TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.750 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:06:
Ik zit op 200 meter.

Zonder : ADSL Codinggain 7db haal ik 16Mbit. Met aan haal ik 2,2 MB/s !

het kan dus wel, en ook de beste draytek engineer zei dat het signaal wat het modem krijgt, net iets te zwak ik. (de SNR ratio dus)

Met of zonder codinggain ingeschakeld, krijg ik toch fouten op de lijn....

Volgens wat grafiekjes die ik tegenkwam in de zoektocht :
100 meter van de centrale, nieuwe schone lijn : 23 a 23,5 mb (24 haal je kennelijk met 10 cm telefoondraad in de centrale.) (ik heb trouwens een Vigor 2800 V...)

Ik ben ook niet ontevreden, alleen ik wil het maximale er uit persen, en er was mogelijk een probleem.....

De 200 meter postcode check, ga ik zelf bekijken hoeveel het is, kom ik uit op ongeveer 150 meter...loop afstand van mijn huis.)

Laat het wel weten, wanneer de max hier is.

Wat ik ook wel jammer vind, is dat er nog geen enkele provider in NL is, die Annex M ondersteund.
Dat is namelijk 3.5 Mbit upstream, en dat zou ik liever hebben, dan een peperdure (sdsl) verbinding.
Wil je pret niet drukken, maar.... :+

Waarom ga je er vanuit dat de lijn ook vanaf de centrale rechtstreeks naar je huis loopt? Het gaat altijd in een bundel weg van honderden lijnen naar een verdeel station in de wijk voor meerdere huizenblokken. (honderden soms). Van daaruit lijnen naar de diverse huizenblokken en straten. In veel gevallen gaat de lijn dus eerst je huis voorbij of zelfs misschien van je huis af om daarna via een bocht langs je straat te komen.

En je vergeet dat je soms binnen een centrale al 100 a 200meter lijn kan hebben vanaf de DSLAM apparatuur naar buiten toe. Het moet vanaf de DSLAM die ergens in ruimte X staat via bekabeling eerst nog naar een ruimte waar het hoofd verdeel rek staat en daarvandaan weer naar beneden en naar buiten toe.

En je vergeet dat die grafieken theorie is veelal. De telco kan andere instellingen maken die bijvoorbeeld een hogere SNR forceren dan 3dB. Met 3dB SNR kan je in een lab prima werken stabiel met nauwelijks errors, maar dat werkt in de praktijk niet met oudere lijnen, meer lengte en meer ADSL verbindingen in de bundel op diverse lengtes van elkaar. Dan gaat het al richting de 6 tot 9dB wat je nodig hebt voor stabiliteit. En dat drukt in de maximale snelheid natuurlijk.

De kans dat je lijnlengte ook werkelijk 200 meter is is echt minimaal....

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 26-04-2007 20:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46

rally

Deyterra Consultancy

Na maanden (jaren) een uitstekende verbinding te hebben gehad heb ik nu een probleem.
Voordat ik de schuld bij hun ga zoeken, wil ik weten of het een probleem is van Tweak of van mij.

Mijn Casema verbinding werkt perfect, maar op de Tweak verbinding krijg van het ene op het andere moment ik geen IP meer. Ook een herstart van mijn Router en Modem helpen niet :(

[ Voor 14% gewijzigd door rally op 26-04-2007 21:44 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

Goedenavond,
Dit type ik dan weer via de verbinding van de buren :)
Ik heb mijn Thomson Speedtouch moeten resetten en nu moet ik de verbinding op nieuw opbouwen.
Nu weet ik alleen niet alle instellingen ik wil hem Bridged. Nu moet ik de VPI/VCI ingeven maar ik heb geen idee wat dat moet zijn?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali heeft storing in een deel van haar DSL-netwerk momenteel.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 26-04-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Phoenix the II schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:39:
[...]

Hahaha ik ondervind PRECIES hetzelfde probleem.

Ik zat op Cistron/Xs4all BBNED op ADSL1 gewoon netjes 7400kbps downstream,
Nu echter wou ik verhuizen zelf kon dat dus niet omdat xs4all geen zaken doet met bbned,
Ook overstappen op Xs4all Only ging niet want dan konden ze me niet verhuizen.
Aldus naar KPN moet migreren. Na deze migratie bleek dus dat ik al niet meer de snelheden haalde van ADSL1 ban BBNED. Maar adsl2+ op ~6000kbps, en een G.DMT sync van 4900kbps.

Echt waar, het netwerk/apparatuur van KPN is bagger |:(

Maar dat is nog niet alles, Ook dus de service KPN == K.U.T.
Ik vraag dus 11 april aan een verhuizing te doen dat dus op 24 april j.l. zou geschieden, echter niks gebeurd! Na bellen met kpn zeggen dat er geen verhuizing bekend is en dat ik dus opnieuwe de procedure moet doorlopen (WTF? 8)7 ). Aldus KPN.

Dus je begrijpt het misschien al, de deur uit met deze troep! Xs4all gebeld vervolgens gaan ze aan de slag om deze zooi op te zeggen zonder dat ik vast zit aan de nieuwe jaar contract van KPN.

Kort gezegd, Ga niet in zee met het netwerk van KPN want het _is_ bagger.

Echter, nu zit ik dus dadelijk zonder ISP en denk dus TweakDSL te nemen over BBNED weer.
Verstandig? Onverstandig? Of moet ik ergens anders iets zoeken (Rotterdam)?
Aangezien hier niemand op reageert op de vraag in de laastste paragraaf ga ik leuk dubbelposten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

bjck schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:13:
Tiscali heeft storing in een deel van haar DSL-netwerk momenteel.
Ik zit volgens mij via BBned

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Tijntje schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:07:
Goedenavond,
Dit type ik dan weer via de verbinding van de buren :)
Ik heb mijn Thomson Speedtouch moeten resetten en nu moet ik de verbinding op nieuw opbouwen.
Nu weet ik alleen niet alle instellingen ik wil hem Bridged. Nu moet ik de VPI/VCI ingeven maar ik heb geen idee wat dat moet zijn?
Via BBNed is VPI/VCI 0/35
VIa Tiscali is VPI/VCI 0/34

(RFC 1483 Bridged).

Overigens vervelend om te horen dat Tiscali een storing heeft in het DSL netwerk, maar i.i.g. al blij dat het probleem niet bij mij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Overigens vervelend om te horen dat Tiscali een storing heeft in het DSL netwerk, maar i.i.g. al blij dat het probleem niet bij mij ligt :)
Hier hetzelfde euvel. Heeft iemand een link met actuele netwerkinfo (sorry als dit al ergens staat zoals faq, zit via mobiel en kan niet veel pagina's doorspitten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betatester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 07:23
Hi, Ik heb sinds gister een TweakB 16-24 verbinding, maar de snelheid valt me eigenlijk zeer tegen.
Gisteravond
19:00 uur modem traint in op ca. 8.9 Mb/s
20:00 uur modem traint in op ca. 8.5 Mb/s
21:00 uur modem traint in op ca. 8.0 Mb/s
22.00 uur modem traint in op ca. 6.9 Mb/s
en vanavond ongeveer dezelfde waardes.
Lijkt dit op een speedcap ?

Ik heb eigenlijk enorme spijt dat ik Tele2 heb ingeruild voor Tweakdsl.
80% van de snelheid van Tele2 voor de dubbele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

betatester schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:00:
Hi, Ik heb sinds gister een TweakB 16-24 verbinding, maar de snelheid valt me eigenlijk zeer tegen.
Gisteravond
19:00 uur modem traint in op ca. 8.9 Mb/s
20:00 uur modem traint in op ca. 8.5 Mb/s
21:00 uur modem traint in op ca. 8.0 Mb/s
22.00 uur modem traint in op ca. 6.9 Mb/s
en vanavond ongeveer dezelfde waardes.
Lijkt dit op een speedcap ?

Ik heb eigenlijk enorme spijt dat ik Tele2 heb ingeruild voor Tweakdsl.
80% van de snelheid van Tele2 voor de dubbele prijs.
Eerlijk gezegd heb ik nog geen moment spijt. Ondanks de storing gisteren.
Vanochtend had ik weer verbinding en ik heb meteen even een test gestart en mijn lijn lijkt weer op 18MBit te trainen _/-\o_ . Kortom.... ik ben dus nog steeds tevreden over Tiscali :) (Zie ook de grafiek hier onder)

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/prtg20070427.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met TweakDSL (geswitched in jan van Demon naar TweakB4-10) zijn tot nu erg wisselend.

Pro:
- netwerk is constant, tot nu toe nog geen enkele uitval

- sommige helpdesk medewerkers zijn zeer kundig en behulpzaam

Con:
- de ene helpdesk medewerker weet vaak niet wat de ander gedaan heeft.

- mijn zogenaamde fixed IP wisselde toch nog een keer waardoor ik e-mall kwijt ben geraakt.

- pas het derde copperjet modem wat ik opgestuurd kreeg, deed het uiteindelijk. Gelukkig had ik nog mijn oude ADSL1 modem.

- mijn copperjet wilde niet intrainen op ADSL2. Hij bleef op ADSL1 steken. Zo'n 7.2 Mbit/s. Na een goede maand klagen kwam de aap uit de mouw. Ik KAN helemaal geen ADSL2 krijgen op mijn adres. Dit terwijl ze in het begin van dit jaar alle ADSL2 abbo's aanboden op mijn postcode. Ook de netwerk check op internetten.nl geeft aan dat BBned alle ADSL/ADSL2 snelheden op mijn postcode aanbiedt. Ik voel me dus wel bekocht omdat ik geen upgrade mogelijkheden meer heb.

Mijn conclusie: als alles gelijk goed gaat zal TweakDSL best goed werken, maar ik heb zelf veel kleine problemen met de switch naar Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:12:
Mijn ervaringen met TweakDSL (geswitched in jan van Demon naar TweakB4-10) zijn tot nu erg wisselend.

Mijn conclusie: als alles gelijk goed gaat zal TweakDSL best goed werken, maar ik heb zelf veel kleine problemen met de switch naar Tweak.
Yep vele met jou die er zo over denken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moderator (BJCK)

5.0 db heb ik als SNR ratio. Volgens tweak zat dit wel goed, volgens draytek niet.
Wie heeft er nu gelijk.

<pret modus aan> Ik heb een wireless naar de centrale opgezet...dus 200 meter..<pret modus uit>
FF serieus, er liggen inderdaad 100 paar bundels van 100 aders.

Maar ik begreep van de engineers (1 jaar geleden) dat verdeelkast, aan begin van mijn straat zit.
Puur geluk volgens hun. Maar goed, een SNR van 5 is toch oke dan ??
De Max die ik er uit pers, is 21 Mbit...wel ok
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:48:
@Moderator (BJCK)

5.0 db heb ik als SNR ratio. Volgens tweak zat dit wel goed, volgens draytek niet.
Wie heeft er nu gelijk.

<pret modus aan> Ik heb een wireless naar de centrale opgezet...dus 200 meter..<pret modus uit>

Maar ik begreep van de engineers (1 jaar geleden) dat verdeelkast, aan begin van mijn straat zit.
_/-\o_
Ik heb een draytek en een SNR van 5, modem traint in op 20mbit... ADSL over ISDN en lijn is super stabiel... :)

Ohja, ik heb ook Tweak! ;)

Nothing to worry about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:22
MeteoVir schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:37:
[...]

Hier hetzelfde euvel. Heeft iemand een link met actuele netwerkinfo (sorry als dit al ergens staat zoals faq, zit via mobiel en kan niet veel pagina's doorspitten)?
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/notices

Je moet hier voor inloggen met je account. Er staat trouwens niets op deze pagina vermeld maar wen daar maar aan aangezien dat niet de sterkste kant is van Tweakdsl. Het schijnt erg moeilijk te zijn om een storingspagina up te date te houden.

Gisteren heeft het tussen ongveer 21:00 en 0:00 helemaal plat gelegen via Tiscali hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even voortbordurend op mijn vorige mail. Ik heb nog even rondgebeld maar het blijkt dat op mijn locatie BBNED inderdaad GEEN ADSL 2 levert.

De postcode check van internetten.nl is in dat opzicht niet betrouwbaar want die geeft aan dat ADSL2 wel mogelijk is. En wat ik begrepen heb is dat BBNED nu bezig is met glasvezel en dat ADSL een beetje op een zijspoor gezet is. Er is maar een beperkt aantal centrales geschikt gemaakt voor BBNED ADSL2 en er zullen er hoogstwaarschijnlijk niet meer bijkomen.

Mijn advies, als je een ADSL2 abbo aanvraagt via het BBNED netwerk, dubbelcheck met je potentiele provider of ze inderdaag ADSL2 leveren en niet alleen maar ADSL1.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:48:
@Moderator (BJCK)

Wie heeft er nu gelijk.

_/-\o_
Die 5dB SNR is helemaal niet erg, zeker niet op een korte lijn. Het hoeft geen enkel probleem te zijn en zegt echt 0,0 over de kwaliteit van de lijn of het signaal. De 'engineer' die je bij Draytek gesproken heeft snapt het niet helemaal wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm....dat die engineer het niet snapt, is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.

Ik heb wel een andere firmware voor mijn modem (Vigor2800V) gekregen, zit wat extra meuk in...en loste mijn hangups wel op (downloaden van b.v. 20 gb, en browsen er tussen door, hing die hem op.....ook zonder browsen overigens.)

Dus hij heeft wel iets goeds gedaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:55
Ik zag trouwens onlangs pas de mededeling dat de helpdesk tijden van TweakDSL flink opgerekt worden. Het enige 'echte nadeel' (in mijn ogen) wat TweakDSL had valt dus hiermee weg. Hulde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tackleberry schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:25:
Ik zag trouwens onlangs pas de mededeling dat de helpdesk tijden van TweakDSL flink opgerekt worden. Het enige 'echte nadeel' (in mijn ogen) wat TweakDSL had valt dus hiermee weg. Hulde. :)
Waar zie jij dat staan? Ik kan het nergens vinden op de website van Tweak zelf (ook niet als ik ingelogd ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:27

BHQ

Onderin, de scrollbar.
Tweak gaat de bezetting in het weekend en de avonduren uitbreiden.

De openingstijden van onze helpdesk worden van 9.00 uur tot 21.00 uur op werkdagen en 12.00 uur tot 20.00 uur in de weekenden. Op erkende feestdagen, zijn wij gewoon gesloten.

De nieuwe openingstijden gaan in op 1 mei 2007. Op 30 april is Tweak gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Da's een goede zaak die uitbreiding. Ik had ooit eens op vrijdagmiddag om 17:15 geen verbinding meer en dan is het lastig als de helpdesk er niet is.

Later op de avond werkte het trouwens weer. Navraag bij TweakDSL leverde uiteindelijk wel de oorzaak op van de storing (In de centrale was de fiber gebroken geweest)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een goede maand Tweak 10-24B ( BBNED ) abbo en ik ben er niet tevreden over.
Ik heb een Copperjet modem de 1616-2p en de verbinding valt geregeld weg, ook het downloaden uit de nieuwsgroepen gaat traag met ongeveer 1050 KB/s ( dit was meer de eerste dagen zo rond de 1350 KB/s maar hij zakt steeds verder weg ) terwijl als via de ftp server van Tweak op ongeveer 1400 KB/s zit.
Volgens de postcode check zit ik op 1289 meter van de centrale, dat is toch niet te ver dacht ik zo.
Ik denk zelf dat het modem niet spoort en ik wil waarschijnlijk een ander modem aanschaffen.
Wat is een goed modem voor deze adsl 2+ verbinding???

Ik heb hiervoor een verbinding gehad via Demon ( ook BBNED ) met een Zyxel modem de Prestige 650R adsl1 verbinding van 6MB, nooit geen problemen gehad.
Ook heb ik al vaak met de helpdesk gebeld van Tweak maar die kunnen mij eigenlijk geen goed zinnig antwoord geven, ( ze hebben een bericht naar BBNED gesuurd en die komen mat een diagnose over de lijn, die ik tot op heden nog niet heb ontvangen ) ze erkennen wel dat er veel problemen zijn met het Copperjet 1616 modem.
Tot nu toe heb ik op zich wel spijt dat ik ben overgestapt naar TweakDSL.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Greetzzz nollie74....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lijnlengte zal wel langer zijn dan de postcode check aangeeft, misschien is dit wel het maximum van de lijn.

Verder gaat natuurlijk hetzelfde verhaal op als altijd dat je aansluiting optimaal moet zijn met je splitter + modem direct bij je ISRA punt aangesloten. Werkte die 6Mbit voorheen prima met je modem op zolder is dit natuurlijk wel een veel meer eisende verbinding dan die 6Mbit (wat niet maximaal was op deze specifieke lijn). Een minder optimale aansluiting zoals apparatuur of loze af splitsingen voor je splitter of verlengkabels of slechte verbindingen/koppelingen zijn nu uit den boze. Met die 6Mbit was het nog vergefelijk....

Modem is wel op ADSL2+ verbonden en niet op ADSL1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt nagenoeg niets uit of ik max. 1 meter of korter boven mijn isra punt zit of gewoon op een afstand van ongeveer 10 meter van mijn isra punt.
De vebinding blijft beroerd.......( Ik ben nog steeds van mening dat het Copperjet 1616-2p modem niet spoort.) 8)7
Grtzz nollie74.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik vraag het maar weer eens:

Heeft iedereen nu last van een brakke newsserver?

Al 2 uur lang ligt de snelheid tussen de 100 en 260 KB/s (normaal 1 MB/s in mijn geval).
Erg handig dat Tweak een goede storingspagina heeft, zodat je niet eerst gaat twijfelen aan je eigen hardware/software en daarna maar moet vragen aan anderen of zij hetzelfde hebben.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:57:
Het maakt nagenoeg niets uit of ik max. 1 meter of korter boven mijn isra punt zit of gewoon op een afstand van ongeveer 10 meter van mijn isra punt.
De vebinding blijft beroerd.......( Ik ben nog steeds van mening dat het Copperjet 1616-2p modem niet spoort.) 8)7
Grtzz nollie74.......
Laat de groetjes (Grtzz nollie74) even weg gaarne voortaan, staat ook in de regels van GoT :+

Kan best dat hij niet in orde is. Laatste firmware er in? Naar fabrieksinstellingen gereset na het upgraden en opnieuw ingesteld?

Staat hij wel op ADSL2+ verbonden? (ADSLbisplus)
Gizz schreef op maandag 30 april 2007 @ 01:19:
Ik vraag het maar weer eens:

Heeft iedereen nu last van een brakke newsserver?

Al 2 uur lang ligt de snelheid tussen de 100 en 260 KB/s (normaal 1 MB/s in mijn geval).
Erg handig dat Tweak een goede storingspagina heeft, zodat je niet eerst gaat twijfelen aan je eigen hardware/software en daarna maar moet vragen aan anderen of zij hetzelfde hebben.
Je download een test bestand blijkbaar wel met 1MB/s vanaf een FTP server van tweakdsl bijvoorbeeld?

Gaat hier wel met ruim meer dan 1MB/s gewoon op iets van 10 dagen oud. Pak je niet iets heel ouds toevallig? Dan kan het inderdaad langzamer gaan en met horten-en-stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja, gewoon downloaden gaat gewoon met 1 MB/s.

Wat is heel oud? Mijn ervaring is dat alles tot 50 dagen vrijwel altijd met 1 MB/s gaat (mag ik ook wel verwachten, aangezien de retentie tegenwoordig veel hoger ligt dan 50 dagen?).

Files waar ik nu mee bezig ben zijn in ieder geval 44 dagen oud. De minimale snelheid is nu nog verder gekelderd, download nu met 40-260KB/s.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gizz schreef op maandag 30 april 2007 @ 02:06:
Ja, gewoon downloaden gaat gewoon met 1 MB/s.

Wat is heel oud? Mijn ervaring is dat alles tot 50 dagen vrijwel altijd met 1 MB/s gaat (mag ik ook wel verwachten, aangezien de retentie tegenwoordig veel hoger ligt dan 50 dagen?).

Files waar ik nu mee bezig ben zijn in ieder geval 44 dagen oud. De minimale snelheid is nu nog verder gekelderd, download nu met 40-260KB/s.
Wat je mag verwachten weet ik niet. Maar ik pakte iets van jonger en dat ging vlot. Kan zijn dat je toevallig net dat stukje nodig hebt vanaf een machine in het platform die niet lekker loopt nu.

Probeer eens iets van langer dan 1 dag en jonger dan 10 dagen oud te downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 30-04-2007 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even iets anders downloaden gaat niet makkelijk, want ik gebruik sabnzbd om te downloaden en daar heb ik nu 50 GB in de queue staan. Een nieuwe opdracht naar voren schuiven gaat niet zo lekker in sab :P

Wat ik wel kan melden: hij is nu met files van 62 dagen oud bezig en opeens gaat het met 550-660 KB/s. Nog steeds niet fullspeed dus, maar voor zulke oude files vind ik dat best acceptabel :)
Wel gek dat files van 20 dagen jonger soms maar met 50KB/s binnenkwamen, maar misschien was dat zoals je zegt van een brakke machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland-d
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 23:41
Hallo allen,

Ook ik heb sinds een maand een TweakDSL abbonnement en alles prima tot afgelopen donderdag. Mijn Zyxel modem hield ermee op. Het internet lampje brand en power knippert. Meer doet die niet :'( . Resetten, aan, uit. Langer resetten, langer aan, langer uit. Allemaal zonder success. De helpdesk gebeld, kreeg daar een jongen aan de lijn die er volgens mij net zat. Iedere keer hield die zijn mond dus ik maar vragen stellen over hoe het verder gaat. Uiteindelijk werd het duidelijk dat die een ticket had aangemaakt en dat er binnen 5 werkdagen een reactie zou komen.

Ondertussen zit ik zonder internet verbinding. Mijn oude, ADSL modem uit de kast gehaald en maar spelen met de instellingen maar zonder success. Uiteindelijk ben ik wel zover gekomen dat die ziet dat er een lijn is. Modem status geeft showtime en mijn upstream staat op 8MB en downstream op 1MB maar geen ip adres. Iemand enig idee hoe ik dat IP adres kan krijgen?

Mijn instellingen zijn (Tiscali):

VPI/VCI 0/34
RFC 1483 Bridged LLC
Bridge enabled: yes

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn leeg.
Mac spoofing staat uit.
Static ip adres heb ik op allemaal 0.0.0.0 gezet.

Doe ik iets fout of werkt mijn andere modem gewoon niet met TweakDSL?

Hartelijk dank.

RolandD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bridge enabled: Yes <-- dan maak je er een bridge van.
IP adres is via DHCP, niet statisch ingevuld.

Lijkt of dit een e-tech/sitecom type modem is? Welke is het met welke firmware versie anders gaat het sowieso niet werken op Tiscali netwerk wellicht namelijk.

Wat soms bij een ZyXEL 'in de stress' wil helpen is om het reset knopje gewoon ingedrukt te houden als je hem inschakelt voor een 30 seconde. Of probeer het ook als hij aan het knipperen is om hem gewoon een lange tijd ingedrukt te houden (>30 sec). Misschien weet hij nog net zijn fabrieks instellingen terug te zetten dan.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 30-04-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn verbinding springt op dit moment steeds van Showtime naar Connecting/Handshaking en dan weer Showtime. Dit met een reguliere interval van een aantal seconden. Router resetten helpt niet...

Iemand nog meer last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56
Potjandorie, vorige week TweakT 8-16 order geplaatst, die 4 mei wordt geactiveerd, zie ik nu een aanbieding voor datzelfde abonnement. Doet TweakDSL hier moeilijk over en heb ik dus dikke pech, of zullen ze mijn aanvraag hier ook onder laten gelden?

http://www.tweakdsl.nl/?f...e=dsl/prodspec&prodid=350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dikkie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 10:24:
Potjandorie, vorige week TweakT 8-16 order geplaatst, die 4 mei wordt geactiveerd, zie ik nu een aanbieding voor datzelfde abonnement. Doet TweakDSL hier moeilijk over en heb ik dus dikke pech, of zullen ze mijn aanvraag hier ook onder laten gelden?

http://www.tweakdsl.nl/?f...e=dsl/prodspec&prodid=350
Dat is vaak zo dat je iets besteld en dan gaat het in de aanbieding.... Vaak is het helaas-pindakaas en ben je aangewezen op coulance van het bedrijf of ze je willen omzetten naar de aanbieding.

Staat wel een 'fout' (?) in zo lijkt het, is nogal tegenstrijdig:
TweakT 8-16 Voorjaarskriebels Aanbod
1e half jaar € 19,95 per maand, daarna € 49,95 per maand
en
Kosten per maand 1e jaar € 29,95 per maand, daarna € 49,95 per maand
Je kan een koop op afstand altijd nog annuleren binnen 7 dagen na aankoop. Echter of dit ook geldt als je een formulier instuurt met handtekening zoals bij TweakDSL betwijfel ik eigenlijk. En als het gaat om een overstap en je oplevering is 4 mei aanstaande al is annuleren er niet bij technisch gezien. Dan zou je eerst overstappen en daarna je abonnement worden opgeheven bijvoorbeeld en dan heb je niets!

Als je aan dit traject gaat denken, denk dan echt hééél goed na !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56
Heb net bericht gehad van TweakDSL, helaas pindakaas is het geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een TweakDSL aansluiting. Nog nooit zoveel problemen gehad met een ISP als met Tweak. Voorheen had ik Wanadoo en XS4all ook niet zonder problemen overigens, maar dat ter zijde.

De situatie nu:

Internet van Tweakdsl sinds 07-07-2006, zo'n Try&Buy product.

Sindskort een nieuw modem, dat in adsl 1 mode staat. Zojuist telefonisch contact gehad met het 'service-nummer' van Tweak. Dat leverde niets op, ik zou teruggebeld worden wanneer ze het minder druk hadden. Daar had ik dus weinig aan.
Mijn vraag is, kan ik het modem zèlf in ADSL 2 mode zetten?
Zoja, hoe dan?

Even nog een toelichting op de situatie...
Het abonnement: TweakDSL 16/24Mbit B
Het modem: CopperJet 1616-2P RouterPlus VoIP v6.10 SR1

De snelheden voorheen zaten op ongeveer 2MB/s. Nu zijn ze gekelderd tot nog geen 900KB/s. Naar mijn inziens doordat het modem opereert in adsl 1 mode.

Vorige week onderhand heel de week zonder internet gezeten, aangezien het oude modem(tevens een 1616 2p) stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:58:
Heb zelf ook een TweakDSL aansluiting. Nog nooit zoveel problemen gehad met een ISP als met Tweak. Voorheen had ik Wanadoo en XS4all ook niet zonder problemen overigens, maar dat ter zijde.

De situatie nu:

Internet van Tweakdsl sinds 07-07-2006, zo'n Try&Buy product.

Sindskort een nieuw modem, dat in adsl 1 mode staat. Zojuist telefonisch contact gehad met het 'service-nummer' van Tweak. Dat leverde niets op, ik zou teruggebeld worden wanneer ze het minder druk hadden. Daar had ik dus weinig aan.
Mijn vraag is, kan ik het modem zèlf in ADSL 2 mode zetten?
Zoja, hoe dan?

Even nog een toelichting op de situatie...
Het abonnement: TweakDSL 16/24Mbit B
Het modem: CopperJet 1616-2P RouterPlus VoIP v6.10 SR1

De snelheden voorheen zaten op ongeveer 2MB/s. Nu zijn ze gekelderd tot nog geen 900KB/s. Naar mijn inziens doordat het modem opereert in adsl 1 mode.

Vorige week onderhand heel de week zonder internet gezeten, aangezien het oude modem(tevens een 1616 2p) stuk was.
Op zich valt dat toch best wel mee.. gewoon kwestie van je modemfirmware updaten naar ADSL2 8)7. Op de website van de modemfabrikant (Coppetjet = Allieddata.nl) de laatst beschikbare ADSL2 firmware voor het modem downloaden, en daarmee het modem flashen. Dan zou die boven de 8Mbit grens uit moeten kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vergeet niet dat zo'n AlliedData soms na een firmware upgrade even kan genieten van een reset naar 'vendor defaults' en dan opnieuw instellen. Je blijft rare dingen houden soms als je dat niet doet na een firmware upgrade.

Je kan ook eerst even kijken of hij bij DSL wel op 'GDMTbisplus' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag te horen gekregen, van een monteur die me belde. Dat er waarschijnlijk iets mis is met de lijn. Morgen komt er een monteur voor een zogenaamde lijnmeting. Van BBned hebben ze onze verbinding expres teruggeschoefd naar 8Mb/s vanwege de nodige problemen met het verbinding maken. Het was namelijk zo dat het ADSL lampje op het modem knipperde, dan aanbleef en dan weer uitging. En dat heel de dag door. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Heeft iemand z'n copperjet1616 met zowel VOIP als KPN lijn in gebruik (dmv ACS) en KPN nummerweergave werkend? Ik krijg 't maar niet voor elkaar, maar nummerweergave moet toch mogelijk zijn via dat ACS?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:59
Ik heb bij mijn tweak abonnement een oranje BBned adsl modem gekregen. Helaas staat hier geen merk op. Weet iemand welke ADSL modem dit is?

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Oktopus schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:31:
Ik heb bij mijn tweak abonnement een oranje BBned adsl modem gekregen. Helaas staat hier geen merk op. Weet iemand welke ADSL modem dit is?
Dit is een beroemde Copperjet. Het beste is deze te gebruiken in bridgemodus, waar je dus zelf een router achter plaatst ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:08:
Vergeet niet dat zo'n AlliedData soms na een firmware upgrade even kan genieten van een reset naar 'vendor defaults' en dan opnieuw instellen. Je blijft rare dingen houden soms als je dat niet doet na een firmware upgrade.

Je kan ook eerst even kijken of hij bij DSL wel op 'GDMTbisplus' staat.
Hij staat op Multimode... bij Standard en bij Operational Mode staat er wèl G.Dmt.

De monteur zou langskomen tussen 12 en 4, vandaag, woensdag 2 mei. Er is niemand geweest en we hebben ook niets vernomen van enig oponthoud.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlang las ik hier dat er php geïnstalleerd is en ik ben meteen aan de slag gegaan met pppblog.
Dat werkt prima, maar als ik images upload (middels pppblog) krijgen ze eigenaar rechten maar geen world (of other) rechten.
Ook thumbs die hij aanmaakt in de 'data' map krijgen geen world rechten.
En vervolgens gaat het mis, plaatjes en albums verschijnen niet in beeld.
Ik heb alle onderliggende mappen vooraf opengezet maar dat hielp niet.

Als ik de images en thumbs met ftp rechten geef dan werkt het wel.
Verder heb ik verschillende browsers geprobeerd en ben vier keer opnieuw begonnen :)
Nergens heb ik info kunnen vinden over dit euvel met pppblog.
Wie heeft een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
CHMOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CHMOD heb ik gebruikt om van te voren de map waar ik het installeer, plus alle bovenliggende mappen (eentje) wagenwijd op te zetten (-rwxrwxrwx), maar dat hielp niet.

Ook heb ik de php versie gecontroleerd:
Pppblog vereist 4.1 of hoger.
Tweakdsl draait 5.2.0-0.dotdeb.3.

Hmmm dacht eerst dat safe_mode aan stond maar dat staat uit volgens phpinfo.
Nu eindelijke een lotgenoot gevonden hier het commentaar van Berenland hier.
Geen geweldige oplossing maar dat ga ik proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 15:19 . Reden: nadere info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Is er misschien een storing bij Tweak, of BBned ofzo? Ik heb hier namelijk last van bepaalde sites die het helemaal niet doen (www.rabobank.nl, www.tweakers.net, www.google.nl) maar andere sites doen het wel, zoals gathering.tweakers.net nu.nl en www.yahoo.com.

Helaas kan ik dus ook niet op www.tweakdsl.nl komen, dus ik kan niet zien of er een storing is.

Ik gok dat het bij mij zit, anders hadden hier wel wat meldingen gestaan denk ik.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

GaMeOvEr schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:49:
Is er misschien een storing bij Tweak, of BBned ofzo? Ik heb hier namelijk last van bepaalde sites die het helemaal niet doen (www.rabobank.nl, www.tweakers.net, www.google.nl) maar andere sites doen het wel, zoals gathering.tweakers.net nu.nl en www.yahoo.com.

Helaas kan ik dus ook niet op www.tweakdsl.nl komen, dus ik kan niet zien of er een storing is.

Ik gok dat het bij mij zit, anders hadden hier wel wat meldingen gestaan denk ik.
Ik heb even de pagina`s geprobeerd die je aangaf maar hier doen ze het allemaal.
Ik denk dat er bij jou iets niet lekker zit.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 02:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Kee, thx, ga ik hier intern eens speuren. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Binnenkort denk ik ook maar over van Demon naar Tweak. Mijn 6Mbit abo wordt bij XS4all uiteindelijk even duur als een Tweak Abo 4-10 Mbit. Denk ik wel de moeite waard.

Mogelijk dat ik hier nog iemand dan blij kan maken met de Tweak Vrienden actie of wordt dat niet op prijsgesteld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
goede keus van demon naar tweak heb ik in het verleden ook gedaan wat betreft je aanbod van de vrienden actie hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaSteiL schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:17:
Binnenkort denk ik ook maar over van Demon naar Tweak. Mijn 6Mbit abo wordt bij XS4all uiteindelijk even duur als een Tweak Abo 4-10 Mbit. Denk ik wel de moeite waard.

Mogelijk dat ik hier nog iemand dan blij kan maken met de Tweak Vrienden actie of wordt dat niet op prijsgesteld? :+
Vriendenactie mag alleen wanneer je nieuwe abo geen aanbieding betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Laatst online: 14-05 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:54:
[...]

Vriendenactie mag alleen wanneer je nieuwe abo geen aanbieding betreft...
waar zie je dat staan dan van je bewering dat het geen anbieding mag wezen ???

Maak nu vrienden en verdien gratis Internet! *

Wil je een jaar lang gratis Internet? Maak dan TweakFriends! Want je krijgt bij iedere vriend die je aanlevert maar liefst 10% korting op je maandelijkse ADSL abonnement gedurende 1 jaar lang! Let wel op, er geldt een maximum van 10 aangeleverde klanten.
Hoe gaat het te werk?

Jij als TweakDSL klant hoeft alleen maar je klantnummer op te geven aan de persoon die een Internetabonnement aanvraagt. Tijdens het aanvraag proces kan je klantnummer worden ingevoerd. Dus diegene die je aanlevert geeft jouw klantnummer op en je krijgt 10% korting op je ADSL maandfactuur. Per maandelijkse factureringsronde zal de korting worden toegepast op het bedrag op die maand wat je voor je ADSL abonnement zou betalen.)
Voorwaarden
# De actie loopt tot 1 juli 2007
# Geldt niet voor klanten die aan duivelse actie meedoen
# Je mag maximaal 10 klanten aanleveren, per klant zal er een korting toegekend worden van 10%
# Per maandelijkse factureringsronde zal de korting geschieden op alleen het ADSL abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

WaSteiL schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:17:

Als je niemand kunt vinden, houd ik me aanbevolen :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een week of 6 geleden overgestapt van Demon naar TweakB 10-24 abbo verduiveld aanbod.
Ik ben nu al 6 weken aanhet bellen met de helpdesk e.d. omdat de verbinding slecht is, en van alles geprobeerd met mijn Copperjet 1616 modem.
Alle instellingen gecontroleerd het modem op 50 cm boven het ISRA punt gehangen, maar de verbinding bleef steeds wegvallen, en ook de snelheid ging niet omhoog.
Nu is dit alles onderzocht door BBNED, en die hebben mijn lijn geknepen op 8MB, de verbinding is nu wel stabiel en geen gekkigheid meer ( maar ik denk toch dat het modem niet spoort ).
Ook heb ik toendertijd de postcode check gedaan voor ADSL2 en die bleek gewoon goed, ik zit volgens BBNED op 1289 meter van de centrale, dit lijkt mij toch zeker niet te ver.

Nu heb ik dus van de helpdesk dit antwoord gekregen via de mail:

Goedendag,

Er is door onze leverancier een onderzoek gedaan naar uw verbinding, dit heeft
uitgewezen dat de verbinding stabiel is gebleven op 8Mbit. Wij en onze leverancier
vragen zich af of de stabiliteit hiermee verbeterd is.

Met vriendelijke groet,
Tweak

Tja, wat moet ik hier mee, ik betaal voor ADSL2 en ik krijg ADSL1. |:(
Ik zou heel graag met een ander modem willen testen maar ik ken niemand die een ADSL2 verbinding heeft via BBNED.
Ook heb ik al vaak gelezen dat die Coppjet modems slecht zijn, er was een jongen op de helpdesk die dat zelfs tegen mij zei dat er vaak gebeld wordt indien de klant dit modem heeft.
Heeft iemand een goede suggestie voor een ander modem voor mij, ik zit zelf te denken aan de Zyxel2602, maar een Draytek modem schijnt ook zeer goed te zijn.

Maargoed ik zal in ieder geval de helpdesk weer moeten mailen of bellen om de geknepen lijn weer vol open te laten zetten.

Alvast bedankt voor de reacties.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:08
Je kunt als je op het BBned netwerk zit je abonnement verlagen naar 8Mbit eventueel, zodat je niet extra betaald.

Het is heel goed mogelijk dat die hoge snelheid instabiel is op je lijn. Kan komen door een lage kwaliteit kabel bijvoorbeeld. Doe je niets aan, snelheid terugschakelen is de enige oplossing in dat geval...

Uiteraard kun je een ander modem proberen, en dat kan ook een beter resultaat geven...maar dat is niet gegarandeerd, en je zult zelf dat andere modem moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En je betaalt niet voor ADSL2, je betaalt voor een abonnement met een bepaalde snelheid. De techniek ADSL2/2+ is nodig om snelheden hoger dan 8Mbps te kunnen leveren, maar als het dan op jouw lijn instabiel blijkt te zijn hoeft ADSL2 niet toegepast te worden natuurlijk.

Heb je nog iets vernomen van lijn lengte? Die 1289 meter hoeft natuurlijk helemaal niet te koppen en is maar een schatting in een postcode database. Soms zijn die gegevens helemaal niet juist met de werkelijke kabel lengte in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 23:20

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

hmm, newsserver op z'n gat?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

Nope.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 23:20

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

krijg hier "connection timed out". Al het andere verkeer gaat wel goed.

laat maar, hikje van m'n firewall denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door smallblock op 03-05-2007 22:18 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 12:19
De newsserver heeft er even uitgelegen, bij mij werkte het ook even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37

Pinjataaa

Hit me!

Ik wil even iets kwijt.
Sinds 6 maand heb ik TweakDSL, namelijk de 8Mbit/1Mbit variant. (weet niet of dit ADSL2 of ADSL1 moet zijn).
Echter heb ik in het begin veel problemen gehad met uitvallende verbindingen, hierop kwam TweakDSL direct op het idee om mijn verbinding van 8Mbit naar 4Mbit te verlagen. Ze hebben me niet gevraagt hoe het aangesloten was, wat de lengte van de kabels waren, wat voor firmware ik op mijn modem had zitten en welke instellingen etc.
Na het verlagen bleef het probleem voortbestaan, wel iets minder, maar het viel nog regelmatig weg.
Nu ik een nieuwe modem aan heb geschaft is mijn verbinding al 2 weken stabiel zonder ook maar 1 keer weg te vallen. Ook heb ik alle bekabeling zo kort mogelijk en zo goed mogelijk aangesloten.

Mijn probleem is nu, Tweak wil mijn verbinding niet meer verhogen (ook wilden ze geen lijnmeting doen). Na een hele tijd met ze gemailt te hebben reageren ze nu zelfs niet meer op mijn berichten.

Is dit normaal? En wie zit er hier fout? Ben ik nu een zeurzak of is TweakDSL nu gewoon asociaal?
Bedankt voor jullie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Asociaal en ze kunnen niks zelf, BBned/Tiscali gaat hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Hollanda schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:47:
Ik weet het, het is jammer dat je niet direct bij BBned aan kan kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:47:
Dat klinkt wel erg negatief richting de ISP natuurlijk. Ik denk dat BBned en Tiscali prima nog wat willen proberen als het ze gevraagd wordt, mits er natuurlijk iets veranderd is aan de situatie. Is er bijvoorbeeld nu wel nieuwe firmware in de modem aanwezig? De aansluiting veranderd/geoptimaliseerd? Een ander (beter) modem aangesloten voor het betreffende DSL netwerk? Is er nu bijvoorbeeld ADSL2/2+ mogelijk na een ombouw van Tiscali op een centrale wat eerst nog niet was?

Als er in het verleden gekeken is waarom de lijn instabiel is en er is geen verandering om te testen/proberen heeft het natuurlijk geen zin. Meestal wordt er een downgrade gedaan in de snelheid als instabiliteit niet op te lossen is omdat bijvoorbeeld de lijn heel erg lang is of die last heeft van heel veel verstoring bijvoorbeeld.

Dan zit je iedereen z'n tijd te verdoen die ernaar gaat kijken zowel bij TweakDSL (ISP) als bij de BBned of Tiscali (telco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Leg mij eens uit waarom een telco of een ISP een aanvraag voor een wide open verbinding kan accepteren terwijl de wijk waarin die aangesloten moet worden op 2200-4500 meter van de wijkcentrale zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 08:48

Jan20

CMJJKFE

Hollanda schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 02:55:
Leg mij eens uit waarom een telco of een ISP een aanvraag voor een wide open verbinding kan accepteren terwijl de wijk waarin die aangesloten moet worden op 2200-4500 meter van de wijkcentrale zit?
Op die afstand kan mits een goede bekabeling nog een acceptabele snelheid gehaald worden. Een postcode check geeft natuurlijk ook alleen, maar een indicatie van de afstand en dit kan dus verschillen in werkelijkheid.

Het blijft natuurlijk een rot situatie als er problemen zijn ben jij afhankelijk van Tweakdsl(cambrium) en zijn hun weer afhankelijk van andere schakels in de keten. Hierop kun jij als consument weinig druk op uitoefenen en ben jij dus afhankelijk van derde partijen.

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

bjck schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:32:
[...]

Dat klinkt wel erg negatief richting de ISP natuurlijk. Ik denk dat BBned en Tiscali prima nog wat willen proberen als het ze gevraagd wordt, mits er natuurlijk iets veranderd is aan de situatie. Is er bijvoorbeeld nu wel nieuwe firmware in de modem aanwezig? De aansluiting veranderd/geoptimaliseerd? Een ander (beter) modem aangesloten voor het betreffende DSL netwerk? Is er nu bijvoorbeeld ADSL2/2+ mogelijk na een ombouw van Tiscali op een centrale wat eerst nog niet was?

Als er in het verleden gekeken is waarom de lijn instabiel is en er is geen verandering om te testen/proberen heeft het natuurlijk geen zin. Meestal wordt er een downgrade gedaan in de snelheid als instabiliteit niet op te lossen is omdat bijvoorbeeld de lijn heel erg lang is of die last heeft van heel veel verstoring bijvoorbeeld.

Dan zit je iedereen z'n tijd te verdoen die ernaar gaat kijken zowel bij TweakDSL (ISP) als bij de BBned of Tiscali (telco).
Ik heb contact opgenomen met bbned als laatste hoop, maar kreeg een antwoord dat dit niet mogelijk is en dat ik toch contact op moest nemen tweakdsl.
Zoals ik zei was het probleem niet opgelost door de downgrade, maar wel door een nieuwe modem te installeren en alle kabels te vervangen met betere en kortere. mijn lijn (3km) is van goede kwalitiet en ik zou de 8mbit kunnen halen volgens een persoon van kpn (die heeft een lijnmeting voor me gedaan). Mijn modem staat trouwens ingesteld op ADSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
KPN doet zelf geen lijnmetingen (hebben ze zelf de apparatuur niet voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

Hollanda schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:16:
Het zijn toch hun koperlijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

Pinjataaa schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:24:

Mijn probleem is nu, Tweak wil mijn verbinding niet meer verhogen (ook wilden ze geen lijnmeting doen). Na een hele tijd met ze gemailt te hebben reageren ze nu zelfs niet meer op mijn berichten.

Is dit normaal? En wie zit er hier fout? Ben ik nu een zeurzak of is TweakDSL nu gewoon asociaal?
Bedankt voor jullie tijd.
Bel ze gewoon eens zou ik zeggen. Werkt over het algemeen een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 02:55:
Postcode tabel is een indicatie/schatting. Op basis van die schatting kan je een bepaalde snelheid wel bestelbaar of niet bestelbaar maken als ISP.

In de voorwaarden van het product staat dan wat je beide met elkaar afspreekt als de snelheid niet gehaald kan worden door technische redenen. Daar staat vaak in dat er dan een lagere snelheid die wel functioneert wordt geleverd door de ISP.

Wanneer de conclusie valt of het technisch wel / niet haalbaar is en op welke gronden na een onderzoek van de lijn is natuurlijk altijd een lastig punt.

Dus of het mag of niet, of het verstandig is of niet en wat je mogelijkheden zijn als consument hangt van de voorwaarden af. Dat zijn immers de afspraken die je maakt over een dienst, daarin staan de verplichtingen en verwachtingen die beide partijen hebben.
Hollanda schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:16:
knakworst schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:23:
[...]

Het zijn toch hun koperlijnen?
KPN kan wel een meting uitvoeren op een koperlijn, mits je ook op die lijn KPN telefonie afneemt. Alleen dan is er immers KPN apparatuur ook aan de lijn verbonden.

Echter is dit een vrij simpele meting waaruit je een goede indicatie van de werkelijke lijnlengte krijgt en een indicatie of het juist is aangesloten met de juiste weerstanden aan beide kanten van de lijn (beide splitters). Het is geen diepgaande meting die een monteur op locatie met meet apparatuur kan doen over storing/verstoring en dempingen op de lijn. Het ontbreken daarvan maakt de indicatie 'goede lijn' erg moeilijk tot onmogelijk. Een indicatie over de maximaal te halen snelheid kan dan alleen weer gegeven worden door de 'werkelijke lijnlengte' te bekijken op een ADSL2+ snelheids/afstand gefiek. Door verstoring of hogere demping kan je wel eens veel minder halen maximaal!

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 04-05-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

KPN doet een lijnmeting door te bellen naar een bepaald nummer en via daar krijgen ze te horen wat de waarden zijn etc. iig dat is wat mij verteld is.

Maar vinden jullie dat ik gewoon door moet zeuren bij TweakDSL? Of is het gewoon niet mogelijk die 8Mbit (Waarvoor ik betaal) te leveren op 3,3 KM afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pinjataaa schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:45:
KPN doet een lijnmeting door te bellen naar een bepaald nummer en via daar krijgen ze te horen wat de waarden zijn etc. iig dat is wat mij verteld is.
Dat kan best dat ze een andere afdeling daarvoor nodig hebben.
Maar vinden jullie dat ik gewoon door moet zeuren bij TweakDSL? Of is het gewoon niet mogelijk die 8Mbit (Waarvoor ik betaal) te leveren op 3,3 KM afstand?
Dat weet je niet. Er zijn best lijnen die 8Mbps kunnen draaien op ADSL2 techniek op 3300 meter lijn lengte, maar heel veel zullen het er niet zijn %-tueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De monteur was dus afgelopen woensdag niet op komen dagen, vanwege tijdgebrek o.i.d.
Vandaar dat hij vandaag gebeld heeft en aanstaande maandag komt, tenminste dat is nu de afspraak. Het was een man/ monteur van de KPN die namens BBned contact met mij opnam en ook de lijnmeting komt doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus

Tip: ga niet teveel zeuren. Over deze afstand ga je -geen- 8Mbit halen. BBned garandeerd over zo'n afstand volgens mij iets van 1,5Mbit of misschien nog niet eens. Ze zullen je dus waarschijnlijk op een 4Mbit profiel zetten om te testen of de lijn stabiel blijft, en als dat niet gaat lukken misschien zelf vriendelijk verzoeken te gaan kijken naar een kabelprovider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Mexxus schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:28:
[...]

Tip: ga niet teveel zeuren. Over deze afstand ga je -geen- 8Mbit halen. BBned garandeerd over zo'n afstand volgens mij iets van 1,5Mbit of misschien nog niet eens. Ze zullen je dus waarschijnlijk op een 4Mbit profiel zetten om te testen of de lijn stabiel blijft, en als dat niet gaat lukken misschien zelf vriendelijk verzoeken te gaan kijken naar een kabelprovider...
Yeah en bij een kennis die in een afgelegen gedeelte van mijn woonplaatst woont heeft 6Mbit stabiel.
Dan moet ik toch wel 8Mbit kunnen halen? :)

Ik kreeg zojuist trouwens dit mailtje

Beste,

Het is wel mogelijk om dit door te geven aan bbned, maar op die snelheid kunnen wij geen support meer bieden.

Gaat u hiermee akkoord?

[ Voor 13% gewijzigd door Pinjataaa op 04-05-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op 3,3 km nog 8 Mb/1 Mb wilt halen, ben je inderdaad een zeurpiet.
De meeste lijnen halen daar 6 Mbit of lager (ligt ook nog aan of je POTS of ISDN lijn hebt).
Als je een kale lijn lijn hebt, heb je nog het meeste kans van slagen om de hoogste snelheid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:23:
Ik ben een week of 6 geleden overgestapt van Demon naar TweakB 10-24 abbo verduiveld aanbod.
Ik ben nu al 6 weken aanhet bellen met de helpdesk e.d. omdat de verbinding slecht is, en van alles geprobeerd met mijn Copperjet 1616 modem.
Alle instellingen gecontroleerd het modem op 50 cm boven het ISRA punt gehangen, maar de verbinding bleef steeds wegvallen, en ook de snelheid ging niet omhoog.
Nu is dit alles onderzocht door BBNED, en die hebben mijn lijn geknepen op 8MB, de verbinding is nu wel stabiel en geen gekkigheid meer ( maar ik denk toch dat het modem niet spoort ).
Ook heb ik toendertijd de postcode check gedaan voor ADSL2 en die bleek gewoon goed, ik zit volgens BBNED op 1289 meter van de centrale, dit lijkt mij toch zeker niet te ver.
Ik heb ook veel problemen gehad met het het copperjetmodem en heb zelfs nog een nieuwe toegestuurd gekregen die helemaal niets deed. Na heel veel mailen en bellen naar de "helpdesk" heb ik besloten om een modem van e-tech te kopen (zonder VIOP) en vanaf het eerste moment een strakke verbinding met gemiddeld 1950kB/sec download.
Als ik alle verhalen hier lees dan denk ik dat het gewoon een waardeloos modem is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copperjet & e-tech zijn beide waardeloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 19-09 22:14

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 09:45:
Met het Zyxel-modem, dat TweakDSL levert aan BaByXL-klanten, heb ik totaal geen problemen. Ik weet niet waarom Tweak aan BBned-klanten het CopperJet-modem levert, maar misschien is het een idee voor ze om de Zyxel ook te leveren aan BBned-klanten?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 09:45:
Ik heb op zich geen problemen met mn Coppertjet 816-2P. Wat is er mis mee? Ding is soms wel raar in te stellen, met stomme foutmeldingen, maar goed. Modem is vaak stabiel, ook bij veel connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
[BoSS] schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:34:
Ik weet niet waarom Tweak aan BBned-klanten het CopperJet-modem levert, maar misschien is het een idee voor ze om de Zyxel ook te leveren aan BBned-klanten?
BBned sponsort Copperjet modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Xandrios schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:36:
[...]

BBned sponsort Copperjet modems.
Hmm, ik heb het ook niet zo op die copperjets, maar het feit dat ik er gebruik van maak, is dat er tot dusver toe geeneen ander modem is dat VoDSL ondersteund, voor zover ik weet.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd òf er modems zijn die, en ADSL2+ en VoDLS steunen, als iemand dat weet.......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Alleen copperjets. VoDSL wordt nauwelijks gebruikt, en zijn dus ook vrijwel geen modems voor beschikbaar. In dat opzicht zit je met VoIP veel beter aangezien de rest van de wereld dat gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Xandrios schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:53:
Alleen copperjets. VoDSL wordt nauwelijks gebruikt, en zijn dus ook vrijwel geen modems voor beschikbaar. In dat opzicht zit je met VoIP veel beter aangezien de rest van de wereld dat gebruikt :+
Ik heb in mijn fritz.box is zoals:
use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)

Note: This setting is only available if the expert setting has been enabled in the "System / Expert Mode" menu.

With an additional connection for Internet telephony over DSL, the telephony data can be transmitted separately from the data coming from the computer. Instead, the FRITZ!Box establishes another ATM connection using the same ADSL line.
This function must be supported by both your ADSL provider and your Internet telephony provider. Contact your ADSL provider to find out which settings are required for this function.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is geen VoATM, maar een apart IP in een apart PVC voor VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:01:
[...]

Ik heb op zich geen problemen met mn Coppertjet 816-2P. Wat is er mis mee? Ding is soms wel raar in te stellen, met stomme foutmeldingen, maar goed. Modem is vaak stabiel, ook bij veel connecties.
Het probleem met die CPJ is, dat ze behoorlijk heet worden,
Als je de modem op een koele plek zet houd ie het veel langer uit.

Ik heb er nu een ventilator op gezet en uit de zon gezet.
Nu werkt die CPJ een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 20-09 15:59

krietjur

Where am I?

Ik heb nog nooit problemen gehad met m'n Copperjet 816-2P. Is uiterst stabiel, wordt ook niet erg warm vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
krietjur schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:54:
Ik heb nog nooit problemen gehad met m'n Copperjet 816-2P. Is uiterst stabiel, wordt ook niet erg warm vind ik.
Het hangt ook van de plek af, op een koele plek houdt een CJT het een stuk langer uit zoals eerder gezegd. In de zomer zijn er dan ook een stuk meer gevallen van stukke copperjetjes dan in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexxus schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:04:
[...]

Op zich valt dat toch best wel mee.. gewoon kwestie van je modemfirmware updaten naar ADSL2 8)7. Op de website van de modemfabrikant (Coppetjet = Allieddata.nl) de laatst beschikbare ADSL2 firmware voor het modem downloaden, en daarmee het modem flashen. Dan zou die boven de 8Mbit grens uit moeten kunnen komen...
De monteur is geweest, namens BBned van Cambrium zoals hij het zelf zei.
Hij heeft inderdaad een update van het modem gedaan, er stond een adsl 1 firmware versie op.
De lijn is getest en zou 16 à 17 Mbit aan moeten kunnen. Vandaar dat er nu een 'verhoging' is gedaan, van de snelheid. Hij stond gelimiteerd op 8Mbit, dat is nu 16Mbit. Het probleem ligt bij het modem, gaf de monteur aan(ene Remco). Hij zou het doorgeven aan de provider, diezelfde provider(Cambrium volgens hem) stuurt dan een nieuw modem op.

Zelf ben ik niet echt tevreden wat dat betreft aangezien wij sinds vorige week donderdag een nieuw modem hebben, de Copperjet 1616 2p etc. Nu we weer een nieuw modem krijgen, ben ik bang dat het niet werkt. Misschien dan toch een Zyxel?

Nu maar afwachten wederom... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb zelf een 16-24 abbo.
Zit 1696 meter van de wijkcentrale volgens de helpdesk van TweakDSL
Heb een downloadsnelheid van 1.3 MB en een uploadsnelheid van 120 kB/s.

Modem is een Zyxel P-2602H-D1A met ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 11/22/2006 => DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
DSL Mode: ADSL2PLUS

Ik heb die gasten geïnformeerd dat de snelheid te wensen overlaat. Ze zeiden dat ze niks konden doen en hebben aangeraden om een firmware update te doen.
Maar, er is geen nieuwere versie.

Wat zou ik zelf moeten doen?
Moet ik KPN vragen om de lijn te laten doormeten of moet dat via TweakDSL/Cambrium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Als er geen lijnmeting is geweest kan je niet zeker zijn van de afstand. Zo geeft de postcodecheck bij mij aan: 1738 meter, terwijl dit 2209 meter in werkelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:15:
[...]

De monteur is geweest, namens BBned van Cambrium zoals hij het zelf zei.
Hij heeft inderdaad een update van het modem gedaan, er stond een adsl 1 firmware versie op.
De lijn is getest en zou 16 à 17 Mbit aan moeten kunnen. Vandaar dat er nu een 'verhoging' is gedaan, van de snelheid. Hij stond gelimiteerd op 8Mbit, dat is nu 16Mbit. Het probleem ligt bij het modem, gaf de monteur aan(ene Remco). Hij zou het doorgeven aan de provider, diezelfde provider(Cambrium volgens hem) stuurt dan een nieuw modem op.

Zelf ben ik niet echt tevreden wat dat betreft aangezien wij sinds vorige week donderdag een nieuw modem hebben, de Copperjet 1616 2p etc. Nu we weer een nieuw modem krijgen, ben ik bang dat het niet werkt. Misschien dan toch een Zyxel?

Nu maar afwachten wederom... :z
Je geeft het zelf al aan; er stond ADSL-1 firmware op het modem. En dan staat de lijn niet gelimiteerd op 8Mbit, maar dan kan de firmware van het modem gewoon niet hoger. De max van ADSL1 ligt rond de 8Mbti. Zoals ik al zei; kwestie van firmware updaten naar ADSL2 ;)

Eneuhm, je zegt dat je misschien dan toch een ZyXEL wil. Houd er dan ff rekening mee dat daar zeer waarschijnlijk een meerprijs aan zit, gezien die Copperjet gratis bij het abonnement zat, en ZyXEL modems niet :).

[ Voor 8% gewijzigd door Mexxus op 07-05-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Dazsur schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:26:
Ik heb zelf een 16-24 abbo.
Zit 1696 meter van de wijkcentrale volgens de helpdesk van TweakDSL
Heb een downloadsnelheid van 1.3 MB en een uploadsnelheid van 120 kB/s.

Modem is een Zyxel P-2602H-D1A met ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 11/22/2006 => DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
DSL Mode: ADSL2PLUS

Ik heb die gasten geïnformeerd dat de snelheid te wensen overlaat. Ze zeiden dat ze niks konden doen en hebben aangeraden om een firmware update te doen.
Maar, er is geen nieuwere versie.

Wat zou ik zelf moeten doen?
Moet ik KPN vragen om de lijn te laten doormeten of moet dat via TweakDSL/Cambrium?
Als je een lijnonderzoek laat doen door Tweak, zal je netwerkleverancier (BBned of Tiscali) je lijn waarschijnlijk op 12Mbit zetten gezien de afstand. De afstand die uit de postcodechecker komt rollen is maar een schatting van de hemelsbrede afstand. De werkelijke lijnlengte kan hoger zijn en kan alleen precies gemeten worden door een lijnmeting (KPN 4-tel ofzo). Misschien kun je daar eens om vragen? Ga er alleen niet vanuit dat je 16WO snelheden kunt halen over een afstand van meer dan anderhalve kilometer...

En ohja, welk abonnement heb je btw? Want je zegt wel dat jij vind dat de snelheid te wensen over laat, maar als de snelheid binnen de marge van je abonnement ligt (bijv. 13Mbit bij een TweakT8-16 abonnement), dan gaan ze daar dus niets aan doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mexxus op 07-05-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:39:
[...]

Het probleem met die CPJ is, dat ze behoorlijk heet worden,
Als je de modem op een koele plek zet houd ie het veel langer uit.

Ik heb er nu een ventilator op gezet en uit de zon gezet.
Nu werkt die CPJ een stuk beter.
Die dingen horen toch in een meterkast te staan? En daar komt doorgaans vrij weinig zon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 17:16

Crusader

Arc Nature

Die Alcatels worden anders ook behoorlijk warm.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexxus schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:29:
[...]

Die dingen horen toch in een meterkast te staan? En daar komt doorgaans vrij weinig zon 8)
Mijn IS/RA komt binnen in de woonkamer, vlak voor een groot raam, vandaar dat de zon er op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn Copperjet 816-2p dient hier tevens als straalkachel, al ruim een jaar. En is trouwens super stabiel in samen werking met een Linksys WRT54G V5. Mocht ie kaduk gaan koop ik me wel een Linksys modem/router, neem aan dat dat gewoon kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Quantor op 07-05-2007 15:49 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.