[Discussie] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 11]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:34:
[...]

Ik weet niet of je waarde hecht aan je restore points onder Vista (systeemherstel), maar je weet dat die vernietigd worden als je in XP boot?

[...]
Ehm, niet direct. Maar dit is wel handig om te weten. Toch iets vaker een image maken bij het uitproberen van nieuwe software. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:46:
[...]

Dat heb ik als ik geen mpeg2 codec heb geinstalleerd, misschien is dat bij jou ook het geval?
nee ik heb gewoon de standaard mpeg2 codec die bij vista wordt meegeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Okay, ik gebruik Windows Vista nu een week.

En elke dag word het beetje bij beetje trager. Het is verschrikkelijk. Lijkt wel of ik op mijn oude 486-PC aan het werk ben. Heb alles al schoongemaakt, schijfopruiming, defragmentatie... niets helpt.

Ga proberen om het morgen opnieuw te installeren anders ben ik bang dat ik terug val op Windows XP. Dat is pas WOW.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:06:
Okay, ik gebruik Windows Vista nu een week.

En elke dag word het beetje bij beetje trager. Het is verschrikkelijk. Lijkt wel of ik op mijn oude 486-PC aan het werk ben. Heb alles al schoongemaakt, schijfopruiming, defragmentatie... niets helpt.

Ga proberen om het morgen opnieuw te installeren anders ben ik bang dat ik terug val op Windows XP. Dat is pas WOW.
Raar, hier blijft hij juist heerlijk rap, itt XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:23:
Ik heb nu sinds een week Vista Home Premium 32 bit draaien. Omdat ik nog niet volledig op Vista wilde vertrouwen, heb ik er een dual boot met XP van gemaakt. Dit werkt op zich prima.

Vista draait op het volgende systeem:
- Intel Core 2 Duo E6600
- MSI P965 Platinum
- Sapphire Radeon X1950XT 256MB
- Corsair TwinX CL4 PC6400 DDR2 (2GB in totaal, 2 strips van 1 GB)
- 2x Seagate Barracuda 7200.10

Dit systeem scoort een 5,3 qua performance.

Tot op heden ben ik de volgende "problemen" tegen gekomen:
  • Mijn Logitech G5 Laser wordt telkens naar de default snelheid teruggezet. In XP wordt het aantal DPI wel goed onthouden.
  • Acronis True Image werkt niet helemaal lekker. Ik wilde het terugzetten van een schijfimage testen, waarna ik bij het opstarten de melding kreeg dat er een bug in de kernel geconstateerd was
Gebruik je wel SetPoint voor het beheren van je muis?

Als je True Image onder Vista wilt gebruiken heb je versie 10 nodig, versie 9 werkt waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:09:
[...]

Raar, hier blijft hij juist heerlijk rap, itt XP.
Hmmz, daarom morgen even opnieuw de boel installeren. Kan het ook niet echt uitstaan dat Vista niet eens mijn Casio digitale camera herkent en een aantal andere dingen. Maar ik erger me snel, dus het kan ook daaraan liggen. >:)

Morgen dus even opnieuw formatteren en installeren. Moet lukken... ik ga ervoor!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
In het startmenu heb je de buttons documenten, afbeeldingen, muziek en ontspanning. Wat ik hier mis is een button naar m'n videofiles.

Iemand een idee hoe er extra buttons in te tweaken zijn?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de afstand tussen iconen op desktop kan wijzigen ? Grotte kan ik gewoon met Ctrl+scrollen wel wijzigen maar de afstand tussen iconnen blijft groot. Had een keer ergens gevonden maar kan nu niet meer vinden...

Ik heb hier trouwens Alcohol 120 % 1.9.6 (4719) draaien en daar heb ik geen problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
bornin7ty2 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:51:
In het startmenu heb je de buttons documenten, afbeeldingen, muziek en ontspanning. Wat ik hier mis is een button naar m'n videofiles.

Iemand een idee hoe er extra buttons in te tweaken zijn?
in start menu op b.v. Music:
rechtermuisknop\properties\customize

helaas moet je dus een bestaande veranderen dus niet een nieuwe toevoegen maar misschien dat je er wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Frank J. schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:59:
[...]

in start menu op b.v. Music:
rechtermuisknop\properties\customize

helaas moet je dus een bestaande veranderen dus niet een nieuwe toevoegen maar misschien dat je er wat aan hebt?
Helaas, ik kom er juist tekort. tnx anyway

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
heeft iemand hier al een goede video converter kunnen vinden, zoals Virtualdub? Virtualdub werkt bij mij goed maar die zeurt bij elke film over de offset van de audio, en ik kan geen audio maar naar mp3 format recompressen, ik snap er helemaal niets meer van :/

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

ZO, eindelijk ook onder Vista mijn U3 stickje aan de rpaat gekregen. EIndelijk de 1.4 launchpad upgrade van Sandisk gedownload *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

U3? Dat heb ik er net afgegooid :P wat een bout-programma :/

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
THE_BASE schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:22:
[...]

Hmmz, daarom morgen even opnieuw de boel installeren. Kan het ook niet echt uitstaan dat Vista niet eens mijn Casio digitale camera herkent en een aantal andere dingen. Maar ik erger me snel, dus het kan ook daaraan liggen. >:)

Morgen dus even opnieuw formatteren en installeren. Moet lukken... ik ga ervoor!
Doe je wel elke keer shutdown of doe je sleep? Ik heb gemerkt dat sleep niet echt bevorderlijk is voor de performance na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Voor de voetbal fan:

Arsenal komt als eerste club met een gadget. De gadget heeft zelfs live beelden in zich :)

Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/bowerm/WindowsLiveWriter/ArsenalsVistaGadget_EF0B/image%7B0%7D_thumb%5B6%5D.png

Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/bowerm/WindowsLiveWriter/ArsenalsVistaGadget_EF0B/image%7B0%7D_thumb%5B5%5D.png
The gadget features latest news and scores sections, flyouts to provide more details on a news item, and the ultimate plan is to enable Arsenal.com subscribers to listen to live match audio and view match highlights through the gadget.
Hij moet zeer binnenkort op de markt verschijnen.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 06-02-2007 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Heb vista nu al bijna een week en ben er zeer te spreken over het werkt echt lekker en ideaal.

Heb paar kleine dingen enzo zoals Lineage 2 kan bij mij niet starten als C5 iets met sound ofzo C4 daarintegen wel.

De rest werkt allemaal deamon tools werkt perfect office 2007 nieuwe brandprogramma van nero spec voor vista rest ziet er perfect uit.

alleen vind jammer van de slechte drivers van Realtek waardeloze krakende dingen af en toe geen 5.1 of slecht vaak veel echo.

De rest werkt perfect tot zover ben er blij mee.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe vista prachtig lopen op me p4 2.4/ati9700/768intern. Maar krijg ondanks dat ik de laatste ati drivers (ATi Catalyst 7.1 voor Windows Vista) gebruik het spel Quake3 alleen in een klein beeld goed. Quake4 is helemaal niet te spelen want ook dat blijft bijna helemaal zwart? Er staat bij de info over die drivers dat het open gl ondersteund maar bij de instellingen van het ccc kan ik daar niets over vinden?

Ook kan ik geen drivers vinden voor me logitecht 510 en kan dus me 2 duimknoppen niet gebruiken. En als laatste wou ik melden dat me pc als hij een tijdje aanstaat een soort geluid maakt alsof hij ineens uit slaat? Hij blijft wel gewoon werken maar het klinkt net alsof hij zichzelf uitschakeld? En nog een vraagje/opmerking. Heb vision masters pro 450 hier staan maar op meer als 75hrz krijg ik die dingen niet. Nu zal er vast wel iemand gaan zeggen dat je het verschil niet ziet:) Maar geloof me als je die altijd op 120hrz heb staan krijg je er toch lichtelijk hoofdpijn van.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer die last hebben met speedstep onder Vista
ik heb een intel P4 mobile 1,6Ghz chipset 915GM, maar wat ik ook probeer de CPU blijft op ongeveer 800Mhz draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

van het weekend even op de nieuwe pc van mijn vader met vista mogen werken. Ik kan niet zeggen dat het een verademing was. Een hoop dingen op een andere plek dan ik verwachte. Een share aanmaken om snel wat files te kopieren wilde niet. Ook werd de HP printer van mijn vader nog niet ondersteunt. Parallelle zipdrive werd ook niet ondersteunt maar die die gaat er toch uit voor de DVD brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 03:57
Geheugen gebruik in vista is wel heel erg groot vind ik, van 1 gb ram (weet het 2 gb zou beter zijn) maar als ik bv. alleen media player en Usenet explorer draai slurpt hij al 70 % van mijn ram geheugen weg.

Geen idee hoe dit was onder xp nooit zo op gelet, maar nu met die gadgets op je bureaublad let je hier toch beter op. Straks met games zoals Supreme commander en C&C 3 zal de boel wel helemaal niet draaien. Mijn Cpu (E6600 intel) word nauwelijks op de proef gesteld, heb die meter nog niet bover de 30% gezien.

Maar algemene indruk van vista is wel oke, op de internet verbinding die af en toe weg valt ben ik wel tevreden ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24
mooi ook Novell heeft een client beschikbaar voor Vista ofwel *start VMware*
ben benieuwd naar mn Novell<->Vista ervaringen op mn laptop :)

Vista Client
http://download.novell.co...y.jsp?buildid=yIEJzwGwlu0

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
harryvos schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:36:
Geheugen gebruik in vista is wel heel erg groot vind ik
Zucht.

Verdiep je eens in het geheugengebruik van Vista. Dit is radicaal anders dan XP. Er worden meer applicaties geprefetched en ook weer vrijgegeven indien benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare ervaring, op een andere partitie Vista Ultimate installeren werkt perfect. Doe ik een upgrade van de huidige partitie van XP Pro, dan krijg ik na 69% een roll back.

Kan je ergens lezen wat er fout gaat? (log?)
Wat zou er nu fout kunnen gaan aangezien een nieuwe install helemaal geen problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Slecht geslapen ofzo :?

Het is maar goed dat niet iedereen alles weet anders hadden we ook geen forums nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
tiguan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 01:19:
[...]

Doe je wel elke keer shutdown of doe je sleep? Ik heb gemerkt dat sleep niet echt bevorderlijk is voor de performance na een paar dagen.
In eerste instantie drukte ik inderdaad op 'Afsluiten', wat een slaapstand bleek te zijn. Vond hem al zo snel opstarten!

Maar je kunt die knop 'tweaken' via het Configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
harryvos schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:36:
Geheugen gebruik in vista is wel heel erg groot vind ik, van 1 gb ram (weet het 2 gb zou beter zijn) maar als ik bv. alleen media player en Usenet explorer draai slurpt hij al 70 % van mijn ram geheugen weg.

Geen idee hoe dit was onder xp nooit zo op gelet, maar nu met die gadgets op je bureaublad let je hier toch beter op. Straks met games zoals Supreme commander en C&C 3 zal de boel wel helemaal niet draaien. Mijn Cpu (E6600 intel) word nauwelijks op de proef gesteld, heb die meter nog niet bover de 30% gezien.

Maar algemene indruk van vista is wel oke, op de internet verbinding die af en toe weg valt ben ik wel tevreden ermee. :)
En daarvoor is er nou ReadyBoost en SuperFetch. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

harryvos schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:45:
[...]

Slecht geslapen ofzo :?

Het is maar goed dat niet iedereen alles weet anders hadden we ook geen forums nodig.
Het punt wat Servor misschien ietwat hard probeert duidelijk te maken is dat dit al héel vaak besproken is in dit topic en ook in alle voorgaande delen. :) Die informatie was goed te vinden via de zoekfunctie bijvoorbeeld.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het startmenu kun je bijvoorbeeld aanpassen zodat menu-items als mijn documenten, configuratie meteen uitklappen. De duur van het uitklappen is volgens mij een standaard die je ergens zou moeten kunnen verkorten. Dat deed ik bijv. met TweakXP Pro.

Is er een manier om de "uitklap-duur" zelf in te stelllen in Vista, zonder een dergelijk programma?

Want 3 seconden wachten op een uitklap (ongeacht of dit al eerder gebeurd is, of het menu lijstje lang of kort is) vind ik irritant lang; wat mij betreft moet deze meteen uitklappen, zonder vertraging.

Alvast hartelijk dank voor jullie tips / hulp! MARVIC NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Wat is dit :D :D
nForce 430/410/405/400 with Integrated Graphics- Windows Vista 32-Bit

Version: 15.00G
Release Date: February 5, 2007
WHQL Certified

English
File Size: 69.2 MB

Downloads
» Primary Download Site «

Release Notes

* WHQL driver package for nForce 430/410/405/400 with Integrated Graphics motherboards.

Windows Vista-x86 Driver Versions

* Ethernet Driver (v65.55) WHQL
* SMBus Driver (v4.60) WHQL
* Installer (v5.40)
* IDE SataRAID Driver (v9.31) WHQL
* IDE SataIDE Driver (v9.31) WHQL
* RAIDTOOL Application (v9.31)
* SMU (v1.23) WHQL
* Display Driver (v97.54) WHQL
Oftewel, Vista drivers!! :)

Hier is de pagina: http://www.nvidia.com/obj...f4_winvista32_15.00G.html

Of ze werken op andere platforms (nForce3 250 en co.) ga ik zo testen ;)

Ik heb de driver nu handmatig op een nForce4 chipset geinstalleerd, en ik bemerk een zeeerrrr duidelijk snelheidsverschil! Opstarten is nu binnen no-time gebeurd en spelletjes ed lopen veeel beter dan voorheen!

Dit is een absolute aanrader!!

[ Voor 13% gewijzigd door Jassy op 06-02-2007 11:05 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:02:
Tot nu toe vista prachtig lopen op me p4 2.4/ati9700/768intern. Maar krijg ondanks dat ik de laatste ati drivers (ATi Catalyst 7.1 voor Windows Vista) gebruik het spel Quake3 alleen in een klein beeld goed. Quake4 is helemaal niet te spelen want ook dat blijft bijna helemaal zwart? Er staat bij de info over die drivers dat het open gl ondersteund maar bij de instellingen van het ccc kan ik daar niets over vinden?

Ook kan ik geen drivers vinden voor me logitecht 510 en kan dus me 2 duimknoppen niet gebruiken. En als laatste wou ik melden dat me pc als hij een tijdje aanstaat een soort geluid maakt alsof hij ineens uit slaat? Hij blijft wel gewoon werken maar het klinkt net alsof hij zichzelf uitschakeld? En nog een vraagje/opmerking. Heb vision masters pro 450 hier staan maar op meer als 75hrz krijg ik die dingen niet. Nu zal er vast wel iemand gaan zeggen dat je het verschil niet ziet:) Maar geloof me als je die altijd op 120hrz heb staan krijg je er toch lichtelijk hoofdpijn van.
Ik heb hier een OEM Ultimate draaien op een 3800+ X2/1 Gig/XFX 7900GT/Logitech mx518.

Alles draait als een zonnetje tot zover, heb vrijwel geen driver hoeven installeren :*)
De muis deed alle basisinstellingen (zoals duimknoppen etc.) al standaard goed instellen.
Voor de dpi-instellingen van de muis heb ik de laatste software gedownload en werkt perfect.
http://www.logitech.com/i...CRID=1792,contentid=10231
(Zie alleen net dat er voor jou mx510 nog geen update voor Vista bij staat.. :/ )

Heb verder hier ook die IIYAMA Vision Master Pro 450 aangesloten op een 7900 GT.
Ook standaard Vistadrivers gebruikt en ik kan hier gewoon tot 120 150 Hz selecteren op 1152 x 864 x 32 (weet 't, rare resolutie..)
Zag net dat ik sinds Vista opeens een optie tot 150 Hz erbij heb staan, niet getest maar op XP nog nooit gezien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
Ik heb hier mijn Vista al een paar keer flink om zeep geholpen (lees compleet laten vastlopen).
Ben aan het proberen om de software die ik onder XP draaide ook op Vista te gebruiken.

Tot nu is MirandaIM de grootste bottleneck. Zorgt 4/5 keer dat Vista compleet bevriest. Heb verschillende nightlies en de paar laatste stables geprobeerd.

Verder moet ik zeggen dat de eyecandy prima is en de snelheid ook OK.

Tot slot vind ik de overkill aan verschillende de icoontjes/opties in je control panel nog wel de grootste ergernis.

Ik ga nog weer eens verder ontdekken!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemon tools werkte hier eerst ook goed, maar na het upgraden van business naar Ultimate geeft hij een bsod bij het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:53:
[...]
Ik heb hier een OEM Ultimate draaien op een 3800+ X2/1 Gig/XFX 7900GT/Logitech mx518.
Je hebt zeker de Engelse versie? Heb zelf de Vista Ultimate OEM x64 NL al een week in de bestelling staan, maar hij is nog nergens geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
yonexfreak schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:38:
mooi ook Novell heeft een client beschikbaar voor Vista ofwel *start VMware*
ben benieuwd naar mn Novell<->Vista ervaringen op mn laptop :)

Vista Client
http://download.novell.co...y.jsp?buildid=yIEJzwGwlu0
_/-\o_ werkt prima! alleen NDPS zit er nog niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik ben heel even de weg kwijt hoor, welke drivers moet je nu hebben voor een 7600GT GeForce en zijn dat nu fatsoenlijke of niet? Zijn de 9xxxx drivers nu uitontwikkeld en 'moet' je de 10xxx drivers hebben? Kan iemand het voor me samenvatten in een paar zinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 14-08 22:28
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:33:
Ik ben heel even de weg kwijt hoor, welke drivers moet je nu hebben voor een 7600GT GeForce en zijn dat nu fatsoenlijke of niet? Zijn de 9xxxx drivers nu uitontwikkeld en 'moet' je de 10xxx drivers hebben? Kan iemand het voor me samenvatten in een paar zinnen?
Ik heb zelf ook een 7600GT, en gewoon de drivers van NVidia gepakt welke je krijgt op het moment dat je het hele menuutje afgaat. Werkt perfect.

Edit:

Betreft deze versie:
ForceWare Release 95
Version: 97.46
Release Date: January 5, 2007
WHQL Driver

[ Voor 10% gewijzigd door Upper op 06-02-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Upper schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Ik heb zelf ook een 7600GT, en gewoon de drivers van NVidia gepakt welke je krijgt op het moment dat je het hele menuutje afgaat. Werkt perfect.

Edit:

Betreft deze versie:
ForceWare Release 95
Version: 97.46
Release Date: January 5, 2007
WHQL Driver
Goede (xp vergelijkbare) game performance dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Laatst online: 14-08 22:28
Moet eerlijk bekennen dat ik er geen spelletjes op speel. PC wordt puur als MCE gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ah okay.

Iemand anders die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ineens zijn m'n CD en DVD station verdwenen uit Vista! In apparaatbeheer ook niet terug te vinden. Hoe krijg ik ze terug :S Het wordt steeds gekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:43:
[...]

Goede (xp vergelijkbare) game performance dus?
Ik heb de nieuwste geinstalleerd de nVidia-ForceWare-100.59-beta, heb dan alleen nog maar rainbow six vegas en half life 2 gespeeld, en die draaien gewoon goed, battlefield2 2141 ofzoiets is een ramp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met een Nederlandse Ultimate hier al updates binnen gekregen? Ik bedoel Ultimate Extra's? Eerder had ik een minder legale versie draaien (kijk graag eerst de kat uit de boom) dus dacht dat het daar aan lag maar inmiddels heb ik een legale draaien en nog steeds geen ultimate updates :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:46:
Heeft iemand met een Nederlandse Ultimate hier al updates binnen gekregen? Ik bedoel Ultimate Extra's? Eerder had ik een minder legale versie draaien (kijk graag eerst de kat uit de boom) dus dacht dat het daar aan lag maar inmiddels heb ik een legale draaien en nog steeds geen ultimate updates :?
Installeer het engelse taalpakket eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
harryvos schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Ik heb de nieuwste geinstalleerd de nVidia-ForceWare-100.59-beta, heb dan alleen nog maar rainbow six vegas en half life 2 gespeeld, en die draaien gewoon goed, battlefield2 2141 ofzoiets is een ramp bij mij.
Okay, maar dat zijn dus weer de 100.59 drivers. Waarom zou ik die moeten hebben ipv de 9-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 15:23
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:23:
  • Acronis True Image werkt niet helemaal lekker. Ik wilde het terugzetten van een schijfimage testen, waarna ik bij het opstarten de melding kreeg dat er een bug in de kernel geconstateerd was.
Als je een JMicron IDE-controller voor je CD-ROM op je moederbord hebt, moet je die uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
  • Laatst online: 03-09 15:23
lfjn schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:53:
Ik heb het Mobiele Apparaat Centrum geinstalleerd en syncen met m'n mobiele telefoon werkt nu OK.
Maar ik wil nu ook een map op mijn USB-stick syncen met een map op de PC: krijg het niet voor elkaar. Iemand?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Hier die Drivers ook geinstalleerd op een nforce4 en is idd stukken sneller nu.
Programma's en games nu helemaal perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken die drivers ook gewoon op Nforce 4 Ultra (AMD Series) moederbord.
Want als ik op Nforce4 AMD series druk op Nvidia site staan deze drivers daar nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vraagje: Ik weet inmiddels wat ReadyBoost is en denk eraan om zo'n USB-stick van 1.0 of 2.0 GB te gaan aanschaffen.

Maar is het nou écht zo dat je je werkgeheugen dan met 1 óf 2 GB uitbreidt? Lijkt me namelijk niet zo. Kan nergens de theoretische winst vinden. Of het nou echt stukken sneller werkt etc.

Heb nu 1GB (2x 512MB) werkgeheugen, maar sneller is altijd fijn! En goedkoper als normaal werkgeheugen voor mijn notebook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Danielson schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:49:
[...]

Installeer het engelse taalpakket eens ;)
Dus als ik extra's wil hebben moet ik eerst het Engelse taalpakket installeren? :S
Slaat toch nergens op?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:20:

Maar is het nou écht zo dat je je werkgeheugen dan met 1 óf 2 GB uitbreidt?
Nee.
Lijkt me namelijk niet zo. Kan nergens de theoretische winst vinden. Of het nou echt stukken sneller werkt etc.
Ik heb er een goedkoop 1 GB Sandisk stickje voor gekocht, onder het mom, baat het niet schaadt het niet en ik merk er eigenlijk weinig van. Maar ik voorspel wel een hausse aan Readyboost (r) (c) Certified USB Sticks de komende maanden. Achja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
MichaelK1985 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:20:
[...]

Dus als ik extra's wil hebben moet ik eerst het Engelse taalpakket installeren? :S
Slaat toch nergens op?
Nee, er zijn simpelweg nog geen Nederlandse extra's.

(imho nog steeds de reden om geen NL OS te kopen - je bent altijd de sjaak met updates e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

maar ik als ik hem installeer ( engels taalpakket ) en ik gebruik Nederlands, krijg ik dan wel de engelse extra's? :S:S:S:S:S

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:15:
[...]

Want als ik op Nforce4 AMD series druk op Nvidia site staan deze drivers daar nog niet bij.
Sorry vergeten erbij tevermelden op een AMD nforce4 chip geinstalled ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:23:

Ik heb er een goedkoop 1 GB Sandisk stickje voor gekocht, onder het mom, baat het niet schaadt het niet en ik merk er eigenlijk weinig van. Maar ik voorspel wel een hausse aan Readyboost (r) (c) Certified USB Sticks de komende maanden. Achja.
Hmmz, inderdaad. MyCom verkoopt Apacer USB-sticks ReadyBoost Certified 1GB en 2GB. Zal wel eens vragen wat ze er daar van vinden. Als ze eerlijk zijn dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Het idee van Readyboost is goed hoor, ook technisch gezien, begrijp me niet verkeerd, alleen is het nog te onduidelijk op dit moment: wat zijn de effecten, wanneer heb ik er profijt van, wanneer niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
TrailBlazer schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:33:
van het weekend even op de nieuwe pc van mijn vader met vista mogen werken. Ik kan niet zeggen dat het een verademing was. Een hoop dingen op een andere plek dan ik verwachte. Een share aanmaken om snel wat files te kopieren wilde niet. ....
Dit krijg ik inderdaad ook niet voor elkaar. Weet iemand hoe je het netwerk zo in kan stellen dat je de andere pc's in je overzicht krijgt? Ik heb een tweede pc (Xp) waar ik bestande naar toe wil sturen, maar ik krijg deze maar niet zichtbaar in het netwerk, terwijl er wel share's open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:45:
Het idee van Readyboost is goed hoor, ook technisch gezien, begrijp me niet verkeerd, alleen is het nog te onduidelijk op dit moment: wat zijn de effecten, wanneer heb ik er profijt van, wanneer niet, etc.
Hmmz, anders maar even 1GB halen bij MyCom.

Iemand een idee waar ik die blauwe iconen kan vinden, die gebruikt worden in de Persoonlijke Map. Als ik nu een nieuwe map aanmaak, krijg ik gele iconen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MichaelK1985 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:25:
maar ik als ik hem installeer ( engels taalpakket ) en ik gebruik Nederlands, krijg ik dan wel de engelse extra's? :S:S:S:S:S
Nee doh. Als je Engels taalpakket installeert en het ook daadwerkelijk gebruikt, kun je de extra's blijkbaar al wel krijgen. Op de Nederlandse versie van de extra's zul je gewoon nog even moeten wachten..

offtopic:
de : S smiley werkt hier niet als je em X keer achter elkaar gebruikt, en één keer is sowieso wel genoeg

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 06-02-2007 13:53 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 23-06 15:15
Informatie over readyboost vind je hier:
http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2917&p=5
Inclusief allerlei benchmarks.

Hele artikel is overigens wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:15:
[...]

Ja, lopen op alle nForcebordjes! Hier op een nForce4 AMD en een nForce3 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
wolkje schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:52:
[...]
Nee doh. Als je Engels taalpakket installeert en het ook daadwerkelijk gebruikt, kun je de extra's blijkbaar al wel krijgen. Op de Nederlandse versie van de extra's zul je gewoon nog even moeten wachten..
Ik zou toch zweren dat ik de extra's heb geïnstalleerd terwijl ik alleen het Engelse taalpakket heb geïnstalleerd (Nederlandse nog steeds actief). De geïnstalleerde extra's zijn wel in het Engels, waaronder een pokerspel volgens mij.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam toevallig bij de Microsoft Blogs dit tegen, wilde het jullie niet onthouden.
(weet niet wat het is, zit momenteel niet achter Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels kan ik bevestigen dat de Ultimate Updates beschikbaar zijn wanneer je het Engelse taalpakket hebt geinstalleerd. Je hoeft hem vervolgens niet actief te hebben als hij er maar op staat.

Heb nu eindelijk Poker >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:37:
Kwam toevallig bij de Microsoft Blogs dit tegen, wilde het jullie niet onthouden.
(weet niet wat het is, zit momenteel niet achter Vista)
Ik neem aan dat je het over de Microsoft Experience en Ink Experience Packs hebt? Ben ook benieuwd! (zit achter XP nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP om afsluitknop Vista te veranderen.
- ga naar configuratiescherm
- klik op hardware en geluiden
- klik op energiebeheer
- klik op 'de schema-instellingen wijzigen' onder het door jou gekozen schema, (Er zijn 3 schema's. Het schema dat aangevinkt staat daarvan moet je de schema-instellingen wizjigen)
- klik op 'geavanceerde energie-instellingen' wijzigen.
- klik dan in het menu dat verschijnt op het plusje dat voor 'Aan/uit-knoppen en deksel staat.
- klik dan op het plusje dat voor 'Aan/uit-knop van menu Start' staat.
- je kunt nu bepalen of je de knop wilt veranderen in afsluiten, slaapstand of sluimerstand.

Je hoeft dan in ieder geval niet op het pijltje naast die 2 grotere knoppen te drukken om de pc af te sluiten.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
MichaelK1985 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:25:
Ja..dan wel :)
wolkje schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:52:
[...]

offtopic:
de : S smiley werkt hier niet als je em X keer achter elkaar gebruikt, en één keer is sowieso wel genoeg
ff zoeken doet wonderen ;) dit is laatst ook al gevraagd (vorige week als ik het goed heb) enneh..het installeren van het Engelse taalpakket is voldoende :+
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:50:
[...]

Ik neem aan dat je het over de Microsoft Experience en Ink Experience Packs hebt? Ben ook benieuwd! (zit achter XP nu)
Ik zit wel achter Vista :+ en ga ze nu even installeren...

[ Voor 68% gewijzigd door TheVMaster op 06-02-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:53:
[...]

Alles draait als een zonnetje tot zover, heb vrijwel geen driver hoeven installeren :*)
De muis deed alle basisinstellingen (zoals duimknoppen etc.) al standaard goed instellen.
Voor de dpi-instellingen van de muis heb ik de laatste software gedownload en werkt perfect.
http://www.logitech.com/i...CRID=1792,contentid=10231
(Zie alleen net dat er voor jou mx510 nog geen update voor Vista bij staat.. :/ )

Heb verder hier ook die IIYAMA Vision Master Pro 450 aangesloten op een 7900 GT.
Ook standaard Vistadrivers gebruikt en ik kan hier gewoon tot 120 150 Hz selecteren op 1152 x 864 x 32 (weet 't, rare resolutie..)
Zag net dat ik sinds Vista opeens een optie tot 150 Hz erbij heb staan, niet getest maar op XP nog nooit gezien.)
Ok die muis doet het wel maar kan die knoppen dus niet instellen. Staat nu standaard op +back en dat is lastig aangezien ik vrij vaak teamspeak heb aanstaan en aan het surfen ben:) Zou graag van jou even weten welke versie drivers jij dan gebruikt want dan ga ik daarna op zoek want ik kom niet hoger als 75hrz. Jij heb trouwens wel opties voor open gl bij je instellingen? Want waarom Q3/Q4 het nou niet doen begrijp ik ook niet ? Voor de rest geen klagen hoor al me programma's doen het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:52:

Ik zit wel achter Vista :+ en ga ze nu even installeren...
EN en en? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:10:
Het startmenu kun je bijvoorbeeld aanpassen zodat menu-items als mijn documenten, configuratie meteen uitklappen. De duur van het uitklappen is volgens mij een standaard die je ergens zou moeten kunnen verkorten. Dat deed ik bijv. met TweakXP Pro.

Is er een manier om de "uitklap-duur" zelf in te stelllen in Vista, zonder een dergelijk programma?

Want 3 seconden wachten op een uitklap (ongeacht of dit al eerder gebeurd is, of het menu lijstje lang of kort is) vind ik irritant lang; wat mij betreft moet deze meteen uitklappen, zonder vertraging.

Alvast hartelijk dank voor jullie tips / hulp! MARVIC NL
je kan toch gewoon klikken? ik denk dat die timeout dan ook de vertraging op "alle programma's" regelt, en die wil je toch niet onmiddelijk uitgeklapt zien... dan kan je nooit op hogerliggende iconen klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

TheVMaster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:52:
ff zoeken doet wonderen ;) dit is laatst ook al gevraagd (vorige week als ik het goed heb) enneh..het installeren van het Engelse taalpakket is voldoende :+
Dat zou wel kunnen maar dat moet je tegen hem zeggen, en niet tegen mij :P Hij was te lui om het op te zoeken dus ik nam het schot voor open doel. Dat dan achteraf blijkt dat het zelfs werkt als je alleen het Engelse taalpakket installeert maar niet activeert is alleen maar mooi meegenomen. Hoe dan ook werken de extra's na installatie van het Engelse taalpakket, en dat was wat hij wilde weten. :)

Iemand trouwens last van het volgende probleempje onder Vista?
Bij het openen van een foto in preview mode met Windows Photo Gallery, blijft het scherm leeg en na een tijdje, of bij het gaan naar een andere foto (met de pijltjes onderaan) krijg ik de melding dat het plaatje niet geladen kan worden, mogelijk door gebrek aan geheugen of gebrek aan schijfruimte. En geen van beide situaties is van toepassing. Overigens werkt de gallery zélf wel, het gaat puur om de previews in een dus wat groter scherm. Er zijn op de Vista nieuwsgroepen meer mensen met hetzelfde probleem, alleen niemand heeft nog een oplossing :)
Disclaimer: Als dit té technisch is, never mind, dan open ik er binnenkort wel een topique over 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayco schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:15:[...] je kan toch gewoon klikken? ik denk dat die timeout dan ook de vertraging op "alle programma's" regelt, en die wil je toch niet onmiddelijk uitgeklapt zien... dan kan je nooit op hogerliggende iconen klikken...
die vertraging is er dus ook bij klikken ;) Ik heb het dus niet over de programma's (START menu links) maar over de uitklap aan de rechterkant (van START) met mijn documenten, mijn computer, configuratiescherm; dan is het juist handig dat als een mouse-over of klik de uitvouw naar rechts meteen toont. In TweakXP kon je het aantal seconden dat een dergelijk uitklap verscheen instellen. Nu vind ik dit te lang duren :-)

Ben ik trouwens de enige die het startmenu voor programma's een stuk minder overzichtelijk vindt zo "gepropt"? Het "er dooheen glijden" in XP ging veel sneller of zie ik iets handigers over het hoofd (ziet dit ook in IE7, maar je nu in je favorieten meer moet klikken dan ooit...)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:43:

Ben ik trouwens de enige die het startmenu voor programma's een stuk minder overzichtelijk vindt zo "gepropt"? Het "er dooheen glijden" in XP ging veel sneller of zie ik iets handigers over het hoofd (ziet dit ook in IE7, maar je nu in je favorieten meer moet klikken dan ooit...)
Ik druk altijd op de Windows toets en begin met tikken als ik in m'n start menu iets moet hebben. Lang leve de index!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:48:
[...]

Ik druk altijd op de Windows toets en begin met tikken als ik in m'n start menu iets moet hebben. Lang leve de index!
Inderdaad, gebruik nu sinds de RTM vista, op m'n werk zitten we nog met Win2k... en dan mis deze funtionaliteit enorm! :)

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
DiEPVRiESKiP schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:52:
[...]

Inderdaad, gebruik nu sinds de RTM vista, op m'n werk zitten we nog met Win2k... en dan mis deze funtionaliteit enorm! :)
Wat mij betreft één van dé functies in Vista. Het mooie is ook dat het gewoon óveral werkt. En ook tussen van alles: als ik een mailtje zoek waarin mijn serial van Acronis sta, tik ik gewoon op de Windows toets en begin Acronis te typen.. I-de-aal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:05
inXs schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:32:
[...]

AutoCaD 2006 zou ik niet weten, 2007 werkt perfect bij mij. Draai hem wel in administrator mode zeg maar.

Sketchup blijft bij mij alleen maar hangen, zowel 5.0 als 6.0.. Daar baal ik dus wel een beetje van aangezien ik het eigenlijk wel nodig heb, dus als iemand een oplossing heeft graag.
heb het al eens eerder gezegd, maar sketchup kun je starten door de compatibiliteitsmodus op windows95 te zetten.
althans, het werkt bij mij zo...

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Oh okay, dus het zijn Experience Packs álleen maar voor Tablet PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb zojuist ook Battlefield 2 probleemloos op Vista kunnen spelen met een GF6600GT! Net zoals vroeger onder XP!

Een pagina terug staat de Chipsetdriver voor nVidia borden die dit mogelijk maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Heeft iemand Flash al aan de praat gekregen onder de x64-versie?
Ik krijg steeds een melding "Allow Flash?", maar als ik dan op Allow klik installeert hij niet. Was onder XP-x64 ook al zo, maar had wel gedacht dat er inmiddels een 64-bits client zou zijn... :/

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
op mijn XP-x64 installatie maakte ik voor flash gebruik van de 32 bits IE die kon Flash wel aan. Weet alleen niet of Vista dat ook heeft een 32 en 64 bit IE, Ben nu niet thuis dus kan het niet nakijken.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mapjes in de "je naam" map zijn naar mijn mening heel erg mooi...

Nu wil ik graag nog wat mappen er bij maken maar wil dat ze ook zo'n mooi mapje krijgen. Iemand suggesties? (ik bedoel die doorschijnende blauwe mapjes)

Ze staan niet bij eigenschappen > aanpassen > ander pictogram....maar waar dan wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Volgens windows help:

De aanbevolen hoeveelheid geheugen die voor ReadyBoost-versnelling moet worden gebruikt is een- tot driemaal de hoeveelheid RAM-geheugen (Random Access Memory) die op de computer is geïnstalleerd. Bijvoorbeeld: als de computer 512 MB RAM-geheugen heeft en u een USB-flashstation van 4 GB aansluit, krijgt u de beste prestatieverbetering als u van 512 MB tot 1,5 GB van dit station reserveert voor ReadyBoost-versnelling.

Dus als je al 2 gig in je computer hebt, zou je eigenlijk pas vanaf een 2gig stickje er wat aan hebben. Dus zinloos voor veelgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
wrcveen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:04:
[...]

Volgens windows help:

De aanbevolen hoeveelheid geheugen die voor ReadyBoost-versnelling moet worden gebruikt is een- tot driemaal de hoeveelheid RAM-geheugen (Random Access Memory) die op de computer is geïnstalleerd. Bijvoorbeeld: als de computer 512 MB RAM-geheugen heeft en u een USB-flashstation van 4 GB aansluit, krijgt u de beste prestatieverbetering als u van 512 MB tot 1,5 GB van dit station reserveert voor ReadyBoost-versnelling.

Dus als je al 2 gig in je computer hebt, zou je eigenlijk pas vanaf een 2gig stickje er wat aan hebben. Dus zinloos voor veelgebruikers.
dat wordt dan een 4GB stickie halen fzo :P ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Servor schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:53:
Ah okay.

Iemand anders die dit weet?
In mijn geval (vista 64bit , amd2400+ , 1gb , nvidia 7800gs) werkt het meeste prima maar World of Warcraft is zo ongeveer niet aan de praat te krijgen hier.
met de Nvidia onspeelbaar door graphic tearing , workaround door opengl te gebruiken maar dan zakt mijn framerate naar 14fps, met een ati 1650pro gaat het min of meer maar fps zit tussen de 20-25 dus nog steeds verre van ideaal.
Voor nu geen zin om verder te zoeken aangezien er van de week toch een nieuwe pc komt dus ik ga nog maar weer even naar XP want ik speel eigenlijk alleen World of Warcraft op mijn pc ;(

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wel een beetje logisch he :)

De functionaliteit in het Pack is juist gemaakt om met een Tablet PC te gebruiken. Met je muis heeft het allemaal minder zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:59:
[...]

Wel een beetje logisch he :)

De functionaliteit in het Pack is juist gemaakt om met een Tablet PC te gebruiken. Met je muis heeft het allemaal minder zin :)
:+ Ach...men had allemaal geen Vista ;) en ik verveelde me dus dacht laat ik het eens ff gaan 'testen'. Had niet gelezen dat er stond 'for Vista Tablet PC only' en toen dacht dan maar screenshot online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Ik heb gehoord dat je met de OEM versie je windows maar een beperkt aantal keren kunt activeren. Maar over hoeveel keer hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDukemaster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:19:
Ik heb gehoord dat je met de OEM versie je windows maar een beperkt aantal keren kunt activeren. Maar over hoeveel keer hebben we het dan?
Daar is zelfs een hele topic over.. Zoek zelf even voordat je wat vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Hoe zit het met het installeren van Vista op een laptop met op papier 512mb intern geheugen, maar dankzij de 32mb shared videokaart-geheugen is dit in de praktijk 480mb. Hoort Vista dan wel te installeren?

Waarom ik dit vraag? Omdat de Vista Advisor-tool die je van de Microsoft-site kan downloaden, aangeeft dat die betreffende laptop 512mb intern geheugen heeft en Vista hierop kan worden geinstalleerd.

Echter haakt de setup bij 48% af omdat de welbekende 0x80070241-foutmelding opduikt.

Ik gebruik de dvd met Vista die ik ook succesvol op mijn eigen pc en een andere laptop kon installeren. Dus een fout in de ISO-file, zoals veel mensen met dit problemen hebben, zou voor mij niet gelden lijkt me. Dan zou ie die foutmelding ook op mijn eigen pc moeten tonen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:30:
Die mapjes in de "je naam" map zijn naar mijn mening heel erg mooi...

Nu wil ik graag nog wat mappen er bij maken maar wil dat ze ook zo'n mooi mapje krijgen. Iemand suggesties? (ik bedoel die doorschijnende blauwe mapjes)

Ze staan niet bij eigenschappen > aanpassen > ander pictogram....maar waar dan wel???
Als locatie van het pictogrammen bestand C:\Windows\system32\imageres.dll opgeven ipv %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 15:12
inXs schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:32:
[...]

AutoCaD 2006 zou ik niet weten, 2007 werkt perfect bij mij. Draai hem wel in administrator mode zeg maar.

Sketchup blijft bij mij alleen maar hangen, zowel 5.0 als 6.0.. Daar baal ik dus wel een beetje van aangezien ik het eigenlijk wel nodig heb, dus als iemand een oplossing heeft graag.
Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat ik op safe ga spelen en om te beginnen een dual-boot ga installeren.
Dan kan ik mezelf ook een overgangsperiode gunnen om af te kicken van XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDukemaster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:19:
1x via het internet... dus als hij de eerste keer geinstalleerd is. Daarna moet je MS bellen om te reactiveren. Heb ik vandaag aan de hand gehad. Ik had Vista OEM op een grotere partitie herinstalled en het activatiescherm gaf de melding dat de code al in gebruik was en dat ik moest bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:18
Eindelijk! Verschillende drivers van Nvidia voor Vista (oa nForce 4). http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:19:
[...]

Als locatie van het pictogrammen bestand C:\Windows\system32\imageres.dll opgeven ipv %SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
Super! Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:32:
[...]

1x via het internet... dus als hij de eerste keer geinstalleerd is. Daarna moet je MS bellen om te reactiveren. Heb ik vandaag aan de hand gehad. Ik had Vista OEM op een grotere partitie herinstalled en het activatiescherm gaf de melding dat de code al in gebruik was en dat ik moest bellen.
Ik heb hier al drie keer geactiveerd, zonder problemen.

De nieuwste setpoint drivers hebben mijn G5 probleem opgelost trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
MelvinB schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:51:
Hoe zit het met het installeren van Vista op een laptop met op papier 512mb intern geheugen, maar dankzij de 32mb shared videokaart-geheugen is dit in de praktijk 480mb. Hoort Vista dan wel te installeren?
ik heb een 64mb shared kaartje en 1gig geheugen. Aero draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
wrcveen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:43:
[...]

ik heb een 64mb shared kaartje en 1gig geheugen. Aero draait prima.
Oke, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. ;)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Erasmus MDCC schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:41:
Eindelijk! Verschillende drivers van Nvidia voor Vista (oa nForce 4). http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Ik kom op een lege pagina :(

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp -> Platform / nForce Drivers -> nForce4 Series AMD -> Windows Vista 32-bit -> Go: http://www.nvidia.com/obj...amd_winvista32_15.00.html :(

edit:

64-bit pagina werkte wel, in de download link ff 64 vervangen door 32 et voila: http://us.download.nvidia...32_15.00_english_whql.exe :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Chimera op 06-02-2007 22:19 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Lees de Vista FAQ

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.