Na lang twijfelen en vele uren research toch maar even mn vraag hier posten. De laatste tijd ben ik veel bezig met het uitbreiden van mn setup. Hieronder vallen ook het aanschaffen van externe HDD's en een goeie manier creeren voor het afspelen van mijn downloads op mijn TV/Home Cinema. Op dit moment ben ik in het bezit van een MacBook die draadloos verbinding maakt met een Belkin Wireless N Router voor de nodige snelheid. Verder ben ik ook in het bezit van een Xbox 360.
De situatie die ik eigenlijk wil creeren en die hierop van toepassing is, is dat ik 1 grote externe HDD wil voor backup via Time Machine. Maar deze kan ik niet gebruiken om via mn Xbox 360 mn films te streamen. En om de een of andere reden wil dit ook niet altijd perfect werken, en zegt die af en toe dat die de conectie met mn computer verloren is en daarom niks kan laden (een stabielere setup is daarom gewenst).Ik kan ze ook los op mn MacBook interne HD zetten, maar dat raakt ook langzaam vol.
Nu heb ik dus eigenlijk drie opties:
- WD Passport HD aanschaffen via USB op Xbox 360 aansluiten
Voordelen: Overal mee naar toe te nemen
Nadelen: Niet in directe verbinding met TV; alleen wat op de HD staat is te bekijken
- Apple TV
Voordelen: Alles te benaderen zolang de Mac aanstaat; mooie gadget
Nadelen: Niet mee te nemen; speelt geen .mkv bestanden (zijn te converteren met visualhub?)?
- Xbox 360
Voordelen: Alles te streamen
Nadelen: Streamen werkt lang niet altijd goed, en dan direct op laptop kijken.
Nah ja, om de een of andere reden kom ik hier niet uit, aan zou ik graag om jullie advies willen vragen. Feit is dat ik binnenkort naar de USA ga, en daar dus voor 229 + tax een apple tv kan halen. 40 GB lijkt me genoeg aangezien alles dat in je iTunes staat (dus ook films) netjes te streamen is (waar ik overigens nog altijd met het opslag probleem zit, maar dan zou ik eventueel een iets grotere externe HD kunnen kopen (1TB ipv 500GB) en hier 2 partities maken: 1 voor timemachine, 1 voor data opslag)? En gaat dit streamen een beetje goed...zonder haperingen? Is er iemand die dit toevallig heeft vergeleken op de Xbox en Apple TV (verschil zit hem waarschijnlijk in wireless G standaard van XBox, N-standaard van Apple TV wat dus beter zou moeten lopen).
In ieder geval, waar ik achter probeer te komen is of ik dingen/opties over het hoofd zie. Ik wil het zo makkelijk mogelijk houden, zonder teveel gedoe, maar ook niet aan overkill doen. Gadgets ben ik daarentegen een grote fan van, maar daar mogen we wel vanuit gaan in dit topic. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.