Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 70.612 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 123813

Anoniem: 189739 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Lijkt me duidelijk, ik geloof dat de enige Full HD Plasma van Pioneer 8999 euro kost. Hiernaast schijnen plasma's nog last te hebben van inbranden. Maar zoals je zegt het is persoonlijk. :)
Tsja maar vergelijk jij een topmodel Pioneer maar eens met die Loewe dan zeg ik: vergeet dat Full HD lekker!
Het beeld van een plasma kan mij nog altijd meer bekoren dan een LCD en in HD zien beide schermen er gewoon super mooi uit, Full HD of 1080i ik geloof niet dat je echt een heel groot verschil zal zien.
Sowieso bij de nieuwste plasma's is dat inbranden al verleden tijd. Komt dan ook nog bij dat je 50inch hebt ipv 46.

Ach..ieder zijn eigen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 29-03-2007 15:12]

Anoniem: 194366 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:08:
[...]

Maar of het ook net zo mooi staat...
Hangt van je meubel af. Vind je het zo mooi dan? Ik eigenlijk niet :/ Een mooi weggewerkte grote center kan heel mooi zijn en dan is het geluid ook nog beter. Sound is voor mij belangrijker dan iets mindere looks.

Anoniem: 155508

Anoniem: 28484 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:02:
[...]

Er zit nog wel redelijk wat ruimte omheen en luchtgaten aan de achterkant.
Eerder stond de dvd-speler op de versterker waardoor ze allebei heel heet werden, nu valt het eigenlijk heel erg mee, maar het moet nog zomer worden!
Bij mijn yahama amp staat met een waarschuwing duidelijk vermeld dat er 30 tot 40cm ruimte boven moet zitten om zijn warmte kwijt te kunnen, om brand te voorkomen. Mischien toch even opzoeken? Mischien ligt het bij jou amp anders, maar ik zou er iig even na kijken :)

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Beter een echte speaker, ziet er stuk beter uit dan zo'n melkpakje :/

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 29-03-2007 15:17]

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:17:
Beter een echte speaker, ziet er stuk beter uit dan zo'n melkpakje :/
Yup I agree. Maar dat is zo'n discussie die je niet wint omdat ieder zijn eigen smaak en gehoor heeft. Toch kan niemand ontkennen ALS je het hoort dat een grote speaker beter klinkt maar dat terzijde :9

Anoniem: 194366

Anoniem: 123813 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:29:
[...]

Yup I agree. Maar dat is zo'n discussie die je niet wint omdat ieder zijn eigen smaak en gehoor heeft. Toch kan niemand ontkennen ALS je het hoort dat een grote speaker beter klinkt maar dat terzijde :9
Dat ook niet altijd. Als ik via mijn fronts radio luister en de dj hijgt/ademt hard uit tijdens het praten slaan gelijk de woofers aan. Gelukkig is dat alleen zo met live radio.
In dat geval gebruik ik altijd kleinere/minder laag gaande center...

Anoniem: 194366 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:32:
[...]

Dat ook niet altijd. Als ik via mijn fronts radio luister en de dj hijgt/ademt hard uit tijdens het praten slaan gelijk de woofers aan. Gelukkig is dat alleen zo met live radio.
In dat geval gebruik ik altijd kleinere/minder laag gaande center...
Er zijn altijd uitzonderingen te bedenken :) Ik luister altijd radio via stereo omdat ik dat fijner vind.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:52
lism schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:04:
Waarom 2 extra speakers bovenop je fronts? :)

Heb trouwens een nieuwe kabel aangeschaft om de verbinding van de coaxial out van de DVD speler > versterker te verbeteren.

[afbeelding]

Koste nog geen 5.95 op ebay.
Exact dezelfde liggen bij de Action voor 1,89.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Anoniem: 155508

Cobb schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:55:
[...]

Exact dezelfde liggen bij de Action voor 1,89.
wow das een coole tip, hier vragen ze normaal belachelijk veel geld voor, straks even naar de action :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Dat is wel te doen inderdaad ja. Voor die paar centen kan je het niet laten liggen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Anoniem: 28484

Joop schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:24:
[...]

Ziet er keurig uit. :)

Ik zie dat je de center naast je meubel hebt staan. Da's niet echt ideaal, maar ik neem aan een min of meer gedwongen keus omdat je het niet op een andere (mooie) manier kwijt kan?
Yep, is niet ideaal maar dat komt nog wel een keer goed. Wil uiteindelijk de lcd aan de muur hangen en dan kooop ik een mooie center voor eronder maar vooralsnog is dat er niet van gekomen.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Check deze setups dan eens: Greek Audiophiles

Wat een stellages. :D

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 22:21
Joop schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:24:
[...]

Ziet er keurig uit. :)

Ik zie dat je de center naast je meubel hebt staan. Da's niet echt ideaal, maar ik neem aan een min of meer gedwongen keus omdat je het niet op een andere (mooie) manier kwijt kan?

Ik zit zelf ook al een tijd met dat probleem. Ik overweeg nu om van nood zelf maar een meubel te bedenken en te (laten) maken. Echt zelf doen is best veel werk en komt ook erg nauwkeurig. Laten doen kost toch wel weer een redelijke duit. Concept wat hieronder staat van 2,2 cm MDF in hoogglans gespoten toch minimaal €1000 voor zover ik nu heb kunnen achterhalen...

Ik snap niet dat daar niet meer fabrikanten op inspelen! Of het is niet diep genoeg of te weinig plaats voor apparatuur, of het is een topmeubel maar voor een nogal extreme prijs. (Spectral Closed serie bijvoorbeeld: €2500....)

[afbeelding]

Edit: De vakken bovenaan zijn 21cm hoog, precies goed voor mijn huidige Center, versterker kan in één van de zijvakken, derde zijvak kan X360 in samen met een 2e apparaat (glasplaat om vak in twee lagen in te delen).
het zelf doen valt best wel mee vind ik, ik heb geen audio meubel gemaakt(in ieder geval geen conventionele) maar een bed, met muren en een dak^^ allemaal van 18mm mdf wat plus minus 70 euro bij de plaatselijke doe het zelf was :P het was mn eerste poging en ik doe geen practische opleiding, als je geluk hebt kan je zelfs het hout voor je laten zagen dan hoef je alleen nog een bouwtekening te maken en zit het met precisie ook in orde, want met zo'n zaagmachine is het altijd loodrecht :*) verder is mdf een heel makkelijk materiaal om mee te werken vind ik, en kan het vrij goed belast worden(heb iig mn lcdtv aan een mdf steun aan mn mdf dak gehangen^^) als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen, voor die 100 euro is het het proberen waard(zeker als het alternatief je 1000 kost) en dan kan je altijd de laatste laklaag nog uitbesteden....

Roamor schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:23:

Ze lijken allemaal vrij normaal, tot het punt dat ze word gevraagd hoeveel het heeft gekost. De eerste begint zwakzinnig te lachen en de rest doet het niet veel beter.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 23:31

Younes

Wie, Wat, Waar?

Roamor schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:23:

Het filmpje loopt bij mij vreselijk te stotteren... :(

...en waarom?

• Anoniem: 114270
  • Niet online
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:07:
[...]

Koop maar eens een B&W center van 400,- De LCR600 bijvoorbeeld zal die Loewe in verlegenheid brengen ben ik bang.
Kan best zijn, ik wilde gewoon even aangeven dat B&W het slechtste voorbeeld is wat je kan bedenken als het om "niet kopen om een naam" gaat :> :P

Anoniem: 114270 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:21:
[...]

Kan best zijn, ik wilde gewoon even aangeven dat B&W het slechtste voorbeeld is wat je kan bedenken als het om "niet kopen om een naam" gaat :> :P
maar je krijgt ook waar je voor betaald met B&W ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 123813 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:26:
maar je krijgt ook waar je voor betaald met B&W ;)
Die mening deelt ook niet iedereen unaniem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

jOzh

Sweet dude!

Exirion schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:49:
[...]

Die mening deelt ook niet iedereen unaniem.
Tja, zal dat niet met elk product het geval zijn? :?

Grab shell dude!

Anoniem: 123304

Mhhh dit sucks, wil foto's maken van mijn Thuis bioscoop maar kwam erachter dat ik geen kaartlezer heb om de foto's over te zetten naar de pc. |:(

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

kleine verandering:

http://www.klemkerk.nl/Arcam2.jpg

Ben tevens bezig met een zelfbouw meubel, dus dit is een tijdelijke opstelling.

Anoniem: 183025

@ Chronus: haha dat doe je goed :P de eerste kee dat je je digi camera gebruikt?

@ Jozh: Ja dat is ook zo maar sommige mensen onthouden dat niet. En er is altijd nog iets van jaloers zijn... (misschien is dat in dit geval niet zo maar door dit kunnen mensen ook gaan zeggen dat ze iets heel lelijk vinden.!)

Anoniem: 107284

Daklem schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:24:
kleine verandering:

[afbeelding]

Wat is dat rechtopstaande doosje direct naast het meubel? PS3???
Verder een leuke opstelling! Heb je geen last van die schuine dak? Ik zou toch zo'n set in de woonkamer zetten, of heb je last van de WAF ;) ?
Het valt me verder op dat je de speakers heel erg toe-in hebt gezet. Verklein je op deze wijze het stereobeeld niet?
Ik heb mijn Masters ook wel wat toe-in gezet, maar niet zo erg. Zoals het nu is, is de stereobeeld al belachelijk goed. Met DK Design amp en Lindemann cdspeler verwacht ik nog veel meer ruimtelijkheid en preciesie! De amp hoop ik dit jaar binnen te fietsen (ik heb ook een powerbar nodig van Finite Elemente Pagode Signature en helaas ook de Cerabase (4 stuks). Dan kan ik de bar net boven de voet van de centre kwijt). Daarna sparen voor een Lindemann (of een Wadia of een Esotheric... dat zullen de componenten zijn die ik wil gaan beluisteren).

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

jOzh

Sweet dude!

Daklem schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:24:
kleine verandering:

[afbeelding]

Tja, blijft een prachtige set. Zowel Arcam als Sonus Faber vind ik wat uiterlijk betreft echt top. Moet tot m'n schaamte bekennen dat ik beide merken nog nooit beluisterd heb...

Grab shell dude!

Anoniem: 183025 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:48:
@ Chronus: haha dat doe je goed :P de eerste kee dat je je digi camera gebruikt?
Nee dat niet maar was niet helemaal erbij denk ik lol. Ik vraag vanavond anders wel de bluetooth stekker en doe het met me mobiel O+

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:46:
[...]

Wat is dat rechtopstaande doosje direct naast het meubel? PS3???
Verder een leuke opstelling! Heb je geen last van die schuine dak? Ik zou toch zo'n set in de woonkamer zetten, of heb je last van de WAF ;) ?
Het valt me verder op dat je de speakers heel erg toe-in hebt gezet. Verklein je op deze wijze het stereobeeld niet?
Wat naast mijn meubel staat is gewoon een cd/dvd mapje ;) Helaas geen ps3.

Van het schuine dak heb ik iets wat last. Soms met mijn subwoofer last van resonantie, maar zoals hij nu geplaatst staat, is deze resonantie tot het minimum teruggebracht. Zodra ik een eigen huiskamer heb gaan ze daar zeker schitteren, maar dat zal nog wel eventjes duren!

En ja, de speakers zijn behoorlijk ingedraaid. Ik merkte als ik op mijn bank (sweetspot) zat dat ik geen juist stereo beeld kreeg. Zoals ze nu staan komt het geluid precies bij een wat een geweldige stage geeft. Ik heb al vanalles geprobeerd en zoals ze nu staan, staan ze toch wel het beste. :9

Even een sneak peak van mijn DIY meubeltje.
http://www.klemkerk.nl/process10.jpg

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

jOzh schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:02:
[...]

Tja, blijft een prachtige set. Zowel Arcam als Sonus Faber vind ik wat uiterlijk betreft echt top. Moet tot m'n schaamte bekennen dat ik beide merken nog nooit beluisterd heb...
Kom maar een keer beluisteren, sla je direct 2 vliegen in 1 klap :D

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
http://tweakers.net/ext/f/cb6e08aed67c3e86809ad4fa5d634bc7/thumb.jpg

Nieuwe center erbij. Aangezien de meeste audiozaken tegenwoordig alleen nog maar handelen in Complete sets, (dus center + surround, of alle 5, maar niet los) heb ik 'm via ebay aangeschaft voor 19 euro wat nog best het geld waard was eigenlijk :D

M'n magische bol werken.

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 19:03
Hier de setup op mn slaapkamer:

http://xs313.xs.to/xs313/07135/DSCF0640klein.jpg

De miniset wordt deze maand nog vervangen door een pioneer vsx-416 aangezien het apparaat behalve geluid aansturen zelf helemaal niets meer kan, zelfs de volumeknop is kapot :D

[Voor 43% gewijzigd door Vegnagun939 op 30-03-2007 17:54]

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ghehehe bekende meubel :D Ik ga zelf denk ik wel opzoek naar een andere meubel!

Default blanke hetero

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 21:18
Vegnagun939 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:30:
Hier de setup op mn slaapkamer:

[afbeelding]

De miniset wordt deze maand nog vervangen door een pioneer vsx-416 aangezien het apparaat behalve geluid aansturen zelf helemaal niets meer kan, zelfs de volumeknop is kapot :D
whehe, dit is geen home-cinema, maar een game-centre ;)

daanNL schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:53:
[...]
whehe, dit is geen home-cinema, maar een game-centre ;)
Valt ook wel weer meer denk ik :P Ben je ook van plan om een X360 OF PS3 te gaan kopen?

Anoniem: 192253

Hallo mensen,

Wat een leuke setups zijn hier te zien zeg. Veel goede info... Ik zelf heb er lang genoeg voor moeten werken maar hier is m'n huidige setup... sommige componenten dateren alweer vanaf 2001, maar ik vind het op dit moment wel goed zo. Ik weet dat ik jaren gedacht heb nu nog dit en dan wellicht misschien nog dat ....als het kan... nu vind ik het prima zo en dat is ook een moment om de foto's ff te uploaden.

Hier de link > http://members.chello.nl/t.mulders/

Yamaha RV 800RDS receiver 2001
Yamaha DVD S557 2006

Mordaunt short front speakers Avant 908c 2001
Mordaunt short rear speakers Avant 906 2001
Mordaunt short centre speaker Avant 905c 2001

Samsung LE32r72B (Hdtv) 2006
Xbox360 met WMC 300 gig via de pc op de 1e verdieping (Hdtv) 2006

Achteraf gezien had ik graag als rear speakers ook de 908 serie gehad. Dit omdat die extra speaker aan de zijkant zoveel lekker laag geeft...bah bah.. aan de andere kant zijn zowel de 904 als de nog grotere broer 908 erg groot. Mijn huidige vriendin vindt het wel prima voor nu. op korte termijn zullen wij een huis gaan kopen, de indeling zal dan wel een discussie worden...:P

Gelijk maar een vraag, op mijn nieuwe dvd speler zit progressive scan, ik zie echter geen verschil wanneer dit aan of uit staat, aangesloten met component welk merk weet ik zo niet meer..

Ciao peeps..

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 19:06

Graveheart

Say what?

Staat de poot van je TV altijd scheef?

Mr.Graveheart schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:03:
Staat de poot van je TV altijd scheef?
Ik begrijp niet helemaal waaorm je dit vraagt... maakt dit iets uit ofzo? Als hij ja zegt wat heb jij er dan aan? boeient...

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 19:06

Graveheart

Say what?

Anoniem: 183025 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:30:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waaorm je dit vraagt... maakt dit iets uit ofzo? Als hij ja zegt wat heb jij er dan aan? boeient...
Omdat ik, en vast veel andere mensen, de boel graag zo netjes en recht mogelijk hebben staan.
Viel me gewoon op. Sorry als het jouw in het verkeerde keelgat schiet. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 183025 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:30:
[...]

Anders houden we het even gezellig :')

@ Sjoerd
Strakke set hoor! Maar heb je altijd het front (zwarte ding) van de linker front eraf? Of was het puur voor de foto's?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ebayzo schreef op zondag 01 april 2007 @ 08:13:
[...]
Anders houden we het even gezellig :')

@ Sjoerd
Strakke set hoor! Maar heb je altijd het front (zwarte ding) van de linker front eraf? Of was het puur voor de foto's?
dank, frontje was indd eraf voor de foto. En Mr.Graveheart geeft niks hoor het staat vreemd omdat wij nog wel eens "iets"willen zien als wij zitten te eten. Op die manier kan de lcd een stuk verder gedraaid worden richting de eethoek...

Hoe kan ik eigenlijk in contact komen met Mr.David pag 2. die spreekt over "Meten is weten" Ik zou wel graag willen weten wat hij heeft gemeten..lol...

Acties:
  • 0Henk 'm!

104831

Heb hier nog wat Domotica erbij gebouwd.

Velleman K8055 USB experimenteer bord
http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/ht-12.jpg

Zelf in elkaar geknutseld, Met Triacs en Optocouplers. galvanisch ontkoppeld en geen klik geluiden
http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/ht-13.jpg

In VisualBasic een simpel stuurprogramma gemaakt. Dit kan ik zo gek maken als ik wil
http://www.xs4all.nl/~lecramd/forums/ht-14.jpg

Nog niet alle opties werken omdat ik een gedeelte met een draadloos klik-aan-klik-uit setje wil doen. En alles moet uiteraard nog netjes en veiliger ingebouwd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 192253 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:57:
Hallo mensen,

Wat een leuke setups zijn hier te zien zeg. Veel goede info... Ik zelf heb er lang genoeg voor moeten werken maar hier is m'n huidige setup... sommige componenten dateren alweer vanaf 2001, maar ik vind het op dit moment wel goed zo. Ik weet dat ik jaren gedacht heb nu nog dit en dan wellicht misschien nog dat ....als het kan... nu vind ik het prima zo en dat is ook een moment om de foto's ff te uploaden.

Yamaha DVD S557 2006

Achteraf gezien had ik graag als rear speakers ook de 908 serie gehad. Dit omdat die extra speaker aan de zijkant zoveel lekker laag geeft...bah bah.. aan de andere kant zijn zowel de 904 als de nog grotere broer 908 erg groot. Mijn huidige vriendin vindt het wel prima voor nu. op korte termijn zullen wij een huis gaan kopen, de indeling zal dan wel een discussie worden...:P

Gelijk maar een vraag, op mijn nieuwe dvd speler zit progressive scan, ik zie echter geen verschil wanneer dit aan of uit staat, aangesloten met component welk merk weet ik zo niet meer..

Ciao peeps..
Mooie set, die Mordaunt's vind ik er toch altijd weer prachtig uitzien. Klinkt je set niet een beetje schel vanwege de combinatie Yamaha/Mordaunt? Beide niet echt 'warm' klinkende merken.
Ik vraag me alleen af waarom je als rears ook de 908 wilt, aangezien een rear kanaal weinig gebruikt wordt bij films (is mijn ervaring) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02-2022
Anoniem: 192253 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:57:
Hallo mensen,

Yamaha DVD S557 2006

Ciao peeps..
Heb je de scartkabel er ook uit gehaald?

Ik zag eerst ook geen verschil component/scart maar toen zat er ook nog een scartkabel in, toen die eruit was was het beeld veel beter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36
hier mijn huidige setup:
http://www.triep.eu/hifi.jpg
(links naar rechts)
HFX HTPC, Yamaha RX-v357, samsung 26" lcd
En nog wat yamaha sateliet achtige speakers + sub.
Verder wat niet op de foto staat een Yamaha DVD-S557

Geluid etc is allemaal naar wens ben op zoek naar nieuwe front speakers dit een beetje is het volgende design zijn: http://www.samsung.com/nl/products/hometheatersystems/archive/images/q100r_l.jpg
Heb zoiets bij de mediamarkt wel gezien maar nergens kom ik soort gelijke speakers tegen met die zwarte hoogglans die samsung ook bij zijn schermen heeft.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Klaasjan: Harman Kardon heeft sinds kort zijn 5.1 sets ook in hoogglans. En die zijn niet eens zo duur :)
Voor puur muziek overigens (persoonlijke mening) niet helemaal goed te doen. Dan zou ik wat meer naar een paar mooie zuilen kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bangnl
  • Laatst online: 10:34
Ik heb zelf de speakers van JBL en die passen perfect naast mijn 40 inch Samsung

http://www.jbl.com/home/products/images/products/CST55.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:53
bangnl schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:11:
Ik heb zelf de speakers van JBL en die passen perfect naast mijn 40 inch Samsung

[afbeelding]
:9~ :9~ wat zien die er fantastisch uit zeg! Zeker weten dat die ook naast mijn hoogglanzende Samsung zouden passen! Jammer alleen dat ze nergens 2e hands verkrijgbaar zijn en de nieuwprijs voor deze schatjes is zo'n 250,- euro per stuk!!
Ik zou graag eens een reallife foto van je zien hoe ze bij je in je kamer staan!

r0g3r schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:38:
[...]

:9~ :9~ wat zien die er fantastisch uit zeg! Zeker weten dat die ook naast mijn hoogglanzende Samsung zouden passen! Jammer alleen dat ze nergens 2e hands verkrijgbaar zijn en de nieuwprijs voor deze schatjes is zo'n 250,- euro per stuk!!
Ik zou graag eens een reallife foto van je zien hoe ze bij je in je kamer staan!
als het kwaliteit is (en ik denk dat dat het is) is 250 euro/stuk echt helemala niets! Dus ik denk niet dat je ze ergens goedkoper zou kunnen krijgen. Je kan natuurlijk ook speakers zelf maken en in hoogglans spuiten... maar dat is alleen maar voor de creatieve mensen weg gelegt...

Anoniem: 107284

104831 schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:31:
Heb hier nog wat Domotica erbij gebouwd.
In VisualBasic een simpel stuurprogramma gemaakt. Dit kan ik zo gek maken als ik wil
[afbeelding]
Redlight? Is dat speciaal voor je vriendin? Heb je haar wel ingelicht? 8)

bangnl schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:11:

[afbeelding]
Waar heb je deze schatjes vandaag gehaald? Ze zien er echt vet uit :9~
500 ballen voor 2 mooie zuiltjes valt reuze mee! Heb je wat info over deze zuilen? dus RMS watt en piekvermogen? Deze zuilen zouden perfect staan bij me 63inch Plasma scherm die ook lekkere spiegelframe heeft.

Heb nu 2 zuilen staan van Jamo met max 140watt RMS en soms denk ik af en toe dat de conus er elk moment eruit kan knallen :P

Msniekers schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:51:
[...]

Mooie set, die Mordaunt's vind ik er toch altijd weer prachtig uitzien. Klinkt je set niet een beetje schel vanwege de combinatie Yamaha/Mordaunt? Beide niet echt 'warm' klinkende merken.
Ik vraag me alleen af waarom je als rears ook de 908 wilt, aangezien een rear kanaal weinig gebruikt wordt bij films (is mijn ervaring) ?
Nou nee, eerlijk gezegd had ik zo een opmerking nooit verwacht. Ik heb deze set destijds gekocht in Nijmegen. In die zaak liep ik met dvd's cd's floppy's en m'n oma te luisteren naar vele combi's. Deze speakers kwamen al snel in het gehoor en lieten mij niet meer los, juist vanwege de warme klanken die ik niet hoorde bij andere speakers. Daarna nog vele speakers gehoord maar uiteindelijk toch duidelijk gekozen voor deze MS ivm "warmte" en "zacht" laag... De reden dat ik nooit b.v. een active sub heb gekocht is b.v. omdat ik vind dat er al zoveel laag uit de front speakers komt.
Volgens mij is de rear channel een full range channel en ligt het maar net aan de dvd die men gemaakt heeft. Zo heb ik een audio dvd en dan hoor je duidelijk het verschil. Ook via 5ch. stereo en ik hoorde het ook door de speakers van voor en achter te wisselen...

Irminsul:
Heb je de scartkabel er ook uit gehaald?

Ik zag eerst ook geen verschil component/scart maar toen zat er ook nog een scartkabel in, toen die eruit was was het beeld veel beter!
Ja die is er uit heeft er nooit ingezeten lol misschien komt het omdat dvd gewoon dvd blijft... Wellicht dat het beter werkt(merkbaar) met HD?

Dank voor de reacties....

Ciao

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 13:47
[quote]Anoniem: 123304 schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:58:
[...]

500 ballen voor 2 mooie zuiltjes valt reuze mee! Heb je wat info over deze zuilen? dus RMS watt en piekvermogen? Deze zuilen zouden perfect staan bij me 63inch Plasma scherm die ook lekkere spiegelframe heeft.

Kijk eens op de site van JBL onder de Cinema Sound speakers. Zit er ook al een tijdje naar te hunkeren... Ze hebben een vermogen van 150W/stuk en ik heb ooit eens een review gelezen waar ze erg goed uit de bus kwamen. Ik kan hem helaas niet onmiddellijk terug vinden

• bangnl
  • Laatst online: 10:34
r0g3r schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:38:
[...]

Ik zal een deze dagen even paar piccies posten

• Niet online
Anoniem: 123304 schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:58:
[...]

Heb nu 2 zuilen staan van Jamo met max 140watt RMS en soms denk ik af en toe dat de conus er elk moment eruit kan knallen :P
Oh mijn God, ik dacht dat mensen ondertussen wel wisten dat Watts jackshit zeggen over de kwaliteit en op het aantal dB wat de speakers eruit kunnen gooien heeft het ook vrij weinig invloed. Ik kan hier met een 2x50 watt vermogen versterker zo'n berg geluid neerzetten dat ik hem nog nooit aan het clippen heb gekregen, misschien wordt het tijd om een betere versterker/receiver te zoeken?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 159816 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:00:
Oh mijn God, ik dacht dat mensen ondertussen wel wisten dat Watts jackshit zeggen over de kwaliteit en op het aantal dB wat de speakers eruit kunnen gooien heeft het ook vrij weinig invloed. Ik kan hier met een 2x50 watt vermogen versterker zo'n berg geluid neerzetten dat ik hem nog nooit aan het clippen heb gekregen, misschien wordt het tijd om een betere versterker/receiver te zoeken?
Je kunt er maar gewoon beter niet op reageren. Beetje zonde als we dat overloze gedoe weer krijgen en de hele topic weer overhoop ligt. Soms is het beter om te zwijgen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 30670

Voor 500euro zal ik me wel 2keer bedenken om JBL in huis tehalen. JBL is een van de betere merken, als we kijken wat we voor over hebben. Ik vind dat JBL pas leuk spul maakt boven de 1500euro grens.
500euro voor die dingen betalen met Eltax lookalike drivers echt never nooit niet. Dan ga ik liever voor de Quad L11 in hoogglans. Meer open en rustiger weergaven, zonder zogenaamde "ik kan bass weergeven" Umphf.
Evt als je graag B&W adoreerdt de 601/601 in zwart.

Quad L11
http://blog1.musicfield.jp/du_ss/archives/QUAD11L%201.jpg

• Niet online
Anoniem: 30670 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:36:
Voor 500euro zal ik me wel 2keer bedenken om JBL in huis tehalen. JBL is een van de betere merken, als we kijken wat we voor over hebben. Ik vind dat JBL pas leuk spul maakt boven de 1500euro grens.
500euro voor die dingen betalen met Eltax lookalike drivers echt never nooit niet. Dan ga ik liever voor de Quad L11 in hoogglans. Meer open en rustiger weergaven, zonder zogenaamde "ik kan bass weergeven" Umphf.

Quad L11
[afbeelding]
Of de 12L. Want iedereen weet dat ECHTE mannen de 12L hebben :+

Anoniem: 159816 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:46:
[...]

12L is ook leuk jah :) . Nee maar dat red je helaas niet voor 500euro. Ik heb hier laatst een setje L11 gezien in licht beuken voor een actie prijs samen 395euro. Dus voor 500euro kan zeker voor de L11

• Niet online
Anoniem: 30670 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:57:
[...]

12L is ook leuk jah :) . Nee maar dat red je helaas niet voor 500euro. Ik heb hier laatst een setje L11 gezien in licht beuken voor een actie prijs samen 395euro. Dus voor 500euro kan zeker voor de L11
Had de mijne voor 500,- bij Hobo bij een uitverkoop :D.

Anoniem: 159816 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:00:
[...]

Mijn vraag gaat toch niet over kwaliteit? of wel soms? zie je ergens in mijn tekst "kwaliteit" staan?
Ik heb voor jouw vraagstelling een Denon Reciever.

Mijn vraag ging simpel weg hoeveel rms hij heeft en wat het piekvermogen was ervan, Mensen hier moeten niet zo snel oordeel geven over iets wat hun totaal niet wordt gevraagd. Dank U!

• Younes
  • Laatst online: 25-05 23:31

Younes

Wie, Wat, Waar?

Anoniem: 123304 schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:28:
[...]

Mijn vraag gaat toch niet over kwaliteit? of wel soms? zie je ergens in mijn tekst "kwaliteit" staan?
Ik heb voor jouw vraagstelling een Denon Reciever.

Mijn vraag ging simpel weg hoeveel rms hij heeft en wat het piekvermogen was ervan, Mensen hier moeten niet zo snel oordeel geven over iets wat hun totaal niet wordt gevraagd. Dank U!
Zo! Allebei met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? :+

...en waarom?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 123304 schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:28:
Mijn vraag ging simpel weg hoeveel rms hij heeft en wat het piekvermogen was ervan
Een speaker heeft geen vermogen dus ook geen RMS. Er wordt alleen een indicatie gegeven van hoeveel vermogen je er theoretisch in kunt pompen voordat het beestje verschroeit. Dat heeft echter niks te maken met hoeveel vermogen je er onvervormd mee kunt weergeven, dus feitelijk zegt zo'n specificatie geen ene ruk. En al deed het dat wel, dan nog is zo'n indicatie sterk afhankelijk van testsignalen en meetcriteria. Kortom, een marketinginstrument.

Exirion schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:39:
[...]

Een speaker heeft geen vermogen dus ook geen RMS. Er wordt alleen een indicatie gegeven van hoeveel vermogen je er theoretisch in kunt pompen voordat het beestje verschroeit. Dat heeft echter niks te maken met hoeveel vermogen je er onvervormd mee kunt weergeven, dus feitelijk zegt zo'n specificatie geen ene ruk. En al deed het dat wel, dan nog is zo'n indicatie sterk afhankelijk van testsignalen en meetcriteria. Kortom, een marketinginstrument.
Lol ze begrijpen het nog niet. Mijn vraag is simpel. Wat is het rms en wat is het piekvermogen van de zuil. Ik vraag totaal niet over de kwaliteit de vervorming bij aantal Hz etc...
Ik heb (had meer nu is me vraag ook verkloot) alleen die vraag gesteld meer niet. Simpel als 1.2.3. Ik vraag niet een hele vraagstelling eromheen maar puur alleen dat antwoord.

Wat maakt het uit als het nergens mee te maken heeft en alleen op theoretische basis iets te maken heeft. De vraag was alleen dat meer niet. :)

• Niet online
Het antwoord is "genoeg". Elke speaker haalt wel 90dB, 1.5uur daarop en je hebt een gehoor beschadiging. Lijkt me zat voor een filmpje :*)

Anoniem: 159816 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:10:
Het antwoord is "genoeg". Elke speaker haalt wel 90dB, 1.5uur daarop en je hebt een gehoor beschadiging. Lijkt me zat voor een filmpje :*)
Als je met je oor ernaast zit wel ja :P

Wat draaien ze gemiddeld bij een houseparty? 100dB?

Anoniem: 159816 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:10:
Lol, volgens mij haalt mijn speaker 95.5 db op 1 watt. (volgens de specs)
Maar in dezelfde specs staat ook dat hij 400 watt kan hebben...
(klipsch f2 zuilen 2 woofers + hoorntweeter)

Volgens mij een mooi voorbeeld dat die specs best wel onzinnig zijn.
Tenminste als hij op 1 watt 95.5 haalt, wil ik eigenlijk niet weten hoe de speakers reageren bij 400 watt piek...

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 02-04-2007 16:16]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 123304 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:12:
Wat draaien ze gemiddeld bij een houseparty? 100dB?
Genoeg om op je 30e stokdoof te zijn :+

• Niet online
9 watt. Is dat wat je wilt horen?

hm, nogal laat :+

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 02-04-2007 16:25]

Anoniem: 30670 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:36:

Quad L11
[afbeelding]
Je merkt wel dat je niets af weet van drivers... In eltaxen zitten namelijk vifa drivers. En vifa is een goed merk... En het zijn ook niet de goedkoopste van Vifa dus ik weet niet hoe zei hun inkomsten binnen krijgen maar ze gebruiken dus echt wel betere drivers dan jij denkt...

En die quad die jij noemt is echt VEEL duurder dan de eltax dus misschien moet je eerst even 2 speakers van de zelfde kwaliteit/prijs tegen over elkaar zetten en niet 1 speaker van onder de 100 en de ander van over de 1000 (weet niet precies hoeveel ze kosten). Beetje raar vind je zelf ook niet?

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 02-04-2007 17:46]

• Niet online
Anoniem: 183025 schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:44:
[...]

Je merkt wel dat je niets af weet van drivers... In eltaxen zitten namelijk vifa drivers. En vifa is een goed merk... En het zijn ook niet de goedkoopste van Vifa dus ik weet niet hoe zei hun inkomsten binnen krijgen maar ze gebruiken dus echt wel betere drivers dan jij denkt...

En die quad die jij noemt is echt VEEL duurder dan de eltax dus misschien moet je eerst even 2 speakers van de zelfde kwaliteit/prijs tegen over elkaar zetten en niet 1 speaker van onder de 100 en de ander van over de 1000 (weet niet precies hoeveel ze kosten). Beetje raar vind je zelf ook niet?
Het ging om JBL speakers van 250p/s. Oftewel een gelijkwaardige vergelijking aan de Quad 11L's.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02
Maar in jbl's van 250,- per stuk heb je ook verschillen. De northridge e50/ e60 geeft wel degelijk goed geluid! Misschien niet perfect in jou oren, maar geluid blijft een kwestie van smaak. Maar om te zeggen dat alles van jbl onder de 1500,- rotzooi is dat gaat veel te ver!

Heren heren, kalm. Ik wil hier geen oorlog over hoe en wat het beste merk enz etc maken/creeren. Ik wil er alleen op wijzen dat IK voor 500euro hele andere luidsprekers nemen dan die JBL. En ik zeg dat ook duidelijk met "Ik vind" mijn eigenmening. En ik zeg echt niet dat mijn bevindingen ook de beste zijn or what ever.
En idd geluid/klank is eigen smaak, point ben ik compleet 110% mee eens. Maar ik vraag gewoon aandacht dat naast de "bekende" merken ook veel andere zijn die voor de zelfde prijs "evt" betere resultaten kunnen leveren.

En jah Vifa maakt leuke , mooie en ook goeie drivers. Maar niet alles in Eltax is "ok" omdat er zo gezegt vifa drivers inzitten. En kever met een porsche motor is ook geen porsche. Hoe je het wend of keert.
Maar even ter attentie, waar ik zelf ook aanschuldig ben, het is hier geen verkapte topic over "wat ik moet kopen" of "wat het beste" is. Dus ik leg me er bij neer bijdeze.

Nog even schaamtelijke crosspost :P
Terug vindt post in deel 25 over hoe en wat: clique
Wat gij allemaal ziet:
  • Denon AVC-A10se
  • Denon DV-1500
  • Samsung DVD-HD860
  • Sanyo Z5 projector
  • Ocray 320cm breed electrisch oprolbaarscherm
  • Audiolab Thesis P5 serie voor en achter/center P4 serie
  • REL Stadium II subwoofer
Wat tvp foto's
http://img228.imageshack.us/img228/9060/pict01135ic.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/7180/pict00436kh.jpg

• Niet online
Is dat geen echo paradijs?

Ik heb trouwens sinds kort vogels stands. Het is dat ik ze voor 51,50 per paar kon krijgen, anders had ik ze niet gekocht. Stabiliteit is geen kenmerk van deze stands :(.

Echo? Mhwee nee hoor. Sinds dat het ingericht is, mega groot hoogpollig vloerkleed er ligt en na veel spelen met de EQ en timeshifting van de Denon versterker en wat metingen (wat prachtig werkt op het scherm, top G.I.) is het voor mij voor mij 90% af. Verder is er in die kamer geen enkele rechte grote vlak tevinden. Dus ook geen gezeik met stande golven of blurrige bas.
Misschien evt binnenkort wat wand kleden. Maar dat zien we dan wel weer :) tot nu toe meer als te vreden.

Ojah
Volgende weekend me nieuwe setje voor in de huiskamer komt er aan. Ik roep iets in de geest van 250euro per luidspreker ;) :P

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02
Vast geen jbl?:P

Anoniem: 205652

Die Quad's natuurlijk :+

Dit begint een quiz van VMBO-T LWOO niveau te worden :P

(Voor mensen van 30>: lwoo = leerweg ondersteunend onderwijs)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 183025 schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:33:
Dit begint een quiz van VMBO-T LWOO niveau te worden :P
Achmea Kennisquiz dus 8)7

• JvS
  • Laatst online: 20:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 194366 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:14:
[...]
Volgens mij een mooi voorbeeld dat die specs best wel onzinnig zijn.
Tenminste als hij op 1 watt 95.5 haalt, wil ik eigenlijk niet weten hoe de speakers reageren bij 400 watt piek...
elke keer dat je vermogen vertienvoudigd, speelt je luidspreker 10db luider, dus met 400 watt zal-ie ongeveer op 120db spelen. Hard zat (95 ook al. Bij normaal gebruik gebruik je ook niet eens een tiende watt, watts zijn over rated).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Anoniem: 30670 schreef op maandag 02 april 2007 @ 19:38:

Ojah
Volgende weekend me nieuwe setje voor in de huiskamer komt er aan. Ik roep iets in de geest van 250euro per luidspreker ;) :P
Je praat alsof dat veel is :?

Anoniem: 167335

offtopic:
EN DAT IS HET OOK

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

JvS schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:41:
[...]

elke keer dat je vermogen vertienvoudigd, speelt je luidspreker 10db luider, dus met 400 watt zal-ie ongeveer op 120db spelen. Hard zat (95 ook al. Bij normaal gebruik gebruik je ook niet eens een tiende watt, watts zijn over rated).
Klopt, maar met mijn (nu voormalige) speakers en een zachte bron (film op de computer, draaitafel) kon ik zo nu en dan toch echt wel wat power gebruiken. Daarom heb ik ze nu ook weg gedaan onder andere......moest toch soms wel flink pompem met mijn versterker.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:17:
Klopt, maar met mijn (nu voormalige) speakers en een zachte bron (film op de computer, draaitafel) kon ik zo nu en dan toch echt wel wat power gebruiken.
Een zachte of harde bron heeft natuurlijk niks te maken met het leverbare vermogen van een versterker. Dat is puur een kwestie van gain. Daarom is het ook zo'n onzin als mensen zeggen: hij kan loeihard, want als ie 25% open staat dan knal ik de ramen er al bijna uit!!!11111.

En ook vermogenscijfers an sich zeggen vaak geen moer. Ik heb genoeg versterkers gehoord/getest die 150W zouden moeten kunnen leveren maar rampzalig laag voortbrachten omdat ze bij lage frequenties/impedanties geen stroom konden leveren. Resultaat is dan wollig en boemerig laag.

• Niet online
gast, als je de thread had gevolgd...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 00:26:
[...]

Een zachte of harde bron heeft natuurlijk niks te maken met het leverbare vermogen van een versterker. Dat is puur een kwestie van gain. Daarom is het ook zo'n onzin als mensen zeggen: hij kan loeihard, want als ie 25% open staat dan knal ik de ramen er al bijna uit!!!11111.
Tuurlijk, maar een lage gain kan je zo weer wat compenseren met wat meer vermogen. Met mijn geintegreerde Duson kon ik bij sommige bronnen de kraan soms _volledig_ open draaien zonder dat het echt snoeihard ging. Dat deed ik uiteraard niet lang. ;) Met mijn huidige versterker (Arcam A22) ging het al wat beter en die kan op papier tweemaal zoveel vermogen leveren. Beiden zijn van redelijke kwaliteit.
En ook vermogenscijfers an sich zeggen vaak geen moer. Ik heb genoeg versterkers gehoord/getest die 150W zouden moeten kunnen leveren maar rampzalig laag voortbrachten omdat ze bij lage frequenties/impedanties geen stroom konden leveren. Resultaat is dan wollig en boemerig laag.
Klopt. Maar als je twee kwalitatief vergelijkbare versterkers neemt dan zegt het al ietsje meer.

Verder wil ik ook niet zeggen dat mensen er wel heel goed op moeten letten, maar om nu te zeggen dat het echt helemaal niks zegt is ook weer niet het hele verhaal mijns insziens.

[Voor 21% gewijzigd door zimbab op 03-04-2007 10:27]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:21:

Tuurlijk, maar een lage gain kan je zo weer wat compenseren met wat meer vermogen.
Nee, lagere gain compenseer je met meer gain, met vermogen heeft dat niets te maken ;)
Met mijn geïntegreerde Duson kon ik bij sommige bronnen de kraan soms _volledig_ open draaien zonder dat het echt snoeihard ging. Dat deed ik uiteraard niet lang. ;)
Open draaien zegt ook niets over het vermogen aan de output. Als de input klein is en de gain laag, komt er op de output ook niet veel vermogen uit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

voodooless schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:16:
[...]

Nee, lagere gain compenseer je met meer gain, met vermogen heeft dat niets te maken ;)

Dus als je een 2 watt versterker hebt aan een lage gain of een 400 watt versterker dat zou dus helemaal niks uitmaken? Qua decibellen uit je speakers dan bedoel ik he.
[...]

Open draaien zegt ook niets over het vermogen aan de output. Als de input klein is en de gain laag, komt er op de output ook niet veel vermogen uit.
Hmmm....zal eens gaan verdiepen in die materie dan.

(maar toch even een vraagje dan: waarom kan ik nu wel harder draaien dan eerst dan? Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?)

[Voor 25% gewijzigd door zimbab op 03-04-2007 12:53]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:49:
(maar toch even een vraagje dan: waarom kan ik nu wel harder draaien dan eerst dan? Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?)
Zoals we allebei al zeiden: gain. Simpelweg de gevoeligheid van de ingang, oftewel de versterkingsfactor. Dat kan ook met de weerstand van de volumepotmeter en de uitgangsimpedantie van je apparatuur te maken hebben. Oftewel, de effectieve spanningsdeling.

Maar simpel gezegd: bij 1 versterker zul je misschien 2V op de ingang moeten zetten om flink hard te draaien en bij de andere kan dat 200mV zijn waardoor de spanning op de ingang 10 keer zo laag hoeft te zijn voor hetzelfde volume op je speaker. Dat scheelt toch een aantal dB's.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:58:
[...]

Zoals we allebei al zeiden: gain. Simpelweg de gevoeligheid van de ingang, oftewel de versterkingsfactor. Dat kan ook met de weerstand van de volumepotmeter en de uitgangsimpedantie van je apparatuur te maken hebben. Oftewel, de effectieve spanningsdeling.

Maar simpel gezegd: bij 1 versterker zul je misschien 2V op de ingang moeten zetten om flink hard te draaien en bij de andere kan dat 200mV zijn waardoor de spanning op de ingang 10 keer zo laag hoeft te zijn voor hetzelfde volume op je speaker. Dat scheelt toch een aantal dB's.
Ja, dat wist ik eigenlijk al, maar ik zat nu verkeerd te denken. Ik denk dat het gemis aan vermogen meer met mijn speakers te maken had. Dus bij de combinatie zachte bron/speakers (84dB) die ik eerder noemde kan je de "zachte bron" wegstrepen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zimbab schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:17:
Ja, dat wist ik eigenlijk al, maar ik zat nu verkeerd te denken. Ik denk dat het gemis aan vermogen meer met mijn speakers te maken had. Dus bij de combinatie zachte bron/speakers (84dB) die ik eerder noemde kan je de "zachte bron" wegstrepen.
Dat is een tamelijk laag rendement ja. Mijn eerste echte speakers waren een combinatie van een KEF B110 met een Peerless tweeter en die KEFs waren ook zoiets wat rendement betreft. De grote fronts die ik nu heb staan geven een stuk meer geluid als je er hetzelfde vermogen in pompt.

Dat is nog best wel k*t af en toe :P

Na een kleine aanpassing van mijn audioset klinkt het ongeveer 2 keer zo goed. Jawel ik heb mijn speaker kabels aangepast! :*)

Ik had de van de kabeltjes iets te veel plastic/rubber afgesneden en nu kwam ik erachter dat bij 1 speaker die 2 uiteinden elkaar raakte. Volgens mij is er niets kapot gegaan maar het klinkt nu ik het heb opgelost echt veel beter. ;(

-----------------------------
heb deze set-up 2 weken dus het valt nog wel (niet) mee. ;(

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 03-04-2007 21:03]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 194366 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:52:
Ik had de van de kabeltjes iets te veel plastic/rubber afgesneden en nu kwam ik erachter dat bij 1 speaker die 2 uiteinden elkaar raakte. Volgens mij is er niets kapot gegaan maar het klinkt nu ik het heb opgelost echt veel beter. ;(
Woei, nu met stereo ipv mono :+

Exirion schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:11:
[...]

Woei, nu met stereo ipv mono :+
Een wereld die voor me open gaat ;(

Alletwee de speakers deden het wel, maar die ene heel zacht en niet goed ofso...
Het klonk verracht.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 03-04-2007 21:20]

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Anoniem: 159816 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:46:
[...]

Beetje laat vanuit mijn vakantieadresje, maar toch: HEAR, HEAR.

edit:
Overigens, echte COOLE mannen hebben ze beide - 11L en 12L

.

[Voor 13% gewijzigd door Mosez op 04-04-2007 15:29]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Kickje omhoog, iemand nog leuke foto's?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:40
Vandaag mn rear speakers binnen gekregen, JBL E30's in kersen! Damn wat zijn ze groot :| Ze passen net nog op mn standaards. Ik zal binnenkort mijn home ciname set posten die in mijn kamer staat van 2,35 bij 4,30m!

Alvast lijstje met stuff:

40" Samsung N71B
Reciever: Pioneer VSX-1015 THX
Dvd speler: Pioneer DV-380 (wordt binnenkort vervangen voor een dv-696 of Denon 1730)
Lege mediacenter (wordt ook over maandje gebouwd)
Front: JBL E90 in kersen
Center: JBL EC35 in zwart
Rears: JBL E30's in kersen
Sub: JBL E250p in zwart
Xbox mediacenter

Mn center en sub kon ik heel goedkoop (voor elk minder dan de helft) kopen maar dan alleen in zwart..kon het dus niet laten liggen :*)

Binnenkort zal ik foto's maken, maar moet even digicam lenen van mn zus.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 170674

hier paar fotootjes van mijn stereosetje:
versterker: Cambridge 640A
cdspeler: Cambridge 640C
speakers: Vifa Impuls
stands: Dynaudio Stand 2

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 170674 schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:50:
hier paar fotootjes van mijn stereosetje:
versterker: Cambridge 640A
cdspeler: Cambridge 640C
speakers: Vifa Impuls
stands: Dynaudio Stand 2

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes! Hoe klinkt het? Vifa Impuls? Zelf gemaakt dus lijk me...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

ik wilde ze inderdaad eerst zelf bouwen, maar ik kwam op internet dit paar tegen voor 150 euro(voor de 2 speakers dus), exclusief stands. Wilde eerst nieuwe kasten bouwen maar ze zagen er eigenlijk prima uit. Het klinkt voortreffelijk, vooral het hoog is echt super. Laag zijn ze wat beperkt, maar dat is logisch gezien de afmetingen. De stands heb ik nu net een paar maanden en ik moet zeggen dat dat ook zeker wel een goede koop is geweest, alles klinkt veel strakker. Om op dat zelfbouw terug te komen, ik ben van te voren nog even langs speaker & co geweest in haarlem en ik ben toen wel overtuigd van dat zelfbouw, prijs/kwaliteit is super.

Anoniem: 170674 schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:33:
ik wilde ze inderdaad eerst zelf bouwen, maar ik kwam op internet dit paar tegen voor 150 euro(voor de 2 speakers dus), exclusief stands. Wilde eerst nieuwe kasten bouwen maar ze zagen er eigenlijk prima uit. Het klinkt voortreffelijk, vooral het hoog is echt super. Laag zijn ze wat beperkt, maar dat is logisch gezien de afmetingen. De stands heb ik nu net een paar maanden en ik moet zeggen dat dat ook zeker wel een goede koop is geweest, alles klinkt veel strakker. Om op dat zelfbouw terug te komen, ik ben van te voren nog even langs speaker & co geweest in haarlem en ik ben toen wel overtuigd van dat zelfbouw, prijs/kwaliteit is super.
Ik ben zelf ook net begonnen met zelfbouwen. En ik denk zeker dat je voor 150 euro per stuk hele goede speakers kunt krijgen die in de winkel 500 euro per stuk kosten. Die Cambridge versterker, hoe duur was die? Ik wil ook nog een betere aanschaffen (heb nu een Technics SU-V516 ofzo..) heerlijk ding maar niet echt perfect. Iemand trouwens ervaring met deze technics? Ik wil wel weten wat andere mensen er van vinden.

ik betaalde 150 euro in totaal voor de twee speakers samen he;). als ze niet zo goed gebouwd waren kon ik nog de speakers opnieuw opbouwen en was ik alsnog goedkoop uit. ik kan je aanraden om gewoon heel goed op marktplaats en htforum rond te kijken. ik heb zo mijn versterker voor 300 euro(nieuw zo rond de 600 dacht ik) gekocht, maand oud, met bonnetje en doos. Hij had van een vriend een arcam kunnen overnemen voor een prikkie, en zo kon ik deze voor een prikkie overnemen. Ook mijn cdspeler heb ik voor 300 euro gevonden nog helemaal nieuw via ebay(bij een duitse internetwinkel). Voor mijn stands heb ik 150 euro betaald, nieuw zijn ze 150 euro per stuk. je moet gewoon geduldig zijn en goed zoeken, op marktplaats zie je de cambridge versterkers en cdspelers steeds vaker. Nieuw had ik voor mijn setje anders het dubbele betaald, terwijl ik nu ook alles bijna als nieuw heb.
Cambridgeversterker en cdspeler zijn ook prima prijs/kwaliteit, als je naar een winkel gaat om te beluisteren zul je dat snel genoeg horen.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee