|
Ziet er goed uit. Even bookmarken, zodat ik dit topic weer kan volgen 

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Zo ook ff dit bookmarken.
Verder niets bijzonders aan de hand met mijn Tweak aansluiting.
Verder niets bijzonders aan de hand met mijn Tweak aansluiting.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Er is anders genoeg met mijn lijn aan de hand, vanaf augustus al constante drops (sommige een paar seconden andere enkele dagen). Begin januari zou Tweak al een nieuw modem toesturen, was weer eens wat fout gegaan toen 10 januari nog een keer een nieuw modem besteld tot op heden nog niks ontvangen
Er gaan daar echt serieus veel dingen fout
. Als er niks mis mee is is het een lekker lijntje maar owee als je problemen krijgt.

Speedtouch modem toevallig?Rickstur schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:07:
Er is anders genoeg met mijn lijn aan de hand, vanaf augustus al constante drops (sommige een paar seconden andere enkele dagen). Begin januari zou Tweak al een nieuw modem toesturen, was weer eens wat fout gegaan toen 10 januari nog een keer een nieuw modem besteld tot op heden nog niks ontvangenEr gaan daar echt serieus veel dingen fout
. Als er niks mis mee is is het een lekker lijntje maar owee als je problemen krijgt.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

In het begin wat kleine issues gehad met het modem ( Ding wou niet op 10Mbit) maar nadat ik de firmware van de tweaksite erop gezet had en 2 keer de wizard in het modem had doorlopen wilde hij ineens wel op ADSL2 ipv ADSL trainen. (Dom beestje, maar ja zo zou ik ook zijn als ze me oranje verfde) Probleem zat hem niet in de lijn want speedtouch deed wel gelijk 10Mbit)
Verder snelle response van de TweakDSL helpdesk en ze zorgen goed voor moi. Ze hebben zeer snel reversed DNS en 4 vast ip adressen voor me ingeregeld.
Ze zijn sneller met het regelen van de ip adressen dan dat ik mijn router afgericht krijg. Verder is de lijn stabiel/betrouwbaar en goed. Hebben ze goede nieuwsservers en een leuk netwerk. http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/newsflash
Het is jammer dat ze geen vacatures hebben bij cambrium

[Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 23-01-2007 11:49]
Ze zijn bezig om me te migreren van Demon/BBned naar Tweakdsl/BBned. Ik volg dit forum al een tijdje en had begrepen dat ik van een zogenoemde isp/isp verhuizing niets meer zou merken dan een paar minuten down.
Werd gistermiddag door mijn thuisfront gebeld dat er geen internet meer mogelijk en bij thuiskomst brande er geen DSL lampje op het modem. Tweak gebeld en het kan wel tot vrijdag duren dat er weer internet mogelijk is en de problemen liggen bij BBned??. Ook nog even gevraagd wanneer het nieuwe modem binnen zou komen maar dat wisten ze me niet te vertellen.
Ben teleurgesteld
Werd gistermiddag door mijn thuisfront gebeld dat er geen internet meer mogelijk en bij thuiskomst brande er geen DSL lampje op het modem. Tweak gebeld en het kan wel tot vrijdag duren dat er weer internet mogelijk is en de problemen liggen bij BBned??. Ook nog even gevraagd wanneer het nieuwe modem binnen zou komen maar dat wisten ze me niet te vertellen.
Ben teleurgesteld

Ik heb zelf ook een 16-24 lijntje in bestelling. De respons is prima. Vragen worden meestal binnen een paar uur naar volle tevredenheid beantwoord.
Het is nu afwachten.
Ben benieuwd of mijn router WL-153 Sitecom zal blijven werken!
Het is nu afwachten.
Ben benieuwd of mijn router WL-153 Sitecom zal blijven werken!
Even een vraag m.b.t. het posten naar de nieuwsgroepen.
Ik heb op dit moment nog adsl via Demon, die is overgenomen door Xs4All,
waarbij ik "Article too big for this server" krijg als ik wil posten via newszilla.xs4all.nl
Het posten gaat wel goed als ik news.demon.nl instel,
maar ik neem aan dat dit op een gegeven moment komt te vervallen.
Ik neem aan dat je wel iets kunt posten bij TweakDsl?
Graag een bevestiging van iemand die ook wel eens iets post.
Ik weet niet of het van belang is, maar ik post meestal rar bestanden van 15MB of 50MB per stuk.
P.S. maakt het voor het overstappen nog wat uit of ik het BBNed of Tiscali netwerk kies?
Op dit moment heb ik Demon via het BBNed netwerk.
waarbij ik "Article too big for this server" krijg als ik wil posten via newszilla.xs4all.nl
Graag een bevestiging van iemand die ook wel eens iets post.

Ik weet niet of het van belang is, maar ik post meestal rar bestanden van 15MB of 50MB per stuk.
P.S. maakt het voor het overstappen nog wat uit of ik het BBNed of Tiscali netwerk kies?
[Voor 11% gewijzigd door cjdijk op 23-01-2007 12:59. Reden: BBNed of Tiscali]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik ben zelf net overgestapt van Demon naar TweakDSL. Mede aangezien ik al een tijd gebruik maak van Tweaknews. Ik heb echter nooit hinder ondervonden van Tweaknews.
Bij de TweakDSL abbo krijg je gratis toegang tot TweakNews.cjdijk schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:56:
Even een vraag m.b.t. het posten naar de nieuwsgroepen.
Graag een bevestiging van iemand die ook wel eens iets post.![]()
Wat zelf onderzoek als nieuwe klant mag ook wel!! In de FAQ op de website van TweakNews;
Dit is bij mijn weten zelfs anoniem! Size is geen probleem, in de 25 delen van dit ervaringen topic heb ik niemand nog gehoord over dit probleem in relatie tot TweakNews.Kan ik gelijk beginnen met posten?
Ja dat kan!
Het netwerk maakt opzich niets uit, het snelste qua overstap zou zijn BBned naar BBned weer. Echter zijn mijn ervaringen met BBned niet al te best. Daarom zit ik nu via een Tiscali aansluiting bij TweakDSL en dat gaat hard! Daarbij komt nog dat Tiscali op de lagere abbo's 10% compentatie op overhead geeft zodat je ipv 12Mbit, 13,5Mbit krijgt waardoor je de werkelijke 12Mbit met gemak behaald.
ik blijf het gebruik van je harde enters maar als vervelend leesbaar beschouwen
[Voor 19% gewijzigd door Chutney op 23-01-2007 13:11]
Het gaat mij om UPLOADEN niet om downloaden.cardinal808 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:59:
Ik ben zelf net overgestapt van Demon naar TweakDSL. Mede aangezien ik al een tijd gebruik maak van Tweaknews. Ik heb echter nooit hinder ondervonden van Tweaknews.
Iemand ervaring daarmee?
[Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 23-01-2007 13:08]
Anoniem: 64486
Ik heb op het moment constant verbindingsverlies, dan heb ik weer een paar seconde verbinding, dan kapt hij er weer mee, dan weer een paar seconden verbinding dan kapt hij er weer mee, iemand toevallig met soortgelijke problemen?
Ik heb gezocht op www.tweakdsl.nl maar heb niks kunnen vinden m.b.t. maximale article size bij uploaden, ben dus nog niet zeker of ik net zoals bij Xs4All een foutmelding "Article too big for this server" zal gaan krijgen, vandaar mijn vraag. Als ik jou goed begrijp maakt het kwa offline-tijd niks uit of ik BBNed of Tiscali kies, maar zal het moment van de overstap van BBNed naar Tiscali langer duren dan van BBNed naar BBNed. In feite is natuurlijk alleen de offline-tijd van belang.Chutney schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:01:
[...]
Bij de TweakDSL abbo krijg je gratis toegang tot TweakNews.
Wat zelf onderzoek als nieuwe klant mag ook wel!! In de FAQ op de website van TweakNews;
[...]
Dit is bij mijn weten zelfs anoniem! Size is geen probleem, in de 25 delen van dit ervaringen topic heb ik niemand nog gehoord over dit probleem in relatie tot TweakNews.
Het netwerk maakt opzich niets uit, het snelste qua overstap zou zijn BBned naar BBned weer. Echter zijn mijn ervaringen met BBned niet al te best. Daarom zit ik nu via een Tiscali aansluiting bij TweakDSL en dat gaat hard! Daarbij komt nog dat Tiscali op de lagere abbo's 10% compentatie op overhead geeft zodat je ipv 12Mbit, 13,5Mbit krijgt waardoor je de werkelijke 12Mbit met gemak behaald.
ik blijf het gebruik van je harde enters maar als vervelend leesbaar beschouwen

hmm ik heb dus ook net tweak dsl verduiveld aanbod besteld. Nu kijk ik vandaag op de site en daar staan ze nu weer op, verlengd dus. Maar nu staat er bij de TweakT 12-24 (ADSL2), de administratiekosten doorgestreept .. deze heb ik vorige week wel betaald. Weet iemand daar meer van ? Anders ga ik ze een mailtje sturen € 50 is toch veel geld.
Precies, feb 2006 over gegaan naar adsl2 tot augustus deed ie het prima en toen begon de ellende

Krijg (als ie ooit nog komt) nu een Zyxel, volgens Tweak heeft die een chipset welke beter werkt met het Tiscali netwerk.
Het omprikken is een kwestie van 15 min downtime ofzo. Gewoon TweakDSL/Tiscali aanvragen en laten activeren. Zodra je op het TweakDSL/Tiscali netwerk zit dan kan je Demon/BBned afzeggen meteen.cjdijk schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:20:
[...]
Ik heb gezocht op www.tweakdsl.nl maar heb niks kunnen vinden m.b.t. maximale article size bij uploaden, ben dus nog niet zeker of ik net zoals bij Xs4All een foutmelding "Article too big for this server" zal gaan krijgen, vandaar mijn vraag. Als ik jou goed begrijp maakt het kwa offline-tijd niks uit of ik BBNed of Tiscali kies, maar zal het moment van de overstap van BBNed naar Tiscali langer duren dan van BBNed naar BBNed. In feite is natuurlijk alleen de offline-tijd van belang.
Dan heb je het aanbod via BBned neem ik aan? Die heb ik namelijk kort geleden ook besteld en van tevoren even gebeld hoe dat nou zat met die doorgestreepte administratiekosten (bij Tiscali stond het namelijk niet doorgestreept). Het bleek zo te zijn dat je idd bij BBned geen administratie kosten hoeft te betalen. Ik zou dus even bellen als ik jou was, bij mij stond er de verkeerde modem op de overeenkomst maar dat was ook na 1 telefoontje geregeldSiNisTrAD schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:20:
hmm ik heb dus ook net tweak dsl verduiveld aanbod besteld. Nu kijk ik vandaag op de site en daar staan ze nu weer op, verlengd dus. Maar nu staat er bij de TweakT 12-24 (ADSL2), de administratiekosten doorgestreept .. deze heb ik vorige week wel betaald. Weet iemand daar meer van ? Anders ga ik ze een mailtje sturen € 50 is toch veel geld.

Ook even mijn ervaring tot nu toe:
Op 8 januari aangevraagd en 2 dagen later al een bevestiging via de post met overeenkomt (met verkeerde modem erop), dezelfde dag nog terug gestuurd en via de telefoon de modem veranderd. Na een kleine week via e-mail een bevestiging gekregen en dat ze de lijn in orde gingen maken, 5 minuten later een e-mailtje gekregen met de verwachte oplever datum. Vandaag een mailtje ontvangen dat de modem is verzonden, met track & trace nummer erbij (een groot plus punt!).
Bij mij staat de oplever datum op 7 februari en ik kan niet wachten tot het zover is, eindelijk van de KPN af

Heeft trouwens iemand een idee hoe je kan zien of je lijn al is overgezet? Mijn KPN abonnement loopt tot 12 februari, maar als mijn TweakDSL lijn al daarvoor is opgeleverd internet ik liever met 24Mbit

Kan ik zien of ik al via TweakDSL kan internetten zonder de hele modem te verwisselen?
Internettten via Tweak kan als je modem ondersteuning heeft voor Routed or Bridge DSL via het BBNED / Tiscali netwerk. Owja als je via tweak kan internetten dan doe je kpn het niet meer. Het is of de een of de andere niet beideMergazer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:44:
[...]
Dan heb je het aanbod via BBned neem ik aan? Die heb ik namelijk kort geleden ook besteld en van tevoren even gebeld hoe dat nou zat met die doorgestreepte administratiekosten (bij Tiscali stond het namelijk niet doorgestreept). Het bleek zo te zijn dat je idd bij BBned geen administratie kosten hoeft te betalen. Ik zou dus even bellen als ik jou was, bij mij stond er de verkeerde modem op de overeenkomst maar dat was ook na 1 telefoontje geregeld.
Ook even mijn ervaring tot nu toe:
Op 8 januari aangevraagd en 2 dagen later al een bevestiging via de post met overeenkomt (met verkeerde modem erop), dezelfde dag nog terug gestuurd en via de telefoon de modem veranderd. Na een kleine week via e-mail een bevestiging gekregen en dat ze de lijn in orde gingen maken, 5 minuten later een e-mailtje gekregen met de verwachte oplever datum. Vandaag een mailtje ontvangen dat de modem is verzonden, met track & trace nummer erbij (een groot plus punt!).
Bij mij staat de oplever datum op 7 februari en ik kan niet wachten tot het zover is, eindelijk van de KPN af. Tot nu toe erg snelle en vriendelijke service.
Heeft trouwens iemand een idee hoe je kan zien of je lijn al is overgezet? Mijn KPN abonnement loopt tot 12 februari, maar als mijn TweakDSL lijn al daarvoor is opgeleverd internet ik liever met 24Mbit.
Kan ik zien of ik al via TweakDSL kan internetten zonder de hele modem te verwisselen?
Bedankt voor je uitleg! Volgens mij heeft mijn modem geen ondersteuning voor de zaken die jij noemde, maar als mijn opleverdatum 7 februari is dan houdt mijn KPN-ADSL lijn er dan dus mee op ondanks het feit dat mijn KPN abonnement langer doorloopt?raymonvdm schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:55:
[...]
Internettten via Tweak kan als je modem ondersteuning heeft voor Routed or Bridge DSL via het BBNED / Tiscali netwerk. Owja als je via tweak kan internetten dan doe je kpn het niet meer. Het is of de een of de andere niet beide
edit: laat maar ik schreef wat doms 

[Voor 92% gewijzigd door knakworst op 23-01-2007 18:20]
Nee ik heb Tiscali maar ook daar is het administratiekosten doorgestreept nu.Mergazer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:44:
[...]
Dan heb je het aanbod via BBned neem ik aan? Die heb ik namelijk kort geleden ook besteld en van tevoren even gebeld hoe dat nou zat met die doorgestreepte administratiekosten (bij Tiscali stond het namelijk niet doorgestreept). Het bleek zo te zijn dat je idd bij BBned geen administratie kosten hoeft te betalen. Ik zou dus even bellen als ik jou was, bij mij stond er de verkeerde modem op de overeenkomst maar dat was ook na 1 telefoontje geregeld.
Ik krijg dit mailtje terug:
Dit is gewoon precies hetzelfde abbonement maar dan een week later ! echt lullig man €50 is een hoop geld extraBeste ,
Verschillende abonnement hebben verschillende specificaties.
Er zijn op dit moment inderdaad abonnementen die geen 50 euro administratiekosten kosten.
Vriendelijke Groet,
Tweak,
Anoniem: 87050
Ik had 30 december die aanbieding al besteld. Ik heb in die dagen 3x gebeld met de klantenservice om (o.a.) te vragen of de aanmelding écht voor 1 jan. gedaan moest worden, en of die aanbieding werkelijk niet langer zou gelden, omdat ik het liefst nog een weekje ofzo de tijd had om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen (aanbieding stond er nl. pas een paar dagen). Maar mij werd duidelijk gemaakt dat dit een uitzonderlijk aanbod was, en dat ik me écht snel moest aanmelden voor 1 jan., want 'zolang de voorraad strekt'SiNisTrAD schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:33:
[...]
Dit is gewoon precies hetzelfde abbonement maar dan een week later ! echt lullig man €50 is een hoop geld extra

Wetende dat ik dus erg snel moest zijn voor dit aanbod, heb ik me maar haastig aangemeld, voor het te laat zou zijn.
Nu zijn we een paar weken verder, en blijkt dat het aanbod nog steeds bestaat, zelfs verruimd is met BBned erbij, en bovendien ook nog die 50 euro goedkoper is geworden. Ik heb nú al een hekel aan ze

Wat houdt het DNS Beheer precies in? Ik heb een domein op me ip lopen....maar wat precies DNS doet?
Ik teken nergens meer voor
Anoniem: 168864
Bij het aanmelden bij Tweakdsl lukte het mij niet om een gewenst e-mailadres te vermelden. Ik zou dit bij "mijn tweak' moeten kunnen invoeren en/of wijzigen. Ik moet nu alleen een inlognaam en wachtwoord van cambrium hebben. Enig idee hoe en wanneer ik dat krijg?
Bij mijn aanmelding kon ik ook niet het juiste modem (de copperjet 1616) vermelden. Krijg nu steeds bericht dat ze me een Zyxel ISDN modem toesturen. Bellen en mailen heeft tot nu toe nog niet geholpen. Ben benieuwd wat ik toegezonden krijg.
Bij mijn aanmelding kon ik ook niet het juiste modem (de copperjet 1616) vermelden. Krijg nu steeds bericht dat ze me een Zyxel ISDN modem toesturen. Bellen en mailen heeft tot nu toe nog niet geholpen. Ben benieuwd wat ik toegezonden krijg.
Ja, ik ook. De verbinding is bagger.Anoniem: 64486 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:14:
Ik heb op het moment constant verbindingsverlies, dan heb ik weer een paar seconde verbinding, dan kapt hij er weer mee, dan weer een paar seconden verbinding dan kapt hij er weer mee, iemand toevallig met soortgelijke problemen?
Sorry, mijn switch had kuren. geen tweak probleem.
[Voor 63% gewijzigd door stekkel op 23-01-2007 23:40]
Ja hier ook (BBNED-Alkmaar), ping naar tweak is wel goed maar online gamen is geen pretje.Anoniem: 64486 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:14:
Uitval zit geen regelmaat in, zo gaat het voor 5 minuten goed, dan weer een half uur goed, maar het blijft onstabiel.
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 Cactus PT110 Shine bjr 2018
Bij mijn aanmelding was er ook alleen maar de optie Zyxel, maar ik heb achteraf toch een copperjet 1616 gekregen. Ik heb eigenlijk alles al binnen, tweak login, modem, voipnummer, maar nog geen verbinding. Vraag mij af hoe lang mijn bbned naar bbned migratie nog gaat duren. Vandaag een email uitgestuurd richting Tweak over de status. Hopelijk is het deze week gebeurd...is nu al bijna 2 weken.Anoniem: 168864 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:11:
Bij het aanmelden bij Tweakdsl lukte het mij niet om een gewenst e-mailadres te vermelden. Ik zou dit bij "mijn tweak' moeten kunnen invoeren en/of wijzigen. Ik moet nu alleen een inlognaam en wachtwoord van cambrium hebben. Enig idee hoe en wanneer ik dat krijg?
nu heb je iets alsQuakie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:46:
Wat houdt het DNS Beheer precies in? Ik heb een domein op me ip lopen....maar wat precies DNS doet?
x-x-x-x.dsl.cambrium.nl
dan wordt ook dat domein.com/.nl/.net etc... etc..
Nou, de 300 euro is van mijn rekening afgeschreven. Dat wordt een paar dagen niet eten, maar ik heb straks wel een nieuwe verbinding 
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik wordt aangesloten.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik wordt aangesloten.
Anoniem: 26576
Bij mij gisteren ook geld afgeschreven, vandaag een mail gehad dat de verbinding is opgeleverd, heb alleen nog geen modem gehad...
tsk, heb ik het ooit gehad over downloadencjdijk schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:07:
[...]
Het gaat mij om UPLOADEN niet om downloaden.
Iemand ervaring daarmee?

By the way, de laatste dagen gespammed door Tweak over de status van de aansluiting, momenteel loopt het best netjes al zeg ik het zelf. Eerste indruk is goed van de service en wachtijden van de helpdesk vallen mee.
Bij mij is het omgekeerd. Afgelopen vrijdag is mijn verbinding omgezet van Demon naar TweakDSL, maar ik heb nog geen modem ontvangen van Tweak, en ik heb ook nog geen info ontvangen over username+wachtwoord voor POP3. Heb wel het algemene username+ww voor TweakDSL ontvangen waarmee ik op Mijn Tweak kan komen, maar daar heb ik niet veel aan.LaptopRookie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:45:
Bij mijn aanmelding was er ook alleen maar de optie Zyxel, maar ik heb achteraf toch een copperjet 1616 gekregen. Ik heb eigenlijk alles al binnen, tweak login, modem, voipnummer, maar nog geen verbinding. Vraag mij af hoe lang mijn bbned naar bbned migratie nog gaat duren. Vandaag een email uitgestuurd richting Tweak over de status. Hopelijk is het deze week gebeurd...is nu al bijna 2 weken.
Gelukkig doet m'n 'oude' modem het ook prima op de TweakDSL lijn, dus verbinding heb ik wel. Kan ook prima van de Tweak nieuwsserver downloaden. Hopelijk komt het modem deze week, en hopelijk krijg ik dan ook de toegangscodes voor POP3 !
Anoniem: 88535
Same here.Haay schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:15:
[...]
Bij mij is het omgekeerd. Afgelopen vrijdag is mijn verbinding omgezet van Demon naar TweakDSL, maar ik heb nog geen modem ontvangen van Tweak, en ik heb ook nog geen info ontvangen over username+wachtwoord voor POP3. Heb wel het algemene username+ww voor TweakDSL ontvangen waarmee ik op Mijn Tweak kan komen, maar daar heb ik niet veel aan.
Gelukkig doet m'n 'oude' modem het ook prima op de TweakDSL lijn, dus verbinding heb ik wel. Kan ook prima van de Tweak nieuwsserver downloaden. Hopelijk komt het modem deze week, en hopelijk krijg ik dan ook de toegangscodes voor POP3 !
Overigens wel een prima eerste ervaring met Tweak. Vorige week vrijdag het contract opgestuurd en maandagmiddag na een kwartiertje downtime al aangesloten (BBNED Demon > BBNED Tweak). Veel sneller kan volgens mij niet.

Oke dus kan ik twee x mijn domeinnaam gebruiken zodat men niet ziet dat ik via dsl.cambrium aangesloten zit?Dutch2007 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:14:
[...]
nu heb je iets als
x-x-x-x.dsl.cambrium.nl
Wat profesioneler overkomen... ..zal vanavond eens stoeien of ik het kan wijzigen.
Anoniem: 46247
Ja heb ik ook last van. Om de zoveel tijd valt de verbinding weg voor een paar seconden. Zwaar irritant als je als bijvoorbeeld BF2 aan het spelen bent.Anoniem: 64486 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:14:
Eindelijk mijn modem binnen het is een p-2602HW-D1A, welke firmware is nu hiervoor het beste over mijn tiscali lijntje?
Anoniem: 168864
Vreemd, was bij mij binnen een week geregeld.LaptopRookie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:45:
[...]
Bij mijn aanmelding was er ook alleen maar de optie Zyxel, maar ik heb achteraf toch een copperjet 1616 gekregen. Ik heb eigenlijk alles al binnen, tweak login, modem, voipnummer, maar nog geen verbinding. Vraag mij af hoe lang mijn bbned naar bbned migratie nog gaat duren. Vandaag een email uitgestuurd richting Tweak over de status. Hopelijk is het deze week gebeurd...is nu al bijna 2 weken.
Op alle servers?Anoniem: 46247 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:22:
[...]
Ja heb ik ook last van. Om de zoveel tijd valt de verbinding weg voor een paar seconden. Zwaar irritant als je als bijvoorbeeld BF2 aan het spelen bent.
Welke firmware reeks zit er in? Welke letters? En welke Ti AR7 code versie zit er in?Rickstur schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:59:
Eindelijk mijn modem binnen het is een p-2602HW-D1A, welke firmware is nu hiervoor het beste over mijn tiscali lijntje?
[Voor 56% gewijzigd door bjck op 24-01-2007 16:46]
Zeker niet. DNS beheer is ervoor bedoeld om de domeinen te beheren die je bij Tweakdsl geregistreerd hebt.Dutch2007 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:14:
[...]
nu heb je iets als
x-x-x-x.dsl.cambrium.nl
Wat jij wilt is RDNS. Dat kun je ook wle krijgen, maar moet je de helpdesk voor mailen. (inc. mac-adres voor je vaste IP, mocht je die nog niet hebben).
Het lijkt erop (aan de reacties in dit topic te zien) dat de levertijd voor Tiscali verbindingen (vooral migraties) op dit moment een veelvoud is van die van bbned migraties. Bij bbned is de verbinding vaak direct omgezet nadat de order is ingevoerd, mijn ervaring bij Tiscali is dat de orderbehandeling + het omzetten ongeveer 2 weken duurt.
Kunnen anderen mijn vermoeden bevestigen?
Anoniem: 46247
Ja. Twee maanden terug had ik nog @Home, en daar had ik dat nooit. Als je normaal aan het internetten/downloaden bent dan valt het niet op. Echter BF2 is daar erg gevoellig voor.
Hmm was het maar zo[BoSS] schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:55:
Het lijkt erop (aan de reacties in dit topic te zien) dat de levertijd voor Tiscali verbindingen (vooral migraties) op dit moment een veelvoud is van die van bbned migraties. Bij bbned is de verbinding vaak direct omgezet nadat de order is ingevoerd, mijn ervaring bij Tiscali is dat de orderbehandeling + het omzetten ongeveer 2 weken duurt.

Hangt denk ik van je wensdatum af en van de modem verzending.[BoSS] schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:55:
Hmm ik ben heel tevreden over de migratie van demon -> tweakdsl. Blijkbaar vond tweak mij zelfs zo aardig, dat ze me twee nieuwe modems sturen.
Het verhaal: donderdag 11 januari verduiveld aanbod 8 mbit bbned besteld (migratie vanaf demon - bbned). Vorige week woensdag was ik omgeschakeld. Zaterdags stond er een mannetje aan de deur met een pakketje met een copperjet 816 2p modem. Dit vond ik al enigzins vreemd omdat ik had gekozen voor de zyxel 2602H. Maar goed, ik ben niet zo moeilijk, dus heb ik die copperjet aangesloten en na wat prutswerk werkte die goed. Ik vond het wel raar dat er totaal geen documentje van tweak met uitleg bij het modem geleverd werd.
Nu kreeg ik dus gister een mailtje dat ze m'n modem zouden versturen. Eerst dacht ik dat het mailtje misschien wat vertraagd was, maar de track en trace code was anders dan de code op het pakketje waarin het copperjet modem zat. En inderdaad vandaag dus weer een pakketje gehad, ditmaal met het juiste modem en een begeleidend document.
Best raar dus. Wat ik niet zeker weet is of het copperjet modem door tweakdsl gestuurd is. Ik zou echter niet weten door wie anders.
Toch maar even een mailtje sturen naar de helpdesk hoe dat zit. Best leuk twee modems maar ik heb er verder niets aan
Het verhaal: donderdag 11 januari verduiveld aanbod 8 mbit bbned besteld (migratie vanaf demon - bbned). Vorige week woensdag was ik omgeschakeld. Zaterdags stond er een mannetje aan de deur met een pakketje met een copperjet 816 2p modem. Dit vond ik al enigzins vreemd omdat ik had gekozen voor de zyxel 2602H. Maar goed, ik ben niet zo moeilijk, dus heb ik die copperjet aangesloten en na wat prutswerk werkte die goed. Ik vond het wel raar dat er totaal geen documentje van tweak met uitleg bij het modem geleverd werd.
Nu kreeg ik dus gister een mailtje dat ze m'n modem zouden versturen. Eerst dacht ik dat het mailtje misschien wat vertraagd was, maar de track en trace code was anders dan de code op het pakketje waarin het copperjet modem zat. En inderdaad vandaag dus weer een pakketje gehad, ditmaal met het juiste modem en een begeleidend document.
Best raar dus. Wat ik niet zeker weet is of het copperjet modem door tweakdsl gestuurd is. Ik zou echter niet weten door wie anders.
Toch maar even een mailtje sturen naar de helpdesk hoe dat zit. Best leuk twee modems maar ik heb er verder niets aan

Voor zover ik weet (maar ik kan het mishebben) levert BBned standaard zo'n copperjet met elke lijn. De Zyxel kan er dan optioneel bijgekocht worden als je dat wilt.
Zo zat het voorheen althans, dacht ik. Even de helpdesk mailen is idd het beste

Fijn!
Ik ben blijkbaar zonder enig bericht en/of modem overgezet van Demon naar Tweak met als resultaat dat ik nu geen internet heb (maar dankzij mijn buren toch even wat kan doen...).
Het modem geeft wel een goed ADSL signaal aan, maar ik krijg geen IP adres!
Het was overigens een BBNED naar BBNED migratie, dus simpel te doen.
In eerste instantie had ik natuurlijk Demon gebeld, maar die gaven dus tot mijn schrik aan dat ik geen aansluiting meer bij hun had, kortom: bel maar lekker naar Tweak, maar ja die zijn dus om half 6 al dicht
Lekkere start dus
Ik ben blijkbaar zonder enig bericht en/of modem overgezet van Demon naar Tweak met als resultaat dat ik nu geen internet heb (maar dankzij mijn buren toch even wat kan doen...).
In eerste instantie had ik natuurlijk Demon gebeld, maar die gaven dus tot mijn schrik aan dat ik geen aansluiting meer bij hun had, kortom: bel maar lekker naar Tweak, maar ja die zijn dus om half 6 al dicht

Lekkere start dus

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik heb net maar even een mail gestuurd, ben benieuwd. Je verhaal klinkt aannemelijk, want er staat verder alleen een logo van bbned op dat copperjet modem.Xandrios schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:55:
Voor zover ik weet (maar ik kan het mishebben) levert BBned standaard zo'n copperjet met elke lijn. De Zyxel kan er dan optioneel bijgekocht worden als je dat wilt.
Anoniem: 26576
Tot nu toe ben ik tevreden met m'n 8 Mbit Tweakabbo, de lijn is vandaag opgeleverd, heeft nog geen 2 weken geduurd. Ik heb alleen nog geen modem ontvangen en ook geen emailgegevens.
Ik heb een oudere E-tech modem/router van zolder gehaald en daar werkt het prima mee.
Downloadsnelheid is 840 kBps met Tweaknews en 875 kBps op Bandwidthmonitor...
Ik heb een oudere E-tech modem/router van zolder gehaald en daar werkt het prima mee.
Downloadsnelheid is 840 kBps met Tweaknews en 875 kBps op Bandwidthmonitor...
Firmware v3.40(AOR.0), TiAR7 06.00.04.00bjck schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:42:
[...]
Op alle servers?
[...]
Welke firmware reeks zit er in? Welke letters? En welke Ti AR7 code versie zit er in?
Graag hoor ik welke firmware het beste loopt op mijn Tiscali lijn.

Voor zover ik kan zien is de levertijd voor de wideopen variant op tiscali snel geweest; de levertijd voor de T6 actie lijkt langzaam. De reden weet ik niet, maar ik had voor m'n vader ook zo'n T6 actie aangevraagd en die kreeg deze week de post.[BoSS] schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:55:
Blijkbaar is Tweak's administratie niet helemaal in orde. Ik had ze ge-emailed wat de status was van mijn migratie Demon bbned->Tweak bbned. Kreeg email terug dat het al gebeurd was...nou mooi niet dus, want ik heb nog een Demon IP. Demon heeft momenteel ook mijn gegevens niet meer, maar ik zit nog wel online bij hun. Hopelijk eindigt dit alles nog wel goed...maar ik hou mijn hart vast, want kwa aankondigingen was Demon blijkbaar beter georganiseerd.Mars Warrior schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:03:
Fijn!
In eerste instantie had ik natuurlijk Demon gebeld, maar die gaven dus tot mijn schrik aan dat ik geen aansluiting meer bij hun had, kortom: bel maar lekker naar Tweak, maar ja die zijn dus om half 6 al dicht![]()
Lekkere start dus
Ik heb ze gemailed, kreeg netjes een callnummer terug met de medeliing dat men tracht binnen 5 dagen te antwoorden, en 5 minuten later deed mijn internet verbinding het plotselingLaptopRookie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:05:
[...]
Blijkbaar is Tweak's administratie niet helemaal in orde. Ik had ze ge-emailed wat de status was van mijn migratie Demon bbned->Tweak bbned. Kreeg email terug dat het al gebeurd was...nou mooi niet dus, want ik heb nog een Demon IP. Demon heeft momenteel ook mijn gegevens niet meer, maar ik zit nog wel online bij hun. Hopelijk eindigt dit alles nog wel goed...maar ik hou mijn hart vast, want kwa aankondigingen was Demon blijkbaar beter georganiseerd.

Verder toch nog een paar vragen waarvan ik nergens het antwoord nog kan vinden:
- Ik heb TweakNews getest, die loopt bij mij op max 10MBit, terwijl het modem traint op 14MBit
- Je krijgt een VOIP nummer dat na 3mnd vervalt als je het niet gebruikt. Wat wordt hiermee bedoeld? Moet ik dan TweakPhone nemen, of kan ik dat nummer ook ergens anders mee/voor gebruiken?
[Voor 19% gewijzigd door Mars Warrior op 24-01-2007 20:59]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Die is prima. Er is sowieso geen nieuwere nog, dit modem bestaat pas een paar maanden. Qua linesync is het prima, deze code van Ti is nieuw en prima voor Tiscali netwerk (TiAR7 06.00.04.00).Rickstur schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:43:
[...]
Firmware v3.40(AOR.0), TiAR7 06.00.04.00
Graag hoor ik welke firmware het beste loopt op mijn Tiscali lijn.
Euh sorry, maar nu begrijp ik er niks van.. ik heb een domein bij tweak geregisteerd op me ip nummer.Xandrios schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:43:
[...]
Zeker niet. DNS beheer is ervoor bedoeld om de domeinen te beheren die je bij Tweakdsl geregistreerd hebt.
Wat jij wilt is RDNS. Dat kun je ook wle krijgen, maar moet je de helpdesk voor mailen. (inc. mac-adres voor je vaste IP, mocht je die nog niet hebben).
Wat doet DNS en/of RDNS in dit geval?
Ik heb dan vandaag eindelijk mijn modem ontvangen, morgen gaat Tiscali mijn verbinding migreren. Heb het modem natuurlijk direct aangesloten (in bridge mode) en twee dingen vallen mij al direct op:
-Deze ZyXEL 2602H geeft direct al een hogere upstream dan mijn vorige modem (ZyXEL 650R)
-Ik kan inloggen vanaf een andere netwerkpoort terwijl het modem in bridge staat (geweldig!)
Voor de rest heb ik een erg nieuwe firmware-versie (de laatste van 22/11/2006, met DSL-firmware 6.00.xx). Nu kijken welke snelheden ik morgen kan behalen
-Deze ZyXEL 2602H geeft direct al een hogere upstream dan mijn vorige modem (ZyXEL 650R)
-Ik kan inloggen vanaf een andere netwerkpoort terwijl het modem in bridge staat (geweldig!)
Voor de rest heb ik een erg nieuwe firmware-versie (de laatste van 22/11/2006, met DSL-firmware 6.00.xx). Nu kijken welke snelheden ik morgen kan behalen

Heb vandaag ook m'n Tweak BBned modem ontvangen (Copperjet 1616 met BBned logo). Was eigenlijk gister al bezorgd, maar toen was er niemand thuis om het pakje aan te nemen.
Mis nog steeds wel gegevens over m'n mailbox bij Tweak. Hoe zit dat bij andere overstappers van Demon naar Tweak ? Al login informatie voor je POP3 mailbox bij Tweak ontvangen? Zo ja, heb je daar een aparte brief met login gegevens voor ontvangen ?
Mis nog steeds wel gegevens over m'n mailbox bij Tweak. Hoe zit dat bij andere overstappers van Demon naar Tweak ? Al login informatie voor je POP3 mailbox bij Tweak ontvangen? Zo ja, heb je daar een aparte brief met login gegevens voor ontvangen ?
ISP-ISP migratie zeker bij Tiscali al op het netwerk. Dan gebeurt het om/rond 01:00 uur.[BoSS] schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:09:
Ik heb dan vandaag eindelijk mijn modem ontvangen, morgen gaat Tiscali mijn verbinding migreren. Heb het modem natuurlijk direct aangesloten (in bridge mode) en twee dingen vallen mij al direct op:
De hogere upstream komt omdat je nu op ADSL2/2+ verbindt, dat kan je ZyXEL 650 niet. Zelfs op je huidige snelheid (alle bij Tiscali) mag je op ADSL2/2+ verbinden gewoon. Stel je had bij je oude ISP (op het Tiscali netwerk) 8/1 en je haalde 8064/832 heb je nu 9100/1120 ofzo waarschijnlijk.
[Voor 16% gewijzigd door bjck op 24-01-2007 23:33]
Zijn er problemen met de news servers van TweakDSL. Verbinding valt continue weg + snelheid is ook niet om over naar huis te schrijven 

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!
De migratie heeft inderdaad vannacht tussen 1 en 2 ergens plaats gevonden (ik was er niet bij zelf, maar om 1:27 kon mijn server geen lease meer krijgen van Demon en hij had om 1:59 een nieuwe lease bij TweakDSL).bjck schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:31:
ISP-ISP migratie zeker bij Tiscali al op het netwerk. Dan gebeurt het om/rond 01:00 uur.
De hogere upstream komt omdat je nu op ADSL2/2+ verbindt, dat kan je ZyXEL 650 niet. Zelfs op je huidige snelheid (alle bij Tiscali) mag je op ADSL2/2+ verbinden gewoon. Stel je had bij je oude ISP (op het Tiscali netwerk) 8/1 en je haalde 8064/832 heb je nu 9100/1120 ofzo waarschijnlijk.
Vanochtend voor het werk even snel gekeken naar de snelheid, en die is op het moment tussen 1.2 en 1.3 Mbyte/seconde. Vanavond eens even kijken op welke waardes het modem intraint.
Anoniem: 206191
Ik wil gebruik maken van het *verduiveld aanbod* van TweakDSL. Ik zit nu bij BBned bij Demon en vraag me af of ik beter BabyXL 12-24 kan nemen of via BBned 10-24. Is het 1 beter als het ander en is een Telco-Telco migratie problematischer als een ISP-ISP migratie? Zijn er nog praktiese verschillen tussen Zyxel 2602H VoIP modem en Copperjet 1616 VoIP modem of zijn die erg gelijkwaardig.
Vanochtend nog gecheckt, maar mijn bbned->bbned migratie is nog steeds niet gedaan. Zou toch een eitje moeten zijn?...snap niet dat het zoveel dagen duurt bij mij itt anderen
.
Heb Tweak gisteren nog gezegd dat ik normaliter een aankondingsmail/status verwacht van de overgang. Hebben jullie zoiets gekregen of is het grotendeels 'hoppa!, verbinding kwijt'...dus ik zal wel over zijn?
Betreffende die Copperjet 1616...bij de users zie ik dat er 2 users zijn, admin en user, die toegang hebben via web/telnet. Betekent dit dat je van buitenaf ook kan aanloggen en dat iemand mijn modem kan overnemen als ik de standaard password niet wijzig?

Heb Tweak gisteren nog gezegd dat ik normaliter een aankondingsmail/status verwacht van de overgang. Hebben jullie zoiets gekregen of is het grotendeels 'hoppa!, verbinding kwijt'...dus ik zal wel over zijn?
Betreffende die Copperjet 1616...bij de users zie ik dat er 2 users zijn, admin en user, die toegang hebben via web/telnet. Betekent dit dat je van buitenaf ook kan aanloggen en dat iemand mijn modem kan overnemen als ik de standaard password niet wijzig?
[Voor 24% gewijzigd door LaptopRookie op 25-01-2007 11:33]
Vreemd dat er zoveel onduidelijkheden zijn over de opleverdatum. Ik heb netjes een mail gehad met de opleverdatum van de lijn. Misschien maar even afwachten, de modem heb ik gisteren al mogen ontvangen, dus ik ben er helemaal klaar voor.
Je zou daar inderdaad een brief over moeten krijgen. Heb ik ook niet gehad, dus vanmorgen gewoon even Tweak gebeld. Was zo geregeld, ze hebben een password aangemaakt en de brief met alle login-gegevens krijg ik alsnog thuisgestuurd.Haay schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:26:

Overigens heb ik het idee dat er wel wat meer uit mijn lijn te halen is dan op dit moment (10Mbit via BBNED). Ik zit nu op zo'n beetje dezelfde snelheid als dat ik met mijn Demon 6Mbit lijn had (650 KB/s).
Nu heb ik alle gegevens uit mijn Copperjet 1616-2P eens uitgelezen, maar 90% van al die gegevens zeggen mij weinig tot niets. Misschien dat iemand eens tijd heeft om de gegevens in te zien en aan te geven waar eventueel nog ruimte voor verbetering is? Nieuwe firmware misschien? Of is dit wel zo'n beetje de max. als je op zo'n 2,5 km (

Anyway, hier staan de gegevens: http://www.miesjel.com/tweak.txt
Hm, bij mij bleek het vorige week vrijdag overdag gebeurd te zijn terwijl ik op m'n werk was. Kwam eind van de middag thuis en m'n vrouw klaagde dat ze geen email meer kon sturen. Ik keek ff, en begreep meteen dat de Demon SMTP server geen email accepteerde van een niet-Demon verbinding, en dat we dus op het Tweak netwerk zaten.LaptopRookie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:28:
Kwestie van in Thunderbird op haar PC en op mijn PC de SMTP server van Tweak instellen, en het email sturen werkt weer prima. Heb alleen nog steeds geen informatie over m'n Tweak mailbox...

Je haalt nu inderdaad het maximale van je lijn, maar het lijkt erop dat je modem niet op adsl2+ draait.
Ik heb nu al een tijdje een Tweak DSL verbinding, maar heb nog steeds niks gehoord over de mail gegevens. Ook staat er bij "Mijn tweak" onder lijn informatie:
Je maakt misschien nog geen gebruik van onze TweakDSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.
In sommige gevallen kan het zijn dat we geen of niet juiste informatie kunnen genereren van de DSL lijnen die worden gebruikt omdat deze in een omzetting zitten naar een ander produkt.Als je dat wilt kan je dat hier bij ons bestellen.
Ook nog geen factuur te zien. Ben benieuwd of de mensen die al een factuur gekregen hebben deze ook online terug kunnen vinden. Als dat zo is, zal ik maar een mailtje sturen, want dan klopt er iets niet
Je maakt misschien nog geen gebruik van onze TweakDSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.
In sommige gevallen kan het zijn dat we geen of niet juiste informatie kunnen genereren van de DSL lijnen die worden gebruikt omdat deze in een omzetting zitten naar een ander produkt.Als je dat wilt kan je dat hier bij ons bestellen.
Ook nog geen factuur te zien. Ben benieuwd of de mensen die al een factuur gekregen hebben deze ook online terug kunnen vinden. Als dat zo is, zal ik maar een mailtje sturen, want dan klopt er iets niet

Vergeef me mijn onwetendheid, maar is dat iets wat je zo op de Copperjet kunt instellen? Of wordt dat een lastig verhaal?Xandrios schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:22:
Je haalt nu inderdaad het maximale van je lijn, maar het lijkt erop dat je modem niet op adsl2+ draait.
Je factuur zou je al moeten zien, ik wacht nog op de oplevering maar heb wel al een week geleden een factuur gehad en die verscheen ook gelijk online bij "Mijn Tweak". Ik zou dus even bellen/mailen als ik jou wasAnoniem: 124681 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:23:
Ik heb nu al een tijdje een Tweak DSL verbinding, maar heb nog steeds niks gehoord over de mail gegevens. Ook staat er bij "Mijn tweak" onder lijn informatie:

Bij mij in de gegevens onder Mijn Tweak staat wel aangegeven dat de eerste termijn van het verduiveld aanbod al is geïncasseerd. Neem aan als ik dat via Internet bankieren zou nakijken dat ook wel al van m'n rekening is afgeschreven.Anoniem: 124681 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:23:
Ik heb inmiddels 1,5 week TweakDSL en ik ben er helemaal tevreden over. Mijn snelheid was eerst incorrect maar dat kwam door de BBned scripts kwam ik later achter. Verder werken de nieuwsgroepen perfect, e-mail wordt sneller op gereageerd dan bij Demon (binnen een paar uur i.p.v. 3 dagen). Het overstappen krijg je helaas niet zoveel status updates over maar alles was uiteindelijk wel goed verkopen. De factuur staat nu ook op betaald. Als het goed is e-mailen ze de eerste factuur naar het e-mail adres dat je hebt opgegeven bij het bestellen 1 uur na je lijn was opgeleverd (in mijn geval). Met ISP-ISP migratie geen minuut downtime gehad, je moet gewoon je IP releasen zodra je verbinding eenmalig weg valt.Anoniem: 124681 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:23:
Het enige wat ik nog niet kan is op de webspace en e-mail inloggen, heb hier nog geen details over ontvangen (maar dit is ook niet echt belangrijk voor mij).
Hoe heb je dat laten oplossen? Aan Tweak gevraagd (klantservice gebeld ofzo) ???Bram1337 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:39:
Ik heb inmiddels 1,5 week TweakDSL en ik ben er helemaal tevreden over. Mijn snelheid was eerst incorrect maar dat kwam door de BBned scripts kwam ik later achter.
Ik heb er net maar ff met de Tweak klantenservice over gebeld. Ongeveer 4 minuten in de wacht gestaan voordat ik erg behulpzaam werd geholpen. Username+wachtwoord wordt me vandaag via de post toegestuurd en moet ik als het goed is morgen ook hebben.Bram1337 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:39:
Het enige wat ik nog niet kan is op de webspace en e-mail inloggen, heb hier nog geen details over ontvangen (maar dit is ook niet echt belangrijk voor mij).
Ben nu zo'n 1,5 jaar al TweakDSL'er en het is mij altijd wel bevallen. De aanvraag/aansluiting verliep wat moeizaam maar toen dat geregeld was, liep het ook allemaal lekker. Nu heb ik echter weer een probleem met mijn Speedtouch 716G modem en begint de ellende weer.
Na mijn eerste mail naar TweakDSL voor een oplossing resulteerde in een antwoord dat er geen garantie meer op zat en ik bij Speedtouch zelf moest zijn. Speedtouch vertelde mij daarop netjes dat er wettelijk een garantie-periode van 2 jaar op de hardware zat. Met die mail als attachment een reply gestuurd naar TweakDSL. Toen mocht ik mijn modem retourneren maar doordat ik een niet-herproduceerbaar probleem heb met mijn modem wilde ik even iets meer zekerheid hebben. Vervolgens krijg ik dus weer een reply dat het niet valt onder 'de garantietermijn die zij hanteren"
Word er toch een beetje moedeloos van.
Het probleem is dat mijn modem op een willekeurig moment geen zin meer heeft om de portforwarding af te handelen. Mijn webserver is dan onbereikbaar en er verschijnt een inlogvenster waarmee ik in de modem kan komen. Theoretisch gezien zou dit niet moeten kunnen, aangezien ik uitgeschakeld heb dat er van 'buiten af' iemand kan inloggen op mijn modem. Als ik inlog en de modem restart is het opgelost. De ene keer is het binnen een paar dagen weer het geval en de andere keer is het in geen 2 weken voorgekomen. Lastig probleem dus om aan te geven als defect maar goed is het niet.
Nu ben ik al een beetje vooruit aan het kijken en toch maar aan het zoeken voor een nieuw modem. In eerste instantie toch maar bij TweakDSL zelf gekeken (via: http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/prodmdm). Ik heb ADSL2+, wil wireless en 4 poorten erop hebben voor PC's. Ik kan dus kiezen tussen Speedtouch en Zyxel. Zit daar nog een groot verschil in? Of zijn ze redelijk hetzelfde?
Na mijn eerste mail naar TweakDSL voor een oplossing resulteerde in een antwoord dat er geen garantie meer op zat en ik bij Speedtouch zelf moest zijn. Speedtouch vertelde mij daarop netjes dat er wettelijk een garantie-periode van 2 jaar op de hardware zat. Met die mail als attachment een reply gestuurd naar TweakDSL. Toen mocht ik mijn modem retourneren maar doordat ik een niet-herproduceerbaar probleem heb met mijn modem wilde ik even iets meer zekerheid hebben. Vervolgens krijg ik dus weer een reply dat het niet valt onder 'de garantietermijn die zij hanteren"

Het probleem is dat mijn modem op een willekeurig moment geen zin meer heeft om de portforwarding af te handelen. Mijn webserver is dan onbereikbaar en er verschijnt een inlogvenster waarmee ik in de modem kan komen. Theoretisch gezien zou dit niet moeten kunnen, aangezien ik uitgeschakeld heb dat er van 'buiten af' iemand kan inloggen op mijn modem. Als ik inlog en de modem restart is het opgelost. De ene keer is het binnen een paar dagen weer het geval en de andere keer is het in geen 2 weken voorgekomen. Lastig probleem dus om aan te geven als defect maar goed is het niet.
Nu ben ik al een beetje vooruit aan het kijken en toch maar aan het zoeken voor een nieuw modem. In eerste instantie toch maar bij TweakDSL zelf gekeken (via: http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/prodmdm). Ik heb ADSL2+, wil wireless en 4 poorten erop hebben voor PC's. Ik kan dus kiezen tussen Speedtouch en Zyxel. Zit daar nog een groot verschil in? Of zijn ze redelijk hetzelfde?
Als je een Tiscali lijntje hebt zou ik voor de zyxel gaan. Deze is qua chipset net iets beter voor de Tiscali lijn (ben het zelf nog aan het testen maar er zijn genoeg mensen die dit bevestigen).
De Zyxel ziet er wel wat minder leuk uit (maar dat is persoonlijk en ik zou hem hiervoor zeker niet laten staan i.v.m. bovenstaande).

De Zyxel ziet er wel wat minder leuk uit (maar dat is persoonlijk en ik zou hem hiervoor zeker niet laten staan i.v.m. bovenstaande).
Bij mij ging op een gegeven moment m'n Demon ADSL modem (Copperjet geval) kapot. Buiten garantie, dus Demon zei dat ik zelf maar een nieuw modem moest kopen. Heb met het oog op de toekomst toen de Linksys WAG354G (inmiddels uit productie) gekocht. Is een Annex-B (ISDN) ADSL/ADSL2+ modem met DHCP router en Wifi. Modem bevalt me nog steeds uitstekend, en de overgang van Demon naar Tweak is voor mij onmerkbaar verlopen. Denk dus dat ik het Copperjet 1616 modem dat ik deze week van Tweak heb gekregen maar in de doos in de kast laat liggen. Dan maar geen VOIP aansluiting op m'n modem...Witlof schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:07:
Ik heb Tweak gemailt, maar die hebben uiteindelijk niets gedaan. Wel heb ik ze gevraagd wat het probleem nou was. Dit was de reactie die ik terug kreeg:Haay schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:57:
[...]
Hoe heb je dat laten oplossen? Aan Tweak gevraagd (klantservice gebeld ofzo) ???
[...]
Ik heb er net maar ff met de Tweak klantenservice over gebeld. Ongeveer 4 minuten in de wacht gestaan voordat ik erg behulpzaam werd geholpen. Username+wachtwoord wordt me vandaag via de post toegestuurd en moet ik als het goed is morgen ook hebben.
Lijkt erop dat het opleveren van de verbinding iets meer haast had dan het
goedzetten van de snelheid. Het is een automatisch proces dat door BBned
doorlopen word. Soms loopt dit iets achter waardoor inderdaad het profiel
nog op 8Mbit staat. Zoals u gezien heeft doet het script het echter wel en heeft
uw profiel aangepast aan een 20Mbit profiel.
Dat kan inderdaad. Zo uit m'n hoofd moet je de DSL-pagina hebben, dan "Uitgebreid", en dan is er een veld die nu waarschijnlijk "annex a" ingevuld heeft staan. Die moet je dan veranderen naar "adsl2_bis_plus". Daarmee zet je hem 'vast' op ADSL2+Anoniem: 88535 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:28:
[...]
Vergeef me mijn onwetendheid, maar is dat iets wat je zo op de Copperjet kunt instellen? Of wordt dat een lastig verhaal?

Klopt inderdaad dat er "annex a" ingevuld staat bij onder het kopje "code type". Probleem is alleen dat ik alleen "annex a" kan kiezen, geen "adsl2_bis_plus" te vinden..Xandrios schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:41:
[...]
Dat kan inderdaad. Zo uit m'n hoofd moet je de DSL-pagina hebben, dan "Uitgebreid", en dan is er een veld die nu waarschijnlijk "annex a" ingevuld heeft staan. Die moet je dan veranderen naar "adsl2_bis_plus". Daarmee zet je hem 'vast' op ADSL2+

Ik dacht toch dat de Copperjet 1616-2P geschikt was voor ADSL2+..
Thanks for the help anyway..

edit: Hmm, misschien heb ik wel hetzelfde "probleem" als Bram1337. Mijn verbinding was zo verschrikkelijk snel omgezet (vrijdag contract gepost, maandag omgezet), dat BBNED misschien wat achter loopt wat betreft het omzetten naar de juiste snelheid..
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 88535 op 25-01-2007 17:05]
Bleh wat schraal zeg ...
ik zit nu bij demon en daar wil ik weg. Dus ben geintresseerd voor TweakDSL ... bieden ze voor mijn postcode wel 4-10Mbit aan van BBned ... maar dat januari aanbod van 10Mbit niet
Ik zit 300 meter van de centrale af
"ja kan er niks aan doen"
...............
ik zit nu bij demon en daar wil ik weg. Dus ben geintresseerd voor TweakDSL ... bieden ze voor mijn postcode wel 4-10Mbit aan van BBned ... maar dat januari aanbod van 10Mbit niet

Ik zit 300 meter van de centrale af

"ja kan er niks aan doen"
...............
There is no art to find the minds construction in the face
Ik denk eerder dat er nog een hele oude firmware in zit waar nog geen ADSL2+ mogelijkheid is.Anoniem: 88535 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:41:
[...]
Klopt inderdaad dat er "annex a" ingevuld staat bij onder het kopje "code type". Probleem is alleen dat ik alleen "annex a" kan kiezen, geen "adsl2_bis_plus" te vinden..![]()
Ik dacht toch dat de Copperjet 1616-2P geschikt was voor ADSL2+..
Thanks for the help anyway..
edit: Hmm, misschien heb ik wel hetzelfde "probleem" als Bram1337. Mijn verbinding was zo verschrikkelijk snel omgezet (vrijdag contract gepost, maandag omgezet), dat BBNED misschien wat achter loopt wat betreft het omzetten naar de juiste snelheid..
Afaik hebben alle 1616 modellen de ADSL2+ mogelijkheid? Alleen de 816-2P heeft dat niet standaard. Of heb ik het mis? (Heb nooit een 1616 gehad)
Ik heb vanavond mijn TweakDSL-verbinding even uitgebreid getest. Ik kom met mijn modem (ZyXEL) op ongeveer ~18Mbit download (en 1Mbit upload, het maximum dus). Vanaf de TweakDSL nieuwsserver komt dat neer op ~1,75Mbyte/seconde downloadsnelheid. Netjes dus!
Ook over de migratie, de retentie van de nieuwsserver en de pingtijden niets dan lof. Migratie ging probleemloos (30 minuten downtime tussen half 2 en 2 vannacht), retentie van de nieuwsserver is beter dan die van Demon (en die was al érg goed) en de pingtijden zijn vergelijkbaar met die van Demon, ook geen slechte zaak dus. Tot zover ben ik tevreden!
Dit weekend ga ik eens kijken of ik (met het inkorten van de kabel) nog hogere snelheden kan bepalen. 24Mbits/sec is tenslotte het maximum, en het is niet voor niets TweakDSL

Ook over de migratie, de retentie van de nieuwsserver en de pingtijden niets dan lof. Migratie ging probleemloos (30 minuten downtime tussen half 2 en 2 vannacht), retentie van de nieuwsserver is beter dan die van Demon (en die was al érg goed) en de pingtijden zijn vergelijkbaar met die van Demon, ook geen slechte zaak dus. Tot zover ben ik tevreden!
Dit weekend ga ik eens kijken of ik (met het inkorten van de kabel) nog hogere snelheden kan bepalen. 24Mbits/sec is tenslotte het maximum, en het is niet voor niets TweakDSL

Ik haal ook precies 18Mbit. ~1,76Mbyte/sec, niet slecht maar ik had toch iets hoger verwacht 720m van de centrale. Waarschijnlijk is dit de maximum voor de ZyXEL of gewoon het BBned profiel?[BoSS] schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:06:
Ik heb vanavond mijn TweakDSL-verbinding even uitgebreid getest. Ik kom met mijn modem (ZyXEL) op ongeveer ~18Mbit download (en 1Mbit upload, het maximum dus). Vanaf de TweakDSL nieuwsserver komt dat neer op ~1,75Mbyte/seconde downloadsnelheid. Netjes dus!
Ik heb met de copperjet zitten klooien maar kreeg 'm niet echt aan de praat, nog niet gelukt om daarmee te testen dus.
Als je modem nou niet als bridge had gestaan had hij na het down gaan van je lijn gelijk weer een DHCP request (discover) gedaan en gelijk een IP gehad. Nu omdat je server of router achter de bridge daar geen weet van had moest je wachten tot de lease voorbij was van Demon voordat je server/router iets ging doen.[BoSS] schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:06:
Ik heb vanavond mijn TweakDSL-verbinding even uitgebreid getest. Ik kom met mijn modem (ZyXEL) op ongeveer ~18Mbit download (en 1Mbit upload, het maximum dus). Vanaf de TweakDSL nieuwsserver komt dat neer op ~1,75Mbyte/seconde downloadsnelheid. Netjes dus!![]()
Die maximale 24Mbps zie je niet/nauwelijks op lijnen buiten een lab-omgeving. Ik denk dat als je thuis 21.5Mbps kan halen je zo'n beetje in de hoogste regionen zit.Dit weekend ga ik eens kijken of ik (met het inkorten van de kabel) nog hogere snelheden kan bepalen. 24Mbits/sec is tenslotte het maximum, en het is niet voor niets TweakDSL
Weinig verstoring op de lijn is maar nodig om het stuk tussen 21.5Mbps en de 16Mbps al te laten vervallen als haalbaar overigens, dat luistert heel nauw

Zie boven sowieso.Bram1337 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:46:
[...]
Ik haal ook precies 18Mbit. ~1,76Mbyte/sec, niet slecht maar ik had toch iets hoger verwacht 720m van de centrale. Waarschijnlijk is dit de maximum voor de ZyXEL of gewoon het BBned profiel?
Ik heb met de copperjet zitten klooien maar kreeg 'm niet echt aan de praat, nog niet gelukt om daarmee te testen dus.
De hamvraag is of je lijn ook werkelijk die lengte is. Kan best zijn dat hij in werkelijkheid 2x zo lang is en dan is die 18Mbps heel netjes te noemen. Stel hij is 1400 meter dan is 18Mbps heel goed gewoon. Sommige lijnen van 1400m halen 20Mbps, andere 16Mbps. Hangt heel erg van de conditie en verstoring door omliggende lijnen af (overspraak).
[Voor 4% gewijzigd door bjck op 25-01-2007 20:59]
Sinds vanmorgen heb ik problemen. Ik heb het 10Mb abo en de 2602HW-61 Zyxel modem erbij. Ik kom internet er niet meer mee op. Ik dacht eerst dat er verstoring was bij Tweak, maar het DSL en Internetlampje branden stoer. Vanavond even zolder op gedoken en daar mijn oude Linksys van onder het stof vandaan gehaald. Aansluiten en werken.
Weet iemand wat er aan de hand zou kunne zijn?
Voor zover ik kan vinden hebben alle 1616's die mogelijkheid ja.Xandrios schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:18:
Afaik hebben alle 1616 modellen de ADSL2+ mogelijkheid? Alleen de 816-2P heeft dat niet standaard. Of heb ik het mis? (Heb nooit een 1616 gehad)
Maar goed, ik heb er maar eens een mailtje naar Tweak tegenaan gegooid.
Overigens zat (zit) standaard firmware versie A.4.19.21 erin. Misschien gaat er bij iemand een lichtje branden..
Anoniem: 59125
Dat is ook wat. Ik heb hetzelfde. Ik kom vanavond thuis geen internet meer. Speedtouch 716V5 WL.Hans C schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:40:
Sinds vanmorgen heb ik problemen. Ik heb het 10Mb abo en de 2602HW-61 Zyxel modem erbij. Ik kom internet er niet meer mee op. Ik dacht eerst dat er verstoring was bij Tweak, maar het DSL en Internetlampje branden stoer. Vanavond even zolder op gedoken en daar mijn oude Linksys van onder het stof vandaan gehaald. Aansluiten en werken.
B10 abbo op BBNED. Alles lijkt te werken. Line sync, modem heeft een ip adres. Maar verder geen verbinding. Oh ja ik kan wel mail versturen. Maar niets ontvangen. Niet op internet surfen, geen newsserver.
Ik heb mijn oude speedtouch Home aangesloten. Die werkt wel. Zeer vreemd.
Bepaalde sites zijn op dit moment niet bereikbaar trouwens.
Heb jij toevallig ook een vast IP ooit aangevraagd en gekregen. Ik heb het gevoel dat het daar iets mee te maken heeft.
Hier nog iemand met hetzelfde probleem.
B10 abbo, wel linesync en static ip, geen dns.
Vanaf ca 14:00 hier last van. Toen nog thuis een test-mail ontvangen en verzonden via VNC.
Erg handig dat dit nog steeds niet opgelost is.......
B10 abbo, wel linesync en static ip, geen dns.
Vanaf ca 14:00 hier last van. Toen nog thuis een test-mail ontvangen en verzonden via VNC.
Erg handig dat dit nog steeds niet opgelost is.......
Anoniem: 182974
Ook hier een slachtoffer. ook B10. Sommige sites (zoals deze) werken wel.bjck schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:37:
Er is onderhoud vannacht (straks) om 01:00 (zie mytweak).
Anoniem: 182974
De boel lijkt weer te werken. Dat was een vette storing (iets van 12 uur llang ?)Anoniem: 182974 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:09:
[...]
Ook hier een slachtoffer. ook B10. Sommige sites (zoals deze) werken wel.
Het is nu vrijdag en nog steeds geen internet. Volgens de helpdesk van Tweakdsl staat de lijn op slopen en dit kan alleen in opdracht van Demon gedaan zijn. Demon gebeld en volgens hun is er geen opdracht tot slopen gegeven, er zou iets fout zitten bij BBned en ze gaan een ticket aanmaken.Delph1900 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:54:
Ze zijn bezig om me te migreren van Demon/BBned naar Tweakdsl/BBned. Ik volg dit forum al een tijdje en had begrepen dat ik van een zogenoemde isp/isp verhuizing niets meer zou merken dan een paar minuten down.
Ben teleurgesteld
Wie moet ik nou geloven?
Inderdaad, ook een vast IP adres hier. Ben nog steeds van de Linksys gebruik aan het maken, want vreemd genoeg werkt die wel. Ga even testen of de Zyxel al weer werkt en ben zo terug met bericht.Anoniem: 59125 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:08:
[...]
Dat is ook wat. Ik heb hetzelfde. Ik kom vanavond thuis geen internet meer. Speedtouch 716V5 WL.
B10 abbo op BBNED. Alles lijkt te werken. Line sync, modem heeft een ip adres. Maar verder geen verbinding. Oh ja ik kan wel mail versturen. Maar niets ontvangen. Niet op internet surfen, geen newsserver.
Ik heb mijn oude speedtouch Home aangesloten. Die werkt wel. Zeer vreemd.
Bepaalde sites zijn op dit moment niet bereikbaar trouwens.
Heb jij toevallig ook een vast IP ooit aangevraagd en gekregen. Ik heb het gevoel dat het daar iets mee te maken heeft.
net de volgende mail verzonden naar Tweak:
Ik heb een B10 ADSL2+ abo, met daarbij de Zyxel. Gisterochtend rond een uur of 11 kon ik niet meer gebruik maken van internet. Zowel het ADSL lampje als het Internetlampje branden. Paar keer opnieuw opgestart (modem en PC) maar helpt niet. Gisteravond als ingeving een oude Linksys van zolder gehaald. Aansluiten en WERKEN! Echter wel op beperkte snelheid.
Op Gathering of Tweakers heb ik een bericht gepost. Daarna zijn er een aantal andere meldingen geweest en het probleem lijkt er alleen te zijn met mensen die ooit een vast IP adres hebben gevraagd (en gekregen).
Graag zie ik het opgelost en om niet steeds te hoeven te wisselen tussen modems, hoor ik ook graag wanneer het opgelost is.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Ik hoop dat het snel opgelost is, want zit nu zo rond 3,5 Mbit. Linksys modem is ADSL1....is ook meteen de reden waarom ie op zolder lag.
Ik heb een B10 ADSL2+ abo, met daarbij de Zyxel. Gisterochtend rond een uur of 11 kon ik niet meer gebruik maken van internet. Zowel het ADSL lampje als het Internetlampje branden. Paar keer opnieuw opgestart (modem en PC) maar helpt niet. Gisteravond als ingeving een oude Linksys van zolder gehaald. Aansluiten en WERKEN! Echter wel op beperkte snelheid.
Op Gathering of Tweakers heb ik een bericht gepost. Daarna zijn er een aantal andere meldingen geweest en het probleem lijkt er alleen te zijn met mensen die ooit een vast IP adres hebben gevraagd (en gekregen).
Graag zie ik het opgelost en om niet steeds te hoeven te wisselen tussen modems, hoor ik ook graag wanneer het opgelost is.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Ik hoop dat het snel opgelost is, want zit nu zo rond 3,5 Mbit. Linksys modem is ADSL1....is ook meteen de reden waarom ie op zolder lag.
Ik heb op internet gekeken, dit modem is een 1 poorts router, inclusief 2 Voip poorten, inclusief Adsl2 ondersteuning, zonder Wifi, zonder 4 poorts switch. Ik heb gekozen voor een Zyxel voor 60 euro bijbetaling, waar alles op zit.Xandrios schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:18:

@Hans C
Dank je voor het mailtje.
Ik bel ze wel even rond 9:30 (lekker de nog niet wakkere helpdeskers plagen; altijd leuk).
Als ik wat meer weet laat ik het weten.
Dank je voor het mailtje.
Ik bel ze wel even rond 9:30 (lekker de nog niet wakkere helpdeskers plagen; altijd leuk).
Als ik wat meer weet laat ik het weten.
Hier ook een B10-abonnee. Gisteren inderdaad niets te bereiken op DNS-naam. Als ik een aantal 'welbekende' IP-adressen pingde leek alles gewoon in orde. Ik gokte erop dat het een DNS-storing was bij TweakDSL, aangezien mijn mailserver inkomende mails wel kon afhandelen, maar uitgaande niet (daarvoor doe je DNS-lookups). Ook ik heb een vast IP.
Gisterenmiddag belde ik om 17:30 uur met TweakDSL en die bevestigde dat er een storing was (details kon de beste man niet geven). Oplostijd was een aantal uur. Echter, toen ik thuis kwam om nog een aantal testjes te doen om omstreeks 23:45 uur, werkte het (DNS resolving) nog steeds niet.
Vanochtend deed de boel het weer (dat herleid ik uit het feit dat ik een antwoord heb gekregen op een mail die gisteren nog in de retry-queue van mijn mailserver stond).
Gisterenmiddag belde ik om 17:30 uur met TweakDSL en die bevestigde dat er een storing was (details kon de beste man niet geven). Oplostijd was een aantal uur. Echter, toen ik thuis kwam om nog een aantal testjes te doen om omstreeks 23:45 uur, werkte het (DNS resolving) nog steeds niet.
Vanochtend deed de boel het weer (dat herleid ik uit het feit dat ik een antwoord heb gekregen op een mail die gisteren nog in de retry-queue van mijn mailserver stond).
... en oranje! :P
Dit topic is gesloten.