[Discussie] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 11]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een paar dagen met Vista zitten spelen; tot nu toe ben ik redelijk tevreden.
Waar ik echter tegenaanloop is het volgende:

- sommige programma's krijg ik niet aan de gang, zoals Daemon Tools (ik kan 'm niet weervinden in de programma-map, maar ik heb 'm wel degelijk geinstalleerd :? )
- ik mis de wizard webpublicaties, waarmee ik in XP heel simpel foto's in gallery2 kon zetten. overal gezocht, maar schijnt er niet in te zitten. Jammer, want de fotogalerie ziet er mooi, simpel en toch uitgebreid uit! Iemand enig idee of er een alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
koelkast schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:56:
Ik heb een paar dagen met Vista zitten spelen; tot nu toe ben ik redelijk tevreden.
Waar ik echter tegenaanloop is het volgende:

- sommige programma's krijg ik niet aan de gang, zoals Daemon Tools (ik kan 'm niet weervinden in de programma-map, maar ik heb 'm wel degelijk geinstalleerd :? )
- ik mis de wizard webpublicaties, waarmee ik in XP heel simpel foto's in gallery2 kon zetten. overal gezocht, maar schijnt er niet in te zitten. Jammer, want de fotogalerie ziet er mooi, simpel en toch uitgebreid uit! Iemand enig idee of er een alternatief is?
Vreemd hier draait Daemon-Tools wel goed.
Na het rebooten van de installatie heb je de installer wel afgerond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Zit er ergens in vista een teller voor de acuutijd van een laptop of niet? ik heb namelijk wel een gadget op het bureaublad ervoor maar die blijft staan op 0:00 remaining. Ook al is hij 100% vol.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels weer terug naar XP, erg jammer. Ach, binnenkort maar weer proberen als mijn probleem opgelost is. Heb er weinig mee kunnen spelen aangezien ik bij de installatie al tegen problemen aanliep.
Namelijk: in geen een browser en onder verschillende firewalls/avscanners krijg ik met geen mogelijkheid websites van google/microsoft/symantec etc open. Netwerkinstellingen word ik ook niet wijzer van.

Ip6v6?? Kan iemand uitlegen wat dat is, want daarbij stond beperkt oid.

Het werkte kwa snelheid lekker en het zag er ook zeer fraai uit. Van dat user account werd ik wel helemaal gestoord, wat ik ervan begrepen heb is dat het malware e.d. tegen moet houden. Zeker als je zelf administrator bent.

Iemand nog wat toe te voegen aan mijn probleeem, inmidddels ook een eigen topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Wauw! Net weer een WOW-moment. (hehe, ik doe lekker mee in die MS-hype he?)
Had m'n Xbox 360 aan. Gelijk in Vista een popup, en even later zit je gewoon lekker foto's te kijken op je tv. Nu nog divx. Anyone kant en klaar oplossing daarvoor?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:26
Iemand enig idee hoe ik de flashplayer van Adobe aan de praat krijg? Ik kan m downloaden wat ik wel en installeren wat ik wil maar elke keer als ik een bepaalde site bezoek waar Flashplayer 7 of hoger voor nodig heb krijg ik m niet te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSD1982 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:46:
Iemand enig idee hoe ik de flasplayer van Adobe aan de praat krijg? Ik kan m downloaden wat ik wel en installeren wat ik wil maar elke keer als ik een bepaalde site bezoek waar Flashplayer 7 of hoger voor nodig heb krijg ik m niet te zien?
Soortgelijk probleem had ik laatst ook (kon bijv. geen filmpjes op YouTube zien). Ik heb toen hier de "Windows Flash Player 9 ActiveX control content debugger (for IE)" gedownload. Ding gedraaid, en daarna werkte alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Super! Hij werkt nu ook:)
geeft wel een foutmelding bij installeren die moest ik negeren nu werkt het weer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:45:
Had m'n Xbox 360 aan. Gelijk in Vista een popup, en even later zit je gewoon lekker foto's te kijken op je tv.
Kan je eigenlijk ook meer dan foto's bekijken? Video bestandje op de pc of internet tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hallo,

Ik gebruik Vista nu 2 dagen en het werkt lekker alleen op 2 super irritanten dingen!

Het eerste, sinds vandaag werkt Firefox niet meer, hij kan een software update niet uitvoeren, hebben meer mensen hier last van? Ik heb firefox al gedeinstalleerd maar dit helpt niet.

Nu het grote probleem, bij gvd alle programma's, iedere actie moet ik toestemming geven. Dit is gewoon super irritant, bij iedere install, ik kan niet eens firefox of winamp opstarten zonder toestemming te geven. Ik heb Vista geinstalleerd en 1 gebruiker opgegeven, dat ben ik zelf. Ik gebruik geen wachtwoord. Verder heb ik firefox al bij standaardprogramma's toegevoegd maar dit mocht niet baten. Verder bij eigenschappen --> compatibiliteit --> al aangegeven dat dit programma door de admin wordt uitgevoerd maar nog komt die stomme meldinge over toestemming geven!

Ik werk trouwens met Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
RSD1982 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:46:
Iemand enig idee hoe ik de flashplayer van Adobe aan de praat krijg? Ik kan m downloaden wat ik wel en installeren wat ik wil maar elke keer als ik een bepaalde site bezoek waar Flashplayer 7 of hoger voor nodig heb krijg ik m niet te zien?
Ik heb hetzelfde programma icm Firefox. Ik download hem maar werken ho maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:11:
Nu het grote probleem, bij gvd alle programma's, iedere actie moet ik toestemming geven. Dit is gewoon super irritant, bij iedere install, ik kan niet eens firefox of winamp opstarten zonder toestemming te geven. Ik heb Vista geinstalleerd en 1 gebruiker opgegeven, dat ben ik zelf. Ik gebruik geen wachtwoord.
Configuratiescherm -> (Klassieke weergave) -> Gebruikersaccounts -> Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen -> Uitvinken -> OK

En tata, probleem opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Even rebooten maar echt super bedankt! Welke leuke gadgets gebruiken jullie?

Ik at the moment

Weer
Tijd
Notitie
Kalender
Slide - show
Valuta
Processor

Is het ook zo dat Vista meer dan XP van je cpu verwacht?

ps: Welke score hebben jullie voor Vista, ik heb 4.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55
Vind zelf driveinfo 1.0.0 wel een handige gadget, en gebruik ook nog battery 1.0.1.0.
Mijn score is 1.0 :Y)

Hebben meer mensen last dat eens in de zoveel dagen alle favorieten in IE, en ook de items in 'all programs' automatisch gesorteerd wordt op naam :? Beetje irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Versteegrob schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:11:
Hallo,

Ik gebruik Vista nu 2 dagen en het werkt lekker alleen op 2 super irritanten dingen!

Het eerste, sinds vandaag werkt Firefox niet meer, hij kan een software update niet uitvoeren, hebben meer mensen hier last van? Ik heb firefox al gedeinstalleerd maar dit helpt niet.

Nu het grote probleem, bij gvd alle programma's, iedere actie moet ik toestemming geven. Dit is gewoon super irritant, bij iedere install, ik kan niet eens firefox of winamp opstarten zonder toestemming te geven. Ik heb Vista geinstalleerd en 1 gebruiker opgegeven, dat ben ik zelf. Ik gebruik geen wachtwoord. Verder heb ik firefox al bij standaardprogramma's toegevoegd maar dit mocht niet baten. Verder bij eigenschappen --> compatibiliteit --> al aangegeven dat dit programma door de admin wordt uitgevoerd maar nog komt die stomme meldinge over toestemming geven!

Ik werk trouwens met Home Premium
Dat heet UAC User access control, en het is een beveiliging dus niet miepen, microsoft heeft eindelijk het gelul van malware opgelost hiermee.
Je kan het trouwens uitzetten onder gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

onder XP kon je je verkenner shell uitbreiden met een optie om dus in verkenner ook bij al je mappen te zien hoeveel MB ze zeg maar zijn, is er ook al zo'n functie voor in vista? Of een shell extensie? Zelf vond ik het namelijk best handig.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Versteegrob schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:27:

Ik at the moment

Weer
Tijd
Notitie
Kalender
Slide - show
Valuta
Processor

Is het ook zo dat Vista meer dan XP van je cpu verwacht?

Heb net Internet Radio geinstalled. Helaas wel een beta met een vette banner van die site (Contento ofzo). Maar het principe is wel prima. Zooitje channels van Digitally Imported. En verder kalender, klok, drive info en notitieblokje.

Wat voor score?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Uhh iets met Vista - Ready, als ik mijn pc opstart komt er altijd met scherm met prestatie en ook scoren, en dan staat er bij mij 4.8. Ik heb alles rond de 5/6 maar mijn cpu is nogal sloom. AMD X2 3800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom blijft iedereen maar mauwen over UAC terwijl dit al zo vaak is besproken in de afgelopen 10 topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ah ok. Heb 'n base score van 4.4. Ook cpu als bottleneck.
Heb wel een 5.9 voor m'n harddisk. Ben ik nu stoer? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
wontcachme schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:23:
Zit er ergens in vista een teller voor de acuutijd van een laptop of niet? ik heb namelijk wel een gadget op het bureaublad ervoor maar die blijft staan op 0:00 remaining. Ook al is hij 100% vol.
Ja, Windows mobiliteitscentrum werkt gewoon bij mij, er staat altijd zo een icoontje met een batterij in men systeembalk, en als ik op batterijen werkt dan geeft deze gewoon de tijd aan.Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/got/energie.png
Versteegrob schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:27:
...

Deze was in een vorige topic al door iemand anders gepost, maar omdat hij zo handig is hier nog eens :p. (score van 3,6 op men 1,5jaar oude laptop)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/attica/got/gadget.png
http://gallery.live.com/l...8a5-82f6-4693940e4ab6&l=1

[ Voor 33% gewijzigd door Attixx op 05-02-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen die last hebben van willekeurige artifacts in Vista met een Ati-kaart? Elke keer als bijv. dat UAC-schermpje op-popt dan staat mn scherm even helemaal vol met roze/groen-achtige blokjes. Ook in Windows Mediaplayer zie ik dit bij films als ik met het scherm ga slepen.

Omdat de kaart in XP soms wat vreemd deed (andere symptomen dan dit overigens) heb ik een vermoeden dat mijn kaart kapot is. Ikw eet alleen niet of deze verschijnselen mijn vermoedens moeten bekrachtigen of dat het misschien nog bugs zijn in Vista/Ati-drivers welke niks met de hardware te maken hebben.

Mijn enige vraag is dus: hebben meer mensen last van artifacts/vreemde blokjes op willekeurige momenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
spaceboy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:57:
Nee die heb ik ook dus zo bijzonder is dat geloof ik niet. Ik zit ook met alles boven de 5 maar de CPU een 2,6Ghz P4 met HT blijft hangen op score 4, ach helaas pindakaas voor die index want mijn P4 draait voorlopig nog alles soepel dus die gaat na de zomer pas vervangen worden voor een Core2 Duo maar dan gaat er ook meteen een direct x 10 kaart e.d in dus voorlopig blijft deze nog even staan ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Palomar schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:21:
Zijn er meer mensen die last hebben van willekeurige artifacts in Vista met een Ati-kaart? ...

Mijn enige vraag is dus: hebben meer mensen last van artifacts/vreemde blokjes op willekeurige momenten?
Heb een ATi X700 mobility kaart en nog nooit artifacts gehad.

[ Voor 72% gewijzigd door Attixx op 05-02-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47

aex351

I am the one

Heb een score van 5,5 :) Zou niet weten hoe ik een 5,9 op geheugen kan scoren. Zit nu al met PC6400 CL4

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ikzelf heb een 4,5 met als memory de bottleneck.
Processor (AMD X2 3800+): 4,9
Memory (RAM) (DDR400 4x512): 4,5
Graphics (EN8800GTS): 5,9
Gaming graphics (EN8800GTS): 5,9
Primary hard disk (Maxtor Diamondmax 9 120GB): 5,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:22
Zijn er hier meer mensen die met een Sony Vaio laptop zijn overgestapt van XP naar vista ?
Ik heb namelijk het probleem dat mijn ' FN ' toetsen niet meer werken onder vista, die toetsen zijn namelijk verdomd handig om snel je geluid en brightness aan te passen.
Als er iemand is met een oplossing hoor ik het graag !!

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VeeGee schreef op maandag 05 februari 2007 @ 07:24:
[...]

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag, weet niemand dan waar ik de vista upgrade vandaan moet halen voor Norton Internet Security 2007?
Dude je kan de vista compatible NIS 2007 downloaden via (ENGELS): http://service1.symantec....07012509333013?Open&src=w

UPDATED: Mensen my bad er is toch wel een NL versie er voor:

http://liveupdate.symantec.com/upgrade/NIS071020NL.exe

Download hem gewoon via daar en voer je produktsleutel in als die er om vraagt en dat werkt gewoon....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SanDisk 2Gb ReadyBoost USB stick en het werkt prima, ook al heb ik al 3Gb geheugen. En een Sata2 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat hebben ze met het defrag programma gedaan? :/
Niets meer overzicht, status of voortgang.. 1 vaag scherm met 2 knoppen (wat doet het & defrag), 5 uur bezig geweest en nog niet klaar. Echter via de cmd een analyse, ik heb maar 17% fragmentatie.

De nacht maar door laten gaan, wordt ik s'ochtends wakker met een PC die is uitgeschakeld (dacht ik). Was hij in hybernate gegaan, 2 seconde later je bureaublad al weer klaar. Dat wordt mijn nieuwe manier van uitschakelen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Dennis_sla schreef op maandag 05 februari 2007 @ 01:48:
Zijn er hier meer mensen die met een Sony Vaio laptop zijn overgestapt van XP naar vista ?
Ik heb namelijk het probleem dat mijn ' FN ' toetsen niet meer werken onder vista, die toetsen zijn namelijk verdomd handig om snel je geluid en brightness aan te passen.
Als er iemand is met een oplossing hoor ik het graag !!
Daar moet je een driver voor installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Attixx schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:24:
[...]

Heb een ATi X700 mobility kaart en nog nooit artifacts gehad.
aha ok, ik lees ook eigenlijk nergens dat het bij meer mensen voorkomt, dus ik ga er toch maar vanuit dat er iets in mn videokaart kapot is (doet zich voor zogauw er direct3d wordt aangesproken volgens mij). Heb maar een nieuwe kaart besteld en hopen dat de artifacts daarmee over zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hoeveel mb had Areo ook alweer nodig van een vid.kaart om te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
wontcachme schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:23:
In de basic home versie zit dat niet, andere versies zijn speciaal voor laptops

[ Voor 3% gewijzigd door wrcveen op 05-02-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:22:
Tevens heb ik wat problemen met m'n ipod mini. Ik sluit em aan, krijg mooi een balloon rechtsonderin, ipod herkend, nouja prima... eens kijken in "computer". Hmm explorer blijft hangen, leuk! Want nu kan ik kijken hoe crashende programma's onder vista 'werken'. Ik krijg mooi popupje, prog reageert niet, wil je quitten, prog restarten, of wachten totdat progje weer leeft. Ik zeg, restart maar. Maarja, kan wachten tot ik een ons weeg, maar er gebeurt vrij weinig. Ik denk, nouja, shit happens, tis allemaal nog nieuw, dus ik moet niet meteen gaan zeggen dat het een butt OS is enzo, maarja wat nu dus.... ik denk, win + r geeft het run scherm, maar hey, dat werkt niet onder vista als je explorer is gecrashed. Ok, andere poging, ctrl + alt + del, task manager, en dan new task, explorer, go. Mooi niet go dus. cpu load gaat ff naar 100%, dan weer idle, maar geen explorer. Er runt geen andere explorer, dus volgens mij is de enige manier om je explorer weer levend te krijgen, een reboot. Erg jammer...
Nog meer problemen met de iPod: nieuws: Apple waarschuwt voor iPod in combinatie met Vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:22
spaceboy schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:57:
Waar kan je die score's zien ? ben namenlijk wel beniewd wat mijn systeempje scoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kan gewoon niet anders zeggen dan dat ik nog steeds énorm tevreden ben over Vista. Ik moest gisteren op de PC van m'n vrouw even in XP wat doen en dat voelt gewoon alsof je drie stappen terug moet. In Vista gaat alles zó soepel, zo vanzelf, heerlijk gewoon. De search, de interface, alles werkt gewoon zoals het moet werken. Gisteren zelfs Kaspersky anti-virus 6 (online) gekocht terwijl ik het normaal nooit zo heb op virusscanners (performance vretende rotdingen) maar wat blijkt? Geen centje pijn.

Nu nog goede nvidia drivers zodat ik eindelijk Vegas kan spelen, en ik ben helemaal happy.

Oh, en 15.000 mp3's in je WMP library zetten duurt ook wel even (vanaf een NAS-je)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dubbel Fristie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:03:
[...]

Waar kan je die score's zien ? ben namenlijk wel beniewd wat mijn systeempje scoort :P
Start->rechtermuis op Systeem->eigenschappen.
Kan waarschijnlijk ook sneller, maar zo vond ik het.

ik haal een 5.9 score voor mijn videokaart en geheugen, 4.9 voor processor en 5.2 voor hardeschijf.
(X2-4200, 2x 1024 DDR, 7900GTX, 110GB IBM Sata-2). Begreep dat 3.2-3.5 minimum was om alles 'normaal' te laten draaien.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Kintero schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:23:
Ik ben echt ten einde raad. In winxp pakte hij mijn internetverbinding automatisch, nooit problemen. Maar in Vista werken, naar mijn inziens, belangrijke sites zoals google, microsoft, symantec niet meer. Zoals eerder gezegd internet pas aangehangen toen norton erop stond, zou niet weten hoe een virus mij heeft kunnen pakken. Host file bevat alleen 127.0.0.1 localhost. Moet dit eruit? Lijkt me niet want op mijn laptop waar ik dit op tik, staat die er ook in.

Ben ten einde raad, iemand hulp?
Die 127.0.0.1 localhost mag blijven bestaan. Hoort zo.
Probeer eens om je PC een vast IP-adres te geven en IPv6 te disabelen. Dit zorgde bij mij voor een veel stabielere verbinding. Met IPv6 ingeschakeld viel de verbinding vaak weg.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn systeemscore blijft op 4.0 staan ik kan de systeemscore niet opnieuw laten berekenen hij geeft altijd aan "niet geclassificeerd" Als ik daarop klik krijg ik geen cijfers etc te zien zoals het hoort.

Zo hoort het te zijn: http://blogs.microsoft.nl...images/9730/original.aspx

Onder het kopje "Meer informatie over het verbeteren van de prestaties van uw computer." Blijft het bij mij echter leeg. Zelfs geen "Nu vernieuwen" knopje.

Weet iemand hoe dit komt?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week nieuwe computer.
Nah althans oude spul van me pa voor een goedkope overstap van me athlon xp2500+

Draai nu ook Windows Vista, XP draait zo ie zo al helemaal super op dit systeem.
Vista draai ook super.

Heb nu:

Intel 3Ghz 64bit Processor (Draai de 32bits versie binnenkort even 64 proberen)
1 GB DDR2 667Mhz geheugen
Asus X300 128mb Videokaart
MSI 945P Platinum moederbord

Alles draait voluit en is erg vlot :*) had verwacht dat Windows Vista zwaarder zou zijn maar dit valt me reuze mee het is echt snel geen moment van happering.
Aero werkt ook perfect, terwijl dit nog geen eens zo heel magische systeem is maarja ben dik tevreden :).

Overigens Limewire schakelt Aero wel uit, dus die kan daar blijkbaar niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En ik heb weer even opgeschoond - ik zou het erg waarderen als we ontopic blijven :)

Misschien nog een leuk weetje, op dit moment worden iets minder dan 6% van alle hits op Tweakers.net al gegenereerd door Windows Vista :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn score is 5.
En dat komt door me geheugen, raar want ik heb 4 gb.
Hardeschijf heb ik 5.8 (2x samsung 500 gb sata)
Grafisch 5.9 (8800 GTX)
CPU: 5.3 (amd x2 4400+ @ 2.81 ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Peter_italia schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:20:
Mijn score is 5.
En dat komt door me geheugen, raar want ik heb 4 gb.
Hardeschijf heb ik 5.8 (2x samsung 500 gb sata)
Grafisch 5.9 (8800 GTX)
CPU: 5.3 (amd x2 4400+ @ 2.81 ghz)
Misschien heb je je geheugen op een lage snelheid of slechte timings draaien... Dan je nog wel 4GB hebben, maar dan zal je score nog steeds laag uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:01:
Misschien nog een leuk weetje, op dit moment worden iets minder dan 6% van alle hits op Tweakers.net al gegenereerd door Windows Vista :P
Heb je daar ook een verhouding tussen van overdag / 's avonds?
Overdag zit ik bijv. nog met XP op 't werk en 's avonds met Vista thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat ik me afvraag is hoe het multilingual systeem in elkaar zit. Ik las net dat in de loop der tijd meer talen zullen worden toegevoegd. Ik was gelukkig genoeg via m'n school gratis Vista te kunnen downloaden via dat MSDN gedoe. Maar ik ben bang dat dat Nederlands is (wil altijd zo veel mogelijk Engelse software). Kortom, iemand die weet hoe dat precies zit?

edit: just out of interest, hoe schakel je tussen talen?

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 05-02-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel eenvoudig, Vista Ultimate en Enterpise odnersteunen MUI packs, je kunt dus na installatie zelf talen toevoegen en per user bepalen wie welke taal gebruikt. Hiermee verandert alles van taal, houd er rekening mee dat slechts enkele talen (engels, duits en nog wat) ook voice recognition hebben (100 mb groter). Switchen duurt trouwens vrij lang, en opnieuw inloggen is noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik zou zo graag vista willen draaien maar mijn u160 raid controller wordt niet ondersteund, het gaat om een dell perc3 aka lsi megaraid 1600, in xp werd het wel ondersteund in vista wordt voor de lsi compatible aangegeven maar perc3 niet:( Er zijn mensen die het aan de praat hebben gekregen met windows 2003 64 bit drivers, ik heb ook vista 32 bit geprobeerd geen van allen werken. Zijn er andere mensen die toevallig deze controller hebben?
Andere schijven gebruik is geen optie, ik wil graag mijn 2 15k cheetahs gebruiken:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 13:29
apNia schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:24:
edit: just out of interest, hoe schakel je tussen talen?
In het Nederlands:

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Klassieke weergave
- Landinstellingen
- Tabblad 'Toetsenborden en talen'.
- Sectie 'Weergavetaal'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
obsidian schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:16:
[...]

Misschien heb je je geheugen op een lage snelheid of slechte timings draaien... Dan je nog wel 4GB hebben, maar dan zal je score nog steeds laag uitvallen.
PC 3200 2.5-3-3-8 van twinmos
En dat in dual channel.
Zijn alle 4 precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Palomar schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:21:
Zijn er meer mensen die last hebben van willekeurige artifacts in Vista met een Ati-kaart? Elke keer als bijv. dat UAC-schermpje op-popt dan staat mn scherm even helemaal vol met roze/groen-achtige blokjes. Ook in Windows Mediaplayer zie ik dit bij films als ik met het scherm ga slepen.

Omdat de kaart in XP soms wat vreemd deed (andere symptomen dan dit overigens) heb ik een vermoeden dat mijn kaart kapot is. Ikw eet alleen niet of deze verschijnselen mijn vermoedens moeten bekrachtigen of dat het misschien nog bugs zijn in Vista/Ati-drivers welke niks met de hardware te maken hebben.

Ik heb hier een Sappgire X1900XTX en een mobility X700, beide nog geen artifacts gehad. Word je kaart niet gewoon te warm :?
En wat voor HDD(s) heb je? Ik heb 2x 74gb Raptors 10.000rpm in Raid0 en een score van 5.9 8)7
Peter_italia schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:54:
[...]

PC 3200 2.5-3-3-8 van twinmos
En dat in dual channel.
Zijn alle 4 precies hetzelfde.
Draait het met 4 modules nog wel op 400Mhz, niet dat het moederbord het automatisch terugklokt naar 333Mhz ? Ik heb 2x Corsair 2.5-3-3-7 400MHz en krijg daar een score van 6 voor.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
Sluuut schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:05:
[...]

[...]

Draait het met 4 modules nog wel op 400Mhz, niet dat het moederbord het automatisch terugklokt naar 333Mhz ? Ik heb 2x Corsair 2.5-3-3-7 400MHz en krijg daar een score van 6 voor.
Jawel maar door de overclock van me processor is ie weer precies op 400 mhz gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Royal schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:34:
Mijn systeemscore blijft op 4.0 staan ik kan de systeemscore niet opnieuw laten berekenen hij geeft altijd aan "niet geclassificeerd" Als ik daarop klik krijg ik geen cijfers etc te zien zoals het hoort.

Zo hoort het te zijn: http://blogs.microsoft.nl...images/9730/original.aspx

Onder het kopje "Meer informatie over het verbeteren van de prestaties van uw computer." Blijft het bij mij echter leeg. Zelfs geen "Nu vernieuwen" knopje.

Weet iemand hoe dit komt?
Knap, een score van 1, ook op de grafische kaart en toch Aero draaien... :?

Overigens: binnenkort te downloaden: Stardock Windowblinds for Vista, met de mogelijkheid om Aero te draaien, terwijl Windows Vista dit disabled door je videokaart. O-)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met de skin-methode van Windowblinds, doe mij liever StyleXP (die volgens mij de skin method van XP/Vista pakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen bekend met het probleem van Sitecom wireless netwerk adapters? Ik krijg mijn WL113 maar niet aan de praat! Ook niet met de betadrivers op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hm, wat is een goede lichtgewicht mp3 speler die het 100% onder Vista doet, liefst met shell integration (rechtermuisklik op mapje -> play, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen met ervaring met een Ati FireGL kaart?
Ik ben vooral benieuwd of de Aero interface werkt op een FireGL v7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:52:
mensen bekend met het probleem van Sitecom wireless netwerk adapters? Ik krijg mijn WL113 maar niet aan de praat! Ook niet met de betadrivers op de site
Ik heb een wl-115 ingebouwd kaartje. Geen problemen ermee. drivers geinstalleerd van sitecom en Vista herkende m gewoon.
Sluuut schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:05:

En wat voor HDD(s) heb je? Ik heb 2x 74gb Raptors 10.000rpm in Raid0 en een score van 5.9 8)7
Vreemd had je hoger verwacht ik haal met een enkel Raptor X 150 GB ook een 5.9 kan dit komen door de 16MB buffer?

[ Voor 53% gewijzigd door RSD1982 op 05-02-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Niemand een oplossing / tip voor de fijne 'wizard webpublicaties' die in XP wel zat, maar er in Vista uit is gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
RSD1982 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:02:
Vreemd had je hoger verwacht ik haal met een enkel Raptor X 150 GB ook een 5.9 kan dit komen door de 16MB buffer?
Tsja, ik weet niet hoe Vista het meet. De average read & write mb/s zou beter moeten zijn, maar de access time zou lager moeten zijn dan 1 HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
RSD1982 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:02:
[...]

Nee want bijna alle hardeschijven halen 5.9 volgens mij.
Ik heb 2 x een 500 gb samsung sata 16 mb cashe en 7200 rpm niet in raid en heb ook die score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tijdens het booten van Vista gaat m'n monitor altijd even uit, en daarna weer aan. Dit gebeurt nadat je het groene boot balkje ziet wat gelijk na het POST'en komt.
Monitor gaat in standby (wellicht geen signaal, geen out of sync melding oid), daarna weer aan en komt het opstartscherm in beeld.

Meer mensen hier last van? Betreft een Iiyama VM pro 413, ATI Radeon 9800 pro, Catalyst 7.1.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Sluuut schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:05:Draait het met 4 modules nog wel op 400Mhz, niet dat het moederbord het automatisch terugklokt naar 333Mhz ? Ik heb 2x Corsair 2.5-3-3-7 400MHz en krijg daar een score van 6 voor.
En vaak gaat het dan van 1T naar 2T, dat kan ook nog wel eens wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
obsidian schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:18:
[...]

En vaak gaat het dan van 1T naar 2T, dat kan ook nog wel eens wat schelen.
Ik heb het op 1T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sluuut schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:42:
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met de skin-methode van Windowblinds, doe mij liever StyleXP (die volgens mij de skin method van XP/Vista pakt)
En werkt deze nu wel onder Vista. Ook met Aero Skins/Styles?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 10-09 16:02
THE_BASE schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:39:
Overigens: binnenkort te downloaden: Stardock Windowblinds for Vista, met de mogelijkheid om Aero te draaien, terwijl Windows Vista dit disabled door je videokaart. O-)
Hopen dat ze ook wat kunnen doen aan gemaximaliseerde windows die zwarte titel balken krijgen..
Heb nu namelijk al mijn windows handmatig "gemaximaliseerd". Is een stuk lichter voor je ogen (vind ik) als niet alles zwarte titel balken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik heb nu sinds een week Vista ultimate 32bit in huis en ben al genoeg problemen tegen gekomen.

Ik krijg geregeld een bleu screen en start vervolgens opnieuw op. Voor mijn Audigy 4 zijn alleen nog maar beta drivers dus heb die er maar uit gehaald (om te kijken of het daar aan lag) maar dat bleek niet te helpen.
De printer (HP Photosmart 1115) heb ik er ook maar af gehaald want daar zijn ook geen drivers voor.

Daarna kwam de elende met BF2, het installeren van BF2 wil wel maar dan moet de 1.4 patch erover en dat word 90% van de keren "Patching failed" het is me trouwens een keer gelukt maar toen kreeg ik elke keer een ctd bij het laden van de map (bij 62%).

In apparaatbeheer staat nog een onbekend apparaat en zal niet weten wat dat moet zijn, windows geeft er ook geen informatie over.

Tot zover mijn ervaringen, denk dat over een weekje windows xp er weer op staat. Wel jammer van die 170 euro's 8)7

Specs:
AMD 64 3500+
1.5 GB Ram
Geforce 6800 GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ze hebben ook niet voor niks een prog om te kijken of je PC 100% compatible is met Vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
1 t pikt me dfi lanparty volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Nou zeg ... 8)7 ... Koop ik netjes Windows Live OneCare "de perfecte combinatie met Windows Vista".... Wat denk je ??

Besturings systeem wordt niet ondersteund..!!! Heb ik Vista 32bit nodig ... Er staat helemaal niets over GEEN 64bits ondersteuning op de doos. |:(

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realtec schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:29:
Ik heb nu sinds een week Vista ultimate 32bit in huis en ben al genoeg problemen tegen gekomen.

...

Tot zover mijn ervaringen, denk dat over een weekje windows xp er weer op staat. Wel jammer van die 170 euro's 8)7
offtopic:
Verkoop je hem door? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:24:
[...]

offtopic:
Verkoop je hem door? :P
Ik zit nu al 10 min te zoeken hoe ik jou een pm kan sturen :s maar kan het niet vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat dit al eens langs is gekomen, maar bij het bekijken van al mijn video's (dus een overzicht met thumbnails) in Media Center loopt MCE vast. Ik heb dit ergens in deel 9 of 10 gelezen geloof ik maar ik kan het nergens meer terugvinden.
Nero heb ik niet geïnstalleerd (ik geloof dat dit ergens als oorzaak is genoemd) en ik heb de divx decoder van de officiele site afgehaald (divx.com).
Verder heb ik vobsub geïnstalleerd maar ik denk niet dat hier het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realtec schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:29:

Ik krijg geregeld een bleu screen en start vervolgens opnieuw op. Voor mijn Audigy 4 zijn alleen nog maar beta drivers dus heb die er maar uit gehaald (om te kijken of het daar aan lag) maar dat bleek niet te helpen.
De printer (HP Photosmart 1115) heb ik er ook maar af gehaald want daar zijn ook geen drivers voor.

Daarna kwam de elende met BF2, het installeren van BF2 wil wel maar dan moet de 1.4 patch erover en dat word 90% van de keren "Patching failed" het is me trouwens een keer gelukt maar toen kreeg ik elke keer een ctd bij het laden van de map (bij 62%).

In apparaatbeheer staat nog een onbekend apparaat en zal niet weten wat dat moet zijn, windows geeft er ook geen informatie over.

Specs:
AMD 64 3500+
1.5 GB Ram
Geforce 6800 GS
Ik had dus ook een onbekend apparaat en geen geluid..
Toen had ik maar de BIOS van me moederboard vernieuwd [nieuwere bios]
en toen vond vista alles goed:) onbekend apparaat was weg.. + ik had HD geluid
Hij vond automatisch mijn printer en installeerde hem goed. :D

misschien helpt dit een deel voor jouw problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
THE_BASE schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:39:
[...]

Knap, een score van 1, ook op de grafische kaart en toch Aero draaien... :?

Ik heb een cijfer 2 en met een 64mb kaart (moest minimaal 128mb zijn) draai ik ook Aero. Ook raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realtec schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:40:
[...]

Ik zit nu al 10 min te zoeken hoe ik jou een pm kan sturen :s maar kan het niet vinden :p
offtopic:
Heb je op die e-mail in je profiel gemaild. Kon je ook geen pm sturen namelijk?

Overigens, het is natuurlijk niet al te handig om het op GoT te vragen vanwege het volk dat hier rondloopt, maar hebben jullie nou het idee dat de overstap naar Vista groot is?

Ik vraag hierbij niet naar de verschillen tussen Vista en XP, maar gewoon naar gebruikservaring. Ik heb mijn vader namelijk al overgezet naar Vista en die vond dat 'alles weer anders was'. Dit terwijl ik het verschil juist wel mee vind vallen. Ik hoor het wel van meer mensen, vandaar dat ik jullie mening vraag :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik merkte bij een aantal spellen (Half Life 2: Episode 1, en Sid Meiers Pirates!) dat ie zo een heeeeeel enkele keer (zeldzaam dus) opeens 5 seconden compleet stil blijft staan (geluid speelt wel door, en de muis reageert nog want ik kan em naar mijn tweede scherm verplaatsen) en dan gewoon weer doorgaat alsof er helemaal NIETS aan de hand was. Geen crash, geen problemen, geen grafische glitches, helemaal niets.... behalve dan dat het spel eventjes een paar seconden helemaal stil staat.

Het is slechts zeldzaam voorgekomen, dus echt herproduceren kan ik het niet.....hooguit een keer of 3 of 4 in de afgelopen week.

Ik heb:

- E6600 C2D
- Asus P5B
- Asus EAX1950 Pro (ATI x1950 Pro) met Catalyst 7.1 voor Vista
- 1 Gb DDR2-800 (tijdelijk, 2e reep van 1 Gb deze week via RMA weer terug)

Ik heb een nieuwe kast met twee fans aan de zijkant (1 blazende boven de CPU, 1 zuigende boven de GFX kaart) een blazende aan de achterkant en een zuigende aan de voorkant, en een open gleuf bij het slot naast de grafische kaart. Er is geen sprake van overhitting, de lucht die uit mijn kast komt is gewoon koud, en ik de laatste keer dat ik een paar seconden vast zat heb ik meteen de kast open getrokken en de kaart voelde niet warm aan.

Hebben meer mensen dit in Vista? Ik denk zelf dat de ATI drivers gewoon nog niet optimaal zijn.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Weet iemand of het mogelijk is om de voorgeïnstalleerde programma's te verwijderen in vista?
Ik heb al gezien in Control Panel > Programs > Program and Features, daar heb ik Turn Windows features on or off gekozen. Maar daar vind ik nergens de programma's zoals windows mail etc ..

Waar kan ik deze dan wel vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:27:
Hebben meer mensen dit in Vista? Ik denk zelf dat de ATI drivers gewoon nog niet optimaal zijn.
Ik ben nog geen problemen met de ATI drivers, zelfs mijn twee x1950 Pro's in CrossFire werken (tot nu toe) nog steeds prima. Nu draai ik niet echt nieuwe spellen, maar ik zal er op letten als ik dalijk Doom 3 ga spelen. En ik denk dat je probleem uiteindelijk wel wordt opgelost als er weer nieuwere drivers verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen_l
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08 20:58
Zo, ik heb Home Premium 64bit nu een paar dagen draaien en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben! Niet alles werkt zoals het deed, maar och, dat komt vanzelf. Veel dingen zitten echter wel stukken beter in elkaar.

Heb nog niet alles bekeken, maar so far:

Winamp geeft een compatabiliteits melding tijdens installatie. Werkt overigens wel, maar ben voor de zekerheid overgestapt op Foobar, wat ik ook altijd een uitstekend programma heb gevonden.
VLC Media Player wilde eerst niet echt, maar doet het in OpenGL modus weer prima.
DVD's afspelen in MediaPlayer wil niet (gebruik toch liever VLC), maar in Media Center weer wel, wat ik raar vind...Heb Media Center nog niet echt geprobeerd, want daar zie ik het nut niet zo van in.
ATI drivers doen het prima, heb alleen nog geen games getest (zal zo Warcraft 3 es doen). Wel mis ik uitgebreide Theater Mode settings, maar in clone mode neemt ie de video prima mee naar m'n TV, dus das ook wel ok zo. Heb dan wel m'n 19" TFT op 1024x768, maar ik verwacht dat in nieuwere versies van Catalyst Extended mode weer terug komt. En voor die enkele keer werkt het zo ook...
M'n zelfgekluste startpagina werkt niet meer, omdat IE7 per se websites in een anders scherm wil hebben dan lokale html bestanden. Zie niet zo in waarom (iemand?), maar ben voorlopig even over op een Google startpagina. Toch nog es even in de settings neuzen of dat uit kan.
Sidebar is leuk, en Aero ook wel :) Glass is niet per se heel bijzonder, maar wel soort van cool.
M'n Performance score is 2.1 door m'n X300 videokaart, de rest ligt zo rond de 5 (5.3 voor m'n 16mb WD2500KS).

Heel gaaf vind ik toch wel de nieuwe opzet van My Documents. Onder je gebruikersnaam hangen de standaardfolders, die je naar iedere willekeurige lokatie kan laten verwijzen. Bovendien kun je in explorer bijvoorbeeld jan\music intikken en ga je direct naar je muziek map (dus zonder het echte pad te hoeven weten). Deed me wat denken aan wat je in Linux ook kan doen (hoewel het daar natuurlijk veel flexibeler is).
Ook het startmenu is een stuk netter zo. Heb alleen wel de uit-knop weer naar echt uit veranderd, want het grote voordeel van sleep zie ik, behalve voor bedrijven en laptops, niet echt in...

Naja, ik ga weer even verder pielen met Synccenter ofzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben er nog mensen problemen bij het installeren van Daemon Tools en Alcohol 120%? Ik krijg telkens bij het rebooten een BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
wrcveen schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:24:
[...]

Ik heb een cijfer 2 en met een 64mb kaart (moest minimaal 128mb zijn) draai ik ook Aero. Ook raar...
Is helemaal niet raar. Het gaat om het totale video geheugen. Mijn laptop heeft volgens vista 384MB geheugen (64MB dedicated, 256MB shared). Voor mijn desktop geeft hij 640MB aan (128MB dedicated, 512MB shared).
Zo kun je dus met een 64MB video kaart dus gewoon aero draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zat net te kijken naar dat shared geheugen, zelfs mijn 7900GTX krijgt een extra 253MB toegewezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-09 13:36
MichaelK1985 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:28:
Iemand al ervaring met ReadyBoost? Mijn USB Stick is er niet voor geschikt helaas.
Jazeker. Ik gebruik momenteel mijn Apacer Steno HT203 1 GB volledig voor windowsreadyboost. Ik moet zeggen dat het verschil merkbaar is. Het wisselbestand op mijn hardeschijven heb ik uitgeschakeld en leef nu op 2GB DDR2 en 1GB Flash geheugen. 'T gaat alles hier lekker zn gangetje. :)

Mijn Apacer Steno HT203 is readyboost certified en snelheids aanduiding van 200x

kostte een louzy 30 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:24:
hebben er nog mensen problemen bij het installeren van Daemon Tools en Alcohol 120%? Ik krijg telkens bij het rebooten een BSOD.
De nieuwste deamon tools werkt hier gewoon perfect!

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:45:
Ik weet zeker dat dit al eens langs is gekomen, maar bij het bekijken van al mijn video's (dus een overzicht met thumbnails) in Media Center loopt MCE vast. Ik heb dit ergens in deel 9 of 10 gelezen geloof ik maar ik kan het nergens meer terugvinden.
Nero heb ik niet geïnstalleerd (ik geloof dat dit ergens als oorzaak is genoemd) en ik heb de divx decoder van de officiele site afgehaald (divx.com).
Verder heb ik vobsub geïnstalleerd maar ik denk niet dat hier het probleem ligt.
Dat heb ik als ik geen mpeg2 codec heb geinstalleerd, misschien is dat bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec

Realtec

Less is more

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:00:
[...]

Ik had dus ook een onbekend apparaat en geen geluid..
Toen had ik maar de BIOS van me moederboard vernieuwd [nieuwere bios]
en toen vond vista alles goed:) onbekend apparaat was weg.. + ik had HD geluid
Hij vond automatisch mijn printer en installeerde hem goed. :D

misschien helpt dit een deel voor jouw problemen.
Ik heb bios versie 1008 op asus a8n-e en heb bios versie 1013 gedownload van de asus site.

Nu heb ik geen idee hoe ik dit zou moeten upgraden/flashen op de asus site staat dat ik in dos moet booten maar dat heb ik niet als ik de cd in mn pc doe die bij de plank word geleverd dan zegt hij dat deze os niet word ondersteund en kan ik dus niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de doel van mijn gebruikersmap oftewel "Mijn Documenten" kan wijzigen ? In XP was het gewoon eigenschappen van Mijn documenten die op bureaublad stond en daar de doel wijzigen maar vij Vista kan dit niet.

Dus niet kopieren maar de doel wijzigen zoals bij snelkoppelingen. Gebruikersmap in Vista die op de bureublad staat is geen snelkoppeling en das het probleem. Een nieuwe snelkoppeling maken van Mijn Documenten die op D staan schiet ook niet want dan moet ik alsnog naar D:/Mijn documnten gaan als ik wat wil openen in een programma of opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
In die gebruikersmap op de desktop staan een aantal submappen, waaronder 'Documents' (geloof ik). Die kun je in de propertis wel pointen naar een andere locatie. Werkt idd wel wat anders dan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:14:
In die gebruikersmap op de desktop staan een aantal submappen, waaronder 'Documents' (geloof ik). Die kun je in de propertis wel pointen naar een andere locatie. Werkt idd wel wat anders dan XP.
Dus al die mappen (Docs, Videos, Foto's enz) naar mappen op D verwijzen, wel een beetje omslachtige manier moet ik zeggen + dat er nog mappen zijn in Mijn documenten waarvan dus ook snelkoppelingen moeten worden gemaakt in gebruikersmap in Vista..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een week Vista Home Premium 32 bit draaien. Omdat ik nog niet volledig op Vista wilde vertrouwen, heb ik er een dual boot met XP van gemaakt. Dit werkt op zich prima.

Vista draait op het volgende systeem:
- Intel Core 2 Duo E6600
- MSI P965 Platinum
- Sapphire Radeon X1950XT 256MB
- Corsair TwinX CL4 PC6400 DDR2 (2GB in totaal, 2 strips van 1 GB)
- 2x Seagate Barracuda 7200.10

Dit systeem scoort een 5,3 qua performance.

Tot op heden ben ik de volgende "problemen" tegen gekomen:
  • Mijn Logitech G5 Laser wordt telkens naar de default snelheid teruggezet. In XP wordt het aantal DPI wel goed onthouden.
  • Deamon Tools blijft automatisch starten, ook al schakel ik de optie Autostart uit via het icoon in de taakblak. Uitschakelen met MSCONFIG is de enige optie. Verder verschijnt dan telkens de melding dat programma's die alleen met toestemming van Windows uitgevoerd kunnen worden, worden geblokkeerd.
  • Acronis True Image werkt niet helemaal lekker. Ik wilde het terugzetten van een schijfimage testen, waarna ik bij het opstarten de melding kreeg dat er een bug in de kernel geconstateerd was.
  • Veel software die ik onder XP gebruikte, werkt onder Vista nog niet.
    Dit had ik natuurlijk vantevoren al gezien, maar het blijft best lastig.
  • Er verschijnen regelmatig meldingen dat applicaties niet meer werken (waaronder IE7, BitDefender Antivirus 10 en Deamon Tools)
  • Bij het maximaliseren van vensters, is de doorzichtigheid van Aero ineens foetsie
Er zijn ook dingen die me in positieve zin zijn opgevallen:
  • Het Aero theme ziet er erg mooi uit.
  • Applicaties starten snel, het komt allemaal lekker vlot over. Kortom, niet echt een merkbare vertraging met Windows XP
  • Opstarten en afsluiten gaat stukken sneller dan Windows XP
  • Het alternatief voor Alt+Tab, waarbij je tussen vensters kunt scrollen is erg handig
  • De preview van een aktieve toepassing die geminimaliseerd is, is ook erg mooi
Als iemand aan mij zou vragen of overstappen naar Vista nu al zinvol is, zou ik nee antwoorden. Ik zie er op dit moment de toegevoegde waarde nog niet van. Er is nog een heleboel software die niet werkt, en ik heb het idee dat er nogal wat bugs te verhelpen zijn.

Ik denk echter wel dat ze op de goede weg zijn. Er is iets moois van Vista te maken als er voldoende software op de markt is die bovendien goed werkt. Op termijn zal het wel goedkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[edit] Moet er weer een met een lange reply tussen komen. Was een reply op de post daarboven ;)

idd, al denk ik dat zich dat naar verloop van tijd wel reguleert ;) Het is nu nog even wennen, maar ik dnek dat ik mn huidige 'Mijn Documenten'-partitie gewoon eens ga omzetten naar die nieuwe indeling (want dat was ook maar gebaseerd op de indeling van 98/2K/XP).

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 05-02-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:23:
[edit] Moet er weer een met een lange reply tussen komen. Was een reply op de post daarboven ;)

idd, al denk ik dat zich dat naar verloop van tijd wel reguleert ;) Het is nu nog even wennen, maar ik dnek dat ik mn huidige 'Mijn Documenten'-partitie gewoon eens ga omzetten naar die nieuwe indeling (want dat was ook maar gebaseerd op de indeling van 98/2K/XP).
Sorry, ik typ niet zo snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:23:
Ik heb nu sinds een week Vista Home Premium 32 bit draaien. Omdat ik nog niet volledig op Vista wilde vertrouwen, heb ik er een dual boot met XP van gemaakt. Dit werkt op zich prima.
Ik weet niet of je waarde hecht aan je restore points onder Vista (systeemherstel), maar je weet dat die vernietigd worden als je in XP boot?
  • Bij het maximaliseren van vensters, is de doorzichtigheid van Aero ineens foetsie
Is normaal, MS gaat er vanuit dat wanneer je een applicatie full-screen gebruikt, je dan ook geen transparantie nodig hebt/wilt. Geen bug dus, maar een feature. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:23:
Nieuwe indeling ? Bedoel je WinFS ?
Bij het maximaliseren van vensters, is de doorzichtigheid van Aero ineens foetsie
Dat is bij iedereen het geval toch ? Bij mij wel iig...

Weet iemand waar ik de afstand tussen iconen op desktop kan wijzigen ? Grotte kan ik gewoon met Ctrl+scrollen wel wijzigen maar de afstand tussen iconnen blijft groot. Had een keer ergens gevonden maar kan nu niet meer vinden :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Voor beveiligde netwerkshares moet ik steeds een username en password invoeren, ook met vinkje 'remember...' onthoud hij het niet. (Na herstart, tijdens één 'sessie' wel.)
Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door wimpie op 05-02-2007 20:46 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:38:
[...]

Nieuwe indeling ? Bedoel je WinFS ?
Nee, dat zit er volgens mij nog niet in... Ik bedoel gewoon de directorystructuur. In Vista is je persoonlijke map iets anders ingedeeld dan bij XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb een Club3D 8800GTX videokaart, daar zit 768 mb. geheugen op. Nu voegt Vista (home premium) er nog 767mb. Shared System Memory toe. Totaal dus 1535 mb. Een beetje overdreven, gebruik ik liever voor applicaties.

Hier de discussie bij het forum van Guru3D :
http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=209040

Het lijkt een driver issue, en misschien kan deze waarde ergens aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:24:
Nope, heb hier versie de x64 versie van 4.08 geinstalleerd staan, en dat ging zonder enig probleem. Van anderen hoor ik dat ook Alchol 120% prima ondersteund wordt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:46:
Voor beveiligde netwerkshares moet ik steeds een username en password invoeren, ook met vinkje 'remember...' onthoud hij het niet. (Na herstart, tijdens één 'sessie' wel.)
Iemand een idee?
Ja dit had ik ook. Bij 'Control Panel->User Accounts and Family Safety->User Accounts->Manage your network passwords' een credential aanmaken loste het probleem bij mij op.

Weet iemand al hoe je Cool&Quiet van AMD in Vista aan de praat kunt krijgen? Dacht dat het ingebakken zou zitten of anders wel een losse driver, maar volgens mij is er nog niks, bij mij draait ie constant op volle snelheid :?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Lees de Vista FAQ

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.