Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
De vraag is of dit topic thuishoort onder Windows Clients of onder netwerken. Aangezien het netwerkconfiguratie betreft heb ik voor de eerste gekozen.

Sinds maandag heb ik een laptop met Windows Vista. Deze laptop wil ik graag gebruiken op het WLAN netwerk van de Universiteit Twente, maar helaas wil dat zo 1-2-3 niet met Vista samenwerken.
Normaal gesproken installeer je op de computer een programma van Alfa en Ariss, SecureW2, en verbindt dit programma met het bijgeleverde UT profiel.
Dit programma kan niet goed samenwerken met Windows Vista, zodat ik aangeraden werd een Surfnet certificaat te installeren, wat dan vervolgens via PEAP zou moeten werken. Met veel moeite heb ik het certificaat kunnen installeren onder Trusted Root Certification Authorities, dus je zou verwachten dat ik nu kan inloggen op het netwerk. Helaas. WLAN zegt dat de verbinding een certificaat nodig heeft ("a certificate is required to connect to WLAN"). Maar dit certificaat heb ik geinstalleerd en staat in de lijst.

Dit is voor mij een onbekend werkterrein, wellicht heeft een van jullie een helder moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Er is een gehercompileerde versie van SecureW2 voor vista op het net te vinden. Kan zo gauw niet ff de link vinden, maar google is your friend.

gevonden, probeer deze eens: http://www.hofhom.nl/securew2/

[ Voor 17% gewijzigd door eth0 op 09-02-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Is dit niet een probleem dat je beter kan voorleggen aan de IT/helpdesk/service afdeling van de Uni?

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:57

Appie

F1RST Racing

Niet zo 1-2-3 een passend antwoord op je vraag, wel een tijdelijke oplossing tot dat SNT ook Vista ondersteunt: maak gebruik van het GUEST domein.

Je zou ook je vraag kunnen sturen aan SNT - http://www.snt.utwente.nl/nieuws/index.php

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even contact opnemen met 't SNT ?

edit:
Argh! Spuit11

[ Voor 12% gewijzigd door MadMurdock op 09-02-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik heb contact gehad met ITBE, die beheren het netwerk en zouden toch op de hoogte moeten zijn. Het NSC heeft ook al uitvoerig getest met Vista, en hebben al een hele tijd geleden contact gehad met ITBE. Die knakkers hebben het echter nog steeds niet opgelost.

Ik heb echter een doorbraak gemaakt; het probleem is dat Vista TTLS EAP niet ondersteunt, ik probeer dat nu toe te voegen. In ieder geval heb ik inderdaad een SecureW2 versie 3.12 kunnen vinden, die ze op de TU Delft gebruiken. Even kijken of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
De TU Delft versie werkte net zo min als de 2.2 versie die ze via de UT aanbieden. De versie die een stukje terug genoemd wordt heb ik geinstalleerd en lijkt te werken.Ik kan alle benodigde instellingen doen en opslaan, maar toegang tot WLAN krijg ik er nog steeds niet mee.

Ik heb hier gepost omdat ik dacht dat er wellicht mensen zijn die wat meer van dit soort dingen afweten dan ik; hoe het kan dat ondanks de juiste configuratie de boel toch nog niet kan werken. Wellicht heeft het met de interne werking van Vista te maken; het niet willen koppelen van dingen omwille van 'security' ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18

wontcachme

You catch me? No you wont

vreemd, ik gebruik op de HAN ook secure w2 en onder Vista werkt versie 1.0.8 gewoon bij mij.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

eth0 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:39:
Er is een gehercompileerde versie van SecureW2 voor vista op het net te vinden. Kan zo gauw niet ff de link vinden, maar google is your friend.

gevonden, probeer deze eens: http://www.hofhom.nl/securew2/
Dit is de versie die je moet hebben. Ik heb ook Vista gedraaid en op de HU gebruiken ze ook SecureW2. Deze versie werkt prima onder Vista. Op het forum hebben ze er ook over bij SecureW2: http://www.securew2.org/forum/viewtopic.php?t=459

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
De genoemde versie is inmiddels geinstalleerd en goed ingesteld. Echter kan ik nog steeds niet connecten met de WLAN. Het probleem is dat onder de UTwente.CA certificate, meister.civ.utwente.nl ook een certificaat nodig heeft. Dit is de RADIUS authenticatieserver. Het probleem met het certificaat is echter dat het -volgens windows vista- niet voldoende informatie bevat om het te verifiëren. Er schijnt dus iets mis te zijn met dat certificaat.

Of klopt mijn gedachtengang niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet UAC tijdelijk uit, dan kan je de certificaten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:24:
Zet UAC tijdelijk uit, dan kan je de certificaten installeren.
Ik kan natuurlijk gaan zoeken hoe ik dat moet doen, maar kan het je net zo goed meteen vragen :)
Overigens ben ik inmiddels weer thuis, dus kan pas maandag weer vertellen of het gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Start > configuratiescherm > gebruikersinstellingen > geavanceerd > zet UAC uit, ergens, heb nu geen vista voor me, maar staat bij gebruikersaccounts ergens. Met F1 had je er ook uitgekomen. Start > Zoeken > UAC uitzetten. Je bent wel erg makkelijk. Dit hele gebeuren had je al via de GoT Search en via Google kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Okay, UAC staat uit; had het van de week zelf al gevonden. Echter, het certificaat accepteert ie nog steeds niet. Ik heb overigens hier een vraag gesteld omdat ik zelf niets weet van certificaten en dergelijke. Ik wist niet dat SecureW2 een algemeen gebruikt programma is.

Maargoed, hoe nu verder? Zal ik het bewuste certificaat even bijvoegen?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bpjv14/SecureW2.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Buggle op 12-02-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Ikzelf heb al meerdere Vista PC's succesvol met het draadloze netwerk van de RuG laten verbinden m.b.v. de versie van SecureW2 die Hero Of Time een paar posts terug heeft gelinkt. Op al deze PC's moest ik echter wel handmatig de certificaten opslaan naar de juiste groep m.b.v. mmc.exe en deze certificaten in de SecureW2-config instellen. Hoe dit precies in zijn werk gaat, staat op het SecureW2-forum uitgelegd.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik het goed heb, hoef je bij de certificaten onder je SecureW2 instellingen alleen de Global Verisign toe te voegen. Eventueel installeer je handmatig de certificaten in de SecureW2 map door erop dubbel te klikken. Je zou dan vanzelf een melding moeten krijgen over het accepteren van de andere zoals dat ook bij Xp gebeurt.

@TommyCP:
Ik heb een link naar het SecureW2 forum geplaatst, eth0 heeft naar de client gelinkt en ik quote hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Precies, dat Surfnet certificaat heb ik toegevoegd, zoals je ziet. SecureW2 is volledig en goed ingesteld. Alleen accepteert ie dus dat 'sub' script niet, zoals je op voorgaande screencap kunt zien.
Ik heb voorheen al getracht dat certificaat toe te voegen aan de trusted root, maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die certificaten kan je gewoon installeren als je UAC uit hebt staan, je bent dan namelijk volledige admin. Toen ik het voor de eerste keer kreeg had ik tijdelijk het admin account aangezet en daarop aangemeld, werkte prima, voor dat account alleen. Bij mij bleef hij vragen voor installatie. Toen maar UAC uitgezet, herstart en toen wilde hij wel. Daarna weer UAC aangezet, herstart en prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
HoT, mijn held! Ik heb dat global root CA certificaat toegevoegd en nu werkt het. Ik ga meteen even mededelen aan NSC dat het werkt.

edit: Of misschien was het toch UAC uitzetten. In ieder geval werkt t nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Buggle op 12-02-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Hero Of Time schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:18:@TommyCP:
Ik heb een link naar het SecureW2 forum geplaatst, eth0 heeft naar de client gelinkt en ik quote hem.
Eh ja, sorry. Die link van eth0 ging het dus om. :+

Mooi dat het nu werkt, Buggle. :)

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Blij dat ik kon helpen. UAC uitzetten is de oplossing geweest. Je moet wel opnieuw opstarten, misschien dat je dat nog niet had gedaan. Ik weet niet zeker of het toevoegen van het certificaat nodig was, maar het schijnt wel vaak te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Er zijn er vast wel meer die met dit probleem zitten. Zelf zit ik op de HU en had pas geleden Vista geinstalleerd. Na lang zoeken heb ik dat UAC gevonden, maar 't is niet al te makkelijk. Hier dus even de stappen die je moet volgen:

(1) download die securew2 vista versie vanaf: http://www.hofhom.nl/securew2/
(2) installeer de client en stel evt wat dingen in, ik heb 't iig wel gedaan, heeft geen kwaad gedaan
(3) zet UAC uit (ga naar "uitvoeren..", tik "msconfig", enter en ga dan naar tabblad hulpprogramma's. Daar kun je het programma "Gebruikersaccountbeheer uitschakelen" starten.
(4) computer opnieuw opstarten, nu is UAC dus uitgeschakeld. Je gaat weer naar de eigenschappen van je verbinding stelt alle instellingenen goed in voor je eigen netwerk. Voor de HU zijn dat verder geen certificaten, alleen maar je gebruikersnaam en w8woord invoeren.

Bij mij werkte 't hierna, niet zo moeilijk.. Daarna natuurlijk wel via msconfig het UAC weer inschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey Chickn,

Ik ben ook student aan de HU en heb ook sinds kort een notebook met windows Vista. Ik heb het op jou manier geprobeerd maar het lukt me niet. De eerste 3 stappen volg ik maar bij stap 4 lukt het niet meer. Kan het zijn dat ik wat vergeten ben?

Verwijderd

Heb diverse versies van secureW2 geprobeerd, maar geen goed gevolg.

Probeer nu de versie van hofhom... hopelijk is dat wat.

Heeft iemand een geschikt certificaat om bij stap 4 van chicken te installeren voor de RuG (surf..)

Zou heel erg fijn zijn!
Pagina: 1