SRK35ZS-W

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Hier werkt het de hele dag al primaScooper schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:01:
MSN zal wel gewoon plat zijn. Denk niet dat het aan Tweak ligt.
Je verwacht ook echt dat je gewoon ff van dslam omgeprikt word zonder dat dit je wat kost?MaxPayne schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:50:
Ik heb meer dan 2 weken geleden al een brief verstuurt om te upgraden van BBNET naar TISCALLI omdat mijn lijn een stuk onstabieler is via BBNET op hogere snelheden. Echter vorige week was mijn brief nog niet opgepakt , hoe lang gaat dit duren?
Verwijderd
Hier loopt een topic over
msn foutcode
Gisteren inderdaad, kon ik niet inloggen op hotmail, vandaag lukt het wel.NDSFREAK schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 18:59:
Vraagje hebben meerdere mensen problemen met het inloggen met op MSN via Tweakdsl ?
Heb het hier op verschillende computers geprobeerd, allemaal de zelfde fout, kom er niet in.![]()
![]()
Is het trouwens iemand gelukt zijn voicemail welkomst tekst aan te passen?
Dit is mij nog steeds niet gelukt, zou via *51* moeten gaan.
http://www.tweakdsl.nl/?page=phone/services
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik heb dus zo'n zilveren 2602HW-D1A met bbned aansluiting, en ik zie dit bij de firmware versie: ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1. Vorige firmware versie was dan ook AOR.0 als ik het me goed herinner. Dus ik denk dat het dan AJZ en AOR is voor de zilveren modems.bjck schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 07:21:
[...]
Tiscali ontwikkelt samen met ZyXEL een 'eigen' reeks firmware. De versies die jij ziet zijn MS.x en MU.x voor het zwarte 2602-C model. Voor het nieuwe zilveren model (2602-D) heeft Tiscali AJZ.x en AOA.x als firmware reeks. Daarvan staat nog geen versie online omdat er pas 1 is die je immers al hebt dan natuurlijk als je zo'n modem hebt.
Wat ik wilde zeggen/opmerken is dat mensen die nu een 2602H(W)-D1A hebben waar de firmware lettercode met AJZ.x begint niets met deze update kunnen (en hoeven) doen. En vermoedelijk zijn dat de mensen met een TweakT verbinding.
[...]
Ik heb daarom maar besloten een draytek te kopen (2800) alleen wat schets mijn verbazing: deze is vet slomer met het downloaden op de nieuwsgroepen.
Met de copperjet 1616 2P haalde ik rond de 1100 KB/s
en met de huidige draytek 2800 nooit hoger dan 825 KB/s
Wat kan ik hier aan doen ?
(ik heb geen zin om telkens de modem te wisselen, om sneller te kunnen downloaden)
Zou die aantal KB/s de stabiele factor zijn geweest ?
Graag meer informatie of bij welke instellingen ik het moet gaan zoeken.
// - bla la
SRK35ZS-W
Het enige wat ik kan vinden waar die nu opstaat is:
Modulation: ADSL2(G.992.3) [ik kan ook ADSL2(G.992.5) of Multimode kiezen]
Encapsulation 1483: Bridged IP LLC
// - bla la
Ik teken nergens meer voor
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je hebt gelijk ! hij zit nu alweer bij de 1045.34 kb/s
bedankt.
// - bla la
Verwijderd
Ik teken nergens meer voor
Sinds dit weekend traint mijn CJ 1616 in op adsl2 snelheid, maar het leek er verdacht veel op dat deze gecapped was op 10mbit. Op zich heb ik hier niet zo'n moeite mee, maar wel met het feit dat dit niet wordt gecommuniceerd. Ik betaal immers voor meer. Vandaag kreeg ik deze reactie van Tweak waarin mijn vermoeden bevestigd wordt:
Dit is natuurlijk een rare gang van zaken, waar ik niet onverdeeld vrolijk van word. Met name die disclaimer nu al dat het een instabiele lijn tot gevolg kan hebben. Waarom hebben ze dit niet gemeld op het moment dat ik dit abo bestelde? De duivelse aanbiedingen van Tweak lijken inmiddels behoorlijk op een goede marketingtruc om zoveel mogelijk Demon abo's over te nemen, want ik ben niet de enige die dit soort ervaringen heeft (ik houd dit topic op grote lijnen bij). Als ze abo's dan bij voorbaat al op 10mbit geen cappen omdat dat zeker een stabiele lijn tot gevolg heeft voel ik me een beetje genomen. Het is raar dat ik vervolgens degene ben die dit moet constateren, waarop ze dan bij gratie gods gelukkig de moeite willen doen om te kijken of de snelheid omhoog kan.Ik zie dat uw verbinding momenteel inderdaad vrij netjes intraint op 10mbit. Het klopt inderdaad dat de verbinding op die snelheid gecapped is. Dit zal waarschijnlijk zijn omdat u op ca. 2km van de wijkcentrale woont. Maar omdat uw verbinding zo strak loopt deel ik uw mening dat dit mogelijk sneller kan. Zodoende heb ik onze technische afdeling verzocht om BBNed opdracht te geven het profiel eens te wijzigen. Ik dien u er daarbij wel op te wijzen dat dit een instabiele verbinding tot gevolg kan hebben waarbij de linesync regelmatig wordt verloren. Daarnaast is het mogelijk dat het modem niet kan intrainen op de hogere snelheid en u daardoor zelfs een lagere snelheid zult halen dan dat nu het geval is. U zult de wijziging naar alle waarschijnlijkheid in de loop van deze week, danwel begin volgende week merken. Tot dan wil ik u verzoeken enig geduld te tonen.
Maar goed, deze update is niet bedoeld om Tweak zwart te maken. Ik vind het alleen een vreemde gang van zaken. Ik heb ook goede ervaringen, de contacten verlopen redelijk soepel, de helpdesk is niet snel (getuige het feit dat mijn situatie nu al ruim 2 maanden na de eerste melding voortduurt), maar wel vriendelijk en redelijk accuraat. Binnenkort als de cap eraf is zal ik weer een update posten.
Nu drie weken verder en nog steeds geen nieuw modem?????Delph1900 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:36:
[...]
9 maart heeft de 2e lijns mij gebeld m.b.t. de email instellingen, omdat ik op mijn werk was heb ik gevraagd of hij na 17.00 uur terug wilde bellen en dat was geen probleem. Niet terug gebeld natuurlijk.
Ben zelf nog maar een keer internet opgegaan en divere forums doorlopen en jawel probleem opgelost.
Nu nog een nieuw modem.
Heb verschillende accounts geprobeerd, op meerdere pc's , zelfs nieuwe account aangemaakt om te testen.. niks.
Heb ook de router gereset, factory defaults, etc etc.
Kan niet inloggen, en op het werk met dezelfde accounts geen probleem..
Zou dit aan tweak kunnen liggen?
Het lijkt mij erg sterk. Ik heb hier geen problemen met mijn Tweak BBned verbinding en Windows Live Messenger. Klinkt meer als iets wat aan het modem zou kunnen liggen, wat weet ik echter niet.666AnGeL schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:25:
Ik kan nog steeds niet op Windows Live Messenger, windows messenger werkt wel..
Heb verschillende accounts geprobeerd, op meerdere pc's , zelfs nieuwe account aangemaakt om te testen.. niks.
Heb ook de router gereset, factory defaults, etc etc.
Kan niet inloggen, en op het werk met dezelfde accounts geen probleem..
Zou dit aan tweak kunnen liggen?
Ik probeer m'n speedtouch716 aan de gang te krijgen, maar dat lukt niet helemaal. Ik heb de tpl van de Tweak website gedownload en geinstalleerd, krijg wel een verbinding maar kan niet surfen, niet msn'en en niet emailen. Ik post nu met een nog oudere speedtouch510, welke ik dus wel eenvoudig aan de praat kreeg (maar op ADSL1 snelheid uiteraard...).
Het viel me wel op dat die tpl van de Tweakdsl website voor firmware 5.3 leek te zijn, terwijl ik 6.1.7.2 heb.... zou het daar door komen?
Verder zag ik in de configuratie van de 716 het volgende onder "Internet":
Connection Information
Uptime: 0 days, 0:07:58
Data Transferred (Sent/Received) [B/KB]: 690 / 5,50
Connection Settings
PVC Info (VPI.VCI): 0.35
Type: ETHoA
TCP/IP Settings
IP Address: 84.245.8.175/24
Default Gateway: -
Primary DNS: -
Secondary DNS: -
Die streepjes bij Default Gateway en de DNS'en lijken me niet kloppen.... ik heb geprobeerd de DNS adressen van Tweakdsl in te vullen bij tcp/ip eigenschappen op de pc, maar dat hielp niks.
