Help de Intel 915 chipset gebruikers aan een driver voor Vista aero
http://www.petitiononline.com/intel915/petition.html
http://www.petitiononline.com/intel915/petition.html
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
EensgelijksDutch2007 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:12:
sta d'r bij al gebruik ik de hele chipset niet ^^
🌞🍃
Nee dan heb je geen 915 hoor!GN!T!ON schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:24:
ik heb zelf ook en intel 915 chipset, P d8 ik, maar ik kan gewoon Aero gebruiken hoor
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 15:07 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 15:21 ]
Verwijderd
Dat verhaal van intel is inderdaad mooi, maar aangezien dezelfde chipset in de betaversies Aero al wel ondersteunde is het toch een beetje vreemd...Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
INutteloze petitie. De chipset kan Aero hardwarematig niet aan. Een driver bouwen kan dus niet..
http://www.intel.com/support/graphics/sb/cs-023606.htm
Ik gok dat het overgrote deel van de gebruikers van deze chipsets ook prima zonder Vista kunnen werken. Mijn vrouw's laptop heeft ook een 915 chipset, maar die laat ik lekker op haar bijgleverde Windows XP werken.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:10:
Bovenstaand is idd het verhaal van Intel.
Ik vermoed dat Intel geen zin heeft om hier nog tijd = geld in te steken.
Wel is het zo dat de 915 chipset in ongelovelijk veel laptops zit die toch redelijk nieuw zijn.
Voor deze bezitters is het redelijk frustie..
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Tuurlijk... maar het punt is dat de gebruikers nu geen keus meer hebben, terwijl Vista met Aero in alle beta versies gewoon gewerkt heeft.maartena schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:53:
[...]
Ik gok dat het overgrote deel van de gebruikers van deze chipsets ook prima zonder Vista kunnen werken. Mijn vrouw's laptop heeft ook een 915 chipset, maar die laat ik lekker op haar bijgleverde Windows XP werken.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Er is tevens een grote kans dat in de beta versie gewoon nog Windows XP drivers gebruikt werden, en dat op een gegeven moment er genoeg nieuwe code in Vista zat waardoor de XP drivers niet meer werkten.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:04:
Tuurlijk... maar het punt is dat de gebruikers nu geen keus meer hebben, terwijl Vista met Aero in alle beta versies gewoon gewerkt heeft.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
2311. Noel Adams: It worked in rc2 so how about get off your rumps and fix it.maartena schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:31:
[...]
Er is tevens een grote kans dat in de beta versie gewoon nog Windows XP drivers gebruikt werden, en dat op een gegeven moment er genoeg nieuwe code in Vista zat waardoor de XP drivers niet meer werkten.
Ik heb ooit met een hele vroege Alpha gewerkt van "Longhorn", en dat bestond voor 70% (grof geschat) uit Windows XP dll's, kortom dll's met exact dezelfde naam en versie als Windows XP. Ik denk dat er best een grote kans is dat deze chipset nooit een geplande ondersteuning had, maar dat het door oude code in de beta versies toevallig nog wel werkte.
Werkte het bijvoorbeeld in RC1 en RC2 ook nog?
[ Voor 19% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-02-2007 09:00 ]
Oh ik heb al met paar verschillende adressen getekend ging elke keer goed.Nippletwister schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:56:
Goed initiatief, ben alleen bang dat Intel zich hier geen ene r**t van aantrekt. Bovendien kan ik die petitie niet tekenenemailadres wordt niet herkend...
Bovendien kan ik zonder deze drivers ook geen Opengl games meer spelen
Ik ben dan toch benieuwd hoe ze het op Vista Beta 1 en Beta 2 dan wel aan de praat hebben gekregenVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:54:
INutteloze petitie. De chipset kan Aero hardwarematig niet aan. Een driver bouwen kan dus niet..
Nippletwister schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:03:
[...]
Ik ben dan toch benieuwd hoe ze het op Vista Beta 1 en Beta 2 dan wel aan de praat hebben gekregen![]()
Schijnt dat je Aero aan kon gooien door een regeltje aan te passen in je registry...
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:12 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 07:43 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq