Dit is dus echt weer een typisch voorbeeld van te hoge verwachtingen en onwetendheid.
Als een software product wordt gelanceerd heb je vaak dat er nog wat bugs ontdekt worden en dat er soms dingen voorkomen die niet helemaal goed lopen. Hardwarematig of softwarematig, er is altijd (!) wel wat aan de hand.
Ik wil hier dus eventjes een tegenreactie op geven en dat is niet om af te zeiken maar gewoon om te laten zien dat hier veel te snel iets wordt neergezet zonder eventjes rond te kijken (Google of de TS)
Bovendien ben ik zo vrij geweest om alle rariteiten weg te halen wat de leesbaarheid verbeterd.
Bovendien wil ik eventjes benadrukken dat ik niets qua banden heb met Microsoft of consorten. Gewoon een Tweakert die zich in de stof verdiept heeft
We beginnen:
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:42:
Omdat ik het kat en muis spel met Microsoft zat was ben ik van een zeer stabiele XP besturing naar een brakke Vista Ultimate overgestapt.Ik heb het gevoel dat ik terug naar Windows 95 ben teruggezet. Wat heb ik een spijt.
Dit is erg spijtig om te horen maar misschien een tikkeltje overdreven? Oke, leg dan maar even uit!
Programma's draaien niet soepel en duren sowieso langer met laden
Als je het topic had gelezen dan had je geweten dat de pc in het begin na installatie gaat indexeren, bovendien gaat hij proberen programma's in het geheugen te laden en daardoor duurt het allemaal wat langer. Als je na een week nog steeds problemen hebt is er iets anders aan de hand maar gelukkig kan google je helpen.
geluid is echt verschrikkelijk slecht, wanneer je een applicatie start hoor je de muziek uitvallen of rare bijgeluiden
Driverprobleem, geen schuld van Microsoft en bovendien helpt het om wat meer informatie te geven over je geluidskaart. Als dit bv een creative chipset is dan kun je via de site van creative nieuwe stuurprogramma's laden. Als je dan nog problemen hebt kun je
deze nog installeren.
de dominante rol van de eigen programma's t.o.z. van andere ontwikkelaars zoals Winamp vs WMP11 en FF vs IE7 merk je heel sterk.
Afgezien van het feit dat winamp zijn bestandsformaten niet goed toe-eigend kan ik me niet voorstellen dat je hier goed naar gekeken hebt. Als je bij configuratiescherm naar Default Programs (standaard programma's gaat) kun je de standaard mediaspeler instellen. Het probleem met firefox en IE7 kun je daar ook instellen, maar als je Firefox opstart, insteld als standaard programma en vervolgens IE opstart en daar bij de vraag of je dit als standaard programma wilt hebben, op nee klikt en niet meer vragen aanvinkt zie ik niet waar je nog meer problemen mee zou kunnen hebben.
Beveiliging is echt tien keer niks, popupskillers werken niet en filteren op adds of andere van derden werkt ook allemaal niet.
Aangezien je firefox wilt gebruiken zou je gewoon addblock plus moeten kunnen gebruiken welke gewoon prima werkt. Bovendien heb ik ook 0 problemen met IE7 gehad.
Dit is geen RTM maar gewoon een Beta3 versie die in mijn geval € 369,- heeft gekost. Dat geld had ik beter aan een goed doel moeten schenken. Wil je upgraden, wacht lekker de sp1 af. Denk dat dat de echte RTM versie zal zijn.
Oftewel, wat je hier zegt is dat je ontevreden bent omdat je een product hebt gekocht waarbij er een grote kans is dat drivers niet kloppen (welke je in dit topic had kunnen lezen!) en toch nog gaat zeuren. Bel de klantenservice desnoods op, daar heb je toch gewoon recht op?
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:16:
Software, hardware en diens drivers zijn allemaal Vista Compatible en correct geinstalleerd. Zelfs MS heeft dat goedgekeurd dmv hun eigen upgrade assistent. Gebruiker heeft jarenlange ervaring met deze producten. Dus de gebruiker weet heel goed wanneer iets gewoon bagger is. Ik had ook liever gehad dat het net als de vorige versie redelijk normaal draait.
Mag ik dan misschien weten welke allemaal slecht werken? Want je kunt wel zeuren maar geef dan ook aan waar problemen zitten, zo help je ook nog eens je medetweakert!
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:29:
...
Simpel voorbeeld, wmp11 vind ik niet lekker werken, dus haal de laatse winamp binnen en installeer dat en zeg netjes dat ie voortaan alles moet handelen wat met media te maken heeft. Vervolgens heb je een mp3 die je wilt afspelen. Dus klik op de mp3, je krijgt wmp11 opgestart (vreemd) en die gaat ineens verkondigen dat ie het niet meer kan afspelen (nog vreemder). Winamp kan het wel afspelen. Rara wat klopt er niet?
Dat hij het niet af kan spelen is inderdaad een bug (meld deze dan bij microsoft!) Bovendien moet je als je 1 programma als standaard speler wilt gebruiken gewoon ff bij Default Programs (Standaard Programma's) wijzigen. Dan zul je zien dat het wel gewoon fatsoenlijk werkt.
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:51:
[...]
Zoals je weet geeft Vista de computer waar het op draait een bepaalde kwalificatie. Daar zijn we het toch met elkaar eens? Dat is een feit toch? Hoe kan het dan zo zijn dat Vista mijn pc in de categorie 4,9 neerzet als ie problemen zou hebben met de hardware/systeem?
Nogmaals, welke problemen met welke hardware?
Naar mijn mening en die van heel veel andere Vista gebruikers, is het gewoon niet stabiel en veilig als Microsoft zegt. Dat is mijn mening en daar zul je het mee moeten doen. Wat niet betekend dat ik boos ben om het feit dat het bij jou goed draait (voor jou beleving).
Ten eerste is dit dus een persoonlijke ervaring. Bovendien haal je een bepaalde statistiek erbij waar je geen bron van vermeld en je ook nog geneens de moeite neemt om deze verder uit te leggen (.. en die van heel veel andere Vista gebruikers...)
Dat jouw pc blijkbaar niet stabiel is met vista ligt gewoon aan 1 ding: Drivers! Als je daar niet eens naar op zoek gaat (windows update vind ook niet alles en installeerd ook geen beta drivers die vaak beter zijn) dan moet je niet ineens gaan verkondigen dat je het niet moet hebben omdat het een bagger product is. Het ligt namelijk bij de ontwikkelaars.
Ik vind het niet erg dat je een mindere ervaring met vista hebt, maar leg dan vooral uit waar het aan zou kunnen liggen. Welke hardware doet het niet goed. Welke drivers laten te wensen over. Wat heb je allemaal aan programma's die niet lekker werken.
Bovendien wil ik nog eventjes terug komen dat vista op weinig pc's lekker werkt.
Ik heb Vista nu op een hoop verschillende systemen geinstalleerd (Beta's en Finals). Telkens weer ging het gewoon goed en draaide alles als een zonnetje. Telkens weer was het updaten van drivers erg gemakkelijk en zorgde het voor nog meer stabiliteit, welke toch al sterk verbeterd is.
Heb je namelijk al gekeken wat vista doet als een programma niet meer werkt? Bij het o zo heilige XP kan het de hele pc vast laten lopen. Bij vista heb ik het nog geen enkele keer gehad dat een programma bleef hangen en de rest ook mee ging. Wel was het zo dat het programma niet meer reageerde en afgesloten kon worden.
Oftewel, hier een tweaker met een grote hoop goede ervaringen met Vista
Goed voor mn Whatpulse dit
[
Voor 0% gewijzigd door
Martinspire op 08-02-2007 15:39
. Reden: Iets netter nu ]