Wil je pret niet drukken, maar....Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:06:
Ik zit op 200 meter.
Zonder : ADSL Codinggain 7db haal ik 16Mbit. Met aan haal ik 2,2 MB/s !
het kan dus wel, en ook de beste draytek engineer zei dat het signaal wat het modem krijgt, net iets te zwak ik. (de SNR ratio dus)
Met of zonder codinggain ingeschakeld, krijg ik toch fouten op de lijn....
Volgens wat grafiekjes die ik tegenkwam in de zoektocht :
100 meter van de centrale, nieuwe schone lijn : 23 a 23,5 mb (24 haal je kennelijk met 10 cm telefoondraad in de centrale.) (ik heb trouwens een Vigor 2800 V...)
Ik ben ook niet ontevreden, alleen ik wil het maximale er uit persen, en er was mogelijk een probleem.....
De 200 meter postcode check, ga ik zelf bekijken hoeveel het is, kom ik uit op ongeveer 150 meter...loop afstand van mijn huis.)
Laat het wel weten, wanneer de max hier is.
Wat ik ook wel jammer vind, is dat er nog geen enkele provider in NL is, die Annex M ondersteund.
Dat is namelijk 3.5 Mbit upstream, en dat zou ik liever hebben, dan een peperdure (sdsl) verbinding.
Waarom ga je er vanuit dat de lijn ook vanaf de centrale rechtstreeks naar je huis loopt? Het gaat altijd in een bundel weg van honderden lijnen naar een verdeel station in de wijk voor meerdere huizenblokken. (honderden soms). Van daaruit lijnen naar de diverse huizenblokken en straten. In veel gevallen gaat de lijn dus eerst je huis voorbij of zelfs misschien van je huis af om daarna via een bocht langs je straat te komen.
En je vergeet dat je soms binnen een centrale al 100 a 200meter lijn kan hebben vanaf de DSLAM apparatuur naar buiten toe. Het moet vanaf de DSLAM die ergens in ruimte X staat via bekabeling eerst nog naar een ruimte waar het hoofd verdeel rek staat en daarvandaan weer naar beneden en naar buiten toe.
En je vergeet dat die grafieken theorie is veelal. De telco kan andere instellingen maken die bijvoorbeeld een hogere SNR forceren dan 3dB. Met 3dB SNR kan je in een lab prima werken stabiel met nauwelijks errors, maar dat werkt in de praktijk niet met oudere lijnen, meer lengte en meer ADSL verbindingen in de bundel op diverse lengtes van elkaar. Dan gaat het al richting de 6 tot 9dB wat je nodig hebt voor stabiliteit. En dat drukt in de maximale snelheid natuurlijk.
De kans dat je lijnlengte ook werkelijk 200 meter is is echt minimaal....
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 26-04-2007 20:34 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.