[Vista] Intel 915G chipset driver petition.

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help de Intel 915 chipset gebruikers aan een driver voor Vista aero

http://www.petitiononline.com/intel915/petition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mezelf erbij gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sow, ik sta er ook bij. Zal mij benieuwen of ze er wat mee doen!

Als die kaart het niet kan, kan die het niet! :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
sta d'r bij al gebruik ik de hele chipset niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dutch2007 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:12:
sta d'r bij al gebruik ik de hele chipset niet ^^
Eensgelijks 8)7

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Getekend. Niet voor mijzelf, maar voor een vriend die weldie 915 heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
ik heb zelf ook en intel 915 chipset, P d8 ik, maar ik kan gewoon Aero gebruiken hoor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
!GN!T!ON schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:24:
ik heb zelf ook en intel 915 chipset, P d8 ik, maar ik kan gewoon Aero gebruiken hoor :S
Nee dan heb je geen 915 hoor :) maargoed helpen mag altijd he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

INutteloze petitie. De chipset kan Aero hardwarematig niet aan. Een driver bouwen kan dus niet..

http://www.intel.com/support/graphics/sb/cs-023606.htm

Zie Q5
Q5: Why doesn’t the Intel 915 Express chipset family support Windows Vista Aero?

A: The overall graphics architecture and design of the 915 Express chipset family (with Intel® Graphics Media Accelerator 900 graphics engine) was finalized prior to Microsoft releasing details and specifications around the Windows Display Driver Model (WDDM) driver. Given this, there are hardware limitations in the 915 Express chipset architecture that would limit graphics performance and memory capabilities when attempting to run WDDM on Vista.

The hardware limitations of 915/GMA900 graphics center around not having a large enough memory table to support Vista Aero, a key feature that is part of WDDM driver support. This, along with hardware restrictions on surface placement and graphics memory alignment, results in graphics memory usage that is not optimized for Aero performance. Additionally, the lack of native hardware support in the 915 Express chipset family for Vista’s dynamic memory management would result in slower graphics performance and a sub-optimal user experience with Windows Vista Aero.

With these identified limitations, the 915/GMA900-based graphics system would not have met the performance requirements for Aero desktop composition support under Vista. This ultimately led to the decision to begin WDDM support with the Intel 945 Express chipset products, as Intel addressed these hardware limitations with the desktop and mobile Intel 945 Express chipset families.

To provide the best performance and user experience with Windows Vista on Intel 915/GMA900 platforms, Intel will support Windows Vista on 915/GMA900 with the drivers based on the XP driver model.

Q6: Does the Windows XP Driver Model (XPDM) support on Vista include the entire Intel 915 Express chipset family? Does it include the Intel 915GMS or 910GM/GML Express Chipsets?

A: The entire Intel 915 Express chipset family is included in the XPDM support for Windows Vista, including Intel 915GMS and 910GM/GML Express chipsets. Only XPDM drivers will be available for the Intel 915 and 910 Express chipset families using Intel graphics running Windows Vista.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaand is idd het verhaal van Intel.

Ik vermoed dat Intel geen zin heeft om hier nog tijd = geld in te steken.
Wel is het zo dat de 915 chipset in ongelovelijk veel laptops zit die toch redelijk nieuw zijn.
Voor deze bezitters is het redelijk frustie..

Boze tongen beweren dat het geen kwestie is van niet kunnen, maar niet willen..

" I would like to question the fact of why AIGLX functionality in Linux can do ALL of the pretty graphical things that Aero/Vista does but no WDDM driver exists for Vista? If AIGLX can perform to an excellent level of graphic rendering and no system performance issues exist, why can't the same be done for Vista? Is it a low level of care? Does it all come down to money (probabily the answer) because someone is trying to push newer hardware? Is it bad code from Microsoft? Is bad coding from Intel? I just find it all very funny...... "

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik geen 915G heb, heb ik toch de petitie ondertekent. Mocht het alsnog mogelijk blijken om vista te ondersteunen, zou ik het een slechte zaak vinden als Intel er niets aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Als die petition site niet 4 verschillende emailadressen van me zou weigeren, dan had ik 'm wel getekend ja. Wat een baggersite zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
INutteloze petitie. De chipset kan Aero hardwarematig niet aan. Een driver bouwen kan dus niet..

http://www.intel.com/support/graphics/sb/cs-023606.htm
Dat verhaal van intel is inderdaad mooi, maar aangezien dezelfde chipset in de betaversies Aero al wel ondersteunde is het toch een beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NR: 1889. Oleg Sinchugov

Dont ever again say this is not possible to get Aero on this card! I saw it in BETA and it was OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:10:
Bovenstaand is idd het verhaal van Intel.

Ik vermoed dat Intel geen zin heeft om hier nog tijd = geld in te steken.
Wel is het zo dat de 915 chipset in ongelovelijk veel laptops zit die toch redelijk nieuw zijn.
Voor deze bezitters is het redelijk frustie..
Ik gok dat het overgrote deel van de gebruikers van deze chipsets ook prima zonder Vista kunnen werken. Mijn vrouw's laptop heeft ook een 915 chipset, maar die laat ik lekker op haar bijgleverde Windows XP werken. :Y

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:53:
[...]

Ik gok dat het overgrote deel van de gebruikers van deze chipsets ook prima zonder Vista kunnen werken. Mijn vrouw's laptop heeft ook een 915 chipset, maar die laat ik lekker op haar bijgleverde Windows XP werken. :Y
Tuurlijk... maar het punt is dat de gebruikers nu geen keus meer hebben, terwijl Vista met Aero in alle beta versies gewoon gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 20:59

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

En ze spreken nergens over de functionaliteiten die nog meer uitgeschakeld zijn met deze chipset.

Windows Movie maker werkt niet vanwege video memory beperkingen
Het zelfde geldt voor Windows DVD Maker.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:04:
Tuurlijk... maar het punt is dat de gebruikers nu geen keus meer hebben, terwijl Vista met Aero in alle beta versies gewoon gewerkt heeft.
Er is tevens een grote kans dat in de beta versie gewoon nog Windows XP drivers gebruikt werden, en dat op een gegeven moment er genoeg nieuwe code in Vista zat waardoor de XP drivers niet meer werkten.

Ik heb ooit met een hele vroege Alpha gewerkt van "Longhorn", en dat bestond voor 70% (grof geschat) uit Windows XP dll's, kortom dll's met exact dezelfde naam en versie als Windows XP. Ik denk dat er best een grote kans is dat deze chipset nooit een geplande ondersteuning had, maar dat het door oude code in de beta versies toevallig nog wel werkte.

Werkte het bijvoorbeeld in RC1 en RC2 ook nog?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:31:
[...]

Er is tevens een grote kans dat in de beta versie gewoon nog Windows XP drivers gebruikt werden, en dat op een gegeven moment er genoeg nieuwe code in Vista zat waardoor de XP drivers niet meer werkten.

Ik heb ooit met een hele vroege Alpha gewerkt van "Longhorn", en dat bestond voor 70% (grof geschat) uit Windows XP dll's, kortom dll's met exact dezelfde naam en versie als Windows XP. Ik denk dat er best een grote kans is dat deze chipset nooit een geplande ondersteuning had, maar dat het door oude code in de beta versies toevallig nog wel werkte.

Werkte het bijvoorbeeld in RC1 en RC2 ook nog?
2311. Noel Adams: It worked in rc2 so how about get off your rumps and fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Goed initiatief, ben alleen bang dat Intel zich hier geen ene r**t van aantrekt. Bovendien kan ik die petitie niet tekenen :X emailadres wordt niet herkend...

Bovendien kan ik zonder deze drivers ook geen Opengl games meer spelen :(

[ Voor 19% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-02-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nippletwister schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:56:
Goed initiatief, ben alleen bang dat Intel zich hier geen ene r**t van aantrekt. Bovendien kan ik die petitie niet tekenen :X emailadres wordt niet herkend...

Bovendien kan ik zonder deze drivers ook geen Opengl games meer spelen :(
Oh ik heb al met paar verschillende adressen getekend ging elke keer goed.

en idd ik ben ook bang dat ze zich er geen r**t vanaantrekken maarja ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
Ik ben dan toch benieuwd hoe ze het op Vista Beta 1 en Beta 2 dan wel aan de praat hebben gekregen :?
Schijnt dat je Aero aan kon gooien door een regeltje aan te passen in je registry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nippletwister schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:03:
[...]

Ik ben dan toch benieuwd hoe ze het op Vista Beta 1 en Beta 2 dan wel aan de praat hebben gekregen :?
Schijnt dat je Aero aan kon gooien door een regeltje aan te passen in je registry...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een linkje van wat een Intel 915G kan.... tja tis geen vista..

http://www.youtube.com/watch?v=fJ8IIyikhkc

Probeer maar uit Sabayon 3.26 live dvd in je laptop proppen en zie...
Ik heb het zelf eens geprobeerd, en ik moet zeggen dan krijg je pas het WoW gevoel :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 07:43 ]

Pagina: 1