Toon posts:

TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 22 Laatste
Acties:
  • 23.562 views sinds 30-01-2008

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 17:17
Net even aan de lijn met TweakDSL.

In de loop van de dag worden voor de mensen die nog last hebben van het probleem met geen DNS een poort reset uitgevoerd door BBNed.
Dus voor de mensen die sinds gister 11.00 hebben zitten wachten, nog even geduld :)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07-2022
haha, had ik dus ook, had toen mac adres van me oude linksys opgegeven....

linksys WRT54GC, Xfire only?

vage bij mij was, kon wel xfire?? & skype gebruiken en met mensen op het internet communiceren :S

maarjah, lees net dat insane zegt dat het weer werkt, zo us ff ut thuis front informeren, kijken of ut hier ook werkt :) (had tweakdsl ook al gemaild, van hey, met me linksys BEFSR41 v3, werkt alles goed (daar toen ook vast IP op aangevraagd & gekregen op BBned :P), en op me WRT54GC, alleen dus Xfire & skype *mail niet na gekeken*

Anoniem: 206317

Bijzonder probleem...verbinding niet vooruit te branden TweakB 16-24 (capped??)

Afgelopen dinsdag bericht gekregen dat mijn ADSL (TweakB 16-24) opgeleverd was. Modem (CopperJet 1616-2p) en splitter waren al aangesloten. Laptop aangesloten met bijgeleverde crosscable. Ip adres verkregen (84.x.x.x range) Meteen een pingtest naar de gateway gedaan. Toen schrok ik al: ping tijden enkele honderden ms. Downloadsnelheid rond de 80kbs!!.. Nieuwe firmware geflashed.Ping tijden zijn iets verbeterd..download ligt nu op max. 120kbs.. Dit kan niet kloppen!

Wacht nog op antwoord van de helpdesk. Kreeg tot nu toe geen oplossing die ook tot oplossen van het probleem heeft geleid.

Iemand hetzelfde probleem gehad? Of weet iemand in welke richting ik dit moet zoeken?

Alvast bedankt!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Gisteravond bij een maat van me ook die DNS problemen. Je kon de DNS servers wel pingen, maar er ging geen verkeer over poort 53 naar die DNS servers. Over poort 53 naar andere servers lukte wel. Bij gebruik van een publieke DNS server werkte internet weer enigzins.
Vreemd gebeuren, maar ik heb er zelf met m'n B10 geen last van gehad.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Dutch2007
heb je dan 1 publieke fzo voor me? hardcode k me die als DNS3, heb ik tenminste altijd wel een dns :)

heb er al een paar
Tier 2
These are servers intended for use by end users whose network providers do not yet support OpenDNS. They are volunteer services run by whoever is volunteering them. Changes to these servers will be posted to both the Discussion list and a geographically sorted list will be posted regularly to the Announcements list.

Currently, Tier 2 servers are present in eight countries on four continents: Canada, Germany, Finland, Japan, New Zealand, Portugal, the United Kingdom and the United States.

ns1.de.opennic.glue (Cologne, DE) - 217.115.138.24
ns1.jp.opennic.glue (Tokyo, JP) - 219.127.89.34
ns2.jp.opennic.glue (Tokyo, JP) - 219.127.89.37
ns1.nz.opennic.glue (Auckland, NZ) - 202.89.131.4
ns1.uk.opennic.glue (London, UK) - 194.164.6.112
ns1.phx.us.opennic.glue (Phoenix, AZ, US) - 63.226.12.96
ns1.sfo.us.opennic.glue (San Francisco, CA, US) - 64.151.103.120
ns1.co.us.opennic.glue (Longmont, CO, US) - 216.87.84.209
ns1.ca.us.opennic.glue (Los Angeles, CA, US) - 67.102.133.222
ns1.be.opennic.glue (Luik, Belgium) - 83.217.93.246
nog meer:

code:
1
http://80.247.230.136/dns.htm?

[Voor 86% gewijzigd door Dutch2007 op 26-01-2007 11:28]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 206317 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:53:
<...>Modem (CopperJet 1616-2p) <...> Nieuwe firmware geflashed. <...>
Heeft het CopperJet 1616 modem dat Tweak standaard voor BBned levert niet de meest recente firmware dan? En is er een standaard plek waar die firmware vandaan te halen, of gewoon zoeken op de Allied Data website ?

Haay schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:21:
[...]

Heeft het CopperJet 1616 modem dat Tweak standaard voor BBned levert niet de meest recente firmware dan? En is er een standaard plek waar die firmware vandaan te halen, of gewoon zoeken op de Allied Data website ?
Nope, modem had niet de meeste recente firmware. Ik heb de firmware van de tweakdsl site gehaald. 6.10sr1 meen ik. Staat ook op de Allied Data site, alleen weet ik het verschil niet tussen Annex A of B er zijn er 2 beschikbaar namelijk.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Dutch2007 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:20:
heb je dan 1 publieke fzo voor me? hardcode k me die als DNS3, heb ik tenminste altijd wel een dns :)

heb er al een paar

nog meer:

code:
1
http://80.247.230.136/dns.htm?
4.2.2.1
4.2.2.2

Level3 DNS :)

Anoniem: 102289

Helaas niets dan slechte ervaring met tweakdsl, na bevestiging dat de lijn geactiveerd zou zijn geen verbinding tot stand kunnen brengen. de helpdesk kon me ook niet helpen. ruim een week later komen ze erachter dat het signaal toch nog niet op de kabel stond, of ik het opnieuw wou proberen.

Ik was de hele situatie almeer dan zat en had het complete pakket dan ook alterug gestuurd. dus ruim binnen de 2 mnd proef periode. nu 4 mnd later en tig telefoontje later mijn borg pas terug gestort gekregen. tot mijn verbasing kreeg ik gisteren een aanmaning van de deurwaarder of ik mijn achterstallig abbo wou te betalen.... nee tweakdsl komt er bij mij niet meer in.. ik wacht dus ook mooi tot ze er verder werk van maken. wordt vervolgd.

laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die denkt aan een overstap naar tweakdsl.

• Dutch2007
Anoniem: 102289 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:07:
Helaas niets dan slechte ervaring met tweakdsl, na bevestiging dat de lijn geactiveerd zou zijn geen verbinding tot stand kunnen brengen. de helpdesk kon me ook niet helpen. ruim een week later komen ze erachter dat het signaal toch nog niet op de kabel stond, of ik het opnieuw wou proberen.

Ik was de hele situatie almeer dan zat en had het complete pakket dan ook alterug gestuurd. dus ruim binnen de 2 mnd proef periode. nu 4 mnd later en tig telefoontje later mijn borg pas terug gestort gekregen. tot mijn verbasing kreeg ik gisteren een aanmaning van de deurwaarder of ik mijn achterstallig abbo wou te betalen.... nee tweakdsl komt er bij mij niet meer in.. ik wacht dus ook mooi tot ze er verder werk van maken. wordt vervolgd.

laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die denkt aan een overstap naar tweakdsl.
week zonder internet lijkt mij iid ook niet fijn, maarjah helaas kunnen er wel eens fouten gemaakt worden (zoals DNS troubles bij mensen die een vast IP aangevraagd hadden)

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Crusader schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:12:
Gisteravond bij een maat van me ook die DNS problemen. Je kon de DNS servers wel pingen,
Bij mij lukte dat niet, vandaar mijn conlusie dat ze (de DNS-servers van TweakDSL) dood waren...

... en oranje! :P

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 10:16
DNS problemen nog steeds niet opgelost hier!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 17:16
misschien een veelgestelde vraag en dus al misschien 100000 keer langs gekomen, maar:

wat is het verschil tussen de TweakT en de TweakB abbo`s? :?
Heb op de site gekeken maar kan het niet vinden :?

[Voor 14% gewijzigd door Mattie84 op 26-01-2007 14:53]

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 18:07

GekkeR

key = key

De TweakT abbos lopen via Tiscali en de TweakB abbos via BBNed.

(Tiscali heeft mijn persoonlijke voorkeur)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Dutch2007
Mattie84 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:52:
misschien een veelgestelde vraag en dus al misschien 100000 keer langs gekomen, maar:

wat is het verschil tussen de TweakT en de TweakB abbo`s? :?
Heb op de site gekeken maar kan het niet vinden :?
T= tiscalli,
B= BBned ;)

heeft iemand al geprobeerd die 2 level 3 DNS server toe te voegen? (evt in windows d''r bij te gooien ipv aan je router toe te voegen? miss dat, dat het probleem voor nu ff oplost, al is het wel vreemd, dat ie het adres van bijv de xfire server vind (of hebben ze in dat programma eigen host table/ip hardcoded staan?), want die connecte wel, dns kon ik iig niet pingen....
Xandrios schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:06:
[...]

4.2.2.1
4.2.2.2

Level3 DNS :)
die dus...

en dit zei ome tweak op me vraag of er storing was....
Date: Fri, 26 Jan 2007 15:01:44 +0100
From: TweakDSL Helpdesk <info@tweakdsl.nl>
To: Michael@Maertzdorf.TweakDsl.nl
Subject: [ #JLQ-32197-793]: Mogelijke Storing?

Beste klant,

Er was inderdaad een routerings en DNS probleem over het netwerk van BBned. Inmiddels hoort dit verholpen te zijn. Mocht u nog steeds problemen ondervinden na een modemreset, dan vernemen we dit graag van u.

Met vriendelijke groeten,

TweakDSL
MvD

On Thu, 25 Jan 2007 19:32:07 +0100, Michael@Maertzdorf.TweakDsl.nl wrote:
> Beste, info@tweakdsl.nl,
>
>
>
>
>
> Sinds ongeveer vanmiddig, heb ik geen internet meer? Modem geeft wel
> linesync, etc... etc..., heb mijn modem ingesteld als bridge,
>
>
>
> Eerst had ik een Linksys BEFSR41 v5 als router er achter hangen....
>
> Hier had ik dan ook dmv het doorgeven van het MAC adres, een "static" ip van
> jullie gekregen...
>
>
>
> Nu heb ik echter sinds enige tijd alweer een andere router, nu een linksys
> die wel wifi heeft
>
>
>
> Namelijk een Linksys WRT54GC... na enige maanden perfect te werken, (soms
> wel een ander IP maar omdat ik zelf geen prive-websites host is/was dit geen
> probleem,
>
>
>
> Nu wilde ik vanmorge op het internet gaan, maar dit werkte niet?
>
>
>
> Is er een mogelijke storing dat nu pas te boven komt?
>
>
>
> Router info van de WRT54GC:
>
>
>
> Firmware Version: v1.02.8
>
> Current Time: Sat, 1 Jan 2000 00:01:29
>
> MAC Address: 00:14:bf:6b:ec:9b
>
> Host Name: WRT54Gc
>
> Domain Name:
>
>
>
> Internet Connection
>
>
>
> Connection Type: Automatic Configuration - DHCP
>
> IP Address: 82.197.201.237
>
> Subnet Mask: 255.255.255.0
>
> Default Gateway: 82.197.201.1
>
> DNS1: 217.19.16.131
>
> DNS2: 217.19.16.132
>
> DNS3:
>
>
>
>
>
> En nu de router info van mijn BEFSR41 v5
>
>
>
> Firmware Version: 1.06.05, Jul 22 2005
>
> MAC Address: 00-12-17-E6-C7-39
>
>
>
> Status
>
> Login Type: DHCP
>
> Internet IP Address: 82.197.202.116
>
> Subnet Mask: 255.255.255.0
>
> Default Gateway: 82.197.202.1
>
> Static DNS1: 217.19.16.131
>
> Static DNS2: 217.19.16.132
>
> Static DNS3: 0.0.0.0
>
> MTU : 1500
>
>
>
> Hopende U hiermee voldoene informative te verschaf te hebben en dat u
> hiermee, evt problemen van uw kan kan oplossen..
>
>
>
>
>
> Mvg,
>
>
>
> Michael Maertzdorf

[Voor 71% gewijzigd door Dutch2007 op 26-01-2007 15:12]

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 11:21
Bijna 2 weken al en ik heb mijn TweakB 0-8Mb abo nog steeds niet 8)7. Geld is al betaald.
Hopelijk moet ik hun 0-8Mb niet al te letterlijk nemen als 0Mb :+

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:31
LaptopRookie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:48:
Hopelijk moet ik hun 0-8Mb niet al te letterlijk nemen als 0Mb :+
:+ Dat is inderdaad erg maf, als je dus bij het 0-8 Mb abbo'tje geen internet krijgt zeggen ze van: Ja maar meneer, het is toch ook vanaf 0 mb we kunnen dus niks garanderen >:)

Ga naar www.jellerbert.nl

Anoniem: 192470

-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 26-01-2007 17:40]

Anoniem: 192470

Badger schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:00:
Net even aan de lijn met TweakDSL.

In de loop van de dag worden voor de mensen die nog last hebben van het probleem met geen DNS een poort reset uitgevoerd door BBNed.
Dus voor de mensen die sinds gister 11.00 hebben zitten wachten, nog even geduld :)
moet je hiervoor opbellen ofzo, of is dit voor iedereen,

de tweakdsl usenet server (tweaknews) gaat sinds gister ook erg! traag...

heeft dit ook iets te maken met de storing?!

Anoniem: 26576

Jellerbert schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:05:
[...]

:+ Dat is inderdaad erg maf, als je dus bij het 0-8 Mb abbo'tje geen internet krijgt zeggen ze van: Ja maar meneer, het is toch ook vanaf 0 mb we kunnen dus niks garanderen >:)
Het is allemaal wat warrig bij Tweak, ik heb ook zo'n 0 - 8 Mbit abbo genomen en bij "Mijn Tweak" gegevens staat:

name: TweakB 0-8
Line speed: 2-8Mb/512Kb_bandwidth (terwijl in de praktijk de up wel 1024 is)

Op de overeenkomst staat een Zyxel modem vermeld en op de rekening een Copperjet.
Lijn is de 24e opgeleverd en ik heb nog helemaal geen modem dus ben benieuwd wat het wordt...

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Sinds een half uur valt steeds de verbinding weg. Zijn er mensen met het zelfde probleem?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

hier niet... 8861

Anoniem: 101987

Vandaag op adsl 2+ overgezet, rare is dat mn router gewoon op 18-19mbit intrained maar de daadwerkelijke d/l de 1000kb maar net haalt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Anoniem: 101987 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:31:
Vandaag op adsl 2+ overgezet, rare is dat mn router gewoon op 18-19mbit intrained maar de daadwerkelijke d/l de 1000kb maar net haalt.
Even mailen naar de helpdesk, staat er bij BBned iets nog niet goed.

Of je probeert vanaf een verre bestemming te downloaden, dat gaat niet altijd snel natuurlijk. Of je PC/netwerk kaart is niet helemaal optimaal. Kijk even of je netwerk wel op 100Mbit verbindt en draai even tcpoptimizer.exe (google er even op).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 16:22
Waarschijnlijk ga ik binnenkort ook overstappen naar tweak, op mijn adres is alleen bbned te krijgen ik zit op 1.6 km afstand van de centrale.
bij bbned krijg je een coperjet modem, hoe presteren deze tov een speedtouch 716 bv (daar heb ik 1 van liggen) of een smc 7908? is die nu fijner/slechter/maakt geen zak uit?

Join the club

bjck schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:39:
[...]

Even mailen naar de helpdesk, staat er bij BBned iets nog niet goed.

Of je probeert vanaf een verre bestemming te downloaden, dat gaat niet altijd snel natuurlijk. Of je PC/netwerk kaart is niet helemaal optimaal. Kijk even of je netwerk wel op 100Mbit verbindt en draai even tcpoptimizer.exe (google er even op).
INtern kan t niet liggen, als ik van 1 pc naar de ander op het netwerk fxp dan haal ik gewoon 6mb/s.
Wacht iig af met mailen totdat ik het daadwerkelijke oplever mailtje gekregen heb en ik info over mn lijn kan zien op Mijn tweak.

oops doublepost

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 101987 op 27-01-2007 07:05]

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Zondagskindje schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:22:
Sinds een half uur valt steeds de verbinding weg. Zijn er mensen met het zelfde probleem?
Ja hier nog steeds, duurt nu al een week, ben al terug gezet naar 8mbit ipv 10 mbit maar ook dat haalt niet veel uit.
Zie telkens het adsl lampje op het copperjet modem uitgaan, verbinding is weg, lampje gaat knipperen en na 20 seconden werkt het weer.
Alle bekabeling in huis vervangen cq doorgemeten, splitter en modem uitgewisseld, niets helpt.
Ben nu via mail in conclaaf met de helpdesk, zie wel waar het schip strandt.. ;( ;(

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 Cactus PT110 Shine bjr 2018

• Haay
Iets is mij nog niet helemaal duidelijk en dat vind ik ook niet terug in de brieven die ik van TweakDSL heb ontvangen met log-in gegevens (voor Mijn Tweak, en nu ook voor m'n mailbox-beheer).

Wat is bij TweakDSL nu de URL van je webspace, en wat is je email-adres ?

Bij Demon was het voor webspace: www.<domeinnaam>.demon.nl en voor email: alias@<domeinnaam>.demon.nl

Ik heb dezelfde format voor TweakDSL geprobeerd, waarbij "demon" door "tweakdsl" vervangen, maar dat werkt dus niet.

Heb via FTP wel al ingelogd op m'n webruimte, en hier een simpele pagina neergezet, maar als ik naar www.(mijn domeinnaam).tweakdsl.nl surf krijg ik een Apache server succesvol geinstalleerd mededeling. En email gestuurd naar mijn "alias@(mijn domeinnaam).tweakdsl.nl" komt keihard gebounced terug.

Kan iemand mij hier vertellen wat de juiste format voor die zaken is ?

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Haay schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:41:

Iets is mij nog niet helemaal duidelijk en dat vind ik ook niet terug in de brieven die ik van TweakDSL heb ontvangen met log-in gegevens (voor Mijn Tweak, en nu ook voor m'n mailbox-beheer).

Wat is bij TweakDSL nu de URL van je webspace, en wat is je email-adres ?

Bij Demon was het voor webspace: www.<domeinnaam>.demon.nl en voor email: alias@<domeinnaam>.demon.nl

Ik heb dezelfde format voor TweakDSL geprobeerd, waarbij "demon" door "tweakdsl" vervangen, maar dat werkt dus niet.
Dat is wel het formaat - www.<gebruikersnaam>.tweakdsl.nl
Heb via FTP wel al ingelogd op m'n webruimte, en hier een simpele pagina neergezet, maar als ik naar www.(mijn domeinnaam).tweakdsl.nl surf krijg ik een Apache server succesvol geinstalleerd mededeling.
Heb je die simpele pagina wel in de map www gezet? Anders werkt het inderdaad niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:31

Felicia

🥚meisje?

OK, startpost moet nodig bijgewerkt worden. De support pagina is foetsie (althans, daar staat alleen nog maar een update voor 2 modems).

De instellingen voor e-mail zijn ook zo onduidelijk als maar zijn kan. Het e-mail adres dat ik opgegeven heb bij aanvraag bestaat niet en het default e-mail adres (dat gebruikt wordt bij webmail mail te versturen) geeft een NDR als je replied (handig ;)).

Verbinding zelf is wel lekker maar als de e-mail 't niet doet heb ik daar weinig aan :D

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Anoniem: 168864

Vandaag alleen mijn copperjet 1616 modem ontvangen, geen splitter.
Nu had ik nog een splitter van mijn Demon abbo. Van Demon had ik toen een Copperjet 816 2p Annex A modem gehad. Aan het modem hangt mijn sitecom router. Ik dacht het modem vervangen voor mij eenvoudig was. De 816 weg gehaald en de 1616 in de plaats. Alle stekkertjes op dezelfde plaats. Alleen toen..
Bij de 1616 ging wel het lampje van power en ethernet branden. Het lampje van adsl brandt niet. Mijn com krijgt dus ook geen signaal. De 816 geeft altijd een wat ruisend geluid, de 1616 is geluidloos.
Kan iemand mij vertellen of, en zo ja wat ik fout doe, of zou de modem stuk zijn? Misschien voor alle duidelikheid, ik heb zo'n 0-8 mb abbo, volgens Tweakdsl heb ik wel adsl2, maar volgens BBned niet. Volgens mij moet dat niets uitmaken, maar digibeet is my middelname!

De zeeer summiere handleiding bij de copperjet (een klein blaadje) zegt mij niet zoveel. Volgens dat bladje moet er ook een CD zijn. Hoort die er ook bij?
Wat zou ik nog meer van Tweakdsl moeten krijgen aan aanverwante zaken?

Nu werk ik dus nog met de 816..

• bjck
  • Nu online
Anoniem: 168864 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:36:
Vandaag alleen mijn copperjet 1616 modem ontvangen, geen splitter.
Nu had ik nog een splitter van mijn Demon abbo. Van Demon had ik toen een Copperjet 816 2p Annex A modem gehad. Aan het modem hangt mijn sitecom router. Ik dacht het modem vervangen voor mij eenvoudig was. De 816 weg gehaald en de 1616 in de plaats. Alle stekkertjes op dezelfde plaats. Alleen toen..
Bij de 1616 ging wel het lampje van power en ethernet branden. Het lampje van adsl brandt niet. Mijn com krijgt dus ook geen signaal. De 816 geeft altijd een wat ruisend geluid, de 1616 is geluidloos.
Kan iemand mij vertellen of, en zo ja wat ik fout doe, of zou de modem stuk zijn? Misschien voor alle duidelikheid, ik heb zo'n 0-8 mb abbo, volgens Tweakdsl heb ik wel adsl2, maar volgens BBned niet. Volgens mij moet dat niets uitmaken, maar digibeet is my middelname!

De zeeer summiere handleiding bij de copperjet (een klein blaadje) zegt mij niet zoveel. Volgens dat bladje moet er ook een CD zijn. Hoort die er ook bij?
Wat zou ik nog meer van Tweakdsl moeten krijgen aan aanverwante zaken?

Nu werk ik dus nog met de 816..
Zolang je de VoIP poorten niet gaat gebruiken doen ze eigenlijk hetzelfde. Alleen stond je 816-2P standaard als bridge ingesteld en gebruik je een eigen/losse router. De 1616 zal wel als router staan ingesteld, maar die zou minimaal wel je DSL signaal moeten kunnen oppakken.

Als je nu 1 PC direct aan je 1616 koppelt, welke software versie zie je er dan in staan?

Als je die PC er aan koppelt krijgt die waarschijnlijk een IP van de 1616 (omdat hij als router staat met de DHCP server enabled). Je kan dan in je browser naar http://172.19.3.1/ surfen.

• Haay
Blijkbaar is mijn account bij TweakDSL nog niet helemaal goed geconfigureerd. Als ik via Mijn Tweak naar mailboxen beheren ga en hier extra mailboxen instel zie ik die niet terug wanneer ik op de TweakDSL webmail inlog. Op de webmail kan ik een email versturen, alleen vanaf <3 cijferig nummer>@tweakdsl.nl. Zo staat de afzender ook aangegeven bij mijn andere ontvangende adres, maar als ik een reply doe wordt die reply gebounced.

Ik heb op Mijn Tweak bij mailboxen beheren het ingesteld als optie E. zoals op de helppagina staat aangegeven.

Ook m'n website werkt nog niet. Heb een simpele "index.html" in mapje www op mijn webruimte geplaatst, zoals HIER is uitgelegd, maar ook dit werkt nog niet.

Lijkt er op dat mijn subdomeinnaam nog niet goed aan mijn account gekoppeld is. En volgens mij ben ik niet de enige die hier last van heeft?

bjck schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:59:
[...]

Zolang je de VoIP poorten niet gaat gebruiken doen ze eigenlijk hetzelfde. Alleen stond je 816-2P standaard als bridge ingesteld en gebruik je een eigen/losse router. De 1616 zal wel als router staan ingesteld, maar die zou minimaal wel je DSL signaal moeten kunnen oppakken.

Als je nu 1 PC direct aan je 1616 koppelt, welke software versie zie je er dan in staan?

Als je die PC er aan koppelt krijgt die waarschijnlijk een IP van de 1616 (omdat hij als router staat met de DHCP server enabled). Je kan dan in je browser naar http://172.19.3.1/ surfen.
Dit wordt even klussen, want ik heb alleen een desktop pc en die staat op zolder. De router staat beneden bij mijn isra-punt. Voordat ik ga "verhuizen', het adsl-lampje zou hoe dan ook toch gewoon moeten branden? of is het feit dat hij niet brandt geen teken dat ie stuk is?

Anoniem: 168864 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:07:
[...]

Dit wordt even klussen, want ik heb alleen een desktop pc en die staat op zolder. De router staat beneden bij mijn isra-punt. Voordat ik ga "verhuizen', het adsl-lampje zou hoe dan ook toch gewoon moeten branden? of is het feit dat hij niet brandt geen teken dat ie stuk is?
Sorry, foutje. Ik heb natuurlijk 2 computers (andes zou een router nutteloos zijn), maar de andere staat ook boven..

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:12
Ik weet niet of iemand het al is opgevallen of dat ik een koe uit de sloot vis, maar zie de gelijkenis..

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Ik had het toevallig v/d week ook gezien dat plaatje, maar ik vond het al zo bekend, maar kon het niet met Tweak thuisbrengen. Ze hebben bij KPN meer van die streken, zo hadden ze laatst een foto van een gozer op bed met een laptop en die zag ik in de folder van MyCom ook, het kan ook zijn dat die foto's uit een publieke database komen.

Trouwens dat verhaal van La Compte, heb je al gekeken of je een Annex A of B modem hebt.
Ze willen nog wel eens door elkaar gehaald worden. Je zal echt niet de eerste zijn.

• bjck
  • Nu online
Anoniem: 168864 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:07:
[...]

Je kan modem ook gewoon boven neerzetten natuurlijk. Je hebt de lijn immers niet nodig dan, gewoon even 1 PC erop aansluiten.
Anoniem: 168864 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:11:
[...]

Sorry, foutje. Ik heb natuurlijk 2 computers (andes zou een router nutteloos zijn), maar de andere staat ook boven..
Er zit een edit knop boven je eigen post (rechts) als je bent ingelogd. Nooit twee keer reageren, is niet netjes.

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Misschien een tipje voor de mensen waarbij de computer nogal ver van isra punt staat, en er is misschien wel een telefoonaansluiting in de buurt van de computer. De telefoonbedrading bestaat uit vier draden maar gebruikt alleen de middelste twee. Je kan het adsl signaal over de andere twee draden sturen en dan het signaal van je telefoonaansluiting die in de buurt is van je computer weer oppakken d.m.v. zo'n doorlus telefoonstekker (even wat draadjes omdraaien). Zo heb je een telefoonsignaal en je adsl uit een punt komen.

Zo heb ik het bij mijn ouders gedaan en tot op heden draait het prima. Ik weet dat dit geen ideale manier is i.v.m. storingen enzo, maar kan goed werken. En dat scheelde mij weer 35 meter ethernetkabel wegwerken :)

• bjck
  • Nu online
Rickstur schreef op zondag 28 januari 2007 @ 08:50:
Misschien een tipje voor de mensen waarbij de computer nogal ver van isra punt staat, en er is misschien wel een telefoonaansluiting in de buurt van de computer. De telefoonbedrading bestaat uit vier draden maar gebruikt alleen de middelste twee. Je kan het adsl signaal over de andere twee draden sturen en dan het signaal van je telefoonaansluiting die in de buurt is van je computer weer oppakken d.m.v. zo'n doorlus telefoonstekker (even wat draadjes omdraaien). Zo heb je een telefoonsignaal en je adsl uit een punt komen.

Zo heb ik het bij mijn ouders gedaan en tot op heden draait het prima. Ik weet dat dit geen ideale manier is i.v.m. storingen enzo, maar kan goed werken. En dat scheelde mij weer 35 meter ethernetkabel wegwerken :)
Tja, totdat je lijn gaat klapperen omdat dat stuk snoer als antenne gaat fungeren. Of omdat er onderweg nog allemaal koppelingen zijn gemaakt en het signaal gaat daarop terug kaatsen. Of mensen sluiten dan perongeluk een toestel aan op de slaapkamer dan die voor de splitter zit.

Je moet weten wat je doet, weten wat voor kabel het is en weten of er onderweg nog koppelingen zijn. Vroeger kon dit wel. Toen had iedereen een 1, 2 of 4Mbit verbinding, maar nu vele een wide-open verbinding hebben gaat dit vaak niet meer.

'k Zou dit niet snel adviseren te doen. Is de nummer 1 bron van lijn problemen.

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 28-01-2007 09:36]

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Ik weet het maar het is bij ouders inderdaad gewoon een 1 mb lijntje (geen tweak), en de draden zijn van die ouderwetse dikke massieve draden. Het is maar een suggestie en misschien handig voor het even uitproberen van je lijn?

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
Klein vraagje:

Wat is het verschil tussen de TweakT 16-24 en de TweakT 12-24?

Zit te twijfelen om de Verduiveld aanbod van TweakT 12-24 te nemen maar ik weet niet of het "slechter" is dan de TweakT 16-24. VOlgens de postcodecheck kan ik ze allebei nemen.
Ik zit (nog) bij XS4ALL

[Voor 4% gewijzigd door Choller op 28-01-2007 10:40]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:13

Quakie

quakelen

Choller schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:33:
Klein vraagje:

Wat is het verschil tussen de TweakT 16-24 en de TweakT 12-24?

Zit te twijfelen om de Verduiveld aanbod van TweakT 12-24 te nemen maar ik weet niet of het "slechter" is dan de TweakT 16-24. VOlgens de postcodecheck kan ik ze allebei nemen.
Ik zit (nog) bij XS4ALL
Volgens mij is enige verschil de minimale snelheid.

Stel dat je lijn niet van goede kwaliteit is en je haalt max 12Mbit dan heb jij bij de Verduiveld aanbod een beetje pech. TweakDSL zal dan zeggen dat je aan hun abo voldoet. Stel dat je de 16-24 variant pakt gaat Tweak kijken of ze er wat aankunnen doen. Is er geen fix zal je waarschijnlijk teruggezet worden naar de 12-24 variant.

Ik weet niet wat je afstand naar de centrale is, maar ik zou als je het geld kan missen voor de 12-24 aanbod gaan. Zeg eerlijk per maand gezien zeer scherpgeprijst.

Ik teken nergens meer voor

bjck, sorry van het dubbele bericht. Ik heb me gek gezocht naar die edit knop..

Ik begrijp nu hoe ik mijn nieuwe modem toch kan benaderen. Ik ben gewoon niet kundig genoeg om e.e.a. om te zetten zonder begeleiding. En ik ben bang dat ik dan heel veel vragen aan je moet stellen. Zal dus denk ik de helpdesk moeten bellen. Bedankt voor je reactie. Toch hoop ik dat je de volgende vragen wilt beantwoorden.
1. Ik heb geeb ADSL2 op mijn adres volgens BBned. Kan het zijn dat ik geen dsl- signaal krijgt omdat mijn moden op ADSL2 ingesteld staat of zou ik zo wie zo een dsl-signaalmoeten krijgen (dsl lampje branden van moden) ?
2. waarom zou mijn moden in de routermode staan, het is een single pc-moden?
Alvast dank voor je reaktie!

Anoniem: 87050

Quakie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:03:
[...]
Volgens mij is enige verschil de minimale snelheid.

Stel dat je lijn niet van goede kwaliteit is en je haalt max 12Mbit dan heb jij bij de Verduiveld aanbod een beetje pech. TweakDSL zal dan zeggen dat je aan hun abo voldoet. Stel dat je de 16-24 variant pakt gaat Tweak kijken of ze er wat aankunnen doen. Is er geen fix zal je waarschijnlijk teruggezet worden naar de 12-24 variant.

Ik weet niet wat je afstand naar de centrale is, maar ik zou als je het geld kan missen voor de 12-24 aanbod gaan. Zeg eerlijk per maand gezien zeer scherpgeprijst.
Ik heb de klantenservice gevraagd of een abonnement met '16-24' in de naam én met 16-24 Mbit in de specificaties dan dus ook in zou houden dat er een minimale snelheid van 16 Mbit/s gegarandeerd wordt. Maar nee, in tegenstelling tot wat '16-24' suggereert, wordt er geen ondergrens gegarandeerd, de daadwerkelijke (minimum) snelheid is afhankelijk van de welbekende factoren.

Ik denk dat je die '16-24' zo moet zien: de snelheid die je *maximaal* kunt halen is 16-24 Mbit/s (of 12-24 Mbit/s bij die andere variant), en de minimum snelheid ligt net boven de 0 Mbit/s. Ergo, je mag klagen als je snelheid boven de 24 Mbit/s uitkomt ;)

Anoniem: 168864 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:09:

2. waarom zou mijn modem in de routermode staan, het is een single pc-moden?
Mmm, ik ben ook nieuw op ADSL gebied, maar ik heb begrepen dat je niet kan telefoneren als je modem in bridge staat...
Ook wel logisch denk ik, want er zal geschakeld moeten worden tussen inet en telefoonsignaal en dat kan niet in bridge mode...

• Quakie

Quakie

quakelen

Anoniem: 87050 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:15:
[...]

Ik heb de klantenservice gevraagd of een abonnement met '16-24' in de naam én met 16-24 Mbit in de specificaties dan dus ook in zou houden dat er een minimale snelheid van 16 Mbit/s gegarandeerd wordt. Maar nee, in tegenstelling tot wat '16-24' suggereert, wordt er geen ondergrens gegarandeerd, de daadwerkelijke (minimum) snelheid is afhankelijk van de welbekende factoren.

Ik denk dat je die '16-24' zo moet zien: de snelheid die je *maximaal* kunt halen is 16-24 Mbit/s (of 12-24 Mbit/s bij die andere variant), en de minimum snelheid ligt net boven de 0 Mbit/s. Ergo, je mag klagen als je snelheid boven de 24 Mbit/s uitkomt ;)
Nou hoop dat ze dan de namen gauw veranderen. Beetje misleidend vind ik het.... noem het dan gewoon WO lijnen. Je haalt wat je haalt....

Quakie schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:46:
[...]
Nou hoop dat ze dan de namen gauw veranderen. Beetje misleidend vind ik het.... noem het dan gewoon WO lijnen. Je haalt wat je haalt....
Ik snap ook helemaal niks van dat gegoochel met die minimum- en maximum- maximum snelheden. Ik heb eind december dat 2-jaars 16-24 (Mbit/s, T) abonnement aangevraagd. Dat zelfde abonnement zie ik nu staan als 12-24 (Mbit/s, T). Zit hier nog enig aantoonbaar verschil in, of maakt het geen fluit uit ;)

• bjck
  • Nu online
Maakt geen fluit uit volgens mij. TweakDSL bestelt bij Tiscali gewoon wide-open en je haalt wat je lijn haalt gewoon. Een lijn van 1500m kan 14Mbps halen, maar een andere weer 20Mbps bijvoorbeeld immers.

Wat het ook kan zijn is dat 12-24 voor meer mensen bestelbaar is. De postcode check van Tiscali geeft een verwachte lijnlengte en daarbij verwachtte maximale snelheid aan. De aanbieding 16-24 is voor minder mensen te bestellen als 12-24 natuurlijk door de lagere ondergrens.

* bjck vermoedt eerder zo-iets.

Dus, kijk welke aanbieding je het beste vindt aansluiten bij je wensen en je kosten. En let op of er geen verschillen zijn nog met wel/geen gratis modem (en welke), aansluitkosten en contract termijn. Dat kan ook nog verschillen.

[Voor 151% gewijzigd door bjck op 28-01-2007 16:45]

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 19:11
Anoniem: 206191 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:28:
Ik wil gebruik maken van het *verduiveld aanbod* van TweakDSL. Ik zit nu bij BBned bij Demon en vraag me af of ik beter BabyXL 12-24 kan nemen of via BBned 10-24. Is het 1 beter als het ander en is een Telco-Telco migratie problematischer als een ISP-ISP migratie? Zijn er nog praktiese verschillen tussen Zyxel 2602H VoIP modem en Copperjet 1616 VoIP modem of zijn die erg gelijkwaardig.
Ik sta mogelijk voor dezelfde keuze en ben dus ook zeer benieuwd!

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
Ik wil gebruik maken van het *verduiveld aanbod* van TweakDSL. Ik zit nu bij BBned bij Demon en vraag me af of ik beter BabyXL 12-24 kan nemen of via BBned 10-24. Is het 1 beter als het ander en is een Telco-Telco migratie problematischer als een ISP-ISP migratie? Zijn er nog praktiese verschillen tussen Zyxel 2602H VoIP modem en Copperjet 1616 VoIP modem of zijn die erg gelijkwaardig.
Het is slimmer gewoon om bij BBned te blijven om alles snel en soepel te laten verlopen. Telco-Telco migratie is inderdaad problematischer dan ISP-ISP (veel downtime is een van die problemen). Bij een ISP-ISP migratie valt je verbinding 3 seconden weg en daarna zit je bij een andere ISP.

Zyxel is makkelijker in te stellen (imo), maar ze komen uiteindelijk op het zelfde neer. De zyxel werkt overigens ook perfect i.c.m. TweakDSL. TweakDSL heeft ook een speciale firmware beschikbaar gesteld voor de Zyxel series.

Bram1337 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:15:
[...]
Het is slimmer gewoon om bij BBned te blijven om alles snel en soepel te laten verlopen. Telco-Telco migratie is inderdaad problematischer dan ISP-ISP (veel downtime is een van die problemen). Bij een ISP-ISP migratie valt je verbinding 3 seconden weg en daarna zit je bij een andere ISP.
Jawel, maar hoe is het ná migratie? Je zit dan in principe toch 2 jaar vast aan hetzelfde netwerk. Is er daarna nog enig verschil tussen BBned of Tiscali, qua stabiliteit, snelheid, uitval e.d.? Ik zit nu bij Demon/BBned en haal zo'n 15 Mbit/s van mijn 16 Mbit abonnement (1161 meter van centrale volgens BBned). Zal ik er bij TweakDSL/Tiscali (16-24 Mbit) wellicht op vooruit/achteruit gaan, of maakt het geen fluit uit? ;)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anoniem: 87050 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:38:
Jawel, maar hoe is het ná migratie? Je zit dan in principe toch 2 jaar vast aan hetzelfde netwerk. Is er daarna nog enig verschil tussen BBned of Tiscali, qua stabiliteit, snelheid, uitval e.d.? Ik zit nu bij Demon/BBned en haal zo'n 15 Mbit/s van mijn 16 Mbit abonnement (1161 meter van centrale volgens BBned). Zal ik er bij TweakDSL/Tiscali (16-24 Mbit) wellicht op vooruit/achteruit gaan, of maakt het geen fluit uit? ;)
Ik heb zelf, zoals al eerder gezegd, goede ervaringen met Tiscali, ook onder andere omdat ze de overhead op de lijn compenseren (al is dat onbelangrijk bij een Wide Open abonnement). Als je 0-10Mbit bestelt bij Tiscali, krijg je 0-11Mbit (en dan hou je maximaal 10Mbit échte snelheid over). Bij BBned krijg je "gewoon" 10Mbit.

Voor de rest zijn de netwerken van Tiscali en BBned vergelijkbaar volgens mij...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• bjck
  • Nu online
[BoSS] schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:42:
[...]

Voor de rest zijn de netwerken van Tiscali en BBned vergelijkbaar volgens mij...
Qua dienst wel inderdaad op de overhead compensatie na inderdaad. Een 8/1 verbinding is dus niet 8064kbps bij Tiscali, maar 9100kbps (8+10%).

Netwerken zijn technisch achterliggend compleet verschillend van opzet. Zo gebruikt BBned ATM techniek tot aan de ISP en Tiscali heeft het omgebouwd (laatste centrales deze en volgende maand nog) naar all-IP.

Effectief zal je er weinig van merken, al kan op sommige lijnen iets meer of minder snelheid zijn door de modem + dslam combinatie. Is maar net wat je lekkerder ligt qua gevoel misschien of je portemonnee qua aanbieding.

In principe is een ISP-ISP migratie het meest veilig omdat dit op afstand gebeurt en eigenlijk alleen wat netwerk instellingen bij de telco veranderen. Maar tegenwoordig is ook een telco-telco migratie bijna net zo vloeiend. Alleen daar is wel fysiek een KPN monteur naar de centrale die de lijn echt om prikt van netwerk. Zo zal dat altijd overdag gebeuren met een down tijd van zo'n 5 a 15 minuten en de ISP-ISP is meestal 's nachts door automatische systemen van de telco.

[Voor 48% gewijzigd door bjck op 28-01-2007 22:55]

bjck schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:52:
[...]
In principe is een ISP-ISP migratie het meest veilig omdat dit op afstand gebeurt en eigenlijk alleen wat netwerk instellingen bij de telco veranderen. Maar tegenwoordig is ook een telco-telco migratie bijna net zo vloeiend. Alleen daar is wel fysiek een KPN monteur naar de centrale die de lijn echt om prikt van netwerk. Zo zal dat altijd overdag gebeuren met een down tijd van zo'n 5 a 15 minuten en de ISP-ISP is meestal 's nachts door automatische systemen van de telco.
Tja, had eigenlijk via BBned aangesloten willen blijven, daar heb ik 4 jaar goede ervaringen mee gehad, maar dat kon helaas nog niet toen ik die TweakDSL-aanbieding aanvroeg. Nouja, zolang de migratie geen maand duurt vind ik het prima, ik ben wel wat gewend ;)

Zoiets komt bij TweakDSL toch zelden voor hoop ik? :+

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 19:34

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Rickstur schreef op zondag 28 januari 2007 @ 09:53:
Ik weet het maar het is bij ouders inderdaad gewoon een 1 mb lijntje (geen tweak), en de draden zijn van die ouderwetse dikke massieve draden. Het is maar een suggestie en misschien handig voor het even uitproberen van je lijn?
Het draait op deze manier bij mij al tijden fantastisch (3 jaar). En het laatste van die drie jaar met een 10Mbit/1Mbit abo. Geen centje last van storing etc. :)

... en oranje! :P

• tormentor1985
  • Laatst online: 16:17
60 euro voor 24 mbit, bij orange betaal je daar veel minder voor. Verders heb ik de service van orange (voorheen wanadoo) nooit nodig gehad, omdat ik nog nooit downtime of andere problemen heb ondervonden. Het modem traint netjes 12 mbit ook het maximale wat op mijn postcode haalbaar is. Jammer dat het bij dit bedrijf zo duur moet zijn...

• bjck
  • Nu online
Anoniem: 87050 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Tja, had eigenlijk via BBned aangesloten willen blijven, daar heb ik 4 jaar goede ervaringen mee gehad, maar dat kon helaas nog niet toen ik die TweakDSL-aanbieding aanvroeg. Nouja, zolang de migratie geen maand duurt vind ik het prima, ik ben wel wat gewend ;)

Zoiets komt bij TweakDSL toch zelden voor hoop ik? :+
Lijkt me niet. Een ticket kan alleen zo lang duren in extreme omstandigheden lijkt mij en treft je hooguit 1x als het je al treft.
tormentor1985 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:25:
60 euro voor 24 mbit, bij orange betaal je daar veel minder voor. Verders heb ik de service van orange (voorheen wanadoo) nooit nodig gehad, omdat ik nog nooit downtime of andere problemen heb ondervonden. Het modem traint netjes 12 mbit ook het maximale wat op mijn postcode haalbaar is. Jammer dat het bij dit bedrijf zo duur moet zijn...
Orange kost ook € 22,95 per maand, maar tel daar nog €8 voor usenet toegang bij op. En vergelijk dat nu eens met de actie tarieven die TweakDSL constant heeft. Je kijkt nu naar de 'normale tarieven' die niemand bestelt natuurlijk. Een beetje appels en sinaasappels vergelijken.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

flipjevandejam schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:59:
[...]

Ik sta mogelijk voor dezelfde keuze en ben dus ook zeer benieuwd!
De Zyxel heeft een 4 poorts switch en Wifi. Die ontbreken beide bij de Copperjet.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Een Zyxel 2602H heeft geen Wifi...

• Haay
bjck schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:56:
Orange kost ook € 22,95 per maand, maar tel daar nog €8 voor usenet toegang bij op. En vergelijk dat nu eens met de actie tarieven die TweakDSL constant heeft. Je kijkt nu naar de 'normale tarieven' die niemand bestelt natuurlijk. Een beetje appels en sinaasappels vergelijken.
Ik denk dat hij refereert naar het tarief dat je na die 2 jaar actie-tarief zal moeten gaan betalen voor dezelfde lijn. Tenzij de normale tarieven in de loop van 2 jaar zodanig omlaag gaan dat ze tegen die tijd mooi aansluiten bij het huidige "verduiveld" tarief... ;)

Overigens heb ik gisteren nog ff getest of ik nog verschil in download snelheid haal tussen m'n 'oude' eigen Linksys WAG354G modem/router of de nieuwe van TweakDSL gekregen Copperjet 1616-2P. Voor de zekerheid ook meteen maar de ADSL-splitter die ik nog van Demon had vervangen door de nieuwe van TweakDSL. Maar tussen beide modems GEEN verschil in download snelheid gevonden. Ik haalde bij beide modem maximaal 1,35 MB/s download snelheid op een 100 MB file van speedtest.bbned.nl. Een snelheid die dus binnen de TweakB 10-24 range valt, hoewel dus helaas wel aan de onderkant van die range. :/

Trouwens, vraagje... Haalt het VOIP gebeuren nog een deel van je snelheid weg? Mijn broer zit bij Tele2 met ADSL2+digitale telefonie en sinds hij die digitale telefonie heeft is z'n Internet verbinding permanent 300 KB/s langzamer (van 1,9 MB/s naar 1,6 MB/s download snelheid). Die digitale telefonie reserveert dus bij hem 300 KB/s... Werkt dat bij TweakDSL met VOIP ook zo ?

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Klopt!
Het is wel een router. Ik heb nu een WL-153 van Sitecom icm Wanadoo/Orange Cable (Motorola).

Ben benieuwd of het mogelijk is de WL-153 achter de Zyxel te plaatsen om in ieder geval gebruik te kunnen maken van de Wifi mogelijkheid!?
De andere modem van Zyxel (met Wifi) krijg je alleen met bijbetaling!

• bjck
  • Nu online
Haay schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat hij refereert naar het tarief dat je na die 2 jaar actie-tarief zal moeten gaan betalen voor dezelfde lijn. Tenzij de normale tarieven in de loop van 2 jaar zodanig omlaag gaan dat ze tegen die tijd mooi aansluiten bij het huidige "verduiveld" tarief... ;)
Ik denk dat er dan vast wel weer andere aanbiedingen zijn die je dan kan krijgen.
Overigens heb ik gisteren nog ff getest of ik nog verschil in download snelheid haal tussen m'n 'oude' eigen Linksys WAG354G modem/router of de nieuwe van TweakDSL gekregen Copperjet 1616-2P. Voor de zekerheid ook meteen maar de ADSL-splitter die ik nog van Demon had vervangen door de nieuwe van TweakDSL. Maar tussen beide modems GEEN verschil in download snelheid gevonden. Ik haalde bij beide modem maximaal 1,35 MB/s download snelheid op een 100 MB file van speedtest.bbned.nl. Een snelheid die dus binnen de TweakB 10-24 range valt, hoewel dus helaas wel aan de onderkant van die range. :/
Als je aan 'effectieve snelheid' 1.35MB/s meet is dat een linesync van zo'n 14500kbps denk ik wat je modem aangeeft? Dan zit je toch niet heel dicht bij die 10Mbps ;)
Trouwens, vraagje... Haalt het VOIP gebeuren nog een deel van je snelheid weg? Mijn broer zit bij Tele2 met ADSL2+digitale telefonie en sinds hij die digitale telefonie heeft is z'n Internet verbinding permanent 300 KB/s langzamer (van 1,9 MB/s naar 1,6 MB/s download snelheid). Die digitale telefonie reserveert dus bij hem 300 KB/s... Werkt dat bij TweakDSL met VOIP ook zo ?
Lijkt me heel sterk. Wat Tele2 doet is een aparte VPI/VCI voor telefonie reserveren en daar doen ze VoIP overheen (anders dus dan VoDSL/VoATM). Als ze daar 'keihard' op reserveren in bandbreedte merk je het inderdaad. Vreemd zijn wel dat het zo immens veel is die reservering en dat het niet alleen is tijdens een telefoongesprek (zoals ze wel met hun video doen dacht ik, setop box uit en je download gaat weer harder las ik ergens).

TweakDSL zet de VoIP gewoon op het huidige IP en geen extra toeters&bellen, dus snoept ook niet af als je niet aan het bellen bent.

Anoniem: 88535

Anoniem: 88535 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:41:
[...]

Klopt inderdaad dat er "annex a" ingevuld staat bij onder het kopje "code type". Probleem is alleen dat ik alleen "annex a" kan kiezen, geen "adsl2_bis_plus" te vinden.. ;(
Ik dacht toch dat de Copperjet 1616-2P geschikt was voor ADSL2+..
Thanks for the help anyway.. :)
Er stond dus gewoon hele oude firmware op mijn Copperjet. De nieuwste (6.10sr) er even opgezet en ik kon gewoon adsl2 kiezen. :)
Hij traint nu in op bijna 9Mbit, vind ik zeer acceptabel voor een afstand van 2,5 km tot de centrale..

• Haay
bjck schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:49:
Als je aan 'effectieve snelheid' 1.35MB/s meet is dat een linesync van zo'n 14500kbps denk ik wat je modem aangeeft? Dan zit je toch niet heel dicht bij die 10Mbps ;)
De linesync geeft iets van 12800 kbps aan. En nu ik erover nadenk, het was geloof ik 1,31 MB/s steady, met een korte uitschieter naar 1,35 MB/s. Betekent dat dat ik sneller download dan de linesync in het modem aangeeft? :D

In ieder geval laat ik gewoon lekker m'n Linksys modem/router met Wifi staan en gaat de Copperjet 1616-2P met Voip in de kast als reserve modem. Voip gebruik ik (nog) niet maar Wifi wel (voor m'n Nintendo Wii).

Kun je het VOIP nummer van TweakDSL ook gebruiken met een software VOIP programma vanaf je PC, ipv met een SIP telefoon in het modem ingeprikt ?

Edit: Overigens stond bij mijn Copperjet 1616-2P wel de meest recente firmware al op het modem zoals ik het ontvangen heb. Heb wel een Annex-B versie, dus misschien dat die juist daarom al wel met de meest recente firmware geupdate was door Tweak?

[Voor 13% gewijzigd door Haay op 29-01-2007 11:26]

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haay schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:18:
Kun je het VOIP nummer van TweakDSL ook gebruiken met een software VOIP programma vanaf je PC, ipv met een SIP telefoon in het modem ingeprikt ?
Ja draai hier een asterisk server in huis, geen probleem dus.

Bijzonder probleem...verbinding niet vooruit te branden TweakB 16-24 (capped??)

Afgelopen dinsdag bericht gekregen dat mijn ADSL (TweakB 16-24) opgeleverd was. Modem (CopperJet 1616-2p) en splitter waren al aangesloten. Laptop aangesloten met bijgeleverde crosscable. Ip adres verkregen (84.x.x.x range) Meteen een pingtest naar de gateway gedaan. Toen schrok ik al: ping tijden enkele honderden ms. Downloadsnelheid rond de 80kbs!!.. Nieuwe firmware geflashed.Ping tijden zijn iets verbeterd..download ligt nu op max. 120kbs.. Dit kan niet kloppen!

Wacht nog op antwoord van de helpdesk. Kreeg tot nu toe geen oplossing die ook tot oplossen van het probleem heeft geleid.

Iemand hetzelfde probleem gehad? Of weet iemand in welke richting ik dit moet zoeken?

Alvast bedankt!

• BHQ
Hoe is eea. aangesloten (Modem bijv. netjes in de meterkast met een kort kabeltje, geen loze aftakkingen, etc..) Ziet er naar uit dat je een lage linesync hebt in ieder geval (met een shitload aan errorcorrectie, dat zou ook je latencies verklaren).

Bad memories met 2400/52(!)kbit syncen door loze aftakking :z

Blijkbaar is de 10mbit cap van eerder er nu af bij mij. train nu in op 20-21mbit met d/l speeds van 2250kb :)`Valt me nog alleszins mee, daar ie in het weekend nog 18mbit trainde.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Haay schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:18:
Dat is iets dat ik me ook afvraag! Wat kan ik allemaal met dat VOIP nummer doen of moet ik daarvoor TweakPhone nemen??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 12:04

XXlerator

(MMO)RPG Addict

Vorige week tijdens mijn vakantie is mijn Demon lijntje gemigreerd naar Tweak DSL. Afgezien van het feit dat Tweak is vergeten mij een modem toe te sturen (dit gaat deze week opgelost worden als het goed is) loopt alles redelijk soepel.

Nu kwam ik alleen zojuist een probleem tegen met een MMO beta (LOTRO) die ik speel en waar ik bij Demon geen enkele moeite mee had. De client kan niet meer met de server connecten. Ik heb een traceroute gedaan en daaruit komt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Bezig met het traceren van de route naar www.lotroeugls.com [195.33.152.240]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.2
2 8 ms 8 ms 8 ms 84.245.2.1
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
etc.

De tweede hop is volgens mij een Tweak DSL server. Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn?

• Anoniem: 124681
  • Niet online
Heb ook een traceroute gedaan, maar krijg op hetzelfde punt een time-out.

Mister_T schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:06:
Ik had het toevallig v/d week ook gezien dat plaatje, maar ik vond het al zo bekend, maar kon het niet met Tweak thuisbrengen. Ze hebben bij KPN meer van die streken, zo hadden ze laatst een foto van een gozer op bed met een laptop en die zag ik in de folder van MyCom ook, het kan ook zijn dat die foto's uit een publieke database komen.

Trouwens dat verhaal van La Compte, heb je al gekeken of je een Annex A of B modem hebt.
Ze willen nog wel eens door elkaar gehaald worden. Je zal echt niet de eerste zijn.
Ik heb een Annex B modem met de nieuwste firmware 6.10 SR1. Maar nogmaals, is het mogelijk dat mijn modem op ADSL2 staat ingesteld en dat ik geen ADSL2 krijg van BBned, dat daarom mijn modem geen dsl signaal krijgt? Zo ja, hoe kan ik um dan op ADSL zetten?

Overigens is mijn huidig modem een copperjet 816 2p Annex-A modem (deze gebruik ik nu dus) en die werkt op zich prima. Ik hoop alleen met de 1616 toch een hogere snelheid te halen (nu 4mb van de max. 8)

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 168864 op 29-01-2007 19:13]

• bjck
  • Nu online
XXlerator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:25:
Vorige week tijdens mijn vakantie is mijn Demon lijntje gemigreerd naar Tweak DSL. Afgezien van het feit dat Tweak is vergeten mij een modem toe te sturen (dit gaat deze week opgelost worden als het goed is) loopt alles redelijk soepel.

Nu kwam ik alleen zojuist een probleem tegen met een MMO beta (LOTRO) die ik speel en waar ik bij Demon geen enkele moeite mee had. De client kan niet meer met de server connecten. Ik heb een traceroute gedaan en daaruit komt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
via maximaal 30 hops:

etc.

De tweede hop is volgens mij een Tweak DSL server. Iemand enig idee wat hier de reden van kan zijn?
Die router van TweakDSL komt er achter dat hij helemaal geen route heeft naar het IP 195.33.152.240 (en blok waar die in zit), vandaar dat het niet verder gaat. Kan prima een probleem van dat netwerk zelf zijn of een tussenliggend netwerk en dat je ook via Demon daar last van had op dit moment.

Wat ik even zo snel kan zien is dat inderdaad er partijen routes announcen naar dat IP(blok) die niet werken. Netwerk van AT&T (AS2686) gaat niet helemaal goed en gooit het ergens heen waar het nergens uitkomt. Handig als die server in het netwerk van AT&T ook nog eens gehost wordt ;)

edit:
nog even verder zitten spitten

Blijkt dat als je netwerk je via een IX in het buitenland routeert het niet goed gaat. Dus als verkeer via de transit partij/netwerk van je ISP naar bijvoorbeeld Frankfurt of Londen gaat om daar op de koppeling met AT&T te worden gezet gaat het mis bij AT&T in haar netwerk.

De hoster van de server moet dit bij zijn/haar netwerkbeheerder melden zodat die het bij AT&T kan melden. Zal voor veel mensen wel onbereikbaar zijn op dit moment ;)

[Voor 21% gewijzigd door bjck op 29-01-2007 23:21]

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
XXlerator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:25:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
via maximaal 30 hops:

etc.

Ik denk dat ik het wel weet. Van de website van Tweak:
26-01-2007 01:00 Spoed onderhoud routers
Om 1:00 vannacht zal er spoedo nderhoud plaats vinden op de routers. Eerst wordt er onderhoud gedaan op de router die het internationale verkeer en het DSL verkeer afhandelen. Daarna zal er onderhoud plaatsvinden op de router die het usenet verkeer afhandelt. De verwachte onderbrekingen zijn 5 tot 10 minuten per router.
Zelf ook hetzelfde probleem met bepaalde websites.

• cjdijk
  • Laatst online: 08:59

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij TweakDsl bieden ze alleen de Zyxel 2602HW aan, die wel Wifi heeft.
Staan nog veel meer modems tussen, maar geen Zyxel 2602H.
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/prodmdm

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Haay
Anoniem: 168864 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:06:
Ik heb een Annex B modem met de nieuwste firmware 6.10 SR1. Maar nogmaals, is het mogelijk dat mijn modem op ADSL2 staat ingesteld en dat ik geen ADSL2 krijg van BBned, dat daarom mijn modem geen dsl signaal krijgt? Zo ja, hoe kan ik um dan op ADSL zetten?

Overigens is mijn huidig modem een copperjet 816 2p Annex-A modem (deze gebruik ik nu dus) en die werkt op zich prima. Ik hoop alleen met de 1616 toch een hogere snelheid te halen (nu 4mb van de max. 8)
Je huidige modem is een Annex-A (analoge telefoonlijn) en je hebt van TweakDSL een Annex-B (ISDN) modem gekregen ??? Dat lijkt me vrij stug!

cjdijk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:50:
[...]

Bij TweakDsl bieden ze alleen de Zyxel 2602HW aan, die wel Wifi heeft.
Staan nog veel meer modems tussen, maar geen Zyxel 2602H.
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/prodmdm
Op mijn overeenkomst staat een Zyxel 2602H vermeld, op de rekening een Copperjet 1616 en hoewel mijn ADSL een week geleden al is opgeleverd heb ik nog helemaal geen modem ontvangen, en ook geen inloggegevens voor de mail.
Dus ik weet het ook niet meer, verleden week gebeld maar het mocht niet baten...

• LaptopRookie
Zo te horen is het echt een rommeltje bij Tweak...lijkt erop dat niemand direct een compleet pakket heeft gekregen...of modem en geen verbinding, of verbinding maar geen modem.... mijn haren gaan overeind staan van deze onprofessionele service }:O ...grrrr. Ik wacht ook nog steeds op mijn verbinding. Morgen ga ik ze zeker bellen...moet nu toch wel eens afgerond zijn die migratie...geld betaald maar nog steeds geen snelheid...potverrrr... :(

Haay schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:09:
[...]

Je huidige modem is een Annex-A (analoge telefoonlijn) en je hebt van TweakDSL een Annex-B (ISDN) modem gekregen ??? Dat lijkt me vrij stug!
Ik ben op modemgebied een digibeet, maar als ik kijk bij Ports => DSL configuration dan zie ik toch echt Annex B staan.
Ik heb door te googelen nu ook begrepen dat Annex B voor isdn staat, dus dat zal vermoedelijk de reden zijn dat ie ut niet doet..(weer wat geleerd!)
Het liep ook allemaal erg rommelig bij aanmelden in december. De cj 1616 kon je toen niet aangeven. Ik kreeg steeds een isdn modem in mijn bevestigingen aangeboden, maar ik heb alles er aan gedaan om toch een adsl modem te krijgen. Toch niet gekregen dus..

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 168864 op 30-01-2007 08:06]

Wat ik heb begrepen is dat een Copperjet geschikt is voor ISDN en analoog, afhankelijk van de firmware....

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 30-01-2007 08:32]

• Anoniem: 124681
  • Niet online
Anoniem: 168864 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:25:
[...]

Ik ben op modemgebied een digibeet, maar als ik kijk bij Ports => DSL configuration dan zie ik toch echt Annex B staan.
Ik heb door te googelen nu ook begrepen dat Annex B voor isdn staat, dus dat zal vermoedelijk de reden zijn dat ie ut niet doet..(weer wat geleerd!)
Het liep ook allemaal erg rommelig bij aanmelden in december. De cj 1616 kon je toen niet aangeven. Ik kreeg steeds een isdn modem in mijn bevestigingen aangeboden, maar ik heb alles er aan gedaan om toch een adsl modem te krijgen. Toch niet gekregen dus..
Je zou het kunnen proberen met deze firmware: KLIK!

Dat is de nieuwste firmware (CJT816_2P v6.02 SR4 Annex A)

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 15:14
Ik wil dus overstappen van Demon naar TweakDSL, maar kom steeds http://www.tweakdsl.nl/?f...enter&page=dsl/subscribe# terecht en kan hier echt niks invullen

Ik krijg nu al me twijfels of ik deze provider wel wil, 499 staat er nu ipv 399.
De site werkt erg rot en vaag.

[Voor 26% gewijzigd door NightForce op 30-01-2007 11:04]

• Haay
LaptopRookie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:39:
Zo te horen is het echt een rommeltje bij Tweak...lijkt erop dat niemand direct een compleet pakket heeft gekregen...of modem en geen verbinding, of verbinding maar geen modem.... mijn haren gaan overeind staan van deze onprofessionele service }:O ...grrrr. Ik wacht ook nog steeds op mijn verbinding. Morgen ga ik ze zeker bellen...moet nu toch wel eens afgerond zijn die migratie...geld betaald maar nog steeds geen snelheid...potverrrr... :(
Het is nog erger zelfs. Ik heb inmiddels nu zowel de verbinding (aangesloten op 19 januari) en het modem (halverwege vorige week ontvangen), maar heb nog steeds geen werkende POP3 mailbox en geen werkende website van TweakDSL. Heb er bij de TweakDSL al een call voor aangemaakt. Hopelijk wordt het snel gefixed!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zo te horen heb ik er goed aan gedaan om verleden jaar augustus meteen over te stappen na het bericht van de overname van Demon door KPN/XS4All. Totaal geen problemen gehad bij de overstap. Hopelijk lost TweakDSL het ook snel op voor jullie.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• LaptopRookie
Net even naar mijn migratie geinformeerd waarom het zo lang duurt...wat blijkt?...ik had in het begin een wensdatum opgegeven, maar mijn achteraf doorgegeven wijziging per telefoon en op contract hebben ze genegeerd... tjonge tjonge. Hopelijk ben ik snel over deze migratie fase heen en heb ik de helpdesk niet meer nodig. Ik moet ook nog mijn pop3 gegevens ontvangen....<fingers crossed>

By the way, mijn geleverde copperjet 1616 was gelukkig compleet met kabels en al in de doos. Is het gebruik van die crossed UTP kabel noodzakelijk? Die is alleen maar noodzakelijk als je de modem wilt configureren toch?...ik heb meestal een normale UTP van modem naar mijn PC.

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik heb het gevoel dat Tweak gewoon niet verwacht had dat er zoveel Demon gebruikers ineens overstappen naar hun toe. Hun aanbieding is scherp, maar wel even een flink bedrag wat veel mensen afschikt moeten ze gedacht hebben. Nu loopt heel Demon over naar Tweak :P

• Sjowhan
  • Laatst online: 02-06 20:35
LaptopRookie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:02:
By the way, mijn geleverde copperjet 1616 was gelukkig compleet met kabels en al in de doos. Is het gebruik van die crossed UTP kabel noodzakelijk? Die is alleen maar noodzakelijk als je de modem wilt configureren toch?...ik heb meestal een normale UTP van modem naar mijn PC.
Een cross is nodig als je een bridged modem (in dit geval copperjet 1616) direct op je pc aansluit; gebruik je een router ertussen (bijvoorbeeld een linksys), kan je voor beiden een normale UTP kabel gebruiken.

http://specs.tweak.to/5253

• Haay
Sjowhan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:28:
Een cross is nodig als je een bridged modem (in dit geval copperjet 1616) direct op je pc aansluit; gebruik je een router ertussen (bijvoorbeeld een linksys), kan je voor beiden een normale UTP kabel gebruiken.
Heb afgelopen zondag m'n laptop via een normale UTP kabel rechtstreeks op de Copperjet 1616 aangesloten en geen probleem gehad om in het configuratiescherm te komen, of op het Internet te komen. Had die cross-cable dus niet nodig. :D

• Sjowhan
  • Laatst online: 02-06 20:35
Haay schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:38:
[...]

Heb afgelopen zondag m'n laptop via een normale UTP kabel rechtstreeks op de Copperjet 1616 aangesloten en geen probleem gehad om in het configuratiescherm te komen, of op het Internet te komen. Had die cross-cable dus niet nodig. :D
Hmm, misschien is 't verschillend per model (heb zelf een 816-2p namelijk ;)). Goed om te horen dat je geen cross hoeft te gebruiken iig :)

http://specs.tweak.to/5253

Anoniem: 71746

NightForce schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:57:
Ik wil dus overstappen van Demon naar TweakDSL, maar kom steeds http://www.tweakdsl.nl/?f...enter&page=dsl/subscribe# terecht en kan hier echt niks invullen

Ik krijg nu al me twijfels of ik deze provider wel wil, 499 staat er nu ipv 399.
De site werkt erg rot en vaag.
IE7? Probeer firefox eens.

• BHQ
Weer groot plezier met de newsserver als ik het geklaag hier hoor?

Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:17:
[...]

Je zou het kunnen proberen met deze firmware: KLIK!

Dat is de nieuwste firmware (CJT816_2P v6.02 SR4 Annex A)
Allstar, dank voor je tip. Dit was de oplossing van het probleem. Mede namens Tweakdsl, bedankt :)

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Kan ik nou beter Tiscali of BBnet nemen?
Ik kan nergens iets over de verschillen vinden.
Postcode: 9711RT

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• bjck
  • Nu online
Audi_S2 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:34:
Kan ik nou beter Tiscali of BBnet nemen?
Ik kan nergens iets over de verschillen vinden.
Postcode: 9711RT
Verschillen zijn er qua dienst ook nauwelijks. Deze netwerken leveren een 'rietje' voor het transporteren van jouw verbinding aan de ene kant en aan de andere kant zit je gekoppelt aan het netwerk van TweakDSL. Wie het 'rietje' levert maakt niet heel erg veel uit, is maar net waar je betere ervaring mee hebt (of andere hebben).

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 12:04

XXlerator

(MMO)RPG Addict

bjck schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:12:
[...]

Die router van TweakDSL komt er achter dat hij helemaal geen route heeft naar het IP 195.33.152.240 (en blok waar die in zit), vandaar dat het niet verder gaat. Kan prima een probleem van dat netwerk zelf zijn of een tussenliggend netwerk en dat je ook via Demon daar last van had op dit moment.

Wat ik even zo snel kan zien is dat inderdaad er partijen routes announcen naar dat IP(blok) die niet werken. Netwerk van AT&T (AS2686) gaat niet helemaal goed en gooit het ergens heen waar het nergens uitkomt. Handig als die server in het netwerk van AT&T ook nog eens gehost wordt ;)

edit:
nog even verder zitten spitten

Blijkt dat als je netwerk je via een IX in het buitenland routeert het niet goed gaat. Dus als verkeer via de transit partij/netwerk van je ISP naar bijvoorbeeld Frankfurt of Londen gaat om daar op de koppeling met AT&T te worden gezet gaat het mis bij AT&T in haar netwerk.

De hoster van de server moet dit bij zijn/haar netwerkbeheerder melden zodat die het bij AT&T kan melden. Zal voor veel mensen wel onbereikbaar zijn op dit moment ;)
Thanks a lot voor het spitten bjck. Is me een stuk duidelijker geworden! Het werkt nu ook weer trouwens... _/-\o_

Ach dit is waar closed beta's voor zijn he, foutjes moeten kunnen. Zolang dit soort dingen maar niet gebeurt als de game live is.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:03

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ik heb vandaag mijn modem (Copperjet 1616-2P) ontvangen en dacht dat ding even aan te sluiten maar ik krijg geen verbinding. Na configureren voor BBNED + VOIP krijg ik weliswaar even verbinding, maar geen WAN adres, en daarna gaat het DSL lampje weer uit, en herhaalt het geheel zich (wel verbinding, geen verbinding).

Ik kan niet vinden wat dit nu is, dus heb de (Demon) Zyxel 2602 er maar weer op gezet, en die doet het gewoon >:)

Reden dat ik de 1616 wil proberen is dat met de 2602 mijn VOIP verbinding regelmatig niet werkt totdat ik het modem even uit/aanzet en dat doet het het weer. Ik had de hoop dat de 1616 daarin stabieler is, maar het enige stabiele voorlopig aan dat modem is dat ik geen stabiele DSL verbinding kan krijgen :(

Iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Kom net thuis van mijn werk en ze hebben mijn upgrade al doorgevoerd ipv einde 1ste jaar contract :)

Attainable data rate Kbit/s 23300 1095
ATM data rate Kbit/s 23286 1095

Nu nog even wachten tot de 10Mbit cap eraf is (werd al verteld in de mail dat het een dag langer kon duren) en dan gaan met die banaan.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• bjck
  • Nu online
Mars Warrior schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:28:
Ik heb vandaag mijn modem (Copperjet 1616-2P) ontvangen en dacht dat ding even aan te sluiten maar ik krijg geen verbinding. Na configureren voor BBNED + VOIP krijg ik weliswaar even verbinding, maar geen WAN adres, en daarna gaat het DSL lampje weer uit, en herhaalt het geheel zich (wel verbinding, geen verbinding).

Ik kan niet vinden wat dit nu is, dus heb de (Demon) Zyxel 2602 er maar weer op gezet, en die doet het gewoon >:)

Reden dat ik de 1616 wil proberen is dat met de 2602 mijn VOIP verbinding regelmatig niet werkt totdat ik het modem even uit/aanzet en dat doet het het weer. Ik had de hoop dat de 1616 daarin stabieler is, maar het enige stabiele voorlopig aan dat modem is dat ik geen stabiele DSL verbinding kan krijgen :(

Iemand enig idee wat hier mis kan zijn?
Controleer even of de laatste firmware er in zit. Zo niet zet die er in (voor juiste lijntype annexA/annexB dat je hebt) en herstart hem naar de fabrieks instellingen.

Zit de laatste firmware er al in controleer of deze voor het juiste lijntype is dat je hebt (annexA/B verhaal, anders zie boven). Herstart hem even naar de fabrieks instellingen en probeer het opnieuw. Als er geen WAN profiel in staat kan je via de wizard gewoon de juiste kiezen.

Pagina: 1 2 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee