There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Het komt er op neer dat ze zijn afgesteld op de normale rijrichting.
Anders loop je ook de kans dat ze afgaan wanneer je extreem fel optrekt.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar
Heb je een idee hoe hard of zacht dat is gegaan?LordMorgoth schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:28:
en die zijdelingse klap van de vangrail dan?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Sinds vandaag een nieuwe Peugeot 106 XSi 1.6 uit 1996

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Nee leuk bakkie hoor! Ziet er nog goed uit voor een auto van 11 jaar!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Ik zou proberen om even op de sloop het stuurtje van een 206 of 106 te scoren. Staat gelijk een stuk beter uit! En stuurd een stuk lekkerder!CycloneX schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:44:
Zo ik kan me ook begeven in dit topic
Sinds vandaag een nieuwe Peugeot 106 XSi 1.6 uit 1996hij heeft net een ton gelopen ik heb uhm voor een goed prijsje kunnen kopen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Is dat kastje op je middenconsole nou een soort voorloper van de startonderbreker geintegreerd in de sleutel? Ik ben bezig met een 106 uit 97 maar die heeft dat kastje namelijk niet.CycloneX schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:44:
Zo ik kan me ook begeven in dit topic
Sinds vandaag een nieuwe Peugeot 106 XSi 1.6 uit 1996hij heeft net een ton gelopen ik heb uhm voor een goed prijsje kunnen kopen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Is ook gelijk de enige optie die op m'n Rallye zit overigens
Het is volgens mij geen voorloper, zit idd bovenop de geintegreerde heb ze wel bij andere Peugeot gezien maar ik kan er weinig over vinden zag ook in de manual dat Peugeot geintegreerde heeft.Widow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:26:
[...]
Is dat kastje op je middenconsole nou een soort voorloper van de startonderbreker geintegreerd in de sleutel? Ik ben bezig met een 106 uit 97 maar die heeft dat kastje namelijk niet.
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Volgende week ben ik ook een Peugeot rijder.
Heb een 406 break 1.8 Sr gekocht. Iemand dit me nog wat tips en truuks kan vertellen?
(of andere dingen waar ik op moet letten?)
Dat had je beter voor de koop kunnen vragenBart_NL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:12:
Hey Peoples!
Volgende week ben ik ook een Peugeot rijder.
Heb een 406 break 1.8 Sr gekocht. Iemand dit me nog wat tips en truuks kan vertellen?
(of andere dingen waar ik op moet letten?)
Gefeliciteerd iig
Money for nothin' and your chicks for free
Ja klopt, ik heb wel vertrouwen Peugeot.. M'n Pa heeft ze ook 20 jaar gereden.DeeJee schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:13:
[...]
Dat had je beter voor de koop kunnen vragen
Gefeliciteerd iig
(204, 404, 305, 505, 406, we've had 'em all...)
Deze auto had alles wat ik wilde en was ook nog betaalbaar..
[ Voor 6% gewijzigd door Bart© op 13-08-2007 10:21 ]
Leuk rijtje,Bart_NL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:20:
[...]
Ja klopt, ik heb wel vertrouwen Peugeot.. M'n Pa heeft ze ook 20 jaar gereden.
(204, 404, 305, 505, 406, we've had 'em all...)
Deze auto had alles wat ik wilde en was ook nog betaalbaar..
Die van mijn vader is te vergelijken:
305, 504, 505 (2x), 405 (2x), 605, 607
Die van mij:
309, 205, 306 (2x), 307 SW (2x)

Zoals je ziet, geen bermstralers. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om twee bermstralers van de sloop te halen, en die om te bouwen tot verstralers? Ik zit op n sportvereniging die je moet bereiken via een bochtig weggetje zonder verlichting of wat dan ook en dan is het wel fijn om iets meer licht te hebben dan alleen groot licht, wat zich (in mijn ogen) teveel focust op een bepaalde spot links van waar de auto naartoe gaat, zeker voor in de winter.
Ook had ik het idee om er zelf electrische ramen in te gaan zetten, door gewoon een auto op te zoeken met electrische ramen op de sloop en de hele binnenkant van de deur over te zetten. Maar kan dat gewoon, of zijn er verschillen tussen een deur met elec. ramen en zonder, zoals bevestigingen in de deur zelf die je niet overzet als je alleen de binnenkant van de deur overzet?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Nou gaat een van de collega's vertrekken waardoor er (waarschijnlijk) een wat oudere 206 beschikbaar komt. Nou zit ik er over te denken om te vragen of ik die 206 over kan nemen, omdat ik de 107 op de snelweg toch nog steeds een beetje wankel vindt. Zou de 206 dan een nuttige upgrade zijn? (qua comfort, binnenruimte en wegligging dus)

Maar ja... een 206 is gewoon meer auto
Ah ik heb er best lol mee gehad:Wok schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:34:
Altijd! Met de beste wil van de wereld kan ik een 107 geen auto noemen...Gemotoriseerde broodtrommel is meer treffende omschrijving denk ik

Met het koekblik op en neer naar mayrhofen
Geen idee, maar ik hoef toch geen racemonster...hoewel die 107 op de snelweg af en toe wel wat te kort komt (inhalen als er 3 man in zitVandread schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:41:
Nou nou nou... het is een slim stukje samenwerken tussen PSA en Toyota om een goedkoop en efficient klein autootje te maken.
Maar ja... een 206 is gewoon meer autowatvoor motor hangt erin?

[ Voor 35% gewijzigd door Charly op 17-08-2007 14:43 ]
www.google.nl

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Laat je 'm zo of zijn er nog dingetjes die gedaan moeten worden?
Kachel deed het niet
Stukje van de stoel was afgebroken
En Wok dacht iets met de draagarm(als ik het goed onthouden heb
Maar ik heb hem voor een goed prijsje kunnen lopen
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Istie helemaal standaard verder? Mooi bakkie lijkt (maar ohoh wat zijn foto's soms bedriegelijk
[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 18-08-2007 18:11 ]
Hij heeft een goede wasbeurt nodig maar hij heeft wel wat gebruikerssporen maar dat kun je verwachten
Verkoper vroeg er inderdaad de hoofdprijs voor, maar daar hebben we een aardig stuk van af weten te praten. Met name het argument van de redelijk versleten achteras deed de prijs goed zakken
Dat van die draagarm ben ik trouwens niet helemaal zeker van, maar ik meende een lichte trilling rechtsvoor te voelen op een gegeven moment. Kan ook slechts het reactiestangetje aan de veerpoot zijn, maar aangezien de draagarmen een zwak punt zijn van de GTI (en de auto iets naar rechts trok), dat ook maar als argument in de strijd geworpen
Verder is het gewoon een 15 jaar oude auto, maar wel een die netjes is bereden. De koets heeft hier en daar wel een (parkeer)deukje en een krasje, maar er zat geen roest aan en het interieur zag er nog vrij netjes uit. De motor liep in ieder geval erg mooi en goed en het rijden zelf ging ook wel lekker. De achteras is eigenlijk het enige serieuze gebrek wat ik heb kunnen ontdekken. Hier gaat Kez nog wel even plezier van hebben
Maar in ieder geval, ik wil dus op de een of andere manier die IR meuk koppelen aan de remote afstandsbediening. Het moet opzich niet moeilijk zijn om dat erin te knutselen, want de IR bedrading gaat via de linkerdeurstijl naar voren ergens het dashboard in, naar een central doorlock unit.
Alleen waar de fuck heeft peugeot die central doorlock unit verstopt? Ik dacht eerst onder het dashboardklepje rechts, daar zit niets, zou dat ding dan links van het stuur zitten bij de zekeringen
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Verwijderd
Nice!Kez schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:13:
205 GTI gehaald vandaag,met behulp van Dhr.Wok
[afbeelding]

die had ik idd gevonden, maar daar zit ook de centrale deurvergrendeling meuk? Hoewel, het zal niet veel meer als een relaisje zijn denk ik._Drake_ schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:51:
links zit een ding in het dashboard wat je los kan halen en daarachter moet de zekeringdoos n01 zitten
Heb nu een mooie 406 Break voor de deur staan waar ik héél trots op ben.
Ik zit alleen met het volgende.
- 'hendeltje'' van dashboard-kastje is kapot. Weet iemand waar je deze los kunt krijgt/bestellen/kopen?
- Het (electrische) raam van de bijrijder gaat niet helemaal open maar stopt ongeveer 10 cm boven de deur. Is dit een bekend probleem en weet iemand toevallig waar dit door veroorzaakt kan worden?
- Bij 70km/u en ±110km/u is er een duidelijke trilling hoorbaar die lijkt veroorzaakt te worden door de linker achterband. Het voelt alsof er iets (een bobbel) op de band zit. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zou het met opnieuw balanceren opgelost kunnen zijn?
Ben benieuwd of deze issues bekend voorkomen bij anderen.
Voor de rest rijdt de auto perfect en bevalt prima.
Thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door Bart© op 20-08-2007 11:37 ]
SloopBart_NL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:19:
- 'hendeltje'' van dashboard-kastje is kapot. Weet iemand waar je deze los kunt krijgt/bestellen/kopen?
Sloop inderdaadBart_NL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:19:
Waarschijnlijk een kwestie van het mechanisme even laten afstellen.- Het (electrische) raam van de bijrijder gaat niet helemaal open maar stopt ongeveer 10 cm boven de deur. Is dit een bekend probleem en weet iemand toevallig waar dit door veroorzaakt kan worden?
Laten balanceren. Als er daadwerkelijk een bobbel op je band zou zitten, zou je dat bij elke snelheid moeten voelen.- Bij 70km/u en ±110km/u is er een duidelijke trilling hoorbaar die lijkt veroorzaakt te worden door de linker achterband. Het voelt alsof er iets (een bobbel) op de band zit. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zou het met opnieuw balanceren opgelost kunnen zijn?
Reed destijds met met een '89 er (nieuw gekocht, TY-20-TF, 26-01-89
Voor de velgjes en spoilersetje: Dit was 'm alleen dan in het rood ... 'k heb hier nog wel foto's liggen (ergens) maar digitaal was toen nog niet echt "in" ...

Affijn ... ding heb ik helaas in een decembernacht in '98 totalloss gereden door 'm tegen een eik aan te parkeren die iets harder bleek te zijn dan de carrosserie en het blok/versnellingsbak, dus z'n tiende verjaardag heeft 'ie niet meer mogen meemaken (helaas). Als dit niet gebeurd was dan had ik 'm nú waarschijnlijk nog gehad, die dingen waren in één woord FENOMENAAL !!
Tegenwoordig rijd ik trouwens tot volle tevredenheid in een 406 XT 2.0 HDi die me op wat kleine dingen na nog nooit teleurgesteld heeft.
Linkje naar plaatje veranderd.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vriend van me heeft overigens een GM16i blok in zijn 205 liggen (iets van 178pk meen ik)... Daar kun je echt akelig mee maaien

Verwijderd
Dat zal wel niet hoor, WokWok schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:43:
Zo'n 8v Gutmann loopt echt verschrikkelijk hard: een standaard 160pk Mi16 wint het niet in ieder geval
En wat die turbo betreft. Hangt natuurlijk allemaal af van de turbodruk. Standaard (0.6 bar meen ik, 150pk) kan je de GM16i waarschijnlijk niet volgen. Maar als die CT-blokjes in een 205 gehangen worden, blijft de turbodruk niet bepaald standaard

die ombouw zoals op die witte.... dat was 't
'k zal van de week wel eens wat foto's inscannen als ik er aan denk.
[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 21-08-2007 05:03 ]
Vind Dimma ook stiekem altijd wel gaaf... met die 3 delige gti look velgen, auto in een donkere kleur
Verwijderd
Om je nog wat lekker te maken

Dimma met 2.0 Turbo blok, 243pk.
Zeker doen, altijd leuk.wimmel_1 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 04:47:
'k zal van de week wel eens wat foto's inscannen als ik er aan denk.
Die is mooi zeg. Als ik er zo een nou nog eens op de kop kan tikken...Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:04:
De GM8i is een standaard 1.9 met wat aanpassingen, zoals wimmel al zegt. Andere nokkenas, uitlaat, luchtfilter,... De GM16i is een 160pk Mi16 met een paar pk extra door een airbox en een beter inlaatspruitstuk. Verder geheel standaard.
Om je nog wat lekker te maken.
[afbeelding]
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44193
[ Voor 80% gewijzigd door DeeJee op 21-08-2007 12:48 ]
Lol, ik sta ook op de foto (helemaal rechts)Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:04:
De GM8i is een standaard 1.9 met wat aanpassingen, zoals wimmel al zegt. Andere nokkenas, uitlaat, luchtfilter,... De GM16i is een 160pk Mi16 met een paar pk extra door een airbox en een beter inlaatspruitstuk. Verder geheel standaard.
Om je nog wat lekker te maken.
[afbeelding]
[...]
Zeker doen, altijd leuk.
Helaas met de winterbandjes en velgjes erop.... (wel al met nieuwe achterlichten en knipperlichten voor. Wasbordje was overigens het eerste wat ik verwijderde, die vier bevestigings nagels erachter zaten toch achter de badges.... ook al voordat Peugeot dat zelfde besloot te doen).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-09-2007 10:43 ]

Mijn bakkie nog een keer, 206 GTI van 2002 met nu 75K op de teller.
En hij is niet zilverkleurig maar heel licht blauw.
[ Voor 7% gewijzigd door Bierkameel op 26-08-2007 00:08 ]
Ben er nog is mee bezig geweest, halve dashboard erafgehaald en @ random relaisjes die daar zitten eruit trekken, en kijken of de CDG nog werkt. Maar helaas werkte die nog bij elk relais dat ik eruit trokWidow schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:48:
[...]
die had ik idd gevonden, maar daar zit ook de centrale deurvergrendeling meuk? Hoewel, het zal niet veel meer als een relaisje zijn denk ik.
Nu gelukkig weer een goed werkende erin gezet, wat een genot

Iemand beetje tips trouwens (linkjes) om kleine kale plekjes te lakken?
Steenslagjes enzo...
Iemand nog een spaghetti spruitstukje over voor een 205gti?
Als ik de huidige trend van peugeot goed begrijp is deze auto kleiner (van binnen) en duurder dan de voorganger.DeeJee schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:46:
Telegraaf komt met foto's vande 308 SW
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44193
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
308 XR € 18.950,-
307 XR € 19.440,-
En de 308 is 8,5cm breder en 7cm langer dus kwa binnen ruimte kun je er niet op achteruit gaan. Alleen in de hoogte scheelt het 2cm dat de 308 lager is.
Dit is trouwens wel gebaseerd op de hatchback niet op de SW daar is namelijk nog niet veel van bekend.
[ Voor 12% gewijzigd door sweetdude op 09-09-2007 12:40 ]
Winnaar categorie jaren 80 is.... de 205
http://www.nieuwnieuws.nl...5_leukste_auto_jaren.html
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Heeft onze aanwezigheid vorige week zondag op Zandvoort toch geholpen

/end15yearold
Vooral die rode heeft natuurlijk geholpen, zo'n Dimma maakt maar een hoop herrie
Verwijderd
Die Dimma kwam pas rond 14.00 aankakkenVandread schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:17:
Jaaaaaaaa kick man, iemand vertelde het me, was ik helemaal blij meteen
/end15yearold
Vooral die rode heeft natuurlijk geholpen, zo'n Dimma maakt maar een hoop herrie
Wat foto's van 'onze' 205-jes @ Zandvoort:

[ Voor 57% gewijzigd door Wok op 09-09-2007 23:35 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Verwijderd
Crosspost:
Mijn nieuwe aanwinst:

Een 205 GTi 1.9 van '92 die ik van een langzame stille dood heb kunnen redden. De vorige eigenaar was 'em aan 't slopen. Projectje voor de 'lange' termijn. De auto wordt gestript (in hoeverre dat nog niet gebeurd is) en from scratch weer opnieuw opgebouwd met grotendeels nieuwe onderdelen. Er komt een licht gekieteld, gereviseerd Mi16 blokje in het vooronder en blijft voor de rest qua uiterlijk standaard, zowel binnen- als buitenkant, op een verlaging van enkele centimeters en een subtiele uitlaat (iets van group N of zo, geen formaatje regenpijp) na.
Hier ga ik de komende tijd een flinke kluif aan hebben
Projectje voor op de lange baan

Wij hebben hier een 607 3.0 V6 op benzine, en sinds vanmiddag maakt de uitlaat lawaai als een sjonnie-golf-bak. Dus echt zo'n nep V8 gegrom.
Vanochtend had hij dit probleem nog niet, maar wat wel raar is is dat hij 2 dagen geleden nog een kleine beurt heeft gehad.

Hoe kan dat dan ineens, want 2 uur daarvoor maakte hij dat geluid niet. Na 2 uur gewoon gaan start en ineens maakt hij dat geluid.Vandread schreef op zondag 16 september 2007 @ 20:51:
Uitlaat lek...

Ons mam schaamde zich omdat we nu in een sjonniebak rijden
Uitlaat ff dicht houden, hoor je hem ergens lekken.
Onze 15 jaar oude BMW 316i kan dan binnenkort eindelijk weg!
Hopelijk gaat de Peugeot 308 minstens net zo lang mee
In oktober wordt onze 308 gefabriceerd en eind oktober/begin november uitgeleverd.
Het is een Peugeot 308 XS 1.6 VTi 16V Benzine Automaat geworden met 120PK.
In de kleur Gris Shark met de stoffen bekleding ""Starting". Over de velgen ben ik nog niet helemaal uit, vond de optionele 16" LM velgen (weet de naam zo niet meer) niet echt die 800 euro meerprijs waard. Dealer had nog wel een set velgen in de showroom staan waar ie nog graag van af wou (horen normaal onder de CC), die mocht ik dan ook voor 500 euro hebben, maar dit kon achteraf nog.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Want iedereen staat te
Hehe, is ook een hele mooie autoZondagskindje schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:56:
Wij hebben maar een doos tissues naast de 308, met de kleur Gris Shark, in de showroom neergezet.
Want iedereen staat teals ze die auto zien.
Maar mag ik jou wat vragen; onze 308 is dus sinds gisteren besteld, maar we hebben helemaal nergens geen handtekening hoeven te zetten of iets dergelijks. Is dat normaal? (Auto is trouwens als voorraadauto besteld, omdat -mocht de uitlevering/productie uitlopen tot eind dit jaar- we dan in januari pas de auto 'willen hebben' (scheelt dan dus 1 bouwjaar)).
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Dat is niet normaal. Er moet een koopovereenkomst worden opgesteld en door beide partijen worden ondertekent. En dat de auto als voorraadauto, dus zonder kenteken, besteld wordt, doet niet ter zake.Yellowneck schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:37:
[...]
Hehe, is ook een hele mooie auto![]()
Maar mag ik jou wat vragen; onze 308 is dus sinds gisteren besteld, maar we hebben helemaal nergens geen handtekening hoeven te zetten of iets dergelijks. Is dat normaal? (Auto is trouwens als voorraadauto besteld, omdat -mocht de uitlevering/productie uitlopen tot eind dit jaar- we dan in januari pas de auto 'willen hebben' (scheelt dan dus 1 bouwjaar)).
Ah, hmm dacht al zoiets. Wel raar danZondagskindje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:49:
[...]
Dat is niet normaal. Er moet een koopovereenkomst worden opgesteld en door beide partijen worden ondertekent. En dat de auto als voorraadauto, dus zonder kenteken, besteld wordt, doet niet ter zake.
Je moet gewoon de hele deal op papier hebben: wat voor auto je gekocht hebt met welke opties, en de auto die je inruilt met de inruilprijs. Voorzien van jouw handtekening en die van de leverende dealer.Yellowneck schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:26:
[...]
Ah, hmm dacht al zoiets. Wel raar dan. Ik zag de verkoper alles invoeren in het systeem (DOS-like achtig iets met verschillende kleuren text enzo). Ik ga der morgen maar weer eens langs.
Als er onverhoopt iets niet goed gaat, heb je i.i.g. de koopovereenkomst waar je mee kunt zwaaien.
Je hebt nu helemaal niets.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 19-09-2007 11:31 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
In de showroom waarin ik zit, wel.Falcon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:26:
Is de 308SW al in de showroom?
Vandaag weer naar de dealer geweest hier in Rijssen. Alle orders gaan hier nagenoeg mondeling, aldus de verkoper. Maar kopie van het bestelformulier voorzien van handtekening van de verkoper was geen probleem, en die heb ik dan ook meegekregen (bestelformulier met type auto, opties, prijzen, inruilprijs etc, had ik al wel maar die was niet voorzien van handtekening)Zondagskindje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:52:
[...]
Je moet gewoon de hele deal op papier hebben: wat voor auto je gekocht hebt met welke opties, en de auto die je inruilt met de inruilprijs. Voorzien van jouw handtekening en die van de leverende dealer.
Als er onverhoopt iets niet goed gaat, heb je i.i.g. de koopovereenkomst waar je mee kunt zwaaien.
Je hebt nu helemaal niets.
Pfff, nu maar wachten,
[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 19-09-2007 16:03 ]
Deze is nu wel voorzien van handtekeningen?Yellowneck schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:01:
[...]
Vandaag weer naar de dealer geweest hier in Rijssen. Alle orders gaan hier nagenoeg mondeling, aldus de verkoper. Maar kopie van het bestelformulier voorzien van handtekening van de verkoper was geen probleem, en die heb ik dan ook meegekregen (bestelformulier met type auto, opties, prijzen, inruilprijs etc, had ik al wel maar die was niet voorzien van handtekening)
Pfff, nu maar wachten,... op het bestelformulier staat productiemaand 10 (oktober).
Ik vind het knap, lees:dom, dat een autodealer 'alles mondeling' doet.
Hoe kan je in vredesnaam onthouden wat je hebt afgesproken?
Of hij verkoopt erg weinig.. dan zou het misschien zonder problemen lukken.
Maak eens wat mooie fotootjesZondagskindje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:01:
[...]
In de showroom waarin ik zit, wel.
Wanneer ik ff tijd heb, zal ik er een paar maken.
Graag. ThanxZondagskindje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:19:
[...]
Wanneer ik ff tijd heb, zal ik er een paar maken.
Falcon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:26:
Is de 308SW al in de showroom?
Ik heb, voor het gemak, over "SW" heen gelezen.

Ik rijd nu bijna 2 jaar in een 206 XS met zowat alle opties en ben er niet zo tevreden van.
Op technisch vlak is er helemaal niets mis met de peugeot, heb nog nooit geen problemen gehad.
Het is in elk geval het beste franse merk (heb ze alle drie gehad).
Enkel het interieur rammelt net iets te hard als je 50k km per jaar doet.
Hij wordt dan ook begin volgend jaar verkocht.
Ja, is nu wel voorzien van handtekening.Zondagskindje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:46:
[...]
Deze is nu wel voorzien van handtekeningen?
Ik vind het knap, lees:dom, dat een autodealer 'alles mondeling' doet.
Hoe kan je in vredesnaam onthouden wat je hebt afgesproken?
Of hij verkoopt erg weinig.. dan zou het misschien zonder problemen lukken.
Maar het gaat niet compleet mondeling. De auto met opties enzo worden wel op papier gezet, alleen gaat het dan nog om een vrijblijvende offerte. Het daadwerkelijk definitief bestellen van de auto gaat echter mondeling, dus zonder handtekening te zetten.
En ik zie op één van die foto's dat de wijzerplaten in het dashboard wit zijn! Ik meende dat ik in een 308 heb gereden waarin deze zwart waren, en dat vind ik persoonlijk mooier. Is dat een extra optie? Of heb ik het me ingebeeld? Of hoe zit dat?
Verwijderd
Ik kreeg meer het idee van "facelift" ipv echt een heel nieuw model.
De witte wijzerplaten is standaard op de XT en Feline.Yellowneck schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:51:
[...]
Ja, is nu wel voorzien van handtekening.
Maar het gaat niet compleet mondeling. De auto met opties enzo worden wel op papier gezet, alleen gaat het dan nog om een vrijblijvende offerte. Het daadwerkelijk definitief bestellen van de auto gaat echter mondeling, dus zonder handtekening te zetten.
En ik zie op één van die foto's dat de wijzerplaten in het dashboard wit zijn! Ik meende dat ik in een 308 heb gereden waarin deze zwart waren, en dat vind ik persoonlijk mooier. Is dat een extra optie? Of heb ik het me ingebeeld? Of hoe zit dat?
Zwarte wijzerplaten is standaard op de XR, X-line, XS en XS-premiere.
De 206 is totaal niet te vergelijken met de 308.Engineer Stewie schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:55:
De 308 is idd heel mooi, maar voor mij geen peugeot meer.
Ik rijd nu bijna 2 jaar in een 206 XS met zowat alle opties en ben er niet zo tevreden van.
Op technisch vlak is er helemaal niets mis met de peugeot, heb nog nooit geen problemen gehad.
Het is in elk geval het beste franse merk (heb ze alle drie gehad).
Enkel het interieur rammelt net iets te hard als je 50k km per jaar doet.
Hij wordt dan ook begin volgend jaar verkocht.
Zelfs de 307 (rammeltjes ed) is niet te vergelijken met de 308.
Het interieur is echt
Dat ruimtelijke is niet alleen gevoel; het is ook daadwerkelijk zo. Zeker voorin. Achterin kun je ook goed zitten, maar ten opzichte van de 307 is het niet gek veel beter geworden.
Qua eerste indruk ben ik dus zeer positief. Binnenkort maar eens even een proefrit maken met de 110pk diesel
Overigens stond de 307SW naast de 308 in de showroom. 't Viel me op dat de 307 nog steeds niet bedaagd oogt naast de 308.
Dit topic is gesloten.