In de Verkenner heb je linksboven zon stukje "Favoriete Koppelingen". Iemand er al achter hoe je dat eruit kunt slopen? Ik wil gewoon een verkenner met mappenstructuur links, en inhoud rechts, verder niets.
Verwijderd
Bij retail krijg je, als ik het goed begrepen heb, 2 DVDs. Een met de 32 bits uitvoering, de ander met de 64 bits.dafz0r schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:15:
ik constateer hier net dat onze sysadmin niet echt op de hoogte was
Hij vertelde me dat op de RTM dvd zowel 32 als 64 bit installs stonden, maar ik zie eigenlijk alleen een 32 bit install
Ze staan dus idd. niet samen op 1 DVD.
Je kan de rand aan de bovenkant slepen. Als je die helemaal naar boven sleept, heb je alleen nog maar de folder tree zichtbaar.Kaap schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:03:
In de Verkenner heb je linksboven zon stukje "Favoriete Koppelingen". Iemand er al achter hoe je dat eruit kunt slopen? Ik wil gewoon een verkenner met mappenstructuur links, en inhoud rechts, verder niets.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Nu je het zegt... damn, dat is wel een gemis... ik heb voor mijn werk niks anders nodig 
tis dat ik het op de laptop nog niet geinstalleerd heb dat het me nog niet was opgevallen.
tis dat ik het op de laptop nog niet geinstalleerd heb dat het me nog niet was opgevallen.
[ Voor 34% gewijzigd door Ligone op 09-02-2007 17:48 ]
Heeft iemand toevallig wat ervaring met schoonheids tweaks in vista? ik probeer al een tijdje te vinden hoe je in het kopieer venster van vista automatisch het 'meer informatie' bladje krijgt. en dat je het niet hoeft aan te klikken om het tevoorschijn te toveren.
bvd
bvd
Verwijderd
Zie ik het goed, dat vista niet meer je geheugengebruik laat zien? Ten minste, alleen maar fysiek in procenten...
Hoe zie ik het in mB?
Hoe zie ik het in mB?
In het tabblad Performance kan je het Total zien en de hoeveelheid Free. Trek die laatste van de eerste af en je hebt je geheugengebruik (incl caching) in MB's.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:11:
Zie ik het goed, dat vista niet meer je geheugengebruik laat zien? Ten minste, alleen maar fysiek in procenten...
Hoe zie ik het in mB?
Virussen? Scan ze hier!
In de taskmanager onder het tabblad PerformanceVerwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:11:
Hoe zie ik het in mB?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Kun jij bij powermanagement uitzetten. Ik vond dat ook super irri.SinergyX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:38:
[...]
Pin me er niet op vast, maar ik dacht in Vista dat hij door energy management je HD's steeds uitschakeld bij langdurig niet-gebruik. Moet je dan iets nodig hebben van die schijf, start hij weer op, mischien dezelfde tik als bij het opstarten van je PC?
Yo.
Iemand een goed werkende media player gevonden voor video's?
Wat ik geprobeerd heb:
VLC - Zwart scherm of andere ellende
MPC - Werkt wel, maar DVD's en ondertiteling zijn niet geweldig
PowerDVD - Slechte kwaliteit
GOM Player - Waardeloze DVD ondersteuning en ondertiteling is niet geweldig.
KMPlayer - Slecht geluid en DVD ondersteuning en ondertiteling zijn niet optimaal.
Windows Media Player - DVD ondersteuning en ondertiteling zijn niet geweldig.
Wat ik geprobeerd heb:
KMPlayer - Slecht geluid en DVD ondersteuning en ondertiteling zijn niet optimaal.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Welke versie van VLC heb je geprobeert?FnF schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:00:
Wat ik geprobeerd heb:
Bij mij werkt de nieuwste versie (VLC Media Player 0.8.6a) prima, nergens problemen mee, zowel met avi, mpg, en DVDs getest
Humankind… be both.
0.85Spike_wolf schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:12:
[...]
Welke versie van VLC heb je geprobeert?
Bij mij werkt de nieuwste versie prima, nergens problemen mee, zowel met avi, mpg, en DVDs getest
0.86
0.86a
0.86-fix
0.90 nog iets beta build van vandaag
Alles zwart scherm, en OpenGL is veel te langzaam voor HD.
Wat is er dan zo slecht aan de dvd ondersteuning? Hier speelt ie alles af, bovendien is de ondertiteling ook gewoon helemaal instelbaar (grootte, font, kleur)FnF schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:00:
...
...
na het ingeven van mijn product key (zowel vanuit windows als booten van dvd) krijg ik "windows installation has encountered an error and needs to be restarted" bij de corporate edition 
iemand dit nog gehad? ik hoopte op een install vannacht
Ik heb hier een aantal DVD's liggen waarmee GOM óf compleet vastloopt óf geen ondertiteling vindt óf de ondertiteling helemaal niet pakt.djmantri schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:25:
[...]
Wat is er dan zo slecht aan de dvd ondersteuning? Hier speelt ie alles af, bovendien is de ondertiteling ook gewoon helemaal instelbaar (grootte, font, kleur)
Bij VLC kan je bij iedere VOB file gewoon Ondertiteling de ondertitel selecteren. Erg jammer dat VLC niet voor een meter werkt onder Vista.
Verwijderd
Iemand ervaring met werkende draadloze netwerk usb adapertjes? Ik krijg mijn WL 113 van Sitecom en een sticky van Sweex maar niet aan de praat, zodat ik Vista voorlopig niet kan gebruiken omdat internet niet werkt!
Verwijderd
Hmm, raar. Bij mij werkt vlc zonder enig probleem. 720p, 1080i, divx, etc. wordt allemaal netjes en soepel afgespeeld. Alleen 1080p h264 speelt vlc niet af maar dat komt omdat mijn pc dat niet aankan. Onder XP werd 1080p ook niet afgespeeld.FnF schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:45:
[...]
Ik heb hier een aantal DVD's liggen waarmee GOM óf compleet vastloopt óf geen ondertiteling vindt óf de ondertiteling helemaal niet pakt.
Bij VLC kan je bij iedere VOB file gewoon Ondertiteling de ondertitel selecteren. Erg jammer dat VLC niet voor een meter werkt onder Vista.
Moet ik wel toevoegen dat ik de 32 bit versie draai (geen drivers voor bepaalde hardware onder x64 en aangezien er nu toch maar 1GB aan geheugen inzit geen reden om x64 te draaien).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 21:54 ]
Overigens vroeg ik me af als je nu al een 32bits install van vista (home premium) hebt draaien en je wilt 64bits gaan draaien kan dit dan door een update of moet je alles weer compleet nieuw installeren?
Kreeg vandaag namelijk de 64bits dvd binnen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Geen idee maar de installer kan dat voor je aangeven maar ik vermoed dat het een reïnstall wordt.schnumi schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:52:
Overigens vroeg ik me af als je nu al een 32bits install van vista (home premium) hebt draaien en je wilt 64bits gaan draaien kan dit dan door een update of moet je alles weer compleet nieuw installeren?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 21:55 ]
Jammer maargoed dan weet ik genoeg.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
In een eerdere ervaring gaf ik aan dat Vista nog niet echt lekker draaide.
Vandaag een schone installatie gedaan en dit keer niet de ATI Catalyst 7.1 drivers geinstalleerd. Wat schetst mijn verbazing? Vista draait als een speer!
Ik kreeg trouwens ook de melding dat er een onbekend ATI apparaat werd gevonden na installatie van de Catalyst drivers. Ik heb een X1950XT en kennelijk heeft dat apparaat iets met de VIVO te maken.
Voorlopig maar even geen Catalyst drivers dus.
Vandaag een schone installatie gedaan en dit keer niet de ATI Catalyst 7.1 drivers geinstalleerd. Wat schetst mijn verbazing? Vista draait als een speer!
Ik kreeg trouwens ook de melding dat er een onbekend ATI apparaat werd gevonden na installatie van de Catalyst drivers. Ik heb een X1950XT en kennelijk heeft dat apparaat iets met de VIVO te maken.
Voorlopig maar even geen Catalyst drivers dus.
Waarom bevat Vista geen 'Wallpaper Changer' Een simpele feature die ik graag zou zien. Iemand een 3rd party tool die dit klusje in Vista klaart?
EDIT
Tip gebruik voorlopig de drivers die Vista bij het systeem levert. De ASUS nFORCE 4/AMD 15.00 driver gaf bij mij direct een BSOD.
Creative werkt nog met BETA drivers die support bij Creative wat drivers betreft is altijd al de zwakste schakel geweest. Schitterende kaarten met ongelooflijk brakke / waardeloze drivers/software.
EDIT
Tip gebruik voorlopig de drivers die Vista bij het systeem levert. De ASUS nFORCE 4/AMD 15.00 driver gaf bij mij direct een BSOD.
Creative werkt nog met BETA drivers die support bij Creative wat drivers betreft is altijd al de zwakste schakel geweest. Schitterende kaarten met ongelooflijk brakke / waardeloze drivers/software.
[ Voor 55% gewijzigd door et36s op 09-02-2007 22:58 ]
draai het nu een paar dagen in dualboot met xp en moet zeggen dat ik eigenlijk geen een keer ben terug gegaan naar xp...
het ziet er erg mooi uit en voor de rest verschilt het qua gebruik niet zoveel van xp
is het aleen ook mogenlijk om de knop '' bovenste map'' terug te krijgen?
het ziet er erg mooi uit en voor de rest verschilt het qua gebruik niet zoveel van xp
is het aleen ook mogenlijk om de knop '' bovenste map'' terug te krijgen?
hmm echt om gek van te worden...dafz0r schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:25:
na het ingeven van mijn product key (zowel vanuit windows als booten van dvd) krijg ik "windows installation has encountered an error and needs to be restarted" bij de corporate edition
ik dacht dat dit lag aan het feit dat ik winxp64 draaide.. dus ik install winxp32 en probeer opnieuw... niets nada, zelfde error
Verwijderd
Vandaag heb ik op een Engelse Vista Business Edition de Nederlandse MUI-pack geïnstalleerd. Deze kon ik gratis downloaden via windows update. Het installeren duurde vrij lang maar van taal veranderen gaat lekker vlot.
Nu vond ik het in eerste instantie vreemd dat dit kon omdat (1) bij mijn weten alleen Enterprise en Ultimate MUI-packs zouden ondersteunen en (2) ik verwacht had dat taalpakketten geld zouden kosten. Ik weet zeker dat het een volledig MUI-pack is omdat echt alles, ook de helpfunctie en andere dieper gelegen onderdelen, volledig in het Nederlands wordt weergegeven. Het is dus geen LIP en het control panel geeft "type: MUI" weer. Ik ben even op onderzoek uitgegaan en ik kwam verschillende sites tegen waarop wordt beweerd dat alle Vistaversies, dus niet alleen de twee duurste, MUI ondersteunen. Een MSDN-site beweert bijvoorbeeld het volgende:
Handig overzicht van het MUI/LIP-systeem:

Apart dat je dus in totaal 3 talen door elkaar kunt hebben. Gelukkig is het Nederlandse pakket fully localized.
Nu vond ik het in eerste instantie vreemd dat dit kon omdat (1) bij mijn weten alleen Enterprise en Ultimate MUI-packs zouden ondersteunen en (2) ik verwacht had dat taalpakketten geld zouden kosten. Ik weet zeker dat het een volledig MUI-pack is omdat echt alles, ook de helpfunctie en andere dieper gelegen onderdelen, volledig in het Nederlands wordt weergegeven. Het is dus geen LIP en het control panel geeft "type: MUI" weer. Ik ben even op onderzoek uitgegaan en ik kwam verschillende sites tegen waarop wordt beweerd dat alle Vistaversies, dus niet alleen de twee duurste, MUI ondersteunen. Een MSDN-site beweert bijvoorbeeld het volgende:
Een MS Technetsite schrijft vervolgens:All Windows Vista operating system versions are built on MUI technology. Any languages can be added to any language system to provide an MUI operating system, although licensing considerations do apply.
Om voor mij onbekende redenen is dat hier (nog?) niet gebeurd.Licensing requirements state that versions of the Windows Vista operating system can include only a single language, with the exception of the Windows Vista™ Ultimate and the Windows Vista™ Enterprise editions. For editions other than Windows Vista Ultimate and Windows Vista Enterprise, Windows will automatically remove all non-default languages from the computer after the end user completes the Windows Welcome.
Handig overzicht van het MUI/LIP-systeem:
Apart dat je dus in totaal 3 talen door elkaar kunt hebben. Gelukkig is het Nederlandse pakket fully localized.
Waarom kan ik nou nergens een MAK-code voor Vista Enterprise vinden op de site van APS It-diensten
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Ik heb het nu 2 weken draaien. Het draait naar behoren, naar mijn idee zelfs wat soepeler dan XP.
Maar het enige probleem is dat ik op school (HHS) niet op het draadloze netwerk kan. Terwijl ik thuis zonder problemen op mijn eigen draadloze netwerk kom.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Of misschien mensen met een oplossing hiervoor?
Maar het enige probleem is dat ik op school (HHS) niet op het draadloze netwerk kan. Terwijl ik thuis zonder problemen op mijn eigen draadloze netwerk kom.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem? Of misschien mensen met een oplossing hiervoor?
OpenGL is daarnaast ook nog van mindere kwaliteit dan DirectX.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:38:
[...]
Hmm, raar. Bij mij werkt vlc zonder enig probleem. 720p, 1080i, divx, etc. wordt allemaal netjes en soepel afgespeeld. Alleen 1080p h264 speelt vlc niet af maar dat komt omdat mijn pc dat niet aankan. Onder XP werd 1080p ook niet afgespeeld.
Moet ik wel toevoegen dat ik de 32 bit versie draai (geen drivers voor bepaalde hardware onder x64 en aangezien er nu toch maar 1GB aan geheugen inzit geen reden om x64 te draaien).
Weet iemand hoe je de Windows Mail kan minimizen naar de systray zoals hier beneden te zien is

Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Uhm dat icoontje is van Windows Onecare?Tranzy schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:35:
Weet iemand hoe je de Windows Mail kan minimizen naar de systray zoals hier beneden te zien is
[afbeelding]
Laat maar, het is nog vroeg
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 09:41 ]
Dat zou ik ook wel willen wetenTranzy schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:35:
[afbeelding]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Tja VLC was ook een groot probleem bij mij. Andere hier zeggen dat hij Areo support, maar bij mij heeft de final versie dat ook nooit gedaan. Nu heb ik eindelijk een build gevonden die het goed doet.FnF schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:00:
Wat ik geprobeerd heb:
Zoek eens; vlc-0.9.0-svn-20070126-0001
Schakelt hij bij het opstarten niet naar Basic mode?Spike_wolf schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:12:
[...]
Welke versie van VLC heb je geprobeert?
Bij mij werkt de nieuwste versie (VLC Media Player 0.8.6a) prima, nergens problemen mee, zowel met avi, mpg, en DVDs getest
[ Voor 17% gewijzigd door The Source op 10-02-2007 10:46 ]
Iemand opgevallen dat Windows Media Player in Vista automatisch opstart zodra Windows start?
Verder ben ik nog aan het stoeien om die shared documents mappen weg te krijgen.
Verder ben ik nog aan het stoeien om die shared documents mappen weg te krijgen.
Na verleden keer bij de install een keer Engels MUI installt te hebben wat foutloos ging. Nu een nieuwe install, ik volg zelfde procedure, kapt die ermee en klaagt over error code 1. Nouja....Vista kan best een servicepack 1 gebruiken als ik dit soort slordigheden toch zie.
Nou heb hem geinstalleerd, althans eerst geupgrade maar dat werd een drama...bijna niets werkte goed en rete traag.
Dus zojuist een clean install gedaan en nu draait het super! Wel toppie dat hij zelf nieuwe drivers binnenhaalt dat is makkelijk.
Dus zojuist een clean install gedaan en nu draait het super! Wel toppie dat hij zelf nieuwe drivers binnenhaalt dat is makkelijk.
[ Voor 37% gewijzigd door stormfly op 10-02-2007 11:02 . Reden: vraag zelf gegooglt ]
Verwijderd
Rechts klikken op het item in start menu > eigenschappen > locatiestormfly schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:01:
Nou heb hem geinstalleerd, althans eerst geupgrade maar dat werd een drama...bijna niets werkte goed en rete traag.
Toen had ie um zelf al gegoogled

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 11:05 ]
Ik zal deze eens proberenThe Source schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:45:
[...]
Tja VLC was ook een groot probleem bij mij. Andere hier zeggen dat hij Areo support, maar bij mij heeft de final versie dat ook nooit gedaan. Nu heb ik eindelijk een build gevonden die het goed doet.
Zoek eens; vlc-0.9.0-svn-20070126-0001
[...]
Schakelt hij bij het opstarten niet naar Basic mode?
EDIT:
Werkt ook niet goed, slechte kwaliteit film.
[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 10-02-2007 12:01 ]
Verwijderd
Probeer het uit en je weet het.maxoss schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:48:
Is norton ghost 10 te gebruiken in combinatie met Vista?
JetAudio Player 7 (gratis)FnF schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:00:
Wat ik geprobeerd heb:
Ervaring tot dusver slecht.
Vista UK 32 Bits Business Edition
Na install komt er geen selectie v/d Bootmanager (Vista is op Sata2, XP op Sata1). Start alleen in XP. Na wijziging in bios kan ik wel met andere (Vista) schijf booten (maar nog steeds geen bootmanager).
DiNovo:
Logitech heeft 'Vista' drivers hiervoor gemaakt. Bij Installatie wordt de ROM v/d Bluetooth dongle overschreven. Na reboot doet m'n hele toetsenbord het niet meer. In de opstart kan ik dus ook niet meer de bios in met het toetsenbord.
Mail
Ondersteuning hotmail is foets uit de client.
Grabit
werkt niet naar behoren.
Ben nu alweer klaar mee en laat dat vista nog maar ff voor wat't is: Een hype rondom Aero, een sidebar een HEEL irritante security features.
Na install komt er geen selectie v/d Bootmanager (Vista is op Sata2, XP op Sata1). Start alleen in XP. Na wijziging in bios kan ik wel met andere (Vista) schijf booten (maar nog steeds geen bootmanager).
DiNovo:
Logitech heeft 'Vista' drivers hiervoor gemaakt. Bij Installatie wordt de ROM v/d Bluetooth dongle overschreven. Na reboot doet m'n hele toetsenbord het niet meer. In de opstart kan ik dus ook niet meer de bios in met het toetsenbord.
Grabit
werkt niet naar behoren.
Ben nu alweer klaar mee en laat dat vista nog maar ff voor wat't is: Een hype rondom Aero, een sidebar een HEEL irritante security features.
Als je alleen xp nog op je bootmanager hebt staan moet je eventjes je vista dvd erin doen en kiezen voor repair. Dan krijg je ook je bootmanager weer terug. Daarna moet je eventjes 3 dingen weer terug verhuizen naar de xp install, namelijk: Mapje: Boot, Bestanden: Boot.ini en ntldrDon_Gulio schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:10:
...
...
Dan werken ze beiden weer
Voor hotmail/windows live mail moet je de windows live mail desktop client installeren. Daar kun je ook meteen je gmail accounts in toevoegen.
[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 10-02-2007 12:43 ]
Wat werkt er dan niet naar behoren? Zo kunnen mensen er weinig mee. Hij werkt hier gewoon 100% goed
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Werkt opzich redelijk, alleen kan ik niet ondertiteling veranderen wanneer ik video's afspeelVerwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:03:
[...]
Probeer het uit en je weet het.
[...]
JetAudio Player 7 (gratis)
Hoe zit het eigenlijk straks met de skin support?, ze denken toch niet dat de mensen genoeg nemen met alleen maar deze (in mijn ogen) lelijke zwarte skin? Zal Microsoft straks zelf skins uitbrengen, of laten ze dat over aan skin makers zoals Windowblinds of StyleXP?
Kan nog nergens Vista skins vinden, overal kom ik op de Vista thema's van Windows XP uit.
Verder werkt Vista wel fijn...
Kan nog nergens Vista skins vinden, overal kom ik op de Vista thema's van Windows XP uit.
Gaat hetzelfde gebeuren als met XP. Er is alweer een uxtheme patch voor Vista uit en er zijn al wat "skins" te vinden. Meeste zijn gewoon aangepaste Aero's.
Inderdaad! Ik wil ook een andere skin, zoals die Zune Theme for XP. Stardock Windowblinds komt eind van de maand met een nieuwe versie.DeSSie! schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:25:
Hoe zit het eigenlijk straks met de skin support?, ze denken toch niet dat de mensen genoeg nemen met alleen maar deze (in mijn ogen) lelijke zwarte skin? Zal Microsoft straks zelf skins uitbrengen, of laten ze dat over aan skin makers zoals Windowblinds of StyleXP?![]()
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Best vreemd dat de themes van Xp niet meegenomen zijn naar Vista, toch een motie van afkeuring door Ms zelf van deze (waardeloze) themes. Classic is uiteraard wel meegenomen, maar daar is ook wel wat op aan te merken.
Verwijderd
Ik heb nu Carbon en Windows Vista (32 bit) Ultimate. Maar als ik Carbon (need for speed) ga opstarten dan crashed hij na het EA-logotje. Iemand?
Ik gebruik trouwens een Gigabyte 7900 GT en met de laatste 97.46 forceware (x86) drivers.
Ik gebruik trouwens een Gigabyte 7900 GT en met de laatste 97.46 forceware (x86) drivers.
og in carbon de movies map renamen, --> geen movies, of spel in win98Se compabilty mode draaien...Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:50:
Ik heb nu Carbon en Windows Vista (32 bit) Ultimate. Maar als ik Carbon (need for speed) ga opstarten dan crashed hij na het EA-logotje. Iemand?
Daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar, ik heb hier namelijk de hele dag mail open staan en opdracht gegeven om de 10 minuten op mail te checken. Zou handig zijn als het uit de balk weg kan en in de systray gestopt kan worden.Tranzy schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:35:
[afbeelding]
Verwijderd
Over VLC media player; die gaf bij mij alleen wit beeld met geluid. Ik heb het zo opgelost;
Instellingen » Voorkeuren » Video » Uitvoer modules ("Geavanceerde opties" aanvinken) » "DirectX video uitvoer" selecteren. Instellingen opslaan en voila. Werkt nu perfect onder Vista Ultimate iig
Instellingen » Voorkeuren » Video » Uitvoer modules ("Geavanceerde opties" aanvinken) » "DirectX video uitvoer" selecteren. Instellingen opslaan en voila. Werkt nu perfect onder Vista Ultimate iig
Verwijderd
Klopt. Alleen wordt Aero dan tijdelijk uitgeschakeld.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:16:
Over VLC media player; die gaf bij mij alleen wit beeld met geluid. Ik heb het zo opgelost;
Zelf heb ik 'm op OpenGL Video Output staan. Werkt prima, en Aero blijft aan.
Norman Virus Control voor Vista kapt er de hele tijd mee.
Het kan voor een uur ofzo prima draaien, waarna windows een foutmelding geeft en NVC ophoudt met werken....
Iemand een oplossing hiervoor?
Het kan voor een uur ofzo prima draaien, waarna windows een foutmelding geeft en NVC ophoudt met werken....
Iemand een oplossing hiervoor?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Wat "gecorrespondeerd" met Customer Support en Klantenservice van MS. Ik wilde weten of Windows Calendar in de toekomst ondersteund gaat worden door Windows Mobile Device Center, de opvolger van ActiveSync. Enige wat ik daar verder zelf over heb kunnen vinden is dat iedereen het wil, maar dat het weer eens niet kan.
Customer Support in de US stuurt me door naar de klantenservice in Nederland. Tot twee keer toe. Zonder mijn vraag uberhaupt te lezen. Ik was zo stom om in te vullen dat ik uit Nederland kom, dus ik heb een localized version en die verschilt qua programmacode schijnbaar significant van de US versie?! Goh. Ik denk zomaar dat mijn vraag er geen bal mee temaken had, maar tot twee keer toe doorgestuurd. Prima, dan maar naar klantenservice van MS Nederland.
Wat denk je? Voor OEM software moet ik maar met de leverancier van de betreffende hardware gaan praten, of ik dus maar contact met Acer wil zoeken... alsof het merk van mijn PDA ook maar iets te doen heeft met WMDC en Windows Calendar?! Tot zover mijn ervaringen met het Microsoft idee van het begrip "service".
Customer Support in de US stuurt me door naar de klantenservice in Nederland. Tot twee keer toe. Zonder mijn vraag uberhaupt te lezen. Ik was zo stom om in te vullen dat ik uit Nederland kom, dus ik heb een localized version en die verschilt qua programmacode schijnbaar significant van de US versie?! Goh. Ik denk zomaar dat mijn vraag er geen bal mee temaken had, maar tot twee keer toe doorgestuurd. Prima, dan maar naar klantenservice van MS Nederland.
Wat denk je? Voor OEM software moet ik maar met de leverancier van de betreffende hardware gaan praten, of ik dus maar contact met Acer wil zoeken... alsof het merk van mijn PDA ook maar iets te doen heeft met WMDC en Windows Calendar?! Tot zover mijn ervaringen met het Microsoft idee van het begrip "service".
Dat wist je toen je OEM kocht. Bij OEM heb je geen recht op ondersteuning door Microsoft. Die support dient verleent te worden door de systembuilder, in dit geval dus Acer.
Had je dat wel gewild, dan had je de retail-versie moeten kopen.
Virussen? Scan ze hier!
Wat is er dan OEM aan? Ik heb een PDA van Acer. Ik heb Vista via MSDNAA. Ik heb helemaal geen OEM versie! Dat verzint die gast van Microsoft er bij. Ik stel een vraag over Windows Calendar (dat gewoon standaard in Vista zit) en WMDC (dat ik bij MS gedownload heb). Het merk van mijn PDA doet niet ter zake...wildhagen schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:56:
Dat wist je toen je OEM kocht. Bij OEM heb je geen recht op ondersteuning door Microsoft. Die support dient verleent te worden door de systembuilder, in dit geval dus Acer.
[ Voor 13% gewijzigd door DizzyWeb op 10-02-2007 17:05 ]
Weer tijd voor een positief geluid : ervaring tot dusver goed. Ik heb een upgrade naar Vista Premium gedaan op een zelfgebouwde PC. Moederbord (MSI), sempron 3400+ en 1 gig geheugen zijn vier maanden geleden aangeschaft. De overige componenten zijn 1 à 2 jaar oud. Ik heb uiteraard de Vista-advisor gedraaid en die gaf aan dat ik geen problemen te verwachten had. De upgrade verliep probleemloos en alle hardware functioneert vlekkeloos. Microsoft heeft een enorme stap vooruit gemaakt, als ik dat vergelijk met mijn overstap naar windows XP een aantal jaren geleden. Toen heb ik mijn halve PC moeten verbouwen om alles goed aan de praat te krijgen.Don_Gulio schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:10:
(.................)
Qua programma's heb ik de beveiligingsprogramma's van Norton noodgedwongen ingeruild voor windows live one-care (foei symantec), wat prima bevalt. Ik heb Nero premium met vista patches moeten downloaden en ook de nieuwste adobe flashplayer. Sindsdien verloopt alles probleemloos. Aangezien mijn PC permanent openstaat naar internet, vind ik de veiligheidsfeatures juist een prettig idee. Zo nu en dan moet je even nadenken hoe je daarmee omgaat, omdat je soms om veiligheidsredenen geblokkerd wordt. Meestal is er wel wat op te verzinnen.
Vista zelf bevalt me uitstekend. Ik krijg binnenkort nog een gratis upgrade voor mijn laptop (vista-ready-pc) toegestuurd, die ik met plezier zal installeren. Nee, wat mij betreft : complimenten voor microsoft. Hier zullen we jaren plezier van hebben.
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95
Rundll crasht meteen bij de boot.
Krijg ik, maar ik heb op http://www.realtek.com.tw...TypeID=3&GetDown=false#AC gekozen voor Vista Driver (32/64 bits) Driver only (ZIP file). Lijkt me toch OK? Wat doe ik fout?Windows Vista ondersteunt geen Realtek HD Audio Sound Effect Manager
Dit probleem is veroorzaakt door een compatibiliteitsprobleem tussen Windows Vista en Realtek HD Audio Sound Effect Manager. Dit programma is gemaakt door Realtek Semiconductor Corp..
Aanbeveling
--------------------------------------------------------------------------------
Neem contact op met Realtek Semiconductor Corp. over upgrades of andere mogelijke oplossingen om dit programma compatibel te maken met deze versie van Windows.
Realtek Semiconductor Corp.
Verwijderd
Hartelijk dank. Dat ik hier niet aan heb gedacht, heb altijd Windows XP geprobeerdDutch2007 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:54:
[...]
og in carbon de movies map renamen, --> geen movies, of spel in win98Se compabilty mode draaien...
Kan dit eigenlijk geen kwaad, om het op Windows 98 te laten draaien?
Overigens een klein vraagje (mag hopelijk) als ik nu mijn 32bits Vista wil verwijderen en de 64bits editie wil installeren kan ik dan gewoon de schijf waarop Vista staat formatteren en dan de 64bits versie erop zetten?
Krijg ik dan geen gezeur met de key dat Vista al geinstalleerd is? Heb overigens een retail versie (home premium).
Krijg ik dan geen gezeur met de key dat Vista al geinstalleerd is? Heb overigens een retail versie (home premium).
Je kunt je 32-bits key niet voor 64-bits gebruiken.schnumi schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:45:
Overigens een klein vraagje (mag hopelijk) als ik nu mijn 32bits Vista wil verwijderen en de 64bits editie wil installeren kan ik dan gewoon de schijf waarop Vista staat formatteren en dan de 64bits versie erop zetten?
Verwijderd
ik heb een vraagje over de browsergeschiedenis. Daar staat namelijk naast de websites die ik heb bezocht ook de mappen die ik op mijn computer heb bezocht bijv: D:\Muziek\Albums etc..
Hoe kan ik dit uitschakelen?
Hoe kan ik dit uitschakelen?
Want? Ik heb deze 64bits versie via MS besteld aan de hand van een briefje wat in de doos zat. Wat moet ik dan doen?--Christiaan-- schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:50:
[...]
Je kunt je 32-bits key niet voor 64-bits gebruiken.
Dat zou helemaal mooi worden dan.
[ Voor 5% gewijzigd door schnumi op 10-02-2007 17:56 ]
Verwijderd
Mijn vista is enorm instabiel en loopt vaak compleet vast. Mijn laptop is een acer 5633 en daar stond vista premium voor geïnstaleerd, althans hij instaleerde veel nog tijdens het opstarten. Nu wil ik het opnieuw installeren, maar ik heb geen idee hoe? Ook Alternate, wist mij dit niet te vertellen. En acer heeft nog niet gereageerd op mijn mail. Misschien weten jullie het?
Vista is niet enorm instabiel. Sommige hardware reageert er gewoon anders op.... Ik denk dat het meer een Driver probleem is.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:29:
Mijn vista is enorm instabiel en loopt vaak compleet vast. Mijn laptop is een acer 5633 en daar stond vista premium voor geïnstaleerd, althans hij instaleerde veel nog tijdens het opstarten. Nu wil ik het opnieuw installeren, maar ik heb geen idee hoe? Ook Alternate, wist mij dit niet te vertellen. En acer heeft nog niet gereageerd op mijn mail. Misschien weten jullie het?
Je zal wel een recovery CD hebben van Acer? En anders moet je een Vista DVD erin doen en op de oude manier format/instal doen van Vista he... Lijkt me geen probleem...
Op DirectX krijg ik geen volledig beeld, alleen maximaal de originele resolutie.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:16:
Zou mij verwonderen, ik heb bij launch event de NL Ultimate gekregen waarin zowel 32b als 64b zit, maar er zit maar 1 key buy. Dus imho kan het wel.--Christiaan-- schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:50:
[...]
Je kunt je 32-bits key niet voor 64-bits gebruiken.
Lijkt mij ook, microsoft geeft zelf aan of je een 64bits DVD erbij wil bestellen doormiddel van een kaartje. Zou helemaal mooi zijn als die dan gewoon niet werkt omdat je key voor 32bits is.The Source schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:03:
[...]
Zou mij verwonderen, ik heb bij launch event de NL Ultimate gekregen waarin zowel 32b als 64b zit, maar er zit maar 1 key buy. Dus imho kan het wel.
Verwijderd
Mijn vista dus welMuta schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:45:
[...]
Vista is niet enorm instabiel. Sommige hardware reageert er gewoon anders op.... Ik denk dat het meer een Driver probleem is.
Je zal wel een recovery CD hebben van Acer? En anders moet je een Vista DVD erin doen en op de oude manier format/instal doen van Vista he... Lijkt me geen probleem...
Verwijderd
Da's raar .. krijg ik ineens de melding dat ik mijn windows moet valideren omdat ik een ongeldige bewerking zou hebben gedaan terwijl ik alleen de datum een keer op 2099 had gezet ?
maar eens even kijken naar een oem versie..

maar eens even kijken naar een oem versie..
Een ervaring verhaal, de installatie dag.
Vandaag mijn retail Windows Vista Home Premium eindelijk in handen gekregen.
Heb de retail versie, en dus een dikke €300 armer, draai al jaren "gratis" dus eens in mijn leven wilde ik het er op gokken, en ben niet direct teleurgesteld.
Vrij snel daarna mijn bestanden appart gezet en de installatie gestart, die is gewoon veel beter als de vorige, wat ook wel mag na 5 jaar ontwikkeling
.
Installatie gaat soepel, wel even de SATA AHCI drivers voor de Intel ICH8R laden, anders heb je met de standaard Windows drivers bestand corruptie!
Heb voor de installatie 20 dagen dualboot gedraait met XP om te testen. Daarom had ik alle drivers al verzameld en kon ik lekker doorinstalleren zonder download sessies.
Met een kleine 40 min. aan installatie tijd is het niet een langere sessie dan met XP op dezelfde machine. Dat komt omdat er standaard al meer drivers bij zitten.
Heb nu de basis programma's er weer op staan en draai de voor mij belangrijke games, en dat zijn Call of Duty 2 en World of Warcraft.
Voor een middag installere en werken met het systeem ben ik al zeer tevreden. Geen spijt tot nu toe.
Dit is mijn korte eerste indruk.
Vandaag mijn retail Windows Vista Home Premium eindelijk in handen gekregen.
Heb de retail versie, en dus een dikke €300 armer, draai al jaren "gratis" dus eens in mijn leven wilde ik het er op gokken, en ben niet direct teleurgesteld.
Vrij snel daarna mijn bestanden appart gezet en de installatie gestart, die is gewoon veel beter als de vorige, wat ook wel mag na 5 jaar ontwikkeling
Installatie gaat soepel, wel even de SATA AHCI drivers voor de Intel ICH8R laden, anders heb je met de standaard Windows drivers bestand corruptie!

Heb voor de installatie 20 dagen dualboot gedraait met XP om te testen. Daarom had ik alle drivers al verzameld en kon ik lekker doorinstalleren zonder download sessies.
Met een kleine 40 min. aan installatie tijd is het niet een langere sessie dan met XP op dezelfde machine. Dat komt omdat er standaard al meer drivers bij zitten.
Heb nu de basis programma's er weer op staan en draai de voor mij belangrijke games, en dat zijn Call of Duty 2 en World of Warcraft.
Voor een middag installere en werken met het systeem ben ik al zeer tevreden. Geen spijt tot nu toe.
Dit is mijn korte eerste indruk.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Op mijn versie krijg ik de melding dat er geen updates verkrijgbaar zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 04:04:
Vandaag heb ik op een Engelse Vista Business Edition de Nederlandse MUI-pack geïnstalleerd. Deze kon ik gratis downloaden via windows update. Het installeren duurde vrij lang maar van taal veranderen gaat lekker vlot.
Ik was een paar dagen geleden bezig met het downloaden van de nederlandse update... maar toen moest ik de download onderbreken.. en nu kan ik hem niet meer opnieuw downloaden.. hij heeft hem niet geinstalld.. en bij windows update staat hij er niet meer tussennetvisions schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:15:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Op mijn versie krijg ik de melding dat er geen updates verkrijgbaar zijn.
Iemand enig idee hoe ik hem nu nog kan downloaden?
Hebben jullie trouwens soms ook het probleem dat het geluid het ineens begeeft? Heel af en toe als ik een video bestand open met mediaplayer kapt m'n geluid er ineens mee.. moet ik me afmelden en opnieuw aanmelden, en dan werkt het weer... erg irritant.
Humankind… be both.
Verwijderd
Dat is niet zo gek hoor dat je alleen de GUI vertaalt, en niet namen van je applicatiefolders en bestanden. Op mijn werk ontwikkelen we ook een meertalige product, en doen we het op dezelfde manier.
Maar ze hebben het idd wel sneaky gedaan, aangezien op C:\Users\<naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs er inderdaad onderhoud staat, en je bij de properties helemaal niet kan achterhalen die die folder stiekem maintenance heet.
---
Even iets anders, ik zie bij sommige laptops dat je bij het inlogscherm kunt kiezen met welke taal je het wilt starten, en bij anderen is dat knopje er niet (het zijn allemaal engelse vista ultimates met het nederlandse taalpackage erop).
Weet iemand welke instelling ervoor zorgt of het taalknopje er is bij het inlogscherm? Ik dacht eerst dat het te maken had of je de taalbalk laat zien, maar dat is het volgens mij toch niet.
Maar ze hebben het idd wel sneaky gedaan, aangezien op C:\Users\<naam>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs er inderdaad onderhoud staat, en je bij de properties helemaal niet kan achterhalen die die folder stiekem maintenance heet.
edit:
Zie net dat bij het tabblad delen wel de oorspronkelijke engelse naam staat
Zie net dat bij het tabblad delen wel de oorspronkelijke engelse naam staat
---
Even iets anders, ik zie bij sommige laptops dat je bij het inlogscherm kunt kiezen met welke taal je het wilt starten, en bij anderen is dat knopje er niet (het zijn allemaal engelse vista ultimates met het nederlandse taalpackage erop).
Weet iemand welke instelling ervoor zorgt of het taalknopje er is bij het inlogscherm? Ik dacht eerst dat het te maken had of je de taalbalk laat zien, maar dat is het volgens mij toch niet.
[ Voor 94% gewijzigd door sewer op 10-02-2007 21:47 ]
Nog een vergeten vertaling; map "openbaar" heet "public" via het netwerk.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:26:
Net iets vreemds meegemaakt ... Vista vertaald ?? Ik zal even uitleggen wat ik bedoel .. WIlde net in het startmenu (orbmenu ??
een mapje aanmaken met de naam maintenance, kreeg vervolgens de melding dat de map al bestond en of ik het wilde samenvoegen.. Wat bleek ik het startmenu staat een map met de naam onderhoud (heb Vista ultimate NL).. Maw Vista vind de naam maintenance hetzelfde als onderhoud (wat wel klopt als je het vertaald natuurlijk). Ik vond het in ieder geval raar dat hij de naam onderhoud hetzelfde vind als maintenance.
Okay, ik zei al eerder dat ik Vista onbetrouwbaar vond. Dit gebeurde er vanavond spontaan.
Tijdens het afspelen van een MP3 in WMP en het chatten met Live Messenger ineens alles vast. Niets hielp meer, geen knop. Behalve de aan/uit-toets. Scherm bleef 'bevroren'...
Opstarten duurt nu ongeveer 3 minuten. Eerst duurde dat een seconde of 30.
Backup is gemaakt, morgen voor de 3e keer sinds 1 februari Vista opnieuw installeren. Ben blij dat ik nog niet zoveel heb geïnstalleerd en nu een externe harde schijf heb waar ik alles op back-up!
Tijdens het afspelen van een MP3 in WMP en het chatten met Live Messenger ineens alles vast. Niets hielp meer, geen knop. Behalve de aan/uit-toets. Scherm bleef 'bevroren'...
Opstarten duurt nu ongeveer 3 minuten. Eerst duurde dat een seconde of 30.
Backup is gemaakt, morgen voor de 3e keer sinds 1 februari Vista opnieuw installeren. Ben blij dat ik nog niet zoveel heb geïnstalleerd en nu een externe harde schijf heb waar ik alles op back-up!
Verwijderd
sedert 2 dagen draai ik vista business, en zit nog met enkele problemen;heeft iemand al
*cisco vpn client aan de praat gekregen?
* SPSS 13?
*nokia sync software?
wie op deze vragen een positief antwoord kan geven is mijn held
anders zit er niets anders op dan terug naar XP voor enkele maanden.
Voor de rest zijn mijn ervaringen positief, maar ik ben geen gamer zoals veel tweakers aan de reacties te zien. Dus 3d problemen ken ik niet echt.
Geheugen vreet vista wel enorm, nu zit ik aan 700mb gebruik.... en er staat niet zotveel open.
PM mag ook
* SPSS 13?
*nokia sync software?
Voor de rest zijn mijn ervaringen positief, maar ik ben geen gamer zoals veel tweakers aan de reacties te zien. Dus 3d problemen ken ik niet echt.
Geheugen vreet vista wel enorm, nu zit ik aan 700mb gebruik.... en er staat niet zotveel open.
PM mag ook
Verwijderd
weet iemand hoe het komt dat het "berekenen" hoelang een of andere delete-actie nog gaat duren, vaak tien keer langer duurt dan het deleten zelf?
Verwijderd
Hier heb ik ook last van, op 2 pc's. Over het netwerk duurt langer dan lokaal, maar het duurt idd abnormaal lang..Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:57:
weet iemand hoe het komt dat het "berekenen" hoelang een of andere delete-actie nog gaat duren, vaak tien keer langer duurt dan het deleten zelf?
Voor de VPN-client: http://vpnclient.clearcha...in-msi-4.8.01.0590-k9.exe. Is een versie voor Vista, wel eerst je nietwerkende client verwijderen en rebooten.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:44:
sedert 2 dagen draai ik vista business, en zit nog met enkele problemen;heeft iemand al
* SPSS 13?
*nokia sync software?
PM mag ook
[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 11-02-2007 01:12 ]
Dat is inderdaad mega irritant. Maar ik denk dat hij tijdens het daadwerkelijke berekenen de bestanden al aan het wissen is, of aan het copy/moven is. Iemand hier meer info over?Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:57:
Verwijderd
nai want ook voor een lullig bestandje van anderhalve kb duurt het zo een seconde (of twee).
oude windows versies mikken dat toch in een fractie van een seconde naar de eeuwige bitjesvelden.
oude windows versies mikken dat toch in een fractie van een seconde naar de eeuwige bitjesvelden.
Verwijderd
Simpelweg door naar nieuwe updates te laten zoeken. Ik zag ineens een groep genaamd "Windows Vista Ultimate Language Packs" die er volgens mij eerst niet was:netvisions schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:15:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Op mijn versie krijg ik de melding dat er geen updates verkrijgbaar zijn.

Nederlands staat er niet meer tussen omdat dat al is geïnstalleerd. Het venster eronder geeft aan dat ik Business draai.
Zelfde vensters maar dan in een Nederlandstalige user account:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 03:59 ]
Het duurt meestal 3x zo lang als met Total Commander. Geen idee waarom Vista er zo lang over doet.The Source schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:17:
[...]
Dat is inderdaad mega irritant. Maar ik denk dat hij tijdens het daadwerkelijke berekenen de bestanden al aan het wissen is, of aan het copy/moven is. Iemand hier meer info over?
Verwijderd
Yes, got ya~~!heb je geen handleiding erbij waar dit in staat? (Ik weet dat Tweakers niet graag lezen )
Geen schande hoor, ook een tweaker weet niet alles en niemand is GOD, ook ik zeer zeker niet.
Bij XP had je de 'xp powertoys', zo kon je snel oa een pic resizen (of meerdere).
Zijn er ook al Vista powertoys?
Zijn er ook al Vista powertoys?
Yo.
http://www.vso-software.f...resizer/image_resizer.php
Geweldig !!! Beter dan die powertoy van Microsoft

[ Voor 23% gewijzigd door Tranzy op 11-02-2007 10:15 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Hmmz vreemd. Ik blijf maar "No new updates are available for your computer" krijgen. Overigens in de 1ste screenshot staat "Security > Windows Update > View Available Updates".. Bij mij is dat "Control Panel > Security > Windows Update" .. Ook een beetje apart.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:44:
[...]
Simpelweg door naar nieuwe updates te laten zoeken. Ik zag ineens een groep genaamd "Windows Vista Ultimate Language Packs" die er volgens mij eerst niet was:
[afbeelding]
Nederlands staat er niet meer tussen omdat dat al is geïnstalleerd. Het venster eronder geeft aan dat ik Business draai.
[afbeelding]
Ik weet niet hoe die packs in elkaar zitten, maar zou het mogelijk zijn die over te zetten op andere pc's? hint

Had je eerst die updates geinstalleerd en toen het language pack, of andersom?
Overigens: Heeft iemand ook problemen met resolutie? Ik heb een ATI 9600 in m'n laptop zitten, maar somehow switcht hij steeds terug naar 1024x768. Uninstall ik de hardware, herinstalleer ik die met de aanwezige driver dan kan die weer even 1400x1050, maar hij schiet vrij snel weer terug.
Als ik dan de "Generic non-pnp monitor" disable (VGA / TV out aansluiting denk ik) dan blijft hij er langer op. Vrij irritant!
Bedankt!Tranzy schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:10:
http://www.vso-software.f...resizer/image_resizer.php
[afbeelding]
Yo.
Nieuws van Slim website:
Geen Ultimate dusSlim Update: Beschikbaarheid Microsoft Vista & Office 2007. 5-2-2007
Slim ontvangt veel vragen over de beschikbaarheid van Windows Vista en Office 2007 voor thuisgebruik door medewerkers en studenten. Samen met Microsoft werken wij eraan de nieuwe versies snel en voordelig beschikbaar te maken voor het gehele Nederlandse onderwijs. Slim verwacht (onder voorbehoud) medio April 2007 nieuwe Microsoft producten voor thuisgebruik te kunnen leveren. Wij verwachten:
- Windows Vista Business Upgrade
- Office Enterprise 2007
- alle andere Office 2007 producten zoals Visio 2007, Project 2007 etc.
Zodra er meer nieuws is over de beschikbaarheid van nieuwe producten van Microsoft melden wij dat hier en via de nieuwsbrief per email!
Ik heb nog twee problemen met Vista, terwijl het voor de rest perfect werkt.
Bestanden verwijderen gaat traag, terwijl kopiëren, installeren en al het andere op HDD niveau prima werkt en met max. transferrates. Iemand enig idee? Mn PC kan zomaar een half uur bezig zijn om veel chunks te verwijderen van bijv. Newsbin.
Netwerk-share verliest na verloop van tijd zijn verbinding :
Als ik vanaf de woonkamer mn Vista PC benader per share, kan dit in het begin prima. Als de Vista PC echter enige tijd aanstaat, kan ik mijn shares niet meer benaderen en moet ik de PC opnieuw opstarten, NIC staat niet op energiebesparende modus, en bijv. Extern Bureaublad werkt wél.
Beiden best irritante problemen, hopelijk heeft iemand enig idee?
For what it's worth :
Asus P4P800SE i865PE
Intel Pentium 4 3,6 Prescott
Club3D Ati x1950Pro
2048 MB DDR400 RAM Kingston
1x200 GB Maxtor 7200RP<
1x80 GB WD 7200 RPM
1x80 GB Maxtor 7200 RPM
3Com Etherlink XL 10/100 PCI
SB Audigy
Draai de final.
Dit over het hoofd gezien
Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Excuus.
Bestanden verwijderen gaat traag, terwijl kopiëren, installeren en al het andere op HDD niveau prima werkt en met max. transferrates. Iemand enig idee? Mn PC kan zomaar een half uur bezig zijn om veel chunks te verwijderen van bijv. Newsbin.
Netwerk-share verliest na verloop van tijd zijn verbinding :
Als ik vanaf de woonkamer mn Vista PC benader per share, kan dit in het begin prima. Als de Vista PC echter enige tijd aanstaat, kan ik mijn shares niet meer benaderen en moet ik de PC opnieuw opstarten, NIC staat niet op energiebesparende modus, en bijv. Extern Bureaublad werkt wél.
Beiden best irritante problemen, hopelijk heeft iemand enig idee?
For what it's worth :
Asus P4P800SE i865PE
Intel Pentium 4 3,6 Prescott
Club3D Ati x1950Pro
2048 MB DDR400 RAM Kingston
1x200 GB Maxtor 7200RP<
1x80 GB WD 7200 RPM
1x80 GB Maxtor 7200 RPM
3Com Etherlink XL 10/100 PCI
SB Audigy
Draai de final.
Dit over het hoofd gezien
Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Excuus.
[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 11-02-2007 13:00 ]
Verwijderd
Vandaag mijn eerste ervaring met de telefonisch aktivatie van Vista gehad.
Er bleek een nieuwe BIOS beschikbaar voor mijn MSI P965
Platinum. Bios update gedaan en windows opnieuw gestart. Vervolgens kreeg ik een melding dat Windows Vista uitgeschakeld was, vanwege een ingrijpende verandering in de hardware. Als een BIOS update al een ingrijpende verandering is?
Gebeld met Microsoft. Grappig dat ze de tekst van hun computersysteem nog niet aangepast hebben "u gaat nu uw Windows XP aktiveren". Tuurlijk.......
Vervolgens een dame aan de lijn en nieuwe code gekregen. Niks aan de hand dus. Een nieuw BIOS betekent dus wel opnieuw aktiveren. Leek me goed dat hier even te vermelden.
Ik heb trouwens een OEM versie.
Er bleek een nieuwe BIOS beschikbaar voor mijn MSI P965
Platinum. Bios update gedaan en windows opnieuw gestart. Vervolgens kreeg ik een melding dat Windows Vista uitgeschakeld was, vanwege een ingrijpende verandering in de hardware. Als een BIOS update al een ingrijpende verandering is?
Gebeld met Microsoft. Grappig dat ze de tekst van hun computersysteem nog niet aangepast hebben "u gaat nu uw Windows XP aktiveren". Tuurlijk.......
Vervolgens een dame aan de lijn en nieuwe code gekregen. Niks aan de hand dus. Een nieuw BIOS betekent dus wel opnieuw aktiveren. Leek me goed dat hier even te vermelden.
Ik heb trouwens een OEM versie.
Hoe laat jim naar nieuwe updates zoeken dan? Bij mij staat er gewoon dat er geen nieuwe availeble zijn.. en ik kan verder niet laten zoeken ofzo.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 03:44:
[...]
Simpelweg door naar nieuwe updates te laten zoeken. Ik zag ineens een groep genaamd "Windows Vista Ultimate Language Packs" die er volgens mij eerst niet was:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik ben na een onderbroken download die dutch language pack dus kwijt uit de lijst

Humankind… be both.
Start -> Windows Update en dan linksboven op Check for updates klikken...Spike_wolf schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:28:
[...]
Hoe laat jim naar nieuwe updates zoeken dan? Bij mij staat er gewoon dat er geen nieuwe availeble zijn.. en ik kan verder niet laten zoeken ofzo.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:29:
[...]
Start -> Windows Update en dan linksboven op Check for updates klikken...

* Spike_wolf gaat zich in een hoekje zitten schamen...
Humankind… be both.
Iemand overigens enig idee hoe ik mijn externe harde schijf kan laten meeïndexeren? Of schrijf je mee-indexeren? Whatever, iemand een idee?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Lees de Vista FAQ
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag