Het grote Peugeot topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

True, of cd's in het dashboardkastje. Maar jij zult ook niet ontkennen dat er chronische rammelproblemen zijn met de achterdeurpanelen van een 307, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:54

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik beken of ontken niets :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:02:
[...]
Dus jij kan nu wel een 205 GTi kopen :P Lucky basterd :)
Nee, heb zaterdag een 406 Coupe gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Deze week ga ik bij een clublid langs om een motorblokje te bekijken voor de CTI :) Het betreft een DKZ-blokje (1.9 122pk) met slechts 146.000 km op de klok waarbij de riemen en spanrollen zeer recent nog vervangen zijn. Het enige minpuntje tot nu toe is, dat het blok iets olie lekt bij de nokkenas. Waarschijnlijk een kwestie van een keerringetje vervangen. Het lijkt erop dat het apparaat binnenkort dan toch eindelijk weer gaat rijden :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, als het blok uit de auto ligt, kan je toch fijn een namiddagje sleutelen :). Erg handig als je niet in zo'n onpraktische motorruimte aan de slag moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
En we hebben een motorblok voor de CTI *O*

Vanavond even naar Cuijck gereden om het motorblok in kwestie te aanschouwen en te horen lopen. Er zat inderdaad een hagelnieuwe d-riem op en de km-stand is met 147.000 relatief laag. Het blok was ook nog mooi droog, behalve rechtsonder door de eerder genoemde lichte olielekkage.

Bij het starten sloeg het motortje vrijwel meteen aan en het viel me op dat-ie meteen erg mooi rond liep. Normaal gesproken lopen de 1.9-blokjes stationair behoorlijk onregelmatig (zeker als ze al een leven achter de rug hebben), maar bij dit blokje was daar vrijwel geen sprake van. Ook was te merken dat de kleppen recentelijk nog opnieuw gesteld zijn.

Over een paar weken wordt het blokje bij mij thuis afgeleverd en kan het sleutelen beginnen. * Wok is blij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gefeli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:45:
True, of cd's in het dashboardkastje. Maar jij zult ook niet ontkennen dat er chronische rammelproblemen zijn met de achterdeurpanelen van een 307, toch?
Na 4 jaar rijden met mijn 307 SW hoor ik alleen af en toe iets in mijn deur rammelen. (nee geen cd's). Verder geen enkel rammeltje te bekennen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

hehe Of gewoon geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat kan ook :)

Onze 2 jaar oude 307 rammelt voor wat ie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Als ik een rammel hoor laat ik 'm maken. Keer of 3 moeten doen, maar nu geen rammels meer. :) Waren altijd lullige dingentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kan van een 206 zeggen wat je wil, maar die rammelen minder dan een 307. 307 3-deurs is ook stil, het zijn puur de deurpanelen achter die gaan rammelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:17
Ik weet dat de beste plaats om dit te vragen toch gewoon mijn eigen dealer blijft maar ik ben zo ontiegelijk nieuwsgierig naar een indicatie van de kosten dat ik toch maar even m'n verhaal hier post.

Ik heb met mijn peugeot 307 met redelijk hoge snelheid (ik schat 40-50 km/h) in een licht zijdelingse beweging een obstakel geraakt met mijn band. De tik was uiteindelijk helemaal niet zo hard voor mijn gevoel en de band heeft ook slechts een klein gaatje. Ophanging en velg e.d lijken totaal niet beschadigd na een redelijke inspectie en ik heb ook alweer iets van 150km met de auto gereden.

Wat is dan het probleem:
Met dit voorval is de zij-airbag uit mijn auto gekomen, met als resultaat de nodige schade aan het stoffen dak (dit is gescheurd rond 1 van de handgrepen om de airbag er uit te laten). En de airbag zelf zal natuurlijk vervangen moeten worden.

Als iemand enig idee heeft aan wat voor bedragen je bij een geintje als dit moet denken zou ik heel blij zijn en waarschijnlijk al iets geruster zijn. Ik kan waarschijnlijk morgen bij de dealer terecht en ja ik weet dat ik beter niet teveel kan rijden met het oog op de mogelijk op scherp staande andere airbags.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Je bedoelt waarschijnlijk de window airbag?
Wat voor 307 is het, 3 / 5drs, sw, break of CC, welk bouwjaar?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Het gaat om de 'window' airbag dan denk ik ja, evenals de airbag in de stoel van de bestuurder. Ik begreep al van dealer dat deze twee samen op ongeveer 500E excl btw en montage komen (ik schat dus like 850 totaal?). Dan is nog de grote vraag wat de hemel kost want die moet ook vervangen worden maar hier kon de dealer me geen prijsopgaaf van geven en ik heb ook geen idee hoeveel arbeidsuren hier nog in gaan zitten.

Het gaat om een 5 deurs 307 XSI 2.0 uit Januari 2002. De hemel is in het grijs uitgevoerd als er nog prijsverschil in de verschillende kleuren mocht zitten.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik zal, als het werk het toelaat, morgen eens kijken wat dat zoal kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Hoe listig is het om een mooie (op het oog orginele) 205 GTI met bijna 2 ton op de teller te kopen.... ?

(heb wel al wat extra info aangevraagd)

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 04-06-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Geef eens wat specs en is er wat historie bekend van de auto? Als de auto gewoon zijn onderhoud heeft gehad, hoeft de kilometerstand geen probleem te zijn. De motorblokjes van een 205GTI zijn - onder voorbehoud van juist onderhoud - erg sterk.

Gebreken waar je tegenaan kunt lopen bij een 205 GTI:
- Fuseekogels. Bekend zwak punt van de 205 en prijzig om te repareren, omdat daarvoor de complete draagarm vervangen moet worden (€260 per stuk (!) @ dealer ex. montage; aftermarket exemplaren kosten rond de €100).
- Verdroogde klepseals, wat zich openbaart in een behoorlijke rokende motor en heftig olieverbruik (maar de prestaties nemen niet af, zoals bij een lekke koppakking of versleten zuigerveren wel het geval is). De onderdeeltjes zelf kosten geen drol, maar de kop van het blok moet er dan af. Als je de kop er dan toch af hebt liggen, loont het zeker de moeite om de rest grondig te inspecteren en zonodig preventief onderhoud te plegen.
- Bij de 1.9 GTI willen de stabilisatorstangetjes voor nog wel eens versleten zijn. Kost je de hoofdprijs niet
- De achteras kan versleten zijn. Let goed op de stand van de wielen (sterk negatief camer betekent dat de lagers ver heen zijn. Controleer ook aan beide zijden of de as nog veert. In extreme gevallen zit het ding gewoon vast. Een achterasrevisie komt zeker wel op €400,-
- Bij de exemplaren van voor 1988, moet de carrosserie goed gecontroleerd worden op roest. Bij deze exemplaren deed Peugeot nog niet aan het verzinken van de carrosserie.
- Boven de achterste zijruitjes (net onder de dakrand) loopt een smalle verdieping in lengterichting over de auto in het verlengde van de bovenkant van het portier. Hier kunnen haarscheurtjes onstaan in de lak en uiteindelijk roest. Haarscheurtjes en/of roest op deze plek, betekent dat de/een vorige eigenaar er flink mee heeft geragd
- Langs de bovenrand van de dorpel, net achter het portier hoort over een lengte van ca. 10 cm. een verdikking in de lak te zitten. Zit deze er niet, dan heeft de auto een schadeverleden!

