I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Zou ik hem kopen?
Dingen die negatief zijn voor mij:
-Ik bezit enorm veel divx en omzetten duurt uren per aflevering
-Geen 5.1 door de optische kabel
-300 euro waard?
Anders sta ik op het punt om er 1 te halen want ze zijn in voorraad. Of moet ik weer eens sterker zijn dan mezelf?
Huh?Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:31:
-Geen 5.1 door de optische kabel
Ik denk dat trjeu bedoelt dat hij geen versterker heeft met een optische ingang (over)
Gaat best als je het doet als je toch niet achter de computer zit.
Verwijderd
En volgens de tests stuurt de Apple TV geen 5.1 signaal door de optische (digitale) kable, enkel stereo....
Ik heb hem reeds aangeschaft nu
2) Een Powerbook is ook al ietsje veroudert, en het ligt natuurlijk ook aan je processor kracht hoe snel het gaat.
Ìk ben nu eigenlijk wel benieuwd welk programma jij gebruikt! Die lijkt snellerTwyLight schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:41:
1) Met welk programma doe je het?
2) Een Powerbook is ook al ietsje veroudert, en het ligt natuurlijk ook aan je processor kracht hoe snel het gaat.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
En dat doen we hier niet
[ Voor 54% gewijzigd door leon1e op 05-04-2007 21:01 ]
Vanavond eens uit gaan proberen, en dan de appletv zelf backupen en modden!
Verwijderd

Apple TV is binnen, en geinstalleerd.
DVD's rippen naar .mp4 werkt perfect en is goed te doen qua tijd.
Series even snel naar ATV formaat converteren duurt alleen veel te lang in vergelijking met het rippen van DVD's. Dat is toch wel heel jammer, want 'even snel' 24 downloaden, converteren en syncen met ATV is er zo niet bij
Verder wel een mooi apparaatje, met potentie voor de toekomst.
Kijk maar eens hoe iTunes is uitgegroeid tot een zeer goede applicatie
Zie ook:
http://my.hifi.nl/index.php?user=4735
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 13:32 ]
Verwijderd
Oef, het contrast met die enorme bak die eronder staat is wel heel grootVerwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:11:
[afbeelding]
Apple TV is binnen, en geinstalleerd.
DVD's rippen naar .mp4 werkt perfect en is goed te doen qua tijd.
Series even snel naar ATV formaat converteren duurt alleen veel te lang in vergelijking met het rippen van DVD's. Dat is toch wel heel jammer, want 'even snel' 24 downloaden, converteren en syncen met ATV is er zo niet bij
Verder wel een mooi apparaatje, met potentie voor de toekomst.
Kijk maar eens hoe iTunes is uitgegroeid tot een zeer goede applicatie
Zie ook:
http://my.hifi.nl/index.php?user=4735
Ga je 'm trouwens niet aanpassen? Nu is het nog vrij lastig, maar over een paar weken prop je er een usb stick in, en wordt 'ie automatisch aangepast. Hoef je in ieder geval niet meer te converteren.
Ik heb gisteren OSX kunnen booten op mijn appletv vanaf een externe schijf! Dus zonder 'm open te schroeven, is het aanpassen naar mijn wensen nu eindelijk binnen handbereik
[ Voor 11% gewijzigd door brama op 06-04-2007 09:30 ]
Verwijderd
Ik heb hem de hele nacht door laten syncen, dit waren 5200 liedjes, films,...
-We zijn nu 9u30 en hij moet er NOG 2000 overzetten.....ENORM TRAAG dus.
-De foto mode heb ik nog niet kunnen testen want mijn collectie is groter dan 32GB en fotos zet ie er pas als laatste op. Indien collectie te groot is zet hij er dus geen foto's op.
-Trailers streamen via Apple.com is ook nog niet gelukt, vraag mij niet waarom, terwijl ik wel alle covers enzo kan zien.
-Wel ongemakkelijk is het scrollen in 5000 nummer, vooraleer je bij de R bent.....de snelheid van scrollen zou moeten aangepast worden aan de ingedrukte tijd...
-Reageert niet altijd even snel
-Enorm scherp beeld, lijkt ook alsof ie de mindere kwaliteitscovers wat upscaled.
-Divx converteren via QTPRO duurt bij mij 4uur per aflevering !!!! 4u
Ze doen niet zo moeilijk over het gehobby aan de appletv, als je engadget mag geloven!
Heb de Apple TV al een keer standby/aan gedaan en iTunes ook al een keer herstart.
En uiteraard: Zo ja, hoe leeg ik die of hoe kan ik de nieuwe coverart zichtbaar maken?
edit: het is me nu gelukt door alle afleveringen opnieuw in itunes te importeren, maar dat is natuurlijk niet de meest gunstige manier.
[ Voor 32% gewijzigd door jmxd op 06-04-2007 19:04 ]
Werkt inderdaad geweldig! Weet je toevallig ook of het nog mogelijk is om ondertiteling (via een .srt oid) in de mp4 te krijgen?TwyLight schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:10:
Ik doe het met VisualHub.
Niet alleen voor de Apple TV een super fijn programma maar voor elk bestandsformaat eigenlijk.
Wel kiezen voor: MP4 + H.264 Encoding en niet iTunes + Apple TV encoding.
Volgens mij niet, lijkt me ook sterk.B2 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:50:
Werkt inderdaad geweldig! Weet je toevallig ook of het nog mogelijk is om ondertiteling (via een .srt oid) in de mp4 te krijgen?
Zelf kijk ik nooit met ondertitels dus heb ook geen oplossing voor je hoe je het wel zou kunnen doen.
Verwijderd
-Scherp beeld
-Apple TV verbonden via ethernet kabel om stabiel snelheid te behouden
-Trailers via apple.com werken niet bij mij, de previews van de iTunes Top 10 overigens wel
-Mijn collectie muziek is groter dan 32GB, maar niet alles moet daarom gekopieerd worden naar de ATV, ik wil een functie zoals de iPod zodat ik handmatig muziek erop kan slepen en van halen
-De muziek dat op de AppleTV staat kan ik niet meer aanpassen ofhandmatig verwijderen via het tabblad "Muziek" onder "Apple TV"
"
-Fotos heb ik er nog niet opgekregen omdat ik sukkel met die verdomd kleine HD en die muziek
-Als ik op Apple TV filmpjes bekijk stopt hij spontaan met syncen en daarna doet hij verder maar met een hondertal nummer opnieuw erbij
-Als ik bvb selecteer dat er geen TV-prgm's op moeten om de ruimte vrij te maken begint hij spontaan muziek te deleten van de ATV en deze er gewoon weer opnieuw op te kopieren (aan de enorm trage snelheid)
-Om mijn 5000 nummers erop te krijgen deed hij er maar liefst 40u over!
-De ATV verdwijnt soms gewoon uit mijn bronlijst van iTunes en komt dan onverwacht terug
Dit zijn enkele enorm irritante ondervindingen na 1 dag gebruik
Ik moet zeggen dat het mij enorm tegenvalt...
Mss doe ik iets mis, gelieve mij dan te helpen als da mogelijk is.
Het staat nu ook op de Frontpagebrama schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:24:
goed nieuws van apple
Ze doen niet zo moeilijk over het gehobby aan de appletv, als je engadget mag geloven!
nieuws: Apple: 'Geen problemen met Apple TV-hacks'
Verder heb ik het nu bijna zover dat je een paar dingen op een USB stick kan zetten en wanneer je deze in je AppleTV steekt deze automatisch de DivX codecs, SSH en andere zooi installeert.
Nu nog even een SMB achtige client zien te bouwen zodat je ook een mapje kan mounten vanaf je Windows PC waardoor je gewoon alles van je PC kan afspelen en niet hoeft te kopieren.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Maar stel dat je b.v. een Mac Book hebt en je wil thuis alles syncen zodat als je weg bent andere mensen thuis de content nog kunnen bekijken.
[/quote]
Is dat niet mogelijk met FFMpegX? Daar kun je bij filters iets met subs doen...zelf nog niet geprobeerd hoor..
Verwijderd
$1000 Bounty for External USB Drive Hack | Apple TV Hacksbrama schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:26:
[...]
Oef, het contrast met die enorme bak die eronder staat is wel heel groot
Ga je 'm trouwens niet aanpassen? Nu is het nog vrij lastig, maar over een paar weken prop je er een usb stick in, en wordt 'ie automatisch aangepast. Hoef je in ieder geval niet meer te converteren.
Ik heb gisteren OSX kunnen booten op mijn appletv vanaf een externe schijf! Dus zonder 'm open te schroeven, is het aanpassen naar mijn wensen nu eindelijk binnen handbereikHet aanpassen zelf heb ik nog niet gedaan, daarvoor was het alweer te laat in de avond.
Iets voor jou?
Verwijderd
Als ik bvb de HD trailer van 300 kopieer naar de Apple TV (wat traag is) dan staat er in mijn "Films" menu 2 maal een snelkoppeling naar 300. Nu weer ik niet of die dan 2 maal gekopieerd is of het 2 snelkoppelingen zijn. Hoedankook, hoe kan dat nu dat 300 er 2 keer tussen staat. Bovendien zie ik in iTunes 300 slechts 1 keer staan bij "Films"
Ten tweede hebben mijn filmtrailers (dat ATV streamt van apple.com) nog nooit gewerkt. Ik heb snel internet. Iemand zelfde problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 13:02 ]
Wat laat de Apple TV eigenlijk zien als je kiest voor "TV Shows"?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Hij laat dan via de iTunes store gekochte videobestanden zien.Spotmatic schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:06:
Even een 'domme' vraag: kun je eigenlijk al TV kijken op de Apple TV (en dan bedoel ik de normale huis, tuin en keukenprogramma's op bijv. Ned. 1, 2, 3, Discovery etc)?
Wat laat de Apple TV eigenlijk zien als je kiest voor "TV Shows"?
Nee.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:09:
[...]
Hij laat dan via de iTunes store gekochte videobestanden zien.
Hij laat de videobestanden zien die IN itunes staan, niet alleen gekochte.
Verwijderd
Ja, maar daar kun je toch alleen maar aan komen door ze in de iTunes store te kopen?TwyLight schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:53:
[...]
Nee.
Hij laat de videobestanden zien die IN itunes staan, niet alleen gekochte.

Verwijderd
Gisteren heb ik dat geprobeerd met mijn PowerBook volgens de instellingen van apple.com maar iTunes herkent geen Apple TV...
Oplossing? Ervaring?
Apple TV: Content sync performance over an 802.11b or an 802.11g network
Syncing several gigabytes of data over an 802.11b or an 802.11g wireless network can take awhile.
You may notice this behavior when you sync large gigabytes of content. A few hundred megabytes of content (e.g podcasts) usually syncs quickly.
To improve wireless performance you may choose to upgrade to an 802.11n wireless network, or try the following Ethernet connection tips to improve the performance of your large content sync.
Use Ethernet instead of wireless to sync
If you can connect Apple TV to your computer via an Ethernet cable. Follow these steps.
Connect Apple TV to your TV.
From Apple TV, connect an Ethernet cable to your computer's Ethernet port.
Set up Apple TV to pair with iTunes 7.1 or later.
On your computer, open iTunes and select Apple TV in the Devices list.
Choose the specific content you want to sync (e.g. Movies, TV shows, photos, podcast, etc.).
Select the Sync button to start the process over Ethernet. You should notice a significant increase in performance.
Once the sync is complete, disconnect from Ethernet.
Use your Apple Remote to view the content on your TV.
Ken je het concept van 'drag and drop' eigenlijk al?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:36:
Ja, maar daar kun je toch alleen maar aan komen door ze in de iTunes store te kopen?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Standaard zal mkv niet ondersteund worden, dat zie ik niet gebeuren. Maar ik denk dat dat niet echt een probleem is voor de mensen hier (Perian codecs zijn toevoegbaar en die zullen binnenkort mkv ondersteunen).
Verwijderd
Dat betekent dat je dan 720p mkv hd bestanden kunt spelen? Dan wordt het interessant.tweak_dude schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:27:
De AppleTV is qua lengte 7 breedte iets groter inderdaad, maar daarvoor wel veel platter: 28mm ipv 51 mm.
Standaard zal mkv niet ondersteund worden, dat zie ik niet gebeuren. Maar ik denk dat dat niet echt een probleem is voor de mensen hier (Perian codecs zijn toevoegbaar en die zullen binnenkort mkv ondersteunen).
En je valt echt serieus over drie centimeter?Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:54:
Ik vind het kastje zelf te groot, het had mac mini format moeten hebben.
Noem eens iets wat dat wel doet?Daarnaast speelt het geen x264 mkv bestanden af.
Verwijderd
Ik had altijd het idee dat het exact het Mac Mini format had, vandaar dat ie me tegenviel. Iets wat wel mkv 720p afspeelt is bijvoorbeeld elke laptop van 500, max 600 euro. Of de MacBookburne schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:13:
[...]
En je valt echt serieus over drie centimeter?
[...]
Noem eens iets wat dat wel doet?
Hier stond achterhaalde informatie…
Dus windows en OS-X komen wel met codecs voor matroska? Dat mag met recht groot nieuws genoemd worden. Heeft dat al eens op de frontpage gestaan?Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:32:
Iets wat wel mkv 720p afspeelt is bijvoorbeeld elke laptop van 500, max 600 euro. Of de MacBook
(De rest kun je wel raden: 'ja je moet wel een codec installeren','en dat kan niet op een appletv ofzo?','natuurlijk wel','wat is dan het verschil tussen codecs installeren op je laptop en een appletv?' enzovoort..)
Verwijderd
Verwijderd
Da's natuurlijk ook de reden dat Aldi-laptops de videomarkt volledig domineren, zowel professioneel als bij de thuisgebruiker. Maar we raken een beetje off-topic.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:43:
Nee, als het om het echte creatieve videowerk gaat doet dat peopding van de Aldi het beter.
Verwijderd
Het gaat over HDTV hier, want daar is dat Apple ding voor gemaakt. Wat je hebt, kun je ook kwijtraken, kijk maar naar het leiderschap van Sony bij de consoles. PS2 was de absolute leider bij consoles en de PS3 gaat het niet helemaal redden. Apple verliest terrein op video- en dan met name op HDTV gebied. Zo zijn de allernieuwste High Definition videocams van Sony en Panasonic met een AVCHD codec werken. Op XP/Vista kun je die software al editten met die codec maar op de Apple niet. Kun je je dat voorstellen? Dan koop je de beste home videocams en dan kun je er vrijwel niks mee op de Mac? Kijk, met die oude bandjes was Apple erg goed. Goeie softwareprogramma's en met een druk op de knop je DV bandje omzetten naar mpeg. Maar dat is yesterday. Zo raakt Apple de #1 positie bij de thuisgebruikers wel kwijt ja.burne schreef op maandag 16 april 2007 @ 04:37:
[...]
Da's natuurlijk ook de reden dat Aldi-laptops de videomarkt volledig domineren, zowel professioneel als bij de thuisgebruiker. Maar we raken een beetje off-topic.
Wat ik wil zeggen is dat Apple mee moet met de tijd en dat er behoefte is aan een klein kastje dat een harde schijf bevat en een afstandsbediening en een VGA/Component/DVI of HDMI output waarmee je *het* populairste format van HD bestanden (MKV 720p/1080p) kunt afspelen. Wie had ooit verwacht dat Philips en Sony DVD spelers zouden uitbrengen met het illegale Divx en Xvid codec. Mark my words, over een maandje of 6 zijn er externe kastjes die dat mkv verhaal ook gaan doen voor 199 euro met een HD van 500 GB. En dan zal Apple wel mee moeten. En dat weet Apple ook wel. Vandaar dat ze het 'hacken' van de Apple TV ook oogluikend toelaten. Want uiteindelijk zullen ze daar een beetje van de markt mee kunnen behouden als je er 720p MKV bestanden mee kan afspelen en er zelf een grote HD in kan doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 08:07 ]
De AppleTV speelt geen 1080p-formaten af, dus 'beperkingen' in het afspelen van 1080p/i zijn inherent aan het ding. Staat netjes in de specs.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:00:
Het gaat over HDTV hier, want daar is dat Apple ding voor gemaakt.
Dan ligt er dus een gouden toekomst voor een AppleTV-HD. Deze richt zich namelijk niet op de HD-markt. Alle reguliere content die te koop is voor het ding is niet HD.Wat ik wil zeggen is dat Apple mee moet met de tijd en dat er behoefte is aan een klein kastje dat een harde schijf bevat en een afstandsbediening en een VGA/Component/DVI of HDMI output waarmee je *het* populairste format van HD bestanden (MKV 720p/1080p) kunt afspelen.
Ik kan nu al een grote harddisk in m'n AppleTV schroeven en als ik niet heen- en weer spoel kan ik Matroska kijken. En die laatste bug is er met een week of wat ook wel uit. Waarom zou ik een half jaar op een knullige oplossing van een stel Chinezen gaan zitten wachten voor dingen die nu gewoon kunnen?En dan zal Apple wel mee moeten. En dat weet Apple ook wel. Vandaar dat ze het 'hacken' van de Apple TV ook oogluikend toelaten. Want uiteindelijk zullen ze daar een beetje van de markt mee kunnen behouden als je er 720p MKV bestanden mee kan afspelen en er zelf een grote HD in kan doen.
Via Component en Toslink op mijn Pioneer versterker (VSX-2016AV-S) en vanaf daar verder in HDMI naar de plasma (PDP-427XA). Resolutie staat ingesteld op 720p en het beeld is hemels. Zowel voor video als de foto's die eropstaan.
M'n schoonouders hebben van't weekend een uur liggen kijken naar de screensaver
Aangezien al mijn "downloadjes" toch al in H:264 stonden geen misere met omzetten/codecs/...
Ease of use is geweldig aangezien mijn zoon van 6 er al vlot mee overweg kan.
Ik stream alle 'media' van m'n Mac Pro dan via wireless (G) / wds naar de appleTV 2 verdiepen lager en dat loopt supervlot.
Goede investering.
This space intentionally left blank.
Verwijderd
720p is ook al HDTV hoorburne schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:34:
[...]
De AppleTV speelt geen 1080p-formaten af, dus 'beperkingen' in het afspelen van 1080p/i zijn inherent aan het ding. Staat netjes in de specs.
[...]
Dan ligt er dus een gouden toekomst voor een AppleTV-HD. Deze richt zich namelijk niet op de HD-markt. Alle reguliere content die te koop is voor het ding is niet HD.
[...]
Ik kan nu al een grote harddisk in m'n AppleTV schroeven en als ik niet heen- en weer spoel kan ik Matroska kijken. En die laatste bug is er met een week of wat ook wel uit. Waarom zou ik een half jaar op een knullige oplossing van een stel Chinezen gaan zitten wachten voor dingen die nu gewoon kunnen?
Je snapt gewoon echt niet dat Apple helemaal geen bal geeft of ooit zal geven om dat hele mkv formaat. Dat het toevallig veel gebruikt wordt om illegale warez te verspreiden zal ze een rotzorg zijn, want ze richten zich wel op de miljoenen anderen.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:39:
720p is ook al HDTV hoor. Als de hack goed werkt en je kunt dus met een grotere HD (160GB = 100 euro) gewoon 720p films bekijken in het Matroska format dan is Apple op dit moment de goedkoopste oplossing! Ja, zelfs goedkoper dan de Aldi
.
Dit is een leuk apparaat, kan leuke dingen waarvoor hij bedoeld is. Het kan zelfs leuker gemaakt worden door hem te hacken, maar vind je dat niet goed genoeg, dan koop je hem niet. Kap dan iniedergeval met zeiken om functies die echt niet van toepassing zijn.
Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII
http://www.apple.com/nl/appletv/specs.htmlLaZZ schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:25:
Speelt de Apple TV ook die HD x264 files af? Neem aan van wel..?

Verwijderd
Waar lees je dat? Ik heb het over legale conversies van originele Blu-Ray en HD-DVD's die iemand kan bezitten. Of legaal opgenomen HDTV opnames van UPC.
Nope. Wel het slechtere h264. x64 gaat beter om met zwaarder werk iets minder van de grootte van de bestanden in, dacht ik.LaZZ schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:25:
Speelt de Apple TV ook die HD x264 files af? Neem aan van wel..?
illegale warez? heb je ook legale warez dan?[Airwolf] schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:05:
[...]
Je snapt gewoon echt niet dat Apple helemaal geen bal geeft of ooit zal geven om dat hele mkv formaat. Dat het toevallig veel gebruikt wordt om illegale warez te verspreiden zal ze een rotzorg zijn, want ze richten zich wel op de miljoenen anderen.
Dit is een leuk apparaat, kan leuke dingen waarvoor hij bedoeld is. Het kan zelfs leuker gemaakt worden door hem te hacken, maar vind je dat niet goed genoeg, dan koop je hem niet. Kap dan iniedergeval met zeiken om functies die echt niet van toepassing zijn.
Iets met een klok en een klepelVerwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:32:
Nope. Wel het slechtere h264. x64 gaat beter om met zwaarder werk iets minder van de grootte van de bestanden in, dacht ik.
H.264 is een video codec, X264 is een software library die H.264-encoded video kan produceren.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
[edit]
Specs van de AppleTV (en volgens mij ook Quicktime 7):The standard includes the following seven sets of capabilities, which are referred to as profiles, targeting specific classes of applications:
Baseline Profile (BP): Primarily for lower-cost applications with limited computing resources, this profile is used widely in videoconferencing and mobile applications.
Main Profile (MP): Originally intended as the mainstream consumer profile for broadcast and storage applications, the importance of this profile faded when the High profile was developed for those applications.
Extended Profile (XP): Intended as the streaming video profile, this profile has relatively high compression capability and some extra tricks for robustness to data losses and server stream switching.
High Profile (HiP): The primary profile for broadcast and disc storage applications, particularly for high-definition television applications (this is the profile adopted into HD DVD and Blu-ray Disc, for example).
High 10 Profile (Hi10P): Going beyond today's mainstream consumer product capabilities, this profile builds on top of the High Profile — adding support for up to 10 bits per sample of decoded picture precision.
High 4:2:2 Profile (Hi422P): Primarily targeting professional applications that use interlaced video, this profile builds on top of the High 10 Profile — adding support for the 4:2:2 chroma sampling format while using up to 10 bits per sample of decoded picture precision.
High 4:4:4 Predictive Profile (Hi444PP): This profile builds on top of the High 4:2:2 Profile — supporting up to 4:4:4 chroma sampling, up to 14 bits per sample, and additionally supporting efficient lossless region coding and the coding of each picture as three separate color planes.
In addition, the standard now contains four additional all-Intra profiles, which are defined as simple subsets of other corresponding profiles. These are mostly for professional (e.g., camera and editing system) applications:
High 10 Intra Profile: The High 10 Profile constrained to all-Intra use.
High 4:2:2 Intra Profile: The High 4:2:2 Profile constrained to all-Intra use.
High 4:4:4 Intra Profile: The High 4:4:4 Profile constrained to all-Intra use.
CAVLC 4:4:4 Intra Profile: The High 4:4:4 Profile constrained to all-Intra use and to CAVLC entropy coding (i.e., not supporting CABAC).
Video formats supported:
H.264 and protected H.264 (from iTunes Store): Up to 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) with AAC-LC audio up to 160 Kbps (maximum resolution: 1280 by 720 pixels at 24 fps, 960 by 540 pixels at 30 fps) in .m4v, .mp4 and .mov file formats
[ Voor 77% gewijzigd door Digistorm op 16-04-2007 18:43 ]
Hou je niet van de domme, want toen je net je macbook had vroeg je of hij constant aan kon staan om te downloaden.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:32:
Waar lees je dat? Ik heb het over legale conversies van originele Blu-Ray en HD-DVD's die iemand kan bezitten. Of legaal opgenomen HDTV opnames van UPC.

Maar zelfs dan, komen die dingen zo weinig voor dat het niet uit maakt. Hiervoor is het apparaat ook niet bedoeld, koop dan een Kiss ding die het wel kan.
Verwijderd
Niet alles wat je download is illegaal hoor. Ik download alleen maar legaal spul zoals demo games en demo software[Airwolf] schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:57:
[...]
Hou je niet van de domme, want toen je net je macbook had vroeg je of hij constant aan kon staan om te downloaden.
Maar zelfs dan, komen die dingen zo weinig voor dat het niet uit maakt. Hiervoor is het apparaat ook niet bedoeld, koop dan een Kiss ding die het wel kan.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Een van de profiles die je noemt wordt enkel en alleen gebruikt door de P2 HD flashbased camcorder die panasonic in 2004 aankondigde maar nooit uitbracht. Een dikke 100Mbit/s op flash wegschrijven was in 2004 absurd. Andere profiles uit het rijtje zitten allemaal ergens tussen de 50 en 150Mbit/s bitrates. Ideaal voor gebruik op je iPod of AppleTV.DiGiSTORM_ schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:34:
Waarom Apple het niet volledig ondersteunt is me een raadsel, zeker omdat ze er zo mee zitten [...]
Heeft de optische uitgang geen 5.1 geluid? Dit lijkt mij zelf erg onlogisch... aangezien het gewoon spdif passthrough is voor een 5.1 soundstream van een film bijvoorbeeld......
Voor de gadget-freak die graag urenlang besteedt aan het omzetten van films naar het juiste formaat: meteen kopen die Apple TV!
Voor de gewone gebruiker die graag films vanuit computers in zijn hele huis direct wil kunnen bekijken: afwachten en hopen dat Apple inziet dat het ontbreken van DIVX-support zo ongeveer een ramp is.
Als je niet van films houdt, en de Apple TV slechts wil gebruiken om foto's bekijken en podcasts of muziek te luisteren, dan heb je het ideale apparaat te pakken. Maar 299 euro is dan wel een hoge prijs.
Was ook deels een reactie op het niet-kunnen-afspelen van H.264 op een Apple computer. Maar nevermind, niet echt on-topic.burne schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:54:
[...]
Een van de profiles die je noemt wordt enkel en alleen gebruikt door de P2 HD flashbased camcorder die panasonic in 2004 aankondigde maar nooit uitbracht. Een dikke 100Mbit/s op flash wegschrijven was in 2004 absurd. Andere profiles uit het rijtje zitten allemaal ergens tussen de 50 en 150Mbit/s bitrates. Ideaal voor gebruik op je iPod of AppleTV.
Zodra ik een content wil gaan streamen (connect with shared itunes lib) verdwijnt het Photo gedeelte in het apple tv menu. Iemand enig idee waarom?
Het is niet mogelijk foto's te streamen via de Apple TVlowfi schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 20:44:
Ik heb een klein probleemje....
Zodra ik een content wil gaan streamen (connect with shared itunes lib) verdwijnt het Photo gedeelte in het apple tv menu. Iemand enig idee waarom?
Voordat ik met een shared lib connect staat de Photo optie er dus wel.
Zou toch zeggen dat wat al op de hdd staat niet meer gestreamed hoeft te worden?

[ Voor 27% gewijzigd door lowfi op 17-04-2007 20:52 ]
DAAR is de Apple TV juist voor: laat al die moeite achterwege en koop je films in goede digitale kwaliteit zonder tijdsverlies en gepruts. Maak zelf even het rekensommetje: een DVD-film kost gemiddeld 10 euro, de tijd die erin gestoken wordt om er een deftige rip van te maken kost makkelijk 2 tot 6 uren. Wat doe je met AppleTV ? Klik, koop, kijk.
Verwijderd
Als jij zegt waar ik in Nederland een 720p film kan kopen (online / offline), en die op mijn AppleTV af kan spelen, dan vind ik het prima.Phuncz schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:40:
Ik snap echt niet dat men ineens bij Apple komt kijken voor die AppleTV als een oplossing voor zijn hoogst waarschijnlijk illegale DivX/XviD films te kunnen zien op de TV. Dat er een hoop mensen blaten dat ze het voor "backupdoeleinden" gebruiken: ja maak dat een andere wijs dat je elke film automatisch in een formaat of 2 zet.
DAAR is de Apple TV juist voor: laat al die moeite achterwege en koop je films in goede digitale kwaliteit zonder tijdsverlies en gepruts. Maak zelf even het rekensommetje: een DVD-film kost gemiddeld 10 euro, de tijd die erin gestoken wordt om er een deftige rip van te maken kost makkelijk 2 tot 6 uren. Wat doe je met AppleTV ? Klik, koop, kijk.
Ik zou direct een Apple TV kopen als ik een mogelijkheid had om de ssh hack er op toe te passen. Ik heb helaas geen Intel Apple waarmee ik het zou kunnen doen. Ik hoop dat er snel een mogelijkheid komt om een image te downloaden die ik op een usb-stick of externe hdd kan zetten waarmee ik de hack zelf kan toepassen. Ik vermoed dat dit voor meer mensen een drempel is.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:54:
Ik heb het gevoel dat dit geen succes wordt. Kijk maar hoe weinig animo in dit topic gepost wordt.
En... ook nog eens ondertiteld, dan doe ik meeVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:00:
[...]
Als jij zegt waar ik in Nederland een 720p film kan kopen (online / offline), en die op mijn AppleTV af kan spelen, dan vind ik het prima.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
i rest my case! ! hier heb je een puntAls jij zegt waar ik in Nederland een 720p film kan kopen (online / offline), en die op mijn AppleTV af kan spelen, dan vind ik het prima.
laat Apple nu gewoon slim zijn en ervoor zorgen dat je zelf codecs kan toevoegen of laat ze ze zelf installeren via een update; resultaat: geen gezeur meer over ondersteunde formaten en een explosie aan verkopen van apple-tv's! (ja en ik begrijp dat er dan minder films via itunes gekocht gaan worden etc etc etc maar dat zal allemaal best meevallen want als die ooit komen voor ons en dan ook nog betaalbaar komt dat ook wel goed...)
en nu maar weer ontopic toch?
Dat hoef ik niet te doen, dat is gewoon (nog) niet te krijgen. Er zijn wel meerdere dingen die hier niet kunnen en elders wel, niets nieuws. Ik snap je punt dan ook niet, er zijn zat toestellen die andere functies niet hebben, moeten we daar allemaal over beginnen zeiken ? Het ding heet AppleTV, niet MediaPlayer. Er staat overduidelijk bij dat het een portal is voor iTunes. Niet meer, niet minder.Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:00:
[...]
Als jij zegt waar ik in Nederland een 720p film kan kopen (online / offline), en die op mijn AppleTV af kan spelen, dan vind ik het prima.
Ik vind het vrij logisch dat mensen hier over zeiken als het functionaliteit is die gewenst is en makkelijk toegevoegd kan worden. Ik bedoel, zelfs sommige mp3spelers hebben meer functies. Het is toch jammer als je kijkt naar wat er potentiëel mogelijk is, dat er dan door Apple zelf (dus zonder hacks ed) zo weinig ondersteund wordt?Phuncz schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:19:
[...]
Dat hoef ik niet te doen, dat is gewoon (nog) niet te krijgen. Er zijn wel meerdere dingen die hier niet kunnen en elders wel, niets nieuws. Ik snap je punt dan ook niet, er zijn zat toestellen die andere functies niet hebben, moeten we daar allemaal over beginnen zeiken ? Het ding heet AppleTV, niet MediaPlayer. Er staat overduidelijk bij dat het een portal is voor iTunes. Niet meer, niet minder.
Verwijderd
voor bijde partyen goedkoper
zelfde als met de wii die speelt wel dvd's af maar geen dvd films puur omdat ze zo geen geld extra hoeven te betalen
Gek he... De appletv is van apple en zo ook itunes. Wat verwacht je dan... geklooi met allerlei folders of ja welk ander programma biedt eigenlijk de mogelijkheden van itunes dat zowel op mac als windows werkt. Juist geen.RoD schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:36:
[...]
Ik vind het vrij logisch dat mensen hier over zeiken als het functionaliteit is die gewenst is en makkelijk toegevoegd kan worden. Ik bedoel, zelfs sommige mp3spelers hebben meer functies. Het is toch jammer als je kijkt naar wat er potentiëel mogelijk is, dat er dan door Apple zelf (dus zonder hacks ed) zo weinig ondersteund wordt?Apple bedoeld het als portal voor iTunes zeg je, goed... dat zal best, maar die insteek is imo gewoon jammer.
Meer codecs zou ik fijn vinden maar op meer mogelijkheden zit ik niet echt te wachten. Bovendien gaat dat zoals ik al eerder zijn een beetje zijn doel voorbij. Koop dan een volwaardige pc.
Over codesupport kan men eindeloos lang klagen. Neem bv. van die DVD-recorders/players die DivX support hebben. Leuk, maar hoeveel ondersteunen WERKELIJK alle opties ? Geen enkele. Dus kans bestaat dat je natuurlijk legaal gecodeerde DivX films niet/half spelen. Of dat het geluid niet werkt omdat je eens avontuurlijk was met andere codecs. Ondertitels ? Etc. etc. En zo is nooit iedereen tevreden.
Apple is gewoon een merk dat apparaten aanbiedt die het doen en het goed doen. Geen eindeloos geklooi, geen hoop instellingen, geen nutteloos getweak. Plug and play in de ware zin ! Kijk maar eens naar de Airport Extreme Base Station. Hoeveel routers bieden een gelijk gemak en mogelijkheden in zo goed functionerend geheel ? Juist. AppleTV is just that.
Moet er nog wel een LCD tv voor kopen want geloof niet dat mijn huidige (CRT) component via SCART accepteert.... Heb wel een 17" LCD met component input staan gelukkig om mee te spelen.
Waarom ik Apple TV gekocht heb:
- Mooi design (mag in huiskamer van vriendin
- fijn menu (gisteren uurtje gespeeld in apple store)
- Streaming van PC/NAS naar huiskamer - geen lawaaige PC in huiskamer
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Verwijderd
Ik heb het eens geprobeerd, maar nee, ik kan in de NL iTunes store geen video's kopen. Dus leg mij eens uit hoe ik plug-and-play aan videocontent voor de AppleTV kom?Phuncz schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:19:
[...]
Dat hoef ik niet te doen, dat is gewoon (nog) niet te krijgen. Er zijn wel meerdere dingen die hier niet kunnen en elders wel, niets nieuws. Ik snap je punt dan ook niet, er zijn zat toestellen die andere functies niet hebben, moeten we daar allemaal over beginnen zeiken ? Het ding heet AppleTV, niet MediaPlayer. Er staat overduidelijk bij dat het een portal is voor iTunes. Niet meer, niet minder.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 21:58 ]
De iTunes Store-catalogus verschilt per land. Films, tv-programma's en muziekvideo's zijn niet in alle landen verkrijgbaar.
Het zal er heus wel aan komen, vroeg of laat fixed Apple dat wel voor wereldwijd, as they always do
Verwijderd
Op het moment is de AppleTV qua video binnen nederland nog niet plug-and-play, of je moet genoegen met podcasts nemen. Maar om daar nou een apparaat van 300 euro voor aan te schaffen?
Verwijderd
Werkt prima, maar ik ga echt niet elke keer $10-15 betalen voor een film in divx kwaliteit en met drm.
Nee, ik download lekker DVD's via usenet en zet ze binnen een uurtje om in .mp4 formaat met Mediafork. Werkt prima
Wel zou ik graag een programma zien waarmee ik afleveringen van series binnen 10-15 minuten kan omzetten naar ATV formaat.
Verwijderd
Ik denk dat mijn 2.16 GHz C2D snel genoeg isTwyLight schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:03:
Die programma's zijn er genoeg, als je maar een goede processor hebt.
Verwijderd
Je hoeft de video's niet bij Apple te kopen, als ze maar in iTunes staan.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:34:
Op het moment is de AppleTV qua video binnen nederland nog niet plug-and-play, of je moet genoegen met podcasts nemen. Maar om daar nou een apparaat van 300 euro voor aan te schaffen?
Omzetten/capturen/downloaden in .mp4/.m4v dus. (als je niets voelt voor hacken)
Gebruik Visualhub en de Xgrid optie. Filmpje in divx naar mp4 duurt +- 22 a 25 minuten
Streaming loopt geweldig goed over mijn G netwerkje met WDS -- nog geen enkele hapering gehad.
Gebruik de AppleTV nu al een week dagelijks en ik vind het een top apparaat. Lekker gebruiksvriendelijk voor het hele gezin.
Dat is een vage opmerking want voor video conversie kan die niet snel genoeg zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:08:
[...]
Ik denk dat mijn 2.16 GHz C2D snel genoeg is
Ik heb ook een C2D 2,16Ghz en een serie á 350MB duurt toch wel zo'n 25/30min. (Als ik de fans wat harder laat draaien en verder helemaal niks doe ('s nachts aanzetten dus, dan doet die er wat korter over))
VisualHub
Verwijderd
Hoezo is dat een vage opmerking? Het is een behoorlijke snelle CPU en als dat al niet snel genoeg is om even snel een serie om te zetten naar ATV formaat...TwyLight schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:01:
[...]
Dat is een vage opmerking want voor video conversie kan die niet snel genoeg zijn.
Ik heb ook een C2D 2,16Ghz en een serie á 350MB duurt toch wel zo'n 25/30min. (Als ik de fans wat harder laat draaien en verder helemaal niks doe ('s nachts aanzetten dus, dan doet die er wat korter over))
VisualHub
Ik heb geen zin om eerst een uur bezig te zijn voor een aflevering van 40 minuten...
Verwijderd
Dat is dus 50 a 60 minuten voor 40 minuten video, en dat is naar mijn maatstaven toch een tikkie onacceptabelTwyLight schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:01:
[...]
Dat is een vage opmerking want voor video conversie kan die niet snel genoeg zijn.
VisualHub

Net geen 20 minuten voor 700 MB xvid naar mp4 - h.264
Trouwens -- de encodering laat ik hier normaal enkel 's nachts lopen dus daar heb ik al helemaal geen last van.
VisualHub doet wel zijn best met de CPU.

En toen er bijstond dat je het niet mocht posten op andere sites dacht je ... och jaaaaa
Dit topic is gesloten.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.