Het grote Peugeot topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Die €200 is inderdaad incl. BTW... De meeste bedrijven rekenen rond de €50-€75 per velg. Sommige bedrijven spuiten de velgen, maar de echt goede bedrijven (zoals die ik genoemd heb) doen dan daadwerkelijk aan poedercoaten, inclusief voorwerk.

Eh.. Pijnacker... help me even... Dat is in Zuid-Holland toch? In die regio weet ik zo snel even geen adresjes... Wellicht dat je via EH Autoservice (www.ehautoservice.nl) iets kunt regelen (EH is een van de clubsponsors; zit in de buurt van Rotterdam)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:00

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Yep dat is Zuid Holland. Ik woon tussen Rotterdam en Den Haag in.
Ik ga ff kijken op die site.
Bedankt voor de tip :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
You're welcome :)

Vraag me gerust als je nog meer wilt weten over de CTI :) Ik weet niet alles, maar wel veel als het op een CTI aan komt ;)

Ik kan je ook aanbevelen om je aan te melden bij 205gti.nl. Forum lidmaatschap is gewoon gratis en binnen deze club is echt ontzettend veel 205 en 309 kennis aanwezig. Alles van wat ik weet en post komt ook voor 95% daar vandaan :) en het is voor mij mijn bron voor onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Wok schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:04:
Ik doe dingen graag grondig en goed :Y) Heb een zwak voor de 205 (zacht uitgedrukt :P ) en als ik de mijne kan conserveren dan doe ik dat graag. Ik zie te vaak dat een 205 wordt gesloopt voor onderdelen (met name GTI's en CTI's) terwijl die auto zelf ook nog wel op te knappen is. De dTurbo van mijn buurman is een mooi voorbeeld: zit voor ongeveer €500 aan werk aan (remleidingen, uitlaat, diverse kogels en lagers) om het ding weer door de APK te trekken, terwijl de motor en carrosserie nog goed zijn. Dat ding gaat dus uit elkaar en wordt in onderdelen verkocht :'( 't Is dat ik het financieel niet kan opbrengen om er drie auto's op na te houden, anders had ik het ding met liefde gekocht en gerepareerd om hem dan eventueel te verkopen.

Heb alleen iets te veel geld kapot geslagen op de GTI Turbo (ombouw) die ik een tijdje heb gehad.... Een feest om in te rijden, maar een verbruik van 1 op 6 @ Euro98 @ €1,50 per liter hakt er wel heel hard in :X

Wat betreft het coaten van de velgen. In welke regio zoek je een adres? In Nijkerk (bij Amersfoort) zit een bedrijf wat goed aangeschreven staat binnen de clubs, maar via een clublid in Helmond kan het ook geregeld worden.. Voor een set van 4 velgen kost het ongeveer €200, inclusief stralen en schuren.

In Uden heb je dan ook nog De Velgendokter (www.develgendokter.nl). Wordt binnen de clubs ook vaak aangeraden voor het herstellen van je velgen (richten etc...). Doen ook aan coaten volgens mij.
Wok ik hoor steeds meer negatieve verhalen over de velgendoktor helaas :( Wielen die kwijt raken, coating wat niet goed gebeurd, uitkijken dus.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:46

Deathchant

Don't intend. Do!

wok, wie was jij ook alweer? ik ben ook al een paar jaar lid van de 205gticlub. nu alleen forum lid omdat ik nu geen 205 meer heb.

Er komt OF een 206RC (tegen inruil van 206gti) OF een 205GTI erbij en dan wel een goeie.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zie mijn profiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom probleem misschien, maar mijn auto heeft een nieuw feature. Vroeger, toen de mensen nog gedag zeiden, schapen nog voor wol waren en de cassettebandjes nog van hout gemaakt werden kon ik beide spiegels bij achteruit rijden met een druk op de knop naar binnen en benden laten kantelen zodat je kan zien waar je je achterband nu weer tegenaan gereden hebt.
Sinds kort klapt ie rechts naar binnen beneden, zodat je kan zien wat er voor gevaar dreigt voor je wiel. Links klapt hij naar binnen en omhoog, zodat je kan zien of een gemene vogel boven je in de boom zit en door het schuifdak wil schijten.

Die verlengde garantie begint al vruchten af te werpen :Y)
Ja hoor, "oh, dat wordt interressant, brengt u hem morgen ochtend maar even langs, dan rijden we u wel naar de zaak en kijken we d'r naar". Naja, in elk geval brengen ze je, in je eigen auto, naar je werk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:17:
Stom probleem misschien, maar mijn auto heeft een nieuw feature. Vroeger, toen de mensen nog gedag zeiden, schapen nog voor wol waren en de cassettebandjes nog van hout gemaakt werden kon ik beide spiegels bij achteruit rijden met een druk op de knop naar binnen en benden laten kantelen zodat je kan zien waar je je achterband nu weer tegenaan gereden hebt.
Sinds kort klapt ie rechts naar binnen beneden, zodat je kan zien wat er voor gevaar dreigt voor je wiel. Links klapt hij naar binnen en omhoog, zodat je kan zien of een gemene vogel boven je in de boom zit en door het schuifdak wil schijten.

Die verlengde garantie begint al vruchten af te werpen :Y)
Ja hoor, "oh, dat wordt interressant, brengt u hem morgen ochtend maar even langs, dan rijden we u wel naar de zaak en kijken we d'r naar". Naja, in elk geval brengen ze je, in je eigen auto, naar je werk :)
In het bovenstaand verhaal staat niets wat met de (verlengde) garantie te maken heeft.
Het wegbrengen doet elke Peugeotdealer. Dat heet "Peugeot Pendel Service" en is gratis als het max. 15 min. reistijd is.
En even kijken naar spiegel kost niets. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gister eindelijk mijn nieuwe peug gekregen:
307 SW 1.6-16v Premium
Rouge lucifer en vele opties.

Ik zal dit weekend ff foto's maken.
Indruk tot nu toe: Heerlijk karretje :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
iemand die nog een dynamo voor een 205GTI zoekt? ding ligt hier te verstoffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:33

jep

Ik heb nog 10 dagen garantie op mijn 206 uit 2005. Ik kan voor 407 euro een jaar garantie (en pechhulp) bijkopen. Daarna gaat mijn auto 'er uit'. Wat zouden jullie doen?

Verder heb ik nog een gek probleempje, vroeg me af of 't jullie bekend is.

Wij hebben (zakelijk) 2 dezelfde 206jes. Zitten een paar maanden tussen, maar verder zijn ze identiek.

Die van mij heeft echter merkbaar veel meer last van vermogensverlies als ik mijn airco (climate control) aan zet. Bij de andere 206 voel je een tik en that's it. Bij mij merk je dat hij een stuk trager is en bij een koude motor loopt hij stationair niet mooi en trilt de versnellingspook als ik voor het stoplicht sta met een koude motor.

Zou dit iets met de airco te maken hebben, of heel ergens anders? Heb het er al vaker met de garage over gehad, maar ik voel me onderhand een beetje een zeurkous.

Het valt alleen wel op, als ik samen met mijn collega wegrijd richting snelweg en hij ver op me weg kan rijden, beide met een 1.4 - 16v blokje.

Ben benieuwd of iemand 't euvel kent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Je collega is niet toevallig een kilo of 50 minder zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Jazzper

BB4E^Guerilla

Leuk die verhalen over die restauraties. Keep em coming!

Vroegah vond ik als jochie die 205 altijd erg stoer, maar hoewel ik het niet eens wil betrap ik me erop dat sinds de komst van de 206 en 207 ik die 205 ineens zo'n ielig gebakje zonder body vind. Die opvolgers zijn uiteraard simpelweg meer musclecar maar bijkomend gevolg is dat de 205 met terugwerkende kracht heel klein is/lijkt.

Bij de Clio zie je trouwens hetzelfde. Mijn vriendin heeft een nieuwe Clio Mk IV (type 4). Als je die naast Type I t/m III zet lijkt het ook alsof je een schip gekocht hebt. Daarentegen vind ik de Renault 5 dan wel nog steeds stoer.

Hebben jullie die ervaring niet?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ojjorz schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:01:
Je collega is niet toevallig een kilo of 50 minder zwaar?
Nee, zwaarder. :D

En ik heb 't natuurlijk over als ik zelf in die auto rij. Bij hem werkt 't normaal, bij mij gaat er iets niet goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6746

Ik ben waanzinnig benieuwd :) Wel jammer dat ze weer die ouwe 4-traps automaat gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Strakke bak hoor. Helaas moet ik nog 4 jaar wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dan heb je in ieder geval geen kinderziektes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Dat is waar :) Dan zal het wel de 308 SW worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Hmm... ik kan niet zeggen dat ik echt wild enthousiast word van het uiterlijk :{ Misschien dat ik hem in het echt moet zien...

Het interieur daarentegen ziet er wel degelijk goed uit :9 Alleen jammer van de plaatsing van die 12V-aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/35b038c56090da12b5692716b7c2867c.jpg

Zo vind ik 'm toch wel erg mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zeker in deze kleur:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/7/e52e59e67e11ccc56c2dc97d2d073ab7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:27

GaMbiNo

1337

Ik vind hem ook wel erg mooi! In mijn ogen heeft hij ook alles wat de 307 mistte, namelijk dat vlotte, stoere uiterlijk dat de 207 ook heeft.

Als ik nog een leaseauto moest bestellen dan wist ik het wel.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Alleen jammer van de 407 mistlampen voor.

</persoonlijk>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

MisteRMeesteR schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:58:
Alleen jammer van de 407 mistlampen voor.

</persoonlijk>
Vind ik mooier dan de mistlampen op mijn 3-7 (laatste model). Die maakt de auto zo smal vind ik.
De nieuwe (407 look) maken de auto wat stoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 19:49
Wat een rare "streep" in de deur, net onder de handgreep. Alsof het plaatwerk geknikt is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
hier is tevens wat meer info over de 307 8
(dank je Zondagskindje :> )
Hoe hij eruitziet wisten we al, Peugeot heeft de overige gegevens van de 308 tot vandaag bewaard. Op 27 september staat hij bij de Nederlandse dealers.

De Peugeot 308 volgt in het najaar de 307 op, een auto die drie jaar op rij de meest verkochte auto van Nederland was. Het is de eerste Peugeot met een type-aanduiding die op een 8 eindigt, de eerste van een nieuwe reeks dus. De hatchback is 4,28 meter lang en heeft een cW-waarde van 0,29. Een glazen panoramadak met een oppervlak van 4,86 vierkante meter moet voor veel licht in het interieur zorgen. Dankzij een airbag bij de stuurkolom voor de bescherming van de knieën en zij-airbags achter loopt het aantal luchtzakken op tot negen. Net als bij zijn familielid, de Citroën C4, wordt er een Lane Departure Warning System leverbaar. Op de IAA in Frankfurt is de 308 voor het eerst door het publiek te bewonderen, kort daarna staat hij al in de showroom. In de week van 20 t/m 27 september is hij in alle Europese landen leverbaar. Alleen de instapper met 95 pk benzinemotor komt later, die volgt in november.

Het gamma begint met een 95 pk sterke 1.4 VTi, de volgende stap is de 120 pk, 160 Nm leverende 1.6 VTi. Dit zijn motoren die voortkomen uit de samenwerking met de BMW Group. Beide zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak, de 1.6 is er ook met viertraps automaat. De 1.6 THP, de turbo dus, levert in de 308 150 pk en werkt eveneens samen met een vijfbak. In combinatie met de viertrapsautomaat bedraagt het vermogen 140 pk.
Er zijn drie diesels leverbaar. De 1.6 HDi met 90 pk en 215 Nm stoot slechts 120 gram CO2 per kilometer uit, dan is er ook nog een versie van deze motor met 110 pk en 240 Nm. Peugeot biedt deze ook aan met gerobotiseerde handbak met zes versnellingen. Topdiesel is voorlopig de 2.0 HDi met 136 pk en 320 Nm, die er is met handgeschakelde zesbak, of een zestraps automaat. Er zijn 12 kleuren leverbaar en 5 uitrustingsniveau’s. Comfort en Comfort Pack, Premium en Premium Pack en de topper gaat als Féline door het leven. Het RT4-systeem bestaat uit onder meer GPS navigatie, audio, een telefoonfunctie en biedt middels een druk op een knop toegang tot het Peugeot Assistance Center. Je krijgt er ook een groot scherm bij.

Lager dan 307
De wielbasis is met 2,61 meter even lang als die van de 307, de overhang voor en achter is forser dan bij zijn voorgangers. In de breedte groeit de hatchback 8,5 centimeter tot 1.815 meter. Hij is wel lager dan de 307, de 308 is namelijk 1,49 meter hoog, tegen 1, 51 meter voor Peugeots huidige compacte middenklasser.
In de bagageruimte kan 430 liter. In de hoedenplank is extra ruimte met 8 liter inhoud. De 308 staat minimaal op 15 inch wielen met banden in de maat 195/65, andere bandenmaten zijn 205/55R16, 215/55R16, 225/45R17 en zelfs 225/40R18.

350.000 per jaar
Peugeot wil er in 2008 350.000 gaan fabriceren, in de Franse fabrieken in Mulhouse en Sochaux. Er komt volgend jaar ook een BioFlex-versie die zowel op benzine loopt als op E85 bio-ethanol. Het merk meldt verder dat de 308 waarschijnlijk de eerste Peugeot is die als HDi met hybrotechnologie leverbaar wordt. En dan staan er natuurlijk ook nog meer carrosserievarianten op het programma, een CC, een SW en waarschijnlijk een MPV-afgeleide met de naam 3008.
Alleen jammer van de diesels, in eerdere berichten hadden ze het nog over de 2.2 uit de 407 als top diesel. Maar blijkbaar moet hij het doen met de beende 2.0. Zeker gezien zijn groei zal het gewicht ook wel flink zijn toegnomen waardoor de 95 pk benzine en 90 pk diesel het best zwaar zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Heb je wel eens met de 90pk diesel gereden? :) 90pk is naar huidige maatstaven niet veel inderdaad, maar de diesel heeft wel het voordeel van relatief veel koppel. 't Blok weet zelfs een Volvo V50 nog goed van zijn plaats te krijgen en da's ook niet de lichtste auto ;)

Ik denk dat het met de diesel wel mee zal vallen. De benzine-motor lijkt me een ander verhaal inderdaad: die za je wel flink op toeren moeten houden om de vaart erin te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

sweetdude schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:18:
hier is tevens wat meer info over de 307

[...]

Alleen jammer van de diesels, in eerdere berichten hadden ze het nog over de 2.2 uit de 407 als top diesel. Maar blijkbaar moet hij het doen met de beende 2.0. Zeker gezien zijn groei zal het gewicht ook wel flink zijn toegnomen waardoor de 95 pk benzine en 90 pk diesel het best zwaar zullen hebben.
Je bedoelt meer info over de 308? :+
Mijn man heeft 'm afgelopen zaterdag gezien en hij was er wel over te spreken.
Alle Peugeot dealers waren uitgenodigd voor de introductie voor de 308 in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik rij nu 2 weken in mijn nieuwe 307 SW.
En natuurlijk ben ik niet tevreden over het geluid :)

Er zit een RD4 radio/cd/mp3 speler in. Dit wil ik graag zo houden.
Nu alleen een vraag over de boxen:

Voor wil ik een nieuw composetje plaatsen. Welke maten hebben de voorspeakers? 17 cm? En de tweaters?

Volgens mij zitten achter kleinere boxen. Ook deze wil ik vervangen.

Heeft iemand tips/ervaringen met merken/types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Wok schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:37:
^^ Heb je wel eens met de 90pk diesel gereden? :) 90pk is naar huidige maatstaven niet veel inderdaad, maar de diesel heeft wel het voordeel van relatief veel koppel. 't Blok weet zelfs een Volvo V50 nog goed van zijn plaats te krijgen en da's ook niet de lichtste auto ;)

Ik denk dat het met de diesel wel mee zal vallen. De benzine-motor lijkt me een ander verhaal inderdaad: die za je wel flink op toeren moeten houden om de vaart erin te houden.
De 1.6D uit de Volvo is volgens mij de 110pk versie :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

DeeJee schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:52:
Ik rij nu 2 weken in mijn nieuwe 307 SW.
En natuurlijk ben ik niet tevreden over het geluid :)

Er zit een RD4 radio/cd/mp3 speler in. Dit wil ik graag zo houden.
Nu alleen een vraag over de boxen:

Voor wil ik een nieuw composetje plaatsen. Welke maten hebben de voorspeakers? 17 cm? En de tweaters?

Volgens mij zitten achter kleinere boxen. Ook deze wil ik vervangen.

Heeft iemand tips/ervaringen met merken/types?
170mm en 45mm diep.
Voor en achter = de zelfde maat.
Peugeot zelf is nogal "wild" van Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Wok schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 19:37:

Nou ik rij zelf de 110 pk versie maar moet eerlijk bekennen dat hij soms wat lui is. gelukkig past dat goed bij me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zondagskindje schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:01:
[...]

170mm en 45mm diep.
Voor en achter = de zelfde maat.
Peugeot zelf is nogal "wild" van Pioneer.
Peugeot zelf. Dus als ik daar langs ga bouwen ze die zooi wel voor mij in?
Ik wil namelijk niet zelf gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Laatst online: 05-10 19:49
DeeJee schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 07:53:
[...]

Peugeot zelf. Dus als ik daar langs ga bouwen ze die zooi wel voor mij in?
Ik wil namelijk niet zelf gaan klooien.
Ik weet in elk geval dat "mijn" dealer pioneer speakers verkoopt en inbouwt. Dus ik neem aan dat meerdere dealers dat ook doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

A_A_R schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:57:
[...]

Ik weet in elk geval dat "mijn" dealer pioneer speakers verkoopt en inbouwt. Dus ik neem aan dat meerdere dealers dat ook doen. :)
Thanx. Dan ga ik eens goed rondkijken welke boxen ik wil. Nog tips?

Wat kost het laten inbouwen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je de accessoireprijslijst bij de hand hebt, daar staan ze in. Ik heb hem volgens mij niet hier..

Hebbes; je hebt 2 soorten, een composet en alleen de woofer in je deuren. Een set woofers incl. inbouw kost je 92,58 en de composet 219,38. Beide incl. btw en van Pioneer.

[ Voor 42% gewijzigd door Timmert op 04-07-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Staat er toevallig typenummers bij? Voor die set dan iig.

[ Voor 75% gewijzigd door DeeJee op 04-07-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze kan wel hier denk ik...

[NOFI]

Vandaag moest ik van de baas, voor de 2e keer deze maand, bij onze vrienden in Zeeland zijn. Omdat ik het zat ben daarvoor m’n eigen set wielen te gebruiken, kreeg ik gisteren een mooie grote sleutel in m’n handjes gedrukt. Een auto van de zaak. Niet voorgoed, maar voor eventjes. Ik vind het altijd prettig om een keer in een andere auto te rijden. Zo leer je eens wat andere merken en modellen kennen. Voorzichtig ritste ik het zakje open… wat voor logo zou erop staan…? Het was een leeuwtje. Franse troep. Teleurgesteld ritste ik het zakje weer dicht. Ik had liever Duitse troep. Audi, BMW, dat zijn de merken.

De eerste indruk van een auto zegt gelukkig niet veel. De vorige keer werd ik afgescheept met een VW Polo 1.4 16V. Vrouwenbak, hoorde ik mezelf nog zeggen. Maar o wat bleek het een fijn en compleet autootje te zijn. Misschien valt het ook weer mee deze keer.

Op het parkeerterrein aangekomen drukte ik op de afstandsbediening en naast me begon een autootje te bliepen. Het bleek een zwarte Peugeot 307 SW te zijn. 1.6 HDI. Franse troep ja, maar stiekem wel aardig om te zien. Mooie aluminium sierlijsten en dakdragers, brede voorbumper, dikke velgen. Hoe zou het van binnen zijn?

Dat viel niets tegen. Goed uitgerust, lekker ruim en mooi afgewerkt. Ik heb altijd flinke vooroordelen tegen Franse auto’s gehad: slecht afgewerkt, emotieloos design en zompige wegligging. De eerste 2 bleken mee te vallen. Nu het belangrijkste punt nog. Met een lichte draai van de sleutel blies ik leven in de turbodiesel. Een zacht rollende knikkergeluid kwam uit het vooronder, gevolgd door een vredig gespin. Dat zal het leeuwtje zijn.

Voorzichtig reed ik van het parkeerterrein de weg op en trapte het gaspedaal iets dieper in. Dat viel tegen, er gebeurde niets. Nog iets dieper dan. Bij 2500 toeren was het dan eindelijk zover, er kwam beweging in, de turbo werd wakker. 215 Newton-meters duwden me dieper de stoel in en ik ging er zoevend vandoor. Die hadden ze wel even mogen chippen vantevoren; 90 paardjes is geen grote manege. Underpowered wil ik hem niet noemen, want als je eenmaal op toeren bent, wil hij wel, maar als je net uit een Ford Puma komt zetten, dan is dit toch wel een anticlimax.

Van snelheid moet onze vriend het blijkbaar niet hebben. Comfort dan? Dat staat altijd zo hoog aangeschreven bij Franse auto’s. Ik moet toegeven dat dat inderdaad wel snor zat. Elke oneffenheid in het wegdek, van kuil tot drempel, werd glad gestreken door de Franse vering. Geen gebonk en gestuiter meer, maar een zacht luchtkussen dat zich over de weg uitspreidde. Gecombineerd met rijke uitrusting -cruise control, midden armsteun, climate control- is dit een ideale auto om lange afstanden mee af te leggen. Bijna dan. De stoelen zijn puin. Na 10 minuten cruisen zat ik al niet meer lekker en na een halfuur wreef ik pijnlijk over mijn billetjes. Gemiste kans.

Ook de wegligging en het stuurgedrag viel me niet mee. Comfortabel, dat wel, maar je verliest alle communicatie met de weg. In mijn Ford ben je 1 met het asfalt, in deze Peugeot zweef je eroverheen. Voor de doelgroep zal het wellicht fantastisch zijn, maar niet voor mij. Van doelgroep gesproken; waar mijn Puma je een ‘king-of-the-road’ gevoel geeft, komt onze Franse ruimtewagen niet verder dan een ‘ik-heb-2 kinderen-en-een-hond’. Niets mis mee, maar ik ben er nog niet aan toe.

Op ergonomisch gebied, kan het merk met het leeuwtje trouwens nog een en ander leren van hun oosterburen. Zo zit de bediening van de cruisecontrol precies onder een spaak van het stuurwiel, zodat je alles op gevoel moet instellen. Op zich niet zo’n probleem, maar de eerste keer heb ik slingerend over de snelweg met behulp van mijn bijrijdster zitten pielen. Ook de bediening van de ruitenwissers is niet intuïtief. Ik heb uren lopen worstelen met de automatische ruitenwisser. Verder is de middenarmsteun is niet verstelbaar en zit deze natuurlijk net niet op de ideale hoogte. En dan de bediening van de radio; draai voorzichtig aan de volumeknop, want doe je het iets te hard, dan duw je hem in en zet je zonder pardon de radio uit. Weg is je leuke deuntje. Voor de rest valt het allemaal wel mee. Dubbele lampjes in de make-up spiegel in je zonnescherm, vakje voor je zonnebril in het plafond, elektrisch bedienbare achterruiten (!) en goed zicht rondom de auto.

Samenvattend is het de ideale reiscompagnon voor het dagelijkse woon-werkverkeer tussen je kantoor en je vinex-wijk of op weg naar Zuid-Frankrijk met de koters achterin en de tent in de kofferbak. Woon je niet in een vinex-wijk en heb je geen koters, ga dan op zoek naar iets sportievers, iets met meer gevoel en iets meer emotie. Neem een Duitser.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/peugeot-307.jpg

[/NOFI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DeeJee schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:22:
Staat er toevallig typenummers bij? Voor die set dan iig.
Je hebt een pdfje in je (hot)mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:30:
[...]

Je hebt een pdfje in je (hot)mail :)
_/-\o_ Thanx. Staat helaas heen type boxen bij.
Ik ga eens goed nadenken en rondkijken in de vakantie.

[ Voor 10% gewijzigd door DeeJee op 05-07-2007 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:58:

[NOFI]

blah....

[/NOFI]
Erg mooie 307.

[ Voor 16% gewijzigd door DeeJee op 05-07-2007 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:58:
[...] kilometers tekst :) [...]
Tja, als je een gezinsauto bij uitstek proefrijdt dan krijg je het pappa en mamma gevoel. Als je liever wat sportievers en vrijgezelliger rijdt, moet je eens een proefritje pakken met ten eerste een gemotoriseerde versie en tentweede geen SW proberen. Ik woon tussen de Duitsers, en na een paar proefritjes kna ik je zeker aanbevelen eens een 407 coupe v6 diesel te gaan proefrijden. Dat gevoel over vinexwijken is weg dan hoor :)
(Als je een golf station 1.6 diesel rijdt heb je namelijk nét zo'n hond-en-twee-koters gevoel, dus dat zegt niets over het merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04

Entity

9000rpm

...en iets meer emotie. Neem een Duitser.
Emotie is iets wat ik lang niet in alle Duitsers tegenkom, voor bij het VAG concert. Het zijn allemaal degelijke, goeie auto's, daar niet van, maar emotie zit er doorgaans toch echt niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DeeJee schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 07:46:
[...]

Vergelijk het Peugeot typenr maar eens met deze: http://www.pioneer.nl/nl/.../201/TS-1756II/index.html

Volgens mij is het dezelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

DeeJee schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 07:46:
[...]

Ik heb het niet goed gezegd. :$
De achterspeakers hebben een diameter van 130mm.
Deze staan niet in de accessoireslijst en er kunnen 2 verschillende types inzitten waarvan de duurste € 9,63 incl. btw kost. Verder heb ik er geen specificaties van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:41:
[...]

Vergelijk het Peugeot typenr maar eens met deze: http://www.pioneer.nl/nl/.../201/TS-1756II/index.html

Volgens mij is het dezelfde :)
Had ik zelf kunnen verzinnen :) tnx
Zondagskindje schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:55:
[...]

Ik heb het niet goed gezegd. :$
De achterspeakers hebben een diameter van 130mm.
Deze staan niet in de accessoireslijst en er kunnen 2 verschillende types inzitten waarvan de duurste € 9,63 incl. btw kost. Verder heb ik er geen specificaties van.
Shame on you :)
Maar ik dacht het al. Was bij het oude model namelijk ook 130mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ok, de Golf IV van mijn ouders is vandaag afgekeurd en nu zoeken ze een nieuwe. Omdat ze altijd wel wat hadden met franse auto's zijn ze bij de peugeotdealer geweest.

Die wilde maar liefst 2000 (of 2500, weet het niet meer) inruil geven voor die golf (11 jaar oud, zwart, diesel).

Hij had zo o.a.

Een sep 2001 306 XTd 1.6, grijs, veel opties voor 8000 (of 8500, weet het niet meer) (volgens mij de break btw)
Een aug 2002 206

Mijn ouders willen: benzine, trekhaak, 4deurs, budget van 8500 euro. Rijklaar maken kostte 400 euro (wat is dat veel zeg).

Welke auto neigt jullie voorkeur zo naar en waar moeten ze op letten? Ik vind die 206 wat moderner ogen, maar die 306 (wss de break versie dus) is wel net een tikkie ruimer. Heb je voor dat budget niet nog beter matchedende peugeots?

Zelf vind ik die 206 wat moderner

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 13:22
We zijn op zoek naar een 206.. budget 6500 (met wat ruimte)... rond de 100.000 - 120.000 km max. liefst 5 deurs, maar goede 3 deurs is ook goed. minimaal een 1.4. Zwart zou helemaal top zijn, maar dat is geen echte eis. Anders wel graag metallic...

Hebben een leuke 206 GTI gezien in de aanbieding..., maar ben bang dat deze extreem zuipt in vergelijking met een 1.4... En dat ie redelijk afgeragd zal zijn als het voor ons budget..
1.4 Gentry lijkt ons eigenlijk gewoon het beste.

Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 12-07-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 18:52
Jazzper: ik vind 8500 euro voor een 306 van 2001 onwijs veel geld, die zou ik niet kopen boven de 5500-6000 euro!

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54

KroeT

[...]

Ik heb kort geleden een 306 Break uit 2000 gekocht voor 7k, maar daar stond slechts 58k km op de teller en hij was rijk uitgerust. De inruil van mijn oude 306 was zo'n beetje goed voor de uitgebreide garantie en rijklaar maken (12 jaar oud, 250k km, wit, sedan, en gewoon op). Dan vind ik idd 8500 voor een 306 uit 2001 niet erg goedkoop.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jazzper schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 18:47:
Ok, de Golf IV van mijn ouders is vandaag afgekeurd en nu zoeken ze een nieuwe. Omdat ze altijd wel wat hadden met franse auto's zijn ze bij de peugeotdealer geweest.

Die wilde maar liefst 2000 (of 2500, weet het niet meer) inruil geven voor die golf (11 jaar oud, zwart, diesel).

Hij had zo o.a.

Een sep 2001 306 XTd 1.6, grijs, veel opties voor 8000 (of 8500, weet het niet meer) (volgens mij de break btw)
Een aug 2002 206

Mijn ouders willen: benzine, trekhaak, 4deurs, budget van 8500 euro. Rijklaar maken kostte 400 euro (wat is dat veel zeg).

Welke auto neigt jullie voorkeur zo naar en waar moeten ze op letten? Ik vind die 206 wat moderner ogen, maar die 306 (wss de break versie dus) is wel net een tikkie ruimer. Heb je voor dat budget niet nog beter matchedende peugeots?

Zelf vind ik die 206 wat moderner
Als je van een Golf 4 naar een 306 gaat ben je goed gek wat mij betreft. De basis van de 306 stamt uit 1993, die van de Golf uit 1998. Op alle fronten ga je er dus op achteruit. Ik zou het niet doen.. Zoek dan naar een leuke Xsara bijvoorbeeld, dan ben je iets moderner bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
Timmert schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:39:
[...]

Als je van een Golf 4 naar een 306 gaat ben je goed gek wat mij betreft. De basis van de 306 stamt uit 1993, die van de Golf uit 1998. Op alle fronten ga je er dus op achteruit. Ik zou het niet doen.. Zoek dan naar een leuke Xsara bijvoorbeeld, dan ben je iets moderner bezig :)
Hij zou ook al 11 jaar oud zijn en inmiddels afgekeurd. Dan denk ik eerder aan Golf 3.
Als je een Golf 4 nu al afgekeurd kunt krijgen moet je misschien ook geen 306 overwegen :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Het is inderdaad een Golf 3, my bad ;)
Afkeuring was meer: moest voor 500 euro aan verspijkerd worden zoals ophanging, leidingen, etc. Geen zin meer in.

Ik vind het eigenlijk ook nog best veel geld voor een 306... maar even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Dat is erg veel geld voor een 2001 306, of ie nou luxe is of niet. Of komt ie bij de dealer vandaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Pinin op 13-07-2007 21:34 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ja Peugeotdealer. Maar ze hebben toch uiteindelijk iets anders gekocht. Kregen voor de Golf III 1.9D nog 2500 euro en mochten daarna voor 5300 euro erbij een Volvo S40 meenemen bij de Volvo dealer. Ook leuk ;)

Maar de Peugeot was in de race als 2e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 30-09 16:59
Een sedan is geen echte Volvo joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 09:51
Even een vraagje voor de mensen met praktische kennis/monteurs, ik heb een nieuwe buitenspiegel nodig voor mijn 106xsi. Nu is dit het model van 95 en deze spiegel is dus meegespoten, er zit tenminste een los kapje op in de kleur van de lak, welke ik nog heb.

Probleem is dat de meeste spiegels die je kunt krijgen van het type tot '94 zijn, (de 1.4 uitvoering dus). Deze hebben gewoon zwarte plastic spiegels, wel electrisch en verwarmd wat ik dus nodig heb.

Mijn vraag is, kun je bij deze spiegels het zwarte kapje eraf halen en vervangen door het kapje in kleur wat ik nog heb, of zijn deze spiegels 1 geheel? In dat laatste geval heb ik er namelijk niets aan en zal ik een losse spiegel moeten kopen voor 140 euro ofzo... Ik ga natuurlijk niet aan 1 kant met zo'n zwart plastic spiegel rijden :P

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Schaamteloze copy paste.... wok bedankt voor de adviezen! :) je zal nog wel wat van me horen qua vraagjes gheghe

"Vers" gekocht...:
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6fjlfew.jpg
Nog geen eigen foto, komt nog wel, heb een donor 205 xs1.4 voor wat simpele onderdelen.
Motor lijkt wel prima, onderstel ook wel, al zijn de dempers errrggg hard.
Maar na aankoop heb ik steeds meer een vermoeden dat er links wel eens wat geraakt is.....
valt me nu pas op dat de deur meer vergeeld is dan de rest...
Echter hij trekt niet krom op de weg (gas/remmen etc)

Zeker bodywerk is nogal wat werk aan... maar ach tis een hobby en ik ken wel wat mensen die me goed kunnen helpen en bij het serieuze werk ben ik niet meteen een fortuin kwijt.

Specs: ~130pk katlooze '88er, koni dempers met ook nog es een vrij nieuwe orginele uitlaat.
Zaterdag es de wielen eraf en grondig checken, verdeelkap, alle bougies etcetc, volgende week compleet nieuwe olie + filter en afhankelijk van de staat van de verdeelkap/bougies wellicht daar ook wat vers spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
En weer een 205 erbij _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mja altijd al fan van geweest... moeders eerste 205 was een witte 1.1 accent :P
Dus nu gerechtheid, naja uhm klinkt beetje erg dramatisch, meer pret dus! met een witte GTi
Van 3 naar 2 terugschakelen wil nog wel eens beetje rammeltje geven als je wat vlotter gaat, is dat de synchro of misschien schakelstangen enzo? (speling?)

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 20-07-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het in het Show je auto-topic al gevraagd, maar misschien is dit een meer geschikte plaats :). Heb je spoorverbreders achteraan of een 309GTi-achteras? De wielen lijken wat verder naar buiten te steken, wat het geheel wel stoerder maakt.

Velgen zijn ook nog zeer netjes, precies een tikje donkerder dan standaard...

Je bent toch van plan hem origineel te houden, mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Geen idee qua verbreders/as, morgen waarschijnlijk eens even de achterwielen erafhalen, kijken hoe de boel zit daar (linksachter zit een "squeekje" eens goed die achterkant bekijken. Is het nog op een bepaalde manier te zien of het een 309 as is?

Velgen zijn idd prima, met wat goedkopere banden geloof ik, maar ach.

Ik ga er helemaal niets aan knutsels en frutsels aanhangen, alleen maar het oude in betere staat brengen of vervangen.
De oude hoedenplank (beetje grijzig met speakergaten) gaat eruit voor een mooie zwarte zonder gaten.
Oude gordels worden vervangen door Roland Garros rode (rechtergordel is zowiezo gaar bij de GTI, niet echt tof, zo veilig istie niet :P deze kleur klik ) kan wel toch ;)
Misschien nog bepaalde paneeltjes/dingetjes overzetten.
Moet nog een radio in, ga ik geen gekke dingen mee doen (wil wel gewoon leuk flinke punk/rock kunnen spelen maar meestal als ik rij gaat ie toch niet heel hard ofzo)
Carrosserie gaat wel wat werk inzitten...
En zag gister dat er een buts in de ruit zit, gaat me 80 euro kosten ofzo :? bah :P

Zie dat je Gentry nog niet weg is... 1250 euro per jaar aan vaste kosten :o
Volgend jaar mei hoop ik rond de 300 te zitten ;) (230 euro wegenbelasting en 70 euro vroege oldtimer verzekering, bakkie is dan 20 jaar oud ^^ )

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 20-07-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:39:
Ik ga er helemaal niets aan knutsels en frutsels aanhangen, alleen maar het oude in betere staat brengen of vervangen.
Blij dat te horen! :) Die rode gordels kunnen zeker nog wel, ja. Het interieur heeft sowieso een rode touch, dus dan mag dat er nog bij hé.

De 309-as is breder dan de 205 1.9GTi as. 205 1.6-as is de smalste (met trommels), dan de 205 1.9-as (ben nu niet helemaal zeker of die dezelfde breedte heeft als een 309 GTi 8v, maar 'k dacht dat die laatste nog net wat breder is) en dan de 309-16v-as. Het scheelt niet heel veel, maar de 16v-as is ongeveer 3cm breder dan de 8v-as.

Dit krijg je dan. De wielen staan eigenlijk gelijk met de verbreders (kan soms zelfs wat aanlopen). Origineel zitten ze dus een stuk meer naar binnen.
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/06.jpg
('t Is trouwens mogelijk dat die T16 wielen iets breder zijn dan de originele Speedlines, dus misschien geeft de foto een overdreven beeld.)

En hoe weet jij dat van de vaste kosten voor mijn auto? Had ik dat hier al ergens neergezet of zo? :) Volgens jaar ga ik weer studeren en dan wordt het echt te duur. Maar ik koop er na verloop van tijd zeker weer eentje bij (liefst een opknapper). Tegen die tijd zal verzekeren ook wel wat voordeliger zijn.

De Gentry is nog niet verkocht en staat momenteel stil. Elektronisch probleempje met een massakabel en geblokkeerde versnellingsbak of zo. Daar gaat dus nog wat werk in zitten om hem weer rijdend en gekeurd te krijgen. Het zal uiteindelijk wel uitdraaien op het vervangen van drukgroep en koppelingsplaat denk ik. Als het daarbij blijft, valt het al bij al nog wel mee...
Zo staat 'ie er momenteel bij en daar word ik niet vrolijk van :N ;)
Afbeeldingslocatie: http://s139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/th_DSC00171.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
peugeotgticlub.nl ;)

Spoorbreedte, tja, kijk hier eens naar:
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/4xyslt4.jpg

Klinken als nare probleempjes trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad nare problemen. Maar goed, ik zal er wel achterkomen wat er nu eigenlijk scheelt. Heb nu rustig de tijd om in m'n eigen ruimte te sleutelen.

En aan de spoorbreedte te zien heb je toch een originele achteras. Die eerste foto zal dan wel wat gezichtsbedrog zijn. Of het ligt aan mij B). Zwarte ribbelplaat is trouwens een aanradertje in mijn ogen!
...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Op de peug club *klik* staat ie te koop met je reden erachter erbij :)

De witte ribbelplaat is trouwens glad gespoten, dacht eerst ook dat het een grove zou zijn, vind em voorlopig wel even stoer zo :D (wel ff die pompjes/hooghouders vervangen, deze doen vrij weinig meer :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ja, da's waar :).

Die zuigers voor de klep, probeer die maar tweedehands te vinden. iirc zijn die nieuw, origineel Peugeot smerig duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Heb een Peugeot 205 Roland Garros 1.4 donor staan, gaat nog best handig zijn.
Vooruit gaat vervangen worden door die van die, krassen en een buts in de GTI en er zit roest onderaan bij de motorkap in de hoek bij de deur :/
Dus over maandje raam eruit, roest fixen en vers raam erin.

Hoe krijg je de achterpanelen van de gti er makkelijk cq goed uit? Bij de RG gaat dat vrij makkelijk, bij de GTI moet ik denk nog wat beter kijken... (om de gordels te vervangen) tips zijn welkom O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 21-07-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 13:22
Yay! 206 gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.aim24.nl/media/519/peugeot_206_small.jpg

(elec ramen, elec spiegels, elec schuifdak), van 1e eigenaar, keurige onderhoudshistorie erbij :)

9 augustus krijgen we hem helaas pas.... (ivm. vakantie autobedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

* jep net terug uit Spanje en Frankrijk. :)

De 308 vaak zien rijden, terwijl hij hier nog helemaal niet 'uit' is. Veel op trailers en enkele gewoon in het wild.

Bovendien de 207SW een paar keer zien rijden. Die vind ik niet zo mooi, die 308 wel. Hij is lager en ziet er een stuk dikker en stoerder uit. :)

Oja en een groot aantal 4007's op de trailer :).

[ Voor 7% gewijzigd door jep op 23-07-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:42

FreakNL

Well do ya punk?

Foto van mijn 207:

Afbeeldingslocatie: http://breeman.xs4all.nl/online/DSCF0010_v2.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 28-07-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
jep schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:40:
* jep net terug uit Spanje en Frankrijk. :)

De 308 vaak zien rijden, terwijl hij hier nog helemaal niet 'uit' is. Veel op trailers en enkele gewoon in het wild.

Oja en een groot aantal 4007's op de trailer :).
4007 is het enige model wat ik nog wel interessant vind maar die zal ook dik boven m'n budget zitten. Verder heb ik na 3.5 jaar peugeot 307 het wel even gehad met die franse dwijlbakken.

Al een 308 SW of Break gezien toevallig?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag kan ik eindelijk mijn 207cc ophalen! Ben erg benieuwd hoe de auto rijdt. Ik zal snel een reviewtje geven! Het is deze kleur met deze kleur bekleding:

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/6c3ero7.jpg

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:00:
Vrijdag kan ik eindelijk mijn 207cc ophalen! Ben erg benieuwd hoe de auto rijdt. Ik zal snel een reviewtje geven! Het is deze kleur met deze kleur bekleding:

[afbeelding]
:?

Heb je hem 'uit de folder' besteld soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Sorry heb me verkeerd uitgedrukt. Ik heb in totaal 3 uur testgereden. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik na een langere tijd rijden pas helemaal 100% kan zeggen hoe de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ah.. ok... ik dacht al ;)

Leuke wagen! Veel plezier ermee :) (maar dat gaat vast wel lukken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Dat had ik dus wel gedaan.
Maar tot nu toe totaal geen spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Gewaagd ;)

Nee... hoezeer ik ook liefhebber ben van Peugeot (ik heb de meeste hedendaagse types wel gereden: 205/206/306/307/406/407)... ik zal nooit een auto 'uit de folder' bestellen... Ik wil er hoe dan ook toch eerst in gereden hebben. Ik zit dus met smart te wachten op het moment dat de 308 bij de dealers staat :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 31-07-2007 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 22:03
De 308 RC Z is in mijn ogen de mooiste 308 die gaat komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/6/4f140283beebdc1ccb9d52637cec8226.jpg
Linkje

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Had hem al gezien op het forum van peugeotgticlub.nl. Dat ding moet ongewijzigd in productie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:20:
Gewaagd ;)

Nee... hoezeer ik ook liefhebber ben van Peugeot (ik heb de meeste hedendaagse types wel gereden: 205/206/306/307/406/407)... ik zal nooit een auto 'uit de folder' bestellen... Ik wil er hoe dan ook toch eerst in gereden hebben. Ik zit dus met smart te wachten op het moment dat de 308 bij de dealers staat :P
De 308CC is de volgende auto die ik uit de folder gaat bestellen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik hier geen spijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Mag ik ook een stekje van je geldboompje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Even een minuut stilte graag... ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/309gtiT1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/309gtiT2.JPG

Een 309GTI16 chassis.. tot de laatste schroef compleet opnieuw opgebouwd met een XU10J2ATE blok (2.0 8v Turbo uit een XM; compleet gereviseerd), aangepaste ophanging, op maat gemaakte kuipstoelen, 405 Mi16 bumpers pas gemaakt, etc....

't Ding was net een paar weken klaar en het sprookje eindigt frontaal tegen een Audi A6 :'(
F*ck...

/edit: niet mijn eigen auto trouwens ;) maar die van een clublid....

[ Voor 14% gewijzigd door Wok op 01-08-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk duidelijk wat er gebeurd is met Sander zijn 309. Hij wilde er niet veel over loslaten blijkbaar. Met die 405-bumpers vond/vind ik het de mooiste 309 die er rondrijdt. Héél erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:00:
Mag ik ook een stekje van je geldboompje? ;)
LOL, ik daggut niet. :P

Ik werk er keihard voor, laat dat wel duidelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Mijn Peugeot 206 SW is niet meer. Afgelopen vrijdag op de A9 een vrachtwagen achter op gehad, waarvan dit het resultaat is:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1253/1028142181_1d714cb0ac.jpg?v=0

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jezus, dat moet wel een flinke klap zijn geweest. Nu weet ik niet met wat voor snelheden het is gebeurd, maar eigenlijk ziet je auto er nog vrij heel uit. Dus niet in elkaar gevouwen.
Heb je nog lichamelijke schade opgelopen? (had ik eigenlijk als eerste moeten vragen en niet over de materiele schade beginnen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat is geen SW maar gewoon hatchback model man ! ;) .. Lease auto neem ik aan?

* Falcon heeft zelf ook de sw... Sterkte!

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 06-08-2007 15:57 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

LordMorgoth schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:46:
Mijn Peugeot 206 SW is niet meer. Afgelopen vrijdag op de A9 een vrachtwagen achter op gehad, waarvan dit het resultaat is:

[afbeelding]
Heb je zelf niets? Dat belangrijker dan een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Arm uit de kom en AC gewricht verschoven, dus dat valt nog wel mee. De vrachtwagen van 45 ton is met ongeveer 35 km/u achterop geknald. Ik zag 'm gelukkig aankomen dus ik kon nog wat naar voren rijden (meter of 2) en net voor de klap heb ik 'm stuur los gelaten en m'n benen opgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

LordMorgoth schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:12:
Arm uit de kom en AC gewricht verschoven, dus dat valt nog wel mee. De vrachtwagen van 45 ton is met ongeveer 35 km/u achterop geknald. Ik zag 'm gelukkig aankomen dus ik kon nog wat naar voren rijden (meter of 2) en net voor de klap heb ik 'm stuur los gelaten en m'n benen opgetrokken.
Misschien valt dat inderdaad wel mee, maar het lijkt me toch behoorlijk pijnlijk en een vreselijke ervaring.
Klinkt misschien dom, maar wat is een AC gewricht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gatverdamme.....dat lijkt me best klote :X Zo te zien bij de wegversmalling tussen die betonnen afzettingen? Ben er vrijdag namelijk ook nog langs gereden, je kant ook werkelijk geen kant op mocht er zoiets gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Inderdaad, uitwijken was geen optie :(

AC gewricht verbind je sleutelbeen met iets in je schoudergewricht hebben ze me in het ziekenhuis verteld. Ik zit de eerst komende week met m'n arm in een mitella, zelfs de trap oplopen is al pijnlijk...
Falcon schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:57:
Dat is geen SW maar gewoon hatchback model man ! ;) .. Lease auto neem ik aan?
Op deze foto lijkt het net een Fiat Panda. En ja het was een auto van de zaak. Zodra ik weer mag rijden staat er een Ford Focus Station 1.6 benzine voor me klaar en da's wel ff wat anders dan m'n full-option 206...
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1267/1028142155_73b148a3f4.jpg?v=1186430713

Waar ik alleen niet bij kan is het feit dat geen enkele van alle 8 airbags is afgegaan |:(

[ Voor 55% gewijzigd door LordMorgoth op 06-08-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dat is wel ff slikken danl, een Ford Focus.
Ik heb er ook geen verklaring voor waarom de airbags niet zijn afgegaan.
Ik zal dat eens morgen aan mijn collega's vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hmm, een focus is toch wel een stukje ruimer dan een 205. Ook qua wegligging een stuk fijner, maar dat is persoonlijk misschien. Heb een keer een 1.6 Focus mee gehad tijdens en tripje naar de Ardennen, totaal geen problemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
LordMorgoth schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:02:
Waar ik alleen niet bij kan is het feit dat geen enkele van alle 8 airbags is afgegaan |:(
Ben je ergens tegenaan geknald met je lichaam? Zo niet, dan denk ik dat de g-krachten niet groot genoeg waren om bepaalde airbags naar buiten te laten komen. Airbags moeten namelijk ook niet te snel af gaan, want dit kan vaak ook juist letsel veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ja tegen de deurstijl aan de bestuurderskant, daar is mijn arm van uit de kom gevlogen! En de andere kant van de auto ligt geheel in de kreukels, lijkt me toch dat daar de zij en/of de gordijnairbag van te triggert worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordMorgoth schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:07:
Ja tegen de deurstijl aan de bestuurderskant, daar is mijn arm van uit de kom gevlogen! En de andere kant van de auto ligt geheel in de kreukels, lijkt me toch dat daar de zij en/of de gordijnairbag van te triggert worden.
Maar ben je vanuit de binnenkant er tegenaan gekomen, of is het zijpaneel van buiten naar binnen gedrukt tegen je arm. Zo ver ik weet moet je echt een flinke klap tegen het zijpaneel krijgen voordat die airbags afgaan. Klappen van binnenuit de auto doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Weet niet hoe het met 8 airbags zit, bij mijn 306je staat in het boekie dat de voor/stuur-airbag alleen afgaat bij een frontale aanrijding (van ongeveer minimaal 35 km/u)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

LordMorgoth schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:02:
Ik heb het even nagevraagd bij mijn collega's:
De airbags gaan alleen af wanneer je frontale en/of zijdelingse aanrijding zou hebben.
In jouw geval was het een aanrijding van achteren.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.