Even wat zaken die me direct te binnen schieten :) Meer info kan op verzoek wel geven (maar zometeen eerst naar huis :) )s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Zondagskindje schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:30:
Ik zal, als het werk het toelaat, morgen eens kijken wat dat zoal kost.
Toevallig nog tijd gevonden om wat op te zoeken of een schatting te kunnen maken? Ik heb mijn eigen dealer gesproken maar ik was eerlijk gezegd wat teleurgesteld in de manier waarop ze met me omgingen. In eerste instantie keek er een nieuwe monteur na die ook niet precies wist hoe het allemaal zat 'mss moet je alle airbags vervangen, zoiets heb ik wel es gehoord. Maar het kan ook alleen de module en de betreffende airbags zijn'. Niet dat ik hem iets kwalijk neem maar ik neem aan dat ze wel begrijpen dat ik graag een totaalbedrag voor de onderdelen + schatting van de arbeidsuren zou krijgen, gewoon om te weten waar ik aan toe ben.

Ik weet inmiddels dat die window airbag+zijairbag samen iets van 469E ex btw zijn.
Dan de hemel die kost geloof ik iets van 240E.

Mis ik volgens mij nog de module, mss nog wat onderdelen die ik over het hoofd zie? en dan de arbeidsuren.

Is het bij zoiets trouwens nog zinvol om het bij een niet-peugeot dealer te laten maken of gaat dat niet veel prijsverschil opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:03

GaMbiNo

1337

Zo dat zijn nog eens goeie replies. Misschien kun/wil je mij dan ook vorzien van wat tips. :P
Wij zijn op zoek naar een tweede auto aangezien mijn vriendin binnenkort ook gaat werken. Ze moet daarvoor zo'n 100 km per dag rijden. Prive gebruiken we onze Peugeot 207 en zal hij dus niet gebruikt gaan worden.

Nou zaten wij te denken aan een Peugeot 306 (weinig budget ivm het feit dat we net een huis gekocht hebben). Dit zal wel een auto van 1992 t/m 1996 ofzo worden.

Maar nou komt dus mijn vraag. Zijn dit nou redelijk degelijke wagentjes? We willen er gewoon een jaar ofzo goedkoop mee kunnen rijden. En als we hem al gaan kopen waar moeten we dan vooral op letten?

Andere mensen mogen natuurlijk ook reageren. :+

[ Voor 3% gewijzigd door GaMbiNo op 04-06-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

twit schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:50:
[...]

Toevallig nog tijd gevonden om wat op te zoeken of een schatting te kunnen maken? Ik heb mijn eigen dealer gesproken maar ik was eerlijk gezegd wat teleurgesteld in de manier waarop ze met me omgingen. In eerste instantie keek er een nieuwe monteur na die ook niet precies wist hoe het allemaal zat 'mss moet je alle airbags vervangen, zoiets heb ik wel es gehoord. Maar het kan ook alleen de module en de betreffende airbags zijn'. Niet dat ik hem iets kwalijk neem maar ik neem aan dat ze wel begrijpen dat ik graag een totaalbedrag voor de onderdelen + schatting van de arbeidsuren zou krijgen, gewoon om te weten waar ik aan toe ben.

Ik weet inmiddels dat die window airbag+zijairbag samen iets van 469E ex btw zijn.
Dan de hemel die kost geloof ik iets van 240E.

Mis ik volgens mij nog de module, mss nog wat onderdelen die ik over het hoofd zie? en dan de arbeidsuren.

Is het bij zoiets trouwens nog zinvol om het bij een niet-peugeot dealer te laten maken of gaat dat niet veel prijsverschil opleveren?
Ik heb nog niet de lengte gehad om er naar te kijken.
Voor de zekerheid (om de juiste onderdelen te kunnen opzoeken) heb ik de laatste 8 van het chassisnr nodig.
Zou je mij die kunnen mailen naar josjes55 at hotmail.com?

[ Voor 1% gewijzigd door Zondagskindje op 04-06-2007 19:10 . Reden: iets verduidelijkd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
GaMbiNo schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:26:
[...]

Zo dat zijn nog eens goeie replies. Misschien kun/wil je mij dan ook vorzien van wat tips. :P
Wij zijn op zoek naar een tweede auto aangezien mijn vriendin binnenkort ook gaat werken. Ze moet daarvoor zo'n 100 km per dag rijden. Prive gebruiken we onze Peugeot 207 en zal hij dus niet gebruikt gaan worden.

Nou zaten wij te denken aan een Peugeot 306 (weinig budget ivm het feit dat we net een huis gekocht hebben). Dit zal wel een auto van 1992 t/m 1996 ofzo worden.

Maar nou komt dus mijn vraag. Zijn dit nou redelijk degelijke wagentjes? We willen er gewoon een jaar ofzo goedkoop mee kunnen rijden. En als we hem al gaan kopen waar moeten we dan vooral op letten?

Andere mensen mogen natuurlijk ook reageren. :+
De Peugeot 306 is hele fatsoenlijke auto :) Echt zwakke punten heeft de 306 bij mijn weten niet. Roest is bij een normaal bereden/onderhouden exemplaar in ieder geval geen issue. Er zijn veel verschillende uitvoeringen geleverd met groot assortiment aan benzine- en dieselmotoren. De 1.1 benzine is eigenlijk de enige motorisering om te vermijden; die is gewoon te zwak voor de auto, maar met een willekeurige andere motor ben je prima voorzien (alhoewel de 1.9D zonder turbo ook niet uitblinkt in prestaties). Als je voor een benzineuitvoering in de markt bent, zou ik kijken naar een exemplaar met de 1.4 of de 1.6-liter motor. Ze zijn ook geleverd met een 1.8 en een 2.0 en zelfs een 2.0 16-klepper (167 pk! ), maar voor dagelijks woon-werkverkeer zijn de eerstgenoemde varianten al prima toereikend (scheelt ook weer in belasting en verzekering :) ).

De 306 kende veel uitrustingsniveau's, variërend van XN (basisuitvoering, echt kaal), via XR en XT (luxe) tot XS/XSi (sportief) en de S16 en GTI-6 als topmodellen. Daarnaast zijn er vele actiemodellen geweest die waren gebaseerd op de XN of de XR, maar vaak een paar luxe zaken aan boord had. Twee veel geproduceerde actiemodellen zijn bijvoorbeeld de Plus (gebaseerd op de XN, maar dan bijvoorbeeld voorzien van centrale vergrendeling en stuurbekrachtiging) en de Belfort (op basis van de XR, maar dan met electrische ramen etc..).

Als het budget het toelaat zou ik echter kijken naar een exemplaar van 1997 of later (wel te vinden vanaf ca. €2500). Voor modeljaar 1997 heeft de 306 namelijk een ingrijpende facelift gekregen, waardoor de auto er niet alleen veel frisser uitziet, maar ook de afwerking, stoelen en uitrusting zijn toen naar een hoger plan getild door Peugeot.

De motoren van de 306 zijn - met uitzondering van de S16/GTI-6 - allemaal gebaseerd op de TU-serie. Dat betekent dat het stuk voor stuk degelijke motoren zijn, die ook tegen een stootje kunnen. Als de auto zijn regulier onderhoud heeft gehad, hoef je je geen zorgen te maken over de levensuur van de techniek. Een nadeel van de 306 (en Peugeots in het algemeen) is de wat hakerige versnellingsbak. De schakelwegen zijn wat lang en de versnellingen laten zich niet altijd even makkelijk vinden. Bij een rustige/normale rijstijl is er echter wel mee te leven. Zeker de achteruitversnelling wil zich niet altijd direct in laten leggen. De koppeling zelf laat zich echter wel weer prettig bedienen: niet te zwaar en met voldoende gevoel voor het aangrijppunt.

Ik weet niet wat budget is, maar als het budget het toelaat, zou ik gaan voor een 1997/1998 exemplaar in XR-uitvoering met een 1.4 of 1.6 motor. De 1.6 is wat soepeler, maar de 1.4 is van nature al erg spaarzaam met brandstof. Mocht een dergelijk exemplaar niet binnen budget vallen - en je dus aangewezen bent op een exemplaar van het eerste uur - dan zou ik kijken naar een versie uit 1995 (in dat jaar is de uitrusting ook opgewaardeerd). Ook hier geldt dat een 1.4 of 1.6 XR de gulden middenweg is.

Dat even in een notendop. Als anderen dit nog kunnen aanvullen, graag :) Ben namelijk niet bekend met specifieke aandachtspunten van de 306...

/EDIT: Ik lees nu net dat je vriendin ca. 100km per dag gaat rijden. Wellicht dat het dan toch een optie is om te kijken naar een diesel. Ze zijn wat moeilijker te vinden, maar een turbodiesel geniet absoluut de voorkeur boven de ongeblazen versie. Qua degelijkheid zit het met de diesels wel snor en een hoge km-stand hoef je niet van te schrikken (4 ton is voor die blokjes doorgaans geen probleem).

[ Voor 4% gewijzigd door Wok op 04-06-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread, misschien heb je hier nog wat aan.
http://205gtidrivers.com/info/buying1.html
http://205gtidrivers.com/info/buying2.html

Veel van de problemen bij een 205GTi spelen zich af in de voorophanging. Een uitgebreide proefrit is eigenlijk een must, ook met het bochtenwerk. En als de eigenaar zegt dat je maar rustig aan moet doen in de bochten en met het gaspedaal, zou ik hem al laten staan. Een GTi koop je niet om er alleen rustig mee te rijden.

En zoals Wok al zegt, die GTi blokjes zijn zeker degelijk. Geef ze het nodige onderhoud en ze kunnen zo richting 300k ;). Als je de onderhoudshistorie niet kent, zou ik wel de wagen een grote beurt geven meteen na aanschaf (eventueel samen met de distributie).

Je kan je ook op een clubforum gaan bevragen over een bepaalde auto. De wereld is zo klein dat er vaak wel iemand tussen zit bij wie de wagen al langer bekend is.

Ik kan het je trouwens alleen maar aanraden. Mijn karretje - waarvan ik de onderhoudshistorie niet ken - heeft er ondertussen 12.000 probleemloze kilometers opzitten en trekt als een lier *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wok schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:20:
[...]

De motoren van de 306 zijn - met uitzondering van de S16/GTI-6 - allemaal gebaseerd op de TU-serie.
Volgens mij niet. Bij Citroën is het iig dat de 1.0, 1.1 en de 1.4 en vroegere 1.6 TU motoren waren, de grotere zijn XU motoren. Volgens mij is in de ZX 1.6 (vanaf 1996) nooit een TU motor ingebouwd en mijn 1.8 is een XU.
Dus ik kan me niet indenken dat bij de 306 alleen de 2.0 een XU motor was.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Ai..

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/b/d6bd4f69b477335269f89b6b740768eb.jpg

Dat vind ik dan weer een gemiste kans. Afgekeken van de 407sw, maar dan niet goed.

Best jammer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Wok schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:20:
[...]
Weer een heel verhaal. ;)
Bedankt voor je replie! _/-\o_
Ik denk dat het dan maar een 306 moet gaan worden. Was eerst vooral naar Toyota's aan het kijken omdat die de naam zouden hebben goed degelijk te zijn maar echt mooi vind ik die niet. De 306 is stukken mooier. :)

Dan ga ik me op de 306 oriënteren en zodra we over een maandje verhuisd zijn gaan we kijken of een 97'er 306 er nog inzit.

Ik denk niet dat het een diesel wordt. Ze zal zo'n 20.000 Km per jaar rijden gok ik en dat zal eerder minder dan meer worden denk ik. En de standaard 1.9D is niet vooruit te branden zag ik ook op autoweek.nl in de specs dus dat lijkt mij ook niks.

Qua prijs vallen ze me ook alleszins mee. Ik zag al een 98'er 1.4 S staan voor 2.000 euro.
jep schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:08:
Ai..

[afbeelding]

Dat vind ik dan weer een gemiste kans. Afgekeken van de 407sw, maar dan niet goed.

Best jammer.. :)
Ik vind ze helemaal niet zo lelijk. Vooral i het zwart vind ik ze erg mooi. Zal ongetwijfeld wel weer een succesje worden voor Peugeot. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.peugeot207club.nl/album_pic.php?pic_id=889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Zeker een mooie wagen.
Ik kijk met spanning uit naar de 308 SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:21
Komt ook een RC uitvoering van (van de 207 SW) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42
GaMbiNo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:20:
[...]
Ik denk niet dat het een diesel wordt. Ze zal zo'n 20.000 Km per jaar rijden gok ik en dat zal eerder minder dan meer worden denk ik. En de standaard 1.9D is niet vooruit te branden zag ik ook op autoweek.nl in de specs dus dat lijkt mij ook niks.
Heb je er al eens in gereden? Volgens mij is dat hetzelfde blok als de 1.9D van Citroen en die viel mij erg mee. Heb een proefrit gemaakt in een Xsara Coupe met dat blok, maar hij kon goed meekomen in het verkeer en op de snelweg.
Maar als je ervan houdt om zo snel mogelijk weg te zijn bij het stoplicht en regelmatig te checken of je de maximumsnelheid nog kunt halen is dit geen blok voor jou.
Of juist wel, kan je een hoop boete's schelen.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

MoZe schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:28:
[...]

Heb je er al eens in gereden? Volgens mij is dat hetzelfde blok als de 1.9D van Citroen en die viel mij erg mee. Heb een proefrit gemaakt in een Xsara Coupe met dat blok, maar hij kon goed meekomen in het verkeer en op de snelweg.
Maar als je ervan houdt om zo snel mogelijk weg te zijn bij het stoplicht en regelmatig te checken of je de maximumsnelheid nog kunt halen is dit geen blok voor jou.
Of juist wel, kan je een hoop boete's schelen.
Ik heb wel in een 206 met 1.9D blok gereden en dat viel me ook niet echt mee maar ik weet niet of het om hetzelfde blok gaat eigenlijk. Maar de specs zijn zo te zien wel vergelijkbaar.

Ik ben zelf wel zo'n stoplichtrijder maar ik hoef ook niet in deze 306 te rijden. Ik heb zelf een 207 met 110 PK dieselmotor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is in principe hetzelfde blok, alleen in de 206 met iets minder inhoud. Vermogen is gelijk. Maar een 206 is kleiner en lichter en trekt sneller op dan een 306 met dat blok. Dus als je een 206 al langzaam vindt...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Maasluip schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:48:
Is in principe hetzelfde blok, alleen in de 206 met iets minder inhoud. Vermogen is gelijk. Maar een 206 is kleiner en lichter en trekt sneller op dan een 306 met dat blok. Dus als je een 206 al langzaam vindt...
Ik vond het op zich prima rijden maar als ik dan toch de keus heb en benzine rijden nog iets aantrekkelijk is qua aantal kilometers dan ga ik toch liever voor de benzinemotor. Ik heb verder 2 jaar prima in die 206 gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo, mijn blokje ligt zo goed als helemaal uit elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://s139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/th_Onderblok_Kaal03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/th_Cilinderkop.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/th_Krukas.jpg

Nu kan het echt werk beginnen. Wat ik ermee van plan ben; uiteraard alle pakkingen vervangen. Zuigerveren, drijfstanglagers, krukaslagers, nokkenaskeerringen, krukaskeerringen, distributieriem, spanrollen, waterpomp, bougies, bougiekabels, verdeler en wat sensoren vervangen, cilinderbussen honen. Grotere injectoren en een sterkere oliepomp plaatsen. Tussenschot in het carter lassen. Misschien twee 'snellere' nokstokken. Kop laten vlakken en kleppen + veren vernieuwen. En nu vergeet ik vast nog een paar dingen :). Het hangt ook een beetje van het financiële plaatje af, of ik nog verder ga met het vervangen van zuigers, drijfstangen, etc.

Eerst alles grondig proper maken en sommige delen van wat verse lak voorzien. Al bij al is dit toch wel een plezierige bezigheid, en zéker een uitdaging (ik heb nooit eerder iets dergelijks gedaan). Hopelijk komt het dan ook allemaal goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
Cool vorige week nog een mi16 blokje bijna kaal gezien, degene die ermee bezig waren hadden nogal moeite om de stukken tussen de drijfstangen los te halen :P (met een hamer rossen hielp niet echt.)

[ Voor 7% gewijzigd door _Drake_ op 06-06-2007 10:20 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je die vijf krukasbruggen? De middelste kreeg ik ook moeilijk los, dit kwam omdat er in tegenstelling tot de vier anderen, aan de zijkant ook een boutje los moest. Ik had dat dus niet door en heb er wel even 'naar staan kijken' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
ja, de middelste kregen ze niet los, verder moest er wat meer los wat ook niet lukte.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ik heb net een oud 205je gekocht een diesel ... zal, als ik weer thuis ben ff fotos maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie keuze!
Die dingen gaan echt lang mee en je betaalt er tegenwoordig best veel voor in aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De door onze Franse kluskonijnen ingebouwde Peugeot autotelefoon levert mij van vrijwel iedereen die ik er mee bel gejank op dat het hakt stottert en stoot en dat het ontzettend lastig is me te verstaan. Heeft iemand anders die ervaring ook en mag ik dat als normaal ervaren? Volgens de garage is er niets mis mee "zo werkt dat nu eenmaal met autotelefoons" alsof het m'n aller eerste keer is dat is een handsfree kitje in m'n auto heb zitten |:(
Gezien het in m'n veeeel lawaaierige Astra 1.6 zelfs bij tempo 160 nog beter ging met een nabouw Nokia carkitje vind ik dat ik die telefoon wel aan wat kwaliteitseisen mag onderwerpen... maar voor ik de garagehouder het vel over z'n oren trek is het misschien wel slim even na te vragen of dat normaal is.

Het ligt niet aan het bereik, ik heb niet het schuifdak wagenwijd open als ik bel op de snelweg, de airco doet niet op volle toeren blazen en de radio wordt vanzelf gemute als je belt. Ik praat wel in de richting van de microfoon en ik heb de geluidsweergave niet hard staan (en die ook zachter gezet om te kijken of dat scheelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:27:
De door onze Franse kluskonijnen ingebouwde Peugeot autotelefoon levert mij van vrijwel iedereen die ik er mee bel gejank op dat het hakt stottert en stoot en dat het ontzettend lastig is me te verstaan. Heeft iemand anders die ervaring ook en mag ik dat als normaal ervaren?
Ik heb een navi-systeem (RT3) in mijn 307 zitten en inderdaad is de telefoon om te huilen. :(

Er is tijdens het rijden gewoon echt niemand die mij fatsoenlijk verstaat (en nee, dat ligt niet aan mijn spraakcapaciteiten :+). Ik krijg echt veel klachten over echo's en dergelijke. Kijk voor de gein ook eens op het RT3 forum, waar deze klacht ook regelmatig terugkomt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zo.. vanmiddag samen met een vriend even een rondje Hoorn-Haarlem-Lelystad gedaan om een tweetal 306 S16 Le Mans's te bekijken. Bij het bekijken van het eerste exemplaar in Hoorn, werd al snel duidelijk dat het exemplaar in Haarlem wel in uitzonderlijk goede staat zou moeten verkeren om de €1000 hogere (!) vraagprijs te rechtvaardigen...

Aangekomen in Haarlem, bleek dat dus niet het geval te zijn. De auto heeft zijn leven duidelijk in de stad doorgebracht getuige de vele butsjes en krasjes in het koetswerk. Ook heeft een vandaal zich ooit uitgeleefd op de auto want op diverse plaatsen waren grote krassen zichtbaar. Qua interieur was de auto wel zeer netjes, maar dat was het eerste exemplaar ook.

Bij de motorische controle bleek de auto ook last te hebben van de bekende kwaal dat het vacuumsysteem voor de bediening van de kleppen van het dubbele inlaatkanaal niet functioneerde (afbroken slangetje) en dat was bij de eerste auto net allemaal vervangen, tot en met de vacuumpomp zelf aan toe.

In het eerste exemplaar ook nog even een flinke proefrit gemaakt. In één woord: sweet! :9 Ik had eigenlijk gewoon een vlotte auto verwacht, maar het ding trekt er echt goed aan, zelfs laag in de toeren. Ook qua weggedrag, sturen en remmen werd al snel duidelijk dat de auto keurig zijn onderhoud heeft gehad. Duidelijk van een liefhebber.

't Is natuurlijk geen nieuwe auto meer (1994), dus de auto heeft wel wat details die even aangepakt moeten worden (loslatende blanke lak op de tankklep, klemmetje van een deurpaneel, dat soort dingen), maar onder de streep een heel nette auto :) We waren er al snel uit dat dit hem moest gaan worden.

* Wok heeft weer iemand van dienst kunnen zijn bij zijn zoektocht naar een auto :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

allure

Titaan fase 2/3

Question Mark schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:52:
[...]
Ik heb een navi-systeem (RT3) in mijn 307 zitten en inderdaad is de telefoon om te huilen. :(

Er is tijdens het rijden gewoon echt niemand die mij fatsoenlijk verstaat (en nee, dat ligt niet aan mijn spraakcapaciteiten :+). Ik krijg echt veel klachten over echo's en dergelijke. Kijk voor de gein ook eens op het RT3 forum, waar deze klacht ook regelmatig terugkomt.
Heb je wel de laatste update`s?
Hier had ik ook last van maar na een update heb ik dat probleem niet meer (zo erg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Wok schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:12:
Lang verhaal van een behulpzame Wok!
* Ibidem was degene voor wie deze 306 S16 Le Mans proef werd gereden!

OMG wat een wagen, zo snel, mooi etc... Ik ben er helemaal verliefd op geworden inmiddels :> Zodra ik deze wagen heb zal ik z.s.m. pics online slingeren van zijn nieuwe woonomgeving in Lelystad. :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:19:
Goeie keuze!
Die dingen gaan echt lang mee en je betaalt er tegenwoordig best veel voor in aanschaf.
205 is al weer terug naar de vorige eigenaar ... :(
toen ik de papieren thuis ff doornam kwam ik erachter dat het om een diesel motor op een benzine chassis ging ... dit wil mijn franse verzekering niet verzekeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:21
Tekn0z schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:24:
[...]

* jap85 was degene voor wie deze 306 S16 Le Mans proef werd gereden!

OMG wat een wagen, zo snel, mooi etc... Ik ben er helemaal verliefd op geworden inmiddels :> Zodra ik deze wagen heb zal ik z.s.m. pics online slingeren van zijn nieuwe woonomgeving in Lelystad. :)
Jaa echt mooie wagens! Ik heb nu een 106 XSi 1.6 maar ik heb nu regelmatig meer mensen mee in de auto dus zou nu wel wat groters willen. Mn 106 is nog helemaal goed en bevalt ook goed maar als ik iets anders neem wordt het zeker een 306 le mans, maar aangezien ik misschien binnenkort werk krijg waarbij ik een leaseauto krijg zal het er wel niet van komen...

Vind vooral het interieur mooi en de velgen, daarnaast natuurlijk altijd leuk dat het zo'n speciale uitvoering is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:52:
[...]

Ja, dit is exact mijn probleem. Ej mie Ollands is eg kei goe dus da kennetnie wezûh.
Dus, dan gaan we de dealer maar eens terroriseren dat hij software updates gaat uitvoeren. Ik betaal geen 2000 piek voor een boordtelefoon die vervolgens op het onbruikbare af slecht is. Dat gaat hem een gratis 30.000 km beurtje kosten voor de vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:17:
[...]

Ja, dit is exact mijn probleem. Ej mie Ollands is eg kei goe dus da kennetnie wezûh.
Dus, dan gaan we de dealer maar eens terroriseren dat hij software updates gaat uitvoeren. Ik betaal geen 2000 piek voor een boordtelefoon die vervolgens op het onbruikbare af slecht is. Dat gaat hem een gratis 30.000 km beurtje kosten voor de vakantie :D
Lol, geen enkele dealer zal voor die reden een A-beurt weggeven. :D
Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Inmiddels de wagen ruim 1 dag in mijn bezit en gisteraaf direct naar de jongens van Midnight Motorsport in Nijkerk gebracht. Vriendelijke ontvangst aldaar, maar het mindere was de uitslag van dit bezoekje.

Ik vond al dat de auto wat minder in de remmen zat en ook teveel naar rechts neigde. Resultaat van dit bezoek was dan ook. Nieuwe radiateur, nieuwe draagarm(rubbers), schijven en blokken rondom, nieuwe banden (4 stuks), stuurkogel rechts. En dan ook maar besloten om de velgen te laten poedercoaten. Al met al een kleine 1000 euro, maar dan heb je ook wat en moet ie weer prima rijden. Laat hem daarna nog in de wax zetten (iets met teflon) en audio inbouwen. Want daar ben ik niet handig mee :+

Kortom, nog een leuk projectje voor de boeg, maar over 2 weken is alles gereed en dan volgen de pics :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn moeder heeft een probleem met de richtingaangever van haar 206, en nu is ze naar de peugeot dealer geweest en moeten ze een deel van de boordcomputer vervangen (?) twv 310 (incl inbouw)

Kan iemand mij hier misschien meer informatie overgeven? Is dit een veel voorkomend probleem? Mn ma kan het namelijk niet echt duidelijk uitleggen en ik zou toch wat meer info willen.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:44
Royal schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:01:
Mijn moeder heeft een probleem met de richtingaangever van haar 206, en nu is ze naar de peugeot dealer geweest en moeten ze een deel van de boordcomputer vervangen (?) twv 310 (incl inbouw)

Kan iemand mij hier misschien meer informatie overgeven? Is dit een veel voorkomend probleem? Mn ma kan het namelijk niet echt duidelijk uitleggen en ik zou toch wat meer info willen.
Wat vaak gebeurt is dat de richtingaanwijzer niet automatisch meer teruggaat. Het mechanisme van de gehele richtingaanwijzer moet dan vervangen worden. Dat er iets van de boordcomputer moet worden vervangen is mij niet bekend, ik geloof dat het knopje voor de boordcomputer aan de andere hendel zit, voor het bedienen van de ruitenwissers. Dat kan er m.i. niets mee te maken hebben. Of ze gaan het gehele systeem vervangen?
Vaag verhaal dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_A_R schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:33:
[...]
Wat vaak gebeurt is dat de richtingaanwijzer niet automatisch meer teruggaat. Het mechanisme van de gehele richtingaanwijzer moet dan vervangen worden. Dat er iets van de boordcomputer moet worden vervangen is mij niet bekend, ik geloof dat het knopje voor de boordcomputer aan de andere hendel zit, voor het bedienen van de ruitenwissers. Dat kan er m.i. niets mee te maken hebben. Of ze gaan het gehele systeem vervangen?
Vaag verhaal dus :?
De leuke versie van de boordcomputer heeft in het linkerpookje de knop voor de spraakbediening. Kan dus in beginsel wel zijn als mevrouw een beetje op stand rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Probleem is dat hij geen richting meer aangeeft, alleen als je hem omhoog gedrukt houdt. Ik ga morgen de auto even weg brengen ben benieuwd wat het nu precies is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Royal schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:34:
Probleem is dat hij geen richting meer aangeeft, alleen als je hem omhoog gedrukt houdt. Ik ga morgen de auto even weg brengen ben benieuwd wat het nu precies is
Ik denk dat de COM2000 vervangen moet worden.
Dat is het gedeelte waaraan de r.a.wijzerschakelaar en de ruitenwisserschakelaar aan vast zit.
En dat gedeelte is inderdaad prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Zondagskindje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:01:
[...]

Ik denk dat de COM2000 vervangen moet worden.
Dat is het gedeelte waaraan de r.a.wijzerschakelaar en de ruitenwisserschakelaar aan vast zit.
En dat gedeelte is inderdaad prijzig.
Thanks, na wat gezoek op google lijkt mij dit idd het probleem. Komt dus ook veel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Royal schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:00:
[...]

Thanks, na wat gezoek op google lijkt mij dit idd het probleem. Komt dus ook veel voor
Ik weet niet hoe oud die 206 is.Tot een bepaalde leeftijd van de auto, kan de dealer bij Peugeot Nederland om coulance vragen. Dat houdt in dat de dealer, Peugeot en/of de eigenaar een gedeelte mee betaald aan de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

De peugeot is van november 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Royal schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:50:
De peugeot is van november 2003
Dat is nog binnen de 4 jaar.
Dan moet de coulance zeker lukken.

er zit wel een "maar" aan. Als de com2000 al eens eerder is vervangen op de auto, heb je kans dat er geen coulance toegepast wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Zondagskindje op 14-06-2007 21:58 . Reden: Een kleine toevoeging bijgezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Zondagskindje schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Dat is nog binnen de 4 jaar.
Dan moet de coulance zeker lukken.

er zit wel een "maar" aan. Als de com2000 al eens eerder is vervangen op de auto, heb je kans dat er geen coulance toegepast wordt.
Mooi! Dan ga ik daar morgen zeker om vragen. De com2000 is niet eerder vervangen

Edit: Laat morgen ook wel weten of het gelukt is, iig bedankt voor de hulp _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Royal op 14-06-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 14-09 12:51
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 21:31:
[...]

Als je je regensensor aan heb en die vind dat ie wissen moet dan gaan je lichtjes wel netjes mee aan. Maar natuurlijk is de automagische lichtsensor niet perfect.
Het was me nog niet opgevallen maar ik heb eens opgelet nu met het slechte weer maar het klopt niet helemaal.

Als het licht op automagisch staat en de wisser gaat wissen omdat het regent dan gaat het licht niet altijd mee aan. Hij gaat wel eerder aan bij vrij helder weer maar als het regent en de zon schijnt dan blijft het licht lekker uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

My bad! de auto is van november 2002, bij de dealer zeiden ze dat ze het willen proberen maar beloven niks. Ga er iig niet vanuit dat het luk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Iemand ervaring met de melding: Storing in het uitlaatsysteem

Vanmorgen kreeg ik de melding. Ik kan niet meer toeren maken dan 25000
Het gaat om een HDi 2.0 110pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Royal schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:00:
[...]

Komt zekers vaak voor bij de 206. Mijntes heeft er soms last van, maar dan meer dat als je rechts de bocht om gaat, en dat hij dan terug moet springen. Dan springtie te ver naar links door de middenstand en knippertie naar links. Soms irritant, maar hij heeft er nog niet heel veel last van. Maar dat is idd de Com2000

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

DeeJee schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:10:

Maargoed dat je niet meer dan 25000 toeren kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Royal schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:20:
[...]

Maargoed dat je niet meer dan 25000 toeren kan maken :P
hehe oeps foutje |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
DeeJee schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:10:

Helaas heb ik er teveel ervaring mee gehad :(

Bij mij was het roet aanslag in het inlaat spruitstuk waarvoor de motor er toch wel voor een stukje uitelkaar moet en een nieuwe vulling voor de additief tank (die zit links achter). Ook kan het nog te maken hebben met een brakke sensor bij de katalysator.

Uiteindelijk komt het door een redelijk bekende kwaal van het roetfilter van PSA en kon de garage het ook niet echt goed opgelost krijgen maar een diesel specialist heeft de IGR klep afgeplakt waardoor het systeem zich continue schoon brand. Na al deze ingrepen was mijn portemonee een paar 100eur lichter en de garage heeft flink moeten bijleggen omdat het tijdens de 6 maanden bovag garantie al gebeurde. Daarna wel geen problemen meer gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door sweetdude op 15-06-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nou ik wacht het even af. Woensdag krijg ik mijn nieuwe peug. Even volhouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Dat wordt niet harder als 100 dan :D

Och, dat is ook vol te houden toch ;)

Steeds meer snelwegen worden 100km/h Vmax dusjah :P Je volgt gewoon de trend ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-06-2007 16:01 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen in april 207cc besteld, wordt pas eind september waarschijnlijk geleverd :( Bij de verkoop werd me nog leuk verteld 8 tot 10 weken levertijd. Dan maar een jaar wachten om met open dak te rijden. Iemand hier meer problemen met de levertijd deze zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:43:
Balen in april 207cc besteld, wordt pas eind september waarschijnlijk geleverd :( Bij de verkoop werd me nog leuk verteld 8 tot 10 weken levertijd. Dan maar een jaar wachten om met open dak te rijden. Iemand hier meer problemen met de levertijd deze zomer?
offtopic:
Hoeft niet ;) In november 2005 heb ik ook nog gewoon open kunnen rijden met mijn CTI. 't Was gewoon 18 graden buiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Royal schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:07:
My bad! de auto is van november 2002, bij de dealer zeiden ze dat ze het willen proberen maar beloven niks. Ga er iig niet vanuit dat het luk
Das balen!
Wanneer krijg je wat te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Zondagskindje schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:17:
[...]

Das balen!
Wanneer krijg je wat te horen?
Heb de auto inmiddels alweer opgehaald, ze waren nog bezig met de coulance regeling. Krijg volgende week een factuur gestuurd dus nog even wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Weet iemand een bedrijf waar je een 207cc als lease auto kan krijgen? 8)7 :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
Zo te zien bij directlease vanaf € 457,- voor een 1.6 vti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:34:
Weet iemand een bedrijf waar je een 207cc als lease auto kan krijgen? 8)7 :P
Ik krijg hem via ingcarlease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:01:
Dat wordt niet harder als 100 dan :D

Och, dat is ook vol te houden toch ;)

Steeds meer snelwegen worden 100km/h Vmax dusjah :P Je volgt gewoon de trend ;)
130 in zijn 5. Moet lukken :)
Storing is nu weer weg. Gelukkig maar.
Woensdag mij nieuwe gebakkie!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Crosspost:

Afgelopen week gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/9994/17987001ke7.jpg
(geen eigen foto)

Een Peugeot 205 CTi 1.6 uit '87 met nog geen ton op de teller.
Technisch is hij redelijk. Voor de rest moet hij opgeknapt worden.
Dus de komende tijd heb ik wat te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
_O_ _O_ d:)b d:)b

Dat raakt de juiste snaar bij mij ;)

Een 87-er dus... dan heeft-ie nog geen verzinkte carrosserie.. Even een goede roestcontrole doen dus. Gaat het een complete restauratie worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik ben geen raceliefhebber, maar vond het wel mooi te horen dat de Peugeot 908 2e is geworden met een diesel racewagen. Ze doen weer mee sinds 1993 toen ze met de 905 de plekken 1,2,3 bezaten.
Good game!

Afbeeldingslocatie: http://www.nextcar.com.au/h.i.peugeot.905.lemans.1993.jpg
Peugeot 905 - 1993

Afbeeldingslocatie: http://us4.pixagogo.com/S5nS9NzlYO3UzyBK49zo4h2!o!vcRcbWVbC71GF3S!Nnghgv26SMUEHH6MyMttUDUDlJTXfJ8vLHfoanYxOzaeR-uB8nt8zHQEa-H99tfz2TY_/peugeot908.jpg
Peugeot 908 HDI FAP- 2007

Komt ook een 908 RC geloof ik als ik google images moet geloven:

Afbeeldingslocatie: http://www.allcarwallpapers.com/wallpapers/previews/peugeot-908-rc-8729.jpg

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26

-tom-562

Oliesjeik

Nou, ik vond de finish van peugeot op le mans niet echt sportief. Wachten totdat audi voorbij was, en er dan achter plakken, voor de publiciteit... en dan ook nog gaan juigen alsof ze de race hebben gewonnen...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:35:
_O_ _O_ d:)b d:)b

Dat raakt de juiste snaar bij mij ;)

Een 87-er dus... dan heeft-ie nog geen verzinkte carrosserie.. Even een goede roestcontrole doen dus. Gaat het een complete restauratie worden? :)
Ik ken deze auto behoorlijk goed. Hij is altijd in ons bedrijf in onderhoud geweest.
Er zit, gelukkig, geen roest aan. De stoffen kap is ook in goede staat.
Alleen zitten er schades aan de carrosserie. De voorbumper is 'geschaafd' en de gehele rechterkant is 'geschaafd'.
Voor het mooie moet hij helemaal overgespoten worden omdat hij overal wel iets heeft zitten.
De bekleding van de voorstoelen zijn kapot. En er zitten sterretjes en een barst in de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Verrotte stoelen komt inderdaad wel vaak voor bij die CTI-tjes inderdaad. De originele stof is dan ook erg dun en dus slijtage gevoelig. Ik zou er een leuk half-leer setje in zetten uit een GTI. Moet je alleen wel de platen uit de achterbank omzetten, omdat deze afwijken en dan moet je ook even een extra gaatje in de bekleding prikken voor de stang van de vergrendeling. Denk er dan ook aan dat je de beugeltjes van de zittingen overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik ben een Pink Floyd / Pink Project Fan en speel met de gedachte om van de 205 een Pink Floyd auto te maken. Aan de buitenkant de prisma te spuiten en dat weer terug te laten komen in de (leren) stoelbekleding.
Hier ben ik nog niet helemaal over uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:13
-tom-562 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:53:
Nou, ik vond de finish van peugeot op le mans niet echt sportief. Wachten totdat audi voorbij was, en er dan achter plakken, voor de publiciteit... en dan ook nog gaan juigen alsof ze de race hebben gewonnen...
Idd, hopelijk knalt volgend jaar die Peugeot echt goed inelkaar voor de finish, want zoals ze zich gedroegen was behoorlijk onsportief, niet dat ik ze een eerste plek misgun maar om zo te gaan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zondagskindje schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:34:
Ik ben een Pink Floyd / Pink Project Fan en speel met de gedachte om van de 205 een Pink Floyd auto te maken. Aan de buitenkant de prisma te spuiten en dat weer terug te laten komen in de (leren) stoelbekleding.
Hier ben ik nog niet helemaal over uit. :)
Nee.... :{

Niks mis met Pink Floyd overigens ( _O_ ), maar ik zou, zeker qua uiterlijk, de modificaties bescheiden houden. Een bumper/skirts setje van Ecosse of Zender zou nog kunnen, maar veel meer zou ik niet doen. Zeker niet qua lakwerk. Dat moet imo gewoon in één kleur zonder verdere fratsen.

Een clublid heeft ook een CTI compleet gerestaureerd en opnieuw gespoten. Heeft-ie ook helemaal zelf gedaan aangezien dat zijn werk is.. Hij heeft in de motorkap het Peugeot-logo verwerkt (een halve tint donkerder dan de rest van de auto; valt ook bijna niet op, tenzij je er echt goed naar kijkt). Is echt supernetjes gedaan (ik heb de auto in het echt gezien), maar het is niet mijn smaak.

Maar ik ben heel benieuwd naar de voortgang van het project :) Mocht je nog tips nodig hebben... klop maar aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:55:
[...]

Nee.... :{

Niks mis met Pink Floyd overigens ( _O_ ), maar ik zou, zeker qua uiterlijk, de modificaties bescheiden houden. Een bumper/skirts setje van Ecosse of Zender zou nog kunnen, maar veel meer zou ik niet doen. Zeker niet qua lakwerk. Dat moet imo gewoon in één kleur zonder verdere fratsen.

Een clublid heeft ook een CTI compleet gerestaureerd en opnieuw gespoten. Heeft-ie ook helemaal zelf gedaan aangezien dat zijn werk is.. Hij heeft in de motorkap het Peugeot-logo verwerkt (een halve tint donkerder dan de rest van de auto; valt ook bijna niet op, tenzij je er echt goed naar kijkt). Is echt supernetjes gedaan (ik heb de auto in het echt gezien), maar het is niet mijn smaak.

Maar ik ben heel benieuwd naar de voortgang van het project :) Mocht je nog tips nodig hebben... klop maar aan ;)
Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Ik ben nu eerst bezig om onderdelen te kopen.
Ik moet hebben een brons gekleurde voorruit, koplampen en de neerslagplaat van de voorbumper.
Verstralers heb ik inmiddels al binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Wat is een neerslagplaat? Kan me er geen voorstelling van maken :?

Voor onderdelen kun je het beste eens kijken op de diverse clubsites (205gti.nl, peugeotgtclub.nl, pug205.nl) en natuurlijk Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:29:
Wat is een neerslagplaat? Kan me er geen voorstelling van maken :?

Voor onderdelen kun je het beste eens kijken op de diverse clubsites (205gti.nl, peugeotgtclub.nl, pug205.nl) en natuurlijk Marktplaats.
nr1. op onderstaand plaatje heet volgens Peugeot "Neerslagplaat"
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/917/neerslagplaatwf3.jpg
Onderdelen zoek ik op in mijn eigen magazijn of bij mijn collega dealers. :)
En als ik het dan nog niet kan vinden, kan ik altijd nog zoeken bij buitenlandse Peugeot dealers.
Lang leve internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ah, de onderspoiler bedoelde je :+ Wist niet dat Peugeot zelf het zo noemde.

Ik zou dan ook meteen even alle bevestigingsbouten nieuw bestellen, want die zijn negen van de tien keer finaal verrot...

Hoe is de staat van de raamrubbers van je CTI? Die krengen gaan na verloop van tijd noga krimpen (de mijne heeft er ook last van :( ) en die dingen schijnen via Peugeot niet meer leverbaar te zijn :'( Mocht je toevallig nog tegen een voorraadje aan lopen, geef me even een seintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Die boutjes heb ik gelukkig nog :)

Om eerlijk te zijn heb ik de rubbers nog niet gecontroleerd.
Welke rubbers bedoel je precies?
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/6564/ruitrubberno1.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/741/ruitrubber2mi6.jpg

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Met name nummer 2 van het eerste plaatje (en in mindere mate nummer 1). Die dingen gaan na verloop van tijd krimpen waardoor je aan de voorzijde een 'gat' krijgt en de inkeping van het rubber voor de raamstijl (rubber 1) trekt dan ook een stuk naar achteren.

Aangezien je een '87-er hebt, die dus nog niet de roestpreventie kent, moet je ook even goed kijken naar de hoek van het portier boven de deurgreep. Vlak onder het raam wil hier nog wel eens een scheurtje ontstaan, wat uiteindelijk dan ook gaat roesten. Mijn vorige CTI (1986) had daar ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
-tom-562 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:53:
Dat is volgens mij dikke onzin.

Ze wisten dat er redelijk grote problemen aan boord waren.
Als ze door waren gereden hadden ofwel ze 1 of 2 extra ronden moeten rijden met alle gevolgen van dien..

Zo gek is dat dus niet.
Had verder niks met publiciteit of foto te maken, want daarvoor reden ze er tever achter.

Blij waren ze iig wel, lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 00:13
SandeR schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:35:
[...]

Dat is volgens mij dikke onzin.

Ze wisten dat er redelijk grote problemen aan boord waren.
Als ze door waren gereden hadden ofwel 1 of 2 extra ronden moeten rijden..
Het is niet voor niets een race :)
Zo gek is dat dus niet.
Had verder niks met publiciteit of foto te maken, want daarvoor reden ze er tever achter.
En omdat ze te ver achter reden was het verstandig om even te stoppen om netjes na de Audi te rijden om toch overal vandaag op de voorpagina te staan, het gaat natuurlijk ook voor een deel om pure commercie
Blij waren ze iig wel, lijkt me logisch.
Tuurlijk, maar laat ze volgende keer maar ophouden met dat geheimzinnige gedoe, die witte doeken houden ze maar lekker thuis..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:31:
[...]

Met name nummer 2 van het eerste plaatje (en in mindere mate nummer 1). Die dingen gaan na verloop van tijd krimpen waardoor je aan de voorzijde een 'gat' krijgt en de inkeping van het rubber voor de raamstijl (rubber 1) trekt dan ook een stuk naar achteren.

Aangezien je een '87-er hebt, die dus nog niet de roestpreventie kent, moet je ook even goed kijken naar de hoek van het portier boven de deurgreep. Vlak onder het raam wil hier nog wel eens een scheurtje ontstaan, wat uiteindelijk dan ook gaat roesten. Mijn vorige CTI (1986) had daar ook last van.
Wie heeft jou verteld dat die rubbers niet meer leverbaar zijn?
Ik krijg in beeld: "Onderdeel beschikbaar" :?
Dan heb ik het over de rubbers 1 en 2 uit plaatje 1 voor het linker portier (linker portier als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ow :?

Op de diverse clubfora hoor ik er steeds meer mensen over dat ze niet meer via de dealer te krijgen zijn...

Maar goed, die rubbers hebben voor mij niet de hoogste prioriteit. Eerst het nieuwe motorblok erin hangen en het ding klaarmaken voor de APK, zodat-ie weer uit de schorsing kan en we weer kunnen rijden :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door Wok op 18-06-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Misschien dat sommige dealers te lui zijn om te zoeken?
Who knows...

Zo te zien heb jij ook nog genoeg werk.
Gaat het allemaal zoals gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Werk zat inderdaad en een planning heb ik niet meer :+

't Blokje komt over een paar weken hier (zou eerst afgelopen zaterdag worden, maar toen was ik zelf de hele dag van huis). Met een beetje geluk is eind juli ook de klusruimte beschikbaar (ik ga het blokje samen met een vriend inbouwen en hij heeft alle faciliteiten daarvoor beschikbaar, maar hij is zelf nog bezig met het strippen en opbouwen van meerdere 205jes. Eerst moet de dTurbo van buurman uit elkaar en dan kan mijn CTI de brug op).

Eind juli heb ik ook mijn vakantie gepland en dan kan ik mooi even aan de slag:
- Motorblok inbouwen
- APK-waardig maken
- Zwart dashboard monteren
- Vloerkleed erin zetten

Dan het ding door de APK trekken en de schorsing opheffen en weer rijden :Y)

Daarna wordt het weer even sparen en dan hoop ik volgend jaar een grondige restauratie van de carrosserie uit te kunnen voeren:
- Roest in de deuren aanpakken
- Roest in de linkerdorpel aanpakken
- Deukje rechtsvoor herstellen (nieuw scherm)
- Complete respray (en dan gaat de auto dus ook helemaal uit elkaar) waarbij ik ook de wielkastverbreders/stootstrippen in kleur laat spuiten en eventueel de achterklep 'glad' ga maken.

Verdere plannen zijn onder meer nog:
- Nieuwe kap (huidige kap lekt niet, maar heeft twee scheurtjes in de buitenkap en het achterruitje is niet mooi meer)
- Nieuwe wielen (Ouragan) of de huidige Speedines opnieuw laten coaten (ik overweeg black chrome)
- Interieurpaneeltjes achterin opnieuw stofferen om ze in lijn te brengen met de 309GTI16 deurpanelen voorin.

Maar dat is allemaal toekomstmuziek. Eerst de nieuwe motor erin en dan zien we wel weer verder. Het kan maar zo zijn dat ik het apparaat straks moet verkopen (en daarom wil ik hem weer rijdend hebben), omdat ik mogelijkerwijs ga verhuizen naar het zuiden des lands en ik niet zeker weet of ik dan ook de ruimte heb om het ding te stallen :{ Als ik geen afgesloten parkeerplaats/garage heb, zal het ding het veld moeten ruimen, want in Eindhoven ga ik hem niet 'aan de straat' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wauw..jij pakt het grondig aan. Maar dat is wel de enige juiste manier.
De velgen wil ik ook opnieuw laten coaten. Ik dacht ook aan chrome maar niet aan black chrome.
Dat is wel een goed idee. Heb jij daar een speciaal adresje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik doe dingen graag grondig en goed :Y) Heb een zwak voor de 205 (zacht uitgedrukt :P ) en als ik de mijne kan conserveren dan doe ik dat graag. Ik zie te vaak dat een 205 wordt gesloopt voor onderdelen (met name GTI's en CTI's) terwijl die auto zelf ook nog wel op te knappen is. De dTurbo van mijn buurman is een mooi voorbeeld: zit voor ongeveer €500 aan werk aan (remleidingen, uitlaat, diverse kogels en lagers) om het ding weer door de APK te trekken, terwijl de motor en carrosserie nog goed zijn. Dat ding gaat dus uit elkaar en wordt in onderdelen verkocht :'( 't Is dat ik het financieel niet kan opbrengen om er drie auto's op na te houden, anders had ik het ding met liefde gekocht en gerepareerd om hem dan eventueel te verkopen.

Heb alleen iets te veel geld kapot geslagen op de GTI Turbo (ombouw) die ik een tijdje heb gehad.... Een feest om in te rijden, maar een verbruik van 1 op 6 @ Euro98 @ €1,50 per liter hakt er wel heel hard in :X

Wat betreft het coaten van de velgen. In welke regio zoek je een adres? In Nijkerk (bij Amersfoort) zit een bedrijf wat goed aangeschreven staat binnen de clubs, maar via een clublid in Helmond kan het ook geregeld worden.. Voor een set van 4 velgen kost het ongeveer €200, inclusief stralen en schuren.

In Uden heb je dan ook nog De Velgendokter (www.develgendokter.nl). Wordt binnen de clubs ook vaak aangeraden voor het herstellen van je velgen (richten etc...). Doen ook aan coaten volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Wok op 18-06-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dat valt me alles mee, € 200,-. Ik neem aan dat het incl. BTW is?
Ik woon zelf in Pijnacker, dus iets in de buurt zou mooi zijn.

Zonde om de 205 dTurbo uit elkaar te trekken omdat er voor € 500,- kosten aan zit.
Persoonlijk vind ik dat niet zo'n hoog bedrag als de rest van de auto in goede staat is.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.