Het grote Peugeot topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 24.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:51
Timmert schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:27:
Ja dat gaat prima :) Niet echt snel, maar gewoon wel vlot
Jongens jullie zijn me aan het twijfelen aan het brengen. Kan iemand me zeggen of er veel verschil is tussen de 307 2.0HDI met 110pk uit 2002 en een 1.6 met 110pk uit 2007?
Op papier heeft de 1.6 10nm minder trekkracht dan de oude 2.0 maar de 1.6 is dan ook een kilo of 36 lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Deathchant schreef op maandag 05 maart 2007 @ 07:41:
[...]

MR. Wok, heb ik nu ook een plaatsje verdiend in het topic?? :)
Je staat in de TS :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sweetdude schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:03:
Jongens jullie zijn me aan het twijfelen aan het brengen. Kan iemand me zeggen of er veel verschil is tussen de 307 2.0HDI met 110pk uit 2002 en een 1.6 met 110pk uit 2007?
Op papier heeft de 1.6 10nm minder trekkracht dan de oude 2.0 maar de 1.6 is dan ook een kilo of 36 lichter.
Ik denk dat je het verschil tussen de 2.0 en 1.6 vooral in loopcultuur :) Een 1.6 is toch een lichtere motor en denk ik ook wat stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:31

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou juist verwachten dat die 2.0 stiller is. Hij is dan wel wat ouder, maar zou toch wat minder 'moeite' moeten hebben om de beschikbare PK's/Kw's en Nm's op te roepen. De 1.6 moet juist zijn uiterste best doen.
Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik vind wel de HDI's van peugeot erg lekker klinken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik vind de 1.6 absoluut de fijnere keus. Veel pittiger, en das nogal wenselijk bij die van nature duffe hdi'tjes. Hij is niet lawaaiiger, zo niet zelf stiller. Buiten dat ligt ie beter op het gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
bartvl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:02:
Ik zou juist verwachten dat die 2.0 stiller is. Hij is dan wel wat ouder, maar zou toch wat minder 'moeite' moeten hebben om de beschikbare PK's/Kw's en Nm's op te roepen. De 1.6 moet juist zijn uiterste best doen.
Maar goed, misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik vind wel de HDI's van peugeot erg lekker klinken.
Droplet life. It's all about droplets :Y

Niets is zo complex als de verbranding van diesel. Hoeveel geld en tijd er niet wordt geinvesteerd om de droplet lifetime te verkorten, verschrikkelijk veel. Ongelofelijk hoe boeiend zo'n semenarie is over druppels.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 06-03-2007 23:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:55:
Ik vind de 1.6 absoluut de fijnere keus. Veel pittiger, en das nogal wenselijk bij die van nature duffe hdi'tjes. Hij is niet lawaaiiger, zo niet zelf stiller. Buiten dat ligt ie beter op het gehoor.
Dat is precies ook waar ik op doelde. Ondanks dat het een kleinere motor is en hij misschien wel harder moet werken, komt er hetzelfde qua vemogen uit en is het ook een stuk stiller. Ik merk al grote verschilen tussen de "zwaarte" van het geluid van de 1.9TDi in mijn auto en de 1.6HDi in een 207. Ondanks dat ze hetzelfde vermogen leveren is de 1.9TDi toch beduidend lawaaiiger bij vollast. Maar dat is meer omdat dat deze een heel andere techniek heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

zo, 111780 KM erop zitten, kleine beurt gehad en onderhoudshistorie laten bijwerken.
Ze hebben mij BP 5W40 volsynthetische olie erin gegaan, terwijl ik eerst Esso Ultron 10W40 erin had gedaan.

Zij vertelde mij dat ze die olie vaker gebruiken bij modernere auto's en dat die zeer zeker goed waren voor mijn GTI.
Ze zeiden dat je half syntheet en vol syntheet gewoon kunt mengen, je zou dan de werking krijgen van de 'minste' van de 2 olies...dus de werking van de half syntheet. Dus ik kan gewoon 10W40 half syntheet bijvullen.

Ik wil graag weten in hoeverre dit klopt, want zij garanderen dat er absoluut niks met de auto kan gebeuren...

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 07-03-2007 11:35 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

M'n luchtfilter van de 206 was net hartstikke nat, hij is eerst vervangen en nu redelijk over. Maar hoe kan zo'n ding nat worden (ja doordat er een beetje water stond in de filterbehuizing), dat hoort toch niet? Hoe is dit te voorkomen? Gaatjes boren in de behuizing zodat eventueel water wegloopt?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48

Meneer aard

Porsche rulez!

Deathchant schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:34:
zo, 111780 KM erop zitten, kleine beurt gehad en onderhoudshistorie laten bijwerken.
Ze hebben mij BP 5W40 volsynthetische olie erin gegaan, terwijl ik eerst Esso Ultron 10W40 erin had gedaan.

Zij vertelde mij dat ze die olie vaker gebruiken bij modernere auto's en dat die zeer zeker goed waren voor mijn GTI.
Ze zeiden dat je half syntheet en vol syntheet gewoon kunt mengen, je zou dan de werking krijgen van de 'minste' van de 2 olies...dus de werking van de half syntheet. Dus ik kan gewoon 10W40 half syntheet bijvullen.

Ik wil graag weten in hoeverre dit klopt, want zij garanderen dat er absoluut niks met de auto kan gebeuren...
huh olie soorten dien je juist niet te gan mengen, zeker geen half met vol syntheet. Je gaat dan evt. de slechte eigenschappen mengen met elkaar. Vol syntheet en half syntheet zijn 2 compleet andere olie soorten. Je gaat vervolgens compleet andere samenstellingen bouwen, die dan afwijken van de standaard (API etc). Ik zou voor 1 olie soort gaan en niet half half.

Half syntheet is eigenlijk de beste oplossing, zeker voor oude motoren. Er is een balans gevonden tussen Mineraal olie en syntetische olie. Zo blijft er voldoende een laagje olie "plakken" om het drooglopen met een koude start te verkleinen.

Vol syntheet plakt daar in tegen niet aan het metaal, waardoor de olie gewoon letterlijk naar beneden drupt in het carter. Motoren die vaak stil staan zullen hier dus droog lopen en bij de eerste start ff moeten wachten op hun olie

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Meneer aard schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 07:41:
[...]

huh olie soorten dien je juist niet te gan mengen, zeker geen half met vol syntheet. Je gaat dan evt. de slechte eigenschappen mengen met elkaar. Vol syntheet en half syntheet zijn 2 compleet andere olie soorten. Je gaat vervolgens compleet andere samenstellingen bouwen, die dan afwijken van de standaard (API etc). Ik zou voor 1 olie soort gaan en niet half half.

Half syntheet is eigenlijk de beste oplossing, zeker voor oude motoren. Er is een balans gevonden tussen Mineraal olie en syntetische olie. Zo blijft er voldoende een laagje olie "plakken" om het drooglopen met een koude start te verkleinen.

Vol syntheet plakt daar in tegen niet aan het metaal, waardoor de olie gewoon letterlijk naar beneden drupt in het carter. Motoren die vaak stil staan zullen hier dus droog lopen en bij de eerste start ff moeten wachten op hun olie
Voor sommige 2.0 motoren schrijft Peugeot juist 5W40 vol synthetische olie voor.
Mijn advies: lees het onderhoudsboekje, het wordt niet voor niets bij de auto geleverd.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
He leuk een Peugeot topic hier, kom ik ook voor het eerst tegen. Ik ben ook een behoorlijke peugeot fan. Ik heb 2 405en gereden (van mn ouders, eenvoudige GLX'en) en heb sinds een jaar mijn eerste eigen auto.

Dit is een 106 XSi 1.6 uit '95. Hij is gechipt en de cilinderkoppen zijn gevlakt. Heeft nu rond de 120 pk en dat gaat best lekker :). Ik heb em ook zo gekocht standaard heeft ie 105 pk. Lekkere van die chip is vooral dat ik bij lage toeren al behoorlijk vermogen heb en dus niet te ver in toeren hoef door te trekken. Heb er inmiddels al ruim 10.000 mee gereden en bevalt goed, al wel wat dingetjes aan gedaan, maar dat was puur onderhoud ik wil em verder helemaal origineel houden. Ook heb ik het dak opnieuw laten spuiten (auto stond toch bij de spuiter ivm een kras die overigens niet mijn eigen schuld was) Leuke van de 1.6 uitvoering van deze auto (tov de 1.4 XSi) is het mooie interieur (velours), ABS en meegespoten spiegels. Tevens verwarmd en electrisch.

Enige nadeel van de auto vind ik dat ie, zodra je passagiers mee hebt al een stuk minder accelereert. Dit heeft natuurlijk te maken met het lage gewicht (860 kg) wat in verhouding snel toeneemt wanneer je mensen mee hebt.

Ooit hoop ik nog eens een mooie 405 Mi16 op de kop te kunnen tikken (nog liever een T16 maar dat is vrijwel onmogelijk :P ) Dat vind ik echt geweldige autos. Ik kon er nu ook wel betalen in aankoop, maar het rijdt ff wat duurder en ik heb geen zin om voor die afstanden die nu rijd zo'n auto te gebruiken.

Maarja voorlopig blijf ik lekker in mn 106 rondtouren, weer aardig wat geld in gestoken ondertussen. Ik zal binnenkort wel ff wat fototjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
Groentenboer schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:41:
Ook wij zijn tevreden Peugeot rijders. Pas geleden een Opel Corsa ingeruild tegen de 207, een echte behoorlijke vooruitgang, zeker qua comfort en luxe!

[afbeelding]
Nickname: Groentenboer
Model: 605
Type: 16v 2.0l Benzine
Bouwjaar: 1999
In bezit sinds: 18-02-2006
Bijzonderheden: Moet weer eens door de wasstraat.

[afbeelding]
Model: 207
Type: 1.6 16V 5DRS Benzine
Bouwjaar: 2006
In bezit sinds: 29-09-2006
Bijzonderheden: Lekkere auto voor mn meisje :)
De 605 is ingeruild op een 307.

Nickname: Groentenboer
Model: 307
Type: 1.6 16V Navtech Break
Bouwjaar: 2005
In bezit sinds: 08-03-2007
Bijzonderheden: Foto's maken!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zo... alles even op een rijtje gezet... Buurman is uitgekocht, zodat ik nu het volle eigendom heb over de CTI. Tijd om stappen te nemen:

- Huidige motorblok demonteren
- Voortrein (subframe,stuurhuis, veerpoten, fusees, draagarmen) demonteren
- 1.9 Voortrein monteren
- Nieuwe draagarmen (fuseekogels) bestellen
- Nieuwe stabistokjes bestellen
- Motorblok 1.9 (DKZ/D6B) aanschaffen
- Ombouwen

Morgen even wat telefoontjes plegen t.a.v. het blok... Dan a.s.a.p. beginnen met sleutelen, zodat de auto in de zomer weer kan rijden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 03:58
Goedenavond allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuk beginnersautootje voor niet teveel geld. Net geslaagd voor mn rijbewijs, ik wil begin van de zomervakantie de auto aanschaf zodat ik juli/augustus er nog plezier van kan hebben. Ik was eerst opzoek naar een peugeot 206 maar deze zijn schreeuwend duur. De keuze is nu gevallen op een 106 (nieuwer model), dus na 1997.

Ik vroeg me af of er mensen zijn in dit topic zijn die ervaring hebben met deze auto en misschien wat meer kunnen vertellen of kostenposten en wat juist goed is aan deze auto. Mijn budget zat zo'n beetje rond de 3000 euro, wat ik me mede afvroeg is wat je daarvoor kunt kopen, een voorbeeldje:

- 106 Accent 1.1 liter, 150.000 km, 1997, benzine, € 2.350,-
- 106 Accent 1.1 liter, 143.000 km, 1997, benzine, € 2.650,-

Mijn vraag dus eigenlijk, hoeveel kun je verwachten van een 1.1 liter motortje wat al 150.000 gereden heeft. Is deze toe aan onderhoud? hoeveel kun je hier ongeveer mee rijden. Ik zou wat informatie omtrend dit punt zeer op prijs stellen.
Belangrijk: Ik wil sowieso een accent en geen sketch, omdat een sketch toch iets te basic is.

Tot slot, de 1.4 liter XS 106 staat voor rond de 3000 te koop, maar hiermee zit ik wel precies aan het budget, bovendien hebben deze autos vaak rond de 200.000 gereden. Dus wat is nu wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Is een 306 geen optie? Dan kan je voor 3000 euro nog wel een leuke (snelle) auto vinden.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Royal schreef op maandag 19 maart 2007 @ 07:43:
Is een 306 geen optie? Dan kan je voor 3000 euro nog wel een leuke (snelle) auto vinden.
Als beginnersauto zou ik zeker een 106 prefereren. Een 306 is groter, luxer en gaat vaker stuk naar mijn idee. Een 106je is behoorlijk degelijk, lekker licht en dus zuinig en goedkoop in de wegenbelasting.

Ik zou eigenlijk niet echt weten wat precies de zwakke plekken zijn, maar dat kan Zondagskindje je waarschijnlijk wel vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik sta nog niet eens in de TS :o

Naja hier dan:

Nickname: GGS_206
Model: 206
Type: 1.4 X-Line
Bouwjaar: 2003
In bezit sinds: 12/2006
Bijzonderheden:
To-Do: Misschien nog es lichtmetalen slofjes, spoilertje, en dan zien we wel verder :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~m.gorter81/auto/206-1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door GGS_206 op 19-03-2007 18:12 ]

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als het goed is wordt deze week mijn 307 SW premium besteld. :)
Is de levertijd nog steeds 8 weken??

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zal even voor je spieken :)

edit: Denk dat je de eerste of tweede week van mei kunt rijden, als alles meezit en je dealer een beetje opschiet :P

[ Voor 66% gewijzigd door Timmert op 21-03-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:38:
Ik zal even voor je spieken :)

edit: Denk dat je de eerste of tweede week van mei kunt rijden, als alles meezit en je dealer een beetje opschiet :P
Kijk dat zijn leuke berichten. Straks even navragen waar de auto besteld is.
Dan kan ik dit jaar met een nieuwe auto op vakantie naar frankrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

:)

Wat voor uitvoering is het uiteindelijk geworden? Welke kleur/opties etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Peugeot 307 SW Premium 1.6-16v

- Vernis metaallak Rouge lucifer
- Lichtmetalen velgen velgen 16" Equinoxe (205/55R16 banden)
- Extra getinte achterste zijruiten en achterste zijportierruiten
- Geïntegreerde Bluetooth-carkit
- Elektrisch bedienbare achterportierruiten met tipschakelaar en stopsensor en elektrisch inklapbare buitenspiegels

- Trekhaak met 13-polige stekker.

Helemaal compleet dus :) (okee geen navigatie)

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 21-03-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hebben ze je op de hoogte gesteld van de navigatie aanbieding op de Premium? (RT4 nav af fabriek met harddisk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:30:
Hebben ze je op de hoogte gesteld van de navigatie aanbieding op de Premium? (RT4 nav af fabriek met harddisk)
Toen ik bij de dealer ben gaan praten was dat nog niet.
En de auto is nu via de leasemaatschappij besteld. Ik ben dus net te laat :(

Wat is dat precies voor een aanbieding?

Aha ik zie het al. Nou ja jammer. Net te laat.

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 21-03-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Is ie zeker weten al besteld? Het is namelijk wel een enorm mooie aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:54:
Is ie zeker weten al besteld? Het is namelijk wel een enorm mooie aanbieding :)
Ik heb de vraag al naar mijn baas uitstaan :) Nog geen reactie...
Inderdaad mooie aanbieding.

Er zijn wel wat verschillen zie ik:

Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
Geen MP3 speler?
Geen "Turbine" grijze bekleding?
Geen Aluminiumkleurige dakstangen, deurgrepen en handgreep achter?

[ Voor 25% gewijzigd door DeeJee op 21-03-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

/edit

Laat maar.

[ Voor 83% gewijzigd door DeeJee op 21-03-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verschillen tov welke?

De door jou bestelde auto heeft alle dingen die jij noemt hoor, en das met de RT4 optie niet anders :)

[ Voor 16% gewijzigd door Timmert op 21-03-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:40:
Verschillen tov welke?

De door jou bestelde auto heeft alle dingen die jij noemt hoor, en das met de RT4 optie niet anders :)
Mmmm. Als ik de Car configurator erbij pak en dan de verschillen bekijk zie ik bijvoorbeeld dat de NAV versie een aantal dingen niet heeft.

En mijn versie zou geen Passagiersstoel in hoogte verstelbaar hebben. Maar dat klopt niet helemaal nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, de versie met nav is gewoon een standaard Premium met een andere radio erin en een groot scherm op het dashboard. Lijkt me een foutje in de configurator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:44:
Hmm, de versie met nav is gewoon een standaard Premium met een andere radio erin en een groot scherm op het dashboard. Lijkt me een foutje in de configurator :)
Dan ga ik proberen deze versie tekrijgen. Bedankt voor de tip!
Ik hoop dat het nog kan.

Die RT4 radio is dat met mp3 toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik ben opzoek naar een andere auto. Ik zou een auto via mijn werkgever kunnen leasen. Maar dan zit ik vast aan een 207, ibiza, polo, enz.. En om eerlijk te zijn, ik vind dat soort kleine auto's niet echt lekker rijden op de snelweg. Veel kilometers hoef ik niet te maken, maar wanneer ik op pad moet zal het al snel 200km+ zijn voor een enkele reis. Ik zoek dus een comfortabele snelwegcruiser :) Over het algemeen vind ik kleinere auto's aardig wat windgeruis hebben en meestal wat vermogen tekort komen op de snelweg.

Daarom ben ik me eens aan het orienteren of een 2e hands 406 coupe niet beter bij mijn wensen past. Het zal aardig duurder zijn dan een lease 207, dus het moet wel echt een stuk aangenamer vertoeven zijn :)

Zijn er hier mensen die wat tips hebben. Ik zag dat die 406 coupe's niet eens zo duur zijn 2e hands. Vind ik toch wel opvallend, kwa specs en looks zijn het imho nette auto's. Staan ze bekend om een (kostbaar) kwaaltje of zijn het gewoon geen gewilde 2e hands auto's?

ps: als iemand me kan overtuigen waarom een lease toch de betere keuze zou zijn voel u niet geremd en deel uw gedachtes mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

DeeJee schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:47:
[...]

Dan ga ik proberen deze versie tekrijgen. Bedankt voor de tip!
Ik hoop dat het nog kan.

Die RT4 radio is dat met mp3 toevallig?
Jep! Het ding kan ook audio cd's omzetten naar mp3 en op z'n harddisk wegschrijven. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Timmert schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:15:
[...]

Jep! Het ding kan ook audio cd's omzetten naar mp3 en op z'n harddisk wegschrijven. Ideaal :)
Grrr... ik ga nu toch nog maar een mail sturen naar mijn baas.... ik wil dat ding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Als je een 207 Feline Turbo of RC kun leasen kom je geen vermogen tekort op de snelweg hoor ;). Hoe het met windgeruis van de 207 zit zou ik niet weten, maar zal je idd wel meer last van hebben dan met een 406 coupe.

Als je trouwens een 406 coupe wilt kopen en lekker vermogen wilt hebben kun je het beste voor de 3.0 V6 gaan, zeker als je niet zoveel kilometers maakt. De 2.0 16v schijnt niet geweldig goed vooruit te komen. Mij is overigens niets bekend van kwaaltjes waar de 406 coupe last van zou hebben. Ik zou zeggen, gewoon kopen als je hem mooi vind en hij lekker rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
jap85 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:19:
Als je een 207 Feline Turbo of RC kun leasen kom je geen vermogen tekort op de snelweg hoor ;). Hoe het met windgeruis van de 207 zit zou ik niet weten, maar zal je idd wel meer last van hebben dan met een 406 coupe.

Als je trouwens een 406 coupe wilt kopen en lekker vermogen wilt hebben kun je het beste voor de 3.0 V6 gaan, zeker als je niet zoveel kilometers maakt. De 2.0 16v schijnt niet geweldig goed vooruit te komen. Mij is overigens niets bekend van kwaaltjes waar de 406 coupe last van zou hebben. Ik zou zeggen, gewoon kopen als je hem mooi vind en hij lekker rijdt.
Ik heb een 207 en rij er dagelijks mee van Arnhem naar Eindhoven. Ik kan je vertellen dat het windgeruis zeer minimaal is. Sowieso vind ik de 207 en de Clio de stilste in hun klasse en vergelijkbaar met grotere auto's. Sterker nog ik vind de 207 meer een km-vreter dan een stads auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

@jap85:
Ergens heb ik het gevoel dat een leasemaatschappij niet zo zit te wachten op een auto met het predikaat "sport" of "RC". Om hun dank te tonen zullen ze het leasebedrag wel aardig opschroeven ;)

@l-vis:
Sja, ik heb een proefritje gemaakt in een 207 en vond het een opvallend punt. Ik had het niet verwacht van een nieuwe auto met deze doelgroep dat de motor nog zo goed hoorbaar zou zijn. Volgens de verkoper zit op een duurdere versie extra geluidsisolatie. Alleen had hij die niet staan voor een proefrit. Misschien dat het daar beter is, dat kan ik niet beoordelen. Maar als ik het vergelijk met de concurrenten vind ik het een algemeen puntje van kleine auto's. Dus ik verwacht niet dat het in een duurder model heel veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

xos schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:07:
@jap85:
Ergens heb ik het gevoel dat een leasemaatschappij niet zo zit te wachten op een auto met het predikaat "sport" of "RC". Om hun dank te tonen zullen ze het leasebedrag wel aardig opschroeven ;)

@l-vis:
Sja, ik heb een proefritje gemaakt in een 207 en vond het een opvallend punt. Ik had het niet verwacht van een nieuwe auto met deze doelgroep dat de motor nog zo goed hoorbaar zou zijn. Volgens de verkoper zit op een duurdere versie extra geluidsisolatie. Alleen had hij die niet staan voor een proefrit. Misschien dat het daar beter is, dat kan ik niet beoordelen. Maar als ik het vergelijk met de concurrenten vind ik het een algemeen puntje van kleine auto's. Dus ik verwacht niet dat het in een duurder model heel veel beter is.
Met welke versie heb je gereden? Benzine of diesel? 1.4 of 1.6? Duurdere versies hebben idd meer isolatie ja. Ik ga trouwens mee in de constatering dat een 207 meer km-vreter dan stadsauto is. Ik vind de 307 zelfs beduidend minder fijn rijden op de snelweg dan de 207 :) Overigens vind ik hem wel veel stiller dan bijvoorbeeld een Polo of Corsa. Ook het weggedrag is vele malen beter, veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Een 1.6 benzine. Ik meen een x-line, maar daar ben ik niet geheel zeker van. Wel een van de goedkopere versies dus. Over het weggedrag geen klachten verder, dat is goed genoeg. Het kon ook een issue van die auto zijn geweest dat er ergens wat isolatie los zat. Mijn vriendin viel het ook direct op.

Ik heb overgens nooit in een 406 gezeten. Op internet vond ik bij de autoweek een rijtest waar ze wel lovend waren. Eens zien of ik niet eens een stukje kan rijden in zo'n ding. Dat zal wel lastig zijn ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hoeveel km had die auto gereden? Als ze nieuw zijn zijn ze altijd een beetje lawaaiig :)

Wat voor auto ben je trouwens gewend, want zo'n 207 1.6 is niet echt lawaaiig namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Pff, geen idee hoeveel kilometer die auto gereden had. Ik had zelf een polo sdi (ex-grijs kenteken) totdat die verrot werd gereden door een motorrijder :'( Daar zat geen achterbak in en had een plastic dak, dus dat is scheef vergelijken. Mijn ouders rijden al zolang ik besta altijd audi. Maar een a6 vergelijken met een 207 is natuurlijk ook niet echt eerlijk te noemen als je dezelfde criteria aanhoud.

Eigenlijk had ik niet echt verwachtingen toen ik een proefritje ging maken. Ik ben er meer ingestapt met de houding "ik merk het wel". Maar dat windgeruis (en motorgeluid!) vond ik eigenlijk bij alle auto's een puntje.

Heb jij eigenlijk nog ervaringen met zo'n 406 coupe als peugeot verkoper? Of was dat nog voor je tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wat wil je weten over de 406 Coupé?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

xos schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:51:
Heb jij eigenlijk nog ervaringen met zo'n 406 coupe als peugeot verkoper? Of was dat nog voor je tijd :)
Ik heb er beperkt ervaring mee. Persoonlijk vind ik een 2.0 16v in een 406 prima voldoen, al is een 2.2 een veel fijnere motor met z'n balansassen. Het hangt er een beetje vanaf wat je uit wil geven, als je voor een 2.2 gaat zit je sowieso vast aan de wat nieuwere 406en.

Voor uitgebreidere info verwijs ik je naar Zondagskindje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Timmert op 21-03-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Wat ik graag zou willen weten is wat bekende zwakke punten zijn van deze auto's. Verder zou het leuk zijn om te horen wat iemand die erin heeft gereden voor indruk kreeg. Als iemand meldt dat een 406 veel last heeft van geluiden op snelwegsnelheid dan hoef ik er niet eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

xos schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:48:
Wat ik graag zou willen weten is wat bekende zwakke punten zijn van deze auto's. Verder zou het leuk zijn om te horen wat iemand die erin heeft gereden voor indruk kreeg. Als iemand meldt dat een 406 veel last heeft van geluiden op snelwegsnelheid dan hoef ik er niet eens naar te kijken.
Thnx Timmert ;-)

Als ik aan een 406 denk, dan denk ik (kromme) remschijven.
Ik zal morgen kijken wat de meest voorkomende reparaties aan de 406-en zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:18

Reacher

oldschool

Mag ik me ook melden ... :P

Ik heb 106 1.1i Sport uit 2000. Leuke zuinige auto. Gekocht voor t vrouwtje :)
Fijn autootje :) ( en kost geen drol in maandelijkse kosten, zeker als ik het vergelijk met mn 156 :P )

En in bestelling staat
207 1.6 HDIF Feline 3 drs. In het zwart. Helaas is de levertijd wat aan de lange kant. Hopelijk heb ik m ergens half mei. Maar ik begreep dat ik niet raar op hoefde te kijken als het begin juni werd.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Zondagskindje schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:56:
[...]

Thnx Timmert ;-)

Als ik aan een 406 denk, dan denk ik (kromme) remschijven.
Ik zal morgen kijken wat de meest voorkomende reparaties aan de 406-en zijn.
Reeds gekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Zojuist. Ik heb gisteren te druk gehad om hier even naar te kijken.
Opzich heeft de 406 weinig zwakke plekken.
Wat weleens voorkomt is:
- speling op Silentblokken. (Silentblokken zijn ophangrubbers van de draagarmen achter.)
- speling op de spoorstangentjes achter.
- hapvorming op de achterbanden. (hoewel andere types Peugeot hier meer last van hebben)

Verder kan ik even niets bedenken. Kan je hier wat mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Hier kan ik zeker wel wat mee, bedankt voor je moeite. Ik ben dan wel geen expert van auto's maar volgens mij zijn dit allemaal onderdelen die tegen betaalbare prijzen te vervangen zijn :)

Uiteindelijk laat ik waarschijnlijk toch een anwb testrapport opstellen voordat ik tot koop overga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 03:58
Ik heb zojuist even de moeite genomen om bij verschillende garages en peugeot zelf te informeren naar de financieringsmogelijkheden...

Had namelijk toch een 106 Gti'tje op het oog. Helaas is mijn inkomen (als student en parttime werker zijnde) onvoldoende voor elke lening. Zowel bij de 'betrouwbare' bedrijven als frisia als bij het voordelige voor de hand liggende peugeot. Nu weet ik wel dat je altijd nog het beste zelf kunt sparen voor een auto maar toch vind ik het jammer want nu kan ik het dingetje pas in augustus aanschaffen en das minder zomer voor mn geld ;)

Ik zal terzijnertijd nog eens posten wat voor (slechte) aankoop ik heb gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Probleem is dat de garages en peugeot zelf ook gebruik maken van externe partijen die de krediet verzorgen. Ik ben bang dat je hier niks mee opgelost.

Maar een student kan toch voor 2000 euro (of meer) in het rood staan?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Ja schuld op je nek nemen voor een auto. Dat is nog eens een investering. Dat gaat dubbel zo hard. En de noodzaak is ook zeer duidelijk aanwezig.

Haal geen problemen op je hals als je ze niet nodig hebt.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou d'r rekening mee dat als je een auto financiert, je hem eigenlijk ook all-risk moet verzekeren. Doe je dat niet en je krijgt een flink ongeluk met een total-loss als gevolg, dan ben je niet alleen je auto kwijt, maar mag je ook nog eens die lening aflossen. Veel mensen vergeten dat namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

*O* Mijn 207CC is vandaag binnengekomen!! *O*
Totaal onverwacht; de productiemaand zou april zijn.
Ik zal zsm proberen foto's te posten.

/me Zondagskindje heppie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

wicked.. had ik dat geluk ook maar..

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

De beloofde foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/38/207ccfeline001um4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/7923/207ccfeline002zj2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/2575/207ccfeline003so1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/7161/207ccfeline004un5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/7280/207ccfeline005rc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img452.imageshack.us/img452/8038/207ccfeline006ej5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/734/207ccfeline007zq1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/7784/207ccfeline008un2.jpg

Deze kleur lijkt erg veel op Gris Fer, maar hier zit wat minder blauw in.
Ik ben vandaag op de Rai geweest, er staan genoeg 207 CC maar niet in deze kleur.
Als het een beetje meezit, kan de auto zaterdag op naam gezet worden.
En dan maar hopen dat het weer net zo fantastisch is als vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

prachtig! Vind normaal de CC versies van 206 / 307 niet zo geweldig, maar deze uitvoering ziet er echt super gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ziet er inderdaad goed uit! Ben benieuwd als je hem eenmaal hebt naar meer pics enzo :P

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Geen probleem, zeg maar waarvan je meer pics wilt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als je hem hebt, dan wilk wel foto's zien van interieur en dashboard enzo, ook bij nacht :P

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Toch leuk.. zo'n nazaat van mijn CTI onder de GoT-ers :P

Leuke wagen! Nette kleur ook (wel een beetje saai in mijn ogen; ik had persoonlijk voor donkerrood/-groen/-blauw gekozen) :)

Maar het haalt het niet bij een oer-CTI :+ (j/k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:27:
Toch leuk.. zo'n nazaat van mijn CTI onder de GoT-ers :P

Leuke wagen! Nette kleur ook (wel een beetje saai in mijn ogen; ik had persoonlijk voor donkerrood/-groen/-blauw gekozen) :)

Maar het haalt het niet bij een oer-CTI :+ (j/k)
Dat is niet leverbaar in de Feline uitvoering. Hoewel ik niet zo'n grijsfan ben, vind ik deze wel mooi.
Maar ja, in het echt is het mooier dan vanaf een foto.
GGS_206 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:27:
Als je hem hebt, dan wilk wel foto's zien van interieur en dashboard enzo, ook bij nacht :P
Okee, zal mijn best doen.
Geen foto van het motorblok?

[ Voor 20% gewijzigd door Zondagskindje op 28-03-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik zag in de spits dat op de RAI ook de 207 RC te zien is. Ik dacht echt dat ze nog niet uit waren wat het snelste model zou zijn. Er is een sport/feline/GT met 150pk en eentje met 175pk, die dan de RC zou moeten heten (aldus de spits).
Waar is de 207GTi dan en wat zijn de specs van deze auto?
Waarom een 207RC met 175pk (1.6turbo) en een 206RC met 180pk (2.0)?

Ik ga volgende week zaterdag denk ik naar de RAI. ik zal eens wat feauteaux schieten van deze 207RC...

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

De 207 RC = 207 Gti. In Engeland gaat hij ook 207 Gti heten. Er komt hier dus geen Gti.

De 207 RC heeft inderdaad iets minder vermogen dan de 206 RC, maar wel meer koppel. De acceleratie zou iets sneller moeten zijn (7,4 voor de 206 RC, 7,1 voor de 207 RC voor de 0-100 sprint).

Neemt niet weg dat het jammer is dat er geen snellere versie komt. Met de Clio RS, Corsa OPC en nog wat van dat soort kanonnen met tegen de 200pk, doet de 207 RC een beetje magertjes aan. Volgens verschillende auto-sites en -bladen is het dan ook meer een snelle tourwagen dan een echt sportieve hothatch zoals zijn voorgangers dat wel waren (206 RC en uiteraard de 205 Gti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zondagskindje schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:32:
[...]

Dat is niet leverbaar in de Feline uitvoering. Hoewel ik niet zo'n grijsfan ben, vind ik deze wel mooi.
Maar ja, in het echt is het mooier dan vanaf een foto.

[...]

Okee, zal mijn best doen.
Geen foto van het motorblok?
Doe die er dan ook maar bij ja :P

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Deathchant schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 07:55:
ik zag in de spits dat op de RAI ook de 207 RC te zien is. Ik dacht echt dat ze nog niet uit waren wat het snelste model zou zijn. Er is een sport/feline/GT met 150pk en eentje met 175pk, die dan de RC zou moeten heten (aldus de spits).
Waar is de 207GTi dan en wat zijn de specs van deze auto?
Waarom een 207RC met 175pk (1.6turbo) en een 206RC met 180pk (2.0)?

Ik ga volgende week zaterdag denk ik naar de RAI. ik zal eens wat feauteaux schieten van deze 207RC...
Zoals gezegd, die GTi komt niet. In principe zou je de 150pk Feline als GTi kunnen zien. Waarom de keuze voor een 1.6 Turbo ipv 2.0 atmosferisch? De 1.6 heeft een veel fijnere loopcultuur en koppelopbouw. De 180pk 2.0 was erg rauw en hitsig, de 1.6 is vele malen smeuiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Timmert schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:28:
[...]

Zoals gezegd, die GTi komt niet. In principe zou je de 150pk Feline als GTi kunnen zien. Waarom de keuze voor een 1.6 Turbo ipv 2.0 atmosferisch? De 1.6 heeft een veel fijnere loopcultuur en koppelopbouw. De 180pk 2.0 was erg rauw en hitsig, de 1.6 is vele malen smeuiger :)
Bijna goed, de 207RC (170pk) zou je als GTi kunnen zien. ;)

ben je gisteren ook op de preview geweest (autorai)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Zondagskindje schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:51:
De beloofde foto's:

Deze kleur lijkt erg veel op Gris Fer, maar hier zit wat minder blauw in.
Ik ben vandaag op de Rai geweest, er staan genoeg 207 CC maar niet in deze kleur.
Als het een beetje meezit, kan de auto zaterdag op naam gezet worden.
En dan maar hopen dat het weer net zo fantastisch is als vandaag.
Zeg, zijn er ook opties die je er niet in hebt gepropt? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

jep schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:37:
[...]

Zeg, zijn er ook opties die je er niet in hebt gepropt? :+ :P
Euh nee, alle opties zitten er op of er in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

:P Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Full-option, en nog heb je van die loze lelijke knopjes in je dash. (in hetzelfde rijtje als je ESP- en 'lock' knop). Mijn huidige auto heeft dat ook en ik vindt dat echt lelijk. Bij elke auto overigens.

Wat zou daar nog kunnen zitten dan? enige waar ik op kan komen in stoelverwarming.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

-foutje

[ Voor 93% gewijzigd door jep op 29-03-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
M'n Pa heeft ruim 20 jaar Peugeot gereden dus ben er zeg maar mee opgegroeid.
De 404, 305, 405, 505 zijn in die periode o.a. de revue gepasseerd.

Ik vond ze altijd wel wat hebben alleen als ik nu terug kijk waren het echt blokkendozen.
Op http://www.peugeot.com kun je als je kiest voor 'Nos Produits' > 'Concept Cars' een heel andere zijde van Peugeot zien.

De 'Hoggar', 'Quark' en de '907' zijn erg gave modellen. Check it out, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

MisteRMeesteR schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:47:
Full-option, en nog heb je van die loze lelijke knopjes in je dash. (in hetzelfde rijtje als je ESP- en 'lock' knop). Mijn huidige auto heeft dat ook en ik vindt dat echt lelijk. Bij elke auto overigens.

Wat zou daar nog kunnen zitten dan? enige waar ik op kan komen in stoelverwarming.
Stoelverwarming zit er ook al in :P Dus dat kan niet op de loze knopjes zitten.
Het kan best zo zijn dat er in Frankrijk weer andere types/uitvoering rondrijden die daar wel knopjes met functies hebben zitten. Maar op het moment kan ik ook ff niets verzinnen en het zit me ook niet in de weg.
De JBL-speakers geven wel een mooi vol geluid. Dat aangaat ben ik er zeker op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Wij hebben ook een 206 met JBL. Echt dik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zondagskindje schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:34:
[...]

Bijna goed, de 207RC (170pk) zou je als GTi kunnen zien. ;)

ben je gisteren ook op de preview geweest (autorai)?
Komt er nog iets snellers dan de 175pk RC dan?

Nope, niet geweest. Hans en Erik wel

[ Voor 7% gewijzigd door Timmert op 29-03-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Entity schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 08:33:
De 207 RC = 207 Gti. In Engeland gaat hij ook 207 Gti heten. Er komt hier dus geen Gti.

De 207 RC heeft inderdaad iets minder vermogen dan de 206 RC, maar wel meer koppel. De acceleratie zou iets sneller moeten zijn (7,4 voor de 206 RC, 7,1 voor de 207 RC voor de 0-100 sprint).

Neemt niet weg dat het jammer is dat er geen snellere versie komt. Met de Clio RS, Corsa OPC en nog wat van dat soort kanonnen met tegen de 200pk, doet de 207 RC een beetje magertjes aan. Volgens verschillende auto-sites en -bladen is het dan ook meer een snelle tourwagen dan een echt sportieve hothatch zoals zijn voorgangers dat wel waren (206 RC en uiteraard de 205 Gti).
Je neemt de de exacte woorden uit de mond. Er is ook een 206GTi en 206RC...de engelsen noemen de 206RC ook gewoon 206GTI (206GTI 180). Nou ja, de huidige 1.6turbo van de 207 zal qua techniek toch wat beter zijn dan de 206RC-motor en misschien is het oneerlijk om deze met elkaar te vergelijken...
Ik heb zelf een 205GTI gehad met 130pk en deze was echt rapper...
Toch klinkt het ook voor de klanten anders:

206 RC - 180 pk - 2.0 motor = 24000 euro
207 RC - 175pk - 1.6T motor = 27000 euro nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
't Lijkt er vooralsnog niet op dat er een snellere versie van de 175pk RC komt. Zeer spijtijg imo, want daarmee mist de Peugeot dan toch de boot met het pk-geweld van de Clio RS, Corsa OPC, etc...

Zeker nu de hot hatches weer helemaal 'in' zijn, kan Peugeot het als schepper van de 'echte' GTI ( ;) ) het niet maken om dit keer niet met een spectakelstukje op de proppen te komen.. Het zou mij tenminste niet verbazen als over een jaar of twee de aanduiding GTI alsnog van stal wordt gehaald en er een 200+ pk sterke 207 met deze badge getooid zal gaan worden.

De 1.6 Turbo zal zich er in ieder geval wel voor lenen. Hetzelfde blok ligt immers ook in de nieuwe Mini Cooper S en het moet raar lopen als John Cooper Works zich daar niet op gaat uitleven, net als met de vorige Cooper S (210pk t.o.v. 170pk stock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Misschien komt er wel een 207 RC Works ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wok schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:14:
't Lijkt er vooralsnog niet op dat er een snellere versie van de 175pk RC komt. Zeer spijtijg imo, want daarmee mist de Peugeot dan toch de boot met het pk-geweld van de Clio RS, Corsa OPC, etc...

Zeker nu de hot hatches weer helemaal 'in' zijn, kan Peugeot het als schepper van de 'echte' GTI ( ;) ) het niet maken om dit keer niet met een spectakelstukje op de proppen te komen.. Het zou mij tenminste niet verbazen als over een jaar of twee de aanduiding GTI alsnog van stal wordt gehaald en er een 200+ pk sterke 207 met deze badge getooid zal gaan worden.

De 1.6 Turbo zal zich er in ieder geval wel voor lenen. Hetzelfde blok ligt immers ook in de nieuwe Mini Cooper S en het moet raar lopen als John Cooper Works zich daar niet op gaat uitleven, net als met de vorige Cooper S (210pk t.o.v. 170pk stock).
Deze post lijkt een beetje op de post van Entity hoor :)

maar denk je echt dat er een GTI komt die dan sneller is dan de RC? Alleen qua benaming zou het dan niet kloppen. Dan zou je zeggen 207RC Turbo ofzo, want RC is ALTIJD sneller geweest dan gti...

Misschien gaan ze het wel net zoals de videokaarten doen...over een jaar hebben we al een
ATi Gainward GeForce FX9900 GTS Ultra deluxe PRO XTX extreme limited Premium XXX SE GoldenSample 2048MB edition.....
misschien komt dan de Peugeot 207RC GTi OPC 225pk ultra CUPRA WRC versie uit _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 30-03-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:51
J0YR1D3R schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat je het verschil tussen de 2.0 en 1.6 vooral in loopcultuur :) Een 1.6 is toch een lichtere motor en denk ik ook wat stiller.
Nou ik heb hem afgelopen woensdag mogen afgehalen en er ondetussen al 500km mee afgelegd. Ik moet zeggen dat hij uitermate mooi uitziet in het zwart met de chroom accenten in de gril en de heldere achterlichten en aangepaste koplamp units.

Kwa comfort ben ik erg tevreden over de mee dimmende achter spiegel, alhoewel het nog wel eens vervelend kan zijn met mensen die het licht nog niet aanhebben. Maar de bluetooth carkit met bediening op het stuur is helemaal top samen met de automatische lampen en wiswas. _/-\o_

Hij heeft nog even tijd nodig om op krachten te komen natuurlijk omdat hij splinter nieuw is maar de motor klinkt lekker terwijl hij wel wat gehoriger is dan de 2.0 die ik had. Maar het is zeker een lekkerder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien kan ik de vraag hier ook wel neergooien: mijn zusje heeft een witte Peugeot 106 uit 1994. Nu wil ze graag een lakstiftje om wat kleine krasjes weg te werken, maar wat is de kleurcode van zo'n witte 106? Ik heb al zitten googlen, maar kan het zo 1-2-3 niet vinden. Aangezien het hier morgen koopzondag is wil ik morgen 's kijken, maar de dealer bellen heeft nu geen zin meer natuurlijk ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat zal waarschijnlijk Blanc Meije zijn. De kleurcode daarvan is P0WT. (PSA-code: EWT; Peugeotcode: 1574).

De kleurcode is ook te vinden onder de motorkap. Bij de schaal van de rechter veerpoot staat de kleurcode vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 31-03-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Grrrrrene schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:22:
Misschien kan ik de vraag hier ook wel neergooien: mijn zusje heeft een witte Peugeot 106 uit 1994. Nu wil ze graag een lakstiftje om wat kleine krasjes weg te werken, maar wat is de kleurcode van zo'n witte 106? Ik heb al zitten googlen, maar kan het zo 1-2-3 niet vinden. Aangezien het hier morgen koopzondag is wil ik morgen 's kijken, maar de dealer bellen heeft nu geen zin meer natuurlijk ;)
(Note: Als leek zijnde) denk ik eerlijk gezegd niet dat na 13 jaar de kleur nog hetzelfde is, dus al zou je de juiste kleurcode achterhalen denk ik dat je kleurverschillen zal houden. Mij lijkt het ook handig het tegen roesten te behandelen voordat je met je lakstift erover gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Wok schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:33:
Dat zal waarschijnlijk Blanc Meije zijn. De kleurcode daarvan is P0WT. (PSA-code: EWT; Peugeotcode: 1574).

De kleurcode is ook te vinden onder de motorkap. Bij de schaal van de rechter veerpoot staat de kleurcode vermeld.
Het kan natuurlijk ook Blanc Banquise zijn.
Afhankelijk van de uitvoering 106.

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 01-04-2007 00:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Volgens deze PDF is in 1994 alleen Balc Meije geleverd op de 106. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Thanx. De kleur kan idd wat verkleurd zijn, maar gebeurt dat met wit ook zo erg?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Welke soorten spoilers zijn er standaard op een 206 geleverd? En wat moeten die kosten?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Grrrrrene schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:22:
Hoe werkt dat zo'n lakstiftje? Ik heb op mijn 306 ook een dikke kras zitten (iemand met sleutel langs gelopen)

Heb al een stiftje in de zelfde kleur. (zonder handleiding etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zaterdag op de Autorai 2007 de Peugeot 4007 IRL mogen aanschouwen. Hier een paar stockfoto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/1/6e75f67ca2eacae0c3d47e5cc6ba1741.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/9/565497cae78053fb65cf718c8f652879.jpg

Ik moet eerlijk zeggen: afgezien van de neus, die wel wat van Audi gejat lijkt, moet ik zeggen dat ik het een erg geslaagd model vindt. Zelfs mijn vriendin, die vrij kritisch is mbt wel en niet mooi vinden, vond hem mooi :)

Volgens de lieftallige jongedame die onze vragen beantwoordde moet het ding tussen de 45 en 50k gaan kosten. Behoorlijk hoge prijs dus helaas :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Even namens een collega een vraag. Ze wil een peugeot kopen bij de Firma Coops in Vaassen. IS deze bij jullie bekend? en hoe zijn hier de ervaringen mee?

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heb je inmiddels de 207CC? Ik zit er over te denken ook voor de 207cc tegaan. Budget is ongeveer 27k. Dan wordt het denk ik de CC Premiere. Opties die me aanstaan: Alezan Leer, Spa Velgen, Metaallak, Verwarmde voorstoelen.

Weet jij wat de 'premiere' inhoudt? Is die maar tot een bepaalde datum verkrijgbaar of wordt het een standaard model? Kon dit namelijk niet vinden. Kleur: Gris Thorium. Deze staat wel mooi volgens mij. En natuurlijk: heb je nog tips qua opties?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Premiere blijft opzich nog wel een paar maanden, maar zal tzt wel weer verdwijnen. Hetzelfde zag je bij de 207 XS Premiere, die is er ook maar enkele maanden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:23:
Premiere blijft opzich nog wel een paar maanden, maar zal tzt wel weer verdwijnen. Hetzelfde zag je bij de 207 XS Premiere, die is er ook maar enkele maanden geweest.
Dan zal ik snel moeten zijn. Vrijdag maar eens een proefritje maken als het mogelijk is en dan niet te lang wachten met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Het is jammer dat je zo ver weg woont, je was van harte welkom geweest bij mij @ work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:14:
Het is jammer dat je zo ver weg woont, je was van harte welkom geweest bij mij @ work :)
Bedankt voor het aanbod! Ik werk wel in Amsterdam als dat in de buurt is bij je :) Maar ik ga lekker vrijdag eens rondkijken, dan vrij dus ideaal om rustig eens te kwijlen rond de auto bij de plaatselijke dealer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:19:
[...]

En heb je inmiddels de 207CC? Ik zit er over te denken ook voor de 207cc tegaan. Budget is ongeveer 27k. Dan wordt het denk ik de CC Premiere. Opties die me aanstaan: Alezan Leer, Spa Velgen, Metaallak, Verwarmde voorstoelen.

Weet jij wat de 'premiere' inhoudt? Is die maar tot een bepaalde datum verkrijgbaar of wordt het een standaard model? Kon dit namelijk niet vinden. Kleur: Gris Thorium. Deze staat wel mooi volgens mij. En natuurlijk: heb je nog tips qua opties?
Ja ik heb 'm inmiddels bijna een week :) en in de kleur Gris Thorium.
(ik heb nog geen foto's gemaakt en ik ben daar ook niet goed in. Dus als iemand zicht geroepen voelt om mooie foto's te maken van mijn auto: stuur maar een DM :P )
Ik ben erg tevreden met deze auto en ook met de kleur.
Al moet ik wel bekennen dat de kleur Gris Ermitage eigenlijk wel mooier is dan Gris Thorium.
De Feline wordt Gris Ermitage standaard geleverd met Cognac kleur bekleding inclusief het dasboard. Omdat ik dat niet zo mooi vind, ben ik voor Gris Thorium gegaan met zwart leer.
Maar ga je voor een andere uitvoering dan de Feline dan heb je (gelukkig) meer keuze in bekleding.

Een 207CC Premiere is een basis 207CC met extra pakketten zoals "Pack Sport" en "Pack Retrovision" Volgens Peugeot zijn er 750 stuks totaal beschikbaar voor NL. Peugeot kennende, zouden er best eens meer kunnen worden.

Wat ik erg handige optie's vind, is o.a.

- de parkeerhulp.
Het is niet zo dat het zicht naar achter erg slecht is, maar als je het gewend ben wil je niet meer zonder. En waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :)
- de windstop; niets is zo vervelend als wegwaaien uit je auto.
- bandenspanningscontrolesysteem; ik kreeg vaak genoeg opmerkingen van mijn collega's dat ik mijn bandenspanning wat vaker in de gaten moest houden. Omdat ik regelmatig met veel te zachte banden in de rondte reed :P Hopelijk helpt deze optie mij om wat beter op te letten.
- Alarm met supervergrendeling; ik heb liever een alarmsysteem af fabriek dan een achteraf ingebouwd systeem i.v.m. de multiplex bedrading.
- Pack Retrovision; elek. inklapbare buitenspiegels, automagisch inschakelbaar dimlicht, automagisch dimmend binnenspiegel. (deze Pack is standaard op zowel de Premiere als op e Feline)

Voor de rest is het iets wat je zelf moet bepalen wat je belangrijk/handig vind. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zondagskindje op 05-04-2007 01:14 . Reden: Wat aangevuld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een peugeot 306 gaan kopen, ( nieuwe model ) maar heb een paar vragen ;

Wat zijn de min punten van deze auto ??

Wat zijn de plus punten van deze auto ??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een 307SW bestellen (mijn derde alweer); nu zat ik te denken aan het RT3 navigatiesysteem, maar na me daar een tijdje in verdiept te hebben heb ik daar van afgezien, vanwege de vele problemen die ik daarmee op Internet heb gelezen. Nu heeft Peugeot echter het RT4 systeem ook beschikbaar gemaakt in de 307 en tijdelijk zelfs voor het hele nette prijsje van 730 euro (normaal 2700 euro! - de RT3 was nog duurder, meen ik mij te herinneren). Heeft iemand ervaring met de RT4?

Verder... de Permium NAV uitvoering (met het RT4 systeem dus) heeft standaard witte wijzerplaten en dat vind ik erg lelijk - weet er iemand of je hem ook met normale wijzerplaten kan bestellen?
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.