Overigens brandt op de 716 ook het lampje PPP niet, dat klopt toch ook niet?
Iemand een idee hoe ik de Speedtouch 716 aan de gang krijg?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
23-2 Aanvraag ingedient via internet.
2-3 Contract ontvangen. Eerder ook al een brief, maar contract was niet bijgesloten.
5-3 Contract met copie rijbewijs verzonden.
15-3 Orderverwerkings mailtje dat de lijn opgeleverd gaat worden.
16-3 Orderverwerkings mailtje dat de lijn opgeleverd gaat worden op 19-3.
19-3 TweakT12-24 lijn opgeleverd.
Ik kan momenteel nog niet mailen want een brief met wachtwoord heb ik nog niet ontvangen. Vanmiddag gebeld en deze zou morgen in de bus liggen.
Vanochtend was de lijn reeds opgeleverd. Had het eerst niet door. Snelheid (speedtest.nl) was namelijk onveranderd. Een paar minuten later zag ik dat ik een ander IP had gekregen. Kort nogmaals even een test gedaan met de nieuwsgroepen en speedtest.nl. Ik was erg blij te zien dat ik een download realiseerde van meer dan 1600KB/sec
Nu echter is mijn snelheid fors naar beneden bijgesteld. Haal nu net 1100KB/sec. Daar baal ik wel even flink van
Hier had wat zinnigs kunnen staan...
De oplevering is bij ons ook vergelijkbaar snel verlopen, op de levering van het modem (Copperjet 1616) na dan. Maar daar bellen we deze week wel weer eens achteraan...Redlihcs schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:41:
Ik was erg blij te zien dat ik een download realiseerde van meer dan 1600KB/sec. Daarna naar het werk gegaan.
Nu echter is mijn snelheid fors naar beneden bijgesteld. Haal nu net 1100KB/sec. Daar baal ik wel even flink van. Ik lees van andere tweakers dat mogelijk mijn lijn wordt gecapped. Zou dit kunnen?
Hij traint dus als het ware eerst te hoog in en met de verloop van tijd stelt hij zich bij naar beneden om de stabiliteit te bevorderen. Probeer het modem eens te resetten en kijk wat dat voor snelheid als gevolg heeft..
Wij hadden hier namelijk ook altijd wel last van dat hij met de loop van tijd zakte, nu niet meer want nu loopt het modem (Copperjet 816) gemiddeld 3x per dag vast dus dan moeten we wel resetten...

Nou.. the story continues. En nu begin ik toch lichtelijk geïrriteerd te raken. Blijkens onderstaande mail moet ik toestemming geven voor het opheffen van de cap op mijn lijn, met als gevolg dat ik mijn garantie op stabiliteit en het modem kwijt raak?!XXlerator schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:38:
Maar goed, deze update is niet bedoeld om Tweak zwart te maken. Ik vind het alleen een vreemde gang van zaken. Ik heb ook goede ervaringen, de contacten verlopen redelijk soepel, de helpdesk is niet snel (getuige het feit dat mijn situatie nu al ruim 2 maanden na de eerste melding voortduurt), maar wel vriendelijk en redelijk accuraat. Binnenkort als de cap eraf is zal ik weer een update posten.
Sorry hoor, maar ik neem een B10-24 abo, zij cappen de lijn op 10 en als ik om opheffing vraag (omdat ik daar per slot van rekening voor betaal), moet ik ineens akkoord gaan geven voor het vervallen van de garantie?! Dit vind ik persoonlijk echt godgeklaagdOm het onderstaande uit te kunnen voeren hebben we echter nog wel uw toestemming nodig. Dit kunt u geven door een reply op deze email. Ook moeten we u er op wijzen dat de ondersteuning op het modem ( garantie dat deze heel blijft en de lijn stabiel blijft ) vervalt als u met het onderstaande instemt.
Bij mij lijkt 't er verdacht veel op dat ze me gecapt hebben op 16Mb.... wel wat hoger dan die 10Mb van jou, maar ik had toch ook echt 10-24 besteld....XXlerator schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:20:
[...]
Sorry hoor, maar ik neem een B10-24 abo, zij cappen de lijn op 10 en als ik om opheffing vraag (omdat ik daar per slot van rekening voor betaal), moet ik ineens akkoord gaan geven voor het vervallen van de garantie?! Dit vind ik persoonlijk echt godgeklaagdZijn er nog anderen hier met hetzelfde euvel?
problems op het BBnetwerk van tweak?Tracing route to tweakdsl.nl [217.19.16.145]
over a maximum of 30 hops:
0 michael-pc [192.168.1.100]
1 82-197-193-215.dsl.cambrium.nl [82.197.193.215]
2 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
4 * * fo1-asd.tc3.cambrium.net [82.197.196.78]
5 smeagol.cambrium.nl [217.19.16.145]
Computing statistics for 125 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
0 michael-pc [192.168.1.100]
0/ 100 = 0% |
1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 82-197-193-215.dsl.cambrium.nl [82.197.193.215]
10/ 100 = 10% |
2 52ms 12/ 100 = 12% 2/ 100 = 2% 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
0/ 100 = 0% |
3 50ms 12/ 100 = 12% 2/ 100 = 2% extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
0/ 100 = 0% |
4 54ms 10/ 100 = 10% 0/ 100 = 0% fo1-asd.tc3.cambrium.net [82.197.196.78]
0/ 100 = 0% |
5 49ms 10/ 100 = 10% 0/ 100 = 0% smeagol.cambrium.nl [217.19.16.145]
Trace complete.
Het lijkt mij, en dat is dan ook mijn eigen idee hierbij, dat je gewoon niet hoger haalt door de afstand van de centrale of door eigen bekabeling in huis. Ze kunnen je dan op 10Mbit vast zetten en je een stabiele verbinding garanderen, of je niet vastzetten waardoor je een hogere verbinding hebt maar een instabiele lijn omdat je modem vaak opnieuw moet intrainen.Exar schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:54:
[...]
Bij mij lijkt 't er verdacht veel op dat ze me gecapt hebben op 16Mb.... wel wat hoger dan die 10Mb van jou, maar ik had toch ook echt 10-24 besteld....
https://powershellisfun.com
Verwijderd
En een beetje meer snelheid is bij XS4ALL qwel erg duur.
Ik heb nu op de andere lijn waar kpn over gaat een (tweede) adsl aangevraagd.
Ik wil bij eventuele opzegging van Demon/XS4ALL niet het risico lopen even zonder internet te komen zitten.
26-2 Aanvraag ingediend internet voor TweakB10-24
27-2 Contract ontvangen waarin TweakT12-24 staat
27-2 Contract met copie rijbewijs opgestuurd met daarin verbeterd TweakB10-24
3-3 helpdesk gebeld om te vragen hoe het er voor staat-ik moet een nieuwe aanvraag doen-ok
nieuwe aanvraag gedaan
5?-3 nieuw contract ontvangen en opgestuurd
15-3 Tweakdsl factuur mailtje (250E)
15-3 Orderverwerkings mailtje dat de lijn opgeleverd gaat worden op 21-3.
21-3 Vandaag zou de lijn worden opgeleverd echter ......ik heb (nog) geen modem en splitter ontvangen
Ik kan het dus niet testen
Wel heb ik een AVM FritzBox 7140 in huis gehaald maar zonder splitter lukt het niet denk ik.
Wat kan ik nu het beste doen?
Helpdesk bellen? Heeft dat zin? (overigens ... met voipcheap lukt het niet om ze te bellen, wel met voipbuster)
Splitter kopen? (heeft iemand er nog eentje liggen?)
Hier hetzelfde. Ik heb gisteren KS gebeld. Daar werd ik verteld dat de modems door een 3e partij worden geleverd maar dat ze een batch slechte/defecte modems hadden ontvangen en teruggestuurd. Daardoor was er een te kort op de CopperJets. Eergisteren zijn de goede daar binnengekomen. Voor eind van de week zou je modem dus binnen moeten zijn.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:20:
(...)
21-3 Vandaag zou de lijn worden opgeleverd echter ......ik heb (nog) geen modem en splitter ontvangen
Wel heb ik een AVM FritzBox 7140 in huis gehaald maar zonder splitter lukt het niet denk ik.
Wat kan ik nu het beste doen?
Helpdesk bellen? Heeft dat zin? (overigens ... met voipcheap lukt het niet om ze te bellen, wel met voipbuster)
Splitter kopen? (heeft iemand er nog eentje liggen?)
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Gister gebeld dat er volgende week een nieuw modem zou komen. Ik heb meteen gevraagd waneer mijn abo zou ingaan en na enige aarzeling wist men te melden dat mijn abo zou ingaan als ik het nieuwe modem zou werken. Meteen gevraagd of dit bevestigd kon worden met een mailtje en dat was geen probleem, jullie voelen hem natuurlijk al aankomen nog geen mail ontvangen.Delph1900 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:45:
[...]
Dat naadloze overstappen gaat niet altijd op:
Na lang getwijfeld te hebben ben op 12 januari ingegaan op het "verduiveld aanbod" TweakB voor € 499,= en hiermee de overstap van Demon naar Tweakdsl te maken. Bij Demon zat ik ook op het BB netwerk dus hooguit een paar uurtjes plat dacht ik nog.
Op 22 januari geen internet meer, mooi zo ik word gemigreerd, FOUT tot 27 februari geen internet tot mijn beschikking gehad.
Ik heb niets tegen Demon gezegd maar volgens Tweak heeft Demon op 22/1 opdracht gegeven om de lijn te slopen?????????, er was niets meer aan te doen ik moest gewoon in de wachtrij, dus 5 weken geen internet.
Op 27/2 wel signaal via mijn "oude" Demon ADSL1 Zyxell modem maar niet via de de door TweakDSL geleverde Copperjet 1616 modem, bellen met helpdesk, eerst nieuwe firmware moeten inschieten maar dat hielp niet. Zit nu te wachten op een nieuw modem.
op 27/2 wel signaal maar geen mail, bellen en op 28/2 een brief met inlog code. Outlook ingesteld en................. geen mail binnen te krijgen, bellen maar weer en alles telefonisch doorgenomen. er stond volgens Tweak wel een mailtje in webmail te wachten (klopte, had zelf vanuit hotmail een test mailtje verstuurd). Zelf ingelogd in webmail maar daar stond niets. Zit nu te wachten dat de 2e lijns helpdesk een oplossing kan bedenken dit probleem.
Pffffffffffffffffffff bezint eer ge begint
Vanaf 22 januari geen internet!!!!!!!!!!!!
Krijg heimwee naar het "oude" Demon....
Verwijderd
Netjes geregeld dus, en ik moet zeggen dat ik wel merk dat het sneller surft met 8Mbps in plaats van 3Mbps
Waarom heb je niet gewoon je oude Demon modem erop laten zitten?Delph1900 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:30:
[...]
Gister gebeld dat er volgende week een nieuw modem zou komen. Ik heb meteen gevraagd waneer mijn abo zou ingaan en na enige aarzeling wist men te melden dat mijn abo zou ingaan als ik het nieuwe modem zou werken. Meteen gevraagd of dit bevestigd kon worden met een mailtje en dat was geen probleem, jullie voelen hem natuurlijk al aankomen nog geen mail ontvangen.
Vanaf 22 januari geen internet!!!!!!!!!!!!
Krijg heimwee naar het "oude" Demon....
Het ergste wat er dan zou kunnen gebeuren is dat je max 8mb haalt.
Tenminste hangt af van je Demon modem, en is dan zowiso tijdelijk.
Misschien een vci 34-35 setting veranderen als je van T naar B gaat (of andersom).
In enkele gevallen moet je hem eventje uit/aan zetten na de overstap.
Maar dan was je in elk geval maximaal een uurtje off-line geweest.
Ik heb trouwens mijn Demon modem nog gewoon in gebruik,
heb zo'n Zyxel 2601H (zonder W), en die van Tweak als reserve (2602H met W).
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Het is ook nooit goed zeker? Kan best dat men al bezig was met de migratie en daarna het netwerk plat ging. Wees blij dat je lijn gemigreerd is, het netwerk zal snel genoeg weer up and running zijn.Thanatoss schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:51:
Gister middag netjes overgezet van Demon (BabyXL) naar Tweak (BBned).. alleen jammer dat hier in de regio BBned plat ligt. Modem traint netjes hoger in (ADSL1 nog, tot het nieuwe modem komt) maar nog geen internet. Storend dat er toch migraties worden gedaan naar een netwerk dat plat ligt. Ze kunnen beter de monteur aan het werk zetten het netwerk te fixen en daarna migraties inhalen.
Maar wat ik me afvroeg bij het lezen van jou post, is het netwerk wel plat? Hoe constateer jij dat? Jij bent namelijk de enige die meld dat het netwerk plat ligt hier zo..kan best zo zijn dat de migratie nog niet afgerond is.
Ik heb net Athome opgezegd, en TweakAdsl genomen.
Ik heb verschillend keren gebeld en gemaild met de helpdesk van tweak en ze geven meteen een kundig antwoord waar je wat aan hebt, in plaats van een puber met een voorlees scriptje zoals bij Athome.
Kuddo's dus.
Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.
Ach ja.. liever geen afwezigheid van internet als het niet nodig is, maar het werkt inmiddels al weer. Dat BBned hier plat lag werd mij verteld door KS. Op het moment dat ik het modem -dat net is binnengekomen :)- aansloot werkte BBned ineens weer. Erg toevallig?Chutney schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:57:
[...]
Het is ook nooit goed zeker? Kan best dat men al bezig was met de migratie en daarna het netwerk plat ging. Wees blij dat je lijn gemigreerd is, het netwerk zal snel genoeg weer up and running zijn.
Maar wat ik me afvroeg bij het lezen van jou post, is het netwerk wel plat? Hoe constateer jij dat? Jij bent namelijk de enige die meld dat het netwerk plat ligt hier zo..kan best zo zijn dat de migratie nog niet afgerond is.
Maar ik ga nu dus even kijken hoe de nieuwe verbinding bevalt.
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Had je je andere modem wel veranderd van de BaByXL instellingen naar BBned toe?Thanatoss schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:08:
[...]
Ach ja.. liever geen afwezigheid van internet als het niet nodig is, maar het werkt inmiddels al weer. Dat BBned hier plat lag werd mij verteld door KS. Op het moment dat ik het modem -dat net is binnengekomen :)- aansloot werkte BBned ineens weer. Erg toevallig?
Maar ik ga nu dus even kijken hoe de nieuwe verbinding bevalt.
Overigens kan BBned die oplevering helemaal niet tegenhouden van je verbinding als er storing is. Zo'n lijn wordt door KPN op verzoek van BBned omgeprikt en dat staat ingepland voor een bepaalde dag. BBned zou (dacht ik) ruim 48 van te voren (als voorbeeld even) dat moeten aangeven bij KPN dat ze het willen verplaatsen. En dan kan daar ook nog een prijskaartje aan hangen zelfs vanaf KPN naar BBNed.
Dus omdat er toevallig netwerk storing is houdt je geen telco-telco migratie van een lijn tegen
De instellingen van de modem heb ik niet veranderd. Dit heb ik ook expliciet aan de KS gevraagd of bijvoorbeeld VCI waarde veranderd moest worden bij een BaByXL > BBned migratie, maar dat zou bij ADSL2 niet nodig zijn. In de ADSL2 modem zie ik deze instellingen nu toch staan.
Ik ga in het weekend alleen even kijken of ik de modem wat dichter bij het ISRA kan zetten. Nu zit er zo'n 10m niet-getwiste kabel tussen en modem traint maar in op 12Mbps. Het loont de moeite dat iets hoger te krijgen [WishfulThinking]of te verdubbelen[/WishfulThinking].
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Uiteraard het oude modem (Copperjet 816-2p) vervangen voor het nieuwe (Copperjet 1616-2p) Alleen krijg ik met het nieuwe modem nog geen verbinding.
Dat wil zeggen dat de ADSL lijn niet stabiel is. Deze gaat wel aan, maar valt vrij kort daarna weer uit om weer opnieuw in te trainen. Daarnaast traint hij in op ADSL1 snelheid (die korte momenten dat er dus verbinding is) Internet zelf werkt trouwens niet op het moment van verbinding met de centrale.
Nu gaan mijn gedachten uit naar een configuratie probleem, aangezien het oude modem prima werkt. Maar mijn kennis gaat niet ver met betrekking tot de webinterface en ik heb alleen wat willekeurige dingen kunnen proberen. (van Multimode naar G.dmt. etc.)
Toen dacht ik dat wel even het configuratie profiel van de 816-2p kon gebruiken (Surfsnel ADSL2+ profiel) Ik kreeg deze alleen niet gebackupped. Toen ik hem weer terug had gevonden op Internet geprobeerd deze te uploaden, dit kon niet omdat hij volgens mij door had dat de modems niet hetzelfde waren ;-)
Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand zijn profiel (.tbr bestand als het goed is) online kan zetten. Ik wil dus graag een ADSL2+ Copperjet 1616-2p configuratie profiel. Als Bridge of Router maakt me niet uit, dat kan ik namelijk wel zelf via de interface instellen.
Edit\ Het gaat trouwens om een BBned verbinding.
Verwijderd
Gezien de ervaringen van anderen lijkt dit een probleem te zijn met veel CJ modems. Ik zit overigens (volgens tweak) maar 500 meter van de wijkcentrale af dus ik zou toch strak op de 10Mbit moeten zitten. Ik ga eerst de firmware maar eens upgraden.
Chera
Had nu die VPI/VCI van BaByXL (0/34) maar veranderd naar die van BBned (0/35), dan had je online geweest gelijk met je oude modem. Raar antwoord van de KS dat het met ADSL2 niet meer nodig zou zijn.Thanatoss schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:04:
Daar dacht ik later ook aan dat het KPN mensen zijn die de migratie uitvoeren en BBned mensen die hun eigen netwerk onderhouden.
De instellingen van de modem heb ik niet veranderd. Dit heb ik ook expliciet aan de KS gevraagd of bijvoorbeeld VCI waarde veranderd moest worden bij een BaByXL > BBned migratie, maar dat zou bij ADSL2 niet nodig zijn. In de ADSL2 modem zie ik deze instellingen nu toch staan.
Ik ga in het weekend alleen even kijken of ik de modem wat dichter bij het ISRA kan zetten. Nu zit er zo'n 10m niet-getwiste kabel tussen en modem traint maar in op 12Mbps. Het loont de moeite dat iets hoger te krijgen [WishfulThinking]of te verdubbelen[/WishfulThinking].
Wel een reset gegeven naar de 'factory defaults' na de firmware upgrade?Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:51:
update, na het flashen van de firmware van mijn CJ 816 is de operational mode veranderd van G.Dmt
naar t1.413. Ik zie echter nog niet zo'n verschil in downloadsnelheid en fluctuatie.
Chera
En staat hij wel ingesteld op 'multimode' zodat hij ook ADSL2+ kan kiezen?
Verwijderd
Nog even in de DSL instellingen de defaults op ADSL2+auto gezet, apply en restart device (niet naar factory defaults). Na opstarten is de verbinding opeens weer G;Dmt geworden. Ik geloof niet dat ik precies begrijp wat ik aan het doen ben....
Chera
Reset hem wel eens naar factory defaults, dat wil nog wel eens helpen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:04:
@bjck: ik heb wel het modem opnieuw opgestart na het flashen. Ik weet niet of dit ook een restart naar factory defaults is. Het modem staat ingesteld op G.DmtBisPlusAuto. Dit lijkt mij een soort auto select setting. Als ik een reset naar factory defaults doe, ben ik dan gelijk mijn BBned settings kwijt?
Nog even in de DSL instellingen de defaults op ADSL2+auto gezet, apply en restart device (niet naar factory defaults). Na opstarten is de verbinding opeens weer G;Dmt geworden. Ik geloof niet dat ik precies begrijp wat ik aan het doen ben....
Chera
Ik had hetzelfde probleem als jij. Dit is de firmware link die ik via Tweak heb gekregen en die bij mij heeft geleid tot een werkende adsl2 verbinding via bbned.Banjy schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:28:
Vandaag eindelijk het startpakket van TweakDSL ontvangen.
Uiteraard het oude modem (Copperjet 816-2p) vervangen voor het nieuwe (Copperjet 1616-2p) Alleen krijg ik met het nieuwe modem nog geen verbinding.
Dat wil zeggen dat de ADSL lijn niet stabiel is. Deze gaat wel aan, maar valt vrij kort daarna weer uit om weer opnieuw in te trainen. Daarnaast traint hij in op ADSL1 snelheid (die korte momenten dat er dus verbinding is) Internet zelf werkt trouwens niet op het moment van verbinding met de centrale.
Nu gaan mijn gedachten uit naar een configuratie probleem, aangezien het oude modem prima werkt. Maar mijn kennis gaat niet ver met betrekking tot de webinterface en ik heb alleen wat willekeurige dingen kunnen proberen. (van Multimode naar G.dmt. etc.)
Toen dacht ik dat wel even het configuratie profiel van de 816-2p kon gebruiken (Surfsnel ADSL2+ profiel) Ik kreeg deze alleen niet gebackupped. Toen ik hem weer terug had gevonden op Internet geprobeerd deze te uploaden, dit kon niet omdat hij volgens mij door had dat de modems niet hetzelfde waren ;-)
Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand zijn profiel (.tbr bestand als het goed is) online kan zetten. Ik wil dus graag een ADSL2+ Copperjet 1616-2p configuratie profiel. Als Bridge of Router maakt me niet uit, dat kan ik namelijk wel zelf via de interface instellen.Zou iemand mij kunnen helpen met het nieuwe modem werkende krijgen?
Edit\ Het gaat trouwens om een BBned verbinding.
ftp://ftp.allieddata.nl/P...us_voip_adsl2-0610sr1.tbi
Zojuist contact opgenomen met de helpdesk. Had iemand aan de lijn die niet veel over het modem leek te weten. Ten eerste wat basis dingen veranderd (WAN connection vernieuwen etc) waarvan ik eigenlijk al wist dat het niet ging werken. Toen kreeg ik het advies 6.02SR2 in te laden, maar goed ik had al 6.10SR1XXlerator schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:23:
[...]
Ik had hetzelfde probleem als jij. Dit is de firmware link die ik via Tweak heb gekregen en die bij mij heeft geleid tot een werkende adsl2 verbinding via bbned.
ftp://ftp.allieddata.nl/P...us_voip_adsl2-0610sr1.tbi
Toen eens zelfs naar de Allieddata website gegaan en daar indd de 6.10sr1 gedownload en geflashed. Voila een werkend modem
Het lijkt erop dat ze dus met een afwijkende firmware geleverd zijn die wellicht wel niet geschikt is voor Nederland/BBned.
Ben nu trouwens wel me VoIP settings kwijt maar dat zal wel komen omdat ik de VoATM firmware heb gebruikt; ach wij gebruiken toch geen VoIP
Verwijderd
Chera
Interface Status Rate
DSL Up 14538 kbps / 1110 kbps
Ik zit volgens de postcode tabel op 1,5 km. Theoretisch maximum is hierbij ~16000 kbps (verschillende grafiekjes laten wat andere waarden zien..).
Met downloaden zit ik effectief op 1400 KB/sec.
Er zit een wizard in waar je weer BBned kan kiezen. (controleer even eerst).Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:06:
@bjck, verdwijnen bij een factory reset de instellingen voor de vpi/vci zodat ik misschien met een niet werkend modem blijf zitten?
Chera
Misschien is de lijn toch langer dan je denkt. Als hij voorbij de 2000m blijkt te zijn kan het heel goed dat 14500kbps zo'n beetje maximaal is voor je lijn.Redlihcs schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:22:
Eerder schreef ik dat ik vond dat mijn resultaten tegen vielen. Maar achteraf gezien valt dat eigenlijk best wel mee. Mijn modem geeft het volgende aan:
Interface Status Rate
DSL Up 14538 kbps / 1110 kbps
Ik zit volgens de postcode tabel op 1,5 km. Theoretisch maximum is hierbij ~16000 kbps (verschillende grafiekjes laten wat andere waarden zien..).
Met downloaden zit ik effectief op 1400 KB/sec.
Zyxel doet het niet en de copperjet werkt niet met deze instellingen: http://www.tweakdsl.nl/dsl/support/mod_cop816_2p.html
Is er iemand die het wel goed heeft ingesteld en zijn instelingen middels een .tpr bestand zou willen e-mailen? Dan kan ik die er eens inzetten. Dat zou me erg helpen.
Mail: dhr.hollie at gmail.com
Apple en Joppiesaus all the way
Ik had ook problemen met mijn Copperjet 1616 die niet werkte in tegenstelling tot de oude 816.Hollanda schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 17:31:
Iemand die de juiste settings weet voor een Coppertjet 1616-2P ?
Zyxel doet het niet en de copperjet werkt niet met deze instellingen: http://www.tweakdsl.nl/dsl/support/mod_cop816_2p.html
Ik heb hem zo werkend gekregen (en dan bedoel ik dus een werkende ADSL verbinding):
Firware updaten met de firmware van Allieddata
Het modem heeft waarschijnlijk nu ook al 6.10sr1. Toch lijkt deze firmware qua werking anders te zijn, volgens mij werkte het modem hierna al bij mij.
Vervolgens het AnnexA profiel geupload en daarna via Quickstart het modem ingericht zoals ik dat wilde.
Als ik kijk naar Line Attenuation downstream zit ik op 28. Dit delen door 13,81 en dan kom ik uit op ongeveer 2 km. Het lijkt dus te kloppen. Ach.. 14500kbps is een mooie snelheid. Maar voor elke tweaker geld dat het nooit snel genoeg kan gaan.bjck schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:24:
[...]
Misschien is de lijn toch langer dan je denkt. Als hij voorbij de 2000m blijkt te zijn kan het heel goed dat 14500kbps zo'n beetje maximaal is voor je lijn.
ftp.tweakdsl.nl met mijn inlognaam en wachtwoord voor op de website van tweakdsl werkt niet?
Inloggen met user: systeemnaam.tweakdsljhead22 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:05:
Hoe kan ik mijn homepage uppen?
ftp.tweakdsl.nl met mijn inlognaam en wachtwoord voor op de website van tweakdsl werkt niet?
Wachtwoord: Die van je mailbox
Probleem is dus dat ik het modem niet kan benaderen via de default LAN instellingen zoals tweakDSL die opgeeft (zie link die ik eerder post)... DOA ofBanjy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 20:58:
[...]
Ik had ook problemen met mijn Copperjet 1616 die niet werkte in tegenstelling tot de oude 816.
Ik heb hem zo werkend gekregen (en dan bedoel ik dus een werkende ADSL verbinding):
Firware updaten met de firmware van Allieddata
Het modem heeft waarschijnlijk nu ook al 6.10sr1. Toch lijkt deze firmware qua werking anders te zijn, volgens mij werkte het modem hierna al bij mij.
Vervolgens het AnnexA profiel geupload en daarna via Quickstart het modem ingericht zoals ik dat wilde.
Voip heb ik ook aan de praat (de in te stellen settings zijn niet al te duidelijk).
Maar nu krijg ik nummerweergave niet aan de praat... zowel uitgaand (getest met bellen naar m'n mobiel) als inkomend op mijn KPN nummer (aangesloten via ACS blokje) heb ik géén nummerweergave.
Bij inkomend op m'n VOIP nummer heb ik wel nummerweergave, maar dat is eigenlijk de minst belangrijkste van de drie... (ik wil gaan bellen met VOIP en gebeld worden op KPN nummer).
Voor uitgaande nummerweergave heb ik *31* en **31 geprobeerd, op de Tweakdsl website wordt nml beweerd dat je daarmee uitgaande nummerweergave kan aan en uitzetten... maar mijn mobiel blijft "privé nummer" binnen krijgen.
Heb ik nu iets verkeerd ingesteld ergens of is het gewoon niet mogelijk om deze twee vormen van nummerweergave te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Exar op 24-03-2007 02:03 ]
**31 heeft voor mij geholpen, ik zie mijn adsl nummer op mijn mobiel.Exar schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 01:57:
Ik heb eindelijk m'n copperjet1616 binnen.
Voip heb ik ook aan de praat (de in te stellen settings zijn niet al te duidelijk).
Maar nu krijg ik nummerweergave niet aan de praat... zowel uitgaand (getest met bellen naar m'n mobiel) als inkomend op mijn KPN nummer (aangesloten via ACS blokje) heb ik géén nummerweergave.
Bij inkomend op m'n VOIP nummer heb ik wel nummerweergave, maar dat is eigenlijk de minst belangrijkste van de drie... (ik wil gaan bellen met VOIP en gebeld worden op KPN nummer).
Voor uitgaande nummerweergave heb ik *31* en **31 geprobeerd, op de Tweakdsl website wordt nml beweerd dat je daarmee uitgaande nummerweergave kan aan en uitzetten... maar mijn mobiel blijft "privé nummer" binnen krijgen.
Heb ik nu iets verkeerd ingesteld ergens of is het gewoon niet mogelijk om deze twee vormen van nummerweergave te krijgen?
Ik heb bij Tweak gekozen voor een Zyxel 2601HW modem.
Daar zit ook een optie in: "Send caller ID", die moet aan staan.
Nummerweergave voor binnenkomende gesprekken gebruik ik niet.
Dat gezien ik daar geen maandbedrag voor over heb.
Heb net als jij KPN behouden, voor inkomende gesprekken.
Ikzelf heb de voicemail (adsl nummer) nog steeds niet aan de praat.
Verwijderd
27-2 Contract ontvangen waarin TweakT12-24 staat
27-2 Contract met copie rijbewijs opgestuurd met daarin verbeterd TweakB10-24
3-3 helpdesk gebeld om te vragen hoe het er voor staat-ik moet een nieuwe aanvraag doen-ok
nieuwe aanvraag gedaan
5?-3 nieuw contract ontvangen en opgestuurd
update:
22-3 Modem (1616 )ontvangen maar geen verbinding
23-3 s'ochtends gebeld; verbinding zou niet goed zijn opgeleverd; ik wordt later op de dag erover terug gebeld
tegen vijven nogmaals gebeld; "we zijn er nog mee bezig"
24-3 geen verbinding; dsl 'vinkje' wordt soms wel even groen maar is meestal gewoon rood
wat nu?
wat zou er aan de hand zijn?
waarom kan dat niet in een uurtje worden opgelost?
http://specs.tweak.to/5253
Helaas... ook dat werkt niet.Redlihcs schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 21:12:
[...]
Inloggen met user: systeemnaam.tweakdsl
Wachtwoord: Die van je mailbox
Komen jullie er wel op?
FTPhost: ftp.tweakdsl.nljhead22 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:10:
[...]
Helaas... ook dat werkt niet.
Komen jullie er wel op?
ftpuser: systeemnaam (enkel wat je zelf gekozen hebt)
ftppass: het door tweakdsl aangemaakte wachtwoord
Deze gegevens zijn genoeg om in te loggen, daarna naar /www waar je content op kan zetten.
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Als ik je verhaal en de gegeven aanwijzingen goed lees doen jullie het verkeerd.
Login: <subdomein>.t
Pass: email password
die ".t" achter je subdomein naam is belangrijk.
@Redlihcs
Bedankt, had er hier niet om gevraagd, maar naar die berekening in combinatie met met de Zyxel P-2602H-D1A was ik al enige tijd op zoek.
Greetz
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 13:45 ]
Verwijderd
Het lijkt er op dat er een maximum is van 14 karakters. Zo heb ik weer '123456.tweakds'.Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:42:
@jhead22
Als ik je verhaal en de gegeven aanwijzingen goed lees doen jullie het verkeerd.
Stel je subdomain is 'bla' of korter, dan is het subdomain.tweakdsl.nl. Is het langer, valt voor de 4e, en de rest van de letters het einde van 'tweakdsl.nl' weg.
Verwijderd
Is me nog niet opgevallen, maar denk dat je helemaal gelijk hebt over die max 14 karakters. Mijn subdomein is inderdaad namelijk 12 karakters en met die ".t" erbij 14
Greetz,
Iemand die een helpende hand kan bieden?Hollie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:07:
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn router (1616) in te stellen voor VOIP.
Is er iemand die het wel goed heeft ingesteld en zijn instelingen middels een .tpr bestand zou willen e-mailen? Dan kan ik die er eens inzetten. Dat zou me erg helpen.
Mail: dhr.hollie at gmail.com
Volgens mij zou het als volgt moeten werken:
Region: Netherlands
Signal Protocol: sip
SIP Settings
Send Transport: udp
Signalling DSCP: 000000
RTP DSCP: 000000
Interface Name: rfc1483-0
SIP Registrar/Proxy: sip.tweakphone.nl
SIP User Domain: sip.tweakphone.nl
SIP Silence Suppression: Disabled
Endpoints
Index: 1
Name: je SIP login van Tweak
Auth. ID (optional): je SIP login van Tweak
Password: je SIP password van Tweak
Active: Yes
Display Name : verzin een naampje (geen idee waar dit voor is)
Codecs: PCMU,PCMA,G726-32,G729,telephone-event (default)
DTMF Relay: disabled
Ik heb in leechftp de volgende instellingen geprobeerd:
ftp.tweakdsl.nl
naam jhead.tweakdsl (dat is mijn subdomein)
Wachtwoord: webmail wachtwoord
Ik heb ook al jhead geprobeerd, jhead.t, klantnr, jhead@tweakdsl, jhead.tweakdsl.nl
Oude ww welke ik van tweak had gekregen werkt ook niet.
Met anonymous kom ik er wel op, maar daar heb ik natuurlijk niets aan.
Andere ftp servers werken wel normaal.
Je moet dan ook FTP'en naar username.tweakdsl.nljhead22 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:32:
Ik snap er nix van.
ftp.tweakdsl.nl
Ik heb ook al jhead geprobeerd, jhead.t, klantnr, jhead@tweakdsl, jhead.tweakdsl.nl
(waar username dan je inlognaam is)
[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2007 16:46 ]
Verwijderd
Logisch toch? Als je mijn post aandachtvol had gelezen wist dat het 'jhead.tweakdsl.' moest zijn.jhead22 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:32:
Ik snap er nix van.
ftp.tweakdsl.nl
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
ik haal op de nieuwsserver op dit moment nog maar ongeveer 700 ~ 800 kb
hiervoor altijd tegen de 1900
is nu de news gecapped op 8mbit ?
Dit zegt mij niet veel ik ga strks erheen om het aan de praat te krijgen maar zonder instellingen kom je ver als je niet direkt internet heb.
wie weet wat voor een modem het is en waar ik de instellingen kan vinden?
mijn verduiveld aanbod van 12-24 2 jaar voor 499,- met zyxel 2602 hw modem vrijdag 23-3 lijn opgeleverd. de aanvraag was 13-3 bij hun binnen. geen overstap maar op een maagdelijke analoge lijn. installatie echt kinderlijk eenvoudig. d8 dat ik ip, dns, etc moest instellen maar je hoeft alleen maar het modem aan te zetten te verbinden met server via installatie cd en klaar!!!
omdat t zo vlot liep heb nu dus 2 adls verbindingen naast elkaar voor de komende 2 weken. xs4all only 8 mbit over isdn en nu dus tweakdsl 12-24
zit op 2,1 km van de centrale (laten meten door kpn technische dienst) en zit op 10 mbit. weet niet of het sneller kan. weet nog niet hoe ik die snr waardes moet lezen. misschien dat iemand hier wat over kan vertellen.
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd dd ef ff ff ff fe ee dc ba 85
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 32 db
tone 32- 63: 00 14 56 77 89 99 bb bb dd dd dd dd de ef ff ff
tone 64- 95: ee ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cd cc cc bb cc
tone 160-191: bc bb cb cc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc dc dc
tone 192-223: dc dc cc cc cc cc cc cc cb cc bc bc bb cb cc cc
tone 224-255: cc cc cc cb cc bb cb bc bc cb bc cc bb 2b bb b7
tone 256-287: 19 dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc
tone 288-319: cc bb cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba
tone 320-351: bb b9 98 ab bb ab bb ab bb aa 99 97 45 79 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 77 53 77 77
tone 384-415: 87 77 77 77 77 77 87 78 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 67 77 77 77 77 75 55 11 55 55 56 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44
tone 480-511: 40 42 22 00 00 00 22 22 22 22 22 21 21 00 00 00
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
onstabiele verbinding van 100 kb/s tot 400 kb/s
missing parts
ik heb gister voor het eerst de server gebruikt en ik kwam op mijn maximale verbiding van iets over de 10mbit...Viper® schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:25:
ff een vraagje
ik haal op de nieuwsserver op dit moment nog maar ongeveer 700 ~ 800 kb
hiervoor altijd tegen de 1900
is nu de news gecapped op 8mbit ?
update: nu aan t downen met 10mbit
[ Voor 5% gewijzigd door Zuluman op 24-03-2007 22:13 ]
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Tis eindelijk gelukt!Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 13:42:
@jhead22
@Redlihcs
Bedankt, had er hier niet om gevraagd, maar naar die berekening in combinatie met met de Zyxel P-2602H-D1A was ik al enige tijd op zoek.
Greetz
Ftp Adres: <subdomein>.tweakdsl.nl
Gebruikersnaam: <subdomein>
Wachtwoord: het wachtwoord wat je van tweakdsl hebt gekregen.
(Aangepast wachtwoord werkt niet).
kan dit in de start post worden opgenomen?
Met deze waardes kan je modem geen 10Mbit lijnsnelheid hebben, dat moet hoger zijn ergens rond de 16 a 18Mbps zelfs. Als mijn vermoeden klopt heb je met die lijnlengte een erg mooie snelheid.Zuluman schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:41:
yippie!
mijn verduiveld aanbod van 12-24 2 jaar voor 499,- met zyxel 2602 hw modem vrijdag 23-3 lijn opgeleverd. de aanvraag was 13-3 bij hun binnen. geen overstap maar op een maagdelijke analoge lijn. installatie echt kinderlijk eenvoudig. d8 dat ik ip, dns, etc moest instellen maar je hoeft alleen maar het modem aan te zetten te verbinden met server via installatie cd en klaar!!!
omdat t zo vlot liep heb nu dus 2 adls verbindingen naast elkaar voor de komende 2 weken. xs4all only 8 mbit over isdn en nu dus tweakdsl 12-24
zit op 2,1 km van de centrale (laten meten door kpn technische dienst) en zit op 10 mbit. weet niet of het sneller kan. weet nog niet hoe ik die snr waardes moet lezen. misschien dat iemand hier wat over kan vertellen.
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd dd ef ff ff ff fe ee dc ba 85
attenuation downstream: 32 db
tone 32- 63: 00 14 56 77 89 99 bb bb dd dd dd dd de ef ff ff
tone 64- 95: ee ee ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc cd cc cc bb cc
tone 160-191: bc bb cb cc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc dc dc
tone 192-223: dc dc cc cc cc cc cc cc cb cc bc bc bb cb cc cc
tone 224-255: cc cc cc cb cc bb cb bc bc cb bc cc bb 2b bb b7
tone 256-287: 19 dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc
tone 288-319: cc bb cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba
tone 320-351: bb b9 98 ab bb ab bb ab bb aa 99 97 45 79 99 99
tone 352-383: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 87 77 53 77 77
tone 384-415: 87 77 77 77 77 77 87 78 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 416-447: 77 67 77 77 77 77 75 55 11 55 55 56 55 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44
tone 480-511: 40 42 22 00 00 00 22 22 22 22 22 21 21 00 00 00
Je behaalde snelheid is 10Mbit zeker? Wat staat er qua lijnsnelheid op de status pagina van je modem in kbps (rechterkant)?
Als je test via WiFi, niet doen. Dat gaat niet heel veel harder dan 10Mbit inderdaad. Als je bekabeld test zou je op je PC eens TCPoptimizer.exe moeten draaien om windows een beetje te bewerken voor de hogere snelheden.
modem geeft aan:
17027 kbps / 1110 kbps
speedtest via bbned gemiddeld 12,5mbit en 100mb in 1 min 01sec (1,68mb/sec)
newsbin geeft 13,3Mbps/1,7MBps
heb trouwens T aansluiting
[ Voor 39% gewijzigd door Zuluman op 25-03-2007 00:51 ]
[ Voor 100% gewijzigd door -whodini- op 25-03-2007 13:48 . Reden: hoef niet meer ]
Dus DSL verbinding van 17Mbit en behaalde snelheid 1,7MB/s. Dat is meer te rijmen met de modem output die je neerzet inderdaad.Zuluman schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:06:
heb inderdaad wireless op laptop getest...zal pc even proberen zometeen
modem geeft aan:
17027 kbps / 1110 kbps
speedtest via bbned gemiddeld 12,5mbit en 100mb in 1 min 01sec (1,68mb/sec)
newsbin geeft 13,3Mbps/1,7MBps
heb trouwens T aansluiting
@bjck: vraagje hoe weet je a.d.v. DLS Line status van Zuleman dat zijn snelheid rond de 16~17 Mbit moet liggen. Mijn waarden zijn vergelijkbaar met die van Zuleman:bjck schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:11:
[...]
Dus DSL verbinding van 17Mbit en behaalde snelheid 1,7MB/s. Dat is meer te rijmen met de modem output die je neerzet inderdaad.
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb dd ee ee ff ff ff fe ee dc b9 75
attenuation downstream: 31 db
tone 32- 63: 11 46 78 99 9a aa aa aa aa aa aa aa ab bc cc cc
tone 64- 95: cb cc bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 aa ab 2a ba 98
tone 256-287: 1a bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cc bb bb cc bb bb bb bb bb b9 ab bb bb ba aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99
tone 352-383: 99 99 87 56 88 88 88 88 88 87 88 87 87 77 77 77
tone 384-415: 77 77 77 77 77 77 77 77 66 77 77 77 64 36 67 76
tone 416-447: 66 77 77 66 66 66 66 56 66 66 66 66 65 55 55 55
tone 448-479: 55 55 55 55 55 44 31 44 44 44 44 44 44 33 33 33
tone 480-511: 33 33 22 33 22 22 22 22 21 11 21 00 00 00 00 00
Maar kom uit op: DSL Up 14554 kbps / 1106 kbps
Wat minder dan de "17027 kbps / 1110 kbps" die Zuleman haalt.
Verwijderd
Heb ook gelijkwaardig waarden, echter mijn modem traint in op 9624/1026. Is op zich een issue wat ik al bij de helpdesk neergelegd heb, echter dit is wel een heel groot verschil.
Ik dacht namelijk dat de line attenuation down / 13.81db verlies per km je de afstand tot de centrale gaf. Volgens de postcode check zit ik op 1.3km en volgens die berekening op meer dan 2.2km. Dacht dus dat dat m'n probleem was, maar met die waarden van Zuluman ben ik daar dus niet meer van overtuigd.
Heb wel hier, of op een ander forum, iets gelezen dat verbindingen gecapped zijn, maar dat kon ik niet echt erg geloven. Echter, nu weet ik ook dat niet meer zeker.
Kun jij daar een lichie op schijnen bjck?
Greetz,
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| noise margin upstream: 7 db output power downstream: 22 db attenuation upstream: 13 db tone 0- 31: 00 00 00 0a bc cd dd ee de dd dd cd cc cc b9 75 noise margin downstream: 7 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 31 db tone 32- 63: 00 45 77 88 99 9a ab bb bb bb bb bb bb aa aa aa tone 64- 95: 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 tone 96-127: 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 128-159: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 35 77 65 22 56 tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 62 57 77 77 77 77 77 77 67 76 tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 tone 224-255: 77 77 77 66 66 56 66 66 66 65 67 67 72 77 77 75 tone 256-287: 06 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 07 77 77 tone 288-319: 67 65 56 06 55 52 00 25 55 50 55 55 65 66 66 50 tone 320-351: 55 55 56 66 66 06 66 06 66 66 06 66 66 66 55 55 tone 352-383: 56 55 50 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 tone 384-415: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 15 55 55 tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44 44 42 34 tone 448-479: 43 43 44 34 33 32 22 22 00 00 00 02 22 22 22 22 tone 480-511: 22 22 22 22 22 22 22 22 00 00 00 01 10 10 00 00 |
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 10:22 ]
Echter heeft Zuluman een lijn met een echt wonderlijke kwaliteit en verstoring. Nog 17Mbit halen op die lengte is echt heel netjes te noemen. De kabel is waarschijnlijk niet gevuld met veel andere diensten dan ADSL, weinig ISDN en misschien bijvoorbeeld zelfs een nieuwbouwwijk waardoor de kabel(bundel) ook vrij nieuw is en niet al ligt sinds 1950 en al 5x gerepareerd is na een breuk.
Ondanks de lijnen dus qua demping redelijk gelijk lijken zie je wel verschil in de tonen. Vooral aan het begin van de downstream (32- 63 en 64- 95) dat Zuluman nog f en e-tjes laat zien (transporteert dus meeste bytes per frequentie). Waar bij droopy928gt het hoogste een paar b-tjes zijn en al snel afzakt naar 8 en 7-ens.
Het klopt niet helemaal, maar je kan het uitleggen als:
0 t/m f = 0 t/m 15.
Als er op tone 50 bijvoorbeeld 9 staat is dat 9 x 4bits = 36bits transport voor die frequentie. Staat er een c dan is dat 12 x 4 = 48bits transport door die frequentie. Als dat een hele rij frequenties zo is zie je dat je best wel snel een verschil kan krijgen van een Mbit aan snelheid op de lijn.
Er gaat nog een deel vanaf, want je hebt nog errorcorrectie bytes en ander verlies omdat modem en dslam ook met elkaar nog praten over de lijn kwaliteit etc.
Je kan het letterlijk ook pasten in een 'project-je' van Xandrios wat hij eens gemaakt heeft:
http://adsl.xandrios.net/freq/
De snelheid die onder de grafiek wordt getoond is dus in regel een 8 a 12% te hoog.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 25-03-2007 10:47 ]
Verwijderd
Alleen het de URL van Xandrios was dat al waard.
Mijn huis is inderdaad al wat ouder. Niet de jaren 50, maar toch.
Duidelijke uitleg, maar voor mij dus zeer jammer. Hoop dat TweakDSL/Tiscalli hier nog wat aan kan doen. Anders moet ik ze mischien toch maar vragen om me te downgraden. Een 12-24 verbinding is niet veel waard als je niet verder komt dan 10.
Greetz,
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2007 11:26 ]
[ Voor 84% gewijzigd door -whodini- op 25-03-2007 13:46 ]
ik woon inderdaad in een nieuwbouwwwijk. nl het hoge veld van het wateringseveld en het trace van de centrale naar mijn wijk loopt over de laan van wateringse veld en er zitten nagenoeg geen " oude" woningen. de kabel van de centrale naar mijn wijk zal hoogstwaarschijnlijk speciaal aangelegd zijn en compleet nieuw zijn.bjck schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:46:
Jullie hebben een lijn met ongeveer dezelfde lengte allemaal, thans dezelfde demping op het signaal van ~31dB (downstream attenuation).
Echter heeft Zuluman een lijn met een echt wonderlijke kwaliteit en verstoring. Nog 17Mbit halen op die lengte is echt heel netjes te noemen. De kabel is waarschijnlijk niet gevuld met veel andere diensten dan ADSL, weinig ISDN en misschien bijvoorbeeld zelfs een nieuwbouwwijk waardoor de kabel(bundel) ook vrij nieuw is en niet al ligt sinds 1950 en al 5x gerepareerd is na een breuk.
Ondanks de lijnen dus qua demping redelijk gelijk lijken zie je wel verschil in de tonen. Vooral aan het begin van de downstream (32- 63 en 64- 95) dat Zuluman nog f en e-tjes laat zien (transporteert dus meeste bytes per frequentie). Waar bij droopy928gt het hoogste een paar b-tjes zijn en al snel afzakt naar 8 en 7-ens.
Het klopt niet helemaal, maar je kan het uitleggen als:
0 t/m f = 0 t/m 15.
Als er op tone 50 bijvoorbeeld 9 staat is dat 9 x 4bits = 36bits transport voor die frequentie. Staat er een c dan is dat 12 x 4 = 48bits transport door die frequentie. Als dat een hele rij frequenties zo is zie je dat je best wel snel een verschil kan krijgen van een Mbit aan snelheid op de lijn.
Er gaat nog een deel vanaf, want je hebt nog errorcorrectie bytes en ander verlies omdat modem en dslam ook met elkaar nog praten over de lijn kwaliteit etc.
Je kan het letterlijk ook pasten in een 'project-je' van Xandrios wat hij eens gemaakt heeft:
http://adsl.xandrios.net/freq/
De snelheid die onder de grafiek wordt getoond is dus in regel een 8 a 12% te hoog.
BJCK - je had t over dat bv isdn voro storing zorgt. zou het zo zijn als mijn isdn lijn met bijbehorende adsl van xs4all af wordt gesloten ik misschien nog beter waardes en snelheid krijg?
p.s. heb nog niet tcpoptimizer.exe gebruikt...ken t niet en moet eerst wat research doen
[ Voor 6% gewijzigd door Zuluman op 25-03-2007 12:43 ]
Ik krijg nu zelfs Unable to login, server response 400Zuluman schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:52:
[...]
ik heb gister voor het eerst de server gebruikt en ik kwam op mijn maximale verbiding van iets over de 10mbit...
update: nu aan t downen met 10mbit
Die wijk ken ik dat stukje. Dat loopt naar Gv-Ecp zeker terwijl je eigenlijk Gv-Twv zou verwachten als centrale wat zelfs hemelsbreed dichterbij is (al zit daar water ofzo tussen dacht ik).Zuluman schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:41:
[...]
ik woon inderdaad in een nieuwbouwwwijk. nl het hoge veld van het wateringseveld en het trace van de centrale naar mijn wijk loopt over de laan van wateringse veld en er zitten nagenoeg geen " oude" woningen. de kabel van de centrale naar mijn wijk zal hoogstwaarschijnlijk speciaal aangelegd zijn en compleet nieuw zijn.
Die kabel zal hoogst waarschijnlijk nieuw zijn naar de centrale toe helemaal. Of ergens in gekoppeld op een al eerder aangelegde (nog ongebruikte wellicht) kabel ergens onderweg. Kwaliteit van die kabel zal wel okee zijn ja.
Ja, kans is groot dat er wat meer downstream beschikbaar komt. Als je op die ISDN lijn een (monsterlijk)oude NT1 van type A-iets of S1 hebt hangen kan het zelfs iets meer uitmaken nog. Zowel de ISDN lijn als het annexB ADSL signaal op de aansluitlijn ernaast verstoren.BJCK - je had t over dat bv isdn voro storing zorgt. zou het zo zijn als mijn isdn lijn met bijbehorende adsl van xs4all af wordt gesloten ik misschien nog beter waardes en snelheid krijg?
Is ook niet meer van toepassing, bleek dat je de 10Mbit score haalde via WiFi en dat gaat niet heel veel harder dan 10 a 12Mbit op de ZyXEL.p.s. heb nog niet tcpoptimizer.exe gebruikt...ken t niet en moet eerst wat research doen
heb het ook bedraad geprobeert op laptop en pc...kwam daarbij rond de 13mbit (1,7MB/sec) zoals eeerder gemeld...heb tcpoptimizer op PC geinstalled en op 17mbit gezet en daarna op optimal settings geklikt...moest alleen herstarten wat ik nog niet heb gedaan...zal t zo even testenbjck schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:52:
[...]
is ook niet meer van toepassing, bleek dat je de 10Mbit score haalde via WiFi en dat gaat niet heel veel harder dan 10 a 12Mbit op de ZyXEL.
Probeer niet de 17Mbit te halen op je PC, dat gaat je niet lukken. Je linerate van je DSL verbinding is 17Mbit, dus de effectieve doorvoer snelheid is 1.7MB/s = 13.8Mbit/s.Zuluman schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:01:
[...]
heb het ook bedraad geprobeert op laptop en pc...kwam daarbij rond de 13mbit (1,7MB/sec) zoals eeerder gemeld...heb tcpoptimizer op PC geinstalled en op 17mbit gezet en daarna op optimal settings geklikt...moest alleen herstarten wat ik nog niet heb gedaan...zal t zo even testen
ja, vergis me elke keer met alle termen van Mb/s, Mbit/s. kbps, etc. moet elke keer spieken hoe t ook alweer zat. als het niet dagelijkse kost is dan vergeet je het gauw. makkelijkste term is denk ik aantal mb per seconde. veel duidelijker voor iedereen.bjck schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:50:
[...]
Probeer niet de 17Mbit te halen op je PC, dat gaat je niet lukken. Je linerate van je DSL verbinding is 17Mbit, dus de effectieve doorvoer snelheid is 1.7MB/s = 13.8Mbit/s.
maar ik ben zeer tevreden. bijna 2x zo snel internet tegen 1/3 van de prijs die ik bij XS4ALL only had dankzij het verduivelde aanbod van 2 jaar. dat wordt nog een plasma scherm voor de slaapkamer :-)
Bedankt voor de instellingen.Exar schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:26:
[...]
Volgens mij zou het als volgt moeten werken:
Region: Netherlands
Signal Protocol: sip
SIP Settings
Send Transport: udp
Signalling DSCP: 000000
RTP DSCP: 000000
Interface Name: rfc1483-0
SIP Registrar/Proxy: sip.tweakphone.nl
SIP User Domain: sip.tweakphone.nl
SIP Silence Suppression: Disabled
Endpoints
Index: 1
Name: je SIP login van Tweak
Auth. ID (optional): je SIP login van Tweak
Password: je SIP password van Tweak
Active: Yes
Display Name : verzin een naampje (geen idee waar dit voor is)
Codecs: PCMU,PCMA,G726-32,G729,telephone-event (default)
DTMF Relay: disabled
hoe zit het met het routed/bridged verhaal? Ik heb nu RFC1483-bridged bij mijn WAN settings. Ik heb ergens gelezen dat ik die moet instellen als Routed? Dat heb ik gebrobeerd via quick start. Jammergenoeg krijg dan niet meer automatisch een IP adres van Tweak. Kan iemand hier mee helpen?
Wanneer je routed gebruikt, fungeert de modem zelf ook als router, en zal het modem het ip-adres opvragen bij Tweak.
Nog even een vraagje over die mooie snr waardes die uit het modem te lezen zijn. Stel dat mijn splitter niet echt mooi aangesloten zit, waar zie ik dit dan terug. In mijn line-attenuation of bij de tones?
Mijn lijn draait op 18750/1103 met de volgende gegevens:
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a ac dd de ee fe ff ff ff ee dc b9 75
attenuation downstream: 24 db
tone 32- 63: 00 25 67 78 99 ab bc dd dd ee ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ee ee ee ee dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc cc
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc dc cc cc cd cc cc cd cc dc cd
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc
tone 224-255: bc bc bb bc bb bb cb cb cb bc bb 2c bb cc cb bb
tone 256-287: 5b cd dd dc cc cc dc cc cc cc cc cc cc cd cc cb
tone 288-319: bb bc bb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb ba aa aa bb ba aa aa 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 98 78 99 99 99 99 99 88 88 99 99 99 99 98
tone 416-447: 88 89 99 99 99 98 88 88 88 98 88 87 88 77 77 77
tone 448-479: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 66 65 66 66
tone 480-511: 66 66 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 52
Volgens mij is dit nog best netjes voor een att. van 24db. Maar ik ben dus vooral benieuwd naar waar je de dip kan verwachten bij een slechte splitter, in de tones, of bij de attenuation
SRK35ZS-W
VOIP werkt dus wel gewoon als ik mijn router heb ingesteld als Briged?Scooper schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:29:
Bridged gebruik je wanneer je achter je modem nog een router hebt staan. Dan vraagt dus ook niet het modem het ip-adres van Tweak, maar dat doet je router.
Wanneer je routed gebruikt, fungeert de modem zelf ook als router, en zal het modem het ip-adres opvragen bij Tweak.
Scooper schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:29:
Nog even een vraagje over die mooie snr waardes die uit het modem te lezen zijn. Stel dat mijn splitter niet echt mooi aangesloten zit, waar zie ik dit dan terug. In mijn line-attenuation of bij de tones?
Mijn lijn draait op 18750/1103 met de volgende gegevens:
Volgens mij is dit nog best netjes voor een att. van 24db. Maar ik ben dus vooral benieuwd naar waar je de dip kan verwachten bij een slechte splitter, in de tones, of bij de attenuation

Grafiekjes zijn ook zelf te bakken op http://adsl.xandrios.net/freq/ [/spam]
Het 'gat' aan de linkerkant is wat de splitter eruit filtert, de lage frequenties die voor telefonie gebruikt worden. Het zou best kunnen dat het in de grafiek zichtbaar is als je geen of verschillende splitters gebruikt
Deze grafiek laat bijv ook zien dat je lijn moeite heeft op de hogere frequenties, oftewel je zit op een redelijke afstand van de centrale. Mocht je ergens midden in de grafiek een grote dip tegenkomen dan duidt dat op slecht aangesloten of een storingsbron. (Magnetron, koelkast etc)
[ Voor 61% gewijzigd door Xandrios op 26-03-2007 17:17 ]
Pas op hiermee.Scooper schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:29:
Bridged gebruik je wanneer je achter je modem nog een router hebt staan. Dan vraagt dus ook niet het modem het ip-adres van Tweak, maar dat doet je router.
Je gebruikt namelijk altijd RFC1483Bridged-IP als protocol/encapsulatie. Het RFC1483Routed protocol is wat anders en werkt niet.
Dus of je het apparaat nu als router of als bridge instelt, het protocol blijft gelijk
Ah, sorry! Dan heb ik het niet goed uitgelegt. Goed dat je het nog even verbeterd.bjck schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:20:
[...]
Pas op hiermee.
Je gebruikt namelijk altijd RFC1483Bridged-IP als protocol/encapsulatie. Het RFC1483Routed protocol is wat anders en werkt niet.
Dus of je het apparaat nu als router of als bridge instelt, het protocol blijft gelijk
Bedankt voor je uitleg. Ik had je script al gebruiktXandrios schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:08:
[...]
[afbeelding]
Grafiekjes zijn ook zelf te bakken op http://adsl.xandrios.net/freq/ [/spam]
Het 'gat' aan de linkerkant is wat de splitter eruit filtert, de lage frequenties die voor telefonie gebruikt worden. Het zou best kunnen dat het in de grafiek zichtbaar is als je geen of verschillende splitters gebruikt
Deze grafiek laat bijv ook zien dat je lijn moeite heeft op de hogere frequenties, oftewel je zit op een redelijke afstand van de centrale. Mocht je ergens midden in de grafiek een grote dip tegenkomen dan duidt dat op slecht aangesloten of een storingsbron. (Magnetron, koelkast etc)
Yups, hij doet het idd weer
SRK35ZS-W
[edit] -> Fixed
[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 26-03-2007 17:46 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Hollanda op 26-03-2007 18:13 ]
http://www.zyxel.nl/suppo...bned&inlog=nee#stap4nieuw
[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 26-03-2007 18:28 ]
Dit topic is gesloten.