TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.749 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:35:
Nee, het internetlampje gaat uit. DSL blijft aan.
Dan is het DSL lampje waarschijnlijk ook (even) uit geweest al. Je kan in je modem zien hoe lang je ADSL lijn al 'UP' is. En dan heb je toch te maken met een instabiele ADSL verbinding met grote kans dat het de kabel naar boven is of een andere aansluit 'fout' wat verstoring geeft. Sowieso zal dat het eerste zijn wat je moet controleren/aanpassen/uitsluiten voordat TweakDSL bij Tiscali of BBned een storingsmelding kan doen om verder onderzoek te plegen.

De hogere lijn snelheid kan je huidige aansluiting wellicht niet aan zonder instabiliteit.

Eén kabel naar boven is voldoende, gewoon voor een 20 euro een 8 poorts ethernet switch kopen en die boven plaatsen.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:45:
Ik heb het al gezien. Ze hebben een foutje gemaakt bij tweak. Ik had aangegeven van tiscali als telco te komen en een ISP-ISP migratie te doen. Zie ik net pas op de geprintte aanvraag dat ze me migreren naar een tweakB 0-8 Mbit abbo!!!!!. Vandaar dus ook dat ik geen ADSL2 kan intrainen van hierzo is geen adsl2 centrale voor bbned, maar wel voor Tiscali. Ga morgen toch maar eens bellen met ze. Kijken of ze dat snel kunnen oplossen voor me, ik hoop het wel...
bedankt voor het meedenken
Ze kunnen een telco-telco doen weer (hebben ze nu ook gedaan) naar Tiscali terug. Duurt een werkdag of 4 a 10 ongeveer (kan niet sneller omdat een monteur de lijn moet om prikken in de centrale). Of ze het doen is een tweede.... de lijn bij BBned zal TweakDSL ook wel een jaarcontract op hebben.

Als je blijkbaar op papier de TweakB(bned) aanbieding hebt besteld heb je wat je hebt aangevraagd. Dan heb je alleen dikke pech dat BBned hier geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.

[ Voor 59% gewijzigd door bjck op 10-04-2007 23:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 11:17:
De firmware wil echt niet lukken, misschien komt het doordat er standaard al een jongere versie op zit.?
De firmware voor de 2602HW-D1A (dus pstn niet isdn!) staat hier, en niet op de normale tweakdsl firmware pagina: http://firmware.tweakdsl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén kabel naar boven is voldoende, gewoon voor een 20 euro een 8 poorts ethernet switch kopen en die boven plaatsen.

Kan ik die ene kabel dan gewoon in 1 van de 4 uitgangen van de Zyxel stoppen?
Dank voor de hulp overigens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:42
sylvesterrr schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:20:
Dat kan, maar dan zul je wel een abonnement op TweakNews moeten nemen. Je krijgt namelijk via je je TweakDSL-lijn gratis toegang tot TweakNews (zonder login).
Ik bedoel natuurlijk zonder extra kosten en met hulp van mijn huidige TweakDSL abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door Pacjack op 11-04-2007 02:45 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Pacjack schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:48:
Ik heb bij mijn vereniging een TweakDSL abonnement maar thuis heb ik een XS4ALL internetverbinding. Is het mogelijk om vanaf een ander netwerk (XS4ALL) verbinding te maken met de newsserver van TweakDSL of TweakNews?
Dit zou moeten werken.
Heb zelf een tijdje een proef-abbo TweakNews over mijn Demon adsl verbinding gebruikt.
Het enige is dat je dan wel je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen.
Normaal kun je die leeg laten, bij adsl verbinding via Tweak.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:05:
[...]

Ze kunnen een telco-telco doen weer (hebben ze nu ook gedaan) naar Tiscali terug. Duurt een werkdag of 4 a 10 ongeveer (kan niet sneller omdat een monteur de lijn moet om prikken in de centrale). Of ze het doen is een tweede.... de lijn bij BBned zal TweakDSL ook wel een jaarcontract op hebben.

Als je blijkbaar op papier de TweakB(bned) aanbieding hebt besteld heb je wat je hebt aangevraagd. Dan heb je alleen dikke pech dat BBned hier geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.
Ik had een ISP-ISP migratie aangevraagd en gemeld (wat wel weer op het overzicht staat) dat ik van tiscali afkom. Ik ga ze gewoon straks even bellen en hopen op een flexibele tweakmedewerker.
En mocht het dan niet zo zijn, dan zou ik de kosten wel willen weten om het weer naar tiscali om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Pacjack schreef op woensdag 11 april 2007 @ 02:44:
[...]

Ik bedoel natuurlijk zonder extra kosten en met hulp van mijn huidige TweakDSL abonnement.
Nee werkt niet, je hebt immers een TweakDSL abbo, waardoor je enkel Logins hebt voor het DSL gebeuren. TweakNews zit hier dan *gratis* bij, je toegang wordt dan verleend op IP basis.

Wil je inloggen op TweakNews van buiten het TweakDSL netwerk dan moet je er voor zorgen dat je daar logins voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 07:44:
[...]

Ik had een ISP-ISP migratie aangevraagd en gemeld (wat wel weer op het overzicht staat) dat ik van tiscali afkom. Ik ga ze gewoon straks even bellen en hopen op een flexibele tweakmedewerker.
En mocht het dan niet zo zijn, dan zou ik de kosten wel willen weten om het weer naar tiscali om te zetten.
Je hebt een ISP-ISP migratie aangevraagd, maar wel een abonnement op een ander netwerk besteld. Dus je bent overgestapt van ISP naar een ander ISP, alleen niet op de manier zoals jij wenst en op het netwerk wat je wenst. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:01

TDB

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:20:
Mijn Copperjet 1616 2P is vandaag, na drie maanden dienst, overleden. Dit is al de tweede. Welk modem zou ik kunnen aanschaffen die ADSL 2 + VOIP telefonie langer in de lucht houdt dan dit dit brakke ding?

Is het instellen makkelijk m.a.w. zijn daar ook kant en klare instellingen voor te downloaden voor BBned? Ik heb 10-20 ABO en werk nu even met oud Zyxel ADSL 1 modem van Demon.
Weet je al welke je neemt? Ik zit namelijk met dezelfde vraag....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wel grappig..ik heb vorig jaar gekozen voor 6/1 (tiscali) via Tweak, wat het eerste jaar EUR 9.95 is en t 2e jaar EUR 27.95. Vond ik een prima prijs/kwaliteit verhouding, bovendien is het eerste jaar dat je bent verhuisd toch al vrij duur dus het was wel prettig :)

Echter kreeg ik de eerste "verhoogde" factuur van .. EUR 26,15. Raar getal, maar het zal wel goed zijn :P Heb overigens niets te klagen over de verbinding, meen 1 of 2 keer korte storings snachts van 10minuutjes, verders niets gemerkt. Ben wel blij toch de gok gewaagd te hebben, ik vind overige isp's nog steeds te duur voor wat ze bieden qua snelheid.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
bjck schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:00:
[...]

Wat Xandrios al aangeeft klopt het niet inderdaad. Ongeacht wat je zou kunnen halen maximaal is die 3Mbps wel heel bijzonder laag.

Je hebt dus al een aansluiting gehad CistroN/BBned op 8Mbps, XS4all-Only 8Mbps (al omgezet neem ik aan was je?). Dat haalde je dus beide wel zowel op BBned als op KPN's nieuwe ADSL netwerk gewoon.

Meldt het als storing aan bij de helpdesk zodat zij het bij BBned kunnen aanmelden. Vraag om de 2 dagen eens naar de status telefonisch of per mail.
Ben ik weer, na een paar mails van tweak dat ze niet wisten hoe lang het ging duren heb ik maar gebeld.

Komen ze met de "smoes" dat de lijn veels te lang is, 3300 meter om precies te zijn. Nou dat lijkt me niet, aangezien ik bij de calculator 1800 meter eruit haal, en bij de vorige internet abbo's wel gewoon de 8Mbit haalden. Dus tweak, doe er wat aan. Want anders wacht ik niet langer, en nee ik ga ook niet downgraden naar 4mbit, zoals jullie me aanbevolen :? . :X

Ik ben pas tevreden als ik een snelheid heb van minimaal 14mbit. O-) Of ze daar nou een extra station voor moet aanleggen of niet (grapje natuurlijk), ik vind gewoon dat ze fatsoenlijk internet moeten geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FiXeR.nl schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:40:
[...]

Ben ik weer, na een paar mails van tweak dat ze niet wisten hoe lang het ging duren heb ik maar gebeld.

Komen ze met de "smoes" dat de lijn veels te lang is, 3300 meter om precies te zijn. Nou dat lijkt me niet, aangezien ik bij de calculator 1800 meter eruit haal, en bij de vorige internet abbo's wel gewoon de 8Mbit haalden. Dus tweak, doe er wat aan. Want anders wacht ik niet langer, en nee ik ga ook niet downgraden naar 4mbit, zoals jullie me aanbevolen :? . :X

Ik ben pas tevreden als ik een snelheid heb van minimaal 14mbit. O-) Of ze daar nou een extra station voor moet aanleggen of niet (grapje natuurlijk), ik vind gewoon dat ze fatsoenlijk internet moeten geven. ;)
Dat je eerder 8Mbit haalde op die lijn is wel informatie dat dat dus (net aan) kan waarschijnlijk. Echter als je nu andere apparatuur en een ander ADSL netwerk hebt kan het anders uitpakken (lengte blijft wel gelijk van de lijn, net als kwaliteit).

Postcode checks geven heel vaak een te korte afstand en kan prima dat het soms zelfs 2x langer is in de praktijk. Die 3300m kan prima klopen als het nagemeten is door de telco. Wat geeft TweakDSL als antwoord dat je eerst wel 8Mbit haalde op dezelfde lijn?

En van welk netwerk naar welk netwerk ben je overgestapt?
Welk modem had je en heb je nu?
Is je modem op ADSL1 (G.DMT) of ADSL2/2+ verbonden?

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 11-04-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:16:
[...]

Dat je eerder 8Mbit haalde op die lijn is wel informatie dat dat dus (net aan) kan waarschijnlijk. Echter als je nu andere apparatuur en een ander ADSL netwerk hebt kan het anders uitpakken (lengte blijft wel gelijk van de lijn, net als kwaliteit).

Postcode checks geven heel vaak een te korte afstand en kan prima dat het soms zelfs 2x langer is in de praktijk. Die 3300m kan prima klopen als het nagemeten is door de telco. Wat geeft TweakDSL als antwoord dat je eerst wel 8Mbit haalde op dezelfde lijn?

En van welk netwerk naar welk netwerk ben je overgestapt?
Welk modem had je en heb je nu?
Is je modem op ADSL1 (G.DMT) of ADSL2/2+ verbonden?
Als antwoord geven ze, "hmm" 8)7 Dus niet echt een duidelijk antwoord. Ik heb KPN en BBNet gehad, allebij 8mbit's allebij klopte het gewoon, en allebij de speedtouch 716, en nu nog steeds. Hij staat geloof ik gewoon op ADSL 2, omdat ik de confugrator van Tweak zelf heb gebruikt.
Wat ook raar is, dat mensen mij niet kunnen pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

FiXeR.nl schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:39:
[...]

Als antwoord geven ze, "hmm" 8)7 Dus niet echt een duidelijk antwoord. Ik heb KPN en BBNet gehad, allebij 8mbit's allebij klopte het gewoon, en allebij de speedtouch 716, en nu nog steeds. Hij staat geloof ik gewoon op ADSL 2, omdat ik de confugrator van Tweak zelf heb gebruikt.
Volgens mij kun je standaard niet pingen naar een Speedtouch vanaf het internet. voor mijn 585 moet ik in ieder geval de ping open zetten via telnet (waarbij de interne ping het dan weer niet gaat doen 8)7 )

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:54:
[...]

Je hebt een ISP-ISP migratie aangevraagd, maar wel een abonnement op een ander netwerk besteld. Dus je bent overgestapt van ISP naar een ander ISP, alleen niet op de manier zoals jij wenst en op het netwerk wat je wenst. Succes.
Je hebt helaas gelijk, heb net met een vriendelijke jonge dame gesproken van tweak en die wist mij te melden dat er een jaarcontract op de lijn zit en dat die dus pas na 1 jaar omgezet kan worden naar tiscali. Dus dat was lekker handig van mij..... |:( |:(

Maar goed andere vraag, is BBNED nog van plan de adsl1 lokaties om te bouwen naar ADSL2(+)???
of gaan ze gelijk door naar VDSL??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:21:
[...]

Je hebt helaas gelijk, heb net met een vriendelijke jonge dame gesproken van tweak en die wist mij te melden dat er een jaarcontract op de lijn zit en dat die dus pas na 1 jaar omgezet kan worden naar tiscali. Dus dat was lekker handig van mij..... |:( |:(
Was natuurlijk te verwachten. Je maakte alleen eigenlijk een kans als je wel TweakT had aangevraagd en foutief geleverd was.
Maar goed andere vraag, is BBNED nog van plan de adsl1 lokaties om te bouwen naar ADSL2(+)???
Je hebt zelfs kans dat ze op die centrale ook ADSL2+ apparatuur hebben staan, maar hoeft niet perse. Of ze alles nog gaan ombouwen kan TweakDSL je denk ik vertellen eerder dan iemand hier.
of gaan ze gelijk door naar VDSL??
Dat ligt niet zo simpel. Elke (grotere) centrale heeft zo'n (gemiddeld) 50 kabel verdeelstations om zich heen in het dekkingsgebied. Dat houdt in dat je dus op 50 kasten een kast bij moet plaatsen met actieve VDSL apparatuur. En dat gaat niet zomaar en is een traject waar KPN mee begonnen is om die kasten te plaatsen/vervangen en gaat tot ergens 2010 duren als ze dat al halen. En dan nog is de vraag of het overal komt op elke kast etc.

VDSL(2) appratuur staat dus niet op de centrale, maar dichter bij je huis in een kast in de wijk zodat de lijnlengte (veel)korter is.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 11-04-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
eind februari: TweakB contract ondertekend en geld (410 euro) afgeschreven.
15-03: Lijn zou live moeten zijn, hierna vrijwel dagelijks contact gehad met de zeer onwillige helpdesk van TweakDSL welke geen oplossingen (kunnen) geven en mij in het ongewisse laten.
25-03: firma NACAP belt namens BBned dat ze een lijnmeting willen doen, door verhuizing deze voicemail pas 06-10 afgeluisterd, toen was de storing al afgemeld door BBned, nieuwe afspraak maken was niet mogelijk.
11-04: Gebeld met de Cambrium helpdesk, welke direct de storing escaleren naar BBned en met spoed alsnog een lijnmeting regelen, echter na bijna een MAAND! nog steeds geen werkende verbinding.
11-04: Een instap kabel abbo aangevraagd, door onkunde van TweakDSL, hopende op een snel werkende TweakDSL verbinding

[ Voor 5% gewijzigd door Hollanda op 11-04-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FiXeR.nl schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:39:
[...]

Kijk even in je modem zelf. Dan kan je zien waarop hij is verbonden qua techniek.

Is je lijnsnelheid ook zoveel lager (of juist de lijnsnelheid) of alleen de behaalde snelheid die lager is?
Dat is een modem instelling ergens. Als dat niet het geval is is het heel raar dat je kan surfen via die verbinding ;)
Hollanda schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:21:
15-03: Lijn zou live moeten zijn, hierna vrijwel dagelijks contact gehad met de zeer onwillige helpdesk van TweakDSL welke geen oplossingen (kunnen) geven en mij in het ongewisse laten.
25-03: firma NACAP belt namens BBned dat ze een lijnmeting willen doen, door verhuizing deze voicemail pas 06-10 afgeluisterd, toen was de storing al afgemeld door BBned, nieuwe afspraak maken was niet mogelijk.
11-04: Gebeld met de Cambrium helpdesk, welke direct de storing escaleren naar BBned en met spoed alsnog een lijnmeting regelen, echter na bijna een MAAND! nog steeds geen werkende verbinding.
11-04: Een instap kabel abbo aangevraagd, door onkunde van TweakDSL, hopende op een snel werkende TweakDSL verbinding
Eigenlijk valt het nog best wel mee. Elke dag is een vervelende dag natuurlijk, maar er is veel tijd verloren gegaan door de gemiste oproep/voicemail al aan het begin. Door miscommunicatie en onhandigheid met contact telefoonnummers is het ticket bij BBned gesloten.

En nu begint de storings melding, dat is het een opleverstoring, weer opnieuw met een aanmelding bij BBned door TweakDSL. Dat er soms dagen verloren gaan en de communicatie stroef verloopt wellicht is wel zonde natuurlijk. Het kan verder wel een aantal werkdagen duren natuurlijk zo'n storingsmelding. TweakDSL meldt het aan bij BBned die een lijnmeting willen laten uitvoeren op locatie door de firma NACAP waarvoor zij contact met jou moeten opnemen voor een afspraak. Mocht nou blijken dat het probleem niet bij BBned ligt maar bij KPN moet BBned het bij KPN aanmelden waar ook soms een paar werkdagen overheen gaan.

Eigenlijk ben je vooraan begonnen vandaag (weer/pas) en wel al bijna een maand na oplevering.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 11-04-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Is toch gewoon bullshit, juiste contact gegevens waren voorhanden. BBned kan niet zomaar zelf beslissen dat een lijn werkt als zij niet zelf de middelen hebben om dit te controleren. TweakDSL schijnt zo te kunnen zien of een lijn aktief is dus ik snap de reden van afmelden niet?

En meevallen is gewoon bullshit als er in januari/februari is toegezeg dat de verbinding gewoon 15-03 zou moeten werken. Helpdesk is gewoon kut met dt, Cambrium geeft me nog enigszins het vertrouwen dat er op een redelijke termijn een oplossing gaat komen (klant vraagt wat er gaat gebeuren en klant krijgt ook daadwerkelijk antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:46:
Is toch gewoon bullshit, juiste contact gegevens waren voorhanden. BBned kan niet zomaar zelf beslissen dat een lijn werkt als zij niet zelf de middelen hebben om dit te controleren. TweakDSL schijnt zo te kunnen zien of een lijn aktief is dus ik snap de reden van afmelden niet?
Waarom BBned de storing afsluit kan ik inkomen. Als zij 1 contact nummer hebben gekregen en ze krijgen geen contact met jou voor een afspraak komen ze geen stap verder immers. Ze melden dan niet dat de lijn werkt wellicht, maar wel dat de storingsmelding gesloten wordt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavDude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 01:24
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:21:
[...]
Hmm, toen ik overwoog om naar adsl2+ over te stappen (van cable) had ik geen idee of ik tiscali of bbned wel kon ontvangen hier. Dat heb ik toen uitgevogeld via een postcode check ergens. Maar uiteindelijk bleek dat niet nodig te zijn. Want het online bestel formulier van tweakdsl checkt automatisch welke adsl2+ abbo's voor jou beschikbaar zijn (dus tweakB of tweakT), en je zou dan onmogelijk een verkeerd abbo kunnen kiezen.
Tenzij je via telefoon besteld en de medewerker niet checkt of je uberhaupt wel adsl2+ van bbned kunt krijgen daar. Either way, een fout van hun lijkt me. Zou iig erg naai zijn als ze je laten opdraaien voor de kosten van zo'n fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MavDude schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:08:
[...]

Hmm, toen ik overwoog om naar adsl2+ over te stappen (van cable) had ik geen idee of ik tiscali of bbned wel kon ontvangen hier. Dat heb ik toen uitgevogeld via een postcode check ergens. Maar uiteindelijk bleek dat niet nodig te zijn. Want het online bestel formulier van tweakdsl checkt automatisch welke adsl2+ abbo's voor jou beschikbaar zijn (dus tweakB of tweakT), en je zou dan onmogelijk een verkeerd abbo kunnen kiezen.
Tenzij je via telefoon besteld en de medewerker niet checkt of je uberhaupt wel adsl2+ van bbned kunt krijgen daar. Either way, een fout van hun lijkt me. Zou iig erg naai zijn als ze je laten opdraaien voor de kosten van zo'n fout.
Waarom zou een tot 8Mbit abonnement op ADSL2+ apparatuur geleverd moeten worden?

Als de lijn kort genoeg is haal je gewoon 8Mbit met ADSL technologie (G.DMT). Alleen in dit specifieke geval haal je met die techniek op die lijn het niet. En met ADSL2/2+ technologie haal je het wel op dezelfde lijn wat natuurlijk heel jammer is, zeker als je dat al weet van je vorige abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

MavDude schreef op donderdag 12 april 2007 @ 01:08:
[...]

Fout van tweakdsl...dacht het niet. :P
lex333 heeft zelf een BBned abbo besteld.
Tweakdsl heeft dat ook geleverd.
Nu blijkt dat lex333 eigenlijk Tiscali had willen hebben.
Maar blijkt hij nu een jaar aan BBNed vast te zitten.

Bij Demon was het altijd zo dat je niks te kiezen had.
Als beide leverbaar waren wist je nooit wat je kreeg.
Bij Tweakdsl kun je zelf kiezen.
Wel vind ik dat het wat duidelijker op hun site mag staan.
Veel mensen weten niet waar die letter T en B voor staan.
Overgens heb ik zelf BBNed gekozen, had dit bij Demon ook.
Snap niet waarom lex333 perse Tiscali wil hebben?
Momenteel zijn Tiscali en BBNed vergelijkbaar (prijs en kwaliteit).
Wellicht dat Tiscali duurder gaat worden nu ze van KPN zijn. ;)

Hoe komt het eigenlijk dat Tiscali nog steeds goedkoop is,
ik bedoel vooral als provider, niet als netwerk.
Demon is een maand later door KPN overgenomen dan Tiscali,
terwijl de prijzen van Demon nu al hoger zijn geworden,
terwijl de prijzen van Tiscali nog steeds laag zijn.
Of is die overname niet doorgegaan of zo 8)7

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
lex333 wil graag Tiscali hebben omdat die op zijn centrale wel ADSL2+ techniek levert. Hij haalt de 8Mbit niet met ADSL1 (BBned heeft daar geen ADSL2+ apparatuur staan meldt TweakDSL hem). Nu wist lex333 al dat hij wel 8Mbit ging halen met ADSL2/2+ techniek aangezien hij hoger haalde bij de oude ISP al op het Tiscali/BaByXL netwerk.

Dus valt het tegen als je nu 6.3Mbit hebt op een 0-8Mbit abonnement als je weet dat je de volle 8Mbit (zelfs 9100kbit omdat Tiscali +10% levert als overhead compensatie) had kunnen hebben.

Maar zelf de 'fout' gemaakt bij het aanvragen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 12 april 2007 @ 08:13:
lex333 wil graag Tiscali hebben omdat die op zijn centrale wel ADSL2+ techniek levert. Hij haalt de 8Mbit niet met ADSL1 (BBned heeft daar geen ADSL2+ apparatuur staan meldt TweakDSL hem). Nu wist lex333 al dat hij wel 8Mbit ging halen met ADSL2/2+ techniek aangezien hij hoger haalde bij de oude ISP al op het Tiscali/BaByXL netwerk.

Dus valt het tegen als je nu 6.3Mbit hebt op een 0-8Mbit abonnement als je weet dat je de volle 8Mbit (zelfs 9100kbit omdat Tiscali +10% levert als overhead compensatie) had kunnen hebben.

Maar zelf de 'fout' gemaakt bij het aanvragen inderdaad.
Ik heb nu aan tweak gevraagd wat ik nu precies via de website heb aangevraagd. Je kon (dat weet ik toevallig nog) aangeven dat je een ISP-ISP migratie wilde doen en dat dat alleen maar kan als je bij dezelfde telco blijft. Nu hebben ze dus een normale migratie gedaan en GEEN isp-isp migratie, dus daar gaat tweak denk ik de fout in. Want ze leveren niet wat ik gevraagd heb.
Maar goed het is ook mijn fout dat ik het niet goed heb gelezen op het opgestuurde overzicht, al hoewel ze dit misschien wel iets duidelijker mogen aangeven, maar dat terzijde.
Ik heb me er al een klein beetje bij neergelegd en ach met 650 KB komen de rars ook redelijk lekker binnen hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:42:
[...]

Kijk even in je modem zelf. Dan kan je zien waarop hij is verbonden qua techniek.

Is je lijnsnelheid ook zoveel lager (of juist de lijnsnelheid) of alleen de behaalde snelheid die lager is?

[...]

Dat is een modem instelling ergens. Als dat niet het geval is is het heel raar dat je kan surfen via die verbinding ;)

[...]
Ik zal het wel ff copy-pasten vanaf de router, zo'n held ben ik niet in netwerken ;) .

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Product Name: ST716v5  
Serial Number: CP0544JTM3T  
Software Release: 6.2.16.3 

Uptime: 1 day, 20:07:11  
Modulation: G.992.5 annex B  
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 989 / 4.095  
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 181,66 / 1,96 
Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 15,0  
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 26,5 / 43,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 9,0 
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM 
Type: ETHoA 
Uptime: 1 day, 20:08:19 
IP Address: 84.245.8.** 
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 110,03 / 1,72 
Web Browsing Interception: Automatic

Maar ik kan nergens vinden waar ie nou op staat, ADSL, of ADSL2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FiXeR.nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:06:
[...]

Ik zal het wel ff copy-pasten vanaf de router, zo'n held ben ik niet in netwerken ;) .

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Product Name: ST716v5  
Serial Number: CP0544JTM3T  
Software Release: 6.2.16.3 

Uptime: 1 day, 20:07:11  
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 989 / 4.095  
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 181,66 / 1,96 
Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 15,0  
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 26,5 / 43,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 9,0 
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM 
Type: ETHoA 
Uptime: 1 day, 20:08:19 
IP Address: 84.245.8.** 
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 110,03 / 1,72 
Web Browsing Interception: Automatic

Maar ik kan nergens vinden waar ie nou op staat, ADSL, of ADSL2...

Dit is ADSL2+, kijk hier maar bijvoorbeeld.

Deze lijn haalt net-aan de 4Mbit zo te zien. Lijnlengte is ongeveer je downstream attenuation (signaaldemping) 43,0dB / 13.8 = 3100 meter. Of zelfs nog iets langer omdat deze berekening voor annexA (ADSL over analoog) beter klopt.

Dan is die 4Mbit helemaal niet heel raar voor een ISDN (annexB) ADSL lijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 12-04-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Hoe komt het dan dat wij hiervoor 8Mbit haalde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FiXeR.nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:19:
Hoe komt het dan dat wij hiervoor 8Mbit haalde?
Als je bent overgestapt middels een telco-telco migratie en hiervoor dus ook een ADSL over ISDN (annexB) lijn had zijn er mogelijkheden waardoor het kan. Zo kan BBned andere lijnprofielen gebruiken wat anders uitpakt of de apparatuur is anders op de centrale of de bekabeling in de centrale is minder/langer dan het eerst was voor het om prikken.

Het kan dus prima een niet op te lossen verandering zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 12-04-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:26:
[...]

Als je bent overgestapt middels een telco-telco migratie en hiervoor dus ook een ADSL over ISDN (annexB) lijn had zijn er mogelijkheden waardoor het kan. Zo kan BBned andere lijnprofielen gebruiken wat anders uitpakt of de apparatuur is anders op de centrale of de bekabeling in de centrale is minder/langer dan het eerst was voor het om prikken.

Het kan dus prima een niet op te lossen verandering zijn.
Dan blijf ik het gek vinden, we hebben 8Mbit, op ADSL1, BBnet, en KPN netwerk, en nu hebben we ADSL2 (wat beter zou moeten zijn) en halen we nog maar 3/4 mbit, hooguit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
FiXeR.nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:44:
[...]

Dan blijf ik het gek vinden, we hebben 8Mbit, op ADSL1, BBnet, en KPN netwerk, en nu hebben we ADSL2 (wat beter zou moeten zijn) en halen we nog maar 3/4 mbit, hooguit. 8)7
Zet je modem eens vast op ADSL1 gewoon. Wellicht haal je dan (veel) meer snelheid uit die lijn, dat kan prima. Soms is ADSL2/2+ techniek veel voorzichtiger met de lijnsnelheid, zeker bij langere lijnen.

Er kan nog wel een verschil zijn dat je eerst bij BBned (en ook bij KPN) op apparatuur was aangesloten met alleen ADSL1 mogelijkheid (deze doet beide). En daar zaten andere kaarten in met andere chipset dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Hebben meer mensen last met het niet kunnen inloggen op Windows MSN Messenger en op de site www.hotmail.com. Als ik naar de site hotmail ga gebeurt er niks, op het andere systeem krijg ik melding De pagina kan niet worden weergegeven.

Maar als ik ga pingenis host wel bereikbaar.
Bezig met het traceren van de route naar www.hotmail.aate.nsatc.net [166.63.208.158]

via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 18 ms 19 ms 18 ms 84.245.2.1
3 19 ms 18 ms 19 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]
4 19 ms 19 ms 18 ms Vlan185.msfc1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net [80.231.82.225]
5 19 ms 19 ms 19 ms if-1-0.core2.AD1-Amsterdam.teleglobe.net [80.231.82.186]
6 25 ms 26 ms 25 ms if-2-0.core1.FR1-Frankfurt.teleglobe.net [80.231.81.14]
7 25 ms 25 ms 25 ms if-6-0.core2.FR1-Frankfurt.teleglobe.net [80.231.64.2]
8 27 ms 28 ms 29 ms ix-4-2.core2.FR1-Frankfurt.teleglobe.net [80.231.65.22]
9 27 ms 26 ms 26 ms as0-dcr2.fra.cw.net [195.2.10.158]
10 39 ms 40 ms 42 ms so-4-0-0-dcr1.amd.cw.net [195.2.10.149]
11 45 ms 42 ms 96 ms as0-dcr2.amd.cw.net [195.2.10.154]
12 46 ms 48 ms 49 ms so-4-0-0-dcr1.tsd.cw.net [195.2.10.146]
13 54 ms 51 ms 49 ms so-3-0-0-bcr1.tsd.cw.net [195.2.10.53]
14 47 ms 48 ms 47 ms iar1.tsd.cw.net [166.63.210.7]
15 47 ms 46 ms 46 ms 166.63.208.158

De trace is voltooid.

:( :(

Update Hotmail of msnlive werkt nu opeens weer. :) :)
Ook de MSN werkt weer. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ergens bij een transit partij een route die niet (meer) werkte. Soms duurt het heel even voordat een route omgaat via een ander pad of andere partij/netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 12:27

BHQ

Je was niet de enige idd, niet alleen Tweak klanten hadden hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Hollanda schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:21:
Gisteren bleek na een lijnmeting door NACAP dat het probleem in de wijkcentrale zit. KPN zou vandaag langs moeten komen maar voor de 2e keer! (van de 3) geen KPN monteur gezien, fijn voor m´n vrije dagen :(

Overigens wist de NACAP monteur ook te melden dat het waanzin is om wide open verbindingen in mijn wijk aan te bieden, afstand tot de wijkcentrale kan verschillen van 2 tot 4,5 km (2 km in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:28:
[...]

Gisteren bleek na een lijnmeting door NACAP dat het probleem in de wijkcentrale zit. KPN zou vandaag langs moeten komen maar voor de 2e keer! (van de 3) geen KPN monteur gezien, fijn voor m´n vrije dagen :(

Overigens wist de NACAP monteur ook te melden dat het waanzin is om wide open verbindingen in mijn wijk aan te bieden, afstand tot de wijkcentrale kan verschillen van 2 tot 4,5 km (2 km in mijn geval).
Mwah, op een lijn van 2000m kan je nog wel 15 a 16Mbps halen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Ik word nogal gek van XS4ALL Only, m'n upload staat nog steeds niet goed, dus heb ik besloten om naar TweakDSL B4-10 te gaan.

Is er iemand in dit topic die dat ook gedaan heeft en die mij misschien meer kan vertellen over hoe ik dit precies moet regelen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Plofkotje schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 17:53:
Ik word nogal gek van XS4ALL Only, m'n upload staat nog steeds niet goed, dus heb ik besloten om naar TweakDSL B4-10 te gaan.

Is er iemand in dit topic die dat ook gedaan heeft en die mij misschien meer kan vertellen over hoe ik dit precies moet regelen? Alvast bedankt :)
1. Aanvragen bij TweakDSL.
2. Wachten tot TweakDSL de overstap/migratie heeft kunnen inplannnen met de telco samen.
3. Als 2 geslaagd is krijg je van TweakDSL de plandatum van de omzetting.
4. Huidige ISP kan je opzeggen dan voor dezelfde datum of liever 1 dag erna (dan ben je al omgezet natuurlijk, maar zetten ze je verbinding niet administratief te vroeg dicht).

Let op dat je 4 pas doet na 3. Doe je dat andersom heb je kans dat je opzegging je migratie/overstap onmogelijk maakt en je verbinding wordt opgezegd/opgeheven!

De rollen zijn ook:

Nieuwe ISP (TweakDSL) regelt alles samen met en voor jou.
De huidige/oude ISP (XS4all) doet niets en moet juist niets doen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 14-04-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
bjck schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:10:
[...]

1. Aanvragen bij TweakDSL.
2. Wachten tot TweakDSL de overstap/migratie heeft kunnen inplannnen met de telco samen.
3. Als 2 geslaagd is krijg je van TweakDSL de plandatum van de omzetting.
4. Huidige ISP kan je opzeggen dan voor dezelfde datum of liever 1 dag erna (dan ben je al omgezet natuurlijk, maar zetten ze je verbinding niet administratief te vroeg dicht).

Let op dat je 4 pas doet na 3. Doe je dat andersom heb je kans dat je opzegging je migratie/overstap onmogelijk maakt en je verbinding wordt opgezegd/opgeheven!

De rollen zijn ook:

Nieuwe ISP (TweakDSL) regelt alles samen met en voor jou.
De huidige/oude ISP (XS4all) doet niets en moet juist niets doen ook.
Ah oke, bedankt :) Heb het ook aan XS4ALL gevraagd, maar die vonden dat ik het bij TweakDSL moest vragen, en TweakDSL verwees me weer terug naar XS4ALL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Plofkotje schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:15:
[...]

Ah oke, bedankt :) Heb het ook aan XS4ALL gevraagd, maar die vonden dat ik het bij TweakDSL moest vragen, en TweakDSL verwees me weer terug naar XS4ALL 8)7
XS4all heeft gelijk.

De nieuwe ISP is leidend in het verhaal en bedient haar nieuwe klant met juiste overstap informatie.

Kan mij voorstellen dat hier een spraakverwarring is ontstaan. Want TweakDSL neemt aan dat je natuurlijk bij hun aanvraagt op de website en daarna bij XS4all gaat opzeggen. En hoe je bij XS4all moet opzeggen en wanneer of via welke afdeling weet TweakDSL natuurlijk niet en daarvoor verwijzen ze je naar XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook problemen met usenet? Ik kom er niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:12:
Iemand anders ook problemen met usenet? Ik kom er niet op :/
Geen problemen hier (3334EH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

8)7 omg; ben ik vorige week 2 volle avonden bezig om een probleem op te lossen, heb ik twee contact met de Helpdesk van TweakDSL die toezegt dat ze het probleem gaan bekijken. Wat gaat er fout: mijn modem [SpeedTouch 716WL] krijgt wel een IP maar geen gateway of DNS server. Natuurlijk geupgrade naar laatste firmware en de template van TweakDSL erop gezet; maar niets werkt. In bridge modus doet hij het wel perfect; dus het ligt niet aan de verbinding ofzo; en waarschijnlijk ook niet aan de modem.

Zaterdagmiddag heb ik het probleem zelf opgelost. Er zit een fout in de door hun aangeboden template. Dus vanmorgen gebeld en oplossing doorgegeven 'handig voor andere klanten'. Krijg ik net een mailtje:
Beste,

Ik moet u helaas melden dat we geen verdere ondersteuning kunnen leveren op de speedtouch 716.

U lijn is actief, en gezien het feit dat wij het modem niet hebben geleverd kunnen we helaas verder niets voor u doen.

Vriendelijke groet,
Tweak,
JE
Dat is weer eens wat anders dan 'bedankt voor het doorbellen van de oplossing' :o 7(8)7

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 17-09 10:06
Stank voor Dank :')
Alhoewel ik door dezelfde persoon netjes ben geholpen toen ik geen goed pad had bij BBned..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Spider.007 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:17:

Zaterdagmiddag heb ik het probleem zelf opgelost. Er zit een fout in de door hun aangeboden template. Dus vanmorgen gebeld en oplossing doorgegeven 'handig voor andere klanten'. Krijg ik net een mailtje:
Ik heb hetzelfde probleem ook zelf moeten oplossen, de tweede-lijns support van Tweak kwam er niet uit. Uiteindelijk zei deze dat ik het probleem maar bij Speedtouch moest neerleggen en "wat is dat Speedtouch toch een Franse rommel"..... 8)7
Maar die template die Tweak op hun site heeft staan zit geen fout in, alleen hij werkt alleen met een oudere firmware, dus je moet er voor downgraden.
Overigens werkt de laatste Speedtouch configuratietool gewoon... (ik had begrepen dat je speciaal zo'n template nodig had voor Tweak...) 8)7

Even uit nieuwsgierigheid: wat heb jij in de template aangepast spider? En kan je die template ergens hosten zodat ik deze kan bekijken?

[ Voor 7% gewijzigd door Exar op 16-04-2007 16:43 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
Bij mij ligt al de hele dag en een deel van de nacht de newsserver eruit. Ligt helemaal stil hier. Iemand anders ook problemen? (2806 CB)

edit: typo

[ Voor 6% gewijzigd door Hans C op 16-04-2007 17:05 ]

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hans C schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:01:
Bij mij ligt al de hele dag en een deel van de nacht de newsserver eruit. Ligt helemaal stil hier. Iemand anders ook problemen? (2806 CB)

edit: typo
Gaat hier net met 1,8MB/sec, of er vannacht storing was weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
webmail
Instel-FaQ

De pagina mail.tweakdsl.nl is leeg en de Instel-FaQ geeft ook niet thuis(?)
Doe ik iets fout of is er iets veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

Opgelost. Lag niet aan de server, maar aan SAB. Verslikte zich in een bestand. Na het deleten van de bovenste ging hij vrolijk door.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Exar schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:42:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid: wat heb jij in de template aangepast spider? En kan je die template ergens hosten zodat ik deze kan bekijken?
Wat ik heb gedaan is de laatste firmware erop gezet [R62G3] er toen deze gewijzigde template erin geladen. Het verschil zit hem in het verdwenen vendorid=disabled; deze werd niet herkend door mijn firmware. Dit had tot gevolg dat DNS en Gateway instellingen niet werden overgenomen door mijn Speedtouch 716

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:42:
Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
webmail
Instel-FaQ

De pagina mail.tweakdsl.nl is leeg en de Instel-FaQ geeft ook niet thuis(?)
Doe ik iets fout of is er iets veranderd?
Probeer eens:
http://email.tweakdsl.nl 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Sleejuhr schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:21:
[...]

Gaat hier net met 1,8MB/sec, of er vannacht storing was weet ik niet.
Headers leechen gaat wel weer trager dan normaal <500k, onstabiel maar nieuwslezen verders gaat prima 1.98MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik heb sinds ruim een jaar TweakDSL 6 mbit abo (tiscali). Enkele dagen geleden ben ik van het gratis standaard Asus modem overgestapt naar een Linksys WAG200G adsl router (met de laatste firmware). Was allemaal vrij eenvoudig aan de praat te krijgen, maar mijn download snelheid is wel wat achteruit gegaan.

Ik gebruik al erg lang DU meter en daar was bij downloaden (vooral uit de nieuwsgroepen) altijd een snelheid 749 kbyte/sec te zien. Da's dus in feite het theoretisch maximum van 6 mbit, ik had dus niets te klagen. Nu is het 719 kbyte/sec geworden. Geen schokkend probleem opzich, maar goed toch 4% verlies wat ik opzich niet zou verwachten. Ik heb de router al meerdere malen gereset over de afgelopen dagen en het blijft elke keer dezelfde snelheid. De telefoon bekabeling is hetzelfde gebleven.

Wat info die het router geeft:

DSL Connection

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 6845 kbps
Upstream Rate: 1092 kbps
Downstream Margin: 14 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 37 db
Upstream Line Attenuation: 8.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 21 db

PVC Connection

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
Enable: Yes
PVC Status: Up

Is er nog wat aan te doen? Of is het gewoon pech en ben ik die 30 kbyte/sec gewoon kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
ADSL heeft ongeveer 15% overhead. Tiscali is heel netjes en compenseerd dat. Je 6Mbit verbinding is daarom door Tiscali eigenlijk op ~7.5Mbit gezet. Dat komt effectief neer op ~750K/sec.

Om 7.5Mbit te halen moet je echter wel bijna de maximale snelheid van je verbinding halen. (8mbit is maximaal). Hier heb je blijkbaar een probleem mee met het nieuwe modem. Blijkbaar werkt de chipset die Asus gebruikt beter samen met de Tiscali hardware, dan dat de Linksys chipset dat doet.

Valt weinig aan te doen dus. Behalve toch weer het Asus modem terugzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij Tiscali is 6Mbit niet 6 * 1024kbps = 6144kbps, maar + ~10% inderdaad en maximaal 6848kbps linesync. Overhead is zo'n 12% (11.31% ofzo eigenlijk) inderdaad dus effectief zo'n 6848 * 12% = 6026kbps. Je zou dus dat delen door 8 = 753kByte/s download snelheid maximaal (theoretisch).

Daar zit nog wel TCP/IP overhead in en protocol overhead (NNTP of HTTP etc) wat misschien niet wordt meegerekend in bijvoorbeeld Newsleecher (wel in DU-meter die dataverkeer/snelheid meet op je netwerk kaart inclusief overhead).

Dus 2 punten/type van overhead: ATM/DSL overhead van zo'n 15% op je ADSL verbinding waar Tiscali je 10% meer lijnsnelheid voor geeft ter compensatie en de protocol overhead nog (TCP/IP etc).

En er zijn nog wat factoren/scenario's die kunnen tegenwerken zoals gemiddelde packetsize etc, maar verwaarloosbaar eventjes anders wordt het zo'n verhaal/berekening.

Globaal kan je zeggen: Deel je ADSL lijnsnelheid door 9.6 (of 10 voor gemak, is iets lager dan) en je hebt je effectief maximale download snelheid.

Die haal je netjes gewoon. Neem aan dat je die met je Asus modem ook haalde (gezien je download snelheid). Dus je Linksys modem maakt ergens effectieve bandbreedte (doorvoersnelheid) zoek inderdaad. Heeft dus niets met de lijnsnelheid te maken, want die is maximaal met je 6845kbps (6848 is natuurlijk nihil meer en hangt van chipsets af etc die paar kbps hoe dat uitkomt). Herstarten van je modem/lijn heeft dus 0,0 zin hier.

Wat wel kan is dat je MTU size in je Linksys op 1492 staat en niet op 1500?

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 18-04-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Joop schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:51:
Ik heb sinds ruim een jaar TweakDSL 6 mbit abo (tiscali). Enkele dagen geleden ben ik van het gratis standaard Asus modem overgestapt naar een Linksys WAG200G adsl router (met de laatste firmware). Was allemaal vrij eenvoudig aan de praat te krijgen, maar mijn download snelheid is wel wat achteruit gegaan.

Ik gebruik al erg lang DU meter en daar was bij downloaden (vooral uit de nieuwsgroepen) altijd een snelheid 749 kbyte/sec te zien. Da's dus in feite het theoretisch maximum van 6 mbit, ik had dus niets te klagen. Nu is het 719 kbyte/sec geworden. Geen schokkend probleem opzich, maar goed toch 4% verlies wat ik opzich niet zou verwachten. Ik heb de router al meerdere malen gereset over de afgelopen dagen en het blijft elke keer dezelfde snelheid. De telefoon bekabeling is hetzelfde gebleven.

Wat info die het router geeft:

DSL Connection

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 6845 kbps
Upstream Rate: 1092 kbps
Downstream Margin: 14 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 37 db
Upstream Line Attenuation: 8.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 21 db

PVC Connection

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 34
Enable: Yes
PVC Status: Up

Is er nog wat aan te doen? Of is het gewoon pech en ben ik die 30 kbyte/sec gewoon kwijt?
Is je upstream nu wel sneller geworden vergeleken voorheen? Uit de Linksys gegevens blijkt dat je modem op DSL2+ mode intraint. Kan het zijn dat je oude Asus op DSL1 mode intrainde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chutney schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:00:
[...]

Is je upstream nu wel sneller geworden vergeleken voorheen? Uit de Linksys gegevens blijkt dat je modem op DSL2+ mode intraint. Kan het zijn dat je oude Asus op DSL1 mode intrainde?
Die Asus dingen zijn alleen ADSL1. Maar op de Tiscali apparatuur haal je op ADSL1 met een Asus wel 1024kbps upstream volledig. Ik gok op de MTU size in de Linksys ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 18-04-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Chutney schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:00:
[...]

Ja die is idd alleen ADSL1. De Linksys stond op MultiMode, nu op g.dmt gezet en jawel, ik kom weer op 749 kbyte/sec uit! Precies wat ik had dus. :) Bedankt voor de tip!

De MTU heb ik ook nog even bekeken, stond op Auto met daaronder een disablede edit box waar 1500 in stond, ik weet dus niet 100% zeker wat ie echt gebruikte. Op Manual met 1500 gezet maar dat maakte geen verschil. Daarna pas de DSL Modulation Mode aangepast en dat hielp dus wel.

De upstream is me geen verschil in opgevallen, maar daar let ik eigenlijk ook weinig op, dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 15 minuten geen internet meer, krijg ook geen IP adres meer.

Ben ik de enige? (BBNed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:57:
Sinds 15 minuten geen internet meer, krijg ook geen IP adres meer.

Ben ik de enige? (BBNed)
nee ik heb ook geen internet meer...
omgeving rotterdam

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Hier wel (eindelijk), vandaag aangesloten, terwijl dit op 16/03 had moeten gebeuren. Omgeving Heemskerk (NH).

Wel nog een grappig briefje in de bus van de KPN monteur (die van de 3 afspraken 1x is komen opdagen), waarin stond dat de instellingen zoals door BBned opgegeven niet de juiste zijn, hij heeft nu maar zelf de juiste instellingen in de wijkcentrale ingesteld. En floep, ik had internet toen ik het modem opnieuw opstartte. Moet dat nou ruim een maand duren?

[ Voor 5% gewijzigd door Hollanda op 18-04-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:30:
Hier wel (eindelijk), vandaag aangesloten, terwijl dit op 16/03 had moeten gebeuren. Omgeving Heemskerk (NH).

Wel nog een grappig briefje in de bus van de KPN monteur (die van de 3 afspraken 1x is komen opdagen), waarin stond dat de instellingen zoals door BBned opgegeven niet de juiste zijn, hij heeft nu maar zelf de juiste instellingen in de wijkcentrale ingesteld. En floep, ik had internet toen ik het modem opnieuw opstartte. Moet dat nou ruim een maand duren?
Een KPN monteur kan nooit aan 'instellingen' komen. Hooguit dat hij een draadje op een verkeerde poort heeft aangesloten die niet was opgegeven of er zat een bekabeling foutje ergens bij KPN of BBned en dat heeft hij hersteld. Misschien wel samen met BBned of in overleg (of in opdracht van) met BBned.

Dat het zo lang moet duren hangt puur af van onderzoek/stappen/plannen/terugkoppelen en snel handelen/schakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 18-04-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
zijn er meer mensen die problemen hebben?
Ik zit sinds vanmiddag namelijk zonder internet. Ook het resetten van het modem en opnieuw aanduwen van de kabels maakt geen verschil.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

-Jaap-io schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:17:
zijn er meer mensen die problemen hebben?
Ik zit sinds vanmiddag namelijk zonder internet. Ook het resetten van het modem en opnieuw aanduwen van de kabels maakt geen verschil.
Ik heb ook problemen vandaag (gehad). Vanmorgen 1 uur eruit gelegen en tot op heden een aantal keren 1-5 min. eruit gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Joop schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:24:
[...]

Ja die is idd alleen ADSL1. De Linksys stond op MultiMode, nu op g.dmt gezet en jawel, ik kom weer op 749 kbyte/sec uit! Precies wat ik had dus. :) Bedankt voor de tip!

De MTU heb ik ook nog even bekeken, stond op Auto met daaronder een disablede edit box waar 1500 in stond, ik weet dus niet 100% zeker wat ie echt gebruikte. Op Manual met 1500 gezet maar dat maakte geen verschil. Daarna pas de DSL Modulation Mode aangepast en dat hielp dus wel.

De upstream is me geen verschil in opgevallen, maar daar let ik eigenlijk ook weinig op, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Als upstream je niets uit maakt zou je het best G.DMT kunnen aanhouden. Ik heb dit zelf ook getest een tijd terug het verschil tussen G.DMT en DSL2+ modulation op een DSL1 lijn, merkte ook een verschil van 30KB/s in downstream.

Upstream is dan weer afhankelijk van DSLAM chip en welke modulation je modem doet. MTU maakt opzich niet zo uit, linksys doet standaard 1492 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iedereen die in het verleden is overgestapt van TweakDSL naar een andere provider en/of nog gaan overstappen even erop wijzen dat TweakDSL € 35,00 in rekening brengt voor het verhuizen van je telefoonnummer van TweakDSL naar de andere partij.

Deze informatie kan men alleen vinden als men ingelogt is en ik kwam tot de ontdekking dat hiervoor dus kosten in rekening gebracht worden. Na e.e.a. te hebben nagevraagd bij Consuwijzer en vervolgens OPTA kwam naar voren dat er onderzoeken plaatsvinden naar TweakDSL omdat wettelijk is vastgelegd dat het bedrag maximaal € 10,00 mag zijn. Nu heb ik in de afgelopen 3 jaar genoeg gezeik en ellende met TweakDSL gehad en hierdoor naar Chello gegaan, mijn moeder daarintegen (50+) is het eveneens meer dan zat bij TweakDSL.

Slechte communicatie, veel storingen en problemen enz. enz. enz.

=> Meer informatie over de € 10,00 welke wettelijk vastgesteld is waarnaar iedereen kan verwijzen die inmiddels toch die € 35,00 betaald hebben: http://wetten.overheid.nl
=> Type bij nummer (rechts onderin) 7.2
=> En kijk in de lijst met resultaten bij 'Telecommunicatiewet'.

Helaas, is dit al mijn 4e keer dat ik TweakDSL moet wijzen op wetsartikelen omdat men blijkbaar haar huiswerk niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Weet iemand of je je tweakdsl email kan forwarden naar bijvoorbeeld gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Geen idee, lijkt mij niet. Maar waarom zou je dat willen?
Er is ook webmail bij tweak hoor :)
Delph1900 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:28:
Weet iemand of je je tweakdsl email kan forwarden naar bijvoorbeeld gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompie98 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:23:
Geen idee, lijkt mij niet. Maar waarom zou je dat willen?
Om bijvoorbeeld maar mail op 1 account te hoeven lezen, en niet veel aparte? En omdat een non-provider email adres wellicht ook geldig blijft na overstappen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08
Gmail heeft tegenwoordig een hele mooie Fetchmail optie ;)

Gmail kan dus gewoon de mail van je tweakdsl POP box wegtrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Xandrios schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:00:
Gmail heeft tegenwoordig een hele mooie Fetchmail optie ;)

Gmail kan dus gewoon de mail van je tweakdsl POP box wegtrekken :)
Bedankt, ik heb het gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56
Ik ga morgen mijn overstap van Demon (BabyXL) naar Tweakdsl bevestigen met het plaatsen van de order.
Eigenlijk was ik het van plan om het vandaag te doen, maar ik kan pas morgen terecht bij Demon voor mijn service-id van mijn aansluiting.

Ik heb alleen nog een klein vraagje over het aanvragen.
"Vanaf welke telecom maatschappij wordt gemigreerd" Ik neem aan dat ik hier Tiscali (BabyXL == Tiscali) moet invullen en dat ik het Telefoonnummer leeg kan laten omdat het geen KPN lijn betreft (hoewel de telefonie wel via KPN verloopt.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23
Iemand anders problemen met de mail? Ik heb me net ergens aangemeld en moet een activation mailtje ontvangen, maar ontvang deze niet. Ook als ik naar mezelf een mail verstuur krijg ik hem niet binnnen, verzenden lijkt in ieder geval wel goed te gaan. Via webmail.tweakdsl.nl zie ik mijn mails trouwens ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Squirtle op 23-04-2007 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Squirtle schreef op maandag 23 april 2007 @ 06:20:
Iemand anders problemen met de mail? Ik heb me net ergens aangemeld en moet een activation mailtje ontvangen, maar ontvang deze niet. Ook als ik naar mezelf een mail verstuur krijg ik hem niet binnnen, verzenden lijkt in ieder geval wel goed te gaan.
Heb net ook even testje vanuitgmail gedaan en geen probleem met hetbinnenhalen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook geen probleem met het ontvangen van mail op het TweakDSL account.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Delph1900 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:25:
[...]

Bedankt, ik heb het gevonden
Je kunt ook de helpdesk vragen of ze een Alias van je mailaccount maken, die alle mail doorstuurt naar je Gmail. Geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net TweakDSL via Tiscali aangevraagd. Hoe zit het nu met het aanvragen voor een vast IP adres, want dat is me niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat het standaard een dynamisch adres is en op aanvraag een vaste, waar moet ik dat aanvragen? Is het mogelijk meer dan vast 1 IP adres te krijgen? Bijvoorbeeld 1 voor mn server en 1 voor de workstations (gedeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:18:
Ik heb net TweakDSL via Tiscali aangevraagd. Hoe zit het nu met het aanvragen voor een vast IP adres, want dat is me niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat het standaard een dynamisch adres is en op aanvraag een vaste, waar moet ik dat aanvragen? Is het mogelijk meer dan vast 1 IP adres te krijgen? Bijvoorbeeld 1 voor mn server en 1 voor de workstations (gedeeld)?
Als je een vast IP adres wil moet je dat aangeven aan Tweak vergezeld van het mac adres van je modem (in router stand) of router (als je je modem als bridge gebruikt). Een tweede etc. IP adres is mogelijk, maar daar betaal je blijkbaar iets van 2,50 per maand extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XXlerator schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:30:
[...]

Als je een vast IP adres wil moet je dat aangeven aan Tweak vergezeld van het mac adres van je modem (in router stand) of router (als je je modem als bridge gebruikt). Een tweede etc. IP adres is mogelijk, maar daar betaal je blijkbaar iets van 2,50 per maand extra voor.
Dit stemt mij heel vrolijk :9 Een server op een eigen IP adres is toch wel zo praktisch. Kan ik leuke dingen doen als geen firewall voor mn server en wel voor mn windows troep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:33:
[...]

Dit stemt mij heel vrolijk :9 Een server op een eigen IP adres is toch wel zo praktisch. Kan ik leuke dingen doen als geen firewall voor mn server en wel voor mn windows troep :P
Let wel op dat je dan wel je modem in bridge moet zetten om meerdere IP's te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
XXlerator schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:30:
[...]

maar daar betaal je blijkbaar iets van 2,50 per maand extra voor.
Niet waar. Het eerste vaste IP adres is gratis. Pas bij extra vaste IP adressen ga je 2,50 EUR per maand per IP betalen. Gewoon ff het MAC adres doormailen naar de helldesk, dan fixen we het ff voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23
Iemand anders problemen met de mail? Ik heb me net ergens aangemeld en moet een activation mailtje ontvangen, maar ontvang deze niet. Ook als ik naar mezelf een mail verstuur krijg ik hem niet binnnen, verzenden lijkt in ieder geval wel goed te gaan. Via webmail.tweakdsl.nl zie ik mijn mails trouwens ook niet.
Hmm het werkt hier ook weer, niks verandert. Raar.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Gebruik je wel de juiste logincombinatie voor het ophalen van je mail? Er zit een verschil in je default catch-all mailbox en eventuele popboxen he. Welk email adres gebruik je? Eventueel een alias? In dat geval; inloggen met het complete email adres van de achterliggende popbox als username, en het password wat je er zelf bij hebt aangemaakt in je Mailbox Beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexxus schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:01:
[...]

Niet waar. Het eerste vaste IP adres is gratis. Pas bij extra vaste IP adressen ga je 2,50 EUR per maand per IP betalen. Gewoon ff het MAC adres doormailen naar de helldesk, dan fixen we het ff voor je.
De hell desk, dacht dat die bij Chello was })

In ieder geval moet het allemaal nog aangesloten worden, maar dat komt wel goed. In eerste instantie doe ik het wel met 1 dynamisch ip adres, moet toch eerst mijn huis afklussen. Daarna kan ik pas de server(s) kwijt. Moet een FTP, TS2 en Web-server op komen. het is al een tijd geleden dat mijn server offline ging, ik ga er maar vanuit dat er niet veel is gewijzigd in Gentoo land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:47:
[...]

Om bijvoorbeeld maar mail op 1 account te hoeven lezen, en niet veel aparte? En omdat een non-provider email adres wellicht ook geldig blijft na overstappen enz.
ik heb zelf voor iets minder dan 15 euro per jaar bij strato mijn eigen domein met 5x 1GB mail adres erop... die halen ook pop3 mail accounts binnen (bijvoorbeeld die van je tweakdsl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:38:
[...]

ik heb zelf voor iets minder dan 15 euro per jaar bij strato mijn eigen domein met 5x 1GB mail adres erop... die halen ook pop3 mail accounts binnen (bijvoorbeeld die van je tweakdsl)
En Strato heeft wel een spam en virusfilter eraan hangen :) maar geen webmail :'( maar als je dat nodig hebt dan kan je je mail forwarden naar bv gmail.

Kosten van Maildomein bij Strato 49ct p/m + een eenmalig bedrag voor inschrijving 4,90 Euro

[ Voor 9% gewijzigd door Delph1900 op 24-04-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delph1900 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:11:
[...]

En Strato heeft wel een spam en virusfilter eraan hangen :) maar geen webmail :'( maar als je dat nodig hebt dan kan je je mail forwarden naar bv gmail.

Kosten van Maildomein bij Strato 49ct p/m + een eenmalig bedrag voor inschrijving 4,90 Euro
Strato heeft WEL een webmail!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand het volgende kan oplossen...

Ik heb tweakdsl ultra, en een Draytek 2800V.
Andere problemen met de draytek zijn zo goed als opgelost, alleen er speelt een raar probleem.(ivm andere topic)

Ik heb 2 nummers bij tweakdsl, mijn geporteerde nummer, en een tijdelijk nummer.
Beide werkte afzonderlijk. Nu is het zo dat mijn geporteerde nummer op de 1ste plaat komt in mijn sip/account overzicht in de Vigor 2800. Op de 2de plaats het tijdelijke nummer.

Het tijdelijke nummer wil ie echt met geen mogelijkheid registreren. (als ik een Voipbuster account neem, dan werkt het dus wel, als ik de nummers omdraai, dus tijdelijk eerst, dan pakt ie het wel, maar alleen 1 ACCOUNT bij tweak, niet beide.....:!?) (ik moet er dus echt 1 helemaal verwijderen..)

Ik heb aangegeven, dat ik dit tijdelijk nummer wil behouden. Geen probleem, het is ook aan mij gekoppeld, en de gegevens zijn 3x door mij, en door tweak gecontroleerd. Het werkt aan hun kant.
Debug info gaf aan : No authentication (no auth) (bij mij). Maar dat klopt niet, hij is wel authenicatable volgens de heren en dame(s)..

Tweak gemailed/gebeld. Het werk gewoon allebei, op een copperjet.

Wij weten even niet meer wat het is. Draytek zal van de week ook in de router kijken, maar ja, je kent de mens, je wilt zelf niet stilzitten.

Heb al een nieuwe firmware (Beta 2.7.2b1) er in zitten, en deze neemt veel ellende weg, maar niet het voip gebeuren. (offtopic :AnnexM? wanneer komt dit? das 3,5 MBPS upload, en bestaat al, en de modem kan het ook aan zie ik....zou graag beta testen.....)

Maar goed, als iemand ideeen heeft graag.
(p.s. tweak is nu het wachtwoord aan het resetten..(kwam ik om 18.30 achter via de mail....weet alleen het wachtwoord niet....voor het tijdelijke account op dit moment.)
Voorbereid verder zoeken is dus mijn idee, met zoveel mogelijk tips......

Ik verneem het graag.

Alvast bedankt

<edit update : Bij tweak moet je 2 verschillende passwords hebben!!!!!! net getest met Draytek, en ja wel.......dat dit mogelijk is.....>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:28:
[...]

Strato heeft WEL een webmail!!!
Het was niet duidelijk maar ik heb het inderdaad gevonden via de duitse Strato site.
Bedankt voor je reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix the II
  • Laatst online: 28-08-2017
FiXeR.nl schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:44:
[...]

Hahaha ik ondervind PRECIES hetzelfde probleem.

Ik zat op Cistron/Xs4all BBNED op ADSL1 gewoon netjes 7400kbps downstream,
Nu echter wou ik verhuizen zelf kon dat dus niet omdat xs4all geen zaken doet met bbned,
Ook overstappen op Xs4all Only ging niet want dan konden ze me niet verhuizen.
Aldus naar KPN moet migreren. Na deze migratie bleek dus dat ik al niet meer de snelheden haalde van ADSL1 ban BBNED. Maar adsl2+ op ~6000kbps, en een G.DMT sync van 4900kbps.

Echt waar, het netwerk/apparatuur van KPN is bagger |:(

Maar dat is nog niet alles, Ook dus de service KPN == K.U.T.
Ik vraag dus 11 april aan een verhuizing te doen dat dus op 24 april j.l. zou geschieden, echter niks gebeurd! Na bellen met kpn zeggen dat er geen verhuizing bekend is en dat ik dus opnieuwe de procedure moet doorlopen (WTF? 8)7 ). Aldus KPN.

Dus je begrijpt het misschien al, de deur uit met deze troep! Xs4all gebeld vervolgens gaan ze aan de slag om deze zooi op te zeggen zonder dat ik vast zit aan de nieuwe jaar contract van KPN.

Kort gezegd, Ga niet in zee met het netwerk van KPN want het _is_ bagger.

Echter, nu zit ik dus dadelijk zonder ISP en denk dus TweakDSL te nemen over BBNED weer.
Verstandig? Onverstandig? Of moet ik ergens anders iets zoeken (Rotterdam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit 200 meter van de centrale en haal niet mijn volledige snelheid.
Lijn is al een keer vervangen, maar nog blijf ik errors hebben....

Eens kijken of ik een gehele nieuwe lijn kan krijgen ofzo..

Heb tweak, en die werken wel goed mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:24:
Zit 200 meter van de centrale en haal niet mijn volledige snelheid.
Lijn is al een keer vervangen, maar nog blijf ik errors hebben....

Eens kijken of ik een gehele nieuwe lijn kan krijgen ofzo..

Heb tweak, en die werken wel goed mee...
Je lijn is al een keer vervangen en nu ga je kijken of je een gehele nieuwe lijn kan krijgen? :+
Maar wel vaag dat het niet werkt. De normale zaken zoals firmware e.d. heb je al eens bekeken?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, want ik heb dit ook gemeld, de lijn is vervangen, n.a.v. migratie adsl1 naar adsl2+

Toen kwamen er toch wat dingen naar voren.
Ik begreep ook, dat er wordt gezegd: Lijn is vervangen, terwijl b.v. alleen de kruisdraden zijn vervangen. Dus ja, wat is dan een ' lijn ' vervangen.

Waarschijnlijk is dat gebeurd toen ik op vakantie was, maar als ik rondvraag, heeft niemand in de straat mensen van de KPN noch bbned gezien.

En mijn modem, ja, hij traint best wel hoog in (19 Mbit), maar voor 200 meter afstand moet dat het max zijn, namelijk iets van 24 mbit....(hij geeft overigens al fouten op het laagste profiel, wel minder, maar toch genoeg...)
(in de grond, door de lucht is het net 140 meter, ik zie de centrale namelijk)

Ook de draytek engineer gaf het al aan, dat het modem een te zwak adsl signaal krijgt.
Dat het ding toch intraint, is omdat het een goed ding is....(hun reclame dan weer).

Maar kijken wat er uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je haalt zelfs in een lab situatie die 24Mbps niet eens soms. Ga maar uit van maximaal 20Mbps in de buitenwereld en er is bijzonder weinig verstoring of demping nodig op een lijn om te zakken al tussen 20 en 16Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
bjck schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:01:
Je haalt zelfs in een lab situatie die 24Mbps niet eens soms. Ga maar uit van maximaal 20Mbps in de buitenwereld en er is bijzonder weinig verstoring of demping nodig op een lijn om te zakken al tussen 20 en 16Mbps.
Kan ik bevestigen, zit hier op 1200M met waarschijnlijk een optimale lijn die 20000Kbits doet rond. Dus net aan 20Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chutney schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:30:
[...]

Kan ik bevestigen, zit hier op 1200M met waarschijnlijk een optimale lijn die 20000Kbits doet rond. Dus net aan 20Mbps.
Ik zit op een 100m meer en haal 17800kbps lijnsnelheid volgens mij modem. Kan veel uitmaken per lijn en de werkelijke kabel lengte kan heel anders zijn dan een postcode check aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat er hier veel problemen zijn met TweakDSL.
Nou moet ik zeggen dat ook ik snelheids problemen heb gehad bij TweakDSL en dat mijn verbinding constant weg viel.
Ik had zelf een Copperjet modem van hun ontvangen,
Ik heb hierover meerdere malen met hen contact gehad maar zij boden mij geen oplossing.
vervolgens heb ik zelf een Linksys ADSL2 modem gekocht en nadat ik die heb geinstalleerd is de verbinding veel stabieler en haal ik zeker tot 300kb/sec sneller dan met het oude modem.

Wellicht worden er meer problemen veroorzaakt door de modems die zij bij de lijnen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op 200 meter.

Zonder : ADSL Codinggain 7db haal ik 16Mbit. Met aan haal ik 2,2 MB/s !

het kan dus wel, en ook de beste draytek engineer zei dat het signaal wat het modem krijgt, net iets te zwak ik. (de SNR ratio dus)

Met of zonder codinggain ingeschakeld, krijg ik toch fouten op de lijn....

Volgens wat grafiekjes die ik tegenkwam in de zoektocht :
100 meter van de centrale, nieuwe schone lijn : 23 a 23,5 mb (24 haal je kennelijk met 10 cm telefoondraad in de centrale.) (ik heb trouwens een Vigor 2800 V...)

Ik ben ook niet ontevreden, alleen ik wil het maximale er uit persen, en er was mogelijk een probleem.....

De 200 meter postcode check, ga ik zelf bekijken hoeveel het is, kom ik uit op ongeveer 150 meter...loop afstand van mijn huis.)

Laat het wel weten, wanneer de max hier is.

Wat ik ook wel jammer vind, is dat er nog geen enkele provider in NL is, die Annex M ondersteund.
Dat is namelijk 3.5 Mbit upstream, en dat zou ik liever hebben, dan een peperdure (sdsl) verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:06:
Ik zie dat er hier veel problemen zijn met TweakDSL.
Nou moet ik zeggen dat ook ik snelheids problemen heb gehad bij TweakDSL en dat mijn verbinding constant weg viel.
Ik had zelf een Copperjet modem van hun ontvangen,
Ik heb hierover meerdere malen met hen contact gehad maar zij boden mij geen oplossing.
vervolgens heb ik zelf een Linksys ADSL2 modem gekocht en nadat ik die heb geinstalleerd is de verbinding veel stabieler en haal ik zeker tot 300kb/sec sneller dan met het oude modem.

Wellicht worden er meer problemen veroorzaakt door de modems die zij bij de lijnen leveren!
Heb zelfs twee copperjets 1616 ontvangen en geen van twee aan de praat te krijgen, de eerste viel steeds uit en de tweede deed het helemaal niet. Heb een e-tech modem gekocht en nu gaat ie als een speer (1900kB/sec). Volgens mij is het helemaal niets die copperjets
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.