Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Verwijderd
Ook hier stond modem op ADSL1Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:07:
24-3 geen verbinding; dsl 'vinkje' wordt soms wel even groen maar is meestal gewoon rood
heb je modem al voorzien van update zodat hij op ADSL2 staat... dat hielp bij mij toen ik zelfde verschijnsel had met vinkje.
succes.
Ook hier heb ik de andere software erop gezet.
En ook hier doet ie het nu ...... eindelijk (niet dankzij de helpdesk)
16 down op 1200 meter
KPN levert toch echt een kaal koper lijn op waarvoor je 110 euro aansluitkosten + 9,40 per maand betaald?bjck schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:59:
[...]
En die KPN monteur snapt het ook niet meer denk ik. Hoe krijg je KPN op bezoek overigens als je ze zelf belt voor een ADSL aansluiting van een derde partij (BBned voor hun)? Hij kan weinig doen als het niet bij KPN ligt (die alleen de koppeling maakt op de centrale en de lijn naar je huis oplevert aan BBned).
TweakDSL communiceert niet met KPN en heeft net zo min iets met KPN temaken als dat jij met BBned of KPN (qua je ADSL) hebt
De stekkers van mijn isra punt waren beschadigd dus ik dacht aan een kapot isra punt. Vandaar het bezoek van de KPN (die ik zelf - rechtstreeks - gebeld heb via het telefoonnummer van de afspraak bevestinging van de KPN, nadat TweakDSL melde dat dit 5 dagen ging duren, dus niks viavia).
Kwestie van snappen is dat er geen goede - eeduidige - procedures zijn bij TweakDSL of dat de medewerkers niet volgens deze procedures werken (als ze er wel zijn).
Als een klant vraagt wanneer de aansluiting wel gerealiseerd wordt (2 weken nadat dit had moeten gebeuren) dan is het niet meer dan normaal dat hierop een goed antwoord komt en niet dat de ene medewerker meld dat het 5 dagen kan zijn en de ander dat het 3 dagen duurt voor er aktie van BBned komt, terwijl weer een andere medewerker gepikeerd meld dat je dan maar een business aansluiting dient aan te vragen.
Door het melden van de helpdesk dat er aktie van een leverancier komt bevestigd alleen maar dat er geen sprake is van een eigen netwerk, dus afhankelijkheid van anderen. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar je ziet maar weer dat dit dus toch wel het geval is.
Klant is in mijn ogen nog steeds koning dus als iets niet goed opgeleverd wordt dien je wel op een juiste manier dit te kunnen communiceren naar de klant toe.
[ Voor 5% gewijzigd door Hollanda op 01-04-2007 22:01 ]
Het lijkt specifiek aan de lijn te liggen want op de zaak hebben we ook twee TweakDSL lijnen (eentje BBned, eentje Tis) en die halen nog prima prestaties (19 Mbit).
Edit: het begint nu toch wel annoying te worden

Edit2: modem gereset, splitter losgehaald en nu weer netjes 16 Mbit..voor zolang als het duurt

[ Voor 26% gewijzigd door Daniel op 02-04-2007 08:34 ]
Verwijderd
Nog een keer mijn grote vraag: Ligt dit niet allemaal aan Tweak (ook al klinkt het misschien onlogisch omdat zij de lijn niet leveren)???
KPN levert toch echt een kaal koper lijn op waarvoor je 110 euro aansluitkosten + 9,40 per maand betaald? |
De stekkers van mijn isra punt waren beschadigd dus ik dacht aan een kapot isra punt. Vandaar het bezoek van de KPN (die ik zelf - rechtstreeks - gebeld heb via het telefoonnummer van de afspraak bevestinging van de KPN, nadat TweakDSL melde dat dit 5 dagen ging duren, dus niks viavia). |
KPN levert alleen de kaal koperverbinding en de aanwezige apparatuur is van bbned daar kan een medewerker van KPN dus nooit iets mee doen. Tweakdsl kan dus nooit contact opnemen met KPN omdat hun daar geen overeenkomst mee hebben. Ik vind het nogal raar dat de KPN medewerker op jouw verzoek is ingegaan omdat niet zeker niet de procedure bij KPN is.
Kwestie van snappen is dat er geen goede - eeduidige - procedures zijn bij TweakDSL of dat de medewerkers niet volgens deze procedures werken (als ze er wel zijn). |
Als een klant vraagt wanneer de aansluiting wel gerealiseerd wordt (2 weken nadat dit had moeten gebeuren) dan is het niet meer dan normaal dat hierop een goed antwoord komt en niet dat de ene medewerker meld dat het 5 dagen kan zijn en de ander dat het 3 dagen duurt voor er aktie van BBned komt, terwijl weer een andere medewerker gepikeerd meld dat je dan maar een business aansluiting dient aan te vragen. |
Dat jij aangeeft dat er geen duidelijke procedures zijn lijkt mij persoonlijk nogal kort door de bocht. Een medewerker van Tweakdsl maakt een melding bij een 2e lijns medewerker bij Cambrium die zou dan contact opmoeten nemen met bbned en dat kan inderdaad dus even gaan duren(helaas).
Door het melden van de helpdesk dat er aktie van een leverancier komt bevestigd alleen maar dat er geen sprake is van een eigen netwerk, dus afhankelijkheid van anderen. Dit hoeft geen probleem te zijn, maar je ziet maar weer dat dit dus toch wel het geval is. |
Van te voren kon je lezen dat ze gebruik maken van het netwerk van Tis-whosale en bbned dat ze dus geen eigen netwerk gebruiken had je dus zelf kunnen begrijpen.
Klant is in mijn ogen nog steeds koning dus als iets niet goed opgeleverd wordt dien je wel op een juiste manier dit te kunnen communiceren naar de klant toe. |
Een klant is inderdaad koning, maar geen keizer. Het klinkt misschien lullig maar Tweakdsl maakt waarschijnlijke kleine marges per aansluiting, maar door de hoeveelheid aansluitingen die ze verkopen is het inderdaad rendabel (vanuit een buitenstaande positie). Het klinkt daarom misschien lullig, maar bij veel Telecom providers sta jij als klant niet bovenaan en zakelijke klanten wel, want daar worden veel hogere marges opgemaakt met een Sla.
Het is natuurlijk een lullige situatie waarin je verkeert, maar zo eenzijdig als jij de situatie weergeeft vind ik nogal raar. Ik kan het natuurlijk wel begrijpen vanuit mijn perspectie, maar ik zelf ben het er niet helemaal mee eens
CMJJKFE
Vandaag wederom een lang gesprek met de helpdesk gehad, aan het eind van het gesprek melde de medewerker dat de lijn in orde zou moeten zijn volgens de KPN. Dit bleek dus wederom niet het geval te zijn. Ik zou wel een keer worden gebeld door de technische dienst, hij durfde geen tijd hieraan te verbinden.
Zojuist op een andere locatie getest en met het modem is niks mis.
Wat me gewoon gigantisch tegenvalt is dat er dus geen mogelijkheid is om iemand te spreken die wel een duidelijke tijdspanne kan melden, zodat ik daar rustig op kan wachten. Nu is het net of er niks gebeurt (zichtbaar) en ik maar een eind weg kan rotten. Helpdesk weet alleen te vertellen dat ze info doorgeven maar geven vervolgens geen (afdoende) terugkoppeling, ook niet als er specifiek voor gebeld wordt.
Dat je contact had met KPN kan inderdaad omdat je een NLS aansluiting hebt en je van die afdeling het nummer hebt. Dat ze ook nog komen voor een tweede keer (neem ik aan) is best wel uitzonderlijk. Tenzij het gewoon de eerste afspraak was dat ze de lijn kwamen opleveren nog tussen jouw ISRA en de apparatuur van de telco (BBned of Tiscali).
Dat tegenwoordig nauwelijks (actie of oplos)termijnen worden genoemd door een ISP/helpdesk is een gevolg voornamelijk uit het verleden. Nu krijg je termijnen te horen die 'ruim' zijn zoals 3 dagen of 5 werkdagen bijvoorbeeld. Een klant die je vertelt dat het 48 uur duurt en na 48 uur geen verbinding heeft wordt namelijk (logisch) altijd boos (bijna).
De KPN gaat niet over het wel of niet functioneren van de DSL dienst zelf, alleen over de koperlijn tussen centrale op een aansluitpunt dat de telco ze opgeeft en het ISRA. De ISP communiceert alleen met de telco en heeft geen binding met de KPN over de fysieke koperlijn etc.
Dus ISP met de telco communiceert (neemt xDSL lijn af bij telco, dus koppeling klant naar ISP netwerk), telco (BBned of Tiscali in dit geval) communiceert met KPN (neemt koperlijn af tussen apparatuur in centrale en ISRA klant) en jij als klant neemt een breedbanddienst af bij de ISP.
Volg het geld, dan weet je ook de communicatie route en wie bij wie wat afneemt als deelproduct van de totale dienst die jij afneemt. Ik denk wel dat iedereen je begrijpt met wat je schrijft, dat het wel vervelend en onduidelijk is (zelfs frustrerend wellicht, maar dat verschilt van persoon tot persoon).
Als het een NLS aansluiting is (dus aansluiting op nieuw/ongebruikt koperpaar zonder KPN-telefonie) heb je wel een annexA modem?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Vaak is het dan ook zo dat de HD verwijst dat het probleem niet bij de ISP maar bij de telco ligt, waar je dan als klant ook niets mee kunt.
Hoe kan het nou kastje-muur verhaal worden als je de dienst bij één partij afneemt?Chutney schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:53:
Zitten domweg te veel schakels tussen eigenlijk. Wanneer je lijn met succes opgeleverd wordt dan merk je het niet, maar zodra je een probleem hebt wordt het werkelijk een kastje/muur verhaal.
Vaak is het dan ook zo dat de HD verwijst dat het probleem niet bij de ISP maar bij de telco ligt, waar je dan als klant ook niets mee kunt.
Er wordt pas gewezen naar andere partijen als je zelf vraagt wat er verder met je storings aanmelding gaat gebeuren en welke tijdlijnen je kan/mag verwachten etc. Dat is extra informatie die je vraagt of krijgt, je hebt immers niets van doen met BBned/Tiscali of KPN etc.
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 02-04-2007 21:17 ]
Nou dat is heel simpel, dat gebeurd gewoon. Ik kan uit eigen ervaring spreken (Demon Internet) waar men toen grote capaciteitsproblemen had binnen het netwerk, werd het probleem meteen bij de telco boer gelegd (kastje), waar je dus als klant niets mee te maken hebt.bjck schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:16:
[...]
Hoe kan het nou kastje-muur verhaal worden als je de dienst bij één partij afneemt?
Er wordt pas gewezen naar andere partijen als je zelf vraagt wat er verder met je storings aanmelding gaat gebeuren en welke tijdlijnen je kan/mag verwachten etc. Dat is extra informatie die je vraagt of krijgt, je hebt immers niets van doen met BBned/Tiscali of KPN etc.
En je dus als klant met de problemen blijft zitten (muur), waar je dan na een jaar genoeg van krijgt en dan overstapt

Ik neem aan dat je ook doorvraagt wanneer je een storing meld omdat de afgenomen dienst niet aan de verwachting voldoet?
Dit heeft natuurlijk niets met TweakDSL te maken, maar dit soort zaken spelen overal wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Chutney op 02-04-2007 22:28 ]
Zo voelt het wellicht, maar je wordt niet naar het kastje gestuurd. Er wordt alleen als uitleg naar het kastje gewezen, maar het is niet jouw probleem. Je kan immers niet bellen met BBned als consument over je lijn. Het is de lijn van Demon immers, je bent geen klant van BBned.Chutney schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:31:
[...]
Nou dat is heel simpel, dat gebeurd gewoon. Ik kan uit eigen ervaring spreken (Demon Internet) waar men toen grote capaciteitsproblemen had binnen het netwerk, werd het probleem meteen bij de telco boer gelegd (kastje), waar je dus als klant niets mee te maken hebt.
En je dus als klant met de problemen blijft zitten (muur), waar je dan na een jaar genoeg van krijgt en dan overstapt![]()
Ik neem aan dat je ook doorvraagt wanneer je een storing meld omdat de afgenomen dienst niet aan de verwachting voldoet?
Dit heeft natuurlijk niets met TweakDSL te maken, maar dit soort zaken spelen overal wel.
Dat Demon blijkbaar richting jou een muur heeft opgeworpen en het probleem dat je aanmeldt niet oplost is iets anders. Dan is het een discussie tussen jou en Demon over een verstoring van de dienstverlening. Je kan ze gewoon in gebreken stellen (schriftelijk) en een redelijke termijn van 2 a 3 weken geven het alsnog op te lossen. Anders kan je aangeven het contract als ontbonden te beschouwen en ben je 'er vanaf' gewoon.
Houdt er wel rekening mee dat je probleem wel als storing gezien kan worden. Stel je hebt een ping van 100ms in plaats van 20ms opeens, staat daar wel wat over in de dienstbeschrijving of voorwaarden? Is het met 100ms bijvoorbeeld niet 'wat je logischerwijs van de dienst mag verwachten' bijvoorbeeld etc.
Werkt het helemaal niet is het makkelijk natuurlijk, lijkt me niet wenselijk en een storing. Het is wel een keuze natuurlijk om zo'n stap te gaan zetten, je moet er wel vanaf willen dan. Als je kiest om te wachten tot een oplossing geef je daarmee ook eigenlijk een eindeloos lange termijn.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 02-04-2007 22:36 ]
Leeg
Frusterende is dat ruim 2 weken na opleverdatum er nog steeds niks werkt en er geen duidelijkheid is wanneer de boel wel moet werken.
Modem doet overigens anders na gister (KPN zou volgens de HD een instelling in de centrale hebben aangepast, lijn zou moeten werken). Modem geeft nu bij opstarten een knipperend power lampje (lijkt me dat de lijn verbinding probeert te maken maar dat lukt dus niet). Iemand nog tips om hier zelf wat aan te doen? Firmware oid?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Is het echt zo dat je door je modem terug te zetten van ADSL2+ naar ADSL 1 je een hogere snelheid kan halen?Xandrios schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:57:
Paar testjes die je kunt doen:
1. Zet je modem op ADSL1 ipv. ADSL2+. Krijg je dan weer 8Mbit?
2. Gebruik je een nieuw modem? Probeer het eens met het Cistron modem.
Die 18Mbit is zeker niet gegarandeerd inderdaad. Ik zit op exact 1800 meter afstand (daadwerkelijke afstand) en ik doe op dit moment tegen de 16.4Mbit op het Tiscali netwerk. Met BBned zal het iets hoger zijn waarschijnlijk, maar 18 zal hij niet halen verwacht ik.
Heb je persé ADSL2+ nodig voor VOIP? Het lijkt mij van niet, maar dit even ter controle?
Nee. VOIP kan over elke internetverbinding.CyberThug schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:15:
[...]
Heb je persé ADSL2+ nodig voor VOIP? Het lijkt mij van niet, maar dit even ter controle?
[ Voor 8% gewijzigd door Exar op 03-04-2007 14:54 ]
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Ik vraag me af of ik de enige ben aangezien ik verder geen meldingen zie?
http://specs.tweak.to/5253
Er zijn geen grote storingen gaande, dus je bent een van de weinigen.Sjowhan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:21:
Sinds gisteravond rond 21uur krijg ik geen ipadres meer via mijn BBned 10Mbit lijn. Heb het modem al vervangen (copperjet), en het direct op mijn netwerkkaart aangesloten van de pc, maar nog steeds geen ipadres..
Traint je lijn wel in? Zet je modem even 10 minuten uit en dan weer aan en kijk of'ie dan opnieuw in traint.
Sjowhan is momenteel weer offlineGhandi schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:23:
[...]
Er zijn geen grote storingen gaande, dus je bent een van de weinigen.
Traint je lijn wel in? Zet je modem even 10 minuten uit en dan weer aan en kijk of'ie dan opnieuw in traint.
Maar zijn lijn traint idd wel in, dus wel linesync maar geen verkeer mogelijk.
Rx packets 0 Tx packets 63, hij krijgt geen ATM cels binnen.
Verwijderd
Ik heb in december precies hetzelfde gehad (wel trainen, geen IP en rx-packets), met Demon/BBned. Bij mij bleek het subnet verkeerd ingesteld te zijn (ik was op een andere router overgezet). Heeft bijna een maand geduurd voor ze daar achter warenSjowhan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:21:
Sinds gisteravond rond 21uur krijg ik geen ipadres meer via mijn BBned 10Mbit lijn. Heb het modem al vervangen (copperjet), en het direct op mijn netwerkkaart aangesloten van de pc, maar nog steeds geen ipadres..

Klopt inderdaad, en dat heb ik ook aan de helpdesk gemeld in een uitgebreide email. Nu maar hopen dat ze 't ticket snel oppakken en dat BBned ook snel is met handelenChutney schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:29:
[...]
Sjowhan is momenteel weer offline.. die zat via GPRS.
Maar zijn lijn traint idd wel in, dus wel linesync maar geen verkeer mogelijk.
Rx packets 0 Tx packets 63, hij krijgt geen ATM cels binnen.
De Copperjet 1616 die ik heb is denk ik doa, kom niet op webinterface. Maar ik was toch niet van plan dit modem te gaan gebruiken.Exar schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:48:
Hollanda, wat voor modem heb je? De Copperjet1616 werkte bij mij niet out-of-the-box voor TweakB...
De ZyXEL 1602HW was ik van plan om normaal te gebruiken, deze is getest op een andere lijn en daar werkt ie meteen.
Ik pak zojuist mijn huistelefoon uit en blijkbaar heeft TweakDSL mijn oude vaste telefoonnummer aan BBned doorgegeven, er stond nog een voicemail op die ik nooit opgemerkt heb (verhuizers hebben alles ingepakt). Onderaannemer NACAP telecom wilde de 23e een lijnmeting komen doen, maar ticket was inmiddels vervallen door BBned, de lijn zou volgens hun moeten werken. Dit bevestigd alleen maar weer dat er schijnbaar totaal geen schot in de zaak zit.
Hoe kan je in godsnaam een vast telefoonnummer welke eerdaags komt te vervallen gebruiken om dit soort zaken te regelen (mijn inmiddels afgesloten vaste aansluiting dus)?
[ Voor 12% gewijzigd door Hollanda op 04-04-2007 13:59 ]
Dat had ik gedaan, ze zouden vandaag iets van zich laten horen. (Wat ze eigenlijk vorige week al hadden moeten doen)bjck schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:00:
[...]
Wat Xandrios al aangeeft klopt het niet inderdaad. Ongeacht wat je zou kunnen halen maximaal is die 3Mbps wel heel bijzonder laag.
Je hebt dus al een aansluiting gehad CistroN/BBned op 8Mbps, XS4all-Only 8Mbps (al omgezet neem ik aan was je?). Dat haalde je dus beide wel zowel op BBned als op KPN's nieuwe ADSL netwerk gewoon.
Meldt het als storing aan bij de helpdesk zodat zij het bij BBned kunnen aanmelden. Vraag om de 2 dagen eens naar de status telefonisch of per mail.
Ik ben benieuwd. Want de snelheid word steeds minder.
Blijkbaar heb je het als contact telefoonnummer doorgegeven?Hollanda schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:57:
[...]
De Copperjet 1616 die ik heb is denk ik doa, kom niet op webinterface. Maar ik was toch niet van plan dit modem te gaan gebruiken.
De ZyXEL 1602HW was ik van plan om normaal te gebruiken, deze is getest op een andere lijn en daar werkt ie meteen.
Ik pak zojuist mijn huistelefoon uit en blijkbaar heeft TweakDSL mijn oude vaste telefoonnummer aan BBned doorgegeven, er stond nog een voicemail op die ik nooit opgemerkt heb (verhuizers hebben alles ingepakt). Onderaannemer NACAP telecom wilde de 23e een lijnmeting komen doen, maar ticket was inmiddels vervallen door BBned, de lijn zou volgens hun moeten werken. Dit bevestigd alleen maar weer dat er schijnbaar totaal geen schot in de zaak zit.
Hoe kan je in godsnaam een vast telefoonnummer welke eerdaags komt te vervallen gebruiken om dit soort zaken te regelen (mijn inmiddels afgesloten vaste aansluiting dus)?
Meldt wel aan de helpdesk dat die niet meer valide is en geef ze een andere of liefst meerdere natuurlijk waarop je goed te bereiken bent ten tijde van een storings ticket.
Mag hopen dat het geen maand bij mij duurtVerwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:52:
[...]
Ik heb in december precies hetzelfde gehad (wel trainen, geen IP en rx-packets), met Demon/BBned. Bij mij bleek het subnet verkeerd ingesteld te zijn (ik was op een andere router overgezet). Heeft bijna een maand geduurd voor ze daar achter waren

Wat betreft de Rx packets: die worden inderdaad niet ontvangen:
Rx packets 0 Tx packets 16959
Rx bad packets 0 Tx bad packets 0
Vandaag naar de helpdesk maar gebeld, en ze gingen het probleem doorgeven. Hoop dat degene dat echt gedaan heeft, want heb geen zin om tot volgende week vrijdag zonder internet te zitten

dit heb ik op dus sinds gistermiddag 16:00Sjowhan schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:21:
kwam zelf pas om 17:40 thuis dus net te laat om de reguliere desk te bellen.
Paar keer modem gereset, lampje wat eerst gewoon groen was (het @ lampje) knipperde toen gewoon oranje
later nog de avondstorings dienst gebeld en ingesproken, maar hele avond geen verbinding.
Vanmorgen vroeg lampje weer groen, maar nog steeds geen ip-adres/ verbinding
wel jammer dat tweak nog steeds op hun contact deel van de site heeft staan
"Voor storingen buiten kantoortijd kunt u contact met ons opnemen via e-mail"
mja lekker als me internet eruit ligt
ook minder dat ik niet zoals bij xs4all op de site de storinglijst kan zien zonder in te loggen, vanochtend even vergeten met login gegevens mee te nemen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
dat heb ik niet gekeken eigenlijk, had er nogal de pest in omdat ik ook zo laat thuis wasSjowhan schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:32:
@ Bokkie: heb je wel sync? Ik ben namelijk wel gewoon 10Mbit ingetraind in de DSLAM, maar krijg geen ipadres van de DHCP...
maar overdag heeft mijn vrouw nog prima verbinding gehad,
heb zon 4 ports speedtouch ding geen 10mbit verbinding btw
zal straks even naar huis bellen, of het al weer werkt inmiddels enzo, ik krijg niet eens verbinding gezien hij dus afwisseld naar groen lampje (verbonden) en oranje knipperend
Dan lijkt het een ander probleem te zijn dan wat ik ondervind, volgens mij. Jij hebt problemen met het intrainen zover ik begrijp, terwijl ik wel ingetraind ben maar geen verkeer over de lijn gaatBokkie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:38:
[...]
dat heb ik niet gekeken eigenlijk, had er nogal de pest in omdat ik ook zo laat thuis was
maar overdag heeft mijn vrouw nog prima verbinding gehad,
heb zon 4 ports speedtouch ding geen 10mbit verbinding btw
zal straks even naar huis bellen, of het al weer werkt inmiddels enzo, ik krijg niet eens verbinding gezien hij dus afwisseld naar groen lampje (verbonden) en oranje knipperend
op de site staat ook dat ik op dit moment geen IP adres heb
maar even mailtje gestuurd
edit:
me vrouw heeft net gebeld
had ook met tweakdsl gebeld, die wisten te vertellen dat me modem instellingen "zomaar plotseling ineens" niet meer goed stonden na de reset van gisteren

lekker mag ik eerder naar huis gaan om dus te kijken hoe en wat ffs

[ Voor 48% gewijzigd door Bokkie op 05-04-2007 11:22 ]
Heb toen maar met klem gevraagd of ze 't alsnog willen doorzetten naar BBned, zodat die er naar kijken (en nou maar hopen dat 't voor het weekend hebben gefixt)
[ Voor 34% gewijzigd door Sjowhan op 05-04-2007 11:29 ]
Maar er moet echt niet misgaan want dat ben je zwaar de Sjaak
Mijn Speedtouch raakt rond kerst en na veel heen en weer bellen/mailen stuurt Tweak mij een andere modem. Deze Zyxel werkt en op verzoek van Tweak moet de speedtouch retour. Dit doe ik en de modem komt netjes aan, Helaas is de communicatie bij Tweak waardeloos en had de modem niet retour gemoeten maar naar een ander adres.
Tweak laat de modem weer naar mij sturen alleen nu naar huisnummer 2 en niet 29 waar ik wel woon. Gevolg: modem kwijt.
Tweak wil nu 191.46 euro van me voor die stomme Speedtouch wat ik natuurlijk weiger. Ik heb vele mailtjes verzonden en vaak gebeld maar kom niet verder dan de helpdesk die me niet wil helpen.
Sinds gisteren hebben ze me afgesloten en ze sluiten me pas weer aan als ik 191.46 naar ze overmaak. Dus dit weeekend zit ik in ieder geval zonder internet en thuiswerken kan ik voorlopig ook vergeten.
De administratie of zo krijg ik niet te spreken. Een regeling, tegemoetkoming of wat dan ook willen ze niet treffen. Mijn aanbod om met grote tegenzin dan maar die 191.46 te betalen als ik maar weer online mocht zodat ik in ieder geval mijn werk kan doen sloegen ze ook bot af.
Een nieuwe ongebruikte Speedtouch 780wl willen ze ook niet... alleen 191.46 euro
Niet fijn hoe ze daar met klanten omgaan.
Toch wil ik best klant bij Tweak blijven want het is een prettige provider zolang je geen problemen hebt. Iemand tips hoe dit op te lossen is zonder bijna 200 euro voor een Speedtouch 716i v5 te moeten betalen??
Deze telefoonlijn maakt me namelijk niet echt vrolijk.
Heeft tweakdsl hem geweigerd of aangenomen en terrug gestuurd? Als ze hem geweigerd hebben kun je zelf via je Tracktrace code tot 450 euro claimen bij TPG/TNT. Als ze hem hebben geaccepteerd en teruggestuurd, is het de vraag of dat verzekerd is gebeurd. Zoja: Mogen ze zelf bij TNT een vergoeding claimen, zonee: Dat is hun fout indien jij hem wel verzekerd opgestuurd hebt.
Ik denk dat, mits je er echt tegenin wilt gaan, je best een sterke case hebt als jij gewoon netjes verzekerd verstuurd hebt. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je liever even bij #2 langsgaat om het modem op te halen, of simpelweg betaalt om zsm weer internet te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 05-04-2007 20:49 ]
Mijn modem is netjes aangekomen alleen door de slechte communicatie van Tweak op het verkeerde adres. Daarna is de modem kwijtgeraakt. (zie verhaal hierboven)Xandrios schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:46:
Dat klinkt niet al te best inderdaad. Paar dingetjes though:
Heeft tweakdsl hem geweigerd of aangenomen en terrug gestuurd? Als ze hem geweigerd hebben kun je zelf via je Tracktrace code tot 450 euro claimen bij TPG/TNT. Als ze hem hebben geaccepteerd en teruggestuurd, is het de vraag of dat verzekerd is gebeurd. Zoja: Mogen ze zelf bij TNT een vergoeding claimen, zonee: Dat is hun fout indien jij hem wel verzekerd opgestuurd hebt.
Ik denk dat, mits je er echt tegenin wilt gaan, je best een sterke case hebt als jij gewoon netjes verzekerd verstuurd hebt. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je liever even bij #2 langsgaat om het modem op te halen, of simpelweg betaalt om zsm weer internet te hebben.
Niet mijn fout maar ik heb Tweak een ongebruikte (nieuwe) Speedtouch 780 aangeboden ter compensatie van de Speedtouch 716 die door die prutsers kwijt is geraakt. Dat aanbod weigeren ze te accepteren. Het is voor deze Speedtouch 780 dan ook niet tot verzending gekomen.
Simpelweg betalen om er vanaf te zijn is een optie
Maar 191.46 euro voor een defecte Speedtouch is ronduit belachelijk
Leest er misschien iemand van Tweak DSL mee die WEL KLANTVRIENDELIJK is en mij hiermee wil helpen zodat ik weer online kan.???
Ik kan me niet voorstellen dat een ISP van en door Tweakers zo slecht met zijn klanten omgaat.
[ Voor 9% gewijzigd door Woodski op 05-04-2007 21:10 ]
Dan blijft alleen nog het punt openstaan dat jij hem naar het verkeerde adres hebt verzonden blijkbaar. Echter was dit wel het juiste bedrijf waar hij aangekomen is, alleen moest het blijkbaar naar een externe distributeur/verzender liever dan naar het bedrijf zelf. Dit mag eigenlijk niet uitmaken, ze hadden hem ook zelf door kunnen sturen natuurlijk. Kan mij niet voorstellen dat juridisch dit uitmaakt omdat je hem bij TweakDSL hebt besteld en ook bij TweakDSL hebt geretourneerd. Dat een externe partij hem verzend namens TweakDSL doet er niet toe lijkt mij.
Ik heb uitgeplozen hoe ik de emailboxen en ftp kan instellen. Bij je 3-cijferig inlog moet je het password veranderen.
Dan emailboxen instellen. Maar, als ik bijvoorbeeld voor meneer-a@subdomein.tweakdsl.nl een emailbox instel, dan ken ik zijn password ook.
Dat is niet prettig voor meneer-a.
Iemand?

Rond 15/16uur had ik weer verbinding, wat te zien was doordat de fallback mailserver van de partij waar ik mijn domein bij geregistreerd had de mail aan het afleveren was
Verwijderd
Heeft hij het modem wel naar Tweak teruggestuurd, of juist naar de externe partij? Ik had een vergelijkbaar scenario. Duivelse aanbieding besteld met wireless modem, maar kreeg een wired. Dus email naar de helpdesk over vervanging. Ik zou een nieuwe krijgen, en daarna de oude mogen terugsturen (en de verzendkosten vergoed krijgen). Omdat er op de doos twee verschillende adressen stonden (op de envelop met 'welkomstboodschap' een andere dan op de adressticker die ook op de doos zat) maar per email gevraagd naar welk adres ik hem heen terug moest sturen. Bleek naar Tweak zelf te zijn (een derde adres dus). Beetje verwarrend, dus ik kan me goed voorstellen de betrokkene het niet naar het 'juiste' adres terugstuurt.Xandrios schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:23:
Kan mij niet voorstellen dat juridisch dit uitmaakt omdat je hem bij TweakDSL hebt besteld en ook bij TweakDSL hebt geretourneerd. Dat een externe partij hem verzend namens TweakDSL doet er niet toe lijkt mij.
De vraag is dan of de betrokkene verweten kan worden dat hij het verkeerde adres gebruikt heeft (en of de partij waar het heengestuurd was verweten kan worden dat zij ook een verkeerd adres gebruikt hebben). Verzekering claimen bij TNT lijkt me lastig, omdat verkeerde adressering niet verzekerd is. TNT heeft daar dus niet veel mee te maken... Maar zo zijn er inmiddels een stuk of 5 partijen (Tweak, de distributeur, de betrokkene zelf, TNT en de persoon op nummer 2) betrokken bij de zaak wat het niet eenvoudig maakt.
Beste optie (indien de mensen daar niet onredelijk zijn) is om bij nummer 2 uit te leggen wat er gebeurd is en te vragen naar het modem en het alsnog naar het juiste adres terug te sturen.
Tweak DSL geeft al maanden geen enkele inhoudelijke reactie op mijn emails. Ook weigeren ze mij te woord te staan aan de telefoon. Verder dan een nietszeggende helpdesk medewerker kom ik niet.
Ik zal dus of van provider moeten wisselen en lang offline zijn met het nodige gezeik.
Waarbij het nog de vraag is hoe sterk ik sta ivm met mijn 2 jarig contract en of Tweak de lijn wel vrij wil geven voor een andere provider.
Tweak geeft geen enkele reactie op deze vragen.
Of ik zal 191.46 euro moeten betalen voor die Speedtouch die ik verzonden heb, die ook aangekomen is en waarvoor ik een verzendbewijs heb. Dit is pure afpersing van Tweak DSL. Ik heb natuurlijk rechten en sta juridisch denk ik vrij sterk. Maar ondertussen ben ik nog steeds offline.
Tweak DSL

ik nog nietSjowhan schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:33:
Vergeten te melden, maar mijn probleem dat ik geen ipadres kreeg is opgelost. Gisteren toch maar even nog de helpdesk gebeld 's ochtends, en een ticket bij bbned laten inschieten.
Rond 15/16uur had ik weer verbinding, wat te zien was doordat de fallback mailserver van de partij waar ik mijn domein bij geregistreerd had de mail aan het afleveren was

gisteren gebeld met tweakdsl
ze zagen dat mijn speedtouch verbinding maakte en dat hij op de juiste snelheid getrained werd, maar geen dhcp request

dus call naar TD hoorde dat ze meerdere zulke problemen hadden, maar tot op heden nog steeds geen verbinding, hoop niet dat ik hele paasweekdn zonder verbinding zit
dus vanmiddag nog maar een keer bellen.
Tweak heeft mij een Zyxel gegeven als vervanging voor de defecte Speedtouch.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:42:
[...]
Heeft hij het modem wel naar Tweak teruggestuurd, of juist naar de externe partij? Ik had een vergelijkbaar scenario. Duivelse aanbieding besteld met wireless modem, maar kreeg een wired. Dus email naar de helpdesk over vervanging. Ik zou een nieuwe krijgen, en daarna de oude mogen terugsturen (en de verzendkosten vergoed krijgen). Omdat er op de doos twee verschillende adressen stonden (op de envelop met 'welkomstboodschap' een andere dan op de adressticker die ook op de doos zat) maar per email gevraagd naar welk adres ik hem heen terug moest sturen. Bleek naar Tweak zelf te zijn (een derde adres dus). Beetje verwarrend, dus ik kan me goed voorstellen de betrokkene het niet naar het 'juiste' adres terugstuurt.
De vraag is dan of de betrokkene verweten kan worden dat hij het verkeerde adres gebruikt heeft (en of de partij waar het heengestuurd was verweten kan worden dat zij ook een verkeerd adres gebruikt hebben). Verzekering claimen bij TNT lijkt me lastig, omdat verkeerde adressering niet verzekerd is. TNT heeft daar dus niet veel mee te maken... Maar zo zijn er inmiddels een stuk of 5 partijen (Tweak, de distributeur, de betrokkene zelf, TNT en de persoon op nummer 2) betrokken bij de zaak wat het niet eenvoudig maakt.
Beste optie (indien de mensen daar niet onredelijk zijn) is om bij nummer 2 uit te leggen wat er gebeurd is en te vragen naar het modem en het alsnog naar het juiste adres terug te sturen.
Allee instructies die ik heb gekregen waren:
De Speedtouch is dus retour gegaan naar wat later de Zyxel leverancier bleek te zijn.Goedemorgen,
Zolang het werkt, werkt het.
We zien de speedtouch graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Tweakdsl (ME)
Tweak heeft met hun contact opgenomen en de modem naar het verkeerde adres laten versturen.
Voor mij ook volstrekt onduidelijk waarom deze niet naar Almere is gegaan en niet naar mij.
Ik ben op nummer 2 geweest.. die weten van niets
TPG zal me niet helpen wat ik heb 'm niet verzonden
De handtekening op het TPG formulier komt in op geen enkel punt ook maar een beetje overeen met de mijne. Volgens Tweak is deze indentiek aan mijn krabbel op hun contract.
Ze kunnen je niet tegenhouden als je overstapt met je verbinding. Zolang ze geen opheffing op je lijn inplannen en je alleen maar afgesloten hebben administratief kan je gewoon overstappen.Woodski schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:52:
Ik zal dus of van provider moeten wisselen en lang offline zijn met het nodige gezeik.
Waarbij het nog de vraag is hoe sterk ik sta ivm met mijn 2 jarig contract en of Tweak de lijn wel vrij wil geven voor een andere provider.
Let wel dat dit natuurlijk alleen technisch is. Je bent dan nog niet van je abonnement/contract af, alleen is je lijn weg gemigreerd bij TweakDSL dan en ben je weer online. In het ergste geval als je ongelijk krijgt/hebt moet je TweakDSL wel gewoon betalen.
[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 06-04-2007 15:20 ]
Dat had ik bij bestelling (3 maanden geleden) al gemeld...bjck schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:51:
[...]
Blijkbaar heb je het als contact telefoonnummer doorgegeven?
Meldt wel aan de helpdesk dat die niet meer valide is en geef ze een andere of liefst meerdere natuurlijk waarop je goed te bereiken bent ten tijde van een storings ticket.
Maar inmiddels nog steeds geen verbinding, de NACAP man (lijnmeting) komt niet, BBned heeft de storing inmiddels (al enige weken terug) opgeheven (volgens de NACAP man).
TweakDSL weet niks en heeft ook al (WEKEN !!!) niks te melden. "We zijn ermee bezig" geeft me op dit moment niet echt veel vertrouwen in deze firma. Voor en door tweakers, my ass
Overweeg nu maar (met tegenzin) om naar de kabel over te stappen, ruim 3 weken zonder internet is niet echt meer van deze tijd. Overigens met de kabel weer 2 weken wachten op aansluiting en dit terwijl ik nog tot september betaal voor een planet aansluiting waar ik dus ook geen gebruik van (kan) maken...
@Woodski: als je wil overstappen, niks aan TweakDSL betalen en gewoon wachten tot ze het voor laten komen, geheid dat je gelijk krijgt bij het kantongerecht, mits je een verzend- en ontvangstbewijs kan overleggen.
[ Voor 17% gewijzigd door Hollanda op 06-04-2007 17:16 ]
En ondanks mijn verzoeken heeft niemand van Tweak DSL het fatsoen gehad om mij te bellen en uit te leggen waarom ik 191.45 euro moest betalen voor een speedtouch modem die door de fouten van TweakDSL kwijt is geraakt.
Het zou ook fijn zijn als ik weer online kon
Tweak DSL

PSN: TDBtje
Ik neem aan dat je op zich een ADSL2+ modem hebt. Waarom dan niet een losse accesspoint erbij kopen?TDB schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:12:
Eindelijk is mijn oude Demon verbinding die TweakDSL heeft overgenomen omgezet naar het beloofde 10-24B lijntje. Ik ben nu van plan om een nieuwe wireless modem te kopen (ik weet het: ik had deze bij mijn aanvraag moeten bestellen maar ik was dat vergeten). Ik zie op hun site een Speedtouch 780 WL PSTN en een Zyxel P 2602 HW PSTN voor allebei 139 euries. Ik zie niet veel verschil tussen deze twee, zijn er mensen met ervaring/advies ?
Dat kost je maar zo'n 60 euro, of minder en dan kun je die ook nog op een betere plek neerzetten zodat de ontvangst ook nog beter is.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De 191.45 euro is gisteren overgemaakt en ik ben nog steeds offlineWoodski schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:14:
Het geld is staat al 2 dagen op de rekening van Tweak en inmiddels ben ik al 3 dagen offline.
En ondanks mijn verzoeken heeft niemand van Tweak DSL het fatsoen gehad om mij te bellen en uit te leggen waarom ik 191.45 euro moest betalen voor een speedtouch modem die door de fouten van TweakDSL kwijt is geraakt.
Het zou ook fijn zijn als ik weer online kon
Tweak DSL![]()
![]()
![]()
Vandaag krijg ik een brief dat ze nu 255.52 euro willen voor de speedtouch die door Tweak DSL is kwijtgeraakt.
Ik ben echt pislink nu. Wat willen die hufters van Tweak godverdomme
Zij lopen te kloten en daardoor is de modem zoek.
Ik betaal het 3 voudige van de waarde en nu willen ze nog meer geld
Tweak DSL

[ Voor 11% gewijzigd door Woodski op 07-04-2007 16:55 ]
Heb je hier nog iets op gevonden?Scooper schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:51:
En hoe kom ik dan nu aan de statistieken voor mijn webspace? Ik heb wat bestanden op m'n webspace staan waarvan ik wel graag wil weten hoeveel dataverkeer ze genereren.
Ik dacht eerst dat de stats pas na 1 maand ofzo beschikbaar kwamen, en dat daarom stats.username.tweakdsl.nl niet beschikbaar was.
het liefst zou ik eigenlijk gewoon 1 apparaat willen hebben, 1x onderhoud, bij storingen kan het maar aan 1 apparaat liggen.... etc....TD-er schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:35:
[...]
Ik neem aan dat je op zich een ADSL2+ modem hebt. Waarom dan niet een losse accesspoint erbij kopen?
Dat kost je maar zo'n 60 euro, of minder en dan kun je die ook nog op een betere plek neerzetten zodat de ontvangst ook nog beter is.
PSN: TDBtje
Dit begint behoorlijk op afpersing te lijken.
Jij betaalt met tegenzin al een eerder geeist bedrag voor een modem wat zij kwijt maken, om maar online te komen en zij eisen weer meer geld.
Persoonlijk zou ik dinsdag tijdens dat telefoongesprek ook met zulke bewoordingen komen.
Door dit soort dingen gaat bij mij ook al het bloed koken en dat terwijl het niet eens mij betreft, kun je nagaan.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Afgezien van de perikelen rond het moeten betalen van die 191 euro, moet je denk ik aannemen dat een paar berichten elkaar hier gekruist hebben. Als je iets op goede vrijdag overmaakt, zal echt niemand dat zaterdag al zien, laat staan dat ze die brief daarna nog verstuurd hebben en al bij jou ligt. Het kan dus zijn dat die brief eigenlijk op dat al betaalde bedrag slaat. Waarom het dan hoger is moet je bij Tweak vragen (incassokosten of zo? BTW is het in ieder geval niet (alleen) want dan zou het 191.45*1.19=227.83 worden.)Woodski schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:47:
De 191.45 euro is gisteren overgemaakt en ik ben nog steeds offline
Vandaag krijg ik een brief dat ze nu 255.52 euro willen voor de speedtouch die door Tweak DSL is kwijtgeraakt.
Incasso kosten van €64.07 lijkt me sterk, daarvan kan je uit eten in deze bijzonder dure economie nog met z'n tweeën zelfs.Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:42:
[...]
Afgezien van de perikelen rond het moeten betalen van die 191 euro, moet je denk ik aannemen dat een paar berichten elkaar hier gekruist hebben. Als je iets op goede vrijdag overmaakt, zal echt niemand dat zaterdag al zien, laat staan dat ze die brief daarna nog verstuurd hebben en al bij jou ligt. Het kan dus zijn dat die brief eigenlijk op dat al betaalde bedrag slaat. Waarom het dan hoger is moet je bij Tweak vragen (incassokosten of zo? BTW is het in ieder geval niet (alleen) want dan zou het 191.45*1.19=227.83 worden.)
Verwijderd
Is het instellen makkelijk m.a.w. zijn daar ook kant en klare instellingen voor te downloaden voor BBned? Ik heb 10-20 ABO en werk nu even met oud Zyxel ADSL 1 modem van Demon.
Dat is tegen hun policy.
Net zoals het tegen hun policy is om mij verder te woord te staan
Dit zijn letterlijk hun eigen woorden
En als ze mij donderdag 191.45 vragen en ik maak dat ook donderdag over dan is het sowieso fout om zaterdag een brief te krijgen met 255.52 euro
Ik heb het trouwens overgemaakt met deze omschrijving
"ivm afpersing door Tweak, klant xxxx onder protest"
De kosten:
191.45 euro - onduidelijk wat dit is, deels 139.95 voor de speedtouch
2.07 euro - rente (hufters)
37.00 euro - incasso kosten
25.00 euro - registratie kosten
Tweak DSL

Policy of geen policy, dat maakt weinig uit. Als een bedrijf vindt dat ze geld van je tegoed hebben moeten ze dat aantonen (cq duidelijk/controleerbaar maken) middels een factuur. Er moet van dit bedrag een factuur zijn. Geen factuur, geen betaling bij mij altijd.Woodski schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:37:
Tweak weigert nog steeds om mij uit te leggen hoe ze op 191.45 euro zijn gekomen.
Dat is tegen hun policy.
Was er niet iets van €25 voor een aansluit pakket met splitter/aansluitmateriaal/verzendkosten altijd?Net zoals het tegen hun policy is om mij verder te woord te staan
Dit zijn letterlijk hun eigen woorden
En als ze mij donderdag 191.45 vragen en ik maak dat ook donderdag over dan is het sowieso fout om zaterdag een brief te krijgen met 255.52 euro
Ik heb het trouwens overgemaakt met deze omschrijving
"ivm afpersing door Tweak, klant xxxx onder protest"
De kosten:
191.45 euro - onduidelijk wat dit is, deels 139.95 voor de speedtouch
2.07 euro - rente (hufters)
37.00 euro - incasso kosten
25.00 euro - registratie kosten![]()
Tweak DSL![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Met de duivelse actie zat dit er allemaal gratis bij. Ook een copperjet modem.bjck schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:02:
[...]
Was er niet iets van €25 voor een aansluit pakket met splitter/aansluitmateriaal/verzendkosten altijd?
Verwijderd
Omdat die dingen gewoon niet lekker werken met VOIP in Routermodus, uiteindelijk een Draytek aangeschaft. Einde problemen, lekker werken, en geen gezeur.
Heb ze nog gebeld wat ik met de 3(!) extra modems moest. Ik moest er 1 terug sturen.
Dat heb ik gedaan, en nooit meer wat van gehoord.
Wat ik wel lullig vond is dat ik voor 0,23 cent een aanmaling kreeg, omdat er dus vanaf een verkeerde rekening was afgeschreven (het wordt nu van een zakelijke rekening afgehaald.).
Dat ging dus niet goed, qua communicatie. Ik ging er niet mee accoord. 2 maanden later weer een melding, dat er nu dus echt betaald moest worden. Ik heb hun verteld, dat ik sinds de 1ste dag bij TweakDSL zit, en dat ik altijd keurig heb betaald. Dat ik niet snap, dat er nu ineens voor 0,23 cent zoveel herrie wordt gemaakt.
Uiteindelijk is het hersteld (hoop ik), maar raar is het wel.
In mijn overzicht van betaalde rekeningen zie ik hem echter nog niet staan als : Betaald.
De afschrijving van de bank is echter mijn grote vriend.
Jammer dat dus de incasso en boekhouding een beetje een zooitje is. De techneuten zijn wel oke.
My 2 cents.
En wat nou als je graag online wil tijdens het paasweekend ?bjck schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:02:
[...]
Policy of geen policy, dat maakt weinig uit. Als een bedrijf vindt dat ze geld van je tegoed hebben moeten ze dat aantonen (cq duidelijk/controleerbaar maken) middels een factuur. Er moet van dit bedrag een factuur zijn. Geen factuur, geen betaling bij mij altijd.
Niet dat het geholpen heeft want ik zit nog steeds op een telefoonlijn.
Nee dit zijn puur extra kosten die ze verzonnen hebben om het allemaal nog duurder te maken.Was er niet iets van €25 voor een aansluit pakket met splitter/aansluitmateriaal/verzendkosten altijd?
Dus bovenop de 191.45 die ze al verzonnen hadden.
Tweak DSL

Verwijderd
Misschien heeft je buurman wifi en kan je eventueel iets afspreken?Woodski schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:14:
[...]
En wat nou als je graag online wil tijdens het paasweekend ?
Niet dat het geholpen heeft want ik zit nog steeds op een telefoonlijn.
Heb mijn Speedtouch geflashed maar ben niet echt tevreden met de nieuwe firmware
Bij speedtouch.nl staat die oude firmware er al niet meer
[ Voor 13% gewijzigd door Oxize op 08-04-2007 20:10 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Ipv de gebruikelijke 1000kbit nu maar 100 en deels uitvallend tot 0... sinds gisteren.
Op de storings paginas kan ik er niets over terugvinden.
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Volgens mij staan ze hier nog wel. Je moet dan wel even beide files bij elkaar pakken die met extensie .bin en die zonder. En de upgrade tool hebben en die kan je ook hier vinden.Oxize schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:10:
Heeft iemand toevallig een linkje naar een Firmware update 5.4.0.14 van een Speedtouch 546I V6?
Heb mijn Speedtouch geflashed maar ben niet echt tevreden met de nieuwe firmware
Bij speedtouch.nl staat die oude firmware er al niet meer
'k Heb zelf geen Speedtouch (meer) hier, dus is een beetje op de gok dat ik het nu exact juist heb.
Nee geen problemen ondervonden met de snelheid, hij ging full speed.HeyDude schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:54:
Heeft iemand ook last van een trage news server bij Tweakdsl?![]()
Ipv de gebruikelijke 1000kbit nu maar 100 en deels uitvallend tot 0... sinds gisteren.
hier ook veel minder snel ,,.. normaal zo'n 1,7-1,8 maar nu maar tegen de 1 MBpsHeyDude schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:54:
Heeft iemand ook last van een trage news server bij Tweakdsl?![]()
modem traint wel netjes in 19836 kbps / 1128 kbps
ik heb ook last van dat de gewone "web" snelheid stukken lager is dan de nieuwsgroep snelheid. .
+/- 400 tegen 1700 (nu even niet)...
meer mensen last van ..??
[ Voor 21% gewijzigd door Freelancer op 09-04-2007 11:48 ]
SRK35ZS-W
Verwijderd
Heeft iemand voip/sip al werkend gekregen met dit modem?
Zo ja, hoe dan?
Verwijderd
Lukt mij ook niet. Ik gebruik voipbuster. En ik vul alle settings in, ook de juiste port via SSH. Echter blijft er staan bij voipservice 1 UNREGISTREDVerwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:38:
Ik heb copperjet 1616-2p van bbned (van tweakdsl)
Heeft iemand voip/sip al werkend gekregen met dit modem?
Zo ja, hoe dan?
Hier ook een trage tweaknews server. Meestal volle 8 Mb nu rond de 4 Mb.Delph1900 schreef op maandag 09 april 2007 @ 08:05:
[...]
Nee geen problemen ondervonden met de snelheid, hij ging full speed.
Hebben meer mensen last met een trage tweaknews server ?
[ Voor 9% gewijzigd door NDSFREAK op 09-04-2007 19:25 ]
Heb net even getest, ook bestanden van 1 dag oud blijven rond de 4mb a 5mb download steken. Meestal zit rond de 8 mb. op me 8 mb. tweakdsl lijn. De volgende links heb ik net even getest in newsleecher : news.tweakdsl.nl en news.tweaknews.nl. Met beide testen blijven het totaal steken tussen de 4mb en 5 mb download als totaal download.bjck schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:40:
Halen jullie niet gewoon 'oude' dingen er vanaf? Als het voorbij een aantal dagen oud is (meestal zo'n 30 dagen en ouder) gaat het langzamer vaak.
Geen problemen hier @ Steenwijk @ BBNed, gewoon 1.91MB per seconde... Misschien download je te kleine files zodat hij niet op snelheid kan komen?NDSFREAK schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:06:
[...]
Heb net even getest, ook bestanden van 1 dag oud blijven rond de 4mb a 5mb download steken. Meestal zit rond de 8 mb. op me 8 mb. tweakdsl lijn. De volgende links heb ik net even getest in newsleecher : news.tweakdsl.nl en news.tweaknews.nl. Met beide testen blijven het totaal steken tussen de 4mb en 5 mb download als totaal download.![]()
![]()
https://powershellisfun.com
[...]
Geen problemen hier @ Steenwijk @ BBNed, gewoon 1.91MB per seconde... Misschien download je te kleine files zodat hij niet op snelheid kan komen?
[/quote
Het zijn zo'n 50 files van 50 Mb. uit a.b.boneless 1 dag oud. Ook via tweakdsl via het netwerk BBNED. Zag net dat de download van zo'n 4 mb naar 8 Mb strak lijn gaat. Het probleem lijkt nu opgelost.
Wie of wat is Cambrium eigenlijk ?
Wat ik neem diensten af bij Tweak en Cambrium sluit me af
Het is ook Tweak die 191.45 euro wil (is overgemaakt)
En Cabrium die daarnaast 255.52 euro wil
Tweak DSL

[ Voor 5% gewijzigd door Woodski op 10-04-2007 09:15 ]
Verder kan het geld al op de (tussen)rekening van Cambrium staan, maar de betaling zelf moet ook verwerkt worden in de administratie... Houd dus rekening met een verwerkingstijd van 2 á 3 werkdagen. Dit geldt ook voor betalingen die zijn gedaan via Internet Bankieren.
De brieven die worden verzonden zijn ook (vaak) geautomatiseerd, daar kijkt geen hond naar. De laatste brief en de betaling hebben elkaar vast en zeker gekruist.
[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 10-04-2007 09:40 ]
Verwijderd
Ik ben per 31 maart overgegaan van XS4ALL naar Tweakdsl (duivels aanbod 10/24) Migratie is zeer behoorlijk verlopen. Ik heb een (wireless) Zyxel p-2602HW erbij genomen. Iemand belangstelling voor de bijgeleverde Copperjet?
Ik heb eigenlijk drie vragen:
1)De upgrade van de firmware van de Zyxel op de Tweakdsl-site wordt niet geaccepteerd door het modem...?
2)Mijn kinderen gamen vaak online, de verbinding wordt dagelijks een aantal keren zomaar verbroken. Voor mij niet zo erg, voor hen wel. Suggesties?
3) De draadloze Zyxel staat op zolder en komt niet door de dikke (+2 maal vloerverwarming) vloeren heen. Wie heeft er een goedkope en makkelijke oplossing om toch beneden ontvangst te hebben? Het liefst iets wat ik tijdelijk even in een stopcontact op de middenverdieping kan pluggen oid.
Alvast dank!
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 10:30 ]
De letters moeten overeen komen tussen de firmware die je nu hebt en erin probeert te zetten. Dus heb je nu bijvoorbeeld AJE moet de firmware ook AJE zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:19:
Dag mensen,
Ik ben per 31 maart overgegaan van XS4ALL naar Tweakdsl (duivels aanbod 10/24) Migratie is zeer behoorlijk verlopen. Ik heb een (wireless) Zyxel p-2602HW erbij genomen. Iemand belangstelling voor de bijgeleverde Copperjet?
Ik heb eigenlijk drie vragen:
1)De upgrade van de firmware van de Zyxel op de Tweakdsl-site wordt niet geaccepteerd door het modem...?
Modem op zolder? Kan mij niet voorstellen dat je telefoonlijn daar ook binnenkomt in je huis. Kan het zijn dat je ADSL link gewoon verbreekt af en toe door verstoring (ivm verlengkabels) of zelfs een aansluitfout zoals de splitter niet als eerste op de lijn?2)Mijn kinderen gamen vaak online, de verbinding wordt dagelijks een aantal keren zomaar verbroken. Voor mij niet zo erg, voor hen wel. Suggesties?
Een extra AccessPoint beneden? Een AccessPoint boven waar je een andere antenne op kan zetten (kan niet op de ZyXEL) of gewoon een netwerk kabel maken3) De draadloze Zyxel staat op zolder en komt niet door de dikke (+2 maal vloerverwarming) vloeren heen. Wie heeft er een goedkope en makkelijke oplossing om toch beneden ontvangst te hebben? Het liefst iets wat ik tijdelijk even in een stopcontact op de middenverdieping kan pluggen oid.
WiFi werkt eigenlijk alleen maar echt goed in dezelfde ruimte...
Verwijderd
De firmware wil echt niet lukken, misschien komt het doordat er standaard al een jongere versie op zit.?
De installatie van mijn aansluitingis eigenlijk dezelfde als die een jaar of 5 perfect heeft gedraaid bij XS4ALL, behalve het modum dan. In de meterkast beneden direct bij binnenkomst van de draad een splitter, 1 draad naar de telefoon beneden en 1 draad naar zolder. Daar is het modum aangesloten. De kinderen worden goed ziek van die uitvallende (haperende) internetverbinding.
En ach ja dat draadloze is meer een gimmick. Op zolder staat mijn spul gewoon met een snoertje ingeplugt en alleen zou het wel leuk zijn als ik met mijn laptop overal in het huis zou kunnen werken.
Verder: "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst."
Bij XS4all had je ook 'ietsjes' minder lijnsnelheid neem ik aan? Dan zegt het 'werkte altijd goed' niets meer. En je bent van DSL netwerk veranderd sowieso en dan zegt het ook al niets meer.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:17:
Dank voor je antwoorden!
De firmware wil echt niet lukken, misschien komt het doordat er standaard al een jongere versie op zit.?
De installatie van mijn aansluitingis eigenlijk dezelfde als die een jaar of 5 perfect heeft gedraaid bij XS4ALL, behalve het modum dan. In de meterkast beneden direct bij binnenkomst van de draad een splitter, 1 draad naar de telefoon beneden en 1 draad naar zolder. Daar is het modum aangesloten. De kinderen worden goed ziek van die uitvallende (haperende) internetverbinding.
En ach ja dat draadloze is meer een gimmick. Op zolder staat mijn spul gewoon met een snoertje ingeplugt en alleen zou het wel leuk zijn als ik met mijn laptop overal in het huis zou kunnen werken.
Niemand zal ook een ticket (storings melding) in behandeling nemen op die basis. Het is niet aangesloten zoals het zou moeten en je instabiele verbinding kan (hoeft dus niet) komen door de verlengkabel en de verstoring die die oppikt onderweg.
De vraag is eerst: Is het je DSL lijn die verbreekt of is er een andere oorzaak.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 10-04-2007 12:17 ]
Dat is helaas wel de enige goede manier voor je internetverbindingVerwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:39:
Het probleem is dat wanneer ik mijn modem/router in de gangkast zou zetten aan een kabel van max. 1 meter, ik vier kabels omhoog zou moeten laten lopen voor de aansluitingen op zolder.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Klopt allemaal...sylvesterrr schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:39:
@Woodski: als ik je berichten goed heb gelezen, heb je het geld afgelopen donderdag overgemaakt. Op Goede Vrijdag en Tweede Paasdag worden door de bank geen betalingen verwerkt. Ook in het weekend worden geen betalingen verwerkt.
Verder kan het geld al op de (tussen)rekening van Cambrium staan, maar de betaling zelf moet ook verwerkt worden in de administratie... Houd dus rekening met een verwerkingstijd van 2 á 3 werkdagen. Dit geldt ook voor betalingen die zijn gedaan via Internet Bankieren.
De brieven die worden verzonden zijn ook (vaak) geautomatiseerd, daar kijkt geen hond naar. De laatste brief en de betaling hebben elkaar vast en zeker gekruist.
De tweede brief van 255 euro was inmiddels al vervallen.
En mijn betaling van 191 euro was pas vanmorgen overgeschreven.
Ik heb een belletje gedaan en kreeg een zeer vriendelijke dame aan de lijn.
We hebben de hele boel kunnen bespreken en ze was zeer behulpzaam
Gelukkig was zij dus niet zo lomp als die helpdesk heren van afgelopen donderdag die me niet wilden helpen omdat het tegen hun policy was.
Anyway, ik ben weer online en zij gaat uitzoeken wat er mis is gegaan.
Kim, heel erg bedankt voor je hulp
Waarschijnlijk mensen die technisch onderlegd zijn die geen kaas hebben gegeten van administratie (financiële zaken).Woodski schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:03:
[...]
Gelukkig was zij dus niet zo lomp als die helpdesk heren van afgelopen donderdag die me niet wilden helpen omdat het tegen hun policy was.
Mensen met technische kennis moeten gewoon geen klanten informeren over administratieve zaken, en mensen zonder technische kennis moeten geen klanten informeren over technische zaken. Dat laatste is een paar keer gebeurd bij Tweak; een paar keer teveel dus.
Helemaal mee eenschsylvesterrr schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:08:
[...]
Waarschijnlijk mensen die technisch onderlegd zijn die geen kaas hebben gegeten van administratie (financiële zaken).
Mensen met technische kennis moeten gewoon geen klanten informeren over administratieve zaken, en mensen zonder technische kennis moeten geen klanten informeren over technische zaken. Dat laatste is een paar keer gebeurd bij Tweak; een paar keer teveel dus.
Maar als je dan meerdere vraagt om iemand te spreken die je administratief wel kan helpen en je krijgt het policy antwoord dan maakt dat je vrij moedeloos..
Hoe dan ook... Ik kan weer thuis werken
En weer fijn met skype m'n vriendin bellen
Verwijderd
en als ik probeer adsl2 (annex m) in te trainen, krijg ik helemaal geen snelheid te zien en m'n modem en werkt internet dus ook niet. Hij traint in met een adsl (1) protocol, terwijl het modem met het ADSL2+ protocol (annex m) zou moeten werken. Als ik hem met ADSL1 laat intrainen werkt alles gewoon...
Heb ook het modem zyxel 2602R geprobeerd en die geeft dezelfde resultaten
Ben ik te snel?, want een ISP-ISP migratie zou pas vannacht moeten gebeuren, of is er echt iets mis en moet ik morgen tweak even bellen c.q. emailen.?
Als ik in mijn tweak kijk zie ik ook nog geen lijninformatie staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 20:28 ]
Als ik zo kijk bij Annex M, dan lijkt het me sterk dat we die hier hebben in NL.
Dat zou namelijk 3,5 Mbit up zijn en meestal haalt men hier met wide-open max 1,3 Mbit.
Verwijderd
T van Tiscali netwerk
of B van BBNED netwerk?
Tiscali ondersteund iig geen annex M, maar gewoon ADSL2+... Je modem zou wel terug moeten schakelen dan.
Haalde je trouwens voorheen wel 12mbit bij telebyte?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 20:59 ]
Verwijderd
Ik heb de volgende protocollen geselecteerd op de ADSL poort:
G.dmt G.lite T1.413
ADSL2 READSL2 ADSL2+
Het modem traint in via de G.dmt en dat is toch adsl 1?
@ ITsMatthijs
Ik zit op het tiscali netwerk.
Ik haalde gisteren nog gewoon 13.5 Mbit met hetzelfde modem
M'n modem is als volgende geconfigureerd:
VPI = 0
VCI = 35
UBR
Bridge
LLC/SNAP
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 21:22 ]
Wel een grote stap niet?
Oja, het rare is dat ze tijdens het aanmelden van mijn probleem niet gevraagt hebben waar mijn modem stond, welke modem ik gebruikte, welke firmware, welke instellingen etc.
Gewoon direct halveren

[ Voor 45% gewijzigd door Pinjataaa op 10-04-2007 21:29 ]
Dat lijkt me sterk, Tiscali heeft VPI 0 en VCI 34. De VCI op 35 is het BBNed netwerk.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:19:
@ TD-er
Ik heb de volgende protocollen geselecteerd op de ADSL poort:
G.dmt G.lite T1.413
ADSL2 READSL2 ADSL2+
Het modem traint in via de G.dmt en dat is toch adsl 1?
@ ITsMatthijs
Ik zit op het tiscali netwerk.
Ik haalde gisteren nog gewoon 13.5 Mbit met hetzelfde modem
M'n modem is als volgende geconfigureerd:
VPI = 0
VCI = 35
UBR
Bridge
LLC/SNAP
Verwijderd
bedankt voor het meedenken
Dit topic is gesloten.