https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Hmmm...nu je het zegt...in mijn contract staat ook Voip abo inclusief in de prijs. Helpdesk mij verkeerde info gegeven dan???Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:45:
[...]
Daar weet ik helemaal niets van, waar staat dat?
Op de door mij getekende aanvraag staat:
internet/telefonieabonnement:
Tweak VoIP abonnement: inclusief
Tweak B 0-8: 399 eenmalig
Er is dus geen sprake van 9,95 euro extra.
Dat zou helemaal verduiveld zijn, er is ook al geen sprake van gratis belminuten zoals bij het losse telefonieabonnement...
Verwijderd
Als ik nu een abonnement heb en na 1,5 jaar ga ik verhuizen of wil ik een andere provider hebben moet ik dan voor 2 jaar betalen of gaat het na dat 1e jaar gewoon per maand?
Je betaalt nu één deel en over een paar maanden één deel. Je hebt dus binnen de komende 3 maanden voor 2 jaar betaald. Je kunt daarna best verhuizen, maar je krijgt dan dus geen geld terug.Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:56:
Even een vraagje jongens (en meisjes) :-)
Als ik nu een abonnement heb en na 1,5 jaar ga ik verhuizen of wil ik een andere provider hebben moet ik dan voor 2 jaar betalen of gaat het na dat 1e jaar gewoon per maand?
Verwijderd
Ik begrijp je even niet. Ik heb een abonnement met een min. contactsperiode van 1 jaar.posttoast schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:58:
[...]
Je betaalt nu één deel en over een paar maanden één deel. Je hebt dus binnen de komende 3 maanden voor 2 jaar betaald. Je kunt daarna best verhuizen, maar je krijgt dan dus geen geld terug.

1?? d8 2 jaar.....Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:02:
[...]
Ik begrijp je even niet. Ik heb een abonnement met een min. contactsperiode van 1 jaar.
sry bedoelde niet richting jou. Uiteraard ben ik zeer blij voor je!SteveV schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:28:
[...]
Haha je klaagt maarik ben er blij mee.
2de lijns die ik vandaag aan de lijn had stond er ook van te kijken.
En nee ik woon zeker niet in een lab.
Ik bedoelde het zo dat iedereen al gaat rekenen dat je 24mbit niet haalt. Hierdoor gaan men al rekenen met een lagere maximale haalbare snelheid. Hierdoor worden klanten dus afgeschept met uw snelheid is max haalbare terwijl er misschien wel een paar mbit meer mogelijk is.
Bovenstaand is eigenlijk nog te vaag gezegd.
No offence, maar laatste paar pages gaan voornamelijk over de omzettingen van Demon naar Tweak waardoor klachten van mensen beetje ongesneeuwd zijn. Tiscali heeft een grote onderhoudsbeurt uitgevoerd en doorgevoerd dat standaard iedereen op adsl2+ connect. Prima, alleen heeft het snelheid gekost. Op mijn centrale zijn er zowiezo al drie naar beneden knalt. (2mbit, 6mbit en een WO lijn, drie verschillende providers, alle drie op tiscali netwerk)
Toen ik vorig jaar overgezet werd, haalde ik net geen 2.4MB.. plus minus 22~23Mbit intrainen. Nu haal ik de 18Mbit niet eens meer. Zelfs een betere modem biedt geen uitkomst. Ook haalde je netto meer snelheid. Ik mocht door 8 delen om KBs te krijgen. Nu haal ik het net als ik door 10 deel. Dit is dus nog eens dikke verlies. Ik ben nu net geen jaar over op adsl2 en heet heeft me 650 a 700KB gekost. Dit is een dikke 6Mbit lijn wat gewoon weg is. Me lijn is doorgemeten en schijnt zelfs redelijk goed te zijn van kwaliteit.
Ik ben niet de enige met deze bevindingen. Heb zelfs een keer een mooie email gestuurd naar Tweak, maar nooit een antwoord gehad. Aan telefoon zeggen ze bovenstaande... meneer 24Mbit gaat u zowiezo niet halen
Bovenstaand is geen klacht, of iets in die trent. Het is een bevinding en waar volgens mij Tiscali of Tweak niet mee bezig is om op te lossen. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die er op vooruit zijn geegaan dan achteruit. Ik heb er al maanden vrede mee dat ik niet eens meer in de buurt kom van 2MB. Me lijn knalt er gemiddeld 1x per week uit (zonder dat ik er last van heb overigens) en als er geen algemene storing is heb ik internet. Diverse vage problemen die ik hier lees, heb ik geen last van. Ook kan ik mijn lijn maximaal belasten en gewoon gamen met nette pings. Dit is belangrijk voor mij. Ik kom van kabel af, en ook al zijn ze inmiddels verlaagd in prijs en geen datalimiet, ik zou voor geen goud terug willen.
Kortom, na 13maanden klant, na 12maanden adsl2+ klant, nog steeds tevreden (ongeacht bovenstaand verhaal).
Ik teken nergens meer voor
Ik dacht te hebben gelezen dat men nu massaal ging klagen dat de 24 wel degelijk mogelijk is.
Nu moet ik ook niet meteen gaan juichen want voor hetzelfde geld ga ik straks ook nog flink omlaag.
Ik nam je ook niets kwalijk hoor
Ik denk dat alles gewoon maximaal performed hier in de grond tot aan me isra punt en in me huis met de bedrading.
Iets anders kan ik niet verzinnen.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Verwijderd
http://www.tweakdsl.nl/?f...e=dsl/prodspec&prodid=325
Die link werkt ook goed, maar als ik op tweakdsl zelf kijk zie ik het abo niet terug en zeker niet voor die prijs....
PSN: TDBtje
Lijkt me heel waarschijnlijk. Response van de helpdesk is nu ook trager dan twee weken geleden. En toen ik gisteren belde kreeg ik een bandje te horen met het verzoek een andere keer te bellen omdat er al teveel mensen in de wachtrij zaten!TDB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:35:
Op TweakDSL staan momenteel geen aanbiedingen meer, moet ik dit zien zoals dat ook nu het geval is met KPN internet+bellen? (er zijn nu te veel mensen die zich hebben aangemeld, dat er nu even pas op de plaats wordt gemaakt....)
Overigens stond in een reply van de Helpdesk op mijn probleem van het niet werken van de webspace dat blijkbaar alle recente nieuwe TweakDSL abonnees dit probleem hebben. Ik hoop dat het nu snel verholpen wordt....
Het begon allemaal met de gedachte "laat ik dit keer een goedkope modem kopen"
De copperjet 1616 2P na 2 maanden ging de modem niet meer aan.
Ik heb toen netjes gratis een nieuwe gekregen van tweakdsl maar nu valt internet om de 15 minuten weg en werkt voip niet.
Nu wil ik een nieuwe modem kopen die aan de volgende eisen moet voldoen.
- moet natuurlijk werken het tweakdsl adsl netwerk.
- voip (en als de modem niet werkt dat deze automatisch via de gewone lijn
gaat bellen)
- niet wireless
- aan te sluiten op een switch
- PSTN
de beschikbare modems zijn:
- Zyxel P 2602 R PSTN
- Speedtouch 706 PSTN
- Draytek V2800V-A
Welke van de 3 is nu zeer stabiel en gewoon perfect ?
// - bla la
Verwijderd
Ben echt helemaal klaar met Tweakdsl, slechte service, bijdehand/brutaal gedrag van tweedelijns, en ik probeer al enkele maanden een stabiele lijn te krijgen. Waar de service eerst perfect was (ca. jaar geleden) is het nu echt ruk, ik heb meerdere A4 tjes met aantekeningen over de gespreken van de laatste maanden.
Dingen toezeggen -> later weer intrekken of zeggen dat het niet is toegezegd of dat diegene helemaal niet bevoegd was zulke dingen toe te zeggen

Ergens is er echt iets mis gegaan in de schaalvergroting van Tweakdsl.
Maar goed ik ben er vanaf
XS4ALL ?Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:30:
Maar goed ik ben er vanaf, iemand nog een voorstel voor een provider die opmerkingen wel serieus neemt en mensen normaal te woord kan staan (zonder dat ze zeggen dat ze ook een keer naar huis willen en dreigen de verbinding te verbreken als je een wedervraag stelt).

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Verwijderd
Prijs ligt alleen een stuk hoger.
Ben zelf ook aan het kijken naar een andere provider. Tweakdsl is voor mij afgeschreven!
Hier vanaf een TweakDSL T6 krijg ik wel een response:Dash2in1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:58:
Sinds maandag kan ik al geen verbinding meer krijgen met de DNS servers (217.19.16.131 en 217.19.16.132). Bij het pingen geven ze niks terug, terwijl als ik de DHCP server, de gateway of andere ip-adressen probeer te pingen hij het wel doet.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| C:\>ping 217.19.16.131 Pingen naar 217.19.16.131 met 32 bytes aan gegevens: Antwoord van 217.19.16.131: bytes=32 tijd=18 ms TTL=60 Antwoord van 217.19.16.131: bytes=32 tijd=17 ms TTL=60 Antwoord van 217.19.16.131: bytes=32 tijd=17 ms TTL=60 Antwoord van 217.19.16.131: bytes=32 tijd=17 ms TTL=60 Ping-statistieken voor 217.19.16.131: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies). De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 17ms, Maximum = 18ms, Gemiddelde = 17ms C:\>ping 217.19.16.132 Pingen naar 217.19.16.132 met 32 bytes aan gegevens: Antwoord van 217.19.16.132: bytes=32 tijd=18 ms TTL=60 Antwoord van 217.19.16.132: bytes=32 tijd=17 ms TTL=60 Antwoord van 217.19.16.132: bytes=32 tijd=18 ms TTL=60 Antwoord van 217.19.16.132: bytes=32 tijd=17 ms TTL=60 Ping-statistieken voor 217.19.16.132: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies). De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden: Minimum = 17ms, Maximum = 18ms, Gemiddelde = 17ms |
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik wil dus de modem (copperjet 1616-2p) in bridged krijgen, zodat als iemand mijn ip intikt, hij direct door gaat naar mijn router (nu krijg je de webinterface van de copperjet geloof ik, dat is natuurlijk ook minder veilig), die het weer doorstuurt naar mijn computer (of een andere).
Nu had ik zelf al deze methode geprobeerd, alles zag er goed uit, mijn router kreeg een ander ip dan de standaart 1616-2p ip, echter kreeg ik helemaal geen internet meer op de computers. Als ik mijn oude adsl1 modem gebruik (heeft geen webinterface etc) krijg ik wel internet, met het echte ip ook in de router.
Ik wil dus zorgen dat de router direct te zien is, via de copperjet met adsl2 van Tweak.
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk en goed is.
Thread #1 -> 4KCdnVqsSPjDaVXYnZ2dnUVZ_g-dnZ2d@giganews.com -> heroes.s1e14.hr.hdtv.xvid-2hd.r28 -> Heroes S01e14 PROPER HR 2HD.nzb
Ik wist niet dat de usenetdiensten van Tweak via Giganews gingen? Heeft iemand hier meer info over?
Haal trouwens 2020 KB/s
Ik heb dus eventjes met m'n mailbeheer zitten klooien. Ik moet toegeven dat het helemaal niet zo intuitief is. Gelukkig zat er in de TS een link naar wat informatie over de mailboxen en de 'default', alhoewel dat 'default' me nog niet helemaal duidelijk is. Het is dus letterlijk 'default'@<subdomein>.tweakdsl.nl ? (Bij Demon was je catchall je <systeemnaam>@<systeemnaam>.demon.nl )
In ieder geval zou meer informatie over dit beheergedoe niet gek zijn, of ze zouden even alles wat gebruiksvriendelijker kunnen maken.
FTP, het is dat in de TS 'ftp.tweakdsl.nl' werd gegeven, want net als met mailservers werd het adres ook niet vermeld in de brief. Ik heb ingelogd en de index.html file in de www folder aangepast, maar ik zie geen verandering op either www.trinsec.tweakdsl.nl or trinsec.tweakdsl.nl, volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed. De andere folders zijn gerelateerd aan de mailboxen, neem ik aan? Die 250MB die we krijgen voor de homepage, is de mail daar ook bij inbegrepen? Of is dat puur voor de 'www'?
In de TS wordt 'mail.tweakdsl.nl' genoemd, maar er is alleen een testpagina daar? De Instel-FAQ schijnt ook niet te werken.
Al met al, alleen de verbinding en de nieuwsservers zijn geweldig.
Al met al ben ik bang dat ik weer mag emailen. FTP is ws. borked, en ik wou ook nog meer informatie over een vaste IP en reverse DNS, dat ik al in de vorige email al had gevraagd maar geen antwoord op lijk te krijgen. Nouja, baby steps?
[ Voor 6% gewijzigd door Trinsec op 07-02-2007 17:48 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Nee, want als ik via XSNews download komt er "reader-1.xsnews.nl" te staan. (Bij hetzelfde bestand)Yapser schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:18:
Wrs. is dat juist waar het artikel vandaan komt, waar de poster het heen geknald heeft..
Overigens is de omzet van KPN Direct ADSL naar TweakDSL (BBNed) nagenoeg vlekkeloos verlopen. De opleverdatum stond op 7 februari en vandaag toen ik 's middags thuiskwam was er inderdaad geen verbinding meer via de KPN.
Gelijk de ZyXEL modem van Tweak eraan gehangen alleen kreeg ik niet het activatie scherm wat je volgens de gebruiksaanwijzing moest zien. Even gebeld met de helpdesk en toen via de Bridged mode op internet gekomen alleen wou ik in Router mode dus nog een keer gebeld, zeer vriendelijk en behulpzaam geholpen en uiteindelijk allemaal goed gekomen, nu train ik in rond de 2000KB/s
De nieuwsserver is ook uitmuntend: stabiel, compleet en hoge retentie!
Nu maar hopen dat alles zo goed blijft
* Waar zie ik mijn homepage? Op de FTP zie ik een index.html staan, maar als ik naar http://babo.tweakdsl.nl (mijn subdomein) ga, dan zie ik een Apache-configuratiescherm
* Kan ik ook inloggen op MijnTweak om instellingen e.d. aan te passen? Mijn gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd.
@posttoast: Toen je de factuur had gekregen zou je ook je logingegevens voor 'Mijn Tweak' ontvangen moeten hebben?
Wel beetje slordig zo, heh.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Nope, niet gekregen...Trinsec schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:12:
@posttoast: Toen je de factuur had gekregen zou je ook je logingegevens voor 'Mijn Tweak' ontvangen moeten hebben?
Wel beetje slordig zo, heh.
Dat is het probleem van iedereen die recent bij TweakDSL is gekomen. Ik ben al anderhalve week bezig om dit opgelost te krijgen, maar vooralsnog is dit nog steeds niet goed gezet.posttoast schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:12:
* Waar zie ik mijn homepage? Op de FTP zie ik een index.html staan, maar als ik naar http://babo.tweakdsl.nl (mijn subdomein) ga, dan zie ik een Apache-configuratiescherm
Je zit in hetzelfde schuitje als ik, alleen heb ik inmiddels m'n POP3 email bij TweakDSL wel aan de praat. Zie mijn eerdere POST voor de iets duidelijkere support pagina's van TweakDSL. Als je nog vragen hebt over het instellen van POP3 kan ik je daar nu in ieder geval wel bij helpen.Trinsec schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:43:
Ik heb dus eventjes met m'n mailbeheer zitten klooien. Ik moet toegeven dat het helemaal niet zo intuitief is. Gelukkig zat er in de TS een link naar wat informatie over de mailboxen en de 'default', alhoewel dat 'default' me nog niet helemaal duidelijk is. Het is dus letterlijk 'default'@<subdomein>.tweakdsl.nl ? (Bij Demon was je catchall je <systeemnaam>@<systeemnaam>.demon.nl )
In ieder geval zou meer informatie over dit beheergedoe niet gek zijn, of ze zouden even alles wat gebruiksvriendelijker kunnen maken.
FTP, het is dat in de TS 'ftp.tweakdsl.nl' werd gegeven, want net als met mailservers werd het adres ook niet vermeld in de brief. Ik heb ingelogd en de index.html file in de www folder aangepast, maar ik zie geen verandering op either www.trinsec.tweakdsl.nl or trinsec.tweakdsl.nl, volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed. De andere folders zijn gerelateerd aan de mailboxen, neem ik aan? Die 250MB die we krijgen voor de homepage, is de mail daar ook bij inbegrepen? Of is dat puur voor de 'www'?
In de TS wordt 'mail.tweakdsl.nl' genoemd, maar er is alleen een testpagina daar? De Instel-FAQ schijnt ook niet te werken.
Al met al, alleen de verbinding en de nieuwsservers zijn geweldig.De rest mag wel eventjes verbeterd/gecontroleerd worden. 'Tis dat ik m'n eigen webserver en een andere vaste email adres heb, heh. Maar ik zou deze toch wel graag normaal werkend willen zien. Ik neem aan dat TweakDSL eventuele waarschuwingen of meldingen via de TweakDSL email stuurt? If so, welke adres specifiek, of doen ze het anders?
Al met al ben ik bang dat ik weer mag emailen. FTP is ws. borked, en ik wou ook nog meer informatie over een vaste IP en reverse DNS, dat ik al in de vorige email al had gevraagd maar geen antwoord op lijk te krijgen. Nouja, baby steps?
Ik denk dat TweakDSL overigens het email-adres dat je bij aanmelden hebt opgegeven zal gebruiken voor het geven van mededelingen naar hun gebruikers.
Ook een programma als FTD lukt het niet om updates te downloaden: ik krijg 9 van de 10 keer een socket timeout.
Na wat prutswerk aan mijn kant ben ik nu tot de conclusie gekomen dat het aan de DNS servers van Tweak ligt: ik heb nu handmatig de DNS servers weer op Demon ingesteld en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Iemand enig idee wat het probleem nu is?
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Dash2in1 hierboven heeft dat probleem ook.Mars Warrior schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:27:
Sinds ik gemigreerd ben van Demon naar Tweak heb ik last dat ik heel vaak internet pagina's niet goed geladen krijg: ik moet soms 5x op de refersh button rammen.
Ook een programma als FTD lukt het niet om updates te downloaden: ik krijg 9 van de 10 keer een socket timeout.
Na wat prutswerk aan mijn kant ben ik nu tot de conclusie gekomen dat het aan de DNS servers van Tweak ligt: ik heb nu handmatig de DNS servers weer op Demon ingesteld en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Iemand enig idee wat het probleem nu is?
[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 07-02-2007 19:44 . Reden: linkje ]
Ik zou de Zyxel P 2602 H PSTN kiezen.GC-Martijn schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:27:
Nu wil ik een nieuwe modem kopen die aan de volgende eisen moet voldoen.
- moet natuurlijk werken het tweakdsl adsl netwerk.
- voip (en als de modem niet werkt dat deze automatisch via de gewone lijn
gaat bellen)
- niet wireless
- aan te sluiten op een switch
- PSTN
de beschikbare modems zijn:
- Zyxel P 2602 R PSTN
- Speedtouch 706 PSTN
- Draytek V2800V-A
Welke van de 3 is nu zeer stabiel en gewoon perfect ?
Die Zyxel P 2602 R PSTN is niet helemaal 100% Voip compatible.
Doet het wel met Demon Voip, niet met Xs4All Voip, geen idee of hij met TweakDsl werkt.
De Zyxel P 2602 H PSTN doet het met Demon, Xs4All en TweakDsl (eigen ervaring).
Je hebt dan trouwens wel een PSTN switch nodig (voor backup KPN lijn).
Maar een 4 poorts-switch zit wel ingebouwd, en geen draadloos.
Zelfde probleem hier.Trinsec schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:43:
Heb vandaag m'n login gegevens ontvangen per brief, voor m'n (sub)domeinnaam.
Al met al, alleen de verbinding en de nieuwsservers zijn geweldig.De rest mag wel eventjes verbeterd/gecontroleerd worden. 'Tis dat ik m'n eigen webserver en een andere vaste email adres heb, heh. Maar ik zou deze toch wel graag normaal werkend willen zien. Ik neem aan dat TweakDSL eventuele waarschuwingen of meldingen via de TweakDSL email stuurt? If so, welke adres specifiek, of doen ze het anders?
Ik kan wel uploaden naar mijn webspace, maar bekijken gaat niet.
Ik kan wel e-mails versturen vanuit Tweakdsl, niet ontvangen.
Het vaste IP heb ik al wel, maar Reverse DNS werkt nog niet.
Zie ook: Haay in "Het grote TweakDSL topic - Deel 25"
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Verwijderd
Maar goed, als je eraan gewend bent wil je misschien niet anders meer...
@cjdijk
Zyxel P 2602 R PSTN zal het wel doen, er staat zelfs firmware voor het ding op de Tweaksite...
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 23:09 ]
Vandaar dat het ook TWEAKdsl heetVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 01:14:
Prima internetverbinding, voor de rest is het een Spartaans gebeuren, allemaal zeer ongebruiksvriendelijk...
Gisteren is het eerste bedrag ingehouden, heb alleen nog geen aansluiting....
Dat is fijn om te weten, makkelijk voor klanten van mij, die ook willen overstappen.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 01:14:
Prima internetverbinding, voor de rest is het een Spartaans gebeuren, allemaal zeer gebruiksonvriendelijk...
@cjdijk
Zyxel P 2602 R PSTN zal het wel doen, er staat zelfs firmware voor het ding op de Tweaksite...
Even een vraag over voip.
Het lukt mij niet mijn voice-mail-tekst aan te passen.
Volgens de website van TweakDsl, moet ik na *51* de tekst inspreken.
Maar als ik *51* druk, hoor ik een stem "Thank You", waarna de verbinding direct verbroken wordt.
Doe ik iets verkeerd of zo?
http://www.tweakdsl.nl/?page=phone/services
Niemand?JaFFoG schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:00:
Heren (en dames?), ik heb een vreemd probleem, namelijk het volgende:
Sedert vandaag kon ik op mijn vaste IP geen verbinding meer krijgen met Tweak. Althans, de verbinding an sich werd wel gemaakt, IP adres goed, DNS, alles oke. Maar geen enkel programma (MSN, IE, FF, Skype, Xfire, noem het maar op) kreeg het voor elkaar te verbinden. Via de "probleem oplosser" van MSN kwam ik erachter dat er iets mis was met de DNS die niks kon vinden oid (ik ben een n00b op dit gebied dus vergeef me aub als ik iets raar zeg).
Een andere pc die hier staat heeft geen vast IP bij TweakDSL en daar doet alles het wel zonder problemen op.
Wat specs:Wat we nu hebben gedaan is de netwerkkabel in een andere netwerkkaart gestoken. Nu werkt alles weer maar nu heb ik natuurlijk niet mijn vaste IP adres meer omdat die aan het MAC-adres gekoppeld zit.
- Modem: Alcatel (Thomson) 510 (met drie lampjes aan de bovenzijde)
- Inet: TweakDSL 1 Mbit up/8 Mbit down (BBned)
Zelf denken we na twee uur prutsen dat het aan TweakDSL ligt. Maar misschien heeft iemand een ander idee?
Bla
Krijg in newsleecher unable to connect errors.
Kan de news.tweakdsl.nl wel pingen overigens
Correctie.
De boel is weer up
[ Voor 21% gewijzigd door A3_h op 08-02-2007 20:08 ]
denk dat je ze ff moet mailen..
HAD dit eerst ook (d8 afgelopen maand?)
had in het begin andere router, en daar het mac adres van opgegeven...,
door die storing? was die alleen nog maar allowed op het BBned-netwerk?, even je nieuwe MAC adres doorgeven (mijn modem staat in bridge mode.. dus als jij je modem op bridge hebt staan, en daarachter je pc meteen, en hebt die vervangen heb je een andere MAC, en kan dat probleem veroorzaken.. in 1 van deze topic's staan ook paar level 3 dns, als je er 1? fzo hardcore als DNS3 in je router moet het iig opgelost zijn
E-mail werkt nog steeds niet, reverse DNS ook nog niet.
Verwijderd
Heb er ook eigenlijk helemaal geen verstand van die materie....
Mail werkt perfect, beetje apart progje die webmail, maar je kan er zeker iets mee...
Inetverbinding is erg goed, een ping naar tweak is 11 ms, bij @home was dat iets van 30...
Had veel eerder naar Tweak moeten overstappen, @home was hier reteonstabiel en Tweak gaat als een trein...
Gisteravond nog belde er een vriendelijke dame van TweakDSL om te vragen of alles naar wens was, nooit gedacht dat nog eens mee te maken bij een ISP...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 16:56 ]
Die webspace zal het bij jou nu ook doen, was een probleem mee, bij nieuwe klanten.Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:50:
Wat die webspace betreft heb ik maar opgegeven, iets uppen gaat nog wel maar het dan vervolgens hier op GoT zichtbaar maken is voor mij onmogelijk. Met @home was dat altijd een eitje.
Heb er ook eigenlijk helemaal geen verstand van die materie....
Mail werkt perfect, beetje apart progje die webmail, maar je kan er zeker iets mee...
Inetverbinding is erg goed, een ping naar tweak is 11 ms, bij @home was dat iets van 30...
Had veel eerder naar Tweak moeten overstappen, @home was hier reteonstabiel en Tweak gaat als een trein...
Gisteravond nog belde er een vriendelijke dame van TweakDSL om te vragen of alles naar wens was, nooit gedacht dat nog eens mee te maken bij een ISP...
Over je e-mail, heb je wel eens geprobeerd naar je tweak adres te e-mailen?
Ik kan wel vanuit tweak iets mailen, maar als ik daarop replay, komt hij niet aan.
Verwijderd
Ik was van plan om de US Robotics 9108 aan te schaffenVerwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:45:
Snap niks van die Voip. Heb eindelijk via Tweakdsl een uitleg gekregen hoe ik mijn modem moet instellen. Uitleg gevolgd en...mijn KPN nummer kan ik bellen, telefoon gaat gewoon over. Bel ik een ander nummer, dan hoor ik alleen maar zeegeluiden. Iemand met hetzelfde probleem of een oplossing?
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=bb-9108a&loc=bene
Kan ik hier eigenlijk ook mee VOIP'en ?!
Verwijderd
Wat betreft de webspace is er inderdaad iets veranderd, ipv die Apache server testpage krijg ik nu 403 forbidden, dat schiet lekker op...cjdijk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:26:
Die webspace zal het bij jou nu ook doen, was een probleem mee, bij nieuwe klanten.
Over je e-mail, heb je wel eens geprobeerd naar je tweak adres te e-mailen?
Ik kan wel vanuit tweak iets mailen, maar als ik daarop replay, komt hij niet aan.
mail werkt hier uitstekend, alle kanten uit...
Mijn website http://<subdomein>.tweakdsl.nl werkt nu ook. Het test html file dat ik via ftp heb geupload wordt nu standaard in de webbrowser geladen. Denk dat het bij anderen nu ook wel goed gezet is.
SRK35ZS-W
Ik heb nog steeds exact datzelfde probleem met e-mail.LaptopRookie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:23:
Ze hebben blijkbaar mijn email gefixed. Ik kreeg eerst steeds een 'failure notice' van MAILER-DAEMON@smeagol.cambrium.nl zodra ik naar mijn tweak account mailde. Mijn subdomein stond blijkbaar bij hun niet goed voor email...dus nu werkt het...elke willekeurige naam komt op mijn default account.
Mijn website http://<subdomein>.tweakdsl.nl werkt nu ook. Het test html file dat ik via ftp heb geupload wordt nu standaard in de webbrowser geladen. Denk dat het bij anderen nu ook wel goed gezet is.
Maar weer even bellen en mailen met de helpdesk.
Wel zeer irritant dat ze zo weinig geopend zijn.
Ping naar www.nu.nl haalt 11-12 ms.
100 MB bestand downloaden van speedtest.bbned.nl haalt 1,3 MB/s. Meer zit er gezien de afstand tussen mijn huis en de centrale blijkbaar niet in. Maar 1,3 MB/s is 2x zo snel als wat ik bij Demon had, dus ik klaag niet.
Newsserver werkt als de spreekwoordelijke speer.
Verwijderd
Voor ik de helpdesk bel vraag ik het effe aan jullie:
Ik heb een prima stabiele verbinding (bbned 16/24) behalve
's ochtends als de computer de hele nacht heeft uitgestaan.
Als ik dan naar een webpagina probeer te gaan, krijg ik
een pagina vanuit de modem/router (zyxel 2602) met de
mededeling dat de DSL verbinding er (nog) niet is.
Als ik dan op de RETRY (of zoiets) druk is er gelijk verbinding.
Heb in de Zyxel nergens kunnen ontdekken of mijn modem
in een soort standby valt als er geen aangesloten pc's aanstaan.
Weet iemand hoe/waar/waarom ? Thanks !
Verwijderd
Nee, modem staat gewoon dag-en-nacht aan..Xandrios schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:45:
Niet toevallig je modem op een stekkerblok zitten die tegelijk met de PC aan/uit gaat?
Verwijderd
als ik in m'n firewall logs kijk :
2007-02-11 21:13:33 info An IP address conflict is detected and the DHCP client declined address 82.197.192.X
als ik m'n 2de wan op dhcp zet, krijg ik een 217.19.27.x adres en kan ik dus weer het net op...
owjah.. heb indertijd m'n ip op 82.197.192.X vast laten zitten...
Lijkt erop dat de TweakDSL HD het betreffende ipadres dubbel heeft uitgegeven; even een mailtje sturen of zij dit kunnen rechtzettenVerwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:20:
Heeft iemand anders die in de 82.197.192.X range zit toevallig ook problemen?
als ik in m'n firewall logs kijk :
2007-02-11 21:13:33 info An IP address conflict is detected and the DHCP client declined address 82.197.192.X
als ik m'n 2de wan op dhcp zet, krijg ik een 217.19.27.x adres en kan ik dus weer het net op...
owjah.. heb indertijd m'n ip op 82.197.192.X vast laten zitten...
http://specs.tweak.to/5253
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Dat heeft als gevolg dat dat nummer vanuit je telefoontoestel niet is te bellen, dat kan enkel zonder landnummer ervoor.
Niet zo handig allemaal....
Ik heb dat laatste ook, al weet ik niet zeker of je precies dezelfde symptomen hebt als ik.GC-Martijn schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:27:
Het begon allemaal met de gedachte "laat ik dit keer een goedkope modem kopen"
De copperjet 1616 2P na 2 maanden ging de modem niet meer aan.
Ik heb toen netjes gratis een nieuwe gekregen van tweakdsl maar nu valt internet om de 15 minuten weg
Router is dus ook een 1616 2P, maar hier heb ik veel vaker problemen dan elke 15 minuten.
Probleem:
Bij mij is er eigenlijk elke keer 50% kans dat er een nieuwe connectie gemaakt kan worden!
Dus ik wil een pagina op GoT refreshen, maar dat lukt dan niet. Ook alle andere sites werken dan niet meer.. maar connecties die al lopen blijven wel werken! Als ik bijvoorbeeld iets download, iets stream (youtube, shoutcast etc.) of game/msn blijven die dingen wel gewoon doorwerken. Ook een ping -t blijft mooi doorlopen, terwijl een nieuwe ping opdracht resulteert in host not reachable.
Na 30 seconden werkt het dan weer allemaal (kan weer pagina's benaderen) tot ik een minuut later weer geen nieuwe connecties kan starten..
Uitgesloten:
Het is geen DNS probleem, want ik kan de DNS-servers ook helemaal niet op IP pingen (ook niet de openDNS server die ik als backup heb ingesteld). Er vallen gewoon geen nieuwe connecties te maken...
Het is ook geen probleem van een overbezette router, want ik heb deze problemen ook als dat ding uit z'n neus staat te vreten (mijn pc als enige aan, geen P2P of iets dergelijks, ik probeer dan gewoon 1 simpele HTTP connectie op te zetten) Firewall en Intrusion detection staan uit.
Firmware: heb het zowel met de standaard als de nieuwste firmware.
Het is ook geen pc gerelateerd probleem, aangezien dit zich op alle 6 pc's hier voordoet (zowel bekabeld als wireless).
Help!:
Is dit nou een router of TweakDSL (BBned 10/1) probleem? En wat doe ik eraan
[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 12-02-2007 13:55 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Kom ik vandaag thuis, kan ik niet meer internetten ...

Maar:
- Nog geen nieuwe modem
- Weet niet of er nog een brief komt met gegevens (instellingen (mail(box-beheer), news, ftp etc etc))?
- Dus nog niet betaald ...
Nou maakt het mij niet zo uit, heb een eigen domein dus mis mijn mailboxen en webspaces niet. Kan alleen geen vast IP-adres aanvragen tot ik mijn nieuwe modem heb (MAC-address). Dus mijn HostProv moet een paar keer de DNS aanpassen ...
Overigens is mijn snelheid identiek aan Demon (daar had ik 6/1, maar werd altijd van gezegd dat dat eigen 8/1 was), dus ik ben heppy =
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
En je krijgt inderdaad nog een brief met inloggegevens voor mail & webspace die ik ook nog moet krijgen. Heb al wel een modem & afschrift gehad, verder kan ik wel zeggen dat de verbinding hier retestabiel is, alleen zonde van de tegenvallende snelheid.
Jôh? Welke snelheid haal je bij TweakNews (bij welk abbo)?Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:25:
Ik ben jaloers, zit hier waarschijnlijk aan de verkeerde kant van Wilnis![]()
En je krijgt inderdaad nog een brief met inloggegevens voor mail & webspace die ik ook nog moet krijgen. Heb al wel een modem & afschrift gehad, verder kan ik wel zeggen dat de verbinding hier retestabiel is, alleen zonde van de tegenvallende snelheid.
Weet niet meer waar ik het gevonden had (ik dacht op de BBNed site), maar die postcode check gaf aan dat ik 1,5 km van de centrale zat (die inderdaad richting Mijdrecht ligt, dus verder van jouw huis dan de mijne). Maar zo groot is Wilnis niet, dus balen dat het bij jou minder is. Kwam je ook bij Demon vandaan en welke snelheid had je daar?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Zit volgens de postcodecheck 2.1km van de centrale, modem geeft 3km aan en traint op 5Mbit (24Mbit abbo) in, hetzelfde als bij Demon eigenlijk. Maximale downloadsnelheid ligt rond de 530kB/s. Naja ik wacht even tot morgen want ik kreeg laatst nog een e-mail dat de verbinding 13 februari opgeleverd zou worden terwijl ik de verbinding al lang had, hopelijk kloten ze dan nog wat bij BBned zodat die snelheid hier wat omhoog gaat. Misschien ligt het wel aan de bekabeling hier in het oude dorp.S913 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:32:
[...]
Jôh? Welke snelheid haal je bij TweakNews (bij welk abbo)?
Weet niet meer waar ik het gevonden had (ik dacht op de BBNed site), maar die postcode check gaf aan dat ik 1,5 km van de centrale zat (die inderdaad richting Mijdrecht ligt, dus verder van jouw huis dan de mijne). Maar zo groot is Wilnis niet, dus balen dat het bij jou minder is. Kwam je ook bij Demon vandaan en welke snelheid had je daar?
potverdikkie, dit is echt supersimpel. Een kind (ik dus) kan de was doen, niets login+wachtwoord
update 2 B10-24 abo :
www.speedtest.nl
Download: 3177,9 KByte
Upload: 62,7Kbyte
Connection: 186,0 Conn/min
Ping: 9,0ms
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 6688000
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 15773
Volgens mij gaat dit nog niet goed.....
[ Voor 42% gewijzigd door TDB op 12-02-2007 20:02 . Reden: ben aangelogd ]

geen probleem....Mergazer schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:23:
Meer mensen die momenteel niet op Google kunnen komen? Net lag mijn verbinding eruit, bij de router instellingen stond dat hij aan het "intializen" was en 10 seconden later zat ik weer op internet alleen is google nu onbereikbaar.
Ouch, 5Mbit voor een 24Mbit abbo is inderdaad wel zwaar kloteVerwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:55:
[...]
Zit volgens de postcodecheck 2.1km van de centrale, modem geeft 3km aan en traint op 5Mbit (24Mbit abbo) in, hetzelfde als bij Demon eigenlijk. Maximale downloadsnelheid ligt rond de 530kB/s. Naja ik wacht even tot morgen want ik kreeg laatst nog een e-mail dat de verbinding 13 februari opgeleverd zou worden terwijl ik de verbinding al lang had, hopelijk kloten ze dan nog wat bij BBned zodat die snelheid hier wat omhoog gaat. Misschien ligt het wel aan de bekabeling hier in het oude dorp.
Is dit trouwens waar ik uit kan halen welke snelheid hij 'traint'?
1
2
| Tx Bit Rate 992000 Rx Bit Rate 7616000 |
M.a.w. 0,992Mbit up en 7,616Mbit down? Hoe haal je trouwens uit je modem hoever je van de centrale afzit? Heb een nog een Copperjet 816-2P.
~ H.P. Lovecraft
Uhm, wat opvalt hier.S913 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:52:
[...]
Ouch, 5Mbit voor een 24Mbit abbo is inderdaad wel zwaar kloteHopelijk kunnen ze er wat aan doen ... Hebben ze die bekabeling niet vernieuwd na de dijkdoorbraak
Woon zelf op Veenzijde II, niet super nieuw, maar misschien scheelt het inderdaad iets.
Is dit trouwens waar ik uit kan halen welke snelheid hij 'traint'?
code:
1 2 Tx Bit Rate 992000 Rx Bit Rate 7616000
M.a.w. 0,992Mbit up en 7,616Mbit down? Hoe haal je trouwens uit je modem hoever je van de centrale afzit? Heb een nog een Copperjet 816-2P.
Downstream is 7616kbps en niet 5Mbps wat je aangeeft zelf. Dat is de behaalde snelheid wat je op speedtest.nl zit te meten etc zeker die 5?
Die 7616kbps is heel typerend als maximum van een ADSL1 verbinding. Ik vermoed dat je of in je modem nog oude ADSL1 firmware hebt zitten of dat BBned je niet op ADSL2+ apparatuur heeft aangesloten in de centrale of je modem geforceerd op ADSL1 verbindt in de instellingen.
Je kan aan de downstream attenuation redelijk uitrekenen (benaderen) wat de lijnlengte is. Deel die waarde (in dB) door 13.8 en je hebt de lengte in kilomters (benadering).
Kijk even welke firmware er in je modem zit gelijk en plaatst die even hier, vermoed dat dit nog 6.00SR1 is ofzo.
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 12-02-2007 19:55 ]
Verwijderd
Die 5Mbit was van mijbjck schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:54:
[...]
Uhm, wat opvalt hier.
Downstream is 7616kbps en niet 5Mbps wat je aangeeft zelf. Dat is de behaalde snelheid wat je op speedtest.nl zit te meten etc zeker die 5?
Die 7616kbps is heel typerend als maximum van een ADSL1 verbinding. Ik vermoed dat je of in je modem nog oude ADSL1 firmware hebt zitten of dat BBned je niet op ADSL2+ apparatuur heeft aangesloten in de centrale of je modem geforceerd op ADSL1 verbindt in de instellingen.
Je kan aan de downstream attenuation redelijk uitrekenen (benaderen) wat de lijnlengte is. Deel die waarde (in dB) door 13.8 en je hebt de lengte in kilomters (benadering).
Kijk even welke firmware er in je modem zit gelijk en plaatst die even hier, vermoed dat dit nog 6.00SR1 is ofzo.
Thnxbjck schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:54:
[...]
Voor de rest zoals Pindaaa aangeeft, hij is diegene met 5Mbit op een 24Mbit abbo. Ik heb een 0-8 abbo en best tevreden met die 7,616
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Maar voor beide is het handig om sowieso de laatste firmware in je modem te zetten als je die CJT816-2P al een tijd hebt.
Net geprobeerd vanaf webmail van mijn gmx.net account naar mijn Tweakdsl account en geen enkel probleem. Wat staat er in de retour mail?Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:28:
Weet iemand of Tweakdsl email afkomstig van ******@gmx.net blokkeerd, iemand probeert mij te mailen maar de mail krijgt zij steeds retour ?
Gaat er hier iets fout?
Verwijderd
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
echter haal ik maar 6-7 mbit.
dit zijn de waardes uit mijn modem:
Tx Bit Rate 1021200
Rx Bit Rate 8880300
Rx Attn DR 8896000
Code Type Status ADSL2A
Tx Cell Rate 2408
Rx Cell Rate 20944
ik haal volgens mij de 10mbit niet...
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
De draadloze telefoons (Panasonic KX-TCD212) zijn op zich goed, onderling bellen gaat probleemloos.
Ook valt vaak de inkomende en uitgaande nummerweergave weg... (ene keer werkt het wel, andere keer niet)
Modem is een Copperjet 816 2p PSTN, ik heb een 10/1 abbo.
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Is het mogelijk om te faxen eigenlijk?...op dit moment gebruik ik altijd de kpn-lijn om te faxen...ben er toch benieuwd naar. Iemand het uitgeprobeerd?
Ik heb een Fritzbox 7140 voip modem werken met mijn Tweak verbinding...werkt super nu!..bij Demon was het continue uitval (4x per dag), vermoedelijk mede door het geklooi bij Bbned voor Xs4all denk ik. Nu niks dan lof over deze modem met mijn Tweak
Faxen over VoIP van Tweak werkt helaas niet. Voor faxen is T38 support in het Tweak platform nodig en op dit moment worden alleen G711A/U law ondersteund.LaptopRookie schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:14:
Even een vraagje over VOIP...
Is het mogelijk om te faxen eigenlijk?...op dit moment gebruik ik altijd de kpn-lijn om te faxen...ben er toch benieuwd naar. Iemand het uitgeprobeerd?
Ik heb een Fritzbox 7140 voip modem werken met mijn Tweak verbinding...werkt super nu!..bij Demon was het continue uitval (4x per dag), vermoedelijk mede door het geklooi bij Bbned voor Xs4all denk ik. Nu niks dan lof over deze modem met mijn Tweak
Het staat bij Tweak niet op de planning, maar wel op het wensenlijstje.
Hoe lastig dit ook voor je klinkt; het lijkt niet op een bbned of tweakdsl probleem.Gizz schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:53:
[...]
Ik heb dat laatste ook, al weet ik niet zeker of je precies dezelfde symptomen hebt als ik.
Router is dus ook een 1616 2P, maar hier heb ik veel vaker problemen dan elke 15 minuten.
Probleem:
Bij mij is er eigenlijk elke keer 50% kans dat er een nieuwe connectie gemaakt kan worden!
Dus ik wil een pagina op GoT refreshen, maar dat lukt dan niet. Ook alle andere sites werken dan niet meer.. maar connecties die al lopen blijven wel werken! Als ik bijvoorbeeld iets download, iets stream (youtube, shoutcast etc.) of game/msn blijven die dingen wel gewoon doorwerken. Ook een ping -t blijft mooi doorlopen, terwijl een nieuwe ping opdracht resulteert in host not reachable.
Na 30 seconden werkt het dan weer allemaal (kan weer pagina's benaderen) tot ik een minuut later weer geen nieuwe connecties kan starten..
Uitgesloten:
Het is geen DNS probleem, want ik kan de DNS-servers ook helemaal niet op IP pingen (ook niet de openDNS server die ik als backup heb ingesteld). Er vallen gewoon geen nieuwe connecties te maken...
Het is ook geen probleem van een overbezette router, want ik heb deze problemen ook als dat ding uit z'n neus staat te vreten (mijn pc als enige aan, geen P2P of iets dergelijks, ik probeer dan gewoon 1 simpele HTTP connectie op te zetten) Firewall en Intrusion detection staan uit.
Firmware: heb het zowel met de standaard als de nieuwste firmware.
Het is ook geen pc gerelateerd probleem, aangezien dit zich op alle 6 pc's hier voordoet (zowel bekabeld als wireless).
Help!:
Is dit nou een router of TweakDSL (BBned 10/1) probleem? En wat doe ik eraan
Is tweak je eerste DSL aanbieder of heb je dit probleem al eerder gehad?
Het lijkt mij meer een bekabelings of splitterprobleem (of een storende faktor), waardoor je modem iedere keer opnieuw in traint.
Even uit gaande dat je modem in router modes staat:
1. zet de verbinding eens op, zonder dat er telefoontoestellen aangesloten zijn. Dus zonder splitter, direct bij binnenkomst. Werkt dit stabiel, dan moet je de interne situatie eens controlleren.
In je modem zou je je verbindingstijd moeten kunnen zien (en het toegewezen ip adres).
2. controleer of je telefoonsituatie is, zoals deze is beschreven in de aansluithandleiding. Twee toestellen aangesloten, 1 beneden en 1 boven en de splitter voor het toestel boven ... is niet de juiste situatie.
3. Neem eens contact op met de helpdesk, nadat je bovenstaande 2 punten hebt gecontroleerd; zij kunnen ook voor je controlleren of jou modem een stabiele verbinding heeft.
In geval van, kan men de snelheid lager zetten, zodat er een hogere SNR waarde staat.
Ik had daar al over gemaild; ze bieden dit niet meer aan volgens de HelpdeskVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:58:
Zag net dat de (website)stats het niet deden, is dit bij jullie ook het geval?
[ Voor 10% gewijzigd door Sjowhan op 14-02-2007 15:09 ]
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Is niet perse nodig natuurlijk T38 om te kunnen faxen via VoIP. Via G711A werkt het ook wel, alleen is het niet zo tref zeker.Ghandi schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:17:
[...]
Faxen over VoIP van Tweak werkt helaas niet. Voor faxen is T38 support in het Tweak platform nodig en op dit moment worden alleen G711A/U law ondersteund.
Het staat bij Tweak niet op de planning, maar wel op het wensenlijstje.
Om dat te verhogen is het van belang om de lijnsnelheid/overdrachtsnelheid/verbindingssnelheid van je fax zo laag mogelijk te zetten.
Limiet? Heeft TweakDSL een limiet dan?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:20:
Dan kunnen we ook het dataverkeer niet in de gaten houden, zodat je niet over je limiet heen ga.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Ik dacht eerst dat de stats pas na 1 maand ofzo beschikbaar kwamen, en dat daarom stats.username.tweakdsl.nl niet beschikbaar was.
[ Voor 20% gewijzigd door Scooper op 14-02-2007 15:52 ]
SRK35ZS-W
Ik heb sinds mijn vorige provider (Demon) al problemen met stabiliteit van het internet. Met name 's avonds heb ik daar enorm veel last van. Ik speel graag Guild Wars en als je net lekker aan het spelen bent wordt je niet vrolijk als internet eruit ligt.
Het voorval is simpel. Op een gegeven moment klap internet eruit, echter gaat de modem gelijk weer inbellen en klapt er weer uit etc etc etc. Dit houd gemiddeld 10 minuten aan en daarna is het weer voorbij. Dit kan dan varierend tussen de 30 minuten en 4 uur zich weer voordoen. Punt is dat het alleen met zware (lees: GW, Skype, Browser tegelijk open) activiteit voordoet. Bij geen activiteit zijn er geen problemen. Hier heb ik dus elke avond last van.
Ik heb al meerdere malen met beide providers aan de lijn gehangen, maar de problemen bleven, zelfs na het tot drie maal vervangen van de modems, splitters en bekabeling. (2 zyxels, 1 copperjet). Daarnaast in alle gevallen ook poorten netjes doorgemapt voor het geval hij daarvan over zijn nek zou gaan.
Door de verschillende modems lijkt het me stug dat het aan de modem kan liggen, zelfs twee verschillende merken en dezelfde problemen neemt bij mij de waarschijnlijkheid af. Echter zit ik nu bij BBned en voorheen bij Babyxl, daar je zou denken dat het probleem toch eerder aan mijn kant zou moeten liggen, echter na 3 modems, 3 splitter, 3 keer alle telefoonbekabeling aanpassen, zou het daar niet echt aan moeten liggen.
Het geen wat me nog het meest stoort is dat na de eerste keer TweakDSL zo spoedig mogelijk contact zou opnemen over de doormeting van de lijn die werd uitgevoerd door BBned. Dat is niet gebeurd en heb wederom een melding laten maken (lees: zelf gebeld) dat het niet is opgelost. Wederom de blofte dat ze me zo spoedig mogelijk zouden terugbellen.... Dat was afgelopen donderdag.
Dit doet mij vermoeden dat je gebruik maakt van een router. Heb je al eens gecontroleerd of je dit probleem ook zonder router hebt? Als je een modem hebt met ingebouwde router, stel dan je modem in als bridge...Daarnaast in alle gevallen ook poorten netjes doorgemapt voor het geval hij daarvan over zijn nek zou gaan.
Verwijderd
Inmiddels is mijn lijn opgezegd, dit had ik gedaan in een klachtenbrief. De bevestiging van de opzegging was binnen twee dagen binnen, een reaktie op mijn klachten nog steeds niet (twee weken geleden) persoonlijk denk ik ook niet dat er een serieuze reaktie op mijn klachten komt ik vind het nogal schorten (zelf meerdere malen ondervonden) aan afhandeling van vraagstukken/problemen.
crap, ik dacht dat ik alles vermeld had. Het gaat in alle gevallen om modems die ook als router kunnen fungeren. In alle gevallen heb ik zowel bridged mode als routed mode geprobeerd en in alle gevallen blijven de problemen bestaan.sylvesterrr schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:03:
[...]
Dit doet mij vermoeden dat je gebruik maakt van een router. Heb je al eens gecontroleerd of je dit probleem ook zonder router hebt? Als je een modem hebt met ingebouwde router, stel dan je modem in als bridge...
Ik geef bedrijven meestal wel een kans hoor, zo halsarrig ben ik niet, echter moeten ze in dit geval wel een verdomd goede reden hebben voor het niet terugbellen (vergeten valt onder een goede reden) Maar ervaring leert dat er een bullshit verhaal komt en er niets gebeurd is. Laten we vooralsnog het beste er van hopen.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:07:
Klinkt heel bekend, succes met het verkrijgen van een serieuze reaktie.
Modem: Zyxel P-2602HW-D1A
DSL Rate: 20630 kbps / 1183 kbps
Attenuation downstream: 13 db (dus... 942 meter? Afstand volgens bbned postcode check is overigens 431 meter.)
Speedtest geeft echter een 8 mbit resultaat:

Net als de newsgroups die wel erg stabiel op 8mbit blijft. Alleen testdownloads van bijv. ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ blijven hangen op 580 KB/s. (zowel achter mn gigabit router, als direct op de zyxel modem).
Ik had hiervoor kabel van @Home, dus heb geen ervaring met adsl modems. En ik vind het ietwat vreemd lijken dat de modem wel aangeeft dat ie op 20mbit intraint, maar dat de connectie blijkbaar niet sneller is dan 8 mbit. Kan dit komen omdat ze in de centrale het nog niet hebben omgeswitched naar adsl2+? Vandaag zou namelijk adsl pas officeel worden opgeleverd, moeten ze dan fysiek iets in die centrale doen?
Probleem 2: Mijn netwerk ziet er als volgt uit: Zyxel Modem(=router) -> Gigabit router -> meerdere pc's
De modem staat nu op routing, met encapsulation op "enet encap", zonder inloggegevens dus. Is een beetje lastig twee routers, dus ik wilde de zyxel enkel als modem gebruiken. Maar als ik de modem in bridge mode wil zetten dan is "enet encap" niet beschikbaar, en met "PPPoA" heb je inloggegevens nodig. Of moet ik "RFC 1483" gebruiken in bridged mode? Krijg je uberhaupt inloggegevens voor de adsl connectie?
Probleem 3: De modem geeft aan in de log dat ie het VOIP account niet kan registreren (401 error). Doe ik iets fout hier? Bovenste is het 10 cijferig tel nr. en onderaan is de login gewoon. De uiteindelijke uri wordt "<telnr>@sip.tweakphone.nl":

Verwijderd
Ik volg je verhaal even niet, als je ADSL modem gaat inbellen is er al iets goed fout.cardinal808 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:56:
...knip...
moment klap internet eruit, echter gaat de modem gelijk weer inbellen en klapt er weer uit etc etc etc. Dit houd gemiddeld 10 minuten aan en daarna is het weer voorbij. Dit kan dan varierend tussen de 30 minuten en 4 uur zich weer voordoen. Punt is dat het alleen met zware (lees: GW, Skype, Browser tegelijk open) activiteit voordoet. Bij geen activiteit zijn er geen problemen. Hier heb ik dus elke avond last van.
...knip...
Ik ga er van uit dat dat niet zo is dus als je een router/hub/switch hebt zou ik denken dat die kapot is/verkeerde firmware heeft. De meeste kans van succes is meestal ook als je je modem in bridge modus zet, dus niet route modus.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 18:08 ]

- Ok, ik herken die splitter ... maar waar dienen die groene connectors voor, waar je (zoals het eruit ziet) losse kabeltjes in zou kunnen klikken.
- Dan zit er nog een soort verdeler-kabeltje bij, stekker aan 1 kant, 2 ingangen aan de andere kant ... Is die voor??
- Ben een redelijk modem-n00b en ben iets wat verward na wat googlen ... Ik wil een modem>router>meerdere pc's opzet. Volgens mij moet hij dan in 'bridge' mode en Demon toendertijd mijn oude 816 (volgens mij) in 'bridge' mode gezet ... maar ik lees dat als je dat doet, je het modem niet meer kan benaderen via het web-interface ... maar dat kan ik dus wel! Dus .. wat moet ik nou??
~ H.P. Lovecraft
Na dat de problemen optraden etterlijke malen contact per mail en telefoon gehad met de klantenservice...laatste wat ze nu gedaan hebben is mijn lijn gecapt op 8Mbit (waarschijnlijk om hogere SN waardes te krijgen)?
Echter nu kom ik niet meer boven de 833.6 KByte/sec down en 99.5 KByte/sec up heen en hier baal ik vreselijk van.
Stabiliteit is iets beter, maar niet beter als voor dat de problemen optraden (wie weet problemen bij BBNET van afgelopen maand die meespeelde?).
Verder heb ik volgend modem via ethernet aangesloten:
SpeedTouch 716
Serial Number: CP0531JT48U
Software Release: 6.1.9.6
Software Variant: AA
Boot Loader Version: 1.0.1
Product Code: 35920420
Board Name: BANT-T
DSL Connection
Link Information
Uptime: 0 days, 4:29:08
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 8.055
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 439,12 / 443,18
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,5 / 32,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 12,0 / 11,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 6 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 75.657 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 60 / 997
HEC Errors (Up/Down): 85 / 233
Bovenstaand heb ik de revisie/firmware en ruiswaardes vermeld.
Wie kan mij hier verder mee helpen?

Zelf verdenk ik deels het modem ervan, maar alles heeft goed gewerkt. Zowel Routed als Bridged en nog geen 50cm van het ISRA punt, maar wel met een splitter.
Bij Tweak kreeg ik nu 2 mogelijkheden aageboden, dit zo houden of oude profiel zonder support terug zetten of overstappen op TISCALLI (wat ik nu dus schriftelijk heb aangevraagd voor het T8-16Mbit pakket!) aangezien hier minder problemen mee zouden zijn en stabieler schijnt te werken.
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Verwijderd
Ik vraag me alleen af waar ik mijn login voor de newsgroupen terug vindt..
Niet op papier en ik zie het ook niet staan onder mijn tweak..
Weet iemand waar ik dit terug kan vinden?
Verwijderd
hehe thats easy. thanksHeineken schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:36:
De TweakDSL-nieuwsservers werken zonder login. Gewoon connecten met news.tweakdsl.nl en gaan met die...
It's a plane, its a bird..no it's super tweaker
Dit topic is gesloten.