[Discussie] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 11]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draai ik al een tijdje op Ultimate NL 32 bits.
Wil graag overstappen op de 64 uitvoering maar er zijn nog geen goede drivers voor mijn live soundkaart.

Ik heb de volgende specs:

DualCore AMD Athlon 64 X2 4200
RADEON X850 Series (256 MB)
Maxtor 6L300S0 ATA Device (300 GB, 7200 RPM, SATA)
Maxtor 6V250F0 ATA Device (250 GB, 7200 RPM, SATA-II)
2048 MB (PC3200 DDR SDRAM Kingston)

Alles draait super en ik heb alles openstaan.
Er is echter 1 minpuntje, waarna ik al gezocht heb in de diverse fora maar niet goed kan vinden.

Wanneer ik even niets doe met mijn pc en daarna weer aan de gang ga dan hebben mijn hdds het erg zwaar om op gang te komen.
De verkenner heeft soms wel 10 seconden nodig om de partities weer te geven.

Kan ik dit oplossen door iets uit te schakelen/in te schakelen?
indexering kan het niet zijn daar ik al geruime tijd draai met deze install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk, overigens wordt die mening wel erg gebrekkig onderbouwd in dat artikel. Het zou een andere versie zijn omdat hij er een andere gevoel bij heeft maar niets aan kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:55:
Ik wil ook maar Vista gaan proberen. Toch een vraagje:

Aangezien ik voor de OEM ga (goedkoper), kan ik dan nog hardware vervangen? Maw zit deze licentie vast aan je moederbord of ook aan je andere onderdelen? Ik wil in de toekomst misschien nog een andere geluidskaart/tvkaart oid.

Ik ga overigens voor de HomePremium, meer dan genoeg voor mij :).
Officeel je bestaat de key uit 10 hardware onderdelen. Je kan er maar X van veranderen voordat MS je systeem als nieuw beschouwd. Ik denk dat een nieuwe geluidskaart wel te doen is, maar OEM is dus gekoppeld aan meer dingen dan alleen je moederbord :)
En jouw mening over dit artikel :) ?

Imo complete onzin:
Vista is not the same as the RTM (release to manufacture) he tried before.

The DVD weighs in at exactly the same 2.49GB but the key activates the version you buy, in his case Vista Home OEM Premium edition. It installs in a respectable 25 minutes on his 3.0GHz Netburst Pentium 4 with 1GB of memory. He used an ATI X550 graphic card, passively cooled and it was able to run Aero well - on par with RTM performance. He reckons that this version is far more stable for him than the RTM he tried before.
Bij de RTM versie was dat ook zo. Key erin gooien bepaald welke versie. Immers, RTM is gelijk aan de dvd die je in je handen krijgt gedrukt in de winkel. Dus nu het enige wat hij constateert is dat het stabieler is? Allereerst, enorm subjectief. Daarnaast valt het wellicht te verklaren door het feit dat Vista automatisch drivers van het internet zal downloaden als deze beschikbaar zijn en er dus nu bij de aankoop van Vista betere drivers voor zijn hardware beschikbaar zijn.

Daarnaast blijft het gewoon: RTM = 'versie in de winkel'

Kortom, onzin artikel :)

[ Voor 48% gewijzigd door We Are Borg op 02-02-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb nu klassieke weergave voor desktop icoontjes, maar als ik 2 icoontjes naast elkaar zet dan zit er redelijk veel ruimte tussen. Heb overal al gezocht niet kunnen vinden hoe ik de ruimte tussen icoontjes kleiner kan maken.

Iemand een idee?

Heb het al gevonden, bij instellingen voor vormgeving kan dit allemaal instellen

[ Voor 15% gewijzigd door Royal op 02-02-2007 00:45 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:36:
Ik heb nu klassieke weergave voor desktop icoontjes, maar als ik 2 icoontjes naast elkaar zet dan zit er redelijk veel ruimte tussen. Heb overal al gezocht niet kunnen vinden hoe ik de ruimte tussen icoontjes kleiner kan maken.

Iemand een idee?
Voor Vista weet ik het niet, maar als het hetzelfde is als bij XP is het als volgt in te stellen: Configuratiescherm - Beeldscherm - Vormgeving - Geavanceerd - Ruimte tussen pictogrammen.

Ok, wie zoekt die vindt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nog meer mensen die problemen hebben met AVG en Vista sinds de laatste update van AVG? Ik heb de kernel laten updaten van AVG naar 7.5 en nu geeft ie een foutmelding bij het opstarten dat de kernel niet geladen kan worden. Wacht ik een seconde of 10 en start ik dan alsnog AVG op werkt het perfect.... :s

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb direct AVG 7.5 geinstalleerd en dat werkt gewoon normaal. Mischien een reinstall?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Heb ik al geprobeerd maar ook dat mag niet baten....

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/avg_error.jpg

Heb ook al geprobeerd de service uit te schakelen, opnieuw rebooten, opstart service weer aan en weer een reboot en ook dat heeft geen zin. Lekker irritant dus.

edit:
Probleem doet zich wel vaker voor als je jezelf direct aanmeld bij het login scherm, word op dit moment weer aan een nieuwe update gewerkt die dit probleem zou moeten verhelpen.... nog eventjes irriteren dus of gewoon niet opnieuw opstarten ;-)

[ Voor 43% gewijzigd door R2D2 op 02-02-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Royal schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:36:

Iemand een idee?

Heb het al gevonden, bij instellingen voor vormgeving kan dit allemaal instellen
Kan je even vertellen waar het juist zit bij die "instellingen voor vormgeving"? Want ik kan het daar nergens vinden. Ook is de kleur van de startbalk aanpasbaar?

Is het ook mogelijk om waneer je in het start menu op "Alle programma's" klikt dit te openen zoals bij windows XP? en niet in hetzelfde venster zoals nu bij Vista

[ Voor 11% gewijzigd door Attixx op 02-02-2007 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
En weer wat ontdekt: als je installt, doet die na de install nog even de systemindex meten, wat ook nog 3 tot 5 minuten duurt. Dit kan je skippen, Atl+F4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00

RvL

Mijn eerste ervaring met Vista is wisselt. Het ziet er naar mijn mening gelikt uit, maar zoals bij alle nieuwe OSen loop je tegen wat problemen aan.

Zo werkt mijn Bitdefender Internet Security niet helemaal lekker met Vista. Ik ben dus voorlopig (Vista is voor mij nog maar een pilot) aangewezen op een demo van PC Cillin.

Ook had ik wat problemen met de drivers van een oude IDE controller, de Promise Ultra66. Hier waren geen drivers voor beschikbaar. Ook op de site van Promise stonden geen compatible drivers voor Vista (Win2000 driver wordt niet ondersteunt). Uiteindelijk uit 'wanhoop' de NT drivers van de Ultra133 proberen te installeren en deze werkte wel.

En verder is het natuurlijk heel erg wennen. Het zit net allemaal weer anders in elkaar en naar mijn mening niet altijd even duidelijk. Ik heb bijvoorbeeld best even lopen zoeken waar ik nu een statisch IP in kon voeren.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Attixx schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 03:19:
[...]

Kan je even vertellen waar het juist zit bij die "instellingen voor vormgeving"? Want ik kan het daar nergens vinden.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We Are Borg schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:06:
[...]

Imo complete onzin:
Het zou mij eigenlijk niet verbazen als er inderdaad een verschil is. In de afgelopen drie maanden zijn weer wat drivers voor Vista uitgekomen en als Microsoft slim is blijft ze nieuwe drivers continu in haar setup DVD's verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Check dit dan, het eerste ernstige lek is al gevonden :P

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6320865.stm

Bij deze is het dus bevestigd, zo slecht is een headsetje nog niet O-) _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Donnie op 02-02-2007 08:35 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Wel vrij zuur dat Novell zo lang op zich laat wachten voor een client voor Vista ...
Zit je hier met je Vista Business, kan je niet eens meer aan de fileserver :p

Ik lees op sommige sites geruchten dat ze 4 tot 6 weken na release een client zouden uitbrengen. Op hun eigen site staat dan weer midden 2007 :{

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:33:
Check dit dan, het eerste ernstige lek is al gevonden :P

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6320865.stm

Bij deze is het dus bevestigd, zo slecht is een headsetje nog niet O-) _/-\o_
'Veiligheidslek' :/ Zoiets zou alleen de allerdomsten overkomen. Audiobestanden kunnen immers niet zomaar zichzelf openen, of exe's met geluid worden ook niet zomaar vanzelf uitgevoerd, als je het ontvangt van een onbekende is het al even dom om het te openen, enzovoort... Niettegenstaande zouden er maatregelen genomen kunnen worden om het te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

We Are Borg schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:06:
[...]

Officeel je bestaat de key uit 10 hardware onderdelen. Je kan er maar X van veranderen voordat MS je systeem als nieuw beschouwd. Ik denk dat een nieuwe geluidskaart wel te doen is, maar OEM is dus gekoppeld aan meer dingen dan alleen je moederbord :)

[...]

Imo complete onzin:

[...]
Bij de RTM versie was dat ook zo. Key erin gooien bepaald welke versie. Immers, RTM is gelijk aan de dvd die je in je handen krijgt gedrukt in de winkel. Dus nu het enige wat hij constateert is dat het stabieler is? Allereerst, enorm subjectief. Daarnaast valt het wellicht te verklaren door het feit dat Vista automatisch drivers van het internet zal downloaden als deze beschikbaar zijn en er dus nu bij de aankoop van Vista betere drivers voor zijn hardware beschikbaar zijn.

Daarnaast blijft het gewoon: RTM = 'versie in de winkel'

Kortom, onzin artikel :)
Toen RTM uitkwam vond ik Vista ook niet stabiel en log aanvoelen. Nu, na een maand weer op XP te hebben gedraaid, Vista er weer opgegooid omdat er meer drivers voor zijn, en nu voelt het ook veel stabieler en sneller aan.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
Het gaat de goeie kant op met drivers!
Meeste apparaten worden nu prima geinstalleerd zonder dat ik een CD nodig heb!(bijvoorbeeld m'n Sony Ericsson V800)
Nog steeds gezeik met m'n webcam:( (meer mensen problemen met Philips SPC600?)
Snap echt niet waarom dat in XP wel meteen werkt en in Vista niet :S
Heeft microsoft geen pagina waar je drivers kan requesten ofzo? :P

Ik vind Vista trouwens een beetje sober overkomen..
In XP heb je zo'n leuke blauwe balk als je aan het internetten bent, maar in Vista is het zwart :| Echt heel jammer.. het komt gewoon niet goed over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

In XP heb je zo'n leuke blauwe balk als je aan het internetten bent, maar in Vista is het zwart
Als je de window-balk zelf bedoelt zou ik eens kijken, volgens mij kan je hem van brandweer rood tot net-niet-licht-gevend-rose-paars instellen en alles wat er tussen zit hoor :) Alleen geldt dat dan wel voor heel de User Interface natuurlijk.

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:44:
Wel vrij zuur dat Novell zo lang op zich laat wachten voor een client voor Vista ...
Zit je hier met je Vista Business, kan je niet eens meer aan de fileserver :p

Ik lees op sommige sites geruchten dat ze 4 tot 6 weken na release een client zouden uitbrengen. Op hun eigen site staat dan weer midden 2007 :{
Idd, dit vind ik ook wel erg dubieus. Het is tenslotte niet alsof Novell pas sinds eergisteren wist dat Vista er aan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:29:
[...]

Als je de window-balk zelf bedoelt zou ik eens kijken, volgens mij kan je hem van brandweer rood tot net-niet-licht-gevend-rose-paars instellen en alles wat er tussen zit hoor :) Alleen geldt dat dan wel voor heel de User Interface natuurlijk.
Fullscreen niet meer.. dan blijft ie echt zwart bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

TweakVI

Afbeeldingslocatie: http://www.totalidea.com/images/tweakvi_s.jpg

Woei, een zeer goede tweakutility a la TweakXP, voor zowel de 32bit versie als de 64bit versie :)

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 02-02-2007 09:36 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows vista beta 2 weken gedraaid en redelijk tevreden. Nu windows Vista Ultimate al 2 weken draaien. 1e week met core2duo e6300 + 1 GB. 2e week geupgrade naar 2 GB. Alles draait erg soepel en zelfs het constant bevestige begint nu te wennen.

Heb echter twee vragen waarvan ik het antwoord nog niet echt heb kunnen vinden.
Ik heb wel gelezen hier dat er een texas poker game met de updates is bijgekomen. echter heb ik alle updates geinstalleerd, maar kan die poker game nergens vinden. (heb 32 bits OEM Ultimate)
Kan ik hem ergens seperaat downloaden of zie ik iets over het hoofd.

Dan mijn 2e vraag. Wil de media center functie ook gaan gebruiken met combinatie TV kaart. Af en toe wat opnemen en/of tv kijken is het enige. welke TV kaart kan ik het beste nemen? zijn zowiezo alle MCE (xp) gecertificeerde kaarten ook te gebruiken in Vista?

ikzelf twijfel tussen de Pinnacle PCTV analog classic / 50i en 110i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Wie heeft een ATI kaart en kan op zijn extended display een video op full screen laten draaien?
Zo ja hoe kan je dat instellen, daar ik die mogelijkheid niet meer kan vinden in de laatste driver van ATI.
Of wellicht zijn er tools die dat kunnen forcen.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik moet zeggen dat mijn ervaring redelijk positief is met Home premium maar ik toch wat vreemde zaken bespeur. Ik had elke dag last van het verliezen van mijn internet verbinding en dit is voorbij door het uitzetten van ICS. Dit is dus een echte bug die bij meerdere voorkomt. Op een andere pc heb ik soms bij het booten dat de pc blijft hangen bij het opstarten en waarbij het groene balkje alleen maar zichtbaar heen en weer gaat. Na een reboot start ik de pc dan weer in veilige modus, herstart en alles draait weer. Verder is het even wennen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:43
Trouwens, even heel wat anders.. Wat vinden jullie van het nieuwe riedeltje? Je weet wel, dat riedeltje wat je hoort als je op de inet Vista startpagina komt. Ik hoop toch niet dat dat het nieuwe geluidsthema in Vista geworden is he...?

[ Voor 32% gewijzigd door elevator op 03-02-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Naar mijn mening zijn er ook iets teveel mensen die menen dat ze Ultimate 'nodig' hebben terwijl ze prima met Home Premium uit de voeten zouden kunnen. En dan wel zeuren over de prijs. Tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
roycovic_psv schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:13:
De OEM prijzen zijn zeker redelijk. Netzoals de OFFICE Home versie.
Office Home vind ik ook erg redelijk geprijsd ja. 150 euro voor zo'n goed pakket is eigenlijk een schijntje. Jammer (maar begrijpelijk) dat Outlook er niet in zit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:53
Servor schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:15:
Naar mijn mening zijn er ook iets teveel mensen die menen dat ze Ultimate 'nodig' hebben terwijl ze prima met Home Premium uit de voeten zouden kunnen. En dan wel zeuren over de prijs. Tsja...
Komt omdat veel mensen juist NIET de keuze willen maken welke windows voor hun geschikt zou zijn. De lange lijst met verschillen is veel te moeilijk, dus kiest men maar voor de meest volledige.... Zit men altijd goed is de gedachte. Tsjah..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zal mischien ook komen door het XP home -> Vista home gevoel? Tijdens XP zei ook iedereen dat ze XP Pro 'nodig hadden'. Hoe langer ik nu met Vista Home Prem werk, hoe lekkerder het werkt.

Al vind ik het hele donkerblauw/zwarte theme nog niet echt 'lekker'. Krijg je zo'n depri gevoel van :P

Moet ik wel erbij zeggen, de 2000->XP overgang was minimaal, de meeste instellingen stonden op precies de zelfde plek/venster, echter Vista is het voor sommige opties nog enorm zoeken. Gelukkig werkt de help functie best goed :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:39:Heb echter twee vragen waarvan ik het antwoord nog niet echt heb kunnen vinden.
Ik heb wel gelezen hier dat er een texas poker game met de updates is bijgekomen. echter heb ik alle updates geinstalleerd, maar kan die poker game nergens vinden. (heb 32 bits OEM Ultimate)
Kan ik hem ergens seperaat downloaden of zie ik iets over het hoofd.
Bij mij verscheen de Poker Game pas in de update lijst toen ik handmatig naar updates zocht.
Ga naar Systeem & Onderhoud -> Windows Update en klik linksboven op "Naar updates zoeken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:21:
[...]

Komt omdat veel mensen juist NIET de keuze willen maken welke windows voor hun geschikt zou zijn. De lange lijst met verschillen is veel te moeilijk, dus kiest men maar voor de meest volledige.... Zit men altijd goed is de gedachte. Tsjah..... :)
Zo denk ik momenteel ook, heb Vista nog niet in huis, ik bekijk eerst of ik daar eerst een nieuwe harde schijf op 10.000 toeren voor koop of niet. Maar ik ga voor de Ultimate OEM versie. Redelijk betaalbaar, en zal later geen spijt krijgen van m'n versie omdat die "alles kan" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

geenstijl schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:51:
[...]

Bij mij verscheen de Poker Game pas in de update lijst toen ik handmatig naar updates zocht.
Ga naar Systeem & Onderhoud -> Windows Update en klik linksboven op "Naar updates zoeken"
Ik krijg de poker game nog niet binnen met mijn NL versie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Hoe zit het eigenlijk met games en Vista? Kan je zomaar alle gams installeren of moet je voor sommige spelen een patch installeren? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:59:
[...]

Deze is ook nog niet uitgebracht voor de NL uitvoering.
Ergens in het vorgaande topic staat hoe je een engels taalpack installt, poker binnenhaalt en weer terug naar NL gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

FnF schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:59:
[...]

