[Apple TV] Discussietopic deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 36.910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 16:39
Gisteren een patchstick gemaakt via de tutorials op iclarified..ennuh werkt perfect met mijn apple tv 2.0.1. Enige wat ik nu niet voor elkaar krijg is om makkelijk files te kopieren naar de atv zonder steeds terminal commands te moeten inkloppen. Heb macfuse met sshfs geprobeerd, maar die wil maar geen mount aanmaken. Iemand een idee hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:51

DoctorV64

Cosmopoliet

Cyberduck of een willekeurige ftp progje dat SFTP aan kan is voldoende.
Inloggen op je atv met frontrow@appletv.local :D met het juiste wachtwoord en je kan gewoon de dingen kopiëren/slepen naar de juiste map. Zo doe ik het althans totdat ik dat AFP eens goed aan de praat krijg onder 2.0.2

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
De nieuwste Philips LCD TV's hebben DLNA
DLNA PC-netwerkaansluiting om door de inhoud van uw PC en thuisnetwerk te bladeren

Met de PC-netwerkaansluiting hebt u eenvoudig toegang tot uw foto's en muziek op uw PC of uw thuisnetwerk. De aansluiting maakt gebruik van de Ethernet-aansluiting (LAN) met het DLNA-protocol waardoor DLNA-gecertificeerde producten probleemloos samenwerken. Als u uw TV aansluit op uw thuisnetwerk, hebt u toegang tot informatie van alle DLNA-gecertificeerde apparaten. Via uw thuisnetwerk kunt u bladeren door digitale foto's en muziekbestanden op uw PC. Met de intuïtieve gebruikersinterface van de TV hebt u met één druk op de knop toegang tot de content
In feite een soort Apple TV light :P
Als ik de TV aan mijn router aansluit, kan ik dan mijn muziek en foto's op de iMac afspelen, of ondersteunt de iMac dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 14:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heb je ook al over een PS3 nagedacht? HDMI met Linux op HD. Hier kan je bijna alles op afdraaien!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CAFC1905 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:18:
De nieuwste Philips LCD TV's hebben DLNA
In feite een soort Apple TV light :P
Als ik de TV aan mijn router aansluit, kan ik dan mijn muziek en foto's op de iMac afspelen, of ondersteunt de iMac dit niet?
Apple gebruikt zijn eigen gesloten protocol voor media streaming, niet DLNA/UPnP wat de rest van de wereld gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 13:18
Dreamvoid schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:12:
[...]

Apple gebruikt zijn eigen gesloten protocol voor media streaming, niet DLNA/UPnP wat de rest van de wereld gebruikt.
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Dreamvoid schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:12:
[...]

Gesloten? moh... :X

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Helaas, als de Apple TV alleen DAAP zou gebruiken was er niets aan de hand, voor DAAP zijn idd redelijk wat servers beschikbaar (zoals Firefly). Firefly werkt perfect voor het streamen van muziek van je server naar iTunes. Voor de Apple TV moet er echter gerommeld worden met encryptie sleutels e.d. en voor zover ik weet heeft nog niemand dat nagebouwd. Erg jammer want op die manier zou je een plain vanilla Apple TV kunnen laten streamen van je linux servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169877

Misschien een stomme vraag, maar ik probeer mijn nieuwe Apple TV te verbinden met iTunes en krijg vervolgens de melding dat ik port 3689 open moet stellen voor communicatie. Is dit normaal, en weet iemand ook hoe en waar ik dit kan wijzigen?? Bij voorbaat dank! :)

Ben inmiddels al iets wijzer: ik moet deze setting zelf in mijn router wijzigen. Nu probeer ik toegang tot mijn router te krijgen, maar dat lukt niet op. Weet iemand hoe dit moet? Ik heb een Sitecom WL-540.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 169877 op 26-04-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Kan je al inloggen op je router?
Zoja, lees het grote portmappingsverhaal door in Faq van Netwerken.
Zonee Start --> Uitvoeren --> (tik) cmd --> (enter) --> (zwart venster) --> (tik) ipconfig --> Default gateway is IP van je router. Ga naar je browser en tik dat IP in.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

battler schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:13:
Kan je al inloggen op je router?
Zoja, lees het grote portmappingsverhaal door in Faq van Netwerken.
Thanks voor de tip, als het zover is ga ik daar zeker ff kijken! :)
Zonee Start --> Uitvoeren --> (tik) cmd --> (enter) --> (zwart venster) --> (tik) ipconfig --> Default gateway is IP van je router. Ga naar je browser en tik dat IP in.
...maar ik heb dus helaas nog steeds toegang kunnen krijgen tot mijn router. Ik word er gek van! De instructies die je hier geeft zijn voor een pc en niet voor een Mac, of ben ik nu gek?

Als ik het IP van mijn router in de browser ingeef, en vervolgens de default username en password gebruik kom ik er gewoon niet in. Ik weet echt niet wat ik moet doen, en zo blijft mijn Apple TV vrijwel een nutteloze aankoop. :'(

Wie helpt mij verder???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Is er al een echt werkende oplossing voor het wegvallen van de AppleTV-iTunes verbinding? Ik heb mijn ATV maanden lang zonder problemen gebruikt. Alleen sinds kort valt de verbinding telkens weg. Ik heb het volgende al geprobeerd:
  • Bedraad of wireless aangesloten
  • Factory Reset (S/W versie 1.0)
  • S/W versie 2.0 er op gezet
  • S/W versie 2.0.2 er op gezet
  • iTunes updates geinstalleerd (versie 7.6.2.9)
  • iTunes opnieuw geinstalleerd
Pingen gaat zonder problemen. Bij het opstarten wordt de AppleTV herkend en begint het syncen. na een paar minuten syncen valt de verbinding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
DaBa schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:24:
Bedraad of wireless aangesloten
Met bedraad, bedoel je dat beide apparaten, dus èn de laptop/desktop met iTunes èn de ATV, met een utp kabel aangesloten zitten op je router? Je zou een andere router kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Het is al een aantal keer aan de orde geweest maar misschien toch interessant om te vermelden. Met de huidige dollarkoers en het feit dat de Apple TV in de US $229,- kost ipv EUR 299,- in NL wordt het al snel een stuk goedkoper om de AppleTV uit de US te importeren. Hier komen dan uiteraard (als je pecht hebt) nog invoerrechten e.d. bij, maar dat mag de pret niet drukken.

Nu is het alleen de kunst om een goede verkoper te vinden die het voor een mooie prijs verkoopt. Veel reseller s shippen niet naar NL maar http://www.foto-tronix.com/ wel! De AppleTV kost daar slechts $209,- en verzenden naar NL (Postal Services) $59,-. Dat brengt het totaal op het lullige bedrag van $268,-. Omgerekend doet dat EUR 172,00. Gooi daar de nodige invoerrechten bij op en het scheelt gewoon zomaar 100 Eur.

Heb er zelf twee besteld en hou jullie op de hoogte!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:51

DoctorV64

Cosmopoliet

Dat heb je netjes gedaan. Ik heb met invoerrechten nu 254 betaald voor mijn 40 gig versie (nog steeds goedkoper dat wel).
Ik ben er nog steeds niet over uit of de ATV mijn ding is. Het verbinding verliezen verhaal is helaas nog steeds van toepassing. Een Timecapsule of een airport express extreme zou het eventueel op kunnen lossen, maar dat is weer een uitgave.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
Idd ATV en PC aangesloten op dezelfde router (bedraad of onbedraad). Denk je dat de router het probleem is? Kan het ook even proberen met een cross-link kabel. Wel vreemd dat het werken van de ATV afhankelijk is van welke router je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb twee vragen:

1. Hoe kan het dat mijn downloads blijven hangen? Ik heb een US iTunes Store account, en heb gisteren zonder problemen mijn eerste HD film gedownload. Daarbij ook een album van Chris Brown en van Usher. Nu blijft de download "hangen" op het tweede nummer van Usher. HIj geeft aan dat tie op pauze staat, maar ik krijg hem op geen enkele mogelijkheid aan het downloaden. :?

2. Ik heb nog steeds problemen met het draadloos verbinden van mijn ATV met mijn iMac. Is het nu ook mogelijk om muziek en / of films op mijn ATV te zetten door hem tijdelijk met een draadje (ethernetkabel?) aan mijn iMac te hangen?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
Op je tweede vraag: ja je kunt je iMac verbinden met je ATV via UTP kabels mbv een router of direct met elkaar verbinden via een crosslink UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:37
Ik heb sinds een week ook Apple TV, en moet zeggen dat alles tot nu toe goed bevalt, maar zit met 1 probleem. Als ik youtube wil starten, en ik klik bijv. op meest bekeken, krijg ik de volgende foutmelding:
"Geen Materiaal Gevonden. Er doet zich een communicatieprobleem voor met YouTube. Probeer het later opnieuw."
Dit krijg ik elke keer als sinds ik hem heb. Maakt niet uit hoe ik zoek naar filmpjes. Ook inloggen geeft die telkens aan dat mn wachtwoord niet klopt, terwijl ik via internet wel gewoon kan inloggen. Apple TV is overigens nog in originele staat.

Iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Superbol schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:57:
Ik heb sinds een week ook Apple TV, en moet zeggen dat alles tot nu toe goed bevalt, maar zit met 1 probleem. Als ik youtube wil starten, en ik klik bijv. op meest bekeken, krijg ik de volgende foutmelding:
"Geen Materiaal Gevonden. Er doet zich een communicatieprobleem voor met YouTube. Probeer het later opnieuw."
Dit krijg ik elke keer als sinds ik hem heb. Maakt niet uit hoe ik zoek naar filmpjes. Ook inloggen geeft die telkens aan dat mn wachtwoord niet klopt, terwijl ik via internet wel gewoon kan inloggen. Apple TV is overigens nog in originele staat.

Check je netwerkinstellingen, DHCP enabled of manual? Had hier tijdje terug zelfde issue, typo in DNS gemaakt..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Industrial_Life schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:14:
[...]

Check je netwerkinstellingen, DHCP enabled of manual? Had hier tijdje terug zelfde issue, typo in DNS gemaakt..
DHCP enabled. Die had ik zelf al gechecked...heeft het bij jou geholpen om het op manual te zetten? Overigens gaat bestanden overzetten/streamen zonder enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superbol schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:57:

Stream jij toevallig draadloos met je computer (Mac of pc)? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Anoniem: 169877 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:49:
[...]

Stream jij toevallig draadloos met je computer (Mac of pc)? :o
Ja, van mn MacBookje...en dat via Belkin N1 Router. Is dat verassend dan :) ? En doen de meeste dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

http://www.nu.nl/news/155...iest_op_filmverkopen.html

Apple betaalt $16 en verkoopt voor $15. Ik geloof er geen snars van. Want als ze $16 betalen dan moeten ze ook nog andere kosten (websites, betaalverkeer, bemanning, onderhoud) betalen en verliezen ze veel meer per film.

Als ik Steve Jobs was zou ik die films gewoon voor $10 bij de Best Buy kopen en dan via ebay doorverkopen voor $15, verdient ie veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:40:
Als ik Steve Jobs was zou ik die films gewoon voor $10 bij de Best Buy kopen en dan via ebay doorverkopen voor $15, verdient ie veel meer.
Totdat hij op het hoesje kijkt en leest:

"Any unauthorized copying, duplicating, reproducing, altering, editing, exhibiting, renting, exchanging, hiring, selling lending, public performance, diffusion, broadcast and/or any kind of trading of this Digital Video Disc (DVD) of any part thereof is strictly prohibited and any such action establishes, is an infringement of copyright."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
Heb nu mijn ATV en mijn PC via een andere switch verbonden en nu blijft de verbinding wel aanwezig. Weet iemand welke instellingen of eigenschappen het probleem veroorzaakt? Met andere woorden welke hardware kan ik gebruikken zonder problemen te hebben? Lijkt me handig als Apple het probleem niet kan oplossen dat ze een hardware compatibility lijst vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Om toch nog eens even terug te komen op VisualHub.

Stel ik download een mkv file (x264 encode) en ik wil die bekijken via mijn Apple TV. Normaal gesproken gebruik ik VisualHub voor een re-encode voor Apple TV. Dit duurt zelfs op een standard setting behoorlijk lang en bovendien is een re-encode toch weer kwaliteitsverlies. Is het niet mogelijk om op een of andere manier die container te verwisselen?
Ik meen me te herinneren dat er voor Windows wel een programma was dat in een paar minuutjes klaar was terwijl ik steeds 2 uur bezig ben met een re-encode voor 1 file.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 13:09
Je kan een MKV file ook in een .mov container stoppen. Duurt idd een paar minuten. Er is zelfs een programmaatje voor wat gelijk de metadata in de file zet.

Zal even zoeken op macupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Jakkes! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht....

-edit-

Bedoel je iets als http://www.macupdate.com/info.php/id/24872/mkvtools ?

[ Voor 45% gewijzigd door ericafterdark op 17-05-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee het is net zoiets als MetaX maar maakt er dan ook nog eens een .mov van. Kan het even niet vinden. Ik zoek verder ;)

En gevonden: http://www.macupdate.com/info.php/id/27326/videodrive

[ Voor 22% gewijzigd door lowfi op 17-05-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hartstikke bedankt!

Container omzetten van MKV naar iTunes/QuickTime duurt maar 2 minuutjes op mijn MacBook Pro. Hoe dan ook moet ik ze schijnbaar voor Apple TV toch nog converteren. Dit kan iTunes zelf maar kan zo te zien ook meteen in VideoDrive.

[ Voor 144% gewijzigd door ericafterdark op 17-05-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145036

Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik wou toch even controleren of ik alles goed begrepen heb:

Als ik in de winkel (via de us scheelt veel euro's) een appletv koop kan ik die met behulp van een usb stick (die ik op een intel mac met 10.4 maar tegenwoordig ook op een standaard pc kan maken) extra software op een apple tv installeren
Hierdoor kan ik handmatig files via afp of ssh naar de appletv uploaden zodat ik die bijvoorbeeld met saphire kan afspelen en catalogiseren (het is ook mogelijk om afp sharen van andere mac's in het netwerk op de appletv te mounten, deze files zijn ook afspeelbaar). Op deze manier kan ik ook perian installeren. De usb poort op de appletv, kan ik die ook gebruiken om de schijfruimte van de appletv uit te breiden, waardoor ik nog meer video's/mp3's op de apple tv zelf kan plaatsen?
Met behulp van de ssh access zou ik in theorie ook een torrent downloader zoals bijvoorbeeld torrentflux kunnen installeren (weet iemand of het mogelijk is op de developer tools op een apple tv te installeren, zodat ik macports kan gebruiken om bepaalde open source programma's te compileren).

Is het van belang dat er een bepaalde firmware/software versie op de apple tv geinstalleerd is, of is de mogelijkheid tot uitbreiden/aanpassen van de software op de appletv altijd mogelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 145036 op 18-05-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
Ik heb sinds een aantal weken eindelijk mn Apple TV binnen, en nu een beetje bezig om mn dvd's te rippen zodat ik ze voortaan uit mn luie stoel overal in huis kan bekijken. Nu heb ik alleen met het rippen een aantal problemen. Voornamelijk met TV series (downloads en dvd's), wil de geripte versie (met handbrake, geconverteerd met visualhub op apple tv instelling) niet mn gehele beeld gebruiken.

Met films gaat dit vaak wel goed (zowel downloads als DVD's), maar met tv-series dus niet. Mn apple tv staat op 1080i, en heb een hd-ready tv. Verbaasde me er sowieso al over dat ik nergens zoals in quicktime of iTunes gewoon het beeld uit kan kan rekken via een knopje, maar krijg het hier maar niet voor elkaar.

Iemand die hier misschien ervaring mee heeft en me uit kan leggen wat ik hier verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kan je niks op je tv instellen? Ik heb Curb Your Enthusiasm ook op mijn Apple TV staan. Allemaal 4:3 maar mijn TV (Pioneer Kuro) vult het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Per 1 juli ga ik de AppleTV gebruiken als onderdeel van mijn auto. Dit puur voor muziek en film. Dus ik ga hem niet Hackintoshen.

Nu heb ik hem nog niet in mijn handen gehad en daarom even de volgende vraag. Kan je met de Apple Remote de AppleTV net als andere macs "uit" zetten? Zoja, wat zou er gebruiken als je daarna de stroom van het apparaat afhaalt? Of nog anders .. wat gebeurt er als ik gewoon in 1 keer de stroom van AppleTV afhaal. Start hij daarna gewoon weer op? (even daar gelaten of dit gezond is)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
remote button "play" voor 6 seconden ingedrukt houden = uit
Stroom er bruut uitrukken = opstarten in een soort recovery mode (paar schermen door en hij werkt weer) -> is bij mij een keer per ongeluk gebeurd dus weet niet of dit standaard is

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-06 19:02
Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:25:
remote button "play" voor 6 seconden ingedrukt houden = uit
Volgens mij gaat hij helemaal niet uit. Zelfs niet eens standby. Hij geeft alleen geen geluid en beeld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

sander_dr schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:36:
[...]

Volgens mij gaat hij helemaal niet uit. Zelfs niet eens standby. Hij geeft alleen geen geluid en beeld meer.
Misschien dat iemand van de AppleTV eigenaars dit voor mij zou willen testen? Bvd.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 20:32
Hij kan inderdaad niet uit, na 6 sec de "play"-knop ingedrukt te houden gaat hij in een soort stand by stand.
Lijkt me voor eventueel inbouwen ook wel belangrijk om te weten dat hij behoorlijk warm wordt en ook blijft in de zogenaamde stand by stand.

(ja ik ben een eigenaar :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 16:30
Dit topic is alweer ruim over de 1000 posts. Wie wil er een nieuw deeltje openen met misschien een kleine FAQ en iig wat bijgewerkte info over de Apple TV? Neem dan even contact op, zodat niemand voor niets aan de slag gaat :) JottemJ gaat iets moois b(r)ouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 21-05-2008 20:55 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 16:30

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.