thuis? op het werk? blockeerende firewall?Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:16:
[...]
Punt is dat ik nog niet één update heb binnen gehad als ik in de historie kijk en er ook niet één beschikbaar is...
Ik meende dat er al een paar waren, ook zeker voor Defender... Apart. Iemand enig idee?
Er zijn toch nog geen extra's voor Ultimate NL
ALleen voor Engels toch?
ALleen voor Engels toch?
Everything Can Help!
Dat weet ik ook dat ik Vista kan draaien zonder Aero. Toch onzin, aangezien ik bij RC1, CTP wél Aero had.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:14:
[...]
Kansloos, hardwarematig kan de reeks 910 en 915 geen WDDM drivers aan, alleen XPDM drivers.
Je kan vista draaien maar zonder aero.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Dat las ik ook. Toch raar dat zoveel mensen het wel werkend hadden op de beta's en de CTP's.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:14:
[...]
Kansloos, hardwarematig kan de reeks 910 en 915 geen WDDM drivers aan, alleen XPDM drivers.
Je kan vista draaien maar zonder aero.
spuit11
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 16:49 ]
Verwijderd
Hier nog een tip:
Als je last hebt van het "Com Surrogate" probleem als je een map bekijkt met avi's daarin en je hebt Nero geinstalleerd kun je het volgende proberen:
Hernoem "NeVideo.ax" in C:\Program Files\Common Files\Ahead\DSFilter\
Zet er een 1 bij achter of zoiets.
Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
Als je last hebt van het "Com Surrogate" probleem als je een map bekijkt met avi's daarin en je hebt Nero geinstalleerd kun je het volgende proberen:
Hernoem "NeVideo.ax" in C:\Program Files\Common Files\Ahead\DSFilter\
Zet er een 1 bij achter of zoiets.
Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.

Verwijderd
Gewoon thuis, enige wat draait is Windows firewall. Kan me niet voorstellen dat het aan die firewall ligt, niet minder omdat hij wel gewoon scnat e.d, hij zegt gewoon dat er geen updates zijn (die e rtoch wel moeten zijn inmiddels...)Dutch2007 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:18:
[...]
thuis? op het werk? blockeerende firewall?
Dat het sneller is, ben ik met je eens, maar sneller is niet automatisch beter. Dat klinkt misschien vreemd voor een tweaker. Bepaalde dingen zouden imho legacy gehouden moeten worden. Net zoiets als ctrl c ctrl v. Als dat ineens anders zou zijn, zou de wereld te klein zijn. Maargoed, tis geen wereld ramp, alleen een irritatie die me opgevallen is. Ik zal er wel aan wennen na verloop van tijd.Hoedje schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:43:
[...]
Ik ben het toch echt niet met je eens. Wat is nu de toegevoegde waarde van run, als het zoekvakje precies dezelfde functionaliteit heeft? Dit is gewoon een bewuste designkeuze en al helemaal logisch als het idd klopt dat 90% van de mensen die functie niet eens gebruikt. Daarnaast lijkt mij windowstoets <insert commando> enter echt sneller dan ctrl + esc, omhoog omhoog enter <insert commando> enter.
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
En ik mag aannemen dat je het Engelse Language Pack al geinstalleerd hebt?Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:09:
Mijn laaste update is ook alweer van 3 dagen geleden en sinds 31-1 hebben de updates bij mij alleen betrekking op Windows Defender. Ik draai Ultimate 32 OEM NL.
En nog geen ene Ultimate xtra update

Verwijderd
Ik draai Windows Vista Ultimate, en check altijd handmatig op updates. En wat zie ik daar zojuist bij staan? :
Windows DreamScene Preview
Ff downloaden en proberen dan maar...
ff checkenVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:11:
Ik draai Windows Vista Ultimate, en check altijd handmatig op updates. En wat zie ik daar zojuist bij staan? :

Wel grappig ik heb een HP Scanjet 3500 en in het begin kon Windows er geen driver voor vinden en vandaag zo ineens krijg ik een melding dat hij m'n scanner geinstalleerd heeft...
[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 13-02-2007 19:16 ]
Er zijn inderdaad een aantal windows updates uitgebracht op deze "patch day", maar minder als dat ik had verwacht. Had gehoopt dat er een stabiliteits patch zou komen, want "com surrogator" wilt nog wel eens crashen op vooral .avi bestanden in verkenner. heb ook al een aantal keren een beeld gezien dat wit (vaag, mistig) werd en dat de pc niet meer reageerde.
k ben wel benieuwd naar die dream scene (als k t goed zag) extra. maar die durf ik pas te gebruiken als ik mijn 1GB > 2 of 3GB hebt uitgebreid. Wat ik merk is dat 1GB toch wel minimaal is voor vista, en voor als je recente games gaat spelen is het gewoon echt te weinig.
k ben wel benieuwd naar die dream scene (als k t goed zag) extra. maar die durf ik pas te gebruiken als ik mijn 1GB > 2 of 3GB hebt uitgebreid. Wat ik merk is dat 1GB toch wel minimaal is voor vista, en voor als je recente games gaat spelen is het gewoon echt te weinig.

ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (3.70 GHz), Corsair DDR4 Vengeance LPX CMK16GX 3200C16, Asrock Phantom Gaming X Radeon RX580 8G OC.
Verwijderd
Is het normaal dat Dream Scene zoveel van je CPU vraagt? Zit continu over de 50% met Dream Scene aan. Zet ik 'm uit zakt het naar onder de 10%...
Iemand hier een idee wat ik nu al voor de tweede keer meemaak:
Het opstarten van de PC gaat snel, tot na het balkje van de boot, dan wordt het scherm zwart, na 1 minuut gaat het verder en verschijnt het Windows balletje.
Ik heb na de vorige keer systeemherstel gedaan, wat niet hielp en toen een format. Vista opnieuw geïnstalleerd en het was uiteraard weer goed. Maar heb geen zin om dat elke 3 dagen te doen!
Heb geen hardware opnieuw geïnstalleerd of drivers voor hardware geïnstalleerd. Meer mensen hier last van?
Inmiddels ben ik erachter. Wanneer ik mijn Western Digital externe HDD uit mijn USB plug, het opstarten gaat zoals hoort. Wees allen gewaarschuwd ;-)
Het opstarten van de PC gaat snel, tot na het balkje van de boot, dan wordt het scherm zwart, na 1 minuut gaat het verder en verschijnt het Windows balletje.
Ik heb na de vorige keer systeemherstel gedaan, wat niet hielp en toen een format. Vista opnieuw geïnstalleerd en het was uiteraard weer goed. Maar heb geen zin om dat elke 3 dagen te doen!
Heb geen hardware opnieuw geïnstalleerd of drivers voor hardware geïnstalleerd. Meer mensen hier last van?
Inmiddels ben ik erachter. Wanneer ik mijn Western Digital externe HDD uit mijn USB plug, het opstarten gaat zoals hoort. Wees allen gewaarschuwd ;-)
[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 13-02-2007 19:49 . Reden: Oplossing! ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Weet iemand wat deze update inhoudt:
CHIC - Other Hardware - USB Browser Mouse
Download size: 20 KB
You may need to restart your computer for this update to take effect.
Update type: Optional
CHIC Other Hardware sofware update released in December, 2006
More information:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20030847
More information:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub
Als je de link volgt kom je uit op een normale page uit, maar zegt niks specifieks over deze update.
Wil toch nl. weten als ik t wel nodig heb en/of van toepassing is
More information:
More information:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub
Als je de link volgt kom je uit op een normale page uit, maar zegt niks specifieks over deze update.
Verwijderd
Ik wil graag weten wat jullie persoonlijke ervaringen zijn met Windows Vista enterprise.
Ik ben namelijk van plan om deze versie via mijn school aan te schaffen en te installeren op mijn laptop. Alleen is deze versie wel geschikt voor mij als student aangezien ik nergens lees dat deze versie voor de consument te koop is, want het is toch de business versie alleen dan met nog meerdere beveiliging mogelijkheden? Ik hoef er niet op te gamen of wat dan ook.
Ik ben namelijk van plan om deze versie via mijn school aan te schaffen en te installeren op mijn laptop. Alleen is deze versie wel geschikt voor mij als student aangezien ik nergens lees dat deze versie voor de consument te koop is, want het is toch de business versie alleen dan met nog meerdere beveiliging mogelijkheden? Ik hoef er niet op te gamen of wat dan ook.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 19:51 ]
Updategeil als dat ik ben heb ik m geïnstalleerd, maar na een vervolgende reboot werkte de scrollbutton van mn Synaptics touchpad niet meer (Acer TM660).Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:45:
More information:
More information:
Product Solution Centers
Blijkt dat de update mn Synaptics drivers heeft vervangen met die van Chic.
Via de driver rollback mn synaptics weer teruggehaald en hij doet t weer gelukkig, dus proberen kan geen kwaad..
Kan je me zeggen waar die te vinden zijn? Ik heb al op verschillende driversites gezocht, ook op de nvidia site zelf, maar ik kan geen driver vinden om mijn raid op mijn nforce 3 ultra werkend te krijgen.drentm0nk schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:50:
[...]
Gister zijn die drivers gereleased
Have Fun
Ik heb de drivers van rond 7 februari al geprobeerd, maar die bluescreenen helaas. Dus ik hoop dat je nog andere drivers bdoeld die effectief gisteren uitgekomen zijn?
Weet iemand soms of kaspersky nu volledig werkt onder Vista?
Als ik cisco's VPN client installeer versie 4.8.1 dan valt mijn volledige internet verbinding weg als ik de VPN verbinding start.
Ik blijf wel een verbinding houden, maar deze is alleen locaal. Heeft iemand zijn VPN verbinding van cisco al wel draaiende gekregen? En zo ja, hoe heb je dat gedaan. Ik probeer verbinding te maken met het netwerk van de TU Delft
Ik blijf wel een verbinding houden, maar deze is alleen locaal. Heeft iemand zijn VPN verbinding van cisco al wel draaiende gekregen? En zo ja, hoe heb je dat gedaan. Ik probeer verbinding te maken met het netwerk van de TU Delft
Verwijderd
Ik wil ook graag weten wat dit is.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:45:
More information:
More information:
Product Solution Centers

Verwijderd
Ik word steeds enthousiaster over Vista. Het draait echt als een trein. Applicaties starten razend snel en het voelt gewoon goed aan.
Ik heb een dual boot gemaakt met XP en als ik XP start, merk je gewoon hoeveel sneller Vista is.
Inmiddels heb ik ook ontdekt dat de nieuwe versie van remote desktop (die overigens ook voor XP beschikbaar is) meerdere beeldschermen ondersteund. Eindelijk!
Ik werk deels thuis en kan nu ook thuis met twee beeldschermen remote werken. Ideaal!
Enige nadeel nog steeds de catalyst 7.1 drivers. Die heb ik bewust nog niet geinstalleerd omdat dat mijn Vista installatie baggertraag maakt en een unknown device oplevert in device manager. Dan maar even de standaard drivers van Vista.
The wow is toch wel aanwezig nu.
Ik heb een dual boot gemaakt met XP en als ik XP start, merk je gewoon hoeveel sneller Vista is.
Inmiddels heb ik ook ontdekt dat de nieuwe versie van remote desktop (die overigens ook voor XP beschikbaar is) meerdere beeldschermen ondersteund. Eindelijk!
Ik werk deels thuis en kan nu ook thuis met twee beeldschermen remote werken. Ideaal!
Enige nadeel nog steeds de catalyst 7.1 drivers. Die heb ik bewust nog niet geinstalleerd omdat dat mijn Vista installatie baggertraag maakt en een unknown device oplevert in device manager. Dan maar even de standaard drivers van Vista.
Lijkt me dat het een update is voor de drivers die Windows standaard aan boord heeft. Chic is (onder andere) een muizenmerk.. (http://www.chic.com.tw/eng/index.asp) Zullen wel net door de WHQL heen zijn ofzo..
[ Voor 6% gewijzigd door Barkrukhenkie op 13-02-2007 22:02 ]
Ja same here. Ik word er echt blij van. Het werkt gewoon lekker. Ik vind die gadget bar ook echt kicken. Ik hoop alleen dat er snel wat meer/leukere gadgets worden gemaakt. Ik zoek nog zo'n kladblokje met meer ruimte dan die dingetjes die er nu zijn. (heb er maar 3 onder elkaar in verschillende kleurtjes) ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:55:
Vind Vista ook absoluut wow so far.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Nee, dat is niet normaalVerwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:32:
Is het normaal dat Dream Scene zoveel van je CPU vraagt? Zit continu over de 50% met Dream Scene aan. Zet ik 'm uit zakt het naar onder de 10%...
Bij mij gebruikt hij nauwelijks CPU. Wel wat natuurlijk, maar dat beperkt zich tot een % of 4 a 5.
Aanmelden dus, aangezien het een Beta is
Wat mij later pas opviel bij het selecteren van de gadget is dat als je zoekt (boven in de gadget pagina) op bv WiFi dat er dan nog een stuk of wat zichtbaar worden.spaceboy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:08:
[...]
Ja same here. Ik word er echt blij van. Het werkt gewoon lekker. Ik vind die gadget bar ook echt kicken. Ik hoop alleen dat er snel wat meer/leukere gadgets worden gemaakt. Ik zoek nog zo'n kladblokje met meer ruimte dan die dingetjes die er nu zijn. (heb er maar 3 onder elkaar in verschillende kleurtjes) ;-)
Vind Vista ook absoluut wow so far.
Maar doen de WiFi gadgets het bij jullie? Bij mij niet ze komen niet eens in de sidebar
Ik had dit volgens mij al eens eerder gevraagd, maar geen antwoorden. Hebben ook meer mensen er last van dat installers van software in het begin vaak even heel langzaam gaan? Onder XP had ik nl. vrijwel altijd bij die standaard installers dat wanneer het laadbalkje in beeld kwam dat ie meteen in 1 ruk naar de 100% hobbelde. Nu blijft ie vaak in het begin wel 10-20 seconden stil staan, waarna het laadbalkje pas begint te lopen.
Het gebeurt eigenlijk bij alle programma's die ik geinstalleerd heb. Net of Vista voordat er geinstalleerd wordt nog intern wat dingetjes gaat checken ofzo....
Ik gebruik verder Home Premium x64.
Het gebeurt eigenlijk bij alle programma's die ik geinstalleerd heb. Net of Vista voordat er geinstalleerd wordt nog intern wat dingetjes gaat checken ofzo....
Ik gebruik verder Home Premium x64.
Verwijderd
Maar ik heb dus een logitech muis..Barkrukhenkie schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:00:
[...]
Lijkt me dat het een update is voor de drivers die Windows standaard aan boord heeft. Chic is (onder andere) een muizenmerk.. (http://www.chic.com.tw/eng/index.asp) Zullen wel net door de WHQL heen zijn ofzo..
Volgens mij wel, ik heb Ultimate. Tís wel op mijn laptop, met 1GB geheugen waarvan 64 of 128 aan de videokaart wordt toegewezen. In mijn geval 128. Misschien geen Aero dan. Geen idee dat je dat aart moest aanzetten trouwens, ik ga eens zoeken hoe dat dan moet. Thanx.Servor schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:59:
[...]
Windows+Tab is 3D Flip geloof ik. Heb je wel Aero?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja, ik ook, en een Synaptics touchpad..
Nogmaals, ik denk dat het een update cq. aanvulling is voor de drivers die Windows standaard aan boord heeft
Verwijderd
Iemand ervaring met geheugen?
ik had 1gb ram en toen had ik ongeveer 50% in gebruik
nu heb ik er 2gb in zitten en is er 30% hiervan in gebruik.
ik had verwacht dat vista wel wat meer gebruik zou maken van de extra rammen,
ik had 1gb ram en toen had ik ongeveer 50% in gebruik
nu heb ik er 2gb in zitten en is er 30% hiervan in gebruik.
ik had verwacht dat vista wel wat meer gebruik zou maken van de extra rammen,
Ook alleen maar als je de Engelse versie draait zeker?Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:35:
Dreamscene preview nu binnen te halen als je ultimate draait...
greets marco
Waar blijven de Ultimate Extra's voor Nederland?
Everything Can Help!
mocht je trouwens met je ati kaartje een unknown device krijgen na de installatie van de 7.1 drivers(zonder ccc) installeer dan met ccc,dan heb je geen unknown device meer
werkt bij mij nu iig beter met dan zonder ccc.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Grappig, op mijn desktop krijg ik deze update ook, op mijn laptop kreeg ik "CHIC - Other Hardware - PS/2 Mouse"Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:45:
Verwijderd
Nja gewoon lkkr verstoppen dusBarkrukhenkie schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:46:
[...]
Ja, ik ook, en een Synaptics touchpad..
Nogmaals, ik denk dat het een update cq. aanvulling is voor de drivers die Windows standaard aan boord heeft
Overigens lijkt dreamscene alsnog lekker zwaar te zijn voor je pc, hier gemiddeld 50 - 60% cpu gebruik met dreamscene, tegenover 0 - 20% zonder.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 23:01 ]
Iemand ook spontane reboots gehad onder Vista??...Ik wel, ben weer terug op XP. Probleem opgelost
Jammer, wachten op SP1 dan maar....
Tubes....It's what make music music!
Is het mogelijk om het netwerkcentrum uit te schakelen? Als ik over een VPN werk, sluit dit netwerk centrum mijn verbinding af. Als mijn computer druk bezig is, doet internet het eerst wel, maar zodra vista genoeg CPU tijd krijgt, wordt de boel afgesloten...
Of hoe kan je anders je instellingen zo veranderen dat hij altijd interlocaal verbind, ipv. lokaal?
Of hoe kan je anders je instellingen zo veranderen dat hij altijd interlocaal verbind, ipv. lokaal?
Verwijderd
draait alles dan wel? bij mij werkt prey etc dan niet..Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:55:
......
Tot nu toe erg tevreden met Vista. Zelfs zo tevreden dat ik het mijn vriendin heb aangeraden om het bij haar laptop aan te schaffen.
Echt heel mooi hoe alles gewoon werkte vanaf een clean windows install.
Alleen jammer dat er eigenlijk nog steeds geen goede nVidia drivers zijn, de 100.59 werken wel maar nog genoeg schoonheid foutjes op aan te merken (ik game niet, dus qua performance merk ik geen verschil met XP). Maar vooral al het geflikker van het schermen (2x Samsung 193P en een Toshiba LCD via HDMI) icm met UAC en uitloggen enzo is toch wel jammer.
Nieuwe geluid "management" vind ik ook erg handig. Vooral omdat mijn vriendin wel eens een serie wel kijken terwijl ik door computer. Hier had ik in XP nog wel problemen mee omdat ik 2 geluidkaarten heb, maar in Vista werkt alles gewoon zoals ik het zou verwachten.
Kaspersky doet het nu ook al een paar weken weer zoals op XP, waren nog wat problemen bij het begin van de "release" van Vista. Hij wil alleen nog wel eens blijven "hangen" bij opstarten, waardoor de rest van mijn programma's niet doorstarten. Lijkt dan net of hij klaar is met booten en dan na 30s start Kaspersky opeens op en de rest van mijn opstart progs.
Netwerk Centrum was ook even wennen, maar werkt erg prettig. Vooral op de laptop van mijn vriendin, is de draadloze netwerk installatie wizard erg mooi.
Heb nog wel wat problemen dat ik bij het opstarten alleen "lokaal" op het netwerk kom en dan na een tijdje komt de internet verbinding er ook bij. Als iemand een idee heeft hoe dit kan, hoor ik het graag.
Probleem komt zowel voor bij mij als bij mijn vriendin. Allebei zijn Broadcom chipsets.
Aero was even wennen, maar is nu wel lekker om mee te werken. Hopen dat er binnenkort nog wat andere thema's beschikbaar komen met wat lichtere kleuren. Vooral als je programma's maximaliseerd vind ik al dat zwart helemaal niets.
Echt heel mooi hoe alles gewoon werkte vanaf een clean windows install.
Alleen jammer dat er eigenlijk nog steeds geen goede nVidia drivers zijn, de 100.59 werken wel maar nog genoeg schoonheid foutjes op aan te merken (ik game niet, dus qua performance merk ik geen verschil met XP). Maar vooral al het geflikker van het schermen (2x Samsung 193P en een Toshiba LCD via HDMI) icm met UAC en uitloggen enzo is toch wel jammer.
Nieuwe geluid "management" vind ik ook erg handig. Vooral omdat mijn vriendin wel eens een serie wel kijken terwijl ik door computer. Hier had ik in XP nog wel problemen mee omdat ik 2 geluidkaarten heb, maar in Vista werkt alles gewoon zoals ik het zou verwachten.
Kaspersky doet het nu ook al een paar weken weer zoals op XP, waren nog wat problemen bij het begin van de "release" van Vista. Hij wil alleen nog wel eens blijven "hangen" bij opstarten, waardoor de rest van mijn programma's niet doorstarten. Lijkt dan net of hij klaar is met booten en dan na 30s start Kaspersky opeens op en de rest van mijn opstart progs.
Netwerk Centrum was ook even wennen, maar werkt erg prettig. Vooral op de laptop van mijn vriendin, is de draadloze netwerk installatie wizard erg mooi.
Heb nog wel wat problemen dat ik bij het opstarten alleen "lokaal" op het netwerk kom en dan na een tijdje komt de internet verbinding er ook bij. Als iemand een idee heeft hoe dit kan, hoor ik het graag.
Probleem komt zowel voor bij mij als bij mijn vriendin. Allebei zijn Broadcom chipsets.
Aero was even wennen, maar is nu wel lekker om mee te werken. Hopen dat er binnenkort nog wat andere thema's beschikbaar komen met wat lichtere kleuren. Vooral als je programma's maximaliseerd vind ik al dat zwart helemaal niets.
99,9% heeft hier geen last van. Was het niet even de moeite waard om te kijken waar het aan ligtsilitek schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:07:
Iemand ook spontane reboots gehad onder Vista??...Ik wel, ben weer terug op XP. Probleem opgelost
Verwijderd
Ik heb Vista nu ook geinstalleerd. Heb alleen 1 probleem. Als ik bijv. "IE" of "Deze Computer" open Dan kan ik het scherm alleen doormiddel van alt+F4 afsluiten.
Ik kan de vensters dus niet met de muis afsluiten als ik op kruisje klik. Ook maximaliseren en minnetje werken niet. Ook verplaatsen niet.
Iemand anders hier ook last van? Of weet iemand hier een oplossing voor? Het is namelijk erg iiritant.
bvd ,
Bas
Ik kan de vensters dus niet met de muis afsluiten als ik op kruisje klik. Ook maximaliseren en minnetje werken niet. Ook verplaatsen niet.
Iemand anders hier ook last van? Of weet iemand hier een oplossing voor? Het is namelijk erg iiritant.
bvd ,
Bas
Verwijderd
Inderdaad. Iemand al mooie motion wallpapers?Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:35:
Dreamscene preview nu binnen te halen als je ultimate draait...
greets marco
100.64 32 bit
100.64 64 bit
Nieuwe Nvidia drivers zo te zien.
Bron
100.64 64 bit
Nieuwe Nvidia drivers zo te zien.
Bron
[ Voor 3% gewijzigd door Agent-X op 14-02-2007 00:48 ]
Gebruik hetzelf nu al een tijd niet meer, ik vind XP toch een heel stuk stabieler en het is ook (misschien gevoelsmatig) sneller. Wat me opvalt aan Vista zijn nog de ontiegelijke vele topics over problemen met Vista.. Wat mij betreft gaat het nog een heeele tijd duren voordat ik over stap. (minstens tot SP1)
_@/'
Verwijderd
Yep, ik heb er ook een op pending staan in de automatische updates, ook een CHIC update. Ik vermoed dat het gewoon om een muisdriver gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:45:
More information:
More information:
Product Solution Centers
Kun je niet met de updatehistory achterhalen wat het is in jou geval
Dat roep ik al al tijden, maar ik kan het toch niet laten om te experimenteren. Ik wil er toch wel een beetje bijhoren en aangezien ik in dat wereldje werk, snap jeSteephh schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:49:
Gebruik hetzelf nu al een tijd niet meer, ik vind XP toch een heel stuk stabieler en het is ook (misschien gevoelsmatig) sneller. Wat me opvalt aan Vista zijn nog de ontiegelijke vele topics over problemen met Vista.. Wat mij betreft gaat het nog een heeele tijd duren voordat ik over stap. (minstens tot SP1)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 06:12 ]
Dit was met de release van Windows XP idem, sterker nog, veel erger omdat de overgang van Win 9x naar Windows (XP)NT ervoor zorgde dat vrijwel het gros van de drivers en programmas niet meer werkte. Op Windows Vista kun je ruim 75% van voormalige Windows XP programma's draaien en ook drivers doen het vaak nog.Steephh schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:49:
Wat me opvalt aan Vista zijn nog de ontiegelijke vele topics over problemen met Vista..
Omdat je nu toevallig een boem ziet aan topics wil niet zeggen dat het een slecht OS is. Iedereen waarbij het goed draait zal geen hoera topic openen immers.
Even wat ik zelf wou melden na anderhalve week Vista gedraait te hebben:
1. Installatie: uitstekend, zeer snel.
2. Overall Performance: Goed, mits je uitstekende hardware hebt.
3. Stabiliteit: Uitstekend, geen problemen met drivers of software gehad.
4. Aero:
5. Sidebar: Leuk, maar na 3 dagen had ik hem nog steeds niet gebruikt en heb ik hem uitgezet.
6. Security: Als Tweaker vind ik de nieuwe gebruikersaccount policy zwaar klote. Een system32 dir waar ik niks in mag doen is wat mij betreft niet iets voor mij. Voor de leek is dit zeer nuttig. Ik kan niks anders zeggen dat het zeker goed is, het brengt de beveiliging voor "domme" thuisgebruikers op een hoger niveau. Tja, wij Tweakers zullen dit maar moeten uitzetten.
Ik ben iemand die veranderingen toejuicht en switch vrij snel over naar nieuwe besturingssystemen en applicaties. Toch heb ik het gisteravond verwijderd en Windows XP er weer opgezet. Reden hiervoor was dat ik in spellen zon 30-40% performance verlies had. Gamen is wat ik op deze PC hoofdzakelijk doe, ik koop geen Core 2 Duo, 2GB DDR800, 7900GTX met Raptor HD om in een spel maar 40FPS te krijgen.
Dat was voor mijn de reden om terug te keren naar XP. Mocht ik niet gegamed hebben of minder hoge eisen gesteld hebben aan gameperformance, dan had ik zeker wel bij Vista gebleven.
Hoezo overkillsilitek schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:07:

Ik heb de Dreamscene Preview ook gedownload.... en het viel me op dat ik Videos kon selecteren als achtergrond. (Kon dat voor Dreamscene ook al?)
In ieder geval, zocht ik een leuke video (
) op die ik op mijn HD had staan.... en opeens zat ik hiernaar te kijken op twee schermen!
Manamana... tuuutuuutuuutuuuduuuduuu!
In ieder geval, zocht ik een leuke video (

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Een echte tweaker gaat hard op zoek naar de oorzaak en gaat niet bij de pakken neerzitten!silitek schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:07:

Proud to be an American.
Hier woon ik
Dacht je dat ik dat niet gedaan hadWe Are Borg schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 06:41:
[...]
Hoezo overkillDus ipv uit te zoeken waar die reboots vandaan komen, gaan we maar terug naar XP?

Onder XP geen problemen meer. Niks met overkill te maken.
Tubes....It's what make music music!
Als je de engelse language pack download en deze instelt onder je profiel, krijg je de overige extra's.MichaelK1985 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:53:
[...]
Ook alleen maar als je de Engelse versie draait zeker?![]()
Waar blijven de Ultimate Extra's voor Nederland?
Overigens vind ik de dreamscenes nog een beetje tegen vallen, kwaliteit van de achtergronden is erg matig, beetje korrelig zelfs. Ook heeft die en behoorlijke CPU belasting.
Maar goed, het is nog een preview, misschien wordt het nog verbeterd, het is een leuke feature, ook al heb je er geen zak aan
Verder bevalt Vista overigens super.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Da's toch het hele punt van Dreamscene?maartena schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 07:25:
...en het viel me op dat ik Videos kon selecteren als achtergrond. (Kon dat voor Dreamscene ook al?)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Welke gadget is dat die de bandwith meet? DU meter werkt hier namelijk niet optimaal!maartena schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 07:25:
Ik heb de Dreamscene Preview ook gedownload.... en het viel me op dat ik Videos kon selecteren als achtergrond. (Kon dat voor Dreamscene ook al?)
In ieder geval, zocht ik een leuke video () op die ik op mijn HD had staan.... en opeens zat ik hiernaar te kijken op twee schermen!
Ergens gevonden bij Microsoft Gadgets:Chutney schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:36:
Welke gadget is dat die de bandwith meet? DU meter werkt hier namelijk niet optimaal!
http://gallery.live.com/l...2ab-8533-a3d9c841c988&l=1
Proud to be an American.
Hier woon ik
Tis volgensmij gewoon een kwestie van je drivers, hebben wel meer machines met Vista langs van.silitek schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 07:30:
[...]
Dacht je dat ik dat niet gedaan had...heb 2dagen lopen stoeien met drivers, voeding, geheugen en wat nog meer...Reboots bleven.
Onder XP geen problemen meer. Niks met overkill te maken.
Ik zou als ik jou was in ieder geval driver updates in de gaten houden voor je hardware.
* sOid baalt dat er nog steeds geen final drivers zijn voor de nVidia GF Go 7600 videokaart. Erg irritant dat hij m'n kleurinstellingen niet opslaat, zo kan ik toch niet normaal photoshoppen

yarr!
khad de x64 business installt van men werk maar die deed heel lastig met nforce3 mobo's dus ik probeer de x86 versie te installen maar de mak was "vol" of "leeg" (tis hoe je wil) dus na een mailtje een nieuwe gekregen.
Dit was een iets andere key omdat de MAK procedure in belgië lam ligt in de verdeling ofzo dus bij de install geef ik men key en en wat zie ik?
Windows Vista Ultimate, w00t
na de install mijn nforce3 raid aan de praat gekregen via de have disk functie in combo met de 5.10 nforce3 drivers voor windows xp.
ff de mediacenter editie geboot en die vind mijn dvb-t dingen als een zonnetje, enkel de ui is was rommelig tegenover xpmce.
kheb dus een amd64 3000+ en 1gig ram en had systeemscore 3.4 in x64, 4.1 met een reepje ram van 1 gig erbij, maar in de x86 editie krijg ik score 6.15.1, das toch ni slecht eigenlijk.
WoW ging ook van 35fps (buiten) naar 55 dus ik hebn de indruk dat x64 toch enkel een verbetering heeft tov x86 als je een snellere pc hebt die beter met de dubbele chunk size overweg kan.
khad de x64 business installt van men werk maar die deed heel lastig met nforce3 mobo's dus ik probeer de x86 versie te installen maar de mak was "vol" of "leeg" (tis hoe je wil) dus na een mailtje een nieuwe gekregen.
Dit was een iets andere key omdat de MAK procedure in belgië lam ligt in de verdeling ofzo dus bij de install geef ik men key en en wat zie ik?
Windows Vista Ultimate, w00t
na de install mijn nforce3 raid aan de praat gekregen via de have disk functie in combo met de 5.10 nforce3 drivers voor windows xp.
ff de mediacenter editie geboot en die vind mijn dvb-t dingen als een zonnetje, enkel de ui is was rommelig tegenover xpmce.
kheb dus een amd64 3000+ en 1gig ram en had systeemscore 3.4 in x64, 4.1 met een reepje ram van 1 gig erbij, maar in de x86 editie krijg ik score 6.15.1, das toch ni slecht eigenlijk.
WoW ging ook van 35fps (buiten) naar 55 dus ik hebn de indruk dat x64 toch enkel een verbetering heeft tov x86 als je een snellere pc hebt die beter met de dubbele chunk size overweg kan.
Hij loopt toch maar tot 5.9dafz0r schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:23:
kheb dus een amd64 3000+ en 1gig ram en had systeemscore 3.4 in x64, 4.1 met een reepje ram van 1 gig erbij, maar in de x86 editie krijg ik score 6.1, das toch ni slecht eigenlijk.
Verwijderd
Met Vista nu op de markt heb ik een sony vaio gekocht en na een dikke week ben ik geen enkele foutmelding of wat dan ook tegengekomen.
Prachtig dus - behalve dat de ingebouwde Motion Eye webcam niet werkt (webcam wordt door toepassingen niet gevonden) maar wel in de hardware lijst als werkend vermeld staat.. dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt
afijn, deze sony krijgt een 4.1 als prestatie index van Microsoft doordat de hard disk de zwakste schakel is.
Verder is het inderdaad flink wennen om alles weer in het nieuwe jasje terug te kunnen vinden.
Prachtig dus - behalve dat de ingebouwde Motion Eye webcam niet werkt (webcam wordt door toepassingen niet gevonden) maar wel in de hardware lijst als werkend vermeld staat.. dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt
afijn, deze sony krijgt een 4.1 als prestatie index van Microsoft doordat de hard disk de zwakste schakel is.
Verder is het inderdaad flink wennen om alles weer in het nieuwe jasje terug te kunnen vinden.
En welke gadget is dat met die externe/harde schijven?Chutney schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:36:
[...]
Welke gadget is dat die de bandwith meet? DU meter werkt hier namelijk niet optimaal!
DriveInfo heet-ie bij mijTHE_BASE schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:10:
[...]
En welke gadget is dat met die externe/harde schijven?
Heel leuk en aardig die DreamScene preview, maar hij snoept wel 40% CPU load
foutje, 5.1 (die toppen staan ook echt naast elkaar
toppen, de t zit wel een stukje van de kdafz0r schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:58:
[...]
foutje, 5.1 (die toppen staan ook echt naast elkaar)
Tja dat wel, maar scroll eens met je muiswieltje dit topic op en neer : Ik kom aan de 2 x 40% cpu gebruik op een coreduo 6600. Dit typen + dvd branden + sidebar + usenet download is maar 5+7%.Danielson schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:39:
Heel leuk en aardig die DreamScene preview, maar hij snoept wel 40% CPU load
Conclusie : gooi je muis weg !
Dreamscene draait op een test pc'tje er draait verder compleet niets!HaseMike schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:31:
[...]
Tja dat wel, maar scroll eens met je muiswieltje dit topic op en neer : Ik kom aan de 2 x 40% cpu gebruik op een coreduo 6600. Dit typen + dvd branden + sidebar + usenet download is maar 5+7%.
Verwijderd
Als je DreamScene hebt geinstalleerd, check dan ook even de uitbreiding van Stardock hierop (DeskScape):
http://www.wincustomize.com/articles.aspx?aid=144014
Gratis en staat ook nog in de steigers zoals DreamScene. Je hebt na de install nog een restart nodig voordat het werkt (wordt niet vermeld).
Gratis en staat ook nog in de steigers zoals DreamScene. Je hebt na de install nog een restart nodig voordat het werkt (wordt niet vermeld).
Verwijderd
Crack? cracker met kaas??Barfman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:04:
[...]
Dat komt omdat je een Activation Crack gebruikt die voor een engelse versie is, foeiii
Ach ja, er zijn veel illegale versies in de omloop en de mijne mag ik weer inleveren op het werk, maar of ik dat ga doen weet ik niet. Als ik mijn systeem uitbreid naar 2x1GB dan denk ik dat ik al een heel eind ben.
Met Vista doe ik het anders en dat is maar goed ook anders was ik al 3 activaties kwijt geweest. Ik activeer hem pas na 30 dagen omdat ik eerst wil zien of Vista 30 dagen goed blijft lopen. Als dat allemaal goed gaat, dan pas maak ik gebruik van de activatie server. Maar ik opteer nu voor een nieuwe schijf en sneller geheugen dus ik wacht mooi nog FF. Ik heb een DSP OEM dus ik kan makkelijk activeren, maar beter is het te wachten totdat je alles weet. Eenmaal geactiveerd kun je hem niet meer verkopen mocht hij je bevallen.
Volgens mij zijn de illegale versies ook 30 dagen te gebruiken, dus voor sommige een redenen om Vista uit te testen die 30 dagen die je krijgt (4 hele weken en 2 dagen is heel schappelijk voor een testperiode). Ik heb ook nog niet mijn key ingevuld en die bewaar ik tot als alles goed werkt. Krijg ik nu nog strubbels dan gaat hij eruit en dan kan het nog
Verwijderd
Alleen de Engelse language pack downloaden is al genoeg, je hoeft niets in te stellen.BlackBurn schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 07:59:
[...]Als je de engelse language pack download en deze instelt onder je profiel, krijg je de overige extra's...
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of Vista een beetje draait op een laptop met 512 MB werkgeheugen of is 1024 MB een echte aanrader?
ik heb op 512 ermee gewerkt, en ik vond het werkbaar. Maar je moet er dan alleen surfen email en Word mee doen, en een divx kan ook wel. Geen games of iets zwaars. En zelfs aero werkte bij mij met die 512mb dus wrom iedereen zegt dat je 1 gig nodig hebt voor aero....?
Ziezo, mijn Vista Ultimate 32-bits OEM is binnen. Vanavond eens mee aan de slag gaan.
Al m'n hardware heeft netjes Vista drivers, maar wat ik me afvraag... bij XP had je nog de AMD CPU driver en de AMD Dualcore Optimizer... hoe zit het daarmee onder Vista?
(ik ga er vanuit dat Vista dat allemaal al meteen heeft ingebouwd aangezien ik bij AMD niets kon vinden voor Vista).
Al m'n hardware heeft netjes Vista drivers, maar wat ik me afvraag... bij XP had je nog de AMD CPU driver en de AMD Dualcore Optimizer... hoe zit het daarmee onder Vista?
(ik ga er vanuit dat Vista dat allemaal al meteen heeft ingebouwd aangezien ik bij AMD niets kon vinden voor Vista).
Verwijderd
Deze vraag heb ik ook gesteld en geen antoowrd gehad/gevonden: ben zelf wat aan het klungelen geweest en zag geen merkbare verschillen voor en na (de xp drivers gebruikt)
Verwijderd
@ Sjah
Je hebt het over games maar de games die ik speel op XP zijn voornamelijk klassiekers en emulators, dat kan toch geen problemen opleveren? (wil het ff zeker weten voordat ik me oem-schijfje ergens ga afhalen)
Je hebt het over games maar de games die ik speel op XP zijn voornamelijk klassiekers en emulators, dat kan toch geen problemen opleveren? (wil het ff zeker weten voordat ik me oem-schijfje ergens ga afhalen)
Ik gebruik DU meter zelf ook - werkt prima hier. Je moet alleen bij 'Network interface to monitor' je netwerk kaartspecifiek kiezen. Laat je de instelling op 'All interfaces' staan dan verdubbeld DU meter de data en snelheidweergave (bug onder Vista).Chutney schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:36:
[...]
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Geen van allen. Bitdefender v10, lekker snel en over het algemeen ook goede respons op uitbrakenWizzieJP schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:42:
Hi Mates,
Vista (OEM Premium) nu alweer een weekje draaien en ik moet zeggen dat hij redelijk stabiel is - ik zit alleen met één vraag: welke virus scanner zal ik aanschaffen? Iemand hier tips? OneCare of toch Norton 2007 of mogelijk - de nu nog in beta fase verkerende - norton360?
Cheers!
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
ik krijg er geen extra's bij, alles staat in engelsVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:48:
[...]
Alleen de Engelse language pack downloaden is al genoeg, je hoeft niets in te stellen.
Na jaren Norton ben ik sinds Vista ook op NOD32 overgestapt... bevalt mij tot op heden ook prima!gobbler schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:43:
Draai met Nod32 en deze is werkelijk een stuk sneller, slokt minder cpu dan de rest
Verwijderd
Indien je Vista installeerd zonder key te gebruiken (de 30-daagse trial), kan je dan wel kiezen voor Home, Home Premium, Business of Ultimate?
Ik vroeg me dit namelijk af, indien je hier Ultimate zou kiezen en je koopt een Home key, dan gaat het activeren mis.
Dus de vraag is of je kunt kiezen welke "smaak" je wilt voor de trial en later de key ervoor invoeren?
Ik vroeg me dit namelijk af, indien je hier Ultimate zou kiezen en je koopt een Home key, dan gaat het activeren mis.
Dus de vraag is of je kunt kiezen welke "smaak" je wilt voor de trial en later de key ervoor invoeren?
vraagje: Kun je in DU meter ook de up- en download afzonderlijk limiteren (zoals in Netlimiter kan/kon)?!WizzieJP schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:53:
[...]
Ik gebruik DU meter zelf ook - werkt prima hier. Je moet alleen bij 'Network interface to monitor' je netwerk kaartspecifiek kiezen. Laat je de instelling op 'All interfaces' staan dan verdubbeld DU meter de data en snelheidweergave (bug onder Vista).
Vind ik wel een must of 'm als vervanging van Netlimiter te gaan gebruiken...
[ Voor 8% gewijzigd door dutch79 op 14-02-2007 15:40 ]
gebruik anders BWmeter, deze kan dit perfect en is niet zo log als netlimiter.
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Welke versie BWmeter heb ik dan minimaal voor Vista nodig (of gebruik je zelf in Vista)?
edit:
BW Meter:
Version 3.0.0(30.01.07)New: new network driver for improved compatibility with firewalls and virus scanners
New: Vista compatible (32 bit)
New: transparency of graphs moved to context menu of graph windows
New: click-through mode for graphs ("ghost" mode)
New: tray icons of graphs show indicator if traffic is stopped
New: option for clicking tray icons to stop/start traffic
Fix: correct drawing of graph borders without window caption under Vista
Fix: Vista compatible icons
Netlimiter:Version 2.0.9. brings several interesting improvements, but its main feature is support for new Windows operating systems.
Since version 2.0.9 you can run NetLimiter 2 on Windows XP x64 and Windows Vista (currently in BETA 2 stage). If you would like to install and run NetLimiter 2 on Vista then read this hint before you begin with the installation.
All new installation files are downloadable from HERE, but remember that you need special installation file for 64bit Windows (currently only Pro version is available).
's kijken welke het gaat worden...
edit:
BW Meter:
Version 3.0.0(30.01.07)New: new network driver for improved compatibility with firewalls and virus scanners
New: Vista compatible (32 bit)
New: transparency of graphs moved to context menu of graph windows
New: click-through mode for graphs ("ghost" mode)
New: tray icons of graphs show indicator if traffic is stopped
New: option for clicking tray icons to stop/start traffic
Fix: correct drawing of graph borders without window caption under Vista
Fix: Vista compatible icons
Netlimiter:Version 2.0.9. brings several interesting improvements, but its main feature is support for new Windows operating systems.
Since version 2.0.9 you can run NetLimiter 2 on Windows XP x64 and Windows Vista (currently in BETA 2 stage). If you would like to install and run NetLimiter 2 on Vista then read this hint before you begin with the installation.
All new installation files are downloadable from HERE, but remember that you need special installation file for 64bit Windows (currently only Pro version is available).
's kijken welke het gaat worden...
[ Voor 128% gewijzigd door dutch79 op 14-02-2007 15:40 ]
Hey wel interessant om in de gaten te houden, volgens mij komen daar wel leuke filmpjes te staanVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:11:
Als je DreamScene hebt geinstalleerd, check dan ook even de uitbreiding van Stardock hierop (DeskScape):
Verwijderd
Ja, ook als je geen key invoert kan je in setup kiezen welke 'smaak' je wilt installeren. Nu weet ik niet wat er gebeurd als je daar Ultimate invoert en later activeerd met een home basic key. Wellicht dat dan automatisch alle Ultimate-functies worden uitgeschakeld dan.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:21:
Indien je Vista installeerd zonder key te gebruiken (de 30-daagse trial), kan je dan wel kiezen voor Home, Home Premium, Business of Ultimate?
Wat ik er van begrepen heb is dat als je Ultimatie kiest en daarna met een Home key wil activeren, dat je dan fijn opnieuw kan installeren (of alsnog Ultimate kopen). Downgraden kan niet.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:17:
[...]
Ja, ook als je geen key invoert kan je in setup kiezen welke 'smaak' je wilt installeren. Nu weet ik niet wat er gebeurd als je daar Ultimate invoert en later activeerd met een home basic key. Wellicht dat dan automatisch alle Ultimate-functies worden uitgeschakeld dan.
NOD32 of Kaspersky (heeft nu ook een Vista werkende versie)WizzieJP schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:42:
Hi Mates,
Vista (OEM Premium) nu alweer een weekje draaien en ik moet zeggen dat hij redelijk stabiel is - ik zit alleen met één vraag: welke virus scanner zal ik aanschaffen? Iemand hier tips? OneCare of toch Norton 2007 of mogelijk - de nu nog in beta fase verkerende - norton360?
Cheers!
Beide erg goed
Verwijderd
Wildfire schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:38:
Ziezo, mijn Vista Ultimate 32-bits OEM is binnen. Vanavond eens mee aan de slag gaan.
Ik neem aan dat jullie de "AMD X2 optimizer" bedoelen.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:40:
Deze vraag heb ik ook gesteld en geen antoowrd gehad/gevonden: ben zelf wat aan het klungelen geweest en zag geen merkbare verschillen voor en na (de xp drivers gebruikt)
Heb deze zelf wel geinstalleerd omdat ik die al nodig had voor mijn WinXP.
Merkte hier bij Need for Speed - Most Wanted grote verschillen nl. dat het spel normaal verliep ipv dan weer sneller en dan weer langzamer (niet speelbaar dus)
Eerlijk gezegd heb ik dezelfde file ook weer onder Vista geinstalleerd dus weet niet of het er al in verwerkt zit of niet..

Ik ga ze niet even uninstallen maar mogelijk dat iemand anders er al ervaring mee heeft of NFS even wil opstarten zonder deze patch.
Verwijderd
LOL!HaseMike schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:31:
[...]
Tja dat wel, maar scroll eens met je muiswieltje dit topic op en neer : Ik kom aan de 2 x 40% cpu gebruik op een coreduo 6600. Dit typen + dvd branden + sidebar + usenet download is maar 5+7%.
Direct geprobeerd en bekeken en mijn 3800+ X2 kicked zichzelf naar 87% load als ik even snel omhoog en omlaag scroll!!

Verwijderd
Tja, dan houd het hier even op vrees ik..markmg schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:02:
[...]
ik krijg er geen extra's bij, alles staat in engels
Ik heb hier de OEM Vista Ultimate 32bits draaien en heb alles geinstalleerd en de nodige keren opnieuw opgestart.
Als alle updates "binnen" zijn installeer je het engelse talenpack en mogelijk nogmaals opnieuw opstarten.
Daarna kreeg ik gewoon de overige Ultimate extra's erbij, en per gisteren tevens de "Dreamscene preview" (en die is leuk

Verwijderd
Als ik driveInfo probeer te installeren krijg ik hem niet in de sidebar te zien
Is hier een truukje voor?
Ik draai Vista home premium OEM btw
Bij mij ook op mijn T7600, maar dat deed XP ookVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:12:
[...]
LOL!
Direct geprobeerd en bekeken en mijn 3800+ X2 kicked zichzelf naar 87% load als ik even snel omhoog en omlaag scroll!!(dacht ik er een klein beetje bij te horen met mijn dual core)
Kan je dat analyseren als je schijfdefragmentatie opstart, ook overslaan of uitschakelen? Vista gaat standaard al je schijven analyseren en dat duurt echt lang.
Ik wil ff de c:\ defraggen, maar Vista gaat dan eerst al mijn schijven/partities checken/analyseren. Kan dat niet sneller?
Ik wil ff de c:\ defraggen, maar Vista gaat dan eerst al mijn schijven/partities checken/analyseren. Kan dat niet sneller?
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
klopt, alles opnieuw installeren. Ik heb het zelf uitgeprobeerd.DizzyWeb schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:21:
[...]
Wat ik er van begrepen heb is dat als je Ultimatie kiest en daarna met een Home key wil activeren, dat je dan fijn opnieuw kan installeren (of alsnog Ultimate kopen). Downgraden kan niet.
Ik heb volgens mij een soortgelijke gadget (ook Home Premium), die heet Prestos' Hard Drive Monitor. Heel simpel, maximaal 4 hd's laten monitoren hoe vol ze zitten. Ik vind 'm ideaal! Ik kan niet meer zonder m'n gadget bar.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:57:
[...]
Als ik driveInfo probeer te installeren krijg ik hem niet in de sidebar te zien![]()
Is hier een truukje voor?
Ik draai Vista home premium OEM btw
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd
Ik heb de vista ultimate 64bit lopen. twas ff sukkelen met de sounddrivers en de dvd rom maar alles werkende gekregen. Ben nu al mijn games aan het installeren en aan het testen.
CoD2: loopt in win xp compatibillity anders conflict met men SB XFi drivers
Geen problemen met Punk Buster in tegenstelling met wat aangekondigd was ivm administrator rechten in vista.
NFS:Carbon loopt enkel op win98 compatibilliteit met het gevolg dat de grafix veel lager zijn.
UT2004 loopt normaal onder vista.
kzal verder nog ander games testen als FarCry, FEAR, Joint Operations, brain trainer en namco arcade museum.
Voorlopig best tevreden over vista Ultimate. Kheb de premium op mn laptop lopen van het werk en dat loopt ook behoorlijk. Maar daar heb ik geen games opstaan.
CoD2: loopt in win xp compatibillity anders conflict met men SB XFi drivers
Geen problemen met Punk Buster in tegenstelling met wat aangekondigd was ivm administrator rechten in vista.
NFS:Carbon loopt enkel op win98 compatibilliteit met het gevolg dat de grafix veel lager zijn.
UT2004 loopt normaal onder vista.
kzal verder nog ander games testen als FarCry, FEAR, Joint Operations, brain trainer en namco arcade museum.
Voorlopig best tevreden over vista Ultimate. Kheb de premium op mn laptop lopen van het werk en dat loopt ook behoorlijk. Maar daar heb ik geen games opstaan.
Verwijderd
Ja, die had ik ook al gevonden maar vind die andere mooierspaceboy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:33:
[...]
Ik heb volgens mij een soortgelijke gadget (ook Home Premium), die heet Prestos' Hard Drive Monitor. Heel simpel, maximaal 4 hd's laten monitoren hoe vol ze zitten. Ik vind 'm ideaal! Ik kan niet meer zonder m'n gadget bar.
Niemand die weet hoe ik het werkend krijg?
Verwijderd
Misschien domme vraag maar hoe werkt DreamScene ?! Ik kan weliswaar video's (geen avi) als achtergrond kiezen maar dan krijg ik dit, kan me moeilijk voorstellen dat dit de bedoeling is
Is dat de enige ? Video's als achtergrond ? Als ik op desktop rechter muisknop doe dan heb ik wel "Play DreameScen Preview" maar die kan ik niet klikken. Verder nergens wat over te vinden in Vista over DreameScene
Is dat de enige ? Video's als achtergrond ? Als ik op desktop rechter muisknop doe dan heb ik wel "Play DreameScen Preview" maar die kan ik niet klikken. Verder nergens wat over te vinden in Vista over DreameScene

Hmm.. ziet er uit als een driver of codec probleempje?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:03:
Misschien domme vraag maar hoe werkt DreamScene ?! Ik kan weliswaar video's (geen avi) als achtergrond kiezen maar dan krijg ik dit, kan me moeilijk voorstellen dat dit de bedoeling is![]()
Maar enige wat Dreamscene inderdaad doet is filmpjes als bureaubladachtergrond
Info over DreamScene:Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:03:
Misschien domme vraag maar hoe werkt DreamScene ?! Ik kan weliswaar video's (geen avi) als achtergrond kiezen maar dan krijg ik dit, kan me moeilijk voorstellen dat dit de bedoeling is![]()
http://windowsultimate.co...7/windows-dreamscene.aspx
Heb het ook ff geprobeerd en het is ronduit irritant om filmpjes als wallpaper te draaien, behalve die van Vista zelf.
Dat is die achtergrond met die flitsen/lijnen erin en hier is ook een film-versie van die wel netjes is om als bewegende achtergrond te hebben.
Die flitsen/lijnen reflecteren ietwat.
-edit-
De locatie is: (waar x:\ de partitie is waar je Vista op hebt staan)
x:\Windows\Web\Windows DreamScene
Het filmpje heet vid1337 en kan je instellen daar waar je ook de normale achtergronden instelt.
Dat is die achtergrond met die flitsen/lijnen erin en hier is ook een film-versie van die wel netjes is om als bewegende achtergrond te hebben.
Die flitsen/lijnen reflecteren ietwat.
-edit-
De locatie is: (waar x:\ de partitie is waar je Vista op hebt staan)
x:\Windows\Web\Windows DreamScene
Het filmpje heet vid1337 en kan je instellen daar waar je ook de normale achtergronden instelt.
[ Voor 26% gewijzigd door MelvinB op 14-02-2007 21:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is sinds 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Lees de Vista FAQ
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 10) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag