TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.731 views sinds 30-01-2008

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik heb laatst ook een mail gestuurd met vragen, wil eventueel overstappen van Planet naar Tweakdsl want 1. Planet is 3x zo duur 2.Tweakdsl bied een 4x zo snelle internetverbinding aan. Jammergenoeg geen antwoord gehad van de helpdesk.

Dan vraag ik het maar aan jullie:
1.Ik ben een redelijk fanatieke gamer, hoe zit het met de ping naar servers in NL (In CoD haal ik rond de 20-30 ms naar NL servers, dit gamed heerlijk) Want ik hoorde van iemand dat een hogere snelheid ook zorgt voor een hogere ping(klinkt raar in mijn oren)
2.Hoe zit het met het uitvallen van de verbinding? Bij planet is het volgens mij in 5 jaar tijd dat ike r zit nog maar 1 dag een uurtje eruit geweest.
3. En hoelang zit je zonder intenret als ik overstap (Is voor jullie moeilijk te zeggen denk ik)

DE overstap doe ik mede omdat nova zo'n verschrikklijk kl*te niewsserver is en ik alsnog 7.50 extra voor Eweka moet betalen

Huidig abbo: Planet Comfort 6mbit

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34
Lightning89 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:32:
Ik heb laatst ook een mail gestuurd met vragen, wil eventueel overstappen van Planet naar Tweakdsl want 1. Planet is 3x zo duur 2.Tweakdsl bied een 4x zo snelle internetverbinding aan. Jammergenoeg geen antwoord gehad van de helpdesk.

Dan vraag ik het maar aan jullie:
1.Ik ben een redelijk fanatieke gamer, hoe zit het met de ping naar servers in NL (In CoD haal ik rond de 20-30 ms naar NL servers, dit gamed heerlijk) Want ik hoorde van iemand dat een hogere snelheid ook zorgt voor een hogere ping(klinkt raar in mijn oren)
Ik game ook regelmatig online en heb geen last van lag of wat dan ook :)
2.Hoe zit het met het uitvallen van de verbinding? Bij planet is het volgens mij in 5 jaar tijd dat ike r zit nog maar 1 dag een uurtje eruit geweest.
Heb 1x zonder internet gezeten maar dat was een probleem met de centrale (nog niet zo lang geleden, zie post aantal pagina's terug) dat was een paar uur (probleem bij Tiscali)
3. En hoelang zit je zonder intenret als ik overstap (Is voor jullie moeilijk te zeggen denk ik)

DE overstap doe ik mede omdat nova zo'n verschrikklijk kl*te niewsserver is en ik alsnog 7.50 extra voor Eweka moet betalen

Huidig abbo: Planet Comfort 6mbit
Ik ben van XS4ALL Basic (kpn dus) overgestapt en ik werd de desbetreffende dag om 9 s'ochtens uur wakker en toen was ik al overgezet. Voor zover ik weet vand e verhalen is de gemiddelde tijd tussen overstappen tegenwoordig rond de 15 minuten

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37
Aha thnx voor het snelle bericht! Het wordt me weer een beetje duidelijker.
Ik heb nu weer een vraagje:
Ik heb natuurlijk een ADSL1 modem uit de tijd van MXstream. Ik moet dus aan een nieuw modem. Als het goed is krijg ik die van hun tog? En daar zit geen prijs aan verbonden zover ik op de site zie? Of is dat wel zo?
Moet ik dan nog het een en ander installeern of is het gewoon Plug en play als ik Tweak heb? (mijn opstelling thuis, MODEM>Linksys router> Dan 3 kabels naar 3 pc's en nog een laptop draadloos)

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:43
Lightning89 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:38:
Ik heb natuurlijk een ADSL1 modem uit de tijd van MXstream. Ik moet dus aan een nieuw modem. Als het goed is krijg ik die van hun tog? En daar zit geen prijs aan verbonden zover ik op de site zie? Of is dat wel zo?
Moet ik dan nog het een en ander installeern of is het gewoon Plug en play als ik Tweak heb? (mijn opstelling thuis, MODEM>Linksys router> Dan 3 kabels naar 3 pc's en nog een laptop draadloos)
Je moet inderdaad een nieuw modem, op de site kan je dit gewoon vinden bij de beschrijving van het abonnement of er een modem bij zit. Als je een modem wil met wireless + router erin moet je 69 euro bijbetalen.

Met je huidige setup zou het gewoon moeten gaan werken, misschien dat je modem in NAT mode staat dan moet je hem in bridge mode zetten als je poorten wil gaan forwarden.

Maar ik weet niet hoe ze de modems standaard leveren, aangezien ik nog een week of 2 moet wachten voordat m'n lijn actief wordt en ik m'n modem ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Lightning89 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:38:
Je kunt kiezen voor de gratis Copperjet 816 2p, deze heeft 1*ethernet en 2*telefoon.
Ik heb zelf 40 euro bijbetaald voor een Zyxel P 2602 HW (inclusief 4 poorts switch en Wifi).
Dan kun je die linksys verkopen, scheelt je weer een kastje (en stroomverbruik).
Die Copperjet schijnt zowiso niet zo goed van kwaliteit te zijn (haperende verbinding).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
ik heb de tweakt t12-24 abbo sinds kort en maak gebruik van news.tweakdsl.nl. de modem traint in op iets van 16000 en 1000. bij het downloaden met grabit zie ik echter grote schommelingen. de ene keer zit die op 1500kb p/s, als ik even later kijk weer op 300kb p/s, dan weer 800kb p/s. Klopt dit wel? Voorheen toen ik bij xs4all zat (andere lokatie), was het altijd constant 600kb p/s.

edit, heb trouwens de zyxel 2602 hw modem, 4 ethernetpoorten en wifi en voip (gebruik geen voip)

[ Voor 11% gewijzigd door Mouki_9 op 21-09-2007 10:55 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... gezellige mailserver van TweakDSL. Een week lang heb ik gedacht dat een webshop mijn mailtje gewoon had genegeerd, maar vandaag pas (ruim een week later) komt Tweak's mailserver aankakken met de melding dat het mailtje niet is afgeleverd. Lekker tijdige melding zeg...

Maar goed dat ik de betreffende webshop nog niet heb beschuldigd van het niet lezen van haar e-mails :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik om dat soort redenen geen e-mail service van mijn ISP. Ten eerste omdat ik te vaak van ISP wissel (over 2 jaar als tweak te duur is, switch ik nl. gewoon weer). Ten tweede omdat ik persoonlijk prima zelf mijn mailserver kan beheren (via een VPS), maar dat hoeft natuurlijk niet iedereen te kunnen. Gmail, hotmail e.d. kan uiteraard ook gewoon.. alhoewel gmail de laatste tijd nogal slecht spam filtert (te veel false positives), volgens mijn collegae die het veelvuldig gebruiken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Mouki_9 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:54:
ik heb de tweakt t12-24 abbo sinds kort en maak gebruik van news.tweakdsl.nl. de modem traint in op iets van 16000 en 1000. bij het downloaden met grabit zie ik echter grote schommelingen. de ene keer zit die op 1500kb p/s, als ik even later kijk weer op 300kb p/s, dan weer 800kb p/s. Klopt dit wel? Voorheen toen ik bij xs4all zat (andere lokatie), was het altijd constant 600kb p/s.

edit, heb trouwens de zyxel 2602 hw modem, 4 ethernetpoorten en wifi en voip (gebruik geen voip)
Gebruik geen WiFi, dat kan altijd schommelen. Draai even TCPOptimizer op die PC (even google gebruiken) en zorg dat je geen uploads heb lopen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mouki_9
wifi heb ik wel aanstaan op de modem, maar de pc waarop ik grabit gebruik is gewoon aangesloten via utp. tcpoptimizer zal ik even runnen, maar heb vergeten erbij te vermelden dat ik windows vista gebruik, maakt dit uit?

• bjck
Mouki_9 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 01:25:
wifi heb ik wel aanstaan op de modem, maar de pc waarop ik grabit gebruik is gewoon aangesloten via utp. tcpoptimizer zal ik even runnen, maar heb vergeten erbij te vermelden dat ik windows vista gebruik, maakt dit uit?
Hmmmz, Vista heeft er standaard niet zo'n last van volgens mij en dan werkt TCPOptimizer ook niet wellicht.

Download je niet iets ouds van de nieuwsserver? Zou kunnen dat als de berichten ruim 100 dagen oud zijn het langzamer gaat of schommelt qua snelheid. Pak eens iets van een paar dagen oud maximaal.

• Mouki_9
daar dacht ik ook al aan, ik had deze ervaringen ook met een recente posting van een paar dagen oud.

edit: zojuist weer geprobeerd, hij gaat nu een tijdje constant op rond de 1300kb p/s. dit klopt een beetje met de intrain waarden? modem traint in op 16000/1000

[ Voor 45% gewijzigd door Mouki_9 op 22-09-2007 02:14 ]

• bjck
Mouki_9 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 02:09:
daar dacht ik ook al aan, ik had deze ervaringen ook met een recente posting van een paar dagen oud.

edit: zojuist weer geprobeerd, hij gaat nu een tijdje constant op rond de 1300kb p/s. dit klopt een beetje met de intrain waarden? modem traint in op 16000/1000
Met 16000kbps lijnsnelheid verwacht je zo'n 1600kByte/s (1.6Mb/s) aan download snelheid. Welk programma gebruik je om usenet postings te downloaden? En hoeveel connecties zet je op naar de usenet server?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-09-2007 09:46 ]

• Mouki_9
ik zie al wat het probleem is denk ik. Mijn lijn is wel gewoon goed, want toen ik na middernacht downloadde, toen was de snelheid wel ornd de 1500-1600kb p/s. Andere gebruikers (vriendin) hadden toen hun pc niet aan. Ik denk dat zij ook iets aan het downloaden waren. Als anderen ook aan het downloaden zijn, dan kan het zijn dat ik niet het maximum kan halen..... logisch lol

download trouwens met 8 threads en gebruik grabit

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
Na een flinke tijd een onwijs stabiele verbinding gehad te hebben lijkt m'n mazzel nu wat over, met enige regelmaat komen er de volgende logs in m'n ZyXEL 2602HW (TisWO) waarna het LAN er even uit lijkt te klappen, wat na een restore van m'n verbinding weer verholpen is.
code:
1
2
2   09/21/2007 18:28:05 Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0)  217.19.16.131   84.245.33.86    ACCESS BLOCK
3   09/21/2007 18:28:01 board 0 line 0 channel 0, call 1, C01 Incoming Call 1500000             CALL DETAIL RECORD

Volgens de posts die ik heb gevonden mbt deze errors heeft 't vaak te maken met slechte bekabeling/foutieve splitter, maar het heeft hiervoor ruim 'n jaar gewerkt zonder soortgelijke problemen; zou 't nog ergens anders aan kunnen liggen?

• bjck
Mouki_9 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:52:
ik zie al wat het probleem is denk ik. Mijn lijn is wel gewoon goed, want toen ik na middernacht downloadde, toen was de snelheid wel ornd de 1500-1600kb p/s. Andere gebruikers (vriendin) hadden toen hun pc niet aan. Ik denk dat zij ook iets aan het downloaden waren. Als anderen ook aan het downloaden zijn, dan kan het zijn dat ik niet het maximum kan halen..... logisch lol

download trouwens met 8 threads en gebruik grabit
Best logisch natuurlijk dat als andere ook gebruik maken van dezelfde verbinding je geen strakke lijn ziet met downloaden :)
Leftblank schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:22:
Na een flinke tijd een onwijs stabiele verbinding gehad te hebben lijkt m'n mazzel nu wat over, met enige regelmaat komen er de volgende logs in m'n ZyXEL 2602HW (TisWO) waarna het LAN er even uit lijkt te klappen, wat na een restore van m'n verbinding weer verholpen is.
code:
1
2
2   09/21/2007 18:28:05 Packet without a NAT table entry blocked: ICMP(type:8, code:0)  217.19.16.131   84.245.33.86    ACCESS BLOCK
3   09/21/2007 18:28:01 board 0 line 0 channel 0, call 1, C01 Incoming Call 1500000             CALL DETAIL RECORD

Volgens de posts die ik heb gevonden mbt deze errors heeft 't vaak te maken met slechte bekabeling/foutieve splitter, maar het heeft hiervoor ruim 'n jaar gewerkt zonder soortgelijke problemen; zou 't nog ergens anders aan kunnen liggen?
Zie je altijd deze combinatie van regels bij elkaar als het mis gaat?

Je ADSL signaal gaat verloren vertelt de regel met nummer 3. Het kan zijn dat het signaal iets minder is geworden en interne bekabeling tussen ISRA en modem nu wel degelijk een rol gaat spelen. Ander punt wat een rol kan spelen is een te oude Ti AR7 code in de ZyXEL firmware die je gebruikt icm het Tiscali ADSL netwerk.

Welke versie zit er in je modem? Dus beide regels, ZyXEL versie en Ti AR7 code versie, zou je die eens willen copy/pasten hier?

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 22-09-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Best logisch natuurlijk dat als andere ook gebruik maken van dezelfde verbinding je geen strakke lijn ziet met downloaden :)
hehe, woon ook voor het eerst samen nu met meisje ;-)
elke dag leer je weer dingen bij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug heb ik de postcodecheck op de site gedaan (verduiveld aanbod van € 499,- was o.a. mogelijk) en vervolgens besloten om binnenkort over te stappen op Tweak. Raar genoeg krijg ik nu onderstaande melding:

Sorry je hebt nog geen mogelijkheden voor TweakDSL producten binnen jouw postcode gebied op dit moment.
Wil je verder gaan met het aanvragen van een ADSL-abonnement. Klik hier.
Op dit moment kunnen we geen contact krijgen met een van onze onze netwerkleveranciers.
Om via je postcode de snelheid te controleren voor de selectie van onze producten.
Probeer het op een later tijdstip weer eens een keer. Onze excuses.

Iemand deze melding ook gehad? Vind het een vage tekst want er wordt gezegd dat ik geen mogelijkheden heb, ik kan wel verder met het aanvragen van een ASDL-abonnement en er is geen contact met de de netwerkleverancier. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:50:
Een tijdje terug heb ik de postcodecheck op de site gedaan (verduiveld aanbod van € 499,- was o.a. mogelijk) en vervolgens besloten om binnenkort over te stappen op Tweak. Raar genoeg krijg ik nu onderstaande melding:

Sorry je hebt nog geen mogelijkheden voor TweakDSL producten binnen jouw postcode gebied op dit moment.
Wil je verder gaan met het aanvragen van een ADSL-abonnement. Klik hier.
Op dit moment kunnen we geen contact krijgen met een van onze onze netwerkleveranciers.
Om via je postcode de snelheid te controleren voor de selectie van onze producten.
Probeer het op een later tijdstip weer eens een keer. Onze excuses.

Iemand deze melding ook gehad? Vind het een vage tekst want er wordt gezegd dat ik geen mogelijkheden heb, ik kan wel verder met het aanvragen van een ASDL-abonnement en er is geen contact met de de netwerkleverancier. 8)7
Waar heb je gekeken of je ADSL kunt krijgen?
Probeer het eens HIER en HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:20:
[...]

Waar heb je gekeken of je ADSL kunt krijgen?
Probeer het eens HIER en HIER.
Valt mij op dat hij hier alleen BaByXL beschikbaar geeft en geen BBned dat ook mogelijk is. Als ik een postcode pak waar alleen BBned leverbaar is krijg ik ook dat het niet beschikbaar is TweakDSL.

Vermoed dat hij op een centrale is aangesloten waar alleen BBned beschikbaarheid is en blijkbaar geeft TweakDSL dat niet (meer) aan als beschikbaar. Kan een storing zijn of expres, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ HoppyF: Ik heb de postcodecheck op de site van Tweakdsl gedaan

Als ik het via de BBned-link probeer krijg ik het volgende:
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Via je eerste link echter:
BBned: niet beschikbaar
BaByXl: niet beschikbaar

Sapperdeflap, dit is toch raar. Heb dit al eens eerder gehad via de Tweak-site en enkele dagen later kon ik weer volop kiezen uit verschillende abonnementen. Maandag maar eens even bellen met Tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:40:

Sapperdeflap, dit is toch raar. Heb dit al eens eerder gehad via de Tweak-site en enkele dagen later kon ik weer volop kiezen uit verschillende abonnementen. Maandag maar eens even bellen met Tweakdsl.
Die eerste link heeft een database met informatie uit 2002! Die kan je verder negeren en is alleen interessant voor een indicatie van de afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 16:12
bjck schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 13:26:
Zie je altijd deze combinatie van regels bij elkaar als het mis gaat?

Je ADSL signaal gaat verloren vertelt de regel met nummer 3. Het kan zijn dat het signaal iets minder is geworden en interne bekabeling tussen ISRA en modem nu wel degelijk een rol gaat spelen. Ander punt wat een rol kan spelen is een te oude Ti AR7 code in de ZyXEL firmware die je gebruikt icm het Tiscali ADSL netwerk.

Welke versie zit er in je modem? Dus beide regels, ZyXEL versie en Ti AR7 code versie, zou je die eens willen copy/pasten hier?
code:
1
2
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

Zover ik me kan herinneren komen die twee regels regelmatig samen voor, maar of het altijd is durf ik niet te zeggen - daarvoor moet ik de logs nog wat doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af wat hier in het algemeen de ervaringen met telefonie van Tweak zijn. Ik heb dit ook sinds ik abonnee ben geworden, maar in vind de kwaliteit is behoorlijk slecht.

Ik gebruik de door Tweak geleverde Zyxel 2602 HW modem hiervoor. Nummers bellen op zich lukt prima, maar tijdens het gesprek hoor ik regelmatig echo (vooral als de ander continu praat en ik af en toe 'ja' of 'nee' tussendoor zeg - doubletalk dus). Ook wordt het geluid vaak zeer kort (ik schat <100ms, wel duidelijk hoorbaar) onderbroken, soms zelfs snel herhalend lange tijd een aantal malen per seconde.

Dit is allemaal op momenten dat ik niets anders aan dataverkeer heb lopen, en voor zover ik kan beoordelen (en op basis van mijn down/uploadervaringen) is de ADSL lijn verder prima in orde. Ik heb overigens een 8/1 'T' abonnement, en gezien de afstand tot de centrale zou mijn lijn iets tot 12 Mbit down moeten kunnen halen (maar daar heb ik dus niet voor gekozen).

Zou dit een modem probleem zijn, of heeft Tweak gewoon geen goede PSTN-gateway in haar netwerk staan?

Overigens is de kwaliteit van mijn 'traditionele' KPN lijn die ik ernaast nog heb wel altijd in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:40:

Staat er ook bij of ADSL2+ beschikbaar is op jouw adres/postcode?
In combinatie met de afstand tot de centrale is dit wel interessant om te weten. Je kunt dan je abonnement wat je zou willen hebben afstemmen op wat technisch gezien haalbaar is.
Als je relatief ver van de centrale afzit heeft het weinig zin het snelste abo te nemen.

Voorbeeld als ik bij mijzelf de postcode check doe op de BBned site:

ADSL2+ is beschikbaar op uw adres!

SDSL bundeling is beschikbaar op uw adres!
Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling!
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Glasvezel is niet beschikbaar op uw adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:12:
Ik vroeg me af wat hier in het algemeen de ervaringen met telefonie van Tweak zijn. Ik heb dit ook sinds ik abonnee ben geworden, maar in vind de kwaliteit is behoorlijk slecht.

Ik gebruik de door Tweak geleverde Zyxel 2602 HW modem hiervoor. Nummers bellen op zich lukt prima, maar tijdens het gesprek hoor ik regelmatig echo (vooral als de ander continu praat en ik af en toe 'ja' of 'nee' tussendoor zeg - doubletalk dus). Ook wordt het geluid vaak zeer kort (ik schat <100ms, wel duidelijk hoorbaar) onderbroken, soms zelfs snel herhalend lange tijd een aantal malen per seconde.

Dit is allemaal op momenten dat ik niets anders aan dataverkeer heb lopen, en voor zover ik kan beoordelen (en op basis van mijn down/uploadervaringen) is de ADSL lijn verder prima in orde. Ik heb overigens een 8/1 'T' abonnement, en gezien de afstand tot de centrale zou mijn lijn iets tot 12 Mbit down moeten kunnen halen (maar daar heb ik dus niet voor gekozen).

Zou dit een modem probleem zijn, of heeft Tweak gewoon geen goede PSTN-gateway in haar netwerk staan?

Overigens is de kwaliteit van mijn 'traditionele' KPN lijn die ik ernaast nog heb wel altijd in orde.
Nagenoeg geen problemen hier. Ik heb een Zyxel 2602H modem in gebruik. Wel heel af en toe een kraakje. Maar dat vind ik wel acceptabel. Bij Demon gebruikte ik hetzelfde modem, daar was de lijn kwaliteit wel geheel storingsvrij. Maja helaas Demon is overgenomen door Xs4All, dus ineens 20 euro duurder dan Demon (en 42 euro duurder dan Tweak). Uiteraard vergelijk ik dan wel dezelfde snelheden met elkaar (8/1mb) :o

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er ook bij of ADSL2+ beschikbaar is op jouw adres/postcode?
In combinatie met de afstand tot de centrale is dit wel interessant om te weten. Je kunt dan je abonnement wat je zou willen hebben afstemmen op wat technisch gezien haalbaar is.
Als je relatief ver van de centrale afzit heeft het weinig zin het snelste abo te nemen.
Yep, er staat bij mij precies hetzelfde. Ik zit op 1973 meter van de centrale. Bij eerdere postcodecheck op Tweak konden ze wel een 12-24 Mbit abonnement aanbieden maar geen 16-24Mbit. Ik denk dus dat ik gewoon voor het 12/24 Mbit/aanbod wil gaan en gezien de afstand tot de centrale lijkt me dit ook bet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Ik wil nog even een complimentje geven aan tweakdsl. Ik kom van Demon/xs4all en heb allerlei gezeik gehad met xs4all. Elke keer als ik Tweakdsl benaderde werd ik keurig geholpen en hielpen ze me met hoe ik het bij xs4all moest spelen.

Verbinding is ook behoorlijk stabiel, ik train in met 20 mbit (ja dicht bij de centrale) en ook tweaknews is ook snel, ik haal vaak snelheden van 2 mbyte. Telefonie werkt alleen nog niet maar daarvoor moet ik nog eens met de helpdesk bellen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
Ik zit er ook over te denken om tweakDSL te nemen. Een huisgenoot van me heeft het ook een keer geprobeerd (bij een andere provider) en toen kon hij geen goede verbinding krijgen met het internet. Ook weten we niet waar de hoofdlijn van de telefoon ons huis binnenkomt (er zijn 3 huisnummers in 1 huis, waarvan we niet weten welke de hoofdaansluiting heeft).

Wie weet hoe ik uit kan zoeken wat voor type lijn het is (PSTN of ISDN?) en waar de hoofdaansluiting zit? Want om nu 500 euro op tafel te leggen en er vervolgens achter te komen dat het internet pas werkt nadat we nog 400 euro voor een koperdraad hebben geinvesteerd is niet helemaal de bedoeling...

Ik heb dus drie vragen:
1. Maakt het ook uit op welk huisnummer (E, F of G) ik de verbinding aanvraag?
2. Hoe kan ik vinden welk type lijn er ligt?
3. Hoe kan ik de hoofdaansluiting van de telefoon vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door Mithrandir op 24-09-2007 18:00 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Leftblank schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:24:
[...]

code:
1
2
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

Zover ik me kan herinneren komen die twee regels regelmatig samen voor, maar of het altijd is durf ik niet te zeggen - daarvoor moet ik de logs nog wat doorspitten.
Opzich is de DSL code nieuw genoeg voor 't Tiscali netwerk. Er zijn nieruwere AJE versies, maar de laatste was niet de allerbeste volgens mij wat ik mij kan herinneren. In oudere delen van dit topic zijn wat versies gemeld met download linkjes, want bij ZyXEL zelf kan je hem niet online vinden omdat de AJE serie speciaal voor TweakDSL & Demon is gemaakt door ZyXEL.
Mithrandir schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:57:
Ik zit er ook over te denken om tweakDSL te nemen. Een huisgenoot van me heeft het ook een keer geprobeerd (bij een andere provider) en toen kon hij geen goede verbinding krijgen met het internet. Ook weten we niet waar de hoofdlijn van de telefoon ons huis binnenkomt (er zijn 3 huisnummers in 1 huis, waarvan we niet weten welke de hoofdaansluiting heeft).

Wie weet hoe ik uit kan zoeken wat voor type lijn het is (PSTN of ISDN?) en waar de hoofdaansluiting zit? Want om nu 500 euro op tafel te leggen en er vervolgens achter te komen dat het internet pas werkt nadat we nog 400 euro voor een koperdraad hebben geinvesteerd is niet helemaal de bedoeling...

Ik heb dus drie vragen:
1. Maakt het ook uit op welk huisnummer (E, F of G) ik de verbinding aanvraag?
2. Hoe kan ik vinden welk type lijn er ligt?
3. Hoe kan ik de hoofdaansluiting van de telefoon vinden?
In deze situatie kan je beter eerst een KPN BelBudget telefoon lijntje/abonnement aanvragen. Dan sluit KPN dat eerst aan en kan je zoeken op welke lijn de kiestoon zit en waar hij het pand binnenkomt.

Vraag je daarop ADSL aan dan weet je welke lijn het is ook.

Doe je bovenstaande niet en je vraagt dus enkel ADSL aan wordt een vrije lijn gekozen en daarop ADSL gezet. Dan komt een KPN monteur die lijn opleveren bij het aansluiten en weet je ook waar hij zit.

Echter, als je optie twee kiest kan het zijn dat je op sommige van de huisnummers (toevoegingen) het niet kunt aanvragen. Het kan zijn dat op geen van die toevoegingen KPN een 'vrije koperlijn' in de voorraad heeft zitten omdat die simpelweg niet bestaan in de database. Of dat KPN ze kent als I, II en III als toevoegingen bijvoorbeeld.

Lijntype (PSTN of ISDN) is alleen van toepassing als je ADSL aanvraagt op een bestaande/liggende KPN telefoonlijn waarop een abonnement actief is (dus een PSTN of ISDN abonnement/lijn waarbij je ADSL op dezelfde lijn laat zetten). Een nieuwe lijn activeren is altijd annexA gewoon (PSTN).

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 24-09-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb geprobeerd om mijn Zyxel P-2602H-D1A in bridge mode te gebruiken icm met Linksys WRT54GL. Ik zou de linksys graag als router en WLAN willen gebruiken. Ik heb alleen de modem functie van de Zyxel nodig. Op het moment dat ik de Zyxel in bridge zet heb ik geen internet meer.
Wat doe ik verkeerd? Ik heb de handleiding doorgelezen maar daar wordt niets nuttigs verteld. Zoeken op got en google heeft niets opgeleverd. Ik zie vast iets over het hoofd. Wie kan mij op weg helpen?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:42

Pinjataaa

Hit me!

Audi_S2 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:40:
Ik heb geprobeerd om mijn Zyxel P-2602H-D1A in bridge mode te gebruiken icm met Linksys WRT54GL. Ik zou de linksys graag als router en WLAN willen gebruiken. Ik heb alleen de modem functie van de Zyxel nodig. Op het moment dat ik de Zyxel in bridge zet heb ik geen internet meer.
Wat doe ik verkeerd? Ik heb de handleiding doorgelezen maar daar wordt niets nuttigs verteld. Zoeken op got en google heeft niets opgeleverd. Ik zie vast iets over het hoofd. Wie kan mij op weg helpen?
Op welke instellingen zet je hem... wel netzo handig om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Pinjataaa schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:10:
[...]

Op welke instellingen zet je hem... wel netzo handig om te vermelden.
Ik heb het net klaar gekregen. Ik had de standaard settings en daarna heb ik alleen routing in bridge veranderd. Eerst kreeg mijn linksys steeds een intern ip. Na de factory reset en opnieuw instellen werkt het. Mijn linksys krijgt nu het externe ip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

Het blijkt toch niet stabiel te zijn. De bridge heeft ongeveer 30min gewerkt. Hierna knalde de verbinding er uit en kreeg de linksys weer een intern ip adres. Ik maak al een hele poost gebruik van de routing mode zonder problemen. Het probleem lijkt zich dus alleen in bridge mode voor te doen. Zie ik iets over het hoofd?

Edit: Ik zit nu weer via routing mode te werken. Het valt mij ook op dat ik verschillende ip's krijg in brdige mode en routing mode.

Wie kan mij verder helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door Audi_S2 op 25-09-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

Audi_S2 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:40:
Waarom gebruik je je linksys niet als access point en je zyxel gewoon als router. In je zyxel kun je alles doen wat je maar wil toch (portforwarden etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2

Audi_S2

knakworst schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:13:
[...]

Waarom gebruik je je linksys niet als access point en je zyxel gewoon als router. In je zyxel kun je alles doen wat je maar wil toch (portforwarden etc.)?
Ik draai op mijn linksys een alternatieve firmware die mij meer mogelijkheden geeft.
Tevens vindt ik de interface van de linksys veel prettiger.

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 11:22

Pantalaimon

Daemon.

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb laatst m'n ADSL 8mbit verbinding geupgrade naar een ADSL2+ 20mbit verbinding. Door miscommunicatie lag m'n oude verbinding er al een week vóór de oplevering van de nieuwe lijn er al uit.

Anywho, de nieuwe verbinding zou er nu moeten zijn, en ik heb het geleverde modem (AlliedData Copperjet 1616-2P) geinstalleerd, en staat standaard in bridged mode. Zou out-of-the-box moeten werken. Niet dus.

Van dit modem krijgt m'n server enkel een intern adres terug. Ik ben met de TweakDSL helpdesk al door de gebruikelijke instellingen gelopen. Het oude modem nog eens aangesloten en daarvan krijg ik al helemaal geen IP terug...

Nou ligt mijn probleem dus bij de technische afdeling van TweakDSL, en hun antwoord kan nog wel enkele dagen op zich laten wachten. Ondertussen zit ik al zo'n anderhalve week zonder internet hier, dus als men hier nog ingevingen heeft...

Think of me long enough to make a memory

• SiErRa
Pantalaimon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:17:
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb laatst m'n ADSL 8mbit verbinding geupgrade naar een ADSL2+ 20mbit verbinding. Door miscommunicatie lag m'n oude verbinding er al een week vóór de oplevering van de nieuwe lijn er al uit.

Anywho, de nieuwe verbinding zou er nu moeten zijn, en ik heb het geleverde modem (AlliedData Copperjet 1616-2P) geinstalleerd, en staat standaard in bridged mode. Zou out-of-the-box moeten werken. Niet dus.

Van dit modem krijgt m'n server enkel een intern adres terug. Ik ben met de TweakDSL helpdesk al door de gebruikelijke instellingen gelopen. Het oude modem nog eens aangesloten en daarvan krijg ik al helemaal geen IP terug...

Nou ligt mijn probleem dus bij de technische afdeling van TweakDSL, en hun antwoord kan nog wel enkele dagen op zich laten wachten. Ondertussen zit ik al zo'n anderhalve week zonder internet hier, dus als men hier nog ingevingen heeft...
Hij staat niet standaard in bridge mode, ik heb ook zojuist een copperjet 1616-2p ontvangen en die staat in router mode. Alleen als ik hem op bridge mode zet krijgt mijn router geen ip. Een laptop trouwens wel. Dat moet ik nog even uitzoeken.

• bjck
Audi_S2 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:22:
[...]

Ik draai op mijn linksys een alternatieve firmware die mij meer mogelijkheden geeft.
Tevens vindt ik de interface van de linksys veel prettiger.
Je kan het zo prima gebruiken, maar houdt er rekening mee dat de VoIP mogelijkheid vervalt natuurlijk.

Stel hem in op Bridge bij de WAN instellingen, dan is het RFC1483 en niet ENET ENCAP waar hij vanzelf naartoe gaat zoals je gemerkt hebt. De rest staat dan gelijk goed.

Dan bij NAT even hem op 'none' zetten (bij routing is het sua-only). En wat je bij de LAN settings even moet instellen is dat de DHCP server uitgeschakeld staat. Als je een half-half situatie bouwt kan het redelijk raar gaan werken ja :)

Of stel je het in via de wizard?

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

SiErRa schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:39:
[...]

Hij staat niet standaard in bridge mode, ik heb ook zojuist een copperjet 1616-2p ontvangen en die staat in router mode. Alleen als ik hem op bridge mode zet krijgt mijn router geen ip. Een laptop trouwens wel. Dat moet ik nog even uitzoeken.
Hij staat standaard op RFC1483 bridged, attached to router. Volgens de helpdesk ook de juiste instelling. Ook handmatig deze instelling nog geforceerd. Geen extern IP. Zelf nog RFC1483 bridged, attached to bridge geprobeerd, maar daar verslikte ie zich al helemaal in.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:20:
Toe maar, wat een vrienden allemaal d:)b. Tot nu toe nog niets gehoord over de korting, de factuur van deze week was nog steeds € 27,95. We blijven het in de gaten houden.
En de eerste 2 vrienden zijn al doorgevoerd, de rekening voor deze maand was € 22.36 (dus 20% korting)

Dank je wel vrienden _/-\o_

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik ben al een jaartje bij Tweakdsl, afgezien wat startproblemen, ben ik verder wel tevreden.

Tot vandaag, bij mijn toegezonden factuur van tweak stond een linkje betreffende onderhoud Tiscalli verbindingen, en wat blijkt nu:
Op maandag 1 oktober zal er onderhoud worden gepleegd op de tiscali ADSL lijnen. Het onderhoud zal plaatsvinden tussen 10:00 en 15:00. Op dat moment kan (indien u een tiscali adsl lijn heeft) uw lijn tijdelijk plat gaan. De onderbreking per ADSL lijn wordt geschat op 5 tot 10 minuten.

Dit onderhoud is tevens een voorbereiding op een omnummeringsactie. Indien u een vast IP heeft op uw tiscali lijn, zal dit IP worden hernummerd. De hernummering zal tussen 1 oktober en 14 oktober plaatsvinden. Voor de omnummering zal het nieuwe IP per mail worden medegedeeld, zodat u eventueel uw instellingen daar op aan kunt passen.
Het vast IP adres dat ik heb blijkt dus niet zo vast te zijn :(
Ik moet redelijk wat werk gaan verzetten om al mijn DNS vermeldingen te gaan wijzigen, dus ik baal als een stier dat dit eigenlijk maandag al kan gaan gebeuren (zonder dat ik het nieuwe ip adres ken)

bron

http://www.tweak.nl/?page=dsl/newsflash#item_27

Edit:

Mailtje geschreven of ik het adres van te voren zou kunnen krijgen, dit is het antwoord:
Beste klant,

Helaas kunnen we dat niet doen. De IP adressen worden middels automatisch DHCP toegewezen en vast gehangen aan het MAC adres van het modem. We kunnen dit IP pas zien zodra deze daadwerkelijk is toegewezen aan uw verbinding.

Met vriendelijke groeten,

Helpdesk
MvD

[ Voor 14% gewijzigd door _root op 27-09-2007 14:35 ]

PVoutput 3250 WP

• brama
  • Niet online
megatronics schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:43:
[...]

En de eerste 2 vrienden zijn al doorgevoerd, de rekening voor deze maand was € 22.36 (dus 20% korting)

Dank je wel vrienden _/-\o_
Doe maar een biertje ;-)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• SiErRa
Ik heb inmiddels de copperjet in bridge mode en mijn linksys router krijgt nu ook het externe ip.

De oorzaak was inderdaad zoals bjck aangaf de dhcp server die nog aan stond op het modem. Daardoor gaat er iets mis waardoor de linksys geen ip kan krijgen.

• bjck
_root schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:30:

[...]

Het vast IP adres dat ik heb blijkt dus niet zo vast te zijn :(
Ik moet redelijk wat werk gaan verzetten om al mijn DNS vermeldingen te gaan wijzigen, dus ik baal als een stier dat dit eigenlijk maandag al kan gaan gebeuren (zonder dat ik het nieuwe ip adres ken)
Is natuurlijk lastig, maar een 'vast IP' op een consumenten verbinding kan mijn inziens altijd wel een keer veranderen als dat nodig is. De enige manier hoe je zeker weet dat je een vast IP hebt is als je zelf RIPE member wordt en een eigen subnet aanvraagt eigenlijk.

Nu doen ISP's die elke aansluiting 'een vast IP' bieden altijd hun best het hetzelfde te houden. Kijk je naar XS4all krijg je ook een IP uit een andere range als je van mxstream overstapt naar XS4all-Only. Gewoon omdat het het netwerk technisch nodig is, veranderingen (cq vernieuwingen) houd je niet altijd tegen.

Voordeel is dat je ISP het je netjes meldt dat het gaat gebeuren, petje af.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, vreemd. Toen ik een jaar geleden bij TweakDSL kwam heb ik een vast IP adres aangevraagd bij hun. Ik kreeg toen een ander IP Adres en die was gekoppeld aan mijn MAC adres van mijn router. Tevens heb ik daar een Reverse DNS op laten zetten.

Als ik dit zo lees, kan ik vanaf volgende week weer opnieuw alles laten aanpassen :(

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

(jarig!)
Pantalaimon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:17:
_ - _
Oei Oei, ik herken je probleem dat had ik verleden jaar. Ik heb er in totaal meer dan 3½ week op moeten wachten totdat het uiteindelijk goed ging. Op een gegeven moment kreeg ik iemand aan de lijn, na zoveel keer gebeld te hebben, die precies wist waar ik het over had en die had uiteindelijk binnen twee minuten mijn modem online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
megatronics schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:11:
Hmm, vreemd. Toen ik een jaar geleden bij TweakDSL kwam heb ik een vast IP adres aangevraagd bij hun. Ik kreeg toen een ander IP Adres en die was gekoppeld aan mijn MAC adres van mijn router. Tevens heb ik daar een Reverse DNS op laten zetten.

Als ik dit zo lees, kan ik vanaf volgende week weer opnieuw alles laten aanpassen :(
OK, is vervelend, maar aan de andere kant heb je al wel een JAAR een vast IP-adres gehad incl. reverse DNS en er zijn maar weinig providers waar dat kan een ook soepel geregeld wordt. Tel je zegeningen ;) ;)

Door eigen vakkundig gekloot heb ik het onlangs gepresteerd om mijn "eigen" vaste IP-adres kwijt te raken en na een mailtje met uitleg naar de helpdesk had ik een dag later weer het oude ip-adres incl. reverse DNS terug. Toch wel nette servive imho.

mvg, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Hoe zit dit reverse dns service van tweak nou eigenlijk in elkaar?

Ik heb een paar domeinen, die staan momenteel nergens in de dns (dat heb ik een tijd zelf gedraaid)
Daarvan kan ik bij de registrar de nameservers opgeven.

Moet ik 1 van mijn domeinen bij tweak een dns dienst afnemen en kunnen ze dan een reverse dns op mijn ip zetten. Of kan ik ook gewoon zelf of ergens anders het domein in de dns zetten en kan tweak dan nog steeds een reverse dns verwijzing naar mijn ip maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SiErRa schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:17:
Hoe zit dit reverse dns service van tweak nou eigenlijk in elkaar?

Ik heb een paar domeinen, die staan momenteel nergens in de dns (dat heb ik een tijd zelf gedraaid)
Daarvan kan ik bij de registrar de nameservers opgeven.

Moet ik 1 van mijn domeinen bij tweak een dns dienst afnemen en kunnen ze dan een reverse dns op mijn ip zetten. Of kan ik ook gewoon zelf of ergens anders het domein in de dns zetten en kan tweak dan nog steeds een reverse dns verwijzing naar mijn ip maken?
Je moet zorgen dat je domein ergens in een DNS staat, dat is geen dienst van Tweak die ze je kunnen bieden. Dan maak je zelf de forward DNS aan naar je IP en kan je tweak vragen diezelfde naam als reverse voor het IP te zetten aan hun kant.

Dus jij doet de forward (jouw domein naam immers) en zij de reverse (hun IP blok immers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mailtje gehad van de helpdesk en na de omnummering is een vast IP adres en een Reverse DNS nog steeds mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
bjck schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:20:
[...]

Je moet zorgen dat je domein ergens in een DNS staat, dat is geen dienst van Tweak die ze je kunnen bieden. Dan maak je zelf de forward DNS aan naar je IP en kan je tweak vragen diezelfde naam als reverse voor het IP te zetten aan hun kant.
Voordat ik een stommiteit bega en TweakDSL wat verkeerds laat instellen even de zaak expliciet uitspellen.........

In heb een domein qwerty.top geregistreerd via/bij een domeinhoster en kan daar zelf instellen dat dat domein hoort bij mijn "vaste" TweakDSL ip-adres. Dat werkt.

Kan ik dan bij TweakDSL opgeven dat zij mijn "vaste" ip-adres koppelen aan qwerty.top i.p.v. mijnsysteemnaam.tweakdsl.nl wat ik nu heb laten instellen als reverse DNS?

Dat is voor een mailer wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

yep, zo werkt dat. Dan bestaat er nog wel de kans dat je IP adres nog door bijvoorbeeld SORBS wordt geblocked. Ik moest voor mijn IP adres ook een aanvraag doen bij SORBS om het IP adres te excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
megatronics schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:42:
yep, zo werkt dat. Dan bestaat er nog wel de kans dat je IP adres nog door bijvoorbeeld SORBS wordt geblocked. Ik moest voor mijn IP adres ook een aanvraag doen bij SORBS om het IP adres te excluden.
Ik had (en heb weer <g>) een ip-adres wat nergens in een blocklist voorkomt dus vandaar dat ik het ook weer graag terug had na mijn geklungel :)

Maar ik zal de helpdesk blij maken met een verzoekje voor de reverse DNS !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Mister_T schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:53:
[...]

Oei Oei, ik herken je probleem dat had ik verleden jaar. Ik heb er in totaal meer dan 3½ week op moeten wachten totdat het uiteindelijk goed ging. Op een gegeven moment kreeg ik iemand aan de lijn, na zoveel keer gebeld te hebben, die precies wist waar ik het over had en die had uiteindelijk binnen twee minuten mijn modem online.
Dat klinkt niet erg hoopgevend :'). Lijkt mij ook een kleine ingreep om zoiets werkend te maken...

Ze hadden me iig toegezegd vóór zaterdag nog terug te bellen, maar nog altijd geen nieuws. Ik zal vanavond al ik dan nog niks gehoord heb maar weer eens in de telefoon klimmen. Ik wil dit weekend wel weer ouderwets van internet kunnen genieten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Dat zit er dus niet in :( :(

Net weer contact gehad, en het "probleem" is "complexer dan ze hadden gedacht". D.w.z. dit weekend sowieso geen internet, en met geluk in de loop van volgende week. Ik word er wel goed chagrijnig van, en ik krijg bijna het idee dat ik gewoon aan het lijntje gehouden wordt :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:42

Pinjataaa

Hit me!

Pantalaimon schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:14:
Dat zit er dus niet in :( :(

Net weer contact gehad, en het "probleem" is "complexer dan ze hadden gedacht". D.w.z. dit weekend sowieso geen internet, en met geluk in de loop van volgende week. Ik word er wel goed chagrijnig van, en ik krijg bijna het idee dat ik gewoon aan het lijntje gehouden wordt :/ :/
Zal me niks verbazen als dat ook echt zo is... Ben over de helpdesk alles behalve tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik denk erover om over te stappen van Planet op TweakDSL, vooral omdat de nieuwsserver van Planet erg brak is. :(

Nu heb ik de check gedaan of ik in de buurt van een BBned-centrale woon, en ja dat is het geval. Op zo'n 697 meter van mijn huis is een centrale aanwezig. :)
Ik zou graag het B10 abonnement nemen voor 499 euro per 2 jaar, de verduivelde aanbieding (10-24 mbit). Hierbij zou ik dan een gratis modem ontvangen en ook geen aansluitkosten hoeven te betalen.
Hier thuis heb ik al een Asus wireless-router en een Speedtouch modem. Nu heb ik niet erg veel verstand van Internet / Providers / Netwerken en ik vroeg me dus af of ik gewoon gebruik kan maken van het modem dat ik van TweakDSL krijg en de Asus wireless-router? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Ja dat zal prima werken, alhoewel je voor 40E extra een wireless modem/router (alles in 1 dus) van ze krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Hollanda schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:38:
Ja dat zal prima werken, alhoewel je voor 40E extra een wireless modem/router (alles in 1 dus) van ze krijgt.
En wat is daar het voordeel van ten opzichte van een Asus wireless-router en het modem dat je er gratis bij krijgt?

• Hollanda
  • Laatst online: 28-08 16:15
lager stroomverbruik, makkelijker configureren als je gebruikt maakt van NAT.

• Mister_T

Mister_T

@+31180

(jarig!)
Pinjataaa schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:30:
[...]

Zal me niks verbazen als dat ook echt zo is... Ben over de helpdesk alles behalve tevreden.
Tot die conclusie ben ik ook gekomen, er zitten wel mensen met verstand van zaken, maar je moet het treffen dat je de goede net te pakken krijgt.

• monnick
  • Niet online
Hollanda schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:17:
lager stroomverbruik, makkelijker configureren als je gebruikt maakt van NAT.
Ach NAT is nu ook al een ramp -met een Asus router en Speedtouch modem- dus als het zo blijft vind ik het niet heel erg. Om daar nou een aparte combi voor te kopen vind ik niet echt nodig.

Bedankt voor je antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren dat de helft van de websites het niet meer doet.
o.a. nu.nl, msn (webmessenger ook niet)

wat wel werkt, google, altavista

dns probleem denk ik ?
modem al gereset, geen oplossing
ik woon in arnhem centrum

-update-
12:36 inmiddels lijkt het weer goed te werken. Waarschijnlijk te maken met de omnummering van 1-10

[ Voor 19% gewijzigd door Viper® op 30-09-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Zijn er hier toevallig TweakDSL'ers die zich hebben ingeschreven voor de iAVS mailtjes van Avast? Ik merk elke keer dat zo'n mailtje de mailserver lijkt te laten hangen voor een tijdje. Vandaag was het zelfs zo erg dat m'n mailcliënt (Thunderbird) gewoon niets ophaalde. Pas toen ik via webmail het Avast mailtje had gewist kwam alles binnenvliegen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Joop schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:51:
Ik heb sinds ruim een jaar TweakDSL 6 mbit abo (tiscali). Enkele dagen geleden ben ik van het gratis standaard Asus modem overgestapt naar een Linksys WAG200G adsl router (met de laatste firmware). Was allemaal vrij eenvoudig aan de praat te krijgen, maar mijn download snelheid is wel wat achteruit gegaan.

Ik gebruik al erg lang DU meter en daar was bij downloaden (vooral uit de nieuwsgroepen) altijd een snelheid 749 kbyte/sec te zien. Da's dus in feite het theoretisch maximum van 6 mbit, ik had dus niets te klagen. Nu is het 719 kbyte/sec geworden. Geen schokkend probleem opzich, maar goed toch 4% verlies wat ik opzich niet zou verwachten. Ik heb de router al meerdere malen gereset over de afgelopen dagen en het blijft elke keer dezelfde snelheid. De telefoon bekabeling is hetzelfde gebleven.

Wat info die het router geeft:

DSL Connection

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 6845 kbps
Upstream Rate: 1092 kbps
Downstream Margin: 14 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 37 db
Upstream Line Attenuation: 8.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 21 db

PVC Connection

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
Enable: Yes
PVC Status: Up

Is er nog wat aan te doen? Of is het gewoon pech en ben ik die 30 kbyte/sec gewoon kwijt?
ik heb hetzelfde "fenomeen", ik kom af van een WAG54G en heb nu een WAG200G (omruilactie Linksys). Ook mijn download is ietsje lager dan voorheen, en upload iets sneller dan voorheen. Als iemand tips heeft ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MTU size wel op 1500 staan in je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
bjck schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:24:
MTU size wel op 1500 staan in je modem?
hij staat op default, en dat is "auto"
Ik zal vanavond eens ff checken, en indien nodig handmatig op 1500 zetten...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Ik snap er nu even helemaal niks meer van, misschien kan iemand van jullie me verder helpen.

Probleem: Ik heb nu een ADSL2+ wide open lijntje van Tweakdsl (Tiscali netwerk) en ik ga verhuizen naar een nieuwbouw huis. Tiscali netwerk is op het nieuwe adres niet beschikbaar, bbned wel.
Ik heb KPN gebeld om te vragen of het mogelijk is om mijn analoge lijn te verhuizen naar het nieuwe adres en de tiscali lijn nog een maand actief te houden op het oude adres. Vervolgens wil ik na de verhuizing van de telefoonlijn een nieuw abonnement afsluiten (bbned) op het nieuwe adres en vervolgens als alles op het nieuwe adres werkt de oude tiscali lijn laten vervallen. Op die manier kom ik geen dag zonder internet te zitten (alleen een korte periode 2 verbindingen)
De KPN man die ik sprak gaf aan dat dit mogelijk was.

Vervolgens om zeker van mijn zaak te zijn contact opgenomen met tweakdsl. De helpdesk medewerker gaf aan dat bovenstaande scenario geen probleem mocht zijn. Tweakdsl werkt op die manier wel vaker verhuizingen af.

Nu werd het tijd om mijn telefoonlijn te verhuizen: KPN weer gebeld. De KPN medewerker die ik deze keer trof vertelde me dat het allemaal niet mogelijk was op deze manier: Nee meneer, de DSL verbinding is gekoppeld aan het telefoonnummer en zal dus meteen mee verhuisd worden. (dat kan dus niet, want tiscali si niet beschikbaar op het nieuwe adres)

Tweakdsl weer gebeld. Tweak medewerker vertelde dat het ECHT wel mogelijk is. Ik moet gewoon mijn KPN lijn verhuizen en een brief met opzegging per 1 december aan tweak sturen. De tiscali lijn blijft dan volgens tweak gewoon werken tot 1 december.

KPN weer gebeld. Nu kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ik EERST mijn adsl moet opzeggen, anders was verhuizing van mijn telefoonlijn überhaupt niet mogelijk! 8)7

Kan iemand me aub een manier vertellen waarop ik dit het beste kan regelen? Mijn vrouw werkt vanuit huis en kan niet zonder internet aansluiting. Dit is dan ook de reden waarom ik het op deze manier wil regelen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
slash24 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:24:
Ik snap er nu even helemaal niks meer van, misschien kan iemand van jullie me verder helpen.

Probleem: Ik heb nu een ADSL2+ wide open lijntje van Tweakdsl (Tiscali netwerk) en ik ga verhuizen naar een nieuwbouw huis. Tiscali netwerk is op het nieuwe adres niet beschikbaar, bbned wel.
Ik heb KPN gebeld om te vragen of het mogelijk is om mijn analoge lijn te verhuizen naar het nieuwe adres en de tiscali lijn nog een maand actief te houden op het oude adres. Vervolgens wil ik na de verhuizing van de telefoonlijn een nieuw abonnement afsluiten (bbned) op het nieuwe adres en vervolgens als alles op het nieuwe adres werkt de oude tiscali lijn laten vervallen. Op die manier kom ik geen dag zonder internet te zitten (alleen een korte periode 2 verbindingen)
De KPN man die ik sprak gaf aan dat dit mogelijk was.

Vervolgens om zeker van mijn zaak te zijn contact opgenomen met tweakdsl. De helpdesk medewerker gaf aan dat bovenstaande scenario geen probleem mocht zijn. Tweakdsl werkt op die manier wel vaker verhuizingen af.

Nu werd het tijd om mijn telefoonlijn te verhuizen: KPN weer gebeld. De KPN medewerker die ik deze keer trof vertelde me dat het allemaal niet mogelijk was op deze manier: Nee meneer, de DSL verbinding is gekoppeld aan het telefoonnummer en zal dus meteen mee verhuisd worden. (dat kan dus niet, want tiscali si niet beschikbaar op het nieuwe adres)

Tweakdsl weer gebeld. Tweak medewerker vertelde dat het ECHT wel mogelijk is. Ik moet gewoon mijn KPN lijn verhuizen en een brief met opzegging per 1 december aan tweak sturen. De tiscali lijn blijft dan volgens tweak gewoon werken tot 1 december.

KPN weer gebeld. Nu kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ik EERST mijn adsl moet opzeggen, anders was verhuizing van mijn telefoonlijn überhaupt niet mogelijk! 8)7

Kan iemand me aub een manier vertellen waarop ik dit het beste kan regelen? Mijn vrouw werkt vanuit huis en kan niet zonder internet aansluiting. Dit is dan ook de reden waarom ik het op deze manier wil regelen.

Bij voorbaat dank!
De KPN persoon heeft het fout, die denkt aan 'mxstream' van KPN dat het gekoppeld is.

Als je gewoon niets meldt over ADSL en gewoon je telefonie verhuizing in gang zet (kan online!) blijft je ADSL liggen totdat je dat opzegt op je oude adres. Of de nieuwe bewoners moeten te voortvarend hun telefonie verhuizing in gang zetten naar die woning wat op dezelfde lijn terecht komt, maar die kans is vrij klein dat ze hun telefonie eerder verhuizen dan dat ze de sleutel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
@BJCK: ik weet dat jij er vrij veel verstand van hebt, dus ik geloof meteen dat je het hier ook weer bij het rechte eind hebt. Jij zegt dus dat als ik niets aangeef over adsl, alleen de telefoonlijn verhuisd wordt? Hoe doe ik dat dan met het online verhuizen van de telefoonlijn: ik krijg daar meerdere keuzes aangaande adsl: ik kan aangeven of ik:
a) adsl van kpn heb
b) adsl van een andere provider heb
c) ...... nog een optie
d) geen adsl heb

Moet ik hier dan aangeven GEEN adsl of moet ik gewoon aangeven "adsl van een andere provider"?
Dank je voor je snelle en heldere reactie overigens
bjck schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:33:
[...]

De KPN persoon heeft het fout, die denkt aan 'mxstream' van KPN dat het gekoppeld is.

Als je gewoon niets meldt over ADSL en gewoon je telefonie verhuizing in gang zet (kan online!) blijft je ADSL liggen totdat je dat opzegt op je oude adres. Of de nieuwe bewoners moeten te voortvarend hun telefonie verhuizing in gang zetten naar die woning wat op dezelfde lijn terecht komt, maar die kans is vrij klein dat ze hun telefonie eerder verhuizen dan dat ze de sleutel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
bjck > bedankt voor je reactie :)

Ik heb in de meterkast nog eens goed gekeken en ergens bij een paar andere draden en onder krimpkousjes weggewerkt vond ik 3 telefoonkabels die omhoogliepen. Voor elk van onze kamers is dus waarschijnlijk een aansluiting :)

Ik heb nu belbudget aangevraagd bij KPN (Dit is toch goedkoper dan het laten opleveren van een lijn door tweakdsl?).

Mijn lijn wordt waarschijnlijk 9 oktober geactiveerd door KPN (aldus de website). Kan ik nu bij TweakDSL een abbonnement aanvragen dat ingaat op de 10e? Of is het slimmer om even te wachten tot de 9e zodat ik zeker weet dat die lijn dan is geleverd?

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fat Baba
  • Laatst online: 02-02 19:31
Zijn de meeste tweakers er ook allert op dat het opzeggen van een abbonnement 75 euro kost. Lekker sneaky achteraf. van mij mag dit best in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Fat Baba schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:17:
Zijn de meeste tweakers er ook allert op dat het opzeggen van een abbonnement 75 euro kost. Lekker sneaky achteraf. van mij mag dit best in de startpost.
Volgens mij is dat alleen bij de abonnementen waar je na een jaar kan opzeggen, de abonnementen als het verduiveld aanbod hebben deze niet als ik de website bekijk. Trouwens ik lees altijd eerst alle voorwaarden door voordat ik een abonnement neem, dan loop je niet tegen dit soort verrassingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Na 2 jaar vervalt bij mij ook de € 75 opzegkosten.

Edit: uit de aanvraag:

Door ondertekening van dit contract geef ik aan op de hoogte te zijn van en accoord te gaan met de Algemene Voorwaarden (zoals deze op de TweakDSL website te vinden zijn). Ik ga deze overeenkomst aan voor de periode van 24 maanden. Ik weet dat er bij opzegging binnen twee jaar na ondertekening van het contract € 75,- kosten in rekening worden gebracht en de eventueel resterende termijnen. Ik machtig TweakDSL de eenmalige kosten (indien van toepassing), alsmede de maandelijkse abonnementskosten automatisch te incasseren van de hierboven aangegeven
bankrekening.

[ Voor 85% gewijzigd door MegaTronics op 02-10-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Mithrandir schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:08:

Ik heb in de meterkast nog eens goed gekeken en ergens bij een paar andere draden en onder krimpkousjes weggewerkt vond ik 3 telefoonkabels die omhoogliepen. Voor elk van onze kamers is dus waarschijnlijk een aansluiting :)

Ik heb nu belbudget aangevraagd bij KPN (Dit is toch goedkoper dan het laten opleveren van een lijn door tweakdsl?).

Mijn lijn wordt waarschijnlijk 9 oktober geactiveerd door KPN (aldus de website). Kan ik nu bij TweakDSL een abbonnement aanvragen dat ingaat op de 10e? Of is het slimmer om even te wachten tot de 9e zodat ik zeker weet dat die lijn dan is geleverd?
Dat kan, had ik ook gedaan, alleen dan een maand van te voren aangevraagd, voordat kpn de lijn had geactiveerd. Je moet gewoon opgeven wanneer de lijn door kpn wordt geactiveerd en de gewenste ingangsdatum van het abonnement. Mijn modem waren ze trouwens kwijtgeraakt. Ik heb wel een aantal keren er achteraan moeten bellen, maar de jongens bij tweakdsl zijn netjes voor mij er achteraan gegaan. Tiscali leverde namelijk de zyxel modems uit. Alles nog goed gekomen en een nette snelle verbinding nu.
Hier ook belbudget trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat ik nu meemaak... Niet te geloven.

Al jaren ben ik klant van TweakDSL, nooit problemen gehad, altijd een tevreden klant geweest; opzich nu nog steeds. Een maand geleden heb ik eindelijk de stap gezet om mijn abonnement te upgraden van 8Mbit UltraDSL naar een 16-24Mbit abonnement.

Om dit voor elkaar te krijgen heb ik een e-mail gestuurd naar TweakDSL die keurig en snel beantwoord werd, met de melding dat ik dit in "Mijn Tweak" kon aangeven. Bovendien werd mij veel succes gewenst. Zo gezegd zo gedaan. Ingelogd, het nieuwe abonnement aangegeven plus de wireless modem/router uitgekozen als extra'tje. Hierop moest een schriftelijke aanvraag worden uitgeprint en gefaxt of per post worden verzonden aan het kantoor te Almere. Fluitje van een cent, geprint, alles doorgelezen, handtekening gezet en hopla, in de brievenbus.

Na drie (of vier?) weken wachten en nog geen respons heb ik maar eens een e-mail gestuurd. Wat de stand van zaken is omtrent mijn aanvraag omdat ik eerlijk gezegd wel een bevestiging van de aanvraag had verwacht. Hiervoor was uiteraard meer informatie nodig dan alleen mijn naam, dus die heb ik in een volgende e-mail gestuurd.

Een week later kreeg ik reactie. Er is niks binnen gekomen waaruit zij kunnen afleiden dat ik mijn abonnement wil wijzigen. Blijkbaar ook niet via "Mijn Tweak". Blijkbaar is zowel mijn electronische aanvraag als mijn schriftelijke bevestiging/contract in rook opgegaan. ¿Que?

Verder staat er in de e-mail het idee om het schriftelijk of per fax te kennen te geven, wat mij het makkelijkst is. Op die manier kunnen zij het zo spoedig mogelijk omzetten. Dat is een pluspunt, al moet ik natuurlijk nog maar afwachten hoe lang "zo spoedig mogelijk" is. Ik ben benieuwd.

Toch vind ik het erg vreemd dat zowel een digitaal als een schriftelijk verzoek zomaar kunnen "verdwijnen". Waar dwaalt dat contract nu dan rond? Mijn gegevens en handtekening staan er verdorie op. }:|

_____
-- Edit (4 okt @ 23:37)
Ik heb het "oude" contract er nog even op nageslagen, en daarin staat dat het nieuwe abonnement mij € 49,95 per maand kost. Als ik nu op de website van TweakDSL kijk, dan staat dit zelfde abonnement er voor € 59,95 per maand. Ik hoop dat ik de oude prijs mag betalen, daar ik de procedure vóór de prijswijziging in gang heb gezet, en het oude contract als "bewijs" hiervan heb. Anders ben ik dus dubbel genaaid. :/

_____
-- Edit (5 okt @ 08:36)
Heb inmiddels de upgrade bekeken in "Mijn Tweak" en dit is wat er staat:

Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/1202/tweakdslrs2.png

_____
-- Edit (5 okt @ 09:55)
Inmiddels telefonisch contact gehad met TweakDSL. Ik kreeg niet de indruk dat de heer een goede dag had, maar als ik de reacties hier moet geloven dan is dat redelijk gebruikelijk bij deze helpdesk. Nadat ik de situatie had uitgelegd word mij in "ouwe jongens krentenbrood"-taal gevraagd om mijn postcode ("doe mij 'es uw postcode..."). Nouja, goed, als het maar helpt dan ben ik allang blij.

Na een korte stilte zegt hij dat er in 2005 voor het laatst contact met mij is geweest. Erg vreemd, maar misschien dat ze alleen het telefonisch contact bijhouden. In dat geval kan het kloppen.

Ik leg uit dat er in "Mijn Tweak" toch écht staat dat ik de upgrade heb aangevraagd, en leg nog eens uit dat ik alle benodigde stappen netjes heb gevolgd. Als ik de datum opnoem vult hij mijn zin aan met het tijdstip van de aanvraag, die blijkbaar tóch bekend is. Dat is al een hele geruststelling.

Of ik het document nog heb wat ik verstuurd heb. "Jazeker." Dan kan ik die het beste nogmaals versturen, omdat óf het document nooit is aangekomen, óf deze is zoekgeraakt bij TweakDSL. Het lijkt mij een geval van een administratie die te wensen overlaat.

Daarna de situatie met de prijswijziging uitgelegd. Volgens de medewerkder zou ik dan gewoon de oude prijs van € 49,95 per maand betalen. Ook dat is een meevaller.

Uiteindelijk hoef ik dus alleen het document nogmaals te versturen. Als dat nu wél goed gaat dan zou het goed moeten komen. Ik ben benieuwd...

[ Voor 36% gewijzigd door JaFFoG op 05-10-2007 10:12 . Reden: Telefonisch contact... ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

JaFFoG schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:53:
Wat ik nu meemaak... Niet te geloven.

Al jaren ben ik klant van TweakDSL, nooit problemen gehad, altijd een tevreden klant geweest; opzich nu nog steeds. Een maand geleden heb ik eindelijk de stap gezet om mijn abonnement te upgraden van 8Mbit UltraDSL naar een 16-24Mbit abonnement.
Die "fout" maakte ik dus ook. Sinds de upgrade aanvraag niks dan ellende. Ik kreeg ook helemaal geen bevestiging van m'n aanvraag of iets, en van de ene op de andere dag werd zonder melding vooraf m'n oude verbinding eruit getrokken. Een week vóórdat m'n nieuwe lijn opgeleverd zou worden, zo bleek na zelf nabellen. Enfin, m'n voorgeschiedenis is hierboven ergens te lezen, en de problemen houden aan. Op dit moment weet ik nog niks meer dan toen.

Nu bijna 3 weken géén internet, en BBned laat niks meer van zich horen (daar ligt het probleem nu volgens TweakDSL en ze wachten op terugkoppeling, die uitblijft), en betaal me blauw aan telefoonkosten naar de "helpdesk" van tweak. Ik word met de dag chagrijniger en zit er nu hard aan te denken een andere provider te zoeken die op een ander netwerk opereert dan BBned :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Pantalaimon schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:40:
[...]

Die "fout" maakte ik dus ook. (...)
Dat is inderdaad ontzettend vervelend. Ik kan alleen maar hopen dat het in mijn geval soepeler zal gaan en dat jij ook snel weer in een "leefbare" situatie terecht komt. TweakDSL is echt geen slechte provider als je verbinding hebt... als je verbinding hebt.
Op dit moment weet ik nog niks meer dan toen.

Nu bijna 3 weken géén internet, (...) en zit er nu hard aan te denken een andere provider te zoeken die op een ander netwerk opereert dan BBned :/
Laat ik nou ook een BBned lijn hebben... :S

offtopic:
Mijn post is bijgewerkt, ik ben dubbel genaaid naar het schijnt...

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
slash24 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:46:
@BJCK: ik weet dat jij er vrij veel verstand van hebt, dus ik geloof meteen dat je het hier ook weer bij het rechte eind hebt. Jij zegt dus dat als ik niets aangeef over adsl, alleen de telefoonlijn verhuisd wordt? Hoe doe ik dat dan met het online verhuizen van de telefoonlijn: ik krijg daar meerdere keuzes aangaande adsl: ik kan aangeven of ik:
a) adsl van kpn heb
b) adsl van een andere provider heb
c) ...... nog een optie
d) geen adsl heb

Moet ik hier dan aangeven GEEN adsl of moet ik gewoon aangeven "adsl van een andere provider"?
Dank je voor je snelle en heldere reactie overigens

[...]
De optie b is nieuw, er is een kans dat ze dan je ADSL slopen. Je geeft immers aan dat je gaat verhuizen en weg gaat van die locatie. Een aanname zou kunnen zijn dat KPN dan bedenkt om de lijn vrij te maken voor nieuwe bewoners.

Ik zou kiezen voor d zelf.

Of leg KPN voor dat je relatie op de klippen is gelopen en zij haar telefoonnummer/lijn mee wil nemen (verhuizen) en jij daar blijft wonen en ADSL wilt houden (bijvoorbeeld). Dat is een werkelijke situatie die voorkomt en dezelfde uitwerking heeft als jij wil.
Mithrandir schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:08:

Je kan al aanvragen.

Je hebt kans dat hij wordt afgewezen of ergens wordt vastgehouden nog totdat de telefoonlijn volledig is opgeleverd. Dan gaat je aanvraag lopen vanaf de 9de of je moet even opnieuw aanvragen.

Je hebt ook kans dat het een zogenaamde 'combi aanleg' wordt. Dan worden beide diensten tegelijk aangelegd op de 9de. Alleen ben je daar nu net iets te laat mee en zijn het aantal werkdagen te weinig voor KPN om dat nog te koppelen die aanvragen als je ADSL aanvraag vandaag zou doen.

Veiligste is wachten tot de 9de en dan ADSL aanvragen.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 05-10-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik TweakDSL al anderhalf jaar en nog nooit problemen gehad. Echter, sinds afgelopen maandag heb ik het volgende probleem. Mijn internet verbinding valt om de paar minuten uit. Meestal herstelt de verbinding zich weer binnen 30 sec. Dat is duidelijk te zien in mijn Grabit download. Erg irritant als ik via vpn thuis aan het werken ben.
Het internet lampje van mijn Linksys router brand, maar knippert niet. Dat houdt denk ik in dat er wel connectie met internet is, maar geen dataoverdracht.
Ik heb de helpdesk gebeld en mij werd verteld dat het niets te maken heeft met de onderhoudswerkzaamheden van Tiscali. Zij kunnen zien dat mijn modem de afgelopen 24 uur online is geweest. Binnen die 24 uur had ik regelmatig geen connectie, dus zou het probleem intern moeten zijn.
Welnu, gisteren weer alles gereset en nieuwe utp kabels gebruikt. Zelfs een Windows XP image van 4 weken teruggezet om de XP update van laatst terug te draaien. Maar nog steeds hetzelfde probleem.
Heeft iemand hetzelfde probleem? Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

(jarig!)
Pantalaimon schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:40:
[...]
Nu bijna 3 weken géén internet, en BBned laat niks meer van zich horen (daar ligt het probleem nu volgens TweakDSL en ze wachten op terugkoppeling, die uitblijft), en betaal me blauw aan telefoonkosten naar de "helpdesk" van tweak. Ik word met de dag chagrijniger en zit er nu hard aan te denken een andere provider te zoeken die op een ander netwerk opereert dan BBned :/
Hmm klinkt bekend verleden jaar precies hetzelfde gehad zoals je zegt, het lijkt wel of ik het zelf opgeschreven zou hebben. Ik kan je maar een ding zeggen, door blijven bellen elke dag weer totdat je een goede medewerker treft, die verstand van zaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@ qtekker

Ik heb sinds afgelopen maandag ook een probleem, waar de helpdesk maar niet op wil reageren. Ik heb een IP-verandering gehad waarbij ik een ip heb gekregen die begint met 84.245.19.xxx. Hier staat dat de gateway 84.245.19.1 is. Echter, deze lijkt nogal dood aangezien ie niet pingbaar is. Ik heb 2 IP's via dezelfde PC, en de andere zit in de 84.245.18.xxx range (met 84.245.18.1 als gateway). Die werkt wel prima.

Ik heb nu (werk in linux) in de route de 84.245.19.1 gateway eruit gesloopt, en nu blijft de verbinding gewoon stabiel, en is bruikbaar over beide IP's. Alles gaat nu blijkbaar via de andere gateway. Mogelijk dat bij jou het ook zoiets is. Wel jammer dat Tweakdsl hier na 5 dagen nog niet op heeft gereageerd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 17:29
Wat is de gateway in deze?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als de subnetmask 255.255.254.0 is kan het prima.

Dan is de range blijkbaar: 84.245.18.1 t/m 84.245.19.254 en als geteway 84.245.18.1

Of krijg je van de DHCP server een andere geteway terug?
Bastien schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:52:

Ik heb sinds afgelopen maandag ook een probleem, waar de helpdesk maar niet op wil reageren. Ik heb een IP-verandering gehad waarbij ik een ip heb gekregen die begint met 84.245.19.xxx. Hier staat dat de gateway 84.245.19.1 is.
Staat niet of je dat via DHCP kreeg of dat dit zo is gecommuniceerd in een mail bijvoorbeeld. Aangezien je sowieso via DHCP moet werken om het werkend te krijgen/houden neem ik aan dat je ook de default gateway via DHCP laat zetten.

Echter als je 2 IP's op dezelfde PC/interface gaat opvragen kan ik mij voorstellen dat je iets statisch doet/moet doen met routes en gateway's.

[ Voor 64% gewijzigd door bjck op 07-10-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:24:
.... Mijn internet verbinding valt om de paar minuten uit. Meestal herstelt de verbinding zich weer binnen 30 sec ....
.... Het internet lampje van mijn Linksys router brand, maar knippert niet. Dat houdt denk ik in dat er wel connectie met internet is, maar geen dataoverdracht ....
Na een tip dat mijn router mogelijk instabiel is heb ik de router eruitgehaald en de pc rechtstreeks op de modem aangesloten. Toen had ik geen connectieproblemen meer.
Ik heb de Linksys helpdesk gebeld en zij stuurden mij de nieuwste firmware op. Ik heb die geinstalleerd en het lijkt erop dat het probleem is opgelost.
Wel vreemd dat ik maandenlang geen problemen heb gehad met de originele firmware. De problemen zijn begonnen sinds de Tiscali werkzaamheden, dus mogelijk is er toch een link. Enfin, ik ben opgelucht. Even afwachten hoe het de komende dagen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

bjck schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:03:
Staat niet of je dat via DHCP kreeg of dat dit zo is gecommuniceerd in een mail bijvoorbeeld. Aangezien je sowieso via DHCP moet werken om het werkend te krijgen/houden neem ik aan dat je ook de default gateway via DHCP laat zetten.

Echter als je 2 IP's op dezelfde PC/interface gaat opvragen kan ik mij voorstellen dat je iets statisch doet/moet doen met routes en gateway's.
Ik heb alles op DHCP staan. En het zijn 2 aparte NIC's, geen dubbel IP op één NIC.

Dit zie ik dan verschijnen als ik de info opvraag:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Werkt niet:

Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
84.245.19.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth0
84.245.18.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth3
0.0.0.0         84.245.18.1     0.0.0.0         UG    0      0        0 eth3
0.0.0.0         84.245.19.1     0.0.0.0         UG    0      0        0 eth0

Werkt wel:

Kernel IP routing table
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
84.245.19.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth0
84.245.18.0     0.0.0.0         255.255.255.0   U     0      0        0 eth3
0.0.0.0         84.245.18.1     0.0.0.0         UG    0      0        0 eth3

Maar da's handmatig, die onderste table, aangezien pc na elke DHCP refresh de route er
weer inzet. Dus met een cron sloop ik de niet werkende regel eruit na een refresh.

Info die ik krijg met ifconfig:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
www3:/var/log# ifconfig eth0
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:0E:A6:3B:CB:FE
          inet addr:84.245.19.xxx  Bcast:84.245.19.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::20e:a6ff:fe3b:cbfe/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:7129 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:942 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:933900 (912.0 KiB)  TX bytes:137649 (134.4 KiB)
          Interrupt:209 Base address:0xd800

www3:/var/log# ifconfig eth3
eth3      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:0D:88:CD:0F:BE
          inet addr:84.245.18.xxx  Bcast:84.245.18.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::20d:88ff:fecd:fbe/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:3178 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:14731 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:501305 (489.5 KiB)  TX bytes:6868153 (6.5 MiB)
          Interrupt:177 Base address:0xc800

Ik heb hier dus geen enkele instelling statisch instaan. Maar ik heb het nu al een paar dagen werkend zonder problemen, met het verwijderen van een gateway. Maar ik heb inderdaad wel het zelfde subnetmask. Daar doe ik weinig aan als ik die met DHCP krijg. Maar zolang deze constructie werkt is het mij wel goed ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Twee default gateway's in je kernel routing table gaat sowieso niet werken.

Je zou nog eens met tcpdump of tshark kunnen sniffen op DHCP pakketen en zien wat je per lease als default gateway terugkrijgt.

Als je eth3 (die een lease krijgt in 84.245.18.x) nu plat gooit en alleen eth0 op brengt (vraagt nieuwe lease aan) werkt die dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Mister_T schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:16:
[...]

Hmm klinkt bekend verleden jaar precies hetzelfde gehad zoals je zegt, het lijkt wel of ik het zelf opgeschreven zou hebben. Ik kan je maar een ding zeggen, door blijven bellen elke dag weer totdat je een goede medewerker treft, die verstand van zaken heeft.
Naar TweakDSL of naar BBned? :P. Ik heb onderhand wel iedereen van de TweakDSL helpdesk gehad en ze zeggen allemaal hetzelfde: wachten op bericht van BBned. En geen tijdsindicatie mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

(jarig!)
Ja datzelfde verhaal kreeg ik ook steeds te horen totdat ik iemand trof, die wèl verstand van zaken bleek te hebben. Binnen enkele seconden begon het modem te knipperen en was ik online. Ik was daarvoor ook al constant van het kastje naar de muur gestuurd met verhalen dat het bij BBNed zou liggen en telkens werd erbij verteld dat ik volgende week maar eens terug moest bellen. BBNed bellen heeft overgens geen zin want die doen met de klant rechtstreeks geen zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Mister_T schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:34:
Ja datzelfde verhaal kreeg ik ook steeds te horen totdat ik iemand trof, die wèl verstand van zaken bleek te hebben. Binnen enkele seconden begon het modem te knipperen en was ik online. Ik was daarvoor ook al constant van het kastje naar de muur gestuurd met verhalen dat het bij BBNed zou liggen en telkens werd erbij verteld dat ik volgende week maar eens terug moest bellen. BBNed bellen heeft overgens geen zin want die doen met de klant rechtstreeks geen zaken.
Hopelijk werken de mensen die verstand van zaken hebben nog bij de helpdesk :'). Afgelopen maandag nog eens gebeld en ditmaal werd me gegarandeerd dat er halverwege déze week iets aan gedaan zou worden. Gelukkig heb ik nog wat zout in huis, m'n vertrouwen erin wordt toch met de dag gereduceerd..

Ik zit nu op jouw score, 3 en een halve week :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Pantalaimon schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:29:

Ik zit nu op jouw score, 3 en een halve week :+
Blijkbaar is die periode policy, want m'n internet doet het nu zowaar :o! Heb alsnog moeten bellen omdat mijn IP adres toch anders was dan eerder beloofd, maar ook dat werd meteen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

(jarig!)
Je zou toch haast zeggen dat het opzet is, toch ?
Als het niet zo droevig was, zou je er haast om moeten lachen.
Misschien lezen ze wel mee })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

bjck schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:04:
Twee default gateway's in je kernel routing table gaat sowieso niet werken.

Je zou nog eens met tcpdump of tshark kunnen sniffen op DHCP pakketen en zien wat je per lease als default gateway terugkrijgt.

Als je eth3 (die een lease krijgt in 84.245.18.x) nu plat gooit en alleen eth0 op brengt (vraagt nieuwe lease aan) werkt die dan wel?
Die 84.245.19.1 leeft nu wel, en nu zijn de problemen ook over. Als ik nu alleen eth0 gebruik werkt het dus wel. Kan het niet meer proberen met een niet werkende gateway dus :)

Maar over die twee gateway's: is het niet zo dat ie kijkt met welke interface ie werkt, en dat ie de bijbehorende gateway pakt? Blijkbaar niet, omdat als ik de rotte gateway eruit gooi alles werkt, maar dat zou ik wel gedacht hebben. Maar ik denk wel meer :+

En vandaag keurig een email dat mijn vastgezette IP met reverse dns maandag een nieuw IP zal worden... keurig op tijd om de TTL omlaag te brengen. Netjes voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tot nu toe nog niets gehoord over een nieuw IP Adres, zou ik dan toch een keer geluk hebben?

Ik zag wel op de Tiscali website dat er een groot aantal centrales onderhoud krijgen, zou dat iets te maken hebben met de omnummering? In dat geval staat de centrale Lelystad-Centrum er niet bij :)

Any way, de omnummering zou volgens het bericht op de TweakDSL site tot 14 oktober kon duren, dus nog 3 dagen afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik heb ook een vraaagje, ben ook eigenaar van een tweak lijn (na 3 maanden gezeur) ik heb een 12-24 tweakT lijn.

nu haal ik in newsbin pro download snelheden van 8.2 Mbps/1.0 MBps

me modem trained in op: 10505 kbps / 1084 kbps

alle instellingen zijn zo out of the box, en ik zit nog geen 300 meter bij de centrale vandaan. Ook zit me pc gewoon via ethernet aan me modem geprikt.

Nu mijn vraag, moet ik hiermee tevreden zijn? En hoe kan ik me snelheid nog een beetje tweaken? (modem instellingen oid?) en wat voor snelheden halen jullie met hetzelfde abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Laatst online: 20:04

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

megatronics schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 07:01:
Tot nu toe nog niets gehoord over een nieuw IP Adres, zou ik dan toch een keer geluk hebben?

Ik zag wel op de Tiscali website dat er een groot aantal centrales onderhoud krijgen, zou dat iets te maken hebben met de omnummering? In dat geval staat de centrale Lelystad-Centrum er niet bij :)

Any way, de omnummering zou volgens het bericht op de TweakDSL site tot 14 oktober kon duren, dus nog 3 dagen afwachten :)
als t goed is moet je nu mail hebben gehad. Ik heb hem wel binnen. Maandag is de grote dag, om 7 uur 's morgens is het zo ver.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nijl schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:05:
[...]

als t goed is moet je nu mail hebben gehad. Ik heb hem wel binnen. Maandag is de grote dag, om 7 uur 's morgens is het zo ver.
Nope, mijn inbox blijft nog schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Mister_T schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:51:
Je zou toch haast zeggen dat het opzet is, toch ?
Als het niet zo droevig was, zou je er haast om moeten lachen.
Misschien lezen ze wel mee })
Nou, ik lach nog even niet, want m'n IP adres is, hoewel men zei dat het geregeld was en binnen een paar uur m'n nieuwe (oude) adres toegewezen zou krijgen, nog steeds onveranderd. Maargoed, het voornaamste is dat er verkeer mogelijk is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
Iets wat ik me afvroeg: http://systeemnaam.tweakdsl.nl verwijst nu naar mijn TweakDSL webspace. Is het mogelijk om dit naar mijn eigen IP te laten verwijzen?

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.