Ik test hier zojuist vanaf thuis en haal ook gewoon de maximale snelheid, die ik op m'n verbinding kan halen; zowel voor news als voor ftp.tweakdsl.nlQuakie schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:54:
Ik haal nu ook geen max snelheid op ftp.tweakdsl.nl (ook Schiedam) Niet zo extreem laag als bij jou, maar minder dan normaal.
Verwijderd
Ik weet niet of het toeval is, maar sinds de newsserver op de nieuwe hardware draait, gaat die een stuk stabieler qua snelheid, zelfs nu het redelijke spits is gaat die nog volle bak, TOP!
Hoe staat het er eigenlijk mee? Gaat de upgrade redelijk via het schema?
Hoe staat het er eigenlijk mee? Gaat de upgrade redelijk via het schema?
In Utrecht geen problemen met zowel news als met de ftp server van Tweakdsl.
CMJJKFE
Iemand er tussen die zijn lijn monitort qua uptime?
Hoogste aantal uren wat ik hier heb gezien is 444uur ongeveer zonder disconnect...
Nu is hij 5uur geleden weer opnieuw verbonden volgens mijn Zyxel. Ik moet zeggen ik heb het niet door gezien me lijn snel weer up is.. Oke zal waarschijnlijk zonder erg te hebben nog een keer refresh opdracht geven.
Is dit normaal? (kom uit kabel land, kon het toen niet zien) Vorig jaar was er wel keer een kleine opmerking van de helpdesk, meer verbazing eigenlijk, omdat me lijn meer dan 2 maanden up was (was nog via me speedtouch modem toen).
Hoogste aantal uren wat ik hier heb gezien is 444uur ongeveer zonder disconnect...
Nu is hij 5uur geleden weer opnieuw verbonden volgens mijn Zyxel. Ik moet zeggen ik heb het niet door gezien me lijn snel weer up is.. Oke zal waarschijnlijk zonder erg te hebben nog een keer refresh opdracht geven.
Is dit normaal? (kom uit kabel land, kon het toen niet zien) Vorig jaar was er wel keer een kleine opmerking van de helpdesk, meer verbazing eigenlijk, omdat me lijn meer dan 2 maanden up was (was nog via me speedtouch modem toen).
Ik teken nergens meer voor
nieuwsgroepen @ 30kbps
... Alweer!!
System Uptime: 992:36:55Quakie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:34:
Zo lang heb ik ongeveer deze aansluiting, in het begin nog enkele restarts moeten maken ivm wijzigingen van config/inladen van lijnsnelheid.
System Uptime: 997 hours 7 minutes.Quakie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:34:
Dit is sinds ik de copperjet de deur uit heb gegooid en er een e-tech modem aan heb gehangen.
Weet je zeker, dat er niks in je thuis situatie is veranderd? Andere grabbit; andere newsleecher; wireless wijzigingen oid.
Als er iets wel strak loopt, op de nieuwe spoolers, is dit het newsplatform.
Dit zijn normaal haalbare tijden. Heb zelf een copperjet 815 met daarachter een draytek en haal ook dit soort tijden.Hollanda schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 00:53:
[...]
System Uptime: 992:36:55
Zo lang heb ik ongeveer deze aansluiting, in het begin nog enkele restarts moeten maken ivm wijzigingen van config/inladen van lijnsnelheid.
Recent na wat wifi wijzigingen: System Uptime: 575:6:57
[ Voor 6% gewijzigd door Ghandi op 30-05-2007 16:48 ]
Hebben we het nu over device uptimes? Of over lijn uptimes?
Device uptimes kunnen heel lang zijn, beetje afhankelijk van welk apparaat je gebruikt met welke firmware versie (hoe stabiel die is). En ook weer welke functies je allemaal gebruikt natuurlijk. Als iemand dezelfde versie gebruikt, maar 14 port forwards heeft staan en 10 firewall rules is het weer een ander scenario.
Lijn uptimes kunnen korter zijn, zeker als je een wide-open verbinding hebt. Je ADSL lijn loopt dan altijd op het maximale wat mogelijk is op je adres en een korte verstoring op de lijn kan al zorgen dat hij opnieuw gaat verbinden een keertje. Neem je op een lijn die 16Mbit aankan een 1Mbit abonnement is het 1000x stabieler natuurlijk.
Device uptimes kunnen heel lang zijn, beetje afhankelijk van welk apparaat je gebruikt met welke firmware versie (hoe stabiel die is). En ook weer welke functies je allemaal gebruikt natuurlijk. Als iemand dezelfde versie gebruikt, maar 14 port forwards heeft staan en 10 firewall rules is het weer een ander scenario.
Lijn uptimes kunnen korter zijn, zeker als je een wide-open verbinding hebt. Je ADSL lijn loopt dan altijd op het maximale wat mogelijk is op je adres en een korte verstoring op de lijn kan al zorgen dat hij opnieuw gaat verbinden een keertje. Neem je op een lijn die 16Mbit aankan een 1Mbit abonnement is het 1000x stabieler natuurlijk.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Sorry had het over lijn uptimes.... euh doe ik het met device nog niet slecht geloof ik
System up Time: 2539:57:31
Oke dus niks om me zorgen te maken dus.. nou mooi.. had laatste week nogal last van dat max er niet uit kwam ook al traint ie hoog in... laat het rusten...
Zyxel modem info:
CPU Load: 2.59%
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1128 kbps
Downstream Speed: 18408 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 226372932 403425252 0 0 0 26:06:17
LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 404439297 1684973 0
Oke dus niks om me zorgen te maken dus.. nou mooi.. had laatste week nogal last van dat max er niet uit kwam ook al traint ie hoog in... laat het rusten...
Zyxel modem info:
CPU Load: 2.59%
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1128 kbps
Downstream Speed: 18408 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 226372932 403425252 0 0 0 26:06:17
LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 404439297 1684973 0
Ik teken nergens meer voor
Had laatst een dood modem, gewoon antwoord op mijn email aan de helpdesk op zondagmorgen
Waar krijg je dat nog?
Waar krijg je dat nog?
na 2 weken geen internet krijg ik tehoren dat mijn modem kapot is, en dat ik geen nieuwe krijg.
Ik moet er zelf eentje aanschffen. Mijn vraag moet ik nu een modem kopen met adsl2+ ....analoog of isdn?
Iemand nog een advies? hoef geen wireless wat over een half verhuis ik toch en komt er een nieuwe provider ( tweakdsl zit niet in dat gebied )
Ik moet er zelf eentje aanschffen. Mijn vraag moet ik nu een modem kopen met adsl2+ ....analoog of isdn?
Iemand nog een advies? hoef geen wireless wat over een half verhuis ik toch en komt er een nieuwe provider ( tweakdsl zit niet in dat gebied )
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
Je moet een ADSL2 modem kopen als je ADSL2 hebt (of in de toekomst neemt). Analoog als je een normale telefoonverbinding hebt en ISDN als je ISDN hebt. simpel toch 
(ADSL2 modems werken trouwens ook op normale ADSL alleen het kost (soms) meer)
Als je verhuist bent en er is ADSL mogelijk (en je neemt ADSL) dan kan je de modem hergebruiken, dus wireless heeft hier niks mee te maken.
(ADSL2 modems werken trouwens ook op normale ADSL alleen het kost (soms) meer)
Wat een vreemde zin zegTerrestra schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:26:
.....
Als je verhuist bent en er is ADSL mogelijk (en je neemt ADSL) dan kan je de modem hergebruiken, dus wireless heeft hier niks mee te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 31-05-2007 09:37 ]
☻/
/▌
/ \
Wat ondersteunt de standaard webpagina hosting dienst die je bij je abo krijgt? Meen een tijdje terug iets gelezen te hebben dat ze nieuwe zaken zouden gaan ondersteunen.
Op de webpagina van tweakdsl staat echter alleen html.
Op de webpagina van tweakdsl staat echter alleen html.
PHP wordt ook ondersteund en er waren vroeger plannen voor MySQL. Dit wordt alleen nogsteeds niet aangeboden zover ik weet.
Dat stond voorheen op de oude TweakDSL website idd, begin 2007 zou dit gerealiseerd moeten worden. Ik denk zelf dat men te druk is met het nieuwsplatform nog.Heineken schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:43:
PHP wordt ook ondersteund en er waren vroeger plannen voor MySQL. Dit wordt alleen nogsteeds niet aangeboden zover ik weet.
Ga ik een enorm open deur intrappen als ik vraag naar advies over welke van de 2 providers (BBned / BabyXL) ik het beste kan nemen bij een nieuwe abo van Tweak?
BabyXL/Tiscali is overgenomen door KPN, wellicht dat de prijzen gaan stijgen. Ik zou voor BBNed gaan, die is gelukkig (nog) niet door KPN overgenomen.Jasper schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:41:
Ga ik een enorm open deur intrappen als ik vraag naar advies over welke van de 2 providers (BBned / BabyXL) ik het beste kan nemen bij een nieuwe abo van Tweak?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Wat is jou probleem zo zeer met de KPN, je DSL lijn loopt altijd over KPN koper of je nou BBned of Tiscali hebt.cjdijk schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:52:
[...]
BabyXL/Tiscali is overgenomen door KPN, wellicht dat de prijzen gaan stijgen. Ik zou voor BBNed gaan, die is gelukkig (nog) niet door KPN overgenomen.
Wanneer de prijzen plots stijgen, kun je je abbo volgens mij opzeggen gezien het dan wijzigingen in de voorwaarden is. Ik zou voor Tiscali gaan, meest stabiel en geen ongein met verkeerd ingestelde snelheiden waar je dan weer zelf achter aan kunt.
Prijzen kunnen nooit zomaar stijgen natuurlijk, wat een onzin is dat. TweakDSL heeft gewoon lopende contracten met Tiscali en als KPN Tiscali overneemt verandert daar niets aan natuurlijk. Overigens heeft KPN het niet overgenomen nog. KPN is voornemens Tiscali te kopen en de NMa heeft goedkeuring gegeven pas geleden.cjdijk schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:52:
[...]
BabyXL/Tiscali is overgenomen door KPN, wellicht dat de prijzen gaan stijgen. Ik zou voor BBNed gaan, die is gelukkig (nog) niet door KPN overgenomen.
En waarom zouden prijzen stijgen als KPN iets koopt? Kijk eens naar Speedlinq wat die aanbied qua abonnementen als dochter onderneming van KPN. Die levert zelfs op 3 netwerken ADSL tegen enorm lage prijzen en bestaande abonnees zijn niet meer gaan betalen toen KPN deze ISP heeft overgenomen.
Iedereen mag een mening hebben, maar deze argumentatie lijkt meer stemming makerij.
[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 01-06-2007 08:20 ]
Op zich heb ik niks tegen KPN. Alleen zijn ze stukken duurder dan de concurrent. Ik spreek uit eigen ervaring. Mijn vorige provider Demon is ook door KPN overgenomen (Xs4All) en werd daarmee ook (ruim) verdubbeld in prijs voor exact dezelfde snelheid. Ik had 8/1 voor 36.50, wat bij Xs4All 79.95 per maand kost. Daarom heb ik zelf bewust voor Tweak via BBNed gekozen. Just to be sure. Maar ik geef toe dat het bij Tiscali anders zou kunnen lopen dan bij Demon.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Dat is natuurlijk een heel ander voorbeeld en zegt niets. Demon is een internet provider die lijnen afneemt bij andere xDSL netwerk providers.cjdijk schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:41:
Op zich heb ik niks tegen KPN. Alleen zijn ze stukken duurder dan de concurrent. Ik spreek uit eigen ervaring. Mijn vorige provider Demon is ook door KPN overgenomen (Xs4All) en werd daarmee ook (ruim) verdubbeld in prijs voor exact dezelfde snelheid. Ik had 8/1 voor 36.50, wat bij Xs4All 79.95 per maand kost. Daarom heb ik zelf bewust voor Tweak via BBNed gekozen. Just to be sure. Maar ik geef toe dat het bij Tiscali anders zou kunnen lopen dan bij Demon.
Hier gaat het om een overname van een telco (en ISP) en daar heeft TweakDSL contracten mee. Uiteindelijk heb jij weer een contract met TweakDSL. Het zit dus een stapje/laagje eerder in de keten. Als Demon abonnee wordt je ook overgezet naar XS4all en wordt je netwerk + abonnement aangepast wat anders is.
Nieuwe support site
We zijn bezig met een update van de support pagina's. De modems ontbreken nog, evenals een aantal onderwerpen over Fiber.
Mochten er nog onderwerpen zijn, waar behoefte aan is, laat het dan even weten:
http://www.tweak.nl/?page=support/home
http://www.tweak.nl/?page=projects/home
We zijn bezig met een update van de support pagina's. De modems ontbreken nog, evenals een aantal onderwerpen over Fiber.
Verwijderd
Wanneer gaat tweak eigenlijk glas leveren in Rotterdam?
Concepts b.v. levert 50 mbit voor 52,50 per maand. Vast ip adres, modem.
Installatie kosten zijn 45 euro...dat is wel goedkoop....geen adertjes kunnen ontdekken tot nu toe...
Zoiets zou ik ook wel willen hebben, als trouwe tweak klant.
Zakelijk gezien is dit natuurlijk ook wel interessant, ok overbooking is wel aanwezig, maar die is net zo hard aanwezig als op de dsl lijnen.
Idee iemand ?
Concepts b.v. levert 50 mbit voor 52,50 per maand. Vast ip adres, modem.
Installatie kosten zijn 45 euro...dat is wel goedkoop....geen adertjes kunnen ontdekken tot nu toe...
Zoiets zou ik ook wel willen hebben, als trouwe tweak klant.
Zakelijk gezien is dit natuurlijk ook wel interessant, ok overbooking is wel aanwezig, maar die is net zo hard aanwezig als op de dsl lijnen.
Idee iemand ?
Laat ze eerst de boel eens onder FF laten werkenGhandi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:50:
Nieuwe support site
Wat werkt er niet onder FF dan? Hier gaat het prima.
Edit: de header zijn hier ook gewoon goed zichtbaar. FF 2.0.0.3 draait hier.
Edit: de header zijn hier ook gewoon goed zichtbaar. FF 2.0.0.3 draait hier.
[ Voor 43% gewijzigd door Heineken op 06-06-2007 12:18 ]
Ik kan ook geen fouten ontdekken in FF, geef is een voorbeeld?
Ook onder debian FF zie ik niets vreemds
Ook onder debian FF zie ik niets vreemds
[ Voor 26% gewijzigd door Sleejuhr op 06-06-2007 00:39 ]
Weet iemand het postadres van TweakDSL ?
Ik heb op hun website het oude adres gevonden, maar ze zijn blijkbaar verhuisd.
(oude adres: TweakDSL Randstad 22-133 1316 BW Almere en de brief komt dan retour van de TNT post met de melding: vertrokken/onbewoond)
Ik vraag het liever hier, aangezien ik nogal nare ervaringen heb gehad met de helpdesk.
Ik heb op hun website het oude adres gevonden, maar ze zijn blijkbaar verhuisd.
(oude adres: TweakDSL Randstad 22-133 1316 BW Almere en de brief komt dan retour van de TNT post met de melding: vertrokken/onbewoond)
Ik vraag het liever hier, aangezien ik nogal nare ervaringen heb gehad met de helpdesk.
[ Voor 2% gewijzigd door RoadKill21 op 07-06-2007 18:30 . Reden: typo ]
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Verwijderd
Dag mensen,
sinds enige weken haal ik bijna geen bestanden meer binnen van Tweaknews. Van een que bestanden haalt hij de eerste of eerste paar bestanden goed binnen, daarna een stortvloed van foutmeldingen in mijn log en hij haalt van de resterende bestanden maar een fractie binnen. De helpdesk is van een ongeloofelijk laag niveau ("newsserver??") en weigert zich in te spannen om dit probleem op te lossen. Hier iemand een idee?
sinds enige weken haal ik bijna geen bestanden meer binnen van Tweaknews. Van een que bestanden haalt hij de eerste of eerste paar bestanden goed binnen, daarna een stortvloed van foutmeldingen in mijn log en hij haalt van de resterende bestanden maar een fractie binnen. De helpdesk is van een ongeloofelijk laag niveau ("newsserver??") en weigert zich in te spannen om dit probleem op te lossen. Hier iemand een idee?
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 20:45 ]
Modems met de daarbij behorende firmwares zou idd van toegevoegde waarde zijn!Ghandi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:50:
Nieuwe support site
Welk programma gebruik je om te downloaden?Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:42:
Dag mensen,
Wat voor foutmeldingen? Omschrijf ze aub?Of post een print screen?
Hoeveel is een fractie? 1%, 5% of misschien toch 60%?
Gebruik je nzb's? Weet je zeker dat die goed zijn?
Heb je echt een tweaknews account of gebruik je het Tweakdsl abonnement incl. newsserver abbo?
Verwijderd
Azqi,
ik gebruik newsleecher in combi met newssearcher. Dat doe ik nu een jaar of twee zonder problemen. Ik heb een Tweakdsl abonnement incl. newsserver abbo sinds een paar maanden. Tweaknews werkte als een trein tot een week of 2 terug.
Hieronder een stukje Log van Newsleecher bij het binnenhalen van World of Warcraft:
(ik heb overigens zelf de download gestopt na onderstaand stukje)
Meestal krijg ik daarna ook een paar duizend maal " no action". Het gekste vind ik nog
" Your host connection limit reached" terwijl er toch geen limit op zit?
Wat binnenkomt aan files varieert erg van bijvoorbeeld 2500 kb tot 35000 of zo, niet te voorspellen.
Ben benieuwd of je me kunt helpen, bij voorbaat bedankt.
Dit gebeurt overigens met alle bestanden die opgesplitst zijn, en niet bij mp3 of zo (geloof ik)
Ik zie nu trouwens die gemene smily, heb ik een virus of zo?
7-6-2007 21:45:38 * Loaded 43.285 (0 outdated) article parts from cache in 46 milliseconds.
7-6-2007 21:45:38 Loaded ID-list for downloaded files. 0 of 548 IDs deleted from list because they were outdated.
7-6-2007 21:45:46 Downloaded Article "(WoWrealm.nl) [126/151] - "World.of.Warcraft.TBC.part125.rar" yEnc".
7-6-2007 21:45:46 * Downloaded file seems to be incomplete or corrupt. Converting filename to 'UPPERCASE'.
7-6-2007 21:45:46 * Extracting and saving attachment "WORLD.OF.WARCRAFT.TBC.PART125.RAR" (Incomplete File). (I:\)
7-6-2007 21:45:53 Downloaded Article "(WoWrealm.nl) [125/151] - "World.of.Warcraft.TBC.part124.rar" yEnc".
7-6-2007 21:45:53 * Downloaded file seems to be incomplete or corrupt. Converting filename to 'UPPERCASE'.
7-6-2007 21:45:53 * Extracting and saving attachment "WORLD.OF.WARCRAFT.TBC.PART124.RAR" (Incomplete File). (I:\)
7-6-2007 21:46:02 Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl @ news.tweakdsl.nl (400 news.tweakdsl.nl: Your host connection limit reached - info@tweakdsl.nl (400)).
7-6-2007 21:46:02 Bot(7) disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
7-6-2007 21:46:02 Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl @ news.tweakdsl.nl (400 news.tweakdsl.nl: Your host connection limit reached - info@tweakdsl.nl (400)).
7-6-2007 21:46:02 Bot(
disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
7-6-2007 21:46:13 Downloaded Article "(WoWrealm.nl) [124/151] - "World.of.Warcraft.TBC.part123.rar" yEnc".
7-6-2007 21:46:13 * Downloaded file seems to be incomplete or corrupt. Converting filename to 'UPPERCASE'.
7-6-2007 21:46:13 * Extracting and saving attachment "WORLD.OF.WARCRAFT.TBC.PART123.RAR" (Incomplete File). (I:\)
ik gebruik newsleecher in combi met newssearcher. Dat doe ik nu een jaar of twee zonder problemen. Ik heb een Tweakdsl abonnement incl. newsserver abbo sinds een paar maanden. Tweaknews werkte als een trein tot een week of 2 terug.
Hieronder een stukje Log van Newsleecher bij het binnenhalen van World of Warcraft:
Meestal krijg ik daarna ook een paar duizend maal " no action". Het gekste vind ik nog
Wat binnenkomt aan files varieert erg van bijvoorbeeld 2500 kb tot 35000 of zo, niet te voorspellen.
Dit gebeurt overigens met alle bestanden die opgesplitst zijn, en niet bij mp3 of zo (geloof ik)
7-6-2007 21:45:38 * Loaded 43.285 (0 outdated) article parts from cache in 46 milliseconds.
7-6-2007 21:45:38 Loaded ID-list for downloaded files. 0 of 548 IDs deleted from list because they were outdated.
7-6-2007 21:45:46 Downloaded Article "(WoWrealm.nl) [126/151] - "World.of.Warcraft.TBC.part125.rar" yEnc".
7-6-2007 21:45:46 * Downloaded file seems to be incomplete or corrupt. Converting filename to 'UPPERCASE'.
7-6-2007 21:45:46 * Extracting and saving attachment "WORLD.OF.WARCRAFT.TBC.PART125.RAR" (Incomplete File). (I:\)
7-6-2007 21:45:53 Downloaded Article "(WoWrealm.nl) [125/151] - "World.of.Warcraft.TBC.part124.rar" yEnc".
7-6-2007 21:45:53 * Downloaded file seems to be incomplete or corrupt. Converting filename to 'UPPERCASE'.
7-6-2007 21:45:53 * Extracting and saving attachment "WORLD.OF.WARCRAFT.TBC.PART124.RAR" (Incomplete File). (I:\)
7-6-2007 21:46:02 Bot(
7-6-2007 21:46:13 Downloaded Article "(WoWrealm.nl) [124/151] - "World.of.Warcraft.TBC.part123.rar" yEnc".
7-6-2007 21:46:13 * Downloaded file seems to be incomplete or corrupt. Converting filename to 'UPPERCASE'.
7-6-2007 21:46:13 * Extracting and saving attachment "WORLD.OF.WARCRAFT.TBC.PART123.RAR" (Incomplete File). (I:\)
Verwijderd
Dit krijg ik als ik het bestand download:Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:53:
Azqi,
7-6-2007 21:46:02 Bot(disconnected from server: "news.tweakdsl.nl". (0)
7-6-2007 22:49:49 * Saved 0 article parts to cache in 0 milliseconds.
7-6-2007 22:50:34 Starting Super Search ... hang on ...
7-6-2007 22:50:34 * Category : other
7-6-2007 22:50:34 * Search For : "*WORLD.OF.WARCRAFT.TBC*".
7-6-2007 22:50:36 Super Search - Article Entries Fetched!
7-6-2007 22:50:48 Super Search - Article ID Fetching Done!
7-6-2007 22:51:50 Downloaded Article "(wowrealm.nl) [126/151] - "world.of.warcraft.tbc.part125.rar" yenc".
7-6-2007 22:51:50 * Extracting and saving attachment "World.of.Warcraft.TBC.part125.rar". (F:\Downloads\)
Heb um opgezocht via de Supersearch van newsleecher. Ik denk zelf dat je een verotte NZB hebt gebruikt. Suc6
Verwijderd
Zou je kunnen denken, maar ik heb het met alle downloads, en het lijkt me vreemd dat al die nzbtjes verrot zouden zijn...... bedankt voor het proberen trouwens.
Het probleem is in ieder geval niet tweaknews, die doet het als een trein hier. Probeer eens met een andere newsreader te downloaden, kijken wat er dan gebeurt?
Hmmm.... geen ip nr. meer, geen tel meer, www.tweakdsl.nl niet meer te bereiken........
Zijn er meer mensen met deze problemen?
Wel een IP etc. maar veel websites etc. niet meer te bereiken bij mij.Gompie98 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:48:
Hmmm.... geen ip nr. meer, geen tel meer, www.tweakdsl.nl niet meer te bereiken........
Hier ook, veel sites zijn slecht bereikbaar. Dacht eerst dat het aan mijn nieuwe modem en router combo lag maar blijken dus andere problemen te zijn.
Verwijderd
Bij mij ligt ie ook helemaal plat.
internet-LEDje op het modem is rood...
internet-LEDje op het modem is rood...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 10:40 ]
Primary DNS ligt er uit tevens een hoop andere websites zoals bv www.google.com zijn niet te bereiken hier.
Zo het is idd goed stuk, het is dat ik een bereikbare http proxy kan gebruiken, anders kon ik dit bericht ook niet posten.. Enig idee wat er loos is?
edit: het gebruik van OpenDNS lijkt een positieve invloed te hebben, maar toch zijn er nog een aantal sites niet bereikbaar (op IP basis).
edit: het gebruik van OpenDNS lijkt een positieve invloed te hebben, maar toch zijn er nog een aantal sites niet bereikbaar (op IP basis).
[ Voor 32% gewijzigd door BlackB1rd op 08-06-2007 10:25 ]
Een hele zooooi
Zat net ff via remote thuis iets op te zoeken op usenet, zag dat news.tweakdsl.nl niet bereikbaar was. Paar minuten later ook de remote connectie verdwenen.
De pakketjes stranden ergens in het cambrium netwerk, 82.197.223.78 tisdslgw01.tc1.cambrium.net is de laatste die nog reageerd, daarna loopt het spoor dood.
De pakketjes stranden ergens in het cambrium netwerk, 82.197.223.78 tisdslgw01.tc1.cambrium.net is de laatste die nog reageerd, daarna loopt het spoor dood.
Coïtus ergo sum
Grappig.
ik stuur een mailtje naar info@tweak.nl met een vraag, wordt ie gebounced omdat hun mailserver mijn domein niet kan verifieren....
ik stuur een mailtje naar info@tweak.nl met een vraag, wordt ie gebounced omdat hun mailserver mijn domein niet kan verifieren....
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Verwijderd
Ik krijg sinds vanochtend geen IP van de DHCP server
Zit nu even op een andere verbinding.
Is er hier verder iets over bekend? Ik zit in de omgeving van Den Haag.
Is er hier verder iets over bekend? Ik zit in de omgeving van Den Haag.
Hier in Spijkenisse lijkt alles weer te werken, kan ook weer met volle snelheid downloaden.
[ Voor 8% gewijzigd door WallieBTY op 08-06-2007 11:13 ]
Vanochtend stotterde het bij mij ook een beetje. Via welke leverancier zitten jullie (tisc/bbned)?
Ik heb weer ip en kan ook weer op de site van tweak. Nu de newsserver en de telefoon nog 
Bbned ...
Bbned ...
[ Voor 29% gewijzigd door Gompie98 op 08-06-2007 11:18 ]
Van de storingspagina:
08-06-2007 11:15 Grote storing netwerk
Door nog onbekende oorzaak is er een storing ontstaan in een van de routers. Dit heeft tot gevolg gehad dat de dhcp/caching nameserver onbereikbaar is geworden, waardoor internetten zo goed als onmogelijk was. Mede door deze storing is het news platform nog onbereikbaar. Een engineer is onderweg met een vervanging voor deze router. Onze excuses voor het ongemak.
Na lang wachten werkt de verbinding hier weer ... maar ... tweaknews ligt er nog steeds uit
Telefoon heb ik gelukkig niet via tweakdsl.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hier werkt het ook weer.
Wat is de URL van die storingspagina?
Gelukkig gebeuren me die dingen als ik niet thuis ben,
, op werk/stage/school 
maar goed probleem is herkent enzo dus
maar goed probleem is herkent enzo dus
Ja dat is een hele leuk, die kan je (zover ik het weet hoor) alleen inzien als je ingelogd bent?dmace schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:56:
[...]
Hier werkt het ook weer.
Wat is de URL van die storingspagina?
Hij staat dan onder "aankondigingen". Misschien eens aankaarten dat dit soort pagina's absoluut niet thuishoren onder een ingelogde omgeving, maar gewoon als optie op de homepage..
Als iemand wel een URL heeft voor een niet ingelogde storingspagina: let us know
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Edit: moet vaker F5-en
[ Voor 93% gewijzigd door Bastien op 08-06-2007 12:17 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Verwijderd
Vroegahh was dat ook. Nu zit het inderdaad achter een ingelogde omgeving.2Dutch schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:10:
[...]
Ja dat is een hele leuk, die kan je (zover ik het weet hoor) alleen inzien als je ingelogd bent?
Hij staat dan onder "aankondigingen". Misschien eens aankaarten dat dit soort pagina's absoluut niet thuishoren onder een ingelogde omgeving, maar gewoon als optie op de homepage..
Als iemand wel een URL heeft voor een niet ingelogde storingspagina: let us know
En niet denken dat je ff snel via e-mail je accountgegevens kunt ophalen ofzo, nee dan moet je in je kast duiken om daar het papiertje met de gegevens op te zoeken, of nieuwe gegevens aanvragen en dat duurt meestal 1 dag (tegen die tijd is de storing hopelijk alweer gefixed).
Ik snap ook echt niet waarom het achter een login zit, zoiets moet gewoon beschikbaar zijn.
Heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar iemand de pagina kan vinden, en als toevoeging dat RSS ook wel heel erg fijn zou zijn op zo'n pagina.

Mee eens, een RSS storing feed lijkt me toch wel gebruikelijk voor een provider van deze omvang? Zou in iedergeval erg makkelijk zijn, aangezien bij veel storingen de feed op het lokale netwerk nog wel beschikbaar kan zijn. Maar aan de andere kant posten ze bij Tweak toch pas storingmeldingen als deze al (grotendeels) zijn opgelostdmace schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:39:
Heb ze een mailtje gestuurd met de vraag waar iemand de pagina kan vinden, en als toevoeging dat RSS ook wel heel erg fijn zou zijn op zo'n pagina.
Een hele zooooi
Ik zag remote dat de DNS het niet deed en dacht dat het modem weer dol was, dus remote een reboot gegeven. daarna kwam die dus niet terug en dacht ik dat de modem was blijven hangen in de boot. 5 Kwartier later was die er weer met inderdaad een up van 1 uur 15
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
Weer problemen hier (3334EH). Kan vrijwel geen websites openen, ik browse nu via anonysurf.nl
En nu werkt het weer maar de pakketjes gaan via Londen 
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 2 ms 3 ms 2 ms 192.168.1.1
2 19 ms 17 ms 18 ms 84-245-44-1.dsl.cambrium.nl [84.245.44.1]
3 19 ms 19 ms 19 ms rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
4 20 ms 19 ms 19 ms rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
5 33 ms 32 ms 34 ms Vlan186.msfc1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net [80.23
1.82.229]
6 32 ms 32 ms 33 ms if-8-0.core1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net [80.231
.82.1]
7 47 ms 47 ms 47 ms if-6-0.mcore3.LHX-London.teleglobe.net [80.231.8
0.30]
8 48 ms 48 ms 48 ms if-9-0.core1.LDN-London.teleglobe.net [195.219.1
5.213]
9 47 ms 47 ms 46 ms 195.219.195.17
10 48 ms 47 ms 47 ms 195.66.224.180
11 47 ms 47 ms 47 ms v101-r3.thn.telecomplete.net [213.160.96.120]
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 48 ms 54 ms 54 ms 10ge-6-1.e600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
14 45 ms 46 ms 46 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 2 ms 3 ms 2 ms 192.168.1.1
2 19 ms 17 ms 18 ms 84-245-44-1.dsl.cambrium.nl [84.245.44.1]
3 19 ms 19 ms 19 ms rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
4 20 ms 19 ms 19 ms rx8-1-ve205.tc1.cambrium.net [82.197.223.77]
5 33 ms 32 ms 34 ms Vlan186.msfc1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net [80.23
1.82.229]
6 32 ms 32 ms 33 ms if-8-0.core1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net [80.231
.82.1]
7 47 ms 47 ms 47 ms if-6-0.mcore3.LHX-London.teleglobe.net [80.231.8
0.30]
8 48 ms 48 ms 48 ms if-9-0.core1.LDN-London.teleglobe.net [195.219.1
5.213]
9 47 ms 47 ms 46 ms 195.219.195.17
10 48 ms 47 ms 47 ms 195.66.224.180
11 47 ms 47 ms 47 ms v101-r3.thn.telecomplete.net [213.160.96.120]
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 48 ms 54 ms 54 ms 10ge-6-1.e600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
14 45 ms 46 ms 46 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
[ Voor 90% gewijzigd door knakworst op 08-06-2007 14:57 ]
beetje rommeldag vandaag ja
Het lijkt wel of de boel net weer onderuit gaat, zal wel door de hitte
komen
Zal wel door de warmte komen 
edit: spuit 11
edit: spuit 11

[ Voor 26% gewijzigd door BlackB1rd op 08-06-2007 15:12 ]
Een hele zooooi
En inderdaad weer terug van weggeweest. Wil de monteur van die knoppen afblijven

Verwijderd
Bij mij werkt het anders nog maar half, dus monteur ga vooral door met werken!knakworst schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:14:
En inderdaad weer terug van weggeweest. Wil de monteur van die knoppen afblijven
het gaat lekker vandaag nu ook email op zn gat en tweak homepage niet bereikbaar.
Ochjee, het is weer even een storinkje en iedereen klimt in de pen.. Dat jullie niet buiten zitten
http://specs.tweak.to/5253
Verwijderd
Buiten????? Weet je wel hoe warm het daar is?
Je wil nu echt niet naar buiten tenzij je een overdekt zwembad oid hebt, gewoon lekker binnen zitten met de airco

Je wil nu echt niet naar buiten tenzij je een overdekt zwembad oid hebt, gewoon lekker binnen zitten met de airco
Als het goed is, zijn nu alle netwerk problemen verholpen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:39:
Buiten????? Weet je wel hoe warm het daar is?![]()
We zullen het eerst intern even evalueren, wat er nou precies fout is gegaan. We zijn met 4 man aan het zoeken geweest, inclusief 2 man van Foundry Support en het probleem is ook weer verdwenen.
De komende dagen zitten we er boven op, om te kijken of de storing zich nogmaals voor doet.
Ach, was de eerste storing aan mijn verbinding die ik in iets meer dan een jaar dus mij hoor je niet klagen. Alleen newsservers werken nog 'maar' oop 80% maar dat komt vast goed. Je krijgt iig wat te horen (in tegenstelling tot @home waar ik daarvoor bij zat).
Verwijderd
Eerste keer down die ik meemaak sinds ik bij TweakDSL zit en dat is een maand of 8.
De hele dag wel internet, geen internet, wel verbinding met de Newsserver, geen verbinding met de Newsserver.
Kan een keer gebeuren, maar hoop wel dat ze de oorzaak ook echt vinden en dat het niet de eerste keer in een periode vol met ellende is
De hele dag wel internet, geen internet, wel verbinding met de Newsserver, geen verbinding met de Newsserver.
Kan een keer gebeuren, maar hoop wel dat ze de oorzaak ook echt vinden en dat het niet de eerste keer in een periode vol met ellende is
Verwijderd
Verbinding valt hier constant weg (3334EH), zegmaar om de 5 min. Modem moet dan weer opnieuw trainen, en verbinding komt dan weer terug. Grr
Ik heb nu ongeveer 1 jaar Tweakdsl tot volle tevredenheid. Snelheid is goed. Downloaden is goed ondanks een Speedtouch modem. Ik heb wel opstartproblemen gehad met het modem en kwam er met de helpdesk niet uit, ook niet met de aangeboden firmware-updates, omdat die niet werkten. Ik ben vervolgens zelf gaan zoeken en op de website van Speedtouch heb ik een goede firmware gevonden en sindsdien werkt het als een zonnetje. Echter vind ik de huidige prijsstelling niet echt meer marktconform (10MB voor €34,95 zonder telefonie). Met een hogere snelheid van de concurrent en een tweaknews abonnement, kan je nog goedkoper zijn dan de €34,95. Wat mij nu weerhoud is dat ik het abonnement voor 2 jaar bent aangegaan en dat moet uitzitten en daarna nog een keer € 75 opzegkosten moet betalen, maar over de kwaliteit heb ik geen klagen.
UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one
Verwijderd
Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar de nieuwsserver gaat hierzo niet niet helemaal @ full speed. Als ik 8 lijnen gebruik dan kom ik niet boven de 650 KB uit terwijl 840 KB max isGhandi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:01:
[...]
Als het goed is, zijn nu alle netwerk problemen verholpen.
We zullen het eerst intern even evalueren, wat er nou precies fout is gegaan. We zijn met 4 man aan het zoeken geweest, inclusief 2 man van Foundry Support en het probleem is ook weer verdwenen.
De komende dagen zitten we er boven op, om te kijken of de storing zich nogmaals voor doet.
Zou het dus kunnen zijn dat er met de newsserver nog wat aan de hand is? speedtest @ bbned werkt wel gewoon snel.
Edit2 (nog even een trace toegevoegd)
Bezig met het traceren van de route naar news.tweakdsl.nl [82.197.196.34]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms ST716.lan [192.168.1.254]
2 18 ms 18 ms 18 ms 82.197.196.109
3 18 ms 18 ms 18 ms 82.197.196.97
4 19 ms 18 ms 19 ms fo1-asd.tc3.cambrium.net [82.197.196.78]
5 137 ms 133 ms 127 ms news.tweakdsl.nl [82.197.196.34]
De trace is voltooid.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 18:25 ]
Verwijderd
Mijn lijn blijft klapperen, modem moet steeds opnieuw trainen. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Internet wel weer ok, maar Newsserver wil nog op postcode 1033LV nog niet op snelheid komen.
Klapperen van ADSL (vooral ADSL2+) lijnen met (zware)onweer komt voor. Hoeft dus niet met de storing te maken hebben die is geweest vandaag. Of je hebt tijdens de storing je modem uit-aan gezet en er zit een draadje van je telefoonlijn niet lekker meer vast waardoor het gebeurt, kan ook natuurlijk.
[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 08-06-2007 21:02 ]
Denk dat we de newsserver ook weer full speed hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:58:
Internet wel weer ok, maar Newsserver wil nog op postcode 1033LV nog niet op snelheid komen.
We blijven verder monitoren.
Dat is grappig, ik zit in dezelfde woonplaats en mijn lijn werkt gewoon goed. Welke carrier heb je?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:52:
Lijn klappert (valt uit) hier ook PC 3146
Verwijderd
Klopt, loopt weer als vanouds.Ghandi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:02:
[...]
Denk dat we de newsserver ook weer full speed hebben.
Voordeel als je werkt overdag.
Verwijderd
Hij werkt weer perfectGhandi schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:02:
[...]
Denk dat we de newsserver ook weer full speed hebben.
Bedankt voor alle moeite op de vrijdagavond, prettig weekend.
Hmm schijnt dat de mail nog niet helemaal lekker werkt.
Als ik mezelf een mail stuur vanaf mijn tweakmail komt het aan.
Via andere accounts naar me tweak mail adres komt er niks.
Vanmiddag mailde een vriend mij en vroeg straks heb je me mailtje nog gelezen en dat moest ik dus ontkennen.
Ik hoop dat dat nog snel opgelost word.
Vanmiddag mailde een vriend mij en vroeg straks heb je me mailtje nog gelezen en dat moest ik dus ontkennen.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Verwijderd
Klopt de mail werkt idd nog niet, stuurde een half uurtje geleden een mailtje naar mijn tweakmailbox en ik heb nog steeds niet binnen....SteveV schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:00:
Hmm schijnt dat de mail nog niet helemaal lekker werkt.
Verwijderd
Das nou jammer, ik heb al ruim een dag geen spam meer gekregen en had de stille hoop dat het verleden tijd zou zijn.....
ik krijg al 2 dagen geen enkele email en dat komt nooit voor dus ook daar is het goed mis.
wel vreemd dat er niets over staat op de tweak homepage.
Gisteren is mijn ADSL2+ lijntje er tijdens het zware onweer hier in Tilburg inderdaad uitgeknald en toen 'ie weer terugkwam syncte 'ie niet op 17.5mbps zoals normaal, maar op 15mbps. Zeker invloed van het weer dus.bjck schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:01:
Klapperen van ADSL (vooral ADSL2+) lijnen met (zware)onweer komt voor. Hoeft dus niet met de storing te maken hebben die is geweest vandaag. Of je hebt tijdens de storing je modem uit-aan gezet en er zit een draadje van je telefoonlijn niet lekker meer vast waardoor het gebeurt, kan ook natuurlijk.
-- Edit: aha, mailproblemen... ik keek vanochtend al op dat ik zo goed als geen spam had. Normaal gesproken krijg ik 's ochtends een shitload spam binnen. Wel lullig dit probleem trouwens, ik heb problemen met het verzenden van de nieuwsbrief van mijn werk en weet nu dus niet of de nieuwsbrief wel of niet naar mij is verzonden... shit.
[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 09-06-2007 12:45 ]
Helpdesk vertelde mij dat er aan gewerkt word.monterey schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:31:
ik krijg al 2 dagen geen enkele email en dat komt nooit voor dus ook daar is het goed mis.
Het probleem was bekend.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Mmm..... ik kom net binnen en probeer het even uit om een mailtje naar mijzelf te sturen van een niet-tweakaccount naar mijn tweak-account, maar werkt perfect hoor... kwam gelijk binnenSteveV schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:26:
[...]
Helpdesk vertelde mij dat er aan gewerkt word.
Het probleem was bekend.
[ Voor 9% gewijzigd door Gompie98 op 09-06-2007 17:39 ]
Dit topic is gesloten.