En dan nu de strikvraag... hoe gaat de opvolger van de 308 heten 
(kwam iemand mee op een ander forum hehe)
[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 03-02-2008 18:31 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 03-02-2008 18:31 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
De 310? Of de 309 fase 3?Vandread schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:31:
En dan nu de strikvraag... hoe gaat de opvolger van de 308 heten
[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 03-02-2008 19:10 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Ja, stel je voor dat je je kop iets voorover moet buigen om wat te zien.Hobbles schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:52:
Erg inderdaadIk vind het net handig dat die auto geen deurstijlen heeft op een autosnelweg. Kan je makkelijk veel rondom je zien zonder dat je zicht belemmerd wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 04-02-2008 09:17 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik snap deze zin niet helemaal... Je moet de auto zelf natuurlijk ook goed leuk vinden en daar staat de km-stand los van?Deathchant schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:16:
Hij reed perfect en alles. Dus je ziet dat lage km stand niet altijd wil zeggen dat het automatisch een super auto is.
Verwijderd
Ik heb (een jaar of 2, 3 geleden, geloof ik) van iemand die toen voor de directie van Peugeot werkte gehoord dat ze na de 9 weer bij 1 gaan beginnen... of de "308 + 1" dan ook al 301 gaat worden, weet ik niet.
Wie weet over een jaar of 2 hè?! Ik ben je nog niet vergeten hoor!Deathchant schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:16:
Ik wilde een 206RC hebben maar die waren in 2005-2006 toen 7000 euro duurder dan mijn GTI en dat had ik er niet voor over.
Dat zou ik een zeer kwalijke zaak vinden.... Je moet van goeden huize komen, wil je ermee weg komen om oude/klassieke typenamen weer op te warmen. BMW is het gelukt met de Mini (Cooper) en Fiat heeft het geflikt met de 500, maar als Peugeot straks dan weer 'legendarische' types gaat voeren als 205, 504 en 203 of 403, dan zullen ze ook met een meer retrodesign moeten gaan komen dat duidelijk teruggrijpt naar de modellen van weleer. Anders vind ik het van bitter weinig respect getuigen tegenover de eigen historie.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:22:
[...]
Ik heb (een jaar of 2, 3 geleden, geloof ik) van iemand die toen voor de directie van Peugeot werkte gehoord dat ze na de 9 weer bij 1 gaan beginnen... of de "308 + 1" dan ook al 301 gaat worden, weet ik niet.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik vind sowieso dat blik wat de Fransen gebruiken erg dun, mijn 206 is ook erg gevoelig voor dit soort schades. Ik heb in zo'n beetje de gehele zijkant kleine deukjes die bij bepaalde lichtinval goed te zien zijn. Ik kan dit op niemand verhalen, en waarschijnlijk zal het uitdeuken wel wat euro's kostenYellowneck schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:38:
Nou, de nieuwigheid van mijn 308 is er nu ook al weer af. Afgelopen vrijdag is er wat schade ontstaan aan de linkervoorportier. De auto stond geparkeerd op een parkeerplaats toen een andere auto ernaast kwam staan. Mevrouw deed deur open en sloeg haar portier tegen m'n 308.
Gevolg; lakschade en een deuk(je). Tis allemaal heel miniscuul maarja, met de juiste lichtinval kun je het wel opmerken. Ik al helemaal, want ik weet waar die zit en dan ga je er (on)bewust op letten.
Maargoed, het is allemaal verzekeringswerk en ik laat de boel uitdeuken en overspuiten. Zal waarschijnlijk na afloop niks meer van zichtbaar zijn, maarja is niet leuk natuurlijk met een auto'tje van 2 maandjes. Vrouwen en auto's... bah...
(nofi
)
[ Voor 11% gewijzigd door Wok op 06-02-2008 22:25 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Yep. Peugeot gaat eindelijk ook met een midi-MPV komen a la Scénic/Picasso/Touran/etc.. Die krijgt de naam 3008 en komt ook in 2009
[ Voor 58% gewijzigd door Wok op 07-02-2008 00:28 ]
[ Voor 10% gewijzigd door sweetdude op 07-02-2008 22:09 ]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 13:41 ]
Veel mensen zullen toch wel niet meer bagage achteraan leggen dan het gewicht van 1 of 2 personen + de motor die zich vooraan bevind? Ik zet er voor en achter evenveel op, en de bochtjes gaan goed hoor
Verwijderd
Dat dacht ik dus ook. Als je op vakantie gaat met de bak vol kan je er altijd nog wat extra opzetten achter.Tofu schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:39:
[...]
Veel mensen zullen toch wel niet meer bagage achteraan leggen dan het gewicht van 1 of 2 personen + de motor die zich vooraan bevind? Ik zet er voor en achter evenveel op, en de bochtjes gaan goed hoor
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 12-02-2008 18:17 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
[ Voor 94% gewijzigd door allure op 12-02-2008 18:44 ]
Beide, een automaat met de 2Tronic systeem, dus de mogelijkheid om zelf heen en terug te schakelen. Werkt erg leuk, maarja, blijft een automaat zonder koppelingallure schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:36:
eeej is dat de automaat of de 2tronic?
Hij is inderdaad niet de zuinigste auto, volgens mij heeft ie een energielabel C, terwijl de handgeschakelde versie een B-label heeft. Maargoed, ik rijd nog geen 10.000 km per jaar, dus dat is prima te doen!allure schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:36:
eeej is dat de automaat of de 2tronic?
Ik zou gebeld worden als de 2tronic leverbaar is, op de site van peugeot vind ik de 2tronic nog niet.
edit;Ik zie dat het een benzine uitvoering is, ik wacht op de dieseluitvoering.
* allure wil ook een 308!:'(
De automaat rijd wel lekkerder als een 2tronic maar is ook veel minder zuiniger. En dat is weer nadelig in de zogenaamde slurptax
[ Voor 53% gewijzigd door Yellowneck op 12-02-2008 19:42 ]
Das toch niet helemaal waar hoor. Jij hebt een conventionele automaat die je ook met de hand kan schakelen, een 2T is een handbak met een automatisch bediende koppeling. Wezenlijk verschilYellowneck schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:38:
[...]
Beide, een automaat met de 2Tronic systeem, dus de mogelijkheid om zelf heen en terug te schakelen. Werkt erg leuk, maarja, blijft een automaat zonder koppeling
Ooh, dan is dit dus een automaat zonder 2tronic. heheTimmert schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:30:
[...]
Das toch niet helemaal waar hoor. Jij hebt een conventionele automaat die je ook met de hand kan schakelen, een 2T is een handbak met een automatisch bediende koppeling. Wezenlijk verschil
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
En wat gaat dat dan worden, weer een Peugeot of?Widow schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:07:
Na een halfjaartje gaat mn 106 er uit, auto is toch echt te klein voor me. Mag er nog een paar weekjes mee rondrijden maar dan komt er wat groters voor in de plaats. Wel jammer, deze auto parkeerde je overal tussen. De nieuwe is een meter langer dus mn "106 parkeerplaats" tussen een boom en een lantaarnpaal op een stuk verbreede stoep kan ik niet meer gebruiken
[afbeelding]
Voor wie intresse heeft: linkje
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
[ Voor 23% gewijzigd door lex op 21-02-2008 13:50 ]
Goeie keuslex schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:50:
nieuwe 308 rijder meld zich3 maart wordt hij geleverd (was besteld voor iemand anders die het bedrijf verlaten heeft) (tegenovergesteld aan Widow trouwens, mijn Saab 900 gaat in de verkoop
)
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
stuk degelijker waarschijnlijk ookTimmert schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:30:
[...]
Das toch niet helemaal waar hoor. Jij hebt een conventionele automaat die je ook met de hand kan schakelen, een 2T is een handbak met een automatisch bediende koppeling. Wezenlijk verschil
Making an ass of myself since the 70's
Ja, relatief kort. Auto wordt niet overdreven veel gebruikt. Maar 1:10 voor een 1.4 vindt ik nogal. Zeker als je ziet dat grotere auot's, zwaardere en meer vermogen nog minder verbruiken...Wok schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:14:
hmmm... 1:10 is inderdaad erg fors...
MAAR...
14.000km in anderhalf jaar tijd... is nog geen 10k per jaar... is nog geen 200km per week...
Er worden alleen korte ritten mee gereden?
Korte ritten zijn funest voor het verbruik....
Making an ass of myself since the 70's
[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 23-02-2008 00:01 ]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Mijn vorige auto was een 106 XSi Le Mans met 1.4 motor en die liep gemiddeld 1 op 11 (bij normaal weggedrag) en in het uiterste geval van bijna alleen maar snelweg kilometers 1 op 12,5.CycloneX schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:20:
Best apart mijn 106 XSi rijdt 1.13 en met geluk soms 1.16 maar dan moet ik niet boven de 3500rpm komen
Verwijderd
Ik kan me herinneren dat ik in een nieuwe 1.4 peugeot 206 enkele jaren geleden ook niet boven de 1:12 uit kwam. Dit met ritten van gemiddeld 60-70 km/keer. Het is gewoon geen zuinig wagentje voor zijn formaat.Even een vraagje. Ik heb een 206SW van 1.5 jaar oud en nu 14.000km op de teller ( nieuw gekocht ) Motor is een 1.4 8v.
Op het moment rijdt onze auto gemiddelt rond de 1:10! De garage waar hij gekocht is noemt dit "normaal" maar ik vindt dit een beetje erg aan de hoge kant. Ik dacht toch eerder aan een 1:13 1:14 voor gemiddelt verbruik voor een auto met dit formaat en motor.
Er wordt rustig in gereden, geen zware rechtervoet ( auto is van de vrouw ) wordt voor normaal woon/werk verkeer gebruik etc.
En dat zou toch echt een natuurkundige onmogelijkheid moeten zijnMaakt ook geen drol uit hoe je ermee rijd, of ik plank 165 rij of achter een vrachtwagen met 80kmpu, ik kom niet verder dan 500km met een 45l tankje.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 11:58 ]
Sterkte kerel, ik weet hoe moeilijk het is.Wok schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:06:
Godver.... Krijg net te horen dat m'n 308 pas medio week 17 geleverd gaat wordenNóg langer wachten
[This space is for rent]
Dat laatste weet ik ook niet helemaal zeker, hij is al is bij de garage geweest met de klacht dat ie zoveel verbruikte. Ze hebben er toen wel e.e.a aan gedaan (filtertje vervangen en nog wat van dat soort meuk) en de topsnelheid is van 161 naar 167 gegaan maar nog steeds rij ik 500km op 1 tank. Ik heb voor de lol is van Haarlem naar Zeeland gereden, alleen maar achter vrachtwagens aan, max 80kmpu, en 125km verder was 1/4e van mn tank leeg. Dus ik weet ook niet wat er mis is, hij is gewoon niet zuinig voor zn klasse.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:56:
[...]
En dat zou toch echt een natuurkundige onmogelijkheid moeten zijnZeker weten dat je karretje technisch in orde is?
[ Voor 11% gewijzigd door dreamscape op 25-02-2008 17:02 ]
Punctuality is the politeness of kings
Kijk, da's interessante info. Mag misschien binnenkort ook voor een leasewagen gaan kijken en zit o.a. naar de 207 en de GP te kijken als kandidaten.PoweRoy schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:18:
woeiMijn peugeot 207 x-line (1.6) ontvangen van lease maatschappij vorige week maandag. Nu weekje erop zitten en helemaal blij met de auto. Reed in een Fiat grande punto voorloop auto.
Vooral verschil in de koppeling, peugeot rijd veel fijner.
[ Voor 14% gewijzigd door jap85 op 25-02-2008 17:49 ]
Nou, m'n 16 jaar oude 205 Diesel doet dat ook hoorjap85 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:47:
[...]
Edit: toch wel 1 dingetje wat me te binnen schoot, wanneer ik rem en daarbij langzaam helemaal tot stilstand komt, komt het regelmatig voor dat hij dan op het einde even piept. Verder niet zo'n ramp, kan dit door de nieuwigheid komen ofzo?
Ik heb mijn 306 GTi laten chippen door Bram van Cheetah chips, maar verwacht geen wonders bij een atmosferische motor. 5-8% winst is het gemiddelde. Het enige belangrijke is het vermogen bij de toerentallen die jij belangrijk vindt. Koppel is niets zonder toerental.FiXeR.nl schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:21:
Okee, wat is nou "DE" beste chiptuner voor benzine peugeots van Nederland of Vlaanderen. Dus waar haal je het meest PK's/NM voor het minste geld maar met de beste experts? Ziptuning kan nog niet op onze auto, bij Bullpower echter wel, alleen haalt niet zoveel PK's/NM als andere tuners.
Of zitten hier zelf chippers die peugeots kunnen chippen.
Het gaat in de geval om een:
- Peugeot 407
- Bouwjaar 2005
- 3.0 Liter V6
- 211PK
Ik heb het al eens hier gevraagd, maar daar kwam niet zoveel uit, en aangezien het er zoveel zijn zoek ik wat ervaringen.
Topsnelheid is bijna alleen maar vermogen afhankelijk (bij gelijke stroomlijn). Dus is het vermogen wat gestegen bij je. Overigens zegt 1/4 van je tank niets, want de meeste brandstofmeters zijn verre van lineair. Hoe ver rijd jij achter een vrachtwagen, want als je iets te ver erachter rijd, dan vang je juist meer wind. Om te slipstreamen moet je echt bijna bumperkleven en merkbaar minder gas te hoeven geven. Het verbruik van je auto bij 160 is normaal gesproken minimaal het dubbele van het verbruik bij 80. De luchtweerstand is dan namelijk ongeveer het 4-voudige. Rolwrijving en motorefficientie maken de verhouding ongunstig.Widow schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:17:
[...]
Dat laatste weet ik ook niet helemaal zeker, hij is al is bij de garage geweest met de klacht dat ie zoveel verbruikte. Ze hebben er toen wel e.e.a aan gedaan (filtertje vervangen en nog wat van dat soort meuk) en de topsnelheid is van 161 naar 167 gegaan maar nog steeds rij ik 500km op 1 tank. Ik heb voor de lol is van Haarlem naar Zeeland gereden, alleen maar achter vrachtwagens aan, max 80kmpu, en 125km verder was 1/4e van mn tank leeg. Dus ik weet ook niet wat er mis is, hij is gewoon niet zuinig voor zn klasse.
Verwijderd
Mijn dealer doet zelf aan het chippen en tunen van Peugeots (z'n hele staf rijdt met gechipte auto's) maar hij raadde me heel sterk af om m'n 407 coupe te chippen. Hij had met de v6 benzine en de v6 diesel te veel negatieve ervaringen gehoord om de garantie over te willen nemen, varierend van slecht belastte motoren, tot kapotte dingen doordat luchtdruk te gek werd of andere onderdelen bezweken.FiXeR.nl schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:21:
Okee, wat is nou "DE" beste chiptuner voor benzine peugeots van Nederland of Vlaanderen. Dus waar haal je het meest PK's/NM voor het minste geld maar met de beste experts? Ziptuning kan nog niet op onze auto, bij Bullpower echter wel, alleen haalt niet zoveel PK's/NM als andere tuners.
Of zitten hier zelf chippers die peugeots kunnen chippen.
Het gaat in de geval om een:
- Peugeot 407
- Bouwjaar 2005
- 3.0 Liter V6
- 211PK
Ik heb het al eens hier gevraagd, maar daar kwam niet zoveel uit, en aangezien het er zoveel zijn zoek ik wat ervaringen.
1.6 benzine.Entity schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:02:
[...]
Kijk, da's interessante info. Mag misschien binnenkort ook voor een leasewagen gaan kijken en zit o.a. naar de 207 en de GP te kijken als kandidaten.
Heb je een 1.6 benzine of diesel?
[This space is for rent]
Die ervaringen zullen bijna alleen maar met de diesel te maken hebben, omdat daar de vermogenswinst een stuk groter is en vaak de turbodruk groter wordt gemaakt. Want meer luchtdruk met een gewone benzine krijgen is niet mogelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:12:
[...]
Mijn dealer doet zelf aan het chippen en tunen van Peugeots (z'n hele staf rijdt met gechipte auto's) maar hij raadde me heel sterk af om m'n 407 coupe te chippen. Hij had met de v6 benzine en de v6 diesel te veel negatieve ervaringen gehoord om de garantie over te willen nemen, varierend van slecht belastte motoren, tot kapotte dingen doordat luchtdruk te gek werd of andere onderdelen bezweken.
Als ik jou was zou ik dus dat hele blok gewoon lekker laten voor wat het is, tenzij je makkelijk een nieuwe koopt als deze overlijdt.
Misschien denk ik nu te simpel, maar zou je niet beter een auto kopen die 'out of the box' goed loopt, ipv allerlei kunstgrepen uit te moeten halen?FiXeR.nl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:27:
Het is geen coupé maar een SW. Maar daar zit dezelfde moter in. Maar we willen hem niet te gek chippen, alleen dat het slecht afgestelde motertje niet meer onregelmatig loopt. Dus geen 250PK.
Iedere Peugeot die wij tot nu toe hebben gehad liep slecht. (2x 307 1.6 / 1x 607 3.0 / 1x 407 3.0) Allemaal slecht afgesteld om aan de "mileu" normen te voldoen. Dus denk aan inhouden, niet lekker regelmatig lopen etc. Vandaar hem laten chippen, aangezien het hele inspuitsysteem gewoon niet goed met elkaar samenwerkt.Timmert schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:11:
[...]
Misschien denk ik nu te simpel, maar zou je niet beter een auto kopen die 'out of the box' goed loopt, ipv allerlei kunstgrepen uit te moeten halen?
Ga eens bij Brezan kijken, die hebben diverse additieven om de boel flink schoon te maken. En als je genoeg rijdt zal de zooi vanzelf ook wel weer verdwijnen.gfo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:07:
Is er iets van een middeltje dat er voor zorgt dat dit vuil verdwijnt![]()
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 27-02-2008 18:02 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 02-03-2008 02:55 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
1 op 13 is wel erg onzuinig voor dat blokjeGaMbiNo schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:49:
Mijn vriendin rijdt een 106 1.1i Sport uit '99. Misschien moet ik dat verbruik ook maar eens gaan bijhouden want ik ben ook wel erg benieuwd geworden. 1 Op 20 rijdt ze sowieso niet heb ik laatst al ongeveer uitgerekend. Ik heb nu het idee dat ze grofweg 1 op 13 ofzo rijdt maar ik zal het eens een keer bijhouden en dan post ik hier de resultaten wel.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq