Dan is het DSL lampje waarschijnlijk ook (even) uit geweest al. Je kan in je modem zien hoe lang je ADSL lijn al 'UP' is. En dan heb je toch te maken met een instabiele ADSL verbinding met grote kans dat het de kabel naar boven is of een andere aansluit 'fout' wat verstoring geeft. Sowieso zal dat het eerste zijn wat je moet controleren/aanpassen/uitsluiten voordat TweakDSL bij Tiscali of BBned een storingsmelding kan doen om verder onderzoek te plegen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:35:
Nee, het internetlampje gaat uit. DSL blijft aan.
De hogere lijn snelheid kan je huidige aansluiting wellicht niet aan zonder instabiliteit.
Eén kabel naar boven is voldoende, gewoon voor een 20 euro een 8 poorts ethernet switch kopen en die boven plaatsen.
Ze kunnen een telco-telco doen weer (hebben ze nu ook gedaan) naar Tiscali terug. Duurt een werkdag of 4 a 10 ongeveer (kan niet sneller omdat een monteur de lijn moet om prikken in de centrale). Of ze het doen is een tweede.... de lijn bij BBned zal TweakDSL ook wel een jaarcontract op hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:45:
Ik heb het al gezien. Ze hebben een foutje gemaakt bij tweak. Ik had aangegeven van tiscali als telco te komen en een ISP-ISP migratie te doen. Zie ik net pas op de geprintte aanvraag dat ze me migreren naar een tweakB 0-8 Mbit abbo!!!!!. Vandaar dus ook dat ik geen ADSL2 kan intrainen van hierzo is geen adsl2 centrale voor bbned, maar wel voor Tiscali. Ga morgen toch maar eens bellen met ze. Kijken of ze dat snel kunnen oplossen voor me, ik hoop het wel...
bedankt voor het meedenken
Als je blijkbaar op papier de TweakB(bned) aanbieding hebt besteld heb je wat je hebt aangevraagd. Dan heb je alleen dikke pech dat BBned hier geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.
[ Voor 59% gewijzigd door bjck op 10-04-2007 23:12 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.