Pinjataaa schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:30:
Ik heb soms download snelheden van 10Kbps

Kan er verder niets aan doen, als ik even wacht wordt het weer wat sneller maar ik kom niet meer in de buurt van die 4Mbit
Mijn modem heeft gewoon 100% verbinding, mijn geeft ook geen kuren
Hmm... vaag. Ik heb hier dus reeds het 3de modem binnen 10 maanden Tweak. (excuses voor dubbelpost, maar heb geen zin om het terug te zoeken)
Nog steesd die CopperJet 1616 2p etc. Ik heb al een aantal keer tegen die gasten van die 'helpdesk' gezegd dat het aan het modem ligt, maar dat willen ze niet bevatten. De monteur die langsgeweest is, gaf het zelf ook aan. Het abonnement loopt in juni of juli 1 jaar, dus daarna kunnen we het opzeggen, mits dat een handige optie is. Aangezien hier niet veel beter dan wel sneller internet te krijgen is. De opzegkosten van 75 Euro, daar zit ik ook niet op te wachten. En ik heb laatst zelf aangekaart om een ander modem, maar dat viel niet binnen de garantie. Oftewel, die mogen we zelf betalen, omdat er niks mis zou zijn met dit (soort) modem. Die monteur die voor die lijnmeting kwam heeft zelf aangegeven dat het aan het modem lag, hij had zo'n meetgeval, daarmee meette hij 16 à 17Mbit. Wanneer het modem eraan gehangen werd, kwamen we niet boven de 8Mbit.
Afgelopen dinsdag ben ik gebeld door ene Martijn van Tweak, hij sprak mijn voicemail in. En zei dat waarschijnlijk het modem kapot is, er wordt een nieuwe opgestuurd. Tot op heden niets mogen ontvangen helaas. En hij vroeg ook om toestemming om de lijn op 16Mbit te zetten, daarvoor moest ik even terugbellen.
De volgende dag heb ik teruggebeld en aangegeven dat een nieuw modem opsturen toch geen zin heeft, aangezien we met hetzelfde probleem blijven zitten, wat betreft snelheid, uitval e.d.
Een ander modem is voor eigen kosten, waar ik het absoluut niet mee eens ben. Naar mijn mening is dat alleen maar omdat BBned de CopperJet sponsord(gelezen in een eerdere post).
Ik heb nu 3 opties:
1. Het abonnement opzeggen en 75 Euro aan opzegkosten betalen.
2. Een nieuw 1616 modem ontvangen hopen dat het beter werkt. (zelf heb ik er geen vertrouwen in)
3. Een (bijv. Zyxel) modem bestellen via Tweak en hopen dat het probleem dan is opgelost.
Enig advies hierbij misschien?
Edit:
Even nog een aanvulling.
Ik heb gemerkt, dat tijdens 'uitval' van het internet hier het icoontje van mijn netwerkverbinding blijft hangen op 1 monitor. En in de firewall logs van Agnitum Outpost kom ik nogal vaak verbindingen tegen van svchost.exe naar verschillende poorten.
Hier nog even de opstelling van het modem en de router e.d.
http://img241.imageshack..../opstellingnetwerkxh8.png
Uit mijn firewall logs:
IN --> TCP --> 2073, 2074, 2075.
IN --> UDP --> 2079, 2080.
OUT --> TCP --> 49152.
OUT --> UDP --> 1170, 1277, 1279.
Ik heb geprobeerd in allerijl die poort 49152, zowel UDP als TCP in mijn router te blokkeren, zie onderstaand screenshot.
http://img513.imageshack.us/img513/5793/2967546lc8.png
Zouden deze problemen met svchost.exe ervoor kunnen zorgen dat de downloadsnelheid vaak naar 0 gaat. Bij games zoals Call of Duty 2 krijg ik vaak Connection Interrupted screens, dan kijk ik in mijn firewall logs en zie ik wederom die verbindingen naar 49152 staan e.d. Voorheen heb ik ook iets zien staan van livebox.orange.nl . En dat terwijl wij nooit Orange ADSL hebben gehad.
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 19-05-2007 12:57
. Reden: Aanvulling, evt. oplossing probleem ]