Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Van mijn 207 is nog steeds geen levertijd bekend. Hij is half december besteld bij Peugeot. Is dat normaal eigenlijk?

Maar ze kijken na of het de juiste kleur, radio, bumper, velgen,.. zijn voordat ze de papieren laten opsturen. Ze hebben ook eens de fout gemaakt iemand de papieren van de auto al te geven voordat hij geleverd was. Die klant al mooi z'n wagen inschrijven, verzekeren,... blijkt het een totaal verkeerde kleur te zijn. Toen hebben ze die auto terugmoeten nemen en de klant het juiste type geven. Toen zat de autozaak met een 2de hands waar nog nooit mee gereden was.
Dikke pret bij parkeer garageswouterve schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:13:
Ik zou 'm eigenlijk niet verkopen, maar gewoon meenemen...een auto heb je in Engeland waarschijnlijk toch nodig en rondrijden met het stuur aan de linkerkant is echt niet zo'n groot probleem.

*gogogadget arms!*
Dat is echt onzin. Ze kunnen nu al zien of alle opties er op zitten.DinX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:03:
Grumpf. De auto is dus vandaag of morgen daar, maar dat betekent dus dat ik hem pas volgende week heb. Eerst kijken ze na of al de juiste opties erop zitten, en dan pas laten ze de papieren komen.
Volgende vrijdag om 10 uur staat hij klaar om mee te nemen
Ik denk dat ze wat later het kenteken hebben aangevraagd i.v.m. bonus of dat ze geen geld hebben om het kenteken te betalen. Kentekenaanvraag neemt over het algemeen 5 werkdagen in beslag.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik woon in België. Hier hou je hetzelfde kenteken je hele leven als het moet. Ik kan maandag gewoon m'n auto gaan inschrijven (dan zijn de papieren er normaal) bij de verzekering en die zetten dan de plaat van m'n oude auto over op de nieuwe. Zelfs als je een nieuwe plaat vraagt hier heb je die de dag zelf nog als je via DIV gaat.Zondagskindje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:39:
[...]
Dat is echt onzin. Ze kunnen nu al zien of alle opties er op zitten.
Ik denk dat ze wat later het kenteken hebben aangevraagd i.v.m. bonus of dat ze geen geld hebben om het kenteken te betalen. Kentekenaanvraag neemt over het algemeen 5 werkdagen in beslag.
En ik kon hem al voor vrijdag hebben. Woensdag kon ook al.
Ik kan hem als ik wil maandag al op m'n naam hebben staan als ik de papieren ga uithalen en hem laat inschrijven. Het is hier in België dus niet zo dat de nummerplaat bij de auto hoort.
[Voor 11% gewijzigd door DinX op 17-01-2008 12:52]
Ohw okee, dan is het een ander verhaal.DinX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:50:
[...]
Ik woon in België. Hier hou je hetzelfde kenteken je hele leven als het moet. Ik kan dinsdag gewoon m'n auto gaan inschrijven (dan zijn de papieren er) bij de verzekering en die zetten dan de plaat van m'n oude auto over op de nieuwe. Zelfs als je een nieuwe plaat vraagt hier heb je die de dag zelf nog als je via DIV gaat.
En ik kon hem al voor vrijdag hebben. Woensdag kon ook al.
Maar het feit blijft dat ze exact kunnen zien welke opties op de auto zitten.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Maarja, volgende week heb ik m'n koekblik, dat blijft het belangrijkste

Ze zullen ook wel de tijd nodig hebben ivm het autosalon. Deze maand worden er enorm veel auto's verkocht in België. Die van mij zal wel niet de enige zijn die klaargemaakt moet worden.
[Voor 37% gewijzigd door DinX op 17-01-2008 12:56]
Hmm ik heb afgelopen zomer een 106 XSi gekocht uit 1996, ook perfect onderhouden, 1.6, 3deurs, 120.000km voor €2950,-Royal schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:47:
Doordat ik ga emigreren naar Engeland zal ik mijn zeer geliefde Peugeot 306 1.6 XS moeten verkopen. Het is mijn eerste auto, altijd onderhouden door dealer en rijdt gewoon perfect jammer dat ik hem weg moet doen.
Wat zou ik hier nog voor kunnen krijgen? Ik dacht zelf aan een €2500,- te veel? te weinig?
[afbeelding]
(clickbaar)
Specs:
- Benzine 1600cc
- Hatchback 3 Deurs
- Handgeschakeld
- 15'' lichtmetalen velgen
- 145 000 km
- Bouwjaar 1996
- APK tot 24-05-2008
- Autoradio cd speler + speakers voor / achter
Denk dat jij wel meer kan vragen voor een 306.
MacBook Pro “15” 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Dacht ik ook net aan aangezien een XSi veel minder voorkomt.jep schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:10:
Over het algemeen zijn 106jes gek genoeg veel gewilder dan 306jes.
MacBook Pro “15” 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Het blokje is nog wat opgekieteld naar 120pk. Cylinderkoppen zijn geflowed en er zit een andere chip in, dit is ergens rond de 95.000 gebeurd. Deze aanpassing is vooral prettig omdat je minder toeren hoeft te maken om het vermogen aan te spreken, kan dus nog wat zuiniger rijden. Zelf vorige maand nog de midden- en einddemper laten vervangen, nieuwe remvoering- en cylinders erin laten zetten (achter) en nog wat dingetjes om m probleemloos door de APK te krijgen. Alles bij elkaar wel weer 500 euro lichter maja.
Denk dat k hem voor 2500 te koop zet, is wel redelijk toch?
Fotootje van mijne:

[Voor 17% gewijzigd door CycloneX op 17-01-2008 15:52]

Twitter || There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
..zelf al gevonden... 45 liter
[Voor 10% gewijzigd door Falcon op 21-01-2008 13:47]
"We never grow up. We just learn how to act in public"

Vandaag hem gaan ijschrijven en verzekeren. Woensdag gewoon nog een woordje uitleg bij de nieuwe en m'n nummerplaten van m'n oude auto verhuizen naar de nieuwe en ik kan wegrijden

Ze hebben blijkbaar een "schoonmaker" geleend bij de Citroën-garage aan de overkant om de wagen klaar te maken

Ik sprak ze er namelijk op aan "Kruipt precies wat tijd in om zo'n auto klaar te maken". Blijkbaar worden die geleverd onder een dikke laag was die eraf moet, moet hij vanbinnen nog schoongemaakt worden, en moet er zelfs nog wat aan de electronica geprogrammeerd worden en nagekeken voordat hij de deur uit kan

Het schoonmaken lijkt me normaal, maar dat werk aan de electronica ook nog

Voor 1 auto valt dat dus nog mee, maar als het er 5-6-7-... nieuwe zijn op een week tijd loopt het wel op samen met de dagdagelijkse dingen.
[Voor 48% gewijzigd door DinX op 21-01-2008 16:29]

Komende zomer gaat hij er waarschijnlijk uit en komt er hopelijk een 106 rallye phase 2 voor in de plek. De auto is namelijk alweer uit 88 en begint nu steeds meer kleine mankementen te vertonen.
Voordat de auto afgeleverd wordt, moet het geheugen worden uitgelezen.DinX schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:24:
Woei, woensdag om 16u heb ik m'n auto
Vandaag hem gaan ijschrijven en verzekeren. Woensdag gewoon nog een woordje uitleg bij de nieuwe en m'n nummerplaten van m'n oude auto verhuizen naar de nieuwe en ik kan wegrijden
Ze hebben blijkbaar een "schoonmaker" geleend bij de Citroën-garage aan de overkant om de wagen klaar te maken
Ik sprak ze er namelijk op aan "Kruipt precies wat tijd in om zo'n auto klaar te maken". Blijkbaar worden die geleverd onder een dikke laag was die eraf moet, moet hij vanbinnen nog schoongemaakt worden, en moet er zelfs nog wat aan de electronica geprogrammeerd worden en nagekeken voordat hij de deur uit kan
Het schoonmaken lijkt me normaal, maar dat werk aan de electronica ook nog
Voor 1 auto valt dat dus nog mee, maar als het er 5-6-7-... nieuwe zijn op een week tijd loopt het wel op samen met de dagdagelijkse dingen.
En bepaalde functies moeten worden geactiveerd.
Dit is een standaard procedure, daarbij moeten inderdaad wat zekeringen gemonteerd worden.
Een auto afleveringsklaarmaken, neemt over het algemeen 2 uur in beslag.
En er dan toch nog kosten aan gedaan voor een nieuwe bekleding?[b]gfo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:26
Komende zomer gaat hij er waarschijnlijk uit en komt er hopelijk een 106 rallye phase 2 voor in de plek. De auto is namelijk alweer uit 88 en begint nu steeds meer kleine mankementen te vertonen.
Helaas vorige maand iemand achter op mijn 206'ke gereden. Mooi gebogen links naast de koffer en links boven mijn wiel. Ondertussen al terug geplooid en herspoten. Enkel zie ik dat het stuk rechts naast de koffer, onder het licht dus, nog zo'n 3 a 4 mm te ver naar achteren zit. Ik kan met mijn pink zelfs in de koffer, terwijl dat rechts niet kan. Je moet er al goed op letten om het te zien, en ik zie het nu omdat ik het weet waarschijnlijk. Maar gebeurt dat vaak, is dat normaal dat het metaal niet 100% terug geplooid kan worden? Na mijn blok zal ik eens nieuwe foto's nemen van mn autotje

Het zijn maar stoelhoezen van 7 euroTofu schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:25:
[...]
En er dan toch nog kosten aan gedaan voor een nieuwe bekleding?

Deze week de dealert een offerte laten maken, deze doorsturen naar de werkgevert en dan hopelijk in de loop van volgende week eindelijk de bestelling voor de 308 eens de deur uit zien te krijgen...
(iemand trouwens enig idee wat voor levertijd ik kan verwachten? Met dien verstande dat de mijne sowieso niet op voorraad bij de importeur zal staan (al was het maar om de kleur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Vorige week is voor mij een 308xt bleu taurange met jbl, pack-vision en dakdragers besteld. Ja, toch de peugeot geworden en kan niet wachten tot ie wordt geleverdWok schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:21:
(iemand trouwens enig idee wat voor levertijd ik kan verwachten? Met dien verstande dat de mijne sowieso niet op voorraad bij de importeur zal staan (al was het maar om de kleur) ).

Nu mn xsi'tje nog even verkopen, ben benieuwd of ze nog een beetje populair zijn

CC Pack

Wel wennen die bochtverlichting:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tGuSKQfOf3w]
Denk dat mensen voor je ook ecen denken "wtf?" als er ineens een lamp aan gaat die bij hun naar binnen schijnt. Gisteren even aan m'n stuur gedraaid toen ik ergens aan een rood licht stond om af te slaan, hele berm verlicht

Wel veilig. Nu zie je in een bocht tenminste nog het fietspad aan jouw kant ipv dat aan de overkant van de weg.
[Voor 86% gewijzigd door DinX op 24-01-2008 10:20]

Leuke auto inderdaad, heb deze ook gehad als vervangwagen een tijdje terug. En moet zeggen dat ik erg over te spreken was. Ik wist ook niet goed wat me overkwam toen de hele berm verlicht werd bij het afdraaienDinX schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:19:
Wel wennen die bochtverlichting:
Denk dat mensen voor je ook ecen denken "wtf?" als er ineens een lamp aan gaat die bij hun naar binnen schijnt. Gisteren even aan m'n stuur gedraaid toen ik ergens aan een rood licht stond om af te slaan, hele berm verlicht
Wel veilig. Nu zie je in een bocht tenminste nog het fietspad aan jouw kant ipv dat aan de overkant van de weg.

Ik vond m alleen een beetje te duur voor wat je krijgt, maar dat is een persoonlijke mening

Everything is possible if you really want it.
Mooie auto, DinXDinX schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:51:
Bij deze dan, sinds gisteren m'n nieuwe blik
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij lijkt exact op de mijne. Alleen is die van mij een Feline.
De eerste keer dat ik de extra verlichting meemaakte, lag ik in een deuk van het lachen.
Nu vind ik het alleen maar handig.
Geen BPM in BelgiëHobbles schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:45:
[...]
Ik vond m alleen een beetje te duur voor wat je krijgt, maar dat is een persoonlijke mening

Feline? Dat is de 150pk ?Zondagskindje schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:13:
[...]
Mooie auto, DinX
Hij lijkt exact op de mijne. Alleen is die van mij een Feline.
De eerste keer dat ik de extra verlichting meemaakte, lag ik in een deuk van het lachen.
Nu vind ik het alleen maar handig.
[Voor 43% gewijzigd door DinX op 26-01-2008 11:06]
YepDinX schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:05:
[...]
Geen BPM in België
[...]
Feline? Dat is de 150pk ?

Moet zeggen dat die 120pk me al vrij goed bevalt. Alleen heb ik nog niet echt kunnen optrekken. De dealer zei me dat ik de eerste 300-400km onder de 3k rpm moest blijven (niet realistisch als je naar je werk moet over de snelweg). Al vind ik dat vrij weinig eerlijk gezegd.
Heb het voor de zekerheid zelfs 2 keer gevraagd hoe lang ik rustigaan moest doen. Zij hij gewoon dat ze al in de fabriek zouden gerodeerd zijn en dat ik na een goede 300km mocht rijden zoals ik normaal rij (natuurlijk niet extra gaan raggen ofzo).
Ook de eerste beurt, 2 keer gevraagd of ik na 1000km niet binnen moest voor een olie en oliefilter wissel, hoefde ook pas na 30.000km

Is dat iets typisch Peugeot ofzo

[Voor 81% gewijzigd door DinX op 26-01-2008 13:42]

* DinX zit inmiddels weer aan 330km. Gaat vlot zo

Eind volgende week de 1000 voorbij

Vandaga eens een stukje gaan rijden voor de lol ermee. wat wegjes opgezocht met bochten enzo. Ben onder de indruk, geweldig dat onderstel. Hzt lijkt echt alsof je met een grotere wagen aan het rijden bent door dat vrij hoge gewicht. Geeft geen krimp in de bochten, bij wind,...
[Voor 63% gewijzigd door DinX op 26-01-2008 17:56]

Het enige nieuwe vervoersmiddel wat ik hiervoor had was/is een motor, allemaal net wat gevoeliger

Ik dacht, ik zal het maar vragen, better safe then sorry

En dat grote raam boven je hoofd he

Nouja, binnenkort moeten we toch maar eens langs de chipper.

Gister was een 106gti m'n oude 205gtitje te snel af

Anoniem: 179479
fotoshoot :
Wat vinden jullie ervan ??

Is er eigenlijk ergens een 106gti/rallye clubsite ofzo? behalve dan die clubxtreme

Pikes peak filmpje is natuurlijk brilliant:
brilliant gemonteerd
goede muziek
een fenomenale rijder
en een bijzonder puike wagen

ik ben niet zo van dat soort lampen maar goed ieder zijn smaak.
Nog een algemene vraag: why on earth tapen lui altijd hun nummerbord weg. Niet alleen met dit soort kiekjes maar ook op marktplaats enzo.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ben zelf ook een Belg

Ik vond m namelijk wat duur als gewone auto, 25000€ voor 2 plaatsen (ja je hebt een achterbank, maar laat daar maar eens iemand zitten

[Voor 3% gewijzigd door Hobbles op 27-01-2008 22:56]

Ik heb de 120pk benzine versie voor €19.050
En de achterbank is inderdaad volkomen nutteloos. Heb het net nog eens geprobeerd. Ik neem best wat plaats in (in alle richtingen

Het is dus echt voor 1 of 2 kinderen, meer niet. Ik kan me niet inbeelden dat je er een volwassene kwijt raakt. Hoogstens achter de passagierszetel als die ook nog eens helemaal naar voor zit.
Ik zit dus ook te denken om er nog het windscherm bij te kopen en dat gewoon permanent te laten zitten, dak omhoog of omlaag, wordt toch niet gebruikt die achterbank (volgens de manual kan je het windscherm laten zitten met het dak dicht ?). En voor de zeldzake keer dat ik hem nodig heb kan ik het scherm nog weghalen.
[Voor 101% gewijzigd door DinX op 27-01-2008 23:30]
Een Peugeot 207 110pk Diesel, XS Pack, 3-deurs uitvoering.
Opties:
- Metalic lak, Gris Manitoba.
- ESP
- JBL Soundsystem
- Glazen panorama dak
- Geintegreerde Bluetooth carcit
- Armsteun

Ik ben ook overgestapt van een 206 naar een 207 (Féline diesel in mijn geval) en ik kan je zeggen dat dat echt niet vergelijkbaar is.bas.kb schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:14:
Ooeoe kan niet wachten! Ik rij nu nog een vergelijkbare 206, die me overigens ook prima bevalt!

De 207 rijdt zoveel lekkerder dan de 206.
Feli met je nieuwe auto.

Netjes! Lijkt wel erg op mijn 207 die over 2,5 week wordt afgeleverd, ook XS Pack, zelfde kleur, ook bluetooth en middenarmsteun alleen heb ik dan nog cruise control en geen diesel maar de VTi motor met 120 pk.bas.kb schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:14:
Ik heb vandaag een nieuwe leasewagen besteld, die ik waarschijnlijk pas over 8 weken binnen krijg;
Een Peugeot 207 110pk Diesel, XS Pack, 3-deurs uitvoering.
Opties:
- Metalic lak, Gris Manitoba.
- ESP
- JBL Soundsystem
- Glazen panorama dak
- Geintegreerde Bluetooth carcit
- Armsteun
En dan heb ik nog het spoilertje van de RC erop, vind de achterkant en dan net ff wat mooier uitzien en als ik zoiets doe wil ik het wel orignineel hebben

Zie ze trouwens steeds vaker in de gris manitoba kleur, ook wel logisch

[Voor 5% gewijzigd door jap85 op 29-01-2008 15:59]
Volgens mij ben je de enige in dit topic met een verse auto in prive bezit

Als je hem binnen hebt, knal je dan wat foto's online?jap85 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:58:
[...]
Netjes! Lijkt wel erg op mijn 207 die over 2,5 week wordt afgeleverd, ook XS Pack, zelfde kleur, ook bluetooth en middenarmsteun alleen heb ik dan nog cruise control en geen diesel maar de VTi motor met 120 pk.
En dan heb ik nog het spoilertje van de RC erop, vind de achterkant en dan net ff wat mooier uitzien en als ik zoiets doe wil ik het wel orignineel hebben![]()
Zie ze trouwens steeds vaker in de gris manitoba kleur, ook wel logisch
Ik vind van Peugeot de Gris Shark kleur het mooiste, maar die was helaas exclusief voor de terreinwagen van Peugeot, en niet beschikbaar voor de 207. Gris Manitoba kwam het dichtst in de buurt. Ik ben benieuwd!
De 206 kan wat de rijervaring betreft idd niet vergeleken worden met de 207, maar ik heb op de 206 bijna dezelfde opties. Peugeot is iig mijn merk: rijdt zeer relaxt!!

[Voor 11% gewijzigd door bas.kb op 30-01-2008 17:47]
Huh? Gris Shark is niet eens leverbaar op de 4007bas.kb schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:46:
[...]
Als je hem binnen hebt, knal je dan wat foto's online?
Ik vind van Peugeot de Gris Shark kleur het mooiste, maar die was helaas exclusief voor de terreinwagen van Peugeot, en niet beschikbaar voor de 207. Gris Manitoba kwam het dichtst in de buurt. Ik ben benieuwd!
De 206 kan wat de rijervaring betreft idd niet vergeleken worden met de 207, maar ik heb op de 206 bijna dezelfde opties. Peugeot is iig mijn merk: rijdt zeer relaxt!!

DinX schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:51:
Bij deze dan, sinds gisteren m'n nieuwe blik
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

http://hawvie.deviantart.com/
- Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110pk
- Metallic lak: Jaune Lacerta
- Bluetooth
- JBL-systeem
- Bandenspanningsensoren
- ESP
- Pack Vision (Xenon met bochtverlichting)

nu maar wachten...

Op papier is het een 2+2 zitter. Maar ik heb hierboven al ergens gepost dacht ik dat het echt belachelijk klein is vanachter. Achter mij (bestuurder) kan er eigenlijk niemand zitten. Er is nog 15cm beenruimte ofzo. Achter de passagierszetel is wat meer plaat (als die een beetje inboet). Achter is hij ook enorm laag.HawVer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:07:
[...]
Gelijk heb je! Erg mooie auto!! Wat ik me al een tijdje afvraag is of de beenruimte achterin een beetje te doen is? Of is het een 2+2 zitter?
Ik heb me een keer achter neergezet achter de bestuurderszetel terwijl die naar voor geschoven en geklapt was. Ik kon hem op dat moment niet recht zetten. Met m'n 1m82 moest ik ook deels voorover gebogen zitten omdat ik anders met m'n hoofd tegen het dak kom.
Ik moet wel zeggen dat ik in alle richtingen een beetje ruimte inneem

Maar ik zou op de achterbank hoogstens 2 kinderen zetten ofzo, ofwel een mager iemand.
Ik ga dus waarschijnlijk ook de windstop plaatsen en er gewoon laten opzitten. Die achterbank gebruik ik dan toch hoogstens om wat bagage te leggen.
Het is dus imho een echte vrijgezellenauto (vind ik dan). Of toch op z'n minst voor mensen zonder kinderen. Je kan namelijk maar 1 passagier comfortabel meenemen. De achterbank is echt voor wanneer het moét, niet om relax een tochtje in een cabrio te maken.
Je vindt ook nergens foto's met mensen op de achterbank.

Als je een cabrio wil waar je met meer dan 2 relax in wil zitten moet je minstens de 307CC hebben imho.
http://www.caradvice.com..../peugeot207ccinterior.jpg
^^ Voorbeeld pic. Het lijkt een beetje ruimer op deze foto. Maar als je goed ziet staan de voorste zetels erg ver naar voor.
[Voor 11% gewijzigd door DinX op 31-01-2008 00:08]

Dan is er dus nog een cm of 15 over tussen zetel en benen

[Voor 5% gewijzigd door DinX op 31-01-2008 00:48]

Geen deurstijlen. Geen probleem en vrij logisch bij een cabrio, maar niet als je auto (en de rubbers van de deur) nat zijn. De zijruit gaat een beetje open als de deur open is, en weer dicht als je hem dicht doet (zodat je ruit er niet uit knalt). Als die rubbers nat zijn komen er echter ook druppeltjes aan de binnenkant van de ruit. Dat levert dus strepen op

Vanaf nu maar een doekje in het handschoenenkastje leggen om ze weg te vegen

Het is gewoon lelijk

Een nieuwe auto moet er gewoo nnetjes uit zien

[Voor 99% gewijzigd door DinX op 01-02-2008 16:28]

Op het vlak van je ramen netjes houden is een andere zaken, maar als het heeft geregend heb je toch strepen/druppels

Verder wel een geweldige auto. Heb er een goede keuze mee gemaakt

[Voor 13% gewijzigd door DinX op 02-02-2008 11:11]
M'n vader is op zoek naar vervangin voor onze 406 break. En de 307 vond hij wel heel erg mooi.
Mja mams vindt dat een beetje klein en krap (we moeten wel met zn 4en op vakantie, alleen ben ik binnenkort het huis uit, dus het zal niet meer zo vaak voor komen). Dus zijn we bij de dealer langs geweest om te passen

En ik ben natuurlijk hardstikke voor, binnenkort mn rijbewijs halen en ik zie me zelf al met het dakje open op school aankomen rijden

Wel een mooie auto hoor Dinx!
Zijn al die peugeots natuurlijk

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
17" (Hockenheim)sjaak schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:05:
Mooie velgen DinX! Kon niet zo snel vinden wat de maat is... Maar ziet er goed uit onder die cabrio!
[Voor 3% gewijzigd door DinX op 02-02-2008 16:54]

(kwam iemand mee op een ander forum hehe)
[Voor 30% gewijzigd door Vandread op 03-02-2008 18:31]
De 310? Of de 309 fase 3?Vandread schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:31:
En dan nu de strikvraag... hoe gaat de opvolger van de 308 heten
(kwam iemand mee op een ander forum hehe)
[Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 03-02-2008 19:10]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ja, stel je voor dat je je kop iets voorover moet buigen om wat te zien.Hobbles schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:52:
Erg inderdaadIk vind het net handig dat die auto geen deurstijlen heeft op een autosnelweg. Kan je makkelijk veel rondom je zien zonder dat je zicht belemmerd wordt.
Gewoon niet te doen zag........

Inmiddels heb ik de uitlaat pas vervangen. De auto heeft nu 127k gelopen en rijdt als een tierelier. Ik rij 630km gemiddeld met 1 tank. Dus lekker zuinig. Ik kan wel aan 1 stuk door 90 rijden (25km lang) dus dat helpt ook wel. Ik heb meteen originele Peugeot 206 RC dakspoiler erop laten zetten voor 330 euro. Geen ASD spoiler of wat dan ook. Verder heb ik niks gedaan. Auto is volledig origineel en heb er nooit problemen mee gehad. Echt strak karretje!
Persoonlijk vind ik de 106GTi veel cooler, maar ja, die was qua prijs maar 2000 goedkoper, terwijl je bij de 206 zoveel meer auto krijgt vind ik. Dus ben gegaan voor het praktische. Ik wilde een 206RC hebben maar die waren in 2005-2006 toen 7000 euro duurder dan mijn GTI en dat had ik er niet voor over.
Er komt wel nog in de toekomst een 205GTI of 106GTI bij.
Edit: shit, ik zie dat ik al eens gepost heb eerder in dit topic, ergens in het begin

[Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 04-02-2008 09:17]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik snap deze zin niet helemaal... Je moet de auto zelf natuurlijk ook goed leuk vinden en daar staat de km-stand los van?Deathchant schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:16:
Hij reed perfect en alles. Dus je ziet dat lage km stand niet altijd wil zeggen dat het automatisch een super auto is.
Ik heb (een jaar of 2, 3 geleden, geloof ik) van iemand die toen voor de directie van Peugeot werkte gehoord dat ze na de 9 weer bij 1 gaan beginnen... of de "308 + 1" dan ook al 301 gaat worden, weet ik niet.
Wie weet over een jaar of 2 hè?! Ik ben je nog niet vergeten hoor!Deathchant schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:16:
Ik wilde een 206RC hebben maar die waren in 2005-2006 toen 7000 euro duurder dan mijn GTI en dat had ik er niet voor over.

Dat zou ik een zeer kwalijke zaak vinden.... Je moet van goeden huize komen, wil je ermee weg komen om oude/klassieke typenamen weer op te warmen. BMW is het gelukt met de Mini (Cooper) en Fiat heeft het geflikt met de 500, maar als Peugeot straks dan weer 'legendarische' types gaat voeren als 205, 504 en 203 of 403, dan zullen ze ook met een meer retrodesign moeten gaan komen dat duidelijk teruggrijpt naar de modellen van weleer. Anders vind ik het van bitter weinig respect getuigen tegenover de eigen historie.jeroenr schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:22:
[...]
Ik heb (een jaar of 2, 3 geleden, geloof ik) van iemand die toen voor de directie van Peugeot werkte gehoord dat ze na de 9 weer bij 1 gaan beginnen... of de "308 + 1" dan ook al 301 gaat worden, weet ik niet.

Gevolg; lakschade en een deuk(je). Tis allemaal heel miniscuul maarja, met de juiste lichtinval kun je het wel opmerken. Ik al helemaal, want ik weet waar die zit en dan ga je er (on)bewust op letten.
Maargoed, het is allemaal verzekeringswerk en ik laat de boel uitdeuken en overspuiten. Zal waarschijnlijk na afloop niks meer van zichtbaar zijn, maarja is niet leuk natuurlijk met een auto'tje van 2 maandjes

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik vind sowieso dat blik wat de Fransen gebruiken erg dun, mijn 206 is ook erg gevoelig voor dit soort schades. Ik heb in zo'n beetje de gehele zijkant kleine deukjes die bij bepaalde lichtinval goed te zien zijn. Ik kan dit op niemand verhalen, en waarschijnlijk zal het uitdeuken wel wat euro's kostenYellowneck schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:38:
Nou, de nieuwigheid van mijn 308 is er nu ook al weer af. Afgelopen vrijdag is er wat schade ontstaan aan de linkervoorportier. De auto stond geparkeerd op een parkeerplaats toen een andere auto ernaast kwam staan. Mevrouw deed deur open en sloeg haar portier tegen m'n 308.
Gevolg; lakschade en een deuk(je). Tis allemaal heel miniscuul maarja, met de juiste lichtinval kun je het wel opmerken. Ik al helemaal, want ik weet waar die zit en dan ga je er (on)bewust op letten.
Maargoed, het is allemaal verzekeringswerk en ik laat de boel uitdeuken en overspuiten. Zal waarschijnlijk na afloop niks meer van zichtbaar zijn, maarja is niet leuk natuurlijk met een auto'tje van 2 maandjes. Vrouwen en auto's... bah...
(nofi
)

Ik heb me trouwens laten vertellen dat het blik wat gebruikt werd uit dezelfde fabriek komt als de bonduelle groente-blikken

Mijn vraag is echter of er iemand misschien nog een goede site heeft met leden/'winkels' die nog standaard onderdelen van een 205 leveren. Het is namelijk verder een prima auto enkel zijn er altijd nog een aantal verbeter puntjes

Algemeen forum gewijd aan de 205. Hier kun je dus vast en zeker wel onderdelen vinden, maar op technisch/motorisch gebied kan de dealer het grootste deel ook gewoon nog leveren (al dan niet uit voorraad)

Cultauto is nog net teveel eer, maar de 205 heeft een grote schare liefhebbers, dus in dat opzicht is het niet vreemd dat je een goed en mooi exemplaar van een meer bijzondere uitvoering (zoals je Green) tegenkomt

De standaard uitvoeringen (XE/GE, GR/XR, XA(D) zijn meestal wel uitgeleefde koekblikken, maar de speciale(re) uitvoeringen (XS, Green, LaCoste, Roland Garros, Indiana (niet in NL geleverd) etc..) zijn - indien in handen van liefhebbers (geweest) - vaak beter onderhouden.

De 308 CC staat sowieso pas voor 2009 op de planning. Reken op een conceptmodel op de IAA van Frankfurt in september dit jaar en dan op Genève 2009 de introductie van de definitieve CC

(en hetzelfde geldt waarschijnlijk voor de 3008)
[Voor 11% gewijzigd door Wok op 06-02-2008 22:25]
Sometimes you need to plan for coincidence
Anoniem: 143246
Yep. Peugeot gaat eindelijk ook met een midi-MPV komen a la Scénic/Picasso/Touran/etc.. Die krijgt de naam 3008 en komt ook in 2009

@jbroeders: Ik verwacht ook dat Peugeot binnen nu en vier jaar de 'nummering' overboord gaat zetten. Binnen de huidige filosofie is er nog wel wat ruimte (208/209, 408/409, etc.), maar er is geen nummer meer voor de opvolger van de 308 (een nieuwe 309 zou marketing-technisch een enorme blunder zijn) en en 10-serie gaa ze waarschijnlijk niet doen, omdat ze juist een 'patent' hebben op de '0 in het midden'.
Een 608 gaat er nog wel komen (want de 607 is inmiddels behoorlijk EOL) en waarschijnlijk ook nog wel een 408 (want de 407 is ook al halverwege zijn levenscyclus), maar dan houdt wel redelijk op... Missschien dat ze nog een 208 gaan brengen, maar ik verwacht dat Peugeot na een eventuele 408 met een andere modelbenaming gaat komen.
[Voor 58% gewijzigd door Wok op 07-02-2008 00:28]
Dat ze opnieuw zouden beginnen met telling geloof ik niet. En de dubbel 0 modellen zijn echt speciale zoals die rare japanse 'jeep' en dat boodschappengeval uit de 1 serie.
Citroen heeft het kunstje ondertussen ook al gedaan, meerdere keren zelfs van de 2 letterige types naar namen naar de C-nummers/namen zou me niet verbazen als het dadelijk de P1, 2 enz zou gaan worden.
Weet trouwens iemand waarom ze nooit een 7 serie hebben gemaakt? aangezien ze voor de rest alle nummers gehad hebben.
[Voor 10% gewijzigd door sweetdude op 07-02-2008 22:09]
Sometimes you need to plan for coincidence

Op vredestein heb ik voor: 2,2 en achter: 2,4 bar gevonden, maar ik heb michelins. Of kan ik dit ook gebruiken?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Ik heb er stiekem wel een klein beetje meer opgezet. Ook iets rond 2,3 dacht ik, ik weet het niet precies meer.

[Voor 37% gewijzigd door Repeat op 09-02-2008 13:41]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Veel mensen zullen toch wel niet meer bagage achteraan leggen dan het gewicht van 1 of 2 personen + de motor die zich vooraan bevind? Ik zet er voor en achter evenveel op, en de bochtjes gaan goed hoor

Dat dacht ik dus ook. Als je op vakantie gaat met de bak vol kan je er altijd nog wat extra opzetten achter.Tofu schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:39:
[...]
Veel mensen zullen toch wel niet meer bagage achteraan leggen dan het gewicht van 1 of 2 personen + de motor die zich vooraan bevind? Ik zet er voor en achter evenveel op, en de bochtjes gaan goed hoor
Maar ik heb nu rondom 2,4 bar erop. Rijdt lekker

Alhoewel de band nog lang niet leeg was had de spanningsmeter het al gedetecteerd zodat ik nog met een volle achterband richting garage kon rijden om het euvel te verhelpen.
Dit topic is gesloten.