Eerste bericht in de Google Groups thread die je net post
Ja, vandaar de smiley met een aura 
Maar ik heb de codec pack geinstalleerd op m'n iMac en het ziet er goed uit!
Hij heeft een quad-core...Anoniem: 12609 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 01:14:
Dat doet ie dan snel, die van mij doet er bijna een uur over

Hier stond achterhaalde informatieā¦
Anoniem: 87302
Wat doet het proggie?JC schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 10:28:
Ja, vandaar de smiley met een aurora
http://perian.cachefly.net/Perian_1.0b1.dmg
Anoniem: 91491
Ik doe er 5 tot 7 uur over om een 350mb bestand om te zetten met een PowerBook 1,67Ghz 1GB Ram.
Ik zit constant te wachten op een manier om divx af te kunnen spelen zonder de apple Tv open te moeten doen en zonder een Intel nodig te hebben....
Ik zit constant te wachten op een manier om divx af te kunnen spelen zonder de apple Tv open te moeten doen en zonder een Intel nodig te hebben....
Wellicht is dat iets wat meer in een van de andere topics thuishoort? Onmisbare tools / software - Deel 3 of [MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 ?Anoniem: 91491 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:20:
Ik zit me te realiseren dat een Belg met bovenstaande iets heel anders zegt dan een 'Ollander. <kuch>
Wat gebruik je om te converteren? Ik zit bij wijze van experimentje nu even Akira te converteren. Da's een DVD-rip in Divx-3-nogiets, en op een 1.5GHz G5 duurt dat 1 uur en 20 minuten met VisualHub. Voor output in h.263 duurt het gaat het behoorlijk wat sneller met 19 minuten.
[ Voor 28% gewijzigd door burne op 21-04-2007 20:31 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Anoniem: 37526
Als je de AppleTV wilt gebruiken "zoals het hoort" gebruik je natuurlijk Quicktime Pro, en die doet er wel heel wat langer overdot.K schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:47:
[afbeelding]
Net geen 20 minuten voor 700 MB xvid naar mp4 - h.264
Trouwens -- de encodering laat ik hier normaal enkel 's nachts lopen dus daar heb ik al helemaal geen last van.
VisualHub doet wel zijn best met de CPU.
[afbeelding]
Zeker. Quicktime Pro leest geen divx. Dat gaat dus oneindig lang duren.Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:21:
Als je de AppleTV wilt gebruiken "zoals het hoort" gebruik je natuurlijk Quicktime Pro, en die doet er wel heel wat langer over

Geen? Ik heb liever geen geklooi met brakke programma's zoals iTunes. En er zijn meer mensen die dat vinden. Dus waarom mensen niet gewoon de keus geven?lowfi schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:03:
[...]
Gek he... De appletv is van apple en zo ook itunes. Wat verwacht je dan... geklooi met allerlei folders of ja welk ander programma biedt eigenlijk de mogelijkheden van itunes dat zowel op mac als windows werkt. Juist geen.
Of je werkt gewoon via iTunes zoals Apple het "bedoeld" heeft, of je gaat lekker zelf klooien om het zo in te stellen zoals jij dat wilt.
Nouja er zit imo nogal een verschil tussen het aanbieden van ƩƩn mogelijkheid en een volwaardige pc functionaliteit. Maar met de hacks gaat het in ieder geval al de kant op die ik het wil. Zo is het wel een zeer functioneel apparaatjeMeer codecs zou ik fijn vinden maar op meer mogelijkheden zit ik niet echt te wachten. Bovendien gaat dat zoals ik al eerder zijn een beetje zijn doel voorbij. Koop dan een volwaardige pc.
Er zal inderdaad geen dvd-speler zijn die alles ondersteund, maar de Apple TV ondersteund native maar ƩƩn enkele mogelijkheid, vind ik nogal mager.Phuncz schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:20:
Inderdaad.
Over codesupport kan men eindeloos lang klagen. Neem bv. van die DVD-recorders/players die DivX support hebben. Leuk, maar hoeveel ondersteunen WERKELIJK alle opties ? Geen enkele. Dus kans bestaat dat je natuurlijk legaal gecodeerde DivX films niet/half spelen. Of dat het geluid niet werkt omdat je eens avontuurlijk was met andere codecs. Ondertitels ? Etc. etc. En zo is nooit iedereen tevreden.
Ja, ze doen wat ze moeten doen, maar dat is niet veel. Als je nu Ʃn de huidige functionaliteit aanbiedt, en daarnaast ruimte laat voor (populaire) alternatieven, heb je imo een veel beter product in handen.Apple is gewoon een merk dat apparaten aanbiedt die het doen en het goed doen. Geen eindeloos geklooi, geen hoop instellingen, geen nutteloos getweak. Plug and play in de ware zin ! Kijk maar eens naar de Airport Extreme Base Station. Hoeveel routers bieden een gelijk gemak en mogelijkheden in zo goed functionerend geheel ? Juist. AppleTV is just that.
De AppleTV wordt nog steeds als een verkeerd apparaat gezien. Het is een iTunes Portal. iTunes bibliotheek op je TV met een afstandsbediening. Geen Mediacenter. Dan ben je beter uit met een Mac Mini, daar kan je dat wel allemaal op doen. Nogmaals voor iedereen: AppleTV is geen Mediacenter.RoD schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:38:
Er zal inderdaad geen dvd-speler zijn die alles ondersteund, maar de Apple TV ondersteund native maar ƩƩn enkele mogelijkheid, vind ik nogal mager.
[...]
Ja, ze doen wat ze moeten doen, maar dat is niet veel. Als je nu Ʃn de huidige functionaliteit aanbiedt, en daarnaast ruimte laat voor (populaire) alternatieven, heb je imo een veel beter product in handen.
Dat weet ik, en dat vind ik dus zonde, vooral als je ziet waar het apparaat tot toe in staat is.Phuncz schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:58:
[...]
De AppleTV wordt nog steeds als een verkeerd apparaat gezien. Het is een iTunes Portal. iTunes bibliotheek op je TV met een afstandsbediening. Geen Mediacenter. Dan ben je beter uit met een Mac Mini, daar kan je dat wel allemaal op doen. Nogmaals voor iedereen: AppleTV is geen Mediacenter.
Kijkend naar het feit dat er een volwaardige CPU in zit, en een complete OS X installatie, inderdaad doodzondeRoD schreef op zondag 22 april 2007 @ 02:00:
[...]
Dat weet ik, en dat vind ik dus zonde, vooral als je ziet waar het apparaat tot toe in staat is.
Anoniem: 87302
Waarom noemt Apple het geen Apple iTunesplayer. Wat zou de Consumentenbond van deze misleiding vinden?
Als Apple-gebruiker heb je niets te verwachten van de consumentenbond. Ooit was het een vereniging, en bepaalde de leden het beleid. Tegenwoordig is het een commercieel bedrijf, dus komen er adviezen voor een Packard Bell laptop met Windows XP in de gids te staan, ondanks Apple OS-X en Linux.Anoniem: 87302 schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:48:
Waarom noemt Apple het geen Apple iTunesplayer. Wat zou de Consumentenbond van deze misleiding vinden?
Ik heb nog een raar probleem met de ATV. Telkens als ik een plaatje uit de ID&T Top 500 wil afspelen reageert de ATV ENORM traag !!! Alle nummer zijn opgedeeld per 100 en staan dus in 5 mappen, dat komt op 3gb ofzo. Maar ik zie niet in wm de ATV steeds maar weer zo traag reageert als ik zo een nummer selecteer of afspeel....
Iemand zelfde ervaring of oplossing
Iemand zelfde ervaring of oplossing
Anoniem: 12609
Ik heb een raar 'probleem'.
Ik heb een DVD van Godsmack geript met Mediafork.
Als instellingen:
Mp4 file
MPEG-4 Video / AAC Audio
Encoder FFmpeg
128kbps audio
Zodra ik een average bitrate kies van 1000 blijkt de ATV deze wel af te kunnen spelen.
Echter, zodra ik 5K of 6K gebruik dan geeft iTunes aan dat ATV de file niet af kan spelen.
De gemiddelde bitrate blijkt uiteindelijk op 4218 te zitten.
Nou is die misschien te hoog, maar ik heb een andere file met een bitrate van 4220 (hoger dus) en deze kan ATV wel afspelen
Weet iemand hoe dat kan?
Ik heb een DVD van Godsmack geript met Mediafork.
Als instellingen:
Mp4 file
MPEG-4 Video / AAC Audio
Encoder FFmpeg
128kbps audio
Zodra ik een average bitrate kies van 1000 blijkt de ATV deze wel af te kunnen spelen.
Echter, zodra ik 5K of 6K gebruik dan geeft iTunes aan dat ATV de file niet af kan spelen.
De gemiddelde bitrate blijkt uiteindelijk op 4218 te zitten.
Nou is die misschien te hoog, maar ik heb een andere file met een bitrate van 4220 (hoger dus) en deze kan ATV wel afspelen

Weet iemand hoe dat kan?
Heel simpel
Lees de specificaties van de appleTV maar eens...
Ondersteunde videostructuren
H.264 en beveiligd H.264 (van iTunes Store): tot 5 Mbps, Progressive Main Profile (CAVLC) met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 1280 x 720 bij 24 beelden per sec., 960 x 540 bij 30 beelden per sec.)
Bij de iTunes Store gekochte video: 320 x 240 pixels of 640 x 480 pixels
MPEG-4: tot 3 Mbps, Simple Profile met AAC-LC-audio tot 160 Kbps (maximumresolutie: 720 x 432 pixels bij 30 beelden per sec.)
Maar waarom doet een andere film met een hogere bitrate het dan wel?DiGiSTORM_ schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 07:55:
Heel simpelLees de specificaties van de appleTV maar eens...
[...]
Ik heb een Apple Tv besteld... hopelijk heb ik hem lekker snel binnen.
Nu heb ik wel wat vragen.
1: Op mijn pc staan 2 bibliotheken. Hoe gaat Apple TV daar mee om?
2: Film trailers, zijn die 5.1? Kan Apple TV uberhaupt 5.1 geluid uitsturen?
Nu heb ik wel wat vragen.
1: Op mijn pc staan 2 bibliotheken. Hoe gaat Apple TV daar mee om?
2: Film trailers, zijn die 5.1? Kan Apple TV uberhaupt 5.1 geluid uitsturen?
Dat is vreemd ja ... heeft het niet iets te maken met de resolutie? Omdat de maximum resolutie voor MPEG4 ook niet erg hoog is. Of misschien dat de piek bitrate hoger mag zijn.Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:03:
[...]
Maar waarom doet een andere film met een hogere bitrate het dan wel?
Damn, ik had vanmiddag toch wel even een ego-boost momentje. Ik had van het weekend even uitgebreid de wiki van awkwardtv.org bestudeerd en daarmee een USB-stick gemaakt die SSH, de beta van Perian en ATVFiles installeert. Na ontvangst van mijn Apple TV vanmiddag meteen die USB-stick erin gestopt, en het werkte meteen. Dat voelde best goed.
Daarna met behulp van Transmit een 'droplet' gemaakt die alles wat ik op dat icoontje gooi upload naar de /Users/frontrow/Movies-map. De Apple TV doet nu precies waar ik hem voor aanschafte; zonder gezeik mijn TV-series kijken. Geweldig leuk tweak-apparaatje verder.
Daarna met behulp van Transmit een 'droplet' gemaakt die alles wat ik op dat icoontje gooi upload naar de /Users/frontrow/Movies-map. De Apple TV doet nu precies waar ik hem voor aanschafte; zonder gezeik mijn TV-series kijken. Geweldig leuk tweak-apparaatje verder.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Dus zonder hem verder te openen? Wow... dat maakt het weer erg interessantFL!PNEUS schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:55:
Damn, ik had vanmiddag toch wel even een ego-boost momentje. Ik had van het weekend even uitgebreid de wiki van awkwardtv.org bestudeerd en daarmee een USB-stick gemaakt die SSH, de beta van Perian en ATVFiles installeert. Na ontvangst van mijn Apple TV vanmiddag meteen die USB-stick erin gestopt, en het werkte meteen. Dat voelde best goed.
Zou Samba niet mogelijk zijn? Ik heb op het moment een alias naar een samba-share in mijn sidebar van Finder, en zodra ik daar iets op gooi connect hij ermee en kopieert hij het over
Kun je die files die op de USB stick staan online gooien, of even uitleggen hoe je dat gedaan hebt, of een link waar die uitleg staat?FL!PNEUS schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 22:55:
Inderdaad, ik heb hem niet open gehad.Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:09:
[...]
Dus zonder hem verder te openen? Wow... dat maakt het weer erg interessant
De .kext voor Samba is niet aanwezig, maar AFP en NFS-mounts zijn ook mogelijk. Ik heb voor deze oplossing gekozen omdat ik alleen een MacBook heb, en ik juist onafhankelijk van een laptop media vanaf die AppleTV af wil kunnen spelen. Ergo, kopieren via SFTP naar de AppleTV.Zou Samba niet mogelijk zijn? Ik heb op het moment een alias naar een samba-share in mijn sidebar van Finder, en zodra ik daar iets op gooi connect hij ermee en kopieert hij het over
Eerst http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Patchstick/Testing voor de USB-stick (128 MB stick is meer dan genoeg), daarna http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Install_SSH voor SSH2. Ik kan je helaas de benodigde bestanden niet geven, daar je de boot.efi van een AppleTV nodig hebt, en die mag ik niet verspreiden.Anoniem: 12609 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:12:
[...]
Kun je die files die op de USB stick staan online gooien, of even uitleggen hoe je dat gedaan hebt, of een link waar die uitleg staat?
Als je overigens goed kijkt naar die 'installatie'-scripts voor de plugins, zijn het slechts wrapper rondom een simpele 'cp'-actie, dus voor andere plugins moet je alleen even uit zien te vogelen waar de bestanden geĆÆnstalleerd moeten worden (het Perian-script dat beschreven wordt is bijvoorbeeld niet volledig voor de 1.0 beta), maar omdat ik de slechtste niet ben:
Perian 1.0 beta:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| #!/sbin/bash # Perian installer script # (c) 2007 macTijn at awkwardtv dot org if [ -d /stuff/perian/Perian.component/ ]; then echo -n "* installing Perian Quicktime codec set... " cp -R /stuff/perian/Perian.component /OSBoot/Library/Quicktime/ cp -R /stuff/perian/AC3MovieImport.component /OSBoot/Library/Quicktime/ cp -R /stuff/perian/A52Codec.component /OSBoot/Library/Audio/Plug-Ins/Components/ echo "done." else echo "Perian files not found." fi |
ATVFiles:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #!/sbin/bash # ATVFiles installer script # (c) 2007 macTijn at awkwardtv dot org if [ -d /stuff/atvfiles/ATVFiles.frappliance/ ]; then echo -n "* installing ATVFiles... " cp -R /stuff/atvfiles/ATVFiles.frappliance /OSBoot/System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/PlugIns/ echo "done." else echo "ATVFiles files not found." fi |
Overigens werkt ook met de huidge beta van Perian een AC3 transport stream nog niet helemaal (wordt gewoon in 2.0 doorgegeven), maar de definitieve versie zou hier ondersteuning toe geven. Als daarnaast ATVFiles 0.3 uitgekomen is, wordt de AC3-stream gewoon als 5.1 over de optische uitgang van de AppleTV uitgestuurd. Enige heikele punt is nog 720p Matroska-files, als die ondersteund worden op de AppleTV is het helemaal af (voor het hoe en waarom, zie http://groups.google.com/...d/thread/8439ee29b6ff11ee)
[ Voor 31% gewijzigd door FL!PNEUS op 24-04-2007 23:30 ]
@flipneus
Als ik langskom met mijn AppleTV, zou je dan in ruil voor een kratje bier (of fris) de USB stick in mijn AppleTV kunnen stoppen? Ik heb geen Intel Mac dus de procedure gaat voor mij niet werken..
Als ik langskom met mijn AppleTV, zou je dan in ruil voor een kratje bier (of fris) de USB stick in mijn AppleTV kunnen stoppen? Ik heb geen Intel Mac dus de procedure gaat voor mij niet werken..
Anoniem: 35432
Als je die boot.efi niet mag geven / downloaden... hoe kom jij er dan aan? Ik dacht dat die uit de AppleTV gehaald moesten worden.. of kan het ook met de boot.efi van een MacBook? Zou fijn zijn.FL!PNEUS schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:25:
[...]
Eerst http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Patchstick/Testing voor de USB-stick (128 MB stick is meer dan genoeg), daarna http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Install_SSH voor SSH2. Ik kan je helaas de benodigde bestanden niet geven, daar je de boot.efi van een AppleTV nodig hebt, en die mag ik niet verspreiden.
cewl
dit gaat de goede kant op. nog 2 maandjes wachten en dan is dit een volwaaride mediaplayer
nog een grotere of externe usb hd erbij.
If you don't stand for something you'll fall for everything
Mail me even op flipneus_at_gmail_dot_geenspamz0r_com, dan bespreken we even wat. Ik woon in Rotterdam, jij in Hengelo, erg onhandigrob-bo schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:49:
@flipneus
Zo heb ik hem dus verkregen.lowfi schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:16:
appletvos dmg staat op internet daar kan je hem uit halen.
[ Voor 18% gewijzigd door FL!PNEUS op 26-04-2007 16:03 ]
Mooi om te horen dat Perian werkt! Ik zit hier in de SB samen met mijn nieuwe impulsaankoop de Apple TV. Ik wil het vanavond wel uitproberen. Alleen hoe krijg ik toch al mijn aankopen weer uit NZ.
Hij koste hier vandaag maar 268,81euro incl. BTW. Oftewel toch nog een stukje goedkoper dan in Nederland!
Hij koste hier vandaag maar 268,81euro incl. BTW. Oftewel toch nog een stukje goedkoper dan in Nederland!
Werkte met mijn .srt bestand
Nu een dag aangesloten... leuk speelgoed maar toch een paar minputen
- Geen foto's via streaming. Gevolg: twee bronnen/twee PCs met itunes aan moeten leggen: een voor audio/videostreaming en een voor de foto's
- Geen shuffle in "genre" / "albums". Wel in playlists maar dat is wat minder handig - moet je een (smart) playlist aanleggen per genre/album/artiest etc
- Geen radiostreams.... jammer
Overall nog steeds blij en bovenstaande punten zijn met een firm/software update natuurlijk prima op te lossen... zijn ook veelgenoemde klachten op Apple forum over de ATV....
- Geen foto's via streaming. Gevolg: twee bronnen/twee PCs met itunes aan moeten leggen: een voor audio/videostreaming en een voor de foto's
- Geen shuffle in "genre" / "albums". Wel in playlists maar dat is wat minder handig - moet je een (smart) playlist aanleggen per genre/album/artiest etc
- Geen radiostreams.... jammer
Overall nog steeds blij en bovenstaande punten zijn met een firm/software update natuurlijk prima op te lossen... zijn ook veelgenoemde klachten op Apple forum over de ATV....
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Anoniem: 70458
ik vind apple TV maar niks. ik ben een enorme fan van apple en heb een hekel is microsoft, maar MCE is toch echt wel vele malen beter!
Ligt eraan waar je het voor gebruikt. Ik wil al mijn muziek en foto's van mijn MacBook op mijn TV in de andere kamer gebruiken. Daar werkt het uitstekend voor. Dat ik met wat hack- en prutswerk ook meteen mijn TV-series kan bekijken is dan ook nog eens mooi meegenomen. MCE biedt uiteraard meer functionaliteit dan dat, maar dat heb ik niet nodig (ik kijk niet naar die Nederlandse prut-TV en hoef er derhalve ook niets van op te nemen).Anoniem: 70458 schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:53:
ik vind apple TV maar niks. ik ben een enorme fan van apple en heb een hekel is microsoft, maar MCE is toch echt wel vele malen beter!
@flipneus
Kan jij nu AC3 content afspelen vanuit de normale AppleTV?
Ik heb de stick ook "gemaakt" maar nog steeds geen DolbyDigital in de content die via iTunes gestreamed wordt. Ik heb weinig zin om die ATVFiles browser erbij te zetten.
Ik heb de stick ook "gemaakt" maar nog steeds geen DolbyDigital in de content die via iTunes gestreamed wordt. Ik heb weinig zin om die ATVFiles browser erbij te zetten.
This space intentionally left blank.
Met MCE heb je in principe gewoon een complete computer, met een browser, Live-messenger client en meer van dat leuke spulFL!PNEUS schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:57:
[...]
Ligt eraan waar je het voor gebruikt. Ik wil al mijn muziek en foto's van mijn MacBook op mijn TV in de andere kamer gebruiken. Daar werkt het uitstekend voor. Dat ik met wat hack- en prutswerk ook meteen mijn TV-series kan bekijken is dan ook nog eens mooi meegenomen. MCE biedt uiteraard meer functionaliteit dan dat, maar dat heb ik niet nodig (ik kijk niet naar die Nederlandse prut-TV en hoef er derhalve ook niets van op te nemen).
Overigens werkt ook met de huidge beta van Perian een AC3 transport stream nog niet helemaal (wordt gewoon in 2.0 doorgegeven), maar de definitieve versie zou hier ondersteuning toe geven. Als daarnaast ATVFiles 0.3 uitgekomen is, wordt de AC3-stream gewoon als 5.1 over de optische uitgang van de AppleTV uitgestuurd.dot.K schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:51:
@flipneus
iTunes content wordt gewoon in 2.0 (eventueel met de ProLogic II matrix als die erin zit) verstuurd.
Sinds gisteren en hele blije bezitter van een Apple TV maar er is 1 heel groot probleem wat de computers in mijn netwerk aan gaat.
De draadloze performance gaat na het aanzetten van de Apple TV bizar snel achteruit totdat er simpelweg geen internet pagina's meer te openen zijn. Gebeurd op 2 andere systemen die draadloos een zeer goede verbinding hebben continue.
Ik heb een Linksys wireless speedbooster router, DHCP geconfigureerd, WPA TKIP security, geen enkele probleem totdat de Apple TV aan gaat.
Als ik de apparaten uit zet en de pc weer opnieuw opstart gaat het allemaal prima totdat ik de Apple tv aan zet...
Hopelijk heeft iemand een oplossing!
De draadloze performance gaat na het aanzetten van de Apple TV bizar snel achteruit totdat er simpelweg geen internet pagina's meer te openen zijn. Gebeurd op 2 andere systemen die draadloos een zeer goede verbinding hebben continue.
Ik heb een Linksys wireless speedbooster router, DHCP geconfigureerd, WPA TKIP security, geen enkele probleem totdat de Apple TV aan gaat.
Als ik de apparaten uit zet en de pc weer opnieuw opstart gaat het allemaal prima totdat ik de Apple tv aan zet...
Hopelijk heeft iemand een oplossing!
Is je Apple TV dan aan het synchroniseren? Of een bibliotheek aan het laden? Of gebeurt het als dat allemaal al gedaan is?
Bij mij duurde het (via UTP) toch wel aardig lang (30 min) voordat 4 GB aan foto's was overgezet en ik moet nog beginnen aan de muziek (doe ik nu via streaming). Dus als je dat via wireless doet zou dat de boel wel eens "vol" kunnen zetten?
Bij mij duurde het (via UTP) toch wel aardig lang (30 min) voordat 4 GB aan foto's was overgezet en ik moet nog beginnen aan de muziek (doe ik nu via streaming). Dus als je dat via wireless doet zou dat de boel wel eens "vol" kunnen zetten?
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Dat dacht ik dus ook, maar het synchroniseren was vanochtend al gedaan...
Fl!pneus, zijn er aanwijzingen dat MKV zeker ondersteund gaat worden? Ik lees net namelijk dat de Apple TV het niet aan kan (icm Perian)?FL!PNEUS schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:25:
[...]
Overigens werkt ook met de huidge beta van Perian een AC3 transport stream nog niet helemaal (wordt gewoon in 2.0 doorgegeven), maar de definitieve versie zou hier ondersteuning toe geven. Als daarnaast ATVFiles 0.3 uitgekomen is, wordt de AC3-stream gewoon als 5.1 over de optische uitgang van de AppleTV uitgestuurd. Enige heikele punt is nog 720p Matroska-files, als die ondersteund worden op de AppleTV is het helemaal af (voor het hoe en waarom, zie http://groups.google.com/...d/thread/8439ee29b6ff11ee)
Even iets anders over Apple TV tussendoor.
Ben van plan er een aan te schaffen maar heb nog een vraagje...
Laptop > Apple TV + TV
Maar dan is het mogelijk om de muziek draadloos door te gooien naar
bijv. een AUX aansluiting van een stereo toren? Want een stereotoren klinkt
nu eenmaal beter dan een TV althans hier wel...
En als het echt niet draadloos kan.... Via zo'n rood/witte? stekker...
Ben van plan er een aan te schaffen maar heb nog een vraagje...
Laptop > Apple TV + TV
bijv. een AUX aansluiting van een stereo toren? Want een stereotoren klinkt
nu eenmaal beter dan een TV althans hier wel...
En als het echt niet draadloos kan.... Via zo'n rood/witte? stekker...
De apple-tv heeft daar een keurig analoog uitgangetje voor. Vanaf je laptop gezien dus draadloos.JJK schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:48:
bijv. een AUX aansluiting van een stereo toren?
MKV gaat denk ik nooit werken met apple tv, zeker de 1080p files niet. Daar heb je gewoon wat meer bruute kracht voor nodig.
MKV is gewoon een container, dus daar kan van alles in zitten en hoeft dus niet per se 1080p te zijn.
720p kan ook en dat trekt de ATV wel.
Ik heb een klein "probleempje" met mijn ATV...
Telkens als ATV herkend wordt in iTunes begint hij te synchroniseren....terwijl er niks meer te synchroniseren valt. Zo blijft hij de hele tijd doorgaan......als ik hem niet stop door op het kruisje te drukken.
Als er dan echt iets moet gesynchroniseerd worden start hij weer "Apple TV synchroniseren" en zet hij het desbetreffende onderdeel niet over want ik zie nooit een vorderingsbalk.
Tevens zie ik bij het infomenu van de ATV zelf staan dat ik maar 132mb meer over heb terwijl hij in iTunes 1,7gb aangeeft (wat correct is)
Zou iemand een mogelijk oplossing of oorzaak of dergelijke ervaring hebben?
Telkens als ATV herkend wordt in iTunes begint hij te synchroniseren....terwijl er niks meer te synchroniseren valt. Zo blijft hij de hele tijd doorgaan......als ik hem niet stop door op het kruisje te drukken.
Als er dan echt iets moet gesynchroniseerd worden start hij weer "Apple TV synchroniseren" en zet hij het desbetreffende onderdeel niet over want ik zie nooit een vorderingsbalk.
Tevens zie ik bij het infomenu van de ATV zelf staan dat ik maar 132mb meer over heb terwijl hij in iTunes 1,7gb aangeeft (wat correct is)
Zou iemand een mogelijk oplossing of oorzaak of dergelijke ervaring hebben?
Ik bedoelde ook 720p MKV... Gaat dit wel ondersteund worden dan? (icm perian)Anoniem: 12609 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 14:14:
MKV is gewoon een container, dus daar kan van alles in zitten en hoeft dus niet per se 1080p te zijn.
Container zegt ook niets over codecAnoniem: 35432 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:55:
[...]
Ik bedoelde ook 720p MKV... Gaat dit wel ondersteund worden dan? (icm perian)
Kijkend naar het feit dat de laatste tijd alles in x264 @ Matroska uitgebracht wordt, gok ik op de laatste
Ik heb die patchstick gemaakt maar als ik met menu + - opstart krijg ik niet dat restore menuutje. Haal ik de stick eruit dan krijg ik wel dat menu 
Ik heb letterlijk de guide op akwardtv gevold op een 512MB stick...
Iemand enig idee hoe en wat nu verder?
Dan heb je je patchstick niet helemaal goed gemaakt. Waarschijnlijk heb je die 80 MB partitie verkeerd berekend.lowfi schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:54:
Ik heb die patchstick gemaakt maar als ik met menu + - opstart krijg ik niet dat restore menuutje. Haal ik de stick eruit dan krijg ik wel dat menu
Bij mij lukte het ook steeds niet. Ik heb toen gewoon het getal van de handleiding overgenomen ipv zelf berekenen. Werkte prima!dot.K schreef op maandag 07 mei 2007 @ 08:48:
[...]
Dan heb je je patchstick niet helemaal goed gemaakt. Waarschijnlijk heb je die 80 MB partitie verkeerd berekend.
Argh -- ergernis alom -- Wanneer ik thuis rustig op de bank zit en de AppleTV wil bedienen activeer ik 9 van de 10 keer ook Frontrow op mijn Macbook Pro.
De afstandbedieningen zijn beiden gepaired en "gelocked" maar dat mag niet baten.
Iemand een idee om dit te verhelpen?
De afstandbedieningen zijn beiden gepaired en "gelocked" maar dat mag niet baten.
Elegant is het niet, maar als je toch een appleTV heb staan gebruik je die ab voor je macbook nog wel? anders kun je gewoon die ir ontvanger uitzetten.dot.K schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:20:
Argh -- ergernis alom -- Wanneer ik thuis rustig op de bank zit en de AppleTV wil bedienen activeer ik 9 van de 10 keer ook Frontrow op mijn Macbook Pro.
Het pairen zou natuurlijk eigenljik gewoon moeten werken.. Al een keer opnieuw gedaan voor de zekerheid? niet toevallig allebei met dezelfde ab gepaird?
Ik heb iets leuks ontdekt....als je uw subtitels van uw films precies dezelfde naam geeft als uw film dan gaat QuickTime ze TONEN !!! Ik denk nu wel dat dit aan aan plug-in ligt (ik heb er zodanig veel dat ik niet weer welke)
Als je dan die film exporteert naar Apple TV dan bakt hij uw subtitles erin !!! Nice one
Als je dan die film exporteert naar Apple TV dan bakt hij uw subtitles erin !!! Nice one
Da's waarschijnlijk Perian die z'n werk doet
* Moartn was net bij de nieuwe apple store in Groningen
Daar vertelden ze me dat de apple TV niet leverbaar was, en bij de Media Markt ook, maar op de apple site staat gewoon 24 uur levertijd. Beetje vreemd wel, want ik had m'n patchstick al bijna klaarliggen
Misschien toch maar via internet bestellen dan...
Daar vertelden ze me dat de apple TV niet leverbaar was, en bij de Media Markt ook, maar op de apple site staat gewoon 24 uur levertijd. Beetje vreemd wel, want ik had m'n patchstick al bijna klaarliggen
Misschien toch maar via internet bestellen dan...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Anoniem: 190092
Ik wel, maar kom ook niet veel verder. Rebooten, restore menu, en dan?? dat kan ik nergens vinden, wat zou er moeten gebeuren?lowfi schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:54:
Ik heb die patchstick gemaakt maar als ik met menu + - opstart krijg ik niet dat restore menuutje.
Na een paar keer rebooten boot 'ie eindelijk van de stick, maar lijkt halverwege te stoppen. Na een reboot is er geen zichtbaar verschil, ik neem aan dat er een menu item bij gekomen moet zijn oid?
Dit had ik ook.. je hebt dan gewoon de patchstick fout gemaakt vermoed ik. Ik heb je de laatste stap wel goed doorlopen? Waarbij je de partitie verwijderd en weer opnieuw toevoegd als Recovery partitie?Anoniem: 190092 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:55:
Na een paar keer rebooten boot 'ie eindelijk van de stick, maar lijkt halverwege te stoppen. Na een reboot is er geen zichtbaar verschil, ik neem aan dat er een menu item bij gekomen moet zijn oid?
Ja, anders zou 'ie toch helemaal niet van de patchstick booten? Ik kan evt. errors ivm overscan niet lezen helaas.
Ligt eraan welke installatie-scripts je geĆÆnstalleerd hebt. Als je die van ATVFiles niet hebt gedaan heb je er geen menu item bijgekregen. Probeer eens te SSH'en naar AppleTV.local:Anoniem: 190092 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:55:
code:
1
| ssh -1 frontrow@AppleTV.local |
Wachtwoord is frontrow.
Alle mogelijkheden die nu naar buiten komen (SMB, Xvid e.d.), doen mij goed
Maar kan iemand mij vertellen, voordat ik hem ga halen, of Flip4Mac te installeren is op de aTV? Ik wil namelijk wel gewoon WMV's kunnen spelen naast DivX e.d.
Maar kan iemand mij vertellen, voordat ik hem ga halen, of Flip4Mac te installeren is op de aTV? Ik wil namelijk wel gewoon WMV's kunnen spelen naast DivX e.d.
Er is nu een plugin die mplayer gebruikt om films af te spelen. WMV moet dus geen probleem meer zijn. Ik ben ook wel blij dat je nu ook VOB's af kan spelen. Scheelt je weer branden op een RW.zAo schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:56:
Alle mogelijkheden die nu naar buiten komen (SMB, Xvid e.d.), doen mij goed![]()
Mooi. De mplayer uit Linux kan ook ISO's afspelen, dus dat gaat helemaal goedkomenrob-bo schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:58:
[...]
Er is nu een plugin die mplayer gebruikt om films af te spelen. WMV moet dus geen probleem meer zijn. Ik ben ook wel blij dat je nu ook VOB's af kan spelen. Scheelt je weer branden op een RW.
Op naar de Apple Store
nvm
[ Voor 97% gewijzigd door Kaspers op 23-05-2007 15:54 . Reden: omdat ik weer eens niet goed naar de topictitel had gekeken en me later pas realiseerde dat dit topic over de Apple TV ging, en niet over de mabook.. ja kan gebeuren he.. ]
nitoTV kan dat nu ook vanaf versie 0.11zAo schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:03:
[...]
Mooi. De mplayer uit Linux kan ook ISO's afspelen, dus dat gaat helemaal goedkomen![]()
![]()
Op naar de Apple Store
Extreem handig dus.
m'n ATV is inmiddels ook gepatched (eitje met die patchstick-uitleg die op AwkwardTV staat), maar nu probeer ik SSH2 aan de praat te krijgen met behulp van deze wiki: http://wiki.awkwardtv.org/wiki/Install_SSH
Helaas werkt de link naar de goede sshd (bij Opendarwin) niet meer. Weet iemand waar ik wel een goede sshd kan vinden? Die op m'n mac zelf staat schijnt dus niet te werken met SSH2...
Helaas werkt de link naar de goede sshd (bij Opendarwin) niet meer. Weet iemand waar ik wel een goede sshd kan vinden? Die op m'n mac zelf staat schijnt dus niet te werken met SSH2...
Nee, had er na m'n post niet meer naar gezocht. SSH2 werkt nu! Thanks
Anoniem: 130158
damn, je kunt echt heel veel met dat apparaat
http://www.appletvhacks.n...os-x-running-on-apple-tv/
denk niet dat het heel hard draait... maar het is wel sjiek
ze hebben ook een manier gevonden om zonder je appletv open te maken osx te draaien
wat een ding
http://www.appletvhacks.n...os-x-running-on-apple-tv/
denk niet dat het heel hard draait... maar het is wel sjiek
ze hebben ook een manier gevonden om zonder je appletv open te maken osx te draaien
wat een ding
Ik heb hem vanochtend gekocht, zodra ik klaar ben met werken (9 uur). Er mee spelen
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Ik kan het nergens terug vinden, maar is het al mogelijk om de appleTV software te draaien (niet de echt osx dus) en dan op een andere resolutie dan 1280x720.
Ik wil graag via DVI (HDMI->DVI) een resolutie van 1280x1024 aankunnen sturen.
Ik wil graag via DVI (HDMI->DVI) een resolutie van 1280x1024 aankunnen sturen.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
voor zover ik weet kan dat niet met de standaard software. De videochip zal het wel ondersteunen want dat is gewoon een GeForce Go dingetje, maar dan moet je eerst de software/driver zien te hacken waarschijnlijk.
Welke icoontjes gebruik je daar?lowfi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:47:
Nu via macfuse een automount gemaakt.....
[afbeelding]
Ideaal toch wel
Ik hele dag lopen spelen dus, geinig ding. Alleen alle hacks kunnen pas uitgevoerd worden als je een mac hebt. En guess what.. jepzz, no mac..
Da's best jammer idd. Zit een beetje te denken wat ik wil doen:battler schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:34:
Ik hele dag lopen spelen dus, geinig ding. Alleen alle hacks kunnen pas uitgevoerd worden als je een mac hebt. En guess what.. jepzz, no mac..
1- Grotere HDD (160GB zodat ik gewoon alles kan syncen)
2- Al die hacks installeren (zodat ik kan streamen van een NAS disk)
3- Nog even wachten op een upgrade van de firmware.. met mooie nieuwe mogelijkheden
Collega van me heeft een Mac dus misschien maar eens een avondje daar doorbrengen voor optie 1 - lijkt me toch het beste, kan altijd de originele HDD er weer in knallen.
Je kan ook een vmware image met osx gebruiken ipv een 'echte' intel mac.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Moet je wel VMware en die image hebben (beiden niet gratis denk ik?)brama schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:44:
Je kan ook een vmware image met osx gebruiken ipv een 'echte' intel mac.
Is Linux (ubuntu disk oid) ook een optie?
Anoniem: 107960
VMware server welSpyro_the_Dragon schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:49:
[...]
Moet je wel VMware en die image hebben (beiden niet gratis denk ik?)
Is Linux (ubuntu disk oid) ook een optie?
Anoniem: 70458
ik vind het maar gay dat hij niet net als MCE gewoon tv ondersteund zodat het ook gelijk een HD Recorder is.
Wat is de moeite waard van opnemen op de nederlandse tv? Ik heb dat niet meer gedaan sinds ik de videorecoder de deur uit heb gedaan zon 4 jaar geleden.........
Is wel heel veel moeite om je Apple TV te hacken, is er niet gewoon een USB image beschikbaar?
Als je bang bent dat het ding je mogelijkwijs een hint van homosexualiteit bezorgt moet je gewoon geen appletv kopen. Dat soort dingen zijn eenvoudig te vermijden, net zoals het met roze handtasjes over straat lopen. Als je bang bent voor je imago: niet doen. Klaar.Anoniem: 70458 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:13:
ik vind het maar gay dat hij niet net als MCE gewoon tv ondersteund zodat het ook gelijk een HD Recorder is.
Daar waar er maar 1 versie van de AppleTV is, gaat dat erg lastig worden.Anoniem: 70458 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:13:
USB image is vast wel te vinden... maar is niet legaal vanwege een aantal files in de image... maar is vast wel her en der te vinden denk ikbattler schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:57:
Is wel heel veel moeite om je Apple TV te hacken, is er niet gewoon een USB image beschikbaar?
Als je zelf de USB image maakt, dan heb je ook een file (als in bovenstaand) nodig die niet legaal is...
Die file is wel legaal, maar om daar aan te komen moet je eerst de harddisk uit je appletv slopen 
Wat het hele nut van die stick natuurlijk overboord gooit..
Ik heb 'm zelf uit een image van het appletv OS geript, die ik van een andere appletv-bezitter gekregen had. Niet echt illegaal lijkt me, aangezien het precies hetzelfde bestandje is.
Wat het hele nut van die stick natuurlijk overboord gooit..
Ik heb 'm zelf uit een image van het appletv OS geript, die ik van een andere appletv-bezitter gekregen had. Niet echt illegaal lijkt me, aangezien het precies hetzelfde bestandje is.
Die file lijkt me toch het zelfde bij iedere apple? Waarom is dat nergens te downloaden oid.

Omdat dat niet mag van apple. Als je hem aan iemand geeft die hem toch al heeft alla, maar hoe controleer je dat..
Omdat je er net als elk ander stukje software er een licentie voor nodig hebt?battler schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:54:
Die file lijkt me toch het zelfde bij iedere apple? Waarom is dat nergens te downloaden oid.
Dat is hetzelfde als dat je "C:\Program Files\Microsoft Office" ook niet mag inzippen en uploaden.
Anoniem: 126972
Hey Hoi,
Ik heb een Apple TV en wil er graag andere applicaties opzetten. Ik heb diverse blogs doorgelezen om er achter te komen hoe ik de bewuste patchstick kan maken maar ik snap er eerlijk gezegt geen snars van. Welke manual moet ik nu precies volgen? Ik heb inmiddels het APPLE TV OS ergens gedownload dus heb de betreffende files maar wat nu???
Alvast reuze bedankt!
Grtz,
Marcel
Enschede
Ik heb een Apple TV en wil er graag andere applicaties opzetten. Ik heb diverse blogs doorgelezen om er achter te komen hoe ik de bewuste patchstick kan maken maar ik snap er eerlijk gezegt geen snars van. Welke manual moet ik nu precies volgen? Ik heb inmiddels het APPLE TV OS ergens gedownload dus heb de betreffende files maar wat nu???
Alvast reuze bedankt!
Grtz,
Marcel
Enschede
Ik heb destijds deze howto gevolgd:
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=634
Hierbij installeer je dus OS X op een externe usb hdd, waarna je die boot.efi vervangt met de appleTV versie.
Vrij bewerkelijk helaas, zover ik weet bestaat er geen kant-en-klare patchstick waarbij je alleen boot.efi maar hoeft te vervangen/installeren.
[edit] had de verkeerde howto link gepost, vervangen door de juiste.
http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=634
Hierbij installeer je dus OS X op een externe usb hdd, waarna je die boot.efi vervangt met de appleTV versie.
Vrij bewerkelijk helaas, zover ik weet bestaat er geen kant-en-klare patchstick waarbij je alleen boot.efi maar hoeft te vervangen/installeren.
[edit] had de verkeerde howto link gepost, vervangen door de juiste.
[ Voor 17% gewijzigd door brama op 30-05-2007 13:41 ]
Hoe converteren jullie je files voor een goed resultaat.
Ik gebruik nu procoder met de volgende instellingen

maar de mpg4 is vele malen slechter dan het origineel.
Welke programma's gebruiken jullie, met welke instellingen.
Als iemand advies kan geven over wat er beter kan, graag!
Ik gebruik nu procoder met de volgende instellingen

maar de mpg4 is vele malen slechter dan het origineel.
Welke programma's gebruiken jullie, met welke instellingen.
Als iemand advies kan geven over wat er beter kan, graag!
De Apple TV krijgt er een "feature" bij... YouTube ondersteuning!!
En de ATV krijgt morgen/vandaag een (optionele) "upgrade" naar 160GB HDD...voor "maar" 100 euro/dollar meerCUPERTINO, California?May, 30, 2007?AppleĀ® today announced that it?s bringing the Internet?s most popular originally-created content from YouTube to the living room with Apple TV?. Beginning in mid-June, Apple TV will wirelessly stream videos directly from YouTube and play them on a user?s widescreen TV. Using Apple TV?s elegant interface and simple Apple Remote, viewers can easily browse, find and watch free videos from YouTube in the comfort of their living room.
Volledig bericht kan je hier vinden!Apple today also announced that it is offering a new Apple TV build-to-order option with a 160GB hard drive. The new larger hard drive offers four times the storage for up to 200 hours of video, 36,000 songs, 25,000 photos or a combination of each.*
Waarbij de YouTube video's zullen worden omgezet naar H2.64 voor de AppleTV: klik
Ik hoop dat we via de 'normale' website ook de H2.64 versies kunnen bekijken, ipv alleen via de AppleTV.
Ik hoop dat we via de 'normale' website ook de H2.64 versies kunnen bekijken, ipv alleen via de AppleTV.
Pff....een 160GB drive.....ik heb nu net een Apple TV en ben enorm gefrustreerd omwille van de kleine HD....
Hierbij vervalt ook onze hoop om een software upgrade met usb-connectivity voor externe HD's. Apple heeft nu een reden om dat niet te doen...
Hopelijk zien die belabberde YouTube video's er dan wel mooi uit op een HD TV, het trekt al op niks op een computer.
Hierbij vervalt ook onze hoop om een software upgrade met usb-connectivity voor externe HD's. Apple heeft nu een reden om dat niet te doen...
Hopelijk zien die belabberde YouTube video's er dan wel mooi uit op een HD TV, het trekt al op niks op een computer.
Is er niet iets dat we kunnen doen om de 40GB terug te sturen en meer te betalen voor deze nieuwe met 160GB?
Ik baal hier ook van, dat het zo snel is gekomen.
Ik baal hier ook van, dat het zo snel is gekomen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.