDDR400 1T. Een hele verbetering. Welleswaar wat meer geswap, maar de performance is veel beter. Hieruit concludeer ik dus dat Vista erg afhankelijk is van de snelheid van je gegeugen.
=APIC=
De Advanced Powered Interrupt Controller. Deze BIOS setting scheeld ook op performance. Devices lopen nu via de 8Mhz ISA bus, liever dan over de 3.1 MHz APIC. Niet te verwarren met ACPI !
Ik heb sinds deze instelling nog geen foutmelding gezien in vista. Systeem blijkt ineens uiterst responsief. Daarbij heb ik Aero ook uitgezet. De ervaring is haast hetzelfde, het is maar net wat jij met je desktop doet. Bloemetjes doen het goed bijvoorbeeld. Nu heb ik een mooie champagnekleur voor mijn vensters en dat bevald me nog beter als Aero. Aero vraagt toch veel systeembronnen.
=NTFS clustersize=
Nee, geen 4 Kb blokjes, maar blokken van 16 KB. Scheeld vooral in opstarttijd en afsluittijd erg veel. Afsluiten duurt hier 4 seconden. Vista heeft veel minder lang werk met defragmentatie als de clusters groter zijn. Vista lijkt dit erg prettig te vinden blijkt hier overduidelijk.
=Geen driver=
Ik gebruik voor tijdelijk nog de Vista driver voor mijn kaart en als het daarmee lukt zou ik het even zo houden. Als je artefacts krijgt ben je verplicht om een andere driver in handen te nemen, maar eerder lijkt mij nu nog onzin ivm problemen.
Tip voor mensen die goedkoop de Home & Student versie van Office 2007 kopen maar toch Outlook willen: die kun je ook goedkoop kopen bij bijvoorbeeld Amazon. Ze hebben ook een bundel met Office Home & Student voor 'maar' 219 dollar. Scheelt toch bakken met de Standard versie die je hier kunt kopen voor 420 euro!
--edit, oeps, Amazon shipt geen software naar Europa zie ik net....
[ Voor 7% gewijzigd door Servor op 11-02-2007 20:44 ]
Verwijderd
Hebben de bovenstaande tweaks van mij dan zo'n intense impact? Ik moet eerlijk zeggen dat mijn collega met deze tips aan kwam zetten. Hij is net wat bekender met Vista als ik.
Ik mailde hem dat ik zo'n slechte performance had in Vista met games. Daar wist hij wel wat op
Ik kwam net een leuke Vista skin tegen, met een mooie blauwe doorzichtige taakbalk. Maar ze hebben het volgens mij ook over de uxtheme.dll file. Kan ik die dan gewoon patchen op mn Originele Vista Ultimate zonder in de problemen te raken?

ben ik nu evil? of valt dat wel mee?
ik draai ultimate
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb er al zo'n 12 gehad in 3 dagenDutchzilla schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:11:
had zonet mijn eerste blue screen of death al![]()
ik draai ultimate

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 11-02-2007 23:48 ]

Met geen mogelijkheid krijg ik dat ding tevoorschijn.. iemand enig idee hoe het op te lossen is?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
Wat de lokatie betreft: als je goed kijkt, zie je "<<" voor het hele pad staan. Afhankelijk van de grootte van het venster wordt een deel verborgen in de adresbalk.netvisions schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:03:
Hmmz vreemd. Ik blijf maar "No new updates are available for your computer" krijgen. Overigens in de 1ste screenshot staat "Security > Windows Update > View Available Updates".. Bij mij is dat "Control Panel > Security > Windows Update" .. Ook een beetje apart.
Ik weet niet hoe die packs in elkaar zitten, maar zou het mogelijk zijn die over te zetten op andere pc's? hint
Had je eerst die updates geinstalleerd en toen het language pack, of andersom?
Installeren is, gezien de lange tijd die ervoor nodig was, meer dan alleen maar kopiëren. Zomaar overzetten lijkt mij dus onmogelijk. In de Windows-folder is een nl-NL folder verschenen met enkele .mui-bestanden. Die zijn samen echter maar ongeveer 1 MB groot. De rest is misschien geïntegreerd in andere bestanden.
Ik heb eerst alle normale updates geïnstalleerd en daarna pas het taalpakket.
Ohja, discussies over of Acer goede laptops maakt mogen in een van de vele hardware fora, niet in een topic over Vista
Verwijderd
meuktracker: Wacom Vista 5.01-8a
Misschien helpt dat
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 11:57 ]
En met de vista versie van het programma krijg je errors over certificaten.
Verwijderd
Gver, je hebt het gewonnenDutchzilla schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:11:
had zonet mijn eerste blue screen of death al![]()
ik draai ultimate
Hier is net een topic over gestart.ritsjert schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:30:
Mensen nog tips over het aan de praat krijgen van draadloze netwerken op de hogescholen, ikzelf zit op de HHS en moet verbinding maken met secureW2 programma, maar het werkt allemaal niet.
En met de vista versie van het programma krijg je errors over certificaten.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197445
http://download.novell.com/Download?buildid=yIEJzwGwlu0
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Yup thanks!Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:57:
Er was iemand hier die probelemen had met z'n wacom geloof ik:
meuktracker: Wacom Vista 5.01-8a
Misschien helpt dat
Had eerst dus de RC drivers, maar sinds gister de v5 drivers geprobeerd. En geen problemen meer, dus meteen maar ingestuurd voor de meuktracker
Wilde al bijna weer terug naar XP, maar nu werkt het weer zoals het hoort!
ik versta het nut van dit subtiele (doch levensbelangrijke) verschil niet?
Verwijderd
Moet je niet de HD Audio drivers hebben?--Christiaan-- schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:33:
Rundll crasht meteen bij de boot.
[...]
Krijg ik, maar ik heb op http://www.realtek.com.tw...TypeID=3&GetDown=false#AC gekozen voor Vista Driver (32/64 bits) Driver only (ZIP file). Lijkt me toch OK? Wat doe ik fout?
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
Verwijderd
Dat is gewoon een eis van Microsoft. Zo heeft de 64-bit versie wel meer kleine verschillen, die ervoor zorgen dat de 64-bit versie eigenlijk iets veiliger is dan de 32-bit versie.dafz0r schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:04:
kan er mij iemand eens uitleggen waarom de 32bit versie van vista geen signed drivers nodig heeft (voor raid array) en de 64bit versie wel?
ik versta het nut van dit subtiele (doch levensbelangrijke) verschil niet?
Het opstarten gaat niet veel sneller als XP maar het starten van applicaties is echt enorm veel sneller geworden op mijn T7200 (processor).
Grafisch -> kwijl.
Indeling start menu-> wennen
Maar dat MS hier 5 jaar aan gewerkt heeft...tja dat zie ik er aan de buitenkant niet vanaf.
De grootste voordelen voor mijn laptop voor mij zijn de standby mogelijkheden, je klapt hem dicht en bijna direct is hij uit en het open doen en starten uit standby is echt super snel. WLAN is nagenoeg gelijk verbonden zodra hij uit standby is.
Mij bevalt het prima! Ondanks dat een upgrade niet werkte, heel veel driver fouten en BSOD maar een clean install werkt super.
dus eigenlijk zet ik mezelf een hak omdat er geen gesignde x64 drivers zijn voor nforce3 mobo's (en hun raidchip)?Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:00:
[...]
Dat is gewoon een eis van Microsoft. Zo heeft de 64-bit versie wel meer kleine verschillen, die ervoor zorgen dat de 64-bit versie eigenlijk iets veiliger is dan de 32-bit versie.
Verwijderd

Wanneer je Vista opstart, krijg je enkel dat groene balkje te zien. Ik weet dat je op een bepaalde manier ook daar een Windows Vista afbeelding kunt krijgen. Wie weet hoe (ook al weer)?
Win+R, "msconfig". Tabblad boot, "No GUI boot" aanvinken.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:45:
Even een vraag waarvan ik weet dat ie al eens in het topic voorbij is gekomen, maar ik kan het gewoon niet terugvinden
Wanneer je Vista opstart, krijg je enkel dat groene balkje te zien. Ik weet dat je op een bepaalde manier ook daar een Windows Vista afbeelding kunt krijgen. Wie weet hoe (ook al weer)?
Verwijderd
Denk het wel. Voor zo min mogelijk gezeik met drivers kun je voorlopig beter bij 32-bit blijven.dafz0r schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:21:
[...]
dus eigenlijk zet ik mezelf een hak omdat er geen gesignde x64 drivers zijn voor nforce3 mobo's (en hun raidchip)?
wat is dan het nut van een 64bit computerVerwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:55:
[...]
Denk het wel. Voor zo min mogelijk gezeik met drivers kun je voorlopig beter bij 32-bit blijven.
Nu versta ik waarom de ms helpdesk betalend is...
edit, kan die driver sign niet afgezet worden (al was het alleen maar om men raid drivers te installen?)
ik meende bcdedit te herinneren uit de betas
[ Voor 15% gewijzigd door dafz0r op 12-02-2007 15:07 ]
Je weet het van te voren, dus je kan van te voren checken of er drivers zijn. Mensen die OEM 64-bit kopen zullen er ook geen last van hebben.dafz0r schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:06:
[...]
wat is dan het nut van een 64bit computerwordt je meteen bedankt voor het vertrouwen in de toekomst met een harde muilpeer van ms.
Nu versta ik waarom de ms helpdesk betalend is...
edit, kan die driver sign niet afgezet worden (al was het alleen maar om men raid drivers te installen?)
Ik draai 64-bit op mijn laptop, en 100% van de drivers werkt op 64-bit.
Zoveel problemen zijn er niet, maar de problemen die er zijn, kan je van te voren tackelen. Je betaald niks meer voor de 64-bit, dus je kan ook even wachten.
als ik de upgrade advisor run, dan veronderstel ik wel dat zulk een tool van een megacorp als ms toch wel een indicatie gaf?PWM schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:16:
[...]
Je weet het van te voren, dus je kan van te voren checken of er drivers zijn. Mensen die OEM 64-bit kopen zullen er ook geen last van hebben.
Ik draai 64-bit op mijn laptop, en 100% van de drivers werkt op 64-bit.
Zoveel problemen zijn er niet, maar de problemen die er zijn, kan je van te voren tackelen. Je betaald niks meer voor de 64-bit, dus je kan ook even wachten.
Alles was compatibel en werd werd mij verzekerd dat nforce3 en lager mobo's default support hadden in vista zelf.
Ik vind het wel wat achterlijk dat nvidia hier eigenlijk de mensen die het nforce platform groot hebben gemaakt in de kou laat staan.
Ik draai hier 4 computers met nforce mobo's (een 3, twee 4's en een 500) maar als ze niet de moeite doen van een signed x64 driver uit te brengen dan zal het de laatste nvidia zijn voor lange tijd.
is bcdedit nog valid in de rtm's en later?
Kun je die HD Audio Drivers ook gebruiken als je AC'97 Audio hebt dan? Lijkt me niet. Ik heb ook die AC'97 Audio geïnstalleerd voor Vista, en ook bij mij tijdens het opstarten problemen met run32.dll ofsow.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:56:
[...]
Moet je niet de HD Audio drivers hebben?Werkt perfect hier,, ook die sound effects manager
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
is er hierdoor IPX support of niet?DinX schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:42:
Voor de mensen die een Novell client voor Vista zoeken:
http://download.novell.com/Download?buildid=yIEJzwGwlu0
Verwijderd
Ik heb zelf ook geen nForce, maar hoorde weinig positieve berichten over nForce + Vista 64-bit, vanwege de drivers.dafz0r schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:06:
[...]
wat is dan het nut van een 64bit computerwordt je meteen bedankt voor het vertrouwen in de toekomst met een harde muilpeer van ms.
De check omzeilen met bcedit kan in de Final niet meer meende ik.
Verwijderd
Welke versie is dit:
pricewatch: Microsoft Windows Vista (Ultimate, NL, 64-bit, OEM)
En waarom is deze zo goedkoop? Is dit gewoon de gehele versie van Ultimate?
Dat staat er toch? 64bits OEM van Vista Ultimate.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:05:
Even een vraagje,
Welke versie is dit:
pricewatch: Microsoft Windows Vista (Ultimate, NL, 64-bit, OEM)
En waarom is deze zo goedkoop? Is dit gewoon de gehele versie van Ultimate?
En die prijs, da's waarschijnlijk omdat het een OEM is dus
Wat ik wel mis (uit die oude goede XP tijd
Iemand een tip om die terug te plaatsen?
Voor de rest: alleen maar verbeteringen....
Verwijderd
Je kunt nu makkelijk teruggaan door op de map ervoor te klikken (in je adresbalk zeg maar).tim427 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:34:
Bij mij werkt Vista Ultimate Retail echt geweldig.....
Wat ik wel mis (uit die oude goede XP tijd) is de "Directory Up" Knop in Explorer....
Vind ik zelf minstens net zo lekker werken.
Sorry voor de ranzige jpg compressie.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 21:43 ]
Idd, erg handig. Als je het eenmaal ontdekt hebt, kun je wat specifieker terug naar je map, zonder per se de verkenner boomstructtur in je navigatiemenu nodig te hebben.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:43:
[...]
Je kunt nu makkelijk teruggaan door op de map ervoor te klikken (in je adresbalk zeg maar).
[afbeelding]
Vind ik zelf minstens net zo lekker werken.(Weet niet of je dit al door had?)
Sorry voor de ranzige jpg compressie.
Voorheen kon dat ook met de pull-down menu naast je knoppen Volgende/Vorige, maar dat scheelt je nu 1 muisklik
[ Voor 9% gewijzigd door sl1200 op 12-02-2007 22:03 ]
Verwijderd
Rechtermuisknop -> enable subtitleFnF schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:58:
[...]
Werkt opzich redelijk, alleen kan ik niet ondertiteling veranderen wanneer ik video's afspeel
Verwijderd
In XP gaf ik altijd de parameter /e mee. Als de verkenner opstartte ging deze gelijk naar c: . Is daar iets vervangends voor want /e doet het niet meer.
Alt + omhoog toetstim427 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:34:
Bij mij werkt Vista Ultimate Retail echt geweldig.....
Wat ik wel mis (uit die oude goede XP tijd) is de "Directory Up" Knop in Explorer....
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:23:
Nu we het toch over de verkenner hebben:
In XP gaf ik altijd de parameter /e mee. Als de verkenner opstartte ging deze gelijk naar c: . Is daar iets vervangends voor want /e doet het niet meer.
1
| explorer C:\ |
Werkt in ieder geval, weet niet of dat is wat je bedoeld
BEDANKT
ik had de vraag ook al in dit forum geplaast (iedereen las er denk ik overheen)
het knopje terug zou nog beter zijn maar dit doet ook al een hoop goed
Verwijderd
Helemaal top! Dat is wat ik bedoelXiN-eViL schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:30:
[...]
code:
1 explorer C:\
Werkt in ieder geval, weet niet of dat is wat je bedoeld?
Huidige HW:
p4 2.8ghz
1gb ddr 400 (pc3200)
128mb radeon 9200 (agp) (geen aero dus)
Grafisch: nice, very nice
Snelheid: M'n hdd lijkt wat vaker te ratelen tov van XP, maar echte snelheidsproblemen heb ik niet gehad. Office 2k7 is voor m'n gevoel iig net zo snel / langzaam als onder xp
Nieuwe start menu: ruk. UItgezet en terug naar classic. Ik heb start->run->whatever.exe zo vaak nodig, dat ik niet snap waarom ze 'run' eruit hebben gehaald in de nieuwe versie. Misschien is ie wel terug te zetten,maar ik kon het zo 1 2 3 niet vinden. Weg dus.
UAC: De vele irritaties waarover ik gelezen heb, vallen me erg mee.
Nieuwe file copy / move / delete meldingen: matig. Misschien ben ik erg gewend aan de vista / win2k layout, maar daar kon ik sneller de juiste optie vinden. Het 'lijkt' ook trager.
Nieuwe eventviewer: Prettig, veel info, maar ik geloof dat elke service een eigen eventlog krijgt. Heeft zo z'n voor en nadelen.
Windows Explorer: WAAR DE F*CK IS DE OMHOOG KNOP! Ik mis dat ding echt enorm. Ook de nieuwe 'address bar' vind ik minder.
Sidebar: leuk speelgoed, na 5 minuten uitgezet. Nutteloos voor mijn gebruikersprofiel (devver)
Dingen waar ik me aan stoor:
Ik wil nog wel is een httpd.conf wijzigen in c:\program files\xampp\etcetcetc
Ik open de file dmv notepad / wordpad, pas hem aan en krijg een melding 'access denied'. (Wanwege UAC). Allemaal prima, maar ik krijg vervolgens geen optie om ff die rechten toe te kennen. Nee, ik moet wordpad sluiten, right click httpd.conf ->security->tabblad -> nog wat -> user -> full control. (Tenminste, zo doe ik het).
Dat had vriendelijker gemogen.
Als laatste krijg ik adobe reader 7.0.9 niet installed. Iemand daar ook ervaringen mee?
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Verwijderd
1. Win toets + r (overigens snap ik niet waarom het hele startmenu ruk is als je alleen run mistmegamuch schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 01:21:
Nieuwe start menu: ruk. UItgezet en terug naar classic. Ik heb start->run->whatever.exe zo vaak nodig, dat ik niet snap waarom ze 'run' eruit hebben gehaald in de nieuwe versie. Misschien is ie wel terug te zetten,maar ik kon het zo 1 2 3 niet vinden. Weg dus.
Windows Explorer: WAAR DE F*CK IS DE OMHOOG KNOP! Ik mis dat ding echt enorm. Ook de nieuwe 'address bar' vind ik minder.
Als laatste krijg ik adobe reader 7.0.9 niet installed. Iemand daar ook ervaringen mee?
2. Alt + omhoog, of de adresbar gebruiken zoals een paar posts hierboven gezegd wordt
3. Die werkte hier wel, draait de installer wel als admin? Waarom gebruik je overigens niet versie 8?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 07:21 ]
Verwijderd
De zoekopdracht in het startmenu functioneert ook als 'run'. Het is juist alleen maar beter, scheelt je weer een muisklik extra.. Beter opletten hemegamuch schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 01:21:

Verwijderd
Via de volgende link kan je zien op welke manier je het wel werkend krijgt:megamuch schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 01:21:
http://www.adobe.com/cfus...ebase/index.cfm?id=333643
Sterker nog, rechtsklikken op je startknop, Customize kiezen en je kan je "Run command" gewoon weer aanvinnken.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 07:20:
[...]
1. Win toets + r (overigens snap ik niet waarom het hele startmenu ruk is als je alleen run mist)
Zie nog niets op de Ati site staan.
Maar wacht even, de RTM was toch 16386?? Dus toch een verschil met de uiteindelijke retail?
Verwijderd
Neem gewoon Foxit, klein supersnel en werkt gewoon onder vistaVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:29:
[...]
Via de volgende link kan je zien op welke manier je het wel werkend krijgt:
http://www.adobe.com/cfus...ebase/index.cfm?id=333643
http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
Na het installeren van een k-lite codec pack kreeg ik heletijd fouten als ik een map opende met video bestanden erin, maar dat bleek aan nero te liggen.
Gister zijn ook de Nforce drivers van NVidia gereleased dus vandaag ff reinstall op officiele sata-0 drivers en tevens 64 bit. ( Zit nu 32bit namelijk )
Minpunt: Minpunt op dit moment is toch wel de gebrekkige display drivers van Nvidia.
Ik hoop dat ze binnen kort weer even met een officiele driver komen aangezien de laatste
driver stamt uit 5 januari 2007.
Plus: Vrijwel alles heeft wel iets nieuws. vooral de inbuild defrag optie, zodat je kan plannen wanneer hij gaat defragmenteren vind ik goed.
Windows update gaat ook makkelijker.
Ook het algemene browsing over de pc en de search zijn stukken beter.
Mijn systeem:
Windows Vista Ultimate 32bit
AMD XP San Diego 3700+
Nforce 4 DFI SLI-D
2 GB twinmos speed premium pc 3500
Geforce 7950 GT 512mb
500 GB Raid0
160 GB Sata2
700 Watt Voeding
Gister zijn die drivers gereleasedVerwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:55:
[dus eigenlijk zet ik mezelf een hak omdat er geen gesignde x64 drivers zijn voor nforce3 mobo's (en hun raidchip)?]
Denk het wel. Voor zo min mogelijk gezeik met drivers kun je voorlopig beter bij 32-bit blijven.
Have Fun
[ Voor 17% gewijzigd door m0nkm0nk op 13-02-2007 10:53 ]

Ik heb een laptop maar het CPU gebruikt gaat nu met vista om de zoveel minuten ineens omhoog naar 100% Zo irritant. Dan gaat alles ineens happeren enzo Aan mijn laptop ligt het niet denk ik:
Centrino 1,7GHZ
1gb DDR geheugen
X700 128 MB DDR
Weet iemand of dit te verhelpen is?
Ik maak overigens gebruik van Windows Vista Business N, wat er waarschijnlijkt ook voor zorgt dat Mediamonkey niet de goede codecs heeft om mijn mp3's af te spelen. En WMP installeren gaat niet. Setup zegt Pleas wait... en sluit zichzelf daarna af...
Heb je een clean install gedaan of upgrade?ECiftci schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:15:
Ik heb nu dus sinds gisteren weer Vista(met een licensie van msdn) geinstalleerd en ben wel tevreden.
Ik heb een laptop maar het CPU gebruikt gaat nu met vista om de zoveel minuten ineens omhoog naar 100% Zo irritant. Dan gaat alles ineens happeren enzo Aan mijn laptop ligt het niet denk ik:
Centrino 1,7GHZ
1gb DDR geheugen
X700 128 MB DDR
Weet iemand of dit te verhelpen is?
Ik maak overigens gebruik van Windows Vista Business N, wat er waarschijnlijkt ook voor zorgt dat Mediamonkey niet de goede codecs heeft om mijn mp3's af te spelen. En WMP installeren gaat niet. Setup zegt Pleas wait... en sluit zichzelf daarna af...
Everything Can Help!
Het ene na het andere blauwe scherm was mijn deel
Vanochtend 5 Error Reports verstuurd. Ik zet nu mijn laptop weer aan, en: "A solution is found for your problem".
Nieuwe driver gepushed, en hup: Problem solved
Verwijderd
Alleen vind ik het wat typisch dat veel mensen al praten over updates, language packs en dergeljike, terwijl als ik zoek bij windows update, niet één update te zien krijgen... Hij geeft gewoon aan dat Windows Update up-to-date is.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? De updates zijn trouwens niet verborgen, heb ik al gecheckt. Gaat om Vista Ultimate NL 64-Bits OEM.
Verwijderd
En nog geen ene Ultimate xtra update

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 13:14 ]
Dit bedoelde ik dus ook te zeggen, eerder in deze topicreeks. Prachtig idee, die extra's, maar ik hoop toch niet dat we over een paar weken nog dat Dreamscene krijgen, en dat we over een paar maanden roepen 'Extra's?'... Heeft MS wel vaker last van, iets met veel bombarie presenteren en het dan volkomen dood laten bloeden.
[Vista] Intel 915G chipset driver petition..
Iedereen tekenen dus, Aero was namelijk wel mogelijk in betá's en CTP's!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ach, ik heb er al 3 draaienServor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:17:
[...]
Dit bedoelde ik dus ook te zeggen, eerder in deze topicreeks. Prachtig idee, die extra's, maar ik hoop toch niet dat we over een paar weken nog dat Dreamscene krijgen, en dat we over een paar maanden roepen 'Extra's?'... Heeft MS wel vaker last van, iets met veel bombarie presenteren en het dan volkomen dood laten bloeden.
Ben inderdaad wel benieuwd naar de volgende.
Als ik deze versie installeer, dan kan ik inloggen. Mijn verbinding waarover de VPN loopt gaat echter lastig doen, en zegt dat ik alleen lokaal verkeer kan ontvangen. Geen internet verkeer. Gevolg is dat ik helemaal niets kan doen over de VPN. Als de VPN er weer uit is, dan doet alles het weer. De vorige versie van Cisco's VPN client deed het wel, maar deze zorgt ervoor dat vista blijft hangen na de slaapstand of hibernate stand.MarcoC schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:11:
[...]
Voor de VPN-client: http://vpnclient.clearcha...in-msi-4.8.01.0590-k9.exe. Is een versie voor Vista, wel eerst je nietwerkende client verwijderen en rebooten.
[ Voor 2% gewijzigd door elevator op 13-02-2007 22:40 ]
Verwijderd
welke 3?PWM schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:19:
[...]
Ach, ik heb er al 3 draaien
Ben inderdaad wel benieuwd naar de volgende.
Verwijderd
drentm0nk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:50:
[...]
Gister zijn die drivers gereleased
Have Fun
Bedankt, maar ik heb geen nForce
Dreamscene is toch alleen beta?
Hert gaat me niet om die muisklik. Normaal gebruik ik altijd ctrl + esc, omhoog omhoog enter <insert commando> enter. Heel snel, en werkte altijd. Dat is nu ineens weer veranderd.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 07:28:
[...]
De zoekopdracht in het startmenu functioneert ook als 'run'. Het is juist alleen maar beter, scheelt je weer een muisklik extra.. Beter opletten he
Gedaan, staat ie aan de verkeerde kantDizzyWeb schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:32:
[...]
Sterker nog, rechtsklikken op je startknop, Customize kiezen en je kan je "Run command" gewoon weer aanvinnken.
Nee, mensen roepen niet dat iets snel ruk is. MS moet leren dat bepaalde 'expert' functies (want laten we wel wezen, 90% van de huis tuin en keuken mensen gebruikt Run echt nooit) op dezelfde plek geplaatst moeten worden. Goed iedereen gebruikt z'n desktop anders, maar 'run' zit al sinds NT op die plek.. Er is imho geen reden - behalve esthetisch - om daar een wijziging in aan te brengen. Maargoed, so be it.Servor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:36:
Mensen roepen echt veel te snel dat iets 'ruk' is. Soms helpt het om ook even te kijken hoe iets wél werkt.
@ nr 2. De omhoog knop was juist 1 van de vele knoppen die ik wel met m'n muis bediende. Het verschil tussen de addressbar en de omhoog knop, is dat de addressbar van layout veranderd, terwijl de 'omhoog' knop altijd en eeuwig op het zelfde formaat zit. Dat maakt het gebruik ervan zo handig.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 07:20:
[...]
1. Win toets + r (overigens snap ik niet waarom het hele startmenu ruk is als je alleen run mist)
2. Alt + omhoog, of de adresbar gebruiken zoals een paar posts hierboven gezegd wordt
3. Die werkte hier wel, draait de installer wel als admin? Waarom gebruik je overigens niet versie 8?
Goed einde mieren geneuk, maar het zijn gewoon kleine irritaties na mijn eerste paar dagen met vista. Het is en blijft het ervaringen topic.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Verwijderd
Kansloos, hardwarematig kan de reeks 910 en 915 geen WDDM drivers aan, alleen XPDM drivers.THE_BASE schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:58:
Voor iedereen die geen Aero kan draaien met Intel drivers voor de 910/915. Er is een petitie online via GoT.
[Vista] Intel 915G chipset driver petition..
Iedereen tekenen dus, Aero was namelijk wel mogelijk in betá's en CTP's!
Je kan vista draaien maar zonder aero.
Verwijderd
I would like to question the fact of why AIGLX functionality in Linux can do ALL of the pretty graphical things that Aero/Vista does but no WDDM driver exists for Vista? If AIGLX can perform to an excellent level of graphic rendering and no system performance issues exist, why can't the same be done for Vista? Is it a low level of care? Does it all come down to money (probabily the answer) because someone is trying to push newer hardware? Is it bad code from Microsoft? Is bad coding from Intel? I just find it all very funny......Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:14:
[...]
Kansloos, hardwarematig kan de reeks 910 en 915 geen WDDM drivers aan, alleen XPDM drivers.
Je kan vista draaien maar zonder aero.
Ik ben het toch echt niet met je eensmegamuch schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:46:
[...]
Nee, mensen roepen niet dat iets snel ruk is. MS moet leren dat bepaalde 'expert' functies (want laten we wel wezen, 90% van de huis tuin en keuken mensen gebruikt Run echt nooit) op dezelfde plek geplaatst moeten worden. Goed iedereen gebruikt z'n desktop anders, maar 'run' zit al sinds NT op die plek.. Er is imho geen reden - behalve esthetisch - om daar een wijziging in aan te brengen. Maargoed, so be it.
Daarnaast houd niemand je tegen een shortcut op je desktop te maken naar cmd.exe.
LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Windows+Tab is 3D Flip geloof ik. Heb je wel Aero?BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:56:
Ik lees hier dat je ook moet kunnen alt-tabben met Windows-toets-tab. Bij mij gebeurt er dan niets, ja, het startmenu opent als je wat pech hebtdoe ik iets verkeerd?
Verwijderd
Punt is dat ik nog niet één update heb binnen gehad als ik in de historie kijk en er ook niet één beschikbaar is...Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:09:
Mijn laaste update is ook alweer van 3 dagen geleden en sinds 31-1 hebben de updates bij mij alleen betrekking op Windows Defender. Ik draai Ultimate 32 OEM NL.
En nog geen ene Ultimate xtra update
Ik meende dat er al een paar waren, ook zeker voor Defender... Apart. Iemand enig idee?
Dit topic is gesloten.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Lees de Vista FAQ
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag