[Discussie] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 11]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.801 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:42:
Omdat ik het kat en muis spel met Microsoft zat was ben ik van een zeer stabiele XP besturing naar een brakke Vista Ultimate overgestapt. Ik heb het gevoel dat ik terug naar Windows 95 ben teruggezet. Wat heb ik een spijt. Programma's draaien niet soepel en duren sowieso langer met laden, geluid is echt verschrikkelijk slecht, wanneer je een applicatie start hoor je de muziek uitvallen of rare bijgeluiden, de dominante rol van de eigen programma's t.o.z. van andere ontwikkelaars zoals Winamp vs WMP11 en FF vs IE7 merk je heel sterk. Beveiliging is echt tien keer niks, popupskillers werken niet en filteren op adds of andere van derden werkt ook allemaal niet.

Dit is geen RTM maar gewoon een Beta3 versie die in mijn geval € 369,- heeft gekost. Dat geld had ik beter aan een goed doel moeten schenken. Wil je upgraden, wacht lekker de sp1 af. Denk dat dat de echte RTM versie zal zijn.
Ik denk dat je eerder je hardware fabrikant moet gaan slaan.

Ik wacht nog op mijn retail versie. Ik kan er verder dus nog niks over zeggen. Maar ik weet wel dat xp ook super brak was in oktober 2001(?). Hoevaak mijn geforce en andere drivers xp onderuit hebben gehaald. Dat was ook niet zuinig. Ik heb niet gelezen dat je bsod's hebt gehad dus wat dat betreft is Vista al heel wat stabieler in combinatie met brakke drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:59:
Ja tuurlijk joh, het zal wel aan de gebruiker liggen die niet deugt.
Eigelijk wel ja. Als ik non-compatible programma ga draaien op Vista en deze crashed, ga ik niet meteen moord en brand roepen dan Vista OMBBQ baggerbrak is. Dat is in dat geval puur het programma en heeft geen enkele ruk te maken met Vista. Vista zelf is een erg degelijk product, dat een Nvidia, Creative, Norton, Ati etc etc nog flink moeten werken aan hun drivers en programma's.. heeft niet met Vista te maken. Gebruikers denken dan echter makkelijk, crasht hun 'bittorrentje' komt het door Vista, crasht hun 'no-CD game', komt het door Vista. Tuurlijk...

Ik ben terug gestapt naar 'heilig Windows XP', maar na installatie werkte (1)geluidskaart, (2)netwerk, (3)USB, (4)USB Pci-card, (5)webcam, (6)videokaart amper tot totaal niet, tot ik na een berge drivers installeren wel alles werkend krijg. Ik doe een kale installatie van Vista.. en alles werkt wel direct na installatie. Raar he?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Software, hardware en diens drivers zijn allemaal Vista Compatible en correct geinstalleerd. Zelfs MS heeft dat goedgekeurd dmv hun eigen upgrade assistent. Gebruiker heeft jarenlange ervaring met deze producten. Dus de gebruiker weet heel goed wanneer iets gewoon bagger is. Ik had ook liever gehad dat het net als de vorige versie redelijk normaal draait.

Voor de rest, ga, ga een eitje bakken met Bill Gates ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:16:
Software, hardware en diens drivers zijn allemaal Vista Compatible en correct geinstalleerd. Zelfs MS heeft dat goedgekeurd dmv hun eigen upgrade assistent. Gebruiker heeft jarenlange ervaring met deze producten. Dus de gebruiker weet heel goed wanneer iets gewoon bagger is. Ik had ook liever gehad dat het net als de vorige versie redelijk normaal draait.
Kom eens kijken bij mij dan. Binnen een half uur staat Vista op m'n PC en zonder een driver te installeren werkt alles feilloos. Kortom: projecteer je eigen crap niet op de rest van de wereld.
Voor de rest, ga, ga een eitje bakken met Bill Gates ofzo.
Nivootje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Vista is een prima OS..veel beter dan XP release toen de tijd. Werkt vrijwel meteen perfect. Diegene die zich indenken terug in de tijd gezet worden door wat voor problemen dan ook...moeten maar bij zich zelf te raden gaan.

Vista is supersnel hier en stabiel...wat rest zijn de drivers die er nog niet allemaal zijn..
:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Ikzelf vind de TIJD nog niet rijp om over te stappen, maar onzin om dan te zeggen dat Vista brak is. Heb zelf nog 6 issues, die naar ik hoop binnen half jaar wel opgelost zijn (ik neem het ruim ja). Dan stap ik over, maar Vista op zich is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Servor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:18:
[...]

Kom eens kijken bij mij dan. Binnen een half uur staat Vista op m'n PC en zonder een driver te installeren werkt alles feilloos. Kortom: projecteer je eigen crap niet op de rest van de wereld.

[...]

Nivootje hoor.
Blabla. Ik heb niks met jouw systeempje, wat bij jou 'normaal' werkt hoeft niet voor mij te gelden. Dat jij daar tevreden over bent is jouw keuze. Simpel voorbeeld, wmp11 vind ik niet lekker werken, dus haal de laatse winamp binnen en installeer dat en zeg netjes dat ie voortaan alles moet handelen wat met media te maken heeft. Vervolgens heb je een mp3 die je wilt afspelen. Dus klik op de mp3, je krijgt wmp11 opgestart (vreemd) en die gaat ineens verkondigen dat ie het niet meer kan afspelen (nog vreemder). Winamp kan het wel afspelen. Rara wat klopt er niet?

Je mag van mij Windows best tot heilig huisje bombarderen, maar dat je dan klakkeloos de schuld neerlegt bij de gebruiker is echt een geval apart.

Nogmaals ga lekker bakje thee doen met BG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Zo heel erg ongelijk heeft 'ie (Xunfar dus) anders niet vind ik hoor. Ben het nu zelf ook een beetje aan het testen voordat de zuurverdiende centjes er aan besteed gaan worden maar heb al een paar keer gehad dat het hele system vast sloeg. Zodanig dat je echt met het vingertje een harde reset moest doen.

Was een paar keer zo na het testen van een demootje van scene.org. Uiteraard, dat zullen best "hardcoded" directx9/xp applicaties zijn maar dan mag het OS daar wel een melding van geven i.p.v. op zijn knieën te gaan...

Ook op een paar andere momenten was er met het hele systeem niets meer te doen. En nee, ben geen n00b, snap heus wel wat er wel en niet kan met een (vers) OS, maar het wordt geprezen als zijnde een veilig en stabiel OS (met progs die in user space zouden moeten draaien en dus niet het hele systeem down kunnen laten gaan) maar dat is het in deze versie zeker niet helemaal. Na wat driverupdates en een Service Pack zal het allemaal best beter zijn maar ik ben het geheel met hem eens dat het nú nog niet helemaal "af" overkomt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:29:
[...]

Blabla. Ik heb niks met jouw systeempje, wat bij jou 'normaal' werkt hoeft niet voor mij te gelden. Dat jij daar tevreden over bent is jouw keuze. Simpel voorbeeld, wmp11 vind ik niet lekker werken, dus haal de laatse winamp binnen en installeer dat en zeg netjes dat ie voortaan alles moet handelen wat met media te maken heeft. Vervolgens heb je een mp3 die je wilt afspelen. Dus klik op de mp3, je krijgt wmp11 opgestart (vreemd) en die gaat ineens verkondigen dat ie het niet meer kan afspelen (nog vreemder). Winamp kan het wel afspelen. Rara wat klopt er niet?

Je mag van mij Windows best tot heilig huisje bombarderen, maar dat je dan klakkeloos de schuld neerlegt bij de gebruiker is echt een geval apart.

Nogmaals ga lekker bakje thee doen met BG.
Jammer joh. In het vervolg voor Linux gaan of een Apple kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online

Je mag van mij Windows best tot heilig huisje bombarderen,
Dat doe ik toch niet? En voor hetzelfde geld heeft Vista wél een probleem met jouw PC, en ligt het wél aan Vista. Maar om dan maar als feit 'Vista suxx0rz' te posten, tsja, dat klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Servor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:42:
[...]

Dat doe ik toch niet? En voor hetzelfde geld heeft Vista wél een probleem met jouw PC, en ligt het wél aan Vista. Maar om dan maar als feit 'Vista suxx0rz' te posten, tsja, dat klopt gewoon niet.
Zoals je weet geeft Vista de computer waar het op draait een bepaalde kwalificatie. Daar zijn we het toch met elkaar eens? Dat is een feit toch? Hoe kan het dan zo zijn dat Vista mijn pc in de categorie 4,9 neerzet als ie problemen zou hebben met de hardware/systeem? 5 is toch de hoogste?

Wat betreft "Vista sucks" gehalte, dat is naar aanleiding van mijn eigen gebruik. Ik zeg dus niet dat jouw pc waar Vista op draait dan ook waardeloos is. Het is mijn eigen puur persoonlijke ervaring. Naar mijn mening en die van heel veel andere Vista gebruikers, is het gewoon niet stabiel en veilig als Microsoft zegt. Dat is mijn mening en daar zul je het mee moeten doen. Wat niet betekend dat ik boos ben om het feit dat het bij jou goed draait (voor jou beleving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nope. 5.9 is op dit moment de hoogst haalbare score.
Naar mijn mening en die van heel veel andere Vista gebruikers
Kijk, dat klinkt al een stuk genuanceerder.
Wat niet betekend dat ik boos ben om het feit dat het bij jou goed draait (voor jou beleving).
Sorry. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, die is hoger. Zo heb ik 5.9 voor mijn videokaart/geheugen en 5.2 voor mijn HD (4.9 CPU).
De eerste dagen heb ik Vista aardig vervloekt, wat de dagen erna behoorlijk is bijgetrokken.
occultux schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:53:
Kan ik m'n seagate dan daarna vanuit vista formatteren of doe ik het beter eerst vanuit vista setup of zo ?
Maakt weinig uit, als je deze secondair gaat gebruiken; manier van formatteren blijft gelijk :) Voordeel binnen vista formateren, dat je iets meer controle hebt wat betreft partities oid.

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 08-02-2007 14:59 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Ja tuurlijk joh, het zal wel aan de gebruiker liggen die niet deugt. Sure Vista is perfect. Nou word maar gauw wakker want het is bagger!
Zeg praat even voor jezelf :+
'k draai Vista al sinds oktober en ben (vooral sinds de RTM) super tevreden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
[...]

Ja tuurlijk joh, het zal wel aan de gebruiker liggen die niet deugt. Sure Vista is perfect. Nou word maar gauw wakker want het is bagger!
Vista werkt perfect hier d:)b
Khad em al op de 31e gekocht en installed (64bit) en tot nu toe geen enkele problemen tegengekomen.
Jah... een paar programma's die het niet doen zoals Winamp 5.32... dat wordt dus wachten op een nieuwere versie.
Voor de rest.... ontzettend stabiel en draait behoorlijk soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Of een oude... Winamp 2.95 doet het prrrrrrrrima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Dit is dus echt weer een typisch voorbeeld van te hoge verwachtingen en onwetendheid.

Als een software product wordt gelanceerd heb je vaak dat er nog wat bugs ontdekt worden en dat er soms dingen voorkomen die niet helemaal goed lopen. Hardwarematig of softwarematig, er is altijd (!) wel wat aan de hand.

Ik wil hier dus eventjes een tegenreactie op geven en dat is niet om af te zeiken maar gewoon om te laten zien dat hier veel te snel iets wordt neergezet zonder eventjes rond te kijken (Google of de TS)
Bovendien ben ik zo vrij geweest om alle rariteiten weg te halen wat de leesbaarheid verbeterd.

Bovendien wil ik eventjes benadrukken dat ik niets qua banden heb met Microsoft of consorten. Gewoon een Tweakert die zich in de stof verdiept heeft ;)

We beginnen:
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:42:
Omdat ik het kat en muis spel met Microsoft zat was ben ik van een zeer stabiele XP besturing naar een brakke Vista Ultimate overgestapt.Ik heb het gevoel dat ik terug naar Windows 95 ben teruggezet. Wat heb ik een spijt.
Dit is erg spijtig om te horen maar misschien een tikkeltje overdreven? Oke, leg dan maar even uit!
Programma's draaien niet soepel en duren sowieso langer met laden
Als je het topic had gelezen dan had je geweten dat de pc in het begin na installatie gaat indexeren, bovendien gaat hij proberen programma's in het geheugen te laden en daardoor duurt het allemaal wat langer. Als je na een week nog steeds problemen hebt is er iets anders aan de hand maar gelukkig kan google je helpen.
geluid is echt verschrikkelijk slecht, wanneer je een applicatie start hoor je de muziek uitvallen of rare bijgeluiden
Driverprobleem, geen schuld van Microsoft en bovendien helpt het om wat meer informatie te geven over je geluidskaart. Als dit bv een creative chipset is dan kun je via de site van creative nieuwe stuurprogramma's laden. Als je dan nog problemen hebt kun je deze nog installeren.
de dominante rol van de eigen programma's t.o.z. van andere ontwikkelaars zoals Winamp vs WMP11 en FF vs IE7 merk je heel sterk.
Afgezien van het feit dat winamp zijn bestandsformaten niet goed toe-eigend kan ik me niet voorstellen dat je hier goed naar gekeken hebt. Als je bij configuratiescherm naar Default Programs (standaard programma's gaat) kun je de standaard mediaspeler instellen. Het probleem met firefox en IE7 kun je daar ook instellen, maar als je Firefox opstart, insteld als standaard programma en vervolgens IE opstart en daar bij de vraag of je dit als standaard programma wilt hebben, op nee klikt en niet meer vragen aanvinkt zie ik niet waar je nog meer problemen mee zou kunnen hebben.
Beveiliging is echt tien keer niks, popupskillers werken niet en filteren op adds of andere van derden werkt ook allemaal niet.
Aangezien je firefox wilt gebruiken zou je gewoon addblock plus moeten kunnen gebruiken welke gewoon prima werkt. Bovendien heb ik ook 0 problemen met IE7 gehad.
Dit is geen RTM maar gewoon een Beta3 versie die in mijn geval € 369,- heeft gekost. Dat geld had ik beter aan een goed doel moeten schenken. Wil je upgraden, wacht lekker de sp1 af. Denk dat dat de echte RTM versie zal zijn.
Oftewel, wat je hier zegt is dat je ontevreden bent omdat je een product hebt gekocht waarbij er een grote kans is dat drivers niet kloppen (welke je in dit topic had kunnen lezen!) en toch nog gaat zeuren. Bel de klantenservice desnoods op, daar heb je toch gewoon recht op?
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:16:
Mag ik dan misschien weten welke allemaal slecht werken? Want je kunt wel zeuren maar geef dan ook aan waar problemen zitten, zo help je ook nog eens je medetweakert!
...
Simpel voorbeeld, wmp11 vind ik niet lekker werken, dus haal de laatse winamp binnen en installeer dat en zeg netjes dat ie voortaan alles moet handelen wat met media te maken heeft. Vervolgens heb je een mp3 die je wilt afspelen. Dus klik op de mp3, je krijgt wmp11 opgestart (vreemd) en die gaat ineens verkondigen dat ie het niet meer kan afspelen (nog vreemder). Winamp kan het wel afspelen. Rara wat klopt er niet?
Dat hij het niet af kan spelen is inderdaad een bug (meld deze dan bij microsoft!) Bovendien moet je als je 1 programma als standaard speler wilt gebruiken gewoon ff bij Default Programs (Standaard Programma's) wijzigen. Dan zul je zien dat het wel gewoon fatsoenlijk werkt.
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:51:
[...]
Zoals je weet geeft Vista de computer waar het op draait een bepaalde kwalificatie. Daar zijn we het toch met elkaar eens? Dat is een feit toch? Hoe kan het dan zo zijn dat Vista mijn pc in de categorie 4,9 neerzet als ie problemen zou hebben met de hardware/systeem?
Nogmaals, welke problemen met welke hardware?
Naar mijn mening en die van heel veel andere Vista gebruikers, is het gewoon niet stabiel en veilig als Microsoft zegt. Dat is mijn mening en daar zul je het mee moeten doen. Wat niet betekend dat ik boos ben om het feit dat het bij jou goed draait (voor jou beleving).
Ten eerste is dit dus een persoonlijke ervaring. Bovendien haal je een bepaalde statistiek erbij waar je geen bron van vermeld en je ook nog geneens de moeite neemt om deze verder uit te leggen (.. en die van heel veel andere Vista gebruikers...)

Dat jouw pc blijkbaar niet stabiel is met vista ligt gewoon aan 1 ding: Drivers! Als je daar niet eens naar op zoek gaat (windows update vind ook niet alles en installeerd ook geen beta drivers die vaak beter zijn) dan moet je niet ineens gaan verkondigen dat je het niet moet hebben omdat het een bagger product is. Het ligt namelijk bij de ontwikkelaars.

Ik vind het niet erg dat je een mindere ervaring met vista hebt, maar leg dan vooral uit waar het aan zou kunnen liggen. Welke hardware doet het niet goed. Welke drivers laten te wensen over. Wat heb je allemaal aan programma's die niet lekker werken.

Bovendien wil ik nog eventjes terug komen dat vista op weinig pc's lekker werkt.
Ik heb Vista nu op een hoop verschillende systemen geinstalleerd (Beta's en Finals). Telkens weer ging het gewoon goed en draaide alles als een zonnetje. Telkens weer was het updaten van drivers erg gemakkelijk en zorgde het voor nog meer stabiliteit, welke toch al sterk verbeterd is.
Heb je namelijk al gekeken wat vista doet als een programma niet meer werkt? Bij het o zo heilige XP kan het de hele pc vast laten lopen. Bij vista heb ik het nog geen enkele keer gehad dat een programma bleef hangen en de rest ook mee ging. Wel was het zo dat het programma niet meer reageerde en afgesloten kon worden.
Oftewel, hier een tweaker met een grote hoop goede ervaringen met Vista
Goed voor mn Whatpulse dit :)

[ Voor 0% gewijzigd door Martinspire op 08-02-2007 15:39 . Reden: Iets netter nu ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

offtopic:
Het is gewoon ook een beetje vroeg om al een goed concreet oordeel te maken denk ik, je hoort nu alleen tussenstanden.

Ik lees al sinds Deel 1 van deze thread mee, en dat wat eerst niet lukt, lukt anderhalf deel verder op wel. Ja dingen die niet lukken wekken irritaties op, dat is volkomen normaal. Maar neem de resolute besluiten en eindconclusies pas een tikje later. De andere kant op concluderen (het werkt perfect Jim!) is ook misschien te zonnig gezien hoor.

Ik lees ook vaak dingen op bijvoorbeeld Kieskeurig en dan neem je bijv. een plasma TV, mensen vinden hem geweldig en hij doet het perfect, en dan hebben ze hem 2 dagen ... Naderhand blijkt dan geen HDMI en toch eigenlijk is het geluid ook wel wat magertjes...

Zelfde conclusie, neem even de tijd om alle aspecten te bekijken voordat je een slot conclusie maakt , en naar mijn idee gaat dat moeilijk in een dagje of 2-5 tenzij je echt een die-hard bent die er sochtends voor gaat zitten en niet stopt tot die 5 dagen later.

Sorry voor mijn mening als ik daarmee andere tegen het hoofd stoot :)

Ontopic: ik denk zeker dat er meer en betere driversupport moet gaan komen van alle software firmas en hardwarefabrikanten. Laten we ze nog even de tijd geven :)

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

gertjanvdheuvel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:35:
offtopic:
Het is gewoon ook een beetje vroeg om al een goed concreet oordeel te maken denk ik, je hoort nu alleen tussenstanden.

Ik lees al sinds Deel 1 van deze thread mee, en dat wat eerst niet lukt, lukt anderhalf deel verder op wel. Ja dingen die niet lukken wekken irritaties op, dat is volkomen normaal. Maar neem de resolute besluiten en eindconclusies pas een tikje later. De andere kant op concluderen (het werkt perfect Jim!) is ook misschien te zonnig gezien hoor.

Ik lees ook vaak dingen op bijvoorbeeld Kieskeurig en dan neem je bijv. een plasma TV, mensen vinden hem geweldig en hij doet het perfect, en dan hebben ze hem 2 dagen ... Naderhand blijkt dan geen HDMI en toch eigenlijk is het geluid ook wel wat magertjes...

Zelfde conclusie, neem even de tijd om alle aspecten te bekijken voordat je een slot conclusie maakt , en naar mijn idee gaat dat moeilijk in een dagje of 2-5 tenzij je echt een die-hard bent die er sochtends voor gaat zitten en niet stopt tot die 5 dagen later.

Sorry voor mijn mening als ik daarmee andere tegen het hoofd stoot :)

Ontopic: ik denk zeker dat er meer en betere driversupport moet gaan komen van alle software firmas en hardwarefabrikanten. Laten we ze nog even de tijd geven :)
Kan me hier helemaal in vinden. Al kun je niet veel meer doen dan wachten op nieuwe drivers B) . Ik gebruik hier nu al een maand of 3 vista intensief (dagelijks enkele uren) dus ik weet nu wel waar ik over praat. Bovendien heb ik enkele keren een echte stresstest gedaan om te kijken of het allemaal nog (stabiel) bleef werken. En dat terwijl XP op een gegeven moment maar ging slapen ofzo want die wilde niet meer echt ;) .
Ik hoop trouwens dat de drivers van NVidia nog 100% sneller worden want die zijn ook nog niet echt geweldig (GF 6800)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Spike_wolf schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:39:
Hmm.. k krijg net een mailtje van ATI, waarin ze me vertellen dat ze geen ondersteuning leveren op notebook producten :/
En op de site van HP staat dat ze geen ondersteuning geven als je probeert Vista te installen op een systeem dat daat niet voor gemaakt is :/
Beide reageren dus niet op m'n vraag of ik ergens een driver vandaan kan halen voor mijnbrakke videokaart :(
Lekker dan.. Vandaag nog maar eens het net af zoeken, en als ik niks kan vinden XP er maar weer op knallen.. jammer, maar met deze resolutie valt echt niet te werken :(
Wat is precies je probleem? Ik heb een ATI kaart (radeon 9600) in mijn laptop zitten, werdt herkend door Vista. Maar heb zelf ook nog een driver gedownload op de ATI site. Alles werkt perfect. Wat voor een kaart heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

wrcveen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:23:
[...]

Wat is precies je probleem? Ik heb een ATI kaart (radeon 9600) in mijn laptop zitten, werdt herkend door Vista. Maar heb zelf ook nog een driver gedownload op de ATI site. Alles werkt perfect. Wat voor een kaart heb jij dan?
Ik heb een Mobility Radeon 9000.
Werd niet herkent door windows... hij draait nu op de standaard windows drivers, die dus niks ondersteunen.
Op de ATI stie staan geen drivers, ze beginnen bij de 9600 :/

Windows draait prima, maar m'n scherm resolutie is dus ontzettend brak, games draaien niet, video files haperen tot en met...

En ik heb al verschillende drivers geprobeerd, 9000 XP drivers, 9600 XP drivers, 9600 Vista drivers, dit alles ook in combinatie met een ModTool die deze kaart aan de catalys drivers zou moeten toevoegen (voor XP) maar ook dat werkt niet.

ATI zegt niet te kunnen helpen omdat de kaart in een notebook zit :/ En HP heeft verder ook geen drivers :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik baal van het probleem dat m'n pc regelmatig tijdelijk bevriest.
Ik kan tig keer op ctrl+alt+delete drukken voordat er weer beweging in komt. :/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

djmantri schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:33:
Dit is dus echt weer een typisch voorbeeld van te hoge verwachtingen en onwetendheid.

Als een software product wordt gelanceerd heb je vaak dat er nog wat bugs ontdekt worden en dat er soms dingen voorkomen die niet helemaal goed lopen. Hardwarematig of softwarematig, er is altijd (!) wel wat aan de hand.

Ik wil hier dus eventjes een tegenreactie op geven en dat is niet om af te zeiken maar gewoon om te laten zien dat hier veel te snel iets wordt neergezet zonder eventjes rond te kijken (Google of de TS)
Bovendien ben ik zo vrij geweest om alle rariteiten weg te halen wat de leesbaarheid verbeterd.

Bovendien wil ik eventjes benadrukken dat ik niets qua banden heb met Microsoft of consorten. Gewoon een Tweakert die zich in de stof verdiept heeft ;)

We beginnen:

[...]
Dit is erg spijtig om te horen maar misschien een tikkeltje overdreven? Oke, leg dan maar even uit!
[...]
Als je het topic had gelezen dan had je geweten dat de pc in het begin na installatie gaat indexeren, bovendien gaat hij proberen programma's in het geheugen te laden en daardoor duurt het allemaal wat langer. Als je na een week nog steeds problemen hebt is er iets anders aan de hand maar gelukkig kan google je helpen.
[...]
Driverprobleem, geen schuld van Microsoft en bovendien helpt het om wat meer informatie te geven over je geluidskaart. Als dit bv een creative chipset is dan kun je via de site van creative nieuwe stuurprogramma's laden. Als je dan nog problemen hebt kun je deze nog installeren.
[...]
Afgezien van het feit dat winamp zijn bestandsformaten niet goed toe-eigend kan ik me niet voorstellen dat je hier goed naar gekeken hebt. Als je bij configuratiescherm naar Default Programs (standaard programma's gaat) kun je de standaard mediaspeler instellen. Het probleem met firefox en IE7 kun je daar ook instellen, maar als je Firefox opstart, insteld als standaard programma en vervolgens IE opstart en daar bij de vraag of je dit als standaard programma wilt hebben, op nee klikt en niet meer vragen aanvinkt zie ik niet waar je nog meer problemen mee zou kunnen hebben.
[...]
Aangezien je firefox wilt gebruiken zou je gewoon addblock plus moeten kunnen gebruiken welke gewoon prima werkt. Bovendien heb ik ook 0 problemen met IE7 gehad.
[...]
Oftewel, wat je hier zegt is dat je ontevreden bent omdat je een product hebt gekocht waarbij er een grote kans is dat drivers niet kloppen (welke je in dit topic had kunnen lezen!) en toch nog gaat zeuren. Bel de klantenservice desnoods op, daar heb je toch gewoon recht op?
[...]
Mag ik dan misschien weten welke allemaal slecht werken? Want je kunt wel zeuren maar geef dan ook aan waar problemen zitten, zo help je ook nog eens je medetweakert!

[...]
Dat hij het niet af kan spelen is inderdaad een bug (meld deze dan bij microsoft!) Bovendien moet je als je 1 programma als standaard speler wilt gebruiken gewoon ff bij Default Programs (Standaard Programma's) wijzigen. Dan zul je zien dat het wel gewoon fatsoenlijk werkt.

[...]
Nogmaals, welke problemen met welke hardware?
[...]

Ten eerste is dit dus een persoonlijke ervaring. Bovendien haal je een bepaalde statistiek erbij waar je geen bron van vermeld en je ook nog geneens de moeite neemt om deze verder uit te leggen (.. en die van heel veel andere Vista gebruikers...)

Dat jouw pc blijkbaar niet stabiel is met vista ligt gewoon aan 1 ding: Drivers! Als je daar niet eens naar op zoek gaat (windows update vind ook niet alles en installeerd ook geen beta drivers die vaak beter zijn) dan moet je niet ineens gaan verkondigen dat je het niet moet hebben omdat het een bagger product is. Het ligt namelijk bij de ontwikkelaars.

Ik vind het niet erg dat je een mindere ervaring met vista hebt, maar leg dan vooral uit waar het aan zou kunnen liggen. Welke hardware doet het niet goed. Welke drivers laten te wensen over. Wat heb je allemaal aan programma's die niet lekker werken.

Bovendien wil ik nog eventjes terug komen dat vista op weinig pc's lekker werkt.
Ik heb Vista nu op een hoop verschillende systemen geinstalleerd (Beta's en Finals). Telkens weer ging het gewoon goed en draaide alles als een zonnetje. Telkens weer was het updaten van drivers erg gemakkelijk en zorgde het voor nog meer stabiliteit, welke toch al sterk verbeterd is.
Heb je namelijk al gekeken wat vista doet als een programma niet meer werkt? Bij het o zo heilige XP kan het de hele pc vast laten lopen. Bij vista heb ik het nog geen enkele keer gehad dat een programma bleef hangen en de rest ook mee ging. Wel was het zo dat het programma niet meer reageerde en afgesloten kon worden.
Oftewel, hier een tweaker met een grote hoop goede ervaringen met Vista
Goed voor mn Whatpulse dit :)
Blablabla leuk voor je. Het is bagger, gewoon bagger, klaar. Althans in mijn beleving. Ik werk ermee, ik ben de consument en wat MS zegt klopt gewoon niet. MS kan niet voor mij bepalen dat iets "veilig en stabiel" is. Ik ben er niet tevreden over. Technische details zijn niet voor deze topic bedoeld. Daar open ik wel een nieuwe topic voor als de overige topics niet voldoende info geven.
Jaja het ligt aan mij, ik ben onwetend, jij weet alles, want Vista draait lekker bij jou. Prachtig voor je. Gefelicteerd, volgende week zal ik je trakteren op een stuk taart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:29:
[...]

Blablabla leuk voor je. Het is bagger, gewoon bagger, klaar. Althans in mijn beleving. Ik werk ermee, ik ben de consument en wat MS zegt klopt gewoon niet. MS kan niet voor mij bepalen dat iets "veilig en stabiel" is. Ik ben er niet tevreden over. Technische details zijn niet voor deze topic bedoeld. Daar open ik wel een nieuwe topic voor als de overige topics niet voldoende info geven.
Jaja het ligt aan mij, ik ben onwetend, jij weet alles, want Vista draait lekker bij jou. Prachtig voor je. Gefelicteerd, volgende week zal ik je trakteren op een stuk taart.
:D.

Adem in, adem uit. :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dan ga je toch lekker terug naar je Windows 95 mannetje.. Feit is dat Vista veiliger is en over het algemeen ook stabieler dan voorgaande Windows versies. Als het totaal niet stabiel draait zal daar vast wel een reden voor zijn, die iets dieper gaat dan 'Vista is gewoon bagger klaar'. Als je Vista niets vindt probeer je het toch lekker in te ruilen.
offtopic:
Je mag je houding wel wat aanpassen, mensen komen heus niet alleen maar op GoT om jou een partij af te gaan zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:24
[...]

Hier zijn ongetwijfeld wat dingen van waar, maar je boort Vista wel heel erg de grond in, niet echt nodig in mijn ogen om zo opgefokt te reageren. Dat je niet blij bent met Vista weten we nu wel, dat hoef je niet elke keer te herhalen, en dan vervolgens je reply met een domme regel afsluiten. Koop lekker Linux of een Apple als je windows zo'n bagger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:29: [...]

Had, gezien het zeer uitgebreide gegeven antwoord, toch een iets minder sneue reactie verwacht.. -O-
Deze reactie komt toch een beetje over als: "Sh#t!, ik krijg geen gelijk, maar ik kan/wil het niet onderbouwen of ECHT uitzoeken waar de "problemen" van mij (en veeeleee andere Vista gebruikers..) liggen.
Het is stom, het is gemeen, en mijn bal is ook al lek.

Tjonge, wil je een oplossing of alleen maar (niet onderbouwd) klagen..
Start lekker een topic in je weblog dan. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:00

SilencerNL

No remorse

Zondagskindje schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:27:
Ik baal van het probleem dat m'n pc regelmatig tijdelijk bevriest.
Ik kan tig keer op ctrl+alt+delete drukken voordat er weer beweging in komt. :/
Wellicht is het verstandig om even je specs hier ook bij te zetten...

Ik had zelf ook last van regelmatige freezes die ongeveer 30 sec. tot 1 minuut duren. Na onderzoek blijkt dat de ingebouwde vista drivers voor de Intel ICH8 RAID chip (onderandere op de P5B-E Plus) niet goed te werken. Nieuwe versie van deze driver lost dit volledig op!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:39:
[...]

Had, gezien het zeer uitgebreide gegeven antwoord, toch een iets minder sneue reactie verwacht.. -O-
Deze reactie komt toch een beetje over als: "Sh#t!, ik krijg geen gelijk, maar ik kan/wil het niet onderbouwen of ECHT uitzoeken waar de "problemen" van mij (en veeeleee andere Vista gebruikers..) liggen.
Het is stom, het is gemeen, en mijn bal is ook al lek.

Tjonge, wil je een oplossing of alleen maar (niet onderbouwd) klagen..
Start lekker een topic in je weblog dan. :w
Oplossing is Vista in de kast leggen en terug gaan naar een legale versie van XP. Heb een hoop uitgezocht, drivers geupdate, programma's die niet werken verwijderd etc etc. Ik gaf enkel mijn ervaring met Vista op meer niet. Oke, ik zal het op een rustige manier zeggen. Vista is naar mijn mening nog niet klaar voor datgene wat ik dagelijks op mijn pc doe. En Vista maakt mijn pc instabiel en ik vind het niet fijn werken. Zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:43:
[...]

Wat nou mannetje, ga zelf terug naar die zooi. Ik geef enkel mijn ervaring. Heel onschuldig bedoeld, dat anderen er niet mee om kunnen gaan is niet mijn probleem.
Ehh..je geeft niet je ervaring. Je zeikt Vista af en als men dan vraagt wat is het probleem heb je geen enkele zin om met een onderbouwd verhaal te komen :+

Dus kom ff met wat feiten etc... :) want hier en bij heeel veel andere Vista gebruikers draait Vista gewoon perfect (terwijl mijn pc meer dan 3 jaar oud is 8) )

Maar eh...wat doe je dan op je pc wat er voor zorgt dat Vista niet stabiel draait (heb je misschien exotische hardware waar nog geen drivers voor zijn?) en moet je daar Vista niet de schuld van geven volgens mij :)

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 08-02-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:50:
[...]

Ik had zelf ook last van regelmatige freezes die ongeveer 30 sec. tot 1 minuut duren. Na onderzoek blijkt dat de ingebouwde vista drivers voor de Intel ICH8 RAID chip (onderandere op de P5B-E Plus) niet goed te werken. Nieuwe versie van deze driver lost dit volledig op!
Ik heb zelf ook last van deze freezes (ook intel ICH8 @P5B-Deluxe). Welke drivers heb je precies geinstalleerd? Zijn het de intel chipset drivers of de Intel matrix storage drivers van de intel site? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:50:
Oplossing is Vista in de kast leggen en terug gaan naar een legale versie van XP. Heb een hoop uitgezocht, drivers geupdate, programma's die niet werken verwijderd etc etc. Ik gaf enkel mijn ervaring met Vista op meer niet. Oke, ik zal het op een rustige manier zeggen. Vista is naar mijn mening nog niet klaar voor datgene wat ik dagelijks op mijn pc doe. En Vista maakt mijn pc instabiel en ik vind het niet fijn werken. Zo goed?
Nu blijf je 'vaag' over programma's, traagheid etc. Dit topic is er ook om ervaring uit te wisselen met mogelijke programmas die bij een 1 wel goed werken en een ander niet, samen tot een werkend iets te komen. Mijn redenen om (voorlopig) terug te gaan naar XP heb ik (mi) redelijk onderbouwt, waar andere ook soortgelijke problemen hebben maar er duidelijk mee kunnen leven.
Je vind WMP niets, heb je 2.91 winamp al geprobeerd? Of de tips hoe je standaard progs kan instellen? Je kan niet 100% verwachten dat _alle_ programma's van de afgelopen 6 jaar feilloos werken op Vista. Traagheid kan ook diverse oorzaken hebben, Indexeren is 1 van de hoofdoorzaken als je een verse Vista hebt.
Als je dit topic kent, weet je ook dat je al die 'beveiligingen' kan uitschakelen en fijn weer zelf bepaald wat veilig is of niet. Je brengt er echter wel weer risico's mee. Iemand probeert een onderbouwde reactie te geven, waarin hij denkt dat jij mogelijk niet alles hebt gezien/begrepen/gedaan. Dan hem direct af te kafferen alsof het lege lucht is.. tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:00

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Ik heb zelf ook last van deze freezes (ook intel ICH8 @P5B-Deluxe). Welke drivers heb je precies geinstalleerd? Zijn het de intel chipset drivers of de Intel matrix storage drivers van de intel site? _/-\o_
Ik heb de nieuwste Matrix Storage Drivers geinstalleerd. Je vind de nieuwste hier

Overigens hielp dit niet alleen tegen de regelmatige freezes, de HDD performance ging er aanmerkelijk op voorruit... Veel minder HDD activiteit, alsof hij nu efficienter is ofzo.

Ik hoop dat het bij jullie ook werkt!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:07:
[...]

Ik heb de nieuwste Matrix Storage Drivers geinstalleerd. Je vind de nieuwste hier

Overigens hielp dit niet alleen tegen de regelmatige freezes, de HDD performance ging er aanmerkelijk op voorruit... Veel minder HDD activiteit, alsof hij nu efficienter is ofzo.

Bedankt voor de info, heb net de drivers geinstalleerd. Nu maar even afwachten of het hier ook werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

TheVMaster schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:52:
[...]

Maar eh...wat doe je dan op je pc wat er voor zorgt dat Vista niet stabiel draait (heb je misschien exotische hardware waar nog geen drivers voor zijn?) en moet je daar Vista niet de schuld van geven volgens mij :)
Ik ben een digitale muzikant. Ik produceer, neem instrumenten op treed zo nu en dan op vage festivals. Licht programmeerwerk met programma's zoals RealBasic enzo. Pfff ik heb geen zin om in details te treden man. Vista voelt niet lekker aan. Mag ik dat recht niet hebben ofzo. Voor de duizendste keer ik heb geen excotisch hardware dat afhankelijk is van Windows. Drivers zijn allemaal compatible. Ik heb er gewoon moeite mee als MS zegt dat Vista beter en veiliger is terwijl dat niet waar is. Het is niet veiliger en stabieler dan bijv. XP. Echt niet. Want in XP had ik het veel beter voor mekaar. Maar goed, dit begint eentonig te worden. Ik ben niet tevreden. Klaar. Zand erover. Tot ziens Vista, tot volgend jaar of de jaar daarop. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:21:
[...]

Ik ben een digitale muzikant. Ik produceer, neem instrumenten op treed zo nu en dan op vage festivals. Licht programmeerwerk met programma's zoals RealBasic enzo. Pfff ik heb geen zin om in details te treden man. Vista voelt niet lekker aan. Mag ik dat recht niet hebben ofzo. Voor de duizendste keer ik heb geen excotisch hardware dat afhankelijk is van Windows. Drivers zijn allemaal compatible. Ik heb er gewoon moeite mee als MS zegt dat Vista beter en veiliger is terwijl dat niet waar is. Het is niet veiliger en stabieler dan bijv. XP. Echt niet. Want in XP had ik het veel beter voor mekaar. Maar goed, dit begint eentonig te worden. Ik ben niet tevreden. Klaar. Zand erover. Tot ziens Vista, tot volgend jaar of de jaar daarop. :/
Ik snap het. Maar ehh...je bent geen ict-prof dus ik vind (hetgeen wat ik vetgedrukt heb gemaakt) dat dus niet kunt zeggen :+ just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

TheVMaster schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:27:
[...]

Ik snap het. Maar ehh...je bent geen ict-prof dus ik vind (hetgeen wat ik vetgedrukt heb gemaakt) dat dus niet kunt zeggen :+ just my 2 cents :)
Doe niet zo denigrerend man. Zit ook in de ict hoor. Wat ik daarnet opnoemde is wat ik thuis op mijn persoonlijke pc doe en niet op zakelijk gebied. Zakelijk gebied onderhoud ik linux dedicated servers, windows emailservers en ben ook de pcdokter hier. Daarnaast pensioenexpert voor collectieve pensioenregelingen. En het bedrijf is harstikke tevreden wat betreft het ict gebeuren. Erg stabiel allemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:21:

Licht programmeerwerk met programma's zoals RealBasic enzo.
Ga je al:
Create native cross-platform software
REALbasic 2007 runs on and creates software for Windows 98, NT, ME, 2000 and XP, Mac OS X and Linux
Ik zie Vista daar niet tussen staan. Wie zegt mij dat Realbasic de boel niet in de war schopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:07:
[...]

Helaas werkt dit bij mij niet, nog steeds last van freezes. Hopelijk komt Intel snel met een update :| Als ik de standaard Vista driver installeer is het een stuk beter 8)7
Heeft nog iemand een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Servor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:39:
Ik zie Vista daar niet tussen staan. Wie zegt mij dat Realbasic de boel niet in de war schopt?
Ikke, want ik werk ermee en het werkt gewoon. Kan datgene doen wat ik voor Vista ook deed.
Vista heeft toch zo'n mooi waarschuwingssysteem die zegt dat een stukje software eventueel niet werkt met Vista, waarom geeft het dan geen melding wanneer je Realbasic installeert? Doet Vista bij andere programma's toch ook? Is dit weer een bug dan? Vista was toch zo perfect?
Ik draai trouwens 2007 r1 van RB. Wellicht dat er toch stiekem rekening wordt gehouden met Vista en hun website nog niet is aangepast? Ik weet het niet. Het doet wat het moet doen. En de instabiliteit deed zich al voor voordat RB werd geinstalleerd. I rest my case. Ik ga microsoft eens schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Ikke, want ik werk ermee en het werkt gewoon. Kan datgene doen wat ik voor Vista ook deed.
Vista heeft toch zo'n mooi waarschuwingssysteem die zegt dat een stukje software eventueel niet werkt met Vista, waarom geeft het dan geen melding wanneer je Realbasic installeert? Doet Vista bij andere programma's toch ook? Is dit weer een bug dan? Vista was toch zo perfect?
Ik draai trouwens 2007 r1 van RB. Wellicht dat er toch stiekem rekening wordt gehouden met Vista en hun website nog niet is aangepast? Ik weet het niet. Het doet wat het moet doen. En de instabiliteit deed zich al voor voordat RB werd geinstalleerd. I rest my case. Ik ga microsoft eens schrijven.
Het zit je echt diep hé? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:35:
[...]

Doe niet zo denigrerend man. Zit ook in de ict hoor. Wat ik daarnet opnoemde is wat ik thuis op mijn persoonlijke pc doe en niet op zakelijk gebied. Zakelijk gebied onderhoud ik linux dedicated servers, windows emailservers en ben ook de pcdokter hier. Daarnaast pensioenexpert voor collectieve pensioenregelingen. En het bedrijf is harstikke tevreden wat betreft het ict gebeuren. Erg stabiel allemaal. :+
En nog steeds ben jij niet de persoon om te vertellen dat het feitelijk staat vastgesteld dat Windows Vista niet veiliger is...want dat doe je namelijk :+

Dus op zakelijk gebied doe je linux wat natuurlijk superieur is aan Windows, maar goed het blijft een mening...en dat maakt het nog geen feit :+ maar goed..geeft niet ;)

Ik vind Windows Vista wel een stuk veiliger overkomen (het IS zelfs een stuk veiliger dan XP)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
IDD....het zit hem heel diep. Maaaaar ik denk dat als hij Microsoft een briefje schrijft dat Bill Gates het persoonlijk wel even aanpast voor hem zodat RealBasic (en de rest) wel goed werkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Afbeeldingslocatie: http://www.vinno.nl/images/satadrives.jpg

Ik heb vandaag mijn WD 320GB SATAII Schijf binnen gekregen. Vista detecteerde hem gelijk en installeerde de bijbehorende drivers. Schijf werkt prima. Enige wat ik me afvraag is of Vista hem wel ziet als echte SATA Schijf en ik het optimale eruit haal. De nForce4 AMD drivers van gister gebruikt hij volgens mij niet. Ookal selecteer ik ze manueel.

Mijn mobo is het Asus A8N-E Board met een van de laatste BIOS versies. iemand advies en/of ervaringen voor mij?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu de demo versie aan het testen, je weet wel de 30 dagen zonder registratie versie en ik moet zeggen dat na die 30 dagen de harde schijf weer eigendom wordt voor XP.

Toen XP uitkwam werkte vrijwel alles. Dit kwam omdat XP een voortboorduursel was van Win2000.
Vista is nieuw, al zal er nog steeds DOS inzitten ;) , dus veel hardware werkt nog niet, dit omdat er nog geen drivers zijn en de drivers die er zijn benutten Vista nog niet optimaal.
Ook de programma's werken niet of halfslachtig zoals AutoCAD, het is wachten op versie 2008 die Vista hopelijk volledig support.
Dscaler voor de TV kaart werkt wel alleen zonder geluid en zonder Aero al zal dat zonder geluid komen omdat de geluidskaart van Creative niet werkt.

Ook start het 50% langzamer op dan mijn bloated XP, het tig keer toestemming vragen voor futiliteiten zuigt enorm, wacht op een workaround zonder meteen het systeem onveilig te maken.
Mijn wireless internet router valt zo nu en dan stil had ik nooit met XP.

P2P programma's heb ik nog niet getest en ik denk dat ik mijn nog reeds goed werkende scanner maar bij het grof vuil moet zetten want heb niet de illusie dat ze voor een 5 jaar oude scanner nog drivers voor Vista gaan maken.

Goed als je van alle eyegadgeds het warm van in je broek krijgt moet je zeker Vista nemen als je gewoon productief wilt zijn moet je een jaartje met XP wachten en in die tijd wachten totdat Vista volwassen wordt en er betere driversupport is.

De problemen zijn dan ook vooral van drivers aard iets waarvan men zegt dat je dat microsoft niet kan aanrekenen maar de hardware boeren die geen drivers maken.
Ten dele waar, ook microsoft treft blaam door elke mogelijkheid voor 'instabiele' drivers te ontnemen.

Ik denk dat wij over drie jaar een Vista SE hebben vrijvertaald naar Windows 98 SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na weer een aantal dagen Vista ervaring rijker, neig ik er toch sterk naar om terug naar XP te gaan. Ik krijg nog iets te vaak vreemde foutmeldingen. Mijn PC scoort overigens een 5,3 qua performance.

Qua software ben ik de volgende problemen tegenkomen:
  • BitDefender 10 werkt nog niet goed. Ik krijg vaak de melding dat de BitDefender Security Service niet meer werkt en is gestopt.
  • Windows MediaCenter starten levert een systeemcrash op. Uit de logboeken maak ik op dat iexplore een fout heeft gegenereerd. Verder word ik niet veel wijzer.
  • Outlook 2007 is merkbaar trager dan onder XP. Vooral het leesvenster opent met een forse vertraging (ongeveer 5 seconden, en dat vind ik irritant lang).
Qua omgeving vind ik Vista heerlijk werken. Je kunt alles snel vinden en het voelt op zich goed aan. Ik heb alleen de indruk dat XP op dit moment net wat stabieler is. Ik wacht het nog even af, maar als het zo blijft denk ik dat ik voorlopig even terug naar XP ga en Vista even in de kast leg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Ter test heb ik een pc in men netwerkje ingericht met Vista. Om wat appz te testen kwam ook remotelyanywhere langs. Hij installeerd goed, maar kan vervolgens niet inloggen (ook niet vanaf een andere PC binnen het netwerk). Dit terwijl ik toch het local-admin account gebruik. Ik krijg de volgende foutboodschap: Error: De operator of beheerder heeft de aanvraag geweigerd. (4320) , direct na het openen van de webinterface (vul ik nogmaals het admin account+passw in, zelfde foutmelding). Wellicht heeft het iets te maken met een bepaald beleid, wie weet waar het aan zou kunnen liggen??

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik was vandaag bij MyCom en die verkoper had een cursus van Microsoft gehad en Microsoft Nederland had zelf toegegeven dat de winst van ReadyBoost zo klein is, dat het niet aan te raden is er een USB-stick voor te kopen. Enkel als je er één hebt is het handig.

Dat wilde ik even met jullie delen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:10:
Na weer een aantal dagen Vista ervaring rijker, neig ik er toch sterk naar om terug naar XP te gaan. Ik krijg nog iets te vaak vreemde foutmeldingen. Mijn PC scoort overigens een 5,3 qua performance.

Qua software ben ik de volgende problemen tegenkomen:
  • Outlook 2007 is merkbaar trager dan onder XP. Vooral het leesvenster opent met een forse vertraging (ongeveer 5 seconden, en dat vind ik irritant lang).
Daar is wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:10:
Qua omgeving vind ik Vista heerlijk werken. Je kunt alles snel vinden en het voelt op zich goed aan. Ik heb alleen de indruk dat XP op dit moment net wat stabieler is. Ik wacht het nog even af, maar als het zo blijft denk ik dat ik voorlopig even terug naar XP ga en Vista even in de kast leg.
Helemaal mee eens, Vista werkt prima, zit goed in elkaar, maar ik vind het zelf rommeliger en minder stabiel werken als XP. Heb ook nog niet het vertrouwen gevonden, ben elke keer bang dat het systeem ineens uit valt o.i.d.

Kreeg trouwens net Blue Screen Of Death te zien...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:17:
[...]

Helemaal mee eens, Vista werkt prima, zit goed in elkaar, maar ik vind het zelf rommeliger en minder stabiel werken als XP. Heb ook nog niet het vertrouwen gevonden, ben elke keer bang dat het systeem ineens uit valt o.i.d.

Kreeg trouwens net Blue Screen Of Death te zien...
Ben ik het ook mee eens! :) Ik heb wel wat meer vertrouwen in Vista, het werkt hier zeker soepeler dan XP gelukkig , niet dat XP zo'n ramp was maar er zit dan in ieder geval vooruitgang in. Het is vooral even wennen, maar aangezien ik al een tijdje de beta's draaide was ik al lang gewend.

Waarom ben je overigens bang dat het systeem zomaar uit valt? Heb je veel last van BSOD's? Ik heb op m'n laptop (Dell Inspiron 9300) nog nooit een BSOD van Vista gezien, enkel op m'n desktop en daar waren de (beta) drivers van Creative duidelijk de oorzaak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Flamen is stom - topic gaat dicht zodat * elevator flamen kan stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

En terug open.

Geen technische vragen stellen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Leuk:

www.otto.de/vista

Gebouwd op Vista technologie. Wel alleen in het Duits, maar daar kom je wel doorheen :)

EDIT:

En een Duitse vrouw Drag&Drop horen uitspreken is al leuk genoeg ;)

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 09-02-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
Zijn er hier meer mensen die een raar blauw randje langs de rechter en onder kant van hun actieve window hebben? Ik dacht altijd at het gewoon een stom ontwerp was maar ik zie het op geeneen screen op het internet.

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/4292/untitledmx0.th.png

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Hoort bij dat glass effect

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een verslag van mijn bevindingen:
Vandaag heb ik mijn retail home premium binnen gekregen. Voordat ik gelijk de zaak ben gaan installeren heb ik eerst wat data gesaved (zoals mail e.d.). Daarna was het tijd voor de installatie van Vista. DVD erin en hoppa. Wat opvalt is dat de de interface en het keuzescherm super eenvoudig is. Keyboard instellingen, land van herkomst, productkey scherm en als laatste de partition manager.
In de verdere installatie procedure wordt je niet meer lastig gevallen met onzinnige vragen (wat bij XP nog wel het geval was).

Na het kopiëren van de data (10 min?) de herstart. Vanaf dat moment begon de ellende. De ene bsod na de andere volgde elkaar op. Ik voer voor de zekerheid de installatie nog maar een keer uit. Maar nee geen verbetering. Met moeite kan ik de totale installatie procedure voltooien. Maar ook na het inloggen blijft het hopeloos fout gaan. In safe mode kan ik ook weinig uithalen aangezien de helft ontbreekt van de opties die ik echt nodig heb.
Dus maar weer verder aankloten in de normale modus. Na een hoop bsod's verder en weinig zinnigs uitgevoerd in de control panel de hoop opgegeven dat het vanuit de softwarematige kant geregeld kan worden.

Dus de computerkast open overbodige hardware eruit en weer proberen (met een nieuwe install want de oude was al kapot :P ). Met de overbodige hardware eruit was het al geen verbetering. Dus wat geheugen eruit gegooid (er zat 4x 512 in) in de bios de geheugen timings nog wat aangepast en weer opnieuw installeren maar.

Blijkbaar vond Vista dat het wel voldoende heeft dwarsgelegen want tot nu toe nog geen bsod. Het record stond op 2 minuten maar ik heb het aangedurft om dit verhaal te typen dus waarschijnlijk lag het toch aan rot geheugen of verkeerde geheugentimings die XP wel pikte.

Hoe dan ook ik ga maffen en morgen zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Nou ik heb het een tijdje gedraait (Een trial met een 90 dagen afloop-ding) en nu het einde eraan zit te komen moet ik zeggen dat het ruk is. Totale onzin en back to XPSP2 voor mij. Even een korte uitleg:
  • Games zijn niet draaiend te krijgen (Het overgrote deel dan)
  • Airfoil doet geen moer (Voor mij vervelend)
  • Het loopt vaker dan niet traag, terwijl dat op deze bak niet echt mag (Als ik teveel draai, onder XP geen problemen gehad)
  • _Alles_ wat met drivers te maken heeft wil niet gesupport worden door wie dan ook, altijd is het van "Vista is nog erg nieuw, heb geduld"
  • Er zitten wel veel nieuwe dingen in, maar het meeste doe ik geen moer mee.
  • Constant op allow klikken zuigt echt hard (Zie ook dit)
Er zitten wel voordelen aan, maar voorlopig houd * Kaaswagen het voor gezien

Opties:
Terug naar XP - Ga ik doen, algemene fijnheid, alles is eruit te slopen :)
Kubuntu - Leuk, maar geen games. Ik zou kunnen dual-booten, maar daar ben ik nog niet over uit..
OSX - Nee dank je, al helemaal geen games en nieuwe hardware = te dure grap voor een OS wat alleen een cool factor heeft (Sorry macfans :* Linux is toch beter :P)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Laatst online: 11-09 06:43
Dat UAC heb ik ook direct uitgezet. Na 5 jaar Windows XP + admin account heb je echt geen zin om bij ieder onbenullig ding een bevestiging te moeten geven.

Ik heb zelf vanmiddag voor het eerst Vista geinstalleerd (Home Premium OEM) en ik moet zeggen dat het allemaal reuze meevalt. Het is eigenlijk niet veel meer dan XP Plus. Voor de meeste mensen (jan met de korte achternaam) heeft Vista nauwelijks meer te bieden dan XP. Voor ons enthousiastelingen is het natuurlijk wel de moeite waard.

Het enige punt waar ik echt over kan klagen is dan toch de games die gemiddeld op 70-80% draaien t.o.v. XP. Maar aangezien dit voornamelijk een driver probleem is kan ik me daar niet druk over maken. Ik ben op zich al blij dat de geteste games allemaal probleemloos werken. (Fifa07, FlatOut2, NFSMW).

Van stabiliteitsproblemen heb ik dan ook gelukkig geen last.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjmeut op 09-02-2007 22:23 . Reden: typo :p ]

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[quote]Kaaswagen schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 02:46:
• Er zitten wel veel nieuwe dingen in, maar het meeste doe ik geen moer mee.
Dus de toegevoegde veiligheid doe je liever geen moer mee?
[q]
• Constant op allow klikken zuigt echt hard (Zie ook ditKan je uitzetten dus non argument :z Wel grappig filmpje though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

Phydomir

Dennis

Ik heb dat randje hier niet hoor...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Op zich moet men zich niet zo druk maken over XunFar, beetje tegengas tegen het IHA" Vista is zo mooi niveau" mag best. Vraag me trouwens af of XunFar wel echt die Vista gekocht heeft, ik zou geen dik 350 uitgeven zonder proefdraaien.

@Nibor: Dscaler geluid is wel degelijk aan de gang te krijgen met een Creative kaart,Use the System Mixer uitvinken werkte op mijn Xtreme Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 01:55:
Even een verslag van mijn bevindingen:
Vandaag heb ik mijn retail home premium binnen gekregen. Voordat ik gelijk de zaak ben gaan installeren heb ik eerst wat data gesaved (zoals mail e.d.). Daarna was het tijd voor de installatie van Vista. DVD erin en hoppa. Wat opvalt is dat de de interface en het keuzescherm super eenvoudig is. Keyboard instellingen, land van herkomst, productkey scherm en als laatste de partition manager.
In de verdere installatie procedure wordt je niet meer lastig gevallen met onzinnige vragen (wat bij XP nog wel het geval was).

Na het kopiëren van de data (10 min?) de herstart. Vanaf dat moment begon de ellende. De ene bsod na de andere volgde elkaar op. Ik voer voor de zekerheid de installatie nog maar een keer uit. Maar nee geen verbetering. Met moeite kan ik de totale installatie procedure voltooien. Maar ook na het inloggen blijft het hopeloos fout gaan. In safe mode kan ik ook weinig uithalen aangezien de helft ontbreekt van de opties die ik echt nodig heb.
Dus maar weer verder aankloten in de normale modus. Na een hoop bsod's verder en weinig zinnigs uitgevoerd in de control panel de hoop opgegeven dat het vanuit de softwarematige kant geregeld kan worden.

Dus de computerkast open overbodige hardware eruit en weer proberen (met een nieuwe install want de oude was al kapot :P ). Met de overbodige hardware eruit was het al geen verbetering. Dus wat geheugen eruit gegooid (er zat 4x 512 in) in de bios de geheugen timings nog wat aangepast en weer opnieuw installeren maar.

Blijkbaar vond Vista dat het wel voldoende heeft dwarsgelegen want tot nu toe nog geen bsod. Het record stond op 2 minuten maar ik heb het aangedurft om dit verhaal te typen dus waarschijnlijk lag het toch aan rot geheugen of verkeerde geheugentimings die XP wel pikte.

Dan zou je maar beter meteen je geheugen kunnen testen.

Ultimate boot cd is daar heel handig voor.
http://www.ultimatebootcd.com/

Zitten ontzettend veel diagnostics tools in voor alle mogelijke hardware en is bootable.

Succes :)
Ik denk iig dat een geheugenreepje naar de klote is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vista heeft een eigen geheugentester die erg goed is, heb er zelf vanwege een gemelde fout nieuw geheugen voor gekocht. :o :) :(
Je vind het onder F8 drukken bij booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Sjah schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:46:
Vista heeft een eigen geheugentester die erg goed is, heb er zelf vanwege een gemelde fout nieuw geheugen voor gekocht. :o :) :(
Je vind het onder F8 drukken bij booten.
Dat klopt. Maar wat als je Vista niet aan het draaien krijg vanwege brak geheugen zoals de persoon waarop ik reageerde :P

En een second opinion is altijd wel fijn. :)

Hoe spreken jullie overigens Vista uit?
Vie-sta
of
Vis-ta

Ik merk namelijk dat men in de engelse taal Vis-ta zegt. Maar hier in Nederlands zegt men Vie-sta.
Vind het nogal verwarrend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik spreek het uuit als vis-taaa.

Je hebt gelijk, second opinion is ook fijn. Trouwens memorytest zit ook in het herstelmenu van de bootable Vista DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor... Ik heb ook Windows Vista (Home Premium) aangeschaft.

Echter mijn vraag is, is de situatie rondom RAID verbeterd? Bij Windows XP moest je de drivers van je RAID controller op floppy hebben staan of via nLite in Windows XP ingebakken op een CD/DVD.
Is dit nu verbeterd? Of heb je nog steeds het gekloot van secundaire drivers bij de installatie?

Had nog een vraag, maar die ben ik inmiddels vergeten. Toch maar eerst een bakkie koffie doen. :S

/edit

Weet het weer! Ik krijg toch geen problemen met mijn Opteron 165 en Home Premium? Ik las ergens dat die maar slechts één core ziet (of is dat in echt 2 fysieke cpu's?). En ik wil gaan upgraden in april naar die quad-core van Intel; gaat dit problemen opleveren met Home Premium?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sjah schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:37:
Op zich moet men zich niet zo druk maken over XunFar, beetje tegengas tegen het IHA" Vista is zo mooi niveau" mag best. Vraag me trouwens af of XunFar wel echt die Vista gekocht heeft, ik zou geen dik 350 uitgeven zonder proefdraaien.
Je kan ook gewoon de OEM versie kopen ;) Het tegenargument 'ik verander mijn hardware nonstop' vind ik dan niet op gaan, voor die 350 koop je 3 OEM's, welke elk min. 5x hardwarewijzigingen toelaat (buiten mobo). Oftewel 15 hardware wijzigingen, dan nog de 'lieve' telefoontjes naar MS voor nieuwe activatie, je moet het wel erg bont maken om 3 OEM's binnen een korte tijd te verbruiken. Mocht je zelfs een hele nieuwe PC bouwen, kan je OEM zelfs overzetten, gewoon in stappen met je oude hardware.

@BrokenBones, Vista installatie is enorm verbeterd, SATA/Raid werkte hier meteen (moest eerst ook via diskette), maar ook overige hardware wordt vrijwel altijd goed geinstalleerd (niet optimaal, driver update geadviseerd, maar het werkt). Opteron is toch gelijk aan X2? Dan werkt het wel iig, hier gaf hij netjes 2 cores/schermpjes bij de taakbeheer.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 09-02-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:48:/edit

Weet het weer! Ik krijg toch geen problemen met mijn Opteron 165 en Home Premium? Ik las ergens dat die maar slechts één core ziet (of is dat in echt 2 fysieke cpu's?). En ik wil gaan upgraden in april naar die quad-core van Intel; gaat dit problemen opleveren met Home Premium?
Het lijkt me dat, mocht Vista maar 1 processor zien, dat het enkel een kwestie van wachten op driversupport is. Kan me niet voorstellen dat dat niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:14

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:48:
Even een vraagje tussendoor... Ik heb ook Windows Vista (Home Premium) aangeschaft.

Echter mijn vraag is, is de situatie rondom RAID verbeterd? Bij Windows XP moest je de drivers van je RAID controller op floppy hebben staan of via nLite in Windows XP ingebakken op een CD/DVD.
Is dit nu verbeterd? Of heb je nog steeds het gekloot van secundaire drivers bij de installatie?
Van mijn Asus P4P800-E Deluxe werd mijn Promise 378 RAID controller nog steeds niet herkend. Gelukkig kan je nu vrij gemakkelijk een nieuwe driver toevoegen aan het begin van de installatie (aparte menu-optie), waarbij je gemakkelijk kan browsen op je harddisks, cd's en USB-sticks (die wel herkend zijn).
Geen gedoe dus meer met floppy's. :)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Is het nu zo dat je maar een aantal keer je Vista OEM versie kan installeren?

Want als ik in een zekere zin binnenkort het wil herinstallen dan heb ik geen zin om over 1 jaar weer meldingen te krijgen.
Weet iemand hier iets van?

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb hier inmiddels een PC volledig naar Vista overgebracht. Dit is een game vanalles-kan machine, en ik hen gehoord van mijn broertje dat alles gewoon perfect loopt! :)

Onder games versta ik:

* Battlefield 2 >> net zo goed als onder XP
* Trackmania Nations >> licht slecher dan onder XP, maar dat hindert niet zo ;)

AMD64 3500+
1GB RAM DDR400
Asus A8N-E SLI Deluxe (nForce4 SLI)
Seagate 200GB 7200rpm SATA

Systeem is erg responsief en werkt lekker vlot. Dit was overigens pas sinds het uitbrengen van de Vista drivers voor de Chipset. Daarvoor was het wel wat trager. Nu werkt het echt uitstekend!

Zodra mijn werkstation ook 1GB geheugen heeft gaat hij ook over. Ik ben overtuigd! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jassy op 09-02-2007 10:33 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier komt mijn korte samenvatting over mijn beleving met Windows Vista.

Ik draai op dit moment ongeveer 1 maandje Windows Vista Business (via de HvA - MSDNAA). En ik moet zeggen, ik heb geen zin om nu nog terug te gaan naar XP!

Hij draait echt erg lekker hier. Dit zijn mijn specs:
Intel Core 2 Duo E6400
Corsair 4x512MB Dual Channel TwinX PC5300.
Asrock ConroeXfire-eSata2.
Wat SATA2 disks (Seagate 7200.10, niet in Raid).
GeForce 7300gt (tijdelijk, wacht op een budget DX10 kaartje volgende maand).

Zelfs met een GeForce 7300GT loopt alles soepel, glass effect ziet er mooi uit en ook dat nieuwe Flip3D werkt prettig en soepel.

Ik heb geen problemen gehad met drivers. Alles deed het meteen perfect, ook al had ik wel nieuwere drivers moeten zoeken voor o.a. mijn onboard soundcard en videokaart (voor meer stabiliteit en opties, maar de standaard drivers deden het goed genoeg).

Nog nul keer een BSOD gehad of een echte crash. Wel had ik eerst een BFG 7600GT gfx kaart die vaak crashte, maar dit was in XP ook het geval, en die heb ik dus geRMAd (en geld terug, wacht dus op een nieuwe kaartje) en heb nu een tijdelijke oplossing.

Ik draai Vista op 2 schermen (links 1280x1024 en midden/rechts/primary 1680x1050) en dit werkt ook lekker en soepel, geen vertraging o.i.d.

Ook gebruik ik Office 2007 wat ook gewoon goed werkt en eigenlijk nog nooit is gecrashed.

Dan de games: ik heb alleen WoW erop staan. Omdat de videokaart niet perfect is loopt deze natuurlijk niet heel goed, maar ik heb verder geen problemen ermee.
Wel heb ik dat als er veel 'glow' op het scherm is en inzoom, mn geluid erg traag wordt. Ik weet niet waar dit aan ligt, ik hoop dat dit met mijn nieuwe videokaart verholpen is.

Vooral Photoshop gebruik ik op mijn PC en dit werkt ook errug lekker. Wel doet mijn muis wat raar (als ik heel precies moet werken) maar dit kan aan de muis liggen die te gevoelig is o.i.d.

Ik gebruik de Hibernate functie vaak en dit werkt sneller dan ik had verwacht, vooral het afsluiten. Dit werkt erg lekker.

Als ik toch een minpuntje ontdek edit ik mijn post. Maar verder vrijwel geen minpuntjes ontdenkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

fingerhead schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:15:
Is het nu zo dat je maar een aantal keer je Vista OEM versie kan installeren?

Want als ik in een zekere zin binnenkort het wil herinstallen dan heb ik geen zin om over 1 jaar weer meldingen te krijgen.
Weet iemand hier iets van?
Die vraag is pas 24x gesteld, lees ajb het topic even door. INstalleren kan overigens zovaak je wilt, de beperkingen zitten bij het activeren (weet je gelijk waar je op kunt zoeken).

[ Voor 13% gewijzigd door Elwood Blues op 09-02-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Elwood Blues schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Die vraag is pas 24x gesteld, lees ajb het topic even door. INstalleren kan overigens zovaak je wilt, de beperkingen zitten bij het activeren (weet je gelijk waar je op kunt zoeken).
Ik kon nergens een duidelijk antwoord op deze vraag kunnen vinden :? Lijkt me een beetje onzin om langer dan 30 minuten naar het antwoord te gaan zoeken. Dit topic is zo gigantisch groot dat ik veel te veel hits krijg op OEM of Activation. Gister is mijn post ook al verwijdert na een soort gelijke vraag.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 01:55:

Ik heb het met mijn Asus moederbord + geheugen gehad, tijdens Windows XP installatie destijds. Ik kon de XP install niet eens voltooien zonder blue screens. Uiteindelijk bleek dat het geheugen dat ik gebruikte niet op de QVM lijst van dat moederbord stond. Toen het geheugen vervangen, memtest86 gedraaid, geen errors, sindsdien loopt alles stabiel. Goed geheugen is zoooo belangrijk voor de stabiliteit van je systeem! Heb in mijn huidige XP installatie (anderhalf jaar oud, minimaal, ben niet zo iemand die om de drie maanden gaat zitten formatten) nog NOOIT een vastloper van Windows gehad.

Blijkbaar is Vista er nog iets gevoeliger voor dan XP. Ik ga volgende maand een nieuwe PC kopen, ik hoop dat ik niet tegen weer dezelfde problemen aanloop bij Vista.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 19:16
Heb nu net Vista, had al vaker de RC's gedraait maar wou nu toch maar eens de final versie installeren. Ik ben overwegend positief.
Ten eerste, het ziet er gewoon goed uit, verder interesseert met dat geen hol, maar het werkt wel prettig.
Ten tweede, ik kwam van een vrij oude xp installatie (ben erg lui :) ) en dan is het sneller werken toch wel weer een verademing. Bij mij start het allemaal een stuk sneller op dan voorheen.
Ook office 2007 ziet er geweldig uit en werkt totaal anders, eigenlijk ben ik van mening dat hierin nog veel grotere verbetering zitten.

Ik heb natuurlijk wel wat klachten. Driver support van Ati sucked, want ze werken gewoon niet bij mij en dus moet ik het doen met MS drivers.
UAC maar direct uitgeschakeld, alhoewel ik het voor de gemiddelde computergebruiker helemaal niet zo slecht vind dat ze continue op toestaan etc moeten drukken. Verder werken bepaalde programma's niet helemaal fijn met UAC (bij mij transcode360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

* elevator zal ook maar eens een ervaring posten :)

Ik draaide Vista al sinds de technet release op mijn laptop, maar heb voor desktop ook maar een (systembuilders) Vista gekocht.

Omdat ik zowel Remote Desktop (de server kant) als Media Center veel gebruikte op mijn vorige MCE 2005, was Vista Ultimate de enige keuze die ik had. VNC is voor mij geen alternatief wat betreft remote desktop en qua TV kijken heb ik nog steeds nachtmerries van de UI die MythTV heet :P

Installatie ging heel erg soepel - gelukkig maar want in (ik geloof) RC1 verpestte het nog mijn harddisk structuur, dus dit is al een hele verbetering op dat punt :)

De meeste van mijn meest gebruikte software installeerde gewoon goed en zonder gezeur, op een Firefox na die maar niet 'default' wil worden in Vista, maar dat moet ik nog een keer uitzoeken. Ook VisualC#/VisualC++ zeuren erover dat ik het moet draaien als administrator, maar dat probeer ik natuurlijk te weigeren en dat gaat nog vrij goed tot nu toe :)

Met Media Center had ik minder geluk - deze crashte ongeveer direct bij het configureren van de TV Guide of bij het automatisch instellen van de zenders - na ongeveer 38 crashes (handig die Problem Reports and Solutions dat ie het voor je telt :') ) te creeeren via tientallen manieren van het opstarten ben ik zelf maar gaan prutsen. Het deregistreren en vervolgens opnieuw registreren van Media Center (wat in MCE 2005 soms iets wou fixen) leverde alleen maar meer problemen op, maar na nog wat ge-herregistreer werkte het opeens en het neemt nog op ook :)

Mijn algemene indruk van Vista is erg positief - het is responsief en de nieuwe UI is meteen fijn te gebruiken zonder dat je van alles moet gaan aanpassen (ik draaide XP voornamelijk in classic of met het Royale theme en dan de window-bar sterk verkleint). Een aantal nieuwe commandline tools zijn handig, dat control panel items nu in de taskbar staan is fijn, Windows Update/Problem Reports and Solutions hebben een duidelijke meerwaarde t.o.v. XP, de Alt+Tab is veel fijner om te gebruiken en dat je veel minder handmatig hoeft aan te passen om toch goed te kunnen werken als niet-administrator vind ik ook gewoon geweldig :)

Een iets wat mij sowieso al over de streep getrokken heeft met betrekking tot Vista is het volgende: ik laat bepaalde programma's vaak gewoon weken open staan, XP had de gewoonte om als je een applicatie een tijd niet gebruikte om deze netjes weg te 'pagen' voor je zodat je geheugen alvast ergens anders vrij voor was mocht dat ooit nodig zijn. Op zich was dit een mooie feature, maar eentje die niet meer paste bij de overvloed aan geheugen die systemen tegenwoordig hebben. Op Windows XP was het dan ook zo dat als ik bijvoorbeeld VisualC# restorede om er iets mee te doen, dat het dan echt seconden duurde voordat deze beschikbaar was (en ondertussen hoorde je harddisk ratelen), in Vista is deze applicatie "instant" beschikbaar wat het allemaal wat fijner laat aanvoelen :)

Die feature - tesamen met UAC zijn zaken voor mij die Vista al meer dan de moeite waard maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:07:

Ik heb natuurlijk wel wat klachten. Driver support van Ati sucked, want ze werken gewoon niet bij mij en dus moet ik het doen met MS drivers.
UAC maar direct uitgeschakeld, alhoewel ik het voor de gemiddelde computergebruiker helemaal niet zo slecht vind dat ze continue op toestaan etc moeten drukken. Verder werken bepaalde programma's niet helemaal fijn met UAC (bij mij transcode360).
UAC laat ik wel aanstaan. Zeker omdat je niet het paswoord moet intypen om iets te installeren. Het is gewoon een kwestie van klikken.

Ik heb nog niet eens alles naar mijn smaak ingesteld maar ik wil nu al niet meer terug naar XP. Het zit compacter in elkaar en het OS voelt ook stabieler aan. In combinatie met Office 2007 is het helemaal mooi. Vooral omdat ik nog Office XP gebruikte. Eye candy is voor mij dus wel een belangrijke factor blijkt.

Wat ook handig is is de sidebar. Daar zit een gadget in dat het weer toon in je woonplaats. Ideaal! Hoef ik niet meer achterom te kijken :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Damn, iemand die weet hoe je Windows Mail definitie updates kan uitzetten...ik gebruik Thunderbird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai Vista business nu net een week, ondertussen heb ik al wel wat ervaringen opgedaan.
om te beginnen met de installatie veel problemen gehad, zoals eerder in dit topic vermeld: problemen wegens niet kunnen upgraden vanaf een andere taal (eng XP > ned Vista).
ook moest ik eerst mijn bios nog flashen (zoals alle dells?).

installatieproces duurde voor een clean install bijzonder lang naar mijn mening (+/- 2u).

het systeem waar hij nu op draait is een Dell laptop XPS M1710
intel dual core 2 duo T7200 @ 2.00 GHz
1024 Mb ddram
70Gb HD @ 5400 1/min
nVidia geforce go 7900 GTX 512 Mb

eerste indruk was goed, mooie vormgeving, aangename werkomgeving. 85% kopie van OS X dus daar kan je moeilijk iets lelijks van maken :)
qua compatibiliteitsproblemen was ik vrij goed voorbereid, ik had behoorlijk wat research gedaan en die vista upgrade advisor gedraaid.

enige problemen die hij voorspelde waren -probleem met mijn Sigmatel audio systeem
-probleem met deamontools
-probleem met Visual Studio

van mijn audio had ik geen enkel probleem, wel deed mijn videokaart (hoe kan het ook anders) soms raar, bij bepaalde 3D bewerkingen kreeg ik flikkeringen die ophielden zodra die bewerking gedaan was (vb het roteren van dat nieuwe schaakbord).
dat word dus nog afwachten tot nvidia met degelijke drivers op de proppen komt.

ook iTunes draait (zoals algemeen geweten) compleet spaak.
verder draait hij applicaties ietsje sneller als ze alleen draaien, bij multitasking zie ik dan weer een duidelijke prestatievermindering t.o.v. xp, mogelijk te wijten aan het feit dat ik 'slechts' 1 Gig ram heb.

over de aangekondigde, verbeterde zaken ben ik wel tevreden zoals het mobiele energiebeheer met uitgebreidere instellingen, ook de instellingen voor audio ed zijn duidelijker geworden
enkel heb ik regelmatig het gevoel dat sommige instellingen onvolledig zijn of dat er ergens nog een menuutje moet zijn ofzo...

mijn algemene indruk is dat vista veelbelovend is maar Absoluut nog niet klaar is voor het publiek.
wat ik allemaal heb moeten aanpassen en aan liggen prutsen eer dat ding naar mijn wensen fungeerde.. dat krijgt een gewone gebruiker nooit klaargespeeld, zeker niet wat installatie betreft.

het is zeker een stap in de goede richting maar er is nog héél veel werk aan de winkel voor MS

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem, dat elke keer wanneer ik inlog,
ik het virtuele toetsenbord op het scherm krijg.
Ik heb dit een keer aangevinked, omdat m'n dinovo toetsenbord niet herkend werd met bluetooth, alvorens het wachtwoord in te typen.
Nu heb ik het virtuele toetsenbord bij het easy of use wel uitgevinked, en op apply gedrukt,
maar elke keer wanneer ik osptart, blijft het terug komen.
Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Arcanedevil schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:10:
[...]

Nee, corporate zal sowieso niet werken op de Ultimate.

Overigens bestaat de term corporate serial niet echt meer (dacht ik), je hebt nu de keuze tussen MAK en KMS-activatie. Welke van de twee bedoel je?
MAK, ik ga geen ultimate installeren op men corporate network (en dan MCE DVB-T :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Laatst online: 13-09 17:10
Inmiddels ben ik ook overgestapt op Vista Ultimate en werkt allemaal lekker soepel, maar toch zijn er 2 dingetjes die ik niet voor elkaar krijg!
Het gaat hierom het automatisch opstarten van Speedfan en de pda synchroniseren met Mobilty center

Op het moment dat de pc is opgestart verschijnt de melding dat er een programma is geblokkeerd om op te starten. Dan kan ik daar weer aangeven dat het wel is toegestaan en start Speedfan netjes op, maar de volgende keer is het helaas weer geblokkeerd.

Bij het syncen krijg ik elke keer de foutmelding dat er fouten op het bureaublad zijn en ook dit krijg ik niet verholpen....

Zijn er mensen die hier een werkende oplossing voor hebben???

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The 7th Guest
  • Laatst online: 13-08 12:58
Sjmeut schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 03:53:
Voor de meeste mensen (jan met de korte achternaam) heeft XP nauwelijks meer te bieden dan XP. Voor ons enthousiastelingen is het natuurlijk wel de moeite waard.
Dat XP nauwelijks meer te bieden heeft dan XP, lijkt me duidelijk (NOFI) :)
Ach ja, bijna 4 uur 's nachts hè... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ook mijn ervaring van 2 dagen maar even...

Aanvankelijk was ik (vanaf 6-2) erg positief over de installatie en performance van Vista Ultimate 32-bits (RTM? Ik heb wel WinBeta zien staan, dus weet eigenlijk niet wat het nou precies was) op een P4 3.0 Ghz / 1 Gig RAM / ATI Radeon 9800 Pro in dual-boot.

Gisteren ging het al fout (nog steeds een clean install). Ik probeerde wat Vista-programmaatjes te openen (DVD maker, meetings space, e.d.).. allemaal gaven ze een foutmelding "bad image" bla bla... na een reboot kreeg Vista onherstelbaar beschadigd en werd ie er automatisch afgeknikkerd.. :s

Ik weet niet of m'n installatie-DVD misschien niet goed was ofzo, maar het was in ieder geval een tegenvaller. Denk dat ik nu maar voor de retail ga, hoewel ik de hele toestand niet zo goed snap.

Alles herkennen, lekker lopen en dan opeens helemaal corrupt. Heb momenteel wat gemengde gevoelens... gelukkig heb ik XP Pro nog achter de hand. De overstap gaat vergeleken met eerdere Windows-versies toch niet bepaald van een leien dakje als ik dat zo lees... maar ja, we geven het nog maar wat tijd. Die release komt altijd te snel bij Windows lijkt het wel.

PS: Maat van me heeft dezelfde Vista-versie wel goed draaien nu... maar ik had 'm gebrand, hij gemounted.

[ Voor 5% gewijzigd door dutch79 op 09-02-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik constateer hier net dat onze sysadmin niet echt op de hoogte was

Hij vertelde me dat op de RTM dvd zowel 32 als 64 bit installs stonden, maar ik zie eigenlijk alleen een 32 bit install :)

Ik veronderstel niet dat die RTM 64bit dvd ergens legaal te downloaden is als je een key hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik dacht dat je een aantal programma's hebt in de installatie van Vista als je opstart met de DVD. Zit dacht ik ook de schijfcontrole in (voor je HD).
Hij voerde na installatie en de reboot toen wel Checkdisk uit en flikkerde er toen een hele hoop af (waarschijnlijk Vista).

OK, will check that. M'n schijven zijn wel een jaar of 3 oud (Toshiba's I believe), maar zover ik weet is er niks mis mee).

[ Voor 25% gewijzigd door dutch79 op 09-02-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik heb gisteren Vista maar weer geinstalleerd, om de Ultimate eens uit te proberen, want ik zat eraan te denken om deze misschien toch te kopen. Ik had de Nederlandse geinstalleerd en het engelse taalpakket erbij gedownload en geinstalleerd. Niet alles werd goed vertaald! Sommige dingen stonden er nog gewoon in het Nederlands :/ En ik vind het jammer dat je alsnog het aanlogscherm in het Nederlands hebt... Maarja, ook wel logisch.

Ik zit alleen nog met een aantal probleempjes..:
- HDD "tikt" soms dit is echt alleen onder Vista, niet met XP! Ik ben bang dat dit niet goed is voor mijn HDD..
- Soms krijg ik bij het opstarten een enorm trillent beeld waar alle strepen door elkaar staan en er vrijwel niks van het scherm te maken is. Dit zou duiden om mijn videokaart denk ik, hardware wel te verstaan. maar het rare is dat ik het nooit met XP heb gehad en dat het probleem slechts in 5% van de keren dat ik opstart, voorkomt. Het is niet zo dat het alleen gebeurd wanneer ik de PC reboot (dat hij al warm is ofzo), ik kan er eigelijk niet echt een pijl op trekken..
- Kreeg gister een BSOD bij Media Center. Ging over een nvidia .sys file, wat door de audio controller zou worden gebruikt. Oplossing van microsoft: Er is een update beschikbaar, ga naar Windows update en installeer deze. Ik vond het raar want ik had net Windows Update gedraait maar ging er toch maar ff heen. En wat bleek; er was helemaal geen nieuwe driver voor beschikbaar.. lekker vaag!

Verder heb ik het idee dat Vista moeilijker met overclocks om kan gaan dan met XP.. andere mensen hier ervaring mee?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik heb een vraagje met betrekking tot de taal. Ik heb al gevonden in m'n Italiaanse Vista waar ik de taal kan veranderen, maar als ik mijn taal in Nederlands heb veranderd en de toetsenbordtaal in de juiste, dan blijft Windows toch draaien in het Italiaans. Ik las in dit topic al dat het even kan duren voordat het gewijzigd wordt, maar ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart. Weet iemand wat ik moet doen om Vista in het Nederlands te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vandaag maar eens vista business installeren.. dacht ik.

In de setup zie ik netjes de 3 partities van mijn raid array. Ik wil vervolgens vista installeren op de primaire partitie. Dus ik doe net zoals bij de windows XP setup die partitie formatteren.. en wat is het resultaat.. Heel de raid array is ongebruikte ruimte :'( Ben denk ik weer een middagje bezig om mijn data te gaan herstellen. Erg slecht dit.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Poekoek schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:18:
Ik heb een vraagje met betrekking tot de taal. Ik heb al gevonden in m'n Italiaanse Vista waar ik de taal kan veranderen, maar als ik mijn taal in Nederlands heb veranderd en de toetsenbordtaal in de juiste, dan blijft Windows toch draaien in het Italiaans. Ik las in dit topic al dat het even kan duren voordat het gewijzigd wordt, maar ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart. Weet iemand wat ik moet doen om Vista in het Nederlands te krijgen?
Heb je niet gewoon de toetsenbord instellingen alleen maar veranderd naar Nederlands? Je moet sowieso de Ultimate versie hebben om andere talen te kunnen downloaden en te installeren. Je hoeft niet opnieuw op te starten om de nieuwe taal te activeren, als je een nieuwe taal activeerd in het configuratiescherm bij de Landinstellingen, dan vraagt Windows of hij je uit mag loggen om de nieuwe taal te activeren.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

SilencerNL schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:50:
[...]

Sorry dat ik nu pas reageer. Mijn pc wilde totaal niet meer meewerken.
Ik heb de Asus P5B de Luxe met dezelfde ICH8 RAID chip er in.
Ik ga direct opzoek naar nieuwe drivers. Want dit is echt geen doen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het is me gisteren eindelijk gelukt om een videokaart driver te vinden :D *O*
Op het moment dat ik het bijna wilde opgeven liet ik windows nog ff in de oude windows map kijken... duurde een half uur, maar daarna werkte het ineens goed :D

Ik heb hem nu redelijk gefinetuned naar mijn wensen, k heb nu het uiterlijk even op Clasic staan, en de side bar uit gezet.. en hij loopt ineens een stuk soepeler. :)

Zogoed als alle software die ik nu geinstalleerd heb werkt, alleen 3D Studio Max 9 wil niet werken :/ :'(
Was dat al bekent? Nouja. Tot nu toe ben ik iig erg tevreden :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sluuut schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:51:
Ik zit alleen nog met een aantal probleempjes..:
- HDD "tikt" soms dit is echt alleen onder Vista, niet met XP! Ik ben bang dat dit niet goed is voor mijn HDD..
Pin me er niet op vast, maar ik dacht in Vista dat hij door energy management je HD's steeds uitschakeld bij langdurig niet-gebruik. Moet je dan iets nodig hebben van die schijf, start hij weer op, mischien dezelfde tik als bij het opstarten van je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
SinergyX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:38:
[...]

Pin me er niet op vast, maar ik dacht in Vista dat hij door energy management je HD's steeds uitschakeld bij langdurig niet-gebruik. Moet je dan iets nodig hebben van die schijf, start hij weer op, mischien dezelfde tik als bij het opstarten van je PC?
hmm zoiets met die hardeschijven had ik dus ook..

had eerst de XP drivers, van ati installed (jah kweet is beeld), maar dan crashte me dus vista steeds,

met die RC1 & final drivers van ati, niet maar...

als ik dan zei restart, dan hoor ik gewoon dat ie me, mijn s-ata hdd's uitschakeld? (wat resuleerd is het even wachten op die2 schijven, (heb asus a8v mobo, daar is s-ata mbv "externe" bios (iig niet de bios die je ziet mbv de POST e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Eindelijk heeft hp ook een stapel drivers uitgbracht voor mijn laptop, waaronder een driver voor de videokaart (7600 go) van 80 Megabyte :? :'(

Enige dat nog niet goed werkte onder vista bij mij was Maple 10.0. Voorlopig werkt de rest goed en snel.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 20:37
Ik heb nu ook Vista op mijn Mediacenter geinstalleerd, alleen hij speelt geen .VOB bestanden in MCE af, klopt dit, of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Modbreak:En weer opgeruimd... houd het gewoon bij ervaringen mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 12:19
Vista Enterprise NL en UK upgrade zijn nu via APS-itdiensten te koop. :*)

Ik kan alleen nergens op de site de MAK code vinden...... :O

upgrade is wel een koopje btw....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Lees de Vista FAQ

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.