![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
SP even overgenomen van vorige topics
Updates of suggesties voor de startpost via DM of mail aub
![]() |
[ Voor 0% gewijzigd door Spider.007 op 07-02-2007 09:47 . Reden: Achtergrondplaatjes gefixt ]
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
[ Voor 0% gewijzigd door Spider.007 op 07-02-2007 09:47 . Reden: Achtergrondplaatjes gefixt ]
[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 01-02-2007 11:44 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik haal ook een index score van 4.3 met;Specs:
HP NX9420
Core 2 Duo 5600 (1,83ghz)
2GB RAM
X1600 Mobility 256mb
Ik heb een upgrade van XP SP2 naar Vista Ultimate uitgevoerd. Hierbij heb ik alle dingen waar de upgrade advisor over zat te zeuren uninstalled. Geen problemen gehad en super snel, wel metteen UAC en die verdomde compatibility assistant uitgezet. De enige driver die ik heb moeten installeren is de 7.1 Catalyst Vista Drivers. Wel erg mooi dat unified driver model want nu hoef ik geen aparte HP video kaart drivers te gebruiken en kan ik gewoon met de releases van de catalyst drivers mee.
Index Score: 4.3
SinergyX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:44:
Eerst maar even lezen alvorens mijn vragen te posten
MichaelK1985 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:46:
Probleempje met Help functie in Vista.
Als ik help wil krijg ik een foutmelding van Internet Explorer:
Kan / van help niet downloaden.
Iemand een idee?
Dus vragen m.b.t. Vista niet in dit topic, alleen gebruikerservaringenOpgelet: net zoals de vorige delen is dit een topic bedoeld voor ervaringen met Windows Vista. Technische vragen passen beter in een apart topic
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 01-02-2007 11:52 ]
Idd, en de benodigde links naar de pricewatch.Sjah schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:55:
Suggestie voor de TS: gooi er even in dat die inmiddels op de markt is, het is een feit nu en over een paar maanden zal de support echt goed op gang zijn gekomen (drivers, compatiblieteitsupdates etc.)
Verwijderd
Als je goed deel 10 gelezen had, had je de oplossing geweten, heb deze zelf gisteren gepost!MichaelK1985 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:46:
Probleempje met Help functie in Vista.
Als ik help wil krijg ik een foutmelding van Internet Explorer:
Kan / van help niet downloaden.
Iemand een idee?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.xml] @="xmlfile" "PerceivedType"="text" "Content Type"="text/xml" [HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList] [HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList\winword.exe] @="" [HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\PersistentHandler] @="{7E9D8D44-6926-426F-AA2B-217A819A5CCE}" |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 12:09 ]
Remote Desktop zit alleen in Ultimate en ik dacht ook in Enterprise(??). Niet in home premium.seninha schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:39:
Kan iemand die Windows Vista Home Premium op z'n PC heeft staan of het nou wel of niet mogelijk is om via Remote desktop een conectie aan te maken??.
Ik heb namelijk een server draaien die ik via XP beheer. Op dit moment draai ik Ultimate 39 dagen op proef. En kan dus zonder enig probleem inloggen.
Prijstechnisch ben ik nu benieuwd of ik nder Home premium nog steeds dit kan
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
wat vermoedelijk ook de reden is waarom een aantal games op tomshardware zo ondermaats presteren, terwijl desktop apps dan weer een flink stuk sneller waren.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:41:
Nog even een antwoord vanuit thread 10, het is niet zo dat openGL verdwenen is, maar de viedo kaart drivers meoten deze expliciet meeleveren, voor ATI is dat sidns de laatste update eindelijk het geval. Anders ben je afhankelijk van Direct3D openGL emulatie en dat is inderdaad nogal langzaam.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
in verkenner: klik op organize -> layout -> vink 'menu bar' aan en go from theremaratropa schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:46:
Weet je wat ik mis, een customizable map/explorer windowtje zoals in xp. Ik wil gewoon een "directory up" knopje, en geen back en forward knoppen. En al die andere meuk die je nu niet meer kan uit zetten. Of kan dat wel?
d:)b
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 13:03 ]
[ Voor 95% gewijzigd door TommyCP op 01-02-2007 13:12 . Reden: te weinig koffie gehad ]
>>>insert witty remark here<<<
Everything Can Help!
Vergeet ook niet dat de drivers nog niet zo geoptimaliseerd zijn zoals in WinXP het geval was.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:01:
Waarom is Windows Vista eigenlijk trager dan Windows XP? Ik dacht dat Microsoft had gezegd dat het juist sneller zou zijn..
Zie: http://tomshardware.co.uk...sion_ko_for_windows_vista
Een boel applicaties draaien juist trager onder Vista, terwijl Vista helemaal opnieuw van de grond af is opgebouwd en niet zoals XP de bagage van eerdere versies mee droeg.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Wat maakt je stick geschikt ? USB 2.0 ? Of de mogelijkheid als aanmelding tot verwisselbare schijf i.p.v. schijfstation ?Iemand al ervaring met ReadyBoost? Mijn USB Stick is er niet voor geschikt helaas.
[ Voor 20% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 01-02-2007 13:38 ]
Verwijderd
Is er iemand die kan uitleggen waarom het veiliger en 'cleaner' is?64-bit is more secure and is a 'cleaner' operating system
ik heb 1 gig intern en heb de 2gig stick van de launch erbij geprikt,maar heb nog niet kunnen testen met gamen,maar ik kreeg wel het idee dat de hdd meer aan het ratelen was met de readyboost aan,en ik zag dat er continu data naar werdt geschrevenMichaelK1985 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:28:
Iemand al ervaring met ReadyBoost? Mijn USB Stick is er niet voor geschikt helaas.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Nee, maar ik heb wel iets gelezen om misschien rekening mee te houden:MichaelK1985 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:28:
Iemand al ervaring met ReadyBoost? Mijn USB Stick is er niet voor geschikt helaas.
Is it worth adding in a USB drive to an über system? No, is the simple answer. ReadyBoost is a great addition to systems with limited main memory. In almost every situation, you'll get more performance boost from just upgrading main memory to using a ReadyBoost USB key.
Bij mij staat hij netjes onder verwisselbare schijfstations maar de prestaties zijn blijkbaar niet goed genoeg van m'n stick. Is gewoon USB 2.0 dus waar het precies aanligt is me een raadsel. Ik heb wel 2gb intern dus of het echt uitmaakt.gertjanvdheuvel schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:37:
[...]
Wat maakt je stick geschikt ? USB 2.0 ? Of de mogelijkheid als aanmelding tot verwisselbare schijf i.p.v. schijfstation ?
Ik had een 256Mb stick die zich bleef aanmelden in de categorie Hardisk (Schijfstation) en mijn nieuwe 4GB stick meld zich aan in de lijst van 'verwisselbare schijfstations' ofwel dvd-rom etc ... Misschien maakt dat wat uit ?
edit: invoeging quote aangezien iemand me al voor was met antwoorden![]()
Everything Can Help!
Verwijderd
Staat de snelheid goed ingesteld in de BIOS?MichaelK1985 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:50:
[...]
Bij mij staat hij netjes onder verwisselbare schijfstations maar de prestaties zijn blijkbaar niet goed genoeg van m'n stick. Is gewoon USB 2.0 dus waar het precies aanligt is me een raadsel. Ik heb wel 2gb intern dus of het echt uitmaakt.
low speed (1.5 Mb/s)
full speed (12 Mb/s)
high speed (480 Mb/s)
Verwijderd
Werkt met office XPspk2go schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:53:
Ik zit al een hele ochtend te zoeken, maar ik kan nergens iets vinden. De situatie is heel simpel:
Ik wil naar Windows Vista. Alle problemen neem ik voor lief, het enige wat ik wel werkend wil hebben is Office XP. Nu is er nergens op internet te vinden of Office Xp het doet! Dat Office 2003 het doet, is me inmiddels wel duidelijk, maar Office XP?
Dus: Werkt Office XP in Windows Vista?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 14:02 ]
Met cleaner wordt bedoeld dat er minder code in zit om de boel backwards compatible te houden. Zo is er bv. geen ondersteuning meer voor 16-bit programmatuur.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:37:
[...]
Is er iemand die kan uitleggen waarom het veiliger en 'cleaner' is?
>>>insert witty remark here<<<
[ Voor 82% gewijzigd door elevator op 01-02-2007 14:44 ]
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
Je kunt alleen signed 64-bits drivers gebruiken onder die versie. En de kernelbeveiliging in de 64-bits versie is nog net iets stricter dan die in de 32-bits versie.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:37:
[...]
Beta versie van de SP1 update voor Vista.JeanJeremy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:06:
Ik vind het ook wel humoristisch dat de installer van Visual Studio 2005 al aangeeft dat er compatibiliteitsproblemen zijn met Vista. "Check MS Site" geeft aan dat er nog geen oplossing is maar ik nu een bericht krijgt als het opgelost is.
[ Voor 37% gewijzigd door Cloud op 01-02-2007 14:09 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Aha, Kernel Patch ProtectionTommyCP schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:02:
Veiliger is het vanwege een aantal features die alleen in de 64-bit versie van Vista zitten (welke dit zijn kun je, no offence, gemakkelijk zelf vinden).
cleaner weet ik niet goed, maar veiliger zeker en vast:Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:37:
[...]
x86-64 -specific features
Data Execution Prevention (DEP) uses only the NX-bit support in processors, with no fallback software emulation. This ensures that the less effective software-enforced DEP (which is only safe exception handling) is not used. In 32 bit versions, however, software-enforced DEP is an option.
An upgraded Kernel Patch Protection, also referred to as PatchGuard, prevents third-party software, including kernel-mode drivers from modifying the kernel, or any data structure used by the kernel, in any way; if any modification is detected, the system is shutdown. This mitigates a common tactic used by rootkits to hide themselves from user-mode applications.[5] PatchGuard was first introduced in the x64 edition of Windows Server 2003 Service Pack 1, and was included in Windows XP Professional x64 edition.
Code Integrity check-sums signed code. Before loading such code, it is verified against the check-sum to ensure it has not modified.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Met die beta patch gaat het vrij redelijk ja. De definitieve patch zal nu wel vrij snel komen, hopelijk kan die er gewoon overheen.JeanJeremy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:06:
Ik vind het ook wel humoristisch dat de installer van Visual Studio 2005 al aangeeft dat er compatibiliteitsproblemen zijn met Vista. "Check MS Site" geeft aan dat er nog geen oplossing is maar ik nu een bericht krijgt als het opgelost is.
Beetje jammer![]()
Overigens werkt VS2005 tot nu toe perfect maar ach ... je moet iets te zeiken hebben
Nog even mijn vraag van de laatste pagina van deel 10
[...]
Verwijderd
Ook voor FSX zit het goed:Crytek claims that running the 64-bit version will give a performance increase of up to 10-15% per thread
Idem voor Stalker:But, it stands to reason that FSX will run very well in both 64-bit and 32-bit operating system environments. For the ultimate, "as real as it gets" experience, 64-bit Windows Vista and a powerful dual core Pentium processor system will be a sure bet.
Zo zal deze versie optimaal gebruik kunnen maken van de AMD Athlon 64 processor architectuur. Dit heeft als gevolg dat met deze versie van het spel je een grotere spelwereld, meer gedetailleerde omgevingen, betere AI en meer mensen op één map bekomt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 14:19 ]
Verwijderd
Wat heeft de business dan minder?? Volgens mij niks wat met het spelen van een game te maken heeft.Derek S. schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:54:
Ik denk dat ik toch maar gewoon Business ga installeren op de laptop, dat kleine beetje performance verlies bij een spelletje wat ik misschien 3 keer in het jaar doe.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Verwijderd
Kan je niet gewoon alle standby/hibernate modes uitschakelen?DLP schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:33:
2 De standaard ATI driver die na de install wordt gebruikt is werkelijk bedroevend, daar ik op de rode shutdown knop drukte (dacht dat dat de shutdown was) en verwachtte dat hij mn pc afsloot ging hij in een soort snooze modus. Had natuurlijk eerst de manual moeten lezen..... en moeten drukken op de > knop ..... Daarna op elke knop gedrukt die je maar kan bedenken en geen beelddacht toen dat mn vga kaart kapot was... Harde reset, eindelijk weer beeld naar safe mode en kreeg weer windows beeld. Drivers weggegooid, windows normaal opgestart, en toen eindelijk weer beeld. Nieuwe ATI driver geinstalleerd en dacht dat alle ellende zou ophouden, kreeg ik wederom te maken met standby modes tijdens opstarten na het opstart scherm en dan na 30 sec schakelt hij aan en loopt de boot procedure verder en krijg je weer beeld.( Dit is nu elke keer zo als ik opstart)
Ik denk dat nieuwe drivers in de toekomst beter zullen zijn.Toen mijn dual screen configuratie proberen te installeren (1 monitor en 1 tv) wat er toen allemaal voorbij flitste zal ik je onthouden, maar ga ermaar vanuit dat het dual screen gebeuren zoals het hoort te werken niet werkt. Erg jammer, daar de ati driver tijdens de RC2 Vista periode n.m.i. beter werkte.
