Het grote Peugeot topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Zondagskindje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:49:
[...]

Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega's:
De airbags gaan alleen af wanneer je frontale en/of zijdelingse aanrijding zou hebben.
In jouw geval was het een aanrijding van achteren.
Dat is ook behoorlijk krom? Die dingen zouden toch bij elke soort aanrijding af moeten gaan?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dat wordt een behoorlijk technisch verhaal.
Het komt er op neer dat ze zijn afgesteld op de normale rijrichting.
Anders loop je ook de kans dat ze afgaan wanneer je extreem fel optrekt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

en die zijdelingse klap van de vangrail dan?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

LordMorgoth schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:28:
en die zijdelingse klap van de vangrail dan?
Heb je een idee hoe hard of zacht dat is gegaan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zo ik kan me ook begeven in dit topic :D

Sinds vandaag een nieuwe Peugeot 106 XSi 1.6 uit 1996 :D hij heeft net een ton gelopen ik heb uhm voor een goed prijsje kunnen kopen ;)

Afbeeldingslocatie: http://niels.mediamagneet.nl/meuk/peugeot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://niels.mediamagneet.nl/meuk/peugeot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://niels.mediamagneet.nl/meuk/peugeot3.jpg

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zit er voor de pook nou een bakje om voor 25 winkelwagentjes tegelijk muntjes te bewaren? ;)

Nee leuk bakkie hoor! Ziet er nog goed uit voor een auto van 11 jaar!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Tof karretje! :) Kun je ook erg leuk mee sturen >:) Wel nog even een nieuw pookknopje scoren ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Achterremmen zijn vervangen, en morgen voor de distributieriem want die wordt dan pas geleverd. De pook is al vervangen door nieuwe originele :)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

CycloneX schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:44:

Sinds vandaag een nieuwe Peugeot 106 XSi 1.6 uit 1996 :D hij heeft net een ton gelopen ik heb uhm voor een goed prijsje kunnen kopen ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou proberen om even op de sloop het stuurtje van een 206 of 106 te scoren. Staat gelijk een stuk beter uit! En stuurd een stuk lekkerder!

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/d/b83801e6ddd7095322ce882b76cc292d.jpg

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
CycloneX schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:44:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat kastje op je middenconsole nou een soort voorloper van de startonderbreker geintegreerd in de sleutel? Ik ben bezig met een 106 uit 97 maar die heeft dat kastje namelijk niet.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Entity

9000rpm

Onder dat (schijnbaar) losse apparaatje zit in ieder geval een startcodepaneel (startonderbreker dmv pincode dus), die heb ik op m'n Rallye uit '97 ook:
Afbeeldingslocatie: http://sander.prinsen.tk/d/999-2/IMG_2466+_Large_.JPG
Is ook gelijk de enige optie die op m'n Rallye zit overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Widow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:26:
[...]

Is dat kastje op je middenconsole nou een soort voorloper van de startonderbreker geintegreerd in de sleutel? Ik ben bezig met een 106 uit 97 maar die heeft dat kastje namelijk niet.
Het is volgens mij geen voorloper, zit idd bovenop de geintegreerde heb ze wel bij andere Peugeot gezien maar ik kan er weinig over vinden zag ook in de manual dat Peugeot geintegreerde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Er zijn auto's met pincode startonderbrekers en er zijn daarna startonderbrekers gekomen geintegreerd in de sleutel. Ik heb zelf ook een 106, en ben hier dus ook achter gekomen ;) (met sleutel startonderbreker ;))

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Hey Peoples!

Volgende week ben ik ook een Peugeot rijder.
Heb een 406 break 1.8 Sr gekocht. Iemand dit me nog wat tips en truuks kan vertellen?
(of andere dingen waar ik op moet letten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bart_NL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:12:
Hey Peoples!

Volgende week ben ik ook een Peugeot rijder.
Heb een 406 break 1.8 Sr gekocht. Iemand dit me nog wat tips en truuks kan vertellen?
(of andere dingen waar ik op moet letten?)
Dat had je beter voor de koop kunnen vragen ;)

Gefeliciteerd iig :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
DeeJee schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:13:
[...]

Dat had je beter voor de koop kunnen vragen ;)

Gefeliciteerd iig :)
Ja klopt, ik heb wel vertrouwen Peugeot.. M'n Pa heeft ze ook 20 jaar gereden.
(204, 404, 305, 505, 406, we've had 'em all...)
Deze auto had alles wat ik wilde en was ook nog betaalbaar..

[ Voor 6% gewijzigd door Bart© op 13-08-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bart_NL schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:20:
[...]

Ja klopt, ik heb wel vertrouwen Peugeot.. M'n Pa heeft ze ook 20 jaar gereden.
(204, 404, 305, 505, 406, we've had 'em all...)
Deze auto had alles wat ik wilde en was ook nog betaalbaar..
Leuk rijtje,

Die van mijn vader is te vergelijken:

305, 504, 505 (2x), 405 (2x), 605, 607

Die van mij:
309, 205, 306 (2x), 307 SW (2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ben over 2 weken ook eigenaar van een Peugeot en ik zit me wat te verdiepen in wat ik nog wil klussen aan het autootje. Dit is em, een 106 uit 97.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/106/foto.jpg

Zoals je ziet, geen bermstralers. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om twee bermstralers van de sloop te halen, en die om te bouwen tot verstralers? Ik zit op n sportvereniging die je moet bereiken via een bochtig weggetje zonder verlichting of wat dan ook en dan is het wel fijn om iets meer licht te hebben dan alleen groot licht, wat zich (in mijn ogen) teveel focust op een bepaalde spot links van waar de auto naartoe gaat, zeker voor in de winter.

Ook had ik het idee om er zelf electrische ramen in te gaan zetten, door gewoon een auto op te zoeken met electrische ramen op de sloop en de hele binnenkant van de deur over te zetten. Maar kan dat gewoon, of zijn er verschillen tussen een deur met elec. ramen en zonder, zoals bevestigingen in de deur zelf die je niet overzet als je alleen de binnenkant van de deur overzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik denk dat je je stuurhendel (die linkse) dan ook moet aanpassen, want daar zit als het goed is nu geen optie op om evt. mistlampen aan te zetten. Of je moet ze gewoon helemaal los van dat alles aansluiten, dus gewoon een extra schakelaar in je auto bouwen waarop je die lampen aansluit. Dan kan je ze onderling regelen.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zoals ik eerder eens poste heb ik op het moment als voorloop auto van mn werk een 107.
Nou gaat een van de collega's vertrekken waardoor er (waarschijnlijk) een wat oudere 206 beschikbaar komt. Nou zit ik er over te denken om te vragen of ik die 206 over kan nemen, omdat ik de 107 op de snelweg toch nog steeds een beetje wankel vindt. Zou de 206 dan een nuttige upgrade zijn? (qua comfort, binnenruimte en wegligging dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Altijd! Met de beste wil van de wereld kan ik een 107 geen auto noemen... :X Gemotoriseerde broodtrommel is meer treffende omschrijving denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
Nou nou nou... het is een slim stukje samenwerken tussen PSA en Toyota om een goedkoop en efficient klein autootje te maken.

Maar ja... een 206 is gewoon meer auto :+ watvoor motor hangt erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wok schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:34:
Altijd! Met de beste wil van de wereld kan ik een 107 geen auto noemen... :X Gemotoriseerde broodtrommel is meer treffende omschrijving denk ik :P
Ah ik heb er best lol mee gehad:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/175/463125117_ab87e3eaaf.jpg?v=0

Met het koekblik op en neer naar mayrhofen :P
Vandread schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:41:
Nou nou nou... het is een slim stukje samenwerken tussen PSA en Toyota om een goedkoop en efficient klein autootje te maken.

Maar ja... een 206 is gewoon meer auto :+ watvoor motor hangt erin?
Geen idee, maar ik hoef toch geen racemonster...hoewel die 107 op de snelweg af en toe wel wat te kort komt (inhalen als er 3 man in zit :X )

[ Voor 35% gewijzigd door Charly op 17-08-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik zou zeker voor de 206 gaan, ik heb ook een half jaar 206 gereden (1.4 HDi 70 pk) en ik vondt het een hele fijne wagen, ook op de snelweg :) Zeker doen dus wmb.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

205 GTI gehaald vandaag,met behulp van Dhr.Wok :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/711af215d935699a83de1e2390de29aa/full.jpg

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Gefeliciteerd, hij ziet er nog mooi uit.
Laat je 'm zo of zijn er nog dingetjes die gedaan moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Achteras is niet goed
Kachel deed het niet
Stukje van de stoel was afgebroken
En Wok dacht iets met de draagarm(als ik het goed onthouden heb :P )

Maar ik heb hem voor een goed prijsje kunnen lopen :Y)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gefeliciteerd :D join the club ^^
Istie helemaal standaard verder? Mooi bakkie lijkt (maar ohoh wat zijn foto's soms bedriegelijk :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 18-08-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Er zit een openlucht filter op,voor de rest istie standaard :Y)
Hij heeft een goede wasbeurt nodig maar hij heeft wel wat gebruikerssporen maar dat kun je verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Moet je wel even je sig veranderen Kez ;)

Verkoper vroeg er inderdaad de hoofdprijs voor, maar daar hebben we een aardig stuk van af weten te praten. Met name het argument van de redelijk versleten achteras deed de prijs goed zakken :P

Dat van die draagarm ben ik trouwens niet helemaal zeker van, maar ik meende een lichte trilling rechtsvoor te voelen op een gegeven moment. Kan ook slechts het reactiestangetje aan de veerpoot zijn, maar aangezien de draagarmen een zwak punt zijn van de GTI (en de auto iets naar rechts trok), dat ook maar als argument in de strijd geworpen ;)

Verder is het gewoon een 15 jaar oude auto, maar wel een die netjes is bereden. De koets heeft hier en daar wel een (parkeer)deukje en een krasje, maar er zat geen roest aan en het interieur zag er nog vrij netjes uit. De motor liep in ieder geval erg mooi en goed en het rijden zelf ging ook wel lekker. De achteras is eigenlijk het enige serieuze gebrek wat ik heb kunnen ontdekken. Hier gaat Kez nog wel even plezier van hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik heb mijn 106 ('97) van de vorige pagina voor de deur staan nu. Ik ben bezig met een remote afstandsbedieninkje erop te knutselen. Ik heb er vanmiddag eentje gekocht en kwam tot de verbazing dat er een soort IR iets in de sleutel + auto zit waarmee je hem kennelijk kan openen. Niet dat het werkt, en IR lijkt me ook onhandig, op de manier waarop het is ingebouwd kan je de auto niet van voren open doen. Tenzij IR van een afstandje ook om een hoekje werkt via reflectie ofzo? Lijkt me niet.

Maar in ieder geval, ik wil dus op de een of andere manier die IR meuk koppelen aan de remote afstandsbediening. Het moet opzich niet moeilijk zijn om dat erin te knutselen, want de IR bedrading gaat via de linkerdeurstijl naar voren ergens het dashboard in, naar een central doorlock unit.

Alleen waar de fuck heeft peugeot die central doorlock unit verstopt? Ik dacht eerst onder het dashboardklepje rechts, daar zit niets, zou dat ding dan links van het stuur zitten bij de zekeringen :? iemand met 106 kennis die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
links zit een ding in het dashboard wat je los kan halen en daarachter moet de zekeringdoos n01 zitten :P

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kez schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:13:
205 GTI gehaald vandaag,met behulp van Dhr.Wok :P

[afbeelding]
Nice! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
_Drake_ schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:51:
links zit een ding in het dashboard wat je los kan halen en daarachter moet de zekeringdoos n01 zitten :P
die had ik idd gevonden, maar daar zit ook de centrale deurvergrendeling meuk? Hoewel, het zal niet veel meer als een relaisje zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
He jongens (en meiden).

Heb nu een mooie 406 Break voor de deur staan waar ik héél trots op ben.
Ik zit alleen met het volgende.

- 'hendeltje'' van dashboard-kastje is kapot. Weet iemand waar je deze los kunt krijgt/bestellen/kopen?
- Het (electrische) raam van de bijrijder gaat niet helemaal open maar stopt ongeveer 10 cm boven de deur. Is dit een bekend probleem en weet iemand toevallig waar dit door veroorzaakt kan worden?
- Bij 70km/u en ±110km/u is er een duidelijke trilling hoorbaar die lijkt veroorzaakt te worden door de linker achterband. Het voelt alsof er iets (een bobbel) op de band zit. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zou het met opnieuw balanceren opgelost kunnen zijn?

Ben benieuwd of deze issues bekend voorkomen bij anderen.
Voor de rest rijdt de auto perfect en bevalt prima.

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Bart© op 20-08-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Bart_NL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:19:
- 'hendeltje'' van dashboard-kastje is kapot. Weet iemand waar je deze los kunt krijgt/bestellen/kopen?
Sloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Bart_NL schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:19:
Sloop inderdaad :)
- Het (electrische) raam van de bijrijder gaat niet helemaal open maar stopt ongeveer 10 cm boven de deur. Is dit een bekend probleem en weet iemand toevallig waar dit door veroorzaakt kan worden?
Waarschijnlijk een kwestie van het mechanisme even laten afstellen.
- Bij 70km/u en ±110km/u is er een duidelijke trilling hoorbaar die lijkt veroorzaakt te worden door de linker achterband. Het voelt alsof er iets (een bobbel) op de band zit. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zou het met opnieuw balanceren opgelost kunnen zijn?
Laten balanceren. Als er daadwerkelijk een bobbel op je band zou zitten, zou je dat bij elke snelheid moeten voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net het héle topic even zitten lezen en toch weer met weemoed terug zitten denken aan de tijd dat ik nog een 205 1.9 GTi reed.

Reed destijds met met een '89 er (nieuw gekocht, TY-20-TF, 26-01-89 ;) ) welke één van de laatste was die Nederland orgineel binnen was gekomen zónder kat's, dus nog gewoon 130 PK ipv de latere 115 PK versies. Na een jaartje met dat "ding" rondgereden te hebben vond ik het toch tijd worden voor wat meer vermogen en ben ik er mee naar de firma Gutmann te Breisach(DE) gegaan voor de nodige modificaties. Hier werd als eerste de volledige electronische inspuitcomputer verwijderd met alle toebehoren en vervangen door een setje dubbele "Webers" 48mm, de uitlaat werd volledig vervangen (spaghetti-spruitstuk en voor de rest "gewoon" Sebrig naar achter), scherpere nokkenas en open-air K&N filters erop. Verder ook het uiterlijk wat laten aanpassen daar in de zin van andere velgen (de orginele 1.9 velgen heb ik nóg liggen ;) ),een lichte sideskirt achter en voor een iets bredere bumper.

Voor de velgjes en spoilersetje: Dit was 'm alleen dan in het rood ... 'k heb hier nog wel foto's liggen (ergens) maar digitaal was toen nog niet echt "in" ...
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/672zo1d.png

Affijn ... ding heb ik helaas in een decembernacht in '98 totalloss gereden door 'm tegen een eik aan te parkeren die iets harder bleek te zijn dan de carrosserie en het blok/versnellingsbak, dus z'n tiende verjaardag heeft 'ie niet meer mogen meemaken (helaas). Als dit niet gebeurd was dan had ik 'm nú waarschijnlijk nog gehad, die dingen waren in één woord FENOMENAAL !!

Tegenwoordig rijd ik trouwens tot volle tevredenheid in een 406 XT 2.0 HDi die me op wat kleine dingen na nog nooit teleurgesteld heeft.

edit:

Linkje naar plaatje veranderd.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zonde van het total rijden :'( Een 8-klepper Gutmann is haast nog zeldzamer dan een GM16i. Zo'n 8v Gutmann loopt echt verschrikkelijk hard: een standaard 160pk Mi16 wint het niet in ieder geval >:)

Vriend van me heeft overigens een GM16i blok in zijn 205 liggen (iets van 178pk meen ik)... Daar kun je echt akelig mee maaien :9 Laatst nog achteraan gesjeesd in een 205 met 2.0 8v Turbo-blok.. De T was kansloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk verhaal, wimmel_1! :) Zo'n GM Racing Look-kit vind ik nog behoorlijk knap ook. Jammer dat je hem om een boom gevouwen hebt. Ik vraag me af hoeveel 'eerste eigenaars' er nog zijn met een 205GTi.
Wok schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:43:
Zo'n 8v Gutmann loopt echt verschrikkelijk hard: een standaard 160pk Mi16 wint het niet in ieder geval >:)
Dat zal wel niet hoor, Wok :). De 8v Gutmann heeft standaard 140pk, een standaard 1.9Mi16 heeft 160pk. De GM16i doet daar nog een viertal pk bovenop (geen 178pk). Da's toch nog wel een verschil met de 8 klepper.

En wat die turbo betreft. Hangt natuurlijk allemaal af van de turbodruk. Standaard (0.6 bar meen ik, 150pk) kan je de GM16i waarschijnlijk niet volgen. Maar als die CT-blokjes in een 205 gehangen worden, blijft de turbodruk niet bepaald standaard :). Je haalt er al gauw 180pk uit, en sommige gekken ook 250+. Een GM16i is van 0 tot 100 ongeveer even snel als een 8v Turbo met rond de 175pk. Dan gaat het echt gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat leuk spul afkomstig van Gutmann...

Racing Look II kit
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/dpg156pa0106613ae.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/dpg162pa0114583tv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/dpg162pa0114598gw.jpg

GM16i blokje
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/34d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/pict0037.jpg

GM16i airbox, batterij verhuist naar de koffer
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/b_164-6426_IMG.jpg

En ik heb nog een foto gevonden van een originele GM 8v Turbo.
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/GroteFoto-YSTN6WYW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:X Dammn..... post niet al te veel foto's, anders ben ik wéér verkocht...

die ombouw zoals op die witte.... dat was 't

edit:

'k zal van de week wel eens wat foto's inscannen als ik er aan denk.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 21-08-2007 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waar zijn die gutmann blokken uit opgebouwd? Andere koppen op het 1.9 blok met speciale gutmann spruitstukken ofzo?

Vind Dimma ook stiekem altijd wel gaaf... met die 3 delige gti look velgen, auto in een donkere kleur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GM8i is een standaard 1.9 met wat aanpassingen, zoals wimmel al zegt. Andere nokkenas, uitlaat, luchtfilter,... De GM16i is een 160pk Mi16 met een paar pk extra door een airbox en een beter inlaatspruitstuk. Verder geheel standaard.

Om je nog wat lekker te maken >:).
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/GroteFotoFFEKPDMC.jpg
Dimma met 2.0 Turbo blok, 243pk.
wimmel_1 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 04:47:
'k zal van de week wel eens wat foto's inscannen als ik er aan denk.
Zeker doen, altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Leuke dimma van 205gti.nl ;) net als die zwarte overigens ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:04:
De GM8i is een standaard 1.9 met wat aanpassingen, zoals wimmel al zegt. Andere nokkenas, uitlaat, luchtfilter,... De GM16i is een 160pk Mi16 met een paar pk extra door een airbox en een beter inlaatspruitstuk. Verder geheel standaard.

[afbeelding]
Die is mooi zeg. Als ik er zo een nou nog eens op de kop kan tikken... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Telegraaf komt met foto's vande 308 SW

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=44193

[ Voor 80% gewijzigd door DeeJee op 21-08-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:38

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:04:

[afbeelding]

[...]

Zeker doen, altijd leuk.
Lol, ik sta ook op de foto (helemaal rechts) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hèhè :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Entity schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:34:
Lol, ik sta ook op de foto (helemaal rechts) ;)
Loopt wat uit je mondhoek :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even aan het zoeken geweest naar een beetje fatsoenlijke foto's van destijds... en dat valt nog niet zo mee, kom ik achter ;)

Helaas met de winterbandjes en velgjes erop.... (wel al met nieuwe achterlichten en knipperlichten voor. Wasbordje was overigens het eerste wat ik verwijderde, die vier bevestigings nagels erachter zaten toch achter de badges.... ook al voordat Peugeot dat zelfde besloot te doen).

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/506lf6s.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-09-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Tiger/1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Tiger/2klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Tiger/3klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Tiger/4klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Tiger/5klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Tiger/6klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/Tiger/7klein.jpg

Mijn bakkie nog een keer, 206 GTI van 2002 met nu 75K op de teller.
En hij is niet zilverkleurig maar heel licht blauw.

[ Voor 7% gewijzigd door Bierkameel op 26-08-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gris Iceland heet je kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Widow schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:48:
[...]

die had ik idd gevonden, maar daar zit ook de centrale deurvergrendeling meuk? Hoewel, het zal niet veel meer als een relaisje zijn denk ik.
Ben er nog is mee bezig geweest, halve dashboard erafgehaald en @ random relaisjes die daar zitten eruit trekken, en kijken of de CDG nog werkt. Maar helaas werkte die nog bij elk relais dat ik eruit trok :( niemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wel bruut enzo maar tikkie overdreven, zal vast hard gaan, maar hoe de balans verder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Vandaag is naar de sloop geweest voor een nieuwe deur roller (ding dat je deur openhoud). De oude was kapot gegaan door dat iemand de deur tever had geopend, zo ziet de oude eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/peugeotdeur.JPG

Nu gelukkig weer een goed werkende erin gezet, wat een genot :D wel jammer dat er zo weinig 106jes te vinden zijn! Ben vandaag alle autosloops in Vijfhuizen afgegaan, en afgelopen week al de sloop in Velsen. Eerste model uit 94 vind je overal, maar de modellen uit '97 zijn zeldzaam. Ik vind het voorlopig wel mooi zo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ene keer staan slopen vol met auto X andere keer niks, erg wisselend :)
Iemand beetje tips trouwens (linkjes) om kleine kale plekjes te lakken?
Steenslagjes enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Buh... zit een scheur/barst in me uitlaatspruitstuk :'(
Iemand nog een spaghetti spruitstukje over voor een 205gti? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Als ik de huidige trend van peugeot goed begrijp is deze auto kleiner (van binnen) en duurder dan de voorganger.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:51
Ik vraag me af waar je dit op baseert. Als ik de prijslijst van de huidige 307 met de aangekondigde pijzen van de 308 bekijk klopt er namelijk niet veel van

308 XR € 18.950,-
307 XR € 19.440,-

En de 308 is 8,5cm breder en 7cm langer dus kwa binnen ruimte kun je er niet op achteruit gaan. Alleen in de hoogte scheelt het 2cm dat de 308 lager is. :S

Dit is trouwens wel gebaseerd op de hatchback niet op de SW daar is namelijk nog niet veel van bekend.

[ Voor 12% gewijzigd door sweetdude op 09-09-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Winnaar van de ANWB autoverkiezing:

Winnaar categorie jaren 80 is.... de 205 :)

http://www.nieuwnieuws.nl...5_leukste_auto_jaren.html

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
*O*

Heeft onze aanwezigheid vorige week zondag op Zandvoort toch geholpen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Jaaaaaaaa kick man, iemand vertelde het me, was ik helemaal blij meteen :P
/end15yearold

Vooral die rode heeft natuurlijk geholpen, zo'n Dimma maakt maar een hoop herrie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, 'k heb gisteren effe meegereden in die Dimma, en dat doet toch wel meer dan herrie maken hoor :). Dat ding is echt af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Vandread schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:17:
Jaaaaaaaa kick man, iemand vertelde het me, was ik helemaal blij meteen :P
/end15yearold

Vooral die rode heeft natuurlijk geholpen, zo'n Dimma maakt maar een hoop herrie :+
Die Dimma kwam pas rond 14.00 aankakken :P dus wat dat betreft hebben we met de rode GTI wel de eer verdedigd ;)

Wat foto's van 'onze' 205-jes @ Zandvoort:

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/20070902-Trophy_Zandvoort/205_front_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/20070902-Trophy_Zandvoort/205_rear_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/20070902-Trophy_Zandvoort/205_side_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/20070902-Trophy_Zandvoort/dimma_front_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/20070902-Trophy_Zandvoort/dimma_side_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/20070902-Trophy_Zandvoort/dimma_seats_small.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Wok op 09-09-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Wat een vette stoelen zitten er in die Dimma :9~

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn origineel Dimma. Net als het met leer beklede dashboard en de zijpanelen. Echt nice.

Verwijderd

Effe Vandread achterna ;).

Crosspost:

Mijn nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://s139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/GTi%20P0WT/th_DSCN0215kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/GTi%20P0WT/th_DSCN0229kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/GTi%20P0WT/th_DSCN0239kl.jpg

Een 205 GTi 1.9 van '92 die ik van een langzame stille dood heb kunnen redden. De vorige eigenaar was 'em aan 't slopen. Projectje voor de 'lange' termijn. De auto wordt gestript (in hoeverre dat nog niet gebeurd is) en from scratch weer opnieuw opgebouwd met grotendeels nieuwe onderdelen. Er komt een licht gekieteld, gereviseerd Mi16 blokje in het vooronder en blijft voor de rest qua uiterlijk standaard, zowel binnen- als buitenkant, op een verlaging van enkele centimeters en een subtiele uitlaat (iets van group N of zo, geen formaatje regenpijp) na.

Hier ga ik de komende tijd een flinke kluif aan hebben :).

Projectje voor op de lange baan :)

• Vandread
Als je hem nou niet krijgt ingevoerd met dat MI16 blok wil ik wel ruilen met je hor tzt O-)

• Vandread
Bah bah bah scheur is groter geworden...

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/541ztyd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/6hiewig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
We've GOT a problem! :o

Wij hebben hier een 607 3.0 V6 op benzine, en sinds vanmiddag maakt de uitlaat lawaai als een sjonnie-golf-bak. Dus echt zo'n nep V8 gegrom.
Vanochtend had hij dit probleem nog niet, maar wat wel raar is is dat hij 2 dagen geleden nog een kleine beurt heeft gehad. 8)7 Dus denken we dat er iets mis is gegaan tijdens de grote beurt, wat ook gek is dat hij nu ineens heel anders overschakelt (automaat) etc. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Uitlaat lek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe kan dat dan ineens, want 2 uur daarvoor maakte hij dat geluid niet. Na 2 uur gewoon gaan start en ineens maakt hij dat geluid. 8)7

Ons mam schaamde zich omdat we nu in een sjonniebak rijden ;( , maar het klinkt wel leuk zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Denk ik hor, ff aan zetten en kijken waar het vandaan komt.
Uitlaat ff dicht houden, hoor je hem ergens lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vandaag stond bij de plaatstelijke dealer (eindelijk) de 308 in de showroom. Meteen ff testritje gemaakt en ze rijdt echt heerlijk, enorm veel zicht en wegligging is erg lekker.

Onze 15 jaar oude BMW 316i kan dan binnenkort eindelijk weg!
Hopelijk gaat de Peugeot 308 minstens net zo lang mee ;)

In oktober wordt onze 308 gefabriceerd en eind oktober/begin november uitgeleverd.
Het is een Peugeot 308 XS 1.6 VTi 16V Benzine Automaat geworden met 120PK.
In de kleur Gris Shark met de stoffen bekleding ""Starting". Over de velgen ben ik nog niet helemaal uit, vond de optionele 16" LM velgen (weet de naam zo niet meer) niet echt die 800 euro meerprijs waard. Dealer had nog wel een set velgen in de showroom staan waar ie nog graag van af wou (horen normaal onder de CC), die mocht ik dan ook voor 500 euro hebben, maar dit kon achteraf nog.

Afbeeldingslocatie: http://export.topproduct.nl/images/items/groot/271003x.jpg
:9~ :9~ :9~

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wij hebben maar een doos tissues naast de 308, met de kleur Gris Shark, in de showroom neergezet.
Want iedereen staat te :9~ als ze die auto zien.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zondagskindje schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:56:
Wij hebben maar een doos tissues naast de 308, met de kleur Gris Shark, in de showroom neergezet.
Want iedereen staat te :9~ als ze die auto zien.
:+
Hehe, is ook een hele mooie auto :D
Maar mag ik jou wat vragen; onze 308 is dus sinds gisteren besteld, maar we hebben helemaal nergens geen handtekening hoeven te zetten of iets dergelijks. Is dat normaal? (Auto is trouwens als voorraadauto besteld, omdat -mocht de uitlevering/productie uitlopen tot eind dit jaar- we dan in januari pas de auto 'willen hebben' (scheelt dan dus 1 bouwjaar)).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Yellowneck schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:37:
[...]

Hehe, is ook een hele mooie auto :D
Maar mag ik jou wat vragen; onze 308 is dus sinds gisteren besteld, maar we hebben helemaal nergens geen handtekening hoeven te zetten of iets dergelijks. Is dat normaal? (Auto is trouwens als voorraadauto besteld, omdat -mocht de uitlevering/productie uitlopen tot eind dit jaar- we dan in januari pas de auto 'willen hebben' (scheelt dan dus 1 bouwjaar)).
Dat is niet normaal. Er moet een koopovereenkomst worden opgesteld en door beide partijen worden ondertekent. En dat de auto als voorraadauto, dus zonder kenteken, besteld wordt, doet niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zondagskindje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:49:
[...]

Dat is niet normaal. Er moet een koopovereenkomst worden opgesteld en door beide partijen worden ondertekent. En dat de auto als voorraadauto, dus zonder kenteken, besteld wordt, doet niet ter zake.
Ah, hmm dacht al zoiets. Wel raar dan :S. Ik zag de verkoper alles invoeren in het systeem (DOS-like achtig iets met verschillende kleuren text enzo). Ik ga der morgen maar weer eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Yellowneck schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:26:
[...]

Ah, hmm dacht al zoiets. Wel raar dan :S. Ik zag de verkoper alles invoeren in het systeem (DOS-like achtig iets met verschillende kleuren text enzo). Ik ga der morgen maar weer eens langs.
Je moet gewoon de hele deal op papier hebben: wat voor auto je gekocht hebt met welke opties, en de auto die je inruilt met de inruilprijs. Voorzien van jouw handtekening en die van de leverende dealer.
Als er onverhoopt iets niet goed gaat, heb je i.i.g. de koopovereenkomst waar je mee kunt zwaaien.
Je hebt nu helemaal niets.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Ben gisteren ook even in een 308 gaan zitten. Ding is wel wat ruimer dan m'n 307. Zit me alleen af te vragen of ik zin heb in weer een Peugeot en dan zeker een heel nieuw model.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik vind hem qua beenruimte achterin juist tegenvallen? Ik zou idd de eerstkomende 12 á 18 maanden niet aan een 308 beginnen.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die foto met die scheur. Ik heb het even niet gevolgd maar waar zit die scheur in. Toch niet iets essentieels mag ik hopen? :) (edit: zie het al, spruitstuk). Nog steeds vervelend.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazzper op 19-09-2007 11:31 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is de 308SW al in de showroom?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Zondagskindje

Zondagskindje

In de showroom waarin ik zit, wel.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zondagskindje schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:52:
[...]

Je moet gewoon de hele deal op papier hebben: wat voor auto je gekocht hebt met welke opties, en de auto die je inruilt met de inruilprijs. Voorzien van jouw handtekening en die van de leverende dealer.
Als er onverhoopt iets niet goed gaat, heb je i.i.g. de koopovereenkomst waar je mee kunt zwaaien.
Je hebt nu helemaal niets.
Vandaag weer naar de dealer geweest hier in Rijssen. Alle orders gaan hier nagenoeg mondeling, aldus de verkoper. Maar kopie van het bestelformulier voorzien van handtekening van de verkoper was geen probleem, en die heb ik dan ook meegekregen (bestelformulier met type auto, opties, prijzen, inruilprijs etc, had ik al wel maar die was niet voorzien van handtekening)

Pfff, nu maar wachten, }:| ... op het bestelformulier staat productiemaand 10 (oktober).

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 19-09-2007 16:03 ]

• Zondagskindje

Zondagskindje

Yellowneck schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:01:
[...]

Vandaag weer naar de dealer geweest hier in Rijssen. Alle orders gaan hier nagenoeg mondeling, aldus de verkoper. Maar kopie van het bestelformulier voorzien van handtekening van de verkoper was geen probleem, en die heb ik dan ook meegekregen (bestelformulier met type auto, opties, prijzen, inruilprijs etc, had ik al wel maar die was niet voorzien van handtekening)

Pfff, nu maar wachten, }:| ... op het bestelformulier staat productiemaand 10 (oktober).
Deze is nu wel voorzien van handtekeningen?

Ik vind het knap, lees:dom, dat een autodealer 'alles mondeling' doet.
Hoe kan je in vredesnaam onthouden wat je hebt afgesproken?
Of hij verkoopt erg weinig.. dan zou het misschien zonder problemen lukken.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zondagskindje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:01:
[...]

In de showroom waarin ik zit, wel.
Maak eens wat mooie fotootjes :)

• Zondagskindje

Zondagskindje

DeeJee schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:12:
[...]

Maak eens wat mooie fotootjes :)
Wanneer ik ff tijd heb, zal ik er een paar maken. :)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zondagskindje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:19:
[...]

Wanneer ik ff tijd heb, zal ik er een paar maken. :)
Graag. Thanx :)

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb stiekem paar foto's gemaakt in de baas z'n tijd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0f96fbb63b2e447cbc653d7a3afc6a79/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b8d43d8b1da49d1fe96eea0c258c37d7/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ebb0f436e7beb446fb5a190925e3aab9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/88b2b83ef369d7e88274714005971753/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/02868bffcaa55166e82b326c43bc8371/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/147fdf8f11cc7329fb99e556cdf6160c/thumb.jpg

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik zie geen 308SW op de foto hoor \/ \/ ;) :P

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:33:
Ik zie geen 308SW op de foto hoor \/ \/ ;) :P

[...]
Ik heb, voor het gemak, over "SW" heen gelezen. :z

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
De 308 is idd heel mooi, maar voor mij geen peugeot meer.
Ik rijd nu bijna 2 jaar in een 206 XS met zowat alle opties en ben er niet zo tevreden van.
Op technisch vlak is er helemaal niets mis met de peugeot, heb nog nooit geen problemen gehad.
Het is in elk geval het beste franse merk (heb ze alle drie gehad).
Enkel het interieur rammelt net iets te hard als je 50k km per jaar doet.

Hij wordt dan ook begin volgend jaar verkocht.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zondagskindje schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:46:
[...]

Deze is nu wel voorzien van handtekeningen?

Ik vind het knap, lees:dom, dat een autodealer 'alles mondeling' doet.
Hoe kan je in vredesnaam onthouden wat je hebt afgesproken?
Of hij verkoopt erg weinig.. dan zou het misschien zonder problemen lukken.
Ja, is nu wel voorzien van handtekening.
Maar het gaat niet compleet mondeling. De auto met opties enzo worden wel op papier gezet, alleen gaat het dan nog om een vrijblijvende offerte. Het daadwerkelijk definitief bestellen van de auto gaat echter mondeling, dus zonder handtekening te zetten.

En ik zie op één van die foto's dat de wijzerplaten in het dashboard wit zijn! Ik meende dat ik in een 308 heb gereden waarin deze zwart waren, en dat vind ik persoonlijk mooier. Is dat een extra optie? Of heb ik het me ingebeeld? Of hoe zit dat?

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog even gekeken naar de 308, maar ik kon er niet heel warm voor lopen. Aantal zaken vielen me op, het gedeelte bij de spiegel (waar ook de regensensor zit) zat niet echt solide vast, een hoge drempel in de bagageruimte en de rand om de pook was ik niet echt kapot van.

Ik kreeg meer het idee van "facelift" ipv echt een heel nieuw model.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Yellowneck schreef op donderdag 20 september 2007 @ 15:51:
[...]

Ja, is nu wel voorzien van handtekening.
Maar het gaat niet compleet mondeling. De auto met opties enzo worden wel op papier gezet, alleen gaat het dan nog om een vrijblijvende offerte. Het daadwerkelijk definitief bestellen van de auto gaat echter mondeling, dus zonder handtekening te zetten.

En ik zie op één van die foto's dat de wijzerplaten in het dashboard wit zijn! Ik meende dat ik in een 308 heb gereden waarin deze zwart waren, en dat vind ik persoonlijk mooier. Is dat een extra optie? Of heb ik het me ingebeeld? Of hoe zit dat?
De witte wijzerplaten is standaard op de XT en Feline.
Zwarte wijzerplaten is standaard op de XR, X-line, XS en XS-premiere.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Engineer Stewie schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:55:
De 308 is idd heel mooi, maar voor mij geen peugeot meer.
Ik rijd nu bijna 2 jaar in een 206 XS met zowat alle opties en ben er niet zo tevreden van.
Op technisch vlak is er helemaal niets mis met de peugeot, heb nog nooit geen problemen gehad.
Het is in elk geval het beste franse merk (heb ze alle drie gehad).
Enkel het interieur rammelt net iets te hard als je 50k km per jaar doet.

Hij wordt dan ook begin volgend jaar verkocht.
De 206 is totaal niet te vergelijken met de 308.
Zelfs de 307 (rammeltjes ed) is niet te vergelijken met de 308.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Vanmiddag ook even langs de lokale Peug-dealer gereden om de nieuwe 308 eens te bewonderen. Kon van de (pers)foto's namelijk niet echt warmlopen voor de auto, maar nu ik hem in het echt heb gezien, moet ik mij mening bijstellen... Echt een mooie auto geworden :9 hoewel de kleur wel veel uitmaakt. Zo vind ik hem in Blue Recife, Gris Hurricane en Noir Perla Nera niet echt tot zijn recht komen, terwijl Gris Cendre en Rouge Babylone juist wel weer erg mooi staan.

Het interieur is echt :9 De drie centraal geplaatste ronde ventilatieroosters zijn niet origineel meer, maar geven het geheel wel een chique uitstraling, zeker in combinatie met de aluminiumkleurige afwerking van de middenconsole. Lekker in de hand liggend stuurwiel (alleen jammer dat de bediening van radio en cruise control er niet in geïntegreerd is, maar nog steeds met twee 'verstopte' sattelieten aan de stuurkolom zit) en fijne stoelen. Met name de lange zitting vind ik erg prettig. Het glazen dak is gewoon een verplicht te bestellen optie :P Versterkt het ruimtelijke gevoel in de auto. Ook de afwerking staat duidelijk op een hoger plan dan bij de 307.

Dat ruimtelijke is niet alleen gevoel; het is ook daadwerkelijk zo. Zeker voorin. Achterin kun je ook goed zitten, maar ten opzichte van de 307 is het niet gek veel beter geworden.

Qua eerste indruk ben ik dus zeer positief. Binnenkort maar eens even een proefrit maken met de 110pk diesel :9 Nu maar hopen dat de leasetarieven ook een beetje gunstig zijn ;)

Overigens stond de 307SW naast de 308 in de showroom. 't Viel me op dat de 307 nog steeds niet bedaagd oogt naast de 308.

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.