TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:39
Tot mijn grote verrassing kwam ik er achter dat Tweakdsl php en mysql heeft geinstalleerd voor de webspace. Nu wil ik hier e.e.a. mee gaan doen, maar ik kan de instellingen voor de mysql server niet vinden. Weet iemand hier hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

MaxPayne schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:03:
Iemand die iets over mijn waarden van de lijn kan zeggen? _/-\o_
prima waarden!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:55:
Vandaag mijn Copperjet 1616 (eindelijk) binnen gekregen, maar ze hadden we wat documentatie kunnen bijleveren! Zit geen papiertje bij! :/
  1. Ok, ik herken die splitter ... maar waar dienen die groene connectors voor, waar je (zoals het eruit ziet) losse kabeltjes in zou kunnen klikken.
  2. Dan zit er nog een soort verdeler-kabeltje bij, stekker aan 1 kant, 2 ingangen aan de andere kant ... Is die voor??
  3. Ben een redelijk modem-n00b en ben iets wat verward na wat googlen ... Ik wil een modem>router>meerdere pc's opzet. Volgens mij moet hij dan in 'bridge' mode en Demon toendertijd mijn oude 816 (volgens mij) in 'bridge' mode gezet ... maar ik lees dat als je dat doet, je het modem niet meer kan benaderen via het web-interface ... maar dat kan ik dus wel! Dus .. wat moet ik nou??
Ik ben ook overgestapt van Demon naar tweakdsl. ik ben ook geen held op dit gebied maar wellicht heb je hier wat aan;
1 Vanaf je ISRA punt gaat een kabeltje in "lijn"
2 In " telefoon" plug je je telefoonstekker in. Als je nu meerder telefoons op je ISRA punt hebt kun je het losse blokje als een splitter gebruiken om meerdere telefoons aan te sluiten
3 van je splitter gaat van "modem" een kabeltje naar je modem.
Ik heb nu ook een router achter mijn CJ1616 modem.
De rode crosskabel van je CJ 1616 naar je router. In je router plug je je kabel in naar je comuters (deze kabels zijn : strait" dus niet cross. Bij mij werkte alles meteen.

Omdat jij net als ik van Demon overgekomen ben kun je overigens ook gewoon alleen even de modems omruilen. De splitter van Demon werkt bij mij ook prima...
De modem is gewoon te benaderen via de web-interface
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

S913 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:55:
Vandaag mijn Copperjet 1616 (eindelijk) binnen gekregen, maar ze hadden we wat documentatie kunnen bijleveren! Zit geen papiertje bij! :/
[list=1]
• Ok, ik herken die splitter ... maar waar dienen die groene connectors voor, waar je (zoals het eruit ziet) losse kabeltjes in zou kunnen klikken.
Da's gewoon handig, in bijv. de meterkast kan je dan zonder plugjes te knijpen de splitter plaatsen en kan je de bestaande kabel gewoon in die groene connectoren drukken. Alleen voor je modem heb je dan een kabel nodig met aan beide kanten plugjes.
• Dan zit er nog een soort verdeler-kabeltje bij, stekker aan 1 kant, 2 ingangen aan de andere kant ... Is die voor??
Waarschijnlijk heb je die niet nodig, maar het lijkt me dat die is om aderparen te scheiden.
• Ben een redelijk modem-n00b en ben iets wat verward na wat googlen ... Ik wil een modem>router>meerdere pc's opzet. Volgens mij moet hij dan in 'bridge' mode en Demon toendertijd mijn oude 816 (volgens mij) in 'bridge' mode gezet ... maar ik lees dat als je dat doet, je het modem niet meer kan benaderen via het web-interface ... maar dat kan ik dus wel! Dus .. wat moet ik nou??
[/list]
Natuurlijk kan je er nog bij als je in dezelfde IP-range/subnet zit.. Alleen als-ie achter een router staat heb je de kans er niet meer bij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Misschien een domme vraag maar ik zie en hoor de laatste tijd steeds meer over mailtjes die mensen krijgen van hun provider waar in staat dat ze illegaal bezig zijn, nieuwsgroepen,bittorent,p2p ,ftp of dc. Hier zou op gescant worden door providers of door verschillende andere bedrijven. Hoe zit dit bij tweakdsl ? Sturen die ook mails naar je als je download of upload ? zo ja, wat word er dan verder mee gedaan ? Ik zit namelijk zelf op dc chanals, hier is namelijk de meeste ouwe meuk te vinden die je niet ziets op nieuwsgroepen. Maar ik vraag dit omdat ik zelf thuis een website host en ik zou niet willen dat ik opeens afgesloten word.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:06:
Tot mijn grote verrassing kwam ik er achter dat Tweakdsl php en mysql heeft geinstalleerd voor de webspace. Nu wil ik hier e.e.a. mee gaan doen, maar ik kan de instellingen voor de mysql server niet vinden. Weet iemand hier hoe dit zit?
Wordt nog niet officieel ondersteund voor zover ik weet, is in een testfase. Je zou kunnen proberen om even een mailtje te sturen naar de helpdesk..mischien kunnen ze je helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Xandrios schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:22:
[...]

Wordt nog niet officieel ondersteund voor zover ik weet, is in een testfase. Je zou kunnen proberen om even een mailtje te sturen naar de helpdesk..mischien kunnen ze je helpen :)
Dat was plan b voor als hier niemand het zou weten :) Mocht ik wat van ze horen, laat ik dat hier uiteraard weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

LyP0 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:39:
Misschien een domme vraag maar ik zie en hoor de laatste tijd steeds meer over mailtjes die mensen krijgen van hun provider waar in staat dat ze illegaal bezig zijn, nieuwsgroepen,bittorent,p2p ,ftp of dc. Hier zou op gescant worden door providers of door verschillende andere bedrijven. Hoe zit dit bij tweakdsl ? Sturen die ook mails naar je als je download of upload ? zo ja, wat word er dan verder mee gedaan ? Ik zit namelijk zelf op dc chanals, hier is namelijk de meeste ouwe meuk te vinden die je niet ziets op nieuwsgroepen. Maar ik vraag dit omdat ik zelf thuis een website host en ik zou niet willen dat ik opeens afgesloten word.
Volgens mij komt dat voornamelijk voor bij kabel-internet, is zeldzaam bij adsl-internet.
Ik heb zelf tenminste nog nooit iets gehoord, ik upload zelf 4GB per dag.
Het downloaden houd ik niet eens bij, zo af en toe 30GB per dag.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:06:
Ooh? Da's verrekte interessant. Hoe kwam je daarachter?

Edit:
Net even een sessie phpinfo() gedraaid. PHP5 dus, lekker. Vraag me af welke mysql versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Trinsec op 18-02-2007 11:36 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Do you even think they care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Trinsec schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:31:
[...]

Ooh? Da's verrekte interessant. Hoe kwam je daarachter?

Edit:
Net even een sessie phpinfo() gedraaid. PHP5 dus, lekker. Vraag me af welke mysql versie.
Nieuwe pagina gemaakt en er in gezet:
code:
1
2
3
<?
echo "Test";
?>

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Thnx Le Compte & Yapser.
Yapser schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:11:
Natuurlijk kan je er nog bij als je in dezelfde IP-range/subnet zit.. Alleen als-ie achter een router staat heb je de kans er niet meer bij te kunnen.
V.w.b. dit punt hierboven: Dat was waar ik juist verward over was, ik zit achter een router en kon er toch bij, maar zoals ik nu begrijp hoeft het niet te zijn dat ik niet meer bij mijn bridged modem kan :)

Ga ik nu aan het kloten met het modem :)

[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 18-02-2007 12:12 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Yapser schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:45:
[...]

Do you even think they care?
If they did, they'd not even be offerin' us those yummy newsgroups! :D

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 20:37
Eind vorig jaar heb ik aan de helpdesk doorgegeven dat mijn Speedtouch niet meer lekker wilde lopen icm wide open Tis. De snelheid was van 20mbit naar 6mbit gezakt.

Na lang heen en weer mailen kreeg ik een andere modem die ik een week mocht testen.
Deze Zyxel liep goed dus ik heb ruim binnen die week de Speedtouch retour gezonden.
Ik had geen instructies gekregen dus is deze retour zender gegaan (met verzendbewijs)

Nu heeft Tweak in januari iets van 130 euro afgeschreven voor deze modem.
Volgens de helpdesk had ik niet de "defecte" maar juist de goede modem moeten retourneren 8)7
Iets met garantie die ik niet had maar toch ook weer wel omdat het binnen 12 maanden was.

Na nog meer overleg bleek dat ik door het ontbreken van instructies die Speedtouch naar de Zyxel importeur heb verzonden en deze nooit meer heb teruggezien.

Tweak claimt dat de modem weer naar mij is gegaan en wil dat ik 'm nu naar Almere stuur.
Ik heb de modem dus nooit meer gezien.

Nou ze kunnen de boom in daar.
Ik heb m'n verzendbewijs en tot zij kunnen aantonen dat de modem nu weer hier is doe ik niets meer.

Het geld heb ik laten storneren (terugstoren).
Ik kan aantonen dat de modem retour is gegaan.
Wel naar het verkeerde adres maar dan hadden ze me fatsoenlijke instructies moeten geven.
En ik heb nooit toestemming gegeven om 130 euro van m'n rekening af te schrijven.

TweakDSL is een fijne provider met een super newsserver.
Ik kan ze aan iedereen aanraden. Alleen de helpdesk is verre van professioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Woodski schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:17:
Eind vorig jaar heb ik aan de helpdesk doorgegeven dat mijn Speedtouch niet meer lekker wilde lopen icm wide open Tis. De snelheid was van 20mbit naar 6mbit gezakt.

Na lang heen en weer mailen kreeg ik een andere modem die ik een week mocht testen.
Deze Zyxel liep goed dus ik heb ruim binnen die week de Speedtouch retour gezonden.
Ik had geen instructies gekregen dus is deze retour zender gegaan (met verzendbewijs)

Nu heeft Tweak in januari iets van 130 euro afgeschreven voor deze modem.
Volgens de helpdesk had ik niet de "defecte" maar juist de goede modem moeten retourneren 8)7
Iets met garantie die ik niet had maar toch ook weer wel omdat het binnen 12 maanden was.

Na nog meer overleg bleek dat ik door het ontbreken van instructies die Speedtouch naar de Zyxel importeur heb verzonden en deze nooit meer heb teruggezien.

Tweak claimt dat de modem weer naar mij is gegaan en wil dat ik 'm nu naar Almere stuur.
Ik heb de modem dus nooit meer gezien.

Nou ze kunnen de boom in daar.
Ik heb m'n verzendbewijs en tot zij kunnen aantonen dat de modem nu weer hier is doe ik niets meer.

Het geld heb ik laten storneren (terugstoren).
Ik kan aantonen dat de modem retour is gegaan.
Wel naar het verkeerde adres maar dan hadden ze me fatsoenlijke instructies moeten geven.
En ik heb nooit toestemming gegeven om 130 euro van m'n rekening af te schrijven.

TweakDSL is een fijne provider met een super newsserver.
Ik kan ze aan iedereen aanraden. Alleen de helpdesk is verre van professioneel
Toch denk ik dat jij degene bent die aan het korste eind trekt...ondanks dat het niet geheel jou fout is, maar hun kunnen je afsluiten of een deurwaarder sturen. Beter was eerst coresponderen naar welk adres het moest worden gestuurt.. 8)7

Verder terugkomende op mijn lijnwaardes...zou ik dus weer gewoon stabiel op mijn 10Mbit profiel terug gezet kunnen worden met deze waarden op 8Mbit? :?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt van Demon naar TweakDSl 10-20 MB. Dat ging zonder probleem met het ZyXEL prestige 600 serie wat ik al had van Demon. Alleen is dat geen ADSL 2 modem dus snelheid begrenst tot 6MB.
Toen Copperjet 1616 2P van TweakDSL gekregen die na aansluiting geen DSL verbinding gaf en geen IP adres. Gebeld en het bleek dat modem kapot was, die gooide me er steeds weer uit volgens technische dienst. Ik kreeg na een week een nieuwe Copperjet maar die doet het ook niet (.. :? ..) Ik heb de Quick Start gedaan en gekozen voor BBned + VOIP. Soms staat er een groen vinkje achter DSL maar even later weer rood kruis. Ik krijg ook geen IP adres. Wat kan hier nu mis zijn... is het de wet van Murphy dat ik nu voor de tweede maal een kapot modem tref want de Zyxel draait zonder problemen. Mijn broer heeft zelfde switch gemaakt en die hoefde niets in te stellen op de Copperjet en gewoon verbinding en een IP adres.
Ik heb er geen router tussen ofzo.
Doe ik iets helemaal verkeerd of tweemaal kapot modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:55:
Ik ben overgestapt van Demon naar TweakDSl 10-20 MB. Dat ging zonder probleem met het ZyXEL prestige 600 serie wat ik al had van Demon. Alleen is dat geen ADSL 2 modem dus snelheid begrenst tot 6MB.
Toen Copperjet 1616 2P van TweakDSL gekregen die na aansluiting geen DSL verbinding gaf en geen IP adres. Gebeld en het bleek dat modem kapot was, die gooide me er steeds weer uit volgens technische dienst. Ik kreeg na een week een nieuwe Copperjet maar die doet het ook niet (.. :? ..) Ik heb de Quick Start gedaan en gekozen voor BBned + VOIP. Soms staat er een groen vinkje achter DSL maar even later weer rood kruis. Ik krijg ook geen IP adres. Wat kan hier nu mis zijn... is het de wet van Murphy dat ik nu voor de tweede maal een kapot modem tref want de Zyxel draait zonder problemen. Mijn broer heeft zelfde switch gemaakt en die hoefde niets in te stellen op de Copperjet en gewoon verbinding en een IP adres.
Klinkt bekend. En als jij een 'kapot' modem hebt, dan heb ik het ook ;)

Ik heb na een maand nog steeds de copperjet niet aan de gang en zit nog steeds op mijn Zyxel 2602R te werken die ik net daarvoor nog van Demon had gekregen...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
MaxPayne schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:21:

Bij Tweak kreeg ik nu 2 mogelijkheden aageboden, dit zo houden of oude profiel zonder support terug zetten of overstappen op TISCALLI (wat ik nu dus schriftelijk heb aangevraagd voor het T8-16Mbit pakket!) aangezien hier minder problemen mee zouden zijn en stabieler schijnt te werken.
MaxPayne schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:03:
Iemand die iets over mijn waarden van de lijn kan zeggen? _/-\o_
Zo te zien was die 10Mbps een beetje het maximum van die lijn inderdaad, misschien net iets meer zou nog kunnen in deze combinatie. De lijnsnelheid is terug gezet naar 8Mbps om inderdaad de SNR omhoog te krijgen wat meer stabiliteit moet geven op je lijn. Nadeel is de mindere snelheid natuurlijk.

Dat TweakDSL je wel T8-16 laat bestellen is een beetje een ruime gok als je ziet dat je nu 32dB downstream attenuation hebt op deze lijn. Dat is zo'n 2200 a 2500m lijnlengte vanaf de centrale. Maar anders zou je niet boven de 8 uit komen inderdaad die je nu ook al hebt.

Twee dingen:
  1. Ik hoop dat je op die Tiscali verbinding niet die Speedtouch gaat/blijft gebruiken? De Speedtouch is de 'niet al te beste' combinatie met de apparatuur die Tiscali gebruikt in de centrale en al helemaal niet als je een wat langere lijn hebt + je lijn moet maximaal gaan lopen (dus abonnement is hoger dan wat lijn aankan).

Levert TweakDSL je een ZyXEL modem mee?
  2. Verwacht geen wonderen dat je opeens nu wel 16Mbps gaat halen natuurlijk. Het kan zijn dat je weer op 8Mbps uit komt om het stabiel te krijgen op dat adres, dan zit er gewoon niets anders op dan het accepteren. Dan is het of hoger + instabiel of lager + stabiel gewoon, je kan dan hoog of laag springen als het gewoon niet werkt. Signaal is dan iets meer verstoort geraakt in je wijk/grondkabel waardoor je het niet meer kan halen (bijvoorbeeld).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Goed nieuws voor de gebruikers van de newsserver van Tweak:
>> Tender voor usenetplatform uitbreiding
Cambrium Usenetservices, welke onder andere TweakNews levert, heeft een tender uitgeschreven aan diverse leveranciers voor het leveren van hardware voor de upgrade van het usenetplatform.

Cambrium Usenetservices, welke usenet diensten levert aan het TweakDSL, TweakNews en Tele2, ziet de noodzaak van een forse capaciteitsuitbreiding.

De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto) (tegen de 100 dagen retentie). Ook zullen wij de AMS-IX ontsluiting verdubbelen tot 2 keer 20Gbit.
bron: http://www.tweakdsl.nl/?f...age=dsl/newsflash#item_13

Dus 40TB aan opslag erbij (in totaal nu 184TB), waardoor de retentie zal stijgen tot ongeveer 100 dagen :9

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Scooper schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:00:
Goed nieuws voor de gebruikers van de newsserver van Tweak:

[...]

bron: http://www.tweakdsl.nl/?f...age=dsl/newsflash#item_13

Dus 40TB aan opslag erbij (in totaal nu 184TB), waardoor de retentie zal stijgen tot ongeveer 100 dagen :9
Nooit zo'n ster geweest met rekenen vroeger?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
bjck schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:25:
[...]

Nooit zo'n ster geweest met rekenen vroeger?

;)
Leg mijn fout eens uit dan?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 17:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Scooper schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:41:
[...]

Leg mijn fout eens uit dan?
180 + 40 = 320 8)7

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
De server wordt uitgebreid met 320Tb, zie:
De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto)
320Tb is 40TB. De huidige opslag is 144TB, dus met 40 extra maakt dat 184. Of ben ik nu raar bezig? :P

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze bedoelen dat ze er 320TB bijprikken. Dus intotaal 144 TB + 320 TB = 464 TB = ongeveer 135 Dagen rekening houdende met 3.5 TB per dag.
Maar los hiervan hoeveel het wordt is het zwaar relaxed die uitbreiding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Scooper schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:47:
[...]

De server wordt uitgebreid met 320Tb, zie:

[...]

320Tb is 40TB. De huidige opslag is 144TB, dus met 40 extra maakt dat 184. Of ben ik nu raar bezig? :P
Ik denk niet dat men in Tb en TB communiceert in dit soot 'bijna persberichten' naar buiten toe. Dat schept geen duidelijkheid natuurlijk. Dus de aanname kan je wel doen dat ze het over TeraBytes hebben constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
Net weer eens gebeld met de helpdesk van tweak, aangezien ik nog steeds rond de 8mbit zit. Modem geeft een DSL rate aan van: 20734 kbps / 1239 kbps, en een attenuation van 13db. Maar het downloaden blijft erg verdacht toch perfect stabiel op 8mbit (~970kb/s).

Volgens de helpdesk medewerker zou het kunnen liggen aan mijn vrij korte afstand tot de centrale. "Als je te dicht bij de centrale zit dan werkt dat weer averrechts op de snelheid." :? Weet iemand of dat zo is? Ik zit zo'n 430m van de centrale volgens bbned, en 940m volgens de db-berekening.

De helpdesk stelde voor om een langere kabel tussen telefoonaansluiting en modem te proberen. Een ander voorstel was om een kabelhaspel ertussen te zetten, en die kon ik dan bij de gamma kopen.... een kabelhaspel?! :? En uiteindelijk kreeg ik een nieuwe firmware toegemaild, maar dat bleek voor een andere modemversie te zijn. Dus mijn modem accepteerde het bestand niet.

Dus nog een keer gebeld, en zoals ik hun al eerder had verteld bleek er geen firmware voor de modem te zijn. Zelfs niet op de Zyxel website (Zyxel P-2602HW-D1A is net nieuw). Uiteindelijk is het probleem doorgespeeld aan de technische dienst. Yay. Volgens mij is er ergens gewoon iets gecapped op 8mbit, en de 2e helpdesk medewerker geloofde dat ook gelukkig. :) Nu hopen dat het goed komt.

In ieder geval is de helpdesk al wat makkelijker te overtuigen dat er iets mis is aan hun kant dan bij @Home... En ze snappen waar je het over hebt, @home medewerkers moet je meestal ook nog uitleggen waar je het over hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere mensen met dit probleem. Bij mij was het uitendelijk na 1 week automatisch opgelost.

TweakDSL wist me te vertellen dat de oplevering van de lijn meer haast had dan het corrigeren van de snelheid, dit 'script' dat de snelheid correct moet instellen wordt waarschijnlijk om de week uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:31
Nu zit ik ook met een probleem met Tweak.
Ik heb een B10 abbo sinds december 2005, altijd netjes tegen de 10Mbit gedraait.
Nu sinds een week of 2 is de lijn instabiel en ben ik vrolijk teruggezet naar 8Mbit.
Vandaag contact gehad met ze en blijkt dat ik ineens dik 3km van de centrale zit waar
ik een week of 2 nog 1,6 km van de centrale zat.
Ik heb meer dan een jaar een stabiele verbinding gehad, heeft iemand hier een verklaring voor
want ik voel me flink gen**id door deze gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peukiemon schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:30:
...
Vandaag contact gehad met ze en blijkt dat ik ineens dik 3km van de centrale zit waar
ik een week of 2 nog 1,6 km van de centrale zat.
...
Om je een idee te geven, http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm is over het algemeen vrij accuraat.

edit: Ja realMG, dit is inderdaad de 'afstand', maar dan weet je nog niet of de bekabeling een lange omweg maakt. Het zou dus minimaal dit getal moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Dit had ik dus gedaan en de uitkomst is 1660 mtr.
Hoe kan tweak dan zeggen van dik 3 Km, de centrale staat nog steeds op de zelfde
plek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk hebben ze een andere postcode checker, zo krijg ik bijvoorbeeld bij bbned 801 meter en bij die link weer 734 meter.

Misschien is dat wel de afstand, maar dan weet je nog steeds niet of de bekabeling een omweg maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:55:
Ik zit in exact dezelfde situatie als jij. Mijn Zyxel 650R van demon (=adsl1) hangt er nog steeds aan (ik haal 850 kb/s, zoals ik bij Demon ook haalde), maar mijn Copperjet 1616 2P van Tweak kreeg ik niet aan de praat. Heb één van onze systeembeheerders van kantoor er naar laten kijken, omdat ik aan mezelf begon te twijfelen (tja..ik ben toch maar een hobbyist he), maar die kreeg hem ook niet aan de praat. Modem trainde in, maar kreeg geen ip adres toegewezen.

Meerdere malen contact gehad met Tweak en nu is er een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop maar dat het geen CJ 1616 2P is, want dat zou de derde zijn (had al een oude liggen van Demon die ik kreeg toen ik verhuisd ben, maar werkte ook niet) en ik heb niet veel vertrouwen meer in dat modem.

Maar goed we wachten nog even af. Het modem had al thuis bezorgd kunnen zijn, maar TNT biedt natuurlijk het liefst alleen maar tijdens werktijden aan he... nu kan ik het op het postkantoor op gaan halen, tijdens WERKTIJDEN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een postcodedatabase is juist absoluut onbetrouwbaar om je lijnlengte te weten.
Er wordt namelijk niks gemeten.

Het meest betrouwbaar is om je lijn kaal door te meten door een monteur met een zogenaamde sunset.
En als je een KPN nummer hebt, kan dat ook door een zogenaamde 4-tel meting gebeuren op afstand.

Je kan ook de lijnlengte bepalen door je Attenuation te delen door +/- 13.
dus: downstream attenuation / 13= aantal kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik nu tweemaal een kapot Copperjetmodem 1616 2P toegestuurd heb gekregen van TweakDSL overweeg zelf een VOIP ADSL 2 modem te kopen om van het eindeloze gezeik af te zijn.
Mijn vertrouwen in dat meukmodem is geheel weg.... |:(

Welk type zou een goede aankoop zijn en is dit makkelijk in te stellen voor BBned?

Edit; Ik heb de eerste Copperjet die volgens Tweak kapot was aan de gang gekregen >:) door deze link naar Speedling
http://klanten.speedlinq.nl/fwcf.html
en geupdate met
ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm

mijn modem bleek ook op ADSL 1 te staan. Vreemd dat de helpdesk deze oplossing niet aandraagt. Het lijkt alsof ze niet weten wat ze opsturen als modem.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:15:
Aangezien ik nu tweemaal een kapot Copperjetmodem 1616 2P toegestuurd heb gekregen van TweakDSL overweeg zelf een VOIP ADSL 2 modem te kopen om van het eindeloze gezeik af te zijn.

Welk type zou een goede aankoop zijn en is dit makkelijk in te stellen voor BBned?
Ik heb goede ervaringen met Draytek
Het enige nadeel is de prijs.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb bij Tweak gekozen voor 60 euro bijbetalen voor een Zyxel 2602HW.
Zelfde als jouw Copperjet, maar dan met 4 poorts-switch en met WiFi.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Verkopen ze die dan nog ? dat copperding ?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

anderhalf week geleden mijn modem thuisgestuurd gekregen maar tot nu toe nog steeds geen officiële melding dat ik over ben op TweakDSL (ik heb gebruik gemaakt van de duivelse B10-24 aanbieding). Duurt dit idd zo lang of moet ik zelf even aktie ondernemen?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 14-09 17:10
TDB schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 06:44:
anderhalf week geleden mijn modem thuisgestuurd gekregen maar tot nu toe nog steeds geen officiële melding dat ik over ben op TweakDSL (ik heb gebruik gemaakt van de duivelse B10-24 aanbieding). Duurt dit idd zo lang of moet ik zelf even aktie ondernemen?
In het door jou opgegeven emailadres, ontvang je diverse statusmeldingen. Het opstartmoment van DSL leveringen is heel wisselend, maar, zeker met een overstap moet dit binnen zo'n periode wel geregeld zijn.

Weet je zeker, dat je niet al over bent? Het modem hoort namelijk enkele dagen voor oplevering aan te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghandi op 20-02-2007 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Ghandi schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 07:31:
[...]

In het door jou opgegeven emailadres, ontvang je diverse statusmeldingen. Het opstartmoment van DSL leveringen is heel wisselend, maar, zeker met een overstap moet dit binnen zo'n periode wel geregeld zijn.

Weet je zeker, dat je niet al over bent? Het modem hoort namelijk enkele dagen voor oplevering aan te komen.
Ik kan al inbellen met mijn modem (en nieuwsgroepen benaderen ;) ) maar ik zie dat ik via speedtest de volgende snelheden haal:
Download: 3177,9 KByte
Upload: 62,7Kbyte
Connection: 186,0 Conn/min
Ping: 9,0ms

Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 6688000
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 15773

Op TweakDSL zie ik deze info:

Installed Date 0000-00-00

Planned Date 0000-00-00

Ceased Date 0000-00-00

Ceased Reason

Name TweakB 10-24
Supplier BBNT

Connections Enabled
Line Speed 16-24Mb/1Mb_bandwidth
LineType PSTN
DSL Type
VPI 4
VCI 667
Handover Point CAMBRIUMA4

Ik heb een B10-24 abo dus volgens mij zouden de snelheden hoger moeten liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

De snelheden worden 1 maal per week aangepast (is mij verteld door 2de lijns support).
Het kan dus een aantal dagen duren voordat je volledige snelheid hebt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

SteveV schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:32:
De snelheden worden 1 maal per week aangepast (is mij verteld door 2de lijns support).
okay, thanx voor de info ! Vanavond maar weer eens testen......

Blijft overigens tóch raar dat op "mijn tweakdsl"

Planned Date 0000-00-00

staat.......

[ Voor 15% gewijzigd door TDB op 20-02-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

TDB schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:42:
[...]

okay, thanx voor de info ! Vanavond maar weer eens testen......

Blijft overigens tóch raar dat op "mijn tweakdsl"

Planned Date 0000-00-00

staat.......
Dat staat er bij mij ook.

Installed Date n/a

Planned Date n/a

Ceased Date 0000-00-00

Ceased Reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Laatst online: 22:27
actieman schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:49:
Zijn er nog tips om de kwaliteit van de vodsl te verbeteren? Mijn vrouw belt hier het meeste mee, maar ze klaagt vaak over piepjes en echo.
De draadloze telefoons (Panasonic KX-TCD212) zijn op zich goed, onderling bellen gaat probleemloos.
Ook valt vaak de inkomende en uitgaande nummerweergave weg... (ene keer werkt het wel, andere keer niet)

Modem is een Copperjet 816 2p PSTN, ik heb een 10/1 abbo.
iemand die iets kan zeggen over de piepjes en echos mbt vodsl?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Gaat weer lekker in Hellevoetsluis
DNS werkt niet.

Abo: B10 met statisch ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
DNS werkt prima. En die is niet plaatsgebonden.
Ik gok dat je router zich als DNS proxy voordoet, en dat je dat ding even moet herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
Ik ben van plan vandaag TweakDSL TweakB verduiveld aanbod 0-8Mbit aan te vragen, op een afstand van ongeveer 4KM van de centrale, via BBNed. Klopt het volgens jullie een beetje dat ik inderdaad niet de volledige 8Mbit zou kunnen halen, maar wel rond de 6Mbit? Er is op mijn postcode ADSL2 beschikbaar zegt BBNed.

Ik neem trouwens aan dat ik ook gewoon mijn huidige Belkin router kan blijven gebruiken (zoals ik nu met mijn KPN lijn doe) ipv de router van TweakDSL?

[ Voor 19% gewijzigd door thaan op 21-02-2007 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

actieman schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:
[...]

iemand die iets kan zeggen over de piepjes en echos mbt vodsl?
zijn t lange of korte piepjes of wisselen ze elkaar af?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 07:40:
Ik ben van plan vandaag TweakDSL TweakB verduiveld aanbod 0-8Mbit aan te vragen, op een afstand van ongeveer 4KM van de centrale, via BBNed. Klopt het volgens jullie een beetje dat ik inderdaad niet de volledige 8Mbit zou kunnen halen, maar wel rond de 6Mbit? Er is op mijn postcode ADSL2 beschikbaar zegt BBNed.

Ik neem trouwens aan dat ik ook gewoon mijn huidige Belkin router kan blijven gebruiken (zoals ik nu met mijn KPN lijn doe) ipv de router van TweakDSL?
ik zit 2218 meter van de centrale en ik haal ongeveer 560 KB/s max met een 6 mbit accountje. dus als je 4 km van de centrale zit ga je 8 mbit sowieso niet halen. wellicht dat je ook rond de 6 mbit komt, maar ik verwacht dat het een stuk minder zal zijn. hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van de lijn zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

(jarig!)
actieman schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:
[...]iemand die iets kan zeggen over de piepjes en echos mbt vodsl?
Ik heb in mijn 816P2 een nieuwe firmware update zitten, die ik heb toegestuurd gekregen van TweakDsl.
Mijn vrouw praat nogal hard ( ze werkt bij bejaarden ) en als zij belt leek het of bepaalde tonen omgezet werden naar DMTF piepjes ( behoorlijk irritant dus ) en echowowowowo. Deze nieuwe firmware versie heet CJT-816-2P_bbned_-6dB_annexA_ADSL2.tpr en ik denk dat die -6dB op de analoge ingang slaat van het telefoon gedeelte, want het effect is nu grotendeels verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik heb ook al een hele tijd last van een instabiele verbinding, er is niet meer mee te werken. We zijn hier in April 2006 komen wonen en ik heb toen een 10MBit abbo genomen via BBNED, met een Speedtouch. Werkte lekker, dikke 1000 kB/s, alleen viel de verbinding af en toe weg. 1 x in de paar dagen of zo, een paar seconden. Maar langzamerhand werden die downtijd momentjes steeds frequenter tot er meer downtijd was dan uptijd. Soms heb ik een paar minuten verbinding, maar meestal max een halve minuut met een minuut of meer down. Hij klappert dus als een gek. Modem staat naast het ISRA punt, kabels gecheckt etc. TweakDSL heeft op een gegeven moment een nieuw modem gestuurd en daar krijgen we helemaal geen verbinding mee. Als je de connectivity checkt zie je echter wel het zelfde: even verbinding, dan is het weer weg. Nu gaan ze de verbinding downgraden omadt we te ver van de centrale schijnen te wonen (zo'n 2,5 km) en de hoge snelheid de verbinding instabiel kan maken, maar ik lees in dit topic dat dat vaak ook niet helpt. Ik lees ook niet zulke enthousiaste verhalen over Speedtouch, zou iemand me dat misschien nog wat verder willen toelichten?

Kan iemand me uitleggen hoe het kan dat een verbinding zo achteruit gaat? Ik heb iets vergelijkbaars gehad toen ik nog op het platteland woonde. Demon, met een Zyxel (maar ook andere modems geprobeerd toen het niet meer werkte), van het ene op het andere moment was de verbinding weg en kwam niet meer terug. 4,5 km van de centrale in een oude boerderij kan ik me voorstellen dat het moeilijk wordt. Maar dan nog, het heeft het daar twee jaar prima gedaan! Ik begrijp er helemaal niets van en word wel een beetje verdrietig. Nou woon ik in de grote stad en zeggen ze nog dat het komt omdat ik te ver van de centrale woon... Gelukkig hebben we UPC als backup verbinding 8)7

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elessar schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:44:
Ik heb ook al een hele tijd last van een instabiele verbinding, er is niet meer mee te werken. We zijn hier in April 2006 komen wonen en ik heb toen een 10MBit abbo genomen via BBNED, met een Speedtouch. Werkte lekker, dikke 1000 KB/s, alleen viel de verbinding af en toe weg. 1 x in de paar dagen of zo, een paar seconden. Maar langzamerhand werden die downtijd momentjes steeds frequenter tot er meer downtijd was dan uptijd. Soms heb ik een paar minuten verbinding, maar meestal max een halve minuut met een minuut of meer down. Hij klappert dus als een gek. Modem staat naast het ISRA punt, kabels gecheckt etc. TweakDSL heeft op een gegeven moment een nieuw modem gestuurd en daar krijgen we helemaal geen verbinding mee. Als je de connectivity checkt zie je echter wel het zelfde: even verbinding, dan is het weer weg. Nu gaan ze de verbinding downgraden omadt we te ver van de centrale schijnen te wonen (zo'n 2,5 km) en de hoge snelheid de verbinding instabiel kan maken, maar ik lees in dit topic dat dat vaak ook niet helpt. Ik lees ook niet zulke enthousiaste verhalen over Speedtouch, zou iemand me dat misschien nog wat verder willen toelichten?

Kan iemand me uitleggen hoe het kan dat een verbinding zo achteruit gaat? Ik heb iets vergelijkbaars gehad toen ik nog op het platteland woonde. Demon, met een Zyxel (maar ook andere modems geprobeerd toen het niet meer werkte), van het ene op het andere moment was de verbinding weg en kwam niet meer terug. 4,5 km van de centrale in een oude boerderij kan ik me voorstellen dat het moeilijk wordt. Maar dan nog, het heeft het daar twee jaar prima gedaan! Ik begrijp er helemaal niets van en word wel een beetje verdrietig. Nou woon ik in de grote stad en zeggen ze nog dat het komt omdat ik te ver van de centrale woon... Gelukkig hebben we UPC als backup verbinding 8)7
HEt kan zou zijn dat er steeds meer mensen ADSL in jouw buurt nemen, waardoor de overspraak groter wordt en je lijn gaat klapperen.
Tevens kan inderdaad je modem langzaam aan het overlijden zijn,

Als je je waarde van je modem (SNR en Attenuation vooral) hier plaatst dan kunnen we een beetje zien hoe je lijn eruit ziet.
Maar een 10/1 Mb verbinding trained alleen volledig tot ongeveer 2000 meter,2 Km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:33:
[...]

HEt kan zou zijn dat er steeds meer mensen ADSL in jouw buurt nemen, waardoor de overspraak groter wordt en je lijn gaat klapperen.
hmm Ok, dan kan natuurlijk.
Tevens kan inderdaad je modem langzaam aan het overlijden zijn,
Ik begin het bijna te hopen... maar dan zou het tweede modem ook stuk zijn.
Als je je waarde van je modem (SNR en Attenuation vooral) hier plaatst dan kunnen we een beetje zien hoe je lijn eruit ziet.
Maar een 10/1 Mb verbinding trained alleen volledig tot ongeveer 2000 meter,2 Km.
Ehmm dit is wat ik kan vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 0 days, 0:03:07
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.021 / 10.239
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   8,67 / 202,80
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    17,5 / 35,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   12,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   2.648 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   10.768 / 1.360
HEC Errors (Up/Down):   23.108 / 1.150

Is SN margin signal/noise? Ik ben in deze gegevens niet zo thuis, weet niet of dit goed of slecht is...
Edit: hmm na ff googlen zie ik dat 6 dB voor de SN margin vrij laag is, signaal is dus zwak. Zou dat verholpen worden met het downgraden van mijn verbinding?
Edit2: snik, ze gaan mijn lijn downgraden naar 4Mb :'(

[ Voor 7% gewijzigd door elessar op 21-02-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elessar schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:16:
[...]

hmm Ok, dan kan natuurlijk.

[...]

Ik begin het bijna te hopen... maar dan zou het tweede modem ook stuk zijn.

[...]

Ehmm dit is wat ik kan vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 0 days, 0:03:07
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.021 / 10.239
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   8,67 / 202,80
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    17,5 / 35,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   12,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   2.648 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   10.768 / 1.360
HEC Errors (Up/Down):   23.108 / 1.150

Is SN margin signal/noise? Ik ben in deze gegevens niet zo thuis, weet niet of dit goed of slecht is...
Edit: hmm na ff googlen zie ik dat 6 dB voor de SN margin vrij laag is, signaal is dus zwak. Zou dat verholpen worden met het downgraden van mijn verbinding?
Edit2: snik, ze gaan mijn lijn downgraden naar 4MB :'(
Hoi,

Je zit inderdaad rond de 2500 a 2600 meter van de centrale:
Is er al op 8 Mb/1 Mb geprobeerd je lijn stabiel te krijgen ADSL/ADS2+ ?

Je kan ook als je een speedtouch hebt,,met het tooltje die op http://dmt.mhilfe.de/
staat zelf je modem een hogere SNR laten zetten ( je download intraining zal dan wel naar beneden gaan ! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Speedtest.nl
Download 1079.5 KByte/sec (=8636 kbps) 2e test 705.2 KByte/sec (=5642 kbps)
Upload 82.8 KByte/sec (=662 kbps)
Connection 556.0 Conn/min
Ping test Nederland 9.0 ms

en ik heb een B10-24 abo.... volgens mij gaat dit nog fout (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Xandrios schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:22:
[...]

Helpdesk wist zelf ook nog niet dat het er was :) Ze gaan het uitzoeken en houden me op de hoogte. Het is in elk geval niet zo dat het standaard voor iedereen aan staat, en dat schijnt ook niet de bedoeling te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:22:
[...]

Hoi,

Je zit inderdaad rond de 2500 a 2600 meter van de centrale:
Is er al op 8 Mb/1 Mb geprobeerd je lijn stabiel te krijgen ADSL/ADS2+ ?
Nee, blijkbaar verwachten ze dat alles boven de 4 Mb niet gaat werken. Ik heb geen idee, had liever met 8 Mb geprobeerd, maar eerst maar eens zien of 4 Mb überhaupt het probleem oplost...
Je kan ook als je een speedtouch hebt,,met het tooltje die op http://dmt.mhilfe.de/
staat zelf je modem een hogere SNR laten zetten ( je download intraining zal dan wel naar beneden gaan ! ?
Hey thanks, daar ga ik eens even mee prutsen! Een hogere SNR instellen betekent dat je modem niet steeds opnieuw gaat connecten, maar omdat er veel ruis op de lijn is kan de verbinding wel trager worden?

Edit: heb het tooltje, maar kom er niet achter hoe ik zelf een SNR waarde in kan stellen. Op het forum kan ik het ook niet vinden, vraag me af of het wel kan?

[ Voor 12% gewijzigd door elessar op 21-02-2007 22:28 ]

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18
hier in Alkmaar Daalmeer ook nog steeds instabiele 10Mbit Bbned lijnen, heeft ruim een jaar goed gewerkt maar sinds begin dit jaar klapperende lijnen.
Zowel mijn buurman als ik hebben hier last van, ben nu teruggezet naar 8Mbit en de lijn blijft redelijk stabiel.
Mijn buurman staat nog op 10Mbit en heeft na twee weken ook weer disconnects.
Andere buurman met een Demon-Bbned lijn heeft ook last van een klapperende lijn, ik krijg het gevoel dat Bbned software updates heeft toegepast die niet goed uitpakken. het lijkt mij stug dat een lijn die ruim een jaar goed en stabiel is zomaar in ene in elkaar klapt omdat van de een op de andere dag de afstand tot de centrale te lang is, afstand is ongeveer 2 km.
zet dan niet in je postcode check dat 10Mbit leverbaar is als je niet stabiel kan leveren. (nogmaals het heeft bij 3 mensen ruim een jaar goed gewerkt!!!)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• elessar
d-super schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 01:19:
het lijkt mij stug dat een lijn die ruim een jaar goed en stabiel is zomaar in ene in elkaar klapt omdat van de een op de andere dag de afstand tot de centrale te lang is, afstand is ongeveer 2 km.
Dat gevoel heb ik dus ook, zeker met mijn verbinding toen in Koedijk. Werkte 2 jaar prima, en opeens was het weg, poef! Daar was het zeker niet zo dat de buren opeens ook ADSL aansluitingen namen, een enkeling had misschien ISDN, meer niet. ADSL via KPN kon niet, BBNED was de enige die wilde leveren op die afstand van de centrale. Er zijn nog wel allerlei metingen gedaan, maar als je zo ver van de centrale zit, houdt het op een gegeven moment op...

Nou ja, benieuwd wanneer we hier glasvezel kunnen krijgen, een paar straten verderop komt het al dit jaar :)

• Sh0ckTr00per
Ik weet niet of dit hier helemaal op z'n plek is, maar ik heb sinds juli vorig jaar TweakDSL via Tiscali, 12/1 abbo met een ZyXEL Prestige 2602HW-61c.

Het is me al eerder opgevallen dat na verloop van tijd (een uur of 2) de webserver niet meer te benaderen is. Dit is op te lossen door de router uit en aan te zetten. Op zich had ik hier niet zoveel problemen mee omdat ik het nauwelijks gebruik en het voor een ander dan ook niet te gebruiken is.

Sinds een paar maanden speel ik echter actief met een Xbox 360 online en nu begin ik problemen te krijgen met de router. De xbox geeft aan dat mijn NAT strict is en ik krijg moeilijk contact met andere gamers.

Het gekke is, dat als ik mijn router opnieuw start, de NAT ineens "open" is, net zolang als ik de webserver kan benaderen.

Volgens de ZyXEL site heb ik de laatste firmware, dus ik vraag me af of ik een instelling verkeerd heb staan op de router, of dat dit een defect is..

Verwijderd

Zijn er weer DNS problemen??

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:50
Dinsdag de contractpapieren getekent en opgestuurd, bleken we zojuist geen internet te hebben (ADSL verbinding viel constant weg) Dus ik dacht het zal toch niet. Modem (Copperjet 816) van G.dmt naar G.dmt.bisplus gezet en voila internet werkt weer! :*) Het lijkt er op dat de verbinding al gemigreerd is (kan ik dit nog ergens met zekerheid controleren) alleen zitten we nog op adsl 1 snelheid. Welke dag van de week zette ze alles nou goed? :D

In iedergeval deze migratie ging wel ontzettend snel, straks maar eens demon bellen om op te zeggen. :)

Edit\ Het is duidelijk dat we gemigreerd zijn. Waar IP websites al niet goed voor zijn. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Banjy op 22-02-2007 17:26 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Doe een tracert om zeker te weten? Als het via cambrium gaat, dan is het wel waarschijnlijk, ja. ;)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Banjy
Trinsec schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:28:
Doe een tracert om zeker te weten? Als het via cambrium gaat, dan is het wel waarschijnlijk, ja. ;)
Met tracert begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Maar via diverse IP websites ben ik de naam cambrium vele malen tegen gekomen. :) Ook doet de nieuwsserver van tweakdsl het. :D Ik ben benieuwd wanneer ze de snelheid juist zetten.

• peukiemon
Ik ben blij dat ik zeker niet de enige ben met problemen met de B10 verbinding.
Momenteel ben ik ook teruggezet naar 8mbit, nadat ik een jaar een superstabiele verbinding
had op 10 Mbit.
Maar nu op 8mbit klappert de lijn als een gek newsgroup download varieert tussen de 200 en 800 kb/s.
Diverse malen contact gehad met tweak, maar ik heb het idee dat ze hun kop in het zand steken.
Het ligt overal aan behalve aan tweak. Kpn zal wel een breuk hebben. Breuk bij je isra punt. Netwerk kabel niet goed. Modem is aan het doodgaan. Teveel gebruikers in de buurt. Afstand naar de centrale is
ineens groter dan het moment dat je het aanvroeg.
Maar het is wel toevallig dat veel mensen door nederland heen ineens problemen hebben met een
instabiele lijn.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18
Mijn buurman heeft via collega's in de telematica Bbned zover gekregen dat er naar de Dslam gekeken is, hij heeft nu een strakke en stabiele 10mbit lijn, waarom lukt Tweak dit niet en moet het weken duren?
Ga nu helpdesk maar mailen dat ze mij ook maar weer terug op 10Mbit zetten, ga er vanuit dat het wel weer goed zit na actie van Bbned.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• elessar
Ik ben ook blij dat ik iig niet de enige ben met deze ellende, blijkbaar is er een algemeen probleem bij BBNED. Toen ik in Koedijk woonde is het nooit opgelost, ik hoop dat het nu wel gaat lukken. Maar als het voor de centrale van d-super gefixt kan worden moet het ook voor andere centrales gefixt kunnen worden, dus dat geeft hoop!

Dat het lang duurt is zwaar vervelend, maar communicatie tussen bedrijven of afdelingen van grote bedrijven is vaak zo moeizaam... Het gaat langs zoveel mensen met elk hun eigen opdracht waar ze zicht netjes aan proberen te houden en er is zelden iemand die het geheel overziet. Dat kan vaak ook niet, te veel, te groot... Als je toevallig iemand op de juiste plek kent kun je een heleboel voor elkaar krijgen, konijnenpaden noemen ze dat :) Ik zie het een beetje als een fact of life, maar ik word soms behoorlijk moedeloos als ik er weer eens aan overgeleverd ben. Maar goed, andere discussie denk ik...

Nu ik erover nadenk, in Koedijk zat ik ook op de centrale in Daalmeer volgens mij. Benieuwd of het daar nu weer zou werken, dan zou er toch weer iets breedband-achtigs mogelijk zijn. In het laatste stukje van het dorp waar ik woonde wilde UPC zelfs niet leveren. Keihard was het leven daar op het platteland.
edit: het was idd Daalmeer. "De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 4534 meter". En toch mooi als een zonnetje een halve megabit over die 4534 meter, 2 jaar lang!

[ Voor 7% gewijzigd door elessar op 22-02-2007 23:16 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Sh0ckTr00per schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:43:
Ik weet niet of dit hier helemaal op z'n plek is, maar ik heb sinds juli vorig jaar TweakDSL via Tiscali, 12/1 abbo met een ZyXEL Prestige 2602HW-61c.

Het is me al eerder opgevallen dat na verloop van tijd (een uur of 2) de webserver niet meer te benaderen is. Dit is op te lossen door de router uit en aan te zetten. Op zich had ik hier niet zoveel problemen mee omdat ik het nauwelijks gebruik en het voor een ander dan ook niet te gebruiken is.

Sinds een paar maanden speel ik echter actief met een Xbox 360 online en nu begin ik problemen te krijgen met de router. De xbox geeft aan dat mijn NAT strict is en ik krijg moeilijk contact met andere gamers.

Het gekke is, dat als ik mijn router opnieuw start, de NAT ineens "open" is, net zolang als ik de webserver kan benaderen.

Volgens de ZyXEL site heb ik de laatste firmware, dus ik vraag me af of ik een instelling verkeerd heb staan op de router, of dat dit een defect is..
Dat is een firmware bug. Heb ik ook ooit gehad, maar met m'n huidige firmware niet meer. Ik heb echter niet de wireless ZyXEL, dus mijn firmware zal wel geen nut hebben voor je.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-09 22:11
Mijn verbinding lijkt steeds sneller te worden. In het begin (iets meer dan een jaar terug) hield het op bij (ongeveer) 1,5MB/s volgens Newsleecher. Nu zie ik regelmatig constante snelheden van rond de 1,75MB/s voorbij komen. Dat is overigens zonder bedraad netwerk.

* Tackleberry is tevreden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik ben erg benieuwd hoe het mij mij zal gaan. Ik heb T12-24 aangevraagd (stap over van Demon babyxl) en woon ca. 50-70 meter van de centrale af :) Ik ben benieuwd of het fullspeed zal gaan werken of dat ik ook problemen tegenkom. Ik las laatst ergens dat té dicht bij de centrale wonen ook weer niet goed was.

De splitter van mijn Demon-aansluiting zit hier overigens ca. 10 meter van het ISRA-punt in plaats van er bovenop, dat was volgens de KPN-monteur geen probleem en het leverde bij Demon inderdaad nooit problemen op. Ik haal hier met regelmaat vrjiwel de theorethische snelheid. Als de boel hier straks met 3MB/seconde binnenkomt zul je mij niet horen klagen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:31:
[...]

Dat is een firmware bug. Heb ik ook ooit gehad, maar met m'n huidige firmware niet meer. Ik heb echter niet de wireless ZyXEL, dus mijn firmware zal wel geen nut hebben voor je.
De H & HW hebben dezelfde firmware. Ik denk dat hij net 1 versie te-nieuw heeft. Er is een versie die al deze problemen niet heeft, maar dat is de 1na nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik kan opees mijn andere (externe) mailboxen niet meer bereiken in Outlook. Ik kan gewoon mijn de van een andere provider gebruiken toch? Als ik pop.tweakdsl.nl gebruikt dan krijg ik ook geen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
bjck schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 07:53:
[...]

De H & HW hebben dezelfde firmware. Ik denk dat hij net 1 versie te-nieuw heeft. Er is een versie die al deze problemen niet heeft, maar dat is de 1na nieuwste versie.
Hmm, ik kan altijd even proberen of ik 'm kan downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:35:
[...]

Hmm, ik kan altijd even proberen of ik 'm kan downgraden.
http://maf.tweakdsl.nl/files/340AJE1b1.zip

Ik denk dat jij AJE1b1-1 hebt (dus met -1 aan het einde extra).

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 23-02-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
bjck schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:57:
[...]

Thanks. Zal het vanavond even proberen als ik weer thuis ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Even een vraagje en ik weet niet of dit aan TweakDSL ligt. Maar wij kunnen geen email meer via Pop3 zenden en krijgen een foutmelding. Ik dacht eerst dat het probleem niet bij ons lag. Maar het is op meerdere smtp servers.

De fout luid:

Subject 'test', Account: 'pop3.dragtsma.eu', Server: 'smtp.dragtsma.eu', Protocol: SMTP, Server Response: 'rblsmtpd: 84.245.6.194 pid 20161: 451 Dynamic IP Addresses See: http://www.sorbs.net/lookup.shtml?84.245.6.194', Port: 25, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC60

Wij hebben een copperjet 816-2p (Copperjet 1616 moet nog opgestuurd worden door TweakDSL...) en de lijn loopt via BBned.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Voor zover ik weet is pop3 voor het binnenhalen van de mail.
smtp is voor uitgaande mail.

Dus je pop3 instellingen blijven gelijk om je mail binnen te halen van je andere accounts.
smtp dien je wel te wijzigen naar mail.tweakdsl.nl aangezien je mail nu gaat versturen via tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
SteveV schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:52:

Dus je pop3 instellingen blijven gelijk om je mail binnen te halen van je andere accounts.
smtp dien je wel te wijzigen naar mail.tweakdsl.nl aangezien je mail nu gaat versturen via tweakdsl.
Oh mijn fout. Echter werkt het versturen nog wel goed. Verder versturen wij email via onze eigen domeinnaam + host. Echter werkt het versturen bij ons Demon account ook niet meer. Hier geld op beide accounts (eigen domeinnaam + demon) werkt het ontvangen wel maar het versturen niet.

Of dient de email dan ook via de smtp van tweakDSL te lopen?

Edit\ SMTP van TweakDSL ingevuld en het werkt weer. :) Wel apart ik dacht dat je dit altijd via de mail provider zelf moest laten lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Banjy op 23-02-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:50

ralfbosz

xm create bosz -c

SteveV schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:52:

Daarnaast gebruikt de mailserver waar hij naar toe mailt SORBS en de ranges van TweakDSL staan (helaas) hierin als Dynamische Adressen.

Zelf nog geen last gehad met mijn mailservertje van dit probleem, maar hij zal het inderdaad via mail.tweakdsl.nl moeten sturen...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
TDB schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:13:

Speedtest.nl
Download 1079.5 KByte/sec (=8636 kbps) 2e test 705.2 KByte/sec (=5642 kbps)
Upload 82.8 KByte/sec (=662 kbps)
Connection 556.0 Conn/min
Ping test Nederland 9.0 ms

en ik heb een B10-24 abo.... volgens mij gaat dit nog fout (toch?)
Ik heb ook precies hetzelfde abo, en dezelfde snelheden. Terwijl ~22mbit mogelijk moet zijn volgens de gegevens in de modem, en de helpdesk. Heb adsl nu vandaag net een week, maar er is nog geen aanpassing geweest op de daadwerkelijke snelheid. Hoe zit dit, capaciteitsprobleem ofzo? Of geven ze iedereen gewoon 8mbit, ook al heb je betaald voor 10-24. Upgraden ze pas als je erachter komt en erover blijft bellen zeker. Naja, maandag maar weer eens bellen. Het beloofde mailtje van de technische dienst heb ik nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

MavDude schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 00:40:
[...]

Ik heb ook precies hetzelfde abo, en dezelfde snelheden. Terwijl ~22mbit mogelijk moet zijn volgens de gegevens in de modem, en de helpdesk. Heb adsl nu vandaag net een week, maar er is nog geen aanpassing geweest op de daadwerkelijke snelheid. Hoe zit dit, capaciteitsprobleem ofzo? Of geven ze iedereen gewoon 8mbit, ook al heb je betaald voor 10-24. Upgraden ze pas als je erachter komt en erover blijft bellen zeker. Naja, maandag maar weer eens bellen. Het beloofde mailtje van de technische dienst heb ik nog niet ontvangen.
Bij mij heeft het ruim een week geduurd.
Na een dag of 5 even gebeld en gevraagd hoe het ermee zat.
Kreeg als antwoord dat het aan mij lag omdat mijn modem wel boven de 24mbit intrainde.
2 Dagen later kreeg ik een belletje van een 2de lijns medwerker of het nu naar wens was want ze hadden zojuist de speedcap eraf gehaald.
Het kan even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
[...]

Zo te zien werkt het tot nu toe goed. Router is nu 4 uur aan, en webserver is nog te bereiken. Xbox geeft nog NAT open aan.. Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Nu de lijn opgeleverd is (email ontvangen) vraag ik mij de volgende zaken af:

1) Het modempakket komt later nog neem ik aan?
2) Klopt het dat de webspace dan ook nog niet toegankelijk is? (subdomeinnaam werkt al wel)
3) Is het mogelijk om nog de personalia binnen 'mijn tweak' te wijzigen? Ik zou graag een ander email adres willen opgeven. Verder is het mogelijk de loginnaam te wijzigen?

Ook kan ik geen support pagina's op de website van TweakDSL vinden, ik haal nu mijn informatie (instellingen etc.) uit de startpost.

Alvast bedankt. Ik vermoed zelf dat ik nog even wat geduld moet hebben voordat alles werkt, aangezien de migratie binnen een week al was gebeurd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:40
[...]

Ik heb deze firmware ook maar nog steeds hetzelfde euvel als Sh0ckTr00per had.
Ook webserver na enige tijd niet meer benaderbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:30:
[...]

Zo te zien werkt het tot nu toe goed. Router is nu 4 uur aan, en webserver is nog te bereiken. Xbox geeft nog NAT open aan.. Bedankt! _/-\o_
Heb jij na de upgrade alle instellingen opnieuw erin moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
fonias schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:12:
[...]

Ik heb deze firmware ook maar nog steeds hetzelfde euvel als Sh0ckTr00per had.
Ook webserver na enige tijd niet meer benaderbaar :'(
Klopt, ik nu ook. 16:45 webserver niet meer te bereiken, xbox netwerk test geeft aan dat de NAT weer strict is. Het blijft dus wel wat langer werken dan ik dacht, maar het probleem bestaat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien is het wel nodig om na het veranderen van firmware een reset-to-defaults te doen en opnieuw de instellingen erin te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
bjck schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:52:
Misschien is het wel nodig om na het veranderen van firmware een reset-to-defaults te doen en opnieuw de instellingen erin te zetten?
Dat zou kunnen, nog niet geprobeerd.

Ik vind het belachelijk dat een best wel dure router zo slecht ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:47:
[...]

Klopt, ik nu ook. 16:45 webserver niet meer te bereiken, xbox netwerk test geeft aan dat de NAT weer strict is. Het blijft dus wel wat langer werken dan ik dacht, maar het probleem bestaat nog steeds.
Ik krijg mijn 360 ook niet op moderate ingesteld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
bjck schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:52:
Had ik inmiddels al wel gedaan, maar dat duurt even voor het duidelijk wordt of dat helpt of niet :) In elk geval nogmaals bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Grrr ... ik heb na een middag kloten maar opgegeven om mijn Copperjet 1616 geinstalleerd te krijgen zoals mijn 816 dat nu is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Modem (router-mode zodat webinterface & Voip mogelijk blijft, 
  |           DHCP stond in 816 aan, dus in 1616 ook geprobeerd)
  |
Router (DHCP aan)
  |_______
  |       |
 PC's   Webserver

De hele middag verschillende instellingen (routed, bridged, routed attached router en weet ik wat voor opties er allemaal zijn) geprobeerd. Maar mijn website was maar niet van buiten te benaderen (ok, wel gelukt in bridged mode, maar dan is modem niet meer te benaderen en Voip niet mogelijk).

Wat mij wel opviel is dat als ik zelf (software-matig) de modem restart, hij weer netjes opkomt en na +/- een minuut weer uit zichzelf gaat restarten. Sowieso bij bepaalde geteste instellingen viel hij na een minuut na restart volledig weg en kwam niet meer terug (maja, ik was dan ook aardig aan het kloten :P)

Mijn 816 is ooit door een helpdesk medewerker van Demon remote insteld, dus heb géén idee hoe die ingesteld is. Dus mijn enige hoop is dat één van jullie nog een ideetje heeft. Anders blijf ik lekker mijn 816 gebruiken, want ik heb vanmiddag de training snelheid + daadwerkelijke snelheid (Tweaknews) getest en die is bij beide modems gelijk.

Morgen alleen nog achter mijn webspace en e-mail aan die nog niet werken.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ik weet niet hoe hij toen is ingesteld en of dat bijzondere instellingen waren (met betrekking tot je website) Maar ik heb deze link gebruikt om mijn Copperjet 816-2p in te stellen.

Het zal wel niet zo simpel zijn voor jou, maar het zou zonde zijn als dit het wel is.

Verder moet ik ook even de webspace toegang werkend krijgen, als je daar meer over weet hoor ik dat graag.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thnx voor de link, ik zal 'ns kijken wanneer ik weer moed hem om me er in te storten :)

Op zich heb ik geen gekke vereisten, ik wil de modem niet als pure bridge (want ik wil hem kunnen blijven benaderen en evt. gebruiken voor Voip) en toch moet hij inkomend verkeer doorsturen naar mijn router die hem dan naar mijn webserver stuurt ... Valt mee toch? ;) Maar ik ga er mee spelen!

Als ik iets nuttigs van Tweak hoor over mijn webspace en mail, post ik het wel even.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
Zijn er nog meer mensen die de zilveren zyxel 2602HW-D1A modem hebben gekregen?

Ik heb heel erg vaak dat de hostname/server niet gevonden kan worden van websites, en dat duurt dan een minuut of 2-3 en dan werkt het opeens weer. Eerst dacht ik dat het aan tweak's dns servers lag omdat ik las dat daar al wat problemen mee waren. Maar het gebeurd ook als ik zelf twee public dns servers instel op de pc. Ook is de webinterface van de modem af en toe onbereikbaar en moet ik em resetten om dat weer werkend te krijgen. Weet iemand een manier om uit te vogelen waar het precies fout gaat met dns requests? Ik verdenk vooral de modem op het moment, aangezien die ook regelmatig crasht.

Begin zo langzamerhand spijt te krijgen dat ik adsl besteld heb. :/ Voip werkt niet, email werkt niet, websites regelmatig onbereikbaar, 8mbit cap, wat een bende gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een upgrade aangevraagd om van mijn dure 8/1 lijn naar een 10/1 lijn tegaan via BBned.
De omzetting heeft binnen 1 dag plaatsgevonden alleen hebben ze een speedcap van 4Mbit erop staan.Ik zit nu al 2 weken op deze setting en de helpdesk zegt iedere keer dat er nog geen antwoord is van BBned :(
Ik snap niet dat een omzetting binnen 1 dag geregeld is een een lijn openzetten weken moet duren.
De service is slecht!
Mijn vorige ervaring was ook al slecht.
Toe was ik 3 mnd offline doordat Tweakdsl mij een aanbod deed om mijn ISDN2 abbo naar een ADSL2+ abbo om te zetten (online check was 100%).Later bleek het niet mogelijk te zijn en was mijn ISDN lijn al omgezet.Bereidwilligheid om hun probleem netjes op te lossen was er niet.
Nu maar hopen dat de speedcap er snel afgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:14:
Als ik iets nuttigs van Tweak hoor over mijn webspace en mail, post ik het wel even.
Ze laten je niets horen, je moet zelf even inloggen op MyTweak. Eerst wordt de webspace aangemaakt, zodra dit gebeurd is kan je een wachtwoord instellen voor beide bij je wachtwoord instellingen.

De gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld voor de webspace moet je ook voor de e-mail beheer gebruiken. Tweak heeft een script draaien die iedere maandag om 24 uur de mail map aan maakt. De mail map wordt ook toegevoegd op je FTP.

LET OP: De gebruikersnaam kan raar zijn, b.v. '123456.tweakds'. Je moet van de gebruikersnaam die bij je instellingen staat uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:41:
[...]

Ze laten je niets horen, je moet zelf even inloggen op MyTweak. Eerst wordt de webspace aangemaakt, zodra dit gebeurd is kan je een wachtwoord instellen voor beide bij je wachtwoord instellingen.
Ik reeds een week of 2 geleden mijn wachtwoord gewijzigd voor die CBxxx user uit mijn brief én voor de user die je moet gebruiken voor FTP en Mailbox beheer.
De gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld voor de webspace moet je ook voor de e-mail beheer gebruiken. Tweak heeft een script draaien die iedere maandag om 24 uur de mail map aan maakt. De mail map wordt ook toegevoegd op je FTP.
Ik kan wel al FTP'en en zie ook naast /www enkele andere mail gerelateerde dirs (o.a. Maildir). En ondanks dat er in /www een index.html staat met de tekst "Website is klaar voor gebruik", is de pagina maagdelijk wit als ik er naar toe surf.
LET OP: De gebruikersnaam kan raar zijn, b.v. '123456.tweakds'. Je moet van de gebruikersnaam die bij je instellingen staat uit gaan.
Je bedoelt om in te loggen op Webmail? Want bijv. inloggen met default@<subdomein>.tweakdsl.nl lukt niet eens ... Of moet ik <subdomein> in iets anders wijzigen? Wachtwoord heb ik gewijzigd (of dat gelukt is weet ik niet) via MyTweak Mailbox beheer. Mailboxen toevoegen via Mailbox beheer lukt ook niet ... en waar zijn die aliassen die ik bij aanmelding moest opgeven?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
Default is default@tweakdsl.nl, en default is dan je loginnaam voor ftp/mail uiteraard. Als je zelf een adres toevoegd, dan is dat pietje@subdomein.tweakdsl.nl, en dan is je loginnaam & wachtwoord voor pop ophalen ook pietje@subdomein.tweakdsl.nl met het wachtwoord wat je daarvoor in hebt gesteld. Dat was ff uitzoeken voor mij iig. Ik gebruikte eerst mijn default loginnaam+pw voor het zelf toegevoegde adres.
Beetje stom dat ze bij mn default loginnaam "01" aan het einde hebben toegevoegd, wie gebruikt er nou een naam01@.. emailadres? Dat zit ook niet in het subdomein, wat dezelfde naam is. :/

*<subdomein> inderdaad wel in jouw eigen subdomein veranderen ja. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MavDude op 26-02-2007 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

MavDude schreef op maandag 26 februari 2007 @ 05:13:
Default is default@tweakdsl.nl, en default is dan je loginnaam voor ftp/mail uiteraard.
Dus een 3-cijferig nummer: 123@tweakdsl.nl (fictief nummer)? Want mijn loginnaam voor ftp/mailbox beheer is een 3-cijferig nummer.
Als je zelf een adres toevoegd, dan is dat pietje@subdomein.tweakdsl.nl, en dan is je loginnaam & wachtwoord voor pop ophalen ook pietje@subdomein.tweakdsl.nl met het wachtwoord wat je daarvoor in hebt gesteld.
Ok, om één of andere reden kan ik nu wel een adres toevoegen, ook gedaan maar zowel met webmail als Outlook is de mailbox niet te openen.
Beetje stom dat ze bij mn default loginnaam "01" aan het einde hebben toegevoegd, wie gebruikt er nou een naam01@.. emailadres? Dat zit ook niet in het subdomein, wat dezelfde naam is. :/
:? Er bestond bij mij maar 1 mailbox genaamd "default" ... Al die aliassen die je bij aanmelding moest opgegeven zie ik nergens meer terug.

Maar ik ga denk ik maar bellen, ik weet niet of ik het duidelijk genoeg hier zo op 'papier' kan uitleggen ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:26:
[...]
Je bedoelt om in te loggen op Webmail? Want bijv. inloggen met default@<subdomein>.tweakdsl.nl lukt niet eens ... Of moet ik <subdomein> in iets anders wijzigen? Wachtwoord heb ik gewijzigd (of dat gelukt is weet ik niet) via MyTweak Mailbox beheer. Mailboxen toevoegen via Mailbox beheer lukt ook niet ... en waar zijn die aliassen die ik bij aanmelding moest opgeven?
Nee, om in te loggen op de FTP en op Mailbox beheer. Voor POP3 moet je gewoon je e-mail adres gebruiken. De aliassen moet je zelf nog toevoegen, blijkbaar werkt dat niet automatisch.
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.