Je moet de engelse versie hebben voor poker. Je kan ook de windows taal even naar engels zetten, dan poker downloaden en weer terugzetten. Dat werkt wel :)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Versteegrob schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:05:
Hoe zit het eigenlijk met games en Vista? Kan je zomaar alle gams installeren of moet je voor sommige spelen een patch installeren? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen
Heel erg afhankelijk van het spel. Aantal spellen draait probleemloos, andere deels of enorm langzaam, ook aantal helemaal niet. Gewoon het forum/support van betreffende game bezoeken en kijken of daar ervaringen zijn. Lijst van games is enorm groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft iemand in deel 10 deze vraag ook al gesteld / dit probleem gehad.. Maar kan het bericht niet meer vinden.

Ik heb net de Vista OEM Premium (NL) gekregen die ik besteld had.

Alleen had ik de 64-bits versie besteld en staat op het doosje 32-bits.

Is dit normaal? Dat je em dan later via i-net ofzo moet upgraden o.i.d. ?

Of hebben ze me gewoon de verkeerde versie geleverd?
Want op de bon die erbij zit staat wel gewoon 64 bits versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hebben ze je de verkeerde geleverd. OEM is óf 32 óf 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Versteegrob schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:05:
Tot nu toe geen problemen gehad, op 1 na.

Ik kocht van de week Anno 1701, en die wilde niet draaien omdat de Driver voor de Copy Protection niet werkte onder 64-bits. Deze wel kunnen oplossen. 32-bit is volgens mij geen enkel probleem.

Ik heb op mijn Mobile X1600 ook 0,0 verlies in performance in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
voor diegene die het nog niet wisten, asus heeft een paar dagen geleden een raid driver vrijgegeven voor Nforce 4 bordjes.
hij is hier te vinden ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/Driver/RAID/nVIDIA
ik heb deze driver al uitgeprobeerd en werkt prima raid-0 op een DFI Ultra D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
gister met succes vista ultimate geinstalleerd. Nu start ik vandaag me pc op, zwart scherm....

ik in veilige modus opstarten, doet hij allemaal goed... probleem gevonden; scherm doet resolutie 1680x1050 niet meer, de resolutie staat wel gewoon als optie onder beeldscherm eigenschappen, en ik kan hem ook instellen, maar beeld krijg ik niet!!!!

Pentium 4 3.2 ghz
ati 9800XT
2gb ram

nieuwste drivers van ati al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat
ookal de stekker uit de vivo connectie gehaald en de clone in CCC weg gehaald, nog steeds geen resultaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
wilmocs schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:47:
gister met succes vista ultimate geinstalleerd. Nu start ik vandaag me pc op, zwart scherm....

ik in veilige modus opstarten, doet hij allemaal goed... probleem gevonden; scherm doet resolutie 1680x1050 niet meer, de resolutie staat wel gewoon als optie onder beeldscherm eigenschappen, en ik kan hem ook instellen, maar beeld krijg ik niet!!!!

Pentium 4 3.2 ghz
ati 9800XT
2gb ram

nieuwste drivers van ati al opnieuw geinstalleerd zonder resultaat
ookal de stekker uit de vivo connectie gehaald en de clone in CCC weg gehaald, nog steeds geen resultaat 8)7
Ik had dit ook bij de 8.31.100.3.2.1 drivers van Ati, maar met de nieuwe 7.1 drivers was het opgelost. Probeer eens in CCC bij "monitor properties" -> Attributes het EDID uit te vinken, en dan zelf de maximale resolutie en refresh rate van het scherm in te stellen. Succes ;)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Is Alcohol (120%) al volledige probleemloos te gebruiken onder Vista? Op hun site staat van wel, maar zijn er nog issues bekend hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb nu een week windows vista gedraaid op de volgende PC:

- AMD xp 2700+
- 1gb geheugen
- 2x 250gb sata harddisk
- nvidia fx5700 videokaart

Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over vista. Een paar punten waar ik niet zo blij mee was:

- Af en toe wegvallende internet verbinding (zal wel een bug zijn, want heb ik vaker voorbij zien komen)
- De donkere interface, 't is wel strak enzo, maar geef mij maar gewoon wat lichtere kleuren.
- Paarsige gloed om kleine lettertypen heen. (zal wel aan m'n videokaart liggen denk ik)
- Naar mijn idee mindere performance in games.

Punten waar ik zeer over te spreken was:

- De eye candy :P ik ben hier nou eenmal fan van
- Draaid duidelijk stabieler dan windows XP
- Mediacenter Vista
- Driverherkenning en installatie

Ik ga zeker windows Vista aanschaffen en ik denk dan toch ook de Ultimate editie. En ja inderdaad, omdat ik dan "alles" heb. :)

De reden waarom ik 'm nu nog niet heb aangeschaft is omdat mijn PC simpelweg te traag ervoor is. M'n systeem werd beoordeeld met een 2 gemiddeld. Dus eerst m'n pc upgraden en dan vista aanschaffen.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:53
SinergyX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:31:
Zal mischien ook komen door het XP home -> Vista home gevoel? Tijdens XP zei ook iedereen dat ze XP Pro 'nodig hadden'. Hoe langer ik nu met Vista Home Prem werk, hoe lekkerder het werkt.
Wat dat betreft is de naamgeving verbeter, Vista Business klinkt ook wat meer 'business-only' als professional. Iedere thuisgebruiker vind zichzelf uiteraard een professional... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

maar xp pro was ook effectief beter dan de home editie. Voor mij al simpelweg vanwege het feit dat je op een normale manier ntfs rechten kon instellen terwijl je in de home versie vast zat aan de 1 muisklik "simple filesharing". Ook het feit dat hij een rdp service kan draaien is enorm handig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wontcachme schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:16:
[...]

Je moet de engelse versie hebben voor poker. Je kan ook de windows taal even naar engels zetten, dan poker downloaden en weer terugzetten. Dat werkt wel :)
Ik ga dat engelse pakket maar eens installeren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Servor schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:16:
Is Alcohol (120%) al volledige probleemloos te gebruiken onder Vista? Op hun site staat van wel, maar zijn er nog issues bekend hier?
Werkt 120% :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:15:
[...]

Deze is ook nog niet uitgebracht voor de NL uitvoering.
Ergens in het vorgaande topic staat hoe je een engels taalpack installt, poker binnenhaalt en weer terug naar NL gaat.
Je hoeft overigens alleen maar de taal te installeren. Het is niet nodig om tijdelijk te switchen naar een Engeltalige interface. Althans mijn pa heeft de Nederlandse Ultimate geinstalleerd en toen ik ik de English Language pack geinstalleerd had kreeg ik de updates al te zien. Het was niet nodig om te switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheVMaster schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Je hoeft overigens alleen maar de taal te installeren. Het is niet nodig om tijdelijk te switchen naar een Engeltalige interface. Althans mijn pa heeft de Nederlandse Ultimate geinstalleerd en toen ik ik de English Language pack geinstalleerd had kreeg ik de updates al te zien. Het was niet nodig om te switchen...
Dat zou nog beter zijn :) Ik ga het direct even testen! Alleen duurt de MUI installatie nogal lang :(

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 02-02-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik heb Vista geinstalleerd en alles werkt super alleen het geluid nog niet. Hebben jullie goede drivers van creative gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:58
Versteegrob schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:52:
Ik heb Vista geinstalleerd en alles werkt super alleen het geluid nog niet. Hebben jullie goede drivers van creative gevonden?
alleen die beta rommel van de site :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zohww..'k heb eindelijk de foto's en video's van de afgelopen Wow Starts Now (Vista Launchparty in A'dam) online staan. Voor de geinteresseerden : http://go.hznet.nl/wow (incl. Video van een optreden van de Blue Men)

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 02-02-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja rommel niet direct, alleen matig dat EAX niet meer ondersteun wordt. Met ALchemy is het wel mogelijk voor een flink aantal games, maar dan moet je wel een Xfi kaartje hebben.

http://forums.guru3d.com/...php?p=2128199#post2128199

Die link is best handig, kan je vragen stellen aan een medwerker van Creative en er wordt ook het nodige uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheVMaster schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Net getest, en dit klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beta vista drivers voor mijn audigy 2 zorgden er voor dat ik Vista opnieuw moest installeren. Vista was met geen mogelijkheid meer op te starten. Heb nu wel geluid, door via apparaatbeheer Vista te laten zoeken naar drivers. Heb vista de opdracht gegeven te zoeken op mijn XP partitie (heb Vista gewoon naast XP geinstalled) en na een minuutje ratelen gaf vista aan dat hij drivers gevonden had en installeerde keurig de drivers van de XP partitie en voila ... mijn audigy 2 gaf geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:00:
[...]

Net getest, en dit klopt inderdaad.
Haal alleen maar een stukje bitdefender extra binnen, geen poker te bekennen.
Zal ik toch van taal switchen?

Yep, moest eerst van taal switchen daarna poker binnen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net ook m'n vista ultimate retail binnen.

Kijk ik in de doos zitten op beide dvd's krassen. Waarvan een paar flinke.
Dat wordt dus bellen met Microsoft.

Meer mensen waarbij de dvd's bekrast in de verpakking zaten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:40:
[...]

Haal alleen maar een stukje bitdefender extra binnen, geen poker te bekennen.
Zal ik toch van taal switchen?

Yep, moest eerst van taal switchen daarna poker binnen 8)
Hier niet hoor, ik kreeg meteen poker er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al Outpost Firewall geinstalleerd (welke versie dan ook, liefst oude 2.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met videofragmenten afspelen als desktop-achtergrond?
Is dit ook mogelijk met HD-fragmenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het wel irritant dat die driver signing bij x64 kennelijk alleen checkt tijdens het opstarten en niet voorkomt dat er een device geinstalleerd werd. Ik wilde net nl. even een spel proberen dat nog op mn XP-partitie geinstalleerd stond. Ik klik de .exe aan en ik krijg een melding van starforce dat de drivers geinstalleerd zijn en dat ik moet rebooten. WTF?? Daarna een melding van Vista dat die drivers niet gesigned waren.... Dus ik reboot, kijken wat er gebeurt en ik kom Vista niet meer in. Krijg een melding over unsigned drivers en dat ik de DVD erin moet doen om te repairen. Gelukkig had ik eens gelezen dat je met F8 die unsigned drivers kunt omzeilen (en toen in windows starforce verwijderd met een speciaal tooltje). Maar de doorsnee gebruiker snapt hier niks van en kan dus op simpele wijze zn PC onbruikbaar maken. Beetje jammer dus dat ie de drivers kennelijk wel installeert waardoor je veel moeite moet doen om je PC weer werkbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Iemand al ervaring met defragmenteren?

Ik had de scan om 12:00 vanmiddag op gezet en zojuist moest m'n pc verplicht opnieuw opstarten dus weg scan. Toen was hij nog bezig ( 18:30 ).

Is dat normaal? Ik gebruik Windows Vista Ulitmate ( P4 2,4ghz en 2gb intern )

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
MichaelK1985 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:28:
Iemand al ervaring met defragmenteren?

Ik had de scan om 12:00 vanmiddag op gezet en zojuist moest m'n pc verplicht opnieuw opstarten dus weg scan. Toen was hij nog bezig ( 18:30 ).

Is dat normaal? Ik gebruik Windows Vista Ulitmate ( P4 2,4ghz en 2gb intern )
Dit hang van je hd af (hoeveel gieg?) en wat de snelheid van je hd is en de buffer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

iemand nog tips voor leuke gadgets voor in de sidebar?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

DaannO schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:31:
[...]

Dit hang van je hd af (hoeveel gieg?) en wat de snelheid van je hd is en de buffer. :)
Ik heb er twee.
Een van 250 gb waarvan nog 180gb vrij is ( 7200 rpm en 8mb buffer )
Een van 80gb waarvan 25gb vrij ( 7200 rpm en 8 mb buffer )

Had net even flink gezocht op Google en er hebben meer mensen hier last van. Daarom staat er een schedule bij volgens mij zodat je hem 's nachts kan laten uitvoeren als je toch ligt te slapen. Bij mij heeft het kortom al 6 uur in beslag genomen. Het nare is dat je geen vooruitgang ziet. Anders kan je er toch in zekere zin rekening mee houden maar vanwege een verplichte restart is die zes uur dus voor niets geweest?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Laatst online: 22:37
Hallo,

Wat moet de balk op onderstaand plaatje nu voorstellen eigenlijk? Kun je dit aanpassen, of nog beter helemaal verwijderen, vind et maar een verschrikking :D

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/1774/naamloossi7.th.jpg

http://img501.imageshack.us/my.php?image=naamloossi7.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door roT- op 02-02-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
roT- schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:52:
Hallo,

Wat moet de balk op onderstaand plaatje nu voorstellen eigenlijk? Kun je dit aanpassen, of nog beter helemaal verwijderen, vind et maar een verschrikking :D

[afbeelding]

http://img501.imageshack.us/img501/1774/naamloossi7.th.jpg
Welke balk :? Want je plaatje is te klein om hem goed te bekijken, zet even de thumb neer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Laatst online: 22:37
DaannO schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Welke balk :? Want je plaatje is te klein om hem goed te bekijken, zet even de thumb neer. ;)
lol jij bent snel, was nog aan et editen :p

nogmaals: http://img501.imageshack.us/my.php?image=naamloossi7.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door roT- op 02-02-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is snelle navigatie naar andere onderdelen en instellingen. Vind het wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
icegodd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:08:
heeft vista home ondersteuning voor core 2 duo (multi core)?
en ken men met een key van 32bits oem een 64 bits dvd installeren?
Ja en Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 08:49
timow schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:22:
Nee, en waarom zou je dit willen?
Home premium heeft de foto gallery & Media Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
The Source schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:59:
1) Hierboven de discussie of de RTM hetzelfde is als de Final versie. Maar bij de RTM staat er toch "evaluation copy.Build 6000"? Of gaat dat weg na registreren?
2) Bij de Final versie zitten naar het schijnt veel meer up to date drivers bij zitten
3) Weet iemand als ik mijn Vista Ultimate 32b installeer en activeer of ik op hetzelfde systeem ook dezelfde versie 64b kan installeren en activeren? Dus niet langs elkaar, maar 1 vista tegelijk. Of is activeren dan niet mogelijk en wordt je serial code geblokkeerd.

[...]

Ik was er ook, heb je van dat blueman filmpje ook een AVI ofzo versie die te downloaden is? (eenmalige evt voor mij :). Liefst zo hoog mogelijke kwaliteit.
Het is gefilmd met mijn HP Photosmart R967 Digicam ;) Ik heb het in WMV :) 'k zal de link er even onder plaatsen (en de filmpjes ff uploaden).

Voor de luie mens : http://media.hznet.nl/vista/vistalaunch_bluemen.wmv

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 02-02-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SinergyX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:08:
[...]

Is snelle navigatie naar andere onderdelen en instellingen. Vind het wel prettig :)
Als je Explorer opent kan je er aan de linkerkant ook bijna net zo snel komen. Van mij mocht er ook wel een hide knop bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

Phydomir

Dennis

timow schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:22:
Nee, en waarom zou je dit willen?
"Vroeger" was het altijd zo dat je met een hogere versie ook een lager mocht gaan gebruik (dus als je xp pro had mog je ook home, win2k, me etc draaien.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 08:49
Phydomir schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:48:
[...]

"Vroeger" was het altijd zo dat je met een hogere versie ook een lager mocht gaan gebruik (dus als je xp pro had mog je ook home, win2k, me etc draaien.
Win2k heeft een andere serienummer opbouw dan xp dus gaat niet... en me ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:02:
Krijg net ook m'n vista ultimate retail binnen.

Kijk ik in de doos zitten op beide dvd's krassen. Waarvan een paar flinke.
Dat wordt dus bellen met Microsoft.

Meer mensen waarbij de dvd's bekrast in de verpakking zaten????
Ik had ook precies hetzelfde, ik dacht nou ja wat is dat nou. Maar ja hij deed het gewoon, en anders had ik gewoon een gedownload dvd'tje gebruikt, want er werk van maken is mij te veel moeite. :)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
MichaelK1985 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:46:
[...]

Ik heb er twee.
Een van 250 gb waarvan nog 180gb vrij is ( 7200 rpm en 8mb buffer )
Een van 80gb waarvan 25gb vrij ( 7200 rpm en 8 mb buffer )

Had net even flink gezocht op Google en er hebben meer mensen hier last van. Daarom staat er een schedule bij volgens mij zodat je hem 's nachts kan laten uitvoeren als je toch ligt te slapen. Bij mij heeft het kortom al 6 uur in beslag genomen. Het nare is dat je geen vooruitgang ziet. Anders kan je er toch in zekere zin rekening mee houden maar vanwege een verplichte restart is die zes uur dus voor niets geweest?
Defragmenteren is super langzaam. Heb een Raptor X 10K RPM 150 gb 16MB plus een maxtor 80GB 8MB en het duurde gister al zo'n 2 uur. Zonder de 80GB HD duurt het ongeveer een 40 min.
verder C2D E6600 en 1GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Vista al sinds de RTM uitkwam draaien en moet zeggen ben onder de indruk.
Ik ben van mening dat Vista sneller is dan XP!

Heb het al die tijd op onderstaande hardware gedraaid:

AMD XP 64 3000+ (S754)
MSI K8N moederbord
2* 512mb pc4200 DDR
GF FX5900XT 128mb
WD 120GB sata, 8mb cache.

en heb nu Vista home premium OEM besteld en gelijk maar ook onderstaande hardware: 8)

AMD X2 4200+ AM2 (65 W)
MSI K9N moederbord
2*1024 MB pc5300 DDR2
GF 7600GS 256mb silent
WD 36GB raptor, 16mb cache

Vista zal nu wel super gaan draaien (nog beter)

Iemand trouwesn CCE al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Even drie dingen, klopt het dat de onderste balk (taakbalk, hoe heet die eigenlijk precies?) in de RTM versie niet meer doorzichtig is, of is dat een bepaalde instelling? Volgens mij was dat in RC2 namelijk alleen als je een venster fullscreen had.

Vraag 2 betreft de TV gids gadget. Hij is heel handig, mooi etc. Maar een groot probleem vind ik wel dat hij bij mij na een tijdje niet meer update. Hebben jullie dat ook? Ik twijfel er zelf zeer sterk aan of het komt door hibernaten.

Tot slot een nutteloze mededeling/vraag gebruiken jullie in Office 2K7 ook het blauwe thema? Ik vind die echt stukken beter dan het zwarte theme, wat eigenlijk bij Vista hoort, maar allea wel erg zwart maakt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:39:
Ik vind die echt stukken beter dan het zwarte theme, wat eigenlijk bij Vista hoort.
Is er slechts één thema? Lijkt me dat het nog sneller gaat vervelen dan blauw/groen. :/

Iemand die videofragmenten als desktop-achtergrond heeft geprobeerd? Lukt HD-video ook?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Vista doet gek met het geluid op mijn laptop. In XP is het zo, als er een apparaat op de audiouitgang is aangesloten speelt hij daar het geluid op af. Stekker d'r uit, geluid gaat over de interne speakers. In Vista werkt dat niet en speelt hij altijd het geluid over de speakers af. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zo, mijn retail Ultimate (UK) was ook eindelijk binnen, gelijk een herinstall gedaan (had een geleende MSDN versie), nu met de 64 bits versie en ik moet zeggen, die is minstens zo goed en snel als de 32 bits versie op het eerste gezicht. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Windows Mobile Device Center lijkt ook final te zijn:

http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx

(alleen is de 64 bits versie er alleen voor AMD64 oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
martijnve schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:06:
Ik dacht dat de 7.1 drivers opengl support hadden? Maar nu wilde ik prey gaan spelen maar dan gaan beide moniors op zwart en beide cores naar 100% :S
Lees ook overal "ati heeft nog geen opengl support".

???

Confused.
Op mijn 9700Pro met Cat. 7.1 in Vista Ultimate (RTM) doet Prey het wel, alleen de textures zien er dramatisch slecht uit. De shaders deugen voor geen kant en de bumpmaps komen ook niet goed over en er zit een lichte paars/roze kleur doorheen. Verder worden bij sommige schaduw-textures de einden erg scherp weergegeven, waardoor je scherpe, zwarte scheidingslijnen ziet.

De instellingen heb ik hetzelfde als in XP; 1024x768 alles High, ook bij de geavanceerde opties.
De performance is ook een stuk minder dan in XP.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Prey_9700Pro_in-VistaRTM.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Prey_9700Pro_in-VistaRTM2.jpg

Verder slaat het spel vast als ik in de Audio Console van mijn X-Fi Fatal1ty de instelling op Game-mode zet en dit ook in het spel aan geef. Hij slaat dan vast als ie een level moet laden.

Het spel doet het wel als ik de bovenstaande instellingen dus niet gebruik. :|

Heb ik in XP geen last van.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nog maar een keer in het nieuwe ervaringen topic vragen....

Weet iemand een manier om de weergave in alle verkenner vensters gelijk te krijgen? Nu is het in het ene venster een lijst, in een ander grote pictogrammen en in weer een ander tegels, ik wil gewoon overal kleine pictogrammen maar heb nou niet echt de behoefte om alle mappen langs te gaan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Versteegrob schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:29:
Ik heb een probleem met de beveiliging. Sommige programma's moet ik speciaal openen als admin terwijl ik zelf de admin ben. Bijvoorbeeld Firefox, ik moet speciaal op de rechtermuisknop klikken en als 2e kan ik kiezen "Als administrator uitvoeren" en verschijnt er een scherm waarin ik toestemming moet geven. Super irritant, hetzelfde gebeurd met pokerstars, en avg virusscanner .

Heeft iemand een oplossing?
Uit mijn hoofd: Rechtermuisknop --> eigenschappen --> compatibiliteit --> (onderaan) uitvoeren als administrator

Nu hoef je niet elke keer aan te geven dat je ze als admin wil runnen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
MelvinB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:13:
[...]

Op mijn 9700Pro met Cat. 7.1 in Vista Ultimate (RTM) doet Prey het wel, alleen de textures zien er dramatisch slecht uit. De shaders deugen voor geen kant en de bumpmaps komen ook niet goed over en er zit een lichte paars/roze kleur doorheen. Verder worden bij sommige schaduw-textures de einden erg scherp weergegeven, waardoor je scherpe, zwarte scheidingslijnen ziet.

De instellingen heb ik hetzelfde als in XP; 1024x768 alles High, ook bij de geavanceerde opties.
De performance is ook een stuk minder dan in XP.

Voorbeeld:

[afbeelding]
[afbeelding]

Verder slaat het spel vast als ik in de Audio Console van mijn X-Fi Fatal1ty de instelling op Game-mode zet en dit ook in het spel aan geef. Hij slaat dan vast als ie een level moet laden.

Het spel doet het wel als ik de bovenstaande instellingen dus niet gebruik. :|

Heb ik in XP geen last van.
Ik heb de oplissing inmiddels gevonden en zal hem met jullie delen voor het geval nog iemand het heeft:
Je moet je 2e monitor disabelen :(

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Reind schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:32:
Nog maar een keer in het nieuwe ervaringen topic vragen....

Weet iemand een manier om de weergave in alle verkenner vensters gelijk te krijgen? Nu is het in het ene venster een lijst, in een ander grote pictogrammen en in weer een ander tegels, ik wil gewoon overal kleine pictogrammen maar heb nou niet echt de behoefte om alle mappen langs te gaan lopen ;)
In een explorer venster op de knop 'Organiseren' drukken dan 'Map- en zoekopties' en dan op het tabblad 'Weergave' op de knop 'Op mappen toepassen' klikken om alle mappen zoals de huidige weergave in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51
Ik heb nog een asus P4P800 deluxe mobo'tje... Iemand enig idee waar ik een Vista audio-driver kan downloaden? Het is een Soundmax AD1985 chip/codec.

Ik kijk dus op soundmax.com maar die verwijzen me natuurlijk door naar asus.com waar GEEN recente driver staat (is ook al oud bordje natuurlijk en de support pagina voor dit model wordt ook niet meer bijgewerkt volgens mij ;-).

Ik hoorde dat er een BETA vista driver rond zweeft; iemand een idee waar? De standaard drivers die vista installeerd zijn ECHT bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Servor schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:54:
Windows Mobile Device Center lijkt ook final te zijn:

http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx

(alleen is de 64 bits versie er alleen voor AMD64 oid?)
Met AMD64 bedoelen ze x86-64 (vaak AMD64 en EM64T genoemd). Dit om aan te geven dat het niet om IA64 (een andere 64-bit instructieset) gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyCP op 02-02-2007 23:33 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders problemen met USB2.0 drivers? ( Business versie )
Heb een ASUS a6t laptop met gewoon 4x usb2.0 ports. Als ik vervolgens bij device manager kijk zie ik gewoon de enhanced USB host controller, echter bij "Other Devices" staat doodleuk USB2.0 met een leuk uitroeptekentje erbij. Hij kan de drivers niet uit de system32 folder halen, en ook de cd die bij mn laptop zat vind hij niet aardig :(.
Verder nog wat gezocht op google en tweakers maar kan niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00

RvL

Niet echt een probleem (dus ik denk dat het hier wel kan) maar toch een vraag.

Ik heb een Philips Seismic Edge 5.1 (PSC705) geluidskaart. De software van deze geluidskaart die door Vista is geinstalleerd herkent hem gewoon als 5.1 geluidskaart. Hij stuurt stereo geluid ook over alle boxen uit als ik dat instel.

Echter als ik in Vista de luidsprekerinstellingen op 5.1 wil zetten, kan ik alleen kiezen voor mono of stereo. Ligt dat aan de geluidskaart/drivers?

Nogmaals, niet echt een probleem, want alles werkt verder wel gewoon zoals ik het graag heb.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

En jawel ook ik heb eraan moeten geloven, en ben deze hele avond druk bezig geweest met Vista.

Alles ging vrij makkelijk, ik had me ook wel redelijk goed voorbereid op de overgang door nieuwe versies van veel programma's en drivers alvast te downloaden. Maar vlekkeloos ging het in ieder geval zeker niet... zo had ik de nieuwe Audigy drivers blijkbaar toch nog niet en ook had ik blijkbaar nieuwe "setpoint" Logitech drivers nodig.

Tot op heden heb ik maar één vraag. Deze PC wordt gebruikt door meerdere mensen... iedereen gebruikt hotmail maar ik gebruikte Outlook Express... nu dus Windows Live Mail. Alleen had ik in XP - Outlook Express altijd een paswoord er op zitten voordat ik er in kwam. Ik had dus gewoon een "identity" gemaakt en daar een paswoord op gezet. Maar waar ik ook zoek of kijk, dat lijkt in Windows Live Messenger niet te kunnen. Bij "Identities" kan hij alleen dingen importeren :? en in de gewone "Opties" staat ook nergens dat je een "paswoord bij opstarten" kan doen. Iemand enig idee?

Edit: Ik had mijn Outlook Express mails gebackupped door de complete directory met .dbx bestanden te updaten... morgen dus ook maar even uitzoeken hoe ik die kan "importeren" of omzetten naar Windows Live Mail.

[ Voor 9% gewijzigd door Barca op 03-02-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Edit: Ik had mijn Outlook Express mails gebackupped door de complete directory met .dbx bestanden te updaten... morgen dus ook maar even uitzoeken hoe ik die kan "importeren" of omzetten naar Windows Live Mail.
Bestand > Importeren > Berichten

Kies OE6, uit OE6 map importeren, bij de map selecteren open dan de map met DBX bestanden NIET maar selecteer die map anders werkt het niet.

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Nou ook maar geinstalleerd op me laptop. Het ziet er in ieder geval stukken beter dan XP, het loopt ook allemaal wat lekkerder en vloeiender en dingen lijken net iets meer te kloppen voor mijn gevoel.

Ik moet wel heel erg wennen aan bijvoorbeeld het configuratiescherm, mijn scherminstellingen en nog wat van dat soort ongein, an sich zitten dingen wel op een logische plek, maar tja, toch weer even allemaal anders. Wel moeite met het vinden van mijn mapopties bijvoorbeeld (om hidden files te zien), ik doe het nu nog even via de help :P

Wat nog niet helemaal lekker werkt is 2 schermen aansluiten, na elke reboot staat mijn 2e scherm op een resolutie lager en staat mijn 2e scherm links in windows.. Programma's werken eigenlijk allemaal wel oké. AutoCaD 2007 was even een geklooi, sketchup zelf wil helaas nog niet werken, beetje jammer. Firefox doet ook nog wat raar, soms dan trilt de inhoud van een pagina in een venster zeg maar. Ik zit nu dus "gedwongen" met IE7 te werken :+ Mijn rechten zijn uiteraard ook een stuk teruggebracht, ik moet nog even uitvogelen hoe dat werkt, elke keer toestemming geven voor een verplaatsingsactie word ik ook een beetje moe van.

Vista loopt tot nu toe goed stabiel (maarja, staat er pas 2 dagen op), ik ben er nog tevreden mee. Met games merk ik eigenlijk geen verschil (had altijd al volle fps en ik bekeek het niet bij elk spel), dus jullie horen nog.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:18
inXs schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:53:
Ik moet wel heel erg wennen aan bijvoorbeeld het configuratiescherm, mijn scherminstellingen en nog wat van dat soort ongein, an sich zitten dingen wel op een logische plek, maar tja, toch weer even allemaal anders. Wel moeite met het vinden van mijn mapopties bijvoorbeeld (om hidden files te zien), ik doe het nu nog even via de help :P
In de verkenner: Organize | Folder and Search Options

Je kunt ook de oude menu's weer terugkrijgen in de verkenner en IE
Verkenner: Organize | Layout | Menu Bar
IE: Rechtermuisknop op de balk waar ook je tabs zitten | Menu Bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week windows vista business geinstalleerd op mijn notebook. Tot mijn grote verbazing krijg ik geen games meer gevonden zoals patience en minesweeper. Hoe kan ik deze op mijn pc krijgen? Staan ze misschien op de installatie cd? Of kan ik ze ergens downloaden?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Lees de Vista FAQ

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.