TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.747 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
Bedankt voor je link maar ik ben eigenlijk benieuwd wat er bij advanced WAN settings moet staan ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Xandrios schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:08:
[...]

[afbeelding]
Grafiekjes zijn ook zelf te bakken op http://adsl.xandrios.net/freq/ [/spam]

Het 'gat' aan de linkerkant is wat de splitter eruit filtert, de lage frequenties die voor telefonie gebruikt worden. Het zou best kunnen dat het in de grafiek zichtbaar is als je geen of verschillende splitters gebruikt :)

Deze grafiek laat bijv ook zien dat je lijn moeite heeft op de hogere frequenties, oftewel je zit op een redelijke afstand van de centrale. Mocht je ergens midden in de grafiek een grote dip tegenkomen dan duidt dat op slecht aangesloten of een storingsbron. (Magnetron, koelkast etc)
In eerste instantie snapte ik niet helemaal welke input ik nu moest ingeven. Gewoon "wat" geprobeerd. Met een prachtige grafiek als resultaat. Erg mooi gedaan. Mijn complimenten. _/-\o_

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sinds vandaag ook TweakDSL, 24Mbit ADSL 2, alleen ik haal maar 6Mbit? terwijl ik ongeveer 1800 meter van de centrale afwoon, en dus veeel hoger moet kunnen halen. Ik heb een speedtouch 716 router inc de tweakdsl patch en laatste firmware.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
Xandrios schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:08:
[...]
Het 'gat' aan de linkerkant is wat de splitter eruit filtert, de lage frequenties die voor telefonie gebruikt worden. Het zou best kunnen dat het in de grafiek zichtbaar is als je geen of verschillende splitters gebruikt :)

Deze grafiek laat bijv ook zien dat je lijn moeite heeft op de hogere frequenties, oftewel je zit op een redelijke afstand van de centrale. Mocht je ergens midden in de grafiek een grote dip tegenkomen dan duidt dat op slecht aangesloten of een storingsbron. (Magnetron, koelkast etc)
Mooi werk dat grafiek-script! Ik heb ook maar es even een grafiekje gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://kzoiks.tweakdsl.nl/adslgraph.gif
Ik zie dezelfde kleine dipjes bij mij als in die andere grafiek.. dus mijn problemen liggen vast niet daaraan. Ik heb goede snelheid, maar constante disconnects. Soms zelfs elke 5 minuten. :(

*Edit: Ik kan overigens mezelf ook niet toevoegen in de lijst voor adsl2+. Krijg de melding "De ingevoerde snelheid is hoger dan de gekozen techniek aankan! " hehe. Dat is als ik kies voor "Intrain-waarde op het modem (Kbit/Sec)" en 23320 / 1320 invul.

Als ik SIP logging aanzet op de modem, dan zie ik ontzettend veel van dit soort regels in het log staan:
code:
1
2
board 0 line 0 channel 0, call 593, C01 Incoming Call 1500000    CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 585, C02 Call Terminated     CALL DETAIL RECORD

En dat terwijl VOIP uitgeschakeld staat, aangezien dat toch niet werkt... Weet iemand meer over wat die regels betekenen? Ik dacht eerst dat het log was van de modem die opnieuw inbelt... maar het wordt alleen gelogd met "SIP" logging aangevinkt. Ik heb dus tweak al gemailt met deze logzooi, maar blijkbaar hun enige oplossing is om de firewall (die al uitstaat) uit te zetten...
Hollanda schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:54:
Bedankt voor je link maar ik ben eigenlijk benieuwd wat er bij advanced WAN settings moet staan ingesteld...
Zo staat advanced WAN bij mij ingesteld (is default als het goed is):
RIP & Multicast Setup
RIP Direction: None
RIP Version: N/A
Multicast: IGMP-v2
ATM Qos
ATM QoS Type: UBR
Peak Cell Rate: 0 cell/sec
Sustain Cell Rate: 0 cell/sec
Maximum Burst Size: 0 cell
Zero Configuration: No

[ Voor 7% gewijzigd door MavDude op 26-03-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
De snelheid van mijn abbo loopt nu ook terug en volgens mij ligt dat aan het modem (copperjet 1616)

We hebben BBned ADSL 2+.

In het begin trainde deze in op +-1,6mb/s en momenteel loopt hij maar op 1mb/s ook na diverse herstarts. Normaal loopt hij wel ook wel terug maar is dit terug te zetten met een herstart.

wat mij alleen verbaasd is dat het modem wel aangeeft hoger te kunnen volgens mij:

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10234600
Rx Attn DR 16032000

Weet iemand of er een instelling in het modem aanwezig is om deze weer op een hogere snelheid te laten lopen?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hollanda schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:54:
Gewoon standaard laten staan, is niet van belang verder.
MavDude schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:40:
[...]

[afbeelding]
Ik zie dezelfde kleine dipjes bij mij als in die andere grafiek.. dus mijn problemen liggen vast niet daaraan. Ik heb goede snelheid, maar constante disconnects. Soms zelfs elke 5 minuten. :(

*Edit: Ik kan overigens mezelf ook niet toevoegen in de lijst voor adsl2+. Krijg de melding "De ingevoerde snelheid is hoger dan de gekozen techniek aankan! " hehe. Dat is als ik kies voor "Intrain-waarde op het modem (Kbit/Sec)" en 23320 / 1320 invul.
Ik denk dat Xandrios uit gaat van maximaal 1280kbps op de upstream. Maar je bent denk ik via BBned aangesloten? Blijkbaar doet op deze (erg korte lijn vermoed ik) het behoorlijk hoog intrainen.

Ik zal Xandrios vragen of hij het wil aanpassen naar 1536kbps wat theoretisch het maximum is van ADSL2+ (zonder annexM techniek).
Als ik SIP logging aanzet op de modem, dan zie ik ontzettend veel van dit soort regels in het log staan:
code:
1
2
board 0 line 0 channel 0, call 593, C01 Incoming Call 1500000    CALL DETAIL RECORD
board 0 line 0 channel 0, call 585, C02 Call Terminated     CALL DETAIL RECORD

En dat terwijl VOIP uitgeschakeld staat, aangezien dat toch niet werkt... Weet iemand meer over wat die regels betekenen? Ik dacht eerst dat het log was van de modem die opnieuw inbelt... maar het wordt alleen gelogd met "SIP" logging aangevinkt. Ik heb dus tweak al gemailt met deze logzooi, maar blijkbaar hun enige oplossing is om de firewall (die al uitstaat) uit te zetten...
Het heeft niets met telefonie van doen de 'CALL' melding. Het is de melding dat de lijn verbroken is qua DSL signaal en weer verbonden is.

Alles qua aansluiting goed? Echt NIETS voor de splitter? Dus geen aftakkingen, geen overbodige (aansluit)doosjes, geen alarmsysteem etc etc? Slechte verbinding ergens misschien? Stekkertje er niet lekker in? Draadje misschien gewoon niet joffol wat je gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 26-03-2007 21:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:57
bjck schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:13:
Ik denk dat Xandrios uit gaat van maximaal 1280kbps op de upstream. Maar je bent denk ik via BBned aangesloten? Blijkbaar doet op deze (erg korte lijn vermoed ik) het behoorlijk hoog intrainen.

Ik zal Xandrios vragen of hij het wil aanpassen naar 1536kbps wat theoretisch het maximum is van ADSL2+ (zonder annexM techniek).
Correct, en fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Banjy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:57:
De snelheid van mijn abbo loopt nu ook terug en volgens mij ligt dat aan het modem (copperjet 1616)

We hebben BBned ADSL 2+.

In het begin trainde deze in op +-1,6mb/s en momenteel loopt hij maar op 1mb/s ook na diverse herstarts. Normaal loopt hij wel ook wel terug maar is dit terug te zetten met een herstart.

wat mij alleen verbaasd is dat het modem wel aangeeft hoger te kunnen volgens mij:

Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 10234600
Rx Attn DR 16032000

Weet iemand of er een instelling in het modem aanwezig is om deze weer op een hogere snelheid te laten lopen?
Je modem geeft zelf aan dat de 'max haalbare' snelheid zo'n 16032kbit/s is en hij verbindt toch op exact 1023kbit/s. Weet je heel zeker dat je lijn bij BBned niet perongeluk op 10Mbit staat in plaats van wide-open?

Het lijkt er sterk op dat je een verkeerd lijnprofiel hebt.

Wat is je SNR downstream in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
bjck schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:23:
[...]

Je modem geeft zelf aan dat de 'max haalbare' snelheid zo'n 16032kbit/s is en hij verbindt toch op exact 1023kbit/s. Weet je heel zeker dat je lijn bij BBned niet perongeluk op 10Mbit staat in plaats van wide-open?

Het lijkt er sterk op dat je een verkeerd lijnprofiel hebt.

Wat is je SNR downstream in je modem?
Daarom vond ik het ook al zo vreemd aangezien ze bijna altijd gelijk aan elkaar zijn en het normaal rond die max haalbare snelheid zit. Wij hebben inmiddels al minimaal 3 weken tweakdsl en deze weken verliepen prima op 1,5mb/s met het oude modem (Copperjet 816) met het nieuwe steeg hij zelfs naar 1,6mb/s Rond de tijd van modemwisseling heb ik echter wel vaak de modems moeten wisselen/herstarten i.v.m. verkeerde configuratie instellingen. Zou de centrale de vele reconnects opmerken en daar actie op ondernemen?

Ik heb de volgende waarden verder in het modem gevonden:

Local SNR Margin 15.5 dB
Remote SNR Margin 6.0 dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Banjy schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:29:
[...]

Daarom vond ik het ook al zo vreemd aangezien ze bijna altijd gelijk aan elkaar zijn en het normaal rond die max haalbare snelheid zit. Wij hebben inmiddels al minimaal 3 weken tweakdsl en deze weken verliepen prima op 1,5mb/s met het oude modem (Copperjet 816) met het nieuwe steeg hij zelfs naar 1,6mb/s Rond de tijd van modemwisseling heb ik echter wel vaak de modems moeten wisselen/herstarten i.v.m. verkeerde configuratie instellingen. Zou de centrale de vele reconnects opmerken en daar actie op ondernemen?

Ik heb de volgende waarden verder in het modem gevonden:

Local SNR Margin 15.5 dB
Remote SNR Margin 6.0 dB
Ik denk dat je je bij de helpdesk kunt melden met de melding (het vermoeden dus) dat je een foutief profiel op je lijn hebt opeens, namelijk 10Mbit. De SNR van 15.5dB geeft ook aan dat er nog ruimte is voor meer snelheid en dat geeft ook al de 'Attainable Downstream Rate' aan die je eerder plaatste. En daarbij dat je het al eens gehaald hebt eerder gewoon ;)

Het kan niet dat je lijn zo exact op 10Mbit komt steeds weer....

En nee, veelvuldig opnieuw je modem herstarten geeft niet dit effect op de centrale vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
bjck schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:13:
[...]
Het heeft niets met telefonie van doen de 'CALL' melding. Het is de melding dat de lijn verbroken is qua DSL signaal en weer verbonden is.

Alles qua aansluiting goed? Echt NIETS voor de splitter? Dus geen aftakkingen, geen overbodige (aansluit)doosjes, geen alarmsysteem etc etc? Slechte verbinding ergens misschien? Stekkertje er niet lekker in? Draadje misschien gewoon niet joffol wat je gebruikt.
BBned inderdaad, en afstand volgens bbned is 431m. Maar met 13db is het iets meer richting de 900m. Geinig, ben de snelste in die lijst geloof ik. Al zou ik wel wat speed willen inruilen voor een stabiele conn. Even chatten op IRC is gewoon niet mogelijk. Al doet de modem dat automatisch al wel af en toe, maar dan heb ik nog steeds dezelfde disconnects. Soms traint ie een stuk lager in, rond de 16mbit met een noise margin van 9db (normaal 6db en attenuation 13db).

Dus toch wel de modem die intraint die logentries... hmm de teller staat nu (een paar dagen later) al op call nummero 1137. Bende...
Er zit niets voor de splitter, gewoon de splitter en de 2 kabeltjes van ~30cm gebruikt die bij het modempakket zaten. Ik heb nog wel een stel andere kleine kabels, probeer ik die morgen even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
bjck schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:34:
[...]

Ik denk dat je je bij de helpdesk kunt melden met de melding (het vermoeden dus) dat je een foutief profiel op je lijn hebt opeens, namelijk 10Mbit. De SNR van 15.5dB geeft ook aan dat er nog ruimte is voor meer snelheid en dat geeft ook al de 'Attainable Downstream Rate' aan die je eerder plaatste. En daarbij dat je het al eens gehaald hebt eerder gewoon ;)

Het kan niet dat je lijn zo exact op 10Mbit komt steeds weer....

En nee, veelvuldig opnieuw je modem herstarten geeft niet dit effect op de centrale vanzelf ;)
Ik zal morgen contact opnemen met de helpdesk. Bedankt voor de snelle reactie, dit scheelt mij veel tijd/eigenhandig gepruts met de instellingen ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:44
MavDude schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:40:
[...]

[afbeelding]

Zo te zien neem je de gegevens van de grafiek over als intrain waardes. Maar je intrain waardes van je modem zijn anders dan in die grafiek. Een aantal posts terug legde bjck uit dat de communicatie tussen modem en dslam ongeveer 8-12% in beslag nemen.
Mijn modem traint in op 18750, en de grafiek van Xandrios geeft 20192 aan. Zelfde geldt voor de upload, de grafiek geeft 1268 aan, maar door de overhead traint mijn modem maar in op 1103.

Je moet dus wel de goede waardes invullen op de site. Anders krijg je een vertekend beeld.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
Hmm ik had inderdaad even voor het gemak die waardes overgenomen. En net even weer geprobeerd met een nieuwe dls line test, en dan zijn de getallen in de grafiek ietwat hoger dan die in de modem staan bij dsl up/down. Maargoed, het klopt wel ongeveer voor mijn verbinding, in m'n vele mailtjes naar tweakdsl heb ik al eens wat dsl up/down getallen gecopy/paste van de modem. Zelfs een die nog hoger was wat download betreft:
DSL Up 23578 kbps / 987 kbps
En die van nu ik net checkte:
DSL Up 20470 kbps / 1231 kbps
Na een restart (soms helpt dat met die disconnects):
20394 kbps / 1251 kbps

Dus mwoah.. klopt wel ongeveer. Alleen vraag me wel af of het wel zo goed is zo'n hoge intrain waarde, gezien de constante disconnects. Of zou dat niet zo veel moeten uitmaken?

[ Voor 5% gewijzigd door MavDude op 27-03-2007 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vul even op de website van Xandrios alsnog de normale/juiste waarde in. Hij overschrijft dan je oude ingevulde gegevens vanzelf.

Zulke hoge lijnsnelheden moet geen probleem zijn. Het is nu even zoeken naar de oorzaak van de disconnects van die lijn.

Kan je met telnet inloggen op je modem? Misschien moet je dan eerst even Remote MGMT open zetten voor telnet vanaf je LAN in de webinterface. En natuurlijk even uitloggen uit de webinterface omdat je maar 1x ingelogd mag zijn op je modem.

Kan je dan eens de output van: "wan adsl perfdata" hier plaatsen?

En controleer je aansluiting, want ergens een niet juiste verbinding of een afsplitsing geeft gewoon verstoring en veroorzaakt ook disconnects op een wide-open verbinding. En plaats wel eens plitter als het een linesharing lijn is, zelfs als je geen toestel aan de lijn hangt.

En met zulke lijnsnelheden (die je echt zelden ziet) kan je de firewwall in de ZyXEL uitzetten. Dan ga je snelheden halen van >2.2MB/s zelfs.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 27-03-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:18
Ik heb gisteren mijn modem (Copperjet) ontvangen. Een doos met een modem + voeding en kabeltjes. Geen handleiding, geen CD.

Na de overstap van m'n vorige provider (die door omstandigheden met grote spoed geregeld moest worden, wat overigens perfect is gedaan door Tweak) had ik tijdelijk een 8 mbit verbinding en gebruikte ik nog m'n oude modem.
Nu is dus mijn nieuwe modem binnengekomen en ik zie nu ook dat ik vanaf hier (zit nu op de zaak) niet meer naar thuis kan pingen. Ik vermoed dus dat de lijn nu is omgezet naar de 24 mbit die ik heb besteld.

Echter, ik heb dus wel een modem, maar geen handleiding met instellingen een CD of wat dan ook. Als ik vanavond thuis het modem aansluit (dat zal wel lukken) gaat het dan gewoon werken ?
(Ik heb een server draaien thuis met een netwerkje van PC's dus misschien moet er eerst wat gewijzigd worden in de config van t modem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Zojuist contact opgenomen met de helpdesk. Er bleek indd een 10mbit speed cap ingesteld te zijn. Het verzoek is nu naar BBned deze weer te verwijderen.

De persoon aan de lijn dacht dat de speed cap mogelijk was ingesteld in verband met mijn telefoontje op afgelopen vrijdag. Ik heb toen gebeld omdat het modem niet leek te werken, aangezien deze maar een paar seconden het adsl signaal kon vasthouden. Toen ook verteld dat het een configuratie probleem leek te zijn, aangezien mijn oude modem (Copperjet 816) prima werkte.

Zij kwamen toen wel met het advies de firmware te flashen maar de nieuwste versie leek al in het modem te zitten. We hebben toen opgehangen zodat ik weer even verder kon stoeien. In de tussentijd zou het probleem doorgespeeld worden naar de 2e lijns en indien zij iets hadden bedacht zou ik worden teruggebelt. Dat telefoontje is er nooit geweest maar heb het modem (Copperjet 1616) wel werkende gekregen door de Firmware van de Allieddata website zelf te gebruiken in combinatie met een configuratieprofiel.

Maar goed even afwachten dus wanneer de speedcap er af is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Kan iemand mij vertellen of Tweakdsl een spam en virus filter heeft, kan er op de website niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
bjck schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 09:10:
Kan je dan eens de output van: "wan adsl perfdata" hier plaatsen?

En controleer je aansluiting, want ergens een niet juiste verbinding of een afsplitsing geeft gewoon verstoring en veroorzaakt ook disconnects op een wide-open verbinding. En plaats wel een splitter als het een linesharing lijn is, zelfs als je geen toestel aan de lijn hangt.

En met zulke lijnsnelheden (die je echt zelden ziet) kan je de firewall in de ZyXEL uitzetten. Dan ga je snelheden halen van >2.2MB/s zelfs.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
ras> wan adsl perfdata
near-end FEC error fast:   0
near-end FEC error interleaved:   0
near-end CRC error fast:1631
near-end CRC error interleaved:   0
near-end HEC error fast:   0
near-end HEC error interleaved:   0
far-end FEC error fast:   0
far-end FEC error interleaved:   0
far-end CRC error fast: 686
far-end CRC error interleaved:   0
far-end HEC error fast:7000
far-end HEC error interleaved:   0
Error second in 15min           : 1
Error second in 24hr            : 75
Error second after power-up     : 75
NM_Error second in 15min                : 0
NM_Error second in 24hr                 : 0
NM_Error second after power-up  : 0

Het is een linesharing lijn, met gewoon de meegeleverde splitter en 1 telefoontoestel eraan. Verders niets. En de firewall had ik al uitstaan, aangezien ik de firewall van m'n gigabit router gebruik. Die hangt direct achter de modem. Eerst dacht ik dat die router het probleem was maar het probleem blijft hetzelfde als met een pc direct aan de zyxel. Zometeen even andere kabeltjes proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:25:
Sinds vandaag ook TweakDSL, 24Mbit ADSL 2, alleen ik haal maar 6Mbit? terwijl ik ongeveer 1800 meter van de centrale afwoon, en dus veeel hoger moet kunnen halen. Ik heb een speedtouch 716 router inc de tweakdsl patch en laatste firmware.
Wat doe ik fout?
Ik zie hier alleen maar mensen praten over grafiekjes, en ik zie ook dat mensen veel hoger halen dan dat ik haal. Wat zou er mis kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MavDude schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:56:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
ras> wan adsl perfdata
near-end CRC error fast:1631
far-end CRC error fast: 686
far-end HEC error fast:7000
Error second in 15min           : 1
Error second in 24hr            : 75
Error second after power-up     : 75
NM_Error second in 24hr                 : 0
NM_Error second after power-up  : 0

Het is een linesharing lijn, met gewoon de meegeleverde splitter en 1 telefoontoestel eraan. Verders niets. En de firewall had ik al uitstaan, aangezien ik de firewall van m'n gigabit router gebruik. Die hangt direct achter de modem. Eerst dacht ik dat die router het probleem was maar het probleem blijft hetzelfde als met een pc direct aan de zyxel. Zometeen even andere kabeltjes proberen...
Hoe lang was je lijn al UP toen je deze gegevens kreeg? Want als dit het aantal CRC errors zijn binnen 5 minuten is het wel veel.

[ Voor 82% gewijzigd door bjck op 27-03-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:29:
[...]

Ik zie hier alleen maar mensen praten over grafiekjes, en ik zie ook dat mensen veel hoger halen dan dat ik haal. Wat zou er mis kunnen zijn?
Ik heb maar gebeld naar TweakDSL en nu gaan ze het even onderzoeken hoe het kan dat ik maar 6Mbit heb. Want zelfs daar zagen ze het ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
bjck schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:33:
[...]
Hoe lang was je lijn al UP toen je deze gegevens kreeg? Want als dit het aantal CRC errors zijn binnen 5 minuten is het wel veel.
Ik had de modem gereset op 03/27/2007 00:54:58 (gisternacht), dus dat was zo'n 15,5 uur eerder. Dit is van nu, 40min later:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
near-end CRC error fast:2966
far-end CRC error fast: 956
far-end HEC error fast:10280
Error second in 15min           : 0
Error second in 24hr            : 58
Error second after power-up     : 58
NM_Error second in 24hr                 : 30
NM_Error second after power-up  : 30

Wat is een normale hoeveelheid voor CRC/HEC errors? Die 10k hec errors lijken me niet al te best...

[ Voor 4% gewijzigd door MavDude op 27-03-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MavDude schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:10:
[...]

Ik had de modem gereset op 03/27/2007 00:54:58 (gisternacht), dus dat was zo'n 15,5 uur eerder. Dit is van nu, 40min later:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
near-end CRC error fast:2966
far-end CRC error fast: 956
far-end HEC error fast:10280
Error second in 15min           : 0
Error second in 24hr            : 58
Error second after power-up     : 58
NM_Error second in 24hr                 : 30
NM_Error second after power-up  : 30

Wat is een normale hoeveelheid voor CRC/HEC errors? Die 10k hec errors lijken me niet al te best...
Wat een 'normale waarde' te noemen is valt niet te zeggen. Overigens is HEC gecorrigeerd en CRC is foutief en moet herverzonden worden bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
Hmm ik heb nog even weer tussen de zyxel helppagina's gekeken (http://www.zyxel.nl/support/z036.html) en daar lees ik dit wat betreft die perf data:
Als er ergens waarden op duizenden staan betekent dat meestal een probleem in de fysieke verbinding naar de wijkcentrale (door bijvoorbeeld overspraak op het koper). Dit probleem kan alleen door de telco worden opgelost, het gaat volledig buiten de modem/router om.
En elders op de pagina staat dat de modem naar die 15min error regel kijkt of ie opnieuw moet intrainen. Nou is het niet precies elke 15min. dat de boel disconnect maar dit zou het best wel eens kunnen zijn. Maar opzich wel maf dat de snelheid wel zo hoog is, als er inderdaad iets niet goed is met de lijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Delph1900 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:40:
Kan iemand mij vertellen of Tweakdsl een spam en virus filter heeft, kan er op de website niets over vinden
Nee, heb daarom online ingesteld dat 't naar m'n gmail wordt geforward en zo komt 99,9% in het spamvakje en geen last van virii. Mocht je geen (actief) gmailadres willen gebruiken, dan kun je 't beste puur als filteraccount een lang adres met meerdere puntjes en paar getallen gebruiken, smtp instellen met je tweakdsl-adres en bij pop3 de gmailgegevens. Heeft ook als voordeel dat de 250Mb voor je homepage niet afgesnoept wordt door gevulde mailboxen :)

[ Voor 11% gewijzigd door tweaktubbie op 28-03-2007 08:20 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:25

RVW

Sinds vanochtend krijgt m'n modem geen IP-adres meer, alhoewel het modem wel gewoon intrained. Iemand anders dit probleem? Ik zit op het BBned-netwerk. In het Speedlinq-topic staan nu ook twee personen met hetzelfde probleem zie ik.

Edit: locatie = Houten

[ Voor 5% gewijzigd door RVW op 28-03-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier(Barneveld) het zelfde verhaal. Krijg geen IP adres meer..

En de customer pagina van cambrium is ook traag en ligt er af en toe zelfs uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Hier in Weesp vanmorgen ook geen verbinding.... BBned! Zit nu op mn werk, maar hoop dat het vanavond opgelost is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Hier ligt BBNed er ook uit, maar de telefoon via BBned VoDsl werkt nog wel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
Ook in Dordrecht hetzelfde verhaal. Geen ip adres meer.

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Laatst online: 11-08 14:43
In Utrecht werkt het ook niet, via bbned, ik ben wel blij dat ik niet de enige ben.
Iemand al contact gehad met Tweak om te vragen wat er loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Op irc melden zich ook al users met klachten. Aantal het na veel disconnects weer verbindingen anderen krijgen ook geen ip adres meer.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 20:58

smallboy

N/A

's-Gravenzande (omgeving Hoek van Holland) ook niet. Precies als ik m'n internet een keer overdag nodig heb, werkt het niet. Gelukkig hebben we nog een tweede verbinding hier in huis (werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

xmenno schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:10:
In Utrecht werkt het ook niet, via bbned, ik ben wel blij dat ik niet de enige ben.
Iemand al contact gehad met Tweak om te vragen wat er loos is?
Die worden net wakker, de toko gaat pas om 9:30 open :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
Inmiddels heb ik vernomen (ik weet niet hoe juist die informatie is) dat er bij bbned vannacht tijdens onderhoud een update van de MGXen mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xmenno schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:18:
Inmiddels heb ik vernomen (ik weet niet hoe juist die informatie is) dat er bij bbned vannacht tijdens onderhoud een update van de MGXen mis is gegaan.
Dat zou goed kunnen want na vannacht twee uur hebben wij hier geen internet meer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

storing geen internet verkeer mogelijk

Deze ochtend is er een storing opgetreden bij onze breedband leverancier, waardoor er geen internet verkeer mogelijk was voor een deel van onze klanten. Bbned heeft dit op kunnen lossen. Mocht u nog steeds geen internet verkeer hebben, dan kunt u de modem/router een minuut van de stroom halen. Hierdoor zou het weer moeten werken.
Excuses voor het ongemak.

(bericht geplaatst op 2007-03-28)

Bron: InterNLNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
nergens last van

heb alleen nog niet gekeken of de newsserver weer een beetje up is

maar goed ik zit dan ook op tiscalli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19-09 19:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Heren bovenstaande klopt allemaal gedeeltelijk

Opsomming :

=> Software upgrade MGX router bij BBned ( RFC ) is succesvol afgerond
=> Echter hierdoor is zeer waarschijnlijk ook een ATM router down gegaan en deze word momenteel vervangen

Hiervoor is dus nog geen oplossing. En is het afwachten op BBned

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Het heeft wellicht weinig toegevoegde waarde meer, maar ik zit in Tilburg ook zonder.... had nog wel een ip adres, maar na het rebooten van mijn modem krijg ik die ook geen meer toegewezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Laatst online: 26-04 20:04
Ditto hier in Amsterdam, ook BBNED...sinds +/- 02:00 geen internet geen news....damn...was net een tv-serie aan het downloaden die al 71 dagen oud was...grrr. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Volgens een mailtje die ik op 't werk ontving:
Na de werkzaamheden van afgelopen nacht in het BBned netwerk zijn er een
aantal storingen ontstaan.

BBned kan nog geen exacte inschatting maken van de exacte impact en het
aantal orders.

Er zijn op dit moment een onbekend aantal DSLAM locaties onbereikbaar
waardoor er op locatie wel een Carrier is, maar het is niet mogelijk
verkeer (ATM + IP) te genereren.

BBned werkt hard aan een oplossing voor deze storing, als er updates
bekend zijn zullen wij deze bekend maken.

Belangrijk is om eerst het modem op locatie te resetten, werkt dit niet,
maak dan een ticket aan in IRMA met als onderwerp "BBned storing".

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:41
LaptopRookie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:40:
Ditto hier in Amsterdam, ook BBNED...sinds +/- 02:00 geen internet geen news....damn...was net een tv-serie aan het downloaden die al 71 dagen oud was...grrr. |:(
Mazzelaar, ik heb al sinds gisteravond zware problemen. Ik wou ze net gaan bellen, maar aangezien het een "algemene" storing is, weet ik voorlopig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 23:31

krietjur

Where am I?

In Hengelo ook geen internet met TweakDSL/BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
In sassenheim ook geen internet; dacht vanochtend vroeg dat het aan mijn modem/router lag, die beiden gereset.. Hoop wel dat 't vanavond weer opgelost is :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 19-09 12:35

BHQ

Lang leve Tiscali als carrier maar weer :+

Nog niets bij de aankondigingen van Tweak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:49
Ook in Eindhoven (twee verschillende locaties) ligt Tweak (via BBned) eruit. Gelukkig (of moet ik zeggen helaas) kan ik constateren dat er meer mensen zijn met dit probleem... Zelfs mijn oude PowerDSL van XS4ALL zou er nu uit liggen, dus ach, ik heb er een beetje vrede mee.

Maar... tis alweer bijna 11 uur, BBned mag wel eens opschieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Yapser schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:39:
Lang leve Tiscali als carrier maar weer :+

Nog niets bij de aankondigingen van Tweak..
Tja...jammer dat mijn wijk alleen Bbned/KPN heeft...grrr. }:O
Was er trouwens een aankondiging van het onderhoud eigenlijk??? Ik vind de communicatie van Tweak inzake onderhoud in vergelijking met Demon wel bar slecht...niks op de website of email...of moet ik pas op MijnTweak inloggen om dat weer te zien? 8)7

Mijn voip ligt dus stil...dacht nog dat mijn FritzBox 7140 modem weer niet incompatible werd met Bbned omdat ze daar zitten te rotzooien....nu maar hopen dat bij thuiskomst alles weer goed werkt. Toch een voordeel dat mijn kpn telefoon abo niet was opgezegd :X

[ Voor 20% gewijzigd door LaptopRookie op 28-03-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 16-09 19:18
Dit is de reply die ik van Tweak ontvangen heb op de verbinding op mijn werk:
Geachte klant,

Er is een landelijke storing gaande. Er zijn verscheidene monteurs met man en macht bezig om deze storing te verhelpen. Probeert u af en toe het modem te resetten, dit helpt misschien. Ik kan u geen tijdsindicatie geven van wanneer deze ongeveer verholpen zou zijn. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Tweak
Mijn Demon-verbinding (ook BBned) lag er vanmorgen uit, maar een restart was toen voldoende.
De TweakDSL-verbinding op mijn werk ligt er dus nog steeds uit :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
TD-er schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:53:
Dit is de reply die ik van Tweak ontvangen heb op de verbinding op mijn werk:

[...]

De TweakDSL-verbinding op mijn werk ligt er dus nog steeds uit :(
Ik hoop niet dat je een consumenten-adsllijn hebt voor op 't werk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19-09 19:48

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dear partner,

We are currently experiencing problems with routing traffic trough the BBned core network. A core line has been reset at 9:50 hour to reroute vc?s
If a line is down a reset of the CPE of the customer might solve the problem. If this doesn't solve the problem than sent an updated list of the specific BBned ordernumbers to XXXXXXXXX@bbned.nl

Affected locations : BBned core
Affected services : line sync, no data traffic
Symptoms :

Start time of outage : 6:00
Outage resolved : unknown

Outage reason : under investigation

We apologize for the inconvenience.
Bij deze officiele feedback vanuit bbned

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 16-09 19:18
Sjowhan schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:06:
[...]

Ik hoop niet dat je een consumenten-adsllijn hebt voor op 't werk? ;)
Dit is een backup-lijn. We hebben een hoofdlijn van de KPN. (2/2 SDSL)
De backup-lijn is gewoon lekker veel bandbreedte voor weinig geld en als die eruit ligt is dat iets minder erg, zolang het maar niet tegelijk is met een KPN-storing.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 09:47:
26-2 Aanvraag ingediend internet voor TweakB10-24
27-2 Contract ontvangen waarin TweakT12-24 staat
27-2 Contract met copie rijbewijs opgestuurd met daarin verbeterd TweakB10-24
3-3 helpdesk gebeld om te vragen hoe het er voor staat-ik moet een nieuwe aanvraag doen-ok
nieuwe aanvraag gedaan
5?-3 nieuw contract ontvangen en opgestuurd
15-3 Tweakdsl factuur mailtje (250E)
15-3 Orderverwerkings mailtje dat de lijn opgeleverd gaat worden.
15-3 Orderverwerkings mailtje dat de lijn opgeleverd gaat worden op 21-3.
21-3 Vandaag zou de lijn worden opgeleverd echter ......ik heb (nog) geen modem en splitter ontvangen
Ik kan het dus niet testen

update:
22-3 Modem (1616 )ontvangen maar geen verbinding
23-3 s'ochtends gebeld; verbinding zou niet goed zijn opgeleverd; ik wordt later op de dag erover terug gebeld
tegen vijven nogmaals gebeld; "we zijn er nog mee bezig"
24-3 geen verbinding; dsl 'vinkje' wordt soms wel even groen maar is meestal gewoon rood

wat nu?
wat zou er aan de hand zijn?
waarom kan dat niet in een uurtje worden opgelost?
Nog steeds geen internet, hij klappert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
ik heb ook de hele dag geen internet (logisch, want er is landelijke storing)
Maar af en toe gaat het lampje 'internet' op de modem op groen en heb ik een IP adres. Jammer genoeg werkt internet dan nog niet. Na reset is het lampje weer rood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 23:31

krietjur

Where am I?

Mijn TweakDSL verbinding in Hengelo is enkele minuten geleden weer online gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
krietjur schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:23:
Mijn TweakDSL verbinding in Hengelo is enkele minuten geleden weer online gekomen..
idem hier in Ede, lijkt er op dat ze "ergens" de juiste schop >:) uitgedeeld hebben. Hopelijk blijven ze er nu eventjes van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barneveld is ook weer in de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Yes, we kunnen weer leechen :-) Let there be internet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 15:25

RVW

Ik krijg berichten van het thuisfront dat alles weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
het werkt bij mij ook weer (in Amsterdam)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Hier in Amstelveen vannacht 3x een dropout gehad... voor de rest werkte de verbinding gewoon perfect. :)

Nu nog steeds trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
lol was er dus vandaag storing bij BBned? ben ik "blij" dat k de hele dag op stage zit :P, me broertje niet, kon ie geen EQ2 doen, :P, like i care , lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:51

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Helmond is nog steeds down :(

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
13:20 deed mijn verbinding (bbned Utrecht) het weer maar ik zie dat er diverse andere mensen nog last hebben?
Zie ook andere topics over Demon enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:48

Jan20

CMJJKFE

xmenno schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:54:
13:20 deed mijn verbinding (bbned Utrecht) het weer maar ik zie dat er diverse andere mensen nog last hebben?
Zie ook andere topics over Demon enzo. ;)
Hier is het probleem alweer over in Utrecht, waar woon jij in Utrecht & welke centrale?

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebrafilm
  • Laatst online: 27-03 13:42
Nu na twee maanden nog steeds geen internet via Tweak/BBNed. Volgens de help desk ligt het probleem bij BBNed en wordt het 'in de gaten gehouden' (al weken) ik schiet er niets mee op en ben verbaast dat men wel in een week 250 euro kan afschrijven maar na twee maanden geen verbinding kan opleveren. ALs je overweegt om voor een duivelse aanbieding te gaan zou ik maar even goed rond kijken naar alternatieven.
Positief is een helpdesk die redelijk snel antwoord maar uiteindelijk betaal ik al twee maanden voor een niet bestaande verbinding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:34

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

*O* Hier sinds vanmiddag ook weer internet.

Vraagje: Ik wil mijn Copperjet van router naar bridge mode zetten met behoud van het IP dat rereserveerd is voor het MAC van de modem. Ik heb mijn modem nu in bridge mode en krijg een ander publiek IP (logisch, Tweak ziet het MAC van mijn NIC). Maar wanneer ik het MAC van mijn NIC verander naar dat van de modem krijg ik het juiste IP maar internet werkt voor de rest niet meer. Kan er een conflict optreden door identieke MAC adressen van de NIC en modem als de modem in bridge mode staat? Ik vind het namelijk vreemd dat DHCP request wel werken maar de rest niet.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Internet doet het weer...maar de download snelheid van de newsserver is nog om te huilen :'( :'( :'( ...hopelijk is dat gauw herstelt..come on please.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

LaptopRookie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:29:
Internet doet het weer...maar de download snelheid van de newsserver is nog om te huilen :'( :'( :'( ...hopelijk is dat gauw herstelt..come on please.....
Inderdaad, ik heb ook een waardeloze connectie met de newsserver. Ik hoop niet dat ik hier twee jaar voor getekend heb. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
LaptopRookie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:29:
Ik weet niet wat voor snelheid jij verwacht, maar ik download zo ongeveer met 800 KB/s en dat is niet meer omdat ik dat zo ingesteld heb om nog wat ruimte te houden in de 10/1 aansluiting hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Redlihcs schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:06:
[...]

Inderdaad, ik heb ook een waardeloze connectie met de newsserver. Ik hoop niet dat ik hier twee jaar voor getekend heb. :X
Hier (Ehv) trek ik mijn verbinding weer dicht met de newsserver (1.4MB/sec), dus denk dat het nog een lokaal probleem is dat niet helemaal is opgelost?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

niks gemerkt van de storing hier in den haag. heb wel T-aansluiting.
voor de rest werkt nu alles prima. voip werkt prima en moet alleen nummer nog porteren.

weet iemand misschien hoe je je abonnement lijn bij de kpn kan opzeggen? scheelt weer wat euries. gaat dat tegelijkertijd met het porteren van je nummer of moet dat apart.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
fractal schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:14:
[...]
Ik weet niet wat voor snelheid jij verwacht, maar ik download zo ongeveer met 800 KB/s en dat is niet meer omdat ik dat zo ingesteld heb om nog wat ruimte te houden in de 10/1 aansluiting hier.
Normaal ligt mijn totaal snelheid ook rond 800-840 KB/s met 8 connecties...dit is nu rond de 100-200KB/s of soms nog lager. Hoger dan 200KB/s is het vandaag nog niet gekomen...het schommelt op dit moment om de haverklap en is niet constant op dezelfde snelheid...hoop dat ze het snel fixen. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door LaptopRookie op 28-03-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Idem hier. Tijden 0. Dan soms 100KB/s, uitschieters naar 300KB/s. Maar meestal 0.

Normaal 1,3MB/s. Das toch wel andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zuluman schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:31:
voor de rest werkt nu alles prima. voip werkt prima en moet alleen nummer nog porteren.

weet iemand misschien hoe je je abonnement lijn bij de kpn kan opzeggen? scheelt weer wat euries. gaat dat tegelijkertijd met het porteren van je nummer of moet dat apart.
Bij portering van je nummer regelt de partij waar je heen porteerd de opzegging bij KPN gebruikelijk. Bij Tiscali iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:07:
[...]

Bij portering van je nummer regelt de partij waar je heen porteerd de opzegging bij KPN gebruikelijk. Bij Tiscali iig wel :)
De nieuwe partij moet eerst de nummer-portering inplannen inderdaad en afstemmen met de latende partij van het nummer. Als je al hebt opgezegd, zelfs al is het in de toekomst, laat een partij je het nummer vaak niet meer meenemen naar een andere aanbieder.

Overigens stopt KPN vanzelf je abonnement als het nummer weg is gehaald door een andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

bjck schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:15:
[...]

[...]

De nieuwe partij moet eerst de nummer-portering inplannen inderdaad en afstemmen met de latende partij van het nummer. Als je al hebt opgezegd, zelfs al is het in de toekomst, laat een partij je het nummer vaak niet meer meenemen naar een andere aanbieder.

Overigens stopt KPN vanzelf je abonnement als het nummer weg is gehaald door een andere partij.
heb nog niet opgezegd....heb net formulier gelezen en zag bij de kleine lettertjes dat je contract een jaar wordt verlengd bij portering naast de 35 euro kosten. vindt 2 jaar lang genoeg. heb kpn nummer niet gebruikt maar het is wel een makkelijker te onthouden dan t voip nummer. zal morgen bellen naar tweak of contract daadwerkelijk wordt verlengd van 2 naar 3 jaar.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Vaak wordt met een dergelijke zin bedoeld dat je vanaf het moment dat de nummerportering rond is, je een nieuw jaarcontract hebt. Als je contract nog 2 jaar loopt, dan kun je dat negeren.

Vb: Je contract loopt nog 2 maanden, en je vraagt een nummerportering aan. Zodra de nummerportering rond is, gaat er een nieuw jaarcontract in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
Echt drama hier met aansluiten.

Verbinding zou de 15e al werken, de 24e verhuisd maar nu (29e) nog steeds geen verbinding. Helpdesk is zeer onkundig en kan eigenlijk niks. Andere afdelingen die wel wat kunnen nemen geen contact op, ondanks herhaaldelijke verzoeken.

Wat me nog het meest verbaasd is dat de helpdesk met verwijten richting BBned en KPN smijt. Alsof ik ook maar 1% wat met hun leveranciers te maken heb.

Gister wederom een KPN monteur op bezoek gehad, als het aan TweakDSL had gelegen had dit pas met 5 werkdagen gebeurt, na even zelf bellen binnen enkele uren. Monteur vertelde dat de instellingen in de centrale niet correct zijn doorgegeven door TweakDSL en er daarom dus geen verbinding is. Dit doorgegeven aan TweakDSL, maar nu (24 uur later) nog steeds niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Redlihcs schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:48:
Idem hier. Tijden 0. Dan soms 100KB/s, uitschieters naar 300KB/s. Maar meestal 0.

Normaal 1,3MB/s. Das toch wel andere koek.
Hmmm.... ik keek alleen naar mijn logfile en gemiddeld had ik een normale download snelheid maar toen ik scherp ging opletten naar de download snelheid bleek het gisteren ook heel erg sterk te varieren. Inderdaad van nul naar maximaal.

Probleem hier is dat ik voor het downloaden gebruik maak van hellanzb en die geeft niet echt aan hoe snel het actueel gaat en daarvoor moet ik dan IPtraf ernaast draaien om te monitoren wat er echt gebeurd. Dit alles op een Ubuntu machine. Normaal let ik nooit op dit soort dingen want het werkt gewoon :)

Op dit moment schommelt het wel wat meer dan normaal, schat ik, maar stilstaan is er niet meer bij in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanatoss schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:57:
Vraagje: Ik wil mijn Copperjet van router naar bridge mode zetten met behoud van het IP dat rereserveerd is voor het MAC van de modem. Ik heb mijn modem nu in bridge mode en krijg een ander publiek IP (logisch, Tweak ziet het MAC van mijn NIC). Maar wanneer ik het MAC van mijn NIC verander naar dat van de modem krijg ik het juiste IP maar internet werkt voor de rest niet meer. Kan er een conflict optreden door identieke MAC adressen van de NIC en modem als de modem in bridge mode staat? Ik vind het namelijk vreemd dat DHCP request wel werken maar de rest niet.
Lijkt me wel. Alle verkeer dat naar jou gestuurd wordt, wordt immers naar het MAC adres van je NIC gestuurd. Echter als die hetzelfde is als de Copperjet, denkt die laatste dat het voor hem is, en zal hij het niet meer doorsturen. Dat DHCP werkt is niet zo vreemd. DHCP wordt namelijk gebroadcast, dus dat krijgt iedereen te zien.

Wat je wel kan proberen is de IPs die je gehad hebt beide te releasen, en dan via de NIC (met eigen MAC adres) een nieuw IP aanvragen. De kans is dan overigens het grootst dat je alsnog het nieuwe IP krijgt omdat de DHCP server nog weet dat ie die eerder al aan dat MAC adres gegeven heeft.

Enige andere optie is om het MAC adres in de Copperjet aan te passen (als dat uberhaupt kan) en zijn oorspronkelijke MAC op je PC te gebruiken (of je moet een ander modem gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:12:

Verbinding zou de 15e al werken, de 24e verhuisd maar nu (29e) nog steeds geen verbinding. Helpdesk is zeer onkundig en kan eigenlijk niks. Andere afdelingen die wel wat kunnen nemen geen contact op, ondanks herhaaldelijke verzoeken.

Wat me nog het meest verbaasd is dat de helpdesk met verwijten richting BBned en KPN smijt. Alsof ik ook maar 1% wat met hun leveranciers te maken heb.

Gister wederom een KPN monteur op bezoek gehad, als het aan TweakDSL had gelegen had dit pas met 5 werkdagen gebeurt, na even zelf bellen binnen enkele uren. Monteur vertelde dat de instellingen in de centrale niet correct zijn doorgegeven door TweakDSL en er daarom dus geen verbinding is. Dit doorgegeven aan TweakDSL, maar nu (24 uur later) nog steeds niks...
En die KPN monteur snapt het ook niet meer denk ik. Hoe krijg je KPN op bezoek overigens als je ze zelf belt voor een ADSL aansluiting van een derde partij (BBned voor hun)? Hij kan weinig doen als het niet bij KPN ligt (die alleen de koppeling maakt op de centrale en de lijn naar je huis oplevert aan BBned).

TweakDSL communiceert niet met KPN en heeft net zo min iets met KPN temaken als dat jij met BBned of KPN (qua je ADSL) hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollanda schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:12:

26-2 Aanvraag ingediend internet voor TweakB10-24
27-2 Contract ontvangen waarin TweakT12-24 staat
27-2 Contract met copie rijbewijs opgestuurd met daarin verbeterd TweakB10-24
3-3 helpdesk gebeld om te vragen hoe het er voor staat-ik moet een nieuwe aanvraag doen-ok
nieuwe aanvraag gedaan
5?-3 nieuw contract ontvangen en opgestuurd
15-3 Tweakdsl factuur mailtje (250E)
15-3 Orderverwerkings mailtje dat de lijn opgeleverd gaat worden.
15-3 Orderverwerkings mailtje dat de lijn opgeleverd gaat worden op 21-3.
21-3 Vandaag zou de lijn worden opgeleverd echter ......ik heb (nog) geen modem en splitter ontvangen
Ik kan het dus niet testen

update:
22-3 Modem (1616 )ontvangen maar geen verbinding
23-3 s'ochtends gebeld; verbinding zou niet goed zijn opgeleverd; ik wordt later op de dag erover terug gebeld
tegen vijven nogmaals gebeld; "we zijn er nog mee bezig"
24-3 geen verbinding; dsl 'vinkje' wordt soms wel even groen maar is meestal gewoon rood
28-3 Nog steeds geen internet, hij klappert wel.
Emailfactuur gekregen met 0 Euro
29-3 Nog steeds geen internet, hij klappert wel.
Ik kan niet meer inloggen op 'mijntweak' ................

Helpdesk weet niets en heeft nog geen terugmelding van BBned gekregen ..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je modem al voorzien van update zodat hij op ADSL2 staat... dat hielp bij mij toen ik zelfde verschijnsel had met vinkje.
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10

Als je je hoofdnummer verhuist, is je kpn automatisch opgezegd. (Bij analoog heb je maar 1 nummer en dat is automatisch je hoofdnummer.

Er wordt na portering iets van 9.40 in rekening gebracht voor kaal koper kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren 29-3 mijn TweakB 10-24 verduiveld Abbo werkend gekregen na 6 dagen gebeld te hebben met de helpdesk. |:(
Nu wordt er gezegd dat ik mijn aansluiting moet maken in de meterkast want daar komt mijn telefoon signaal binnen.
Mijn wand contactdoos zit precies aan de andere kant van de kamer dus ik denk dat er ongeveer 10 meter kabel tussen zit. (tussen de meterkast en mijn wandcontact doos)
Nu mijn vraag:
is het de moeite waard om mijn modem in de meterkast te plaatsen en een telefoonaansluiting te maken waar mijn signaal binnen komt?
Mijn snelheid ligt nu als ik download van de newsserver van Tweak op ongeveer 1350kb/s.
Kan dit hoger worden als ik mijn modem direct aansluit in de meterkast??

Grtzz nollie74...... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 17:10
Iemand een idee of de duivelse aanbieding nog terugkeert? Ik zit nog bij Demon en wou eerst voor speedlinq gaan maar denk nu toch weer aan tweakdsl

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht eens tot 1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nollie74,

De kans bestaat, ervan uit gaande dat de bekabeling tussen het ISRA punt en je kontaktdoos van matig tot slechte kwaliteit is.

Het veel gebruikte advies om je modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt te zetten, gaat ervan uit dat de gebruikte kabel van slechte kwaliteit is, bijvoorbeeld de standaard 4 aderige platte telefoonkabel. Gebruik je echter goed afgeschermde twisted pair kabel is er totaal niets aan de hand.

Denk erover na, je hebt een kabel van bij 1000 meter van de centrale naar je huis, en dan zou in ene keer die 10-20 meter extra in je huis een probleem zijn?

Ikzelf heb ongeveer 21 meter kabel. goed afgeschermd twisted pair. Heb vanwege een snelheids probleem ook het modem een aantal dagen op 0.5 meter van het ISRA punt gebruikt met TOTAAL geen verschil kwa intrain waarden en download snelheden.

De sleutel is dus de kwaliteit van de gebruikte kabel.

Simpelste om dit even uit te proberen is m.b.v. een notebook. Sluit alles aan in je meterkast, gebruik een crosscable naar een notebook en kijk wat de resultaten zijn. Als er verschil is moet je dit onmiddelijk zien.

Greetz,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:30:

[..]

Denk erover na, je hebt een kabel van bij 1000 meter van de centrale naar je huis, en dan zou in ene keer die 10-20 meter extra in je huis een probleem zijn?
Ja, dat kan heel goed. De telefoonkabel die je binnenshuis hebt is iets anders dan de telefoonkabel van de centrale naar je huis.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
Zijn er meer mensen die (regelmatig) problemen hebben met de DNS servers van tweak? Het lijkt wel of ze soms niet eens reageren via de browser. Vreemde is wel dat in een dosbox het commando "nslookup" wel schijnt te werken. Ik heb nou wat extra dns servers in het lijstje toegevoegd, en nu werkt het weer. Alleen ietwat slomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 00:27

Crusader

Arc Nature

Wildfire schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:17:
[...]

Ja, dat kan heel goed. De telefoonkabel die je binnenshuis hebt is iets anders dan de telefoonkabel van de centrale naar je huis.
Daar wil ik aan toevoegen (zonder de voorgeschiedenis van je reactie te kennen) dat ik met zo'n simpele telefoonkabel van pakweg 18 meter nog netjes 18 Mbit haal, ook op 1000 meter van de centrale (geen postcodecheck, daadwerkelijk gemeten door KPN). Dus het kán wel.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb TweakDSL 24Mbit, en ik haal nu nog maar 3 Mbit. Ik heb al gebeld en ze zeiden dat ze er mee bezig waren, en het 3 werkdagen zou duren, dus zou het gister klaar zijn. Maar de internet snelheid gaat steeds meer omlaag, en valt regelmatig uit, we begonnen op 6 mbit, nu nog maar 3. Terwijl we een 24Mbit abbo hebben.

Volgens de "grafiekjes" moet ik 18Mbit's kunnen halen, want ik woon 1.8KM van het punt af.
Ik heb de router al 281630 keer gereset en gepatched etc.. :/ What's wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

FiXeR.nl schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:20:
Ik heb TweakDSL 24Mbit, en ik haal nu nog maar 3 Mbit. Ik heb al gebeld en ze zeiden dat ze er mee bezig waren, en het 3 werkdagen zou duren, dus zou het gister klaar zijn. Maar de internet snelheid gaat steeds meer omlaag, en valt regelmatig uit, we begonnen op 6 mbit, nu nog maar 3. Terwijl we een 24Mbit abbo hebben.

Volgens de "grafiekjes" moet ik 18Mbit's kunnen halen, want ik woon 1.8KM van het punt af.
modem uitzetten. het adsl splittertje loshalen compleet *dus stekkers er uit
daarna 2 minuten wachten. De splitter weer aansluiten. Eerst de inkomende lijn, dan de fonie, dan adsl. Daarna je modem weer aanzetten.

wat gebeurt er dan?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FiXeR.nl schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:20:

Uhm, om 18Mbit/s te halen op 1800m afstand van de centrale is wel optimistisch hoor. Tuurlijk haalt iemand het vast wel op die afstand (net-aan), maar dan mag er weinig aan de hand zijn met de lijnen in de grond.

En daarbij is de 1800meter tussen jou en centrale wellicht helemaal niet de werkelijke lengte van de lijn. Die kan als het heel erg tegen zit zelfs het dubbele zijn....

Heeft TweakDSL hem al eens laten meten om de lengte te bepalen bij de telco (BBned of Tiscali)? Wat gaf dat aan? Werkelijk ook ~1800m lang de kabel?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 31-03-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:12:
[...]

Uhm, om 18Mbit/s te halen op 1800m afstand van de centrale is wel optimistisch hoor. Tuurlijk haalt iemand het vast wel op die afstand (net-aan), maar dan mag er weinig aan de hand zijn met de lijnen in de grond.

En daarbij is de 1800meter tussen jou en centrale wellicht helemaal niet de werkelijke lengte van de lijn. Die kan als het heel erg tegen zit zelfs het dubbele zijn....

Heeft TweakDSL hem al eens laten meten om de lengte te bepalen bij de telco (BBned of Tiscali)? Wat gaf dat aan? Werkelijk ook ~1800m lang de kabel?
Nou kijk, het zit zo, hiervoor had ik XS4All 8Mbit, en daarvoor Cistron 8Mbit (dus de volle 100%, KPN en BBnet, werkte allebij perfect, nu heb ik BBNet TweakDSL en haal maar 3Mbit, van de 24!!... :( Ik heb mezelf vergeleken met de grafiekjes hier op de site, en iedereen haalt daar ongeveer 18Mbit, en die gebruiken toch dezelfde meter als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 06:57
Paar testjes die je kunt doen:

1. Zet je modem op ADSL1 ipv. ADSL2+. Krijg je dan weer 8Mbit?
2. Gebruik je een nieuw modem? Probeer het eens met het Cistron modem.

Die 18Mbit is zeker niet gegarandeerd inderdaad. Ik zit op exact 1800 meter afstand (daadwerkelijke afstand) en ik doe op dit moment tegen de 16.4Mbit op het Tiscali netwerk. Met BBned zal het iets hoger zijn waarschijnlijk, maar 18 zal hij niet halen verwacht ik.

[ Voor 45% gewijzigd door Xandrios op 31-03-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Backpacker schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:53:
Ik kan het nergens op de site van tweakdsl vinden dus ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen. Ik heb nu al anderhalf jaar een abonnement bij tweakdsl via BBned. Vroeger was het in ieder geval niet mogelijk je BBnedlijn mee te nemen met een verhuizing (ookal had BBned wel dekking op het nieuwe adres) en ik vraag me af of die regel er nog steeds is (dus dat je een heel nieuw abonnement moet afsluiten). Iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ga zo trouwens ook een mailtje naar tweakdsl sturen hierover....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FiXeR.nl schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:48:
[...]

Nou kijk, het zit zo, hiervoor had ik XS4All 8Mbit, en daarvoor Cistron 8Mbit (dus de volle 100%, KPN en BBnet, werkte allebij perfect, nu heb ik BBNet TweakDSL en haal maar 3Mbit, van de 24!!... :( Ik heb mezelf vergeleken met de grafiekjes hier op de site, en iedereen haalt daar ongeveer 18Mbit, en die gebruiken toch dezelfde meter als ik?
Wat Xandrios al aangeeft klopt het niet inderdaad. Ongeacht wat je zou kunnen halen maximaal is die 3Mbps wel heel bijzonder laag.

Je hebt dus al een aansluiting gehad CistroN/BBned op 8Mbps, XS4all-Only 8Mbps (al omgezet neem ik aan was je?). Dat haalde je dus beide wel zowel op BBned als op KPN's nieuwe ADSL netwerk gewoon.

Meldt het als storing aan bij de helpdesk zodat zij het bij BBned kunnen aanmelden. Vraag om de 2 dagen eens naar de status telefonisch of per mail.

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.