[Discussie] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 11]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:18
Je komt geen lege pagina tegen. Je komt de begin pagina tegen om drivers te downloaden. Niemand weet natuurlijk of je in nforce 3, 4 of andere drivers geïnteresseerd bent dus had het geen zin om de directe links te geven natuurlijk naar de verschillende drivers, maar fijn om te horen dat je degene gevonden hebt die je nodig hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Erasmus MDCC schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:24:
Je komt geen lege pagina tegen. Je komt de begin pagina tegen om drivers te downloaden. Niemand weet natuurlijk of je in nforce 3, 4 of andere drivers geïnteresseerd bent dus had het geen zin om dedirecte links te geven natuurlijk naar de verschillende drivers, maar fijn om te horen dat je degene gevonden hebt die je nodig hebt. ;)
Anders volg je even wat ik heb gedaan, dat is toch echt een lege pagina (iig geen download links zoals bijvoorbeeld op de 64-bits pagina).

Anyway, de RAID- en SATA-driver is weer iets nieuwer (goh :+) dan het bestand wat een paar dagen geleden op de ASUS FTP gezet was... 5.10.2600.931 dit keer (ipv 822 op de Vista DVD (uit m'n hoofd) en 930 op de ASUS FTP) :Y)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wrcveen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:43:
[...]

ik heb een 64mb shared kaartje en 1gig geheugen. Aero draait prima.
Hmmz, wel gaaf. Ik heb zelf 128MB shared en 1GB geheugen, maar geen Aero, omdat Intel dat niet wil voor zijn 910GML/915GM-videokaarten.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd MS zich met Vista ook nog vast aan het Patch Tuesday ritueel? En wanneer kunnen we eens wat Ultimate Extra's gaan verwachten :)

Ik zie dat de laatste definitie update voor Windows Defender van de 2e van deze maand is, is dat niet al relatief oud voor deze business?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:16:
Houd MS zich met Vista ook nog vast aan het Patch Tuesday ritueel? En wanneer kunnen we eens wat Ultimate Extra's gaan verwachten :)
Dat vraag ik me ook af, Ultimate extra's ? Welke extra's ? :P

Niemand antwoord op mijn vraag ? :(

Weet iemand waar ik de afstand tussen iconen op desktop kan wijzigen ? Grotte kan ik gewoon met Ctrl+scrollen wel wijzigen maar de afstand tussen iconnen blijft groot. Had een keer ergens gevonden maar kan nu niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
THE_BASE schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:49:
[...]

Hmmz, wel gaaf. Ik heb zelf 128MB shared en 1GB geheugen, maar geen Aero, omdat Intel dat niet wil voor zijn 910GML/915GM-videokaarten.
Mijn kaart is een ATI radeon9600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Voor mijn laptop is natuurlijk nog geen chipset driver :(

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-022034.htm
(de Mobile Intel® 945PM Express Chipset dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:43:
Voor mijn laptop is natuurlijk nog geen chipset driver :(

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-022034.htm
(de Mobile Intel® 945PM Express Chipset dus)
Ik zie op die pagina toch echt een download linkje staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Net een upgrade vanuit XP gedaan, wat een ramp... Incompatible software blijft geinstalleerd staan en verdomt vanuit Vista te deinstalleren, want de uninstaller weigert in Vista te draaien, wil perse XP hebben. ActiveSync bijvoorbeeld. Had een addon voor ActiveSync geinstalleerd staan, genaamd BirdieSync, die kon ook niet uninstallen omdat die perse ActiveSync wil afsluiten, anders weigert de uninstaller :| Kon dus me register doorlopen om een aantal objecten te verwijderen, want die werken helemaal niet meer dus die hoeven ook niet gesynct te worden.

Vervolgens ging ie goed over de zeik van mijn moederbord & grafische kaart. Heb een nForce2 moederbord, die dus nu half op XP drivers draaide onder Vista. En m'n 7600GS werd door geen enkele ForceWare driver herkend. Nadat ik al mijn nForce meuk & videokaart in de device manager dr uit gemieterd had en weer had laten installeren, toen wilde hij wel... Maar, nVidia gaat geen drivers voor nForce2 maken, dus ik zit iig met de MS drivers. Realtek HD software liep te miepen. Daemon Tools moest opnieuw geinstalleerd worden vanwege de STDP driver.

In Vista zit dan mooi standaard een kalender applicatie, Windows Calendar. Daarnaast hebben ze nieuwe sync software die ActiveSync vervangt. Machtig mooi allemaal, behalve dat het dus niet samenwerkt. Je kan nogsteeds enkel met Outlook syncen (en BirdieSync is nog niet Vista compatible) en dat vind ik ook vrij sucky. Hopen dat ze dat nog veranderen, want dit vind ik een aardige aanfluiting.

M'n diNovo setje werkt naar behoren, eindelijk. M'n webcam zijn geen drivers voor en Logitech lijkt ook niet van plan te zijn om ze te maken. Heel fijn. De Quickcam Express werkt wel, terwijl die ouder is dan mijn Quickcam Web. :(

En last but not least: Hamachi mag dan eindelijk werken onder Vista, automatisch laten opstarten gaat met geen mogelijkheid, alleen als je Windows Defender compleet uitschakelt. Je kan dat kreng niet eens vertellen dat iets WEL automatisch mag opstarten! Ga lekker spyware scannen en laat mij lekker beslissen wat op mijn PC mag starten :|

Ook mekkert ie bij elke opstart uiteraard dat hij mijn camera niet kan installeren, maar ook dat hij geen drivers kan vinden voor mijn MPU-401 compatible MIDI device kan vinden, whatever the hell that may be. Maarja, als dat "Problem Reports and Solutions" gebeuren nu eens gewoon zijn werk doet, nee, die roept dat mijn internet verbinding niet werkt, terwijl ik rustig aan het surfen en mailen ben... :?

Vind het een prachtig OS, maar helemaal af is het zeker nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een payload aan reacties, blijkbaar is Vista uitgekomen, niet?
Nah, ik heb hem draaiende en er is maar 1 minpuntje aan het geheel. Het geluid is minder als onder XP. Het klinkt minder sprankelend en er zitten soms plops in. Niet bijster irritant, maar wel een teken van iets nieuws/onvolkomenheid)

Gisteren de Home Premium gehaald. Ik wil eerst zien dat het geheel minimaal een week stabiel up is voordat ik de vlaggen uitsteek.

Wat ik ook niet snap is al dat enthousiasme. Je hebt het OS nog geen paar dagen en dan kun je er nog weinig over melden. Ik niet tenminste.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:16:
[...]
Ik zie op die pagina toch echt een download linkje staan :/
Ook de datum van die pagina gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 05:32:

Wat ik ook niet snap is al dat enthousiasme. Je hebt het OS nog geen paar dagen en dan kun je er nog weinig over melden. Ik niet tenminste.
Niet als je al vanaf Beta 1 'meedoet'. Ook MSDN versies zijn al langer verkrijgbaar en zijn identiek aan de retail versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 05:32:
Gisteren de Home Premium gehaald. Ik wil eerst zien dat het geheel minimaal een week stabiel up is voordat ik de vlaggen uitsteek.

Nja ik draai Vista al bijvoorbeeld meer dan een half jaar :) Dat waren weliswaar ook de beta's maar genoeg om al veel ervaring met Vista te hebben.

Ik vind het een heerlijk OS en heb op vier verschillende pc's nog geen problemen gehad zoals mensen omschrijven. Compatabiliteits problemen (software) worden ook steeds minder nu Vista uit is en er komen zelfs (bijna) fatsoenlijke drivers. Aero oogt mooi en vlot en dankzij superfetch (en veel geheugen) werkt Vista soepeler en rapper dan XP ooit was. Ook vertraagt Vista minder dan XP na verloop van tijd.

Ik draai zelf ook Linux als server en ook op een desktop en vind Vista niet beduidend beter dan Linux, maar vice versa ook niet. Zo hebben alle OS-en hun plus- en minpunten eigenlijk. Voor gewoon werk blijft Windows in mijn ogen gewoon makkelijker, aangezien het toch iets toegankelijker is dan Linux (in mijn ogen). Voor servers zou ik echter nooit windows kiezen, daar is Linux veel stabieler in (volgens persoonlijke ervaring). Overigens zou ik als OSX Leopard opeens op de PC uitgebracht zou worden die ook graag eens onder handen nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb pas OS X eens op m'n PC gezet (de bekende JAS release) en was niet echt heel erg impressed. Tuurlijk, het is mooi en gelikt, maar om er nou zo revolutionair over te doen? Ik had met Vista veel meer het 'JA! DIT WIL IK!' gevoel dan met OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tachyon schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:00:
Heeft iemand Flash al aan de praat gekregen onder de x64-versie?
Ik krijg steeds een melding "Allow Flash?", maar als ik dan op Allow klik installeert hij niet. Was onder XP-x64 ook al zo, maar had wel gedacht dat er inmiddels een 64-bits client zou zijn... :/
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen ook met de 32bit IE. Ik krijg een bericht met daarin de boodschap dat vanwege ActiveX-instellingen, ik niks mag installeren. Dus ik bij IE-settings alles op vragen gezet, krijg ik eerst de bekende downloadmelding en vervolgens dezelfde boodschap :?
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:39:
Oh okay, dus het zijn Experience Packs álleen maar voor Tablet PC's.
Ik kwam ze tegen wilde ze ff delen. Bleek inderdaad dat ze dus alleen met de Tablet-versie werken (kwam ik dus gisteren thuis achter). Maar voor t zelfde geld was t wel wat... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een paar dagen Vista draaien, maar ik heb een vaag probleem met het bekijken van streaming content via de Media player. Bijvoorbeeld het laatste NOS Journaal.

In XP draait dit zonder problemen, maar in Vista blijft hij bufferen en na een halve minuut stopt hij er mee. Als provider heb ik Tele2. Heb al gezocht maar kan er niets over vinden.Overigens voor een aantal uitzendingen (vnl van BNN) op uitzendinggemist werkt alles weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

"Due to additional requirements in the Windows Vista driver certification process, the release of the final signed drivers for the Sound Blaster range will move out beyond our initial projected date until early March. The current Beta drivers are still valid for use under Vista and are required to take advantage of the benefits of Creative ALchemy with the Sound Blaster X-Fi range to restore multichannel audio and EAX to your games. We appreciate your understanding for this change to the schedule as we work to bring you the best experience for your Sound Blaster series cards while adhering to the requirements of this new operating system."

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was me al eerder niet gelukt om de twee rc's te installeren dus ik maakte me wat zorgen over de final.. Bij het installeren van mijn home premium leek het inderdaad fout te gaan totdat vista opnieuw opstartte en mijn oudere ide-schijf (150 gb) onder handen nam (vista zelf staat op één van mijn sata schijven) bijna alle bestanden moesten worden gerepareert en daarna startte vista gewoon op... Na twee dagen bleef vista weer hangen bij het opstarten en daarna opnieuw het gedoe met mijn ide schijf. Deze schijf zit op een extra insteek ide kaart en ik veronderstel dat dit een probleem is voor vista...ik heb 'm er nu uit gehaald en nu loopt het als een zonnetje. Hebben ander deze ervaring ook en zou dit nog op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb nu toch ook maar besloten om Vista Ultimate op mijn HP DV9055ea Vista Capable notebook te installeren. OEM versie aangeschaft en clean geïnstalleerd (kan ook niet anders).
Na de installatie alleen een hoop gezeik om de Geforce GO 7600 vga fatsoenlijk aan de praat te krijgen. En dat verbaasde me want Beta2 kon ná een windows update de Geforce prima aansturen.
Via de site http://www.laptopvideo2go.com wel een werkende driver gevonden, moest wel de aangepaste INF gebruiken.
Uiteindelijk draaide alles soepeltjes en de 'belevenis index' stond op 4.4. Uitstekende score dus.
Echter van HP moest er een BIOS update plaatsvinden omdat Vista de C4 functie van de Duo Core CPU moest kunnen aanspreken.
Na deze update komt mijn notebook niet meer uit de slaapmodus. Alle lampjes branden, schijven starten op maar geen beeld. Het enige dat helpt is een powercycle.
Het oude BIOS teruggezet maar dit loste niets op.
Iemand enig idee?
Het verbaasd me overigens dat fabrikanten zo slecht zijn voorbereid op de komst van Vista.
Er zijn betrekkelijk weinig functionele drivers beschikbaar. Vooral met webcams en vga drivers is het droevig gesteld.

edit:
Check! Dit probleem ook weer getackeld. Even Vista opnieuw geinstalleerd. Blijkbaar is het belangrijk om ná de BIOS update pas Vista te installeren. De HP DV9055ea lijkt nu ook veel vlotter te reageren, zelfs de webcam met geluid doet het nu ook allemaal perfect. Geforce driver moest helaas nog steeds bij een externe bron (http://www.laptopvideo2go.com) vandaan komen.
Laptop start nu flitsend snel op uit slaapmodus.
Index is zelfs naar 4.5 punten gestegen. Me is tevreden....... :9~

[ Voor 18% gewijzigd door regmaster op 08-02-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En het einde van mijn ervaring met Vista voor nu, ik ben terug gestapt naar XP.
Al heeft vista veel voordelen (imho) weegt het niet op tegen de belachelijke prestaties op het moment in games icm fraps (60fps vs 12fps). Daarbij zijn diverse programma's (nog) niet compatible met Vista, dus hij gaat weer op de boekenplank tot er betere driver support is :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik hoop wel dat er voortdurend Extra's zullen blijven verschijnen en dat het niet na 3 of 4 Extra's op is. Dat zou voor mij echt een toegevoegde waarde aan het OS geven, dat er over een jaar of 2 nog steeds leuke, nuttige en actuele Extra's verschijnen.

Zelfde met Gadgets. Helaas zie je maar al te vaak dat er bij een release heel enthousiast wordt gedaan maar dat het na een paar maanden opeens stil wordt, ik hoop echt dat ze hun belofte waar maken en hier continue mee bezig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste troubleshoot/klooi ervaring met Vista gehad:

Scenario:

Nieuwe pc, e6600/x1950/2gb/2 x SATA 250GB

HDD1 part 1 20GB Windows XP
HDD1 part 2 230GB wat games en anders spul
HDD0 part 1 50GB Vista Ulimate 64
HDD0 part 2 200GB games/progs etc..

HDD 1 begon bad blocks te spammen in sysevent dus die lijkt niet helemaal lekker te zijn. Na dit uitvoerig te hebben getest, besloten om deze schijf retour te sturen naar de leverancier voor vervanging (anderhalve week oud).

Probleem wat ik had was dat de bootloader op de defecte harddisk stond waar ook XP stond geinstalleerd. Ik heb niet kunnen vinden of het mogelijk was de bootpartitie te veranderen maar heb het als volgt opgelost:

HDD 0 part 1 actief gemaakt met DISKPART, HDD 1 fysiek uit het systeem verwijderd. Vervolgens opgestart van de Ultimate DVD en een startup repair geprobeerd. Na de repair kreeg ik een bootloader missing melding waarna ik nogmaals een startup repair van de Ultimate DVD heb gedaan. Deze repair heeft de situatie hersteld en het systeem start weer normaal op.

Ervaring met de auto repair dusver is goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb een paar tientjes tegen Acronis Home 10 aangegooid en dat was tot nu toe z'n geld meer dan waard. Voordat ik een dubieus pakket en/of driver ga proberen draai ik even een image (tegenwoordig zelfs differential of incremental, lekker snel) en kan ik zo weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Niemand last van het security center schildje dat blijft melden dat je computer onveilig is?.. Wel apart, ik zoek al tijden een mogelijkheid om deze uit te schakelen. Service van security center is al uit maar de notifier blijft melden ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Chutney schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:01:
Niemand last van het security center schildje dat blijft melden dat je computer onveilig is?.. Wel apart, ik zoek al tijden een mogelijkheid om deze uit te schakelen. Service van security center is al uit maar de notifier blijft melden ;x
In het Security Center heb je links een linkje 'Change the way security center alerts me' (of iets van die strekking). Klikken en de vinkjes die je dan ziet allemaal uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:36:
[...]

Dat vraag ik me ook af, Ultimate extra's ? Welke extra's ? :P

Niemand antwoord op mijn vraag ? :(

Weet iemand waar ik de afstand tussen iconen op desktop kan wijzigen ? Grotte kan ik gewoon met Ctrl+scrollen wel wijzigen maar de afstand tussen iconnen blijft groot. Had een keer ergens gevonden maar kan nu niet meer vinden...
Afstand tussen pictogrammen aanpassen:
Rechter muisklik op bureaublad - Aan persoonlijke voorkeur aanpassen - Kleur en vormgeving van vensters - Geavanceerd... - Item: Ruimte tussen pictogrammen (horiz.) (en (vertic.))

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Servor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:05:
[...]

In het Security Center heb je links een linkje 'Change the way security center alerts me' (of iets van die strekking). Klikken en de vinkjes die je dan ziet allemaal uitzetten.
Servor is mega... ik vond toevallig net de juiste guide waar het in stond!!!

http://blogs.zdnet.com/Bott/?page_id=164&page=9

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Hopelijk vandaag mijn Legale versie binnen, Windows Vista Home Premium Retail.

Aantal dingen die ik tegen ben gekomen nu ik het al even dualboot draai:

- Performance: is ook met 2GB en snelle SATA schijven iets minder als onder XP, maar de totale ervaring is wel soepeler.
- Games: Prestaties zijn minder, heb de Nvidia Vista RTM driver geinstalleerd, voordeel is wel dat er meer breedbeeld resoluties beschikbaar als onder XP, dus daarmee is het verlies in FPS weer te compenseren met een lagere resolutie. TIP: draai wat oudere games als Aministrator. :)
- Bruikbaarheid: Goed, ziet er leuk uit, effecten zijn niet echt functioneel te noemen op flip 3d na mischien, maar de gewone alt-tab geeft in principe ook een preview. Verder klik je je een ongeluk met UAC aan, maar daardoor wel weer veiliger.

Dit is dus maar een korte eerste indruk, als ik hem als primair OS heb geinstalleerd dan is er meer over te zeggen in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Kan iemand wat voor mij checken?
Ati kaarten geven altijd 2 kaarten weer in device manager, voor elke uitgang 1
en 2 grafische adapters in Catalyst control center

Nu is dat bij mijn huidige install Vista Ultimate x64 maar 1
In eerdere install kreeg ik echt de secondary aan de gang, maar nu niet
Begin nu te twijfelen of het nu de 32bit versie was waar het wel luktte.

Weet dat dit geen vragen topic is, maar wil erg graag weten of ik nu gek wordt
Dus zou graag zien of iemand alleen wil confirmen of de 64bit versie wel met Catalyst 7.1 ook 2 adapters laat zien (primary / secondary)

ik zit me momenteel namelijk suf te installen uninstallen, misschien voor niets

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:44:

Dus zou graag zien of iemand alleen wil confirmen of de 64bit versie wel met Catalyst 7.1 ook 2 adapters laat zien (primary / secondary)

Ik heb een Radeon X1950XT draaien onder Windows Vista Home Premium 32bit en ik heb daar zowel een primary als secondary kaart staat in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ben ik de enige die met een Wacom onder Vista niet lekker vindt werken? Heb wel gewoon de Wacom (Vista) drivers geinstalleerd van wacom.com. Tot zo ver prima. Maar het lijkt wel of vista zn eigen driver gebruikt ipv die van de wacom (tablet pc functie).

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/2884/knipselai0.th.jpg
Zo kan ik niet normaal klikken, want dat is standaard 'Dubbelklikken', die andere dingen kan ik wel veranderen/instellen. Kan ik deze settings misschien via het registery aanpassen?

Want zo werkt het best wel irritant, dat je gewoon dubbelklikt, in Photoshop, en dingen selecteren werkt dat niet zo handig.

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/9507/knipsel2ql1.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 05:34:
[...]

Ook de datum van die pagina gezien ;)
11/21/2006, keurig post-RTM toch? Overigens staat hier een nieuwere beta en alpha versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:44:

Ik draai Vista 64 bits Ultimate met een ATI X1950XTX en heb primary en secondary adapter in Catalyst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

zowel Vista 32 als 64 geprobeerd op de X800XT 256MB en de X1600PRO ... beide twee vermeldingen in het hardware scherm ...

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 07:46:
[...]

Niet als je al vanaf Beta 1 'meedoet'. Ook MSDN versies zijn al langer verkrijgbaar en zijn identiek aan de retail versies.
Oke, ik snap je, maar ik heb ook de beta gedraait gehad en deze gaf problemen met mijn netwerk. Er is inmiddels wat verandert in het systeem en de BIOS en nu loopt het nog goed. Ik ben eerlijker gezecht nog niet enthousiast tot de eerste DHCP lease wisseling in Vista. Daarom zei ik een week en dan pas weet ik het. De langst hebbende beta was RC2 en die heeft het 4 dagen uitgehouden op mijn systeem alvorens zichzelf helemaal in de soep te draaien. Daar komt nog bij dat ik van mijn werk 'verplicht' ben om voor 1-6-07 Vista te hebben draaien en nu het toch uit is kan ik het beter maar meteen doen want afstel is nasty als je niet weet wat je te wachten staat.

Vandaar mijn "hopelijk nu begrepen" matige stemming met mijn gloednieuwe Vista. Eerts zien wat het nu gaat brengen, maar het zal wel beter zijn als RC2 denk ik dan maar. Aan mijn netwerkkaart mankeerd niets want onder XP kan ik er alles mee. Ik heb de wake up capabilities alvast disabled.

Windows Update staat aan en de eerste 4 updates zijn al binnen. Gaat goed :/

Het ziet er prachtig uit en de snelheid van het systeem is dik in orde. Korte boottime en korte afsluittijd :)

Ik heb nog niets bijzonders geïnstalleerd of gedownload. Ik ben wat dat betreft heel voorzichtig. Eerst alles mooi afstellen en nog weinig tijd gehad (pas nu weer, ben elke woensdag vrij).

O ja, nu Vista echt uit is en ik en vele de échte DVD in handen hebben moet @home wel Vista ondersteunen. Heb ik destijds nog een hele heisa met @home toen het systeem plat lag met RC2. Dat was ook de tijd na de verhoging en dat het internet überhaubt al brak was. Nu gaat alles smooth en haal ik continue de maximale snelheid van 519 KB/s :)

Verder is Vista helemaal niet zo happy met de APIC disabled, maar dat is dan pech, dat heeft geen invloed op mijn programma's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Hmm, na mijn tirade van gisteravond bedenkt ik me nu dat ik nog een probleempje had.
Ik heb in mijn PC 2 netwerkkaarten zitten, mijn onboard nForce2 kaartje en een realtek kaartje. Die tweede kaart gebruik ik voor mijn digitale televisie (glasvezel, digitale TV via een Amino boxje, kan je ook via VLC afspelen). Werkte onder XP prima. Vista maakt er een zooitje van, want Vista wil via allebei de verbindingen internetten, ookal staat enkel mijn internetverbinding als zodanig ingesteld. Het probleem is, mijn internet netwerkkaart is handmatig ingesteld op mijn lokale netwerk, de "tv" netwerkkaart *moet* via DHCP ingesteld worden en heeft DUS een default gateway. En dat snapt Vista dus niet. Nu weet ik dat dat met wat static routes opgelost kan worden, maar daar ben ik een complete ramp in en ik krijg het dus niet meer voor elkaar. Enige oplossing: kaart disablen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een (nieuw) probleempje opgedoken.
Regelmatig krijg ik een foutmelding dat ik geen favorieten kan aanmaken met de informatieve tekst: "niet nader omschreven fout"... :X

Zijn er meer gegadigden die dit hebben en zoja, is hier een oplossing voor (bekend)?

Systeem: AMD 3800+ X2/1 Gig/XFX7900GT/ Vista Ultimate OEM 32

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op luitjes, NOD32 gaat niet onder de 64-bitter, of wel?
Bedoelen ze op het laatst gevolgd door slash/ 64-bits platform niet Windows XP64???

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/1931/forhostingas5.png

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:57:
Pas op luitjes, NOD32 gaat niet onder de 64-bitter, of wel?
Bedoelen ze op het laatst gevolgd door slash/ 64-bits platform niet Windows XP64???

[afbeelding]
Dat ligt er maar aan hoe je het leest he.
NT/2000/XP/Vista, 32/64 bit platform... dan kan het opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/5531/forhostingjq2.png

Of toch mooi nie ;) X64 is zover ik weet altijd nog Windows XP 64-bit! ;)

Wees gewaarschuwd 64-bitters.

*Gaat installatie maar even afmaken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:01:
[afbeelding]

http://www.eset.com/products/windows.php

Bij de system requirements:
  • Operating System
    • Microsoft Windows NT 4.0, 2000 and 2003 Server
    • Microsoft Windows XP Home and Professional, including Windows XP Professional x64 Edition, Windows Vista 32-bit and 64-bit
Valt mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu een week vista zonder problemen alleen 1 ding valt me op en ik weet niet of het een bug is of dat het zo hoort.

Vista heeft een paar nieuwe functies

- Muis over taakbalk houden voor een preview van wat er is

- In quick start een button die dat diagonaal scrollen activeerd

- Aero theme die zorgt voor glass texture van je balken en meer

Deze functies werken goed MAAR als ik een filmpje ga bekijken dan krijg ik 0.1 sec zwart beeld (flits) en dan staan al die functies in een keer uit, totdat ik de film uit zet en dan heb ik ze terug. Dit vindt ik jammer omdat het handig om de functies te hebben terwijl ik een film aan heb staan.

Verder zou ik graag die zwarte flits willen kwijt raken want dat ziet er soms raar uit.
Oja ik heb een 8800 GTS en ook op een andere videokaart is het probleem er.

Hoort dit of is het een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:25:
Deze functies werken goed MAAR als ik een filmpje ga bekijken dan krijg ik 0.1 sec zwart beeld (flits) en dan staan al die functies in een keer uit, totdat ik de film uit zet en dan heb ik ze terug. Dit vindt ik jammer omdat het handig om de functies te hebben terwijl ik een film aan heb staan.
Dit lijkt me niet zo te horen alleen heb ik dit ook nog nooit gezien. Waarin speel je je films af? Als het niet Windows Media Player is zou het kunnen dat Vista wegens compatibiliteitsredenen je player teruggooid naar XP stijl en dus Aero uitmikt. :) Misschien even je speler updaten in dat geval.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:30:
[...]

Dit lijkt me niet zo te horen alleen heb ik dit ook nog nooit gezien. Waarin speel je je films af? Als het niet Windows Media Player is zou het kunnen dat Vista wegens compatibiliteitsredenen je player teruggooid naar XP stijl en dus Aero uitmikt. :) Misschien even je speler updaten in dat geval.
Om alles te kunnen afspelen heb ik K-lite codec pack met media player classic, ik zal gaan proberen een andere player, maybe weer bsplayer ofzo

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
[afbeelding]

NOD32 draait hier al een week op Vista Ultimate 64bit... zonder enkele problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRoSTy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:59:
Draai nu sinds tijdje Vista, ziet er allemaal leuk uit. Maarr kep nu sinds 4x of zo dat ik per ongeluk men hele drive delete. Dan selecteer ik in de verkenner aan de rechterkant ergens een mapje en druk ik op delete. Vervolgens zet Vista de focus, op de subfolder erboven of zelfs op de hele drive aan de linkerkant. Ik druk vervolgens op del en enter, zonder te kijken, omdat dit normaal altijd goed ging en vervolgens ben ik men hele drivedata kwijt :'(
Zijn er ook mensen die dit probleem ook hebben?
wat ik tot nu toe heb gezien is dat je een bevesteging moet geven voor het verwijderen van grote aantalen bestanden, die bevestering maakt je scherm zwart (donkerder) en dan moet ja of nee kiezen, dus fout kan het niet gaan.

MAAR dit was wat ik tot nu toe had gezien, het kan zijn dat ik die optie kreeg omdat ik iets speciaals verwijderde en in jouw geval kan het wel in een keer verdwijnen.

[edit typo]

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:25:
Ik draai nu een week vista zonder problemen alleen 1 ding valt me op en ik weet niet of het een bug is of dat het zo hoort.

...

Verder zou ik graag die zwarte flits willen kwijt raken want dat ziet er soms raar uit.
Oja ik heb een 8800 GTS en ook op een andere videokaart is het probleem er.
Hoort dit of is het een bug?
Waarmee bekijk je de films?
Want ik geloof dat PowerDVD direct x fucties gebruikt waardoor de Aero Functionaliteiten worden uitgezet.
Probeer eens GOM Player (http://www.gomplayer.com). Dan zul je zien dat het niet aan je vista ligt.
Bovendien heb je geen extra codecs (zoals klite codecs) nodig om bestanden af te spelen aangezien de meeste al meegeleverd worden en er anders in het programma zelf nog een melding van komt om ze automatisch te downloaden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 07-02-2007 15:54 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu sinds tijdje Vista, ziet er allemaal leuk uit. Maarr kep nu sinds 4x of zo dat ik per ongeluk men hele drive delete. Dan selecteer ik in de verkenner aan de rechterkant ergens een mapje en druk ik op delete. Vervolgens zet Vista de focus, op de subfolder erboven of zelfs op de hele drive aan de linkerkant. Ik druk vervolgens op del en enter, zonder te kijken, omdat dit normaal altijd goed ging en vervolgens ben ik men hele drivedata kwijt :'(
Gelukkig, dacht al dat ik de enige was die opeens "rare" acties uithaalde..
Wist even niet hoe het kwam maar wilde ook 1 map deleten en vervolgens ben ik een hele bovenliggende map kwijt.
Omdat ik ook regelmatig een "shift-delete" handeling uitvoer kon ik 'm dus ook niet meer uit mijn prullenbak vissen.. |:(
Via het programaatje: "getdataback" uiteindelijk de schade wel weer weten te beperken maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
In xp gebruikte ik mijn hotmail account altijd in outlook expres.
Nu ik vista heb ben ik er achter gekomen dat windows mail geen http mail ondersteund.
Is er misschien iemand die weet of er een manier is om het toch voor elkaar te krijgen dat hotmail in windows mail werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:29:
[...]

Je hebt zeker de Engelse versie? Heb zelf de Vista Ultimate OEM x64 NL al een week in de bestelling staan, maar hij is nog nergens geleverd...
Nee, heb de NL-versie.
Besteld bij [spam-on] www.informatique.nl [spam-off] op 30 januari tussen 00:00 uur en 08:00 uur.
Kreeg hier 10 % korting en een 1 Gig datastickje erbij.
Kon 'm de volgende dag ophalen of opgestuurd krijgen.

Net even gekeken en zag dat de OEM Ultimate NL voor 32 & 64 bits op voorraad is.
De UK-versie is in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:58:
[...]

Gelukkig, dacht al dat ik de enige was die opeens "rare" acties uithaalde..
Wist even niet hoe het kwam maar wilde ook 1 map deleten en vervolgens ben ik een hele bovenliggende map kwijt.
Omdat ik ook regelmatig een "shift-delete" handeling uitvoer kon ik 'm dus ook niet meer uit mijn prullenbak vissen.. |:(
Via het programaatje: "getdataback" uiteindelijk de schade wel weer weten te beperken maar toch.
Ah ik ben niet de enige :$ Ik heb mijn complete download directory weggeflikkerd. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg, maar ik ben ook een "shift-deleter" dus kon het niet meer terugkrijgen... :/ Ik probeer mezelf nu aan te leren dingen naar de prullenbak te mikken ipv volledig te verwijderen. Want blijkbaar is er iets wat nu makkelijker gaat in Vista gezien het feit dat meer mensen per ongeluk zaken verwijderen.

Iemand toevallig een optie om shift-delete uit te schakelen? :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEOeo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:01:
In xp gebruikte ik mijn hotmail account altijd in outlook expres.
Nu ik vista heb ben ik er achter gekomen dat windows mail geen http mail ondersteund.
Is er misschien iemand die weet of er een manier is om het toch voor elkaar te krijgen dat hotmail in windows mail werkt?
Niet dat ik weet en ik begrijp ook niet dat ze die functie eruit haalden. Microsoft ontwikkelt een andere mail client voor, http://morethanmail.spaces.live.com/ (in beta nog): deze combineert alles in 1: pop, imap, http, google, yahoo etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
djmantri schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:52:
[...]

Want ik geloof dat PowerDVD direct x fucties gebruikt waardoor de Aero Functionaliteiten worden uitgezet.
Probeer eens GOM Player (http://www.gomplayer.com). Dan zul je zien dat het niet aan je vista ligt.
Bovendien heb je geen extra codecs (zoals klite codecs) nodig om bestanden af te spelen aangezien de meeste al meegeleverd worden en er anders in het programma zelf nog een melding van komt om ze automatisch te downloaden ;)
Ziet er goed uit! GOM Player is 100% Vista proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
Blijkbaar heb ik dit ook gehad, zal er eens op letten
normaliter sta ik niet lang stil bij 'verwachte' waarschuwingen
ik wil 1 album deleten, zie ik dat mijn hele albums map weg is :?
prullenbak ook niets, doordat map te groot is. Dit heeft hij vast gevraagd maar ik wou dat ene album weg dus whatever hij vraagt ik zeg ja. (meestal zo'n onzinnige: are you sure read only file blah blah)

tja, niet zo handig systeem dus, maar hoe die focus verlegd wordt geen idee of dat zo anders is dan XP?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:11:
[...]

Ah ik ben niet de enige :$ Ik heb mijn complete download directory weggeflikkerd. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg, maar ik ben ook een "shift-deleter" dus kon het niet meer terugkrijgen... :/ Ik probeer mezelf nu aan te leren dingen naar de prullenbak te mikken ipv volledig te verwijderen. Want blijkbaar is er iets wat nu makkelijker gaat in Vista gezien het feit dat meer mensen per ongeluk zaken verwijderen.

Iemand toevallig een optie om shift-delete uit te schakelen? :+
Ik had er een $^*-hekel aan om tig keer te moeten klikken om uiteindelijk een file weg te gooien die ik op zeker niet weer hoef te gebruiken (iso's etc.), vandaar het "handige" shift-delete.
Nu ik in Vista alsnog meerdere malen allerlei bevestigingen moet geven voor div. bestanden moet ik me (vrees ik) ook maar weer aanleren om de shift-delete te verbannen.. :/

p.s: wel weer je download directory terug kunnen krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 20:15

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Waarschijnlijk door een beveiligings instelling, kan ik geen audio stream (slamFM) meer horen in IE of in Media player. Heb al even rondgekeken maar ik kan niet vinden welke.
Hij blijft continu maar in een loop zitten met het geluid.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:32:
Ik had er een $^*-hekel aan om tig keer te moeten klikken om uiteindelijk een file weg te gooien die ik op zeker niet weer hoef te gebruiken (iso's etc.), vandaar het "handige" shift-delete.
Nu ik in Vista alsnog meerdere malen allerlei bevestigingen moet geven voor div. bestanden moet ik me (vrees ik) ook maar weer aanleren om de shift-delete te verbannen.. :/
Dit had ik hetzelfde ja :) Sommige files kunnen altijd weg, alleen ik heb geen zin om vaker dit soort geintjes uit te halen. Dus dan voortaan maar normale delete...
p.s: wel weer je download directory terug kunnen krijgen??
Jep getdataback werkte gelukkig prima, omdat ik het direct na het verwijderen deed. Maargoed ik heb dus niet zin om vaker afhankelijk van dat programma te zijn dan absoluut noodzakelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Inmiddels even Home premium en Ultimate uitgeprobeerd.

Loopt eigenlijk wel soepel wat ik alleen merk is dat vista een beetje aan het stoeien is met de ASPI driver van Asustek. Heb dan ook het volgend moederbord Asus M2N-Sli deluxe.
Hier heeft een van de partijen Asus of MS een steek laten valen ten aanzien van de ASPI drivers..
Alleen wat ik wel merk is dat als ik de pc opstart het bios scherm opeens langer zichtbaar blijft voordat je overschakeld naar de multiboot scherm.

Voor de rest lijkt ultimate wel wat sneller te lopen als home premium.
Voor de mensen die een Samsung 205BW hebben raad ik sterk af niet de samsung driver via Vista update te downloaden maar gewoon die van Samsung zelf te gebruiken.
Dan voorkom je die gele kleur over je foto's

Voor de rest is de betrouwbaarheidscontrole wel een mooie toevoeging aan Vista.
Zo kan je goed de stabiliteit van je pc in de gaten houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel draai ik de 32BIT versie van Vista Ultimate met een Intel E6600 Core2Duo @ 3200Mhz, 2048MB DDR2 RAM van OCZ (PC6400-800Mhz Cas4) en natuurlijk de nieuwe EAX1950XTX CF 512MB @ 2160Mhz (overclock). Alles lekker stabiel, maar momenteel nog niet echt veel gedaan waarvan ik vind dat het 'zwaar' is.

Ik haal in Counter-Strike Source op Dust2 een FPS van 220 met AA @ 4x en alles verder hoog en reflect all uiterraard. Op Inferno (met allemaal losse dynamic ragdoll models) een flinke 190 FPS dus dat draait ook prima. Ik verwacht dat ik binnen een uurtje wel Supreme Commander DEMO binnen heb, dus daar ben ik ook benieuwd naar. Ook naar Crysis die beloven 100% compatible te zijn met Vista, en hun 'waarscheinlijk' voor 'altijd' games voor dit platform gaan maken. Goed nieuws voor Vista gebruikers (gamers) dus!

DAEMON tools heb ik ook draaiende, samen met een gemodde MSN8.1 en VNC (voor over-internet realtime control) en natuurlijk wat standalone proggies zoals Hamachi, Steam, xFire, DU Meter, G15 LCD beheer en nog wat ditjes en datjes. Mijn sidebar, aangezien Statbar niet meer goed werkt,
meld mij dat ik momenteel zo ik nu typ en veel open heb staan waaronder Winamp en FireFox een CPU heb van 2% en een redelijke mem-usage van 39%. Als ik uit een game kom hangt hij rond de 77%-80%. Hij draait prima op dit systeem onder een RAID setup met alle normale proggies die je normaal ook zal draaien in XP.

Oh ja, voor mensen die power-supply vragen hebben, ik heb een 550Watt van ASUS. Ja, ASUS. Prima spul!

/edit
Oeh Oeh! Nog even klagen. Het geluid van RealTek Vista SoundDriver (HD) werkt niet helemaal soepel. Dit was op XP 10x beter ... je geluid voor bestanden en muziek is soms aan de zachte kant. Er zijn amplifiers downloadable, maar voor muziek en normale kwaliteit films moet het goed lukken. Ook meld de Netwerk verbinding zich af en toe wat laat aan bij booten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:52:
[...]

dank u, dit werkt perfect en ik kan nu de functies blijven gebruiken verder heb ik ook geen last meer van missende codecs hij speelt alles. en het ziet er nog mooi uit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

wolkje schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Dit had ik hetzelfde ja :) Sommige files kunnen altijd weg, alleen ik heb geen zin om vaker dit soort geintjes uit te halen. Dus dan voortaan maar normale delete...

[...]

Jep getdataback werkte gelukkig prima, omdat ik het direct na het verwijderen deed. Maargoed ik heb dus niet zin om vaker afhankelijk van dat programma te zijn dan absoluut noodzakelijk ;)
Kep best wel vaak dat als ik iets selecteer aan de rechterkant, en ik wil een actie doen, dat ie dan vervolgens dus de bovenliggende map selecteerd en de actie daar op uitvoert. Kep dit nog nooit gehad met XP, en laat ik nou geen prullebak gebruike en gewend ben om gewoon del+enter te doen. Kmoet me nu echt goed inhouden steeds om alles weer langzaam te doen, want kep geen zin om weer te lopen kloten om data terug te krijgen :'(

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
[afbeelding]

Ehm.......voor zover ik weet staat x64 voor een 64-bits x86 architectuur hoor. Heeft niks met Windows XP te maken.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vervelende ervaring.

Zodra ik Windows Media Center opstart, krijg ik een BOSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:07:
[...]

http://www.eset.com/products/windows.php

Bij de system requirements:
  • Operating System
    • Microsoft Windows NT 4.0, 2000 and 2003 Server of (All versions of the NT family)
    • Microsoft Windows XP Home and Professional, including Windows XP Professional x64 Edition, Windows Vista 32-bit and 64-bit
Valt mee ;)
Ja,ja,ja bugje in NOD32 :P . Het staat niet helemaal duidelijk vermeld en ik zou het zo vermeld hebben gehad:

Windows 2000/XP/XP64/2003/Vista32/Vista64

NOD32 doet hier goed zijn werk. Hij had het OpenOffice archief meteen 1 minuut in de greep voordat 'ik' eraan mocht zitten. NOD32 controleerd onder Vista of strenger of minder geoptimaliseerd of het ligt in conflict met Windows Defender, maar die heb ik al aardig de kiem in gesmoord.

Met mijn 1536 MB aan RAM merk ik toch wel wat gepage naar de harddisk. Zonder pagefile werken was in het begin geen enkel punt, maar als je UT2004 met alles open erbij gaat halen komt Vista in het nauw en krijg ik de bekende melding of ik mijn pagefile weer wilde aanzetten, nou goed dan.

Verder heb ik gewoon de engelse versie omdat ik van nature een engelsman ben en ik prima met engels overweg kan. Ook zijn de patches voor de UK versie wat eerder te beschikking (althans dat was bij XP zo). Ik kan hier gewoon typen en tegelijkertijd R&B muziek volgen. Als Vista ook zo goed is in multithreading word het nog wat, maar zolang hij al vertraagt bij het openemen van OpenOffice denk ik toch dat sommige dingen een beetje té beveiligd zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grample schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:05:
[...]

Weet iemand trouwens waar Snipping Tool (Knipprogramma in NL) zit ? Ik kan hem nergens vinden, ook niet met zoeken en ook niet bij Windows onderdelen...

Hoe ik de afstand tussen desktop items verklein heb ik tot nu toe ook niet kunnen vinden, wel de grootte maar niet de afstand :S
"Knipprogramma" staat bij mij (32bit) in Bureau accessoires..Afstand iconen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tdd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:11:
[...]

Sorry voor de late reactie, was druk zeg maar ;)
Heb geen enkele driver geinstalleerd dus gewoon de standaard Vista-driver wordt gebruikt.
Heb (ook) geen extra Open GL-opties helaas.
Heb het inmiddels voor elkaar door bij control center die hrz te forceren en het werkt dus nu met 120hrz:) Alleen nog niet gelukt om q3 behoorlijk te kunnen spelen:( Maar goed dan wachten we nog maar op een paar nieuwe drivers. Het zal toch niet zo zijn dat dat open gl helemaal niet meer goed word ondersteund? Zijn zat spellen die dat gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:25:
[...]

Wel een stoer tooltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:25:

Bedankt maar bij mij (64bit) staat ie er niet tussen. Zou iemand voor mij kunnen kijken wat de doel van die snelkoppeling is ? Dus rechtermuisknop op "Knipprogramma" en daar de doel ff hier copy/pasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:51:
[...]

Bedankt maar bij mij (64bit) staat ie er niet tussen. Zou iemand voor mij kunnen kijken wat de doel van die snelkoppeling is ? Dus rechtermuisknop op "Knipprogramma" en daar de doel ff hier copy/pasten :)
%SystemRoot%\system32\SnippingTool.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Windows\System32\SnippingTool.exe :Y)

Knipprogramma, wie bedenkt dat :X Daarom weiger ik dus zoveel mogelijk Nederlands-talige software te gebruiken (tenminste, als het door een niet-Nederlander gemaakt is)

Iemand hier die een goed partitie-programma weet? Paragon Partition Manager werkt niet... Partiton Magic heeft altijd wel een error (onder welk OS dan ook, dus die WIL ik niet eens draaien onder Vista) en Acronis Disk dinges Suite is ook niet ideaal (wil wel starten, maar ik kon geen nieuwe partitie maken. Zegt nadat ik een partitie aangeef waarvan ie ruimte moet nemen (380GB vrij) dat er niet genoeg ruimte is.) Iemand?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:58:
Windows\System32\SnippingTool.exe :Y)

Knipprogramma, wie bedenkt dat :X Daarom weiger ik dus zoveel mogelijk Nederlands-talige software te gebruiken (tenminste, als het door een niet-Nederlander gemaakt is)

Iemand hier die een goed partitie-programma weet? Paragon Partition Manager werkt niet... Partiton Magic heeft altijd wel een error (onder welk OS dan ook, dus die WIL ik niet eens draaien onder Vista) en Acronis Disk dinges Suite is ook niet ideaal (wil wel starten, maar ik kon geen nieuwe partitie maken. Zegt nadat ik een partitie aangeef waarvan ie ruimte moet nemen (380GB vrij) dat er niet genoeg ruimte is.) Iemand?
Bedankt maar helaas werkt dat niet, ik heb geen eens SnippingTool.exe of Knipprogramma.exe in mijn system32 of in hele Windows map :S

Zelf heb ik gisteren nog PartitionMagic 8.0 gebruikt in XP om wat ruimte aan mijn Vista partitie te geven van mijn XP partitie (2 x raptors in raid 0 met 2 partities). Ging zonder problemen alleen was de boot.ini of mbr van Vista naar de klote, even met Vista DVD opgestart, voor herstellen kiezen en de rest doet vista wel :)
Imperium schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:01:
Bij mij crashed Vista constant... ik heb Vista Ultimate. en eerst kreeg ik steeds een bsod zonder text... en nu valt ie gewoon weg met monitor op zwart.. whats going on??!
Heb je al in de logboeken (systeem) gekeken wat de reden van BSOD is geweest ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Laatst online: 14-08 23:01
Ik draai sinds begin vorige week Vista Business 32bit (MSDN-AA versie). Installatie etc. verliep prima, echter ben ik al vanaf het begin opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Bij verhoogde system load begint video te haperen. Dit gebeurt al bij het copieren van grote bestanden of bijvoorbeeld een hoge cpu load (en in bepaalde gevallen begint zelfs het afspelen van een mp3 bestand te haperen). Dit probleem trad onder XP nooit op. Nu lijkt het probleem eerder in WMP op te treden dan in bijvoorbeeld Media Player Classic, echter gebeurt het in beide applicaties.

Ik heb ondertussen van alles geprobeerd, waaronder het afspelen met een andere soundcard (heb een Creative X-FI xtreme music en een AC97 onboard chip getest), andere codecs, het installeren van de vandaag uitgebrachte nForce4 drivers en het wisselen van de videokaart drivers. Niets lost het probleem op.

Mijn systeem bestaat uit een Asus A8N-E moederbord, AMD X2 4200+ cpu, 2gb ram en een tweetal WD s-ata harddisken en een Asus 6600GT videokaart (pci-e).

Mijn vraag is nu of iemand vergelijkbare problemen had en deze heeft kunnen oplossen (en zo ja, hoe :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikdevries schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:22:
Ik draai sinds begin vorige week Vista Business 32bit (MSDN-AA versie). Installatie etc. verliep prima, echter ben ik al vanaf het begin opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

Bij verhoogde system load begint video te haperen. Dit gebeurt al bij het copieren van grote bestanden of bijvoorbeeld een hoge cpu load (en in bepaalde gevallen begint zelfs het afspelen van een mp3 bestand te haperen). Dit probleem trad onder XP nooit op. Nu lijkt het probleem eerder in WMP op te treden dan in bijvoorbeeld Media Player Classic, echter gebeurt het in beide applicaties.

Ik heb ondertussen van alles geprobeerd, waaronder het afspelen met een andere soundcard (heb een Creative X-FI xtreme music en een AC97 onboard chip getest), andere codecs, het installeren van de vandaag uitgebrachte nForce4 drivers en het wisselen van de videokaart drivers. Niets lost het probleem op.

Mijn systeem bestaat uit een Asus A8N-E moederbord, AMD X2 4200+ cpu, 2gb ram en een tweetal WD s-ata harddisken en een Asus 6600GT videokaart (pci-e).

Mijn vraag is nu of iemand vergelijkbare problemen had en deze heeft kunnen oplossen (en zo ja, hoe :))
Ik heb precies dezelfde symptomen met afspelen van video of dvd. Als je Vista die dag net opgestart hebt is het goed snel en spelen video's goed af. Echter, na verloop van tijd begint het beeld te hakkelen en wordt het hele systeem traag. Ik heb Vista Premium en nagenoeg dezelfde hardware als dat jij hebt. Een P4 2.53 Ghz, 6600GT, Audigy 2 en een s-ATA WD harde schijf. Ik heb ook al van alles geprobberd, maar niets schijnt te helpen. Ik hoop dat iemand voor jou en mij hier een oplossing voor kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Spike_wolf schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:37:
Ik heb vandaag Vista Ultimate 32bit maar eens geinstalld op m'n laptop.
Ik heb alleen het probleem dat hij m'n videokaart niet slikt :/ k kan alleen standaard resoluties selecteren, maar niet de native van m'n monitor (1280x800). Op de ATI en Compaq (laptop merk) sites zijn ook geen drivers voor deze kaart te vinden (alleen voor XP en 2000).

De videokaart die er in zit is een ATI Mobility Radeon 9000 IGP.
Vista gaf net wel aan dat het probleem opgelost kon worden door windows update nog een keer te draaien. Heeft alleen niks geholpen :/

Iemand enig idee of dit op te lossen is?
Probeer gewoon eens de drivers voor de 9600 mobility radeon te downloaden, die staat er wel en volgens mij moet het gewoon werken, is gewoon uit dezelfde serie. En als het niet werkt kun je zo een rollback doen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:37
Nou heb al een tijdje Vista en het ziet er heel erg mooi uit op zich en werkt ook fijn! Alleen kan ik mijn Hauppauge Tv-kaart niet meer gebruiken en kan ik geen Slam!FM afspelen in Media Player. Deze stopt na de intro... Voor de rest werkt alles naar behoren en ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Laatst online: 14-08 23:01
Grample schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:40:
[...]

Verander de thema eens en zet het op "Windows klassiek" en kijk of je video dan nog steeds happert bij full load. Heb je trouwens de nieuwste nVidia drivers ? En gaat het om een 128Mb of 256Mb 6600GT? En wat voor video bestanden ?
Zojuist het uiterlijk naar klassiek gezet. Het lijkt het probleem wel iets minder duidelijk te maken, echter lost het dat niet op. Als ik tijdens het afspelen van video bestanden ga copieren blijft het beeld (heel flink) haperen.

Ik heb overigens een 128mb kaart en het probleem treed eigenlijk bij alle videoformaten op (heb xvid, divx, mpeg, mpeg2, wmv en quicktime bestanden getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo__Boss schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:47:
Nou heb al een tijdje Vista en het ziet er heel erg mooi uit op zich en werkt ook fijn! Alleen kan ik mijn Hauppauge Tv-kaart niet meer gebruiken en kan ik geen Slam!FM afspelen in Media Player. Deze stopt na de intro... Voor de rest werkt alles naar behoren en ben ik tevreden :)
Voor Hauppauge producten: Klik !

Werkt Slam!FM ook niet via http://nederland.fm/ in IE7 ? Hier geen problemen...(Ultimate 64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:58:

Vista heeft zelf een manager aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:13:
heeft iemand hier al een goede video converter kunnen vinden, zoals Virtualdub? Virtualdub werkt bij mij goed maar die zeurt bij elke film over de offset van de audio, en ik kan geen audio maar naar mp3 format recompressen, ik snap er helemaal niets meer van :/
meuktracker: VirtualDub 1.7.1 experimental

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Tot nu toe ben ik absoluut niet ontevreden, maar vlekkeloos gaat alles nog niet bepaald. De installatie was keurig in ieder geval. Snel, zonder problemen, m'n nVidia RAID werd herkend, nForce4 LAN etc. ook, dus ik had meteen een systeem met internet. Ideaal, om meteen de nodige updates te installeren, waaronder display drivers. Ging allemaal zo goed als vanzelf, en verliep prima dus ik klaag niet.

Ook geen probleem met Live Messenger, waar ik ook redelijk wat over lees. Maar wel met m'n Audigy 2 ZS kaart. De beta drivers van Creative installeerden prima, maar het geluid klinkt vreselijk. Alsof ik continu naar low bitrate mp3's zit te luisteren. Ik heb even wat gezocht, maar ik zag zo snel niemand met hetzelfde probleem, klopt dat?

M'n printer, een Canon IP4200 die aan een andere PC in m'n netwerk hangt, werd niet gevonden. Ook niet na installatie van de drivers, ik moest echt met de hand ''\\computernaam\' intikken. Daarna wilde de printer prima installeren, en werkt als een zonnetje.

Dat was het tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikdevries schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:13:
[...]

Op de A8N-E zit een SATA controller die bij de nForce4 chipset behoord (van Nvidia dus). Het "probleem" is nu juist dat daar vandaag drivers voor zijn uitgebracht, die echter geheel geen verschil in performance brachten.
Ik denk toch dat je videokaart niet genoeg power heeft, aanbevolen eisen voor Auro is namelijk een 256MB videokaart met DX9. Anders zou ik het ook niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Zo, sinds gisteren Vista Ultimate 64bit draaien.

Install ging prima en makkelijk. Drivers voor me raid controller konden fijn via de usb stick worden ingelezen tijdens de install. Hardware werd ook goed herkend, op geluidskaart na (Creative Xi-Fi Xtreme Gamer). Na de laatste beta drivers gedownload te hebben werkte die ook prima.

Wel vervelend is die flash waarschuwing in IE, uiteindelijk nietmeer weergeven aangeklikt. Van het weekend er maar eens dieper mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in de map spellen eigenlijk zelf een spel toevoegen dat er niet automatisch wordt aan toegevoegd door windows?

en zelf een afbeelding toevoegen dan ook :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Der Artz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:46:
Storing 2: met de onboard audiokaart van de asus a7n8x - de luxe werkt alleen 2.0 geluid ipv 5.1
Ik heb hetzelfde moederbord, zelfde probleem (al lijkt het toch een beetje 2.1). Het lijkt te komen door het hele CMSS 3D gebeuren dat amper tot niet meer werkt in Vista. Zelfs met de Winamp plugin 5.1 bleef het 2.0, terwijl via speakertest wel alle boxen geluid gaf. Gelukkig heb ik ook een X-fi kaart erbij, wat ook niet 100% werkt, maar kon dus mijn onboard uitschakelen.
Nvidia heeft btw beta drivers 100.54, als je op die download pagina bent van de 97.xx staat daar iets onder in de pagina de link naar de beta drivers (iets met 'Update 31 januari 2007'). Groen beeld heb ik al fixes van gezien, heeft te maken met de codec.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:30:
Kan je in de map spellen eigenlijk zelf een spel toevoegen dat er niet automatisch wordt aan toegevoegd door windows?

en zelf een afbeelding toevoegen dan ook :) ?
Je kunt gewoon snelkoppelingen er in mikken. Je behoudt het icoontje dan :) Als je het opstart zal Vista wel proberen meer info te zoeken, en eventueel je icoontje aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, de eerste tegenvaller even net gehad. Ik heb even een test gedaan om Vista te laten werken op:
512 MB dan op 1024 MB en mijn huidige 1536 MB aan RAM

512 MB: Waraag, opzich loopt Vista wel maar Aero klapt er uit en gamen gaat nauwelijks. Puur gehaper door het excessieve pagen naar de schijf. Vista met 512 Mb is matig en slecht als je enig game wilt spelen.
1024 MB: Beter, veel beter en Aero was weer in de lucht. Nu ging het met games nog steeds hakkelend en kwakkelend. De Vista ervaring is nu compleet minus gamen dan.
1536 MB: Heb ik verder altijd draaien. Vista haar dank met dat ene reepje van 512 Mb extra is wel zo groot dat games nu ook gewoon normaal werken zonder grote vertragingen. Zelfs sommige vertragingen die ik in XP had zijn weg.

Uiteraart heeft Exuimtum de Catalyst 7.1 erop gemikt.

De geheugenscore viel mij ook op:

1024 MB DDR400 DC 128-bit: score 4.5
1536 MB DDR@333 64-bit: score 4.0

De tegenvaller is dat mijn machine nu zo afhankelijk is van die 512 MB extra. Mijn ervaring is dat langzamer werkend geheugen boven gaat aan te weinig geheugen. Ik kan hier wel een hele geheugendiscussie gaan opsteken of ik kan het zelf even ondervinden en dat heb ik gedaan.
Die 512 MB bovenop de oude 1024 is als van 8 MB naar 32 MB op een 486!! Écht enorm dus!

Na het directe starten heb ik 714 MB in use en dat zakt na enkele minuten zonder iets te doen naar 511 MB. Dat betekend dat ik 1025MB braak heb liggen voor games in plaats van 513 MB en dat is gewoon factor 2, geen wonder dat het zoveel scheeld. Met de 512 MB test had Vitsa maar 312 MB in use, maar was het ook niet lekker vlot.

Het grote, grote pluspunt is dat Vista deze testen zonder een tegenslag heeft doorstaan.

*De videokaartkoeler is niet lekker meer en er moet een andere op. Lullig zo'n ratelend geluid met een kersverse deftige Vista.
*Voeding gaat het niet lang meer houden. 11.582 volt op de multimeter. Dit kan ik zelf oplossen :)
Aangezien ik nu fifty fifty werk op 32 uurs basis (16 thuis, 16 op kantoor) staat mijn machine ook heel lang aan en dat nekt die goedkope frotkoeler van de videokaart. Voeding is al een tijdje niet helemaal jovel, maar geen stabiliteitsproblemen. Ik krijg even 619 euries terug van vaderdje belastingdienst en daar kan mooi een nieuwe voeding vanaf en een koelertje _/-\o_

PS: Ik praat hier wel over een Zalman voeding van net geen 2 jaar :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik snap je punt niet. Is het nu echt zo verrassend dat Vista beter draait met anderhalf GB geheugen? En is het in dit geval zo verrassend dat je dus liever meer geheugen hebt dan sneller geheugen?

Om het maar niet te hebben over je voeding, videokaartkoeler, werk- en belastingsituatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:32
ik vond het anders best een interessant stuk van exuimtum.

krijg trouwens nog meer van de belastingdienst binnen, maar volgen mij lopen ze hopeloos achter daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:14:
[...]

Ik snap je punt niet. Is het nu echt zo verrassend dat Vista beter draait met anderhalf GB geheugen? En is het in dit geval zo verrassend dat je dus liever meer geheugen hebt dan sneller geheugen?

Om het maar niet te hebben over je voeding, videokaartkoeler, werk- en belastingsituatie :+
Mensen beweren zulke verschillende dingen over werkgeheugen dat ik nu eens zelf wilde kijken wat er van waar was. Als bij de "recommended specifications" 1024 MB staat vermeld verwacht ik toch dat alles goed zou moeten werken. Goed werken tot daar aan toe, maar de snelheid. Ik probeer door die marketing heen te prikken want als ik mijn DVD cover even pak staat dat er inderdaad duidelijk op. Als ik dan nog niet fatsoenlijk een 2 jaar oude game fatsoenlijk kan spelen rijzen er bij mij vraagtekens op van hoe de vork nu werkelijk in de steel zit want paging doet Vista maar al te graag.

Ik ben soms wat onduidelijk in mijn schrijven, maar dat komt door een "Link: serotonine aneurisma" in 2003 wat mij letterlijk bijna het leven heeft gekost. het is een Godswonder dat ik weer werk want dat was in 2003 nimmer denkbaar door nobody! Ik snap dus dat mensen soms mij niet helemaal kunnen volgen. Ik heb een lichte hersensbeschadiging die nooit meer zal genezen en waar ik ook zeker geen 80 mee wordt omdat mijn hersenscellen zich niet meer vernieuwen, maar dat terzijde.

het netwerk werkt nog steeds en Vista start lekker snel op, ongeveer even vlug als XP. Het afsluiten gaat iets trager nu er meer opstaat, maar ik kijk toch even schuin naar de pagefile want die kan ik missen als kiespijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heel vreemd...

Eerste install Vista x64 prima.. tot ik de Dutch language pack had geinstalleerd. Daarna kreeg ik zo nu en dan de "Windows Calender stopped responding" melding.

Tweede install Vista x86 prima... Ook nu weer "Windows Calender stopped responding" melding. Had ook al de Dutch language pack geinstalleerd staan.

Vraag me toch echt af of iemand anders hetzelfde probleem heeft. Misschien dat iemand ook even de calender kan openen ..(misschien een item toevoegen) en opnieuw inloggen/opstarten.
Misschien kijken of de Dutch language pack geinstalleerd staat.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'gamen' vind ik wel een beetje makkelijk begrip. Niet elke game gaat even efficient om met het geheugen, ook bij XP was al bekend dat 1024 beter draaide dan een 512. Meeste gevallen gingen de prestaties verder omhoog als je ver boven die 1024 uitkwam. Vista is daar gewoon een stijgende lijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:30:
'gamen' vind ik wel een beetje makkelijk begrip. Niet elke game gaat even efficient om met het geheugen, ook bij XP was al bekend dat 1024 beter draaide dan een 512. Meeste gevallen gingen de prestaties verder omhoog als je ver boven die 1024 uitkwam. Vista is daar gewoon een stijgende lijn van.
*Mompeld iets over efficiënter geheugenmanagement??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm.. k krijg net een mailtje van ATI, waarin ze me vertellen dat ze geen ondersteuning leveren op notebook producten :/
En op de site van HP staat dat ze geen ondersteuning geven als je probeert Vista te installen op een systeem dat daat niet voor gemaakt is :/
Beide reageren dus niet op m'n vraag of ik ergens een driver vandaan kan halen voor mijnbrakke videokaart :(
Lekker dan.. Vandaag nog maar eens het net af zoeken, en als ik niks kan vinden XP er maar weer op knallen.. jammer, maar met deze resolutie valt echt niet te werken :(

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:40:
Groen beeld heb ik al fixes van gezien, heeft te maken met de codec.
Naja ik heb dezelfde codecs gebruikt, die ik ook bij xp media center 2005 gebruikt. Daar werken ze wel goed, alleen bij vista wel geluid, maar groen beeld. Weet je toevallig nog iets meer te vertellen over die fixes en codes etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ben ik hier de enige met een Wacom tablet onder Vista? -Hier nog een keer mijn post

Ben ik de enige die met een Wacom onder Vista niet lekker vindt werken? Heb wel gewoon de Wacom (Vista) drivers geinstalleerd van wacom.com. Tot zo ver prima. Maar het lijkt wel of vista zn eigen driver gebruikt ipv die van de wacom (tablet pc functie).

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/2884/knipselai0.th.jpg
Zo kan ik niet normaal klikken, want dat is standaard 'Dubbelklikken', die andere dingen kan ik wel veranderen/instellen. Kan ik deze settings misschien via het registery aanpassen?

Want zo werkt het best wel irritant, dat je gewoon dubbelklikt, in Photoshop, en dingen selecteren werkt dat niet zo handig.

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/9507/knipsel2ql1.th.jpg

Kan ik niet ergens 'Tablet-PC Functie' uitzetten, misschien dat het dan wel prima werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:35:
[...]

*Mompeld iets over efficiënter geheugenmanagement??
Vista ja, maar dat zegt bar weinig over de brakheid van een game.
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:10:
Naja ik heb dezelfde codecs gebruikt, die ik ook bij xp media center 2005 gebruikt. Daar werken ze wel goed, alleen bij vista wel geluid, maar groen beeld. Weet je toevallig nog iets meer te vertellen over die fixes en codes etc?
Het waren meer topics die ik op het net vond in mijn eeuwige zoektocht naar fraps icm Vista, waar ik zulke dingen tegenkwam en gezien ik geen Vista meer heb nu, ben ik dus ook mijn favorieten kwijt. Sorry :> Het waren topics iig inzake WMP en groen beeld.

[ Voor 55% gewijzigd door SinergyX op 08-02-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Omdat ik het kat en muis spel met Microsoft zat was ben ik van een zeer stabiele XP besturing naar een brakke Vista Ultimate overgestapt. Ik heb het gevoel dat ik terug naar Windows 95 ben teruggezet. Wat heb ik een spijt. Programma's draaien niet soepel en duren sowieso langer met laden, geluid is echt verschrikkelijk slecht, wanneer je een applicatie start hoor je de muziek uitvallen of rare bijgeluiden, de dominante rol van de eigen programma's t.o.z. van andere ontwikkelaars zoals Winamp vs WMP11 en FF vs IE7 merk je heel sterk. Beveiliging is echt tien keer niks, popupskillers werken niet en filteren op adds of andere van derden werkt ook allemaal niet.

Dit is geen RTM maar gewoon een Beta3 versie die in mijn geval € 369,- heeft gekost. Dat geld had ik beter aan een goed doel moeten schenken. Wil je upgraden, wacht lekker de sp1 af. Denk dat dat de echte RTM versie zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:42:
Omdat ik het kat en muis spel met Microsoft zat was ben ik van een zeer stabiele XP besturing naar een brakke Vista Ultimate overgestapt. Ik heb het gevoel dat ik terug naar Windows 95 ben teruggezet. Wat heb ik een spijt. Programma's draaien niet soepel en duren sowieso langer met laden, geluid is echt verschrikkelijk slecht, wanneer je een applicatie start hoor je de muziek uitvallen of rare bijgeluiden, de dominante rol van de eigen programma's t.o.z. van andere ontwikkelaars zoals Winamp vs WMP11 en FF vs IE7 merk je heel sterk. Beveiliging is echt tien keer niks, popupskillers werken niet en filteren op adds of andere van derden werkt ook allemaal niet.

Dit is geen RTM maar gewoon een Beta3 versie die in mijn geval € 369,- heeft gekost. Dat geld had ik beter aan een goed doel moeten schenken. Wil je upgraden, wacht lekker de sp1 af. Denk dat dat de echte RTM versie zal zijn.
Sorry, maar dit zijn écht persoonlijke ervaringen. Voor jouw verhaal kan ik 10 andere verhalen opnoemen van totale successtories en mensen die dolgelukkig zijn met Vista. Waaronder ikzelf. Je advies om 'lekker' SP1 af te wachten slaat dan ook he-le-maal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Servor schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:49:
[...]

Sorry, maar dit zijn écht persoonlijke ervaringen. Voor jouw verhaal kan ik 10 andere verhalen opnoemen van totale successtories en mensen die dolgelukkig zijn met Vista. Waaronder ikzelf. Je advies om 'lekker' SP1 af te wachten slaat dan ook he-le-maal nergens op.
Ja tuurlijk joh, het zal wel aan de gebruiker liggen die niet deugt. Sure Vista is perfect. Nou word maar gauw wakker want het is bagger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
XunFar schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:59:
[...]

Ja tuurlijk joh, het zal wel aan de gebruiker liggen die niet deugt.
Dat, of de hardware. Of de software. Of de drivers. Etc, etc.
Sure Vista is perfect.
Neehoor, zeker niet.
Nou word maar gauw wakker want het is bagger!
Het hard roepen maakt het nog geen waarheid hoor.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Lees de Vista FAQ

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.