TweakDSL ervaringen topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 26.752 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexxus schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:22:
[...]

Je geeft het zelf al aan; er stond ADSL-1 firmware op het modem. En dan staat de lijn niet gelimiteerd op 8Mbit, maar dan kan de firmware van het modem gewoon niet hoger. De max van ADSL1 ligt rond de 8Mbti. Zoals ik al zei; kwestie van firmware updaten naar ADSL2 ;)

Eneuhm, je zegt dat je misschien dan toch een ZyXEL wil. Houd er dan ff rekening mee dat daar zeer waarschijnlijk een meerprijs aan zit, gezien die Copperjet gratis bij het abonnement zat, en ZyXEL modems niet :).
De lijn stond wèl gelimiteerd op 8Mbit, dat zei de monteur vandaag. Toen hij er was, is er geregeld gekeken naar de snelheden en is vanaf het punt waar ze het konden regelen(daar waar diegene zat waar hij telefonisch contact mee had dus) een aantal keer gewisseld tussen 8Mbit toevoer en 16Mbit. De modem bleek niet goed te werken, zelfs niet na die update dus. :'(
Vandaar dat we een nieuw modem opgestuurd krijgen, zelf heb ik niet aangegeven uit te kijken naar een Zyxel modem. Daar begon ik later over, nadat ik bij de modems op de site van Tweak een aantal van dat soort modems gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje van mijn kant,
Hoeveel verkeer mag je genereren op je "eigen" webpage en zijn er ergens stats te vinden daarvan?
had ooit eens gehoord dat het stats.username.tweakdsl.nl was die werkt bij mij niet of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:43:
Hoeveel verkeer mag je genereren op je "eigen" webpage en zijn er ergens stats te vinden daarvan?
had ooit eens gehoord dat het stats.username.tweakdsl.nl was die werkt bij mij niet of doe ik iets fout?
Voor zover ik weet is de traffic unlimited. Echter, commercieel gebruik van de webspace en gebruik van traffic via andere website's is uiteraard niet de bedoeling. Je stats zijn idd te bekijken via stats.subdomein.tweakdsl.nl, zonder www ervoor. Let op; er kan een verschil zitten in je username en de subdomeinnaam. As je subdomeinnaam namelijk te lang is, kan je username wat zijn ingekort. Wat is jou subdomein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
Dazsur schreef op maandag 07 mei 2007 @ 13:26:
Ik heb zelf een 16-24 abbo.
Zit 1696 meter van de wijkcentrale volgens de helpdesk van TweakDSL
Heb een downloadsnelheid van 1.3 MB en een uploadsnelheid van 120 kB/s.

Modem is een Zyxel P-2602H-D1A met ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.0) | 11/22/2006 => DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
DSL Mode: ADSL2PLUS

Ik heb die gasten geïnformeerd dat de snelheid te wensen overlaat. Ze zeiden dat ze niks konden doen en hebben aangeraden om een firmware update te doen.
Maar, er is geen nieuwere versi
Als je 1.3MByte (dus circa 13Mbit) / 120kByte (Dus circa 1.2Mbit) haalt, zijn dat keurige waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:43:
Op je homepage is de richtlijn 5Gb/maand, puur om de serverbelasting een beetje in de hand te houden.

Alleen bij adult content, films, mp3's en warez, kan je eigenlijk overschreiding verwachten van deze limiet, vandaar dat hij ook zo is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ghandi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:25:
[...]

Op je homepage is de richtlijn 5Gb/maand, puur om de serverbelasting een beetje in de hand te houden.

Alleen bij adult content, films, mp3's en warez, kan je eigenlijk overschreiding verwachten van deze limiet, vandaar dat hij ook zo is gesteld.
Dit was vroeger (destijds met de introductie van DSL2+) een 10GB limiet per maand, zoals in de algemene voorwaarden stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay prima 10 gig alleen hoe kan je nu je stats uitlezen van je webpage?
ik heb verschillende combinaties geprobeerd maar krijg niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:08:
okay prima 10 gig alleen hoe kan je nu je stats uitlezen van je webpage?
ik heb verschillende combinaties geprobeerd maar krijg niet te zien.
http://stats.USERNAME.tweakdsl.nl/

De stats werken niet meer sinds de homepages naar een nieuwe server verhuisd zijn.

Dit is ook al zeer vaak aanbod geweest in de voorgaande 25 topics ;-) quicksearch werkt handig hierbij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ghandi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:13:
[...]

Als je 1.3MByte (dus circa 13Mbit) / 120kByte (Dus circa 1.2Mbit) haalt, zijn dat keurige waarden.
Dat snap ik wel. Maar, ik heb een abbo van 16-24. Waarschijnlijk ligt het aan de lijn! Dat moet ik uitsluiten en zal een doormeting vragen via TweakDSL. Dan weten we zeker dat de lijn niet brak is of juist wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Chutney schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:16:
[...]

http://stats.USERNAME.tweakdsl.nl/

De stats werken niet meer sinds de homepages naar een nieuwe server verhuisd zijn.
Klopt inderdaad, helpdesk geeft ook aan dat je 't zelf kan bijhouden, maar dat webalizer/awstats niet meer geconfigureerd worden om de statistieken bij te houden.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:25
stats kosten ook serverload. Eerlijk gezegd is de moeite nemen om 1 op de 1000 users af te sluiten en niet rendabel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 09:22

Jheroen

Jheroen

beste mensen

de postcodecheck levert in alle gevallen een afstand tot de centrale op van 2097 meter.

bij de ene provider kom ik niet hoger dan 6 tot 8 mb en bij de andere kan ik adsl2 snelheden halen

ik moet zeggen dat het wel een karwei is om uit te vinden wat nu werkelijk klopt en wat een mooi verkooptrucje is.
ik heb nu casema mega incl telefonie maar wel voor 69,95 dus duur. volgens mij kan dit goedkoper maar ik wil geen verkeerd besluit nemen waar je vervolgens minstens een jaar aan vast zit.
wie heeft de gouden tip?
btw mijn woonplaats is soest, misschien dat er mensen zijn die de situatie kennen hier?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gal spugen hier.

Wat een drama is de service van TweakDSL zeg. Ik heb sinds de zondag voor koninginnedag geen internet meer aangezien mijn ADSL modem dood is gegaan, een copperjet 1616-2p. Het power lampje brand nog, ADSL/Ethernet geeft echter geen signaal meer.

Op zondag/koninginnedag zijn ze dicht, geen probleem, ik bel dinsdag wel. Dinsdag ben ik er met de helpdesk medewerker (Naomi) snel uit en er wordt besloten dat ik een nieuw modem krijg. Ik zit nog niet binnen de 1 jaar, dus valt het gewoon nog binnen de garantie. Ondanks mijn eerdere (extreem) negatieve ervaringen m.b.t. de helpdesk dacht ik 2-3 werkdagen later mijn modem te kunnen ontvangen.

Donderdag... niets. Vrijdag... niets. Vrijdag om 16.30 maar gebeld zodat ze in ieder geval die dag nog wat kunnen ondernemen. Mij wordt gevraagd toch nog 1 dag geduld te hebben en maandag te bellen als hij er nog niet is. Jullie voelen 'm al aankomen, maandag niks binnen. De helpdeskmedwerker (K/Coen) die ik gisteren sprak verzocht me toch nog 1 dag geduld te hebben, 5 werkdagen kwam sporadisch wel eens voor.

Ik voelde de bui al hangen, precies dezelfde bullshit van Tweak die ik al eerder heb mogen meemaken. Destijds (paar maandjes geleden) was het VoIP problematiek die de helpdesk in 3 weken tijd niet opgelost kreeg.

spoiler:
Ik heb iedere week 3x zo'n 2-3 uur aan de lijn gehangen. En 3 modems later werkte nog steeds niet. Ondanks de "beloftes" (lees: leugens) van Tweak kreeg ik niet de "beloofde" voorconfigureerde en meteen werkende copperjets binnen. Geen punt, een tweaker installeert het zelf wel. Uiteindelijk waren alle opgestuurde modems DOA volgens de helpdesk, en op mijn originele modem was de VoIP aansluite DOA.... right..... If it sounds like bullshit and it looks like bullshit...... Ik zal er niet verder over uitwijden, terug naar mijn huidige probleem.

Maar goed, gisteren geen modem, vandaag even naar huis gebeld, nog steeds niets binnen. Dus ik bel weer op (helaas vergeten een naam van de medewerker te vragen). En ja hoor, vanaf moment 1 besluipt mij wederom het gevoel dat er alleen maar poep gepraat wordt.

"Het enige dat ik kan bedenken is dat onze leverancier (red: Allied Data) geen modems op voorraad heeft". Klinkt dit in jullie oren net zo ongeloofwaardig als in de mijne? Een fabrikant die hun eigen, en een van hun best verkochte modems, niet op voorraad hebben? Dus ik geef netjes aan dat hun interne problematiek niet mijn problematiek is en dat ik bij de aanschaf van het ADSL abo een cpj1616 erbij gekocht heb. Deze heb ik via Tweak gekocht en ik verwacht dus ook dat Tweak dit probleem oplost voor mij.

Dan is het opeens "Wij kunnen er niets aan doen dat onze leverancier het niet op voorraad heeft". Ho, wacht eens even. Net was dit de enige reden die hij kon bedenken en nu word het opeens als een volwaardig feit gepresenteerd? Na de medewerker met deze leugen te confronteren wordt het stil en probeert hij zijn uitvlucht te zoeken in details als "ja maar wij leveren de modems als service". Op de vraag waarom dit een reden zou zijn dat een modem niet leverbaar is heb ik geen reactie gekregen.

Dus vraag ik de beste man wat zijn vervolgactie is om te controleren of mijn modem verstuurd is, of het op voorraad is en wanneer ik het kan verwachten. Na een 15 minuten in de wacht te hebben gestaan is hij er weer. De modems waren inderdaad niet meer op voorraad en ze waren vandaag binnen gekomen dus ik heb mijn modem uiterlijk vrijdag in huis.

Ik vraag me af of het de zoveelste loze belofte van Tweak is. Het is wel erg toevallig dat de aanname juist bleek, en dat het dan ook nog precies vandaag weer opgelost is, juist als ik bel en er om vraag!
Mijn excuses als ik wat cynisch overkom, het komt wellicht door mijn 8 jarige ervaring als helpdesk medewerker, dan weet je hoe dit soort dingen verlopen.

Maar goddamn, de klant hebben ze in ieder geval niet al te hoog zitten. Zomaar mensen 2 weken zonder internet laten zitten is blijkbaar geen probleem. Er wordt geen enkele actie op ondernomen en als ik niet zo erg liep te pushen dan had ik maar moeten zien of er uberhaupt wat gebeurde. Ik heb de beste man bedankt voor zijn moeite en gezegd dat als ik vrijdag niks heb dat ik overstap naar een andere provider. Ik zou het erg jammer vinden, want ondanks alle shit die ik binnen 1 jaar heb gehad vind ik het abo prima, en de diensten die ze leveren ook.

Alleen die helpdesk / service.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Jheroen schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:34:
beste mensen

de postcodecheck levert in alle gevallen een afstand tot de centrale op van 2097 meter.

bij de ene provider kom ik niet hoger dan 6 tot 8 mb en bij de andere kan ik adsl2 snelheden halen

ik moet zeggen dat het wel een karwei is om uit te vinden wat nu werkelijk klopt en wat een mooi verkooptrucje is.
ik heb nu casema mega incl telefonie maar wel voor 69,95 dus duur. volgens mij kan dit goedkoper maar ik wil geen verkeerd besluit nemen waar je vervolgens minstens een jaar aan vast zit.
wie heeft de gouden tip?
btw mijn woonplaats is soest, misschien dat er mensen zijn die de situatie kennen hier?
Een lijnmeting laten uitvoeren, ik zit op 2200 meter en haal nog 1,3 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:50
LNM,

Ik hoop dat áls het modem binnen is deze ook naar behoren zal werken. Ik heb twee van die Copperjets gehad en beide werkte niet. De "helpdesk" gaat ook niet verder dan nieuwe firmware erop zetten en dan houd het op???.
Ik kom van Demon af maar daar werd je als er een probleem was goed geholpen maar Tweakdsl kan dat dus gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Sjowhan schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:27:
[...]

Klopt inderdaad, helpdesk geeft ook aan dat je 't zelf kan bijhouden, maar dat webalizer/awstats niet meer geconfigureerd worden om de statistieken bij te houden.
Het wordt automatisch aangemaakt, voor zover ik weet en het is 'stats.subdomein.tweakdsl.nl'. Dus bijvoorbeeld: "stats.huizesmega.tweakdsl.nl".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Jheroen schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:34:
beste mensen

wie heeft de gouden tip?
Hollanda schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:07:
[...]

Een lijnmeting laten uitvoeren, ik zit op 2200 meter en haal nog 1,3 mbit.
In Soest is 1 centrale en daar leveren zowel Tiscali (T-abonnmenten) en BBned (B-abonnementen). Als de postcode check al deze lengte geeft kan dit kloppen of het is nog iets langer wellicht. Ga er maar vanuit dat je niet hoger dan 10 a 12Mbit gaat halen en ook niet moet bestellen.

Woon je helemaal aan de rand van Soest ofzo?

Dat sommige ISP's tot 6 of 8Mbit leveren betekent dat ze naar aanleiding van de geschatte afstand behouden zijn in het bestelbaar maken. Dat zegt niet dat ze geen ADSL2/2+ aanbieden direct, want ook 6Mbit kan natuurlijk met ADSL2/2+ techniek geleverd worden. Misschien haal je op ADSL1 techniek 6Mbit en met ADSL2/2+ nog wel 8Mbit op dat adres.

Andere ISP's trekken zich wellicht niets aan van de afstand en kijken naar beschikbaarheid van netwerken of schatten iets hoger in qua bestelbaarheid. Bijvoorbeeld wel nog 10 of 12Mbit, maar geen 16 en 20-24 meer bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:06:
Even gal spugen hier.

[lang verhaal]

Maar goddamn, de klant hebben ze in ieder geval niet al te hoog zitten. Zomaar mensen 2 weken zonder internet laten zitten is blijkbaar geen probleem. Er wordt geen enkele actie op ondernomen en als ik niet zo erg liep te pushen dan had ik maar moeten zien of er uberhaupt wat gebeurde. Ik heb de beste man bedankt voor zijn moeite en gezegd dat als ik vrijdag niks heb dat ik overstap naar een andere provider. Ik zou het erg jammer vinden, want ondanks alle shit die ik binnen 1 jaar heb gehad vind ik het abo prima, en de diensten die ze leveren ook.

Waarom maak je het jezelf niet gemakkelijk en scoor je ergens via marktplaats even een modem, gewoon een ADSL1 modem. Een ZyXEL 650 zijn massaal te vinden voor 2 tientjes bijvoorbeeld, of een Speedtouch 516/546 bijvoorbeeld.

Ik heb al sinds ik ADSL heb een tweede modem waarvan ik gewoon zeker weet (soms eens testen) dat die werkt zodat ik een helpdesk gelijk kan melden dat het wel/niet aan de modem ligt. Als ik bij iemand een probleem moet gaan oplossen ook altijd een modem mee (annexA of B wel opletten dan).

Scheelt je een hoop wachttijd en ergernis :+

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 08-05-2007 21:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even gal spugen hier.

Wat een drama is de service van TweakDSL zeg. Ik heb sinds de zondag voor koninginnedag geen internet meer aangezien mijn ADSL modem dood is gegaan, een copperjet 1616-2p. Het power lampje brand nog, ADSL/Ethernet geeft echter geen signaal meer.

Op zondag/koninginnedag zijn ze dicht, geen probleem, ik bel dinsdag wel. Dinsdag ben ik er met de helpdesk medewerker (Naomi) snel uit en er wordt besloten dat ik een nieuw modem krijg. Ik zit nog niet binnen de 1 jaar, dus valt het gewoon nog binnen de garantie. Ondanks mijn eerdere (extreem) negatieve ervaringen m.b.t. de helpdesk dacht ik 2-3 werkdagen later mijn modem te kunnen ontvangen.

Donderdag... niets. Vrijdag... niets. Vrijdag om 16.30 maar gebeld zodat ze in ieder geval die dag nog wat kunnen ondernemen. Mij wordt gevraagd toch nog 1 dag geduld te hebben en maandag te bellen als hij er nog niet is. Jullie voelen 'm al aankomen, maandag niks binnen. De helpdeskmedwerker (K/Coen) die ik gisteren sprak verzocht me toch nog 1 dag geduld te hebben, 5 werkdagen kwam sporadisch wel eens voor.

Ik voelde de bui al hangen, precies dezelfde bullshit van Tweak die ik al eerder heb mogen meemaken. Destijds (paar maandjes geleden) was het VoIP problematiek die de helpdesk in 3 weken tijd niet opgelost kreeg.

spoiler:
Ik heb iedere week 3x zo'n 2-3 uur aan de lijn gehangen. En 3 modems later werkte nog steeds niet. Ondanks de "beloftes" (lees: leugens) van Tweak kreeg ik niet de "beloofde" voorconfigureerde en meteen werkende copperjets binnen. Geen punt, een tweaker installeert het zelf wel. Uiteindelijk waren alle opgestuurde modems DOA volgens de helpdesk, en op mijn originele modem was de VoIP aansluite DOA.... right..... If it sounds like bullshit and it looks like bullshit...... Ik zal er niet verder over uitwijden, terug naar mijn huidige probleem.

Maar goed, gisteren geen modem, vandaag even naar huis gebeld, nog steeds niets binnen. Dus ik bel weer op (helaas vergeten een naam van de medewerker te vragen). En ja hoor, vanaf moment 1 besluipt mij wederom het gevoel dat er alleen maar poep gepraat wordt.

"Het enige dat ik kan bedenken is dat onze leverancier (red: Allied Data) geen modems op voorraad heeft". Klinkt dit in jullie oren net zo ongeloofwaardig als in de mijne? Een fabrikant die hun eigen, en een van hun best verkochte modems, niet op voorraad hebben? Dus ik geef netjes aan dat hun interne problematiek niet mijn problematiek is en dat ik bij de aanschaf van het ADSL abo een cpj1616 erbij gekocht heb. Deze heb ik via Tweak gekocht en ik verwacht dus ook dat Tweak dit probleem oplost voor mij.

Dan is het opeens "Wij kunnen er niets aan doen dat onze leverancier het niet op voorraad heeft". Ho, wacht eens even. Net was dit de enige reden die hij kon bedenken en nu word het opeens als een volwaardig feit gepresenteerd? Na de medewerker met deze leugen te confronteren wordt het stil en probeert hij zijn uitvlucht te zoeken in details als "ja maar wij leveren de modems als service". Op de vraag waarom dit een reden zou zijn dat een modem niet leverbaar is heb ik geen reactie gekregen.

Dus vraag ik de beste man wat zijn vervolgactie is om te controleren of mijn modem verstuurd is, of het op voorraad is en wanneer ik het kan verwachten. Na een 15 minuten in de wacht te hebben gestaan is hij er weer. De modems waren inderdaad niet meer op voorraad en ze waren vandaag binnen gekomen dus ik heb mijn modem uiterlijk vrijdag in huis.

Ik vraag me af of het de zoveelste loze belofte van Tweak is. Het is wel erg toevallig dat de aanname juist bleek, en dat het dan ook nog precies vandaag weer opgelost is, juist als ik bel en er om vraag!
Mijn excuses als ik wat cynisch overkom, het komt wellicht door mijn 8 jarige ervaring als helpdesk medewerker, dan weet je hoe dit soort dingen verlopen.

Helaas heb ik soortgelijke ervaring... en heb ik ook met Naomi gesproken van de 'service-lijn'. Ik wacht sinds maandag al op mijn nieuwe modem, dat wordt de derde binnen 1 jaar Tweak abonnement. Overigens heb ik het 16-24Mbit abonnement... afgesloten in de Try&Buy periode. Weet jij hoe het zit met het opzeggen ervan, zijn er dan ook de opzegkosten van € 79,00? Het abonnement loopt overigens sinds 07-07-2006.

P.S. Ik heb geen idee welk ander abonnement ik dan 'moet' nemen, aangezien dit (naar mijn weten) het best haalbare was in de plaats Elst (Gld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan idd een nieuw modem kopen dat zorgt er iig voor dat ik een werkende lijn heb. Het enige dat ik me nu af vraag is wat er gaat gebeuren als de fout een keer bij tweak zelf ligt. Moet ik dan ook tig weken wachten?

Terwijl ik gisteren aan het werk was is bij me thuis nog even gebeld met de melding dat mijn modem vorige week al afgeleverd was. Mijn ma is pas geopereerd en de afgelopen twee weken thuis geweest en was gelukkig met de helpdesker in discussie gegaan. Uiteindelijk bleek het modem naar rotterdam gestuurd te zijn

Met andere woorden, ik ben een week lang voorgelogen en als ik niet als een enorme zeikerd had gereageerd had ik tot st. Juttemus kunnen wachten omdat ik volgens die downslijers mijn modem al had.

Ik kan wel zeggen dat dankzij de incompetente ratten op de helpdesk mijn vertrouwen volledig weg is. Ook vraag ik me af of dit soort leugens en wanprestaties een gegronde reden zijn om over te stappen naar een echte provider. Eentje die zich wel bekommert om de klant en begrijpt dat klanten service verwachten.

Als het goed is krijg ik morgen mijn modem binnen, als die er niet is dan is het wmb over en uit met LeugenDSL. Dankzij mijn positieve verhalen over het eerste halve jaar hebben ze 3 nieuwe klanten gekregen, maar positieve mond op mond reclame hoeven ze van mij niet meer te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds half april 16-24 abbo van tweak en ik had de eerste 2 weken ongeveer een lekkere snelheid..... 2.0MB/sec bij de downloadtest van tweak ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/
Nu kom ik max aan de 1.6MB/sec, heb al een aantal keren gebeld met tweak, maar daar komt niks uit, kunnen ze eigenlijk de snelheid op afstand terug schroeven, ik had stabiel 2.0..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ghandi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:28:
[...]

Het wordt automatisch aangemaakt, voor zover ik weet en het is 'stats.subdomein.tweakdsl.nl'. Dus bijvoorbeeld: "stats.huizesmega.tweakdsl.nl".
Vroeger ja, mijn statistieken zijn het laatst gegenereerd op 15-Dec-2006 04:07 CET ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Even gal spugen hier.

<<verhaal>>
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met dat Copperjet klote ding. Voor dat type heb ik geen goed woord over, eigenlijk niet voor dat merk. Een goedkoop hobby ding, zonde van m'n 50 euri's die ik er toen de tijd aan heb gespendeerd.

Bij mij was mijn modem ook overleden. Had gelukkig nog een Draytek 2500, werkte gewoon als een trein.

Uiteidelijk nog een nieuwe Copperjet gehad, is na een maand of twee stuk gegaan.

Mijn advies is, neem dat hobby merk niet en koop een fatsoenlijk modem. Dit komt ten goede voor je nachtrust, stress. Maar natuurlijk ook de stabiliteit van je lijn (en meer snelheid in mijn geval), configureren e.d.

Draai nu al maanden lang op een Draytek 2700, en ik heb helemaal niet te klagen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Ikzelf heb sinds kort een Zyxel 2602HW en het ding werkt verder goed, alleen gaat de load naar 100% als je vol gebruikt maakt van het wireless gedeelte, zelfde als je wat download van nieuwsgroepen.

Max speed van Wireless is ook niet meer dan 800 kb/s, wat meer erg tegenvalt (in vergelijking met LinkSys WRT54G, hiervoor).

Wat doet een draytek bij vol download en wifi gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hollanda schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:47:
Ikzelf heb sinds kort een Zyxel 2602HW en het ding werkt verder goed, alleen gaat de load naar 100% als je vol gebruikt maakt van het wireless gedeelte, zelfde als je wat download van nieuwsgroepen.

Max speed van Wireless is ook niet meer dan 800 kb/s, wat meer erg tegenvalt (in vergelijking met LinkSys WRT54G, hiervoor).

Ik heb hier sinds een jaar een Speedtouch 585 staan. Ik heb net via de Laptop WiFi een bestand overgehaald van mijn server (bekabeld aan de ST) met de volgende gegevens:

863.748.096 bytes, 2215.8 kbytes/s

op de achtergrond draaide nog een download via usenet op de server.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dan toch maar een 2e adsl modem ga aanschaffen. Draytek komt me niet bekend voor, zijn deze erg betrouwbaar? En hoe presteren die tov Zyxel? Heb nu al bijna 2 weken geen internet en ik word er redelijk gestoord van.

Ik kreeg overigens vandaag mijn nieuwe copperjet binnen. Zit echter nog steeds zonder internet. Dit modem doet iig al meer dan het vorige. Het lampje van ADSL knippert kortstondig, gaat 1-2s aan en valt daarna weer uit. Probleem bij BBned, duurt weer 2 werkdagen *zucht*

Wat me echter verbaasd is dat het lampje van Ethernet ook nog niet aan is. Hoort dit niet standaard te branden zodra er een kabel inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hollanda schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:47:

ZyXEL 2602's hangt heel erg af van welke firmware reeks en welke versie je draait. Maar 't klopt wel dat er een grens is qua WiFi op zo'n 12Mbps aan doorvoer snelheid van/naar internet (WAN) toe. Dan staat de CPU op 100% bij zo'n 1200kByte/s. Kopieer je iets van WLAN naar LAN gaat het wel sneller, zo'n 22Mbps (2200kByte/s) net als een WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
800 kb/s max (LAN of internet maakt niks uit) hier en als ik een ander channel neem nog minder (zitten hier iets van 13 wifi hotspots in de buurt). Wat vooral vervelend is is dat als ik dus op full speed download ik op het netwerk ook niet veel kan doen door die 100% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:34:
Ik denk dat ik dan toch maar een 2e adsl modem ga aanschaffen. Draytek komt me niet bekend voor, zijn deze erg betrouwbaar? En hoe presteren die tov Zyxel? Heb nu al bijna 2 weken geen internet en ik word er redelijk gestoord van.

Ik kreeg overigens vandaag mijn nieuwe copperjet binnen. Zit echter nog steeds zonder internet. Dit modem doet iig al meer dan het vorige. Het lampje van ADSL knippert kortstondig, gaat 1-2s aan en valt daarna weer uit. Probleem bij BBned, duurt weer 2 werkdagen *zucht*

Wat me echter verbaasd is dat het lampje van Ethernet ook nog niet aan is. Hoort dit niet standaard te branden zodra er een kabel inzit?
Ethernet gaat aan mits je de kabel in je PC hebt zitten... Hoe de Draytek het doet t.o.v. Zyxel qua performance weet ik niet.

Persoonlijk vind ik de Drayteks wel beter te configureren dan de Zyxels. Goed dat is mijn mening. Verder is het zo dat de Drayteks over het algemeen super compleet zijn.

Kijk eens bij routershop, die hebben een groot aanbod van Drayteks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:34:

Heb je al eens in je routerconfiguratie gekeken? Staat er niet toevallig ADSL 1 o.i.d. of doordat het lampje van LAN niet brandt, kan je ook die configuratie niet bekijken natuurlijk. 172.19.3.1 In een browser, mits je een kabel verbonden hebt met het modem èn het lampje van LAN brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Is het mogelijk om op de homepages van tweakdsl een Joomla website te plaatsen? Ben me aan het inlezen maar twijfel over de MySQL database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn modem trainde met mijn TeakDSL T16WO abonnement altijd in op zo'n 18400kb.
Soms moet ik mijn ADSL verbinding even resetten op op deze snelheid te komen.
Nu is mij opgevallen dat gedurende de laatste droge periode van 6 weken mijn snelheid met 1000kb naar 19500kb omhoog ging en weken lang hield ik deze snelheid.
Ook als ik mijn modem even een reset gaf had ik gelijk weer de volle snelheid.
Afgelopen maandag begon het te regenen en vanaf die tijd haal ik met de grootste moeite de 18000kb.
Kan vocht in de grond die in de kabels trekt de aanleiding zijn, of is dit gewoon toeval ??
Hebben anderen deze ervaring misschien ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

super_dirk schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:18:
Is het mogelijk om op de homepages van tweakdsl een Joomla website te plaatsen? Ben me aan het inlezen maar twijfel over de MySQL database.
Heb afgelopen week gemaild hierover (en reactie binnen 5 minuten terug!), maar ze bieden geen mysql, en willen/kunnen ook niet zeggen of ze dat ooit gaan doen. Dus helaas.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Bastien schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:19:
[...]
Heb afgelopen week gemaild hierover (en reactie binnen 5 minuten terug!), maar ze bieden geen mysql, en willen/kunnen ook niet zeggen of ze dat ooit gaan doen. Dus helaas.
Mmnnn bij mij moeten ze dan langer denken op het antwoord.. heb nog geen reactie terug.. Wel jammer want de installatie van Joomla geeft aan dat MySQL wel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29

Crusader

Arc Nature

Ik ga geen reclame lopen maken, maar er zijn hostingproviders die vanaf 2 euro per maand wél aanbieden wat je nodig hebt voor Joomla.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:43

Pinjataaa

Hit me!

Tweaknews weer eventjes instabiel :)
Telkens time-outs en lage download snelheden.

Mja duurt maar even Duurt nu wel erg lang :s

[ Voor 32% gewijzigd door Pinjataaa op 12-05-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Pinjataaa schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:31:
Tweaknews weer eventjes instabiel :)
Telkens time-outs en lage download snelheden.

Mja duurt maar even Duurt nu wel erg lang :s
Hier in Winterswijk via Tweakdsl via BBNED ook instabiel. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

NDSFREAK schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:08:
[...]

Hier in Winterswijk via Tweakdsl via BBNED ook instabiel. :'( :'(
Mijn internet zelf werkt wel perfect, het zit em puur in de nieuwgroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:24
Er is een schijf overleden op 't nieuwsplatform, vandaar de enigzins lagere snelheden. Zal vanzelf beter worden als de raid rebuild klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dat één zo'n schijf in die farm zo'n grote impact heeft op het geheel, da's toch niet van deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Xandrios schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:15:
Er is een schijf overleden op 't nieuwsplatform, vandaar de enigzins lagere snelheden. Zal vanzelf beter worden als de raid rebuild klaar is :)
't is alweer gefixed zie ik, het loopt weer lekker door! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 16:24
Crusader schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:46:
Dat één zo'n schijf in die farm zo'n grote impact heeft op het geheel, da's toch niet van deze tijd?
Je moet wel bedenken dat 1 zo'n schijf een deel is van een veel grotere array, en dus content kan beinvloeden die op tientallen schijven geparkeerd staat.

Magoed, denk dat het vooral gevalletje 'pech' was dat je toevallig iets van die array hebben moest :) Niet alles was traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16

Wildfire

Joy to the world!

Xandrios schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:28:
[...]

Je moet wel bedenken dat 1 zo'n schijf een deel is van een veel grotere array, en dus content kan beinvloeden die op tientallen schijven geparkeerd staat.

Magoed, denk dat het vooral gevalletje 'pech' was dat je toevallig iets van die array hebben moest :) Niet alles was traag :)
Ja, maar m'n pr0n werd met veel haperingen gedownload!

* Wildfire kruipt snel weg in klein hoekje :+

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Xandrios schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:28:
[...]
Ik moest helemaal niks hebben, las hier toevallig dat er problemen waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Het downloaden van uit tweaknews loopt weer goed. Bedankt voor de updates van de status. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:44:
Mijn modem trainde met mijn TeakDSL T16WO abonnement altijd in op zo'n 18400kb.
Soms moet ik mijn ADSL verbinding even resetten op op deze snelheid te komen.
Nu is mij opgevallen dat gedurende de laatste droge periode van 6 weken mijn snelheid met 1000kb naar 19500kb omhoog ging en weken lang hield ik deze snelheid.
Ook als ik mijn modem even een reset gaf had ik gelijk weer de volle snelheid.
Afgelopen maandag begon het te regenen en vanaf die tijd haal ik met de grootste moeite de 18000kb.
Kan vocht in de grond die in de kabels trekt de aanleiding zijn, of is dit gewoon toeval ??
Hebben anderen deze ervaring misschien ook?
Kan heel goed dat er een samenhang is tussen het weer en de maximale snelheid. Kan ook temperatuur zijn zelf, maar vocht (cq. regen) is meer logisch. Alleen of het gevonden cq opgelost kan worden is maar de vraag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

bjck schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:15:
[...]

Kan heel goed dat er een samenhang is tussen het weer en de maximale snelheid. Kan ook temperatuur zijn zelf, maar vocht (cq. regen) is meer logisch. Alleen of het gevonden cq opgelost kan worden is maar de vraag nog.
Het weer heeft zeker weten een invloed op je lijn, de lijn kan een heel stuk uitzetten als het bijvoorbeeld erg warm is, maar dat spreekt tegen tov van jouw verhaal, want dat zou juist een langere, dus tragere lijn veroorzaken.
Een persoon van tweakDSL vertelde me dat het kwam door aardstralen, maar dat slaat in mijn ogen nergens op :P

[ Voor 8% gewijzigd door Pinjataaa op 12-05-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik had het idee ook al enige tijd, maar door de lange droge periode werd het vermoeden sterker.
Er hoeft natuurlijk maar een slechte las in de lijn te zitten waar wat vocht inkomt om de snelheid nadelig te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
[...]

Of de buren in de wijk zetten hun modem masaal uit tijdens de warme dagen ;) waardoor het signaal minder ruis van overige lijnen ontvangt en sterker is. Met weer als gevolg een hogere sync. (Het weer is wel een betere verklaring imho, maar dit kan net zo goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pinjataaa schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:19:
[...]

Het weer heeft zeker weten een invloed op je lijn, de lijn kan een heel stuk uitzetten als het bijvoorbeeld erg warm is, maar dat spreekt tegen tov van jouw verhaal, want dat zou juist een langere, dus tragere lijn veroorzaken.
Een persoon van tweakDSL vertelde me dat het kwam door aardstralen, maar dat slaat in mijn ogen nergens op :P
Heeft niks met uitzetten te maken hoor. Is wat eerder gezegd is, vocht in de DSL lijn. Vooral in de oudere wijken wil dit nog is voor problemen zorgen. Nieuwere wijken willen vaak wel een betere kabel in de grond hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier problemen in Barneveld. zowel over het BBNED netwerk als over ddat van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word er een beetje moedeloos van. Vandaag op de kop af 2 weken geen internet. Wel weer gebeld door Tweak met de vraag of ik mijn nieuwe modem aan wil zetten zodat ze dingen kunnen gaan testen met BBned (precies als de 2 werkdagen verstreken zijn, ik begin een patroon te herkennen..... ). Nou komt het mooiste, mijn modem staat al aan sinds het binnen is gekomen (vorige week donderdag).

Dus in plaats van even te testen of te controleren of mijn modem aanstaat kiezen ze ervoor om nog meer tijd te gaan rekken. Op mijn vraag of ik nu weer 2 werkdagen kwijt ben omdat ze weer contact op moeten nemen met BBned kreeg ik wederom de ontwijkende vragen die ze bij Tweak maar al te goed kennen en gebruiken. "Ik durf hier niets over te zeggen, maar we doen ons best", "Als er van beide kanten druk op wordt gezet hoop ik vanavond een oplossing te hebben", etc, etc.

Hopelijk gaan ze me vandaag eens positief verbazen.

Mijn gok: Het lukt niet, BBned gooit het na precies 2 werkdagen op (wederom) een defect modem (het zou mijn 5e worden in nog geen jaar tijd). Tweak klampt zich hierna weer vast aan de 2-3 werkdagen waardoor ik wederom met een week zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:43:

Mijn gok: Het lukt niet, BBned gooit het na precies 2 werkdagen op (wederom) een defect modem (het zou mijn 5e worden in nog geen jaar tijd). Tweak klampt zich hierna weer vast aan de 2-3 werkdagen waardoor ik wederom met een week zonder internet zit.
Koop zelf een ander modem, heb zelf een e-tech van € 56,= gekocht en geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:43:
Ik word er een beetje moedeloos van. Vandaag op de kop af 2 weken geen internet. Wel weer gebeld door Tweak met de vraag of ik mijn nieuwe modem aan wil zetten zodat ze dingen kunnen gaan testen met BBned (precies als de 2 werkdagen verstreken zijn, ik begin een patroon te herkennen..... ). Nou komt het mooiste, mijn modem staat al aan sinds het binnen is gekomen (vorige week donderdag).

Dus in plaats van even te testen of te controleren of mijn modem aanstaat kiezen ze ervoor om nog meer tijd te gaan rekken. Op mijn vraag of ik nu weer 2 werkdagen kwijt ben omdat ze weer contact op moeten nemen met BBned kreeg ik wederom de ontwijkende vragen die ze bij Tweak maar al te goed kennen en gebruiken. "Ik durf hier niets over te zeggen, maar we doen ons best", "Als er van beide kanten druk op wordt gezet hoop ik vanavond een oplossing te hebben", etc, etc.

Ik heb sinds afgelopen zaterdag mijn 3de modem binnen 10 maanden TweakDSL. Tot gisterenavond werkte het goed, totdat ineens de instellingen eruit waren. Vlak daarna belde (heel toevallig) een medewerker van Tweak, ene Jeroen. Hij wilde weten of ik het nieuwe modem ontvangen had en hoe het werkte. Ik gaf aan dat het niet meer werkte en dat alle instellingen eruit waren. Hij probeerde tevergeefs nog wat instellingen te wijzigen, zodat de verbinding weer zou werken. De verbinding resetten was de enige oplossing, dat zou vandaag gebeuren. Dat is gebeurd, vandaar dat ik hier even mijn verhaal doe.

Ik begon tijdens het gesprek ook maar eens erover dat ik niet tevreden was over dat ik nu reeds 3 modems in bezit heb, waarvan er maar 1 werkt(helaas niet zonder gebreken). Hij gaf er niet echt een antwoord op. Vandaar dat ik begon over het proberen van een andere modem(bijv. Zyxel). Hij zo het noteren als een optie. Maar kon niets garanderen omdat het modem dat ik nu in bezit heb, wèl goed zou intrainen. Tevens heb ik aangegeven dat wanneer de verbinding niet goed werkt, ik van plan ben om naar een andere ISP over te stappen. Ook daar niet echt een antwoord op verkregen.

Zeg nou zelf... het is toch van de zotte dat je nadat je een tweede modem in ontvangst hebt genomen, dat niet werkt... vervolgens een week later wederom een zelfde soort modem in ontvangst neemt dat ook problemen geeft. Dan aankaart dat er misschien een probleem ligt bij de modems, je een antwoord krijgt van... het modem traint wel goed in en ik noteer het wel dat over een ander modem proberen.

Edit:

Vanavond even overleggen hier wat we doen, maar waarschijnlijk stappen we over naar een andere provider. :>

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 16:08 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik heb nu binnen enkele uren 3000+ spam mails via tweakdsl.. wtf is er aan de hand.. hoe zet ik t uit ?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Nijl schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:45:
Ik heb nu binnen enkele uren 3000+ spam mails via tweakdsl.. wtf is er aan de hand.. hoe zet ik t uit ?
Gebruik je de default mailbox? Zoja staat misschien de catch-all nog aan. Hierdoor komen alle berichten die naar huppeldepup@subdomein.tweakdsl.nl ook op je hoofd adres aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lijkt het zo of zijn alle connectie problemen allemaal BBNed gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Sleejuhr schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:06:
[...]

Gebruik je de default mailbox? Zoja staat misschien de catch-all nog aan. Hierdoor komen alle berichten die naar huppeldepup@subdomein.tweakdsl.nl ook op je hoofd adres aan.
Zou je me kunnen uitleggen hoe dat werkt met die default box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Niet online
Delph1900 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:39:
[...]

Zou je me kunnen uitleggen hoe dat werkt met die default box?
De default mailbox is eigenlijk de prullenbak op je sub domein. Alles wat niet bezorgd kan worden in het domein komt in de default box terecht. Das als ik zou sturen naar nietbestaandebox@sleejuhr.tweakdsl.nl dan zou deze in mijn default box terecht komen. Op de default box kan je inloggen door de username en password van tweakdsl te gebruiken die je in het begin kreeg.

Je kan de default box verwijderen, maar dan moet je zelf wel een andere pop box aanmaken in het mailbeheer van MyTweak. En als je een alias hebt staan deze wijzigen naar de nieuwe box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand de instellingen voor TweakDSL ADSL2 met een Sitecom WL118?

Wij hebben nu het volgende (hij heeft BBNed):

Virtual Circuit: PVC0 (Activated)
VPI: 0
VCI: 35
ATM QoS: UBR

ISP: Bridge Mode
Encapsulation: Bridged 1483LLC

NAT: Enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Dat zouden m.i. de goede instellingen moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Tweaknews is zwaar instabiel de laatste dagen, kom niet boven de 300kbps uit.. normaal zit ik ruim boven de 450..
Meer mensen problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:33:
Tweaknews is zwaar instabiel de laatste dagen, kom niet boven de 300kbps uit.. normaal zit ik ruim boven de 450..
Meer mensen problemen hiermee?
Nee helemaal geen problemen mee, stabiel 750 KB/s (8 mbit abo)
Haal je bij ftp of http wel je volle downloads? Zo ja, verbreek voor 10 min. de verbinding met tweaknews en log daarna opnieuw in, hoogstwaarschijnlijk zit je dan op een andere (misschien minder zwaar belastte) reader.

Zo niet reset je adsl-modem eens.
Suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Nee helemaal geen problemen mee, stabiel 750 KB/s (8 mbit abo)
Haal je bij ftp of http wel je volle downloads? Zo ja, verbreek voor 10 min. de verbinding met tweaknews en log daarna opnieuw in, hoogstwaarschijnlijk zit je dan op een andere (misschien minder zwaar belastte) reader.

Zo niet reset je adsl-modem eens.
Suc6
Ik heb telkens wanneer hij boven de 300 komt, dat hij weer terug naar 0 schiet.
Ik heb alles gereset, mijn modem, mijn router en mijn pc.
Ook heb ik verschillende readers geprobeerd, news.tweaknews.nl news.tweakdsl.nl en news3.tweaknews.nl.

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/8666/suckyxd9.jpg

Uitslag BBned speedtest is normaal
Your current bandwidth reading is: 4.35 Mbps which means you can download at 556.86 KB/sec. from our servers.

[ Voor 17% gewijzigd door Pinjataaa op 17-05-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:08
Sinds 2 weken heb ik nu tweakdsl , sinds dat demon door xs4all is gekocht wou ik al overstappen. De lijn is redelijk stabiel maar bij sommige spellen valt de connectie steeds weg. Websites vertonen soms haperingen maar het werkt wel gewoon goed en snel 1mb/p/s download etc. Nou belde tweak mij met de vraag of dat ik mijn abbonement wilde terug schroeven naar 10-16 Mbit ipv de 16-24 Mbit die ik nu heb. Volgens hun monteur zit ik ong. 1850 meter van het knooppunt af. Is het verstandiger om een lager abbonement (die veel duurder is dan de concurrenten) te nemen of gewoon kosteloos het contract te ontbinden en over te stappen naar een andere provider? zo ja , welke? graag geen kpn/xs4all klonen, daar heb ik me buik al vol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Feit is dat als je te ver van de wijkcentrale zit je niet aan de beloofde (theoretische) maximum snelheid zal komen, bij geen enkele provider dus ;p

Als je tevreden bent zou ik je abbonement gewoon om laten zetten naar 10-16 mbit, je betaalt dan gewoon minder voor hetzelfde als je nu al krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zijn er meer mensen die op het moment problemen hebben met Tweaknews? Sinds gisteravond gebeurt er niets meer.

Postcode 2800

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph1900
Hans C schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:11:
Zijn er meer mensen die op het moment problemen hebben met Tweaknews? Sinds gisteravond gebeurt er niets meer.

Postcode 2800
Gaat als een speer hier in 1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

2980 volle bak, misschien iets met je newsreader ??? of een poortje te veel dichtgezet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Hans C schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:11:

Postcode 2800
opgelost. SABnzb bleek zich verslikt te hebben in één van de bestanden. Bij het deleten van die download ging het weer lekker. Bedankt voor de meldingen, want dat deed me verder zoeken.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:56:
[...]

Ik heb telkens wanneer hij boven de 300 komt, dat hij weer terug naar 0 schiet.
Ik heb alles gereset, mijn modem, mijn router en mijn pc.
Ook heb ik verschillende readers geprobeerd, news.tweaknews.nl news.tweakdsl.nl en news3.tweaknews.nl.

[afbeelding]

Uitslag BBned speedtest is normaal
Your current bandwidth reading is: 4.35 Mbps which means you can download at 556.86 KB/sec. from our servers.
Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem, postcodegebied 6661.

Hier een screenshot van wanneer ik eerst de 100MB file en daarna de 32MB file van speedtest.bbned.nl download:

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/3889/1857625nr4.png

En de uitslag van de BBned speedtest:

"Your current bandwidth reading is: 6.99 Mbps which means you can download at 894.69 KB/sec. from our servers."
Daar klopt dus helemaal niets van, aangezien het hier 16Mbit betreft, dat zorgt voor een maximale downloadsnelheid van (bij mij althans) 1.9MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:39:
[...]

Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem, postcodegebied 6661.

Hier een screenshot van wanneer ik eerst de 100MB file en daarna de 32MB file van speedtest.bbned.nl download:

[afbeelding]

En de uitslag van de BBned speedtest:

"Your current bandwidth reading is: 6.99 Mbps which means you can download at 894.69 KB/sec. from our servers."
Daar klopt dus helemaal niets van, aangezien het hier 16Mbit betreft, dat zorgt voor een maximale downloadsnelheid van (bij mij althans) 1.9MB/s.
De modem verliest geen verbinding he?
Ik woon in postcodegebied 7586, das een eindje van GLD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:25:
[...]

De modem verliest geen verbinding he?
Ik woon in postcodegebied 7586, das een eindje van GLD :)
Volgens mij niet, het ADSL lampje blijft sowieso branden... maar dat LAN lampje wil nog wel eens vaak aan- en uit gaan. :/
Hoe zit dat bij jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb soms download snelheden van 10Kbps :S Kan er verder niets aan doen, als ik even wacht wordt het weer wat sneller maar ik kom niet meer in de buurt van die 4Mbit
Mijn modem heeft gewoon 100% verbinding, mijn wireless router geeft ook geen kuren

[ Voor 3% gewijzigd door Pinjataaa op 19-05-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:30:
Ik heb soms download snelheden van 10Kbps :S Kan er verder niets aan doen, als ik even wacht wordt het weer wat sneller maar ik kom niet meer in de buurt van die 4Mbit
Mijn modem heeft gewoon 100% verbinding, mijn geeft ook geen kuren
Hmm... vaag. Ik heb hier dus reeds het 3de modem binnen 10 maanden Tweak. (excuses voor dubbelpost, maar heb geen zin om het terug te zoeken) :O

Nog steesd die CopperJet 1616 2p etc. Ik heb al een aantal keer tegen die gasten van die 'helpdesk' gezegd dat het aan het modem ligt, maar dat willen ze niet bevatten. De monteur die langsgeweest is, gaf het zelf ook aan. Het abonnement loopt in juni of juli 1 jaar, dus daarna kunnen we het opzeggen, mits dat een handige optie is. Aangezien hier niet veel beter dan wel sneller internet te krijgen is. De opzegkosten van 75 Euro, daar zit ik ook niet op te wachten. En ik heb laatst zelf aangekaart om een ander modem, maar dat viel niet binnen de garantie. Oftewel, die mogen we zelf betalen, omdat er niks mis zou zijn met dit (soort) modem. Die monteur die voor die lijnmeting kwam heeft zelf aangegeven dat het aan het modem lag, hij had zo'n meetgeval, daarmee meette hij 16 à 17Mbit. Wanneer het modem eraan gehangen werd, kwamen we niet boven de 8Mbit.
Afgelopen dinsdag ben ik gebeld door ene Martijn van Tweak, hij sprak mijn voicemail in. En zei dat waarschijnlijk het modem kapot is, er wordt een nieuwe opgestuurd. Tot op heden niets mogen ontvangen helaas. En hij vroeg ook om toestemming om de lijn op 16Mbit te zetten, daarvoor moest ik even terugbellen.

De volgende dag heb ik teruggebeld en aangegeven dat een nieuw modem opsturen toch geen zin heeft, aangezien we met hetzelfde probleem blijven zitten, wat betreft snelheid, uitval e.d.
Een ander modem is voor eigen kosten, waar ik het absoluut niet mee eens ben. Naar mijn mening is dat alleen maar omdat BBned de CopperJet sponsord(gelezen in een eerdere post).

Ik heb nu 3 opties:

1. Het abonnement opzeggen en 75 Euro aan opzegkosten betalen.
2. Een nieuw 1616 modem ontvangen hopen dat het beter werkt. (zelf heb ik er geen vertrouwen in)
3. Een (bijv. Zyxel) modem bestellen via Tweak en hopen dat het probleem dan is opgelost.

Enig advies hierbij misschien? :+

Edit:
Even nog een aanvulling.
Ik heb gemerkt, dat tijdens 'uitval' van het internet hier het icoontje van mijn netwerkverbinding blijft hangen op 1 monitor. En in de firewall logs van Agnitum Outpost kom ik nogal vaak verbindingen tegen van svchost.exe naar verschillende poorten.

Hier nog even de opstelling van het modem en de router e.d.

http://img241.imageshack..../opstellingnetwerkxh8.png

Uit mijn firewall logs:

IN --> TCP --> 2073, 2074, 2075.
IN --> UDP --> 2079, 2080.
OUT --> TCP --> 49152.
OUT --> UDP --> 1170, 1277, 1279.

Ik heb geprobeerd in allerijl die poort 49152, zowel UDP als TCP in mijn router te blokkeren, zie onderstaand screenshot.

http://img513.imageshack.us/img513/5793/2967546lc8.png

Zouden deze problemen met svchost.exe ervoor kunnen zorgen dat de downloadsnelheid vaak naar 0 gaat. Bij games zoals Call of Duty 2 krijg ik vaak Connection Interrupted screens, dan kijk ik in mijn firewall logs en zie ik wederom die verbindingen naar 49152 staan e.d. Voorheen heb ik ook iets zien staan van livebox.orange.nl . En dat terwijl wij nooit Orange ADSL hebben gehad. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 12:57 . Reden: Aanvulling, evt. oplossing probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb een zyxel modem..
Ik wordt helemaal gek hier, heb nu snelheden van 100 kbps en nu zelfs 50kbps
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/4662/tweakdslka1.jpgAfbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/6889/jngoaskmp3.jpgAfbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/1104/jodfky9.jpg
Dit is zowel in newsgroepen als gewoon het internet.
Bij de BBNed speedtest begint hij met 800Kbps, maar wordt (direct) naar beneden gedrukt naar 100Kbps!!!

Heb nu het hele draadloze gebeuren ertussen uit gehaald en heb nu direct verbinding met Carbium.
Mijn internet komt nog steeds niet boven de 3Mbit :S

[ Voor 29% gewijzigd door Pinjataaa op 19-05-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:18:
Zouden deze problemen met svchost.exe ervoor kunnen zorgen dat de downloadsnelheid vaak naar 0 gaat. Bij games zoals Call of Duty 2 krijg ik vaak Connection Interrupted screens, dan kijk ik in mijn firewall logs en zie ik wederom die verbindingen naar 49152 staan e.d. Voorheen heb ik ook iets zien staan van livebox.orange.nl . En dat terwijl wij nooit Orange ADSL hebben gehad. 8)7
svchost is een algemeen windows programma dat 'iets anders' als service draait. Helaas kun je daar dus niet aan zien wat het is. Poort 49152 is (onder andere) gebruikt door bittorrent. Misschien dat je een parasiet hebt draaien die je PC misbruikt om files te sharen (of ben je het zelf :P)?

Probeer ook eens je PC te scannen op virussen en spyware. Dit soort dingen maakt systemen vaak onstabiel op allerlei vreemde wijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:08:
[...]

svchost is een algemeen windows programma dat 'iets anders' als service draait. Helaas kun je daar dus niet aan zien wat het is. Poort 49152 is (onder andere) gebruikt door bittorrent. Misschien dat je een parasiet hebt draaien die je PC misbruikt om files te sharen (of ben je het zelf :P)?

Probeer ook eens je PC te scannen op virussen en spyware. Dit soort dingen maakt systemen vaak onstabiel op allerlei vreemde wijzen...
Ik heb geen torrent programma's draaien. Een parasiet zou de dader kunnen zijn, inderdaad. De ingebouwde anti-spyware scanner van de firewall heeft gisteren niets kunnen vinden. En vandaag heb ik nog een In-depth Analysis gedaan met mijn NOD32 virusscanner dat ook niets noemenswaardigs naarvoren bracht. Wat kan het nog meer zijn? En is er een andere mogelijkheid om die poort dicht te zetten dan?

Spy-Bot S&D uitkomst:

http://img241.imageshack.us/img241/3835/6490921zo7.png

Ad-Aware 2007 Bèta 7 uitkomst:

"Scan mode: Full
Scan time: 00:03:54
Number of objects scanned: 220900
Number of infections found: 2
Critical: 1
Privacy Objects: 1
Infections deleted: 2
Total infections quarantined: 0
Total infections ignored by scanner: 0"

Probleem niet opgelost. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 14:11 . Reden: Uitkomsten scans ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:18:
[...]
Die monteur die voor die lijnmeting kwam heeft zelf aangegeven dat het aan het modem lag, hij had zo'n meetgeval, daarmee meette hij 16 à 17Mbit. Wanneer het modem eraan gehangen werd, kwamen we niet boven de 8Mbit.
Modem wel op adsl2 ingesteld?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gompie98 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Modem wel op adsl2 ingesteld?? :)
Jazeker!

Hier een screenshot van de instellingen:

http://img297.imageshack.us/img297/580/511484fw4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je lijn verbindt ook op 16Mbit zo te zien. Je komt effectief nooit boven de 8Mbit grens uit met een download? Dus blijft steken op zo'n 850kByte/s download snelheid? Dan staat er ergens bij BBned verderop in het netwerk misschien iets niet goed wat je op 8Mbit limiteert. Je lijnsnelheid is wel goed zo te zien.

Waarom staat hij op EC en niet op FDM? Volgens mij gebruik je altijd FDM bij ADSL2+ en EC alleen bij SHDSL.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Ik heb geen torrent programma's draaien. Een parasiet zou de dader kunnen zijn, inderdaad. De ingebouwde anti-spyware scanner van de firewall heeft gisteren niets kunnen vinden. En vandaag heb ik nog een In-depth Analysis gedaan met mijn NOD32 virusscanner dat ook niets noemenswaardigs naarvoren bracht. Wat kan het nog meer zijn? En is er een andere mogelijkheid om die poort dicht te zetten dan?

Spy-Bot S&D uitkomst:

http://img241.imageshack.us/img241/3835/6490921zo7.png

Ad-Aware 2007 Bèta 7 uitkomst:

"Scan mode: Full
Scan time: 00:03:54
Number of objects scanned: 220900
Number of infections found: 2
Critical: 1
Privacy Objects: 1
Infections deleted: 2
Total infections quarantined: 0
Total infections ignored by scanner: 0"

Probleem niet opgelost. ;(
Je lijnsnelheid in je modem wel in orde? Lijn (ADSL signaal) wel stabiel of valt hij soms/vaak weg ook? Zie je veel FEC/HEC/CRC errors op je lijn in je modem?

Altijd aan het begin beginnen bij een onderzoek naar snelheids of stabiliteits problemen. Wat soms wel handig is om even in het begin ook een andere PC (als je die mogelijkheid hebt) te testen. Anders kan je inderdaad gelijk op de PC gaan zoeken als daar al het verschil te zien is.

[ Voor 68% gewijzigd door bjck op 19-05-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:04:
[...]

Je lijn verbindt ook op 16Mbit zo te zien. Je komt effectief nooit boven de 8Mbit grens uit met een download? Dus blijft steken op zo'n 850kByte/s download snelheid? Dan staat er ergens bij BBned verderop in het netwerk misschien iets niet goed wat je op 8Mbit limiteert. Je lijnsnelheid is wel goed zo te zien.

Waarom staat hij op EC en niet op FDM? Volgens mij gebruik je altijd FDM bij ADSL2+ en EC alleen bij SHDSL.

[...]

Je lijnsnelheid in je modem wel in orde? Lijn (ADSL signaal) wel stabiel of valt hij soms/vaak weg ook? Zie je veel FEC/HEC/CRC errors op je lijn in je modem?

Altijd aan het begin beginnen bij een onderzoek naar snelheids of stabiliteits problemen. Wat soms wel handig is om even in het begin ook een andere PC (als je die mogelijkheid hebt) te testen. Anders kan je inderdaad gelijk op de PC gaan zoeken als daar al het verschil te zien is.
Ik heb het modem na dit gelezen te hebben, ingesteld op FDM. Nu lijkt het erop dat er nog veel meer uitval is. Ik ben in het bezit van 2 pc's en een laptop en heb het op elk systeem. Het wegvallen van de verbinding. De snelheid is wel weer redelijk, maar die uitval baart me zorgen.

Hoe kan ik die FEC/HEC/CRC errors zien op het lijn van de modem dan?

Edit:

Ik heb vanaf de site van Allied Data. Hier om precies te zien. De firmware 6.02SR4 gedownload. En tot nu toe geen enkele problemen meer. 8)

Edit:

Helaas nog steeds die 'rare verbindingen' van svchost.exe met een of andere UDP of TCP poort met het nummer 49152, Explorer verbindt er ook wel eens mee. Ik draai geen torrent programma's, heb (naar mijn weten en na de uitslagen van de spyware tests) geen spyware of een virus op mijn pc.
Win XP pro Sp2 Engels, Agnitum Outpost firewall, NOD32 anti-virus. Iemand een voorstel?

Edit:

Ik heb ontdekt dat de poort 49152 gebruikt wordt, zodra ik UPnP aanzet in mijn routerconfiguratie.
Wanneer dat uitstaat wordt die poort niet gebruikt en dus niet door mij opgemerkt in de logs van de firewall.

Hier even een screenshot van de UPnP functie:

http://img520.imageshack.us/img520/5156/7417750js8.png

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 13:34 . Reden: Oplossing e.d. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
De nieuwe spoolers voor het newsplatform voor TweakNews en de Newsserver van TweakDSL zijn sinds vanmorgen live.

Artikelen < 35 dagen staan er nu op.

De retentie zal komende weken groeien naar 100 dagen+

op www.tweakprojects.nl stond de initele aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ghandi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:16:
De nieuwe spoolers voor het newsplatform voor TweakNews en de Newsserver van TweakDSL zijn sinds vanmorgen live.

Artikelen < 35 dagen staan er nu op.

De retentie zal komende weken groeien naar 100 dagen+

op www.tweakprojects.nl stond de initele aankondiging.
Dank voor de informatie.. top ghandi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als bij vele andere is de laatste tijd bij mij ook de downloadsnelheid uit de nieuwsgroepen een stuk lager. Normaal rond de 550 KBs nu ca 275. Snap er geen jota van.. :'(
Postcodegebied 1722. Speedtest van BBNed lijkt wel een goede snelheid aan te geven. Kan het aan de server ligger van Tweakdsl?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:51:
Net als bij vele andere is de laatste tijd bij mij ook de downloadsnelheid uit de nieuwsgroepen een stuk lager. Normaal rond de 550 KBs nu ca 275. Snap er geen jota van.. :'(
Postcodegebied 1722. Speedtest van BBNed lijkt wel een goede snelheid aan te geven. Kan het aan de server ligger van Tweakdsl?
Lijkt me sterk. Je zou de volle lijnsnelheid moeten kunnen halen vanaf het newsplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook geen probleem in 8225. Download gaat bij mij ook zonder problemen naar de max van 720 KB/s volgens NewsLeecher (T6 verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:51:
'vele anderen'?
Heb je niet een cap-programmaatje waarmee je je verbinding 'capt' geactiveerd? Ben jij de enige PC die aan de verbinding verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaatkiller
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:08
Helaas moet ik mijn complete teleurstelling van tweakdsl met jullie delen.
Na enige weken geleden te zijn over gestapt op Tweak 16-24 bleek dat de verbinding zo enorm onstabiel was dat ik me de snelheids verlaging van Tweak heb laten aanraden.
Het zou 10-16 Mbit download en 1Mbit upload worden.

Nu kom ik er achter dat zij echter nog maar 3 Mbit download en 481 kbps upload hebben open gehouden, met een nogsteeds onstabiele verbinding. Ik weet niet wat het is met dit bedrijf, hiervoor had ik Demon 8 Mbit download en 1 Mbit upload op precies de zelfde BBNED lijn, zelfde modem, zelfde netwerkapparatuur , nooit problemen of laat staan een onstabiele verbinding.

Tweak krijgt het voor mekaar om een nog tragere verbinding instabiel te maken. Komt dit doordat de apparatuur die Tweak gebruikt gewoon ergens uit een vuilnisbak is gehaald of zeggen ze dat ze je een snellere verbinding geven dan dat ze in werkelijkheid doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit toch nog ff kwijt over Tweak.

Na ongeveer 6 weken een insatbiele lijn te hebben gehad, nadat ik een 10/24 MB ( BBNED ) abbo verduiveld aanbod heb aangeschaft, heb ik toch een goed bericht over voor Tweak. :)
Eerst veel gebeld en gemaild naar Tweak, maar na meting door BBNED is gebleken dat mijn lijn stabiel is op 8 MB en het kan gewoon niet hoger. :'(
Oke dan dacht ik, ik weer ff gebeld met Tweak, werd mij verteld dat ik toch 100 euro gecrediteerd krijg omdat ik de snelheid niet haal die ik besteld had, dit vind ik keurig ik hoefde er zelf niet eens om te vragen. _/-\o_
Prima Tweak, de lijn is zeer stabiel op deze 8MB verbinding met mijn copperjet modem ( ook al dacht ik in het begin dat dit modem niet goed spoorde ). 8)7
Downloaden uit de nieuwsgroepen gaat perfect altijd de volle snelheid. d:)b

Eerst een ontevreden klant, maar nu zeker niet meer, het bevalt me prima en omgerekend kost het mij net 16 euro per maand. ( en over een aantal weken 100 dagen retentie in de nieuwsgroepen ) d:)b

Hulde aan Tweak. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
Welke snelheid hoorde bij de 100 euro goedkopere verduiveld aanbieding? Ik haal hier namelijk ook zo'n 15 mbit op een 16-24 mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Blaatkiller schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:56:
Helaas moet ik mijn complete teleurstelling van tweakdsl met jullie delen.
Na enige weken geleden te zijn over gestapt op Tweak 16-24 bleek dat de verbinding zo enorm onstabiel was dat ik me de snelheids verlaging van Tweak heb laten aanraden.
Het zou 10-16 Mbit download en 1Mbit upload worden.

Nu kom ik er achter dat zij echter nog maar 3 Mbit download en 481 kbps upload hebben open gehouden, met een nogsteeds onstabiele verbinding. Ik weet niet wat het is met dit bedrijf, hiervoor had ik Demon 8 Mbit download en 1 Mbit upload op precies de zelfde BBNED lijn, zelfde modem, zelfde netwerkapparatuur , nooit problemen of laat staan een onstabiele verbinding.

Tweak krijgt het voor mekaar om een nog tragere verbinding instabiel te maken. Komt dit doordat de apparatuur die Tweak gebruikt gewoon ergens uit een vuilnisbak is gehaald of zeggen ze dat ze je een snellere verbinding geven dan dat ze in werkelijkheid doen ?
Kan niets met de apparatuur van TweakDSL te maken hebben je DSL lijnsnelheid. Dat is BBned en je modem dat met elkaar praat op de koperlijn. Kan wel zijn dat je bent omgezet bij BBned toen je van Demon naar TweakDSL overstapte omdat je van een ADSL1 poort naar een ADSL2/2+ bent gezet als enige verandering.

Klinkt als een probleem dat ook een oplossing heeft. Als je eerst 8/1 kon halen en nu nog maar 3/0.5 kan ik mij niet voostellen dat het niet oplosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollanda schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:48:
Welke snelheid hoorde bij de 100 euro goedkopere verduiveld aanbieding? Ik haal hier namelijk ook zo'n 15 mbit op een 16-24 mbit lijn.
Dit was naar mijn mening de tweakB 4-8MB abbo voor 399 eurie voor 2 jaar.
Ik zelf had de 10-24MB abbo van 499 eurie maar goed dat haalde ik niet en ben dus terug gezet, hopelijk heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjowhan schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:45:
[...]

'vele anderen'?
Heb je niet een cap-programmaatje waarmee je je verbinding 'capt' geactiveerd? Ben jij de enige PC die aan de verbinding verbonden is?
Probleem opgelost. Lag aan Grabit. Bij nieuwe installatie blijkbaar iets fout gegaan. Newsleecher gaf n.l. wel een goede download. Bedankt voor je reaktie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mijn modem/router krijgt sinds 19:00 vandaag geen internet ip meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm , ik weet niet wat er aan de hand is maar download nu vanaf de nieuwsserver op 1350 kb/s
begin verleden week was dit nog 1875 kb/s en hoger zoals ik gewend was.
Ook op ftp.tweakdsl.nl/test behaal ik momenteel niet hoger.
ik woon in Schiedam (3119zd).
meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Viper® schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:23:
Mijn modem/router krijgt sinds 19:00 vandaag geen internet ip meer :(
Heb ik ook gehad, toen ik een nieuwe Tiscali firmware geinstalleerd had (vanuit het Tiscali forum!). Ik heb TweakT 10-16 namelijk.

Ik heb een Zyxel 2602HW-D1A en probeerde firmware AJZ2.b1-8 (5 maart 2007, meen ik). Ben terug gegaan naar firmware AJZ1 (22 dec 2006), welke tijdens oplevering erin zat.
De AJZ2 firmware heeft welgeteld één dag goed gewerkt, daarna bleef het ip op 0.0.0.0, terwijl ik gewoon intrainde op 18205 / 1105, zoals bij oplevering.

Wellicht dat dit helemaal geen parallel heeft met jouw situatie, maar toch ter info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:22:
[...]

Probleem opgelost. Lag aan Grabit. Bij nieuwe installatie blijkbaar iets fout gegaan. Newsleecher gaf n.l. wel een goede download. Bedankt voor je reaktie!
Grabit was hier ook het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THX
  • Niet online

THX

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:00:
Hmm , ik weet niet wat er aan de hand is maar download nu vanaf de nieuwsserver op 1350 kb/s
begin verleden week was dit nog 1875 kb/s en hoger zoals ik gewend was.
Ook op ftp.tweakdsl.nl/test behaal ik momenteel niet hoger.
ik woon in Schiedam (3119zd).
meer mensen hier last van??
Nope. Hier in Gorinchem is het in ieder geval goed. Ik haal 1,7MB/s op de 100MB bin file. Mijn snelheid zou 16Mbit moeten zijn, dus dat klopt. Modem traint, zoals in andere post gezegd, in op 18205 / 1105 Kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:56:
[...]

Nope. Hier in Gorinchem is het in ieder geval goed. Ik haal 1,7MB/s op de 100MB bin file. Mijn snelheid zou 16Mbit moeten zijn, dus dat klopt. Modem traint, zoals in andere post gezegd, in op 18205 / 1105 Kbps
Hmm nu sávonds is het helemaal knudde. Haal met de test file op ftp.tweakdsl.nl/test nog geen 200 kb/s. Ook op de newsserver haal ik nu maar 200 kb/s
Erg raar.
Andere die er ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06

Quakie

quakelen

Ik haal nu ook geen max snelheid op ftp.tweakdsl.nl (ook Schiedam ;) ) Niet zo extreem laag als bij jou, maar minder dan normaal.

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.