Jouw naam in onder mijn Post
Geen idee, en weet ook niemand. Apple zegt nooit wat ze van plan is.. dus is altijd afwachten. Maar dat het uiteindelijk HD gaat worden lijkt me wel logisch, alleen of dat binnen 1 jaar of 10 jaar is, dat is de vraag..loser180 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:48:
En het geluid?
Maar gaat dat soort content er wel komen?
Hoe doe ik dat dan? Exporteren naar mp4 bestand en dan h.264 kiezen? En aan wat voor tijd moet ik denken voordat een film is omgezet?LaZZ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:59:
Dat omzetten via Quicktime Pro gaat wel heel erg rap, denk dat ik de Apple TV dan toch maar ga aanschaffen
De hardware kan het, maar de platen-, tv- en filmmaatschappijen willen daar niet aan. Die zijn bang dat een puistige puber uit Zweden zich even boosmaakt en hun 'dure' films dan echt niets meer waard zijn. Wel een beetje te begrijpen. Van de andere kant is het inmiddels meer dan duidelijk dat het huidige beleid van DRM en rechtszaken contraproductief werkt.loser180 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:48:
Maar gaat dat soort content er wel komen?
Geen idee hoe dat de komende tijd uitpakt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Je hebt van die speciale draadloze zenders/ontvangers waar je gewoon scart/dvi e.d. op aan kunt sluiten. Kosten ook wel wat, maar niet zoveel als een iTV-box.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Openen in Quicktime Pro en dan Bestand Opslaan als en voila, na 15 sec. ofzo ben je al klaar en kun je hem in iTunes importeren...heuker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:19:
[...]
Hoe doe ik dat dan? Exporteren naar mp4 bestand en dan h.264 kiezen? En aan wat voor tijd moet ik denken voordat een film is omgezet?
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
AMSTERDAM - Apple gaat ook in Europa video's verkopen via zijn muziekwinkel iTunes. Dat meldt het Franse persbureau AFP op basis van uitspraken van de Luxemburgse minster van Economische Zaken Jeannot Krecke.burne schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:12:
Geen idee hoe dat de komende tijd uitpakt.
http://www.nu.nl/news/961...ideo%27s_verkopen%27.html

Anoniem: 28433
Het leuke aan de Apple TV is de simpelheid, het kleine kastje, de gemakkelijke user interface, en geen gedoe met kabels. Gewoon altijd ready4duty.
Ik kan alleen nergens iets vinden over 1080 (HDTV) output, hetgeen mijn (te) dude tv dus een beetje overbodig maakt. Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen? Hoe is het beeld op een full HD tv, gaat de AppleTV full HD (1080) ondersteunen, etc... ?
Ik ga hoe dan ook deze gadget kopen (noem het maar research ofzo), en zal tzt mijn bevindingen posten...
Hij is hier 50 euro goedkoper. Dus heel misschien koop ik hem ook... even goed over nadenken nog
Anoniem: 190092
Anoniem: 132657
iTunes verplicht?
Ja, iTunes verplicht. Want dat is juist hetgeen dat zorgt dat dit product zo goed werkt. Je had een simpel programma waarmee je muziek kunt afspelen, nu is er een simpel device dat zorgt dat je je simpel te beheren media ook elders kunt afspelen. Je kunt wel zeggen dat je iTunes stom vindt, maar ik zou graag horen wat voor alternatief je graag zag. Windows Media Player? Houdt toch op! Dat is een schrale rip-off en een poging net zo groot te worden als iTunes. VLC? Zou ik me in kunnen vinden, want het speelt vrijwel alles af, maar nadeel is dat Apple niet de maker is van VLC. Ze kunnen dus ook niks fixen als het stuk gaat. Vooralsnog zou ik dus zeggen: iTunes is de perfecte keus, want Apple kan zelf bugs fixen, kan zelf zorgen dat alles goed werkt, omdat het zelf alles maakt wat je gebruikt (de software en de hardware).
Niet meer codecs?
Eerlijk gezegd ben ik blij dat Apple niet zelf een of andere gesloten non-standard codec heeft gemaakt en die heeft geimplementeerd. Ondersteund worden de belangrijkste standaarden voor BETAALD downloaden. Dat is genoeg lijkt me
Overigens denk ik dat je niet bang hoeft te zijn wat betreft ondersteuning van deze codecs. Mijn voorspelling is dat er op korte termijn torrentsites komen speciaal voor Apple TV, met alles al voorgecodeerd. Dat is nu ook al zo voor de iPod 5G.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 02-03-2007 10:02 ]
Anoniem: 12609
Als dat kan, dan is AppleTV een zeer mooi apparaat.
Nu vind ik het nog te nutteloos, zeker als er geen fatsoenlijke iMTS is zoals in Amerika.
Anoniem: 145231
dat omzetten gaat tegenwoordig zo rap, (op mbp 2.33 core2duo) dat ik ga experimenteren met het automatisch converteren naar .mp4 van alle tv series die ik binnenkrijg middels een smart folder en automator. (iemand al iets dergelijks uitgevoerd? want ik denk dat ik zoiets moet opzetten maar weet niet hoe
de mac mini zou als dat werkt en de eerste positieve reviews zien het licht meteen de verkoop ingaan. en zoals al meer gezegd, als de itunes store in nederland /europa meer gaat aanbieden, dan wordt ie interessant. Niet iedereen heeft amerikaanse vrienden die itunes giftcard codes kunnen doorsturen..
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 145231 op 15-03-2007 11:58 ]
Anoniem: 205470
Ik zit te dubben om wel/niet AppleTV aan te schaffen tzt..
Ik heb thuis een plasma tv zonder hdmi maar wel met DVI aansluiting. Deze tv geeft in de beschrijving aan dat je er geen PC aan kan hangen, in iedergeval niet via DVI. Dit heb ik een jaar terug ook al een keer geprobeerd en dat wil nogsteeds niet. Zou het met AppleTV wel lukken? Dat ik dan een hdmi-dvi kabeltje eraan hang?
Kan ik trouwens ook films die ik zelf op m'n iMac/MBP zet via iTunes naar AppleTV sturen?
lang verhaal kort: vreemd!!
VLC speelt alles, maar hangt aan elkaar van nogal dubieuze code, betaalt geen MPEG, WMA, Apple Lossless, etc licensies en schendt patenten bij de vleet. Het regelen van licensies en het "legaal" maken van VLC ligt volgens hen bij de individuele gebruiker (die dat in de praktijk uiteraard niet doet). Het is een klein, niet-commercieel en ongrijpbaar project. Als Apple het gaat ondersteunen staan de advocaten meteen in de rij. Geweldig programma voor de tweaker, maar geen commercieel bedrijf zal ermee in zee gaan.Anoniem: 132657 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 00:02:
VLC? Zou ik me in kunnen vinden, want het speelt vrijwel alles af
Neemt niet weg dat AppleTV met zijn gesloten streaming protocol wel bewust afwijkt van alle andere partijen in de markt. Zelfs Microsoft houdt zich netjes aan UPnP, waardoor de Xbox met allerlei servers kan werken (TVersity, Twonky, Transcode360) en hun eigen WMC server met allerlei 3rd party hardware (Linux PC's en kastjes, Philips Streamium produkten). Koop je de AppleTV, zit je 100% vast aan Apple software. Op zich niets mis mee, maar wel iets waar je rekening mee moet houden.
Nee, deze versie van de AppleTV gaat het 99% zeker niet ondersteunen, 720p is de max. Zal wel liggen aan de gebruikte CPU/GPU in dat doosje.Anoniem: 28433 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:02:
Ik kan alleen nergens iets vinden over 1080 (HDTV) output, hetgeen mijn (te) dude tv dus een beetje overbodig maakt. Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen? Hoe is het beeld op een full HD tv, gaat de AppleTV full HD (1080) ondersteunen, etc... ?
Anoniem: 191622
Gaat het hier niet alleen om de softwarematige video codecs die aanwezig zijn???Apple specs (NL):
Ondersteunde videostructurenTv-compatibiliteit
- H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per sec., 960 x 540 bij 30 beelden per sec.)
- Bij de iTunes Store gekochte video: 320 x 240 pixels of 640 x 480 pixels
- MPEG-4: tot 3 Mbps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 720 x 432 pixels bij 30 beelden per sec.)
- Enhanced-definition of high-definition breedbeeld-tv's die geschikt zijn voor de volgende resoluties: 1080i, 60/50 Hz; 720p, 60/50 Hz; 576p, 50 Hz (PAL-structuur); 480p, 60 Hz
Hardwarematig ondersteunen ze wel de hoogste resolutie lijkt mij dan?
Het was een kwestie van tijd.Anoniem: 191622 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:40:
Het is al mogelijk om perian te installeren op de aTV voor xvid support.
How to
Anoniem: 133926
Mag ik vragen hoe je dat "automatisch" converteren voor elkaar krijgt met applescript? Heb lopen zoeken maar kan het niet voor elkaar krijgen.burne schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:35:
[...]
Vast, maar dan is een harddiskrecorder net zo handig. Van de andere kant kost een harddiskrecorder met een vergelijkbare interface het dubbele. (Vergeet niet dat de budgetmodellen een beroerde video-recorderachtige interface hebben en geen point-and-click ding om op te nemen).
'Traag' valt overigens best mee. M'n beide macjes staan nu te converteren, met een resulterende load van rond de 3, en echt merken doe ik het niet. Normaal gesproken doen ze dat 's nachts (applescript en Xgrid) maar dat ging mis vannacht.
Zoek eigenlijk iets dat je kan aangeven dat je alle bestanden in een bepaalde map automatisch kan converten zonder alles apart aan te klikken en handmatig te converten.
Zoals je ziet in de link van msr911NL is het vooral een kwestie van 1 keer 'zelf doen' terwijl automator meekijkt, en vervolgens de puntjes op de i zetten met de editor van automator. Ik gebruik visualhub, maar vooral omdat ik daar voor betaald heb. Inhoudelijk maakt dat niet uit.Anoniem: 133926 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:18:
Mag ik vragen hoe je dat "automatisch" converteren voor elkaar krijgt met applescript? Heb lopen zoeken maar kan het niet voor elkaar krijgen.
Jammer, het is op zich best een leuk apparaat.
Sterker nog, als iTunes meer zou ondersteunen (XVIDS, HD materiaal) en de iTS met HD content zou komen had ik hem gekocht
Standaard niet, maar als je de hdd eruit haalt en 'm aan een andere PC hangt, kun je dit wel voor elkaar krijgen, nu al. Ik hoop dat het binnenkort ook kan *zonder* dat je de machine open hoeft te schroeven. 720p xvid (niet duidelijk of dat met of zonder h264 is) doet 'ie in ieder geval!
Zie de links van msr911NL hierboven.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Nu nog een simpele en snelle .iso > .mov converter
Simpeler kan het bijna niet eigenlijk. Sneller weet ik niet. Maar ik haal ongeveer 65fps bij h264, 3000kbps, 2pass en 44.1hz 192kpbs audio op een mac pro.
Ik ga er denk ik ook 1 kopen nu alle hacks een beetje op gang komen. Het appleTV os staat iig al op usenet (en denk ook wel wat torrentsites).
[ Voor 23% gewijzigd door lowfi op 26-03-2007 21:28 ]
Fantastischlowfi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:22:
mediafork?
Simpeler kan het bijna niet eigenlijk. Sneller weet ik niet. Maar ik haal ongeveer 65fps bij h264, 3000kbps, 2pass en 44.1hz 192kpbs audio op een mac pro.
Interessant artikeltje. Beetje een samenvatting van wat er allemaal getweaked is. Apparaatje begint nu toch wel interessant te worden. Nu nog kijken of ze die verplichte koppeling met iTunes kunnen slopen (afaik moet dat nog steeds?)
Ik heb er nu iig ook 1 besteld
En nu vraag ik me af: wat kun je ermee? Zou bijv. JAS dit binnenkort op normale Intel hardware laten booten?lowfi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:22:
[...]
Het appleTV os staat iig al op usenet (en denk ook wel wat torrentsites).
Wat maakt het uit? Hoe meer features hoe beterlowfi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:52:
Er zal vast wel iemand zijn die linux of windows erop gaat zetten... maar imo gaat het dan een beetje zijn doel voorbij.

Dit redelijk makelijk te kraken platform maakt Apple eindelijk echt aantrekkelijk voor alle tweakers
Zouden ze hier al stiekem rekening mee hebben gehouden?
Ik neem aan dat de engineers ook gewoon hebben gekeken naar al het ge-mod op console gebied (XBMC) en alle TiVo hacks (in USA). En dat ze ook wisten dat ze geen waterdicht apperaat kunnen maken.
edit:
Overzicht Hacks:
http://wiki.awkwardtv.org/wiki/index.php?title=Main_Page
http://www.appletvhacks.net
arstechnica: Apple TV: an in-depth review
http://arstechnica.com/reviews/hardware/appletv.ars/1
pagina 4: Limitations and hacks
http://arstechnica.com/reviews/hardware/appletv.ars/4
One final note, it's also come to light that several Automator scripts are present on the device for capturing audio and video, which may point to future Apple or 3rd party hacks that allow the capture of video off a broadcast signal, digital camera, or video camcorder.
[ Voor 43% gewijzigd door T-Junkie op 28-03-2007 02:07 ]
Het zal Apple dus een rotzorg zijn wat je ermee doet, sterker nog ik denk dat ze dit soort dingen leuk vinden, alleen omdat er daardoor meer van verkocht wordt.
vooral met een grote hdd er in is dit zeer interessant.
Ik vind alleen de prijs wat duur, aangezien je voor nog geen 100 euro van die externe schijven koopt die ook als MP kunnen dienen als ze aangesloten worden.
Voor de prijs van 300 euro laat ik hem nog even staan.
als ik hem nou door iemand uit de USA kan laten meenemen voor $300 (± €210) dat wordt het al wel intressanter.
Hier in zwitserland kost hij overigens 260 euro
[ Voor 11% gewijzigd door lowfi op 28-03-2007 12:24 ]
dann nog 10% is 221 euro.lowfi schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:24:
Weet je nou nog niet dat dat zonder btw is? Dus er kom dan afhankelijk van de staat nog zon 10% bij....
Hier in zwitserland kost hij overigens 260 euro
maar dat wist ik idd niet, ik dacht de prijzen op apple.com de prijzen in heel de USA waren.
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
is het moelijk om ook de ondertiteling af te spelen als op de pc
Perian draait op AppleTV en er staat een nieuwe release van Perian op stapel (versie 1.0) die o.a. support voor subs via .srt bestanden levert. Wanneer die versie uitkomt, is helaas nog onbekend.
Edit: spuit 11
[ Voor 6% gewijzigd door tweak_dude op 28-03-2007 16:39 ]
[ Voor 36% gewijzigd door alienfruit op 29-03-2007 02:05 ]
Hebben jullie ook al ATV's te koop staan?Fake schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:21:
Wij (YouMac Eindhoven) hebben nu een AppleTV op demo staan, heb het ding net geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het er allemaal wel fancy uitziet. Installatie en koppelen van een machine ging 100% vlekkeloos, nu mooi even wat HD content downloaden en gaan met die banaan!
Tof! Eens kijken of ik straks uit werk kan sneaken om even te komen kijken ;-)Fake schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:21:
Wij (YouMac Eindhoven) hebben nu een AppleTV op demo staan, heb het ding net geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het er allemaal wel fancy uitziet. Installatie en koppelen van een machine ging 100% vlekkeloos, nu mooi even wat HD content downloaden en gaan met die banaan!
ik werk op een paar honderd meter van jullie vandaan
Nope dat nog niet, als het goed is in de loop van de volgende week.
Hij is trouwens al wel een keer vastgelopen daarnet

Anoniem: 37526
Vreemd, enig idee waar dat aan lag?Fake schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:23:
[...]
Nope dat nog niet, als het goed is in de loop van de volgende week.
Hij is trouwens al wel een keer vastgelopen daarnet
.avi omzetten werkt perfect met Quicktime Pro maar een Transport Stream heb ik nog niet geprobeerd... Iemand die het weet? Alvast bedankt.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
Op de website bieden ze hem nu aan, dus denk het wel. Zullen we samen gaan?Anoniem: 205470 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:08:
zal komende tijd even in Leeuwarden kijken of ze hem daar ook al hebben staan. (Macme) Lijkt me wel leuk om ff te kijken hoe het precies werkt
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Heb een zwarte
Kan nl mijn laptop niet in kleur krijgen op de TV dmv s-video -> scart.
Op de nieuwere tv van me ouders is het beeld wel in kleur.
dus mogelijk ondersteund mijn tv geen NTSC (?)
Hoe zal dit uitpakken met een ATV
Die tulp stekkers kan je aansluiten op een scart blok en het scart blok op de tvFake schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:34:
De AppleTV werkt alleen met HDTV's dus met een component of HDMI aansluiting.
aansluiten gaat lukken maar krijg ik ook goed beeld
component standaard definitie (SD) werkt als je TV op component (YCrCb) een bepaald type 'scaling' ondersteund - de meeste oude TV's ondersteunen dat niet dus houdt Apple het veilig op 'HDTV only'. Dus niet op composiet (als in S-VHS).Fake schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:34:
De AppleTV werkt alleen met HDTV's dus met een component of HDMI aansluiting.
[BRON]
[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 29-03-2007 15:58 . Reden: comp en comp verward + bron ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Maar even in de buurt rond vragen wie hem heeft zodat ik dat kan testen.:)
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ik heb net ook al even geprobeerd een Miglia TV micro in de USB poort te steken, hij boot gewoon maar er gebeurt verder niks
[ Voor 36% gewijzigd door Freek op 29-03-2007 17:43 ]
SD TV's die component signaal op de scart accepteren zijn zeer zeldzaam, ik geloof dat Loewe een paar modellen heeft gehad.wd200 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:05:
Hoe is het beeld van dit soort dingen op een "gewone" TV.
Heb een zwartegewoon 55 cm tv maar heeft die gevolgen als ik hem uitsluit over composit -> scart voor de kleuren?
Kan nl mijn laptop niet in kleur krijgen op de TV dmv s-video -> scart.
Op de nieuwere tv van me ouders is het beeld wel in kleur.
dus mogelijk ondersteund mijn tv geen NTSC (?)
Hoe zal dit uitpakken met een ATV
Erg kleine kans dat jou TV dat ook doet dus.
Anoniem: 87350
Zie http://duggmirror.com/app...ys_movies_video_included/
Definitely I'm getting one now
Nah, dat is een verouderd concept. Al mijn muziek, films en series haal ik binnen via het internet, daar heb ik best wat geld voor over. Ik mis alleen de actualiteitenprogramma's nog, maar ik kan me voorstellen dat het niet lang meer zal duren voordat ook die op eenzelfde wijze beschikbaar zijn.Anoniem: 87350 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:48:
Het hele Apple TV concept is wel leuk bedacht vind ik. Alleen hadden ze het geen Apple TV moeten noemen maar iTunes TV. Het hele ding is opgezet om de omzet van de iTunes store te boosten. Slim wel, maar ik vind het niets. Wat ik eigenlijk gehoopt had is dat je inderdaad TV kon opnemen. Zoals MCE op een PC. Dat mis ik echt nog met Apple. Natuurlijk, er is EyeTV maar dat is niet te vergelijken met MCE. Ik hoop echt dat het nog eens van de grond komt, ik weet zeker dat er nog meer PC/MCE gebruikers zullen overstappen naar Mac.
Dat is zeker goed nieuws.... kan ik m'n NAS blijven gebruiken voor MP3/movie storageFinwe schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:56:
Voor degenen die het nog niet gezien hebben, er is al een plugin beschikbaar, een file browser met de mogelijkheid om non-iTunes bestanden (ook andere codecs) af te spelen. Nu kan je dus gewoon lekker je remote diskje mounten, browsen en afspelen maar!!
Zie http://duggmirror.com/app...ys_movies_video_included/
Definitely I'm getting one now
/edit: nog wel even verdiepen in wat ik allemaal moet doen om dit voor elkaar te krijgen... ben niet zo thuis in Linux/OSX enzo...
[ Voor 10% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 30-03-2007 10:22 ]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Kan niet wachten om te gaanFalcon schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:55:
[...]
Op de website bieden ze hem nu aan, dus denk het wel. Zullen we samen gaan?
Ben alleen pas volgend weekend weer in Leeuwarden
lijkt me toch ook makkelijk Wireless muisje erbij.
Ben ook al bezig geweest met spelen en ga morgen is kijken met DivX afspelen en .MKV bestanden.
[ Voor 19% gewijzigd door Uberprutser op 30-03-2007 17:36 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik gebruik de volgende settings:
Format: mp4 file
2-pass encoding.
Average bitrate: 5-6000.
Audio: 128kb/sec
Zoals ik het begrepen heb (en lijkt ook zo te zijn), is de average bitrate setting puur een 'beschikbare' bandbreedte. Dus als de source niet meer dan 2K gebruikt, dan wordt er ook maar 2K gebruikt ondanks de 6K setting.
Dus als je je bestanden op dvd kwaliteit wilt houden gewoon die bitrate zo hoog mogelijk zetten.
Ter referentie, een film van 2 uur met ±2.7K bitrate is ±2.5 GB.
Edit: het converten duurt ± 45 minuten @ C2D 2.16GHz
Prima te doen dus
Nu moet die Apple TV nog binnenkomen...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 30-03-2007 17:49 ]
Nu nog eens kijken of mijn Loewe 4:3 CRT tv toevallig component-over-scart doet, anders moet ik zwart/wit blijven kijken

Heb me nooit in de dimensies verdiept er van uitgaande dat de stempel zo groot zou zijn als een Mac Mini, maar..

En hij wordt idd verdraaid warm na een poosje draaien.
Daarnaast reageert 'ie soms slecht op de remote, en ziet de album-art er niet uit.. wat ik al wist eigenlijk.
Zo zonder hacks vind ik 't echt een tegenvallend apparaat, zou liever een oude Mac Mini scoren voor hetzelfde geld.
Of kunnen er toch Laserdiscs in ?
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
LOLHydraulik-Phunk schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 01:09:
Had 'm voor het eerst in handen vandaag, wat een frickin GROOT ding
---
Of kunnen er toch Laserdiscs in ?
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 02-04-2007 12:35 . Reden: raar Nederlantsch verweidert ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hoezo de laatste, ik was daar 's middags en toen zeiden ze dat ze er geen hadden (behalve het demo model) en geen binnen zouden krijgen voor volgende week...brama schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:35:
Hoei, ik had de laatste bij YouMac in Eindhoven
Nu nog eens kijken of mijn Loewe 4:3 CRT tv toevallig component-over-scart doet, anders moet ik zwart/wit blijven kijken

Er lag er 1 in shrink-wrap *naast* het demo-model. Dat was de laatste, misschien ook de eerste? Was die dag in ieder geval binnengekomen. Ik was daar vrij laat (19u oid).Finwe schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:47:
[...]
Hoezo de laatste, ik was daar 's middags en toen zeiden ze dat ze er geen hadden (behalve het demo model) en geen binnen zouden krijgen voor volgende week...![]()
Volgens mij kan dat gewoon met Visualhub.Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:47:
Nu nog een manier op .ts bestanden over te zetten.
Heb nu MPEG-Streamclip, maar dan heb je een een licentie voor de MPEG2(?) codec van Apple voor nodig.
Anoniem: 90178
Bij OSX86 werdt een volwaardige OS X installatie uitgevoerd, meestal zonder dat de persoon een OS X licentie had. Bij het downgraden van de PSP gaat dit tegen de EULA van het apparaat, daarnaast wordt het ook nog eens gedaan om illegale spellen te spelen.Anoniem: 90178 schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:46:
Ik vraag me af in hoever deze hacks voor de Apple TV legaal zijn? Mag dit wel van Apple? En mogen we er hier wel gewoon over praten, niet zoals het OSX'86 verhaal waardoor OSX op non-apple hardware kan draaien hier niet getolereerd zal worden... Oh ja, kletsen over het downgraden van de Sony PSP wordt op GOT ook aangepakt. Waarom dit dan (nog) niet?
XviD is een licentievrije codec, en in Nederland is het legaal om videobestanden van bijvoorbeeld tv-series te downloaden
Anoniem: 90178
Was 't maar waar. XviD is een MPEG-4 ASP codec en daar moet gewoon een licensie voor betaald worden aan MPEG-LA als je hardware of sofware bouwt die dat afspeelt.
XviD verspreidt niet voor niets alleen de source code, en geen binaries...
De username en password van de AppleTV zijn frontrow/frontrow , over een beveiliging kun je niet praten.Anoniem: 90178 schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:24:
Tja, xvid codecs op je Apple TV zetten betekent ook dat er illegale content op afgespeeld kan worden. Nou ja, Apple vecht volgens mij wel terug want de hacks worden langzaamaan weer ongedaan gemaakt als je 'm upgrade. Apple heeft het gewoon slecht beveiligd, net als Sony met de PSP en daar maken mensen dus graag gebruik van. Alleen er hier over praten kun je wel vergeten alhoewel dit (nog) wel mag. vraag me alleen af hoelang nog? Ik heb de EULA van de Apple TV nog niet helemaal doorgelezen maar het zal wel ongeveer dezelfde teksten hebben als bij de PSP waar je ook geen wijziging in het OS mag aanbrengen.
Daarnaast kun je met een normale AppleTV ook prima "illegale content" (define illegaal?) afgespeeld worden.
Dan gaan we het voortaan ook niet meer over VLC Player hebbenDreamvoid schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:07:
[...]
Was 't maar waar. XviD is een MPEG-4 ASP codec en daar moet gewoon een licensie voor betaald worden aan MPEG-LA als je hardware of sofware bouwt die dat afspeelt.
XviD verspreidt niet voor niets alleen de source code, en geen binaries...
Anoniem: 87302
Ja, zodra je x.264 MKV bestanden kan afspelen is het de moeite waard!koentjek schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:12:
Ik koop een Apple TV als ik .mkv bestanden kan afspelen... ik volg nu eenmaal Amerikaanse series die hier niet worden uit gezonden. Tot die tijd kijk ik rustig verder.
Die van mij komt morgen binnen, ik ben benieuwd

Jammer dat er geen HDMI kabel standaard in de doos er bij zit, maar gelukkig had ik er zelf nog een over.
Mijn pa is vandaag jarig dus had eindelijk een excuus om hem toch maar te halen en beneden te zetten, en hij vind het zelf toch ook wel een prachtig ding
Bron: www.macfan.nlvolgens enkele Duitse websites verbruikt Apple's draadloze videozender tussen de 25 en 38 Watt. Bij gebrek aan een aan/uitschakelaar zou dit jaarlijks zelfs in de spaarstand al stroomkosten van zo'n 40 euro met zich meebrengen.
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.