TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.742 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Exar schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:47:
Tweede poging bij de klantenservice van KPN heeft meer succes gehad, ik heb nu het Service ID.
Maar dat ging nog niet zonder slag of stoot, een beetje vriendelijk doorvragen was benodigd.
De tweede medewerkster wist ook niet precies wat het service ID was, maar ging het even 10 minuten lang rondvragen.
En ja hoor, toen ze terug kwam zei ze dat ze ff een ander systeem moest opstarten en daar zou ze het moeten kunnen vinden.
Ik kreeg het nummer wel met de mededeling "dit is hoogst ongebruikelijk hoor meneer, wij krijgen deze vraag normaal nooit... de providers zouden dit onderling moeten afhandelen....".

Dus.... is TweakDSL nu een beetje "speciaal" (of "beetje dom") dat ze dat nummer willen hebben?
Het is een extra zekerheid en gemakkelijk. Stel je hebt op je adres geen KPN-telefonie, maar wel 2 ADSL verbindingen. Dan kan TweakDSL bij BBned of Tiscali wel navragen wat er op je adres aan lijnen ligt, maar dan liggen er twee. En welke wil je dan overstappen, dat kan TweakDSL dan niet ruiken.

Of de situatie dat bij KPN je adres iets afwijkt (huisnummer toevoegingen in A'dam of R'dam bijv zijn vervelend anders vaak). Dan is het hebben van het serviceID enorm handig voor een ISP richting de telco (BBned of Tiscali). Dan weet je namelijk specifiek welke lijn je wilt overzetten naar TweakDSL en kan het dus niet de verkeerde zijn of mis gaan.

De oude ISP hoeft hem niet te geven of zelfs te begrijpen wat het is zoals je merkt. Dan zal TweakDSL met de telco even moeten zoeken bij het adres wat je opgeeft wat het serviceID is van de lijn die je wilt overstappen. Zolang er KPN-telefonie op dezelfde lijn zit (dus linesharing) is het allemaal niet zo'n probleem overigens. Dan kan je niet de verkeerde doen ivm het nummer immers ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
Scotch schreef op zondag 04 maart 2007 @ 19:14:
Twee vraagjes:

1. Hoe zijn jullie ervaringen met TweakT en TweakB? Zijn er noemenswaardige verschillen qua stabiliteit en snelheid?

2. Ik zit nu bij Demon via bbned en wil overstappen naar TweakDSL. Zal een migratie naar TweakT langer duren dan naar TweakB?

Bvd.
Er zijn geen noemingswaardige verschillen wat betreft stabiliteit en snelheid. Overstappen naar een TweakB abonnement betekend dat dit in principe volledig naadloos gaat en als je tevreden was over het bbned netwerk, dan is dat een goede optie. Naar een TweakT abonnement betekend dit her configureren van het modem.

De verschillen tussen de twee aanbieders zijn vooral in de netwerk opbouw.

BBNed is:
- een volledig ATM georrienteerd netwerk, waarbij alle centrales volgens mij minimaal redundant zijn verbonden.
- geavanceerde oplossing
- kent overboekingsfaktoren van 1:40 op ADSL-2+ of 1:25 op ADSL-1.
- storingshersteltijd van een complexe storing is vrijwel gelijk aan die van Tiscali.

Tiscali is:
- een netwerk, wat voornamelijk layer 2 gebaseerd is, met een aantal grote superhubs in nederland, waarnaar de centrales uit de omgeving zijn verbonden.
- technisch gezien een veel eenvoudigere oplossing
- kent geen overboekingsfaktor, maar een throughput garantie van minimaal 80% binnen het netwerk.
- storingshersteltijd van een complexe storing is gelijk aan die van bbned.

Neem je een tweak abonnement op ADSL-2+, voornamelijk voor de newsserver, dan zou ik Tiscali nemen.
Voor gaming weet ik niet welk netwerk prettiger werkt voor gamers.

Wat gebruik ik zelf:
- ik heb beide liggen, bbned en tiscali
- ik werk vanaf thuis over tiscali netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:39
hmm heb ik net tweakdsl aangevraagd voor 2 jaar komt er eind van dit jaar glasvezel !
http://www.eindhovensdagb...1086746.ece?service=print

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
Ik ben overgestapt van demon naar tweakDSL, hoe kan ik nu controleren of tweakDSL ook echt levert op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NightForce schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:30:
Ik ben overgestapt van demon naar tweakDSL, hoe kan ik nu controleren of tweakDSL ook echt levert op dit moment?
Ga naar www.mijnip.nl en vul die eens in op www.ripe.net. Dan zie je vanzelf of het een Demon of Cambrium (TweakDSL) IP is.

En je kan dan niet meer mailen via smtp.demon.nl bijvoorbeeld.
Of het Tiscali netwerk 'simpeler' is dan dat van BBned weet ik niet of je dat zo kan stellen. Het is een andere insteek van techniek. BBned heeft een ATM gebaseerd netwerk en Tiscali is juist omgebouwd (sinds vorige week helemaal zelfs) van ATM naar ALL-IP toe nu.

Qua gaming is de latency (pingtijd) op het BBned netwerk met ADSL2+ verbindingen lager (rond de 8 a 10ms) dan bij Tiscali (18 a 20ms). Maar of dat nou een enorm verschil is, ik oordeel van niet. Dat het constant is de latency (dus geen uitschieters heen en weer van 20 naar 100 en terug etc) is belangrijker dan het verschil van 10ms.

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 05-03-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Laatst online: 17-09 13:25
Ja zit op tweakDSL, zat gewoon nog met me demon modem online en heb niks hoeven aan te passen. 5 min geleden gaat de bel een pakje met de nieuwe modem, even vervangen en meteen internet + upload snelheid stuk omhoog van 65 naar 90.
Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 18:46

joennie

Certified SCRUM Professional

Ik heb nu demon dslexpress via Tiscali/BabyXL. Ik overweet over te stappen op TweakDSL en heb de volgende vraag over de modem:
Kan ik bij TweakDSL ook probleemloos de modem in 'bridge-stand' zetten (in plaats van de standaard router-stand)? Opzich zou dit wel handig zijn, aangezien ik een server achter mijn (nu:) bridge heb staan.

Linux aanhanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een vraagje. Ik heb nu TweakB 4-8mb .. ik zou graag willen overstappen naar adsl2 máár... dan moet ik overstappen naar tiscali omdat de centrale in mijn woonwijk van bbned nog geen adsl2 ondersteund.. nou wil ik dus weten hoelang ik zonder internet zit, aangezien ik eigenlijk ivm m'n werk niet zonder internet kan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@joennie

Ja, dat kan, ECHTER VoiP schijnt dan niet meer te werken. Als dat niet van belang is voor je..............

Greetz,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:44:
Hey, ik heb een vraagje. Ik heb nu TweakB 4-8mb .. ik zou graag willen overstappen naar adsl2 máár... dan moet ik overstappen naar tiscali omdat de centrale in mijn woonwijk van bbned nog geen adsl2 ondersteund.. nou wil ik dus weten hoelang ik zonder internet zit, aangezien ik eigenlijk ivm m'n werk niet zonder internet kan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit zijn vragen die in de vorige 25delen erg vaak gesteld zijn, neem wat de moeite om je in te lezen voor de vragen herhaaldelijk gesteld worden ;)... De omschakeling van BBned naar Tiscali moet normaal gesproken hooguit 15 minunten downtime opleveren. Mits alles vlekkeloos verloopt waar je wel van uit mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotch
  • Laatst online: 19-04 18:16
Ghandi en bjck, bedankt! Ik ga maar gewoon voor bbned dan, daar ben ik nu ook best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
joennie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:01:
Ik heb nu demon dslexpress via Tiscali/BabyXL. Ik overweet over te stappen op TweakDSL en heb de volgende vraag over de modem:
Kan ik bij TweakDSL ook probleemloos de modem in 'bridge-stand' zetten (in plaats van de standaard router-stand)? Opzich zou dit wel handig zijn, aangezien ik een server achter mijn (nu:) bridge heb staan.
Je kunt natuurlijk ook gewoon port 80 forwarden naar je server... Ik heb nu m'n modem in routerstand (voor VOIP), daarachter nog een gigabit router, en daarachter alle pc's inclusief een testservertje. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:25:
[...]

Dit zijn vragen die in de vorige 25delen erg vaak gesteld zijn, neem wat de moeite om je in te lezen voor de vragen herhaaldelijk gesteld worden ;)... De omschakeling van BBned naar Tiscali moet normaal gesproken hooguit 15 minunten downtime opleveren. Mits alles vlekkeloos verloopt waar je wel van uit mag gaan.
Oh sorry, ik heb echt deze topic doorgelezen voordat ik deze vraag stelde, blijkbaar heb ik die vragen/antwoorden dan net gemist. Bedankt voor het nogmaals beantwoorden van deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb sinds deze maand op mijn factuur VOIP 300 staan. Naar mijn idee niet naar gevraagd, maar ok. Maar nu werkt ineens mijn gewone telefoon ook niet meer. :?

Maar ik dacht ik zal even de voip instellingen goed zetten, wie weet kan ik dan weer gewoon bellen. Maar ik kan de instelling nergens vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik heb een CopperJet 1616-2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 17-09 01:49
MADG0BLIN schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:03:
Ik heb sinds deze maand op mijn factuur VOIP 300 staan. Naar mijn idee niet naar gevraagd, maar ok. Maar nu werkt ineens mijn gewone telefoon ook niet meer. :?

Maar ik dacht ik zal even de voip instellingen goed zetten, wie weet kan ik dan weer gewoon bellen. Maar ik kan de instelling nergens vinden. Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik heb een CopperJet 1616-2P
Het lijkt me dat je je 'gewone telefoon' niet aan de modem hebt aangesloten, maar aan de splitter, dus dan gaan instellingen op je modem je 'gewone telefoon' ook niet fixen lijkt me.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Exar schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:07:
[...]

Het lijkt me dat je je 'gewone telefoon' niet aan de modem hebt aangesloten, maar aan de splitter, dus dan gaan instellingen op je modem je 'gewone telefoon' ook niet fixen lijkt.
Zover was ik ook al, maar dan heb je neem ik aan toch nog instellingen nodig op je modem. ;)
Ik kan hem dan wel op het modem aansluiten, maar dat gaat dan niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je 'gewone KPN telefonie' hebt en niet hebt aangevraagd om een nummer over te laten zetten naar een andere aanbieder kan je gewoon een telefonie storing melden bij KPN. Dan werkt het morgen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Voor alle Tiscali vrienden onder ons :)
06-03-2007
Werkzaamheden Tiscali DSL netwerk, Diverse Locaties

Middels dit bericht brengen wij u op de hoogte van werkzaamheden binnen het Tiscali DSL netwerk. De werkzaamheden zullen plaatsvinden op Dinsdag 06 maart tussen 06:00 en 08:00 uur.in

Boxtel (Btl),
Den Bosch Centrum (Ht-C),
Den Bosch Vught (Ht-Vt),
Oss Centrum (Os-C),
Venlo Centrum (Vl-C),
Venlo Blerick (Vl-Brk),
Sittard Centrum (Std-C),
Veghel Centrum (Veg-C),
Doetinchem Centrum (Dtc-C),
Enschede Wesselerbrink (Es-Wsb),
Enschede Centrum (Es-C),
Hengelo Centrum (Hgl-C),
Hoorn Risdam (Hn-Ris),
Uithoorn (Uh),
Alkmaar Centrum (Amr-C),
Aalsmeer (Asmr),
Zwolle Centrum (Zl-C),
Zwolle Zuid (Zl-Z),
Zwolle Noord (Zl-N),
Den Bosch De Slagen (Ht-Slg),
Ouderkerk aan de Amstel (Odk),
Eindhoven Coevering (Ehv-Cvr),
Deurne Centrum (Dne-C),
IJmuiden Centrum (IJm-C),
Haarlem Noord (Hlm-N),
Zoetermeer Meerzicht (Ztm-Mzt),
Rotterdam Holy (Rt-Holy),
Rotterdam Spaansepolder (Rt-Spp),
Rotterdam Groenoord (Rt-Grod),
Rotterdam Schiedam (Rt-Sdm),
Rotterdam Noord (Rt-N),
Rotterdam Schiebroek (Rt-Scb),
Dordrecht Centrum (Ddt-C),
Dordrecht Dubbeldam (Ddt-Dbd),
Maassluis (Mss),
Rotterdam Hoogvliet (Rt-Hvt),
Rotterdam Vlaardingen (Rt-Vdg),
Rotterdam Centrum (Rt-C),
Krimpen Centrum (Kmpn-C),
Roosendaal Centrum (Rsd-C),
Bergen op Zoom Centrum (Boz-C),
Oosterhout Centrum (Oth-C),
Dordrecht Sterrenburg (Ddt-Srb)
Dordrecht Zwijndrecht (Ddt-Zdt),
Amersfoort Kruiskamp (Amf-Kkp),
Amersfoort Centrum (Amf-C),
Soest (Sos),
Veenendaal (Vnd), Nijkerk (Nk),
Utrecht Leidse Rijn (Ut-Lerij),
Woerden Centrum (Wd-C)

Als gevolg van deze werkzaamheden zal de dsl verbinding tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken kunnen worden.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Tiscali Customer Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10

Quakie

quakelen

Chutney schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:35:
Voor alle Tiscali vrienden onder ons :)

[...]
Chutney, stond er misschien ook bij waarom?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Quakie schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:00:
[...]

Chutney, stond er misschien ook bij waarom?
Nope.. dit is een copy/paste van de Tiscali service website. Het zelfde is terug te vinden bij Quicknet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
actieman schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:53:
[...]

iemand die iets kan zeggen over de piepjes en echos mbt vodsl?
Helaas,

ik heb soortgelijke vragen omtrent VoDSL.

Sinds ik weg ben bij KPN (zo'n 2 jaar geleden) vertelt mijn Siemens Gigaset 3010 niet meer wie er belt. De helpdesk zegt *31* te moeten gebruiken maar dat geldt volgens mij alleen voor de Voip oplossing van tweak.

Ik heb het copperjet 816p al geupdate (lang geleden).

Iemand een ander toestel in gebruik (op VoDSL) waarmee er wel nummers worden weergegeven?

M.v.g.

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Ghandi schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:07:
[...]

Er zijn geen noemingswaardige verschillen wat betreft stabiliteit en snelheid. Overstappen naar een TweakB abonnement betekend dat dit in principe volledig naadloos gaat en als je tevreden was over het bbned netwerk, dan is dat een goede optie. Naar een TweakT abonnement betekend dit her configureren van het modem.
Dat naadloze overstappen gaat niet altijd op:
Na lang getwijfeld te hebben ben op 12 januari ingegaan op het "verduiveld aanbod" TweakB voor € 499,= en hiermee de overstap van Demon naar Tweakdsl te maken. Bij Demon zat ik ook op het BB netwerk dus hooguit een paar uurtjes plat dacht ik nog.

Op 22 januari geen internet meer, mooi zo ik word gemigreerd, FOUT tot 27 februari geen internet tot mijn beschikking gehad.
Ik heb niets tegen Demon gezegd maar volgens Tweak heeft Demon op 22/1 opdracht gegeven om de lijn te slopen?????????, er was niets meer aan te doen ik moest gewoon in de wachtrij, dus 5 weken geen internet.

Op 27/2 wel signaal via mijn "oude" Demon ADSL1 Zyxell modem maar niet via de de door TweakDSL geleverde Copperjet 1616 modem, bellen met helpdesk, eerst nieuwe firmware moeten inschieten maar dat hielp niet. Zit nu te wachten op een nieuw modem.

op 27/2 wel signaal maar geen mail, bellen en op 28/2 een brief met inlog code. Outlook ingesteld en................. geen mail binnen te krijgen, bellen maar weer en alles telefonisch doorgenomen. er stond volgens Tweak wel een mailtje in webmail te wachten (klopte, had zelf vanuit hotmail een test mailtje verstuurd). Zelf ingelogd in webmail maar daar stond niets. Zit nu te wachten dat de 2e lijns helpdesk een oplossing kan bedenken dit probleem.

Pffffffffffffffffffff bezint eer ge begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumbapiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03
Heeft er iemand anders ook problemen met het bereiken van andere tweakdsl gebruikers?
Ik heb namelijk tweakdsl op kantoor en tweakdsl thuis, beide in eindhoven. Maar sinds eind vorige week kan ik niet meer van de een naar de ander pingen of andersom.

Ik kan wel vanuit thuis connecten naar een remote server (niet op het tweakdsl netwerk) en dan vanaf die server connecten naar kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zelf heb ik al 1,5 jaar tweakdsl en dat bevalt goed.

Mijn ouders hadden demon, en ik heb ze nu laten migreren naar tweakdsl 0-8Mbit verduveld aanbieding. Had ik dit maar niet gedaan :@

Woensdag de boel aangevraagt, en vrijdag middag lag hun verbinding opeens plat. Het modem traint in op de nieuwe snelheid, maar krijgt geen ip adres.
Ik bellen naar demon en tweakdsl. Ze hadden de lijn al gemigreerd, zonder dat ik een modem of papieren had gekregen. Met de helpdesk aan de lijn van alles geprobeerd, bridge modus, router modus, vpi vci instellingen door gelopen etc. Ik heb er zelfs nog een ander modem aan gehangen. (Zyxel 2606 ipv 650r) Nix hielp en het zou door gegeven worden aan een 2de lijns. Het hele weekeind lag het dus plat.

Maandag maar weer gebelt met de vraag hoe het er voor staat... Er is nog nix gebeurd en het zou weer doorgegeven worden aan de 2de lijns. Eind van de middag nog nix gehoord, dus toch maar weer ff gebelt. Door een storing is er niets door gegaan naar de 2de lijns. Wordt nu alsnog gedaan.
En nu nog steeds ligt het plat.

Nog even, en ik stap weer terug naar demon of xs4all :@

[ Voor 3% gewijzigd door jhead22 op 06-03-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
jhead22 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:16:

Maandag maar weer gebelt met de vraag hoe het er voor staat... Er is nog nix gebeurd en het zou weer doorgegeven worden aan de 2de lijns. Eind van de middag nog nix gehoord, dus toch maar weer ff gebelt. Door een storing is er niets door gegaan naar de 2de lijns. Wordt nu alsnog gedaan.
En nu nog steeds ligt het plat.

Nog even, en ik stap weer terug naar demon of xs4all :@
Kerel, je bent niet de enige klant die geholpen wil worden, dus je kunt natuurlijk niet verwachten dat een probleem direct al de zelfde dag is verholpen. In het weekend wordt er niet gewerkt op de helpdesk, dat weet je waarschijnlijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Laatst online: 10-04 15:54
rumbapiet schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:08:
Heeft er iemand anders ook problemen met het bereiken van andere tweakdsl gebruikers?
Ik heb namelijk tweakdsl op kantoor en tweakdsl thuis, beide in eindhoven. Maar sinds eind vorige week kan ik niet meer van de een naar de ander pingen of andersom.

Ik kan wel vanuit thuis connecten naar een remote server (niet op het tweakdsl netwerk) en dan vanaf die server connecten naar kantoor.
Ah., ben jij die kerel die ik afgelopen week ook al aan de lijn heb gehad? Geadviseerd om de helpdesk even een mailtje te sturen met traceroutes vanaf beide lokaties naar elkaar toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Lekkerbek schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:43:
[...]

Helaas,

Sinds ik weg ben bij KPN (zo'n 2 jaar geleden) vertelt mijn Siemens Gigaset 3010 niet meer wie er belt. De helpdesk zegt *31* te moeten gebruiken maar dat geldt volgens mij alleen voor de Voip oplossing van tweak.

Iemand een ander toestel in gebruik (op VoDSL) waarmee er wel nummers worden weergegeven?

M.v.g.

Martijn
Met een Vox Chicago 390 centrale is het bij mij nu al bijna twee jaar nooit een probleem geweest hoor (=isdn).

[ Voor 15% gewijzigd door Gompie98 op 06-03-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 10:36
Ik wil mijn telefoonnummer die ik nu bij Tweakdsl via BBNED via VoDSL in gebruik is uitporteren naar mijn nieuwe provider, maar ik weet nu niet waar mijn nummer ondergebracht is. Loopt dit nog steeds via Colt telecom?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Lekkerbek schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:43:
[...]

Helaas,

M.v.g.

Martijn
Ja, ik heb ook VoDSL en een Siemens Gigaset (SL 560). Inkomende nummers worden wel herkend. Uitgaand werkt niet. Ik herb ook al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Nu het hier toch over gaat, is er bij VoDSL een voicemaildienst of niet. Zo ja, hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Als het goed is niet. Ik heb zelf nooit voicemail op mijn VoDSL gehad

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:23:
Ik wil mijn telefoonnummer die ik nu bij Tweakdsl via BBNED via VoDSL in gebruik is uitporteren naar mijn nieuwe provider, maar ik weet nu niet waar mijn nummer ondergebracht is. Loopt dit nog steeds via Colt telecom?
Ik heb net mijn numnmer terug laten zetten op een 2e lijn van de KPN waar ik een ander adsl aansluiting op ga vragen. Wilde niet het risico lopen dat mijn nummer verdwijnt door fouten.

Ik heb bij de KPN opgegeven dat mijn huidige nummer bij TweakDSL (geen Colt) zat en dit nummer staat nu op mijn 2e lijn van de KPN. Kan nog wel uitbellen via de VoDSL van tweak maar er niet meer op gebeld worden.

Ze hadden bij tweak wel overigens gemeld dat ze het nummer 2 weken vasthouden nadat je de ADSL lijn heb opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 17:44
4tune schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:18:
[...]

Ja, ik heb ook VoDSL en een Siemens Gigaset (SL 560). Inkomende nummers worden wel herkend. Uitgaand werkt niet. Ik herb ook al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Nu het hier toch over gaat, is er bij VoDSL een voicemaildienst of niet. Zo ja, hoe werkt dat?
Nu het hier toch over gaat :-)

Ik wil niet zaniken, vodsl is zeer weinig info over te vinden bij tweak.

Als ik het goed begrijp van 4tune is een nieuwer toestel een mogelijke oplossing voor het nummerweergave probleem. Dat men mij niet ontvangt vind ik niet zo erg maar is natuurlijk ook niet netjes. Is er een apart topic hiervoor, of is er te weinig animo voor?

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
Uitgaande nummers worden niet meegestuurd met VoDsl. Dat is uitgezet bij Tweak (als ik het goed heb begrepen).
Dit ivm dat zij het nog niet voorelkaar krijgen om voor de een het nummer wel mee te sturen en voor de ander niet (de een wil het wel en de ander wil het niet), dus hebben ze het maar helemaal uitgezet.
Ik hoop wel dat ze daar nog mee bezig zijn en dit nog eens aan gaan passen, want persoonlijk vind ik het vrij vervelend dat anderen mijn nummer niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:32:
[...]

Ik heb net mijn numnmer terug laten zetten op een 2e lijn van de KPN waar ik een ander adsl aansluiting op ga vragen. Wilde niet het risico lopen dat mijn nummer verdwijnt door fouten.

Ik heb bij de KPN opgegeven dat mijn huidige nummer bij TweakDSL (geen Colt) zat en dit nummer staat nu op mijn 2e lijn van de KPN. Kan nog wel uitbellen via de VoDSL van tweak maar er niet meer op gebeld worden.

Ze hadden bij tweak wel overigens gemeld dat ze het nummer 2 weken vasthouden nadat je de ADSL lijn heb opgezegd.
Dit heb ik ook geprobeerd bij Speedlinq, maar men wil weten wie de operator is van dit nummer. TweakDSL is volgens hun zelf niet de leverancier van de beldienst, maar BBNed. BBNed wil mij niet te woord staan, want ik moest maar naar TweakDSL gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Gompie98 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:46:
Uitgaande nummers worden niet meegestuurd met VoDsl. Dat is uitgezet bij Tweak (als ik het goed heb begrepen).
Dit ivm dat zij het nog niet voorelkaar krijgen om voor de een het nummer wel mee te sturen en voor de ander niet (de een wil het wel en de ander wil het niet), dus hebben ze het maar helemaal uitgezet.
Ik hoop wel dat ze daar nog mee bezig zijn en dit nog eens aan gaan passen, want persoonlijk vind ik het vrij vervelend dat anderen mijn nummer niet zien.
Ze hebben het standaard uitgezet, maar je kunt het wel weer aanzetten, heb ik ook gedaan, werkt prima hier.
Druk gewoon *31* op je telefoon, en de persoon die jij belt, ziet jouw telefoonnummer staan, als hij tenminste nummerweergave heeft.
Het is mij overgens nog steeds niet gelukt mijn voice-mail tekst in te spreken, terwijl het met *51* zou moeten lukken.
Voor meer instellingen, zie http://www.tweakdsl.nl/?page=phone/services

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Is er ergens een soort van register waar je kan kijken wie je telefoonnummer in z'n bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
cjdijk schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:08:
[...]

Ze hebben het standaard uitgezet, maar je kunt het wel weer aanzetten, heb ik ook gedaan, werkt prima hier.
Druk gewoon *31* op je telefoon, en de persoon die jij belt, ziet jouw telefoonnummer staan, als hij tenminste nummerweergave heeft.
Het is mij overgens nog steeds niet gelukt mijn voice-mail tekst in te spreken, terwijl het met *51* zou moeten lukken.
Voor meer instellingen, zie http://www.tweakdsl.nl/?page=phone/services
Sja zoals ook al gezegd en ook bovenaan de bewuste pagina staat: dit is voor VOIP.
Werkt helaas niet voor VoDsl. In ieder geval bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:49
rumbapiet schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:08:

Hee Rumbapiet, sprak je collega over dit probleem, vreemd. Ben dan ook erg benieuwd naar de oplossing ervan.

Heb zelf sinds dit weekend een kapotte Copperjet, als het goed is ontvang ik zsm een nieuwe van Tweak. Maar wellicht is het raadzaam eens te kijken naar een stapje hoger?

Zijn de verschillen tussen bijvoorbeeld een Zyxel 2602 en een Copperjet 1616 groot? Voice gebruik ik niet, zoek wel een goede firewall en QoS mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumbapiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:03
Mexxus schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:32:
[...]
Ah., ben jij die kerel die ik afgelopen week ook al aan de lijn heb gehad? Geadviseerd om de helpdesk even een mailtje te sturen met traceroutes vanaf beide lokaties naar elkaar toe...
Ik heb niet gebeld gehad, maar dat is inderdaad een goede tip, ik ga zo een mailtje sturen met de 2 traceroutes.
oscar schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 23:16:
[...]
Hee Rumbapiet, sprak je collega over dit probleem, vreemd. Ben dan ook erg benieuwd naar de oplossing ervan.
Hey oscar, zit jij ook hier op het forum. Ik denk inderdaad dat jullie met hetzelfde probleem zitten. Ik laat wel weten wat de helpdesk als oplossing gaat bedenken.

Edit: De problemen zijn inmiddels opgelost blijkbaar. Heb een reactie teruggehad van de helpdesk met dat het gister al opgelost was. Ik heb het net gecheckt en hij doet het inderdaad weer.

[ Voor 10% gewijzigd door rumbapiet op 07-03-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Ik ben vandaag teruggebeld door iemand van Speedlinq, deze heeft gezegd dat ik als aanbieder Colt telecom kan noteren, dan moet de aanvraag goed gaan. Afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik ongeveer een 3 weken geleden overgestapt. Zonder enige aankondiging merkte ik dat in plaats van een Demon IP ik opeens 's nachts een Cambrium IP had gekregen. Ik had een TweakB4-10 abbo genomen maar mijn ADSL modem van Demon bleef (gelukkig) gewoon werken. Alleen nu op 4 Mbit ipv 8 Mbit. Mijn ADSL 2 modem van Tweak kwam 2 dagen later Aansluiten, niks. Geen ADSL verbinding. Demon modem weer aangesloten en helpdesk gemailed. Zij stug volhouden dat de lijn goed stond. Na een week de suggestie om het modem te flashen. Gedaan, hielp niks. Ik heb dus nog steeds geen ADSL 2.

Volgende probleem was een static IP. Krijg na mijn verzoek een IP gekoppeld aan mijn routers MAC adres. Blijkt na een aantal dagen toch het IP veranderd te zijn. Vrij vervelend omdat ik mijn e-mail re-directt naar mijn eigen server en dus een hoop mail return to sender is gegaan.

Derde probleem de reverse DNS. Na een aantal malen heen en weer mailen hebben de goochemerds bij Tweak het nu voor elkaar dat mijn gewenste naam verwijst naar een totaal onbekend IP adres en dat mijn eigen IP adres nu niet meer in de DNS servers zit waardoor b.v mailservers van @home mijn e-mail weigeren omdat ze geen reverse DNS op mijn IP kunnen doen.

Het vierde probleem, de chaos op de financiele afdeling bij Tweak heb ik al in een vorige mail beschreven.

Toen ik bij @home wegging dacht ik dat ik het absolute minimum op het gebied van helpdesks wel had gezien. Tweak begint toch aardig snel richting @home niveau af te dalen. Waarom moest de KPN nou zo nodig Demon kopen....

Chera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 09:38
Tja, ik ben ook van Demon gekomen en moet zeggen dat het een behoorlijke rompslomp is bij Tweak om iets voor elkaar te krijgen. Met name het niet nakomen van beloftes zijn ze erg goed in.

Mijn probleem is nu inmiddels 6 weken in behandeling bij Tweak, wegens een instabiele lijn. Daarvan zou Tweak mij op de hoogte houden van het verloop, maar ze hebben werkelijk nog nooit gebeld. Elke keer kon ik er zelf achteraan.

Momenteel is de lijn 2 Mbit lager, maar wel stabiel. Waarom ze de lijn lager hebben gezet moeten ze me nog steeds laten weten. Aan het einde van de week zijn ze dan ook de eerste en mogen ze een verklaring geven. (Demon haalde zonder problemen 12Mbit, dus verhalen over afstanden etc gaan hier niet op).

Mijn voorkeur gaat uit naar stabiliteit en niet naar snelheid, dus ben momenteel wel tevreden, alleen wil weten waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Laatst online: 01-09 21:10
Lekkerbek schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:43:
[...]

Nu het hier toch over gaat :-)

Ik wil niet zaniken, vodsl is zeer weinig info over te vinden bij tweak.

Als ik het goed begrijp van 4tune is een nieuwer toestel een mogelijke oplossing voor het nummerweergave probleem. Dat men mij niet ontvangt vind ik niet zo erg maar is natuurlijk ook niet netjes. Is er een apart topic hiervoor, of is er te weinig animo voor?

Martijn
Vergeet niet dat er 2 protocolen zijn voor nummerweergave:

FSK-nummerweergave (b.v. BBnet)
DTMF-systeem (b.v. KPN)

Mijn toestel is geschikt voor beide. Is jouwe dat ook?
Overigens, voorheen deed BBned alleen FKS. Als het goed is zijn ze over naar DTMF maar zeker weten doe ik dat niet.

[ Voor 7% gewijzigd door 4tune op 07-03-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tweakDSL soap gaat verder. Mijn pogingen om mijn static IP te laten koppelen aan een server naam hebben nu geresulteerd in het antwoord dat dit helemaal niet kan. Volgens de 2e lijn van tweakdsl zou het niet mogelijk zijn een reverse DNS te koppelen aan mijn eigen IP! Bij Demon was dit nooit een probleem.

Zijn er wellicht tweakers die bij tweakDSL zitten en die wel een eigen server met reverse DNS hebben draaien? Ik kan dit namelijk niet geloven en ik voel me behoorlijk het bos ingestuurd.

Mijn god wat mis ik Demon....

Chera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
Ik wordt de 15e aangesloten, is het dan zo'n probleem om een vast ip te krijgen of alleen de combinatie met rDNS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:44:
Zijn er wellicht tweakers die bij tweakDSL zitten en die wel een eigen server met reverse DNS hebben draaien? Ik kan dit namelijk niet geloven en ik voel me behoorlijk het bos ingestuurd.
Ik heb direct nadat TweakDSL mijn BBned lijn had overgenomen via de helpdesk on-line aan de telefoon een vast ip-adres gevraagd en gekregen. Wel weer een ander dan ik net via DNS had gekregen en ook dat vaste ip-adres krijg je via DNS (gekoppeld aan het MAC adres van je systeem).

Daarna heb ik via e-mail de helpdesk de reverse DNS voor mijn ip-nummer laten instellen. Net zoals het bij Demon was dus nu systeemnaam.tweakdsl.nl werd het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollanda schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:46:
Ik wordt de 15e aangesloten, is het dan zo'n probleem om een vast ip te krijgen of alleen de combinatie met rDNS ?
Totaal niet, je stuurt een mailtje met je MAC adres, deze koppelen ze aan een vast IP. Zodra je een vast IP hebt kan je ook een PTR record voor dat IP aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Sinds de werkzaamheden van deze week op mijn centrale (Ht-Slg) merk ik een duidelijke achteruitgang in internetsnelheid. Maar zo te zien wordt er morgen ook weer gewerkt aan de centrale, dus hopelijk wordt dat probleem meteen weer opgelost.

Goed om te zien dat Tiscali continu bezig is met onderhoud. :)
(of het betekent dat het netwerk eigenlijk te slecht is... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:44:
Mijn tweakDSL soap gaat verder. Mijn pogingen om mijn static IP te laten koppelen aan een server naam hebben nu geresulteerd in het antwoord dat dit helemaal niet kan. Volgens de 2e lijn van tweakdsl zou het niet mogelijk zijn een reverse DNS te koppelen aan mijn eigen IP! Bij Demon was dit nooit een probleem.

Mijn god wat mis ik Demon....

Chera
Uit een zeer recente mail van de TweakDSL helpdesk:
Zelf kunt u dit, naar mijn weten, niet instellen in Mijn Tweak. Wij kunnen echter zelf wel reverse-dns voor u aanmaken. Als u ons de gewenste gegevens dan even doormailt, maken we dat voor u in orde.
Misschien moet je iets duidelijker zijn en het via email proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik ben sinds een uur ook aangesloten op op 16-24 BabyXL (Tiscali)-abo van TweakDSL. Hebben ze snel gefixed: ik had maandag mijn papieren (contract, paspoort, kopie rekening KPN) opgestuurd. Die hebben ze dinsdag gehad, woensdag modem opgestuurd, die was donderdag hier, vrijdagochtend om 01:00 was de internetverbinding over en even later werkte de boel hier zonder problemen. 2MB per seconde is een hele fijne snelheid na een Demon 8/1-abo.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:37:
[...]

Uit een zeer recente mail van de TweakDSL helpdesk:

[...]

Misschien moet je iets duidelijker zijn en het via email proberen?
Ik had een vast-ipadres gekregen toen en een Forward en Reverse DNS gekregen, vorige week was echter mijn Forward weg? Kreeg toen inderdaad een soortgelijk antwoord van TweakDSL, we maken alleen een reverse aan zodat je een eigen domainnaam aan je Forward kan instellen.

Gaf toen aan dat ik het wel heb gehad en een beetje raar vondt dat het er ineens af was, gelukkig hebben ze mijn Forward maar weer opnieuw aangemaakt :) Het is inderdaad niet standaard, maar ze willen je wel helpen in ieder geval...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anders schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 03:46:
Ik ben sinds een uur ook aangesloten op op 16-24 BabyXL (Tiscali)-abo van TweakDSL. Hebben ze snel gefixed: ik had maandag mijn papieren (contract, paspoort, kopie rekening KPN) opgestuurd. Die hebben ze dinsdag gehad, woensdag modem opgestuurd, die was donderdag hier, vrijdagochtend om 01:00 was de internetverbinding over en even later werkte de boel hier zonder problemen. 2MB per seconde is een hele fijne snelheid na een Demon 8/1-abo.
Dan zat je bij Demon op het BaByXL (Tiscali) netwerk aangesloten en is het een ISP-ISP-overstap geweest (die gebeuren 's nachts tussen 01:00 en 02:00 bij Tiscali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Aangezien wij nog steeds wachten (3 weken nu ongeveer) op het startpakket inclusief modem (Copperjet-1616) Vandaag voor de tweede keer contact opgenomen met de helpdesk. Na wat navraag bleek de externe leverancier ze nog niet geleverd te hebben.

In de loop van volgende week zouden ze nu moeten komen. In iedergeval wel mooi te horen dat TweakDSL niet de afspraak was vergeten om een mailtje te sturen als ze verstuurd werden. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Een paar weken geleden ook de knoop doorgehakt en ga over van Demon naar TweakDSL.

Vorige week maandag het ondertekende contract opgestuurd. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren.

Ik meende dat je op "Mijn Tweak" de voortgang kon volgen. Maar hier kan ik niks vinden. Weet iemand of en waar ik dit kan volgen?

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Copperjet 1616 was niet meer te benaderen via de browser. Een oplossing kreeg ik ook niet via de helpdesk. Uiteindelijk bracht mijn boekje van Demon over het Copperjet 816 2P modem de oplossing. Ik heb Tweakdsl maar een mailtje gestuurd dat het probleem (voorlopig) opgelost is. Ik heb ze wel de tip gegeven om nu eindelijk eens met wat documentatie te komen en goede info op hun website. Een groot minpunt van Tweakdsl. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redlihcs schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 16:16:
Een paar weken geleden ook de knoop doorgehakt en ga over van Demon naar TweakDSL.

Vorige week maandag het ondertekende contract opgestuurd. Ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren.

Ik meende dat je op "Mijn Tweak" de voortgang kon volgen. Maar hier kan ik niks vinden. Weet iemand of en waar ik dit kan volgen?
Nee, je krijgt alleen nog een brief per post en een e-mailtje bij de oplevering/facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Laatst online: 22-08 15:33
Ik ben ook overgestapt van Demon naar Tweak. Na een moeilijke start toch bijna alles voor elkaar nu.
Ik heb de copperjet 1616 en ik krijg alleenn VOIP niet aan het draaien. Moet ik instellingen wijzigen of aanpassen? Zou iemand een opsomming kunnen geven van de stappen en instellingen die ik moet doorlopen?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Delph1900 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:45:
[...]

Op 22 januari geen internet meer, mooi zo ik word gemigreerd, FOUT tot 27 februari geen internet tot mijn beschikking gehad.
Ik heb niets tegen Demon gezegd maar volgens Tweak heeft Demon op 22/1 opdracht gegeven om de lijn te slopen?????????, er was niets meer aan te doen ik moest gewoon in de wachtrij, dus 5 weken geen internet.

Op 27/2 wel signaal via mijn "oude" Demon ADSL1 Zyxell modem maar niet via de de door TweakDSL geleverde Copperjet 1616 modem, bellen met helpdesk, eerst nieuwe firmware moeten inschieten maar dat hielp niet. Zit nu te wachten op een nieuw modem.

op 27/2 wel signaal maar geen mail, bellen en op 28/2 een brief met inlog code. Outlook ingesteld en................. geen mail binnen te krijgen, bellen maar weer en alles telefonisch doorgenomen. er stond volgens Tweak wel een mailtje in webmail te wachten (klopte, had zelf vanuit hotmail een test mailtje verstuurd). Zelf ingelogd in webmail maar daar stond niets. Zit nu te wachten dat de 2e lijns helpdesk een oplossing kan bedenken dit probleem.

Pffffffffffffffffffff bezint eer ge begint
9 maart heeft de 2e lijns mij gebeld m.b.t. de email instellingen, omdat ik op mijn werk was heb ik gevraagd of hij na 17.00 uur terug wilde bellen en dat was geen probleem. Niet terug gebeld natuurlijk.
Ben zelf nog maar een keer internet opgegaan en divere forums doorlopen en jawel probleem opgelost.

Nu nog een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou leuk zijn, in geval van anderen met een gelijkaardig probleem, om je oplossing hier te posten.

Ziet er trouwens naar uit dat ook ik m'n modem niet heb voor de lijn word opgeleverd. Als het goed is de 13de, zou dat een omen zijn. Hoop het niet.

Zal dus net als jij moeten proberen om m'n oude Zyxel 650 te gebruiken. Heb jij ook een Tiscali lijn en moest jij nog instellingen veranderen in het modem voordat die werkte?

Bedankt

Greetz,

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollie schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:13:
Ik ben ook overgestapt van Demon naar Tweak. Na een moeilijke start toch bijna alles voor elkaar nu.
Ik heb de copperjet 1616 en ik krijg alleenn VOIP niet aan het draaien. Moet ik instellingen wijzigen of aanpassen? Zou iemand een opsomming kunnen geven van de stappen en instellingen die ik moet doorlopen?
Dat probleem had ik ook. Na een mailtje of een belletje met Tweakdsl krijg je een beschrijving met screenshots toegemaild. Bij mij werkte voip toen overigens maar gedeeltelijk (kon alleen mijn eigen KPN-nummer bellen???), maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn modem in bridge staat met een router daarachter. Maar zoals ik hierboven al aangaf., de documentatie of uitleg die je bij je bestelling krijgt of de info via de website is gewoon ruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Is er de afgelopen 30~50 dagen geleden iets aan de hand geweest met de nieuws server ?
Alles wat ik probeer te downloaden is er niet meer.
Snap er niks van, 50 dagen en hoger komt compleet binnen maar daaronder is alles weg of vet incompleet.

Hmm na een aantal files steeds maar weer opnieuw gehaald te hebben (sommige tot wel 4x) lijken er nu wel weer een aantal compleet op te staan.
Schiet mij maar lek :)

[ Voor 25% gewijzigd door SteveV op 10-03-2007 16:15 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Ook ik wik nog even snel overgaan van Demon naar TweakDSL (vandaag loopt de duivelse aanbieding af), maar de vraag is wat het makkelijkst/best is:

- Opleveren op bestaande telefoonlijn
of
- Migreren van andere ISP (waarbij ik een ServiceID moet invullen)

Opleveren op bestaande telefoonlijn levert volgens mij geen problemen op, maar je moet zelf Demon opzeggen. Kan dit trouwens wel, 2 providers op 1 lijn?
Migreren van andere ISP zou kunnen betekenen dat TweakDSL alles overneemt, en als dat verkeerd gaat heb je geen internet (niet meer van Demon, en nog niet van TweakDSL).

Klopt dit, en wat is het beste te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ztrezz schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:19:
Ook ik wik nog even snel overgaan van Demon naar TweakDSL (vandaag loopt de duivelse aanbieding af), maar de vraag is wat het makkelijkst/best is:

- Opleveren op bestaande telefoonlijn
of
- Migreren van andere ISP (waarbij ik een ServiceID moet invullen)

Opleveren op bestaande telefoonlijn levert volgens mij geen problemen op, maar je moet zelf Demon opzeggen. Kan dit trouwens wel, 2 providers op 1 lijn?
Migreren van andere ISP zou kunnen betekenen dat TweakDSL alles overneemt, en als dat verkeerd gaat heb je geen internet (niet meer van Demon, en nog niet van TweakDSL).

Klopt dit, en wat is het beste te doen.
Je kan niet twee ISP's (en niet 2x ADSL) op 1 telefooonlijn hebben. Dus als je niet twee lijnen hebt zal je moeten overstappen. Een aanvraag zonder dat je aangeeft dat je overstapt (dus al ADSL hebt op die lijn) wordt dan niet goed gekeurd.

Wat is je huidige situatie, heb je misschien Demon op een aparte lijn dan je KPN-telefonie? Heb je wel KPN-telefonie? Zit Demon + KPN-telefonie op dezelfde lijn (linesharing) met een ADSL-splitter aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ztrezz

Ikzelf kom van Demon en heb gekozen voor de telco telco migratie. Zat via BBNed en ga naar Tiscalli, uiteraard via TweakDSL.

Mijn keuze was gebaseerd op het feit dat de duivelse aanbieding via Tiscalli een 12-24 was terwijl die via BBNed een 10-24 was. Belangrijker echter was dat op het moment van mijn aanvraag, en nu nog, ik op diverse fora zag dat er nogal wat problemen waren met het bereiken van de beloofde bandbreedte via BBNed. Wat daarvan waar was, of is, kan ik niet met zekerheid zeggen maar heb destijds het zekere voor het onzekere genomen.

Aanvraag was 16-02 en als het goed is ga ik 13-03 over. ALLES is tot nu HEEL vlot en SOEPEL verlopen. Voor zover ik weet geeft een telco telco migratie niet meer downtime dan een ISP ISP migratie maar is wel bewerkelijker voor de provider. Downtime voor zover ik heb begrepen zou niet meer hoeven zijn dan een minuut of 15 omdat alleen maar een stekkertje omgezet hoeft te worden. We zullen zien Dinsdag.

In diverse berichten heb ik meer problemen gelezen over ISP ISP migraties, omdat deze schijnbaar soms al in dezelfde week als de aanvraag plaats vonden, zonder dat de abonnee dit wist of een nieuw modem had voor de nieuwe verbinding. Dit soort verhalen heb ik niet alleen bij TweakDSL gezien, maar ook bij XS4All, Speedling en andere providers.

Hier, en op andere fora, zul je diverse berichten tegen komen dat het verstandiger is om Demon NIET op te zeggen tot je nieuwe verbinding is opgeleverd. Demon is hier schijnbaar heel soepel mee. Bovendien, liever een maand extra betalen dan al het eventuele gezeik achteraf.

ServiceID is aan te raden voor ZOWEL een telco telco migratie als ook de ISP ISP migratie. Als je bij Demon om je serivceID vraagt weten ze gelijk al dat het om een migratie gaat, omdat dat de enige reden is waarom je het serviceID zou willen hebben. Zeg er voor de zekerheid bij dat het DSL signaal op de lijn moet blijven staan. Better safe then sorry. Voor mij duurde de wachtijd voor ik iemand aan de lijn had, 10 minuten, langer dan het telefoontje zelf. Geweldige service dat Demon.

Greetz,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Laatst online: 18-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:35:
[...]

Dat probleem had ik ook. Na een mailtje of een belletje met Tweakdsl krijg je een beschrijving met screenshots toegemaild. Bij mij werkte voip toen overigens maar gedeeltelijk (kon alleen mijn eigen KPN-nummer bellen???), maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn modem in bridge staat met een router daarachter. Maar zoals ik hierboven al aangaf., de documentatie of uitleg die je bij je bestelling krijgt of de info via de website is gewoon ruk...
info over copperjet met voip kijk eens op de site van Speedyrom
http://www.breedbandmodem...s/content/index.php?id=88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
bjck schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:36:
[...]

Je kan niet twee ISP's (en niet 2x ADSL) op 1 telefooonlijn hebben. Dus als je niet twee lijnen hebt zal je moeten overstappen. Een aanvraag zonder dat je aangeeft dat je overstapt (dus al ADSL hebt op die lijn) wordt dan niet goed gekeurd.

Wat is je huidige situatie, heb je misschien Demon op een aparte lijn dan je KPN-telefonie? Heb je wel KPN-telefonie? Zit Demon + KPN-telefonie op dezelfde lijn (linesharing) met een ADSL-splitter aangesloten?
Ik heb een abo bij Demon , terwijl ik ook gewoon een abo bij de KPN voor mijn telefonie (belbasis) heb.
In de meterkast komt er dus een kpn kabel naar binnen, die middels een splitter naar PHONE en DSL splitst. Phone gewoon voor mijn standaard telefoon, en DSL gaat naar het Demon modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:05:
@ztrezz

Ikzelf kom van Demon en heb gekozen voor de telco telco migratie. Zat via BBNed en ga naar Tiscalli, uiteraard via TweakDSL.

Mijn keuze was gebaseerd op het feit dat de duivelse aanbieding via Tiscalli een 12-24 was terwijl die via BBNed een 10-24 was. Belangrijker echter was dat op het moment van mijn aanvraag, en nu nog, ik op diverse fora zag dat er nogal wat problemen waren met het bereiken van de beloofde bandbreedte via BBNed. Wat daarvan waar was, of is, kan ik niet met zekerheid zeggen maar heb destijds het zekere voor het onzekere genomen.

Aanvraag was 16-02 en als het goed is ga ik 13-03 over. ALLES is tot nu HEEL vlot en SOEPEL verlopen. Voor zover ik weet geeft een telco telco migratie niet meer downtime dan een ISP ISP migratie maar is wel bewerkelijker voor de provider. Downtime voor zover ik heb begrepen zou niet meer hoeven zijn dan een minuut of 15 omdat alleen maar een stekkertje omgezet hoeft te worden. We zullen zien Dinsdag.

In diverse berichten heb ik meer problemen gelezen over ISP ISP migraties, omdat deze schijnbaar soms al in dezelfde week als de aanvraag plaats vonden, zonder dat de abonnee dit wist of een nieuw modem had voor de nieuwe verbinding. Dit soort verhalen heb ik niet alleen bij TweakDSL gezien, maar ook bij XS4All, Speedling en andere providers.

Hier, en op andere fora, zul je diverse berichten tegen komen dat het verstandiger is om Demon NIET op te zeggen tot je nieuwe verbinding is opgeleverd. Demon is hier schijnbaar heel soepel mee. Bovendien, liever een maand extra betalen dan al het eventuele gezeik achteraf.

ServiceID is aan te raden voor ZOWEL een telco telco migratie als ook de ISP ISP migratie. Als je bij Demon om je serivceID vraagt weten ze gelijk al dat het om een migratie gaat, omdat dat de enige reden is waarom je het serviceID zou willen hebben. Zeg er voor de zekerheid bij dat het DSL signaal op de lijn moet blijven staan. Better safe then sorry. Voor mij duurde de wachtijd voor ik iemand aan de lijn had, 10 minuten, langer dan het telefoontje zelf. Geweldige service dat Demon.

Greetz,
Even de situatie. Ik heb een telefoonabo bij de KPN. Kabel in de meterkast wordt gesplitst in PHONE en DSL. Wat zijn dan de mogelijkheden, want ik kon aangeven of ik Tweakdsl opgeleverd wil hebben op een bestaande telefoonlijn, OF een ISP migratie.
Ik heb vandaag geprobeerd mijn ServiceID op te vragen vie support, maar dat kan niet. Alleen via customer support (alleen door de week bereikbaar) is dit op te vragen.
Aangezien de Duivelse aanbieding vandaag afloopt, moet ik toch wel iets gaan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ztrezz

Als jij een bestaand KPN abo voor telefonie hebt zou ik je aanraden dit te behouden en er misschien op een later tijdstip bel budget van te maken, als je dat al niet hebt. Gewoon in geval VoiP uitvalt heb je altijd je KPN abo nog. Bovendien als je je KPN abo opzegt zul je bij TweakDSL een kleine Euro 10 p/mnd extra moeten betalen omdat zij dan diezelfde lijn moeten huren van KPN. Lood om oud ijzer dus. ADSL is namelijk altijd via de koperen KPN lijn en de huur ervan zit niet inbegrepen bij een TweakDSL abonnement.

Ik zou, en dat heb ik zoals boven beschreven bij mezelf dus ook gedaan, kiezen voor oplevering via "de bestaande telefoonlijn", linesharing dus. Wat het serviceID betreft heb je inderdaad een probleem. Kan me niet herinneren of het een verplicht veld is. Wat je kunt proberen, uiteraard voor je eigen risico, is er iets in te vullen en morgenochtend onmiddelijk de Demon helpdesk bellen voor het serviceID en de TweakDSL helpdesk omdat je per ongeluk het verkeerde serviceID hebt ingevuld bij je aanmelding.

Een dag te laat voor de duivelse aanbieding is namelijk echt te laat. Heb ik zelf eind januari namelijk meegemaakt. Smeken, pretty pretty please, heel lief vragen en op de knieen helpt dan niet. Wel begrijpelijk ook denk ik.

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:20:
@ztrezz

Als jij een bestaand KPN abo voor telefonie hebt zou ik je aanraden dit te behouden en er misschien op een later tijdstip bel budget van te maken, als je dat al niet hebt. Gewoon in geval VoiP uitvalt heb je altijd je KPN abo nog. Bovendien als je je KPN abo opzegt zul je bij TweakDSL een kleine Euro 10 p/mnd extra moeten betalen omdat zij dan diezelfde lijn moeten huren van KPN. Lood om oud ijzer dus. ADSL is namelijk altijd via de koperen KPN lijn en de huur ervan zit niet inbegrepen bij een TweakDSL abonnement.

Ik zou, en dat heb ik zoals boven beschreven bij mezelf dus ook gedaan, kiezen voor oplevering via "de bestaande telefoonlijn", linesharing dus. Wat het serviceID betreft heb je inderdaad een probleem. Kan me niet herinneren of het een verplicht veld is. Wat je kunt proberen, uiteraard voor je eigen risico, is er iets in te vullen en morgenochtend onmiddelijk de Demon helpdesk bellen voor het serviceID en de TweakDSL helpdesk omdat je per ongeluk het verkeerde serviceID hebt ingevuld bij je aanmelding.

Een dag te laat voor de duivelse aanbieding is namelijk echt te laat. Heb ik zelf eind januari namelijk meegemaakt. Smeken, pretty pretty please, heel lief vragen en op de knieen helpt dan niet. Wel begrijpelijk ook denk ik.

Greetz,
Dank, als je kiest voor een oplevering via bestaande telefoonlijn, is er geen verplicht veld voor ServiceID. Dit moet dan goed gaan. Gaan we het geheel invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ztrezz schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:33:
[...]

Ik heb een abo bij Demon , terwijl ik ook gewoon een abo bij de KPN voor mijn telefonie (belbasis) heb.
In de meterkast komt er dus een kpn kabel naar binnen, die middels een splitter naar PHONE en DSL splitst. Phone gewoon voor mijn standaard telefoon, en DSL gaat naar het Demon modem.
ztrezz schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:34:
[...]

Dank, als je kiest voor een oplevering via bestaande telefoonlijn, is er geen verplicht veld voor ServiceID. Dit moet dan goed gaan. Gaan we het geheel invoeren.
Dat gaat dus niet goed. Dan vraagt TweakDSL bij BBned of Tiscali (hangt af van je abonnement keuze) aan om ADSL op je telefoonlijn/nummer te zetten. En dat wordt afgewezen omdat je daar al ADSL op hebt zitten.

Je moet dus aangeven dat je al ADSL hebt en wenst over te stappen bij je aanvraag. Geef dan eerder nog een serviceID op van AAA12345 ofzo lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
bjck schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:30:
[...]

[...]

Dat gaat dus niet goed. Dan vraagt TweakDSL bij BBned of Tiscali (hangt af van je abonnement keuze) aan om ADSL op je telefoonlijn/nummer te zetten. En dat wordt afgewezen omdat je daar al ADSL op hebt zitten.

Je moet dus aangeven dat je al ADSL hebt en wenst over te stappen bij je aanvraag. Geef dan eerder nog een serviceID op van AAA12345 ofzo lijkt mij.
OK, ik heb net een mail verstuurd naar info@TweakDSL met een opmerking over het verkeerd invullen van het formulier. En of dit nog omgezet kan worden. (dus naar isp-isp migratie). Ik hoop dat ze dit op tijd krijgen, en dat het allemaal nog goed gaat komen. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ztrezz schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:38:
[...]

OK, ik heb net een mail verstuurd naar info@TweakDSL met een opmerking over het verkeerd invullen van het formulier. En of dit nog omgezet kan worden. (dus naar isp-isp migratie). Ik hoop dat ze dit op tijd krijgen, en dat het allemaal nog goed gaat komen. In ieder geval bedankt.
Ik heb zelf gewoon allemaal nullen ingevuld bij service-id op mijn aanvraag.
Later kreeg ik van Tweak een formulier wat ik moest ondertekenen,
waar ik die nullen op zag staan, en hier alsnog het juiste nummer ingevuld heb.
Overgens kun je ook bij Demon support je service id opvragen.
Officieel niet, maar ze doen het wel, heb ik zelf ook gedaan. ;)
Gelukkig is het in mijn geval wel goedgegaan, geen off-line-tijd.
Maar het is dus beter gelijk het juiste service id in te vullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

sinds ongeveer 5 minuten geleden is mijn verbinding met mijn thuis systeem weggevallen. Zijn er meer mensen dir momenteel geen verbinding hebben via een Tiscali/BabyXL verbinding met de centrale Lelystad Centrum?

En om 14:07 was die er weer. In de log van de router staat dat die toen de lijn verloor en weer opnieuw heeft opgebouwd.

[ Voor 22% gewijzigd door MegaTronics op 12-03-2007 14:23 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
cjdijk schreef op maandag 12 maart 2007 @ 05:26:
[...]

Ik heb zelf gewoon allemaal nullen ingevuld bij service-id op mijn aanvraag.
Later kreeg ik van Tweak een formulier wat ik moest ondertekenen,
waar ik die nullen op zag staan, en hier alsnog het juiste nummer ingevuld heb.
Overgens kun je ook bij Demon support je service id opvragen.
Officieel niet, maar ze doen het wel, heb ik zelf ook gedaan. ;)
Gelukkig is het in mijn geval wel goedgegaan, geen off-line-tijd.
Maar het is dus beter gelijk het juiste service id in te vullen. :)
Ik heb ondertussen ook mijn ServiceID (Support zegt dat je bij Customer Support moet zijn en vice versa. Kastje muur verhaal, maar uiteindelijk wel gekregen.). Nu maar hopen dat TweakDSL op tijd hierop kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

ztrezz schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:31:
[...]

Ik heb ondertussen ook mijn ServiceID (Support zegt dat je bij Customer Support moet zijn en vice versa. Kastje muur verhaal, maar uiteindelijk wel gekregen.). Nu maar hopen dat TweakDSL op tijd hierop kan reageren.
Ik heb hier dat hele ServiceID niet eens ingevuld (overstap van Demon naar Tweak), is ook nooit meer om gegevraagd. Overzetten was zonder problemen gebeurd, paar minuten offline, en toen meteen Tweak verbinding.

Verder was het regelen van een fixed ip / reverse dns ook met één mailtje richting helpdesk geregeld _/-\o_

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
ToriHino schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:59:
[...]

Ik heb hier dat hele ServiceID niet eens ingevuld (overstap van Demon naar Tweak), is ook nooit meer om gegevraagd. Overzetten was zonder problemen gebeurd, paar minuten offline, en toen meteen Tweak verbinding.

Verder was het regelen van een fixed ip / reverse dns ook met één mailtje richting helpdesk geregeld _/-\o_
Helaas is het mij niet gelukt om deze stap over te slaan. Het serviceID was een verplicht veld (althans bij migratie van isp), bij oplevering op bestaande lijn kwam de vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik probeer glas aan te vragen bij tweak.. lukt niet.
nog meer mensen met dat probleem?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:57

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nijl schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:25:
Ja ik, maar dat ligt niet aan Tweak maar aan Pijnackercity.
Ik kan niet wachten tot het hier ook geleverd wordt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

tweakdsl zit vol :P

Warning: session_start() [function.session-start]: open(/var/lib/php5/sess_222b61526eaa08076c155838bbc80828, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/httpd/cbsites/com/secure.php on line 200

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/httpd/cbsites/com/secure.php:200) in /home/httpd/cbsites/com/secure.php on line 200

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/httpd/cbsites/com/secure.php:200) in /home/httpd/cbsites/com/secure.php on line 200

Warning: Unknown: open(/var/lib/php5/sess_222b61526eaa08076c155838bbc80828, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5) in Unknown on line 0

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Nijl schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:25:
Helaas niet in mijn woonplaats leverbaar, alleen in Amsterdam.
Ik zou wel een wat hogere upload willen hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
Nieuwe firmware voor de P-2602HW-D1A!
"waardoor het crashen van het modem volledig tot het verleden moet gaan behoren."
Te vinden op: http://firmware.tweakdsl.nl/index.html

Het lost voor mij in ieder geval de 8-mbit limiet op. Traint nu in op zo'n 13mbit, en de speed is dan ook 13mbit.. Maar dat is dus nog steeds niet de 23mbit waarop de modem met de ouwe firmware intrainde, met dan de snelheid dan vast op 8mbit..modem probleempje blijkbaar. Ik probeer vanavond/vannacht nog eens opnieuw in te trainen, meestal rond deze tijd bleef ie altijd al een beetje rond de 13-15mbit intrainen.
Of de constante disconnects zijn opgelost weet ik nog niet, tijd zal het zeggen...

VOIP zou trouwens nu ook goed moeten werken, maar dat doet het bij mij nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
MavDude schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:54:
"waardoor het crashen van het modem volledig tot het verleden moet gaan behoren."

Het lost voor mij in ieder geval de 8-mbit limiet op. Traint nu in op zo'n 13mbit, en de speed is dan ook 13mbit.. Maar dat is dus nog steeds niet de 23mbit waarop de modem met de ouwe firmware intrainde, met dan de snelheid dan vast op 8mbit..modem probleempje blijkbaar. Ik probeer vanavond/vannacht nog eens opnieuw in te trainen, meestal rond deze tijd bleef ie altijd al een beetje rond de 13-15mbit intrainen.
Of de constante disconnects zijn opgelost weet ik nog niet, tijd zal het zeggen...

VOIP zou trouwens nu ook goed moeten werken, maar dat doet het bij mij nog steeds niet...
hmm hoe kom je aan deze URL.. ik zie het nergens terugkomen op de site van TweakDSL zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Editted

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MavDude schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:54:

Dit lijkt alleen voor de mensen met zo'n modem die een TweakB (via BBned) verbinding hebben gekozen. Mensen met een TweakT verbinding wel hetzelfde modem ontvangen, maar met een andere firmware reeks (D1A: AJZ & D3A: AOA).

Bij ZyXEL is de lettercode dus specifiek en belangrijk. Die moet hetzelfde zijn voor een firmware versie die voor dat apparaat van toepassing is.

Andere gaan er ook niet in, dat accepteert hij niet dan. Ook al is fysiek de hardware compleet gelijk zelfs.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 13-03-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

cjdijk schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:14:
[...]

Helaas niet in mijn woonplaats leverbaar, alleen in Amsterdam.
Ik zou wel een wat hogere upload willen hebben. :P
o.. hier GRONINGEN.. vandaar .. :(

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebrafilm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03 13:42
Zijn er meer mensen die al anderhalve maand wachten op aansluiting door Tweak / BBned?
Nadat ik al in de eerste week melde dat er een fout stond op mijn Tweak pagina (PSTN ipv ISDN)
Hebben ze de ene fout op de andere gestapelt. Ik krijg alleen na lang aandringen antwoorden dat ze de fouten aan het herstellen zijn maar telkens heeft er weer iemand anders íets' niet goed gedaan....
Wel jammer want ik had gehoopt eindelijke aan normale, goed functionerende ISP te vinden maar ben nu in UPCachtige toestanden beland en heb nog steeds geen verbinding.
Blijkbaar heeft "duivelse' soms een andere betekenis... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 17-09 01:49
Ik heb bevestiging dat mijn TweakB naar verwachting de 19e (maart) wordt opgeleverd.
Maar nu belde ik gisteren KPN om mijn directadsl op te zeggen, maar volgens de medewerker die ik te spreken kreeg hoefde dat niet en zou het automatisch gaan bij de overstap... :?
Klopt dat wel, of ga ik nu door dat advies dubbele abonnementskosten betalen?
En hoe zit 't dan met die 30 dagen opzegtermijn van directadsl als het 'automatisch' gaat? Die zijn de 19e natuurlijk nog niet verstreken....

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
Chutney schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:06:
[...]
hmm hoe kom je aan deze URL.. ik zie het nergens terugkomen op de site van TweakDSL zelf?
Support mailtje, technische dienst zal die wel gestuurd hebben. Die had ik het laatst aan de lijn en zou het probleem wat ik had doorsturen naar zyxel voor een oplossing. (naast alle andere problemen die er met de zyxel modems zijn). Ik neem aan dat ie binnenkort ook gewoon op de firmware lijst komt.
bjck schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:36:
[...]
Dit lijkt alleen voor de mensen met zo'n modem die een TweakB (via BBned) verbinding hebben gekozen. Mensen met een TweakT verbinding wel hetzelfde modem ontvangen, maar met een andere firmware reeks (D1A: AJZ & D3A: AOA).

Bij ZyXEL is de lettercode dus specifiek en belangrijk. Die moet hetzelfde zijn voor een firmware versie die voor dat apparaat van toepassing is.

Andere gaan er ook niet in, dat accepteert hij niet dan. Ook al is fysiek de hardware compleet gelijk zelfs.
Ik heb in ieder geval wel BBned, maar heb geen melding of vragen hierover gehad door tweakdsl. Maar zou kunnen. Alleen bij dat (D1A: AJZ & D3A: AOA) heb ik zo m'n vraagtekens. Ik heb een D1A, wat gewoon een versienummer is van de modem die aangeeft of het voor PSTN/POTS (D1A) of ISDN (D3A) is. Ik heb dus PSTN. Wat dus niets te maken heeft met BBned(TweakB) of Tiscali (TweakT).

Wat wel letter specifiek lijkt te zijn, is de firmware. Bijv. V3.40(AOR.1)b1-1, De AOR lijkt hetzelfde te moeten zijn. Tiscali heeft op haar website (dus niet adsl via TweakT) al zo'n 3 firmware updates staan voor deze zyxel. Maar heeft een andere lettercode. Misschien is dat wat je bedoeld met AJZ en AOA..? hoewel ik die lettercodes niet herken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Exar schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:32:
Ik heb bevestiging dat mijn TweakB naar verwachting de 19e (maart) wordt opgeleverd.
Maar nu belde ik gisteren KPN om mijn directadsl op te zeggen, maar volgens de medewerker die ik te spreken kreeg hoefde dat niet en zou het automatisch gaan bij de overstap... :?
Klopt dat wel, of ga ik nu door dat advies dubbele abonnementskosten betalen?
En hoe zit 't dan met die 30 dagen opzegtermijn van directadsl als het 'automatisch' gaat? Die zijn de 19e natuurlijk nog niet verstreken....
Nooit zelf opzeggen.
Dat doet Tweak voor jou.
Precies aansluitend met de afloop van je oude provider.

Behalve natuurlijk als je graag een paar weken zonder adsl wilt zitten.
Dan kun je het beste wel zelf opzeggen. ;)

Wel even op je afschriften letten,
indien nodig kun je onterechte incasso's storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MavDude schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:22:
[...]

Support mailtje, technische dienst zal die wel gestuurd hebben. Die had ik het laatst aan de lijn en zou het probleem wat ik had doorsturen naar zyxel voor een oplossing. (naast alle andere problemen die er met de zyxel modems zijn). Ik neem aan dat ie binnenkort ook gewoon op de firmware lijst komt.

[...]

Ik heb in ieder geval wel BBned, maar heb geen melding of vragen hierover gehad door tweakdsl. Maar zou kunnen. Alleen bij dat (D1A: AJZ & D3A: AOA) heb ik zo m'n vraagtekens. Ik heb een D1A, wat gewoon een versienummer is van de modem die aangeeft of het voor PSTN/POTS (D1A) of ISDN (D3A) is. Ik heb dus PSTN. Wat dus niets te maken heeft met BBned(TweakB) of Tiscali (TweakT).

Wat wel letter specifiek lijkt te zijn, is de firmware. Bijv. V3.40(AOR.1)b1-1, De AOR lijkt hetzelfde te moeten zijn. Tiscali heeft op haar website (dus niet adsl via TweakT) al zo'n 3 firmware updates staan voor deze zyxel. Maar heeft een andere lettercode. Misschien is dat wat je bedoeld met AJZ en AOA..? hoewel ik die lettercodes niet herken.
Tiscali ontwikkelt samen met ZyXEL een 'eigen' reeks firmware. De versies die jij ziet zijn MS.x en MU.x voor het zwarte 2602-C model. Voor het nieuwe zilveren model (2602-D) heeft Tiscali AJZ.x en AOA.x als firmware reeks. Daarvan staat nog geen versie online omdat er pas 1 is die je immers al hebt dan natuurlijk als je zo'n modem hebt.

Wat ik wilde zeggen/opmerken is dat mensen die nu een 2602H(W)-D1A hebben waar de firmware lettercode met AJZ.x begint niets met deze update kunnen (en hoeven) doen. En vermoedelijk zijn dat de mensen met een TweakT verbinding.

Verder duidt inderdaad de lettering aan het einde van het apparaat op het lijntype:

zwarte 2602: -61 = annexA & -63 = annexB
zilveren 2602: D1A = annexA & D3A = annexB

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 15-03-2007 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een zwarte 2602H C-61 met Tiscali firmeware op BBNed en heb daar geen problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 08:07:
Ik zit met een zwarte 2602H C-61 met Tiscali firmeware op BBNed en heb daar geen problemen mee...
Ow, dat zal prima werken verder. Alleen staan de 'default instellingen' als je hem reset weer op 0/34 dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Wazig.... mijn aanvraag loopt nu zeg maar bijna 2 weken. Toen heb ik het contract getekend opgestuurd. Eergister kreeg ik een brief met een VIOP nummer en wachtwoord. Nog steeds geen modem of andere wachtwoorden. Ook ben ik nog niet over. Voor alle duidelijkheid, zit nu nog bij Demon via BabyXL en heb een TweakT abonement afgesloten.

Wel kreeg ik net alvast de 1e rekening in de bus 8)7

Is dit bij jullie ook zo gegaan? Of moet ik er maar even achteraan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redlihcs schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:40:
Wazig.... mijn aanvraag loopt nu zeg maar bijna 2 weken. Toen heb ik het contract getekend opgestuurd. Eergister kreeg ik een brief met een VIOP nummer en wachtwoord. Nog steeds geen modem of andere wachtwoorden. Ook ben ik nog niet over. Voor alle duidelijkheid, zit nu nog bij Demon via BabyXL en heb een TweakT abonement afgesloten.

Wel kreeg ik net alvast de 1e rekening in de bus 8)7

Is dit bij jullie ook zo gegaan? Of moet ik er maar even achteraan bellen?
Ik heb een week geleden ongeveer de aanvraag gedaan, paar dagen geleden voip account gegevens via de post, en gisteren drie emails: 1e de rekening, 2e mailtje 9 minuten later eerste orderstap (order zit in het proces), 3e weer 4.5 uur later de tweede orderstap (verwachte opleverdatum).

Het geld is nog niet afgeschreven, en of dat nu een paar dagen eerder of later gebeurt maakt me eerlijk gezegd niet zo veel uit (als de verbinding straks maar gewoon goed werkt :) )

Ik heb wel een nieuwe lijn (dus nog geen ADSL eerder gehad) dus dat gaat misschien net wat sneller. Als je de rekening hebt gehad zou ik zeker nog 1 of 2 dagen afwachten of je de order-mails ook krijgt. Er wordt vermeld dat de gemiddelde doorlooptijd 2-3 weken is, dus je zit nog op schema :) Het modem zal wel komen net voordat de lijn uiteindelijk opgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs

Redlihcs

? of !

Probeer nog even geduldig af te wachten. Heb best wel zin in mijn TweakT12-24 8)

<< Edit 21:14 >>

Inderdaad net de volgende bevestiging gekregen:

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor DSL verbindingen. Je aanvraag voor levering van DSL op postcode 1234AB-12 is in goede orde ontvangen. We hebben de order inmiddels bij onze leverancier ingevoerd en deze heeft ons het volgende ordernummer doorgegeven: 98765.
De gemiddelde doorlooptijd is 10-15 werkdagen. Zodra we meer informatie hebben over het verloop van het orderproces van onze leverancier, waaronder de geschatte opleverdatum voor je DSLverbinding zullen we je hiervan op de hoogte stellen via een e-mail.

Ik hoop niet dat de doorlooptijd nu nog een keer 10 tot 15 werkdagen is :X

[ Voor 81% gewijzigd door Redlihcs op 15-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
Ik heb inmiddels 3 modems ontvangen, lijn wordt morgen opgeleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Redlihcs schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:09:
Probeer nog even geduldig af te wachten. Heb best wel zin in mijn TweakT12-24 8)

<< Edit 21:14 >>

Inderdaad net de volgende bevestiging gekregen:

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor DSL verbindingen. Je aanvraag voor levering van DSL op postcode 1234AB-12 is in goede orde ontvangen. We hebben de order inmiddels bij onze leverancier ingevoerd en deze heeft ons het volgende ordernummer doorgegeven: 98765.
De gemiddelde doorlooptijd is 10-15 werkdagen. Zodra we meer informatie hebben over het verloop van het orderproces van onze leverancier, waaronder de geschatte opleverdatum voor je DSLverbinding zullen we je hiervan op de hoogte stellen via een e-mail.

Ik hoop niet dat de doorlooptijd nu nog een keer 10 tot 15 werkdagen is :X
Je zit bij Demon/BaByXL en hebt nu Tweak/BaByXL (TweakT) aangevraagd. Het is dus een ISP-ISP migratie en dan hangt de snelheid van twee dingen af. Of je een wensdatum hebt opgegeven natuurlijk en of er een modem besteld is. In geval van modem hangt het er een beetje vanaf wanneer die verzonden wordt en als er geen wens datum is gebeurt de ISP-ISP overdracht een 2 dagen na verzending 's nachts tussen 01:00 en 02:00.

Die 10 tot 15 werkdagen is een tekst voor een levering of telco-telco overstap denk ik gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 15-03-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Hollanda schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:44:
Ik heb inmiddels 3 modems ontvangen, lijn wordt morgen opgeleverd :P
Heb vandaag ook nr. 3 gekregen, maar het probleem met de klapperende lijn is nog steeds niet opgelost... :'( Begin echt behoorlijk verdrietig te worden en overweeg Tweak maar op te zeggen. Heb alleen geen zin om dan van UPC afhankelijk te zijn.

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 14:36
Wij wachten nog steeds op on startpakket (Copperjet 1616) Volgens Tweakdsl zijn deze niet voorradig en zijn ze afhankelijk van de leverancier. Alleen had ik het modem deze week toch wel eens verwacht... De lijn is trouwens 3 weken geleden opgeleverd. 8)7

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Vraagje hebben meerdere mensen problemen met het inloggen met op MSN via Tweakdsl ?
Heb het hier op verschillende computers geprobeerd, allemaal de zelfde fout, kom er niet in. :'( :'( :'(
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.