[Apple TV] Discussietopic deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 36.903 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Topicstarter
Specificaties

• Intel Core Solo U1300 1.06 GHz
• 256 MB RAM (soldered)
• 350 MHz systeembus
• 40 GB harddisk (ongeveer 33 GB vrij voor mediaopslag)
• 802.11n WiFi
• Ingebouwde universele 48 watt voeding

Benodigdheden

• Breedbeeld-, enhanced definition- en high definition-tv's die geschikt zijn voor een resolutie van 1080i, 720p, 576p of 480p

• iTunes

Aansluitingen

• Voeding
• USB (alleen voor service)
• Ethernet
• HDMI
• Component video
• Analoge audio
• Digitale audio

Accessoires

• Apple Remote
• Netsnoer
• Beknopte handleiding

Afmetingen

• Lengte x breedte: 197 x 197 mm
• Hoogte: 28 mm
• Gewicht: 1,09 kg

Links

Apple TV: Overview
Apple TV: Take a Tour
Apple TV: Connect Your TV
Apple TV: Sync with iTunes
Apple TV: Tech Specs

Website voor hacks geopend, AnandTech haalt toestel uit elkaar
Apple TV gekraakt, speelt Xvid video
Golf van hacks overspoelt Apple TV
Hackers activeren USB toetsenbord en muis op Apple TV

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 80403 op 25-07-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38
offtopic:
_/-\o_ Topic! _/-\o_
Ik was net zelf bezig met een topic, maar die kan hiet niet tegen op... Waar doe je dat mee?

Ik wil eerst weten of ik ook X.264, avi, DivX, XviD enz. kan kijken... Als dat kan dan ben ik gelijk in.

Lost, heroes, the office, 24 en films, op hd kijken lijkt me erg leuk. Gebruik nu een iBook G4 en die trekt dat gewoon niet.

Als er berichten zijn over support out of the box of een plugin wil ik het graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 11:22

dlmh

Lo-Fi

Ik wil m'n Elgato EyeTV 610 DTV-tuner kunnen streamen vanaf m'n iMac! :P

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Misschien handig om er bij te zetten dat de usb poort, waarschijnlijk, alleen voor 'servicing' is.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Dvix, en Xvid lukt al zeker niet. H.264 wel (maar volgens mij is het dan een kwestie van firmware, of plug-ins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Kan je zo'n ding ook op een breedbeeld TV aansluiten met een gewone scartaansluiting? Ik heb nog geen HDTV...

Wanneer kunnen we hier in NL nou trouwens eindelijk eens via de iTunes store films / series downloaden. Volgens mij hebben wij op dit moment vrij weinig aan dit product of niet?

[ Voor 45% gewijzigd door LaZZ op 11-01-2007 14:01 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38
Word denk ik wachten tot hij uit is en mensen er mee aan de slag gaan om andere formaten draaiende te krijgen. Tot die tijd hou ik mijn geld in m’n zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

LaZZ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:00:
Kan je zo'n ding ook op een breedbeeld TV aansluiten met een gewone scartaansluiting? Ik heb nog geen HDTV...

Wanneer kunnen we hier in NL nou trouwens eindelijk eens via de iTunes store films / series downloaden. Volgens mij hebben wij op dit moment vrij weinig aan dit product of niet?
Er zijn volgens mij wel verloop stekkers van een scart aansluiting naar aan Component video aansluiting. Ik zo even langs gaan bij de betere TV/electronica zaak of even een internetwinkel raadplegen....
Dus dat moet geen probleem zijn. Scartkabel is gewoon maar een middel om een bepaalde vorm van data over te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102135

Als de Apple TV zou werken zoals Front Row doet dan zou ik het echt een must vinden voor in je huiskamer, maar Apple TV werkt dus alleen maar met iTunes, dus het is alleen maar mogelijk om h.264 films af te spelen. Heb je bijvoorbeeld een avi filmpje dan ben je weer een uur bezig om dit te converteren naar h.264.
Als de Apple TV zou synchroniseren met je movies map op je Mac (zoals Front Row doet) dan is het echt een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sildenafil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 08:57
F e r o x schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:57:
Dvix, en Xvid lukt al zeker niet. H.264 wel (maar volgens mij is het dan een kwestie van firmware, of plug-ins).
Een usb TV tumer aansluiten dus ook al niet, om hem als videorecorder te gebruiken. De superdrive mis ik ook al. Aan een MacMini als HTPC heb je dus meer dan aan dit kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Mooi apparaat hoor! Strak menu.

Vraag die ik heb en niet kon vinden op de site: moet je streamen van PC naar AppleTV via itunes op de PC?
RoD schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:56:
[...]
Is wel het gedeelte waar ik op afknap. Het concept is leuk, en simpel... maar de codecsupport is jammerlijk en dat iTunes verplicht is, is voor mij echt een no go.
Blijkbaar dus alleen met itunes... jammer, echt jammer.

New:
ik heb dus een lichte aversie (misschien meer gevoelsmatig) tegen een PC als mediaplayer. Ik wil iets met een embedded OS, dus snel opstarten en geen crashes.

[ Voor 64% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 11-01-2007 22:06 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 102135 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:30:
Als de Apple TV zou werken zoals Front Row doet dan zou ik het echt een must vinden voor in je huiskamer, maar Apple TV werkt dus alleen maar met iTunes, dus het is alleen maar mogelijk om h.264 films af te spelen. Heb je bijvoorbeeld een avi filmpje dan ben je weer een uur bezig om dit te converteren naar h.264.
Als de Apple TV zou synchroniseren met je movies map op je Mac (zoals Front Row doet) dan is het echt een prachtig apparaat.
Is wel het gedeelte waar ik op afknap. Het concept is leuk, en simpel... maar de codecsupport is jammerlijk en dat iTunes verplicht is, is voor mij echt een no go.
Maargoed, Apple verwacht natuurlijk dat jij je video's koopt in de iTunes Store en deze dus zo via dit apparaat gaat afspelen.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik herhaal mijn quote van de frontpage:
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

Ik heb er alvast 1 besteld, maar heb er wel een nachtje over geslapen.

Grootste probleem voor mij was dat ik allemaal Southpark, Curb Your Enthusiasm, Simpsons, etc... episodes heb gedownload en ik wil ze allemaal kunnen streamen naar mijn TV. Probleem met de AppleTV is echter dat het maar een zeer beperkt aantal video formaten ondersteund, eigenlijk alleen H.264 en MPEG-4. Bijna alle gedownloade content is in DivX, Xvid, WMV en dergelijke formaten. Nu kan je echter met VLC (al?) deze formaten transcoden naar MPEG-4 of H.264. Ik heb het gisteren geprobeert en transcoden zelf lijkt geen problemen op te leveren. Ongetwijfeld is er sprake van kwaliteitsverlies, maar ik vind het verwaarloosbaar. Per slot van rekening is al deze content toch in een resolutie van 240 x 360 e.d.

Belangrijkste reden dat ik hem toch heb aangeschaft is dat dit kastje ook muziek kan streamen. Daarnaast heeft het apparaatje ook Apple's GUI, wat naar mijn mening ook een groot pluspunt is. Als laatste werkt het perfect samen met mijn MacBook, iMac G5 en Airport Extreme, totaal geen configuratiewerk. Trouwens: als ik echt een film op hoge kwaliteit wil zien koop ik hem wel op DVD.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Lees net wel dat mijn Synology (NAS) dit kwartaal Itunes ondersteuning krijgt.. dan wordt het toch wel weer aantrekkelijk!

En net als macwolf: ga m alleen voor muziek en foto's gebruiken.... films heb ik alleen op DVD...

[ Voor 29% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 11-01-2007 22:18 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MacWolf schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:12:
eigenlijk alleen H.264 en MPEG-4. Bijna alle gedownloade content is in DivX, Xvid, WMV en dergelijke formaten.
H.264 is een MPEG4-10 codec, de rest van de formaten die je noemt zijn bijna allemaal MPEG4-4 varianten in verschillende containers. Ik hoop dat er iemand komt met voldoende clue om zonder transcoding de container aan te passen. Dan moet het allemaal niet zo'n punt zijn.

(http://www.animemusicvideos.org/guides/avtech/video4_2.htm)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 14:49
LaZZ schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:00:

Zover ik weet kan je op vrijwel iedere moderne breedbeeld-tv met SCART zo'n AppleTV aansluiten via component. Voorwaarde is dan wel dat je tv RGB over SCART ondersteund.

En voor zover ik weet is het nog helemaal niet mogelijk series of films te kopen bij de Nederlandse iTunes-store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52211

burne schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:20:
H.264 is een MPEG4-10 codec, de rest van de formaten die je noemt zijn bijna allemaal MPEG4-4 varianten in verschillende containers. Ik hoop dat er iemand komt met voldoende clue om zonder transcoding de container aan te passen. Dan moet het allemaal niet zo'n punt zijn.
mp4box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204533

mooi apparaat, maar ik stel mij toch nog enkele vragen.
Zou je op de appleTV ook een monitor (die hdcp ondersteunt) i.p.v een HDTV kunnen aansluiten door middel van een hdmi naar dvi converter.
En kan je de appleTV ook aansluiten op een 802.11g draadloze router? Om video te kijken is dit waarschijnlijk te traag maar om Bv muziek te streamen of een tv show er mee te syncroniseren, dat moet toch mogelijk zijn.

Kan je trouwens op de USB poort ook een extra hard disk aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 204533 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:07:
mooi apparaat, maar ik stel mij toch nog enkele vragen.
Zou je op de appleTV ook een monitor (die hdcp ondersteunt) i.p.v een HDTV kunnen aansluiten door middel van een hdmi naar dvi converter.
En kan je de appleTV ook aansluiten op een 802.11g draadloze router? Om video te kijken is dit waarschijnlijk te traag maar om Bv muziek te streamen of een tv show er mee te syncroniseren, dat moet toch mogelijk zijn.
Er zijn ook monitoren met hdmi :) Opzich zou dat moeten kunnen toch?
Kan je trouwens op de USB poort ook een extra hard disk aanhangen.
Nee. USB poort kan alleen gebruikt worden voor "service". Wel zonde imo. Zit er een USB poort, kun je er "niks" mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd alleen ik zou me graag een dell 2007fwp aanschaffen die ik ook daarvoor zou willen gebruiken.
Ze zijn er trouwens niet echt duidelijk over op de apple website.

Het is dan te hopen dat er dan vlug enkele hacks verschijnen zodat je wel iets kunt doen met die USB poort lijkt me anders ook redelijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Vergeet er niet 30 $ bij op te tellen voor QuickTime Pro. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Thanx, precies wat ik bedoelde. Eens kijken of dat compileert op Darwin.
Anoniem: 204533 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:07:
Erger: als je 'm via de apple website bestelt kun je de hdmi-naar-dvi kabel gelijk meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het ziet er leuk uit, leuk voor bij de TV. Ik vraag me toch erg af waar Apple mee bezig is. Zonder o.a. Divx ondersteuning is toch geen hond die zo'n apparaat gaat kopen? :?
Dit is vergelijkbaar met een iPod met enkel ACC support, dat zou gigantisch zijn geflopt, helemaal als je weet dat op een gemiddelde iPod +/- 5% van de muziek via iTunes gekocht.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de eerste koper hier (als er uberhaupt ooit iemand te vinden is die het koopt :+), op welke manier is het systeem toch leuk te gebruiken :?

[ Voor 29% gewijzigd door kamerplant op 13-01-2007 01:14 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Datafeest schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:54:
Het ziet er leuk uit, leuk voor bij de TV. Ik vraag me toch erg af waar Apple mee bezig is. Zonder o.a. Divx ondersteuning is toch geen hond die zo'n apparaat gaat kopen? :?
Dit is vergelijkbaar met een iPod met enkel ACC support, dat zou gigantisch zijn geflopt, helemaal als je weet dat op een gemiddelde iPod is +/- 5% van de muziek via iTunes gekocht.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van de eerste koper hier (als er uberhaupt ooit iemand te vinden is die het koopt :+), op welke manier is het systeem toch leuk te gebruiken :?
Zo dacht ik er dus ook over.
Echter, afgaand op wat er op de Apple-site staat werkt het zo:
How it works

1. Download movies, TV shows and more from iTunes.
2. Sync wirelessly from your Mac or PC.
3. Watch everything on your widescreen TV.
Verder is iTunes verplicht, dus imo is het alleen leuk als je iets van iTunes wilt kopen. En dan nog is het _erg_ gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:13
Datafeest schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:54:
Dit is vergelijkbaar met een iPod met enkel ACC support, dat zou gigantisch zijn geflopt, helemaal als je weet dat op een gemiddelde iPod is +/- 5% van de muziek via iTunes gekocht.

Ik ben het helemaal met je eens!!!! d:)b Maar vergeet niet dat je ook je foto's en (illegale)muziek kan syncen...maar om daar dan 299 euro voor te betalen 7(8)7

Dan kan je beter een (DVI->HDMI)kabel kopen voor maar (max) 29,99 euro en zo je MacBook (Pro) of iMac, MacPro, Mac Mini etc. op je HDTV aansluiten en via Frontrow je media bekijken....dan kan je zelfs niet gekochte videobestanden afspelen maw. divx xvid etc.

Maarja de verkoopcijfers zullen in het begin wel weer erg goed zijn. Maar wil Apple het hoofd boven water houden met de AppleTv dan zal er op zn minst een of andere plugin moeten komen om eigen films af te kunnen spelen. Wanneer dat gebeurd schaf ik er meteen 1 aan! :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Flatwhite op 13-01-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, ik bedacht me net. Zelfs deze portable media player kan meer dan deze Apple TV kan 8)7 Goed, fully featured betaal je wel even wat meer, maar dan nog...
Nouja, en minder keus qua aansluitingen op de tv natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door RoD op 13-01-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 20:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Het wordt pas echt interessant zodra iemand in staat is er Linux op te laten draaien :9 Dan heb je voor 299 euro een stil, compact en stylisch server/weergave apparaatje in de woonkamer :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06
Exirion schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:37:
Het wordt pas echt interessant zodra iemand in staat is er Linux op te laten draaien :9 Dan heb je voor 299 euro een stil, compact en stylisch server/weergave apparaatje in de woonkamer :Y)
Vraag me af of dat lukt, aangezien er voordat Apple het toestond (bootcamp) geen andere Operating Systemen werden geaccepteerd.. Hierbij neem ik aan dat de AppleTv op OS X draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Ice T op 13-01-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:47:
Vraag me af of dat lukt, aangezien er voordat Apple het toestond (bootcamp) geen andere Operating Systemen werden geaccepteerd.. Hierbij neem ik aan dat de AppleTv op OS X draait.
Het probeem lag bij de bootloader die niet overweg kon met de EFI BIOS. Dat was echter al opgelost voordat Apple met de 'officiele' Bootcamp oplossing kwam, dus opzich die ik daar geen probleem in. Een kwestie van een bootloader fixen die 'm kan booten en dan de drivers die de hardware ondersteunen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wat heeft je het idee gegeven dat het een mediaplayer is? Dit is 'gewoon' een Airtunes Express die ook video doet. Een remote audio- en video uitgang voor je iTunes. Als je het ding vergelijkt met peren zul je natuurlijk nooit tevreden zijn. En bij mij in huis past 'ie heel mooi. De airtunes naar de slaapkamer en dit ding aan de stereo en de TV, en hops. One Happy Camper! Niks zeuren over wat er allemaal gekund zou hebben maar niet kan, niks zeuren over hoe dom Apple wel niet is want $Peer is veel beter. Het ding heeft 1 doel, als je daar wat mee kunt koop je 'm, en anders koop je wat anders. Niemand dwingt je bij Apple te kopen, en nergens is een wet die stelt dat Apple aan jouw eisen moet voldoen.

Hier valt het nog wel mee, maar het iPhone-topic is onleesbaar vanwege alle klagers. Ik snap dat niet. Het is een vrije-markt economie, ondernemers mogen doen wat ze goeddunkt, en klanten mogen dat wel of niet overtuigend vinden. Apple heeft je nog nooit beloofd iets met DiVX te zullen gaan doen, dus waarom dat verdomde ge- :X :? 8)7 over de dingen die je jezelf aangepraat hebt? Het ding *is* geen PVR, geen HTPC, geen concurrent voor de macmini. En voorspellen dat Apple dankzij dit ding het hoofd niet boven water kan houden is al helemaal te absurd voor woorden.

Laten we het vooral een beetje in perspectief houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

burne schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:14:
[...]

Wat heeft je het idee gegeven dat het een mediaplayer is? Dit is 'gewoon' een Airtunes Express die ook video doet. Een remote audio- en video uitgang voor je iTunes.
Eh, Apple heeft mij het idee gegeven dat dit een mediaplayer is, eigenlijk.
Dit is hoe het werkt volgens Apple:
1. Download movies, TV shows and more from iTunes.
2. Sync wirelessly from your Mac or PC.
3. Watch everything on your widescreen TV.
..zoals ik al eerder postte. Leuk! Echter... die beperkingen zijn gewoon ontzettend jammer. Voor mij persoonlijk dan. Het had zoveel meer potentie gehad als je wat meer keuzevrijheid had. Dus, in codecs, USB aansluitmogelijkheden en geen verplichtingen tot iTunes.
Als je het ding vergelijkt met peren zul je natuurlijk nooit tevreden zijn.
Ik ben niet tevreden als ik iTunes _moet_ draaien en mijn 200GB Xvid/Divx files moet hercoderen, mag ik?
En bij mij in huis past 'ie heel mooi.
Bij mij ook.
Niks zeuren over wat er allemaal gekund zou hebben maar niet kan, niks zeuren over hoe dom Apple wel niet is want $Peer is veel beter. Het ding heeft 1 doel, als je daar wat mee kunt koop je 'm, en anders koop je wat anders. Niemand dwingt je bij Apple te kopen, en nergens is een wet die stelt dat Apple aan jouw eisen moet voldoen.
Doe es rustig? Mag ik het misschien jammer vinden dat Apple dit niet doet? In potentie is het idee namelijk geweldig. Ik kan erg goed een dergelijk apparaat gebruiken. En hij is nog mooi en betaalbaar ook. Echter onbruikbaar voor mij. En inderdaad, dan koop je wat anders. Maar daarom blijft het jammer.
Hier valt het nog wel mee, maar het iPhone-topic is onleesbaar vanwege alle klagers. Ik snap dat niet. Het is een vrije-markt economie, ondernemers mogen doen wat ze goeddunkt, en klanten mogen dat wel of niet overtuigend vinden. Apple heeft je nog nooit beloofd iets met DiVX te zullen gaan doen, dus waarom dat verdomde ge- :X :? 8)7 over de dingen die je jezelf aangepraat hebt? Het ding *is* geen PVR, geen HTPC, geen concurrent voor de macmini.
Waarom? Omdat ik eerst zelf eisen op stel, en niet achter een fabrikant aanloop van "wat zij me voorschotelen zal ik gebruiken". Daarom vind ik het jammer dat ze niet mijn eisen geïmplementeerd hebben. Mag ik?
En voorspellen dat Apple dankzij dit ding het hoofd niet boven water kan houden is al helemaal te absurd voor woorden.
Dat wel ja. Gelukkig zei ik dat ook niet.
Laten we het vooral een beetje in perspectief houden.
Lijkt me een goed plan.

Maargoed, lijkt me zo nu ook wel duidelijk wat de voor en nadelen zijn. :)
In ieder geval is het goed dat Apple met een dergelijk product gekomen is. Apple zet door hun populariteit altijd wel een trend dus wellicht dat er straks meerdere van dit soort apparaten komen of dat Apple zelf een verbeterde versie uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Laten we niet Apple gaan aanvallen op beslissingen die in de ogen van de tweakende nerd onbegrijpelijk zijn, want die behoort niet direct tot de doelgroep van Apple. Aan de andere kant moeten we ook niet Apple heilig verklaren en alle produkten aanbidden zonder kritiek te dulden. Nuance van beide kanten dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 18:35

pling

Lekker Kepjoeteren

Hoe zit het nu eigenlijk met een gewone DVD? Kan ik die in m'n mac gooien en dan rippen in itunes of streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
iTunes kan geen DVD's rippen. Maar als het toch voor in de woonkamer is zal er ook wel een DVD speler staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je had door dat het geen aanval op jou specifiek was, maar meer een reactie op de algemene toon van reacties op Apple's productaankondigingen?

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/appletv.jpg

Dat is appletv. Niets meer, niets minder.

[ Voor 7% gewijzigd door burne op 13-01-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:37:
Laten we niet Apple gaan aanvallen op beslissingen die in de ogen van de tweakende nerd onbegrijpelijk zijn,
Waarom niet?
want die behoort niet direct tot de doelgroep van Apple.
Welke doelgroep zou dan wel geïnteresseerd zijn in dit product? De "gewone gemiddelde" thuisconsument? Die koopt toch gewoon een DVDtje, daar heb je geen dure Apple TV voor nodig.

-edit-
Het is duidelijk dat iTunes volgens Apple het product is. Ik vraag me af in hoeverre de consument hier het mee eens is. Persoonlijk vind ik iTunes al niet echt geweldig voor het beheren van mijn MP3s. De vraag is wat de "gemiddelde" consument hier van vind. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar een feit is dat een tijd geleden Quicktime voor Windows enkel te downloaden was met bijgevoegde iTunes. Blijkbaar is hier veel kritiek op gekomen waardoor Quicktime nu ook los te downloaden is. Die kritiek... goh, zou dat niet iets betekenen?

[ Voor 36% gewijzigd door kamerplant op 13-01-2007 15:33 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Datafeest schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:29:
[...]

Waarom niet?

[...]

Welke doelgroep zou dan wel geïnteresseerd zijn in dit product? De "gewone gemiddelde" thuisconsument? Die koopt toch gewoon een DVDtje, daar heb je geen dure Apple TV voor nodig.
Apple wil misschien daar mee concureren, niet meer de deur uit, maar gwoon via je iMac downloaden en overal bekijken.. je zit niet meer vast een kwetsbare schijfjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

burne schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:29:
[...]

Je had door dat het geen aanval op jou specifiek was, maar meer een reactie op de algemene toon van reacties op Apple's productaankondigingen?

[afbeelding]

Dat is appletv. Niets meer, niets minder.
Klopt, daar reageer ik op ;)
JeroenGans schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:31:
[...]

Apple wil misschien daar mee concureren, niet meer de deur uit, maar gwoon via je iMac downloaden en overal bekijken.. je zit niet meer vast een kwetsbare schijfjes e.d.
Mja, maar de meeste mensen hebben nog gewoon een pc. De iPod was vroeger ook gebonden aan Macs meen ik. Zijn ze ook vanaf gestapt. Door de beperkte mogelijkheden verklein je het gebruiksgemak, iets wat volgens velen het sterke punt van Apple is. "It just works" toch?
Feit is gewoon dat Divx en Xvid meer gestandardiseert zijn. Dan kun je zeggen van "de Apple-tv werkt niet zo, punt", maar zo schopt Apple zichzelf wel tegen de schenen, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:47:
[...]

Niet waar. Linux draaide al jaren prima op Apples, ook voor de Intel overgang al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Mensen zien het plaatje niet.. iTunes is de grootse online muziek winkel (Nu zelfs groter dan Amazon), verkoopt mega veel TV shows en ze zullen verwachten dat ook films hard gaan. DVD's = oud.. online je filmpje downloaden = de toekomst, en DAAR spelen ze op in.

Men gaat geen film van iTunes kopen wanneer men dit niet op de tv kan afspelen, DAARVOOR is de Apple TV. Die is dus NIET voor je illegale films en series.

In de toekomst (eingelijk is het nu al bezig), zal het kopen/huren van digitale media groot worden, en Apple is een van de eerste die dit ziet en er ook echt wat mee doet. het zal me niks verbazen als je straks ook films kan "huren".. Voor bv 1,99 kan je een film 1 dag kijken, of misschien 1x of iets. Dan is het bye bye met de videotheek.

Apple is bezig dat wat ze goed doen, uit te breiden. In plaats van alleen maar zelf de hard- en software te maken, leveren ze nu ook de content. Met als gevolg dat je geen gezeik hebt met drivers/codecs of wat dan ook... plug and play all the way.

[ Voor 14% gewijzigd door Eswip op 13-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202332

Ik zelf wacht met de aanschaf van de mac tv tot dat je hier (in NL) ook films kan downloaden via Itunes. Tot die tijd is het apparaat niet interesant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202332

Daarom wacht ik ook eerst tot dat je hier de films kunt downloaden via Itunes huren is vaak geen optie qua kwaliteit vaak mee gemaakt dat de dvd's onder de krassen zat. (was meer als aanvulling voor de eerste berichtje)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 202332 op 13-01-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eswip schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:49:
Mensen zien het plaatje niet.. iTunes is de grootse online muziek winkel (Nu zelfs groter dan Amazon), verkoopt mega veel TV shows en ze zullen verwachten dat ook films hard gaan. DVD's = oud.. online je filmpje downloaden = de toekomst, en DAAR spelen ze op in.

Men gaat geen film van iTunes kopen wanneer men dit niet op de tv kan afspelen, DAARVOOR is de Apple TV. Die is dus NIET voor je illegale films en series.

In de toekomst (eingelijk is het nu al bezig), zal het kopen/huren van digitale media groot worden, en Apple is een van de eerste die dit ziet en er ook echt wat mee doet. het zal me niks verbazen als je straks ook films kan "huren".. Voor bv 1,99 kan je een film 1 dag kijken, of misschien 1x of iets. Dan is het bye bye met de videotheek.

Apple is bezig dat wat ze goed doen, uit te breiden. In plaats van alleen maar zelf de hard- en software te maken, leveren ze nu ook de content. Met als gevolg dat je geen gezeik hebt met drivers/codecs of wat dan ook... plug and play all the way.
Ik zie het plaatje wel, alleen als Apple-loze consument pas je niet in dit plaatje. Zodoende kun je niet instappen met de Apple TV. Maar dan moet je meteen ook al je video's bij iTunes kopen, het programma draaien, en dergelijke. Voor iemand die al met iTunes werkt en video's koopt voor z'n iPod maakt dit natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zonder "Movie Map" support is dit ding falende IMO :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:07
Ik ben nu al 2 dagen aan het bedenken, wat dit apparaat kan wat mijn macbook niet kan. Niets dus. Zelfs voor de looks hoef ik het niet eens te kopen. Mijn Macbook is maar net ongeveer 2 keer groter (grof genomen, denk ik). Dat is het enige dat ik kan bedenken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
RoD schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:01:
[...]

Ik zie het plaatje wel, alleen als Apple-loze consument pas je niet in dit plaatje. Zodoende kun je niet instappen met de Apple TV. Maar dan moet je meteen ook al je video's bij iTunes kopen, het programma draaien, en dergelijke. Voor iemand die al met iTunes werkt en video's koopt voor z'n iPod maakt dit natuurlijk niet uit.
In de states worden er redlijk wat films verkocht, en dus super veel tv-shows.. en nog veeeeel meer muzie. Dit zijn echt niet alleen maar mac gebruikers. Maar als je inderdaad nooit iTunes gebruikt, dan heb je er niet veel aan. Maar die mensen kunnen een mooi windows media unit geval kopen.. Apple wil gewoon een totaal plaatje leveren zodat het gewoon goed werkt. Ik ben daar persoonlijk voorstander van.

Je hoeft dus niet perse je video's te kopen via iTunes.. je kan je bestaande dus ook gewoon omzetten mocht je dit perse willen. En ja, iTunes moet idd draaien, maar die draait bij mij toch de hele dag al :P

Verder moet je het zien als het begin van iets nieuws: video on demand. Mensen zitten nu nog teveel vast aan het huidige systeem, terwijl Apple al meer naar de toekomst kijkt. Ik denk persoonlijk dan ook, dat met een paar jaar je dit in vele huizen zal zien (Al dan niet met Apple hardware/software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat je vastzit aan itunes is volgens mij het grootste probleem het tenzij itunes meer formaten zou ondersteunen en je bv mijn divx files er ook automatisch mee kan syncen.
Ik denk dat apple een paar "fouten" maakt :
- je zou er een extra harde schijf moeten kunnen op aansluiten
- meer codecs of je moet alles hercoderen :(
- je zit vast aan itunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Datafeest schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 15:29:
Effe uitloggen met je huidige itunes-account, kies de Amerikaanse store en klik.
maar een feit is dat een tijd geleden Quicktime voor Windows enkel te downloaden was met bijgevoegde iTunes.
Quicktime is altijd los te downloaden geweest. Dat mensen er overheen keken.. Tja.. De link is nu niet te missen, waarschijnlijk omdat er teveel vragen over kwamen. Overigens had je dat kunnen bedenken, gezien het belang Apple hecht aan hun multimedia-ding. Het is sinds 1991 de kern van Apple's platform voor multimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
Wat een gezeur allemaal weer over die codecs. Heb dit van mijlen ver aan zien komen.

Apple heeft dit product met maar één reden op de markt gezet, en dat is content van de iTunes-store naar de huiskamer brengen. Iedereen die roept dat DIVX en XVID de industiestandaard zijn roept eigenlijk alleen maar dat hij of zij niet wil betalen voor content. Het is naïef om dit tegen te gaan spreken, want het is gewoon een feit dat 99% van al die bestanden in omloop illegale kopieën zijn. De standaard is in werkelijkheid natuurlijk MPEG 1 en 2 (VCD en DVD) en h.264 (Blueray, HD-DVD en de iTunes-store). Legale DIVX/XVID-bestanden zijn er wel, maar zijn uitzondering op de regel, met andere woorden, je mag het gerust een industiestandaard noemen, maar zeker geen gebruikersstandaard (dit gaat alleen op voor het illegale cirquit). Daarnaast is h.264 technisch superieur aan het DIVX/XVID-gebeuren. Er zijn genoeg alternatieven apparaten op de markt die wel DIVX/XVID naar je TV kunnen streamen, dus koop dan zo'n ding en probeer de AppleTV niet af te zeiken met argumenten die meer iets over jou als consument dan over de Apple als producent zeggen. Apple heeft nooit de intentie gehad met die andere apparaten te concurreren, de bron van inkomen voor Apple is immers de iTunes-store, en niet een apparaat als de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fevida schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:25:
Wat een gezeur allemaal weer over die codecs. Heb dit van mijlen ver aan zien komen.

Apple heeft dit product met maar één reden op de markt gezet, en dat is content van de iTunes-store naar de huiskamer brengen. Iedereen die roept dat DIVX en XVID de industiestandaard zijn roept eigenlijk alleen maar dat hij of zij niet wil betalen voor content. Het is naïef om dit tegen te gaan spreken, want het is gewoon een feit dat 99% van al die bestanden in omloop illegale kopieën zijn. De standaard is in werkelijkheid natuurlijk MPEG 1 en 2 (VCD en DVD) en h.264 (Blueray, HD-DVD en de iTunes-store). Legale DIVX/XVID-bestanden zijn er wel, maar zijn uitzondering op de regel, met andere woorden, je mag het gerust een industiestandaard noemen, maar zeker geen gebruikersstandaard (dit gaat alleen op voor het illegale cirquit). Daarnaast is h.264 technisch superieur aan het DIVX/XVID-gebeuren. Er zijn genoeg alternatieven apparaten op de markt die wel DIVX/XVID naar je TV kunnen streamen, dus koop dan zo'n ding en probeer de AppleTV niet af te zeiken met argumenten die meer iets over jou als consument dan over de Apple als producent zeggen. Apple heeft nooit de intentie gehad met die andere apparaten te concurreren, de bron van inkomen voor Apple is immers de iTunes-store, en niet een apparaat als de AppleTV.
Hear hear!

Wat mij betreft heb je helemaal gelijk. Al hoop ik zelf stiekem toch dat iemand erin slaagt om Linux op dit beestje te draaien, want dan heb je voor weinig geld toch wel een erg leuk knutselkastje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eswip schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:46:
[...]

In de states worden er redlijk wat films verkocht, en dus super veel tv-shows.. en nog veeeeel meer muzie. Dit zijn echt niet alleen maar mac gebruikers. Maar als je inderdaad nooit iTunes gebruikt, dan heb je er niet veel aan. Maar die mensen kunnen een mooi windows media unit geval kopen.. Apple wil gewoon een totaal plaatje leveren zodat het gewoon goed werkt. Ik ben daar persoonlijk voorstander van.
Nouja, je hoeft inderdaad geen Mac-gebruiker te zijn, laat ik dan zeggen iTunes + iPod gebruiker die toch al z'n video bij iTunes koopt.
Als totaalplaatje: ja. Voor mij persoonlijk: onhandig. Het zou leuk zijn geweest als mensen die verder helemaal niks van Apple hebben (iTunes, iPod, of wat dan ook) dit ook gemakkelijk kunnen gebruiken. Dus Xvid files van je pc naar je tv sturen, en dergelijke. Het kan al wel, met bijvoorbeeld de Archos 604 Wifi, maar dat is natuurlijk ook niet echt ideaal.
Je hoeft dus niet perse je video's te kopen via iTunes.. je kan je bestaande dus ook gewoon omzetten mocht je dit perse willen. En ja, iTunes moet idd draaien, maar die draait bij mij toch de hele dag al :P
Dan ben ik een paar maand bezig :+
Verder moet je het zien als het begin van iets nieuws: video on demand. Mensen zitten nu nog teveel vast aan het huidige systeem, terwijl Apple al meer naar de toekomst kijkt. Ik denk persoonlijk dan ook, dat met een paar jaar je dit in vele huizen zal zien (Al dan niet met Apple hardware/software)
Eens. Het systeem ansich is gewoon erg goed. Zo wil ik het ook. :) Daarom hoop ik dus ook dit dit type apparaten wat opkomt en andere merken zich ermee gaan bemoeien. Dan kan ik er ook wat mee :P
Anoniem: 204533 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:22:
dat je vastzit aan itunes is volgens mij het grootste probleem het tenzij itunes meer formaten zou ondersteunen en je bv mijn divx files er ook automatisch mee kan syncen.
Ik denk dat apple een paar "fouten" maakt :
- je zou er een extra harde schijf moeten kunnen op aansluiten
- meer codecs of je moet alles hercoderen :(
- je zit vast aan itunes
Een externe hdd is inderdaad ook een goede. De USB-poort zit er al op. Nu de support nog :P

Wat kan mij het schelen wat Apple voor intenties heeft? Als consument wil je toch graag een product wat aan jou eisen voldoet? Aangezien erg veel mensen Xvid/Divx gebruiken, zullen ze het jammer vinden dat dit niet ondersteund wordt, plus de andere verplichtingen zoals iTunes (als je dit niet gebruikt). Mag men dit niet jammer vinden ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

helemaal mee eens, het wordt ook niet gepresenteerd als een alleskunnende mediaspeler maar als itunes op tv, thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:18:
[...]

Nouja, je hoeft inderdaad geen Mac-gebruiker te zijn, laat ik dan zeggen iTunes + iPod gebruiker die toch al z'n video bij iTunes koopt.
Als totaalplaatje: ja. Voor mij persoonlijk: onhandig. Het zou leuk zijn geweest als mensen die verder helemaal niks van Apple hebben (iTunes, iPod, of wat dan ook) dit ook gemakkelijk kunnen gebruiken. Dus Xvid files van je pc naar je tv sturen, en dergelijke. Het kan al wel, met bijvoorbeeld de Archos 604 Wifi, maar dat is natuurlijk ook niet echt ideaal.
Waarom denk je dat je dat OSX niet op een niet Apple systeem kan draaien? Omdat er teveel hardware is om rekening mee te houden, waardoor je altijd gezeik krijgt. Waarom heb je het Mac OSX en een Mac geen gezeur met drivers? Omdat ze alles zelf in de hand houden. Dat is nou precies wat Apple wil, en wat Apple zo goed maakt. Daarom werkt het ook zo met de Apple TV.

Dat andere media kastjes dat wel kunnen, dan koop je die toch?

Features != beter device..

Over het algemeen (daarmee bedoel ik voor de normale consument) is een product dat makkelijk te gebruiken is, veel belangrijker. Je hebt niets aan features als je ze niet gebruikt, of als ze te moeilijk zijn voor de normale consument om te gebruiken. Tuurlijk, je kan ook een PC of zelfs een mac mini naast je tv zetten, maar dat werkt lang niet zo makkelijk (voor de normale consument) als een Apple TV.

Tweakers moeten gewoon geen Apple TV kopen.. klaar en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Het is alleen jammer dat dit ding in Nederland de helft van mijn functionaliteit verliest, gezien de incompetente ITMS.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 14-01-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:57:
Tweakers moeten gewoon geen Apple TV kopen.. klaar en uit.
Als nou iets de doelgroep is van zo'n compleet onding als de Apple TV dan zijn het wel de tweakers. Video on demand staat simpelweg in de kinderschoenen en is daarmee voor de "gewone" thuis gebruiker alles behalve interessant. Weer zo'n stompzinnige afstandsbedieding erbij.

Al die digitale tv meuk wordt pas interessant wanneer het standaard in een tv is ingebouwd. Ik vind het persoonlijk dan ook een heel jammerlijke afslag die Apple heeft genomen. Het is wat mij betreft een niets toevoegend, nutteloos apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Dat riep iedereen waarschijnlijk ook toen de iPod geïntroduceerd werd, en kijk nu eens... Je moet érgens beginnen, en ik denk dat dit een goede stap is van Apple.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DiGiSTORM_ schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:42:
Dat riep iedereen waarschijnlijk ook toen de iPod geïntroduceerd werd, en kijk nu eens... Je moet érgens beginnen, en ik denk dat dit een goede stap is van Apple.
Nee hoor, want je vergelijking gaat helemaal niet op. De iPod is immers een stand-alone apparaat terwijl de Apple TV een add-on voor je tv is. Een soort van intermediate apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:18:
Wat kan mij het schelen wat Apple voor intenties heeft? Als consument wil je toch graag een product wat aan jou eisen voldoet? Aangezien erg veel mensen Xvid/Divx gebruiken, zullen ze het jammer vinden dat dit niet ondersteund wordt, plus de andere verplichtingen zoals iTunes (als je dit niet gebruikt). Mag men dit niet jammer vinden ofzo? :?
Ja, dat vind ik dus een kromme beredenering. Wat jij zegt is precies hetzelfde als iemand die zegt dat hij het jammer vind dat een boot niet kan rijden terwijl hij een auto zoekt. Met andere woorden, de AppleTV wordt door een hoop mensen hier bij voorbaat in het hokje "alles-afspelende-multimedia-extender" geplaatst zonder eerst te kijken wat voor het beestje het eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Anoniem: 37526 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:29:
Het is alleen jammer dat dit ding in Nederland de helft van mijn functionaliteit verliest, gezien de incompetente ITMS.
Klopt.. maar ik denk dat hier dan ook snel verandering in zal komen.
Als nou iets de doelgroep is van zo'n compleet onding als de Apple TV dan zijn het wel de tweakers. Video on demand staat simpelweg in de kinderschoenen en is daarmee voor de "gewone" thuis gebruiker alles behalve interessant. Weer zo'n stompzinnige afstandsbedieding erbij.

Al die digitale tv meuk wordt pas interessant wanneer het standaard in een tv is ingebouwd. Ik vind het persoonlijk dan ook een heel jammerlijke afslag die Apple heeft genomen. Het is wat mij betreft een niets toevoegend, nutteloos apparaat.
Eeuhms, ik weet niet of je hebt gezien HOEVEEL films, maar vooral tv-shows er worden gedownload van iTunes? Dat zijn _echt_ niet allemaal tweakers. En als ze dat wel zijn, dan zijn het mensen die snel en simpel een filmpje willen bekijken. Zo goed als alles wat op de iTunes store staat, kan je downloaden, als je weet waar je moet zoeken. Blijkbaar kiezen deze mensen voor de simpelere weg, of weten niet waar ze moeten zoeken. Er is hier dus zeker een markt, en deze gaat heel hard groeien.

Dat het ingebouwd wordt later lijkt mij inderdaad ook een goede optie, maar zolang het nog in de kinderschoenen staat, is het beter om iets optioneel aan te bieden, dan mensen meteen maar die 300 dollar extra te laten betalen, ook al gebruiken ze het niet.

Mensen snappen gewoon het hele idee niet van Apple, terwijl ze het zo duidelijk hebben uitgelegd. Het is in eerste instantie PUUR EN ALLEEN om je aangeschafte iTunes content op je tv te kijken/luisteren. Dat mensen het meteen omdopen tot een multi-media streaming device, en dan gaan klagen dat het bepaalde functies niet heeft, slaat natuurlijk gewoon nergens op. Deze mensen zal ik dan ook nooi adviseren om een AppleTV aan te schaffen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit een goede zet is en dat het in Amerika ook redelijk zal verkopen. In Europa zullen ze toch eerst wel er voor moeten zorgen dat je TV shows en films kan kopen via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:35:
Mensen snappen gewoon het hele idee niet van Apple, terwijl ze het zo duidelijk hebben uitgelegd.
Als mensen het niet snappen dan hebben ze het dus per definitie niet goed uitgelegd!

Als dat ding "Airport Video" had geheten was het wellicht op voorhand al duidelijk. De naam "Apple TV" doet toch op zijn minst meer vermoeden/suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fevida schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:09:
[...]

Ja, dat vind ik dus een kromme beredenering. Wat jij zegt is precies hetzelfde als iemand die zegt dat hij het jammer vind dat een boot niet kan rijden terwijl hij een auto zoekt. Met andere woorden, de AppleTV wordt door een hoop mensen hier bij voorbaat in het hokje "alles-afspelende-multimedia-extender" geplaatst zonder eerst te kijken wat voor het beestje het eigenlijk is.
Een boot en een auto is in dit geval wel wat anders. Je zou het kunnen vergelijken met het ontbreken van een radio in een auto, imo.
Gewoon simpelweg Divx en Xvid support (liefst natuurlijk nog meer codecs) en geen iTunesverplichting zouden voor het apparaat direct aantrekkelijk maken. En een externe hdd aansluiten zou ook niet verkeerd zijn natuurlijk.

Maar inderdaad, Apple heeft het bedoeld als "iTunes op de tv", dus in dat geval voldoen ze er aardig aan.
Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:35:

Mensen snappen gewoon het hele idee niet van Apple, terwijl ze het zo duidelijk hebben uitgelegd. Het is in eerste instantie PUUR EN ALLEEN om je aangeschafte iTunes content op je tv te kijken/luisteren. Dat mensen het meteen omdopen tot een multi-media streaming device, en dan gaan klagen dat het bepaalde functies niet heeft, slaat natuurlijk gewoon nergens op. Deze mensen zal ik dan ook nooi adviseren om een AppleTV aan te schaffen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit een goede zet is en dat het in Amerika ook redelijk zal verkopen. In Europa zullen ze toch eerst wel er voor moeten zorgen dat je TV shows en films kan kopen via iTunes.
Je kunt het ook omdraaien. Mensen vinden het idee wat Apple heeft jammer en zouden graag meer features zien. Vooral omdat het concept van Apple (een simpel kastje wat content van de pc naar de tv brengt) erg goed uitgewerkt is. Ik zou graag een dergelijk product hebben in ieder geval.

Los van het feit of het nu wel/niet een goed product is... ik denk dat Apple het apparaat een stuk populairder had kunnen maken als ze die verplichtingen van iTunes en H.264 niet gestelt hadden. Aan de andere kant zou je ook kunnen denken dat Apple in z'n geheel meer producten verkoopt omdat ze met de Apple TV het "totaalplaatje" omhoog vijzelen.
Dit soort apparaatjes zijn in ieder geval een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
RoD schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:46:
[...]

Een boot en een auto is in dit geval wel wat anders. Je zou het kunnen vergelijken met het ontbreken van een radio in een auto, imo.
Gewoon simpelweg Divx en Xvid support (liefst natuurlijk nog meer codecs) en geen iTunesverplichting zouden voor het apparaat direct aantrekkelijk maken. En een externe hdd aansluiten zou ook niet verkeerd zijn natuurlijk.

Maar inderdaad, Apple heeft het bedoeld als "iTunes op de tv", dus in dat geval voldoen ze er aardig aan.

[...]

Je kunt het ook omdraaien. Mensen vinden het idee wat Apple heeft jammer en zouden graag meer features zien. Vooral omdat het concept van Apple (een simpel kastje wat content van de pc naar de tv brengt) erg goed uitgewerkt is. Ik zou graag een dergelijk product hebben in ieder geval.

Los van het feit of het nu wel/niet een goed product is... ik denk dat Apple het apparaat een stuk populairder had kunnen maken als ze die verplichtingen van iTunes en H.264 niet gestelt hadden. Aan de andere kant zou je ook kunnen denken dat Apple in z'n geheel meer producten verkoopt omdat ze met de Apple TV het "totaalplaatje" omhoog vijzelen.
Dit soort apparaatjes zijn in ieder geval een goede ontwikkeling.
Het is en blijft een commercieel bedrijf. Door een Apple TV te produceren, hopen ze ook de verkoop van films te boosten.

En tuurlijk zou het handig zijn als het met andere software werkt, en andere codecs.. in een perfecte wereld wel te verstaan. Er zitten vele haken en ogen aan, waardoor het niet meer plug and play wordt, en het dus minder easy to use wordt.

Daarnaast snap ik niet wat mensen tegen iTunes hebben. Ik vond het eerst (een paar jaar geleden) ook niks, maar sinds ik een mac heb (juni 2006) ben ik het gaan gebruiken, en vind het nu een fantastisch stuk software.. maar ja, dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eswip schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:51:
[...]

Het is en blijft een commercieel bedrijf. Door een Apple TV te produceren, hopen ze ook de verkoop van films te boosten.

En tuurlijk zou het handig zijn als het met andere software werkt, en andere codecs.. in een perfecte wereld wel te verstaan. Er zitten vele haken en ogen aan, waardoor het niet meer plug and play wordt, en het dus minder easy to use wordt.
Dat snap ik niet. Met extra codecsupport kan het huidige "systeem" wat ze hebben prima blijven werken (dus iTunes Store -> pc -> tv) en kunnen de mensen verder naar wens andere files van hun pc afspelen)
Maargoed, je boost zo inderdaad wel de verkoop van films ja. Zal ongetwijfeld mee hebben gespeeld. Of dat goed uitpakt is nog maar de vraag. Ben wel benieuwd naar hoe dit zich zal ontwikkelen.
Daarnaast snap ik niet wat mensen tegen iTunes hebben. Ik vond het eerst (een paar jaar geleden) ook niks, maar sinds ik een mac heb (juni 2006) ben ik het gaan gebruiken, en vind het nu een fantastisch stuk software.. maar ja, dat ben ik.
offtopic:
Puur persoonlijk vind ik het veel te log en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 21-05 18:28
Hm, ik denk dat ik hem zal aanschaffen als hij te koop is, lijkt me echt het toestel waar ik al lang op zit te wachten :). Gebruik nu m'n iPod video om series te bekijken op tv, werkt ongeveer hetzelfde als appleTV, echter is de beeldkwaliteit maar matig nu (320*240). Het gat in de markt als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De iPod tv-out werkt sinds kort ook op 640*480 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Anoniem: 37526 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:23:
De iPod tv-out werkt sinds kort ook op 640*480 :)
Jammer genoeg enkel de 5.5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 21:40
[n/m]

[ Voor 97% gewijzigd door wacko op 15-01-2007 12:02 . Reden: specs stonden al in thread start ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Met welke converter voor de Mac kun je een Divx/Xvid bestand dan omzetten naar een bestand dat de Apple TV en iTunes wel ondersteund?

Ik overweeg namelijk de aanschaf nog steeds maar wil eerst eens kijken hoe lang het converten duurt op mijn Macbook enz.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Quicktime pro, visualhub, VLC ? zijn zoveel (de)coders verkrijgbaar...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Zou je vanaf volgende maand nu kunnen films en tv-shows downloaden van iTunes? Ik had daar iets van opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
KeeZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:35:
Quicktime pro, visualhub, VLC ? zijn zoveel (de)coders verkrijgbaar...
Oke dat is dan opzich prima... Ik heb alleen geen LCD / Plasma TV. Gewoon nog een ordinaire breedbeeld TV. Komt / Is daar een verloopstekkertje voor of gaat dat niet werken ivm onder andere de resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Oke dat is dan opzich prima... Ik heb alleen geen LCD / Plasma TV. Gewoon nog een ordinaire breedbeeld TV. Komt / Is daar een verloopstekkertje voor of gaat dat niet werken ivm onder andere de resolutie?
De normale Pal resolutie wordt ook gewoon ondersteund hoor, tis niet zo dat je persé een 720P/1080I scherm nodig hebt :) Verder heeft het ding een component-aansluiting dus HDMI is ook niet persé nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
RoD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:24:
[...]

De normale Pal resolutie wordt ook gewoon ondersteund hoor, tis niet zo dat je persé een 720P/1080I scherm nodig hebt :) Verder heeft het ding een component-aansluiting dus HDMI is ook niet persé nodig.
Maar een gewone breedbeeld TV heeft ook geen component aansluiting ;)

Alleen scart / s-video / video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:33:
[...]

Maar een gewone breedbeeld TV heeft ook geen component aansluiting ;)

Alleen scart / s-video / video...
Daar zijn converters voor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
RoD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Daar zijn converters voor toch?
Ik kan zo alleen maar stervesdure kastjes vinden die dat doen... Maar om daar nou nog $200 voor te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:54:
[...]

Ik kan zo alleen maar stervesdure kastjes vinden die dat doen... Maar om daar nou nog $200 voor te betalen..
Nou je het zo zegt... ik ook. Dat is toch wel wat minder handig ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een apparaat zoals de Apple TV zou ik echt willen hebben. Alleen zoals eerder gezegd is echt jammer dat je niet je eigen bestanden kan streamen. Tuurlijk, misschien is het apparaat puur bedoeld om de missing link tussen iTunes en je tv op te vullen, maar Apple TV zou echt populair zijn geweest als je ook je eigen xvid etc kon afspelen.

Ik wacht eerst de ontwikkelingen af. Misschien komt er een software update die het afspelen van andere bestanden als nog mogelijk maakt, of knappe koppen hacken dat ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:54:
[...]

Er zijn toch gewoon verloopstekkertjes voor? heb zelf een scart plug in mn tv zitten met aan de andere kant drie tulp aansluitingen (2x audio, 1x composite) Zou niet zo duur moeten zijn lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
DocB schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:50:
[...]

Er zijn toch gewoon verloopstekkertjes voor? heb zelf een scart plug in mn tv zitten met aan de andere kant drie tulp aansluitingen (2x audio, 1x composite) Zou niet zo duur moeten zijn lijkt mij...
Dat is iets heel anders dan component... Component is voor zover ik weet 3x beeld toch? Of ben ik nou gek...

Wat jij bedoeld is volgens mij de geel (video) en rood/witte (audio) tulpstekkertjes. Dat is volgens mij niet de component aansluiting zoals die op de Apple TV zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
DocB schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:50:
[...]

Composite is niet hetzelfde als component RGB :)
Wat er wel bestaat is een Scart - 3 RGB dacht ik?

edit: ja dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.beststuff.co.uk/images/hama_rgb_3_phono_to_scart.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/yuv-rgb-scart-adapter.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Dupje op 15-01-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 05:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Bestaat er trouwens ook een HDMI naar VGA/DVI kabel? Dan zou dat ook nog een oplossing zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Dupje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:04:
[...]

Composite is niet hetzelfde als component RGB :)
Wat er wel bestaat is een Scart - 3 RGB dacht ik?

edit: ja dus:

[afbeelding]

[afbeelding]
Plaatjes daarvan kon ik inderdaad ook vinden, maar een adres om ze te bestellen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Falcon schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:17:
Bestaat er trouwens ook een HDMI naar VGA/DVI kabel? Dan zou dat ook nog een oplossing zijn.
Die staat gewoon op de apple store :).
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=TL952
LaZZ schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:18:
[...]

Plaatjes daarvan kon ik inderdaad ook vinden, maar een adres om ze te bestellen niet...
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3510/3511/351146_LB_00_FB.EPS.jpg

Die verkoopt Conrad. Geen idee of dat werkt?

[ Voor 47% gewijzigd door Dupje op 15-01-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 06:51
Dupje schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:27:
[...]

Die staat gewoon op de apple store :).
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=TL952

[...]

[afbeelding]

Die verkoopt Conrad. Geen idee of dat werkt?
Als je TV RGB scart aankan zal het werken, zonder RGB niet

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Maar nu hoor ik hier ook mensen over andere apparaten die Divx / Xvid kunnen streamen. Zijn er ook dergelijke apparaten die dit icm een Macbook draadloos kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 16:52
Je macbook zelf ;)
Drop er flip4mac op en koop zo'n verloop ding voor tv-out en gaan met frontrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
gomaster schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:47:
Je macbook zelf ;)
Drop er flip4mac op en koop zo'n verloop ding voor tv-out en gaan met frontrow.
Dat is niet draadloos.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

magnifor schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:33:
Alleen zoals eerder gezegd is echt jammer dat je niet je eigen bestanden kan streamen.
Ik neem tv op met een EyeTV en die exporteert opgenomen programma's netjes naar iPod-formaat en zet ze zelfs voor je in iTunes. Dat wat ik nu vanuit frontrow op de macmini kan kijken is straks op precies dezelfde manier op tv te kijken. Joh.

Omzetten van divx naar h.264 heeft nog een voordeel. Een doorsnee film krimpt van 1.4Gbyte naar 600Mbyte (en Visualhub plakt beide CD's netjes voor je aan elkaar als je dat wilt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:05:
[...]

Ik neem tv op met een EyeTV en die exporteert opgenomen programma's netjes naar iPod-formaat en zet ze zelfs voor je in iTunes. Dat wat ik nu vanuit frontrow op de macmini kan kijken is straks op precies dezelfde manier op tv te kijken. Joh.

Omzetten van divx naar h.264 heeft nog een voordeel. Een doorsnee film krimpt van 1.4Gbyte naar 600Mbyte (en Visualhub plakt beide CD's netjes voor je aan elkaar als je dat wilt..)
Zou het niet veel fijner zijn als je het gewoon op je iTV in kon programmeren wat je wilt zien, en je er geen omkijken maar naar hebt of een trage machine krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:23:
Zou het niet veel fijner zijn als je het gewoon op je iTV in kon programmeren wat je wilt zien, en je er geen omkijken maar naar hebt of een trage machine krijgt?
Vast, maar dan is een harddiskrecorder net zo handig. Van de andere kant kost een harddiskrecorder met een vergelijkbare interface het dubbele. (Vergeet niet dat de budgetmodellen een beroerde video-recorderachtige interface hebben en geen point-and-click ding om op te nemen).

'Traag' valt overigens best mee. M'n beide macjes staan nu te converteren, met een resulterende load van rond de 3, en echt merken doe ik het niet. Normaal gesproken doen ze dat 's nachts (applescript en Xgrid) maar dat ging mis vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:19
Och, dan gaan de videotheken online films verkopen :) . Maar dan heb je wel een veel grotere concurrentie.

Het is een mooi machientje, maar inderdaad moeten die codecs wel allemaal wel werken. En dat er geen externe USB-harde schijf op kan worden aangesloten is ook weer lekker een gemiste kans ;( . Wat zijn die 'services' dan? Uitbreidingen?
LaZZ schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Dat is niet draadloos.....
Daar is vast wel iets op te verzinnen toch?

[ Voor 12% gewijzigd door hello_moto op 17-01-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
hello_moto schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:18:
[...]
geen externe USB-harde schijf op kan worden aangesloten is ook weer lekker een gemiste kans ;( . Wat zijn die 'services' dan? Uitbreidingen?
Vast software updates zoals nu het geval is bij de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

hello_moto schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:18:
Och, dan gaan de videotheken online films verkopen :)
Verkopen, niet verhuren. Verhuur is met iTunes en iTMS geen optie:
Microsoft's PlaysForSure and Zune both make DRM subscription music a centerpiece strategy; that requires complex DRM on the player. On the iPod, subscription music isn?t even an option; by intentional design, it can't delete your content or prevent you from listening to it after a set expiration date.
(bron: http://www.roughlydrafted...14-95F0-EF1DF464D378.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 21:41
D'r zit ook een optische digitale uitgang op zag ik. Nu had ik bedacht dat mijn DAT recorder, die voorzien is van een prima analoog digitaal converter dit mogelijk voor zijn rekening zou kunnen nemen (mocht het analoge deel van de Apple TV pet zijn). Totdat ik mij later bedacht dat waarschijnlijk nog iet decrypte informatie (vb. MP3) door heen gaat waar die DAT recorder niks mee kan.

Klinkt dat logisch en heb ik wat dat betreft dus een showstopper te pakken of valt het mee ? (Ik zou eigenlijk niet weten waarom die digitale output er anders op zou zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31770

Subtiel kickje, aangezien ik zeer geintresseerd ben in dit product: Op http://store.apple.com/1-...AppleStore?family=AppleTV staan onder het linkje "What you need", de vier onderdelen die je nodig hebt voor het gebruik van een Apple TV:

1. Een nieuwe breedbeeld televisie (nog niet in mijn bezit)
2. Computer
3. Network
4. Kabels.

Onder punt 3 staat het volgende genoemd:

AirPort Extreme, Wi-Fi 802.11b/g/n wireless network (video streaming requires 802.11g/n)
or: 10/100 Base-T Ethernet wired network.

Betekent dit nu dat een AirPort Extreme (of een andere draadloze router) noodzakelijk is? Ik kan dus niet met mijn laptop die een draadloze verbinding heeft alles streamen/synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nee, alles boven de 54Mbit/s volstaat, want da's 802.11g/n of beter.. Streamen op 10Mbit zal ook wel gaan, maar echt op het randje zitten, en de 0.5Mbyte/s die je met 802.11b haalt is echt te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Dat omzetten via Quicktime Pro gaat wel heel erg rap, denk dat ik de Apple TV dan toch maar ga aanschaffen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 15:47
Precies, het gaat best snel.
Ik heb al mijn video's nu in een batch convertor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 15:40
Maar hoe zit het met de kwaliteit, films die je koopt in de itms, is dat hd met dts of dolby?

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
loser180 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:16:
Maar hoe zit het met de kwaliteit, films die je koopt in de itms, is dat hd met dts of dolby?
Is geen HD.. ik geloof dat het net iets minder dan dvd kwaliteit is..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.