Toon posts:

TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 23.564 views sinds 30-01-2008

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22
Ik heb ook iets leuks met m'n TweakDSL verbinding. Sinds gisteren heb ik geen IP adres meer. Er is niks veranderd aan mijn settings of wat dan ook, ik was op het moment dat mijn verbinding er mee ophield ook niet thuis. Heb zelf B16WO... Heel erg frustrerend.

Tweak al gebeld, de 2e lijns geeft het door an de 1e lijns, afwachten maar....

Polestar 2 | Honda S2000

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik heb niets dan goeds te melden over Tweak. Goede klantenservice, erg vriendelijk en behulpzaam. Ik heb bij hun een 12-24 abonnement met daarbij een usenet dienst en niets dan lof voor hun. Het werkt allemaal erg goed en nooit problemen!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
wat voor snelheden haal je? zie mijn post paar berichten terug.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

dôh schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:19:
Ik heb ook iets leuks met m'n TweakDSL verbinding. Sinds gisteren heb ik geen IP adres meer. Er is niks veranderd aan mijn settings of wat dan ook, ik was op het moment dat mijn verbinding er mee ophield ook niet thuis. Heb zelf B16WO... Heel erg frustrerend.

Tweak al gebeld, de 2e lijns geeft het door an de 1e lijns, afwachten maar....
Zo erg heb ik het dan niet. Wat ik wel heb is dat af en toe de verbinding wegvalt.
Dit is ook sinds gisteren.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:33
Aangezien ik wil overstappen heb ik nog een vraagje.

Tweak zei dat als ik naar hun wil overstappen ik eerst mijn abbo moet stopzetten bij planet met behoud van het dslsignaal.

Ik kwam er nu dus achter dat ik een jaarcontract heb van planet die nog 10 maanden duurt, aangezien ik niet 10 maanden wil wachten of dubbele kosten wil betalen is mijn vraag. Is er niet een manier om dit eerder af te zeggen. Ik heb al meer dan 10jaar lid van Planet. En mogen ze dan zonder toestemming het contract stilzwijgend met een jaar verlengen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het maar maximaal 1 of 2maanden mocht en dat je op elke moment mag afzeggen aangezien ik al 10 jaar een abbonement heb.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Ik dacht er ook aan vast te zitten, na verhuizen ging planet opeens het adsl + kpn kosten afschrijven (ik had kpn opgezegd omdat ik volledig op tweak over ging).

Consequent alles gestoneerd, diverse mails gestuurd (bevestiging gehad dat ze erop terug komen) en vervolgens nooit meer wat van gehoord ;)

[Voor 10% gewijzigd door Hollanda op 11-10-2007 15:55]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:47
posttoast schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:55:
Iets wat ik me afvroeg: http://systeemnaam.tweakdsl.nl verwijst nu naar mijn TweakDSL webspace. Is het mogelijk om dit naar mijn eigen IP te laten verwijzen?
Ik heb net even met TweakDSL gebeld. Dit kan dus niet, helaas pindakaas!

omniscale.nl

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 09:51
Is het overigens mogelijk om de interne webserver van het modem (Copperjet 1616-2p) standaard op een andere port dan 80 te laten opereren?

Think of me long enough to make a memory

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Even gebruik maken van NAT.

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:31
Hallo. Ik zit er ook aan te denken om over te stappen van Orange 20 Mbit naar TweakDsl 12-20Mbti. Echer zie ik iemand die op 300 meter afstand zit en maar een lage downloadsnelheid haalt. Zelf zit ik op 999 meter van de centrale en via Orange haal ik een download snelheid van 16,5 MB/s.
Wat mij betreft mag dit natuurlijk alleen maar sneller. Wat is over het algemeen de indruk over de snelheid van TweakDsl? Ik wil niet een stap terug doen.

Nog een laatste vraag, wat is het verschil tussen TweakT en TweakB? Dit vind ik nergens terug op hun website....

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
siemed schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:41:
Hallo. Ik zit er ook aan te denken om over te stappen van Orange 20 Mbit naar TweakDsl 12-20Mbti. Echer zie ik iemand die op 300 meter afstand zit en maar een lage downloadsnelheid haalt. Zelf zit ik op 999 meter van de centrale en via Orange haal ik een download snelheid van 16,5 MB/s.
Wat mij betreft mag dit natuurlijk alleen maar sneller. Wat is over het algemeen de indruk over de snelheid van TweakDsl? Ik wil niet een stap terug doen.

Nog een laatste vraag, wat is het verschil tussen TweakT en TweakB? Dit vind ik nergens terug op hun website....
Ik zit 700 meter van de centrale van TweakDSL en ben ook benieuwd wat voor snelheid ik kan halen als ik bij hun een abbo van T12-24 mbit neem. Kan iemand hier iets over zeggen?
Verder ben ik ook benieuwd naar het verschil tussen T en B? Beide zijn 12-24 mbit en beide zijn ook 499,- voor 2 jaar.... Mij onduidelijk dus... :|

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
T is via Tiscali netwerk en B is via BBNed netwerk.

En snelheid... zit hier ongeveer 600 meter van de centrale denk ik, of nog iets minder. En download snelheid via usenet is iets boven de 1,8 MB/s. Maar snelheid is niet alleen afhankelijk van de afstand natuurlijk :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• monnick
  • Niet online
Bastien schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:12:
T is via Tiscali netwerk en B is via BBNed netwerk.

En snelheid... zit hier ongeveer 600 meter van de centrale denk ik, of nog iets minder. En download snelheid via usenet is iets boven de 1,8 MB/s. Maar snelheid is niet alleen afhankelijk van de afstand natuurlijk :)
Oja, Natuurlijk ik had het kunnen weten (de B en de T). En wat zijn de voor en nadelen van beide netwerken en welke van de 2 gebruiken de meeste en waarom? :P

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 08:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

monnick schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:08:
[...]

Oja, Natuurlijk ik had het kunnen weten (de B en de T). En wat zijn de voor en nadelen van beide netwerken en welke van de 2 gebruiken de meeste en waarom? :P
Dat is maar net waar jouw voorkeur naar uit gaat, kwaliteit en snelheid maakt niet uit. Ik heb zelf voor BBNed gekozen omdat ik die bij mijn vorige provider ook had, en omdat Tiscali tegenwoordig van KPN is, BBNed niet. Het zou kunnen dat KPN al hun netwerken ooit gelijk gaat trekken kwa prijs/snelheid.

In het meest extreme geval zou je bijvoorbeeld van 16.67 naar 80.00 euro per maand gaan. Dat zijn de prijzen voor 8MB/1MB bij Tweak(BBNEd) en Xs4All(KPN). Dat blijft gissen, voorlopig hanteert KPN bij hun Tiscali netwerk een aanzienlijk lagere prijs dan bij hun oude netwerk.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
cjdijk schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:59:
[...]

Dat is maar net waar jouw voorkeur naar uit gaat, kwaliteit en snelheid maakt niet uit. Ik heb zelf voor BBNed gekozen omdat ik die bij mijn vorige provider ook had, en omdat Tiscali tegenwoordig van KPN is, BBNed niet. Het zou kunnen dat KPN al hun netwerken ooit gelijk gaat trekken kwa prijs/snelheid.
Dat kan helemaal niet zomaar, al zou KPN het willen zelfs niet. TweakDSL heeft gewoon een contract met Tiscali natuurlijk, net als jij met TweakDSL hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2022
Masterrikkie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:13:
wat voor snelheden haal je? zie mijn post paar berichten terug.
Ik haal 13mbit. Ik zit namelijk zo'n 800 meter bij de centrale vandaan. Newsbin download bij mij standaard met 1.7MB/sec. Ik mag niet klagen, zeker niet omdat m'n abonnement slechts 20.73 per maand kost inclusief nieuwsgroepen met een retentie van 110 dagen. Ik heb gebruik gemaakt van hun aanbiedingsactie.

[Voor 23% gewijzigd door vleppyniles op 13-10-2007 09:46]

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23
Mooi staaltje Helpdesk Logica: Mijn TweakT 12-24 lijn is op 10Mbit gezet omdat bij hogere snelheden de lijn ging klapperen volgens Tiscali. Mijn vraag om hier nader naar te kijken (aangezien een vriend van me op dezelfde afstand van de centrale wel met 1,7MB/sec download), wordt uiteindelijk beantwoord met "Volgens de netwerkbeheerder (Tiscali) is uw modem kapot" (net nieuw uit doos). Er wordt dus een nieuw modem toegestuurd....

Op mijn vraag: Wordt hiermee mijn snelheid dan hoger? Wordt geantwoord met: Nee, uw modem is defect.... :?

Hoe dan überhaupt via dat modem dit bericht is verstuurd, is mij een raadsel....

Daarnaast schijnt het feit dat in MijnTweak het lijn-type op ISDN staat, terwijl het een analoge lijn is ook niets uit te maken..... 8)7

• bjck
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:36:
Mooi staaltje Helpdesk Logica: Mijn TweakT 12-24 lijn is op 10Mbit gezet omdat bij hogere snelheden de lijn ging klapperen volgens Tiscali. Mijn vraag om hier nader naar te kijken (aangezien een vriend van me op dezelfde afstand van de centrale wel met 1,7MB/sec download), wordt uiteindelijk beantwoord met "Volgens de netwerkbeheerder (Tiscali) is uw modem kapot" (net nieuw uit doos). Er wordt dus een nieuw modem toegestuurd....

Op mijn vraag: Wordt hiermee mijn snelheid dan hoger? Wordt geantwoord met: Nee, uw modem is defect.... :?

Hoe dan überhaupt via dat modem dit bericht is verstuurd, is mij een raadsel....

Daarnaast schijnt het feit dat in MijnTweak het lijn-type op ISDN staat, terwijl het een analoge lijn is ook niets uit te maken..... 8)7
Is de lijn al eens gemeten op lengte? Kan best dat je lijn 2x langer is dan die vriend van je of veel meer verstoring/ruis op de lijn zit bij jou wat de snelheid drukt.

En welk type modem gebruik je op een Tiscali lijn? Sommige willen wel eerder instabiel zijn dan andere. En een modem kan best defect zijn of gecontroleerd worden of hij defect is door een andere te proberen natuurlijk. Defect betekent niet gelijk helemaal niet werken of wel werken, er is een grijs gebied ook.

[Voor 8% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 12:39]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb zitten twijfelen om mijn 10 Mbit BBNED lijn om te zeten naar een 16~24 lijn. Ik zie dat ik op 1471 meter van de centrale zit, dat is denk ik simpelweg te ver. Ik haal nu echter wel bijna mijn volle 10 Mbit.

• bjck
Exorcist schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:38:
Heb zitten twijfelen om mijn 10 Mbit BBNED lijn om te zeten naar een 16~24 lijn. Ik zie dat ik op 1471 meter van de centrale zit, dat is denk ik simpelweg te ver. Ik haal nu echter wel bijna mijn volle 10 Mbit.
Haal uit je modem eens de gegevens van de lijn zoals up- en downstream attenuation & snr margin's. Kan je redelijk wel aan zien of een hoger abonnement nemen zinvol is of totaal niet. Sommige modems laten ook een 'attainable rate' zien, dan weet je wat je gaat halen :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:40:
[...]

Haal uit je modem eens de gegevens van de lijn zoals up- en downstream attenuation & snr margin's. Kan je redelijk wel aan zien of een hoger abonnement nemen zinvol is of totaal niet. Sommige modems laten ook een 'attainable rate' zien, dan weet je wat je gaat halen :)
Das een goeie, in mijn Copperjet staat dit : Rx Attn DR 15552000 . 15 Mbit dus, niet de moeite waard. Thanks!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Is de lijn al eens gemeten op lengte? Kan best dat je lijn 2x langer is dan die vriend van je of veel meer verstoring/ruis op de lijn zit bij jou wat de snelheid drukt.

En welk type modem gebruik je op een Tiscali lijn? Sommige willen wel eerder instabiel zijn dan andere. En een modem kan best defect zijn of gecontroleerd worden of hij defect is door een andere te proberen natuurlijk. Defect betekent niet gelijk helemaal niet werken of wel werken, er is een grijs gebied ook.
Het gaat er in deze even niet over OF die snelheid hoger kan, ik heb simpelweg een verzoek gedaan aan de helpdesk om er nog even dieper in te duiken, en de lijn ECHT niet hoger kan (ze kunnen zelf de lengte meten en kwamen op dezelfde lengte uit, op 14 meter na als bij die vriend van me).

Waar het WEL omgaat is dat men als analyse van het snelheidsprobleem zegt dat het modem kapot is, ik er perfect mee kan internetten en hij intraint op net iets onder mijn huidige lijnmaximum...EN dat een ander modem (die blijkbaar uit hun analyse de boosdoener is van de te lage snelheid) niet gaat zorgen voor meer snelheid. Dit is gewoon krom!

Als ze nou hadden gezegd: "De snelheid is gezien de afstand/lijnstaat niet te verhogen, maar we hebben wel geconstateerd dat uw modem niet helemaal goed werkt. Daarvoor krijgt u een nieuwe, zodat uw huidige modem geen problemen kan gaan geven.", dan had ik het prima begrepen.

Moraal van het verhaal: Een helpdesk moet gewoon duidelijk zijn en niet in twee zinnen communiceren.

Anoniem: 236331

Ik heb momenteel een T6. Ik heb een download van 6848000 en up van 704000 (volgens de Vigor2600) Via nieuwegroep haal ik 714 kilobytes per sec. Wel goed voor een T6. Nou heb ik net een upgrade aangevraagd voor de B16WO (16-24 mb) Ik zit op 1900 m van de centrale, en mijn SNR is 8.0 en mijn Loop ATT is 14.5. (geen idee wat dat inhoudt).
Wat zullen ongeveer mijn snelheden zijn op de B16WO? Of had ik een andere abo moeten kiezen?

• bjck
Anoniem: 236331 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:23:
Ik heb momenteel een T6. Ik heb een download van 6848000 en up van 704000 (volgens de Vigor2600) Via nieuwegroep haal ik 714 kilobytes per sec. Wel goed voor een T6. Nou heb ik net een upgrade aangevraagd voor de B16WO (16-24 mb) Ik zit op 1900 m van de centrale, en mijn SNR is 8.0 en mijn Loop ATT is 14.5. (geen idee wat dat inhoudt).
Wat zullen ongeveer mijn snelheden zijn op de B16WO? Of had ik een andere abo moeten kiezen?
Waarom als je nu T6 hebt op het Tiscali netwerk laat je de aansluiting omzetten naar B16WO via BBned? Dat is een meer complexe omzetting omdat je lijn moet worden omgeprikt op de centrale. Is er geen T16 ofzo?

Die Vigor doet geen ADSL2+, dus de SNR die je nu meldt is niet interessant omdat het niets zegt over ADSL2+ in dit geval. De loop ATT van 14.5dB zegt dat de lijnlengte iets korter zou moeten zijn van 1900m zelfs, tenzij dit de upstream ATT is dan zegt het weer niets.

Geen idee. Als ik upgrade keis bij Tweakdsl, kwam alleen B10 en B16 voor, geen T. Ik had de helpdesk gemailed waarom, maar wisten ook niet waarom. Maar ja. Hij wordt volgens hun al 19de opgelevered.

Ik krijg een Coperjet 1616 volgens mij.

Maar dit zijn de huidige stats:
ADSLStatus ModeState Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
G.DMT SHOWTIME 704000 6848000 8.5 14.5

Geen idee of dat up of down is. Het is de enige wat ik zie onder "Online Status"

Heb net even de splitter tussenuit gehaald, modem gerestart. precies hetzelfde.

Dus wat houdt de SNR en Loop att in? Wat zijn de ideale aantalen?

• bjck
Anoniem: 236331 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:48:
Geen idee. Als ik upgrade keis bij Tweakdsl, kwam alleen B10 en B16 voor, geen T. Ik had de helpdesk gemailed waarom, maar wisten ook niet waarom. Maar ja. Hij wordt volgens hun al 19de opgelevered.

Ik krijg een Coperjet 1616 volgens mij.

Maar dit zijn de huidige stats:
ADSLStatus ModeState Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
G.DMT SHOWTIME 704000 6848000 8.5 14.5

Geen idee of dat up of down is. Het is de enige wat ik zie onder "Online Status"

Heb net even de splitter tussenuit gehaald, modem gerestart. precies hetzelfde.

Dus wat houdt de SNR en Loop att in? Wat zijn de ideale aantalen?
Er is niet iets als 'ideale' waarden. Dat de Lopp Att zo laag is zegt wel dat de lijn niet onwijs lang is naar de centrale wat je een goede kans geeft op een een goede snelheid straks.

• monnick
  • Niet online
Ik heb 2 dagen geleden zo'n 5 vragen gesteld aan TweakDSL alvorens ik waarschijnlijk een abbo bij hun ga nemen en ik kreeg keurig op al mijn 5 vragen antwoord. Mijn eerste ervaring met de klantenservice is dus in orde. :)
Echter heb ik vrij weinig verstand van hoe het internet binnenkomt en wat ik daarvoor moet regelen, pas bij het modem weet ik er meer vanaf. (mijn vader heeft Planet / KPN dingen altijd geregeld) :|
Het is dus zo als ik het goed begrijp; je schrijft Planet een brief met dat je je abbo wil opzeggen (hoe lang duurt dit ongeveer, kan ik niet op de site vinden) dan meld je je aan bij TweakDSL met je Service-ID enzo. En dan zorgt TweakDSL ervoor dat je wordt aangesloten, verder hoef je dus eigenlijk niks te doen? (ja, ik moet een nieuwe modem hebben, want mijn Alcatel wordt niet ondersteund door Tweak) :)

Verder zit ik eens te denken, bij Planet heb je voor 25.- per maand een 3mbit/512kb lijntje (aanbieding) en bij TweakDSL is het 21,- voor een 12-24mbit/1mbit lijntje. Nu snap ik niet, waarom blijven alle mensen toch bij zo'n dure provider als Planet? Of zie ik nu iets over het hoofd? :o

• bjck
monnick schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:33:
Ik heb 2 dagen geleden zo'n 5 vragen gesteld aan TweakDSL alvorens ik waarschijnlijk een abbo bij hun ga nemen en ik kreeg keurig op al mijn 5 vragen antwoord. Mijn eerste ervaring met de klantenservice is dus in orde. :)
Echter heb ik vrij weinig verstand van hoe het internet binnenkomt en wat ik daarvoor moet regelen, pas bij het modem weet ik er meer vanaf. (mijn vader heeft Planet / KPN dingen altijd geregeld) :|
Het is dus zo als ik het goed begrijp; je schrijft Planet een brief met dat je je abbo wil opzeggen (hoe lang duurt dit ongeveer, kan ik niet op de site vinden) dan meld je je aan bij TweakDSL met je Service-ID enzo. En dan zorgt TweakDSL ervoor dat je wordt aangesloten, verder hoef je dus eigenlijk niks te doen? (ja, ik moet een nieuwe modem hebben, want mijn Alcatel wordt niet ondersteund door Tweak) :)
Eerst aanvragen, pas als dat bevestigd is en ingepland opzeggen.
Verder zit ik eens te denken, bij Planet heb je voor 25.- per maand een 3mbit/512kb lijntje (aanbieding) en bij TweakDSL is het 21,- voor een 12-24mbit/1mbit lijntje. Nu snap ik niet, waarom blijven alle mensen toch bij zo'n dure provider als Planet? Of zie ik nu iets over het hoofd? :o
Beetje luiheid misschien of zijn niet zo op de centen of weten niet dat het goedkoper kan.

Let je wel op met Planet dat je een jaar abonnement hebt dat steeds opnieuw met 12 maanden wordt verlengd. Even kijjken dus wanneer je kan overstappen en dat ruim een maand van te voren aanvragen/regelen.

• monnick
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

Eerst aanvragen, pas als dat bevestigd is en ingepland opzeggen.

[...]

Beetje luiheid misschien of zijn niet zo op de centen of weten niet dat het goedkoper kan.

Let je wel op met Planet dat je een jaar abonnement hebt dat steeds opnieuw met 12 maanden wordt verlengd. Even kijjken dus wanneer je kan overstappen en dat ruim een maand van te voren aanvragen/regelen.
Dank dat je me hier even op wijst! Mijn planet abbo verloopt op 22 januari maar de aanbieding van TweakDSL loopt al ten einde op 1 november, wat is dan de beste optie? 2 maanden dubbel betalen, wel zonde.... :|

• bjck
monnick schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

Dank dat je me hier even op wijst! Mijn planet abbo verloopt op 22 januari maar de aanbieding van TweakDSL loopt al ten einde op 1 november, wat is dan de beste optie? 2 maanden dubbel betalen, wel zonde.... :|
Je kan toch bij TweakDSL een wensdatum voor de omzetting opgeven. Dan geef je ergens een week voor 22 januari op (niet de datum zelf doen, liever een week eerder). Mag het niet zo ver in de toekomst dan zo ver mogelijk natuurlijk.

Dan heb je wel aangevraagd binnen de actie periode en staat de aansluiting ingepland voor omzetting/levering in de toekomst. Is heel normaal hoor bij een migratie van ISP naar ISP dat je eenwensdatum kan opgeven. Natuurlijk niet voor 10 maanden verder meestal, maar tot een 3 maanden in de toekomst is heel normaal. Je moet immers voor je opzegtermijn al de overstap kunnen regelen.

[Voor 24% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 19:54]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

En de mail is down nu... de Tweaksite zelf ging zojuist trouwens ook moddertraag.

-- Edit: laat maar. Mailserver is weer tot leven gekomen :)

[Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 14-10-2007 11:25]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Anoniem: 192551

Binnenkort heb ik al 2 jaar een tweak dsl HCCdagen verbinding via de tiscali network.
Ik wilde upgraden naar een 24mbit verbinding omdat ik dicht bij de centrale zit en schrok van de prijzen.
Mijns inziens zijn de prijzen niet meer van deze tijd als je gaat vergelijken met b.v telfort, alice,orange of compuserve.
Vaak krijg je 20mbit, inclusief gratis bellen naar vaste nummers en de kopere kabel erbij voor een schappelijk bedrag.
Nieuwe klanten hebben wel een voordeel.
Ik ga een aantal maanden wachten en kijken hoe de zaak zich ontwikkeld rondom o.a alice and telfort en ga overstappen.
Inderdaad zoals opgevallen bij veel mensen worden oude, trouwe klanten in de steek gelaten.
gr.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:25

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben op zoek naar een andere provider. Momenteel zit ik bij KPN (Direct ADSL 512/3072).
TweakDSL leek me een goed alternatief.
Alleen hik ik enorm tegen de overstap kosten aan, linesharing.
Volgens de site moet je dan €110 activeringskosten betalen en daarna €9,95 extra p/m.

Klopt dit?
Wou het geld een beetje opsparen, ga nl. in december verhuizen en heb wat kosten. Dus kan ik zo'n €110 niet echt hebben. ;)

Whatever.

• cjdijk

cjdijk

Harmen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:01:
Ik ben op zoek naar een andere provider. Momenteel zit ik bij KPN (Direct ADSL 512/3072).
Volgens de site moet je dan €110 activeringskosten betalen en daarna €9,95 extra p/m.

Klopt dit?
Wou het geld een beetje opsparen, ga nl. in december verhuizen en heb wat kosten. Dus kan ik zo'n €110 niet echt hebben. ;)
Die kosten die je noemt gelden als je jouw KPN vaste telefoonlijn hebt opgezegd. Zover ik weet kan dat uberhaubt niet als je nu KPN (Direct ADSL) hebt. Met andere woorden, die kosten zijn niet voor jou van toepassing. Het beste is (vind ik) je huidige vaste telefoonlijn omzetten van KPN belbasis naar belbudget. En daarna je vaste telefoon aansluiten op het modem wat je van Tweak krijgt. Daarna bespaar je direct 8 euro per maand (dus 10 euro i.p.v. 18 euro per maand). Als je helemaal zou gaan opzeggen, bespaar je nogeens 5 cent per maand, maar ik vind dat zelf niet zo handig, dan heb je geen backup-lijn achter de hand. Ikzelf heb een schakelkastje erbij gekocht, om automatisch te kunnen switchen tussen KPN en ADSL bellen.

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 17:23
Krijg bij verschillende sites deze error

Error. Page cannot be displayed. Please contact service provider for more details.

Iemand een idee

Bv deze 2 pagina's
http://www.ftn2day.nl/postlistall.php
http://xbox360.headliner.nl/

Heb mijn av een keertje laten draaien maar geen virussen of iets dergelijks

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

Die krijg ik ook, komt hierdoor:
adserver.adremedy.com error

☻/
/▌
/ \

• bjck
Harmen schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:01:

Klopt dit?
cjdijk schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:25:
[...]

Die kosten die je noemt gelden als je jouw KPN vaste telefoonlijn hebt opgezegd. Zover ik weet kan dat uberhaubt niet als je nu KPN (Direct ADSL) hebt. Met andere woorden, die kosten zijn niet voor jou van toepassing. Het beste is (vind ik) je huidige vaste telefoonlijn omzetten van KPN belbasis naar belbudget. En daarna je vaste telefoon aansluiten op het modem wat je van Tweak krijgt. Daarna bespaar je direct 8 euro per maand (dus 10 euro i.p.v. 18 euro per maand). Als je helemaal zou gaan opzeggen, bespaar je nogeens 5 cent per maand, maar ik vind dat zelf niet zo handig, dan heb je geen backup-lijn achter de hand. Ikzelf heb een schakelkastje erbij gekocht, om automatisch te kunnen switchen tussen KPN en ADSL bellen.
Die kostenpost van €110 is alleen als er een nieuwe lijn ingebruik moet worden genomen (NewLineService) volgens mij. Aangezien je overstapt met een huidige ADSL verbinding gaat dat niet op. Gaat wel op zou je eerst de huidige opzeggen en laten loskoppelen en vraag je dan TweakDSL aan. Die moet dan weer een ongebruikte lijn ingebruik gaan nemen.

Stap je over dan is het gewoon een telco-telco migratie, maakt niet uit of die alleen ADSL is of ADSL+kpn-telefonie is (linesharing).

Dat tientje extra per maand is als de lijn 'dedicated' is (ook wel kaal-koper of dsl-only genoemd). Dat is de lijnhuur voor gebruik van de koperlijn. Heb je gewoon KPN telefonie op dezelfde lijn als je ADSL (linesharing) heb je dat niet omdat je het in je telefonie abonnement betaalt.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:16

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb al twee dagen geen internet meer (Groningen).
Tiscali heeft een fout gemaakt volgens de helpdesk.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• dôh
Audi_S2 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:12:
Ik heb al twee dagen geen internet meer (Groningen).
Tiscali heeft een fout gemaakt volgens de helpdesk.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik vanaf vorige week donderdag al, zit via BBNed en krijg geen IP adres meer... Volgens de helpdesk is mijn profiel verwijderd. Gelukkig heb ik Pocket Internet Totaal. :)

Het duurt wel achterlijk lang voor het hersteld is, ik denk dat ik een credit ga vragen van mijn factuur van deze maand...

Polestar 2 | Honda S2000

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
nieuw vast IP gekregen zonder aankondiging vannacht/vandaag, kan ik mn dns weer gaan fixen :(

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Geen email gehad dan op 10 oktober van Tweak P5ycho ?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Even een vraag. Krijg van de week de Copperjet 1616. Daar zit maar 1 poort aan. Ik heb nu een Vigor 2600 WE, maar die is voor ADSL1. Kan ik die als Router / Hub gebruiken? Dan hoef ik geen extra draadloos ding aan te schaffen, en kan ik ook gewoon de andere computer er op zetten.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

P5ycho schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:51:
nieuw vast IP gekregen zonder aankondiging vannacht/vandaag, kan ik mn dns weer gaan fixen :(
Vreemd, ik heb gewoon netjes een mailtje vantevoren gekregen over de omnummering. Het was ook al een tijdje bekend.

• dôh
Anoniem: 236331 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:28:
Even een vraag. Krijg van de week de Copperjet 1616. Daar zit maar 1 poort aan. Ik heb nu een Vigor 2600 WE, maar die is voor ADSL1. Kan ik die als Router / Hub gebruiken? Dan hoef ik geen extra draadloos ding aan te schaffen, en kan ik ook gewoon de andere computer er op zetten.
Als je het geld hebt, zou ik een nieuwe Vigor kopen... Die Copperjet is toch wel de grootste meuk router/modem die ik heb gezien. Wat een kl*te ding is dat zeg... Ik snap niet dat ze die durven te leveren.

Polestar 2 | Honda S2000

• cjdijk

cjdijk

dôh schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:41:
[...]

Als je het geld hebt, zou ik een nieuwe Vigor kopen... Die Copperjet is toch wel de grootste meuk router/modem die ik heb gezien. Wat een kl*te ding is dat zeg... Ik snap niet dat ze die durven te leveren.
Als je 40 euro bijbetaalt krijg je een Zyxel 2602HW, die is veel stabieler, heeft een 4 poorts switch, en heeft ook draadloos. Groot voordeel vind ik ook, dat in geval van storing, men niet kan zeggen dat het aan jouw Vigor ligt, en dat ze die niet ondersteunen.

• Masterrikkie
Oke ik zag dus dat mensen weer hun snelheden posten van de nieuwsserver van tweak, ik heb een 12-24 abbo via tiscali en ik haal altijd 1 MB/s

hier klopt iets toch niet? ik zit niet ver van de centrale dacht iets van 300 meter. Ik zie hier snelheden van 1.8 MB/s

waar moet ik het zoeken? ik heb een zyxel 2602HW

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wildfire schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:20:
[...]

Vreemd, ik heb gewoon netjes een mailtje vantevoren gekregen over de omnummering. Het was ook al een tijdje bekend.
ik heb ook (nog) geen mail gehad en heb nog mijn eigen IP adres, zou ik geluk hebben?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

dôh schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:41:
[...]

Ok. Ik had ze gebeld om het te veranderen naar de Zyxel wireless. Volgens hun hebben ze geen Copperjet opgestuurd maar een Zyxel 2602 R
Is die wat beter?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

megatronics schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:35:

[...]

ik heb ook (nog) geen mail gehad en heb nog mijn eigen IP adres, zou ik geluk hebben?
Heb je een BBNed lijn? Het was alleen van toepassing op Tiscali lijntjes namelijk.

• Masterrikkie
Masterrikkie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:24:
Oke ik zag dus dat mensen weer hun snelheden posten van de nieuwsserver van tweak, ik heb een 12-24 abbo via tiscali en ik haal altijd 1 MB/s

hier klopt iets toch niet? ik zit niet ver van de centrale dacht iets van 300 meter. Ik zie hier snelheden van 1.8 MB/s

waar moet ik het zoeken? ik heb een zyxel 2602HW
waarom geeft niemand hier antwoord op? (niet dat ik ongeduldig ben maar heb deze vraag al 2x eerder gepost in dit topic)

• TD-er
  • Laatst online: 08:13
Masterrikkie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

waarom geeft niemand hier antwoord op? (niet dat ik ongeduldig ben maar heb deze vraag al 2x eerder gepost in dit topic)
Probeer op een schone lijn eens een 100MB testfile te downloaden. Dus verder geen enkel ander verkeer en het liefst niet tussen 19 en 01 uur 's avonds.

Doe dat voor de zekerheid van een paar verschillende providers en kijk wat je ongeveer kunt halen.

Kijk ook eens in je modem wat de verbindingsnelheid is. Voor hetzelfde geld zit je maar op 10000kbps verbonden vanwege storingen oid. Dan is die 1 MB/s niet gek namelijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• bjck
P5ycho schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:51:
KroontjesPen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:08:
Geen email gehad dan op 10 oktober van Tweak P5ycho ?
Wildfire schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:20:
[...]

Ik denk dat P5ycho geen 'vast IP' heeft aangevraagd en gewoon gebruikt maakte van het verkregen dynamische IP (dat ook eigenlijk hetzelfde blijft als je niets te lang uitzet thuis). Dan is informeren ook niet nodig lijkt mij.

• Masterrikkie
TD-er schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:34:
[...]

Probeer op een schone lijn eens een 100MB testfile te downloaden. Dus verder geen enkel ander verkeer en het liefst niet tussen 19 en 01 uur 's avonds.

Doe dat voor de zekerheid van een paar verschillende providers en kijk wat je ongeveer kunt halen.

Kijk ook eens in je modem wat de verbindingsnelheid is. Voor hetzelfde geld zit je maar op 10000kbps verbonden vanwege storingen oid. Dan is die 1 MB/s niet gek namelijk.
ja, me modem is zo verbonden:
Interface Status Rate
DSL Up 10466 kbps / 1088 kbps

dus inderdaad niet gek dat ik geen hoge snelheden haal, maar waarom traint me modem zo laag in (zo noem je dat toch?)

• bjck
Herstart hem eens :)

• Masterrikkie
al een aantalkeer gedaan maar mocht niet baten (ik ga het nu weer proberen)

nu: DSL Up 10622 kbps / 1073 kbps

denk dat ik dan toch maar met tweak aan de lijn moet gaan?

heb nog even gekeken 390 meter bij de centrale volgens bbnet, ik weet niet of dat dezelfde centrale is als tiscali?

[Voor 65% gewijzigd door Masterrikkie op 15-10-2007 23:35]

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Als het goed is mag ik mij vanaf morgen ook aansluiten bij de groep mensen met een TweakDSL verbinding.
'k ben heel benieuwd of de verbinding een beetje sneller/beter is dan een Versatel/Tele2 verbinding. hehe Op zich had ik niet te klagen, maar om nu voor 20Mbit 45 euri per maand te betalen :+ Terwijl Tweak een mooie aanbieding heeft voor maar 599,-- (24 Mbit) voor 2 jaar hehe...

Hoe snel gaat een migratie over het algemeen? Ik sta op de agenda voor morgen, betekend dit dan dat morgen op een gegeven moment op de dag de verbinding een paar uur niet werkt en dat ik dan ineens TweakDSL heb?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wildfire schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:29:
[...]

Heb je een BBNed lijn? Het was alleen van toepassing op Tiscali lijntjes namelijk.
Nee hoor, ik heb een T6 verbinding dus wel degelijk een Tiscali lijn

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

TheVMaster schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:33:
Als het goed is mag ik mij vanaf morgen ook aansluiten bij de groep mensen met een TweakDSL verbinding.
'k ben heel benieuwd of de verbinding een beetje sneller/beter is dan een Versatel/Tele2 verbinding. hehe Op zich had ik niet te klagen, maar om nu voor 20Mbit 45 euri per maand te betalen :+ Terwijl Tweak een mooie aanbieding heeft voor maar 599,-- (24 Mbit) voor 2 jaar hehe...

Hoe snel gaat een migratie over het algemeen? Ik sta op de agenda voor morgen, betekend dit dan dat morgen op een gegeven moment op de dag de verbinding een paar uur niet werkt en dat ik dan ineens TweakDSL heb?
als het goed is..
stekker er uit
en er in
2 seconden!

You are NIJL-ed!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Nijl schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

als het goed is..
stekker er uit
en er in
2 seconden!
en zo hoort het :+

• bjck
Masterrikkie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:16:
al een aantalkeer gedaan maar mocht niet baten (ik ga het nu weer proberen)

nu: DSL Up 10622 kbps / 1073 kbps

denk dat ik dan toch maar met tweak aan de lijn moet gaan?

heb nog even gekeken 390 meter bij de centrale volgens bbnet, ik weet niet of dat dezelfde centrale is als tiscali?
Centrale is centrale, je lijn gaat maar naar 1 pand toe inderdaad. Binnen dat pand staan de diverse ADSL netwerk aanbieders dan met apparatuur eigenlijk redelijk naast elkaar ;)

• P5ycho
bjck schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:07:
[...]

[...]

[...]

Ik denk dat P5ycho geen 'vast IP' heeft aangevraagd en gewoon gebruikt maakte van het verkregen dynamische IP (dat ook eigenlijk hetzelfde blijft als je niets te lang uitzet thuis). Dan is informeren ook niet nodig lijkt mij.
Ik heb een vast ip, dhcp lease gekoppeld aan een mac dus.
Ik zal eens even contact opnemen met tweakdsl, want dit wil ik geen 2de keer meemaken. heb t te druk om dit topic bij te houden dus dit kwam als een verrassing.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:35:
En zojuist een mailtje van de TweakDSL helpdesk:

Goedendag,

Dan heeft u geluk gehad en heeft de omnummering geen effect op u gehad.

Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk

_/-\o_

• P5ycho
Ze hadden geen mailadres van me in hun systeem staan, dat kan ook wel kloppen want ik heb geen mailboxen aangemaakt :). DNS is alweer gefixt dus alles werkt weer.
Opgelost dus.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik post het maar even hier.

Ik heb TweakDsl sinds december 2005. Het 16WO Tiscalli abbo en ik haal ongeveer 20mbit, netjes dus. Verder ben ik zeer tevreden over de verbinding en support. De nieuwsgroepen is uitermate subliem. Retentie 100 dagen, download 20 mbit en bijna nooit problemen.

Al met al dik tevreden. Nu had ik destijds het HCC aanbod van 40 euro p/m
Hierbij komt natuurlijk nog het Kpn belbasis van ongeveer 10 euro p/m. Ik bel hiermee eigenlijk nooit.

Nu zag ik het topic van Telfort en vind ik 20 euro p/m en geen kpn belbasis meer wel interessant.
Dat scheelt dus 30 euro in de maand. Liefst neem ik er dan nog tweaknews los bij omdat ik er zo tevreden over ben, dan nog ben ik 20 euro goedkoper uit.

Of zullen er TweakDsl prijzen/aanbiedingen beschikbaar komen voor vaste klanten ?
Mensen hier ideeen of meningen over.

ps. Als deze post hier niet thuis hoort excuses

• Masterrikkie
oke, bedankt voor de reaktie's mensen mijn probleem is voorbij.. wat bleek nou er hing nog een telefoontoestel voor de splitter haha.. :P train nu netjes in op 1.7 MB/s

• bjck
Masterrikkie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:55:
oke, bedankt voor de reaktie's mensen mijn probleem is voorbij.. wat bleek nou er hing nog een telefoontoestel voor de splitter haha.. :P train nu netjes in op 1.7 MB/s
Gevalletje 'beetje jammer' ;)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Weinig response op de nieuwsserver momenteel

• Viper®
  • Niet online
megatronics schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 06:52:
Nooit problemen mee, als ik verbinding heb doet tweaknews het meestal ook

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Viper® schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:27:
[...]

Nooit problemen mee, als ik verbinding heb doet tweaknews het meestal ook
ja, nu doet die het hier ook weer. Ik kreeg ten tijden van mijn melding allerlei time-outs van de server.

• Nijl

Nijl

oeps.. kabeltje lag los.. hij doet t weer hoor

You are NIJL-ed!

• Viper®
  • Niet online
:P
Nijl schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:58:
[...]

oeps.. kabeltje lag los.. hij doet t weer hoor
Heb je nou 2 accounts ?

[Voor 85% gewijzigd door Viper® op 17-10-2007 08:02]

• Nijl

Nijl

Viper® schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:01:
:P

[...]

[...]

Heb je nou 2 accounts ?
Koffie?

You are NIJL-ed!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zou het wel erg sterk vinden dat ik op 80 KM afstand via een RDP sessie een losse kabel op mijn downloadsysteem kon detecteren en oplossen :P

• Nijl

Nijl

megatronics schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:30:
[...]

Zou het wel erg sterk vinden dat ik op 80 KM afstand via een RDP sessie een losse kabel op mijn downloadsysteem kon detecteren en oplossen :P
Dat heb je toch net gedaan? 8)7

You are NIJL-ed!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Viper® schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:20:
Ik post het maar even hier.

Ik heb TweakDsl sinds december 2005. Het 16WO Tiscalli abbo en ik haal ongeveer 20mbit, netjes dus. Verder ben ik zeer tevreden over de verbinding en support. De nieuwsgroepen is uitermate subliem. Retentie 100 dagen, download 20 mbit en bijna nooit problemen.

Al met al dik tevreden. Nu had ik destijds het HCC aanbod van 40 euro p/m
Hierbij komt natuurlijk nog het Kpn belbasis van ongeveer 10 euro p/m. Ik bel hiermee eigenlijk nooit.

Nu zag ik het topic van Telfort en vind ik 20 euro p/m en geen kpn belbasis meer wel interessant.
Dat scheelt dus 30 euro in de maand. Liefst neem ik er dan nog tweaknews los bij omdat ik er zo tevreden over ben, dan nog ben ik 20 euro goedkoper uit.

Of zullen er TweakDsl prijzen/aanbiedingen beschikbaar komen voor vaste klanten ?
Mensen hier ideeen of meningen over.

ps. Als deze post hier niet thuis hoort excuses
Ik heb TweakDSL sinds maart 2003 en heb, per mail, dezelfde vraag die jij nu stelt voorgelegd aan TweakDSL.
Ik kreeg als reactie terug: "kijk eens naar onze Verduiveld Aanbod Multimediaal"

Dit aanbod is totaal niet interessant voor mij door de volgende redenen:
1. Dit aanbod geldt alleen voor het Tiscali Netwerk, niet leverbaar in Pijnacker.
2. Dit is een 2-jarig contract
3. Is duurder dan Telfort.

Deze redenen heb ik terug gemaild en daarbij de vraag of Tweak, tussen nu en zeer voorspoedig, een soortgelijk aanbod gaat doen naar de bestaande en nieuwe klanten.
Omdat ik anders toch wel geneigd ben om over te stappen naar Telfort.

Ik wacht nog steeds op een reactie van Tweak....

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Wazig...ik zit net ff te kijken of mijn TweakDSL al actief is...heb ik aan de WAN kant een ip in de range 1.213.x.x Hmm.....downloadverbinding is 1400 kbit/sec en upload zou 512 moeten zijn.

Volgens mij zijn ze nog bezig ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is het verschil tussen TweakT 12 - 24 en 16 - 24?
En wat is de businesslogica achter 66,6% korting bij twee jaar vooruitbetalen?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:57:
1. Dit aanbod geldt alleen voor het Tiscali Netwerk, niet leverbaar in Pijnacker.
Er is toch ook TweakB 10-24 Verduiveld Aanbod?

• Zondagskindje

Zondagskindje

Olaf van der Spek schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Er is toch ook TweakB 10-24 Verduiveld Aanbod?
Ja, maar niet voor bestaande klanten.

• bjck
TheVMaster schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:07:
Wazig...ik zit net ff te kijken of mijn TweakDSL al actief is...heb ik aan de WAN kant een ip in de range 1.213.x.x Hmm.....downloadverbinding is 1400 kbit/sec en upload zou 512 moeten zijn.

Volgens mij zijn ze nog bezig ;)
Dan is het klaar, dan moet je de verbinding activeren. Is een activatie netwerk van Tiscali voor nieuwe verbindingen. Elke pagina die je opvraagt krijg je de activatie pagina te zien. Alleen gaat dat fout als je zelf vast DNS servers hebt ingesteld in je router of PC!

Surf dan naar http://1.254.254.253/

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm....het is wel lekker druk bij de helpdesk. 'k krijg via een bandje te horen dat het te druk is en ik op een later tijdstip maar eens terug moet bellen :(

Ehh....ships..oke...hmm...maar ff een Route Add toevoegen dan :) lol
Alle internetverkeer wordt nu ff via de XS4All connectie van m'n buur gerouteerd ;) hehe THNX!

[Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2007 18:03]

• Zondagskindje

Zondagskindje

TheVMaster schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:12:
Hmm....het is wel lekker druk bij de helpdesk. 'k krijg via een bandje te horen dat het te druk is en ik op een later tijdstip maar eens terug moet bellen :(
Ik denk dat je per mail meer succes hebt.

Ik ga trouwens weg, na bijna 5 jaar, bij TweakDSL.
Zij kunnen/willen mij geen goed aanbod doen.

Anoniem: 192551

Gebruik tweakdsl al 2 jaar en ben ook van plan om te vertrekken.
Jammer dat bestaande klanten geen goede aanbod krijgen.
Persoonlijk vind ik de prijzen niet van deze tijd.
Er zij voldoende aanbieders tegenwoordig.

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
Nu breekt echt mijn klomp betreffende de helldesk..

Ben klant sinds 2004, en ben zeer tevreden. Wil ook niet (meer) weg bij Tweakdsl, enkel heb ik sinds kort een appartement (in het zelfde dorp) waar ik per 01-11 in kan.
Ik hun dus een email gestuurd hoe dit het beste aangepakt kan worden.

Krijg ik volgende email terug:
als u geen contract meer heeft is het handigste om het af te zeggen en weer aanfragen op het nieuwe adres. anders moet u verhuizings kosten betalen van 125,00.
handigste is dus afzeggen (schriftelijk met een handtekenig).
Echt zo jammer |:( . Je verwacht wat geholpen te worden, maar dat is er niet meer bij lijkt het wel :{

http://specs.tweak.to/5253

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Sjowhan schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:19:
Nu breekt echt mijn klomp betreffende de helldesk..

Ben klant sinds 2004, en ben zeer tevreden. Wil ook niet (meer) weg bij Tweakdsl, enkel heb ik sinds kort een appartement (in het zelfde dorp) waar ik per 01-11 in kan.
Ik hun dus een email gestuurd hoe dit het beste aangepakt kan worden.

Krijg ik volgende email terug:

als u geen contract meer heeft is het handigste om het af te zeggen en weer aanfragen op het nieuwe adres. anders moet u verhuizings kosten betalen van 125,00.
handigste is dus afzeggen (schriftelijk met een handtekenig).

Echt zo jammer |:( . Je verwacht wat geholpen te worden, maar dat is er niet meer bij lijkt het wel :{
OMG Alleen de SPELfouten al :)

[Voor 94% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2007 18:28]

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
TheVMaster schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:26:
[...]
OMG Alleen de SPELfouten al :)
Dat is inderdaad ook erg kwalijk, en het feit dat ik zo maar wordt afgetroggeld met opzeggen. Ze hebben niet inhoudelijk gereageerd, dus maar een reply erop verstuurd. Ik ben benieuwd..

http://specs.tweak.to/5253

• Zondagskindje

Zondagskindje

Spellingscontrole zou inderdaad niet verkeerd zijn.
Dit is de reactie van Tweak op mijn vraag of er nog een aanbod ala Telfort gaat komen:
Beste klant,

deze informatie hebben we niet op dit momment en kunnen weinig voor u doen.

mocht u willen overstapen is goed terecht. wij kunnen onze prijzen niet omlaag halen omdat onze concurenten dat doen.

Vriendelijke Groet,
Helpdesk
Er wordt zelfs toegegeven dat het terecht is dat ik overstap. :X

• monnick
  • Niet online
Nou ik was plan van Planet over te stappen naar TweakDSL maar denk toch maar dat ik daar van afstap. Ik lees de laatste weken zulke enorm slechte berichten over de helpdesk.... :|

De berichten op deze pagina zijn werkelijk te treurig voor woorden.... :X

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sjowhan schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:39:
Dat is inderdaad ook erg kwalijk, en het feit dat ik zo maar wordt afgetroggeld met opzeggen. Ze hebben niet inhoudelijk gereageerd, dus maar een reply erop verstuurd. Ik ben benieuwd..
Weet je wat nu het ergste is? De helpdesker in kwestie heeft echt volledig gelijk. Verhuizen kan maar kost je 125 euro. Nieuwe aanvraag levert je gratis aansluiten en een wellicht overbodig modem op.

Ga naar de lokale primafoon en vraag telefoon aan, of regel een verhuizing van je telefoon. In het eerste geval krijg je een nieuw contract met een schriftelijke bevestiging en zodra je die hebt kun je op je nieuwe adres dsl aanvragen. In het tweede geval zul je moeten wachten met het doen van een nieuwe aanvraag tot het moment dat je telefoonlijn daadwerkelijk overgezet is. Dan is het 5-10 werkdagen voor een nieuwe aansluiting.

Je hebt keus uit 125 euro en 1 dag geen internet, gratis en een paar dagen geen internet of 40 euro en overlappend internet en een nieuw nummer.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Ik heb sinds maandag ook een nieuwe ip op me Tweak T lijntje.
Ik heb ook mijn domein via tweak lopen.
Echter kan ik deze dus sindsdien niet meer bereiken noch anderen....
Op ip nummer is het wel gewoon te bereiken (uiteraard)

Ik dacht dat het automatisch ging als je zelf niks gewijzigd heb>?
Moet toch geen dagen duren voordat het door verwerkt is bij de nameservers?

Of moet ik wat doen?

Ik teken nergens meer voor

• Zondagskindje

Zondagskindje

Quakie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:25:
Ik heb sinds maandag ook een nieuwe ip op me Tweak T lijntje.
Ik heb ook mijn domein via tweak lopen.
Echter kan ik deze dus sindsdien niet meer bereiken noch anderen....
Op ip nummer is het wel gewoon te bereiken (uiteraard)

Ik dacht dat het automatisch ging als je zelf niks gewijzigd heb>?
Moet toch geen dagen duren voordat het door verwerkt is bij de nameservers?

Of moet ik wat doen?
Vragen of ze je nieuwe IP willen koppelen aan het MAC adres van je modem?

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw..alles werkt hier ook zoals het hoort enneh...incl. vast IP :)

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 20:31
Ik begin een beetje te balen over mijn Zyxel 2602HW modem. Ding valt de laatste tijd steeds vaker een minuutje weg. Modem resetten helpt niet (zowel hard als soft), nieuwe firmware helpt niet. Het is óf de modem, óf de lijn die instabiel is.
Heb Tweak daarover een maandje of 2 geleden een mailtje gestuurd, toen kreeg ik het standaard antwoord dat ik even moest checken of al mijn bekabeling wel goed was, of ik wel op het hoofdaansluitpunt zit etc etc.
Toen ik terugmailde dat ik 100% zeker wist dat alles correct aangesloten was, en dat ik geen fan ben van "standaard" mailtjes (wat ik bij @Home trouwens nog erger vond, daar lazen ze gewoon hetzelfde boekje op als je zelf thuis had) omdat ik zelf ook wel enige kennis van zaken heb, heb ik nooit meer een mail ontvangen. :X :?
Ik zit nu dus nog steeds met dat modem te kijken, die vaak toch wel 3-4 keer per avond uitvalt, en meestal net tijdens een spelletje CSS... (terwijl het ook op random momenten gebeurd).

• bjck
Sypheron schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 06:44:
Ik begin een beetje te balen over mijn Zyxel 2602HW modem. Ding valt de laatste tijd steeds vaker een minuutje weg. Modem resetten helpt niet (zowel hard als soft), nieuwe firmware helpt niet. Het is óf de modem, óf de lijn die instabiel is.
Heb Tweak daarover een maandje of 2 geleden een mailtje gestuurd, toen kreeg ik het standaard antwoord dat ik even moest checken of al mijn bekabeling wel goed was, of ik wel op het hoofdaansluitpunt zit etc etc.
Toen ik terugmailde dat ik 100% zeker wist dat alles correct aangesloten was, en dat ik geen fan ben van "standaard" mailtjes (wat ik bij @Home trouwens nog erger vond, daar lazen ze gewoon hetzelfde boekje op als je zelf thuis had) omdat ik zelf ook wel enige kennis van zaken heb, heb ik nooit meer een mail ontvangen. :X :?
Ik zit nu dus nog steeds met dat modem te kijken, die vaak toch wel 3-4 keer per avond uitvalt, en meestal net tijdens een spelletje CSS... (terwijl het ook op random momenten gebeurd).
Welk netwerk ben je op aangesloten? BBned of Tiscali?

En welke firmware versie zit er in je modem? Inclusief de letters + cijfers en de Ti AR7 code versie.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 07:56
Effin probleem is dat verhuizing gewoon zwaar overbodig zijn bij tweakdsl.
Gewoon je lijn opzeggen en onder de naam van je vrouw/vriendin een nieuwe lijn aanvragen op het andere adres. klaar

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• KroontjesPen
  • Laatst online: 21:08
Is jouw domein Quakie zichtbaar op ''Mijn Tweak" onder /DNS Beheer ?
Zo ja, dan kan je daar je records aanpassen met je nieuwe IP nummer.
Anders is het even bellen of mailen naar Tweak.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

KroontjesPen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:19:
Is jouw domein Quakie zichtbaar op ''Mijn Tweak" onder /DNS Beheer ?
Zo ja, dan kan je daar je records aanpassen met je nieuwe IP nummer.
Anders is het even bellen of mailen naar Tweak.
Oke thanks! :) (ook @ zondagskindje!)
Zal even me login gegevens vanavond zoeken en daar kijken.
Log daar nooit in eerlijk gezegd en vind het beetje irritant dat ik zelf geen login naam kan verzinnen.

CB nog wat ga ik niet onthouden :S

Ik teken nergens meer voor

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:14:
Effin probleem is dat verhuizing gewoon zwaar overbodig zijn bij tweakdsl.
Dat is toch gewoon onlogisch?

• Viper®
  • Niet online
Zondagskindje schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Ik heb TweakDSL sinds maart 2003 en heb, per mail, dezelfde vraag die jij nu stelt voorgelegd aan TweakDSL.
Ik kreeg als reactie terug: "kijk eens naar onze Verduiveld Aanbod Multimediaal"

Dit aanbod is totaal niet interessant voor mij door de volgende redenen:
2. Dit is een 2-jarig contract
3. Is duurder dan Telfort.

Deze redenen heb ik terug gemaild en daarbij de vraag of Tweak, tussen nu en zeer voorspoedig, een soortgelijk aanbod gaat doen naar de bestaande en nieuwe klanten.
Omdat ik anders toch wel geneigd ben om over te stappen naar Telfort.

Ik wacht nog steeds op een reactie van Tweak....
Ah, een zelfde soort slachtoffer dus.

Heb net naar die aanbieding gekeken en ik zit ook met een aantal aantekenpunten:

1. Ik ben al een klant, geldt dat aanbod dan wel voor mij
2. 2 jarig abo tegenover gemiddeld 1 jaar overal (Telfort ook)
3. Verduiveld abo is nog steeds omgerekend ongeveer 21 euro per maand. Telfort is 20 euro in de maand. Bij die 21 van tweak komt nog 10 euro belbasis bij, rond de 30 euro dus. Telfort voor 20 euro + een news abo is goedkoper. Eventuele kun je het abo van 30 euro met bellen nemen.

Zoals ik het hier lees dus zijn er veel mensen dik tevreden over Tweak. Alleen omdat ze niet een leuke aanbieding hebben of gewoon de prijs scherper stellen verliezen ze veel klanten.

Erg jammer

• Zondagskindje

Zondagskindje

Viper® schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:46:
[...]

Ah, een zelfde soort slachtoffer dus.

Heb net naar die aanbieding gekeken en ik zit ook met een aantal aantekenpunten:

1. Ik ben al een klant, geldt dat aanbod dan wel voor mij
2. 2 jarig abo tegenover gemiddeld 1 jaar overal (Telfort ook)
3. Verduiveld abo is nog steeds omgerekend ongeveer 21 euro per maand. Telfort is 20 euro in de maand. Bij die 21 van tweak komt nog 10 euro belbasis bij, rond de 30 euro dus. Telfort voor 20 euro + een news abo is goedkoper. Eventuele kun je het abo van 30 euro met bellen nemen.

Zoals ik het hier lees dus zijn er veel mensen dik tevreden over Tweak. Alleen omdat ze niet een leuke aanbieding hebben of gewoon de prijs scherper stellen verliezen ze veel klanten.

Erg jammer
Dat aanbod geldt ook voor bestaande klanten. Ik kan er geen gebruik van maken omdat Tiscali niet leverbaar is in Pijnacker.

Ik ben nog steeds erg tevreden over Tweak, behalve over het feit dat ze mij geen goed aanbod kunnen en willen doen.

En dat is inderdaad erg jammer, want ik was het liefst niet weggegaan...

[Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 18-10-2007 12:45]

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee