Wat ik nu meemaak... Niet te geloven.
Al jaren ben ik klant van TweakDSL, nooit problemen gehad, altijd een tevreden klant geweest; opzich nu nog steeds. Een maand geleden heb ik eindelijk de stap gezet om mijn abonnement te upgraden van 8Mbit UltraDSL naar een 16-24Mbit abonnement.
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik een e-mail gestuurd naar TweakDSL die keurig en snel beantwoord werd, met de melding dat ik dit in "Mijn Tweak" kon aangeven. Bovendien werd mij veel succes gewenst. Zo gezegd zo gedaan. Ingelogd, het nieuwe abonnement aangegeven plus de wireless modem/router uitgekozen als extra'tje. Hierop moest een schriftelijke aanvraag worden uitgeprint en gefaxt of per post worden verzonden aan het kantoor te Almere. Fluitje van een cent, geprint, alles doorgelezen, handtekening gezet en hopla, in de brievenbus.
Na drie (of vier?) weken wachten en nog geen respons heb ik maar eens een e-mail gestuurd. Wat de stand van zaken is omtrent mijn aanvraag omdat ik eerlijk gezegd wel een bevestiging van de aanvraag had verwacht. Hiervoor was uiteraard meer informatie nodig dan alleen mijn naam, dus die heb ik in een volgende e-mail gestuurd.
Een week later kreeg ik reactie. Er is niks binnen gekomen waaruit zij kunnen afleiden dat ik mijn abonnement wil wijzigen. Blijkbaar ook niet via "Mijn Tweak". Blijkbaar is zowel mijn electronische aanvraag als mijn schriftelijke bevestiging/contract in rook opgegaan.
¿Que?
Verder staat er in de e-mail het idee om het schriftelijk of per fax te kennen te geven, wat mij het makkelijkst is. Op die manier kunnen zij het zo spoedig mogelijk omzetten. Dat is een pluspunt, al moet ik natuurlijk nog maar afwachten hoe lang "zo spoedig mogelijk" is. Ik ben benieuwd.
Toch vind ik het erg vreemd dat zowel een digitaal als een schriftelijk verzoek zomaar kunnen "verdwijnen". Waar dwaalt dat contract nu dan rond? Mijn gegevens en handtekening staan er verdorie op.
_____
-- Edit (4 okt @ 23:37)
Ik heb het "oude" contract er nog even op nageslagen, en daarin staat dat het nieuwe abonnement mij € 49,95 per maand kost. Als ik nu op de website van TweakDSL kijk, dan staat dit zelfde abonnement er voor € 59,95 per maand. Ik hoop dat ik de oude prijs mag betalen, daar ik de procedure vóór de prijswijziging in gang heb gezet, en het oude contract als "bewijs" hiervan heb. Anders ben ik dus dubbel genaaid.
_____
-- Edit (5 okt @ 08:36)
Heb inmiddels de upgrade bekeken in "Mijn Tweak" en dit is wat er staat:

-- Edit (5 okt @ 09:55)
Inmiddels telefonisch contact gehad met TweakDSL. Ik kreeg niet de indruk dat de heer een goede dag had, maar als ik de reacties hier moet geloven dan is dat redelijk gebruikelijk bij deze helpdesk. Nadat ik de situatie had uitgelegd word mij in "ouwe jongens krentenbrood"-taal gevraagd om mijn postcode ("doe mij 'es uw postcode..."). Nouja, goed, als het maar helpt dan ben ik allang blij.
Na een korte stilte zegt hij dat er in 2005 voor het laatst contact met mij is geweest. Erg vreemd, maar misschien dat ze alleen het telefonisch contact bijhouden. In dat geval kan het kloppen.
Ik leg uit dat er in "Mijn Tweak" toch écht staat dat ik de upgrade heb aangevraagd, en leg nog eens uit dat ik alle benodigde stappen netjes heb gevolgd. Als ik de datum opnoem vult hij mijn zin aan met het tijdstip van de aanvraag, die blijkbaar tóch bekend is. Dat is al een hele geruststelling.
Of ik het document nog heb wat ik verstuurd heb. "Jazeker." Dan kan ik die het beste nogmaals versturen, omdat óf het document nooit is aangekomen, óf deze is zoekgeraakt bij TweakDSL. Het lijkt mij een geval van een administratie die te wensen overlaat.
Daarna de situatie met de prijswijziging uitgelegd. Volgens de medewerkder zou ik dan gewoon de oude prijs van € 49,95 per maand betalen. Ook dat is een meevaller.
Uiteindelijk hoef ik dus alleen het document nogmaals te versturen. Als dat nu wél goed gaat dan zou het goed moeten komen. Ik ben benieuwd...
[
Voor 36% gewijzigd door
JaFFoG op 05-10-2007 10:12
. Reden: Telefonisch contact... ]