Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
iemand al gedacht aan een upgrade van de d50?
Ik heb binnenkort een D200 van fleabay.. omdat een bepaald iemand "natuurlijk" de overstap maakte naar de D300.. tja. Doe mij dan die maar voor een leuk prijsje (kan ik eindelijk de metering gebruiken bij wat AIS glas zoals mijn 35 1.4
Maar die D50 is zo gek nog niet.. heeft een vrij groot DR en leuk focussen nog met non AF-S glas..
Ik vind de D90 wel een aardige upgrade.. maar ik heb mij D50 nu net 2 jaar ofzo, dus ik hou hem voorlopig nog wel denk ik, heb voor mijn gebruik nog weinig tekortkomingen, behalve misschien een verlicht display bovenop en een groter LCD is natuurlijk altijd handig. Ga misschien wel mijn 18-55 upgraden naar de 18-105VR (afhankelijk van de diverse testresultaten die komende tijd beschikbaar komen voor de 18-105)henkleerssen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:40:
Een lensdop is een lensdop...Een lensdop die je van binnen kan knijpen kan dan wel eens handig zijn als je een lenskap hebt.. maar anders..
Ik heb binnenkort een D200 van fleabay.. omdat een bepaald iemand "natuurlijk" de overstap maakte naar de D300.. tja. Doe mij dan die maar voor een leuk prijsje (kan ik eindelijk de metering gebruiken bij wat AIS glas zoals mijn 35 1.4)..
Maar die D50 is zo gek nog niet.. heeft een vrij groot DR en leuk focussen nog met non AF-S glas..
Anoniem: 137471
die wil ik best hebbenAnoniem: 137471 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:32:
Ik weet niet of dit mag, zo niet mijn excuses en dan moeten de admins dit bericht maar snel verwijderenIk heb in verband met diefstal van mijn D50 nog een accu thuis liggen. Ik doe er niets mee en ik vind et zonde dat hij op de plank ligt te verstoffen. Heeft iemand intresse in deze accu (gratis en voor niets)? Zo ja maar ff berichtje achter laten en kunnen we ff een uitwissel locatie bespreken.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik heb 2 weken terug een D300 icm 17-55 gekocht in plaats van de D50 met Sigma 18-125. Wereld van verschil.. D50 heb ik nog wel, maar weet niet wat ik daar zo 1,2,3 mee ga doenhenkleerssen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:40:
Anoniem: 137471
--- edit ---
Accu is vergeven!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 137471 op 20-11-2008 14:36 ]
you've got mail.. Haarlem hiero, dus komt wel goedAnoniem: 137471 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:00:
Hmmm ik zie idd dat ik al dat spul uit heb staan, was ik me helemaal niet van bewustHeb nu weer wat extra info ingevuld zodat contact volgende keer wat makkelijker is (iig MSN emailadres). Ik woon iig in regio Leiden en werk in Regio Amsterdam dus redelijk randstad, verder MSN via "hack_gebrek" + monkey-tail + "yahoo.com". Ik ben zaterdag op vakantie dus overdracht zal voor zaterdag (lees morgen) moeten plaats vinden en anders na 15 dec...
beetje wegkapen.. tssWijnands schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:24:
Hij heeft inderdaad DM uit staan. Ik heb ook wel intresse. Wie het dichts bij bob in de buurt woont?
[ Voor 16% gewijzigd door ReseTTim op 20-11-2008 14:47 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Of zoals laatst: weekendje weg met vrienden. Zelf continu met de D300 in m'n handen en de anderen lekker met m'n D50 laten schieten. Niemand die vraagt of ze je camera kunnen lenen en je hoeft ook niet continu in de gaten te houden of ze er wel netjes mee omgaan, het is toch niet je primaire cam. Stonden toch nog verdomd veel leuke foto's op uiteindelijk.
Ook al was ik op een gegeven moment de D50 ontgroeid, het blijft een uitstekende camera. Zo prefereer ik 'm nog altijd boven de D40, de D40x en de D60.
Je kunt hem zo snel ff meenemen... neemt niet weg.. dat ik hem vaak laat liggen.. ik vind de d200 niet echt zwaar al om mee te nemen (of mijn Kodak FF).
[ Voor 14% gewijzigd door henkleerssen op 21-11-2008 00:17 ]
Ik heb al een aantal jaren de D50 en eigenlijk nog altijd erg tevreden over. Over 2 weken ga ik voor 6 weken naar Nieuw Zeeland en natuurlijk gaat de camera uiteraard ook mee! Nu had ik eigenlijk een imagetank willen kopen maar wegens angst dat ik dan in één keer alle foto's kwijt kan raken doe ik het toch maar niet en schaf ik toch maar nog wat extra geheugenkaartjes aan. Nu meen ik gelezen te hebben dat er maximaal kaartjes van 2 gb in kunnen... Is dat zo? Of kunnen er ook kaartjes van 4 of 8gb in? Zou namelijk weer schelen in het aantal kaartjes dat meegaan...
Alvast bedankt!
Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /
Wat ik zou doen is gewoon uitrekeken hoeveel foto's je op zo'n trip ongeveer per dag neemt, en zoveel kaartjes scoren
HeheDamfransje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:46:
Dat is jammer.... Dat worden dan nog behoorlijk wat kaartjes die aangeschaft moeten worden. Pas geleden naar IJsland geweest en toen in 2 weken tijd 9gb volgeschoten. En nu gaat mijn vriendin ook mee om te fotograferen (met ook een D50) dus dat wordt in totaal toch al snel 30-40gb aan foto's. Dat zijn veel kaartjes van 2gb
Ik ving het af door 2 x 250GB 2,5" USB HDD aan mijn laptop te hangen. En dan synchroniseren met syncback, maar dan moet je die meuk wel mee kunnen en willen nemen...
En aangezien we met name langere trektochten met de rugzak en tent gaan maken is dat dus geen optieHenk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:48:
[...]
Hehe
Ik ving het af door 2 x 250GB 2,5" USB HDD aan mijn laptop te hangen. En dan synchroniseren met syncback, maar dan moet je die meuk wel mee kunnen en willen nemen...
Twee imagetanks? Het is niet zo dat die dingen de wereld nog kostenDamfransje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:51:
[...]
En aangezien we met name langere trektochten met de rugzak en tent gaan maken is dat dus geen optie
En wees dan ook zo 'handig' om elke imagetank in een andere rugzak te stoppen, diefstalrisco is dan wat kleiner
Maar om nog wat nuttigs aan de discussie toe te voegen: 2x een 2,5" datatankje kost ook niet veel meer tegewoordig en zitten rond de 250 gram. Als je 2 dezelfde koopt kan je toe met 1 adapter. Kruislings backuppen en je zit vrij zeker.
[ Voor 52% gewijzigd door Barrycade op 02-12-2008 17:00 . Reden: even nog wat nuttigs toegevoegd. ]
190 foto's met ons tweeën vind ik niet heel erg gek. Dat zijn 95 foto's per dag per persoon. In een fotogeniek land als Nieuw Zeeland geen grote opgave. Het controleren van de foto's 's avonds heeft twee grote nadelen: de accu's zijn een stuk sneller op (en in de tent hebben we helaas geen 230 volt
Filmcamera??? Je bedoelt de D90
Maar toen ik in NZ was (een 5tal jaar terug) had je veel internetwinkeltjes waar je ook CD's kon laten branden. Wellicht ook een idee om daar een 1,8" mobile HDD vol te (laten) zetten?
Die zitten rond de 100 gram.
Ik heb inderdaad ook overwogen om een externe harde schijf mee te nemen. Mijn vriendin (die ook een aantal jaar geleden al eens in NZ is geweest) dacht echter dat dit wel lastiger zou zijn; veel internetcaf's heb je alleen een beeldscherm nog tot je beschikking en dus geen systeemkast met de benodigde USB aansluitingen en liefst ook kaartlezer. Ook bij fotozaken kon ze zich moeilijk voorstellen dat dit tot de mogelijkheden zou behoren. Maar jij hebt daarmee dus andere ervaringen begrijp ik?
Zij had wel overal de mogelijkheid gezien om geheugenkaartjes naar dvd's te kopiëren en dat wilde ik als backup zowieso doen (maar dus wel de foto's OOK op de geheugenkaartjes laten staan).
Moeilijk moeilijk...
Het gaat me ook niet om het geld, zo'n imagetank was nog een stuk duurder. Het zou gewoon fijner zijn om wat grotere kaartjes te kunnen gebruiken zodat ik niet het overzicht hoef te houden over 20 geheugenkaartjes...Wijnands schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:30:
Wat kost een 2gb kaartje nou? Eurotje of 6 per stuk. Reis naar NZ moet 10 kaartjes pp er toch wel afkunnen?
Alles kan, maar ideaal is anders...Wijnands schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:50:
Valt toch wel mee dat overzicht? Je zet je camera op continue nummeren zodat 'ie niet elke kaart opnieuw gaat nummeren. Schrijf je met een potloodje op de kaart de datum.
Hoi Littlejoanes, kun je misschien nog reageren op de vraag die ik hierboven gesteld had? Ben namelijk erg benieuwd naar jouw ervaringen....Damfransje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:35:
Ik heb inderdaad ook overwogen om een externe harde schijf mee te nemen. Mijn vriendin (die ook een aantal jaar geleden al eens in NZ is geweest) dacht echter dat dit wel lastiger zou zijn; veel internetcaf's heb je alleen een beeldscherm nog tot je beschikking en dus geen systeemkast met de benodigde USB aansluitingen en liefst ook kaartlezer. Ook bij fotozaken kon ze zich moeilijk voorstellen dat dit tot de mogelijkheden zou behoren. Maar jij hebt daarmee dus andere ervaringen begrijp ik?
We hebben al een behoorlijke rits aan geheugen (ongeveer 12gb denk ik) dus we hoeven er nog maar een stuk 10 kaartjes bij te kopen. Voor 50-60 klaar dus. De imagetank die ik in gedachte had was toch 100 euro duurder dan dat....
Met 12 Gig kom je al een heel eind volgens mij btw. Ik weet niet of je op NEF schiet of niet, maar voor je die 12 Gb vol hebt zal je wel iemand met laptop hebben ontmoet.
Bedankt voor de informatie, ik had er niet aan gedacht dat blijkbaar de meeste backpackers tegenwoordig een laptop bij zich hebben... Moet niet gekker worden

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik ga nog eens een en ander overwegen!
Die Chinese internetcafés staan vol met gedownloade games en software (vaak ook wel photoshop), er staan Chinese windows-versies geïnstalleerd maar je hebt wel gewoon admin-rechten... dus branden/uploaden/cardreaders aansluiten is allemaal geen probleem.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Anoniem: 22659
Hiermee kun je rechtstreeks een (kleine) externe USB HDD op je camera aansluiten. Wellicht is dit een goedkope/ lichtgewicht oplossing?

Uiteraard komt er een test of showcase, hoop natuurlijk het showcase niveau te halen... Wil ook nog een selectie van de IJsland foto's laten zien, maar door de drukte daar nog niet aan toegekomen. Als je niet kunt wachten; ze staan op mijn website!Wijnands schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:45:
tenzij je een tas kwijtraakt moet het dan goedkomen. Zien we als je terugbent nog een testcase of showcase?
Erg goed! Mag je een leuke showcase van maken wat mij betreft
Hier staat tekst
ik heb een 2ehands D50 gekocht die morgen aankomt. De eigenaar zegt dat hij er vrijwel geen foto's mee geschoten heeft. Is er een functie op de camera waar ik kan zien hoeveel kiekjes de camera er in totaal heeft opzitten?
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Klopt, neem een foto en bekijk de exif ervan op een computer, er worden wel slechts twee bytes gebruikt, dus na 65535 fotos springt die weer op 0. Tip voor oplichters: schiet een paar tientallen-duizend fotos zodat je over die limiet bent en verkoop je camera als nieuwWilko schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:25:
In de EXIF-data staat hoeveel shots ermee gemaakt zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Teun_2 op 05-08-2009 20:51 ]
Nee, kan ook met alleen jpeg, toch met mijn d50.J0YR1D3R schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:33:
Let er wel op dat dat alleen het geval is als je RAW schiet, tenminste, dat kan ik me herinneren van de D50. Je kunt dit bijvoorbeeld uitlezen met Irfanview als je ook de EXIF plugin hebt geinstalleerd. Dan staat het onderaan. Zal iets hoger liggen dan wat de verkoper zegt ivm wat shots in de fabriek etc
Overigens, volgens deze website is de survivalrate voor het aantal clicks:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 2,400 … 2,892 99.7% 2,893 … 3,484 99.7% 3,485 … 4,199 99.7% 4,200 … 5,060 99.7% 5,061 … 6,097 99.5% 6,098 … 7,347 99.5% 7,348 … 8,854 99.5% 8,855 … 10,669 99.2% 10,670 … 12,856 97.1% 12,857 … 15,492 96.8% 15,493 … 18,668 96.3% 18,669 … 22,495 95.8% 22,496 … 27,107 93.9% 27,108 … 32,665 93% 32,666 … 39,361 91.9% 39,362 … 47,431 90.3% 47,432 … 57,155 87.7% 57,156 … 68,872 83.7% 68,873 … 82,992 83.7% 82,993 … 100,007 55.8% |
Niet te hard van wakkerliggen dus.
[ Voor 46% gewijzigd door Teun_2 op 05-08-2009 20:58 ]
Moet overigens wel zeggen dat mijn pa geheel niet voorzichtig is met zijn spullen, dus de D50 heeft wel een behoorlijke ruige rit achter de rug. Maar toch, ook gezien de andere berichten op internet... de D50 sluiter lijkt me niet van staal om het zo maar te zeggen