Wat moet je hier optimaliseren dat bij XP niet geoptimaliseerd moest worden?4 De Installatie verloopt veel sneller dan xp, maar de tijd die je daarna kwijt bent aan optimalisatie slagen, allerhande instellingen, maken de tijd weer gelijk met de vorige xp installatie.
Eens je alles ingesteld hebt kan je het terug inschakelen, dit zorgt immers voor bescherming tegen exploits.6 Handig om gelijk die vervelende UAC uit te schakelen, wat een ellende als je voor elke scheet op ja moet klikken....
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Misschien ligt het niet aan Vista, maar aan de iPod drivers. Ok, ze zijn ws wel goedgekeurd door MS, ik weet niet hoe dat gaat, maar toch.scorpie schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:22:
Zoals wel meer mensen is opgevallen, viel het mij ook op dat m'n 3com netwerkkaart niet standaard geinstalleerd werd. Tevens heb ik wat problemen met m'n ipod mini. Ik sluit em aan, krijg mooi een balloon rechtsonderin, ipod herkend, nouja prima... eens kijken in "computer". Hmm explorer blijft hangen, leuk! Want nu kan ik kijken hoe crashende programma's onder vista 'werken'. Ik krijg mooi popupje, prog reageert niet, wil je quitten, prog restarten, of wachten totdat progje weer leeft. Ik zeg, restart maar. Maarja, kan wachten tot ik een ons weeg, maar er gebeurt vrij weinig. Ik denk, nouja, shit happens, tis allemaal nog nieuw, dus ik moet niet meteen gaan zeggen dat het een butt OS is enzo, maarja wat nu dus.... ik denk, win + r geeft het run scherm, maar hey, dat werkt niet onder vista als je explorer is gecrashed. Ok, andere poging, ctrl + alt + del, task manager, en dan new task, explorer, go. Mooi niet go dus. cpu load gaat ff naar 100%, dan weer idle, maar geen explorer. Er runt geen andere explorer, dus volgens mij is de enige manier om je explorer weer levend te krijgen, een reboot. Erg jammer...
Vista over het algemeen heeft een beetje performance verlies tov. XP, heeft niets met Business te maken, Business is gewoon toevallig de versie die ik gratis bij m'n laptop krijg.wrcveen schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:12:
[...]
Wat heeft de business dan minder?? Volgens mij niks wat met het spelen van een game te maken heeft.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
aan welke applicaties denk jij nog meer dan, behalve het bovengenoemde?Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:41:
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor office, winamp, DVD/Divx kijken, beetje downloaden, internetten en nog meer van dit soort dingen (klein beetje foto bewerken, MS paint, etc)
Nu vraag ik mij af of ik er verstandig aan doe om Vista op deze laptop te installeren.
De laptop zou het makkelijk aan kunnen, maar ik heb te horen gekregen dat de applicaties die ik erop wil draaien beter presteren onder Windows XP
Verwijderd
Volgens mij zit alles er wel zo een beetje bij. Natuurlijk branden, downloaden, msn, etc.. Probeerde duidelijk te maken dat het niet echt gaat om zeer intensieve programma's/games/videobewerkingSURFivor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:48:
[...]
aan welke applicaties denk jij nog meer dan, behalve het bovengenoemde?
als eenmaal alles in Vista werkt (qua programmatuurupdates enzo), dan is Vista een beter systeem. gisteren heb ik een tijdje zitten stoeien met de Ultimate 64-bit en ik vond mijn computer zeer stabiel en snel draaien.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 16:53 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Laudit op 01-02-2007 16:52 ]
Ik heb zelf sinds vandaag Windows Vista Ultimate 32 NL (OEM) geïnstalleerd (€ 180).Games schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:31:
New Vista Updates, not shown on Update Site
http://www.warp2search.ne...ws&file=article&sid=31218
Wat ik me eigelijk nog afvraag,welke versie hebben jullie of gaan jullie kopen, nederlands of engels ?
Verwijderd
Je wiljt e RAM uitbreiden? Kan je niet beter een onboard kaart erin zetten?Ajax power schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:52:
Ik wil graag mijn 512MB RAM geheugen uitbreiden d.m.v. een usb stick met ReadyBoost.
Wat adviseren jullie mij? Zal een 4GB-usbstick erg merkbaar verschil geven t.o.v. een 2GB-usbstick of houdt het op een gegeven moment op en is 2GB extra genoeg?
Het is een goedkopere oplossing en er staat nu 2x 256 in waardoor ik ze dus moet weggooien omdat ik maar 2 slots heb. (Dell systeemVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:54:
[...]
Je wiljt e RAM uitbreiden? Kan je niet beter een onboard kaart erin zetten?
En 2 gig zal waarschijnlijk meer dan voldoende zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door Laudit op 01-02-2007 16:59 ]
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met Dell en je zit ook een beetje op het hele verkeerde boardAjax power schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:56:
[...]
Het is een goedkopere oplossing en er staat nu 2x 256 in waardoor ik ze dus moet weggooien omdat ik maar 2 slots heb. (Dell systeem)
Daarnaast is een usb-stick überhaupt nooit weg.
Dus 4GB word gezien als redelijk overboden?
Trouwens, ik las ook ergens dat het 1:3 werkt. Dus wanneer je merkbaar verschil wil hebben moet je 512 minimaal upgraden met 1.5GB. Toch vraag ik me dan af of je 4GB dan juist erg merk.
Ik heb het meer over ReadyBoost i.c.m. mijn geheugen.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:59:
[...]
Ik heb geen ervaring met Dell en je zit ook een beetje op het hele verkeerde board
Processors, Mobo's & Geheugen
Daar kan je hulp vinden
De test die ik hier in de PCWORLD lees (Amerikaans computertijdschrift) laat zien dat Windows Vista 5% trager is op een single core CPU, maar 20-25% sneller op een dual core cpu. Vista is veel efficienter in multi-threaden dan Windows XP, en kan beter werken met dual core cpu's.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:01:
Waarom is Windows Vista eigenlijk trager dan Windows XP? Ik dacht dat Microsoft had gezegd dat het juist sneller zou zijn..
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Dus wat ik wil is mogelijkRafe schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:19:
Nope. Je kan met Home Premium wel een verbinding naar een andere PC maken (client) om die te beheren via Remote Desktop. Je hebt alleen Business, Enterprise of Ultimate nodig als je die PC over wil kunnen laten nemen (host).
Zie ook http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_02.asp
Volgens mij kan je alleen met ultimate remote desktops overnemen (en wellicht met business?). Jouw home premium kan dus alleen overgenomen worden maar zelf niks overnemen naar mijn idee. (Daar slaat dat "client only" ook op.)seninha schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:36:
[...]
Dus wat ik wil is mogelijkGewoon vanuit mn PC met Vista Home Premium mn server overnemen, of zie ik het nog steed niet goed. (via de Link zie ik bij Home P staan : Remote desktop: client only)
[ Voor 11% gewijzigd door anonimoes op 01-02-2007 22:22 ]
Gemberthee: water met een smaakje.
Verwijderd
Anders om :-)anonimoes schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:02:
[...]
Volgens mij kan je alleen met ultimate remote desktops overnemen (en wellicht met business?). Jouw home premium kan dus alleen overgenomen worden maar zelf niks overnemen naar mijn idee. (Daar slaat dat "client only" ook op.)
Je draait de zaken nogal omanonimoes schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:02:
[...]
Volgens mij kan je alleen met ultimate remote desktops overnemen (en wellicht met business?). Jouw home premium kan dus alleen overgenomen worden maar zelf niks overnemen naar mijn idee. (Daar slaat dat "client only" ook op.)
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Verwijderd
Drivers voor je mobo zitten gewoon in Vista zelf, daar hoef je je niet druk om te maken.Versteegrob schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:03:
Ik heb een vraagje, morgen krijg ik Vista! Ik kan echt niet wachten, heb al veel drivers gezocht maar heb nog niks kunnen vinden voor mijn moederbord. Nu ben ik een beetje bang dat ik straks Vista niet kan draaien, dit zijn mijn gegevens
Seasonic S12-600, 600 Watt GEEN DRIVER NODIG
Antec P180, Zwart, zilver GEEN DRIVER NODIG
AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed GEEN DRIVER NODIG
MSI K9N SLI Platinum - Nog niks kunnen vinden??
Asus EN7950GX2 /2PHT/1G, 1024 MB, DDR3, PCI Express x16 DRIVER GEVONDEN
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, Retail DRIVER GEVONDEN
Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 GEEN DRIVER NODIG
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x GEEN DRIVER NODIG
BenQ DW1650, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM GEEN DRIVER NODIG
Creative GigaWorks Pro Gamer G500, Zwart GEEN DRIVER NODIG
BenQ FP202W, 20 inch, Zwart GEEN DRIVER NODIG
BenQ DVP-1650V, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM GEEN DRIVER NODIG
Zalman CNPS9500 AM2 GEEN DRIVER NODIG
Misschien is het handig om een topic te maken waarin alle drivers staan, makkelijk voor iedereen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 18:23 ]
Kijk , dat is nou mooi--MeAngry-- schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:14:
[...]
Je draait de zaken nogal om
Een 'server' is een applicatie die de dienst aanbiedt. En de 'client' maakt daar weer verbinding mee. Oftewel, met Home Premium kun je prima een remote desktop overnemen van een andere PC die als Terminal Server fungeert.
Verwijderd
Eigenlijk raad ik je aan gewoon extra RAM in je machine te zetten. Readyboost zal wel werken, maar is geen vervanging voor RAM. Een echte performance-boost kun je m.i. alleen verwachten met extra geheugen in je PC.Ajax power schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:52:
Ik wil graag mijn 512MB RAM geheugen uitbreiden d.m.v. een usb stick met ReadyBoost.
Wat adviseren jullie mij? Zal een 4GB-usbstick erg merkbaar verschil geven t.o.v. een 2GB-usbstick of houdt het op een gegeven moment op en is 2GB extra genoeg?
Ze zullen die tooltjes moeten schrijven aan de hand van bestaande door MS goedgekeurde drivers ja. En waarschijnlijk zal een aantal van de makers van dat soort dingen daar niet zo'n zin in hebben. Maar weet je zeker dat dat soort tools hun eigen drivers schrijven danwel nodig hebben? Ik bedoel zelfs Daemon Tools werkt onder de 64-bit Vista (toch?).Palomar schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:13:
Wat ik mij afvroeg: voor x64 kun je alleen nog signed drivers gebruiken. Nu zijn er ook veel tooltjes zoals AtiTool, Speedfan etc. die in eerste instantie dus ws. niet zullen werken omdat ze drivers installeren. Stel dat deze tools wel willen gaan werken onder x64, moeten ze dan eerst de drivers naar MS sturen om ze te laten keuren oid? En kost dat geld? Want ik bedenk me dat dat misschien best negatieve gevolgen kan hebben waardoor ze x64 gewoon niet gaan ondersteunen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Bedankt maar de 7950 is niet echt SLI, het is een dual kaart. Dus misschien werkt het wel.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:19:
[...]
Drivers voor je mobo zitten gewoon in Vista zelf, daar hoef je je niet druk om te maken.
Maar voor jouw 7950GX2 zou ik even goed kijken, ik las namelijk dat met de huidige drivers 1 core niet gebruikt wordt.
Edit:
Release Highlights:
Beta driver for NVIDIA SLI™ support for GeForce 8800 GTX/GTS GPUs
This driver supports the following features:
Single GPU support
DirectX 9 support for GeForce 6/7/8 series GPUs
DirectX 10 support for GeForce 8800 GPUs
OpenGL support for GeForce 6/7/8 series GPUs
NVIDIA SLI support
DirectX 9 support for GeForce 8800 GPUs
OpenGL support for GeForce 8800 GPUs
DirectX 9 and OpenGL NVIDIA SLI support for GeForce 6 and 7 series GPUs and DirectX 10 NVIDIA SLI support for GeForce 8800 GPUs will be available in a future driver
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_100.59.html
SLI support is er vooralsnog alleen voor G80 kaarten.
Verwijderd
AtiTool werkte iig niet (kreeg melding over die unsigned driver). En volgens mij zijn er veel meer van zulk soort tooltjes die een eigen driver gebruiken om hardware te benaderen.wolkje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:25:
[...]
Ze zullen die tooltjes moeten schrijven aan de hand van bestaande door MS goedgekeurde drivers ja. En waarschijnlijk zal een aantal van de makers van dat soort dingen daar niet zo'n zin in hebben. Maar weet je zeker dat dat soort tools hun eigen drivers schrijven danwel nodig hebben? Ik bedoel zelfs Daemon Tools werkt onder de 64-bit Vista (toch?).
Over de procedure van het keuren weet ik verder niets.
[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 01-02-2007 19:54 ]
Ligt aan je instellingen. Kan in Vista m'n 2XP bakken vlekkenloos benaderen en heen en weer hengelen van bestanden is ook geen probleem.maxoss schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:48:
ze hebben dus ook het protocol NWlink ipx/spx/Netbios-compatibel transportprotocol uit Vista gesloopt![]()
Kan ik dus geen netwerkbestanden overzetten!![]()
Andere pc wordt gewoon niet herkend terwijl ik in xp dit protocol moest installeren en dan was alles ok.
Tubes....It's what make music music!
weet je toevallig ook welke instellingen?silitek schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:09:
[...]
Ligt aan je instellingen. Kan in Vista m'n 2XP bakken vlekkenloos benaderen en heen en weer hengelen van bestanden is ook geen probleem.
laptopVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:51:
edit:
Heb jij het trouwens draaien op laptop of op gewone PC? Enig idee met hoe lang Vista de accuduur vergroot? (zal niemand precies kunnen vertellen, maar is het iets om Vista voor aan te schaften)
Verwijderd
SURFivor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:02:
[...]
laptop
maar mijn laptop gebruik ik niet zonder accu. daar kan ik dus niks over zeggen (mijn laptop is een desktopvervanger)
Dit kan ik bevestigen. Zal voorlopig maar onder xp moeten gamenVerwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:36:
Geloof me hij wordt gezien als SLI. In je Apparatenbeheer zal je bij je 2e 7950GX2 device een kruisje zien.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Kun je op die andere PC dan geen TCP/IP installeren? Het enige OS dat eventueel nog problemen kan hebben met TCP/IP zijn oude (3.x en 4.x) versies van Novell Netware, en dat kun je eventueel ook oplossen door Windows 98 met IPX en Novell client in VMWare te draaien en via een virtueel omweggetje bestanden to kopieren.maxoss schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:48:
ze hebben dus ook het protocol NWlink ipx/spx/Netbios-compatibel transportprotocol uit Vista gesloopt![]()
Kan ik dus geen netwerkbestanden overzetten!![]()
Andere pc wordt gewoon niet herkend terwijl ik in xp dit protocol moest installeren en dan was alles ok.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Andersomanonimoes schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:02:
Proud to be an American.
Hier woon ik
[ Voor 16% gewijzigd door The Source op 01-02-2007 21:36 ]
Verwijderd
Je kunt toch gewoon rechstklikken op "Computer" (op je desktop of anders in het startmenu).The Source schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:36:
Hoe kan ik in vista zien welke build ik draai, en dan inet build 6000, maar de lange versie.
En kan ik ook ergens zien of ik 32b of 64b draai? En hoe kan ik zien welke editie ik draai? (bij XP stond het in het start menu)
Ik mis zo'n info scherm nets als bij XP, my computer.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 21:44 ]
Verwijderd
Onder andere:The Source schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:36:
Hoe kan ik in vista zien welke build ik draai, en dan inet build 6000, maar de lange versie.
En kan ik ook ergens zien of ik 32b of 64b draai? En hoe kan ik zien welke editie ik draai? (bij XP stond het in het start menu)
Ik mis zo'n info scherm nets als bij XP, my computer.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 21:43 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Verwijderd
Hierna kan je slowmo minimaliseren als je de SHIFT ingedrukt houd. Ook 3dFlip Slowmo doet het nuFor those of you have have the aero glass interface on your computer, it is possible to hold down the shift key while closing, opening, and minimizing a windows to see the animation in slow motion. If you would like to test this out, just follow the steps below:
- Open up Regedit.
- Navigate thru HKEY_CURRENT_USER, Software, Microsoft and Windows.
- Create a new KEY called DWM if it is not aleady there.
- Create a new DWORD called AnimationsShiftKey inside the DWM folder.
- Set the new DWORD that you just created to a value of 1.
- Run net stop uxsms at administrative rights command prompt followed by net start uxsms to restart the DWM engine.
Even de oude Google NL verwijderen, ik heb er eentje toegevoegd zonder die NL in de naam.THE_BASE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:54:
In Internet Explorer kun je zelf via een .XML bestand zoekmachines toevoegen. Iemand een idee waar deze bestanden opgeslagen worden.
Heb net Google NL toegevoegd, maar wil dat 'NL' weghebben.
Verwijderd
SinergyX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:33:
Kleine tip, zal ongetwijfeld al bestaan, maargoed
Voor wie google.nl als zoekpagina wil in IE7 (ipv co.uk), [url=http://www.karremania.cistron.nl\google.html]klik[/url]. (voor wie xml wil zien, klik).
THE_BASE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:54:
In Internet Explorer kun je zelf via een .XML bestand zoekmachines toevoegen. Iemand een idee waar deze bestanden opgeslagen worden.
Heb net Google NL toegevoegd, maar wil dat 'NL' weghebben.
Wat heeft dit met Vista te maken?SinergyX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:15:
[...]
Even de oude Google NL verwijderen, ik heb er eentje toegevoegd zonder die NL in de naam.
klik
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 22:17 ]
Kíjk! Jij bent geweldig. Dank u!SinergyX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:15:
[...]
Even de oude Google NL verwijderen, ik heb er eentje toegevoegd zonder die NL in de naam.
klik
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Hmm, volgens mij wordt Windows Vista met Windows Internet Explorer 7.0 geleverd.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:16:
[...]
[...]
[...]
Wat heeft dit met Vista te maken?
Verwijderd
Die is zeker leukPWM schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:13:
Je vensters in Slow-motion minimaliseren is wel erg leuk
[...]
Hierna kan je slowmo minimaliseren als je de SHIFT ingedrukt houd. Ook 3dFlip Slowmo doet het nu
EDIT
Slowmo Maximizen is eigenlijk nog leuker
Klopt helemaal!THE_BASE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:23:
[...]
Hmm, volgens mij wordt Windows Vista met Windows Internet Explorer 7.0 geleverd.
ehhhh..HOI
Verwijderd
Verwijderd
En dus moet je in een IE7 topic zijn, IE7 is immers niet Vista afhankelijkTHE_BASE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:23:
[...]
Hmm, volgens mij wordt Windows Vista met Windows Internet Explorer 7.0 geleverd.
Verwijderd
Yep. Het heet dan alleen "Computer" ("deze" is weggelaten), maar 't is verder hetzelfde ding.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:44:
Bij Windows XP heb je het mogelijkheid om "deze computer" icon toe te voegen aan je desktop , Is dat ook mogelijk bij Windows vista.
Jep.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:44:
Bij Windows XP heb je het mogelijkheid om "deze computer" icon toe te voegen aan je desktop , Is dat ook mogelijk bij Windows vista.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq