Zo, ik heb Home Premium 64bit nu een paar dagen draaien en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben! Niet alles werkt zoals het deed, maar och, dat komt vanzelf. Veel dingen zitten echter wel stukken beter in elkaar.
Heb nog niet alles bekeken, maar so far:
Winamp geeft een compatabiliteits melding tijdens installatie. Werkt overigens wel, maar ben voor de zekerheid overgestapt op Foobar, wat ik ook altijd een uitstekend programma heb gevonden.
VLC Media Player wilde eerst niet echt, maar doet het in OpenGL modus weer prima.
DVD's afspelen in MediaPlayer wil niet (gebruik toch liever VLC), maar in Media Center weer wel, wat ik raar vind...Heb Media Center nog niet echt geprobeerd, want daar zie ik het nut niet zo van in.
ATI drivers doen het prima, heb alleen nog geen games getest (zal zo Warcraft 3 es doen). Wel mis ik uitgebreide Theater Mode settings, maar in clone mode neemt ie de video prima mee naar m'n TV, dus das ook wel ok zo. Heb dan wel m'n 19" TFT op 1024x768, maar ik verwacht dat in nieuwere versies van Catalyst Extended mode weer terug komt. En voor die enkele keer werkt het zo ook...
M'n zelfgekluste startpagina werkt niet meer, omdat IE7 per se websites in een anders scherm wil hebben dan lokale html bestanden. Zie niet zo in waarom (iemand?), maar ben voorlopig even over op een Google startpagina. Toch nog es even in de settings neuzen of dat uit kan.
Sidebar is leuk, en Aero ook wel

Glass is niet per se heel bijzonder, maar wel soort van cool.
M'n Performance score is 2.1 door m'n X300 videokaart, de rest ligt zo rond de 5 (5.3 voor m'n 16mb WD2500KS).
Heel gaaf vind ik toch wel de nieuwe opzet van My Documents. Onder je gebruikersnaam hangen de standaardfolders, die je naar iedere willekeurige lokatie kan laten verwijzen. Bovendien kun je in explorer bijvoorbeeld jan\music intikken en ga je direct naar je muziek map (dus zonder het echte pad te hoeven weten). Deed me wat denken aan wat je in Linux ook kan doen (hoewel het daar natuurlijk veel flexibeler is).
Ook het startmenu is een stuk netter zo. Heb alleen wel de uit-knop weer naar echt
uit veranderd, want het grote voordeel van sleep zie ik, behalve voor bedrijven en laptops, niet echt in...
Naja, ik ga weer even verder pielen met Synccenter ofzo