Toon posts:

Het grote Peugeot topic OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:
  • 20.981 views sinds 30-01-2008

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Timmert schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:52:
[...]

Om wat voor 407 gaat het? 2 liter benzine? Daar komt het heel vaak voor dat de koppeling trilt, komt door kromme koppelingsplaten. Een 206 GTI en 307 2.0 hebben het ook. Heel irritant.

Over dat onbalans verhaal; 5 gram op 1 wiel merk je niet, maar als je inderdaad overal 5 gram onbalans hebt is het knap irritant :P
Is een 1.8 benzine. Maar het is niet het echt trillen, het is meer dat ie aangrijpt en dan direct weer doorslipt..

Auto trekt weg->stagneert->trekt weer weg... Van de week dacht ik echt ff dat de versnellingsbak weer naar z'n grootje was.. Versnellingsbak is al eens stuk geweest, na 20.000km. Toen was er een borgring ofzo stuk, gevolg was dat de complete inhoud van de bak op de bodem lag >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:00

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Wok schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:15:
[...]

Grijs is ook maar grijs :+ Beetje kleur bekennen mag wel ;)

[...]

Duidelijk :) Gaat de JBL-set worden dan. :)

[...]

Mooi :) Waarschijnlijk wordt het inderdaad gewoon zwart leer. Anders komend weekend nog maar even langs de Peugdealer om verschillende kleuren te bekijken. :)
Je kan er ook een dagje uit van maken en naar Peugeot Experience gaan.
Over het algemeen staan ze daar in vele kleuren.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57
Wok schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:41:
Iemand ervaring met de Bluetooth carkit die optioneel geleverd kan worden in de diverse modellen? Ik heb namelijk groen licht gekregen van mijn werkgever om een nieuwe auto te mogen bestellen en een (BT) carkit is een must-have. Nu meen ik eerder al gelezen te hebben dat de BT-kit van Peugeot eigenlijk van Parrot is, dus dat geeft vertrouwen. Iemand met hands-on ervaringen qua geluidskwaliteit en bedieningsgemak?
Timmert schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:01:
[...]

Die af-fabriek BT carkit is dikke prima. Synct goed, goede geluidskwaliteit en weinig ruis en gedoe. Gewoon dikke prima. ....
Met Timmert is.

Ik ga ervan uit dat er winig aan de BTkit gewijzigd is met de 307. Deze bevalt prima synct goed met mijn HTC foon (let ook op de lijst hier iets hoger staat van zondagskindje). Enige minpuntje vind ik de stuurbediening die mij net tegen mijn hand is op de een of andere manier. Of ik wil dingen de het ding net andersom wil hebben. Daarom bedien ik hem gewoon met de radio knoppen (menu, ok en pijltjes).

• KnetterGek
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-01-2020

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

Wok schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:15:
Mooi :) Waarschijnlijk wordt het inderdaad gewoon zwart leer. Anders komend weekend nog maar even langs de Peugdealer om verschillende kleuren te bekijken. :)
Ik vond het zwarte leer in de 407 in elk geval ontzettend lelijk. Ik zou echt even goed kijken wat je doet, want het zag er met bijna elke lichtval gelijk grijs en vaal uit.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Bedankt voor de tip! :) Ik heb nu vakantie dus ik kan op mijn gemakje eens allen op een rijtje gaan zetten en dan op 2 januari de bestelling de deur uit doen ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:58
Jeuj nieuw spruitstuk op de GTI, vast het mooiste standaard spruitstuk ooit op een 205GTI
*plaatje nieuw* 2ehands gezandstraald en geverfd (is nog expirimentje, of het brand er mooi op of het bladderd af, maar ach het is voor niets via een vriend van me :) overigens wel bij een autobedrijf dat echt auto's mooi en profi restaureerd.
*plaatje oud + nieuw* zat namelijk scheur in de oude.... wat een verschil he :D
Lekker he al dat verse spul, moet je goed doen Wok :P

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zo, ik heb de baas opdracht gegeven om een offerte te laten maken voor het volgende:

Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110 pk:
- Metallic lak: Jaune Lacerta (gaat hem wel worden: wordt-ie in ieder geval niet saai :D )
- Bleutooth carkit
- ESP
- Bandenspanningsensoren
- Pack Vision (Xenon-verlichting)
- JBL-systeem

Leer is afgevallen, goede verlichting vind ik belangrijker en als 'bonus' heb ik dan ook ESP. Stelt het thuisfront weer wat gerust ;)

Nu maar hopen op groen licht van de leasemij :D

Had op zich op de 17" wielen wel willen hebben (vult de wielkasten toch net weer wat beter), maar dan schoot de leaseprijs ineens gigantisch omhoog (door de duurdere banden natuurlijk), dus dat laten we maar zitten. Bovendien zijn de 16" Santiaguito's ook niet lelijk :)

• Zondagskindje

Zondagskindje

En dat heb je 's nachts gedaan? :D

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wok is buitendienstmedewerker bij een nachtclub :+

Anoniem: 179479

Als ik 's morgens weg rij is er niks aan de hand, maar om hem in zijn 2e versnelling te zetten is dit soms wat moeilijk.

( Peugeot 106 xs 1.4 )

Als ik dan eindelijk een stukje aan het rijden ben gaat het weer soepel.

Ligt dit aan het weer ?? ( koud etc. ) of is de olie gewoon te dik ??

( oliepeil is goed en sinds kort ververst. )

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 179479 op 28-12-2007 20:45]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 15:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heeft met de olie/smeersel te maken. Deze wordt inderdaad warm en dan gaat het soepelere. De eerste serie 206jes had dit ook.

Ook het extra doorsmeren kan dit probleem wat verminderen.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Dat zal inderdaad inherent aan het weer zijn. Heb je er nu pas last van, nu het koud is buiten?

offtopic:
Verleden week toen het overdag niet warmer werd als -4C' heb ik een bestelbusje gehuurd. OMG, deze was practisch niet de versnelling in te rammen. Toen 'ie eenmaal op bedrijfstemperatuur was, schakelde 'ie als een warme mes door boter.

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Even voorstellen in dit topicje…. ;)

Nickname: Oemfoefoe
Model: 206 RC
Type: 2.0 16v 180pk
Bouwjaar: 20-05-2005
In bezit sinds: 22-12-2006
Bijzonderheden: 6000k Pilot xenon conversiekit
To-Do: Niets....want deze uitvoering is zoals de RC is bedoeld, dus ik wilde hem maar zo standaard mogelijk laten. Héél misschien dat ik de voorzijde met 20mm laat zakken, maar waarschijnlijk ook niet hoor.

Na drie jaar een 206 GTi te hebben gereden, kon ik een hele mooie deal maken op een 206 RC. Inmiddels rijd ik hierin nu precies een jaar en er staat nu 30k op de teller.
http://sonny.tweakdsl.nl/206RC/RC01.gif

http://sonny.tweakdsl.nl/206RC/RC02.gif

http://sonny.tweakdsl.nl/206RC/RC05.gif

http://sonny.tweakdsl.nl/206RC/RC07.gif

http://sonny.tweakdsl.nl/206RC/RC06.gif

Het is een heerlijk compleet karretje met weinig concurrentie bij het stoplicht. Zeker omdat het een ‘wolf in schaapskleren’ is. Naast de 17” velgen ziet de RC uit als een gewone 206, geen overdadige spoilers etc.
Natuurlijk zijn er auto’s met meer pk’s, maar de RC heeft twee troeven; de eerste is dat bij 2000rpm al 80% van z’n koppel wordt aangesprokenen de tweede is zijn gewicht. Met zijn 1054kg’s zit de RC toch enkele honderden kilo’s onder zijn concurrentie.
-
Helaas staat ik nu voor een grote uitgave, want mijn RC-tje heeft nieuwe bandjes nodig en ik ben benieuwd op wat voor rubber andere peugeotrijders staan.
Ik moet zeggen dat de standaard banden van de RC (Pirelli P7000) me positief hebben verrast, alleen nu produceren ze behoorlijk rolgeluiden. Niet zoveel zoals de eerste generatie Toyo Proxes, maar toch hinderlijk. Tot mijn verbazing lees ik hier en daar toch positieve ervaringen met de Toyo Proxes T1-R, is deze band echt zo goed?
Goodyear F1 moet ik in ieder geval nooit meer. Ik heb namelijk 2 setjes onder een 206 GTi gehad....die band is gewoon levensgevaarlijk. Totaal geen grip!
Ik heb ook nog Dunlop SP9000 gehad. Lekker bandje alleen veel herrie in de bochten. Hoogst waarschijnlijk door het geblokte profiel aan de zijkanten van het loopvlak.
Is er nog een ander stil bandje die veel grip levert én weten jullie ook nog een leuk/goedkoop adresje hiervoor?

P.S.
@Deathchant: Leuk dat ik je hier ook tegenkom.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:43

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Weet iemand waarom Xenon verlichting (af-fabriek) pas leverbaar is vanaf de 307/308?

Ik rij als ik mag kiezen liever een compleet uitgeruste 207 (navi, leer, en xenon?) met 110pk diesel als een wat minder uitgeruste 307/308 met 110pk diesel.

Ik zit zeer veel op de weg en ik vindt xenon echt een verademing als ik weleens in een auto van een collega rij.

Heeft iemand dus een idee waarom het af-fabriek niet leverbaar is op een 207?

www.google.nl

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 15:43
Oemfoefoe schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:01:
Goodyear F1 moet ik in ieder geval nooit meer. Ik heb namelijk 2 setjes onder een 206 GTi gehad....die band is gewoon levensgevaarlijk. Totaal geen grip!
Dat vind ik dan wel heel vreemd, want ik heb met mijn 306 GTi bakken met grip als het droog is. Bij nat weer is het natuurlijk wel iets minder, maar zeker niet beroerd. Deze banden worden zeer sterk aangeraden door 306 GTi rijders, ook degene die Toyo's e.d. hebben gehad.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik heb echt situaties met vochtig wegdek gehad dat met een sisser is afgelopen, en dat met normaal rijgedrag! De GTi gleed echt hele stukken rechtdoor waar ik de hoek om wilde. Wegrijden bij het stoplicht was ook een ramp.
Spelen met bandenspanning heeft ook niets opgeleverd.

Misschien dat het te maken heeft dat de camber bij een 206 de voorwielen behoorlijk positief staan. Deze zijn overigens niet te beïnvloeden.
Omdat de camber meer negatief te krijgen, had ik de GTi iets verlaagd. De combinatie verlagen en andere banden loste het probleem op. Helaas weet ik niet hoe de Goodyears rijden na de verlaging, maar voor mij waren Goodyears afgedaan.

Iemand trouwens ervaring met Bridgestone Potenza RE 050 A?

[Voor 4% gewijzigd door Oemfoefoe op 29-12-2007 13:57. Reden: Typo]

• sweetdude
Hmm, mijn nieuwe jaar is minder goed begonnen met een piepende boordcomputer met emissie problemen. Bleek uiteindelijk iets met de EGR klep te zijn. Dus ik mag al direct beginnen met mijn garage op te zoeken.

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 00:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Waren het vast zomerbanden en in de F1 rijden ze met droog weer op profielloze banden. Dat zal het geweest zijn denk ik :+

Zelf heb ik de ZeroNero van Pirelli en ben er zeer tevreden over.

• KnetterGek

KnetterGek

Een 206 met 180 pk? Donders... hij heeft in elk geval de goeie kleur voor de begrafenis stoet :)
M'n rechtervoorvelg licht aan vellen omdat ik m'n auto heb uitgeleend. Dat was dus de laatste keer dat we dat deden...
Nu rij ik, tot de garage ontdekt wat er in hemelsnaam mis is met de stuurbekrachtiging, een 607. Ik dacht dat de 407 coupe zeg maar een twee-deurs 607 was, niet alleen qua lengte en gewicht maar ook gewoon qua comfort. Helaasch. Je merkt nu toch wel heel goed dat de 608 geen overbodige luxe is: de 607 biedt nou bepaald niet meer auto dan de 407 coupe. De radio doet cassettebandjes (voor Tweakers van ná 1980, dat zijn een soort lange CDs die op twee spoeltjes gewikkeld worden. De spoeltjes duwen ze in een plastic doosje en dat heet dan het bandje. Je kan er een klein beetje analoge muziek op kwijt als je de kwaliteit kunt uitstaan, en als je een apparaat vind waar je nog bandjes mee kunt opnemen. Er zit geen DRM op maar na vier keer kopiëren is de kwlaiteit zo kut dat je lievr de CD koopt dan de kopie te beluisteren.) en de automaat is echt volslagen hersendood. Ik snapte niet waarom een aantal Engelse autobladen de automaat van de 407 afzeken, maar volgens mij kregen ze deze automaar erin. Jesses wat een kreng. Laat schakelen, veel te vroeg, vooral bij bergjes rijden, ik vind het maar niets. De diesel in de 607 is natuurlijk niet bedoeld voor sportief rijden, maar ik erger me een ongeluk aan de accelleratie van nul tot honderd in "heb je effe?" en op de Autobahn wordt ik nu behalve door de betere BMWs, Mercedessen en Audi's ook voorbij gereden door Passatjes, Golfjes en (schaam) een Ford Mondeo. De binnenruimte viel me ook al vet tegen: ik kan tijdens het rijden de stelverstelleing niet meer bereiken omdat m'n stoel te ver naar achteren zit en het portier er dus voorzit. En natuurlijk kan het stuur behalve omhoog ook nog omlaag maar niet naar je toe, dus Knetje zit in de houding die veel lange mensen bekend is: pootjes kort opgetrokken, armen gestrekt, en rug recht, zodat je het stuur nog kan bereiken en de pedalen nog kunt bedienen.
Voor het vlaggeschip van Peugeot toch wel een beetje een gemiste kans: waar de 407 coupe zich qua luxe, comfort, en rij-eigenschappen prima kan meten met een vergelijkbaar uitgeruste Duitser (C-klasse coupe of 3 serie), is de 607 daar eigenlijk niet tegen opgewassen... Dat zou wel moeten denk ik, want als je voor het geld van een 607 een nette C mercedes kan kopen kun je er ook heel veel anders voor kopen wat ook leuk is.

[Voor 7% gewijzigd door KnetterGek op 03-01-2008 14:02]

• Vandread
  • Laatst online: 20:58
De 607 is oud:
Production 1999–present
The 607 was restyled in 2004, most notable modifications being the new front end and the 2.7 HDi V6 engine engine, capable of more than 200 bhp (150 kW), mated to a new 6-speed automatic gearbox, which is now also available on the V6 petrol model.

Wat dat betreft is de C6 meer een mooi stijlvol (okay je moet ervan houden, maar hij blijft bijzonder) topmodel.
Dus tijd voor de opvolger:
http://www.autoblog.nl/ar...ot_608_of_708_merc_cls_st

• KnetterGek

KnetterGek

Nou staat er wel een fototje van de achterkant van deze auto bij de RDW op schijf ondanks de 2.2 diesel... :$

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 14:34
Zijn er in dit topic 406 eigenaren? Ik ben mn 106 een beetje zat (te klein etc) en op zoek naar n mooie opvolger, zoals de 406. Met name hoe het zit met de ruimte voorin de auto, ik ben 2 meter :) . Zit een beetje te kijken naar het model uit 2000, met die heldere koplampen. Ziet er niet verkeerd uit en het is financieel gezien ook best te doen. Maar ik ben benieuwd of iemand hier zon auto heeft!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• sweetdude
Ik denk dat je weinig hoofdruimte over hebt met je lengte in een 406. als je voornamelijk voor ruimte voor in gaat dan zal een 307 je nog behoorlijk verrassen.

• KnetterGek

KnetterGek

Ik heb een weekje met een 406 van een vriend rond gereden, ik ben 1,92m en het viel me eigenlijk best mee met de hoofdruimte hoor. Gewoon even passen dus :) Geweldig groot is de 406 trouwens niet van binnen, maar 't is geen klein autootje ofzo. Als je in een 106 past moet de 406 zeker ook lukken ;)
Zijn 406 begon wel van ellende uit elkaar te vallen na 180.000 gelopen te hebben in 8 jaar dus pas op wat je koopt: schijnbaar is de kwaliteit niet altijd de beste meer.

• Maasluip
  • Laatst online: 21:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het kan verkeren. Collega van mij reed een 406 Break met dik 400.000 op de teller. Staat nog in klokje rond in de Autoweek. 10 jaar oud en gebreken genoeg, maar toen ik er een keer in zat vond ik hem redelijk "normaal" voor een auto met zoveel kilometers. Een goede poetsbeurt en ik zou er zo mee wegrijden.

[Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 07-01-2008 09:05]

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-06-2021

TB

pompiedom

Even een vraagje:

Ik heb een Peugeot 205 1.4 (60PK) uit '89. Volgens de cijfers zou deze een top van 156 km/u moeten hebben. Op mijn teller echter haal ik de 180! Ik weet dat de teller wat af zal wijken, maar toch niet zoveel? Is de teller nu zo krom of is mijn blok gewoon erg lekker "los"? :P Of is er mogelijk iets aan de motor gedaan?

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik mweet dat er bij peueot ongeveer een afwijkiing van 8km/h in zit, maar dan heb je nog een groot verschil over. Dit zou bijv. niet veroorzaakt kunnen worden door een andere maat velgen of wat dan ook. Je zou het een keer na kunnen meten met bijv. een Tomtom systeem of samen met een bekende die met zijn auto op dezelfde snelheid gaat hangen. Wel oppassen dat je dan niet gepakt wordt ivm straatraces :+

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 22:04
sweetdude schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:07:
Ik denk dat je weinig hoofdruimte over hebt met je lengte in een 406. als je voornamelijk voor ruimte voor in gaat dan zal een 307 je nog behoorlijk verrassen.
Ik ben ook 2 meter en rij een 307. 407 is alweer een stuk kleiner.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:52:
Zo, ik heb de baas opdracht gegeven om een offerte te laten maken voor het volgende:

Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 110 pk:
- Metallic lak: Jaune Lacerta (gaat hem wel worden: wordt-ie in ieder geval niet saai :D )
- Bleutooth carkit
- ESP
- Bandenspanningsensoren
- Pack Vision (Xenon-verlichting)
- JBL-systeem
Ik overweeg bijna dezelfde config, of als alternatief een BMW 118d maar die heeft dan handbediende airco, geen automatisch dimmende binnenspiegel, standaard audio (die ik best goed vond) ook xenon verlichting, en is netto ~20,-/maand duurder. Nu kan het zijn dat de cataloguswaarde van de peugeot ook lager word ivm b-label, dus dan wordt het verschil groter.

De BMW heb ik een uitgebreide testrit in gemaakt en dat ga ik zaterdag met de Peugeot doen.
Tot nu toe ben ik er nog niet over uit, de BMW vond ik geweldig rijden, maar de Peugeot is qua opties een iets luxere auto wat wellicht ook z'n voordelen heeft.

Als voorloopauto heb ik een 307sw 66kw. Op zich best fijne auto, maar naar mijn mening wat nadelen: te groot (immers een gezinsauto en ik wil een sportiever model en meer pk's :) ), door z'n grootte best windgevoelig, bediening cruise controle vind ik niet erg prettig. Op de opel astra en bmw vind ik die beter, gemakkelijker in te stellen en reageerde soepeler op + en -. Even op + drukken in de 307 en hij lijkt wel meteen met plank gas te reageren, terwijl ik dan enkel iets (2km doorgaans) wil versnellen.
De bak schakelt een beetje als een oude 306 waar ik wel in heb gereden, maar kan met de km stand van een goede 100.000 te maken hebben. Het voelt allemaal wat ruimer en stroever, kan het niet echt uitleggen.
Pluspunten zijn er ook, het glazen dak vind ik erg mooi. Overdag veel licht in de auto en ruimtelijk gevoel, en 's nachts heeft het ook wel wat. De stoelen zitten al een stuk beter dan die van de opel astra.
Verder die climate control, erg handig want je hoeft niet steeds aan de knop zitten.

Ik zal voornamelijk lange snelweg-afstanden rijden, ook veelal in het donker ivm ploegendienst en daarom xenon optie. Dik 2 uur achtereen rijden is geen uitzondering, dus comfort en rijplezier staan bovenaan de lijst.
Maar welke auto te kiezen? voor zover er ervaringen zijn met de 308 ben ik daar erg benieuwd naar.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Blijkbaar heb je een iets ruimer leasebudget dan ik ;) Ik heb ook nog gekeken naar een 118d, maar die valt in basisconfig al tever buiten budget. De standaard 308 XT 1.6HDiF komt op een cataloguswaarde van 28k + een beetje; met de genoemde opties wordt dat 32k + een beetje.

De 118d is 'kaal' 29k + een beetje. Hier moet echter dab nog de Business Line bij (voor o.m. handbediende airco) en de Xenon verlichting (wat ook meteen de koplampsproeiers een verplichte optie maakt) en dan komt deze uit op 31k + een beetje.

Ten opzichte van de 308 mis je dan het volgende:
- automatisch dimmende binnenspiegel
- klimaatregeling
- Bleutooth (hiervoor kun je beter een Parrot-kitje laten plaatsen van pakweg €150 in plaats van de fabrieksoptie van meer dan €1000 :X )
- cruise control
- middenarmsteun
- lichtmetalen wielen

Persoonlijk vind ik ik cruise control en een automatisch dimmende binnenspiegels een must-have, net als de middenarmsteun (ik zit ook veel op de weg). Xenon is een grote nice-to-have.

Qua rijden heeft de Beemer echt een hele hoop streepjes voor op de 308. Daarmee is de 308 absoluut geen slecht rijdende auto, integendeel: voor lekker vervoer van A naar B doet de 308 het erg goed, maar de reclameslogan 'BMW maakt rijden geweldig' gaat wel degelijk op :)

Sinds de facelift afgelopen jaar, is het onderstel van de 1-serie ook iets comfortabeler afgesteld. Ik heb zowel een pre-facelift 1-serie gereden als een exemplaar van na de facelift (mijn broer heeft namelijk een 118d van na de facelift en zijn voorloopauto was een 118d van voor de facelift) en het verschil ik duidelijk merkbaar: de pre-facelift versie was echt behoorlijk hard, terwijl de nieuwe versie wat beter in balans is.

Qua ruimte wint de 308. Voorin is de 308 gewoonweg riant en achterin is de 308 ook in het voordeel. Zeker iets om in overweging te nemen als je ook meermaals passagiers achterin hebt.

Voor een uitgebreide rij-impressie (van mijn hand) van de 308: klik hier :)

Als rijplezier bovenaan staat en je wilt daarvoor inleveren op 'goodies' en ruimte, dan is de 1-serie jouw auto. Je kunt de 1-serie natuurlijk nog verder aankleden (de sportstoelen zijn eigenlijk een must-have: ge-ni-a-le stoelen!), maar dan gaat de prijs heel rap richting astronomische waardes :X

Zoek je degelijk, comfortabel vervoer met luxe (ook niet geheel onbelangrijk als je veel op de weg zit) en bruikbare ruimte, dan zou ik voor de 308 gaan :) Ik heb zelf dus gekozen voor de 308 vanwege de ruimte op de achterbank (ik heb nog wel eens mensen achterin zitten) en de extra (standaard!) opties (klimaatregeling, dimmende binnenspiegel, cruise control, armsteun) en dat voor een verhoudingsgewijs goede prijs. Qua rijden heeft de BMW mijn voorkeur, maar voor grofweg 32K wil ik gewoon geen 'kale' auto rijden. De 118d van mijn broer staat zelfs voor 37K in de boeken en ook die auto heeft nog steeds GEEN klimaatregeling, GEEN cruise control en GEEN automatisch dimmende spiegel. Wel heeft hij Xenon, BT, 17" lichtmetaal en de fenomenale sportstoelen. (mijn broer had overigens geen keuze qua auto en opties; hij kon alleen de kleur kiezen).

• bite
  • Niet online
Wok schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:15:
Blijkbaar heb je een iets ruimer leasebudget dan ik ;) Ik heb ook nog gekeken naar een 118d, maar die valt in basisconfig al tever buiten budget. De standaard 308 XT 1.6HDiF komt op een cataloguswaarde van 28k + een beetje; met de genoemde opties wordt dat 32k + een beetje.

De 118d is 'kaal' 29k + een beetje. Hier moet echter dab nog de Business Line bij (voor o.m. handbediende airco) en de Xenon verlichting (wat ook meteen de koplampsproeiers een verplichte optie maakt) en dan komt deze uit op 31k + een beetje
[....]
Erg goede post verder.
Wat offtopic zo, maar heb dit zo berekend:
BMW 118d corporate lease 28.100,- (per februari)
Business Line van de BMW 1 Serie: 879,-
-metallic lak, bmw lichtmetalen wielen v-spaak, middenarmsteun voor, opbergpakket, mistlampen voor incl verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers, regen- en lichtsensor, airconditioning.
Daarmee komt het totaal op: 28.979,-
-Cruise control moet er in ieder geval bij voor 358,-
-4UK Vijf zitplaatsen 0,-
-481 BMW sportstoelen 787,-
Totaal:30124,- Optie xenon is nog ~1100 erbij

Peugeot 308xt Rouge Babylone kost met metallic lak en pack vision 31.929,58, en heeft ook een b-label dus mogelijk gaat er nog 5 a 600 vanaf. netto kosten per maand komen op ~€ 346. De bmw ~€ 344 en met xenon ~€ 367
Jammer dat die bijtelling zo hoog is, maar een kleine auto met minder bijtelling is ook niet echt een optie en hybride's in de 14% klasse mag ik niet leasen. Eventueel zou ik ook tevreden zijn zonder de sportstoelen en xenon, maar is vast erg fijn om er bij te hebben.
Zoek je degelijk, comfortabel vervoer met luxe (ook niet geheel onbelangrijk als je veel op de weg zit) en bruikbare ruimte, dan zou ik voor de 308 gaan :)
Ja, die 308 blijft interessant. En wat vind je van die JBL audio?

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Over die JBL kan ik nog geen oordeel geven: mijn 308 moet nog besteld worden ;) Volgens anderen hier (Timmert, Zondagskindje) lijkt de JBL echter een goede aanvulling te zijn :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wok schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:45:
Over die JBL kan ik nog geen oordeel geven: mijn 308 moet nog besteld worden ;) Volgens anderen hier (Timmert, Zondagskindje) lijkt de JBL echter een goede aanvulling te zijn :)
Als je nog niet besteld hebt:

Gisteren

Bom gevonden in Peugeot

Vandaag

Bom ontploft in Peugeot

Levensgevaarlijk, in zo'n Peugeot rijden :+

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
PWM schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:55:
[...]
Gisteren
Bom gevonden in Peugeot
Als je goed leest, gaat het bij die eerste om een Puegeot, dus geen Peugeot.
Dat maakt de zaak al een stuk minder erg.

* dreamscape vind spelfouten op nieuwssites zo ontzettend kansloos...

Punctuality is the politeness of kings

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Lekkere ads ook weer van Google: IkzoekGod.nl :D (aardig op weg dacht ik zo :+ :X )

• Zondagskindje

Zondagskindje

PWM schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:55:
[...]

Gisteren

Bom gevonden in Peugeot

Vandaag

Bom ontploft in Peugeot

Levensgevaarlijk, in zo'n Peugeot rijden :+
Ik krijg bijna de neiging om elke Peugeot, die hier bij de werkplaats staat, te controleren op explosieven. Aangezien (Davo)Delft 10km van ons verwijderd is.
Of iemand moet een bloedhekel aan davo hebben, ook niet vreemd als dat zo zou zijn.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zondagskindje schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:54:
[...]
Of iemand moet een bloedhekel aan davo hebben, ook niet vreemd als dat zo zou zijn.
Ik wíst gewoon dat je dat ging zeggen :Y :X

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Eerst die 307 en nu auto ontploft op de A13 bij (jaja)Delft... rara welk merk?

http://www.nufoto.nl/wp-c...4f9eb164faf883c296894.JPG

Eerst de ford ka mishandelaar in Oosterhout en nu Peugeot aan de beurt 8)7

[Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-01-2008 13:59]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:11

allure

Titaan fase 2/3

Dat met die bom in die garage in delft was geen 307 maar een 207.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

dreamscape schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:00:
[...]

Als je goed leest, gaat het bij die eerste om een Puegeot, dus geen Peugeot.
Dat maakt de zaak al een stuk minder erg.

* dreamscape vindvindt spelfouten op nieuwssites zo ontzettend kansloos...
Ben zelf ook niet zon held met de Nederlandse taal, maar je vraagt erom ;-)
:+

Zie overigens net dat er al mensen me voor waren met de herkenning van de peugeot.

[Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-01-2008 16:40]

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020
Hoi :) Ik zit ergens mee, ik zoek een leuke 205 en heb nu wel een mooie gevonden. 1.4 uit 91, kost 750 euro. Is dat een beetje een goeie prijs? Ik vind het eigenlijk nog wel wat veel voor een auto van 17 jaar oud, of kosten die dingen dit gewoon nog?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Timmert schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:56:
[...]

Ik wíst gewoon dat je dat ging zeggen :Y :X
Schot voor open doel. :+
maar het zou mij niets verbazen als het echt zo was

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Repeat schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:17:
Hoi :) Ik zit ergens mee, ik zoek een leuke 205 en heb nu wel een mooie gevonden. 1.4 uit 91, kost 750 euro. Is dat een beetje een goeie prijs? Ik vind het eigenlijk nog wel wat veel voor een auto van 17 jaar oud, of kosten die dingen dit gewoon nog?
Kilometers, opties, staat van onderhoud?

• Anoniem: 76438
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als 'ie er nog aardig uit ziet, niet al te veel kilometers heeft, geen ragbak, etc, dan is het niet eens zo'n gekke prijs denk ik. Misschien dat je er nog wat af kunt praten, maar dit soort lichte autootjes met een klein zuinig motortje zijn best gewild als 2e auto voor vrouwlief. Veel goed koper als dit word het denk ik niet en bedenk ook dat je, mits je netjes met de auto omgaat, er waarschijnlijk ook wel weer een leuk prijsje voor terug krijgt.

• Widow
sweetdude schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:07:
Ben gisteren en vandaag is bij wat dealers wezen kijken, en de 406 viel me niet tegen eerlijk gezegt. Heb ook in de 307 gezeten, wat een bak is dat! Van buiten ziet ie er onschuldig uit, maar ik kon bijna met mn benen onder het stuur, echt idioot groot. Jammer dat ie zo nieuw is, want hij was best prijzig. Als je wilt lezen wat ik verder van de 406 vind kan je hier kijken, ff een paar plaatjes online gegooit van ik in de auto.

Heb ook bij Saab en Volvo gekeken (Saab 9-5, Volvo S80 en n paar vergelijkbare modellen) maar ik vond het verschil niet echt groot om eerlijk te zijn. Het zal denk ik 2-3cm schelen in beenruimte, maar ik had alsnog iets van 8cm in die 406. Vond het wel tegenvallen van Volvo en Saab, ik had echt verwacht dat dat kingsize XL superlage bakken zouden zijn gezien de buitenkant. Maar binnenin is het ook allemaal een stuk groter dus effectief heb je net zoveel ruimte. Besides vond ik de houding bij Volvo n beetje van "jij kan zon auto helemaal niet betalen, dus wat doe je hier" maar dat kan aan de dealer liggen. Hoofdruimte was overigens bij alle auto's hetzelfde, ik kon er ongeveer 2 vingers tussenhouden.
KnetterGek schreef op maandag 07 januari 2008 @ 08:39:
Ik heb een weekje met een 406 van een vriend rond gereden, ik ben 1,92m en het viel me eigenlijk best mee met de hoofdruimte hoor. Gewoon even passen dus :) Geweldig groot is de 406 trouwens niet van binnen, maar 't is geen klein autootje ofzo. Als je in een 106 past moet de 406 zeker ook lukken ;)
Zijn 406 begon wel van ellende uit elkaar te vallen na 180.000 gelopen te hebben in 8 jaar dus pas op wat je koopt: schijnbaar is de kwaliteit niet altijd de beste meer.
Is dat het oude model 406 geweest, of de nieuwe? Omdat dat nieuwe model rond 1999 uit is gekomen zou het kunnen dat dat n oude is. En behalve een facelift zullen ze er vast meer aan doen..

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-06-2021

TB

pompiedom

Welke kleur is het? Dat is namelijk ook wel van belang voor de prijs! En hoe lang zit er nog APK op?
Ik heb een goede witte 205 (incourant) gekocht voor 300 euro. Wel erg af lopen dingen trouwens :)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 16:01
Widow schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:07:
[...]
Heb ook in de 307 gezeten, wat een bak is dat! Van buiten ziet ie er onschuldig uit, maar ik kon bijna met mn benen onder het stuur, echt idioot groot. Jammer dat ie zo nieuw is, want hij was best prijzig.
Goed zoeken, de 307 is al een jaar of 6 op de markt. Helaas zijn de eerste modellen ook niet echt het toonbeeld van perfectie; ze hebben vaan elektronische problemen.

Goed zoeken ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Wijnands
Ik zou ook pas een 307 2e hands kopen van na 2003. En zelfs dan, kijk de historie goed door. Er zijn bakken die probleemloos zijn, er zijn er ook met een voorgeschiedenis als de mijne.

Ruim is 'ie wel. Ik zit er met m'n 2 meter goed in en heb ruimte zat. 308 is iets minder ruim maar zit net zo goed. Ding rijd en voelt alsof iemand naar m'n gekanker op de 307 heeft geluisterd en er wat mee gedaan heeft.

Ander punt bij Peugeot, standaard af-fabriek speakers in de 307 zijn enorm beroerd.

• DinX
  • Laatst online: 09-06 15:16

DinX

Motormuis

Zo, m'n eerste most in het Peugeot topic en waarschijnlijk niet de laatste.

Gisteren weer wat mankementjes gehad aan m'n 9 jaar oude, 2de hands Fiat Punto en gezien dat ern o wel wat kosten zaten aan te komen de eerste maanden. Het plan was eerst om een nieuwe motor te kopen, maar dit gaat even de koelkast in en het gaat dus een nieuwe auto worden.

Vanaf volgende week vrijdag is het autosalon in Brussel (een typische verkoopbeurs) met inmiddels al al de geweldige salonpromoties overal. Al wat zitten rondkijken naar verschillende merken en types en ik kwam eerst via de configurator op de 207 Sporty Pack voor 17k euro (België, dus geen BPM).
Vandaga dan op de site gekomen met de salonacties en daar de 207CC gezien in promotie :9~

http://krachtlijnen.peugeot.be/207cc.htm

15.140€ voor de 120pk versie. Dan zou ik wel leder zetels nemen wat 1350€ kost. Al vermoed ik dat het met het salon misschien nog net wat goedkoper kan :p
M'n smaak gaat uit naar de aluminiumgrijze met van die oranje-bruine leder zetels :9

Ik mis dan echter wel airco (dat 1100€ kost). Al is de vraag hoeveel ik het ga gebruiken als ik een cabrio zou hebben. Hoe meer het zonnig weer is hoe meer ik op de motor zit :+

M'n vraag was nu eigenlijk of er hier toevallig cabriorijders zitten, eventueel zelfs met een 207CC, of er ervaring mee hebben. Dingen als turbulentie, lawaai, nut van airco,... vraag ik me nog een beetje af. Het is nu ook niet een handig seizoen om de cabrio capaciteiten van een auto te gaan testen met een proefrit :+

offtopic:
Sorry als ik de Nederlanders jaloers maak met die Belgische prijzen :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020
Timmert schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:18:
[...]

Kilometers, opties, staat van onderhoud?
Ongeveer 150k, verder weinig opties. Is natuurlijk een oude kleine wagen, geen stuurbekrachtiging, wel elektrische ramen. Onderhoud lijkt wel in orde te zijn. Altijd gebruikt als boodschappenauto volgens hun.
Anoniem: 76438 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:51:
[...]

Als 'ie er nog aardig uit ziet, niet al te veel kilometers heeft, geen ragbak, etc, dan is het niet eens zo'n gekke prijs denk ik. Misschien dat je er nog wat af kunt praten, maar dit soort lichte autootjes met een klein zuinig motortje zijn best gewild als 2e auto voor vrouwlief. Veel goed koper als dit word het denk ik niet en bedenk ook dat je, mits je netjes met de auto omgaat, er waarschijnlijk ook wel weer een leuk prijsje voor terug krijgt.
Deukje hier en daar, krassen ontkom je volgens mij niet aan bij een auto van die leeftijd en ik begrijp wel dat je dat niet meer laat repareren. Maar ziet er opzich prima uit, afgezien van een deuk in bumper bijvoorbeeld.
TB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:21:
[...]

Welke kleur is het? Dat is namelijk ook wel van belang voor de prijs! En hoe lang zit er nog APK op?
Ik heb een goede witte 205 (incourant) gekocht voor 300 euro. Wel erg af lopen dingen trouwens :)
Idd een witte :P Apk tot mei...

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Autootjes als 205jes (uitgezonderd liefhebbersexemplaren als de Gentry, Griffe, GTI of CTI) vallen eigenlijk in de categorie 'wat de gek ervoor geeft'. De een vraagt er 400 voor omdat-ie hem snel kwijt wil (wegens overcompleet, auto van de zaak, etc...), de ander vraagt er iets meer voor onder het mom van 'hij hoeft niet per se weg, maar voor een goede prijs is er altijd te praten'. ;)

Aan een doorsnee 205 kun je je eigenlijk haast geen buil vallen. Electronica zit er amper in en de motortjes (TU blokjes) zijn erg degelijk, Veel onderhoud zul je er niet aan hebben en in belasting en verzekering zijn ze lekker goedkoop :) Bovendien zijn het simpele autootjes zodat je het onderhoud goed zelf kunt doen.

Ik zou zeggen: probeer een beetje te onderhandelen en het ding voor zo;n 600 op de kop te tikken. Als je hem netjes berijdt en onderhoud, kun je er over een paar jaar ook wel weer 500-600 voor terug krijgen: de afschrijving is dus sowieso nihil :)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zo dan.... Ik zat tot nu nog altijd in dubio over welke kleur mijn 308 moest gaan worden: Blue Recife of Jaune Lacerta, maar ik ben er uit! :) Defenitely Jaune Lacerta :9

http://www.caradisiac.com/media/images/le_mag/mag345/peugeot-308-03b.jpg

Nu alleen nog de keuze van de kleur van het interieur ;) Ga ik voor de zwarte interieur (stof Starting; zwart dash en deuren) of toch voor het lichtgrijze Irazu Grège interieur (lcihtgrijs stof, dash en deuren). Zwart is gewoon neutraal en staat altijd goed, maar het lichte grijze geeft toch een wat meer chique uitstraling.

[Voor 39% gewijzigd door Wok op 08-01-2008 23:55]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik mijn mening mag geven vind ik het meer een 207 kleur. Daar staat ie best goed op, op een grotere auto als de 308 zou ik het niet snel doen. Er zijn volgens mij toch nog wel meer sprekende kleuren? Met zo'n lichte kleur zou ik een donker interieur nemen. Anders wordt het een beetje een vreemde combinatie..

Website

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Even vrijwel volslagen offtopic:

Iemand hier een idee of er een connectie bestaat tussen de ontplofte Peugeot (er wordt gesuggereerd dat er een explosief af is gegaan) op de A13 bij Delft-Noord, en de gevonden 'autobom' in een Peugeot in Delft door monteurs van een garage aldaar?

Ik ben nieuwsgierig... :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ramzzz schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:28:
Even vrijwel volslagen offtopic:

Iemand hier een idee of er een connectie bestaat tussen de ontplofte Peugeot (er wordt gesuggereerd dat er een explosief af is gegaan) op de A13 bij Delft-Noord, en de gevonden 'autobom' in een Peugeot in Delft door monteurs van een garage aldaar?

Ik ben nieuwsgierig... :)
Is niet zeker, maar wordt wel onderzocht. De persoon in de ontplofte auto blijkt een crimineel te zijn waar al 4 aanslagen op zijn gepleegd. Hij heeft een kroeg waar hij toevallig een avond niet was toen er 2 huurmoordernaars binnen kwamen en 2 mensen neerschoten. Is ook al eerder een aanslag geweest op zijn auto en toen is zijn vrouwelijk passagier omgekomen. Erg berucht in het drugswereldje en dan voornamelijk afpersingen, berovingen bij grote deals enz.. Logisch dat je dan gezocht wordt imho...

Enige connectie die ik zou kunnen bedenken is dat die gozer in die 207 heeft gereden terwijl zijn 206 in de garage stond ofzo.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 13:36
Oemfoefoe schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:53:
Ik heb echt situaties met vochtig wegdek gehad dat met een sisser is afgelopen, en dat met normaal rijgedrag! De GTi gleed echt hele stukken rechtdoor waar ik de hoek om wilde. Wegrijden bij het stoplicht was ook een ramp.
Spelen met bandenspanning heeft ook niets opgeleverd.

Misschien dat het te maken heeft dat de camber bij een 206 de voorwielen behoorlijk positief staan. Deze zijn overigens niet te beïnvloeden.
Omdat de camber meer negatief te krijgen, had ik de GTi iets verlaagd. De combinatie verlagen en andere banden loste het probleem op. Helaas weet ik niet hoe de Goodyears rijden na de verlaging, maar voor mij waren Goodyears afgedaan.

Iemand trouwens ervaring met Bridgestone Potenza RE 050 A?
sorry dat ik totaal offtopic reageer maar ik kon het toch echt niet laten

"What have you done for me lately?"

"I want half!"

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Floris-K schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Ben zelf ook niet zon held met de Nederlandse taal, maar je vraagt erom ;-)
:+
Discutabel puntje... als ik "/me" typ is dat voor mij eigenlijk heel duidelijk de eerste persoon enkelvoud.
Maar in de uitwerking waarin deze "/me" wordt vervangen door "nickname" gaat dat een beetje spaak.

Sorry, da's ook heel erg off-topic. Om het goed te maken meld ik even dat ik een nieuwe accu in mijn 306 heb :)

[Voor 12% gewijzigd door dreamscape op 09-01-2008 10:35]

Punctuality is the politeness of kings

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 09:32
Hmm mijn 207 is halverwege december besteld (bij Peugeot door de dealer) en ze hebben nog steeds geen leverweek doorgekregen.. Iemand hier een idee waar ik op kan rekenen? Dacht dat het 2 maanden zou worden maar als ze nu nog niet eens weten wanneer het wordt.. In het begin kon de levertijd nog wel eens oplopen maar ik dacht dat de achterstanden toch wel behoorlijk waren waren weggewerkt?

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, vandaag toch al m'n nieuwe auto gaan kopen.

Gegaan voor de 207 CC Pack met 120pk.
Eind deze maand heb ik em *O*

• jap85
Gefiliciteerd! Dat schiet tenminste een beetje op, hadden ze die toevallig nog ergens staan ofzo?

• DinX

DinX

Motormuis

Yep. Eerst dachten ze dat het ergens tussen 15 februari en 15 maart zou zijn, maar blijkbaar stond er nog eentje zoals ik hem wil bij de importeur.
Ik ben trouwens gegaan voor de Thorium Grijs.

Verder wel een goede zaak. De Stretching zouden ze pas regelen volgende week als het autosalon hier in Brussel begint. Dan zouden de rentevoeten nog erg hard gaan zakken waardoor het weer stukken voordeliger zou zijn voor mij :)

De wachttijden zouden wel veel groter worden vanaf volgende week door het autosalon. De verkoper verwachtte dathet dan makkelijk tot juni zou kunnen duren eer hij beschikbaar kon zijn :o
Blijkbaar verwachten ze een enorme verkoop voor dat type op het salon. Niet vreemd ook. Hier in België heb je hem vanaf 15.100€.

Ik kan trouwens niet wachten tot hij er is, wat een vette bak als je van een Punto uit 99 komt :D

[Voor 6% gewijzigd door DinX op 10-01-2008 12:18]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:39
bite schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:18:
[...]

Erg goede post verder.
Wat offtopic zo, maar heb dit zo berekend:
BMW 118d corporate lease 28.100,- (per februari)
Business Line van de BMW 1 Serie: 879,-
-metallic lak, bmw lichtmetalen wielen v-spaak, middenarmsteun voor, opbergpakket, mistlampen voor incl verwarmde buitenspiegels en ruitensproeiers, regen- en lichtsensor, airconditioning.
Daarmee komt het totaal op: 28.979,-
-Cruise control moet er in ieder geval bij voor 358,-
-4UK Vijf zitplaatsen 0,-
-481 BMW sportstoelen 787,-
Totaal:30124,- Optie xenon is nog ~1100 erbij

Peugeot 308xt Rouge Babylone kost met metallic lak en pack vision 31.929,58, en heeft ook een b-label dus mogelijk gaat er nog 5 a 600 vanaf. netto kosten per maand komen op ~€ 346. De bmw ~€ 344 en met xenon ~€ 367
Jammer dat die bijtelling zo hoog is, maar een kleine auto met minder bijtelling is ook niet echt een optie en hybride's in de 14% klasse mag ik niet leasen. Eventueel zou ik ook tevreden zijn zonder de sportstoelen en xenon, maar is vast erg fijn om er bij te hebben.

[...]

Ja, die 308 blijft interessant. En wat vind je van die JBL audio?
Zomaar een vraagje. Op basis van hoeveel km is die lease prijs die je noemt?

Ik mag over een paar maanden ook gaan leasen (kom 3 maart officieel in dienst en na mn proeftijd (2mnd) mag ik leasen). Lease contracten bij mij toekomstig werkgever (Sogeti) zijn op basis van 40000 km/4jr. Ik denk ik dat voor de versie die je hier boven noemt het dubbele kwijt ben. Hij valt dus ook flink buiten het budget.

Ik zit daarom, op dit moment, te kijken naar een 308XS 1.6 vti op LPG. Die valt op dit moment binnen het budget (zou 5 euro bij moeten betalen). Weliswaar inclusief brandstof, ook in het buitenland.

Iemand een idee hoe die 1.6 het doet op LPG? Ligt als ik me niet vergis ook in de 207SW.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Gaat goed met de peugeotjes op de weg

http://www.nufoto.nl/wp-c...ec83be211ecd3aad8c54f.jpg

Zo te zien doen die kreukzones goed hun werk, want de cabine(heet dat zou bij pers.wagens?) is aardig intact

Alhowel.. dak staat aardig omhood terwijl de spijl v/h raam wel nog op de 'goede' plek zit.
Alsof het met een blikopener open is gedraaid..

[Voor 22% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-01-2008 12:23]

• DinX

DinX

Motormuis

Floris-K schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:20:
Gaat goed met de peugeotjes op de weg

http://www.nufoto.nl/wp-c...ec83be211ecd3aad8c54f.jpg

Zo te zien doen die kreukzones goed hun werk, want de cabine(heet dat zou bij pers.wagens?) is aardig intact
Klopt. Ook aan de voorkant

Was het eerste filmpje dat ik tegenkwam toen ik op 207 zoch op youtube. De hele voorkant mooi aan gort en de "cabine" (kzou ook niet weten hoe het heet :p) mooi intact inderdaad.

Je zit ook nog eens mooi ingepakt erin. Normale airbag vanvoor, airbag bij de knieën en laterale airbags :)
Het ziet er bijna comfortabel uit in dat filmpje 8)7
A Euro NCAP 5 star occupant protection, 3 star pedestrian protection and 4 star child protection rating has not been achieved before by a supermini.

First the Peugeot 1007 rewrote the Euro NCAP rule book by becoming the first car to exceed 36 points, and still is the only car to achieve this milestone. Now Peugeot’s new 207 sets another milestone by becoming the Brand’s first car to be awarded 3 stars for pedestrian protection by Euro NCAP.

[Voor 33% gewijzigd door DinX op 10-01-2008 12:26]

• Zondagskindje

Zondagskindje

De "cabine" wordt ook wel "kooiconstructie" genoemd. :)

• jap85
DinX schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:14:
De wachttijden zouden wel veel groter worden vanaf volgende week door het autosalon. De verkoper verwachtte dathet dan makkelijk tot juni zou kunnen duren eer hij beschikbaar kon zijn :o
Ik hoop maar dat dat niet voor alle 207's geldt, ik hoop nog steeds op half februari, als ik nog een paar maanden langer moet wachten wordt ik gek!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

RvL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:
[...]

Ik zit daarom, op dit moment, te kijken naar een 308XS 1.6 vti op LPG. Die valt op dit moment binnen het budget (zou 5 euro bij moeten betalen). Weliswaar inclusief brandstof, ook in het buitenland.

Iemand een idee hoe die 1.6 het doet op LPG? Ligt als ik me niet vergis ook in de 207SW.
Kan dat ding wel op LPG? Ik meen dat ie direct ingespoten is, en dan is LPG lastig. Buiten dat zou ik lekker gaan dieselen, omdat LPG toch altijd wat storingsgevoeliger is en ik geen zin heb om elke 300km aan de pomp te staan..

• RvL
Volgens de leasemaatschappij kan de 1.6vti (dus de 120pk versie) op gas, dus dan neem ik aan dat ie dat ook echt kan. 1.4 en 1.6THP kunnen het voor zover ik weet inderdaad niet.

LPG storingsgevoeliger ben ik niet direct met je eens. Ik rijd nu ook op LPG en doe dat al 250.000km vrijwel storingsvrij. 1 keer een temperatuursensor moeten vervangen en een stappenmotor. Actieradius is wel een stuk beperkter inderdaad, maar ik ben niet beter gewend na 5 jaar LPG ;)

Een diesel is natuurlijk wel heel leuk, maar heeft (voor mij) een aantal nadelen
- Ze zijn een stuk duurder, zowel in lease als fiscale waarde
- Door de hogere fiscale waarde dus ook meer bijtelling

Als ik een diesel zou willen hebben, kom ik op een 207 90pk Cool 'n Blue 5d hatchback uit. Ook een leuke auto, maar ik vraag me af of die in de toekomst ook nog groot genoeg is. Ik moet er toch 4 jaar mee rijden en ik denk niet dat ik de moederlijke gevoelens van m'n vriendin nog zo lang kan (en wil) onderdrukken. Een 207 hatchback lijkt me dan toch erg klein.

Een 207SW valt, raar genoeg, al vrij snel buiten budget (als je alles meerekent, dus leaseprijs, verbruikskosten e.d.). Tenminste, als je een beetje een leuke versie wil. Ik kan natuurlijk een 1.4HDI pakken, maar 68pk/160nM houdt niet echt over.

Als ik dan kan kiezen tussen een 207SW op diesel waarbij ik dik 30 euro eigen bijdrage heb, of een 308 op LPG waarbij ik maar 4,24 euro eigen bijdrage heb (of als ik de X-line neem met wat opties zelfs 30 euro overhoud) dan is die keuze voor mij snel gemaakt!

Is wel leuk natuurlijk dat je 40.000km per jaar zowel zakelijk als prive mag rijden van de baas, maar de leaseprijzen liggen ook wel meteen een heel stuk hoger. En vooral voor diesels liggen die vrij hoog

[Voor 31% gewijzigd door RvL op 10-01-2008 15:14]

Nu de dekens nog...

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mja ok. Is ook een stuk persoonlijke voorkeur. Ik zou voor geen goud LPG willen hebben (en ja, ik heb er ervaring mee -50.000km S40 op G3 gereden-), doe mij maar een diesel. Rijdt veel relaxter, minder storingsgevoelig en een actieradius die met een beetje mazzel 3x zo groot is :)

• RvL
Ik ben het ook wel met je eens, maar als starter moet ik ook een beetje naar mn portemonee kijken. Hoe je t ook draait en keert, in principe betaal je een lease auto in veel gevallen zelf. Het enige verschil is dat je zelf niet opdraait voor de afschrijving, onderhoud, verzekeringen etc. En dan wordt LPG toch ineens een stukje interessanter.

Ik ben me op dit moment ook nog maar een beetje aan het orienteren. Ik mag voorlopig toch niets uitzoeken...

Nu de dekens nog...

• DinX

DinX

Motormuis

Wat betaal je voor een LPG installatie op een 207 ?

Al ben ik een beetje van het principe "gas dient om op te koken" en doe ik nog net geen 20000km per jaar. Geen idee of ik het dan terugverdien op 4 jaar. Alhoewel, met de benzineprijzen van de laatste tijd ....

• RvL
Volgens de online offerte tool van m'n leasemaatschappij komt die op E2.366,91.

Let wel, ik weet niet of dit incl. of excl. BTW is en of dit misschien een afspraak is tussen AG Holland (fabrikant installatie) en de leasemaatschappij. Prijs is ook voor een installatie voor een SW. Gewone 207 heb ik geen idee van.

Ik schat dat het huidige omslagpunt voor LPG zo tussen de 15.000 en 20.000km per jaar ligt.

Nu de dekens nog...

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

sjaak

un giorno credi

Vandaag is de sleutel van de 308 overhandigd, en wat een bak! :)
Lekker vermogen, mooie kleur en ziet er van binnen en buiten goed uit! *O* Van de week even een fotootje posten. ;)

• bite
  • Niet online
RvL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:
[...]

Zomaar een vraagje. Op basis van hoeveel km is die lease prijs die je noemt?
4 jaar 35.000km (hoewel ik er voorlopig wel ~60.000 rij, maar dat maakt niet uit)
Ik betaal ook bij, 56,nogwat is standaard en verplicht, maar verder als opties:
Metallic lak 549,65
JBL systeem 550,00
PACK VISION 2.030,03
Dakdragers 238,00
Kleur: Rouge Babylone
Laksoort: Metaallak
Bekleding: Stof Starting

Totale eigen bijdrage: 86,- en netto kosten ~326,-
Morgen toch nog maar ff proefrijden ni de 308 :)
Ik mag over een paar maanden ook gaan leasen (kom 3 maart officieel in dienst en na mn proeftijd (2mnd) mag ik leasen). Lease contracten bij mij toekomstig werkgever (Sogeti) zijn op basis van 40000 km/4jr. Ik denk ik dat voor de versie die je hier boven noemt het dubbele kwijt ben. Hij valt dus ook flink buiten het budget.

Geen idee, zou niet veel verschillen tov benzine, misschien wat langzamer ivm lagere caloretische waarde van lpg. Ik moet per se diesel rijden.

• KnetterGek

KnetterGek

Widow schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:07:
[...]
Vond het wel tegenvallen van Volvo en Saab, ik had echt verwacht dat dat kingsize XL superlage bakken zouden zijn gezien de buitenkant. Maar binnenin is het ook allemaal een stuk groter dus effectief heb je net zoveel ruimte.
Herkenning. D'r loopt nog ergens een Nissan dealer rond die een grote nissan dacht te gaan verpatsen tot de zoon van de koper er niet in ging passen, en idem gebeurde een tamelijk geergerde Jaguar dealer jaren terug, een vrolijke Alfa dealer (die zag het al mis gaan toen ik binnen kwam dus die had al geen hoop :P) en een Fiat dealer die sowieso al afgefikt werd op z'n slechte koffie.
Besides vond ik de houding bij Volvo n beetje van "jij kan zon auto helemaal niet betalen, dus wat doe je hier" maar dat kan aan de dealer liggen.
Herkenning² - bij de BMW, Merc en Audi dealers. Omega MV6 met full options reed ook aardig... :)
Die dealers vergeten nogal snel dat als je iets verkoopt dat status zou moeten brengen, je daar zelf geen status van krijgt.
Is dat het oude model 406 geweest, of de nieuwe? Omdat dat nieuwe model rond 1999 uit is gekomen zou het kunnen dat dat n oude is. En behalve een facelift zullen ze er vast meer aan doen..
De ouwe. Hij had hem van z'n pa overgenomen en die vertelde dat ie zich geanaaliseerd voelde omdat hij hem kocht en een maand later kwam het nieuwe model.
Het scheen trouwens altijd al een "Maandagochtend na Carnaval" auto geweest te zijn. Die jongen heeft hem een poosje terug ook ingeruild omdat hij naar eigen zeggen af wilde kicken van het garagebezoek, zodat hij weer tijd had voor z'n kroegverslaving... :+

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

sjaak schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:17:
Vandaag is de sleutel van de 308 overhandigd, en wat een bak! :)
Lekker vermogen, mooie kleur en ziet er van binnen en buiten goed uit! *O* Van de week even een fotootje posten. ;)
Ik wil ook nog steeds foto's maken van mijn 308, alleen issie zo smerig met dit weer :P Heb ook geen zin om em schoon te maken want dan is ie een dagje later zo weer smerig... :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Mijn 306'je heeft het vanavond begeven :'(
Ik was met wat vrienden wezen schaatsen in Den Haag, en op de terugweg (thank god net voordat ik de snelweg op reed) zag ik opeens witte 'rook' onder de motorkap vandaan komen :X Toen ik vervolgens op het temperatuurmetertje keek zag ik dat die toch ook al redelijk dicht bij 'het rood' begon te komen... dus snel kachel en kachelfan helemaal opengegooid. Vervolgens ff onder de motorkap gekeken, maar het viel me op dat de radiator nog vrijwel koud was, en het blok onder het kleppendeksel nat was. (weet alleen niet of dat nou water was van de weg, of dat het tussen het blok en het kleppendeksel uit is gekomen.)

Hij staat nu bij de garage, dus ik ben benieuwd wat eruit gaat komen, maar ik vermoed dat de thermostaat het begeven heeft, en dat daardoor de motor te warm is geworden. Nu maar hopen dat de koppakking enz. nog heel zijn, maar ik vermoed het ergste, zeker omdat 'ie in eerste instantie niet wilde starten voordat we wegreden. Misschien vocht/koelwater in de cilinders?

* Ethnocentrix niet blij is :( Het is zo'n fijn auto'tje :(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• DinX

DinX

Motormuis

Waarschijnlijk "gewoon" koppakking kapot. Zijn niet zo'n enorme kosten.
Witte rook == koelwater in de cylinders
Blauwe rook == olie in de cylinders

[Voor 35% gewijzigd door DinX op 12-01-2008 11:23]

• Widow
KnetterGek schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:16:
[...]

Herkenning² - bij de BMW, Merc en Audi dealers. Omega MV6 met full options reed ook aardig... :)
Die dealers vergeten nogal snel dat als je iets verkoopt dat status zou moeten brengen, je daar zelf geen status van krijgt.
Dat is het idd, misschien als ik een overhemd + nette broek + nette schoenen aandoe ze misschien wat vriendelijker waren, maar dat doe ik juist niet om te kijken watvoor mensen het zijn.

Anyway, ben vandaag ff verder gaan kijken bij Citroen en Renault. In de C5 gezeten, en dat was wel een lekker grote bak. Kon iig met mn benen onder het stuur, alleen dat interieur :X mn oma zou er misschien een bank van hebben gekocht halverwege de jaren 70, ik vond het n beetje fantasieloos. Had wel verwacht dat auto's uit dat segment iets strakkere bekleding hadden.

Ook in een Megane station gezeten, was ook geen verkeerde auto. Genoeg beenruimte, alleen hoofdruimte viel wat tegen. De laguna (1) was ook geen verkeerde auto, alleen dat interieur weer, grijzige stof met n patroontje erop. En het stuur was niet verstelbaar, maar dat ding was wel n stuk goedkoper, dus dat maakt het er allemaal niet makkelijker op... ik wacht iig nog even tot februari, ze schijnen dan allemaal n hoop inruilauto's te krijgen.

Sofar staat de 406 nog voorop, mede doordat ik dat interieur (velours) wél mooi vond. Alleen dan kijk je weer naar een NCAP crashtest van een 406, word je niet blij van. Niet dat hetgene waar ik nu in rijd er zo goed uitziet maar toch, als ik er 5 jaar mee wil doen ofzo..

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat is je budget? Kijk es naar een Mondeo (model >2001). Goeie auto, en net zo ruim/comfortabel, zo niet ruimer/comfortabeler dan een 406.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Vandaag wat foto's gemaakt van de 308. :) De kleur is Blue Tauranga.

• Hmmbob
Mooie auto, alleen even mee terug naar de dealer. Zit een rood-witte vlek op je achterruit.

• Wijnands
Iemand toevallig een update voor me wanneer de 308 break bestelbaar gaat worden? Voor mijn nieuwe leasebak is dit nog een optie (anders wordt het iets uit de berlingo/partner/kangoo klasse)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik meen dat de introductie van de 308SW voor februari gepland stond, maar dat kan ook maart zijn (Salon van Genève). Waarschijnlijk zal-ie vrij snel daarna ook te bestellen zijn. Voor mij net te laat, omdat ik waarschijnlijk eind volgende week mijn definitieve bestelling mag plaatsen :)

• Hmmbob
Volgens mijn dealer inderdaad begin maart.

• SeatRider
  • Laatst online: 09-06 15:21

SeatRider

Hips don't lie

sjaak schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:23:
Vandaag wat foto's gemaakt van de 308. :) De kleur is Blue Tauranga.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie bak, tof kenteken ook!

Waarom zou je dat soepen? Zodat wij anders kunnen zien wanneer je APK verloopt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 14:48
SeatRider schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:00:
[...]

Nee, hij rijdt zonder kentekenplaten en vond het raar om dat zo aan ons te laten zien. :z

• Hmmbob
[...]

Bang dat hij in zijn gave auto op de snelweg rijdt, en dat er dan allemaal nerderige Tweakertjes het kenteken herkennen en zwaaien, toeteren etc naar hem

• DinX

DinX

Motormuis

Woei, donderdag of vrijdag is m'n 207CC er *O*

• Zondagskindje

Zondagskindje

DinX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:11:
Woei, donderdag of vrijdag is m'n 207CC er *O*
En nu maar hopen dat snel de zon gaat schijnen zodat we met het dakkie open kunnen rijden. :)

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, heb al veel positieve en veel negatieve reacties gehad :p

Sommigen vragen al of ik kapper ben geworden :X :+
Al moet ik ze gelijk geven dat hij er wat vrouwelijk uitziet met het dak open. Lijkt een totaal andere auto met dak open en dak dicht. Dicht heeft het wat weg van een Tigra vind ik. Al joeg de verkoper me bijna de winkel uit toen ik dat zei :+

[Voor 51% gewijzigd door DinX op 15-01-2008 15:42]

• Zondagskindje

Zondagskindje

DinX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:41:
Mja, heb al veel positieve en veel negatieve reacties gehad :p

Sommigen vragen al of ik kapper ben geworden :X :+
Niets van aantrekken. Het is geen 206CC die bekend staat/stond als een gaybak.
Dit is leuke cabrio. (dat moet ik wel zeggen omdat ik er zelf ook één heb :+ )

Dat kan ik me heel goed voorstellen dat de verkoper je er uit wilde gooien :D

[Voor 9% gewijzigd door Zondagskindje op 15-01-2008 15:44]

• sjaak

sjaak

un giorno credi

[...]

Vind ik gewoon prettiger, te meer omdat ik deze foto's ook ergens anders gepost heb. Ik zag ook eerder in het topic waarbij mensen dat hadden gedaan en dat leverde niet dit soort reactie's op. Beetje vreemd imo. Gaat toch om de auto en niet om het kenteken?

Om weer back on topic te gaan. De auto bevalt me erg goed, lekker rap, comfortabel en maakt een solide indruk. Na wat problemen met de bluetooth carkit, compatibiliteit met WM6 was niet goed en daardoor wel verbinding maar geen geluid, werkt deze wel goed samen met WM5. Velen die um hebben bekeken zijn goed te spreken over het front. Sportief en mooi gelijnd. :)

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

sjaak schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:13:
[...]

Vind ik gewoon prettiger, te meer omdat ik deze foto's ook ergens anders gepost heb. Ik zag ook eerder in het topic waarbij mensen dat hadden gedaan en dat leverde niet dit soort reactie's op. Beetje vreemd imo. Gaat toch om de auto en niet om het kenteken?

Om weer back on topic te gaan. De auto bevalt me erg goed, lekker rap, comfortabel en maakt een solide indruk. Na wat problemen met de bluetooth carkit, compatibiliteit met WM6 was niet goed en daardoor wel verbinding maar geen geluid, werkt deze wel goed samen met WM5. Velen die um hebben bekeken zijn goed te spreken over het front. Sportief en mooi gelijnd. :)
Het is ook een mooi wagentje ! Ben zelf ook erg fan van de voorkant.
Zag hier bij de dealer een zwarte met wat chroomaccenten en dat was echt kwijlen :P

Alleen de achterkant blijf ik beetje vreemd vinden en zeker als ik naar die laatste foto kijk.

edit: zo geeft hij toch een ander (beter/mooier) beeld vd achterkant
http://www.autowereld.com/imagesDB/640/75258126101_308-.jpg

[Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-01-2008 09:31]

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Dat heb ik ook inderdaad vanuit bepaalde hoeken. De foto heb ik laag genomen omdat ik geen vaste handen heb en ik dus al tig foto's verprutst had. ;) De lijnen zijn even wennen.

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Doordat ik ga emigreren naar Engeland zal ik mijn zeer geliefde Peugeot 306 1.6 XS moeten verkopen. Het is mijn eerste auto, altijd onderhouden door dealer en rijdt gewoon perfect jammer dat ik hem weg moet doen.

Wat zou ik hier nog voor kunnen krijgen? Ik dacht zelf aan een €2500,- te veel? te weinig?

http://upload.roysterken.nl/files/thumbs/9506306-big.jpg
(clickbaar)

Specs:
- Benzine 1600cc
- Hatchback 3 Deurs
- Handgeschakeld
- 15'' lichtmetalen velgen
- 145 000 km
- Bouwjaar 1996
- APK tot 24-05-2008
- Autoradio cd speler + speakers voor / achter

Twitter || There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
2500 is een heel reële prijs :) Zeker gezien de lage km-stand. Ik ken de auto en zijn historie weliswaar niet, maar als ik op mijn eerste indruk afga, zou ik adviseren om in te zetten op een vraagprijs van €3000 om op een uiteindelijke verkoopprijs van 2500-2750 uit te komen :)

Voor minder dan 2500 zou ik hem in ieder geval niet meteen verkopen :)

• wouterve
  • Laatst online: 05-06 23:18

wouterve

Swinger of States

Ik zou 'm eigenlijk niet verkopen, maar gewoon meenemen...een auto heb je in Engeland waarschijnlijk toch nodig en rondrijden met het stuur aan de linkerkant is echt niet zo'n groot probleem. Sterker nog, heel veel Nederlandse expats schoppen hun linksgestuurde auto gewoon het kanaal over en rijden er daar vrolijk mee rond :).

(Tenzij je natuurlijk op je auto bent uitgekeken of je in Engeland geen auto nodig hebt, natuurlijk.)

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Meenemen is geen optie aangezien auto rijden in Londen te duur is, anders had ik het zeker gedaan.

Ik ga morgen eens mooie foto's maken en vervolgens de auto te koop zetten voor €3000,- (laat wel weten wat ik er uiteindelijk voor gekregen heb)

Bedankt voor de reacties. (mensen die interesse hebben mogen overigens een DM sturen.)

Twitter || There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Anoniem: 76438
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja, autorijden in London is geen geintje. Nu dan maar een Peugeot scootah? ;-)
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee