Geld over heb ik zeker niet, maar ik wil me gewoon wat orienteren op een onderdeel. Niet zomaar kopen, maar daadwerkelijk uitzoeken of ik het nodig heb cq verschillen tussen producten en ook gebruikerservaringen lezen. Zodra ik een beetje zicht heb op wat ik zou willen, dan ga ik sparen, is het geld er, dan koop ik het. Excuus voor de verkeerde bewoording in mijn vorige post.
Lenzen zal ik niet zo snel kopen nog. Ik heb gemerkt dat het bereik van de 18-70 voldoende is voor mij tot op heden. Indien ik meer wil kan ik beginnen met een lens te lenen om te zien wat er bij mij past.
Waar ik inmiddels wel achter ben, is dat ik soms de interne flitser niet lekker vind werken, de ene keer is hij te sterk, dan weer te zwak. Na een avondje spelen met een SB-800 ben ik van mening dat ik daar meer mee kan. Echter is deze inderdaad een stuk duurder dan een SB-600. Ook heeft hij opties die ik niet zal gebruiken, of nog niet
kan gebruiken. (Masterfunctie bv.)
Wat betreft accesoires, ik ben een beginnende dSLR fotograaf. Met mijn vorige camera had ik enkele vaste spullen in het tasje zitten (batterijen, groothoek lens, klein statiefje etc). Ik zou graag willen lezen wat voor kleine praktische spullen anderen gebruiken, zodat ik eens kan kijken wat ik daar aan zou kunnen hebben.
Ik wil iig een extra accu, maar dat is meer uit 'veiligheid'. dat ik nooit mis zal grijpen als ik het echt nodig heb. (had bij mijn vorige camera standaard 3 sets batterijen. 1 in de camera en de rest in de tas en ik ben regelmatig blij geweest dat ik dat zo had.)
Ik hoop dat het ietsjes duidelijker is nu