Toon posts:

TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 22 Laatste
Acties:
  • 23.557 views sinds 30-01-2008

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 23:02
SteveV schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:56:
Kom net thuis van mijn werk en ze hebben mijn upgrade al doorgevoerd ipv einde 1ste jaar contract :)

Attainable data rate Kbit/s 23300 1095
ATM data rate Kbit/s 23286 1095

Nu nog even wachten tot de 10Mbit cap eraf is (werd al verteld in de mail dat het een dag langer kon duren) en dan gaan met die banaan.
Zó, dat zijn nog eens goede waarden, als ik mijn lijn vergelijk: 18500 -> 1,82MB/s (DU Meter), dan zou jij krijgen: 23286 -> 2,29MB/s. Dat is het betere werk, ik ben benieuwd!!

SRK35ZS-W

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 11:21
Mars Warrior schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:28:
Ik heb vandaag mijn modem (Copperjet 1616-2P) ontvangen en dacht dat ding even aan te sluiten maar ik krijg geen verbinding. Na configureren voor BBNED + VOIP krijg ik weliswaar even verbinding, maar geen WAN adres, en daarna gaat het DSL lampje weer uit, en herhaalt het geheel zich (wel verbinding, geen verbinding).
Ik heb hetzelfde probleem. Sinds vanochtend rond 2 uur heb ik geen DNS meer. Mijn Fritzbox 7140 Annex A modem zegt geen internet verbinding. Ik heb hierop mijn Fritzbox vervangen door de Copperjet 1616, maar WAN IP is leeg en krijg ook geen verbinding. De 2 oranje lampjes op de 1616 branden wel. Firmware die erop stond was 6.10 sr2 geloof ik...moet ik de DNS servers instellen???...kon ik helaas niet weten zonder internet |:(. Herstarten van de modems heb ik ook al geprobeerd, maar gaf geen resultaat ;( .
Het kan toch niet zijn dat de copperjet een isdn modem is dat ze opgestuurd hebben heh?...hoe zie ik dat?...hmmm, anders zou de Fritzbox het toch moeten doen? Bij de Fritzbox is er een optie Dynamic DNS, maar daar heb ik een URL nodig.
Weet iemand wat er aan de hand is...of zijn ze na 4 uur nog niet klaar met mijn bbned-bbned migratie???

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

SteveV

Schtiefv Meister

Scooper schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:52:
[...]

Zó, dat zijn nog eens goede waarden, als ik mijn lijn vergelijk: 18500 -> 1,82MB/s (DU Meter), dan zou jij krijgen: 23286 -> 2,29MB/s. Dat is het betere werk, ik ben benieuwd!!
De cap zit er nogsteeds op helaas, had even goede hoop dat het vanmorgen gebeurd was omdat me lijn er om 6 uur even uitlag.

Ik train nu zelfs nog iets hoger in.

Attainable data rate Kbit/s 23512 1187
ATM data rate Kbit/s 23498 1187

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 23:02
SteveV schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:33:
[...]

De cap zit er nogsteeds op helaas, had even goede hoop dat het vanmorgen gebeurd was omdat me lijn er om 6 uur even uitlag.

Ik train nu zelfs nog iets hoger in.

Attainable data rate Kbit/s 23512 1187
ATM data rate Kbit/s 23498 1187
Woon je ín de centrale ofzo :9~

Ik heb trouwens, net zoals anderen, ook nog problemen met m'n webspace. De gegevens heb ik handmatig aangevraagd via de helpdesk, en de FTP werkt nu dan ook naar behoren, kan er gewoon files naar toe uploaden (in www dir). Maar via http gewoon niet te bereiken (http://www.[systeemnaam].tweakdsl.nl . Ik krijg dan namelijk een testpagina van Apache te zien. Ik denk dat ik daar nog even over moet bellen dan...

[Voor 3% gewijzigd door Scooper op 31-01-2007 10:57]

SRK35ZS-W

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Haha nee gelukig niet.
Postcode check zei toendertijd 200 meter maar effectief is het 300 meter.
Zal daar wel door komen en goede bekabeling in de grond naar mijn huis misschien ?
Modem zit ook lekker kort op het isra punt met een goede kabel.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:43
Scooper schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:55:
Ik heb trouwens, net zoals anderen, ook nog problemen met m'n webspace. De gegevens heb ik handmatig aangevraagd via de helpdesk, en de FTP werkt nu dan ook naar behoren, kan er gewoon files naar toe uploaden (in www dir). Maar via http gewoon niet te bereiken (http://www.[systeemnaam].tweakdsl.nl . Ik krijg dan namelijk een testpagina van Apache te zien. Ik denk dat ik daar nog even over moet bellen dan...
Idem hier. Heb er via de email al contact over met de helpdesk. Die zei dat m'n domein (systeemnaam) gereset zou worden en dat het na plm. 30 minuten zou moeten werken, maar dat is al meer dan een uur geleden en het werkt nog steeds niet. Tenzij ze bij de reset de files die ik in het www-mapje geplaatst heb ook verwijderd hebben. Kan dat nu niet controleren omdat ik op m'n werk zit.

Zelfde als met m'n POP3. Ook dat werkt nog steeds niet. Alles wat ik stuur naar
<naam>@[systeemnaam].tweakdsl.nl bounced gewoon keihard. Of ik bij <naam> nu een naam invul van een van m'n zelf aangemaakte mailboxen, of "default", of m'n Tweak account-id...

[Voor 9% gewijzigd door Haay op 31-01-2007 12:19]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55

Quakie

quakelen

SteveV schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:00:
Haha nee gelukig niet.
Postcode check zei toendertijd 200 meter maar effectief is het 300 meter.
Zal daar wel door komen en goede bekabeling in de grond naar mijn huis misschien ?
Modem zit ook lekker kort op het isra punt met een goede kabel.
Lekker ben benieuwd naar je effectieve MBs zodra je cap eraf is...

Ik denk dat je een uitzondering van de uitzondering bent.. dit zijn lab snelheden.

Ik teken nergens meer voor

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 21:52
Zojuist de duivelse 499 aanbieiding aangevraagd. Adios Demon, Ola TweakDSL !

PSN: TDBtje

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-01 03:09
Same here, op het laatste moment.

Waar ik tijdens de order tegen aan liep was dat de zyxel modem niet te kiezen was zoals in het aanbod stond. Echter alleen onder een gewone lijn.. als ik isdn koos en op verder klikte dan kon ik wel de zyxel modem kiezen. 3mins voordat de helpdesk zou sluiten nog ff gebeld, en gelukkig nog iemand aan de lijn gekregen. Blijkt dat dat een foutje was, de zyxel is niet isdn-only.Ik kon het aangeven op het contract dat ik de zyxel modem wil voor die 60 euros meer, en dan komt dat goed.Misschien nog handig voor anderen die toch de zyxel nog willen maar ook niet bij de opties zagen staan.

Ben benieuwd of het allemaal vlekkeloos gaat...

[Voor 4% gewijzigd door MavDude op 01-02-2007 00:24]

• Haay
Heb sinds gisteravond m'n email (POP3) van TweakDSL eindelijk aan de praat. Nadat de helpdesk m'n subdomein had gereset moest ik weer nieuwe POP3 mailboxen aanmaken in het mail-beheer scherm, maar daarna werkte het ook in zowel de Webmail als in mijn Thunderbird mailprogramma.

Nu alleen m'n homepage/website nog. Daar krijg ik nog STEEDS de standaard melding dat de Apache server succesvol geïnstalleerd is... :X :( |:(

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2022
Haay schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:26:
Heb sinds gisteravond m'n email (POP3) van TweakDSL eindelijk aan de praat. Nadat de helpdesk m'n subdomein had gereset moest ik weer nieuwe POP3 mailboxen aanmaken in het mail-beheer scherm, maar daarna werkte het ook in zowel de Webmail als in mijn Thunderbird mailprogramma.

Nu alleen m'n homepage/website nog. Daar krijg ik nog STEEDS de standaard melding dat de Apache server succesvol geïnstalleerd is... :X :( |:(
Je weet dat je in de WWW directory van FTP.tweakdsl.nl moet uploaden eer je je homepage kunt zien met je eigen bestanden ? (wel even inloggen met eigen logins)

Anoniem: 26576

Je bent al verder dan ik.
Mijn DSL is 23 januari opgeleverd en ik heb ondanks het telefoontje verleden week naar de helpdesk nog steeds geen modem en emailgegevens...
Ik heb ze nu maar gemaild en intussen een Zyxel 2602 van Marktplaats gekocht, reservemodempje is ook nooit weg...

Maar het moet worden gezegd, ik ben met de verbinding zelf erg blij.
Ik heb de hele maand februari @home er ook nog bij, maar die kan ik nu al missen als kiespijn...

edit
je zult het altijd zien, stuur ik een email naar TweakDSL, komt er een uur later een mannetje aan met een Copperjet 1616...

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 01-02-2007 14:20]

• LaptopRookie
Mijn Demon->Tweak migratie gaat lekker...zit al meer dan 24 uur zonder verbinding!!! :( :( :( .
Wat is bbned in godsnaam aan het doen? Zou ik mijn onvrede aan bbned rechtstreeks kunnen uiten ipv aan mijn service provider? Ik moet het weer treffen...potverrrr. Tweak maar weer opnieuw bellen wat de stand van zaken nu is... |:(

EDIT: Eindelijk!!!...thuis aangekomen en mijn verbinding is er. Gelijk ook brief met mijn pop3 login ontvangen. Fritzbox modem op aangesloten en die haalt 8mb en noise ratio is ook gedaald...tot dusver begint het wat rooskleuriger uit te zien _/-\o_ . News ophalen met 10 verbinding rond 842kb :9

[Voor 68% gewijzigd door LaptopRookie op 01-02-2007 23:01]

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07-2022

Wat is je username / subdomein?..

• Mexxus
TDB schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:48:
Zojuist de duivelse 499 aanbieiding aangevraagd. Adios Demon, Ola TweakDSL !
Pfoeh, nog net op tijd ;)

Anoniem: 122079

Ik heb hier ook vandaag de Copperjet 1616-2P ontvangen met firmware 6.10 SR1.
Helaas krijg ik internet via deze modem ook niet aan de gang. Hij gaat het rijtje af (Handshake, Traning, Showtime) waarna je ook de intrain waardes ziet etc... en dan na een paar seconden word je er weer afgegooid. En begint hij het rijtje weer opnieuw, en opnieuw....
Met mijn linksys WAG354G router kan ik wel gewoon verbinding met internet krijgen.
Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor :)

• Haay
Anoniem: 122079 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:55:
Helaas krijg ik internet via deze modem ook niet aan de gang. Hij gaat het rijtje af (Handshake, Traning, Showtime) waarna je ook de intrain waardes ziet etc... en dan na een paar seconden word je er weer afgegooid. En begint hij het rijtje weer opnieuw, en opnieuw....
Met mijn linksys WAG354G router kan ik wel gewoon verbinding met internet krijgen.
Ik heb hier ook m'n nog onder Demon gebruikte Linksys WAG354G in gebruik. Heb geen verschil in snelheid geconstateerd tussen de Linksys en de Copperjet, en dan heb ik liever de Wifi van m'n Linksys dan de Voip poortjes van de Cooperjet. Waarom wil jij persé die Copperjet gebruiken? Vanwege de Voip ?
Chutney schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:35:
Je weet dat je in de WWW directory van FTP.tweakdsl.nl moet uploaden eer je je homepage kunt zien met je eigen bestanden ? (wel even inloggen met eigen logins)
Uiteraard weet ik dat, en dat heb ik ook gedaan. Heb in het mapje www m'n index.html met een plaatje staan. Desondanks wordt nog altijd de "Apache web server is geinstalleerd" pagina getoond wanneer ik naar http://www.vissen.tweakdsl.nl ga. (vissen is m'n subdomeinnaam en tevens m'n sterrenbeeld ;))

[Voor 24% gewijzigd door Haay op 01-02-2007 20:02]

Anoniem: 122079

Ik wil toch kijken of ik niet een wat hogere snelheid met de copperjet kan behalen, en voip wilde we ook nog gaan gebruiken. Ik zie nu ook als ik ff verbinding heb via de copperjet 1616-2P, dat die op G.DMT staat. Terwijl dit volgens mij G.Dmt.BisPlus moet zijn. Deze optie is ook niet te zien in de "standard" lijst. Iemand suggestie's?

//edit: Toch maar even de firmware van de website van Allied Data geprobeerd. Er stond dus blijkbaar toch een oudere versie op het modem, nu werkt adsl2+ wel gewoon met alles optie's en dergelijke. Maar voor de snelheid hoef je het dus niet te doen, de WAG354G wil nog iets hoger intrainen. Ik denk dat ik maar genoegen moet nemen met 1,35 mb/s :)

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 122079 op 01-02-2007 20:48]

• LaptopRookie
I.t.t. wat de inleiding op pagina 1 beweert, is de correcte inkomende mailserver (pop3) pop3.tweakdsl.nl

Ik probeerde een testmail naar mezelf te sturen om te checken of mijn email het volgende is:

naam1@subsysteem.tweak.nl
of
naam1@subsysteem.tweakdsl.nl

maar dit werkte niet. Wat zou het moeten zijn? Bij de aanmelding had ik drie namen aangegeven...voor alle 3 zou het moeten werken toch? Wat is die mailbox beheer op hun website eigenlijk?...om nieuwe namen te definieren of email door te sturen???

Hoor het graag. Dank.

[Voor 3% gewijzigd door LaptopRookie op 01-02-2007 23:32]

• Pinda
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bleh, blijkbaar is het huis waar ik nu woon (nieuwbouw in oude wijk) voorzien van de brakste bekabeling van de randstad, volgens de postcodecheck zit ik 2.1 km van de centrale wat nog wel te doen is, maar toen ik zojuist even de Copperjet 1616-2p aansloot zag ik dat er 3 km kabel tussen zit (39.~ dB). Kabels/splitter vervangen en het modem met de nieuwste firmware staat bijna naast het ISRA punt. Bij de speedtest van BBned haal ik nu zo'n 530kb/s en het modem traint ook ongeveer op die snelheid in, ik had deze ook al bij Demon 6Mbit maar toen dacht ik dat het aan een brak modem lag.

Opzich maakt die snelheid mij niet zoveel uit, maar ik vind het wel maf dat het modem zo laag intraint, ook al zou de lijn naar mijn huis echt uberbrak zijn, dan zou het modem nog steeds hoger dan 5Mbit moeten intrainen toch? Hopelijk is dit nog de welbekende BBned cap dat het modem intraint op snelheden van het vorige abbo (wat inderdaad zo is) en dat ik over een weekje kan genieten van wat sneller internet.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ligt het aan mij of zijn er ineens erg veel incomplete bestanden op usenet ?
Normaal heb ik nooit last van incomplete files maar nu toch wel 6 van de 10 bestanden.

Ondertussen zit ik nogsteeds met een speedcap van 10Mbit :(
Modem is nogsteeds ingetrained op 23,5Mbit
Morgen maar even een belletje aan wagen denk ik.

• Chutney
  • Laatst online: 27-11-2022
Meerdere mensen last van klappers op een TweakDSL lijn, via Tiscali? Hier gaat random de lijn er uit. Soms dagen niet en soms uren achter elkaar. Ik zit tevens met een T16WO abbo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
12 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP0b  WARN  Last errorlog repeat 4 Times
13 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP0b  WARN  MPOA Link Down
15 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP14  INFO  vc closed, vc=1, vpi=0, vci=34
16 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP14 -WARN  SNMP TRAP 2: link down
17 Mon Jan 29 23:33:58 2007 PP14  WARN  netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=94a4384
18 Mon Jan 29 23:34:21 2007 PP0b  WARN  Last errorlog repeat 6 Times
19 Mon Jan 29 23:34:21 2007 PP0b  WARN  MPOA Link Up
20 Mon Jan 29 23:34:21 2007 PP14  INFO  vc opened,vc=1,vpi=0,vci=34,qos=2

Dit is de log die het modem geeft, na het verliezen van linesync.

[Voor 4% gewijzigd door Chutney op 02-02-2007 07:49]

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 13:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Chutney schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 07:38:
Meerdere mensen last van klappers op een TweakDSL lijn, via Tiscali? Hier gaat random de lijn er uit. Soms dagen niet en soms uren achter elkaar. Ik zit tevens met een T16WO abbo.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
12 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP0b  WARN  Last errorlog repeat 4 Times
13 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP0b  WARN  MPOA Link Down
15 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP14  INFO  vc closed, vc=1, vpi=0, vci=34
16 Mon Jan 29 23:33:57 2007 PP14 -WARN  SNMP TRAP 2: link down
17 Mon Jan 29 23:33:58 2007 PP14  WARN  netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=94a4384
18 Mon Jan 29 23:34:21 2007 PP0b  WARN  Last errorlog repeat 6 Times
19 Mon Jan 29 23:34:21 2007 PP0b  WARN  MPOA Link Up
20 Mon Jan 29 23:34:21 2007 PP14  INFO  vc opened,vc=1,vpi=0,vci=34,qos=2

Dit is de log die het modem geeft, na het verliezen van linesync.
Misschien te maken met aankomend onderhoud
Er zal vannacht om 1:00 wederom onderhoud worden gepleegd op de routers. Ook deze keer zal er 2x een onderbreking zijn van rond de 5 minuten.

You are NIJL-ed!

• Haay
LaptopRookie schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:28:
I.t.t. wat de inleiding op pagina 1 beweert, is de correcte inkomende mailserver (pop3) pop3.tweakdsl.nl

Ik probeerde een testmail naar mezelf te sturen om te checken of mijn email het volgende is:

naam1@subsysteem.tweak.nl
of
naam1@subsysteem.tweakdsl.nl

maar dit werkte niet. Wat zou het moeten zijn? Bij de aanmelding had ik drie namen aangegeven...voor alle 3 zou het moeten werken toch? Wat is die mailbox beheer op hun website eigenlijk?...om nieuwe namen te definieren of email door te sturen???

Hoor het graag. Dank.
De 3 namen die je bij aanmelding moest opgeven zijn bij mij ook niet verwerkt. Als je naar 'Mijn Tweak' gaat, en dan naar Mail Beheer (heb je aparte username+wachtwoord voor nodig) dan kun je daar extra mailboxen instellen, zoals HIER uitgelegd wordt.
Je email format wordt dan: <mailboxnaam>@<subdomeinnaam>.tweakdsl.nl

Overigens heb ik voor het instellen van mijn Thunderbird emailclient de instellingen van DEZE PAGINA (met instellingen voor Outlook Express) overgenomen. Bij mij werkt m'n POP3 met pop.tweakdsl.nl zoals daar aangegeven staat...

Wat mijn website betreft, die werkt nog steeds niet! :(
Ik heb de instellingen gevolgd zoals die op de supportpagina voor Instellingen Website gegeven worden. Ik heb wel degelijk een index.html (en niet index.htm), en hij staat zoals het hoort in het mapje 'www'. Begrijp echt niet waarom het gewoon niet werkt! :'(

[Voor 12% gewijzigd door Haay op 02-02-2007 08:36]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Gisteren netjes overgezet. Had mijn nieuwe modem aangesloten, alleen kon geen internet verbinding krijgen. Uren aan het prutsen geweest, maar geen internet verbinding. Was een beetje te gewend geraakt dat Demon modems aanleverde in Router stand 8)7

Toen in daar achter kwam, heb ik de modem aangesloten aan de computer. Echter moest ik de modem verplaatsen aangezien de cross kabel te kort was. Netjes aangesloten kreeg verbinding, alleen modem bleef staan om handshake en bleef op handshake staan. Na 5 minuten heb ik ook maar de telefoonkabel erin gestoken |:(

Na 4 uur had ik het voor elkaar, had er ook 5 minuten over kunnen doen. :') Super stabiel, the way i like it. *O*

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben nu een paar dagen over naar TweakDsl. Er zijn wel een paar dingen die me enigzins tegenvallen.

1. De openingstijden van de helpdesk zijn zeer beperkt. Komt erop neer: Ze zijn alleen open als je op je werk zit. Dus van maandag t/m vrijdag tussen 9:30 - 17:30. |:(

2. De oplevering verloopt erg rommelig, het gaat als volgt:
Je lijn wordt overgezet. Vanaf dat moment werken je webspace, e-mail (en Voip) niet. Dat geldt voor zowel je oude als nieuwe provider. |:(
Enige dagen later krijg je de brief met inlog informatie toegestuurd. Daarna kun je weer webspace, e-mail (en Voip) gebruiken.
Ik zou zeggen, stuur eerst die brief met inlog info en het modem, en zodra alles afgerond is, zet dan de lijn pas over. :)

Even twee vragen over Voip.
Ik heb dat aan de praat gekregen, maar als ik bijvoorbeeld naar mijn mobiel bel, zie ik "nummer onbekend", ofwel nummerweergave staat uit. Hoe kan ik dit aanzetten op TweakDsl?
Toen ik nog op Demon/Xs4All voip zat, ging dit wel goed, in mijn modem staat nog steeds "send call id" aangevinkt. Zou goed moeten zijn.
Verder wil ik graag weten hoe ik mijn Voicemail boodschap kan inspreken/instellen, kan dat helemaal nergens vinden op www.tweakdsl.nl.

Verder ben ik best tevreden, gelukkig gaat overstappen tegenwoordig veel beter dan vroeger, toen je nog weken off-line was bij overstappen. :P

[Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 02-02-2007 09:10]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• TDB
net een brief gekregen waarin de bevestiging van mij TweakB 10-24 aanvraag. Deze kost € 499 alleen staat er later in de brief: in 2 termijnen geïncasseerd, te weten € 200 bij bestelling en € 199 in mei 2007. :?

Ik hoop dat mijn internet straks op een hoger niveau ligt dan de rekenkundige capaciteiten van tweak......

• Mexxus
cjdijk schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:06:

Verder wil ik graag weten hoe ik mijn Voicemail boodschap kan inspreken/instellen, kan dat helemaal nergens vinden op www.tweakdsl.nl.
Zie daar, onderaan de pagina:
http://www.tweak.nl/?page=phone/services

• Haay
Heeft niemand hier een idee waarom mijn website nog steeds niet werkt?

Ik heb de instellingen gevolgd zoals die op de supportpagina voor Instellingen Website gegeven worden. Ik heb wel degelijk een index.html (en niet index.htm), en hij staat zoals het hoort in het mapje 'www'. Begrijp echt niet waarom het gewoon niet werkt! :'(

• kenles
  • Laatst online: 18-04 20:57
Haay schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:01:

je moet hem wel door verwijzen naar je ip adres

• Haay
kenles schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:29:
Het gaat hier om een website gehost door TweakDSL waarbij ik m'n files via FTP op m'n webruimte van TweakDSL plaats. Heeft dus niks te maken met het IP-adres van mijn verbinding thuis.

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 15:14
Ik heb pas TweakDSL aangevraagd kreeg vandaag de brief binnen waarin ze vragen om een kopie van de gevens van KPN, wat willen ze hebben dan factuur?

Ik heb nu Demon Internet nog, van de week service ID aangevraagd maar die heb ik helemaal niet nodig zo te zien.

• Mexxus
NightForce schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:19:
Ik heb pas TweakDSL aangevraagd kreeg vandaag de brief binnen waarin ze vragen om een kopie van de gevens van KPN, wat willen ze hebben dan factuur?

Ik heb nu Demon Internet nog, van de week service ID aangevraagd maar die heb ik helemaal niet nodig zo te zien.
Jep, het liefst een kopie KPN nota. De bedragen mag je natuurlijk wegstrepen. Je kunt ook een ander KPN document sturen hoor (kopie contract o.i.d), zolang je KPN telefoonnummer er maar op staat.

• TDB
NightForce schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:19:

?? Waarom vragen ze een kopie van de gegevens van KPN :?

• Mexxus
TDB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:02:
[...]

?? Waarom vragen ze een kopie van de gegevens van KPN :?
Om te checken of je wel echt die KPN verbinding hebt. TweakDSL levert over Linesharing, wat inhoud dat er een KPN abonnement aanwezig dient te zijn. Het telefoonnummer wat je opgeeft om DSL over geleverd te krijgen, dient dus een KPN telefoonnummer te zijn. En om dat te checken, wil Tweak een KPN nota kopietje :). Als je geen KPN abbo hebt, kan Tweak ook wel leveren, maar dan kost je dat eenmalig 110,- pleuro's newline kosten en maandelijks 9,40 aan Kaal Koper (Non-linesharing) kosten...

Anoniem: 184560

Hier ook last van wegvallende verbinding.

Met surfen krijgen we hier ook steeds de foutmelding "kan server niet vinden".
Het duurt altijd maar een paar minuten maar is wel irritant.

Maar een download met newsleecher blijft gewoon doorgaan.

Het betreft een t6 lijn met een vast ip-adres.

Dit is wat ik geprobeerd heb.

Met DHCP-server en zonder.

Andere dns servers (OpenDNS).

Ander modem (wel zelfde merk zyxel 2602R)

Firmware van de site van zyxel gebruikt.
Firmware van tweak geprobeerd.
Weet niet wat de nieuwste is maar het probleem bleef hetzelfde.

Met en zonder firewall.

Er zijn geen system errors in de log bestanden van de zyxel.

Het maakt allemaal niets uit het probleem blijft.

Er draait wel een webserver met veel foto's en filmpjes.
en zo'n 100 bezoekers per dag.
Kan dit de oorzaak zijn?

• Mexxus
Anoniem: 184560 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:23:
Er draait wel een webserver met veel foto's en filmpjes.
en zo'n 100 bezoekers per dag.
Kan dit de oorzaak zijn?
Lijkt me niet. Effe Tweak bellen dus..

Mexxus schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:12:
[...]

Om te checken of je wel echt die KPN verbinding hebt. TweakDSL levert over Linesharing, wat inhoud dat er een KPN abonnement aanwezig dient te zijn. Het telefoonnummer wat je opgeeft om DSL over geleverd te krijgen, dient dus een KPN telefoonnummer te zijn. En om dat te checken, wil Tweak een KPN nota kopietje :). Als je geen KPN abbo hebt, kan Tweak ook wel leveren, maar dan kost je dat eenmalig 110,- pleuro's newline kosten en maandelijks 9,40 aan Kaal Koper (Non-linesharing) kosten...
Zo'n kopie hoefde ik niet te overleggen, kreeg zo m'n account bij Tweak..

Maar misschien denken ze nu wel: Als wij z'n KPN-kopietje niet krijgen, krijgt hij van ons z'n email inloggegevens niet... ;)

• Mexxus
Anoniem: 26576 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:47:
[...]

Zo'n kopie hoefde ik niet te overleggen, kreeg zo m'n account bij Tweak..

Maar misschien denken ze nu wel: Als wij z'n KPN-kopietje niet krijgen, krijgt hij van ons z'n email inloggegevens niet... ;)
Ik kan het me niet voorstellen. Mits je Kaal Koper hebt ;)

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 12:04

XXlerator

(MMO)RPG Addict

Mexxus schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:01:
[...]

Ik kan het me niet voorstellen. Mits je Kaal Koper hebt ;)
Ik heb ook gewoon een KPN aansluiting en hoefde ook geen kopie te overleggen. Hij heeft dus gelijk ;)

• Mexxus
Omg.. Gelukkig ben ik niet van de administratie zeg.. O-)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:46
TweakDSL zal het enkel wel gebruiken om te kunnen controleren of adres en telefoonnummer wel kloppen. Mocht de aanvraag foutlopen hebben ze de jusite informatie van de lijn bij de hand en kunnen ze ea controleren in plaats van dat je de aanvraag afgewezen krijgt.

Of het sharing of dedicated is krijgen ze van de telco wel door en zien ze op de telco factuur wel ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Haay schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:01:

Ik heb sinds vandaag ook mijn brief met ftp inlog gegevens, en bij mij werkt het ook niet :?
Het uploaden van bestanden gaat prima (heb de www map gevuld).
Heb alle combinaties geprobeerd, zowel een index.htm als een index.html geupload.
Maar ik blijf die tekst "De Apache Web Server is geinstalleerd op deze Web Site" zien. 8)7

P.S. Het draaien van een webserver bij mij thuis is me inmiddels wel gelukt. Wel een beetje lastig instellen zo'n Zyxel. Maar daar gaat het nu niet om.
Ik wil trouwens maandag nog even bellen om voor mijn server thuis een makkelijk te onthouden url te krijgen, zoiets als http://loginnaam.dsl.cambrium.nl/ :)
kenles schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:29:
[...]

ip adres :?
Als ik de server van tweakdsl met daarop mijn webspace ping, dus ping www.loginnaam.tweakdsl.nl doe krijg ik 217.19.16.xxx Wat zou ik daarmee dan moeten doen volgens jou :?
Thanks >:)

[Voor 12% gewijzigd door cjdijk op 02-02-2007 19:12]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 12:04

XXlerator

(MMO)RPG Addict

Anoniem: 122079 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:55:
Ik heb hetzelfde probleem. Via quick start bbned DSL + voip en zonder voip instellingen geprobeerd, geen succes. Handmatig geprobeerd de instellingen te wijzigen. Helpt niets.

Heb nog een oude zyxel 650R van Demon liggen en die hangt er nu nog steeds aan. Beetje jammer alleen dat die alleen maar adsl1 snelheden aan kan.

Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn? Overigens had ik al een Copperjet 1616 liggen (ook) van Demon (toen ik verhuisd ben moest ik een nieuwe verbinding aanvragen via Demon....) en die heb ik ook nooit werkend gekregen. Dacht toen dat dat ding kapot was en voor de snelheid hoefde ik het niet te doen want die was altijd al prima. Nu wil ik alleen wel graag één van die twee werkend krijgen anders is het een beetje overkill om een adsl2 abo-tje te nemen.

• Badger
  • Laatst online: 10-05 17:17
Vaag hier in Hellevoetsluis met B10.
Kan veel URLs niet meer bereiken op een paar na (waaronder GoT/Tweakers.net)
Gister ook al zoiets.

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29
vandaag oplevering gehad, zette vanochtend met mijn suffe kop de pc ging wat downloaden via nieuwsgroepen, he host not allowd.. OW JA :)

snel tweak servers ingesteld hoppa, alleen ging het nog met 700k. Snel router omgewisseld en hoppa 1.6 MB.

Mijn TweakT 12-24 (verduiveld aanbod) is dus getraind op 16298 kbps (erg verdacht 16 ..). Naja je hoopt altijd 24 te halen maarja je kan er toch niks aan doen. De nieuwsgroep snelheid is meer dan verdubbeld tov demon en ik betaal minder (per maand dan he) dus mag niet klagen.

PS denken jullie dat het kwa performance wat uitmaakt als ik de zyxel in bridging zet en dan via mijn linksys ga, of rechtstreeks op de zyxel blijf ?

PPS hmm als ik mijn modem keer rest gaat ie m opnieuw trainen, zou hij hoger kunnen gaan uitkomen , heb nu 3 keer geprobeerd 1keer minder 2x zelfde waarde?

[Voor 22% gewijzigd door SiNisTrAD op 03-02-2007 11:54]

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:11

Mars Warrior

Earth, the final frontier

XXlerator schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:05:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Via quick start bbned DSL + voip en zonder voip instellingen geprobeerd, geen succes. Handmatig geprobeerd de instellingen te wijzigen. Helpt niets.

Heb nog een oude zyxel 650R van Demon liggen en die hangt er nu nog steeds aan. Beetje jammer alleen dat die alleen maar adsl1 snelheden aan kan.

Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn? Overigens had ik al een Copperjet 1616 liggen (ook) van Demon (toen ik verhuisd ben moest ik een nieuwe verbinding aanvragen via Demon....) en die heb ik ook nooit werkend gekregen. Dacht toen dat dat ding kapot was en voor de snelheid hoefde ik het niet te doen want die was altijd al prima. Nu wil ik alleen wel graag één van die twee werkend krijgen anders is het een beetje overkill om een adsl2 abo-tje te nemen.
Ik ben dus blijkbaar nog steeds niet de enige. Ook mijn Copperjet 1616 doet het dus niet, ook niet na opnieuw flashen & configureren!

Had gelukkig nog een Zyxel 2602R-61 van Demon, die ik opnieuw heb geflashed met de firmware die op de Tweak site staat in de hoop dat voip nu niet om de dag uitvalt en ik het modem echt uit/aan moet zetten (herstart/reset helpt niet!) om voip weer te laten werken.

Had ik dat Zyxel modem niet gehad, dan zou ik nu geen internet hebben. Hoe is het nu mogelijk om van Tweak een niet werkend modem te krijgen?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

He he, na 1 maand eindelijk overgeschakeld op TweakDSL. :) Internet werkt goed, nieuwsgroepen werken, etc etc. Alleen is de snelheid nog niet naar m'n zin. Moet zo'n 16-24Mbit kunnen halen, haal nu maar max ongeveer 600KB/s wat nog geen 5Mbit is. Moest ik nog wat speciaals doen?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:45
Ook ik ben vanmorgen omgezet van Demon naar Tweak, dus dat is mooi. Ik heb alleen wel een erg vreemd probleem: ik kan de mailservers van mijn eigen domeinen (staan volledig los van Tweak / Demon) niet meer bereiken vanuit Outlook. Ze doen het wel nog gewoon, want als ik via Remote Desktop op mijn werk kijk werkt het wel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is op zijn zachtst gezegd nogal vervelend.

omniscale.nl

• SiNisTrAD
Trinsec schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:09:
He he, na 1 maand eindelijk overgeschakeld op TweakDSL. :) Internet werkt goed, nieuwsgroepen werken, etc etc. Alleen is de snelheid nog niet naar m'n zin. Moet zo'n 16-24Mbit kunnen halen, haal nu maar max ongeveer 600KB/s wat nog geen 5Mbit is. Moest ik nog wat speciaals doen?
ADSL 2 modem pakken ? iig even kijken op de admin site van de router waar je op ingetraind staat. En natuurlijk de nieuwsgroep instellen op 8 threads.

• bjck
SiNisTrAD schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:10:
vandaag oplevering gehad, zette vanochtend met mijn suffe kop de pc ging wat downloaden via nieuwsgroepen, he host not allowd.. OW JA :)

snel tweak servers ingesteld hoppa, alleen ging het nog met 700k. Snel router omgewisseld en hoppa 1.6 MB.

Mijn TweakT 12-24 (verduiveld aanbod) is dus getraind op 16298 kbps (erg verdacht 16 ..). Naja je hoopt altijd 24 te halen maarja je kan er toch niks aan doen. De nieuwsgroep snelheid is meer dan verdubbeld tov demon en ik betaal minder (per maand dan he) dus mag niet klagen.

PS denken jullie dat het kwa performance wat uitmaakt als ik de zyxel in bridging zet en dan via mijn linksys ga, of rechtstreeks op de zyxel blijf ?

PPS hmm als ik mijn modem keer rest gaat ie m opnieuw trainen, zou hij hoger kunnen gaan uitkomen , heb nu 3 keer geprobeerd 1keer minder 2x zelfde waarde?
Denk eerder gewoon het maximum van je lijn die 16. Zal geen verschil maken als je de zyxel Bridge zet met je eigen Linksys router verder lijkt me.

Alles optimaal aansluiten direct bij je ISRA en dan zal dit het maximale zijn op dat adres wellicht.

Bij Tiscali is 16Mbps (stel dat Tweak verkeerde heeft besteld) overigens bijna 18000kbps zijn (+10%), dus dat kan je wel wegstrepen als reden dat je 16000kbps linerate hebt.
posttoast schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:11:
Ook ik ben vanmorgen omgezet van Demon naar Tweak, dus dat is mooi. Ik heb alleen wel een erg vreemd probleem: ik kan de mailservers van mijn eigen domeinen (staan volledig los van Tweak / Demon) niet meer bereiken vanuit Outlook. Ze doen het wel nog gewoon, want als ik via Remote Desktop op mijn werk kijk werkt het wel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het is op zijn zachtst gezegd nogal vervelend.
En als je nu een traceroute doet naar die server? Misschien is er een bereikbaarheids probleem tussen het netwerk van TweaekDSL/Cambrium en die waar je server in gehost wordt.

[Voor 50% gewijzigd door bjck op 03-02-2007 12:47]

• posttoast
bjck schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:43:
[...]

En als je nu een traceroute doet naar die server? Misschien is er een bereikbaarheids probleem tussen het netwerk van TweaekDSL/Cambrium en die waar je server in gehost wordt.
Vreemd genoeg gaat dat wel goed. De WWW server van mijn domein is wél gewoon bereikbaar trouwens. Alleen met mail gaat het mis.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Tracing route to bovelander.net [64.5.43.16]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.254
  2     *       18 ms    19 ms  84.245.38.1
  3    20 ms    20 ms    19 ms  rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
  4    20 ms    21 ms    20 ms  cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]
  5    20 ms    20 ms    21 ms  ge-5-3-0.705.mpr3.ams1.nl.above.net [82.98.253.169]
  6    32 ms    31 ms    31 ms  so-1-1-0.mpr1.lhr3.uk.above.net [64.125.27.222]
  7   131 ms   105 ms   117 ms  so-7-0-0.cr2.dca2.us.above.net [64.125.27.165]
  8   134 ms   134 ms   134 ms  so-5-0-0.cr2.dfw2.us.above.net [64.125.29.145]
  9   168 ms   168 ms   168 ms  216.200.6.237.theplanet.com [216.200.6.237]
 10   168 ms   170 ms   170 ms  te7-1.dsr02.dllstx3.theplanet.com [70.87.253.18]
 11   170 ms   169 ms   170 ms  vl22.dsr02.dllstx2.theplanet.com [70.85.127.76]
 12   169 ms   170 ms   170 ms  vl2.car02.dllstx2.theplanet.com [12.96.160.44]
 13   169 ms   170 ms   170 ms  server.by007.net [64.5.43.16]

Trace complete.

Edit: er werkt trouwens meer niet zie ik nu: http://www.johnandjohn.nl/ doet het hier bijvoorbeeld opeens niet meer. Heel raar...

Edit2: en toen werkte ineens de WWW van mijn domein ook niet meer. tracert geeft geen enkel probleem aan.

[Voor 7% gewijzigd door posttoast op 03-02-2007 13:01]

omniscale.nl

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

SiNisTrAD schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:32:
[...]

ADSL 2 modem pakken ? iig even kijken op de admin site van de router waar je op ingetraind staat. En natuurlijk de nieuwsgroep instellen op 8 threads.
Mm, cool. Ik wist niet dat er zo'n optie was. Ik schijn nu zo'n 12Mbit te halen. Dat is nog geen 16-24Mbit though, nog meer suggesties? (ADSL2 modem had ik gisteravond al erin gepleurd).

P.s. Hoe zie ik in het modem zelf waar ik nu op 'ingetraind' ben? Ik snap het niet helemaal.

[Voor 9% gewijzigd door Trinsec op 03-02-2007 13:01]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Anoniem: 168864

Ik moet zeggen dat ik de verbinding van Tweakdsl prima vind. Dat kan ik helaas niet zeggen van hun documentatie. Een (eenvoudige) handleiding hoe ik mijn instellingen voor Voip voor elkaar krijg kan blijkbaar niet verstrekt worden. Krijg wel een hele brief met loginnaam en wachtwoord ed. Waar en hoe ik die kan/moet gebruiken wordt niet uitgelegd en op de site kan ik ook al niets vinden. Weet iemand een link o.id. waar ik mijn info vandaan kan halen of kan iemand mij uitleggen hoe? Dank voor de moeite!

• posttoast

Nou, het gaat echt lekker hier. Tot nu toe de volgende problemen:

1) bepaalde domeinen zijn niet te bereiken (bijvoorbeeld mijn eigen www.bovelander.net en www.scaletofit.com, maar ook www.johnandjohn.nl)

2) news.tweakdsl.nl werkt niet. "Unable to Logon. Server Response: "connect: WSocketResolveHost: Cannot convert host address 'news.tweakdsl.nl', Error #11004".

Dan is het toch wel balen dat die helpdesk in het weekend gesloten is...

Edit: OK, jullie mogen nummertjes trekken om mij een domme flapdrol te kunnen noemen. Ik had in mijn Zyxel de DNS-servers nog niet aangepast... |:(

Nu werkt het weer als een zonnetje. Mijn excuses voor deze topicstoring ;)

[Voor 23% gewijzigd door posttoast op 03-02-2007 13:14]

omniscale.nl

• bjck
posttoast schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:06:

Nou, het gaat echt lekker hier. Tot nu toe de volgende problemen:

1) bepaalde domeinen zijn niet te bereiken (bijvoorbeeld mijn eigen www.bovelander.net en www.scaletofit.com, maar ook www.johnandjohn.nl)

2) news.tweakdsl.nl werkt niet. "Unable to Logon. Server Response: "connect: WSocketResolveHost: Cannot convert host address 'news.tweakdsl.nl', Error #11004".

Dan is het toch wel balen dat die helpdesk in het weekend gesloten is...

Edit: OK, jullie mogen nummertjes trekken om mij een domme flapdrol te kunnen noemen. Ik had in mijn Zyxel de DNS-servers nog niet aangepast... |:(

Nu werkt het weer als een zonnetje. Mijn excuses voor deze topicstoring ;)
Zeker overgestapt vanaf Demon en die nameservers (resolvers) hard ingesteld in je modem? Dan heb je er 1 van de twee die wel antwoord geeft voor een IP van buitenaf (buiten Demon netwerk) en de andere niet. Dan wordt het vrij wisselvallig inderdaad ;)

En news.tweakdsl.nl gewoon niet met login/wachtwoord doen, zonder gaat prima als je een TweakDSL aansluiting hebt.

[Voor 42% gewijzigd door bjck op 03-02-2007 13:18]

• posttoast
bjck schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:16:
[...]

Zeker overgestapt vanaf Demon en die nameservers (resolvers) hard ingesteld in je modem? Dan heb je er 1 van de twee die wel antwoord geeft voor een IP van buitenaf (buiten Demon netwerk) en de andere niet. Dan wordt het vrij wisselvallig inderdaad ;)

En news.tweakdsl.nl gewoon niet met login/wachtwoord doen, zonder gaat prima als je een TweakDSL aansluiting hebt.
Jep, dat was inderdaad het probleem. Ben blij dat alles nu weer werkt.

Ik heb nog wel een ander probleem: ik heb inmiddels het nieuwe zilveren modem ontvangen, maar wanneer ik die aansluit is 192.168.1.1 niet te bereiken (ik wel de NAT tabellen in kunnen stellen). Voor zover ik weet heb ik dáár nog niets verkeerd ingesteld :P Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

omniscale.nl

• bjck
posttoast schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:20:
[...]

Jep, dat was inderdaad het probleem. Ben blij dat alles nu weer werkt.

Ik heb nog wel een ander probleem: ik heb inmiddels het nieuwe zilveren modem ontvangen, maar wanneer ik die aansluit is 192.168.1.1 niet te bereiken (ik wel de NAT tabellen in kunnen stellen). Voor zover ik weet heb ik dáár nog niets verkeerd ingesteld :P Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?
Zilveren modems die bij Tiscali aansluitingen worden geleverd zijn http://192.168.1.254/ . Eerste keer met 1234 inloggen en je wachtwoord moet je verplicht wijzigen daarna gelijk.

Als je op je PC in een dos-box 'ipconfig /all' doet zie je ook dat dit je default-gateway is.

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 03-02-2007 13:24]

Anoniem: 168864 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:03:
Ik moet zeggen dat ik de verbinding van Tweakdsl prima vind. Dat kan ik helaas niet zeggen van hun documentatie. Een (eenvoudige) handleiding hoe ik mijn instellingen voor Voip voor elkaar krijg kan blijkbaar niet verstrekt worden. Krijg wel een hele brief met loginnaam en wachtwoord ed. Waar en hoe ik die kan/moet gebruiken wordt niet uitgelegd en op de site kan ik ook al niets vinden. Weet iemand een link o.id. waar ik mijn info vandaan kan halen of kan iemand mij uitleggen hoe? Dank voor de moeite!
Ik weet dat je een ander modem hebt, maar misschien heb je toch wat aan de configuratie in mijn Zyxel modem:

http://members.home.nl/lodio/example.PNG

31=landnr
517=kengetal zonder nul als eerste getal
XXXXXX=je telefoonnummer

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 03-02-2007 13:29]

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Oke, dingen zijn al wat duidelijker voor me na wat extra uitpluizen. Het helpt natuurlijk ook wel als ik de oude router (10Mbps naar de buitenwereld max) eruit haal. Zit nu de Zyxel modem als router te gebruiken, misschien later een 100Mbps kaartje kopen voor de oude router. :P

Zit nu te leren hoe ik allerlei dingen kan instellen in de Zyxel modem, zoals routing etc. De router lijkt getraind te zijn op ongeveer 16Mbit. Speedtest et al claimen dat ik ongeveer 12Mbit haal. Zou best nog wel wat sneller kunnen, vind ik.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• bjck
Trinsec schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:30:
Oke, dingen zijn al wat duidelijker voor me na wat extra uitpluizen. Het helpt natuurlijk ook wel als ik de oude router (10Mbps naar de buitenwereld max) eruit haal. Zit nu de Zyxel modem als router te gebruiken, misschien later een 100Mbps kaartje kopen voor de oude router. :P

Zit nu te leren hoe ik allerlei dingen kan instellen in de Zyxel modem, zoals routing etc. De router lijkt getraind te zijn op ongeveer 16Mbit. Speedtest et al claimen dat ik ongeveer 12Mbit haal. Zou best nog wel wat sneller kunnen, vind ik.
Je kijkt naar verschillende waardes. Speedtest.nl geeft de werkelijke doorvoersnelheid aan en rekent dat om naar Mbits. Als je een 16000kbps DSL lijn hebt haal je ongeveer 1.6Mb/s (megabyte/s) of 1600kB/s (kilobyte/s) aan download snelheid.

Als je dat niet haalt met een 16000kbps DSL verbinding (niet je abonnement, maar wat je modem aangeeft) even met TCPoptimizer (google even) spelen.

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 03-02-2007 15:50]

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik haal op't moment ongeveer 1.6MB/s, dus ongeveer wat jij aangeeft, bjck. Het is wel genieten om Newsleecher op zulke hoge snelheden dingen binnen te zien pompen. :)

Verdere informatie van TweakDSL vind ik wat summier. Zo kan ik dus wel inloggen op 'Mijn Tweak' op hun website. Maar ik weet niet hoe ik verder kom in het mail beheer, wat zijn de logingegevens daar? Waar kan ik die vinden? Same for FTP, welke servers? Etc. Is er ergens op die site informatie hierover? Ik kan het gewoonweg niet vinden. Dus ik zou niet weten hoe ik mijn email moet halen etc.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• bjck
Trinsec schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:41:
Ik haal op't moment ongeveer 1.6MB/s, dus ongeveer wat jij aangeeft, bjck. Het is wel genieten om Newsleecher op zulke hoge snelheden dingen binnen te zien pompen. :)
Weet niet wat je had hiervoor, maar blijkbaar minder snel dan dit.

Met deze snelheden werken is erg leuk inderdaad. Als er een nieuwe aflevering is ergens van of een nieuwe film in XviD kan je er gewoon op wachten :)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

bjck schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:45:
[...]

Weet niet wat je had hiervoor, maar blijkbaar minder snel dan dit.

Met deze snelheden werken is erg leuk inderdaad. Als er een nieuwe aflevering is ergens van of een nieuwe film in XviD kan je er gewoon op wachten :)
Klopt, had 6Mbit hiervoor. :) En de newsservers waren ook gecapped.

Na de thread even opnieuw doorgelezen te hebben, lijkt het me dat ik dus meerdere informatie (FTP, email, etc, inloggegevens et al) nog moet ontvangen van TweakDSL?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Mexxus
Trinsec schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:41:

Verdere informatie van TweakDSL vind ik wat summier. Zo kan ik dus wel inloggen op 'Mijn Tweak' op hun website. Maar ik weet niet hoe ik verder kom in het mail beheer, wat zijn de logingegevens daar? Waar kan ik die vinden? Same for FTP, welke servers? Etc. Is er ergens op die site informatie hierover? Ik kan het gewoonweg niet vinden. Dus ik zou niet weten hoe ik mijn email moet halen etc.
Met de logingegevens van je Subdomein. Die staan op een brief die je samen met de brief van je Mijn Tweak gegevens gehad hoort te hebben. Zo niet, dan ff de helldesk bellen en vragen om een nieuwe Subdomein login.

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mexxus schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:54:
[...]

Met de logingegevens van je Subdomein. Die staan op een brief die je samen met de brief van je Mijn Tweak gegevens gehad hoort te hebben. Zo niet, dan ff de helldesk bellen en vragen om een nieuwe Subdomein login.
Bedankt. Ik heb wel de gegevens om op Mijn Tweak te komen, maar gegevens voor mijn subdomein heb ik niet. Ik heb net TweakDSL gemaild, hopelijk kunnen ze dat beantwoorden. Gelijk ook maar aanvraag gedaan naar een vast IP en reserve DNS adres. :)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Anoniem: 168864

Anoniem: 26576 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:25:
[...]

Ik weet dat je een ander modem hebt, maar misschien heb je toch wat aan de configuratie in mijn Zyxel modem:
Helaas, ik kom er niet uit. Wordt gewoon bellen denk ik. Toch bedankt voor je moeite. was Tweakdsl maar zo bereidwillig om duidelijke info te geven

• posttoast
Omdat het ook wel zo leuk is om met positieve berichten te komen: na mijn DNS-problemen (en het feit dat ik mijn modem niet kon bereiken) werkt hier alles nu perfect!

Ik train in op 16mbit. Best netjes volgens mij, aangezien ik op 1682 meter van de centrale zit.

Nu is het alleen nog even wachten op mijn logingegevens, zodat ik kan mailen en VOIPen.

[Voor 14% gewijzigd door posttoast op 04-02-2007 11:27]

omniscale.nl

• SiNisTrAD
posttoast schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:26:
Omdat het ook wel zo leuk is om met positieve berichten te komen: na mijn DNS-problemen (en het feit dat ik mijn modem niet kon bereiken) werkt hier alles nu perfect!

Ik train in op 16mbit. Best netjes volgens mij, aangezien ik op 1682 meter van de centrale zit.

Nu is het alleen nog even wachten op mijn logingegevens, zodat ik kan mailen en VOIPen.
Om te mailen heb je toch geen inlog gegevens nodig ? zet gewoon bij uitgaande smtp.tweakdsl.nl en klaar is kees, heb je geen login voor nodig.

• posttoast
SiNisTrAD schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:32:
[...]

Om te mailen heb je toch geen inlog gegevens nodig ? zet gewoon bij uitgaande smtp.tweakdsl.nl en klaar is kees, heb je geen login voor nodig.
Wel om mijn mail op te halen neem ik aan?

omniscale.nl

• SiNisTrAD
posttoast schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:37:
[...]

Wel om mijn mail op te halen neem ik aan?
ja dat wel :)

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Oh, kan iemand me een linkje geven naar een site dat me kan vertellen hoe ver ik van de centrale afzit? :)
Voor de rest gaat alles hier ook goed, sans de logingegevens voor dingen. Zit nu mijn netwerk te herstructureren, aangezien de Zyxel router best heel wat beter is dan mijn Smoothwall router!

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• bjck
Trinsec schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:12:
Oh, kan iemand me een linkje geven naar een site dat me kan vertellen hoe ver ik van de centrale afzit? :)
Een indicatie geeft de bbned postcode check je, maar of het echt ook werkelijk zo is kan je beter afleiden aan de downstream attenuation van je DSL verbinding (die delen door 13.8 geeft lengte in km).
Voor de rest gaat alles hier ook goed, sans de logingegevens voor dingen. Zit nu mijn netwerk te herstructureren, aangezien de Zyxel router best heel wat beter is dan mijn Smoothwall router!
Je moet hem even door hebben, maar is wel een fijn apparaat. De (state-full)firewall even door krijgen en de interface. Verbruikt zeker een stuk minder stroom sowieso dan je smoothwall denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 04-02-2007 13:31]

bjck schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:31:
[...]

Een indicatie geeft de bbned postcode check je, maar of het echt ook werkelijk zo is kan je beter afleiden aan de downstream attenuation van je DSL verbinding (die delen door 13.8 geeft lengte in km).
Mmm, als ik dat doe kom ik op 1600 meter, terwijl alle indicaties 527 meter aangeven...

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

bjck schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:31:
[...]

Oke, de website geeft me dit:
Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 950 meter.
Ik vraag me af of dat wel geldig is? Ik zit namelijk op BabyXL, niet BBned.

M'n ADSL modem geeft me dit:
attenuation downstream: 25 db
Dat is dus 1,8 KM?
[...]

Je moet hem even door hebben, maar is wel een fijn apparaat. De (state-full)firewall even door krijgen en de interface. Verbruikt zeker een stuk minder stroom sowieso dan je smoothwall denk ik.
Nou, viel wel mee. Ik heb een paar uur geleden eventjes gecheckt hoeveel mijn software router nou eigenlijk innam. Slechts 20watt. Minder dan een gloeilamp dus. 8) Wel met nog 2 switches erbij enzo. Nu heb ik de nieuwe router in gebruik met 1 switch (zodat ik kan klooien met de router maar de computers onderling nog wel contact kunnen blijven behouden). Dat komt zelf tezamen bijna op 20 watt. Valt allemaal eigenlijk wel mee. :) In ieder geval kan ik de ouwe bak misschien voor iets anders gebruiken nu.
En ja, ik moet eventjes doorkrijgen hoe ik de firewall het beste kan gebruiken. Nu heb ik EN de NAT EN de firewall om zorgen om te maken als ik een poortje wil forwarden. Maar ik kan in ieder geval al die beestjes (ports etc) een naam geven, dat is echt super!

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Anoniem: 182409

Wie kan mij helpen met hetvolgende: Copperjet 1616-2P is niet meer benaderbaar via webinterface 172.19.3.1. Dit komt denk ik doordat ik bij Quickstart gekozen heb voor optie 2 (alleen VOIP) ipv optie 1 (dsl+voip). Weet iemand hoe ik weer in kan loggen of hoe het apparaat een harde reset gegeven kan worden? Met de tool van allieddata kom ik ook niet verder.

• kenles
  • Laatst online: 18-04 20:57
Anoniem: 182409 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:07:
Wie kan mij helpen met hetvolgende: Copperjet 1616-2P is niet meer benaderbaar via webinterface 172.19.3.1. Dit komt denk ik doordat ik bij Quickstart gekozen heb voor optie 2 (alleen VOIP) ipv optie 1 (dsl+voip). Weet iemand hoe ik weer in kan loggen of hoe het apparaat een harde reset gegeven kan worden? Met de tool van allieddata kom ik ook niet verder.
kijk eens op deze site misschien kom je verder dan nu

http://www.breedbandmodem...es/content/index.php?id=1

• bjck
Anoniem: 26576 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:52:
[...]

Mmm, als ik dat doe kom ik op 1600 meter, terwijl alle indicaties 527 meter aangeven...
Dat komt heel vaak voor. Je zal zien dat die 527m redelijk hemeslbreed is tussen jou en de centrale. Maar de lijnen lopen bijvoorbeeld om een water heen of van oudsher anders naar die wijk door een kerk die 'in de weg' staat of er was vroeger een vijver ergens bijvoorbeeld.

En je lijn gaat altijd in een dikke bundel/kabel naar een wijk-verdeel-station eerst nog. Dus kan zijn dat hij eerst langs je huis gaat en daarna terug komt met een kleinere kabel vanaf dat station (is niet meer dan een kastje van kunstof vaak) naar je woning/straat.
Trinsec schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:59:
[...]

Oke, de website geeft me dit:
Centrale: Gn-Sw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 950 meter.
Ik vraag me af of dat wel geldig is? Ik zit namelijk op BabyXL, niet BBned.
Elke lijn gaat naar 1 centrale van KPN. In dat pand zetten andere telco's naast KPN (dus Orange, Tele2, BBned & BaByXL (Tiscali)) hun apparatuur ook neer. Dus de lengte schatting van BBned kan je net zo goed gebruiken.

Al kan elke telco wel andere waardes in hun postcodecheck geven (andere schatting) natuurlijk, maar die van BBned is openbaar vandaar dat ik die aanhaalde.
M'n ADSL modem geeft me dit:
attenuation downstream: 25 db
Dat is dus 1,8 KM?
Yups, langer dan je dacht dus. Ook dit is maar een indicatie natuurlijk, want een lijn van 1000m met heel veel demping (slechte kabel, vocht in de kabel of al 5x gebroken en gerepareerd) kan natuurlijk ook het geval zijn. Sluit je het thuis heel beroerd aan of met een kabel waar de stekkertjes niet goed opgeknepen zijn kan je ook meer demping veroorzaken bijvoorbeeld.
[...]

Nou, viel wel mee. Ik heb een paar uur geleden eventjes gecheckt hoeveel mijn software router nou eigenlijk innam. Slechts 20watt. Minder dan een gloeilamp dus. 8) Wel met nog 2 switches erbij enzo. Nu heb ik de nieuwe router in gebruik met 1 switch (zodat ik kan klooien met de router maar de computers onderling nog wel contact kunnen blijven behouden). Dat komt zelf tezamen bijna op 20 watt. Valt allemaal eigenlijk wel mee. :) In ieder geval kan ik de ouwe bak misschien voor iets anders gebruiken nu.
En ja, ik moet eventjes doorkrijgen hoe ik de firewall het beste kan gebruiken. Nu heb ik EN de NAT EN de firewall om zorgen om te maken als ik een poortje wil forwarden. Maar ik kan in ieder geval al die beestjes (ports etc) een naam geven, dat is echt super!
't Werkt prima als je het door hebt inderdaad zoals ik al zei. Een machine/smoothwall die maar 20W verbruikte? Dat doe je heel knap :)

• BlackB1rd
  • Laatst online: 18-05 10:00
Ik zit met een probleempje m.b.t. het versturen van mail via de smtp server Tweak, waarbij een SPF record wordt gebruikt voor de verzender domein. Als ik het nl. goed begrepen heb, behoren mailservers geen mail te rejecten bij een zgn. 'SoftFail' instelling, maar slechts te markeren. Bij Tweak echter gebeurt dit wel - je krijgt dan een reject met een verwijzende url voor meer info. Hierin staat ook het volgende aangegeven: "However, the domain is still testing its SPF policy, so the message should not have been rejected."

Volgens mij moet Tweak z'n smtp / mx servers iets minder streng configureren, omdat hiermee SPF wel erg lastig te implementeren valt. Dus: Bij een SoftFail (~) rule niet rejecten maar markeren. Of zie ik iets over het hoofd?

Een hele zooooi

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik neem aan dat je met een eigen domein verstuurd? Je zou uiteraard kunnen overwegen om "ip4:217.19.16.135" toe te voegen aan je TXT record.

Tja, het markeren bij uitgaande mail helpt over het algemeen vrij weinig waarschijnlijk. Alleen door het rejecten zal het daadwerkelijk effect hebben. 'k ben geen SPF expert though, dus mischien is er idd nog wel een weg omheen.

• Pinda
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hmm mijn wide-open verbinding kan je nou niet echt wide-open noemen....modem staat nogsteeds op 4Mbit ingetraint en haal maximaal 520kB/s van FTP's. Ook de upload wilt niet echt meewerken met maximaal 70kB/s.

Eigenlijk zijn dit dezelfde snelheden die ik bij Demon 6Mbit had en ook Demon 3Mbit komt in de buurt, maar toen dacht ik eerder aan een brak modem. Anyway, firmware/kabels e.d. zijn allemaal al nagekeken en het modem staat op ADSL2+, Local Line Attn. blabla is 42.5 dB wat 3.1 km is en met de postcodecheck zit ik er 2.1 km vandaan.

Mijn vraag: Zijn die lage intrainwaardes een gevolg van brakke bekabeling of zit er nog een cap van BBned op (vanwege zelfde snelheid Demon 6Mbit)?

Anoniem: 190030

WoEiJ! Ik heb vorige week woensdag (31jan) net op het nippertje 's middags tweak dsl aangevraagd (8Mbit/1Mbit) en het is nu al opgeleverd!!!
Jammer genoeg heb ik mijn modem nog niet binnen. Mijn oude demon modem haalt namelijk maar 700KB/s down en 90KB/s up. Ook staat mijn modem op zolder :X (zelf gedaan :P ), dat is ongeveer 25 a 30 meter van het ISRA punt af.
Dus zodra ik mijn nieuwe modem binnen heb plaats ik die 20cm van het ISRA punt af en dan maar hopen dat ik die 8MBit down en 1Mbit up haal :D

btw... ik haal nu ongeveer 600 connecties per minuut (ik weet het... op speedtest.nl getest.. dus niet 100% betrouwbaar) en mijn ping is 18ms naar xs4all.nl.... zijn deze een beetje normaal? Bij Demon haalde ik 20ms naar xs4all.nl met 1,5Mbit/s en ik ken abbo's (bijvoorbeeld planet en xs4all) die hebben een ping van onder de 10ms naar xs4all.nl...

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 190030 op 05-02-2007 18:22]

• BHQ
  • Laatst online: 29-05 15:13
Die low-ping abbo's zie je waarschijnlijk bij KPN-based providers, die interleaven niet. Je ping is vrij normaal en op die connecties moet je niet zo letten. Ik kan er zo 4000 maken als m'n router het toe zou laten.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
Dus over het algemeen liggen pings van niet KPN abbo's hoger dan van bv KPN Planet?

Heb nu nog Planet Comfort, straks @ nieuw huis 10-24 mbit TweakDSL.

Ik ping nu nog 9ms naar xs4all.nl en 11ms naar mijn eigen webserver @ xs4all.nl

[Voor 21% gewijzigd door Hollanda op 05-02-2007 19:03]

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Anoniem: 190030 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:17:
en mijn ping is 18ms naar xs4all.nl.... zijn deze een beetje normaal? Bij Demon haalde ik 20ms naar xs4all.nl met 1,5Mbit/s en ik ken abbo's (bijvoorbeeld planet en xs4all) die hebben een ping van onder de 10ms naar xs4all.nl...
Ik heb sinds augustus een TweakDSL 10/1 - BBned aansluiting en hier wat ping statistiekjes (staat alleen netjes met een fixed font <g>) vanaf een linux machine hier, via een router naar de standaard Copperjet 8?? in bridge mode en dan naar xs4all.............

:~$ mtr -r -c 50 xs4all.nl
HOST: fractal Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1. 192.168.2.1 0.0% 50 0.5 0.5 0.4 0.5 0.0
2. 84.245.2.1 0.0% 50 7.7 8.9 7.1 74.7 9.5
3. extreme-vlan211.tc1.cambrium 0.0% 50 8.2 7.8 7.3 9.1 0.3
4. ams-ix.tc2.xs4all.net 0.0% 50 7.9 9.6 7.7 34.4 4.9
5. 0.so-7-0-0.xr1.3d12.xs4all.n 0.0% 50 8.5 11.3 7.9 75.9 10.8
6. xs3.xs4all.nl 0.0% 50 9.7 9.5 7.9 19.2 2.2

Dus in de buurt van 10 msec, mij mooi zat.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nou het heeft even geduurd maar de speedcap is eraf.
Voor dat de helpdesk medewerkers begrijpen wat een andere helpdesk medewerker voor mail stuurt ben je zomaar een week verder (de rest begreep niet wat het aanpassen van een poortje was <-- speedcap dus).

Maar zoals beloofd hier mijn snelheden terwijl ik van usenet aan het downloaden ben.

Ik train op dit moment in op 23522/1108 volgens mijn modem.

Bandwidth: (Current Downstream: 2573.38kb/s ¤ Current Upstream: 65.35kb/s)
Bandwidth: (Current Downstream: 2652.55kb/s ¤ Current Upstream: 65.58kb/s)
Bandwidth: (Current Downstream: 2576.72kb/s ¤ Current Upstream: 65.11kb/s)
Bandwidth: (Current Downstream: 2562.1kb/s ¤ Current Upstream: 65.82kb/s)
Bandwidth: (Current Downstream: 2647.71kb/s ¤ Current Upstream: 65.65kb/s)

Bovenstaande is via een script in irc dus dat vertekend iets.

In newsleecher haal ik strak de 2,5MB/s

Missie geslaagd volgens mij _/-\o_ _/-\o_

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-02 15:59
Heren (en dames?), ik heb een vreemd probleem, namelijk het volgende:

Sedert vandaag kon ik op mijn vaste IP geen verbinding meer krijgen met Tweak. Althans, de verbinding an sich werd wel gemaakt, IP adres goed, DNS, alles oke. Maar geen enkel programma (MSN, IE, FF, Skype, Xfire, noem het maar op) kreeg het voor elkaar te verbinden. Via de "probleem oplosser" van MSN kwam ik erachter dat er iets mis was met de DNS die niks kon vinden oid (ik ben een n00b op dit gebied dus vergeef me aub als ik iets raar zeg :+ ).

Een andere pc die hier staat heeft geen vast IP bij TweakDSL en daar doet alles het wel zonder problemen op.

Wat specs:
  • Modem: Alcatel (Thomson) 510 (met drie lampjes aan de bovenzijde)
  • Inet: TweakDSL 1 Mbit up/8 Mbit down (BBned)
Wat we nu hebben gedaan is de netwerkkabel in een andere netwerkkaart gestoken. Nu werkt alles weer maar nu heb ik natuurlijk niet mijn vaste IP adres meer omdat die aan het MAC-adres gekoppeld zit.

Zelf denken we na twee uur prutsen dat het aan TweakDSL ligt. Maar misschien heeft iemand een ander idee?

Bla

• posttoast
SteveV schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:55:
Nou het heeft even geduurd maar de speedcap is eraf.
[knip]
Goed verhaal :) Maar hoe zat het nou precies? Je modem gaf wel de volle snelheid aan, maar je kon niet van die volle snelheid gebruik maken?

Oh ja, nog iets vreemds hier. De favoriete comic-site van mijn vriendin (http://doyouknowflo.nl/) werkt hier niet. Op mijn werk wel. Ik heb hier alle DNS-settings op automagisch staan, dus dat kan het probleem niet zijn. Kunnen andere TweakDSLers deze site wel bereiken?

Traceroute:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to doyouknowflo.nl [87.233.22.150]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
2     *       63 ms    20 ms  84.245.38.1
3    21 ms    22 ms    22 ms  rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
4    21 ms   137 ms    22 ms  fo1-asd.tc3.cambrium.net [82.197.196.78]
5    21 ms    22 ms    31 ms  10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
6     *        *        *     Request timed out.
7     *        *        *     Request timed out.
8  10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]  reports: Destination host unreachable.

Trace complete.

[Voor 64% gewijzigd door posttoast op 05-02-2007 23:08]

omniscale.nl

Anoniem: 207716

Hoi...

Heb een een heel erg klein probleempje 8)7 ..
Heb altijd een goeie verbinding gehad met me linksys modem/router de wag54gx2 en van het weekend ook nog.. Maar sinds vanavond rond een uur of 19:00 toen ik thuis kwam kon ik niet meer het net op komen :'( .. Ik heb persoonlijk niks veranderd aan mijn instellingen maar geen mogelijkheid dat ik erop kon komen diverse verschillende configuraties geprobeerd maar nee.. Zelf een backup van de instellingen er weer ingeschoten en nee nog niks.. en deed het altijd perfect tot nu. Hij geeft wel aan dat ie is getraind is en adsl link is er en stabiel maar niks verder..Heb hem bij een kamerraad geprobeerd en werkte daar wel perfect was geen tweakdsl verbinding maar wel een een adsl2+ die ik bij tweak ook heb en ook van bbned.. Gooi ik mijn CopperJet 816-2P Router VoATM die ik standaard kreeg bij tweakdsl doet ie het weer maar wel heel erg raar.. maar wil wel weer mijn Linksys erop hebben inverband met draadloos en alle instellingen.. Klinkt dit iemand bekend in de oren zo ja Help _/-\o_ ???

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 207716 op 05-02-2007 23:09]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Wildfire

Joy to the world!

posttoast schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:00:
[...]

Goed verhaal :) Maar hoe zat het nou precies? Je modem gaf wel de volle snelheid aan, maar je kon niet van die volle snelheid gebruik maken?

Oh ja, nog iets vreemds hier. De favoriete comic-site van mijn vriendin (http://doyouknowflo.nl/) werkt hier niet. Op mijn werk wel. Ik heb hier alle DNS-settings op automagisch staan, dus dat kan het probleem niet zijn. Kunnen andere TweakDSLers deze site wel bereiken?

Traceroute:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to doyouknowflo.nl [87.233.22.150]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
2     *       63 ms    20 ms  84.245.38.1
3    21 ms    22 ms    22 ms  rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
4    21 ms   137 ms    22 ms  fo1-asd.tc3.cambrium.net [82.197.196.78]
5    21 ms    22 ms    31 ms  10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
6     *        *        *     Request timed out.
7     *        *        *     Request timed out.
8  10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]  reports: Destination host unreachable.

Trace complete.
Is het ondertussen al opgelost bij jou? Ik kan de site probleemloos bereiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Bezig met het traceren van de route naar doyouknowflo.nl [84.244.182.57]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2    23 ms    24 ms    24 ms  84.245.31.1
  3    27 ms    26 ms    26 ms  rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
  4    26 ms    26 ms    26 ms  rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
  5    66 ms    58 ms    26 ms  ge-1-0-0.ar3.ams.we-dare.net [195.69.144.107]
  6    27 ms    25 ms    26 ms  so-2-1-0.cr1.ams.we-dare.net [84.244.177.30]
  7    26 ms    26 ms    28 ms  hosted-by-dahhosting.nl [84.244.182.57]

De trace is voltooid.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Zijn er meer mensen in Alkmaar met problemen?
Mijn buurman en ik hebben last van een klapperende lijn, zo om de twee a drie minuten valt de lijn uit en moet het modem weer opnieuw intrainen.
We hebben beide een 10Mbit BBNED lijn op de centrale Arkplein.
Ik ben al twee weken aan het mailen met de helpdesk maar het schiet niet op.
Ik ben al terug gezet naar 8Mbit ,maar ook dat helpt niet.
Ga morgen maar eens met de hepldesk bellen. 8)7 8)7

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 Cactus PT110 Shine bjr 2018

• bjck
d-super schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:05:
We hebben beide een 10Mbit BBNED lijn op de centrale Arkplein.
Alkmaar-Daalmeer (Amr-Dmr) is dat.

• posttoast
Wildfire schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:13:
[...]

Is het ondertussen al opgelost bij jou? Ik kan de site probleemloos bereiken.

code:
1
[knip]
Nope, ik kan hem hier nog steeds niet bereiken. Vreemd he?

omniscale.nl

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

posttoast schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:00:
[...]

Ik heb 2 weken geleden ofzo een upgrade aangevraagd van 10Mbit naar 16-24
Na oplevering zat er alleen nog een speedcap van 10Mb op de lijn en dat heeft bijna een week geduurd.

Kreeg net een belletje van Tweakdsl of het nu allemaal in orde is.
Erg netjes vond ik.
Kreeg ook de mededeling dat ik onmogelijke waardes haal :D :D

Ik train nu in op 24198/1115 kBit/s

[Voor 17% gewijzigd door SteveV op 06-02-2007 11:35]

• Haay
Hm, blijkbaar zijn er nog behoorlijk wat problemen met de TweakDSL aansluitingen. Gisterochtend belde ik naar de klantenservice en kreeg ik te horen dat de wachttijd ongeveer 14 minuten zou bedragen. Net belde ik weer, en kreeg nu te horen dat er zoveel wachtenden voor me zijn dat ik vriendelijk verzocht werd het op een ander moment nog eens te proberen!

De reden waarom ik belde is omdat mijn webspace nog steeds niet werkt en ik het wel nodig heb. Wil niet nog extra gaan betalen voor een aparte hosting provider om een simpele foto's pagina te gaan hosten, terwijl dat gewoon bij m'n TweakDSL abonnement hoort! M'n schoonouders in het buitenland willen graag nieuwe foto's van hun kleinkind via onze website bekijken, en wat bij Demon prima werkte werkt nu alleen nog steeds niet bij TweakDSL... :(

Het duidelijkst zichtbaar dat het niet werkt is omdat bij TweakDSL je website en je POP map samen in je serverspace zitten. Dus als je nog niet opgehaalde email in je POP-box hebt zitten, en je zou via FTP inloggen op de server, dan zou je in de mailfolder daar een bestand van groter dan 0 kB moeten zien. Bij mij echter als ik via FTP inlog dan zie ik in het mailmapje 3 submapjes die elk leeg zijn, terwijl er dan wel degelijk niet-opgehaalde emails in m'n POP3 box zitten. Omgekeerd komen de bestanden die ik in het "www" mapje plaats niet zichtbaar op mijn website. Wat mij dus doet concluderen dat het gebiedje waarop ik via FTP inlog NIET correct gekoppeld is aan mijn account. Een configuratiefout in het TweakDSL systeem dus. :|

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Enig idee of er problemen zijn met de Tiscali-verbindingen (in Nijmegen - Hatertse Hei)? Ik krijg met veel moeite een DHCP-lease, kan even +/- 15 minuten internetten... Hierna niet meer, ik moet een nieuwe lease aanvragen met een ander MAC-adres... Ik kan dan weer 15-minuten verder internetten....

Ik heb dit probleem met m'n laptop, Linksys WRT54Gv2.2 en Linksys WRT54GL. Ik heb al een ander modem geprobeerd, daarmee heb ik hetzelfde probleem. :{

/edit: deze reactie heb ik dus zo'n halfuur geleden getypt, maar nu pas kunnen posten omdat ik maar geen IP-adres kon krijgen... :') Ik heb gebeld met TweakDSL, er zou een probleem geweest zijn (halfuur geleden opgelost). Ik vraag me af of deze edit in één keer goed doorkomt. :|

/edit2: bovenstaande edit is in 1x goed doorgekomen. Ik heb wat verder gezocht op het internet en heb uiteindelijk het volgende gevonden:
Gemeld door: Jelle
Datum melding: maandag 05 februari 2007

Begintijd probleem: 15:27
Duur: onbekend

Door een storing kunnen klanten met een Cistron/BabyXL
verbinding op de volgende lokatie's:

Nijmegen Centrum
Nijmegen Hees
Nijmegen Dukenburg
Nijmegen Hatertse Hei
Wijchen

momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met
de ADSL verbinding. Tiscali werkt aan een oplossing om het
probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

[Voor 55% gewijzigd door Mawlana op 06-02-2007 13:26]

• LaptopRookie
Ben een nieuwe Tweak abonnee met een 8/1 Down/Up op Bbned.

Net even Tweak gebeld...

Had problemen met versturen van uitgaande email richting mijn <naam>@<systeem>.tweakdsl.nl mailingadres. Kreeg hierop steeds een mailer-daemon mailtje terug dat hij niet weet waar het naar toe moet. Had in mijn mailbeheer op MijnTweak wel alles al opgevoerd, maar heeft niet geholpen. Tweak gaat dit onderzoeken.

Verder...om je website te uploaden via ftp moet je een ftp-client gebruiken ipv je webbrowser. Mbv de ftp-client log je aan met je mailbox login/password en dan is het uploaden geblazen. Heb dit niet getest, maar ik vond het al vreemd dat ik via de webbrowser, zonder in te loggen, een paar directories zag met speedtest bestanden. Dit ter info.

Als je het voip-nummer gaat gebruiken, gaan de vaste kosten €9,95 kosten...maar dit wisten jullie al. Ik ga er geen gebruik van maken, want ik bel goedkoper via Voipbuster account...dus na 3 maanden vervalt Tweak's voipnummer.

Ik hoor hier steeds over uncap snelheid...het news downloaden op mijn 8mb lijntje gaat op 825kb/s...is mijn snelheid nu uncapped? Mijn Fritzbox modem zegt gewoon dat de down 8096 is.

Ondanks de rommelige afhandeling/migratie van Tweak, ben ik tot dusver wel erg tevreden met de snelheid en stabiliteit van mijn verbinding. _/-\o_

[Voor 6% gewijzigd door LaptopRookie op 06-02-2007 16:02]

• Quakie
  • Registratie: December 2001

Quakie

quakelen

SteveV schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:35:
[...]

Ik heb 2 weken geleden ofzo een upgrade aangevraagd van 10Mbit naar 16-24
Na oplevering zat er alleen nog een speedcap van 10Mb op de lijn en dat heeft bijna een week geduurd.

Kreeg net een belletje van Tweakdsl of het nu allemaal in orde is.
Erg netjes vond ik.
Kreeg ook de mededeling dat ik onmogelijke waardes haal :D :D

Ik train nu in op 24198/1115 kBit/s
Lol, sta versteld van intrain waarden. Dit is bijna 100% van ADSL2+.

Oke, gaan we nu massaal klagen over opmerking:

Zelfs in lab omgeving halen we geen 24Mbit op adsl2+
:)

Of je woont 300meter van centrale in een lab, :P

Ik teken nergens meer voor

LaptopRookie schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:57:

Als je het voip-nummer gaat gebruiken, gaan de vaste kosten €9,95 kosten...maar dit wisten jullie al. Ik ga er geen gebruik van maken, want ik bel goedkoper via Voipbuster account...dus na 3 maanden vervalt Tweak's voipnummer.
Daar weet ik helemaal niets van, waar staat dat?

Op de door mij getekende aanvraag staat:

internet/telefonieabonnement:

Tweak VoIP abonnement: inclusief
Tweak B 0-8: 399 eenmalig

Er is dus geen sprake van 9,95 euro extra.
Dat zou helemaal verduiveld zijn, er is ook al geen sprake van gratis belminuten zoals bij het losse telefonieabonnement...

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 06-02-2007 17:02]

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
Hier hetzelfde, zitten weliswaar geen belminuten bij, dus ga ervanuit dat je gewoon per minuut afrekend.
Pagina: 1 2 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee