[Apple TV] Discussietopic deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.904 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

DoctorV64

Cosmopoliet

Exirion schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:18:
[...]

Pas in de zomer gaat Apple in Europa de movie rental aanbieden, dus dan kun je nog wel even wachten. Tot die tijd is het niet rendabel voor ze om de prijs op het Amerikaanse niveau te brengen dus dat gaat ook niet gebeuren. Gewoon kopen als je 'm zo graag wil.
Je weet hoe het werkt, als je iets heel graag wil. Dan kijk je er dus ook naar uit om te kopen :9~
Even de techniek qua HDMI ingangen nog prijstechnisch benaderen. Teveel gadgets om me op uit te leven zo :D

Maar importeren uit USA is een reële optie, zijn er hier mensen die dat gedaan hebben?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Krijg die 1080p optie echt niet te zien. Ik heb een Hitachi 1080p plasma en heb deze met een (niet goedkope) HDMI kabel aan mijn ATV zitten. Het zal wss iets zijn met de handshaking tussen de ATV en mijn TV. Hebben jullie ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
DoctorV64 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:39:
[...]
Maar importeren uit USA is een reële optie, zijn er hier mensen die dat gedaan hebben?
De mijne meegenomen uit Vancouver, Canada (40GB) en Buffalo (160GB) -> werkt prima en scheelde toen al (voor de prijsverlaging in de US) veel geld met NL

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Welke programma's gebruiken jullie om de ondertiteling toe te voegen aan een film?

Als ik VisualHub gebruik in combinatie met Perian dan is het lettertype veel te groot. Nergens in Perian kan je deze instelling wijzigen op een eenvoudige manier. De kerels van Perian blijven blijkbaar bij hun standpunt om hun idee over het lettertype (vet,...) op te dringen bij iedereen.

Als ik SubMerge gebruik dan heb ik steeds een lichte transparante balk achter de tekst. Je kan deze balk wel uitschakelen maar dan is het lettertype niet meer zo duidelijk leesbaar op iets heldere beelden. Het beste zou zijn dat SubMerge een lettertype neemt en de rand hiervan ook zwart kleurt. Op die manier is de tekst overal leesbaar.

• anyonas
  • Laatst online: 29-04 17:39
DaBa schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:49:
Krijg die 1080p optie echt niet te zien. Ik heb een Hitachi 1080p plasma en heb deze met een (niet goedkope) HDMI kabel aan mijn ATV zitten. Het zal wss iets zijn met de handshaking tussen de ATV en mijn TV. Hebben jullie ook deze problemen?
Gisteren dus die apple tv aan men nieuwe tv gehangen (via hdmi) de 1080p resolutie werd getoont en dat werkt perfect. Ik was een beetje bang voor de kwaliteit van een film maar die is zeer goed (geconverteerd) en een serie van slechtere kwaliteit was zeker nog aanvaardbaar ... Beter dan fullscreen op men computer monitor kijken.

Ben blij met mijn aankopen.

It's dark but I don't want to find the light

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55
sander_dr schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:28:
[...]

Dat had ik al gevonden via deze link:

http://www.iphoneclub.nl/...pple-tv-20-met-je-iphone/

Jammer dat dit niet op een (niet gejailbreakte) Touch werkt.
Dit is alleen voor AirTunes. Niet voor het normale apple tv menu.

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
lowfi schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:29:
[...]

Dit is alleen voor AirTunes. Niet voor het normale apple tv menu.
Oh dan had ik dat niet goed gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Pwain schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:29:
Welke programma's gebruiken jullie om de ondertiteling toe te voegen aan een film?

Als ik VisualHub gebruik in combinatie met Perian dan is het lettertype veel te groot. Nergens in Perian kan je deze instelling wijzigen op een eenvoudige manier. De kerels van Perian blijven blijkbaar bij hun standpunt om hun idee over het lettertype (vet,...) op te dringen bij iedereen.

Als ik SubMerge gebruik dan heb ik steeds een lichte transparante balk achter de tekst. Je kan deze balk wel uitschakelen maar dan is het lettertype niet meer zo duidelijk leesbaar op iets heldere beelden. Het beste zou zijn dat SubMerge een lettertype neemt en de rand hiervan ook zwart kleurt. Op die manier is de tekst overal leesbaar.
Aan wat voor film bedoel je? (DVD of Avi of ...)
DVD werkt bij mij gewoon via Handbrake.. daar kun je de subs gewoon selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Wel spijtig dat je niet kan inzoomen op fotos. Dat doet de ps3 dan weer beter. Verder stoort me het sorteren van series. De nieuwste staan vanboven? Ik had liever anderzom gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

Sinds ik iTunes heb geupdated naar 7.6.1 herkent iTunes mijn Apple TV 2.0 niet meer. Dit terwijl de update net bedoeld is om compabiliteit te verhogen.
Wat raden jullie me aan? Hij komt dus niet meer tussen de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 20:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Wel godverdomme zeg... Dinnetje zit film te kijken en zet de Apple TV op pause. Komt terug, is 't scherm blauw. Kijk ik even, blijkt dat het kreng op eigen houtje de software update aan het uitvoeren is. Heb ik de zut afgebroken en nu elke keer als ik de Apple TV opnieuw start (dus ook als NitoTV dat doet) krijg ik de melding dat een update gefailed is met de vraag of ik het opnieuw wil doen.

Zo wordt updaten naar 2.0 de enige optie met verlies van de hacks. En bedankt Apple |:( :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Exirion schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:03:
scherm blauw. Kijk ik even, blijkt dat het kreng op eigen houtje de software update aan het uitvoeren is.
Hey, dat zijn Microsoft fratsen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bijna wel ja. Maar dat blauw geeft m'n TV weer als er geen signaal is. Anyway, nu de 2.0 erop en ik vind het geen vooruitgang :{ Ja, meer features, maar de user interface is bagger vergeleken met de oude interface. En dat is geen kwestie van wennen. Ik vind het er gewoon pauper uitzien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 21:08
Inderdaad. 1.0 zag er een stuk beter uit. Misschien wel meer features maar of je ze gebruikt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Is er niet iemand die toevallig een fotoplugin heeft geschreven. Waar bij je dus wel foto voor foto kunt selecteren, en kunt inzoomen op de foto?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Exirion schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:03:
Zo wordt updaten naar 2.0 de enige optie met verlies van de hacks. En bedankt Apple |:( :(
Ik neem aan dat je de ATV auto update hebt omzeild door de update server naar ATV zelf te verwijzen?
code:
1
sudo bash -c 'echo "127.0.0.1       mesu.apple.com" >> /etc/hosts'

bron: http://wiki.awkwardtv.org..._and_Utterly_Essential.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ComaKip schreef op maandag 03 maart 2008 @ 10:09:
Ik neem aan dat je de ATV auto update hebt omzeild door de update server naar ATV zelf te verwijzen?
code:
1
sudo bash -c 'echo "127.0.0.1       mesu.apple.com" >> /etc/hosts'

bron: http://wiki.awkwardtv.org..._and_Utterly_Essential.21
Ik heb inmiddels de 2.0 draaien met nieuwe versies van de plugins die ik gebruikte. Het hacken van 2.0 is eigenlijk nog simpeler dan destijds met 1.0/1.1 omdat bijna alles met installers werkt die je naar de AppleTV kunt SCP'en :) En ja, ik heb inderdaad ook bovenstaande edit gedaan om de update te saboteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Voor de twijfelaars tussen een Mac Mini en een Apple TV. Zo ziet XBMC met de xtv skin (alles gratis te downloaden, freeware) eruit:

http://www.youtube.com/watch?v=tGdihkA5FK4

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 03-03-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47
De eerste keer dat ik een HD film huurde (Superbad) ging het retesnel en kon ik deze binnen 2 minuten beginnen te bekijken.

Sindsdien moet ik echt een halve tot een hele dag wachten voordat ik kan beginnen met kijken. Mijn 2de rental was wederom Superbad en de 3de rental was Balls Of Fury.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Andere downloads en ook speedtest geven geen probleem qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Valderrama schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:11:
De eerste keer dat ik een HD film huurde (Superbad) ging het retesnel en kon ik deze binnen 2 minuten beginnen te bekijken.

Sindsdien moet ik echt een halve tot een hele dag wachten voordat ik kan beginnen met kijken. Mijn 2de rental was wederom Superbad en de 3de rental was Balls Of Fury.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Andere downloads en ook speedtest geven geen probleem qua snelheid.
Gokje: er zijn nu meer Apple TV gebruikers die van de dienst gebruik maken waardoor er bandbreedtebeperkingen optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Anoniem: 87302 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:10:
Voor de twijfelaars tussen een Mac Mini en een Apple TV. Zo ziet XBMC met de xtv skin (alles gratis te downloaden, freeware) eruit:

http://www.youtube.com/watch?v=tGdihkA5FK4
Hmm, op de ATV kon je toch ook Leopard draaien? Of was dat alleen Tiger? Misschien wel eens een poging waard, want dat XBMC ziet er aardig uit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:46
Ik heb een apple tv uit de US besteld. Weet iemand hoe ik dat moet oplossen met die US stekker die er op zit. De voeding zit in ieder geval al ingebouwd. Het gaat dus alleen om de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 09:41
MintyDoerak schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:44:
Ik heb een apple tv uit de US besteld. Weet iemand hoe ik dat moet oplossen met die US stekker die er op zit. De voeding zit in ieder geval al ingebouwd. Het gaat dus alleen om de kabel.
Je wandelt een Apple reseller binnen, vraagt een europese stekker, betaalt en wandelt buiten.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
dot.K schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:46:
[...]

Je wandelt een Apple reseller binnen, vraagt een europese stekker, betaalt en wandelt buiten.
heb je enig idee hoeveel dat zal kosten? Op de Apple website kan ik ze niet vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

dot.K schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:46:
[...]

Is dat niet overkill voor een standaard euro 8 kabel? Die kun je voor een euro of twee in een elektrowinkel halen...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 08-03-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

MintyDoerak schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:44:
Via Ebay gekocht of laten opsturen door vrienden/familie? Ik had via Ellen (fromus2eu.com) een prijsopgave gevraagd voor een 40 gig versie. Zou rond 240 euro zijn inc. Verzendkosten, maar als ik invoerrechten en btw moet betalen is het helaas bijna even duur.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

DoctorV64 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 09:10:
[...]

Via Ebay gekocht of laten opsturen door vrienden/familie? Ik had via Ellen (fromus2eu.com) een prijsopgave gevraagd voor een 40 gig versie. Zou rond 240 euro zijn inc. Verzendkosten, maar als ik invoerrechten en btw moet betalen is het helaas bijna even duur.
Ga dan naar de Media Markt (iig die in de Bijlmer), daar is hij 199,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

WTF, 199 euro daar? Damn. Waarom zijn ze daar goedkoper dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

zAo schreef op zondag 09 maart 2008 @ 10:57:
[...]

Ga dan naar de Media Markt (iig die in de Bijlmer), daar is hij 199,-.
Echt waar? Dan stop ik daar morgen toch eventjes want voor die prijs laat ik hem niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

verkeerd gelezen :+

[ Voor 95% gewijzigd door Exirion op 09-03-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
ik ben net bij de MM in bijlmer geweest. Prijzen zijn gewoon 299 voor de 40gb en 399 voor de 160gb. Ik heb het nog voor de zekerheid gevraagd, het mocht niet baten. :(

Waarom zou het ook eigenlijk, het is geen EOL product ofzo. 10-15 euro goedkoper kan altijd.. maar 100 eraf wordt al wat lastiger natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Heb een Apple TV mee laten nemen uit de VS, voor €150 is het wel de moeite waard om wat met dat ding te gaan spelen.

Tot nu toe ben ik nog niet echt enthousiast :\ Heb een server staan waar al onze muziek op staat maar daar wil die Apple TV helemaal niets mee. Draait Firefly op (mt-daapd) maar ATV streamed en synced alleen via een of ander gesloten protocol dat ook nog dichtgeplakt is met PKI spul. Ook wordt die hele iTunes store wel enorm gepushed in de 2.0 software. Je moet redelijk je best doen om bij je eigen muziek te komen...

Op mijn MBP staat maar een klein beetje muziek voor onderweg en dan ook vooral muziek waar m'n vriendin niet blij van wordt :) Idem voor haar powerbook...

Ik moet dus eens uit gaan zoeken hoe ik de Apple TV:
- kan laten praten met m'n (Linux) server zodat we de tig gig aan muziek daarop fatsoenlijk kunnen ontsluiten;
- iets met de films op de server kan laten doen. Deze zijn nu over het algemeen in Xvid formaat en ik vertik het om dat spul te gaan converteren naar h264. Als we een film willen kijken willen we die film nu kijken en niet over een uur of 2 :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
bartvb schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:13:
Heb een Apple TV mee laten nemen uit de VS, voor €150 is het wel de moeite waard om wat met dat ding te gaan spelen.

Tot nu toe ben ik nog niet echt enthousiast :\ Heb een server staan waar al onze muziek op staat maar daar wil die Apple TV helemaal niets mee. Draait Firefly op (mt-daapd) maar ATV streamed en synced alleen via een of ander gesloten protocol dat ook nog dichtgeplakt is met PKI spul. Ook wordt die hele iTunes store wel enorm gepushed in de 2.0 software. Je moet redelijk je best doen om bij je eigen muziek te komen...

Op mijn MBP staat maar een klein beetje muziek voor onderweg en dan ook vooral muziek waar m'n vriendin niet blij van wordt :) Idem voor haar powerbook...

- kan laten praten met m'n (Linux) server zodat we de tig gig aan muziek daarop fatsoenlijk kunnen ontsluiten;
- iets met de films op de server kan laten doen. Deze zijn nu over het algemeen in Xvid formaat en ik vertik het om dat spul te gaan converteren naar h264. Als we een film willen kijken willen we die film nu kijken en niet over een uur of 2 :\
Dit kon je allemaal op voorhand weten ....
hacke en je kan er mee doen wat je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
anyonas schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:44:
[...]
Dit kon je allemaal op voorhand weten ....
hacke en je kan er mee doen wat je wil
Ik was al benieuwd wie de post van bartvb zou affikken >:)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 06:56

franssie

Save the albatross

bartvb schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:13:

Voor EUR 150 is het inderdaad een mooi ding om mee te spelen. Zoals al opgemerkt meot er wel eea aangepast worden aan de aplpe TV voordattie je divx-jes gaat afspelen maar dit topic staat vol met opmerkingen die je in de juiste richting kunnen zetten.
Maar je hebt een apple book nodig (intel) en die lijk je te hebben - en tzt ga je iets gebruiken als Perian als dvx codex. Met die zoekwoorden en google heb je de komende avonden een leuk hobby projectje (hee - je zit op Tweakers dus Tweak ze!)

Oh ja , je hebt ook nog een USB stickie nodig!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
twixx schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:22:
[...]

Ik was al benieuwd wie de post van bartvb zou affikken >:)
Ik convert wel alles buiten men blurays :) Staat ook lekker mooi in itunes en krijg ze ook op men iphone.

Hij heeft wel gelijk dat er veel itunes store crap op staat ... gebruik ik nooit. enkel de trailers bekijk ik af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Zo de knoop is doorgehakt. Ik laat een 40 gig versie uit amerika komen :)
Mocht ik invoerrechten etc moeten betalen dan ben ik nog altijd iets goedkoper uit dan in NL. Betaal ik geen naheffing etc dan scheelt het natuurlijk wel weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Hmm ik vraag me af of de 160gb versie die 100 euro waard is...

- M'n mp3 collectie is zo'n 30gb groot
- Ik wil al mijn films in iTunes gaan zetten (dvds rippen etc.) maar dit zijn er best veel, zo veel dat ook nooit op 160gb gaat passen
- Daarnaast wil ik er series op gaan kijken
- Ik wil hem sowieso aansluiten via LAN.
- Ik wil er HD videopodcast op kijken

Video en muziek kan je streamen naar de AppleTV, wat is hier jullie ervaring mee? is deze gebruikersbeleving het zelfde als wanneer de media op de appletv staan? of is het streamen lastiger? moet je dan dieper in de menu's struinen om streaming media af te spelen?

Als het streamen inderdaad lastiger is, zie ik de voordelen van die 160gb wel in, anders niet zo...

Wie kan mij helpen in het maken van m'n keuze??

Edit: p.s met streamen bedoel ik niet airtunes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martien op 11-03-2008 15:47 ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Martien schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:44:
Hmm ik vraag me af of de 160gb versie die 100 euro waard is...

- M'n mp3 collectie is zo'n 30gb groot
- Ik wil al mijn films in iTunes gaan zetten (dvds rippen etc.) maar dit zijn er best veel, zo veel dat ook nooit op 160gb gaat passen
- Daarnaast wil ik er series op gaan kijken
- Ik wil hem sowieso aansluiten via LAN.
- Ik wil er HD videopodcast op kijken

Video en muziek kan je streamen naar de AppleTV, wat is hier jullie ervaring mee? is deze gebruikersbeleving het zelfde als wanneer de media op de appletv staan? of is het streamen lastiger? moet je dan dieper in de menu's struinen om streaming media af te spelen?

Als het streamen inderdaad lastiger is, zie ik de voordelen van die 160gb wel in, anders niet zo...

Wie kan mij helpen in het maken van m'n keuze??

Edit: p.s met streamen bedoel ik niet airtunes ;)
Streamen van film werkt perfect ... enigste wat ik merk is dat het doorspoelen en navigeren door een film veel trager is ...

Edit: ik werk wel wireless

Verder zet ik alle unseen films / series er op voor een iets snellere bediening. De 160 gb krijg ik nog wel vol.

[ Voor 6% gewijzigd door anyonas op 11-03-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
anyonas schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:50:
[...]

Streamen van film werkt perfect ... enigste wat ik merk is dat het doorspoelen en navigeren door een film veel trager is ...
Maar als ik het goed begrijp zie je geen verschil tussen of het nu op de AppleTV zelfs staat of dat het alleen in iTunes staat, toch?

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Martien schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zie je geen verschil tussen of het nu op de AppleTV zelfs staat of dat het alleen in iTunes staat, toch?
Je ziet idd geen verschil. Alleen moet je wel itunes open hebben staan om dat materiaal te kunnen zien en te streamen....

met de 160 gb moet je mac niet altijd aan staan... hier staat hij ook vaak in sluimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
Nou de knoop is ook bij mij door, gisteravond een 40gb gehaald, deze was bij MM 279,- de 160gb versie was 399, scheelt nog al wat in prijs... ik is iig blij! en _/-\o_ voor de info!

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Heeft iemand ervaring met NitoTV en het afspelen van DVD's (ISO of AUDIO_TS/VIEDO_TS)? Ik heb na veel problemen eindelijk mijn Samba Share mounted. DIVX films worden perfect afgespeeld (door QuickTime) maar DVD ISO's worden gestart door Mplayer, het scherm wordt gedimd, en ik hoor de DVD spelen maar zie alleen het gedimde scherm met het menu. Als ik naar een VIDEO_TS folder ga dan loopt de ATV zalfs vast. Heeft iemand dit al wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Martien schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:11:
Nou de knoop is ook bij mij door, gisteravond een 40gb gehaald, deze was bij MM 279,- de 160gb versie was 399, scheelt nog al wat in prijs... ik is iig blij! en _/-\o_ voor de info!
Veel plezier! Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen omdat ik binnenkort er ook een heb (ook patchstick zaken ben ik benieuwd naar maar dat doen wel we buiten het forum om).
Welke MM voor mijn beeldvorming was het? Ik heb de mijne al betaald dus niet dat ik ineens naar MM ga rennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DoctorV64 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:35:
Welke MM voor mijn beeldvorming was het? Ik heb de mijne al betaald dus niet dat ik ineens naar MM ga rennen :P
Je hebt laagste prijs garantie en recht op ruilen binnen 14 dagen. Op basis daarvan kun je nog geld terugkrijgen als je aantoont dat het bij een andere MM goedkoper is. Op die manier heb ik 50 euro teruggekregen voor m'n iMac omdat ie precies op de 14e dag na aankoop ineens in de aanbieding kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
DoctorV64 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:35:
[...]

Veel plezier! Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen omdat ik binnenkort er ook een heb (ook patchstick zaken ben ik benieuwd naar maar dat doen wel we buiten het forum om).
Dit was bij de MM in Middelburg :+

Eerste indruk is trouwens goed, heb een paar x264 series en een film omgezet met visualhub, beeld kwaliteit (720p) en 5.1 geluid is echt goed :)

[ Voor 14% gewijzigd door Martien op 12-03-2008 14:26 ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Exirion schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:00:
[...]

Je hebt laagste prijs garantie en recht op ruilen binnen 14 dagen. Op basis daarvan kun je nog geld terugkrijgen als je aantoont dat het bij een andere MM goedkoper is. Op die manier heb ik 50 euro teruggekregen voor m'n iMac omdat ie precies op de 14e dag na aankoop ineens in de aanbieding kwam :)
Hehe, maar goed mijn appletv is al besteld en komt eerst aan bij amerikaans adres en dan wordt ie doorgestuurd (verzekerd!!) naar NL.

offtopic: je mail op tweakers geeft een bounce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mooi,

Maandag gaat de AppleTV op de post naar mij toe. Ik hou mijn vingers gekruist en hoop dat de douane mijn pakje met rust laat :S.

En nu inlezen over patchstick etc. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

He jongens,

Ook ik zit er over na te denken om een Apple TV te gaan bestellen, alleen nu zit ik met wat vraagjes. Wellicht dat jullie daar antwoord op weten.

Ik heb hier een meterkast met daarin de Apple Airport Extreme, waar mijn Internet op binnenkomt en waar ook een usb-harddisk van 500gb aan hangt voor al mijn films en muziek.
Deze kopieer ik direct naar de harddisk vanaf mijn MacBook, omdat ik er heel veel heb en niet zoveel ruimte meer heb op mijn hardeschijfje.

In iTunes op de mac werkt alles goed, hoewel ik wel mijn films en series nog een keer om moet zetten, want dat is nu allemaal xvid (ben ik denk ik wel even mee bezig, maar enfin..)

Ik vroeg me af of de AppleTV ook direct in staat is om met die hardeschijf te praten aan de AAE, want het liefst zou ik dat hebben natuurlijk. Mijn MacBook zou helemaal niet aan hoeven te staan voor zoiets.
Werkt dat? iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
SnoRt je AppleTV praat alleen met iTunes; niet met een externe disk direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Ik ben weer terug naar software versie 1.
Bij versie 2 verloor de Apple TV constant alle netwerk instellingen. Heb werkelijk waar alles geprobeerd. Terug op versie 1 is er geen enkel probleem. Ow en dan heb ik het nog niet eens over de afschuwelijke versie 2 interface. Bah!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Eiríkr schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:11:
Ik ben weer terug naar software versie 1.
. Ow en dan heb ik het nog niet eens over de afschuwelijke versie 2 interface. Bah!
Hoe heb je dat gedaan? Kan niet op "een normale manier" ben ik bang? Bij mij werkt het allemaal prima maar ben ook niet blij met de nieuwe interface

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Oh ja wel. Je houdt de menu button en (-) teken ingedrukt en dan gaat de Apple TV rebooten dan kun je o.a. terug naar fabrieksinstellingen. Zo kom je weer op 1.0. Je moet echter wel weer alles opnieuw overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
aha....1.0.... en kun je op 1.1 komen (Youtube)? Of is een upgrade direct naar 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Spyro_the_Dragon schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:33:
aha....1.0.... en kun je op 1.1 komen (Youtube)? Of is een upgrade direct naar 2.0?
Dat laatste. Ik heb ook geprobeerd te downgraden naar 1.1 maar dat lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Exirion schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:08:
Dat laatste. Ik heb ook geprobeerd te downgraden naar 1.1 maar dat lukt dus niet.
Wel als je eerst een 1.1 image op de juiste partitite kopieert. Zet wel eerst je 1.0 image veilig weg zodat je 'm eventueel weer kan terugzetten als het misgaat.

Overigen kan je nog steeds de 1.1 update (van 1.0 naar 1.1. dus!) downloaden, 2Z694-5248-45.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

carfreak02 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:31:
Oh ja wel. Je houdt de menu button en (-) teken ingedrukt en dan gaat de Apple TV rebooten dan kun je o.a. terug naar fabrieksinstellingen. Zo kom je weer op 1.0. Je moet echter wel weer alles opnieuw overzetten.
Werkt dit ook met een appletv OTB waar dus 2.0 op staat? Ik verwacht dat mijn USA appletv, die ik hopelijk eind deze week ontvang, 2.0 erop heeft staan (weet ik niet zeker eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Mijn AppleTV is nog niet zo heel oud (dec 2007, USA) -> dus ik hoop eigenlijk dat op de restore/recovery partitie 1.1 op staat. Vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211535

DoctorV64 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:38:
[...]

Werkt dit ook met een appletv OTB waar dus 2.0 op staat? Ik verwacht dat mijn USA appletv, die ik hopelijk eind deze week ontvang, 2.0 erop heeft staan (weet ik niet zeker eigenlijk).
Wat zijn de transportkosten eigenlijk voor een Apple TV uit de US?
Kan dit niet zo snel terugvinden op de apple site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb hem niet rechtstreeks besteld bij Apple.com, ze leveren alleen aan US adressen.
Kijk eens op www.usa2ned.com of www.fromus2eu.com.
Ik ben nu in totaal 330 us$ kwijt (omgerekend 210 euro) voor een 40 gig versie inclusief verzending naar NL toe.
Als ik invoerrechten etc moet betalen ben ik als het goed is nog steeds goedkoper uit dan in NL(als mijn berekening klopt). Mocht het duurder uitvallen dan ik berekend heb, dus met belasting etc meer dan 299 euro, dan heb ik weer een wijze les gehad :D Het goedkoopste is als je dus familie the states hebt en deze hem opsturen voor je. AppleTV kost afhankelijk van welke staat, rond de 245 us$ incl. salestax en verzenden kost verzekerd rond de 50 us$.

Dit al gezien http://atv4windows.com/?p=29 ?
Zo moeilijk is het toch niet om een patchstick te maken als ik de tutorials mag geloven? 55US$ voor een klant en klare usbstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Anoniem: 211535 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:45:
[...]

Wat zijn de transportkosten eigenlijk voor een Apple TV uit de US?
Kan dit niet zo snel terugvinden op de apple site...
Je kunt niet via de US Store een Apple TV aanschaffen dan laten verschepen naar NL.

Dan moet je gaan importeren , dus bijvoorbeeld via eBay of door iemand laten opsturen die hem daar heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169877

Wanneer ik films (video .ts formaat) met VisualHub converteer naar Apple TV formaat, krijg ik zowel bestanden in .mov als in .mp4. Hoe is dat mogelijk? Heeft dat te maken met kwaliteit van het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Volgens mij ligt dat aan of je Apple Tv of Apple TV 5.1 preset kiest. VisualHub kan nog geen 5.1 stream in een mp4/mv4 zetten en maakt er dus een mov van. Kies je altijd apple tv 5.1 dan ligt het denk ik eraan dat niet elke ts file een 5.1 stream heeft en visualhub dus van alle 2.0 2.1 gewoon een mp4 maakt heeft ie wel 5.1 dan een mov.

Handbrake kan wel 5.1 in mp4 zetten.

Interface van 2.0 is idd een achteruitgang maar ik kan de airtunes functie eigenlijk niet meer missen :(

[ Voor 12% gewijzigd door lowfi op 26-03-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ComaKip schreef op maandag 17 maart 2008 @ 08:54:
Wel als je eerst een 1.1 image op de juiste partitite kopieert. Zet wel eerst je 1.0 image veilig weg zodat je 'm eventueel weer kan terugzetten als het misgaat.

Overigen kan je nog steeds de 1.1 update (van 1.0 naar 1.1. dus!) downloaden, 2Z694-5248-45.dmg
Thanks voor die link! Inmiddels werkt alles op 2.0 weer vrijwel even goed als op de 1.1 en zijn de nieuwe features best een aanvulling. Ik kijk het nog even aan maar de kans is groot dat ik 2.0 blijf gebruiken.
lowfi schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:48:
Interface van 2.0 is idd een achteruitgang maar ik kan de airtunes functie eigenlijk niet meer missen :(
Ik heb een Airport Express die dat doet, en daarbij maar een paar Watt verbruikt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 26-03-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Die had ik ook.... maar ik wilde juist af van allerlei losse toestanden (heb ook een airport extreme BS). Helaasch :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:38:
Die had ik ook.... maar ik wilde juist af van allerlei losse toestanden (heb ook een airport extreme BS). Helaasch :S
Binnenkort (met meer ruimte in huis) wil ik ook de Apple TV gaan gebruiken voor Airtunes en zal de AEX naar de slaapkamer verhuizen. Opzich werkt het allemaal stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Mijn AppleTV ligt bij de douane in België :'(
Rare jongens van usps .... via BE naar NL .... zal wel weken werk worden dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo....eigen adresje in de VS aangemaakt en AppleTV 160Gb besteld. Inclusief hdmi-kabeltje.

Total for this Order: EUR 242,53

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Is dat inclusief het verzenden naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat zal nog zo'n eurootje of 35-40 extra zijn. Maar dan nog een prima bedrag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Via myus.com het adres geregeld? Ben op zich wel benieuwd naar je ervaringen als het zo is.

Zoals je leest ligt de mijn 40 gig versie al ruim een week bij de douane in België. Ik heb hem verzonden via USPS wat niet echt soepel gaat. Eerst een week erover doen om van Texas (USA2NED constructie koop van appletv en daar laten afleveren) naar Chicago te gaan en nu alweer een week dus in België. Als je hem snel wil hebben, dan moet je maar Fed-Ex of zoiets gebruiken.

Update, vandaag 29-3 de brief van TNT/Douane gehad waarin ik e.e.a. moet overleggen.

[ Voor 8% gewijzigd door DoctorV64 op 29-03-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Voor de mensen in NL die de 40 gig versie goedkoper willen kopen, kijk hier eens (3 weken eerder dit moeten zien dan had ik hem gewoon daar gekocht ipv importeren).

http://www.prowarehouse.n...ath=13_29&products_id=293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:52:
Via myus.com het adres geregeld? Ben op zich wel benieuwd naar je ervaringen als het zo is.

Zoals je leest ligt de mijn 40 gig versie al ruim een week bij de douane in België. Ik heb hem verzonden via USPS wat niet echt soepel gaat. Eerst een week erover doen om van Texas (USA2NED constructie koop van appletv en daar laten afleveren) naar Chicago te gaan en nu alweer een week dus in België. Als je hem snel wil hebben, dan moet je maar Fed-Ex of zoiets gebruiken.

Update, vandaag 29-3 de brief van TNT/Douane gehad waarin ik e.e.a. moet overleggen.
Yup, via myus.

Verder heb ik zo'n brief van de douane ook gehad met mijn iPhone half september. Netjes ingevuld en teruggestuurd, maar nooit meer iets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Dus iphone werd afgeleverd zonder dat je iets moest betalen? Vandaag de bescheiden teruggestuurd, na telefoontje bleek dat dit niet per mail kan maar per slakkepost moet. Weer een week wachten dus :(

Effe zien hoe ik mijn patchstick ga maken, ik draai leopard nu. Of aparte tiger install doen of mijn oude windows aanzetten ;)

Verder ben ik wel benieuwd naar je ervaringen met myus, heb jij een jaar"adres" genomen? Ik wil namelijk binnenkort ook wat andere dingen kopen. Met welke cc heb jij bij Apple betaald? Ik heb een rabocard en wil weten of dit kan namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door DoctorV64 op 31-03-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Nu 2.0.1 aan het downloaden; ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, AppleTV is binnen voor nog geen 265 euro inclusief belasting. 8)

Ik loop nu tegen een probleempje aan. Ik heb een aantal HD-movies die ik met Visual Hub en AppleTV 5.1 instelling converteer.

Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08146/appletv949.png

Na een avondje draaien krijg ik nu deze foutmelding:
"main: no suitable decoder module for fourcc `ac-3'"

De .mkv zegt toch duidelijk dat ie 5.1 is
Size: 12.3GB (DVD9+DVD5)
Runtime: 2:09:36
Res: 1920x1040
Codec: x264, 2pass - L4.1
Bitrate: 12097 Kbps
Audio: DTS 5.1 1.5 Mbps, English
Subtitles: Eng,Cze,Dan,Dut,Fin,Fre,Gre,Pol,Pt,Spa,Swe (SRT)
Sample: 117MB
Source:
Ik vraag me af waarom mijn geconverteerde files geen audio bevatten: ik hoor niks op mijn AppleTV maar ook niet op iTunes op mijn Macs. Iemand een ideetje wat er mis gaat? Ik heb een Creative 5.1 set via optical aan mijn Apple TV hangen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 87066 op 06-04-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Misschien overbodige / domme vraag, maar je decoder ondersteunt ook DTS, en niet alleen Dolby Digital? :o

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:54:
Misschien overbodige / domme vraag, maar je decoder ondersteunt ook DTS, en niet alleen Dolby Digital? :o
Ja, daar kwam ik ook net achter. Gelukkig komt mijn receiver met DTS a.s. woensdag. Beetje slecht gelezen van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Na een week van omzwervingen is mijn AppleTV ook vandaag binnengekomen.
Ik heb inclusief de BTW en inklaringskosten nu omgerekend 255 euro betaald voor de 40 gig versie uit the USA. Als mijn pakket erdoorheen was geglipt zou het dus 210 euro geweest zijn. Nu nog steeds een mooie prijs.

Eerst even rustig gebruiken en dan de patchstick maken (ben wat dat betreft wel een noob, dus hulp is altijd welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

En meteen begint het gepiel. Ik heb "the dreaded port 3689" verhaal nu. OTB 2.0 deed mijn appletv het. Dus ik dacht daarna even upgraden, maar toen begon de ellende dus. Dus terug naar fabrieksinstellingen 2.0. Nu synced itunes alles weer normaal niet dus getver. De verbinding valt weg. Appletv draadloos en mijn imac hangt bekabeld aan de router/AP.

[ Voor 36% gewijzigd door DoctorV64 op 07-04-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 23:46
Na lang twijfelen en vele uren research toch maar even mn vraag hier posten. De laatste tijd ben ik veel bezig met het uitbreiden van mn setup. Hieronder vallen ook het aanschaffen van externe HDD's en een goeie manier creeren voor het afspelen van mijn downloads op mijn TV/Home Cinema. Op dit moment ben ik in het bezit van een MacBook die draadloos verbinding maakt met een Belkin Wireless N Router voor de nodige snelheid. Verder ben ik ook in het bezit van een Xbox 360.

De situatie die ik eigenlijk wil creeren en die hierop van toepassing is, is dat ik 1 grote externe HDD wil voor backup via Time Machine. Maar deze kan ik niet gebruiken om via mn Xbox 360 mn films te streamen. En om de een of andere reden wil dit ook niet altijd perfect werken, en zegt die af en toe dat die de conectie met mn computer verloren is en daarom niks kan laden (een stabielere setup is daarom gewenst).Ik kan ze ook los op mn MacBook interne HD zetten, maar dat raakt ook langzaam vol.

Nu heb ik dus eigenlijk drie opties:
- WD Passport HD aanschaffen via USB op Xbox 360 aansluiten
Voordelen: Overal mee naar toe te nemen
Nadelen: Niet in directe verbinding met TV; alleen wat op de HD staat is te bekijken

- Apple TV
Voordelen: Alles te benaderen zolang de Mac aanstaat; mooie gadget :9~
Nadelen: Niet mee te nemen; speelt geen .mkv bestanden (zijn te converteren met visualhub?)?

- Xbox 360
Voordelen: Alles te streamen
Nadelen: Streamen werkt lang niet altijd goed, en dan direct op laptop kijken.

Nah ja, om de een of andere reden kom ik hier niet uit, aan zou ik graag om jullie advies willen vragen. Feit is dat ik binnenkort naar de USA ga, en daar dus voor 229 + tax een apple tv kan halen. 40 GB lijkt me genoeg aangezien alles dat in je iTunes staat (dus ook films) netjes te streamen is (waar ik overigens nog altijd met het opslag probleem zit, maar dan zou ik eventueel een iets grotere externe HD kunnen kopen (1TB ipv 500GB) en hier 2 partities maken: 1 voor timemachine, 1 voor data opslag)? En gaat dit streamen een beetje goed...zonder haperingen? Is er iemand die dit toevallig heeft vergeleken op de Xbox en Apple TV (verschil zit hem waarschijnlijk in wireless G standaard van XBox, N-standaard van Apple TV wat dus beter zou moeten lopen).

In ieder geval, waar ik achter probeer te komen is of ik dingen/opties over het hoofd zie. Ik wil het zo makkelijk mogelijk houden, zonder teveel gedoe, maar ook niet aan overkill doen. Gadgets ben ik daarentegen een grote fan van, maar daar mogen we wel vanuit gaan in dit topic. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 06:56

franssie

Save the albatross

Superbol schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:42:
<><><>
In ieder geval, waar ik achter probeer te komen is of ik dingen/opties over het hoofd zie. Ik wil het zo makkelijk mogelijk houden, zonder teveel gedoe, maar ook niet aan overkill doen. Gadgets ben ik daarentegen een grote fan van, maar daar mogen we wel vanuit gaan in dit topic. Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Andere optie is een MacMini erbij te nemen, heeft dezelfde afstandsbediening en gebruikersgemak als de apple-tv (frontrow) echter geen Youtube. De Mini is echter wel weer makkelijker te gebruiken als download/media box en sopeelt met Perian alles af, je hoeft dus niet te hacken.
Mijn G4 speelt echter haperend .mkv (kan het processortje niet aan) maar met de nieuwere zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Dit is echter wel de duurste oplossing maar met evt externe HD erbij wel de flexibelste.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
franssie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:23:
[...]

Andere optie is een MacMini erbij te nemen, heeft dezelfde afstandsbediening en gebruikersgemak als de apple-tv (frontrow) echter geen Youtube. De Mini is echter wel weer makkelijker te gebruiken als download/media box en sopeelt met Perian alles af, je hoeft dus niet te hacken.
Mijn G4 speelt echter haperend .mkv (kan het processortje niet aan) maar met de nieuwere zou het niet zo'n probleem moeten zijn.
Dit is echter wel de duurste oplossing maar met evt externe HD erbij wel de flexibelste.
Idd, die optie was ik wel even vergeten. Maar aan de andere kant, het betekend dat de MacMini dichtbij mn tv moet staan (voor de dvi/hdmi verbinding). Dan vind ik de 500-600 euro die je ervoor neer moet tellen wel een beetje aan de hoge kant om puur als 'doorgeefluik' te dienen, want als die daar staat kan ik hem eigenlijk nergens anders meer voor gebruiken....

Alhoewel, realiseer me net dat ik het als volwaardige PC kan gebruiken op mn tv...maar toch, ik gebruik nu eigenlijk mn MacBook voor al het PC werk dat gedaan moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik weet dat er op dit forum niet al te veel over gepraat wordt, maar ik heb precies hiervoor een goedkope C2D hackintosh in elkaar geklust voor 200 euro. Andere optie is je MacBook aan de tv hangen, die kan exact hetzelfde als de Mini.

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 09-04-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:54:
Vreemd, want met mijn nieuwe decoder die DTS ondersteunt (logitech Z-5450) heb ik nog steeds geen geluid.

Is een .mkv file met DTS wel goed te coderen via VisualHub met AppleTV 5.1 setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Dreamvoid schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:36:
Ik weet dat er op dit forum niet al te veel over gepraat wordt, maar ik heb precies hiervoor een goedkope C2D hackintosh in elkaar geklust voor 200 euro. Andere optie is je MacBook aan de tv hangen, die kan exact hetzelfde als de Mini.
Hmm, jah, maar ik denk dat ik met mijn kennis niet echt in staat ben om zoiets zelf in elkaar te zetten. Daarnaast is een Apple TV (40GB) in dit geval even duur te verkrijgen, en gaat mn voorkeur toch daar naar uit. En idd, het is ook gewoon mogelijk om mn MacBook aan mn tv te hangen, maar mijn situatie is daar niet ideaal voor. Mn bed staat een meter of 2 van mn bed af, plus 2 meter bed, betekend dat als ik een filmpje wil kijken ik eerst naar mn tv moet lopen, een plekje moet zoeken wat er eigenlijk op dit moment niet is (normale tv meubels zijn ook nergens te vinden >:) ) en dan aan moet sluiten etc, etc. Eigenlijk te omslachtig dus.

Een andere optie is nog om naast de Apple TV een Time Capsule aan te schaffen, alhoewel ik lees dat dat op dit moment nog niet mogelijk is (vaagheid op zn tijd bij apple), en die werkt als router niet voor mn xbox. En daar zit ook meteen wel weer een aardig prijskaartje aan. Maarja, voor gadgets moet ook wel weer wat neergeteld worden.

Andere twee vragen waar ik naast mijn vorige post nog mee zit is het volgende:
- Is het handiger (ook met het oog op HD downloads die steeds meer te vinden zijn) om een 40GB of een 160GB aan te schaffen?

- Die USB uitgang aan de achterkant is zeker niet om er een externe HD aan te hangen he? Anders hoeft die 160GB er niet te komen, en gebruik ik een passport als opslag van oudere movies die ik er ff aahang als ik die wil bekijken.

- Iemand die toevallig ook een Xbox en een Apple TV heeft...kun je me de voordelen van een Apple
TV boven een Xbox 360 al mediaplayer geven. Ik vraag me af wat het voordeel van een Apple TV dan nog is, maar die voordelen heb ik hard nodig om tot aanschaf over te gaan :*)

Op dit moment eigenlijk zit ik er toch sterk aan te denken om een Apple TV te halen, maar eerst nog ff wat vraagstukken op zien te lossen O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Superbol op 10-04-2008 01:59 . Reden: changes.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247603

Voordeel AppleTV boven een xbox 360 ?
in ieder geval 1 heel belangrijke: AppleTV is gewoon stil en de xbox360 maakt een enorme herrie.

Xbox kan dan wel meer videoformaten aan, maar dat heb ik bij de AppleTV opgelost door iets wat
patchstick heet -ik kan nu dus ook wmv/divx en een hoop andere rommel afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:33:
[...]
Vreemd, want met mijn nieuwe decoder die DTS ondersteunt (logitech Z-5450) heb ik nog steeds geen geluid.

Is een .mkv file met DTS wel goed te coderen via VisualHub met AppleTV 5.1 setting?
Iemand dit zelfde probleem?

Het schijnt vaker voor te komen (http://www.isquint.org/cg....cgi?act=Print;f=8;t=5580), maar ik vind maar geen oplossing :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...als je muziek afspeelt via Apple TV, kan je dan ook gebruik maken van een Visualizer zoals op een Mac???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Anoniem: 169877 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:21:
...als je muziek afspeelt via Apple TV, kan je dan ook gebruik maken van een Visualizer zoals op een Mac???
Screensaver afspelen kan met:
- Foto's
- Coverart

Of apple logo geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx voor je reactie. Jammer dat de Visualizer van de Mac niet mogelijk is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Update 2.0.2 is uit, waarbij het uitvallen van de connectie kennelijk verbeterd zou zijn. Helaas heb ik nog steeds last van uitval tijdens het syncen. Patchstick doet het gewoon.
Even aankijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101445

is er niemand die een sluitende werkende versie heeft voor de patchstick? ik heb nu stilaan alles al gedaan en het wil maar niet lukken. op diverse fora schreeuwen mensen om hulp, maar er wordt blijkbaar telkens iets verkeerd gedaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47
Hoe snel hebben jullie films in HD binnen die jullie huren op de AppleTV?

De eerste keer dat ik er 1 huurde in HD kon ik binnen 5 minuten starten om te zien. Alle 3 de films die ik daarna heb gehuurd heb ik uren moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101445

heb eindelijk mijn AT ssh compatibel kunnen maken; jammer genoeg niet via een mac methode, maar wel de ATV4 windows methode :)

dit filmpje: http://youtube.com/watch?v=tkLTqSl8Kio&fmt=18
DD en het imagebestand en dan gaan met die banaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Valderrama schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:58:
Hoe snel hebben jullie films in HD binnen die jullie huren op de AppleTV?

De eerste keer dat ik er 1 huurde in HD kon ik binnen 5 minuten starten om te zien. Alle 3 de films die ik daarna heb gehuurd heb ik uren moeten wachten...
Kun je in Nederland dan al films huren?
Dacht dat het alleen in de USA kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Als je een US adres regelt en een itunes code kan je ook hier huren/kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CAFC1905 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:53:
[...]

Kun je in Nederland dan al films huren?
Dacht dat het alleen in de USA kon.
Zo heb ik een US-account aangemaakt. Via eBay kun je ook zo aan iTunes Gift cards komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Op de een of andere manier krijg ik het mounten van een share niet voor elkaar met mijn patched ATV. Verder blijf ik problemen houden met het uitvallen van de verbinding waardoor het syncen met itunes niet goed gaat, alleen steeds na het rebooten van de finder doet de sync het even.
Het mounten van een folder van mijn imac zou mijn plezier wel verhogen met dit apparaat. Ik heb een zyxel modem router met wlan die met al mijn andere apparaten wel goed functioneert draadloos.

Dit maakt mijn beleving tot op heden nog niet optimaal met mijn appletv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Hier absoluut geen problemen met uitvallen van verbinding (patched ATV met iTunes op Windows XP machine)
Ik mount een folder via NFS (op Linux OS). Ook hier geen enkel probleem, draait al 3 maanden continue als een zonnetje.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.