Toon posts:

TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 23.571 views sinds 30-01-2008

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Wel jammer dat ik op 500 meter van de central maar op 18Mbit verbind :( Is hier nog iets aan te doen? Ik bedoel nieuwe firmware ofzo?

[Voor 66% gewijzigd door TheVMaster op 18-10-2007 14:23]

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:21:
Wel jammer dat ik op 500 meter van de central maar op 18Mbit verbind :( Is hier nog iets aan te doen? Ik bedoel nieuwe firmware ofzo?
Waarschijnlijk gewoon een slechte kwaliteit koper, niks aan te doen dus. :(

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25
burne schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:12:
[...]

Weet je wat nu het ergste is? De helpdesker in kwestie heeft echt volledig gelijk. Verhuizen kan maar kost je 125 euro. Nieuwe aanvraag levert je gratis aansluiten en een wellicht overbodig modem op.

Je hebt keus uit 125 euro en 1 dag geen internet, gratis en een paar dagen geen internet of 40 euro en overlappend internet en een nieuw nummer.
Verhuizing is niet het ergste, maar wel het 'verlies' van 'mijn' subdomein met emailfaciliteit mocht ik het inderdaad via opzeggen/aanvragen doen.
Ik heb daarom de helpdesk gevraagd of er een mogelijkheid bestaat om het subdomein + emailadres(sen) te behouden wanneer ik opzeg en weer aanvraag.
Enkel -en dat blijf ik herhalen- vind ik het gehele mailtje (zonder nog enige initialen, enkel "helpdesk") ontzettend onprofessioneel.

http://specs.tweak.to/5253

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sjowhan schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:00:
Verhuizing is niet het ergste, maar wel het 'verlies' van 'mijn' subdomein met emailfaciliteit mocht ik het inderdaad via opzeggen/aanvragen doen.
Dat is volstrekt niet nodig. De software die Tweakdsl gebruikt voor het aanvragen van verbindingen snapt meerdere lijnen onder 1 login en subdomein. Sowieso zeg je je oude lijn pas op als de nieuwe al aangevraagd is, dus dat deel blijft gewoon intact en staat los van de dsl-verbinding. Als ze bij de aanvraag je oude login en subdomein opgeven komt 'ie er 'gewoon' bij te hangen.
Enkel -en dat blijf ik herhalen- vind ik het gehele mailtje (zonder nog enige initialen, enkel "helpdesk") ontzettend onprofessioneel.
Je echte naam gebruiken leer je snel genoeg af op een helpdesk, en ook valse namen leidt tot mensen die naar specifieke personen vragen, wat eigenlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn. Als het goed is staat er voldoende informatie in het ticketsysteem om iedere helpdesker in staat te stellen de volgende vraag te beantwoorden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 09:51
Mijn problemen horen iig tot het verleden;

Na de upgrade met verkeerd IP-adres haalde ik net iets boven m'n oude snelheid, ong 1MB/s, en bij nabellen (voor m'n IP) bleek de reparatie niet zo heel goed uitgevoerd. En zowaar binnen een halve week kreeg ik weer m'n oude IP terug, en het bleek dat er meteen meer dingen rechtgezet waren, want ik haal nu zonder moeite 2MB+ per seconde O+.

Think of me long enough to make a memory

Anoniem: 236946

Hallo,

Ik heb sinds kort een B16WO abbo. Hiervoor had ik een 8MB ADSL 1 daar haalde ik 8 MB zonder problemen, ik zit namelijk 1800 meter van de centrale of zo.
Nu heb ik een nieuwe modem gekregen de Zyzel P-2602 R - D1A met Firmware 3.40 (08/08/06) Maar ik haal maar 10 of zo. Dat is toch raar?
Of zal ik de firmware moeten upgraden? Wat voor snelheden halen de meeste mensen bij B16WO op ongeveer mijn afstand van centrale?

Anoniem: 236966

Ik zit op 375 meter van de centrale

Heb een T12-24 abbo - train in op 16119 / 870 kbps en heb een download van 12.149 op bijv de TWEAK newsserver

Met helpdesk gsproken ..waarom zo'n lage snelheid ..."U ZIT WAARSCHIJNLIJK TE DICHT BIJ DE CENTRALE!!!!!!"

Ik zal uitgebreider mijn bevindingen delen in de komende dagen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 236946 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:36:
Hallo,

Ik heb sinds kort een B16WO abbo. Hiervoor had ik een 8MB ADSL 1 daar haalde ik 8 MB zonder problemen, ik zit namelijk 1800 meter van de centrale of zo.
Nu heb ik een nieuwe modem gekregen de Zyzel P-2602 R - D1A met Firmware 3.40 (08/08/06) Maar ik haal maar 10 of zo. Dat is toch raar?
Of zal ik de firmware moeten upgraden? Wat voor snelheden halen de meeste mensen bij B16WO op ongeveer mijn afstand van centrale?
1800 meter is ook een flinke afstand hoor, dus zo raar lijkt mij het niet.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:56

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 236966 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:03:

Heb een T12-24 abbo - train in op 16119 / 870 kbps en heb een download van 12.149 op bijv de TWEAK newsserver

Met helpdesk gsproken ..waarom zo'n lage snelheid ..."U ZIT WAARSCHIJNLIJK TE DICHT BIJ DE CENTRALE!!!!!!"

Ik zal uitgebreider mijn bevindingen delen in de komende dagen.
Hmm...zou kunnen hoor. Ik zit op 570 meter en ik train in op (ongeveer) 18700 / 1140 kbps :)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-04 11:03

Pinjataaa

Hit me!

Elke woensdag heb ik last van een brakke verbinding.. meer mensen hier last van???
Dit zijn vaak hoge pings en trage verbinding..

PSN: Pinjataaa

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 13:02
Pantalaimon schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:26:
Mijn problemen horen iig tot het verleden;

Na de upgrade met verkeerd IP-adres haalde ik net iets boven m'n oude snelheid, ong 1MB/s, en bij nabellen (voor m'n IP) bleek de reparatie niet zo heel goed uitgevoerd. En zowaar binnen een halve week kreeg ik weer m'n oude IP terug, en het bleek dat er meteen meer dingen rechtgezet waren, want ik haal nu zonder moeite 2MB+ per seconde O+.
Hoever zit jij van de telefooncentrale? :?

Zou je een andere abonnee adviseren om te upgraden na de ellende met TweakDSL die je hebt meegemaakt of maakt die snelle verbinding die je nu hebt alles goed? ;)

Heb je van een aanbieding gebruik kunnen maken of betaal je nu het volle pond?

Anoniem: 236946

Exorcist schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

1800 meter is ook een flinke afstand hoor, dus zo raar lijkt mij het niet.
Vreemd. Mijn Down is 10654 of zo en Up is 1140 Up is wel erg snel... Maar ik heb meer aan down!

• Sjowhan
burne schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:56:
Dat is volstrekt niet nodig. De software die Tweakdsl gebruikt voor het aanvragen van verbindingen snapt meerdere lijnen onder 1 login en subdomein. Sowieso zeg je je oude lijn pas op als de nieuwe al aangevraagd is, dus dat deel blijft gewoon intact en staat los van de dsl-verbinding. Als ze bij de aanvraag je oude login en subdomein opgeven komt 'ie er 'gewoon' bij te hangen.
Goed om te weten. Ben benieuwd of de helpdesk dit mij ook kan vertellen.
Je echte naam gebruiken leer je snel genoeg af op een helpdesk, en ook valse namen leidt tot mensen die naar specifieke personen vragen, wat eigenlijk helemaal niet nodig zou moeten zijn. Als het goed is staat er voldoende informatie in het ticketsysteem om iedere helpdesker in staat te stellen de volgende vraag te beantwoorden.
Hierin verschillen we van mening; ik werk bijna 2 jaar op een helpdesk, maar heb altijd nog mijn naam gebruikt (is ook in mijn ogen klantgericht). Ik denk dan ook dat ik dit in de toekomst blijf doen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:10
Anoniem: 236966 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:03:

Heb een T12-24 abbo - train in op 16119 / 870 kbps en heb een download van 12.149 op bijv de TWEAK newsserver.
Effectief haal je altijd zo'n 10% lagere doorvoer dan je ADSL lijnsnelheid. En als je naar newsleecher kijkt is het nog iets lager, die telt volgens mij alleen werkelijk nuttige bytes (dus zonder usenet overhead). Draai eens TCPOptimizer op je PC.

ADSL over ISDN zeker? Lijkt me wel gezien de upstream snelheid. De lijn zal ook wel iets langer zijn dan die 375 meter met enige verstoring. Dat in combinatie met ADSL over ISDN is dit gewoon maximaal wat je gaat halen.

Als het een ZyXEL modem is kijk even of in de firmware die je gebruikt de Ti AR7 code wel 6.0.nogwat is en niet ouder.
Dat kan een reden zijn, komt niet heel veel meer voor. De kans dat je echt te dichtbij zit is heel klein eigenlijk.

[Voor 42% gewijzigd door bjck op 19-10-2007 20:14]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:49

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien een hele blonde vraag van mij, maar ik wil 'm hier toch even stellen:
Als ik mijn abonnement opzeg per 18 oktober en heb een opzegtermijn van 1 maand, wanneer zou mijn abonnement dan beëindigd zijn?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Sjowhan
Zondagskindje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:19:
Misschien een hele blonde vraag van mij, maar ik wil 'm hier toch even stellen:
Als ik mijn abonnement opzeg per 18 oktober en heb een opzegtermijn van 1 maand, wanneer zou mijn abonnement dan beëindigd zijn?
18 november :Y
Alhoewel ze ook per maand kunnen rekenen, en het dus per 01 december kan zijn.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Sjowhan schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:34:
[...]

18 november :Y
Alhoewel ze ook per maand kunnen rekenen, en het dus per 01 december kan zijn.
Ja he, 18 november dat dacht ik dus ook.
Daarbij wilde ik niet al te krap doen en heb als wensdatum 1 december aangegeven bij Telfort.

Krijg ik vandaag een brief van TweakDSL dat mijn abonnement pas op 31 december 2007 beëindigd wordt. :(
Ze zijn daar echt niet goed!

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Sjowhan
Zondagskindje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:40:
[...]

Daarbij wilde ik niet al te krap doen en heb als wensdatum 1 december aangegeven bij Telfort.

Krijg ik vandaag een brief van TweakDSL dat mijn abonnement pas op 31 december 2007 beëindigd wordt. :(
Ehm oké :? . Hoe staat het in de AV?
Mocht 't een maand zijn, dan kan je daar aanspraak op maken :+

ah:
Artikel 5 Duur van de overeenkomst
Een contract met Tweak wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en kent een minimale periode van 1 of 2 jaar. Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.

[Voor 27% gewijzigd door Sjowhan op 19-10-2007 20:56]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Sjowhan schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:55:
[...]

Ehm oké :? . Hoe staat het in de AV?
Mocht 't een maand zijn, dan kan je daar aanspraak op maken :+

ah:

[...]
Dat ga ik ook opzekers doen.
Wat ik niet begrijp is wat Tweak hiermee denkt te bereiken.

• bjck
Zondagskindje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:40:
[...]

Blokkeer je zo niet je eigen overstap door zo vroeg op te zeggen?

Het is altijd eerst aanvragen, wachten op bevestiging van plandatum (niet order bevestiging) en dan pas opzeggen. Als TweakDSL bij BBned gelijk de opheffing op de lijn inplant kan een nieuwe ISP de lijn niet meer overnemen/overzetten en wordt hij gewoon gesloopt.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 19-10-2007 21:16]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:27
Ik heb iets veel leukers ik heb een 12 mbit abbo en train in op 13658 kbps / 1070 kbps
Dus mag zeker niet klagen met newsleecher altijd 1.32 strak :)

Voorderest van de week even problemen op het tiscalli netwerk voorderest geen klagen.

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:11:
[...]

Blokkeer je zo niet je eigen overstap door zo vroeg op te zeggen?

Het is altijd eerst aanvragen, wachten op bevestiging van plandatum (niet order bevestiging) en dan pas opzeggen. Als TweakDSL bij BBned gelijk de opheffing op de lijn inplant kan een nieuwe ISP de lijn niet meer overnemen/overzetten en wordt hij gewoon gesloopt.
Ik heb de "algemene opzegbrief" van Telfort gebruikt.
Daarin staat dat ik mijn abonnement opzeg en dat de lijn wordt overgenomen door Telfort op 1 december.
Dus Tweak is wel degelijk op de hoogte gebracht dat er een migratie op stapel staat.
Telfort gaat akkoord met mijn wensdatum, alleen Tweak gaat even dwars liggen.

• bjck
Zondagskindje schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:23:
[...]

Ik heb de "algemene opzegbrief" van Telfort gebruikt.
Daarin staat dat ik mijn abonnement opzeg en dat de lijn wordt overgenomen door Telfort op 1 december.
Dus Tweak is wel degelijk op de hoogte gebracht dat er een migratie op stapel staat.
Ah, dan neem ik aan dat als je het zo meldt ze niet een sloop opdracht op de lijn plaatsen nee.
Telfort gaat akkoord met mijn wensdatum, alleen Tweak gaat even dwars liggen.
Dwarsliggen kan niet, de nieuwe ISP is leidend in een overstap. De latende kan alleen maar toekijken en krijgt berichtgevingen via de telco. Eigenlijk is dwarsliggen alleen mogelijk door snel een sloop opdracht op de lijn te zetten voordat de nieuwe ISP de overstap in kan plannen.

Houdt er rekening mee dat nieuwe ISP's vaak 7 dagen of 7 werkdagen een aanvraag laten liggen. Wel bevestigen netjes, maar nog niets mee doen omdat je nog moet kunnen annuleren. Meestal wordt eerst de aanvraag bevestigd en daarna pas bevestigd met de definitief ingeplande migratie datum (na die bedenk tijd dus pas ingepland vaak).

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 19-10-2007 21:30]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28
Deeltje 26 :)

TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

[Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 19-10-2007 21:40]

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee