Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:06

XanderDrake

Build the future!

simon schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:32:
25 fucking euro... ik heb ze toen voor 3 euro per stuk (canons van ebay) gehaald.
Jep...

Ik ga dat ook maar es doen.

Verder zie ik dat de lensdop voor de 18-55mm kitlens van de D50 idd 52mm in diameter is.

[edit] Zo gezegd zo gedaan, 4€ via Ebay besteld uit Hongkong :)

[ Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 09-09-2008 12:46 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Lensdop is een lensdop. Als 'ie z'n werk doet, en dat is erop blijven zitten, dan is het prima!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Een lensdop is een lensdop...Een lensdop die je van binnen kan knijpen kan dan wel eens handig zijn als je een lenskap hebt.. maar anders..

iemand al gedacht aan een upgrade van de d50?
Ik heb binnenkort een D200 van fleabay.. omdat een bepaald iemand "natuurlijk" de overstap maakte naar de D300.. tja. Doe mij dan die maar voor een leuk prijsje (kan ik eindelijk de metering gebruiken bij wat AIS glas zoals mijn 35 1.4 ;) )..
Maar die D50 is zo gek nog niet.. heeft een vrij groot DR en leuk focussen nog met non AF-S glas..

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

henkleerssen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:40:
Een lensdop is een lensdop...Een lensdop die je van binnen kan knijpen kan dan wel eens handig zijn als je een lenskap hebt.. maar anders..

Ik heb binnenkort een D200 van fleabay.. omdat een bepaald iemand "natuurlijk" de overstap maakte naar de D300.. tja. Doe mij dan die maar voor een leuk prijsje (kan ik eindelijk de metering gebruiken bij wat AIS glas zoals mijn 35 1.4 ;) )..
Maar die D50 is zo gek nog niet.. heeft een vrij groot DR en leuk focussen nog met non AF-S glas..
Ik vind de D90 wel een aardige upgrade.. maar ik heb mij D50 nu net 2 jaar ofzo, dus ik hou hem voorlopig nog wel denk ik, heb voor mijn gebruik nog weinig tekortkomingen, behalve misschien een verlicht display bovenop en een groter LCD is natuurlijk altijd handig. Ga misschien wel mijn 18-55 upgraden naar de 18-105VR (afhankelijk van de diverse testresultaten die komende tijd beschikbaar komen voor de 18-105)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137471

Ik weet niet of dit mag, zo niet mijn excuses en dan moeten de admins dit bericht maar snel verwijderen :) Ik heb in verband met diefstal van mijn D50 nog een accu thuis liggen. Ik doe er niets mee en ik vind et zonde dat hij op de plank ligt te verstoffen. Heeft iemand intresse in deze accu (gratis en voor niets)? Zo ja maar ff berichtje achter laten en kunnen we ff een uitwissel locatie bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 09:31

ReseTTim

Chocolate addicted

Anoniem: 137471 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:32:
Ik weet niet of dit mag, zo niet mijn excuses en dan moeten de admins dit bericht maar snel verwijderen :) Ik heb in verband met diefstal van mijn D50 nog een accu thuis liggen. Ik doe er niets mee en ik vind et zonde dat hij op de plank ligt te verstoffen. Heeft iemand intresse in deze accu (gratis en voor niets)? Zo ja maar ff berichtje achter laten en kunnen we ff een uitwissel locatie bespreken.
die wil ik best hebben :) , maarja als je geen mailadres achter laat kan ik je moeilijk bereiken ;) dus bereik mij maar ffies ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Wijnands
Hij heeft inderdaad DM uit staan. Ik heb ook wel intresse. Wie het dichts bij bob in de buurt woont?

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb er eigenlijk ook nog eentje nodig voor mijn vakantie binnenkort. Dus hier ook wel belangstelling. Heb al gekeken waar Bob woont, maar zie in z'n profiel niks staan.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
henkleerssen schreef op woensdag 10 september 2008 @ 16:40:

Ik heb 2 weken terug een D300 icm 17-55 gekocht in plaats van de D50 met Sigma 18-125. Wereld van verschil.. D50 heb ik nog wel, maar weet niet wat ik daar zo 1,2,3 mee ga doen :)

• Wijnands
Da's een upgrade die ik ook best zou willen doen. Helaas ontbreekt het me aan middelen. Kwam er een D300 dan bleef de D50. 2e hands brengen ze vrij weinig op en over een jaar of 2 kan m'n zoontje er een leuke camera aan hebben.

Anoniem: 137471

Hmmm ik zie idd dat ik al dat spul uit heb staan, was ik me helemaal niet van bewust :) Heb nu weer wat extra info ingevuld zodat contact volgende keer wat makkelijker is (iig MSN emailadres). Ik woon iig in regio Leiden en werk in Regio Amsterdam dus redelijk randstad, verder MSN via "hack_gebrek" + monkey-tail + "yahoo.com". Ik ben zaterdag op vakantie dus overdracht zal voor zaterdag (lees morgen) moeten plaats vinden en anders na 15 dec...

--- edit ---
Accu is vergeven!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 137471 op 20-11-2008 14:36 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 09:31

ReseTTim

Chocolate addicted

Anoniem: 137471 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:00:
Hmmm ik zie idd dat ik al dat spul uit heb staan, was ik me helemaal niet van bewust :) Heb nu weer wat extra info ingevuld zodat contact volgende keer wat makkelijker is (iig MSN emailadres). Ik woon iig in regio Leiden en werk in Regio Amsterdam dus redelijk randstad, verder MSN via "hack_gebrek" + monkey-tail + "yahoo.com". Ik ben zaterdag op vakantie dus overdracht zal voor zaterdag (lees morgen) moeten plaats vinden en anders na 15 dec...
you've got mail.. Haarlem hiero, dus komt wel goed ;)
Wijnands schreef op donderdag 20 november 2008 @ 07:24:
Hij heeft inderdaad DM uit staan. Ik heb ook wel intresse. Wie het dichts bij bob in de buurt woont?
beetje wegkapen.. tss

[ Voor 16% gewijzigd door ReseTTim op 20-11-2008 14:47 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DarkFlow
  • Laatst online: 11-04 11:42
Ik ben recentelijk overgestapt op de D300, maar mijn oude D50 hou ik ook gewoon lekker. Ideale camera voor als je een keer wel leuke foto's wil kunnen schieten, maar geen zin hebt om een fototas mee te sjouwen.

Of zoals laatst: weekendje weg met vrienden. Zelf continu met de D300 in m'n handen en de anderen lekker met m'n D50 laten schieten. Niemand die vraagt of ze je camera kunnen lenen en je hoeft ook niet continu in de gaten te houden of ze er wel netjes mee omgaan, het is toch niet je primaire cam. Stonden toch nog verdomd veel leuke foto's op uiteindelijk.

Ook al was ik op een gegeven moment de D50 ontgroeid, het blijft een uitstekende camera. Zo prefereer ik 'm nog altijd boven de D40, de D40x en de D60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

die d50 is zo slecht nog niet. Iso performance gewoon goed (natuurlijk niet vergeleken met de nieuwe generatie..). Afdrukken tot 20 bij 30 cm.. gewoon geweldig (soms wel iets teveel punch). Is gewoon een goede cam. 6mpx.. who needs more (99% van de mensen heeft niet meer nodig.. maar ja de buurman heeft een cam met 10mpx.. kun je niet achterblijven he)? je hebt wat inflexibiliteit met DOF vind ik ten opzichte van FF ..inherent aan DX.
Je kunt hem zo snel ff meenemen... neemt niet weg.. dat ik hem vaak laat liggen.. ik vind de d200 niet echt zwaar al om mee te nemen (of mijn Kodak FF).

[ Voor 14% gewijzigd door henkleerssen op 21-11-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Waar 'ie wel tekort op schiet, vind ik, is autofocus. 5 punten maar en echt snel is 'ie bepaald ook niet. Dat, een tikkie meer dynamisch bereik en een wat schonere iso1600 lijken mij de grote voordelen van een d300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal jaren de D50 en eigenlijk nog altijd erg tevreden over. Over 2 weken ga ik voor 6 weken naar Nieuw Zeeland en natuurlijk gaat de camera uiteraard ook mee! Nu had ik eigenlijk een imagetank willen kopen maar wegens angst dat ik dan in één keer alle foto's kwijt kan raken doe ik het toch maar niet en schaf ik toch maar nog wat extra geheugenkaartjes aan. Nu meen ik gelezen te hebben dat er maximaal kaartjes van 2 gb in kunnen... Is dat zo? Of kunnen er ook kaartjes van 4 of 8gb in? Zou namelijk weer schelen in het aantal kaartjes dat meegaan...

Alvast bedankt!

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:54
Nope, 2GB is afaik de max, 4GB werkt alleen als je die van te voren in je computer formatteert. Twijfelachtig gedoe dus, dan zou ik liever wat extra kaartjes meenemen ;)

Wat ik zou doen is gewoon uitrekeken hoeveel foto's je op zo'n trip ongeveer per dag neemt, en zoveel kaartjes scoren :P Ik heb dat ook gedaan toen ik een maand op reis ging, had geschat op ~5000 foto's uit te komen, en dat werden er 4800 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Dat is jammer.... Dat worden dan nog behoorlijk wat kaartjes die aangeschaft moeten worden. Pas geleden naar IJsland geweest en toen in 2 weken tijd 9gb volgeschoten. En nu gaat mijn vriendin ook mee om te fotograferen (met ook een D50 :D ) dus dat wordt in totaal toch al snel 30-40gb aan foto's. Dat zijn veel kaartjes van 2gb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Damfransje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:46:
Dat is jammer.... Dat worden dan nog behoorlijk wat kaartjes die aangeschaft moeten worden. Pas geleden naar IJsland geweest en toen in 2 weken tijd 9gb volgeschoten. En nu gaat mijn vriendin ook mee om te fotograferen (met ook een D50 :D ) dus dat wordt in totaal toch al snel 30-40gb aan foto's. Dat zijn veel kaartjes van 2gb :|
Hehe :P

Ik ving het af door 2 x 250GB 2,5" USB HDD aan mijn laptop te hangen. En dan synchroniseren met syncback, maar dan moet je die meuk wel mee kunnen en willen nemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Henk schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:48:
[...]

Hehe :P

Ik ving het af door 2 x 250GB 2,5" USB HDD aan mijn laptop te hangen. En dan synchroniseren met syncback, maar dan moet je die meuk wel mee kunnen en willen nemen... :)
En aangezien we met name langere trektochten met de rugzak en tent gaan maken is dat dus geen optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Damfransje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:51:
[...]

En aangezien we met name langere trektochten met de rugzak en tent gaan maken is dat dus geen optie :P
Twee imagetanks? Het is niet zo dat die dingen de wereld nog kosten :)

En wees dan ook zo 'handig' om elke imagetank in een andere rugzak te stoppen, diefstalrisco is dan wat kleiner ;) Dat was voor mij één van de redenen, de andere was beschadiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Prachtig land en je kan er prima fotograferen, maar 40 GB aan foto's = 8000 RAW's =+/- 190 per dag? OK

Maar om nog wat nuttigs aan de discussie toe te voegen: 2x een 2,5" datatankje kost ook niet veel meer tegewoordig en zitten rond de 250 gram. Als je 2 dezelfde koopt kan je toe met 1 adapter. Kruislings backuppen en je zit vrij zeker.

[ Voor 52% gewijzigd door Barrycade op 02-12-2008 17:00 . Reden: even nog wat nuttigs toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Twee imagetanks... Naast het feit dat ik ze nu ook weer niet zo goedkoop vindt moet er op dit soort tochten echt ontzettend goed op het gewicht gelet worden wat we meenemen. Elke gram moeten we zelf dragen. Ik zaag nog net mijn tandenborstel niet af :P maar er moet echt maar zo weinig mogelijk mee genomen worden. Twee van die dingen is dus echt te veel...

190 foto's met ons tweeën vind ik niet heel erg gek. Dat zijn 95 foto's per dag per persoon. In een fotogeniek land als Nieuw Zeeland geen grote opgave. Het controleren van de foto's 's avonds heeft twee grote nadelen: de accu's zijn een stuk sneller op (en in de tent hebben we helaas geen 230 volt 8) ) en op zo'n klein schermpje moet de foto wel heel erg mislukt zijn wil ik er zeker van zijn dat ik hem weggooi. Al met al dus ook niet echt handig....

Filmcamera??? Je bedoelt de D90 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Tja wist niet dat je al aan het reageren was :$ , maar voor de meelezers ik had een onzin verhaaltje over dat je dan net zo goed een filmcamera kon nemen met zo veel foto's of een andere iets serieuzere versie: je foto's savonds op de camera selecteren.

Maar toen ik in NZ was (een 5tal jaar terug) had je veel internetwinkeltjes waar je ook CD's kon laten branden. Wellicht ook een idee om daar een 1,8" mobile HDD vol te (laten) zetten?

Die zitten rond de 100 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat kost een 2gb kaartje nou? Eurotje of 6 per stuk. Reis naar NZ moet 10 kaartjes pp er toch wel afkunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
haha sorry voor mijn snelle reactie dan...

Ik heb inderdaad ook overwogen om een externe harde schijf mee te nemen. Mijn vriendin (die ook een aantal jaar geleden al eens in NZ is geweest) dacht echter dat dit wel lastiger zou zijn; veel internetcaf's heb je alleen een beeldscherm nog tot je beschikking en dus geen systeemkast met de benodigde USB aansluitingen en liefst ook kaartlezer. Ook bij fotozaken kon ze zich moeilijk voorstellen dat dit tot de mogelijkheden zou behoren. Maar jij hebt daarmee dus andere ervaringen begrijp ik?
Zij had wel overal de mogelijkheid gezien om geheugenkaartjes naar dvd's te kopiëren en dat wilde ik als backup zowieso doen (maar dus wel de foto's OOK op de geheugenkaartjes laten staan).

Moeilijk moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Wijnands schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:30:
Wat kost een 2gb kaartje nou? Eurotje of 6 per stuk. Reis naar NZ moet 10 kaartjes pp er toch wel afkunnen?
Het gaat me ook niet om het geld, zo'n imagetank was nog een stuk duurder. Het zou gewoon fijner zijn om wat grotere kaartjes te kunnen gebruiken zodat ik niet het overzicht hoef te houden over 20 geheugenkaartjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Valt toch wel mee dat overzicht? Je zet je camera op continue nummeren zodat 'ie niet elke kaart opnieuw gaat nummeren. Schrijf je met een potloodje op de kaart de datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Wijnands schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:50:
Valt toch wel mee dat overzicht? Je zet je camera op continue nummeren zodat 'ie niet elke kaart opnieuw gaat nummeren. Schrijf je met een potloodje op de kaart de datum.
Alles kan, maar ideaal is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

20 SD kaartjes meenemen lijkt mij ook niet ideaal. En dat is ook al snel 140 euro. Voor dat zelfde geld heb je een image tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Damfransje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:35:

Ik heb inderdaad ook overwogen om een externe harde schijf mee te nemen. Mijn vriendin (die ook een aantal jaar geleden al eens in NZ is geweest) dacht echter dat dit wel lastiger zou zijn; veel internetcaf's heb je alleen een beeldscherm nog tot je beschikking en dus geen systeemkast met de benodigde USB aansluitingen en liefst ook kaartlezer. Ook bij fotozaken kon ze zich moeilijk voorstellen dat dit tot de mogelijkheden zou behoren. Maar jij hebt daarmee dus andere ervaringen begrijp ik?
Hoi Littlejoanes, kun je misschien nog reageren op de vraag die ik hierboven gesteld had? Ben namelijk erg benieuwd naar jouw ervaringen....

We hebben al een behoorlijke rits aan geheugen (ongeveer 12gb denk ik) dus we hoeven er nog maar een stuk 10 kaartjes bij te kopen. Voor 50-60 klaar dus. De imagetank die ik in gedachte had was toch 100 euro duurder dan dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

We gaan wel volledig offtopic: maar in 2004 was er in ieder dorp van belang wel een internetcafé. Maar de i-net wereld is sindsdien nogal veranderd dus ik weet de huidige situatie niet zo goed natuurlijk. En als je gaat trekken: naar aanleiding van mijn ervaringen van verleden jaar in de USA: op campings en in hostels (als er al geen pc staat) zal je genoeg mensen tegenkomen die wel met laptop zijn uitgerust. Ik voelde me zelfs kaal met alleen een PDA :) En die zullen je best wel willen helpen met het overzetten naar een 1,8" HDD.

Met 12 Gig kom je al een heel eind volgens mij btw. Ik weet niet of je op NEF schiet of niet, maar voor je die 12 Gb vol hebt zal je wel iemand met laptop hebben ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Inderdaad offtopic, maar dan gebeurt er in dit topic tenminste ook nog iets ;)

Bedankt voor de informatie, ik had er niet aan gedacht dat blijkbaar de meeste backpackers tegenwoordig een laptop bij zich hebben... Moet niet gekker worden |:( :)

Iedereen bedankt voor het meedenken, ik ga nog eens een en ander overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
In NZ kan je het evt naar de Chinese internetcafés gaan, veel anderen hebben indd van die GUI's/profielen geinstalleerd waardoor je alleen IE mag opstarten.
Die Chinese internetcafés staan vol met gedownloade games en software (vaak ook wel photoshop), er staan Chinese windows-versies geïnstalleerd maar je hebt wel gewoon admin-rechten... dus branden/uploaden/cardreaders aansluiten is allemaal geen probleem.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

USB on the go boxje

Hiermee kun je rechtstreeks een (kleine) externe USB HDD op je camera aansluiten. Wellicht is dit een goedkope/ lichtgewicht oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Beide bedankt voor de suggesties maar ik denk dat ik voor de veilige optie ga: nu extra geheugenkaartjes kopen en als backup ter plekke TEVENS op dvd laten branden. Als er dan nog iets mis gaat weet ik ook niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
tenzij je een tas kwijtraakt moet het dan goedkomen. Zien we als je terugbent nog een testcase of showcase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Wijnands schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:45:
tenzij je een tas kwijtraakt moet het dan goedkomen. Zien we als je terugbent nog een testcase of showcase?
Uiteraard komt er een test of showcase, hoop natuurlijk het showcase niveau te halen... Wil ook nog een selectie van de IJsland foto's laten zien, maar door de drukte daar nog niet aan toegekomen. Als je niet kunt wachten; ze staan op mijn website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Die serie zal je nog flink uit moeten dunnen ;)

Erg goed! Mag je een leuke showcase van maken wat mij betreft :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zullen we een beetje ontopic blijven, dit is een topic over de D50, niet over vakanties en data opslag.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
Ja baas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

hier even een loeiharde schop voor dit topic:

ik heb een 2ehands D50 gekocht die morgen aankomt. De eigenaar zegt dat hij er vrijwel geen foto's mee geschoten heeft. Is er een functie op de camera waar ik kan zien hoeveel kiekjes de camera er in totaal heeft opzitten?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
In de EXIF-data staat hoeveel shots ermee gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:59
Wilko schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:25:
In de EXIF-data staat hoeveel shots ermee gemaakt zijn.
Klopt, neem een foto en bekijk de exif ervan op een computer, er worden wel slechts twee bytes gebruikt, dus na 65535 fotos springt die weer op 0. Tip voor oplichters: schiet een paar tientallen-duizend fotos zodat je over die limiet bent en verkoop je camera als nieuw >:)

[ Voor 31% gewijzigd door Teun_2 op 05-08-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Let er wel op dat dat alleen het geval is als je RAW schiet, tenminste, dat kan ik me herinneren van de D50. Je kunt dit bijvoorbeeld uitlezen met Irfanview als je ook de EXIF plugin hebt geinstalleerd. Dan staat het onderaan. Zal iets hoger liggen dan wat de verkoper zegt ivm wat shots in de fabriek etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
J0YR1D3R schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:33:
Let er wel op dat dat alleen het geval is als je RAW schiet, tenminste, dat kan ik me herinneren van de D50. Je kunt dit bijvoorbeeld uitlezen met Irfanview als je ook de EXIF plugin hebt geinstalleerd. Dan staat het onderaan. Zal iets hoger liggen dan wat de verkoper zegt ivm wat shots in de fabriek etc :)
Nee, kan ook met alleen jpeg, toch met mijn d50.
Overigens, volgens deze website is de survivalrate voor het aantal clicks:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2,400 … 2,892 99.7%   
2,893 … 3,484 99.7%   
3,485 … 4,199 99.7%   
4,200 … 5,060 99.7%   
5,061 … 6,097 99.5%   
6,098 … 7,347 99.5%   
7,348 … 8,854 99.5%   
8,855 … 10,669    99.2%   
10,670 … 12,856   97.1%   
12,857 … 15,492   96.8%   
15,493 … 18,668   96.3%   
18,669 … 22,495   95.8%   
22,496 … 27,107   93.9%   
27,108 … 32,665   93% 
32,666 … 39,361   91.9%   
39,362 … 47,431   90.3%   
47,432 … 57,155   87.7%   
57,156 … 68,872   83.7%
68,873 … 82,992   83.7%   
82,993 … 100,007  55.8%

Niet te hard van wakkerliggen dus.

[ Voor 46% gewijzigd door Teun_2 op 05-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ah, nouja, ik heb hem niet meer en dacht dat het alleen met EXIF kon. Bij mij stond er trouwens iets van 32k op geloof ik. De D300 staat nu op 12k sinds november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Het kan inderdaad alleen met exif, maar die zit evengoed bij een jpeg, daarvoor moet je geen raw gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Handig was geweest om de eigenaar van te voren een jpg'je te laten sturen. Enige bekende kwaal die regelmatig voorkomt is de afstelling van de interne flitser. Da's ook redelijk eenvoudig op te lossen, volgens mij heb ik dathier wel 's gepost. Staat in ieder geval duidelijk in de service manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Afstelling interne flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 16:07
De D50 van mijn pa is er anders wel mooi mee gekapt. Hij had em 2de-hands van mij en de teller zal nog niet ver boven de 50K clicks staan. Toch was de sluiter naar de haaien, spiegel klapte op en bleef steken en vervolgens werd er geen foto gemaakt. Pas door weer de sluiter in te drukken kwam de spiegel naar beneden. Maar er kwamen dus nooit meer foto's uit. Op geGoogled, maar schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn.

Moet overigens wel zeggen dat mijn pa geheel niet voorzichtig is met zijn spullen, dus de D50 heeft wel een behoorlijke ruige rit achter de rug. Maar toch, ook gezien de andere berichten op internet... de D50 sluiter lijkt me niet van staal om het zo maar te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, boven de 40k is het risico op een defecte sluiter wel aanwezig. Ben ook blij dat je tegenwoordig zelfs op de goedkopere nikon's ziet dat de sluiter op150k is ontworpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Mmm zal de clicks van mijn D50 eens uitlezen dan. Ik schat dat die ronde 40k zit momenteel. Wel een mooie reden om langzaamaan naar een D90 te gaan kijken :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste