TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.732 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:53:
[...]

Nee, om in te loggen op de FTP en op Mailbox beheer. Voor POP3 moet je gewoon je e-mail adres gebruiken. De aliassen moet je zelf nog toevoegen, blijkbaar werkt dat niet automatisch.
Ah, ok. Die login is bij mij dus alleen maar een 3-cijferig nummer.
* S913 hangt nu in de wachtrij van de helpdesk.

[edit]Ok, update(je):
  • Webspace moest nog geactiveerd worden (was dus niet standaard gebeurd).
  • Mijn login voor 'default' is dus dat 3-cijferige nummer (geen @blabla.nl erachter)
  • Volgens mij lukt het nog steeds niet om mijn nieuw aangemaakte mailboxen te benaderen óf het 'default'-account password te wijziging, maar schijnbaar zit daar een vertraging in.
  • Ik krijg op dit moment nog steeds geen mail binnen op default@<subdomein>.tweakdsl.nl of <3-cijferignummer>@tweakdsl.nl ... terwijl default@ een catch-all zou moeten zijn (en ik verschillende tests gedaan heb)
Maja, heeft me alweer teveel tijd gekost vandaag. Als het nog niet werkt ga ik volgende week maandag wel weer bellen.

[ Voor 45% gewijzigd door S913 op 26-02-2007 10:57 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:50
Onze webspace werkt ook! :D Alleen nog steeds niks vernomen over het startpakket (splitter + modem) krijg je hier eigenlijk bericht van als deze verstuurd is? Ook mag die speedcap er van mij nog wel eventjes af. 8)

Alleen heb ik een vraagje, ik gebruik mijn webspace wel eens als online storage. Nu was het bij Demon zo dat als je geen index.html had dat je een soort van File Browsing (waar je dus bestanden/mappen kunt aanklikken/browsen) tegen kwam op standaard de domeinnaam. Echter als ik dat bij tweakdsl doe dan krijg ik een HTTP 403 Forbidden fout :? Is hier wat aan te doen? Zodat ik snel en makkelijk de desbetreffende foto links etc. online kan vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Banjy op 26-02-2007 13:23 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Misschien werkt Snif bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Geweldig! Dat werkt perfect!
Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, hier ben ik ook erg mee geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Heb sinds ongeveer een week problemen om op xxxxxxxx (is een torrentsite) te komen. Via een andere provider lukt dit wel, tot voor kort via tweakdsl ook nog :?

Enige wat ik te zien krijg is een 404 Page not found melding. Direct via IP adres komt er een andere (tijdelijke?) pagina tevoorschijn. Ook al andere DNS servers geprobeerd, helpt ook niet...

Kan iemand anders via tweakdsl wel op deze site komen??

[ Voor 3% gewijzigd door ToriHino op 26-02-2007 20:39 ]

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Yup, werkt via een Tisc lijntje. Haal de link maar trouwens als je je account waardig bent ;)

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 26-02-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Yapser schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:29:
Yup, werkt via een Tisc lijntje. Haal de link maar trouwens als je je account waardig bent ;)
Okay, werkt hier ook weer :*) thx

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ah HEHE! Eindelijk heb ik de plek gevonden om te upgraden!

Misschien leuk om duidelijk te maken in de startpost hier, want ik heb me het schompes gezocht. Ik had aan de helpdesk gevraagd of ze nog leuke upgrade deals voor me hadden. Ze zeiden me dat ik daarvoor moest inloggen op mn myTweak op tweakdsl.nl.

Dat heb ik vervolgens gedaan, en ik kreeg daar idd het upgrade menu te zien maar ik kon met geen mogelijkheid de plek vinden waar ik de upgrade daadwerkelijk kon uitvoeren. Na eindeloos rondklikken maar eens hier gekeken en toen vond ik in de startpost de url http://customer.cambrium.nl/ . Daar uit nieuwschierigheid ingelogd met mn mytweak login, en daar kwam ik dan eindelijk op de juiste plaats :)

De MyTweak afdeling van www.tweakdsl.nl is dus niet de plek om je upgrade daadwerkelijk aan te vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

DSL upgrade niet mogelijk
Helaas komt u niet in aanmerking voor de nieuwe TweakDSL productlijn. Deze producten zijn alleen beschikbaar indien u langer dan een jaar lid bent.
Hrm, ik heb ze niet. Niet dat er voor een T8HCC abbo leuke upgrademogelijkheden zullen zijn, tho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 17:29
laat maar...

[ Voor 88% gewijzigd door Sjowhan op 26-02-2007 21:06 . Reden: late reactie ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:04

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

NOg meer mensen met een extreem lange en hoge nota van tweak die niet klopt ?

ik zie ook tel. nummers in mijn nota van anderen, en een heleboel verschillende pakketten op mijn aansluiting, veel domeinnamen!

wowo :) gaat goeT daar

[ Voor 50% gewijzigd door Nijl op 27-02-2007 07:27 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
Nijl schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 07:21:
NOg meer mensen met een extreem lange en hoge nota van tweak die niet klopt ?

ik zie ook tel. nummers in mijn nota van anderen, en een heleboel verschillende pakketten op mijn aansluiting, veel domeinnamen!

wowo :) gaat goeT daar
Is gezien. Incasso hiervoor gaat niet lopen en er komen morgen correctiefakturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Yep :) hier ook een factuur gehad van anderhalve A4 met nummers van anderen.

Zelf incassokosten voor iemand wordt op mijn factuur vermeld (met telefoonnummer). Slordig.

[ Voor 39% gewijzigd door robertpNL op 27-02-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20
Moest toch ook even hier komen kijken of er meer mensen zo'n factuur hadden gekregen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
idd erg slordig, iemand iets vergeten te testen? :)
ach ja weet ik tenminste waar nog meer Tweak liefhebbers in de buurt zitten ;)

NB: Ik hoop wel dat de meeste tweakers hier verstandig genoeg zijn om deze gegevens niet te misbruiken of ergens te reproduceren/online te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Yapser schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:54:
[...]

Hrm, ik heb ze niet. Niet dat er voor een T8HCC abbo leuke upgrademogelijkheden zullen zijn, tho..
Die optie is alleen beschikbaar voor oldskool klanten geloof ik :) +1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Voor alle duidelijkheid:
Geachte klant,

Bij een na-controle van de factuurronde van 26 februari jl., is geconstateerd
dat sommige facturen niet correct zijn. De facturen met deze factuurdatum zijn
komen te vervallen en zullen derhalve niet worden geincasseerd.
De correcte factuur zal later deze dag volgen.

Onze excuses voor dit ongemak.

-- Met vriendelijke groet, Tweak

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
peukiemon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:20:
Ik ben blij dat ik zeker niet de enige ben met problemen met de B10 verbinding.
Momenteel ben ik ook teruggezet naar 8mbit, nadat ik een jaar een superstabiele verbinding
had op 10 Mbit.
Maar nu op 8mbit klappert de lijn als een gek newsgroup download varieert tussen de 200 en 800 kb/s.
Diverse malen contact gehad met tweak, maar ik heb het idee dat ze hun kop in het zand steken.
Het ligt overal aan behalve aan tweak. Kpn zal wel een breuk hebben. Breuk bij je isra punt. Netwerk kabel niet goed. Modem is aan het doodgaan. Teveel gebruikers in de buurt. Afstand naar de centrale is
ineens groter dan het moment dat je het aanvroeg.
Maar het is wel toevallig dat veel mensen door nederland heen ineens problemen hebben met een
instabiele lijn.
Zijn er, behalve de buurman van d-super, nog mensen bij wie deze problemen worden opgelost? Bij ons iig nog steeds niet :'( Het antwoord van Tweak is dat BBned de snelheid die we hadden niet garandeert en dus de lijn maar downgrade (en niet zo'n klein beetje ook helaas). Dat downgraden moet overigens nog steeds gebeuren. Ik heb nog steeds het idee dat er bij BBned iets veranderd is, en dat Tweak daar verder niet op doorvraagt. Het is jammer dat je als klant niet met je probleem terechtkunt bij BBned, omdat je geen directe klant bent bij ze.

Ik wacht maar geduldig op glasvezel, benieuwd of dat allemaal wel van een leien dakje zal gaan...

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een maand een Tweakdsl 0-8 abbo en heb daarbij een Copperjet 1616 modem gekregen. De nieuwste firmware heb ik geïnstalleerd. Werkte prima. Vandaag moest ik echter twee keer mijn modem resetten terwijl de verbinding goed was ( mijn oude Copperjer 816 modem van Demon werkte wel prima). Heeft iemand meer deze ervaring met het CJ 1616 modem? Wanneer zou je zo'n ding terug kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 15:31
Ik heb tweak wederom aan de lijn gehad. Het probleem ligt idd bij BBned, wat elessar ook al zei klopt inderdaad BBned garandeerde de snelheid niet.
Dit was bij de aanvraag toendertijd geen probleem de 10 Mbit kon zonder meer gebruikt worden.
Maar nu ineens kunnen ze het niet garanderen, tweak wordt er zelf ook gek van degene die ik aan de
lijn had vertelde me dat het klachten regent en idd de B10 betreft, en het is ook alleen BBned Tiscali draait stabiel. Woont 1 naast me 12 Mbit verbinding en die haalt de 10Mbit met gemak.
Komen ook beide via dezelfde centrale.
De tweak medewerker zou contact houden en het doorspelen, tesamen met de andere klachten over de B10 verbinding richting zijn meerdere c.q. BBned.
Ik stelde ook al voor om de BBned B10 om te schakelen naar Tiscali om te zien wat er gebeurd, dan sluit je toch een probleem uit in mijn ogen.
Als de tiscali zonder problemen werkt en de BBned niet lijkt mij het probleem duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraag over VoIP:

Ik ben sinds kort TweakDSL-lid (Verduiveld aanbod B8) en maak gebruik van het VoIP-nummer. Nu is er vandaag een factuurronde geweest. Op mijn factuur is geen bedrag voor het bellen te vinden. Is het bellen gratis? Zo ja, is het gratis tot een bepaald bedrag? Zo nee, wanneer wordt het gefactureerd?

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen kost 3 cent per minuut, wanneer het wordt gefactureerd weet ik niet, ik denk als je beltegoed is verbruikt? Dat beltegoed staat hier op 25 euro en ik heb nu slechts 1 euro ervan verbruikt omdat ik de laatste tijd VoIPbuster gebruik om te bellen.
Ik heb iig nog geen faktuur gezien...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

Thanks man! Geweldig stukje code _/-\o_

Had in begin nogal zitten kutten met .htaccess file (wat dus niet gelukt is ;( ) ,maar dit werkt perfect!

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
peukiemon schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:10:
Ik stelde ook al voor om de BBned B10 om te schakelen naar Tiscali om te zien wat er gebeurd, dan sluit je toch een probleem uit in mijn ogen.
Als de tiscali zonder problemen werkt en de BBned niet lijkt mij het probleem duidelijk.
Hier heb ik idd ook aan gedacht, maar nog niet besproken met Tweak. Gingen ze hier op in? Neem aan dat zij voor mijn abbo ook weer een contract met BBned hebben, dus zal ook wel moeilijk moeilijk zijn om het om te zetten naar Tiscali...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Even een update over mijn webspace en mail problemen ... Vanochtend werd mijn vrouw gebeld dat ik Tweak even moest doorgeven wat mijn subdomein was zodat ze mijn webspace konden activeren :? Die gasten wéten toch wat mijn subdomein is???

Maja, dus maar even gebeld. Die medewerker snapte ook niet waarom ze mijn subdomein moesten weten, maar hij heeft mijn hele account (dat 3-cijferige nummer dat je voor FTP en Mailbox beheer) weggegooid en daar een nieuwe voor gemaakt (niet meer 3 cijfers, maar een monster uit horror-films 8)7 Maja, beter te onthouden). Enn .... vanmiddag werkte alles: webspace, Mailbox beheer, catch-all van het default account etc etc.

* S913 is een happy camper

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dmitri schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:45:
Vraag over VoIP:

Ik ben sinds kort TweakDSL-lid (Verduiveld aanbod B8) en maak gebruik van het VoIP-nummer. Nu is er vandaag een factuurronde geweest. Op mijn factuur is geen bedrag voor het bellen te vinden. Is het bellen gratis? Zo ja, is het gratis tot een bepaald bedrag? Zo nee, wanneer wordt het gefactureerd?

Weet iemand dit?
Is het niet zo dat je 500 belminuten per maand hebt?
Ik denk dat je een bedrag gefactureerd krijgt als je over die 500 belminuten bent.
Maar je kan altijd een mailtje naar Tweak sturen...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
Ik zag in mytweak iets staan over 25 euro beltegoed bij m'n voip telefoonnummers, dus daar heb ik even over nagevraagd. Of je dus 25 euro p/mnd gratis hebt of niet. Maar dat is dus gewoon een maandelijkse limiet. Je moet nog wel steeds je gesprekskosten betalen, maar als je 25 euro hebt verbruikt in 1 maand dan krijg je een mailtje daarover. En dan werkt de voip ook niet meer, en moet je eerst ff bellen/mailen om je limiet te verhogen. Opzich wel fijn zo'n limiet, kun je niet opeens rekeningen van 400 euro thuisgestuurd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij TweakDsL hebben ze hun verduiveld aanbod weer online gezet.
Ik heb interesse in: TweakB 0-8 Verduiveld Aanbod.

Wat mij echter een beetje zorgen baart is de zowel de download 0-8 als de upload 256 - 1024. Ik kan er maar niet achter komen wat dit in de praktijk betekend:
- geen garantie dat de verbinding werkt (0 mbit) en hieruit volgend geen recht op support
- Bij problemen met de snelheid: pech gehad?
- etc.

Ik weet dat de snelheid afhankelijk is van de afstand tot de centrale en de eventueel de kwaliteit van het koper etc.
Ik heb deze vraag ook bij de helpdesk neegelegd maar krijg ook van hen geen duidelijk antwoord.
Als ik dit topic doorlees en de vele problemen met de snelheid zie vraag ik me af of het wel verstandig is om met hen in zee te gaan want ik heb de verbinding ook nodig voor m'n werk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:32:
Bij TweakDsL hebben ze hun verduiveld aanbod weer online gezet.
Ik heb interesse in: TweakB 0-8 Verduiveld Aanbod.

Wat mij echter een beetje zorgen baart is de zowel de download 0-8 als de upload 256 - 1024. Ik kan er maar niet achter komen wat dit in de praktijk betekend:
- geen garantie dat de verbinding werkt (0 mbit) en hieruit volgend geen recht op support
- Bij problemen met de snelheid: pech gehad?
- etc.

Ik weet dat de snelheid afhankelijk is van de afstand tot de centrale en de eventueel de kwaliteit van het koper etc.
Ik heb deze vraag ook bij de helpdesk neegelegd maar krijg ook van hen geen duidelijk antwoord.
Als ik dit topic doorlees en de vele problemen met de snelheid zie vraag ik me af of het wel verstandig is om met hen in zee te gaan want ik heb de verbinding ook nodig voor m'n werk.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Het feit dat ze er geen antwoord op hebben is natuurlijk omdat de snelheid van een ADSL verbinding situatie afhankelijk is. Ik haal bijv. 20Mbit, maar jij kan misschien maar 1Mbit halen.

Of je nou een andere provider neemt of niet, dat zal niet uitmaken. Als je ver van de centrale zit, dan is het in ene niet zo dat je bij de KPN wel in ene 20Mbit haalt.

Zelf heb ik ook Tweak, en ik ben erg tevreden over de stabiliteit en de snelheid van de verbinding. Waar je wel op moet letten is dat je een fatsoenlijk modem aanschaft. Ik heb 2 Copperjet 1616's gehad, en beide zijn ze binnen 3 maanden kapot gegaan.

Heb toen een Draytek Vigor 2700I aangeschaft, en deze is super stabiel en hij synct ook nog eens 4Mbit hoger in dan eerst! :) Grapje is niet goedkoop, maar ik heb nu geen gezeik meer.

Als je trouwens echt van je verbinding op aan moet (voor je werk), dan ben je beter af met een Business ADSL verbinding, dit samen met een SLA. Indien je internet dan down is, kan je tenminste aanspraak maken op je SLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Ik heb gisteren mijn contract opgetsuurd voor TweakDSL.

Ik heb gezocht naar de verschillende providers en hun aanbiedingen maar dit kwam toch als beste uit de bus. (Verduiveld Aanbod)
Ik hoop dat alles goed gaat en ik ben tot nu toe snel en correct te woord gestaan door de helpdesk toen ik wat vragen had.
Ook is mij eerlijk verteld dat ik vrij ver van de centrale zit en de kans dat ik de maximale snelheid zal halen klein is. Dit is mij dus verteld voor ik een bestelling had gedaan.
Ook een paar vragen per mail waren in een paar uur beantwoord.

Terwijl als ik een vrij simpele vraag per mail aan Athome mijn huidige prov, stuur, ik standaard (een paar dagen later) een antwoord krijg, dat ik de helpdesk maar moet bellen aangezien de vraag niet per mail beantwoord kan worden.

Tot nu toe, en ik heb natuurlijk nog niks, ben ik wet tevreden over de gang van zaken.

Iemand nog tips bij het aansluiten of andere zaken voor een nieuwe TweadDSL gebruiker?

.

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 19:26

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

bluesbrother schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:30:
...

Terwijl als ik een vrij simpele vraag per mail aan Athome mijn huidige prov, stuur, ik standaard (een paar dagen later) een antwoord krijg, dat ik de helpdesk maar moet bellen aangezien de vraag niet per mail beantwoord kan worden.
*snicker* *snort* Een van de hoofdredenen waarom ik wegging van @Home zo'n 3 jaar geleden. Ik ben doof, dan ga ik me lekker een potje bellen he? ;)
...

Iemand nog tips bij het aansluiten of andere zaken voor een nieuwe TweadDSL gebruiker?
.
Heeeeel goed de startpost doorlezen. Daar zit echt wat handige informatie in dat TweakDSL niet standaard meelevert. Er zijn daadwerkelijk wat startproblemen door niet genoeg informatie. Maar daarentegen is de verbinding en de nieuwsservers wel heerlijk. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Ik verheug me er wel op.
eindelijk van AtHome verlost. :O

Hoewel de verbinding wel goed was de laatste tijd.
Kreeg alleen weer een doorgestuurd mailtje van Paramount dat ik films aan het downen was.
Doet Tweak dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Downloaden mag toch gewoon, dus zie het punt van @home niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Nou ja, als je p2p gebruikt ben je ook aan het uploaden en dat mag niet.
Dus straks met Tweak ga ik ook over op hun new server.
Moet me dat alleen nog even eigen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertJohan
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 23:20
ik las eerder dit topic over TweakDSL/Tiscali en TweakDSL/BBnet
ik ga mischien overstappen naar TweakB 4-10 en heb nu KPN.
maar wat is het verschil dan in TweakB- en TweakT- dsl??
en hoe kom ik aan TweakDSL/Tiscali??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
GJR - Squarc schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:36:
ik las eerder dit topic over TweakDSL/Tiscali en TweakDSL/BBnet
ik ga mischien overstappen naar TweakB 4-10 en heb nu KPN.
maar wat is het verschil dan in TweakB- en TweakT- dsl??
en hoe kom ik aan TweakDSL/Tiscali??
TweakT = Tiscali
TweakB = BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertJohan
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 23:20
Sleejuhr schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:49:
[...]

TweakT = Tiscali
TweakB = BBned
zo simpel?? 8)7 8)7
thx thx thx thx thx

als ik bij tweakdsl.net ga zoeken op wat ik kan krijg ik alleen de T te zien.
das dus mooi.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ervan heb begrepen is dat Tiscali de overhead van DSL compenseert.
Dus als je een 10Mbit abo hebt krijg je ook 10Mbit, terwijl die bandbreedte bij BBNed dan die 10Mbit minus ca 15% is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

wat ik dus wel irritant vind ...

Ik heb dus geen telefonie op mijn lijn. Dus alleen ADSL en geen kpn abonnement meer. Ik wil weg bij demon ... maar bij elke provider krijg ik hier dus gezeur mee of extra kosten :S

Ik wilde dus naar Tweakdsl .. maar er komt dan 10 euro per maand bij ... en dan kom ik dus nog hoger uit dan dat ik nu bij Demon zit qua prijzen.

dan sla ik dus ook een beetje de plank mis.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Muppet schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:48:

Ik heb dus geen telefonie op mijn lijn. Dus alleen ADSL en geen kpn abonnement meer. Ik wil weg bij demon ... maar bij elke provider krijg ik hier dus gezeur mee of extra kosten :S

Ik wilde dus naar Tweakdsl .. maar er komt dan 10 euro per maand bij ... en dan kom ik dus nog hoger uit dan dat ik nu bij Demon zit qua prijzen.

Als het goed is geldt dit niet voor een abo met BBNed.
Zij dragen die kosten voor je, indien je dus belt met VoDsl (= VoAtm)
Zo was het tenminste wel.

Correct me if I'm wrong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Muppet schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:48:

Dan heb je dus eigenlijk een mazzeltje gehad bij Demon dat ze het je nooit berekende. Of je zit al heel lang bij Demon uit de tijd dat linesharing (met KPN telefonie samen op de lijn) niet mogelijk was nog bijvoorbeeld.

Als je wel een KPN telefonie abonnement hebt op een andere lijn kan je daarop DSL aanvragen en dan Demon opzeggen gewoon natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18
elessar schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:35:
[...]

Zijn er, behalve de buurman van d-super, nog mensen bij wie deze problemen worden opgelost? Bij ons iig nog steeds niet :'( Het antwoord van Tweak is dat BBned de snelheid die we hadden niet garandeert en dus de lijn maar downgrade (en niet zo'n klein beetje ook helaas). Dat downgraden moet overigens nog steeds gebeuren. Ik heb nog steeds het idee dat er bij BBned iets veranderd is, en dat Tweak daar verder niet op doorvraagt. Het is jammer dat je als klant niet met je probleem terechtkunt bij BBned, omdat je geen directe klant bent bij ze.

Ik wacht maar geduldig op glasvezel, benieuwd of dat allemaal wel van een leien dakje zal gaan...
Bij mijn buurman is de lijn voor zover ik weet weer stabiel, ik zelf sta nog op 8Mbit, ook stabiel.
De medewerker van de helpdesk van Tweak kon mij alleen beloven dat hij mijn verzoek tot terugzetting naar 10Mbit door zou geven aan de technische dienst. Die moeten een aanvraag doen bij Bbned.
Wat ik er van begrepen had was dat er een software update aan de Dslam is geweest en dat daarna de problemen hier zijn begonnen, vind het echter vreemd dat iemand er zelf achteraan moet gaan en Tweak de boel maar laat waaien. 8)7 8)7 8)7

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:51:
[...]
Het feit dat ze er geen antwoord op hebben is natuurlijk omdat de snelheid van een ADSL verbinding situatie afhankelijk is. Ik haal bijv. 20Mbit, maar jij kan misschien maar 1Mbit halen.

Of je nou een andere provider neemt of niet, dat zal niet uitmaken. Als je ver van de centrale zit, dan is het in ene niet zo dat je bij de KPN wel in ene 20Mbit haalt.

.......

Als je trouwens echt van je verbinding op aan moet (voor je werk), dan ben je beter af met een Business ADSL verbinding, dit samen met een SLA. Indien je internet dan down is, kan je tenminste aanspraak maken op je SLA.
Ik heb op dit moment een Demon/BBNed lijntje van 6 Mbit op volle snelheid.

Mijn probleem is niet zo zeer dat ze het niet kunnen garanderen alleen ik begrijp het verschil in noteren niet zo goed.
Waarom kunnen ze voor een "normaal abonnement" wel aangeven 4-10mbit down en 1024 up en voor een verduiveld aanbod wordt dit 0-8Mbit down.
Dat geeft mij een beetje raar gevoel over hun eigen verwachtingen en ik zou graag willen weten wat ervaringen van anderen.

Voor m'n werk heb ik een behoorlijk stabiele verbinding nodig. Deze heb ik op dit moment met Demon en ben gewoon benieuwd of dit zo blijft bij/met TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
d-super schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:06:
[...]

Bij mijn buurman is de lijn voor zover ik weet weer stabiel, ik zelf sta nog op 8Mbit, ook stabiel.
De medewerker van de helpdesk van Tweak kon mij alleen beloven dat hij mijn verzoek tot terugzetting naar 10Mbit door zou geven aan de technische dienst. Die moeten een aanvraag doen bij Bbned.
Wat ik er van begrepen had was dat er een software update aan de Dslam is geweest en dat daarna de problemen hier zijn begonnen, vind het echter vreemd dat iemand er zelf achteraan moet gaan en Tweak de boel maar laat waaien. 8)7 8)7 8)7
Kom ik net thuis, even een serie van de nieuwsgroepen geplukt.
Ik kijk in netlimiter 1,05Mb/s :) da's vaag.
Log van de router even ingelezen ben ik 13:43 teruggezet naar 10Mbit.
Feb 28 13:43:34 critical kernel: ADSL link down
Feb 28 13:43:38 critical kernel: ADSL G.994 training
Feb 28 13:43:48 critical kernel: ADSL G.992 channel analysis
Feb 28 13:43:53 critical kernel: ADSL G.992 message exchange
Feb 28 13:43:53 critical kernel: ADSL link up, fast, us=1021, ds=10239

Is dit D-super nu ook goed bij jou en anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 12:35
Hebben er meer mensen problemen met tweaknews vandaag? Hij wilt bij mij echt gewoon niets doen. Kom niet verder dan 1 kbps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Geen probleem hier loopt lekker stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:00:
[...]

Mijn probleem is niet zo zeer dat ze het niet kunnen garanderen alleen ik begrijp het verschil in noteren niet zo goed.
Waarom kunnen ze voor een "normaal abonnement" wel aangeven 4-10mbit down en 1024 up en voor een verduiveld aanbod wordt dit 0-8Mbit down.
Dat geeft mij een beetje raar gevoel over hun eigen verwachtingen en ik zou graag willen weten wat ervaringen van anderen.

Voor m'n werk heb ik een behoorlijk stabiele verbinding nodig. Deze heb ik op dit moment met Demon en ben gewoon benieuwd of dit zo blijft bij/met TweakDSL.
Ik heb zowel thuis als op het werk een Tweak-verbinding. Thuis 20Mbit en werk 8Mbit. En het zijn, tot nu toe, hele stabiele verbindingen. En op het werk heb ik een stabiele verbinding nodig ivm VPN verbinding met onze server die op een andere lokatie staat.
Ik ben ruim 3,5 jaar tevreden en ben niet van plan weg te gaan bij Tweak.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
peukiemon schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:50:
[...]

Kom ik net thuis, even een serie van de nieuwsgroepen geplukt.
Ik kijk in netlimiter 1,05Mb/s :) da's vaag.
Log van de router even ingelezen ben ik 13:43 teruggezet naar 10Mbit.
Feb 28 13:43:34 critical kernel: ADSL link down
Feb 28 13:43:38 critical kernel: ADSL G.994 training
Feb 28 13:43:48 critical kernel: ADSL G.992 channel analysis
Feb 28 13:43:53 critical kernel: ADSL G.992 message exchange
Feb 28 13:43:53 critical kernel: ADSL link up, fast, us=1021, ds=10239

Is dit D-super nu ook goed bij jou en anderen
Ik ben ook weer overgezet, kom niet hoger dan 965kbs, altijd beter dan 8Mbit.
Snelheid fluctueert wel, gaat van 900kbs naar 965kbs.
Ik zal het nog een paar dagen in de gaten houden, zolang ik geen disconnects krijg ben ik eigenlijk al tevreden. :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:00:
[...]

Tweak is de enige provider die zo open en eerlijk is met dit soort dingen, zelfs de retentie van hun nieuwsserver wordt genoemd.
Ik heb zelf ook het verduiveld aanbod 0-8/0-1Mbit genomen, maar haal gewoon constant 8 megabit down en 1 megabit up.
Andere providers noemen alleen die hoogste getallen, maar kunnen net als Tweak niks garanderen kwa snelheid die op jouw adres haalbaar is.
Wel moet ik zeggen dat er 2 dingetjes niet gelijk werkte na opleveren, zoals webspace en webmail, maar is inmidels allemaal opgelost.
Ik heb geen moment spijt gehad van mijn overstap, hoewel ik bij Demon was gebleven als deze niet overgenomen was door Xs4All.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
d-super schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 17:06:
[...]
Ja heel jammer dat het zo gaat, levert zoveel frustratie op! Ik denk dat Tweak niet veel meer is (of wil zijn) dan een tussenpersoon, als BBned zegt dat 10 Mbit 4 Mbit moet worden geeft Tweak alleen de boodschap door. Daarom jammer dat je als klant je verhaal niet kwijt kunt bij BBned. Als we niet ook nog kabel internet hadden gehad, had ik al een paar maanden (!) zonder internet gezeten. Klappert overigens nog steeds als een idioot die lijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag. Ik heb geen abo bij KPN meer voor de telefoon. Deze aansluiting is wel aanwezig in mijn huis maar al 6 jaar niet actief meer. Internet van Chello.

Kan ik overstappen naar Tweakdsl zonder dat de telefoonpoort weer actief moet worden gemaakt? Dus zonder aansluitingskosten KPN en maandabo KPN?

En dan kan ik voor 500 euro gebruik maken van hun aanbieding: 2 jaar supersnelheid inclusief gebruik van betrouwbare nieuwsgroepen? Wat zijn de adders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, kan niet.

TweakDSL moet een lijn huren van KPN, jouw oude koperen lijn dus, om je ADSL televeren. Nu doet je huidige provider dat en zit het waarschijnlijk ook verrekend in je huidige abonnements prijs inclusief dus. De duivelse aanbieding van TweakDSL echter is zonder lijnhuur en dus exclusief.

Greetz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen KPN-abo wil, dan kost je dat alsnog een flinke mep geld. Volgens tweakdsl.nl --> overige prijzen geldt voor levering van internet op een aansluiting zonder KPN op:
new line service € 110,- eenmalige kosten
non-linesharing € 9,40 maandelijkse kosten

Dus gewoon aansluiten bij KPN kost 47,55 euro, en daarna belbudget van 9.67euro. én je hebt dan een telefoonnummer! Belbudget kan trouwens alleen op PSTN-lijn en niet bij ISDN

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister bij een neef en die had ook een TweakDSL abbo.
Ik heb al ff lopen zoeken maar kom er niet uit, en deze topics doorspitten daar is ook geen beginnen aan...

Maar we kregen het modem niet aan de gang. De inlogcodes enzo hebben we, maar wat zijn de instellingen precies? Op MijnTweak staat: Supplier: TISC
Wil dat zeggen dat het niet via BBNed is of hoe moet ik het zien?
En welke settings moet het modem hebben (bridged/pppoa/pppoe en welke waarden)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik heb net mijn kabel internet opgezegd om een snellere DSL verbinding aan te schaffen, en zie ik inderdaad een leuke TweakDSL aanbieding voor 0-8 Mbit omgerekend ongeveer 17 euro per maand.

Nu heb ik twee postcode/snelheidschecks gedaan:
  • BBned zegt dat ADSL en ADSL2+ beschikbaar zijn en de afstand ca 1883 meter is.
  • Orange zegt dat 8-15Mbit haalbaar is
Nu is Orange natuurlijk een ander netwerk dan TweakDSL kan leveren, maar ik neem aan dat dat niet echt uitmaakt voor de snelheid omdat dat vooral afhangt van de koperlijn van mijn huis tot de centrale (die voor alle netwerken dezelfde is)?

Op mijn adres is ook een TweakDSL 12-24 Mbit abonnement mogelijk volgens de TweakDSL postcode check.

Ik neem aan dat op basis van deze cijfers wel te verwachten is dat ik in de buurt van de 8Mbit moet kunnen komen? Als het uiteindelijk 6Mbit of meer is ben ik dik tevreden.

(edit: lees dat er wat problemen zijn met copperjet modems. Kan ik dan beter het -T abonnement met Zyxel modem nemen? Misschien ook omdat de lijn net iets sneller zou kunnen zijn ivm overhead compensatie?)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Dit is misschien een beetje offtopic maar ik heb nu vandaag de "gratis" PC ontvangen van de grote TweakDSL december actie. Van de firma Ficon / Wallet krijg ik vanavond per e-mail een onbegrijpelijke afschrijving (1300 Euro!) van twee testproducten (?) die aan TweakDSL betaald zijn waarna ik vervolgens een maandbedrag van zo'n 75 euro zou moeten betalen. De firma Ficon gebeld (van de wallet) en die begrepen er ook niets van. Ook maar een mailtje naar TweakDSL gestuurd of zij hier wat mee konden.

Om de verwarring compleet te maken stond er op de afleverbon bij de PC weer een ander bedrag.

Heeft anderen die meegedaan hebben aan de december actie van TweakDSL ook deze ervaring?

groeten

Chera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:10:
Ik was gister bij een neef en die had ook een TweakDSL abbo.
Ik heb al ff lopen zoeken maar kom er niet uit, en deze topics doorspitten daar is ook geen beginnen aan...

Maar we kregen het modem niet aan de gang. De inlogcodes enzo hebben we, maar wat zijn de instellingen precies? Op MijnTweak staat: Supplier: TISC
Wil dat zeggen dat het niet via BBNed is of hoe moet ik het zien?
En welke settings moet het modem hebben (bridged/pppoa/pppoe en welke waarden)
Alvast bedankt.
TISC zal inderdaad tiscali betekenen, nu is de vraag wat voor een modem heb je? De speedtouches zijn via de webinterface niet in te stellen voor een routed verbinding. Bridged is wel een optie zodat je daarna de software kan halen voor de routed mode.

De verdere instellingen zijn normaal gesproken.

Mode: Routed
Encapsulation: LLC

VPI/VCI 0/34

Vooral niet instellen op PPoA of PPoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik ben in het bezit van een Zyxel P-2602H-D1A en met de V3.40(AJZ.0) | 11/22/2006 firmware. Nu zou ik volgende de helpdesk een nieuwere firmware erin moeten zetten, maar die kan ik nergens vinden :?

op de Zyxel site is geen firmware beschikbaar voor de P-2602H-D1A (of ik kijk er overheen) en bij tweak kon ik alleen iets van een 2602HW tegen. kan ik deze laatste ook gebruiken of moet ik ergens anders zoeken?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed na al jullie positieve verhalen ga ik dan toch maar overstappen.

Ik ben ook een overstapper van Demon (BBned) en voor een soepele migratie geeft tweakdsl aan een BBned-ordernummer nodig te hebben.

Ik heb me een rotje gezocht maar kan dit nergens in de papieren/internet terug vinden. Waar haal ik zoiets vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:42

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:00:
Ik ben ook een overstapper van Demon (BBned) en voor een soepele migratie geeft tweakdsl aan een BBned-ordernummer nodig te hebben. Ik heb me een rotje gezocht maar kan dit nergens in de papieren/internet terug vinden. Waar haal ik zoiets vandaan?
Het BBned ordernummer of de lijnidentificatie kan je opvragen bij de Support Desk van Demon.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fenrir schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:58:
Ik ben in het bezit van een Zyxel P-2602H-D1A en met de V3.40(AJZ.0) | 11/22/2006 firmware. Nu zou ik volgende de helpdesk een nieuwere firmware erin moeten zetten, maar die kan ik nergens vinden :?

op de Zyxel site is geen firmware beschikbaar voor de P-2602H-D1A (of ik kijk er overheen) en bij tweak kon ik alleen iets van een 2602HW tegen. kan ik deze laatste ook gebruiken of moet ik ergens anders zoeken?
Er is nog geen nieuwere beschikbaar van de AJZ versie. Ik denk dat de helpdesk in de war is....

Om welke reden hebben ze je aangeraden de firmware te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[BoSS] schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:10:
[...]

Het BBned ordernummer of de lijnidentificatie kan je opvragen bij de Support Desk van Demon.
Oke, dank voor je antwoord. Dan zal ik tot morgen moeten wachten om de aanvraag af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
elessar schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 07:52:
[...]

Ja heel jammer dat het zo gaat, levert zoveel frustratie op! Ik denk dat Tweak niet veel meer is (of wil zijn) dan een tussenpersoon, als BBned zegt dat 10 Mbit 4 Mbit moet worden geeft Tweak alleen de boodschap door. Daarom jammer dat je als klant je verhaal niet kwijt kunt bij BBned. Als we niet ook nog kabel internet hadden gehad, had ik al een paar maanden (!) zonder internet gezeten. Klappert overigens nog steeds als een idioot die lijn :(
Ik had ook een mailtje naar Bbned gestuurd maar zoals je al zei doen zij geen zaken met particulieren en verwijzen je door naar je provider.
Een ding wil ik nog wel kwijt, de helpdesk heeft wat mij betreft hun best gedaan, mailtjes werden steevast beantwoord binnen 1 a 2 dagen, wat de tweede lijn/technische dienst daar mee doet weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleejuhr schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:16:
[...]

TISC zal inderdaad tiscali betekenen, nu is de vraag wat voor een modem heb je? De speedtouches zijn via de webinterface niet in te stellen voor een routed verbinding. Bridged is wel een optie zodat je daarna de software kan halen voor de routed mode.

De verdere instellingen zijn normaal gesproken.

Mode: Routed
Encapsulation: LLC

VPI/VCI 0/34

Vooral niet instellen op PPoA of PPoE.
Oke thanks dat ga ik proberen. Het is een Speedtouch modem, maar het type weet ik zo niet.
Maar nog een vraagje, bij HetNet bijvoorbeeld heb je gebruikersnaam@adsl-surfen of iets dergelijks... Is dat bij TweakDSL ook dat er nog iets achter gebruikersnaam moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
d-super schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:49:
[...]

Ik had ook een mailtje naar Bbned gestuurd maar zoals je al zei doen zij geen zaken met particulieren en verwijzen je door naar je provider.
Een ding wil ik nog wel kwijt, de helpdesk heeft wat mij betreft hun best gedaan, mailtjes werden steevast beantwoord binnen 1 a 2 dagen, wat de tweede lijn/technische dienst daar mee doet weet ik niet.
De helpdesk is idd het probleem niet, mailtjes worden wel beantwoord. Ik denk dat de tweede lijn beperkt is in wat ze kunnen/mogen doen. Doorgeven wat BBned zegt en niet veel meer? Ik denk niet dat ik er ooit achter zal komen of er een probleem is met onze dslam en of dat ooit opgelost gaat worden. Heb maar gevraagd of ze het abbo kunnen omzetten naar Tiscali, ben benieuwd of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:14
Ik heb dus ook het verduiveld aanbod genomen, 12-24, gister de Zyxel ontvangen, en 8 maart is de migratie.

Ik vraag me alleen wel het volgende af, ik run mijn eigen webserver en mailserver en nog wat andere zaken. Dat doe ik momenteel met Verstatel ADSL waarbij mijn linux bak zijn eigen static IP heeft.

Dat Zyxel ding, daar kan dat vast ook bij, in bridge mode of zoiets, maar werkt dan de VoIP nog wel?

Ik heb wat lopen zoeken op het net, maar daar kom ik een heleboel tegenstrijdige zaken tegen, heeft iemand hier ervaring met het runnen van een server op static IP achter een TweakDSL met Zyxel?

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Gister contact opgenomen met TweakDSL over het uitblijven van het startpakket (Het gaat mij vooral om het modem) Dit is gecontroleerd en het was vreemd dat deze nog niet was verstuurd. Hij heeft er een notitie van gemaakt. :)

Verder gevraagd naar de snelheidsbegrenzing (TweakB10-24) maar dit lag aan het modem aangezien deze op ADSL1 stond ingesteld. Even een ADSL 2+ profiel er zelf ingeladen en inderdaad: 1,6mb/s :) Ik hoop dat dit nog beter wordt met het nieuwe modem aangezien de huidige stervende is. Maar dit is ook al erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
CrimsonRider schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:25:
Ik heb dus ook het verduiveld aanbod genomen, 12-24, gister de Zyxel ontvangen, en 8 maart is de migratie.

Ik vraag me alleen wel het volgende af, ik run mijn eigen webserver en mailserver en nog wat andere zaken. Dat doe ik momenteel met Verstatel ADSL waarbij mijn linux bak zijn eigen static IP heeft.

Dat Zyxel ding, daar kan dat vast ook bij, in bridge mode of zoiets, maar werkt dan de VoIP nog wel?
Nee. In routed instellen voor VoIP.
Ik heb wat lopen zoeken op het net, maar daar kom ik een heleboel tegenstrijdige zaken tegen, heeft iemand hier ervaring met het runnen van een server op static IP achter een TweakDSL met Zyxel?
Je krijgt van Tweak standaard een dynamic IP. Om een static IP aan te vragen stuur je de helldesk een email met daarin je huidige IP adres en het MAC adres van je modem. Een static IP adres is gratis. Servers draaien hier achter is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
[quote]Mexxus schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:17:
[...]
Nee. In routed instellen voor VoIP.
[...]

Betekend dat dan ook dat mijn servers zelf geen static IP meer krijgt en dat ik alle poorten moet forwarden van de server naar het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 06:42

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je kan dit op 2 manieren oplossen:
  1. Modem in bridge (dan werkt VoIP inderdaad niet meer). De server krijgt dan direct het externe IP maar de modem werkt niet meer als router (dus: je kan maar 1 PC achter het modem aansluiten en de server moet dan als router gaan werken). Zorg dan ook voor een goede firewall op de router!
  2. Modem als router instellen (dan werkt VoIP gewoon) en dan de benodigde poorten forwarden naar je server. Je kan dan ook nog steeds met meerdere PC's via het modem het internet op.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
[BoSS] schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:02:
[...]

Je kan dit op 2 manieren oplossen:
  1. Modem in bridge (dan werkt VoIP inderdaad niet meer). De server krijgt dan direct het externe IP maar de modem werkt niet meer als router (dus: je kan maar 1 PC achter het modem aansluiten en de server moet dan als router gaan werken). Zorg dan ook voor een goede firewall op de router!
  2. Modem als router instellen (dan werkt VoIP gewoon) en dan de benodigde poorten forwarden naar je server. Je kan dan ook nog steeds met meerdere PC's via het modem het internet op.
Optie 3: Aparte VOIP hardware achter de server + switch ?

Kijk, de huidige situatie is zo

LAN-------- Switch --------- Linux Box --------- ADSL Modem

Op de Linux box draait een sterke firewall en een hele zooi aan servers. Web, mail, teamspeak, ssh, dns, vpn en ga maar door. Om nu al die poorten op die Zyxel door te zetten, tja, het liefst zou ik dat niet doen en alles gewoon zelf in Linux blijven doen. Maar ja, je doet wat je kan.

[ Voor 21% gewijzigd door CrimsonRider op 02-03-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
CrimsonRider schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 13:10:
[...]

Optie 3: Aparte VOIP hardware achter de server + switch ?

Kijk, de huidige situatie is zo

LAN-------- Switch --------- Linux Box --------- ADSL Modem

Op de Linux box draait een sterke firewall en een hele zooi aan servers. Web, mail, teamspeak, ssh, dns, vpn en ga maar door. Om nu al die poorten op die Zyxel door te zetten, tja, het liefst zou ik dat niet doen en alles gewoon zelf in Linux blijven doen. Maar ja, je doet wat je kan.
Of een aparte VoIP server installeren op de linux box, poort 5060 forwarden en de spraakpoorten. Kijk anders is in het Asterisk topic. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1093262/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
Sleejuhr schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:01:
[...]

Of een aparte VoIP server installeren op de linux box, poort 5060 forwarden en de spraakpoorten. Kijk anders is in het Asterisk topic. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1093262/
Kijk, daar heb ik wat aan :) Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:49
Ik ben van plan ook TweakDSL te gaan nemen met zo'n verduiveld aanbod (2 jaar 20mbit TweakB voor 499), maar heb een paar vraagjes waar sommige van jullie vast ervaring mee hebben:

1. Kan je als je je telefoon op de voip van de modem aansluit gebeld worden op je voip nummer én je KPN nummer? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat kan, maar dat ging geloof ik over Orange.

2. Krijg je elke maand 500 belminuten? Hier staat echt niks over op de TeakDSL website, er staat alleen dat je er een voip nummer bij krijgt... ik lees in dit topic wisselende berichten hierover, maar er moeten toch mensen zijn die weten hoe dit zit?

3. Hoe lang duurt het ongeveer vanaf aanvraag als je van KPN directADSL naar TweakB gaat?

Overige tips voor de overstap zijn welkom. :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je aanraden om TweakT te nemen inplaats van TweakB, enige reden is dat er wat berichten rondgaan over het niet halen van, en instabiele BBNed lijnen. In hoeverre dit waar is, is een tweede. Echter, het valt momenteel een beetje op.

1: Ja, geen probleem. Uiteraard wel 2 aparte telefoons. Hetgeen je bij Orange hebt gelezen, denk ik, is dat zodra je VoiP verbinding faalde hij automatisch moest terugschakelen naar je KPN lijn. Dit gaat via het modem, en is dus niet zoals jij het denk ik bedoeld???!!!!.

2: Nee, je moet betalen voor elke gebelde minuut. Tevens, de Euro 25 die in je VioP abo gegevens zullen staan is alleen een gezet maximum. Het is niet je beltegoed. Je kunt natuurlijk wel apart zo'n 500 minuten abonnement nemen voor Euro 9.95, echter dat doet je gratis Voip nummer een beetje teniet.

3: Hangt natuurlijk af, echter verwacht een week of 4.

Voor mij zijn ze bezig met een telco telco migratie, en de verwachting vanaf vandaag is 10-15 dagen. Na aanmelden had ik binnen 2 dagen de te tekenen bevestigings brief met login gegevens, 3 dagen daarna had ik mijn Voip nummer, 5 dagen daarna de bevestiging dat mijn order was doorgegeven aan de leverancier waarbij gezegd werd dat dit gemiddeld 10-15 dagen zou duren.

In blijde afwachting ......

Greetz,

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

bjck schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:12:
[...]

Er is nog geen nieuwere beschikbaar van de AJZ versie. Ik denk dat de helpdesk in de war is....

Om welke reden hebben ze je aangeraden de firmware te updaten?
Ik haal 'slechts' 15 mbit vanaf de newserver met 8 threads en ook bij het downloaden van een 100MB file van hun ftp server. dit terwijl het modem traint op 20 mbit (ik heb een T16-24 mbit lijn)

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Exar schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:10:

1. Kan je als je je telefoon op de voip van de modem aansluit gebeld worden op je voip nummer én je KPN nummer? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat kan, maar dat ging geloof ik over Orange.
als je een telefoon wilt gebruiken voor beide lijnen heb je volgens mij zo'n ding nodig.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Laatst online: 26-04 20:04
Is de snelheid van de news-verbindingen geupgrade???...afgelopen maand had ik 8 verbindingen die totaal rond 840kb/s downloaden...nu kan die maar 4 connecties met de newsserver maken, maar wel met dezelfde download snelheid van 840kb/s in totaal. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan helemaal geen connectie maken op dit moment :-(

edit: gelukkig hij is weer terug

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:14:
[...]

Oke thanks dat ga ik proberen. Het is een Speedtouch modem, maar het type weet ik zo niet.
Maar nog een vraagje, bij HetNet bijvoorbeeld heb je gebruikersnaam@adsl-surfen of iets dergelijks... Is dat bij TweakDSL ook dat er nog iets achter gebruikersnaam moet?
Iemand hier een antwoord op aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakDSL gebruikt als ik het wel heb.

code:
1
EmailNaam@GebruikersSubDomein.TweakDSL.nl

Email naam kun je meen ik vrij kiezen, onbeperkt
GebruikersDomein geef je op bij inschrijving tesamen met 3 voorkeur EmailNamen.

Gelijkaardig aan wat Demon deed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:36:
[...]

Iemand hier een antwoord op aub :)
TweakDSL werkt niet met login/wachtwoord omdat ze niet met PPPoA/PPPoE werken zoals bij KPN-DSL.

Als je een speedtouch modem wilt gebruiken heb je hele andere instellingen nodig dan voor KPN-DSL. Je kan op www.speedtouch.nl de configuratie tools vinden om in te stellen voor BBned of Tiscali DSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van hikkende nieuwsserver??

Krijg hangende verbindingen....body not on server etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 14-09 22:41
ja ik heb er ook last van:
3-3-2007 11:53:07 ¤ Server response: "400 news.tweakdsl.nl: Idle timeout.". Part Msg ID: "part10of40.dP&KKgJsQul3qYyZlMOL@powerpost2000AA.local". Part Format: "Unknown".
3-3-2007 11:53:38 Bot(1) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl".

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik nu ook, en krijg ook alles incomplete binnen, terwijl dat paar uur geleden nog niet zo was... :s

meer mensen incompletes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Hier nog 1 sinds 10 uur vanochtend al een steeds wegvallende verbinding bij tweaknews.
Fluctueert van 2 naar 8 connecties of helemaal niets, en veel incompletes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier niet hoor, de hele dag gewoon volle snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
fenrir schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:58:

De helpdesk gaat uit van de zwarte zyxel (HWL-serie) modem, de H-D1A is nieuw. En er is idd nog geen nieuwe firmware voor. De 1e versie staat niet eens op de zyxel site. De helpdesk wilde per se dat ik toch hun firmware probeerde, maar de modem weigerde die natuurlijk... En dan houdt het een beetje op voor hun en sturen ze het probleem door naar de technische dienst.
fenrir schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:56:
[...]

Ik haal 'slechts' 15 mbit vanaf de newserver met 8 threads en ook bij het downloaden van een 100MB file van hun ftp server. dit terwijl het modem traint op 20 mbit (ik heb een T16-24 mbit lijn)
Hmm das vreemd, ik kan maximaal slechts 8 mbit halen. Op speedtest-sites en ook de ftp- en nieuwsserver. En dat terwijl de modem intraint op 23 mbit (B16-24 lijn). ;( Ook als de helpdesk de lijn checkt van hun kant dan is het bijna het maximale. Eergisteren werd ik gebeld en werd me verteld dat er op het moment een probleem is met de zyxel firmware. Zoals die op de site van tweak staat, maar dat is dus niet voor de H-D1A. Maar ze denken dat hetzelfde probleem in de nieuwe serie zit. Eind komende week verwachten ze een oplossing van zyxel te ontvangen. En dan krijg ik weer bericht erover.

Ik dacht zelf dat het bij bbned lag, dat er nog ergens een cap ingesteld staat. Maar dat bleek niet zo te zijn, alles stond goed bij bbned. En jij hebt een T16-24, dus het zal toch wel bij de modem liggen dan...

Ik heb ook ontzettend last van disconnects, soms iedere 3 minuten. IRC vliegt eruit, online games, gewone websites... alles werkt ffies niet voor een minuut ofzo en dan werkt het weer. Ook de webinterface "crasht" regelmatig, en alleen een hardware reset verhelpt dit weer. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag vreselijke problemen met mijn verbinding (tweak t6). internet valt er om de 2 minuten uit, heel irritant. zijn er nog anderen met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Dames en heren, ik ga het clubje hier verlaten. Ik ga mijn tweakdsl-lijn a.s. maandag middels een faxbericht opzeggen omdat ik voortaan gebruik wil maken van een 10/10-verbinding (glasvezel) in plaats van een 13/1-verbinding (ivm afstand naar centrale) voor dezelfde prijs (40 euro per maand). Ik ben +/- 1,5 jaar geleden bij TweakDSL abonnee geworden toen ADSL2+ nog in de kinderschoenen stond.

Ik heb een erg stabiele verbinding via TweakDSL (Tiscali), laat ik dat voorop stellen. De support per e-mail is ook prima. Wat wel duidelijk is, is dat TweakDSL bedoeld is voor mensen met enige technische kennis ivm de gebrekkige telefonische support en de beschikbare informatie op de website. Persoonlijk heb ik niks te klagen over Tweak dus. Een 10/10-verbinding is gewoon erg verleidelijk, zeker als je dat voor dezelfde prijs kunt krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:43:
ik heb vandaag vreselijke problemen met mijn verbinding (tweak t6). internet valt er om de 2 minuten uit, heel irritant. zijn er nog anderen met dezelfde problemen?
Ja hier ook!

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
sylvesterrr schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:11:
Dames en heren, ik ga het clubje hier verlaten. Ik ga mijn tweakdsl-lijn a.s. maandag middels een faxbericht opzeggen omdat ik voortaan gebruik wil maken van een 10/10-verbinding (glasvezel) in plaats van een 13/1-verbinding (ivm afstand naar centrale) voor dezelfde prijs (40 euro per maand). Ik ben +/- 1,5 jaar geleden bij TweakDSL abonnee geworden toen ADSL2+ nog in de kinderschoenen stond.

Ik heb een erg stabiele verbinding via TweakDSL (Tiscali), laat ik dat voorop stellen. De support per e-mail is ook prima. Wat wel duidelijk is, is dat TweakDSL bedoeld is voor mensen met enige technische kennis ivm de gebrekkige telefonische support en de beschikbare informatie op de website. Persoonlijk heb ik niks te klagen over Tweak dus. Een 10/10-verbinding is gewoon erg verleidelijk, zeker als je dat voor dezelfde prijs kunt krijgen. :)
En ga je over op tweak fiber in amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Nou, dit is ook leuk.... ik wilde me opgeven voor de duivelse acte op de website van TweakDSL... maar ik moet een service ID invullen (verplicht veld).
KPN klantenservice gebeld, daar weet men niet wat een service ID is.... WTF? 8)7
KPN raadt me aan TweakDSL dan maar te bellen en ze te vragen wat ze met service ID bedoelen...
Hmmkay.... is dit normaal of heb ik een zondagsmedewerkster te pakken gehad ofzo? Of moet ik naar 2e lijn ofzo vragen bij KPN klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt absoluut een zondag medewerker te pakken. Het serviceID is het nummer wat jouw lijn identificeert in de KPN centrale.

Waarschijnlijk vinden ze je bij KPN zo AARDIG dat ze je absoluut niet kwijt willen. 8)7 O-) :+

Greetz,

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Tweede poging bij de klantenservice van KPN heeft meer succes gehad, ik heb nu het Service ID.
Maar dat ging nog niet zonder slag of stoot, een beetje vriendelijk doorvragen was benodigd.
De tweede medewerkster wist ook niet precies wat het service ID was, maar ging het even 10 minuten lang rondvragen.
En ja hoor, toen ze terug kwam zei ze dat ze ff een ander systeem moest opstarten en daar zou ze het moeten kunnen vinden.
Ik kreeg het nummer wel met de mededeling "dit is hoogst ongebruikelijk hoor meneer, wij krijgen deze vraag normaal nooit... de providers zouden dit onderling moeten afhandelen....".

Dus.... is TweakDSL nu een beetje "speciaal" (of "beetje dom") dat ze dat nummer willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Exar schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:47:
Tweede poging bij de klantenservice van KPN heeft meer succes gehad, ik heb nu het Service ID.
Maar dat ging nog niet zonder slag of stoot, een beetje vriendelijk doorvragen was benodigd.
De tweede medewerkster wist ook niet precies wat het service ID was, maar ging het even 10 minuten lang rondvragen.
En ja hoor, toen ze terug kwam zei ze dat ze ff een ander systeem moest opstarten en daar zou ze het moeten kunnen vinden.
Ik kreeg het nummer wel met de mededeling "dit is hoogst ongebruikelijk hoor meneer, wij krijgen deze vraag normaal nooit... de providers zouden dit onderling moeten afhandelen....".

Dus.... is TweakDSL nu een beetje "speciaal" (of "beetje dom") dat ze dat nummer willen hebben?
TweakDSL is niet speciaal. Maar in principe kun je dacht ik gewoon de huidige provider voor dit nummer bellen. Dus niet KPN zelf (tenzij kpn je provider is natuurlijk ;) ) en ik geloof ook niet dat het invullen van dat nummer verplicht is. Het bespoedigt alleen de migratie, zoals ik het begrepen heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, TweakDSL denkt vooruit. Om een ADSL lijn over te nemen is identificatie van de lijn erg handig. Zeker als je dit van te voren weet. Het bespoedigd dus een migratie en bespaard heen en weer geleuter tussen providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Banjy schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:50:
[...]

TweakDSL is niet speciaal. Maar in principe kun je dacht ik gewoon de huidige provider voor dit nummer bellen. Dus niet KPN zelf (tenzij kpn je provider is natuurlijk ;) ) en ik geloof ook niet dat het invullen van dat nummer verplicht is. Het bespoedigt alleen de migratie, zoals ik het begrepen heb. :)
KPN is mijn huidige ISP ja (direct-adsl)....
Dat service ID stond een sterretje bij op het invulformulier en dat betekent volgens mij verplicht veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotch
  • Laatst online: 19-04 18:16
Twee vraagjes:

1. Hoe zijn jullie ervaringen met TweakT en TweakB? Zijn er noemenswaardige verschillen qua stabiliteit en snelheid?

2. Ik zit nu bij Demon via bbned en wil overstappen naar TweakDSL. Zal een migratie naar TweakT langer duren dan naar TweakB?

Bvd.

[ Voor 4% gewijzigd door Scotch op 04-03-2007 19:16 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.