Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
In ieder geval een adresje om te onthouden voor als ik ooit nog eens wat geld stuk te smijten heb
Verwijderd
Peugeot 106 1.4 xs sport uitvoering.. bouwjaar 1996...124 duizend op teller

wat vinden jullie ervan ??
is mijn 1e autotje YOEPIE
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Velgen ga ik zeker niet aanpassen, zitten er slechts 1/2 jaar op. michelin bandjes zijn +/- 3 maand oud dus die ook niet.
Heb een Kenwood + 10 cd wisselaar voor nop kunnen krijgen dus die gaat erin, en karren maar.
Ik zit er misschien over te denken om naast de XS logo een embleem - sport erop te kunnen krijgen maar zal eerst een prijs willen weten.
Verder komen er nieuwe matten in, met een peugeot logo en tomtom aan het raam geplakt.
Dan is die wel klaar denk ik..
Is dat in Someren toevallig?Zondagskindje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:04:
Ik heb stiekem paar foto's gemaakt in de baas z'n tijd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
¯\_(ツ)_/¯

Nope. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik zeg waar het wel is, dus dat mag Zondagskindje doen
Bij mij zat er een afdruk op mijn raam v/d tomtom en hebben heel mijn deur opengebroken/ krom gebogen om de auto te doorzoeken. tomtom uit mijn kastje maar installatie a 1200,- zat er gewoon nog in
Schadebedrag 1500,- voor nieuwe deur + zijkant spuiten
En de 308 vind ik echt een mooi wagen ! Ziet er zeker gelikt uit maar net als de 207 meer een facelift ipv nieuwe model. Aan de andere kant.. als ze er een compleet ander iets van hadden gemaakt hadden mensen weer gezegd dat het niks met de 30-serie te maken heeft.
Wat wel mooi zou zijn is een 308 RC

[ Voor 10% gewijzigd door AndereKoekoek op 27-09-2007 19:34 ]
Nope, Pijnacker
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Maar mag per 1-1-2008 bij een nieuwe baas beginnen waar een leaseauto bij inbegrepen zit en moet zeggen dat de 308 zeker een nette bak is; vooral van binnen vind ik hem zupah!
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb er ook al in mogen rijden, en van binnen is het super met het grote glazen dak! Voor de rest is de gescheiden airco erg lekker, en een armsteun die in verschillende posities geschoven kan wordenbeschuitfluiter schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:28:
dan lijken alle peug showrooms op elkaar
Maar mag per 1-1-2008 bij een nieuwe baas beginnen waar een leaseauto bij inbegrepen zit en moet zeggen dat de 308 zeker een nette bak is; vooral van binnen vind ik hem zupah!
Ik moest wel wennen aan de hoogte van de zitpositie (rij zelf een 206 XS). Voor de rest erg mooi! Alleen vind ik de achterkant wat tegenvallen.
Wat ook tegenviel was het vermogen (1.6 benzine) tov mijn 30 pk lichtere 2.0 HDi. Da's natuurlijk het gemak wat je gewend bent om veel koppel onderin te hebben, maar ik had niet gedacht dat de 1.6 zo tam was.
[ Voor 13% gewijzigd door A_A_R op 28-09-2007 13:03 ]
Dan is de vraag welke 1.6?A_A_R schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:00:
[...]
Ik heb er ook al in mogen rijden, en van binnen is het super met het grote glazen dak! Voor de rest is de gescheiden airco erg lekker, en een armsteun die in verschillende posities geschoven kan worden![]()
Ik moest wel wennen aan de hoogte van de zitpositie (rij zelf een 206 XS). Voor de rest erg mooi! Alleen vind ik de achterkant wat tegenvallen.
Wat ook tegenviel was het vermogen (1.6 benzine) tov mijn 30 pk lichtere 2.0 HDi. Da's natuurlijk het gemak wat je gewend bent om veel koppel onderin te hebben, maar ik had niet gedacht dat de 1.6 zo tam was.
De 308 heeft er een aantal met verschillende hoeveelheid pk's.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Die van 120pk aangezien die 30pk meer heeft als zijn huidige 206 SW 2.0 HDIZondagskindje schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:02:
[...]
Dan is de vraag welke 1.6?
De 308 heeft er een aantal met verschillende hoeveelheid pk's.
Verwijderd
Gisteren mee genomen naar het werk en toen even alles gecheckt, bleek de olie schoon op te zijn oeps...

Liter olie erbij gegooit en toen kwam die gelukkig omhoog, pijlstok was ook helemaal gedraait ( hoort dit zo ?? )
Verder was de batterij ook op van de centrale deurvergrendeling dus nieuwe batterijen erin gestopt maar helaas geen resultaat.
er zaten CR2016 3 VOLTS in, en ik heb 2 duracell batterijen gekocht met type : DL2016 3 VOLTS.
kan dit uitmaken ?? of is gewoon de sleutel kapot ?
Je weet dat de remote van de 106jes met IR werkt? Je moet dus wel richten op de ontvangerVerwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:06:
Verder was de batterij ook op van de centrale deurvergrendeling dus nieuwe batterijen erin gestopt maar helaas geen resultaat.
er zaten CR2016 3 VOLTS in, en ik heb 2 duracell batterijen gekocht met type : DL2016 3 VOLTS.
kan dit uitmaken ?? of is gewoon de sleutel kapot ?
heb net nog even in de regen wat vervangen. Vond op mn eigen 106 die twee mistlampkappen er niet uitzien, heb twee mistlampen gekocht en erin gezet
voor..
En na
Verwijderd
Hoe zielig kan je zijn? Waar is het forum dan wel voor bedoeld?Hoe vervelend ook, voor dit soort zaken is het forum niet bedoeld.
Pinda, het is een XS 2.0 HDi, maar voor de rest helemaal juist!Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:04:
[...]
Die van 120pk aangezien die 30pk meer heeft als zijn huidige 206 SW 2.0 HDI
Niet voor dergelijke oproepjes iig. Hoewel ik het beleid hier ook wel eens in twijfel trek, vind ik dat SmartDoDo wel gelijk heeft.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:29:
[...]
[...]
Hoe zielig kan je zijn? Waar is het forum dan wel voor bedoeld?
[ Voor 43% gewijzigd door Timmert op 01-10-2007 16:46 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Timmert op 01-10-2007 16:48 ]
Verwijderd
Mijn peugeot heb ik nu sinds donderdag maar hij valt steeds uit, ik heb bezine nog niet helemaal door want ik laat de koppeling te snel los, en als ik hem te lang vast heb hoor je zo'n brom geluid.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:01:
Heb van het weekend deze auto gekocht ;
Peugeot 106 1.4 xs sport uitvoering.. bouwjaar 1996...124 duizend op teller
[afbeelding]
wat vinden jullie ervan ??
is mijn 1e autotje YOEPIE
Wie weet wat ik het beste kan doen ??
't is vooral bij als ik weg wil rijden voor het stoplicht.
Gas geven terwijl je de koppeling los laat is je beste optieVerwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
Everything is possible if you really want it.
Als je dat gebrom hoort, je koppeling op laten komen, gaspedaal in dezelfde stand laten en koppeling ook. Ik weet niet of je een toerenteller hebt, maar als je die hebt zie je dat het toerental van de motor constant blijft, totdat je volledig gekoppelt bent (dwz, de motor en wielen zijn echt met elkaar verbonden en de koppeling doet dus niets meer). Dan hoor je het toerental verder omhoog gaan en kan je doorschakelen. Als je hiervoor alleen in diesel hebt gereden is het idd ff wennen, ik had het ook toen ik mn RBW had en in de auto van mn ouders ging rijden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
Mijn peugeot heb ik nu sinds donderdag maar hij valt steeds uit, ik heb bezine nog niet helemaal door want ik laat de koppeling te snel los, en als ik hem te lang vast heb hoor je zo'n brom geluid.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Productie begin oktober = levering begin november. Anders wordt het eind november, misschien wel begin december.Yellowneck schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:24:
Kan niet meer wachten totdat ik een telefoontje krijg van mijn dealer, met het bericht dat mijn Peugeot 308 klaar staat. Productiemaand was oktober (deze maand dus). Weet iemand hoe snel et daarna uitgeleverd wordt? Wordt namelijk mijn eerste nieuwe auto, dus heb geen idee wat de normale levertijden zijn
Grote vraag voor mij persoonlijk, komt er een break of alleen een SW?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De 307SW is in de markt gezet als alternatief voor de midi-MPV's (Scénic enzo). Omdat er echter wel vraag was naar een variant die de ruimte bood van de SW, maar niet al die 'ongein' als separate stoelen enzo had, werd de Break geïntroduceerd.
Met de 308 zal dat niet gebeuren. Die komt gewoon als SW, aangezien SW inmiddels de standaard aanduiding is geworden voor de stationwagonvarianten (zie 206SW, 207W, 407SW). De 308SW zal dan ook niet als MPV-alternatief in de markt worden gezet.
Als MPV-alternatief komt Peugeot namelijk met de 3008, maar dat duurt zeker nog tot 2009 voordat die verschijnt.
[ Voor 7% gewijzigd door Wok op 03-10-2007 22:20 ]
Ik heb een 307 SW premium met een RD4 radio/Cd/MP3-speler.
Ik kan op de radio kiezen voor refresh list. Op mijn boardcomputer zie ik dan mooi de lijst met nummers. Helaas verwdijnt die lijst na een minuutje. Is dit aan te passen?
Ook valt mij iets op met het contact. Er zit geen "tussenstand" meer op.
Dus het is aan of uit. Wanneer mijn motor draait en ik ben aan het handsfree bellen kan ik dus niet tijdens het bellen mijn motor afzetten. Dan valt ook mijn carkit uit.
Is dit logisch?
Dus als ik mijn motor uitzet gaat ook mijn contact helemaal uit
[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 04-10-2007 11:06 ]
Starten doe in stand 4 en dan veert de sleutel terug
Rijden doe je in stand 3. Dat is ook de stand dat voor het starten de controlelampjes aan gaan.
Standen 1 en 2 dan zijn de geschakelde verbruikers uit.
Het probleem is dus dat je carkit als een geschakelde verbruiker aangesloten is en je wil hem altijd aan. Dat zul je wel de dealer moeten vragen om aan te passen. Ik zou het ook niet willen, maar de gedachtegang is waarschijnlijk "dan kan hij de accu ook niet leeg trekken".
Signatures zijn voor boomers.
Bij mijn 306 (en bij heel veel andere auto's) zijn er bepaalde geschakelde gebruikers die in stand 2 aan blijven, zoals radio, sigaretteaansteker, carkit etc.Maasluip schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:25:
Standen 1 en 2 dan zijn de geschakelde verbruikers uit.
Volgens mij is dat wat DeeJee ook bedoelt.
(en ik kan zelfs in mijn zekeringenkast de boel zo schakelen dat sommige onderdelen zelfs in stand 1 nog aan blijven, maar dat is een keuze)
[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 04-10-2007 11:35 ]
Punctuality is the politeness of kings
Inderdaad. Volgens mij zat dat ook op mijn oude 307. Nu gaat alles uit als ik de motor uit doe.dreamscape schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:34:
[...]
Bij mijn 306 (en bij heel veel andere auto's) zijn er bepaalde geschakelde gebruikers die in stand 2 aan blijven, zoals radio, sigaretteaansteker, carkit etc.
Bij m'n 406 is dat laatste ook het geval. Als het spul (radio, carkit, sigarettenaansteker en dergelijke zaken) ná 10 minuten nog stroom aan het trekken zijn terwijl het contactslot in stand 1 staat dan wordt het alsnog uitgeschakeld zodat de accu toch niet leeggetrokken wordt.dreamscape schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:34:
[...]
Bij mijn 306 (en bij heel veel andere auto's) zijn er bepaalde geschakelde gebruikers die in stand 2 aan blijven, zoals radio, sigaretteaansteker, carkit etc.
(en ik kan zelfs in mijn zekeringenkast de boel zo schakelen dat sommige onderdelen zelfs in stand 1 nog aan blijven, maar dat is een keuze)
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit klopt. Dit is tegenwoordig op alle 307's.DeeJee schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:09:
Ook valt mij iets op met het contact. Er zit geen "tussenstand" meer op.
Dus het is aan of uit. Wanneer mijn motor draait en ik ben aan het handsfree bellen kan ik dus niet tijdens het bellen mijn motor afzetten. Dan valt ook mijn carkit uit.
Is dit logisch?
Dus als ik mijn motor uitzet gaat ook mijn contact helemaal uit
Mm okee. Dan is de tijd tot hij in economische stand valt zeker ook niet aan te passen?Zondagskindje schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:33:
[...]
Dit klopt. Dit is tegenwoordig op alle 307's.
Weet iemand hier antwoord op?Ik heb een 307 SW premium met een RD4 radio/Cd/MP3-speler.
Ik kan op de radio kiezen voor refresh list. Op mijn boardcomputer zie ik dan mooi de lijst met nummers. Helaas verwdijnt die lijst na een minuutje. Is dit aan te passen?
Dat soort moderne fratsen zit volgens mij niet op mijn 306. Als ik die twee zekeringen zo zet dat de radio en aansteker/carkit stroom krijgen in stand 1, dan blijft het spul ook stroom krijgen, volgens mij.wimmel_1 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 18:56:
Bij m'n 406 is dat laatste ook het geval. Als het spul (radio, carkit, sigarettenaansteker en dergelijke zaken) ná 10 minuten nog stroom aan het trekken zijn terwijl het contactslot in stand 1 staat dan wordt het alsnog uitgeschakeld zodat de accu toch niet leeggetrokken wordt.
Maar we gaan dit weekend toch maar eens checken of dat bij mij misschien ook zo is.
De aansteker/carkit staat nu op 'geen stroom in stand 1' en de radio krijgt in die stand juist wel stroom. Dan vergeet ik tenminste niet het frontje er af te halen
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Ik kan deze kopen, waar alle technieken op staan met afbeeldingen.
Wie is hiermee bekent ??
Niet bekend mee.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 11:19:
Heeft iemand ervaringen met de cd rom : Peugeot 106 techniek op CD ROM
Ik kan deze kopen, waar alle technieken op staan met afbeeldingen.
Wie is hiermee bekent ??
Maar waarom kijk je niet op http://public.servicebox.peugeot.com?
Je registreert(op de site staat "inschrijven") je en je krijgt de inloggegevens gemaild.
Je voert daar het chassisnummer van je auto in en alle informatie kan je daar terug vinden.
Het enige waar je voor moet betalen is voor de elektrische schema's.
Verwijderd
Wat blijkt de pomp stuk.
Wie weet waar ik online zo'n pomp kan kopen ( dit zijn de gegevens )
Type : Seim 12 v.
Nummer : 9612358180
Alvast bedankt.
Schade voor mijn 206 viel al bij al nog goed mee (bumper en koffer beschadigd, en de uitlaat eronder uit). Had erger verwacht.
Iemand hier een idee over?DeeJee schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:09:
Even twee vraagjes:
Ik heb een 307 SW premium met een RD4 radio/Cd/MP3-speler.
Auto is weggesleept, word vandaag naar de garage gebracht. Daar zal de expert verder kijken wat de echte schade is. Maar ik vond het al bij al wel meevallen (op het eerste zicht) als je de voorkant van de Alfa zag. Die was redelijk plat. Gelukkig geen zwaar gewonden.418O2 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:16:
heb je dat zelf ingeschat of is dat zo? Als je dat zelf hebt ingeschat zou ik ff naar de garage gaan, misschien is je chassis beschadigd
Nou ik ga voor de 207 maar zit nu erg te twijfelen over de uitvoering en de bijkomende kosten.
3deurs: XLine [+ airco en metallic lak] (55) (onder mijn budget hoort 53)
5deurs: XLine [+ airco en metallic lak] (60)
5deurs: XR + audiosysteem[+ airco en metallic lak] (57)
Ik neig zelf erg naar de 5 deurs (voor het gemak) maar ik neem af en toe een keer iemand mee. De 3 deurs is daarin tegen wel goedkoper. Iemand tips voor een keuze
Verder hoe is de achterbank en de kofferbak bij een 3 deurs? veel kleiner
[This space is for rent]
Ik kan me niet indenken dat bij een aanrijding van 50-70 km/h je auto niet total-loss is. De snelheid zal waarschijnlijk al niet zo hoog geweest zijn, maar dan nog.Hobbles schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:29:
[...]
Auto is weggesleept, word vandaag naar de garage gebracht. Daar zal de expert verder kijken wat de echte schade is. Maar ik vond het al bij al wel meevallen (op het eerste zicht) als je de voorkant van de Alfa zag. Die was redelijk plat. Gelukkig geen zwaar gewonden.
Collega had eens hetzelfde. Reed een Clio, van achteren genomen, op het eerste gezicht geen schade. Doorgereden, kofferbak open gemaakt , "hee, waarom ligt dat kleedje bol?".
Kleedje weg, hele bodemplaat ingevouwen. Auto was 5 cm korter, total-loss.
Signatures zijn voor boomers.

Ik zal verder bericht geven als ik meer hoor van de garage. Krijg vandaag eeen nieuwe 307 als vervangwagen. Is een 206cc geworden, ook leuk
Update: Het repareren zal ongeveer 2 weken kosten nadat de expert is langs geweest. Aangezien die uit Nederland moet komen kan het even duren. Garagist zei dat de schade al bij al meeviel voor dit soort ongeluk. Maar het is botsing-seizoen lijkt me. Ze hadden vandaag nog een 5-tal auto's binnengekregen met brokken, en dat voor een niet zo grote garage.
[ Voor 37% gewijzigd door Hobbles op 09-10-2007 21:16 ]
Verwijderd
Dit aangezien de auto nu 2 week in mijn bezit is en ik mijn rijbewijs net 3 week heb.
Ik de verzekering bellen en ja hoor er komt iemand aan, super strakke verzekering, sleepdienst komt eraan en bekijkt eerst alles en ja de koppelingskabel is afgebroken.
Okay, nu mijn dagindeling van vandaag ;
0645 / Vanmorgen naar het werk gereden, niks aan het handje.
1300 / Vanmiddag naar drachten gereden samen met mijn broertje niks aan het handje.
1600 / Vriendin ophalen van het werk, en toen vond ik de koppeling al wel wat zwaar gaan en soms wat kraken. ik stap uit en druk de koppeling in PANG en toen deed die het niet meer..
Gelukkig was de sleepdienst zo dat ik direct naar een goeie garage ging en moet morgen om 1230 even bellen wat de kosten gaan worden.
Uhm nee maar ik mis het ook niet in de mijne 307 premium -sw
Het enige wat ik irritant vind is dat je track 2/15 ziet in plaats van de naam van het nummer of de id3 tag.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Dat bedoel ik. Daarom zou het handig dat de lijst in beeld blijft.sweetdude schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:53:
[...]
Uhm nee maar ik mis het ook niet in de mijne 307 premium -sw
Het enige wat ik irritant vind is dat je track 2/15 ziet in plaats van de naam van het nummer of de id3 tag.
Zal je maar gebeuren als je achter n andere auto staat zegVerwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:37:
Vanmiddag is van mijn peugeot 106 1.4 xs mijn koppelingskabel afgebroken, gelukkig had ik net de auto in de verzekering gegooit met pechhulp nederland en buitenland.

Verwijderd
Er is net een nieuwe koppeling ingekomen

ze zijn 1,5 uur ermee bezig geweest en hebben direct de ruitenvloeistof pomp ook weer klaar gemaakt.
Kosten 133 euries.
Verwijderd
Nougoed, ik twijfel tussen de volgende versies:
Peugeot 308 Premiere 1.6 HDiF 16V 110pk €256 netto p/m
of de
Peugeot 308 XT 1.6 HDiF 16V 110pk €288 netto p/m
Mijn voorkeur gaat uit naar de XT versie, ik vind de achterbumper erg stoer en de meegespoten stootstrips maken de auto nog mooier. Morgen heb ik een proefritje, kan niet wachten!
nog even wat foto's van de XT versie

Verder neem ik er waarschijnlijk geen opties op, ik neem de XS Pack uitvoering met HDiF 110PK en die is standaard al compleet genoeg voor mij verder. Maar ik vind het dus wel prettig als ik een beetje goed geluid heb
Ik heb een aantal 207's gereden in een periode van 5 maanden, maar nooit echt te klagen gehad over het geluid
Hier staat tekst
Weet iemand misschien nog een goed bedrijf (met site) waarop we kunnen zien wat ze allemaal leveren. Omgeving Noord-Oost brabant? Want we kunnen wel naar de tyrecenter rijden maar waarschijnlijk zit er in de buurt vast wel een goedkoper bedrijf wat we nog niet kennen
Ga je vanuit je werk, eigen zaak of prive leasen?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:21:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een 308 leasen...
of de
[ Voor 91% gewijzigd door Hmmbob op 26-10-2007 17:59 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb de JBL speakers in m'n 207 en ik heb er geen moment spijt van gehad.jap85 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:11:
Ik bezig met het uitzoeken van een 207 XS en heb een vraagje over de boxen die er standaard in zitten. Zijn deze een beetje van redelijke kwaliteit of is het aan te raden er gelijk een JBL setje in te laten zetten? Kost 480 euro, 8 JBL speakers en een subwoofer in de kofferbak die mooi is weggewerkt. Waarschijnlijk ga ik dat wel doen maar ik zou toch graag een paar ervaringen horen.
Verder neem ik er waarschijnlijk geen opties op, ik neem de XS Pack uitvoering met HDiF 110PK en die is standaard al compleet genoeg voor mij verder. Maar ik vind het dus wel prettig als ik een beetje goed geluid heb
Er zit een lekker vol geluid in, zelfs als je de volume hoog zet
XT zou ook mijn keuze zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:21:
of de
Mijn voorkeur gaat uit naar de XT versie, ik vind de achterbumper erg stoer en de meegespoten stootstrips maken de auto nog mooier. Morgen heb ik een proefritje, kan niet wachten!
Goed, genoemde zaken zijn als Pack Visibilité ook beschikbaar voor de XS Première, maar dan zit je qua leaseprijs op hetzelfde niveau als de XT en dan heeft XT het 'voordeel' van de meegespoten zijstrips.
Nu zit daar ook een naviagtiesysteem in, weet iemand hoe ik iets anders op het display kan krijgen dan de wegenkaart.
Elke keer als ik de auto start komt de navigatie in beeld.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Druk op "mode"racoon schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:32:
Ik ben sinds een week in het bezit van een 307 SW van 15 mnd oud.
Nu zit daar ook een naviagtiesysteem in, weet iemand hoe ik iets anders op het display kan krijgen dan de wegenkaart.
Elke keer als ik de auto start komt de navigatie in beeld.
TNX, dat is het inderdaad.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Bedankt voor de reacties iig!
Op zich wel een leuk model. Jammer dat de zuiruiten zo laag uitkomen. Dat maakt het imo een stuk suffer dan de rest van de auto.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:21:
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een 308 leasenWat ik me afvraag, is de 308 nou gebasseerd op de 307? Ik mag hopen van niet, aangezien ik veel slechte ervaringen met die auto heb gelezen. Geen échte grote problemen, maar vooral alle kleine dingetjes bij elkaar. Om de 3 maanden de voor of achter lampen vervangen bijvoorbeeld
of de
nog even wat foto's van de XT versie
[afbeelding]
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
Maar ik moet nog beslissen of ik nog een setje LM-velgen eronder wil of dat ik het maar gewoon laat bij de standaard wieldoppen. Vind zelf de LM-velgen wel erg mooi die ze daar in de showroom hebben liggen (hoort onder één of andere CC-model eigenlijk). Mocht die voor 500 euro meenemen.
Maar zijn er nog wezenlijke nadelen aan LM velgen? Negatieve invloed op rijgedrag? Meer benzineverbruik (bredere banden)? Duurder in onderhoud?

Een 1993 Peugeot 205 Ace die ik november vorig jaar heb gekocht. Inmiddels een aantal kleine cosmetische wijzigingen waarbij de 14" GTI velgen het meest hebben bijgedragen. Door de 1.1 motor en deze maat banden verlies je niet gauw grip
De auto had vorig jaar slecht 50k gereden en inmiddels is daar alweer 27k bij, hopelijk dit jaar wat minder kilometers. Grootste uitgave was nieuwe aandrijfas rechtsvoor.
Deze nieuwe vervangwagen was wel een leuke verrassing... Een nieuwe 207cc Sport Pack met 50 km op de teller bij ontvangst, nagelnieuw dus. Dit is tot nu toe een van de betere wagens waarmee ik heb gereden, en dat zijn er heel wat; gaande van VW, Seat, Citroën, Opel, Toyota,.... Alleen jammer dat de zomer net voorbij is.
En dat omdat onze gewone 206 zonder al te veel opties in herstelling is na een aanrijding.

Peugeot, dat doe je goed

306xr 1.4i + dakdrager
Afgelopen zomervakantie ben ik er met 3 vrienden mee naar zweden en noorwegen geweest (retourtje noordkaap
Leuke auto verder vind ik zelf
Verwarming op max, open dat dak en gaan met die banaan (gewoon doen joh valt best mee)Hobbles schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 17:04:
Deze nieuwe vervangwagen was wel een leuke verrassing... Een nieuwe 207cc Sport Pack met 50 km op de teller bij ontvangst, nagelnieuw dus.
Peugeot, dat doe je goed
Haha, die verwarming (climatronic) zal heus de regen niet doen verdampenVandread schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:16:
[...]
Verwarming op max, open dat dak en gaan met die banaan (gewoon doen joh valt best mee)
Als je blijft rijden is het geen probleem, maar zodra je stilstaat....Hobbles schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:30:
[...]
Haha, die verwarming (climatronic) zal heus de regen niet doen verdampen
leuk dingwheeler schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:39:
Een 1993 Peugeot 205 Ace die ik november vorig jaar heb gekocht.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Gister mijn trouwe 205 1.1 accent (Bj 1992) verkocht, ik heb hem in 2004 gekocht voor €1500 (toen ik 18 was) en heb er geen moment spijt van gehad.
Op een slechte bougie kabel na, nooit wat aan de auto gehad. Startte altijd en t motorblok lag er kurk droog bij.
Aanstaande zaterdag ga ik kijken voor een 206 XS 1.4 Gentry (Bj 2000 130.000km). Heeft iemand nog tips? Dingen waar ik eventueel op moet letten?
-Distributie riem zit er nieuw op, en hij heeft onlangs een beurt gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door Jay-v op 30-10-2007 12:34 ]
Verwijderd
Waar kan dit aan liggen ?? en mag ik de koppelingspedaal ook helemaal indrukken met de hand als de auto niet aan staat ??
Want als ik hem een beetje aandruk met de hand , kraakt die direct en dan druk ik hem door en dan is het goed. ( gaat trouwens ook zwaar )
verder moet ik hem behoorlijk ver indrukken..
Alvast bedankt.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 19:17 ]
Koppelingspedaal helemaal induwen als de auto niet aanstaat is geen enkel probleem.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Geinformeerd voor onze 207, dat gaat 874 € op stalen velgen kosten... Au...
Sometimes you need to plan for coincidence
Welke bandenmaat heb je?Groentenboer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:22:
Kostda?
Stalen velgen waren duurder dan licht metalen velgenGroentenboer schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:22:
Kostda?

Dus 17'' lichtmetaal + winterband was duurder als 16" staal. Totaal 1200 euro geloof ik, dus dat valt best mee voor band + lichtmetaal voor een grote auto.
Kan ik zulke speakers ook in mijn 206 laten zetten voor een dergelijke prijs? Of zijn er goede, betaalbare alternatieven? Ik heb nog gewoon standaardboxjes. Die voldoen wel, maar goed, meer is het nietZondagskindje schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:05:
[...]
Ik heb de JBL speakers in m'n 207 en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Er zit een lekker vol geluid in, zelfs als je de volume hoog zet
Dit topic is gesloten.