Money for nothin' and your chicks for free
Wij hebben zelf hier thuis een 607 3.0 Automaat Benzine, fijne auto, wel wat kleine probleempjes gehad.
Alleen we willen er een keer echte mooie velgen onder leggen, weet iemand zo een site waar je een voorbeeld kan zien met je auto, of weet iemand de maten van de wielen en de velgen?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

207CC Féline 1.6 THP 16V turbo
Kleur: Gris Thorium (zoals afbeelding)
Bekleding: Integraal lederenbekleding Zwart
Met de volgende opties:
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Cruise control met instelbare snelheidsbegrenzer
- Alarm met supervergrendeling
- Verwarmbare voorstoelen
- Parkeerhulp achter
- JBL-systeem
- RT3 radio/telefoon/navigatie met kleurenscherm incl. Cd-wisselaar
- Windstop
Standaard aanwezig:
- Actieve rollbars verchroomd
- Adaptieve front-airbags en zij-airbags
- Aluminium instaplijsten op de dorpels van de voorportieren
- Aluminium sportpedalen en pookknop
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Automatisch inschakelende alarmknipperlichten bij een noodstop
- Automatische vergrendeling van de portieren boven 10 km/u
- Boordcomputer
- Buitenspiegels in kleur carrosserie
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening
- Deurgrepen in kleur van de carrosserie
- Elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels
- Elektrisch bedienbare portierruiten
- Elektronische remkrachtverdeling en noodremassistentie
- Follow-me-home verlichting
- In hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel
- In hoogte verstelbare passagiersstoel
- Instrumentenpaneel met witte wijzerplaten en chroomrand
- Lederen stuurwiel en pookhoes
- Mistlampen in de grille met chromen rand
- Multifunctioneel display
- Passagiersairbag uitschakelbaar
- Pollenfilter
- Sportstoelen voor
- Stuurkolom-airbag
- Verchroomd uitlaatsierstuk
- Verlichte make-up spiegeltjes
- Voorbumper type 'Feline' met aluminiumkleurige grille
- Vernismetaallak
- Integraal lederen bekleding
- Lichtmetalen velgen 17" Hockenheim
- ESP
- Parfumeur
- Climate control (links/rechts gescheiden regelbaar)
- Koplampen type "Féline" met statische lichtbundelsturing
Datum aflevering: ??
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
En nu maar wachten...
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Je weet niet hoelang de levertijd is?
Wat is de levertijd van een 307 SW tegenwoordig?
Wouw, dat ligt toch bij Roosendaal in de buurt?
Ik denk de productie maand maart is.DeeJee schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:08:
[...]
Je weet niet hoelang de levertijd is?
Wat is de levertijd van een 307 SW tegenwoordig?
Wat voor 307 SW, premium of geen premium?
Premium.Zondagskindje schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:17:
[...]
Ik denk de productie maand maart is.
Wat voor 307 SW, premium of geen premium?
Morgen ga ik trouwens even bij de dealer praten voor een offerte. Dan kan ik kijken of mijn leasebedrag omlaag kan.
Anders zal de levertijd +/- 8 weken zijn.
Ik moet alles eerst nog rond krijgen met de leasemaatschappij. Die hebben een aanbieding gedaan.
Morgen ga ik eens kijken of er nog iets bij de dealer te regelen is waardoor mijn maandbedrag omlaag gaat.
Hoe bedoel je dat precies?DeeJee schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:26:
Nou dat valt erg mee.
Ik moet alles eerst nog rond krijgen met de leasemaatschappij. Die hebben een aanbieding gedaan.
Morgen ga ik eens kijken of er nog iets bij de dealer te regelen is waardoor mijn maandbedrag omlaag gaat.
Door geen fab.opties maar accessoires te nemen o.i.d.?
Ik ga een offerte laten maken en hoop dat dat deze goedkoper is dan die van de leasemaatschappij.Zondagskindje schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:34:
[...]
Hoe bedoel je dat precies?
Door geen fab.opties maar accessoires te nemen o.i.d.?
Dus misschien een gratis trekhaak ofzo.
ik heb een peugeot 205je maar ik zou bij god niet weten waar ik die ledjes kan halen?
iemand een idee

Ga maar van 8 weken uit inderdaad zolang moet ik ook op die van mij wachten. Volgens mij liggen ze op het moment van bestellen nog op een rolletje bij corusZondagskindje schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:23:
Wat ik net hoorde is dat een aantal 307 SW Premiums op voorraad in het land staan.
Anders zal de levertijd +/- 8 weken zijn.
Deze wil ik jullie trouwens ook niet onthouden. Zou ansich wel een leuke design change zijn van de huidige reeks

Met zijn ontwerp voor een tweepersoons roadster heeft Mihai Panaitescu het vierde Designconcours van Peugeot gewonnen. Het trendy ontwerp combineert sportiviteit op een uitstekende manier met praktisch nut, aldus de jury.
De Flux wordt aangedreven door een brandstofcel. Speciale LED-verlichting en geavanceerde communicatiemiddelen versterken de futuristische uitstraling van het ontwerp. In het interieur van de Flux zijn twee kuipstoelen te vinden, die in vele richtingen vertelbaar zijn.
Mihai Panaitescu is nog maar 20 jaar oud en studeert industriële vormgeving in Turijn. Dat zo’n jonge en onbekende ontwerper een wedstrijd als deze wint, kan als een mooie opsteker worden gezien voor alle mensen die dromen van een baan als auto-ontwerper.
Bron: autoweek
OFFTOPIC
Haal je hem daar ?
Ontopic:
Tja als wij nog eens opnieuw gespaard hebben wordt het misschien ook nog wel de CC versie van de 207 die we nu hebben
Nu maar hopen dat het in de eerste week van April gaat gebeuren.

207 1.6 HDi XS Pack 90pk
Nice! alleen zou ik gaan voor de 110pk versie
* MisteRMeesteR wishes
www.google.nl
Dat zou ik dus niet doen, want het verschil merk je amper. Zonde geld imhoMisteRMeesteR schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:04:
![]()
![]()
Nice! alleen zou ik gaan voor de 110pk versie![]()
* MisteRMeesteR wishes
@ Wok: Dat groengele monster maakt teveel km's volgens m'n baas dus ik moet mn ritje richting hengelo/zwolle even met deze doen. Wat een straf
Om de zoveel kilometer krijg ik een STOP waarschuwing met boordcomp melding koelvloeistoftemperatuur te hoog. De meter schiet omhoog van ~75 graden naar de top, de radiatorfan gaat hoorbaar kanonhard draaien, en het metertje loopt dan direct of binnen een paar seconden weer terug naar de beginstand. Wat zal het zijn, de sensor, de computer (evt laten resetten?) of een 'echt' motorprobleem.
p.s.: mijn 306 had altijd een temp van rond de 90 graden, is 75 eigenlijk niet verdacht laag?
[ Voor 7% gewijzigd door Dutchman! op 19-02-2007 09:44 ]
We spend our years as a tale that is told
Stotteren en afslaan doet hij ook wel 's ochtends, vooral als het vriest. Gelukkig hebben we een milde winterTimmert schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:44:
Ik gok op iets electronisch. 206en schakelen nooit fijn als ze koud zijn trouwens, en wat bedoel je met niet goed lopen? Stotteren? Bijna afslaan?
Dat is de koelwatertemp.sensor die een verkeerde temp. aangeeft.Dutchman! schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:38:
Niet zo blij met mijn 2003 206 Gentry 1.6 16V; complete bovenkant van het stuur is binnen de 10k km afgebladderd (kocht hem vorig jaar op 45k km met één heel klein gaatje in de bekleding daar); schakelt/loopt niet goed als hij koud is; trekt alleen als je veel toeren maakt (prima, maar in de stad wat minder handig); en heeft nu een leuk electronica probleempje:
Om de zoveel kilometer krijg ik een STOP waarschuwing met boordcomp melding koelvloeistoftemperatuur te hoog. De meter schiet omhoog van ~75 graden naar de top, de radiatorfan gaat hoorbaar kanonhard draaien, en het metertje loopt dan direct of binnen een paar seconden weer terug naar de beginstand. Wat zal het zijn, de sensor, de computer (evt laten resetten?) of een 'echt' motorprobleem.
p.s.: mijn 306 had altijd een temp van rond de 90 graden, is 75 eigenlijk niet verdacht laag?
Komt vaker voor.
[ Voor 0% gewijzigd door Zondagskindje op 19-02-2007 17:45 . Reden: foutje gemaakt ]
Waar er veel van zijn zullen ook veel problemen mee zijn, echter in verhouding valt het mee.Dutchman! schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:33:
Als je googled op "peugeot 206 bobine" kom je niet te weinig problemen tegen, word je niet echt vrolijk van.
ik heb een 1600 gereden (quicksilver) vanaf nieuw, had er ongeveer 50K op gezet in 1,5 jaar tijd, geen enkel probleem, behalve nadat mn broertje hem in de vangrail had geparkeerd, toen was ie stuk (total loss)
Verbruik na een dagje goed trappen (lees: in een uurtje van amsterdam naar hengelo en terug): 1:14,7. Niet al te gekTimmert schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:34:
@ Wok: Dat groengele monster maakt teveel km's volgens m'n baas dus ik moet mn ritje richting hengelo/zwolle even met deze doen. Wat een straf
Heb je het in je post over de groene of over deze XS? Al getopt met de laatste
www.google.nl
Best wel bruute wagenTimmert schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:52:
Mijn tijdelijke ride:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
207 1.6 HDi XS Pack 90pk
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Ik vind het nog steeds een mooie auto maar was benieuwd of dit al is aangepakt?
Dit heb ik ook in mindere mate met mijn 206, ook die zwarte flap aan de voorzijde.Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:48:
Is er in de tussentijd nog een nieuwe versie van de 407 uitgekomen? Bij de versie waarin ik +/- 2 jaar geleden een week in heb gereden pakte ik elke drempel in de straat mee, zelfs met stapvoets rijden en kon ik maar met moeite een parkeergarage uitrijden zonder de zwarte flap over de grond te schuren.
www.google.nl
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Mijn idee, ik laat ehm ook lekker zitten, het boeit me ook niet of ik met de zwarte flap langs iets schraap, daar zit hij voorGGS_206 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:21:
Ja inderdaad, heb ik ook wel eens. Volgens mij kan je die er afhalen, dan heb je er geen last meer van. Maar ik neem met dat ding ook regelmatig drempels mee. Maar heb wel liever dat hij met die zwarte flap over de drempel gaat dan de bumper zelf
www.google.nl
Ik bedoel in een uur naar Hengelo en in een uur weer terugMisteRMeesteR schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:17:
Binnen het uur van A'dam naar Hengelo en terug red je niet![]()
![]()
Heb je het in je post over de groene of over deze XS? Al getopt met de laatste?
Hmm valt mij enigzins tegen.
Mijn huidige 206 1.4 HDi doet 'al' 170 op de teller.
Ochjah, het gaat er natuurlijk ook om hoe snel je op die snelheid zit
www.google.nl

Yeap, daarom zou ik ook voor de 110pk versie gaan
www.google.nl
www.google.nl
www.google.nl
206 110pk 1.6 16V op benzine haalt met wind mee en de juiste maanstand net iets meer dan 200 op de teller, toch een redelijk hogere topsnelheidTimmert schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:20:
Die heeft hooguit op hogere snelheid meer over, maar ik merk écht bar weinig verschil tussen deze XS Pack 90pk en onze Feline 110pk demo.
[ Voor 1% gewijzigd door Dutchman! op 20-02-2007 15:15 . Reden: even verduidelijkt, benzine 206 dus, laat maar :) ]
Dan heb je het over een 207? Dat zou kunnen, aangezien die bij hogere toeren meer vermogen levert dan de diesels. De benzine sjouwt dus simpelweg langer door.Dutchman! schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:00:
[...]
110pk 1.6 16V haalt met wind mee en de juiste maanstand net iets meer dan 200 op de teller, toch een redelijk hogere topsnelheid
www.google.nl
Gaat binnenkort vervangen worden door een blauwe 307 1.6 16v Navtech Break uit maart 2005, waarop de 605 wordt ingeruild. Dusssss... Foto's volgen zodra hij hier voor de deur staatGroentenboer schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:41:
Nickname: Groentenboer
Model: 605
Type: 16v 2.0l Benzine
Bouwjaar: 1999
In bezit sinds: 18-02-2006
Bijzonderheden: Moet weer eens door de wasstraat.
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Wel vind ik het geluid van de motor soms wat vreemd, een beetje 'ratelend' maar na meerdere bezoeken aan de dealer schijnt dit toch echt allemaal zo te horen. En verder vind ik dat de versnellingsbakverhoudingen (zeg je dat zo? ) een beetje vreemd zijn, ik vind niet dat je echt rustig in de toeren aan het cruisen bent als je 120 rijd in deze auto. Terwijl 120km/h rijden voor dat blok nou niet echt een probleem mag zijn.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dat is een hele mooie 205 GTi "Klauw" Die combi lak en bekleding heb ik nog niet eerder gezien.Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:44:
Nieuwe velgjes;
[afbeelding]
Origineel Peugeot dus, van de 205 GTi Griffe. Ik vind het niet misstaan en binnenkort kan ik dan eens een poging doen om m'n vijfspaaks op te knappen.
Volgende week wordt de voorkant verlaagd en dan is de buitenkant af wat mij betreft. Daarna sparen voor een volledige paintjob.
Dat ratelend geluid kan weleens resonantie van je uitlaatspruitstuk zijn.twit schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:53:
Oe hoe kan ik dit peugeot topic nou al die tijd gemist hebben. Ik ben al zo'n jaar gelukkig eigenaar van een Peugeot 307 XSI 2.0 met verder alle mogelijke opties en ik moet zeggen, wat een heerlijke auto.
Wel vind ik het geluid van de motor soms wat vreemd, een beetje 'ratelend' maar na meerdere bezoeken aan de dealer schijnt dit toch echt allemaal zo te horen. En verder vind ik dat de versnellingsbakverhoudingen (zeg je dat zo? ) een beetje vreemd zijn, ik vind niet dat je echt rustig in de toeren aan het cruisen bent als je 120 rijd in deze auto. Terwijl 120km/h rijden voor dat blok nou niet echt een probleem mag zijn.
Dit komt vaker voor bij de 2ltr. motoren. Het is niets ernstig, alleen irritant geluid.
Dat zeg je zotwit schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:53:
Verwijderd
Dankje! 't Is echter geen GTi, noch een Griffe, maar een Gentry. De Gentry is de luxe-uitvoering van de 205, met een 105pk blok en praktisch full-option (leder, elektrische ruiten, verwarmde spiegels, stuurbekrachtiging, soms ABS, dakraam,...). Ze zijn er in de kleur Aztech Gold met beige interieur en Sorrento Groen met zwart of beige interieur. De beige Gentry is zeer zeldzaam en die zal je dus inderdaad weinig of nooit tegenkomenZondagskindje schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:39:
[...]
Dat is een hele mooie 205 GTi "Klauw" Die combi lak en bekleding heb ik nog niet eerder gezien.
De Griffe (Klauw) is de luxe-uitvoering van de GTi, met dus een 122pk blok en verder dezelfde opties als op de Gentry, en altijd geleverd in de kleur Vert Fluorite (?) met zwart leder interieur.
Aha dat verklaard een hoop :-)Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:23:
[...]
Dankje! 't Is echter geen GTi, noch een Griffe, maar een Gentry. De Gentry is de luxe-uitvoering van de 205, met een 105pk blok en praktisch full-option (leder, elektrische ruiten, verwarmde spiegels, stuurbekrachtiging, soms ABS, dakraam,...). Ze zijn er in de kleur Aztech Gold met beige interieur en Sorrento Groen met zwart of beige interieur. De beige Gentry is zeer zeldzaam en die zal je dus inderdaad weinig of nooit tegenkomen. In de mijne zit overigens het blok van een GTi. De velgen zijn inderdaad wél van de Griffe.
De Griffe (Klauw) is de luxe-uitvoering van de GTi, met dus een 122pk blok en verder dezelfde opties als op de Gentry, en altijd geleverd in de kleur Vert Fluorite (?) met zwart leder interieur.
De kleur Aztech Gold heb ik nog niet eerder gehoord.
Een 205 Gentry in de kleur Vert Sorento is niet echt zeldzaam.
De 205 Griffe heb ik 2 of 3 van gezien en inderdaad in dat afgrijselijke kleur groen.
Hoe die kleur exact heet, weet ik niet, maar dat is zo opgezocht.
Ik wist niet zeker of de 205 Griffe alleen in die kleur leverbaar was, misschien dat er in Frankrijk nog andere kleuren bestaan?
Maar je hebt een mooie 205.
De kleur Aztech Gold is ook bekend onder de noemer Beige Mayfair.Zondagskindje schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:48:
[...]
Aha dat verklaard een hoop :-)
De kleur Aztech Gold heb ik nog niet eerder gehoord.
Een 205 Gentry in de kleur Vert Sorento is niet echt zeldzaam.
De 205 Griffe heb ik 2 of 3 van gezien en inderdaad in dat afgrijselijke kleur groen.
Hoe die kleur exact heet, weet ik niet, maar dat is zo opgezocht.
Ik wist niet zeker of de 205 Griffe alleen in die kleur leverbaar was, misschien dat er in Frankrijk nog andere kleuren bestaan?
Maar je hebt een mooie 205.
De 205 Griffe is alleen geleverd in de kleur Vert Fluorite (kleurcode: M0SS). 't Grappige van de Griffe uitvoering is dat de versie voor de Franse thuismarkt juist geleverd is zonder het schuifdak, terwijl alle geëxporteerde exemplaren juist wel werden voorzien van dat schuifdak.
Het verschil tussen de Gentry en de Griffe, is dat de Gentry als luxe topmodel aan de 205 reeks is toegevoegd en de Griffe een jubileumversie was op basis van de GTI. De Griffe is dan ook maar één jaar geleverd (eind 1990, begin 1991). Van de Griffe zijn er 19 exemplaren naar Nederland geëxporteerd, maar het 19e exemplaar is nooit op kenteken gekomen en tot op de dag van vandaag is onbekend waar deze auto is...
Volgens mij heb jij wel iets met de 205 of niet?Wok schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:56:
[...]
De kleur Aztech Gold is ook bekend onder de noemer Beige Mayfair.Een Aztech Gold is inderdaad een zeldzaamheid. Bij de 205GTI club zijn er twee leden die gezamenlijk het zogenaamde Gentry-register bijhouden voor Nederland en België. Het register telt momenteel 64 exemplaren, waavan zes Aztech's. Momenteel rijden er elf Aztech Gold exemplaren rond in Nederland en vier in België. De Vert Sorrento Gentry is inderdaad minder zeldzaam, maar daarvan bestaan twee varianten: een variant met zwart interieur en een met een beige intereur. De combinatie Vert Sorrento met beige interieur is ook redelijk zeldzaam.
De 205 Griffe is alleen geleverd in de kleur Vert Fluorite (kleurcode: M0SS). 't Grappige van de Griffe uitvoering is dat de versie voor de Franse thuismarkt juist geleverd is zonder het schuifdak, terwijl alle geëxporteerde exemplaren juist wel werden voorzien van dat schuifdak.
Het verschil tussen de Gentry en de Griffe, is dat de Gentry als luxe topmodel aan de 205 reeks is toegevoegd en de Griffe een jubileumversie was op basis van de GTI. De Griffe is dan ook maar één jaar geleverd (eind 1990, begin 1991). Van de Griffe zijn er 19 exemplaren naar Nederland geëxporteerd, maar het 19e exemplaar is nooit op kenteken gekomen en tot op de dag van vandaag is onbekend waar deze auto is...
Vert Sorento met beige bekleding heb ik in de 205 nog nooit gezien, dus ik geloof zonder meer dat dit een zeldzaamheid is.
Beige Mayfair klinkt inderdaad bekend in de oren. Die kleur was populair op de 309 bij, vooral, oudere mensen.
Gelukkig heeft Peugeot niet weer die ranzige (ik heb een hekel aan dat felle groen) groen bedacht voor de 206 en 307 Griffe. Gris Aluminium, Gris Sidobre en Noir Obsidien zijn dan een stuk beter te verteren.
Rij regelmatig in een 407SW (van me pa) maar daar heeft de 407 nog steeds last vanVerwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:48:
Is er in de tussentijd nog een nieuwe versie van de 407 uitgekomen? Bij de versie waarin ik +/- 2 jaar geleden een week in heb gereden pakte ik elke drempel in de straat mee, zelfs met stapvoets rijden en kon ik maar met moeite een parkeergarage uitrijden zonder de zwarte flap over de grond te schuren.

(auto is 4 maanden oud ofzo).
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik ben niet voor niets bezig aan mijn tweede CTIZondagskindje schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:33:
[...]
Volgens mij heb jij wel iets met de 205 of niet?![]()
Vert Sorento met beige bekleding heb ik in de 205 nog nooit gezien, dus ik geloof zonder meer dat dit een zeldzaamheid is.
Beige Mayfair klinkt inderdaad bekend in de oren. Die kleur was populair op de 309 bij, vooral, oudere mensen.
Gelukkig heeft Peugeot niet weer die ranzige (ik heb een hekel aan dat felle groen) groen bedacht voor de 206 en 307 Griffe. Gris Aluminium, Gris Sidobre en Noir Obsidien zijn dan een stuk beter te verteren.

Ik vind dat Vert Fluorite overigens wel wat hebben
't Is dat ik financieel niet zo ruim zit, anders zou ik een optie kunnen hebben op een zeer mooie Griffe
Ow ja... als de kans zich nog een keer voordoet, wil ik nog een keer een van de drie in Nederland rijdende originele Gutmann 205 GTI's hebben
[ Voor 16% gewijzigd door Wok op 24-02-2007 19:40 ]
Verwijderd
Erg leuk vind ik het trouwens niet dat die beige interieurs zo zeldzaam zijn.Zondagskindje schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:33:
Voor:

Na:

Je bent dus even bezig vooraleer het er een beetje als origineel uit gaat zien. Naar dat klepje onder de radio heb ik me helemaal suf gezocht, en uiteindelijk toegestuurd gekregen van een clublid die het op de sloop had gevonden. Er is alsnog een kleurverschil.
Anyway, ik ben best tevreden met hoe het interieur er nu uitziet

Hou je het wel droog?Wok schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:32:
[...]
Ik ben niet voor niets bezig aan mijn tweede CTIMijn eerste CTI was overigens Gris Argent van kleur. Ook een behoorlijk zeldzame kleur voor een 205 GTI/CTI, aangezien deze kleur in eerste instantie alleen in de beginjaren van de GTI/CTI is geleverd. Enige tijd geleden op Marktplaats nog een origineel Nederlandse GTI uit 1992 gezien in Gris Argent
Echt een gave auto.. Jammer dat ik het geld er toen (en nu overigens nog steeds niet
) niet voor had, anders had ik hem waarschijnlijk nog gekocht ook
Ik vind dat Vert Fluorite overigens wel wat hebbenOp een 205 vind ik het wel goed staan eigenlijk. Zeker omdat die kleur ook in het interieur is doorgetrokken in de stiksels van de lederen bekleding. Voor grotere wagens als de 307 of 407 is het inderdaad wel een foute kleur
't Is dat ik financieel niet zo ruim zit, anders zou ik een optie kunnen hebben op een zeer mooie GriffeEcht... als ik het geld zou hebben zou ik hier een stuk of wat 205jes in de garage hebben staan (Griffe, Gentry in Aztech Gold, Rallye (de echte natuurlijk, dus met de 1.3 motor op carbs; 101 pk af fabriek
), CTI (hey... die heb ik al
), een Miami Blue (M0MY) GTI en natuurlijk een GTI met Dimma type 2 bodykit en met een potente motor erin (2.0 Turbo ofzo))
Ow ja... als de kans zich nog een keer voordoet, wil ik nog een keer een van de drie in Nederland rijdende originele Gutmann 205 GTI's hebbenEen van de clubleden heeft er dus een.... Hoe vet! Gutmann getunede Mi16-motor (ongeveer 170pk!), afwijkende voor- en achterbumper (verbreders lopen door in de bumpers en onderspoilers), accu in de kofferbak weggewerkt (verzonken), unieke uitlaatdemper (uiteraard met Gutmann erin gegraveerd), speciale rode tellerplaten met Gutmann-logo en een schaalverdeling tot 260km/u (standaard zijn zwarte platen tot 220 km/u), honingraat velgen met gepolijste rand....
Smaken verschillen, gelukkig, want Vert Fluorite vind ik dus echt niets.
Maar Vert Sorento vind ik weer wel mooi, ongeacht wat voor Peugeot.
Ik zit nu even te spieken op een kleurenoverzicht van Peugeot, en de kleur Aztech Gold komt niet voor op het lijstje. Gris Argent weer wel en Bleu Miami natuurlijk ook.
Als je eenmaal besmet bent geraakt met het 205-virus, ben je verloren
Verwijderd
't Is toch echt een heel stuk mooier dan dat zwart plastic GTi-stuur hoor. Als ik nog een beige Gentry-stuur tegenkom, dan komt dat er natuurlijk in, maar da's nagenoeg niet te vinden.Wok schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:42:
Damn.... wa's dat voor een hoepel als stuurwielDan kun je beter dat oude GTI/CTI-stuurtje houden dan die 605/505-hoepel
Nog even verder zoeken dus
En dat stuur komt uit een 309
Nog nieuws wat betrefd je CTI? Al een geschikt motorblok kunnen vinden?Wok schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:00:
Als je eenmaal besmet bent geraakt met het 205-virus, ben je verlorenIk had er eerst ook niks mee, totdat buurman met een Vert Sorrento GTI aan kwam zetten. De 205 GTI is zijn droomauto, maar ik ben inmiddels fanatieker als het op 205jes aankomt
Heb nog een hele waslijst aan plannen voor mijn CTI
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 25-02-2007 16:50 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Still in search of an engine, though...
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Verwijderd
Mi16 is best prijzig en dikwijls meteen verkocht (zag er net wel nog één op Kapaza). Een 1.9 8v is makkelijker te vinden en niet al te duur. Van 100 tot 400eur, afhankelijk van wat voor werk je er nog aan hebt (uitzonderingen daargelaten).
Een goede Mi16 met toebehoren (bak, starter, dynamo, ECU, kabelboom, aandrijfassen, etc...) kost al gauw tegen de €1500 en dat is toch bijna een maandsalaris voor me en dan zit het blok er nog niet in
Dus ik had het bij het rechte end wat betreft de sensor?Dutchman! schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:05:
Net mijn 206 opgehaald bij de garage, met een nieuwe temp.sensor heeft hij nog niet geroepen over de koelvloeistoftemperatuur. (ben echter nog niet op de snelweg geweest) Tevens kleine beurt en nieuwe stabilisator stangen aan de voorzijde (waaren afgebroken oid?) toch weer € 304.79 mogen aftikken. Wordt je niet heel vrolijk van.
Ik denk dat er teveel speling op de stabilisator verbinding stangen zat.
Dat maakt het bonkgeluid als je, bijvoorbeeld, over een hobbel rijdt.
Het lijkt er op, de temp die hij nu gemiddeld aangeeft is hoger, en er zijn geen problemen meer geweest met de koelvloeistoftemperatuurZondagskindje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:57:
Dus ik had het bij het rechte end wat betreft de sensor?
Die stangen had ik echt niets van gemerkt, maar ik heb ook geen drempels op mijn normale route, eigenlijk alleen snelweg.
Volgens mij gaat dat (iig bij een 2.0-16v) redelijk, maar waarom geen diesel?418O2 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:34:
iemand wat informatie/ervaringen met 406s op gas ?
Ik heb dit excact hetzelfde gehad. Helaas was dat midden in de zomer, op een vrijdagavond. De volgende dag zouden we op vakantie. Auto is uiteindelijk gemaakt door een peugeot dealer in Heeze, die wel open was (de werkplaats) in tegenstelling tot die $&($%@ Nefkens in Eindhoven. Sensor zelfs voor mij uit een al gerepareerde maar nog niet opgehaalde auto gehaald, goeie service!Dutchman! schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:25:
Het lijkt er op, de temp die hij nu gemiddeld aangeeft is hoger, en er zijn geen problemen meer geweest met de koelvloeistoftemperatuur![]()
Die stangen had ik echt niets van gemerkt, maar ik heb ook geen drempels op mijn normale route, eigenlijk alleen snelweg.
Zorg wel dat je een exemplaar vindt met een duidelijke en aantoonbare onderhoudshistorie. Als-ie gewoon op tijd zijn onderhoud heeft gehad, heb je er een goede auto aan.
@Tim: waarom geen diesel? Omdat de te prefereren dieselvariant nogal zeldzaam is

De ongeblazen 1.9 diesel wil je sowieso niet
een wereld van verschil aangezien de oude dermate versleten waren dat de auto inging houden als ik gas gas etc (hij remde zonder dat ik hoefde te remmen
[ Voor 10% gewijzigd door sarlo op 01-03-2007 16:39 ]
Hallo,
Ik zal wat vertellen over mijn auto historie.
Ik heb helaas niet zo'n goeie foto van mezelf. Ik heb ooit eens eentje gemaakt met mijn ericsson en achteraf een leuk wind-effectje erin gedaan. Ziet er wel grappig uit:
Car history
Ik heb altijd in de auto van mijn vader rondgereden (Daewoo nubira station 1.6), maar in de eerste maand in 2005 werd het tijd voor een eigen auto en was ik de trotse bezitter van een 205GTI met 130 pk:

Behoorlijk pittige wagen, maar de carosserie was erg gammel en heb in december van datzelfde jaar rond de 1100 euro uitgegeven om hem te repareren. Toen was het voor mij eigenlijk goed geweest met die meuk en ben ik opzoek geweest naar iets betrouwbaarders en daar is dit uitgekomen: Peugeot 206GTI met 138pk uit 2002.

Conditie van de auto
Ik heb een lijstje gemaakt van al jullie tips wat ik gekregen had en heb daarmee de auto grondig geinspecteerd. De uitlaat was in perfecte conditie, alleen het sierstukje moet ik even poetsen. Remmen OK! Alle scharnieren en rubbers nagekeken, alle elektriek en lampjes en alles in orde. Interieur zeer netjes, nooit in gerookt, stoelen versteld en geen problemen. Motorisch in orde op 1 dingetje na. Er was een zweetvlekje onder de kleppendekselpakking, dus dit wordt gerepareerd.
Ervaringen
205 voordelen
- zeer pittig met optrekken
- zuinig: ik reed zeker 1 op 12 met mijn 205GTi
- ging zeer rap door de bochten en wegligging was echt subliem
- schakelen met quickshift was zeer goed omdat je dan veel sneller kunt optrekken
205 nadelen
- gammele carosserie
- veel reparaties gehad en niet al te betrouwbaar, maar dit lag aan MIJN auto, niet aan de 205 in het algemeen
- slechte koppeling, erg stroef en ontkoppelde neit altijd even soepel
- hier en daar faalde een lampje of een raampje
- starten ging niet altijd even soepel
206 voordelen
- erg betrouwbaar
- behoorlijk pittig, vooral in de wat hogere toeren
- weinig lawaai, voor een stoplicht moet ik altijd nadenken of de auto wel aanstaat
- gaat goed door bochten en ligt stabiel
- bij zware regenval reageert ie erg goed
- luxe! climatcontrol, boordcomputer en ontzettend goed zittende sportstoelen
- volledig origineel afgeleverd zonder hakkie takkie bumpers of andere kermis attracties
206 nadelen
- hij kon wat meer vermogen hebben
- oliemetertjes en benzinemetertjes zijn niet altijd even betrouwbaar
Maar de 206GTi is een stuk betrouwbaarder, erg rap met optrekken en trekt goed door na vanaf de 2700rpm! Hij is erg luxe waar ik erg aan moest wennen: al die knopjes, een raam dat fatsoenlijk opengaat, een boordcomputer, een auto wat direct start...ik wil ook echt niet meer zonder! Deze auto is de ideale combinatie tussen pittig sportief en luxe&comfort.
Wat ga ik nog eraan doen?
Kort gezegd weinig. Ik wilde eerst heel graag RC-velgen (atlantis 17"), maar ik moet zeggen dat ik deze standaard ouragan velgen ook erg mooi vind...Dus daar wacht ik voorlopig mee.
Ik heb me Goodyear UltraGrip 7 winterbanden gekocht die mij goed bevallen. Persoonlijk vind ik het wel erg mooi dat op mijn achterklep geen emblemen staan van PEUGEOT 206 GTI enzo. Ik heb 2 kleine, subtiele embleempjes aan de zijkant van mijn auto onder het zijknipperlicht en dat is genoeg.
Dat was mijn verhaal. Ik hoop nog veel plezier ervan te hebben en mijn ei over de auto op dit forum kwijt te kunnen. Uiteraard staan jullie vrij om reacties/commentaar te plaatsen.
EDIT: deze post is van het 206GTI forum van augustus 2006, dus beetje verouderd, maar het geeft goed mijn gevoel over de auto weer. Dus uitlaat rechthangen en kleppendekselpakking etc. is al allemaal gefixed. Komende dinsdag ga ik voor een kleine beurt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Wat bedoel je hiermee?- schakelen met quickshift was zeer goed omdat je dan veel sneller kunt optrekken
Dat kan je van een 205 anders ook gerust stellen- oliemetertjes en benzinemetertjes zijn niet altijd even betrouwbaar
Verder natuurlijk gewoon twee knappe wagens!!
Modificatie aan de gaffel van de bak, zodat de pook minder lange slagen hoeft te maken om te schakelenVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:54:
Die 205GTi ^^ herken ik (door dat plaatje rond het slot aan de bestuurderskant). Toevallig (ex-)lid van de 205GTi club of zo?
[...]
Wat bedoel je hiermee?
Ik heb in allebei gereden, eerst een half uur in de 90pk, daarna een half uur in de 110pk. Reken maar dat je verschil voelt.Timmert schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:20:
Die heeft hooguit op hogere snelheid meer over, maar ik merk écht bar weinig verschil tussen deze XS Pack 90pk en onze Feline 110pk demo.
Niet als je langere tijd in de 90pk rijdt, dan ga je eraan wennen. Ik rij nu in een Skoda Fabia (don't ask

Ik denk dat ik niet weet wat me overkomt als mijn 110pk Feline er is
Ik heb in beide modellen meer dan 10minuten gereden hoorFreakNL schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:40:
[...]
Ik heb in allebei gereden, eerst een half uur in de 90pk, daarna een half uur in de 110pk. Reken maar dat je verschil voelt.
Niet als je langere tijd in de 90pk rijdt, dan ga je eraan wennen. Ik rij nu in een Skoda Fabia (don't ask), zonder turbo, 70pk diesel. Niet vooruit te branden, maar zelfs daar wen je aan, en soms lijkt het zelfs snel (als er niemand naast me staat bij het stoplicht
)...
Ik denk dat ik niet weet wat me overkomt als mijn 110pk Feline er is
Met een quickshifter heb je een geautomatiseerd systeem welke voor jou schakelt bij het optimaal toerental terwijl je de pedaalemmer tegen de bodem houdt. Die legt de onsteking stil en stuurt een actuator aan. Een quickshifter is daarom alleen mogelijk bij een sequentiele bak.Wok schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:59:
Modificatie aan de gaffel van de bak, zodat de pook minder lange slagen hoeft te maken om te schakelen
Wat jij bedoelt met een mindere lange slag is een shortshifter, geen quickshifter.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
I stand correctedChevy454 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:55:
[...]
Met een quickshifter heb je een geautomatiseerd systeem welke voor jou schakelt bij het optimaal toerental terwijl je de pedaalemmer tegen de bodem houdt. Die legt de onsteking stil en stuurt een actuator aan. Een quickshifter is daarom alleen mogelijk bij een sequentiele bak.
Wat jij bedoelt met een mindere lange slag is een shortshifter, geen quickshifter.
De term shortshifter en quickshifter wordt bij de 205GTI-club echter nogal vaak onterecht door elkaar gehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door Wok op 04-03-2007 01:03 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Zelf rijd ik nu ongeveer anderhalf jaar in een 206 SW 1.4 HDI. Niet voor gekozen, maar in m'n mik geschoven gekregen door m'n werkgever. Niet echt heel erg vlot, maar rijd wel comfortabel, en lekker ruim!
(foto'tje van google af gehaald)

Mijn excuses, shortshifter...ik haal die namen altijd door elkaarVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:54:
Die 205GTi ^^ herken ik (door dat plaatje rond het slot aan de bestuurderskant). Toevallig (ex-)lid van de 205GTi club of zo?
[...]
Wat bedoel je hiermee?
[...]
Dat kan je van een 205 anders ook gerust stellen.
Verder natuurlijk gewoon twee knappe wagens!!
Ja met die witte 205 was vanalles mis, ik heb ook een uitgebreide post gemaakt op het 205 forum destijds, omdat ik zag dat mijn auto te koop stond voor een absurd bedrag ergens in Eygelshoven (z-limburg). Ik had em ingeruild bij de aanschaf van de 206.
Ik wilde eerst voor een 106 gti gaan, maar toch gekozen voor iets meer luxe en comfort. Helaas heeft de 206GTI "maar 138pk" wat hem eigenlijk een sportieve comfortauto maakt en eigenlijk maar "iets" sneller is dan het meegaande verkeer. De 206RC is echt DE auto, maar ja, het prijsverschil tussen de GTi en de RC was voor mij ook echt de druppel om de RC niet te kopen.
Maar bedankt voor de reacties!
MR. Wok, heb ik nu ook een plaatsje verdiend in het topic??
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 05-03-2007 07:57 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Rij nu in een 110pk hdi Féline, totdat mn baas iets anders voor me geregeld heeft. De kans bestaat ook dat ik in de Féline mag blijven rijden
Die zit ook in mijn 307 SW. Gaat goed vooruit zeg maar
Is dit ook een 2.0?
[ Voor 5% gewijzigd door DeeJee op 06-03-2007 11:19 ]
Dit topic is gesloten.